Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota D4D ohjelmallinenviritys Denson ECUlla on nyt mahdollista. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=138887)

Matti Karala 17.10.2015 08:00

Toyota D4D ohjelmallinenviritys Denson ECUlla on nyt mahdollista.
 
Vihdoin koitti aika että saadaan Toyotan D4D Denson ECUt uudelleenohjelmoitua. 4WD 2010 Hiace menee rullille lähiaikoina ja saan käppyrät vakio/viritetty. Luultavasti samalla protokollalla toimivat Mitsut saa myös viritettyä. Asia on sikäli mukava myös muille että ohjelmointi tapahtuu portista useimmissa tapauksissa jolloin custom ohjelmat on helpompi tehdä. Jos jotakuta asia kiinnostaa niin sähköpostia saa laittaa matti.karala@gmail.com tai mk.ohjelmat@gmail.com

Vakio käppyrä on albumissa, viritetty tulee maanantaina.

Nostokurki 17.10.2015 08:06

Hemmetin hieno homma! Kyllä työkaveria mahtaa kohta keljuttaa, kun myi cruiserin pois juuri sen takia ettei sitä saanut lastutettua... :D

suddendeath 17.10.2015 19:43

Laitahan Matti käppyrät sitten tännekin nähtäville!

Tämä kiinnostaa.

Marcus78 20.10.2015 18:46

Hiluksi menossa loppuviikoksi ohjelma ja penkkitestiin. =)

HAILUXI-07 26.10.2015 20:09

Laitetaampa tännekkin tiedoksi että Hiluxin optimointi/lastutus onnistuu.
Tänään kävi sercapilta rovaniemeltä JP optimoimassa hiluxin moottorin ohjainyksikön. Ei sentään pelkästään muavarten tullu käymään vaan oli täälläpäin useiden autoja optimointeja.
Rengas tehojen mittauksen perusteella tuli n.16kw22hv lisää ja arvioi että vääntö olisi 400-hujakoilla.

Tuossa kun kävi pikaseen kokeileen niin nyt vetoja riittää koko kierrosalueen läpi, kun ennen veto/vääntö loppuin kuin seinään 3000:n kohdalla.

Vähän reilussa tonnissa rupeaa vääntämään jo mukavasti.

Pitää nyt testailla ja heittää kommenttia tänne lisää myöhemmin ja tietysti katsoa kulutusta seuraava tankillinen että tuleeko tippumaan.

EGR:ää ei ohjelmoitu pois käytöstä. Eipähän tule lämpenemisen kanssa ainakaan ongelmia.

Matti Karala 30.10.2015 08:50

Omassa Hiacessa on nyt neljäs ohjelma menossa joka varmaankin jää ylimmäksi tasoksi ettei ala savuttamaan ja ettei kytkin eikä vauhtipyörä täristä. Laskennallinen 40% viritys eli noin 165hv ja +400nm. EGR on ohjelmallisesti myös poistettu. Turbotec Jyväskylässä tekee ohjelmat. Ensi maanantaina menee rullille niin sitten selviää totuus. Helevetin hyvin se kulkee jokatapauksessa, hienoimpia moottoreita mitä on eteen tullut ohjelmoinnin jälkeen, 1600rpm alkaa vetämään jo puhtaasti. Ensi viikolla on 2015 mallin Hiluxi vuorossa..

PaJeRo 31.10.2015 10:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Matti Karala (Viesti 1259793)
Omassa Hiacessa on nyt neljäs ohjelma menossa joka varmaankin jää ylimmäksi tasoksi ettei ala savuttamaan ja ettei kytkin eikä vauhtipyörä täristä. Laskennallinen 40% viritys eli noin 165hv ja +400nm. EGR on ohjelmallisesti myös poistettu. Turbotec Jyväskylässä tekee ohjelmat. Ensi maanantaina menee rullille niin sitten selviää totuus. Helevetin hyvin se kulkee jokatapauksessa, hienoimpia moottoreita mitä on eteen tullut ohjelmoinnin jälkeen, 1600rpm alkaa vetämään jo puhtaasti. Ensi viikolla on 2015 mallin Hiluxi vuorossa..

Laitahan käyrät näkyviin tännekkin penkin jälkeen. Itsellä olisi vm. 2010 nelikko hiace josta voisi piilossa olevat voimat kaivella esiin..

Onko minkä hintaista Hiacen ohjelmointi? Kuuluuko penkityshintaan ja saako palautettua alkuperäiseksi?

Matti Karala 31.10.2015 11:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PaJeRo (Viesti 1260037)
Laitahan käyrät näkyviin tännekkin penkin jälkeen. Itsellä olisi vm. 2010 nelikko hiace josta voisi piilossa olevat voimat kaivella esiin..

Onko minkä hintaista Hiacen ohjelmointi? Kuuluuko penkityshintaan ja saako palautettua alkuperäiseksi?

Ei ole itsellä jarrua autoille. Mutta viritystason pystyn aika tarkasti sanomaan ruiskutusmääristä joka tavallisesti on tuossa 30% nurkalla. Itsellä ei kyllä ole ongelmaa tuossa kierrosluvun leikkaantumisessa, karvan alle 4000rpm ennen kuin alkaa veto hyytymään. Hinta määräytyy oikeastaan siitä mitä halutaan, ERG off ja viritys on 450€. Vakioksi palautus on 50€.

Matti Karala 02.11.2015 12:59

Hö höm..
 
1 Liiteet
Elikkäs nyt on rulliteltu ja ei oikeen vakuuta paperilla, käytännön kulku on tosin ihan mainio. No ensi viikolla lähtee tarkempaan tutkimukseen mistä pullonkaula johtuu..

fintroll 02.11.2015 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Matti Karala (Viesti 1260487)
Elikkäs nyt on rulliteltu ja ei oikeen vakuuta paperilla, käytännön kulku on tosin ihan mainio. No ensi viikolla lähtee tarkempaan tutkimukseen mistä pullonkaula johtuu..

On kuitenkin 10% enneman hevoset ja vääntoä.. ei paha mun mielesta..

Matti Karala 02.11.2015 14:53

Kyllä se tosta paranee, huipputeho on aikas hyvällä varvilla.

HV 02.11.2015 16:01

Eikse katota aina onnistuneeksi viritykseksi kun tehot ei laske 30% enempää... :D
Mitä tuossa muutetaan ?

Matti Karala 03.11.2015 07:36

Ruiskutusmääriä pääasiassa, tarkkaan en kaikkea tiedä mitä kaikkea ohjelmoija muuttaa kartalta. Lisäksi kerätään muutenkin tietopankkia 2.0, 2.2 ja 2.5 moottoreista koska teemme ohjelmat itse eikä tilata niitä ulkomailta jotta tuo asiakasvalintainen viritys onnistuu prosentuaalisesti. No sinänsä ollaan vielä hyvällä alueella että savuttamaan sitä ei olla saatu, lähinnä että tulisi rajat vastaan. Ensi viikolla on paljon viisaampi.

nissand22 03.11.2015 21:47

Kuinka 03vm mallin hiacen lastutus?

GKC 04.11.2015 13:02

Onnistuuko 3,0l D4D kanssa?

Matti Karala 11.11.2015 21:45

Pystyy tekemään. Toyota / Lexus D4D moottorinen 1.4, 1.6, 2.0, 2.2, 2.5 ja 3.0 + mikäli on isompia on suomessa ja bensamoottorit myös, vm 2003 - 2014 on testattu yleisimmät. Ohjelmoinnin osalta systeemit on nyt selvillä eli nykyinen oma Hiace n.160hv/400+nm, penkityksen huonoon tulokseen johti DST testeri näyttäen höpöjä. Ensi vuoden alussa taas rullille koska nyt on jo talvirenkaat alla.

Jani E 19.11.2015 13:18

Eilen ohjelmoitiin käyttis peliä. Avensis 2,2 D4D. Joku 20% lisää. Ihan kivasti potkii perhefarkuks :D vähä sais vie alempaa alkaa vääntämään... (toki laatikkoo säästää)

Marcus78 19.11.2015 21:28

Tänään oli 3.0 d4d ohjelmoitavana. 200hp ja 450nm rullilta. Huomenna toivottavasti tietää tuon oman 2.5 d4d lukemat.

Matti Karala 01.12.2015 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 (Viesti 1264430)
Tänään oli 3.0 d4d ohjelmoitavana. 200hp ja 450nm rullilta. Huomenna toivottavasti tietää tuon oman 2.5 d4d lukemat.

Minkä ikänen auto oli kyseessä? Automaattilaatikolla?

Marcus78 02.12.2015 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Matti Karala (Viesti 1267271)
Minkä ikänen auto oli kyseessä? Automaattilaatikolla?

08 tai 09 ja tomaatilla. Omasta 2.5ltr -08 ina vajaa 140 ja 380nm. Kaveri näitä laittelee ja rullittelee. Mä olen vaan huonona asiakkaana. :)

Käyny ilmi, että viimenen pönttö vissiin rajoittaa reilusti. Oli joltai pönttöki kuulemma haljennu:D

JSJ 03.12.2015 07:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 (Viesti 1264430)
Tänään oli 3.0 d4d ohjelmoitavana. 200hp ja 450nm rullilta. Huomenna toivottavasti tietää tuon oman 2.5 d4d lukemat.

Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.

Jani E 03.12.2015 07:04

Sitä mä oon kans ihmetelly miks 2,5 ja 3,0 on vähempi tehoo ja vääntöä ku 2,0 ja 2,2 henkilöbiilien koneissa :D ei mee järkeen...

veijon-esso 03.12.2015 08:06

Diisel power!!!! ainaki sata heppaa ja törkee vääntö! Jopa enemmän kuin vakiona!! Ei savuta paljoo!! :D:D

No joo... kait noi henkilö kiisselit pääsee niin paljon vähemmällä kuormituksella, niin niistä voidaan ottaa hetkellisiä vääntöjä ja tehoja suhteessa paljonkin enemmän. Kyl varmaan toi maasturin kone kestää pidempään, varsinkin jos molemmilla vedettäis jotain överii trailerii.

smgt 03.12.2015 11:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JSJ (Viesti 1267685)
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.

yli10 vuotta vanha commonrail bemari 194hp ja 410nm vakiona.
lastulla ilmeisesti melkee 600nm sais.


tämähän on ilmotettu teho. rullilla voi olla asia erillainen.

Marcus78 03.12.2015 12:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JSJ (Viesti 1267685)
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.

Kai huomasit että puhutaan Toyotasta.. :)

Marcus78 03.12.2015 12:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1267691)
Diisel power!!!! ainaki sata heppaa ja törkee vääntö! Jopa enemmän kuin vakiona!! Ei savuta paljoo!! :D:D

No joo... kait noi henkilö kiisselit pääsee niin paljon vähemmällä kuormituksella, niin niistä voidaan ottaa hetkellisiä vääntöjä ja tehoja suhteessa paljonkin enemmän. Kyl varmaan toi maasturin kone kestää pidempään, varsinkin jos molemmilla vedettäis jotain överii trailerii.

Esim. Hiluxin voimansiirron häviö on 30% luokkaa.
Josaain uudemmassa pikku etuvetoisessa se voi olla 15% ja uusisaa bemmeissä vaikka takavetoinen, niin 17% luokkaa.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Matti Karala 09.12.2015 07:15

Luulen että verraten bmw ja hiasea niin erot tehoille löytyy jo voimansiirrosta ja sylinterien lukumäärästä. En näe mitään syytä miks ei esim 3.0l saisi 300hv..

Matti Karala 31.12.2015 16:09

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA JA KIITOS KAIKESTA!!!

SunFire Red 16.01.2016 17:01

Onko porukalla jo minkälaista kokemusta ohjelmoinnista, miten on vaikuttanut polttoaineen kulutukseen.

Hailuks 17.01.2016 20:06

Kyllähän tuo kulutus laski...kulutus mittari näyttäny jopa 7,3L kulutusta..todellinen n. 1L lisää..vetoa huomattavasti enempi, ja liikkuu ja kulkee aivan pinta kaasulla.
Näin siis land cruiserilla, 5v automaatti..

Marcus78 20.01.2016 19:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red (Viesti 1277890)
Onko porukalla jo minkälaista kokemusta ohjelmoinnista, miten on vaikuttanut polttoaineen kulutukseen.

N. 0,7-1ltr laski Hiluxissa -08.

opelman 22.01.2016 15:00

EGR pois ja imusarjan puhistus, vaikuttaa kyllä ohjelman jälkeen jo aika paljon. Kun katsoo esim 300-500tkm ajettuja koneita imusarjaan niin ei tiedä, itkeekö vai nauraako.. No mutta pysytään aiheessa.. Paljon maksaa ohjelmointi d4d hiluxiin? Jos sitä äipän autoa käyttäs piuhassa...

Matti Karala 25.02.2016 18:32

Mitsubishi DID teossa myös.
 
Eli Outlanderit, ASX, Pajerot, L200 yms japanin pelit <-2015 saa tehtyä. Pajeron 3.2 DID saa myös portista tehtyä. Viime mainittu kiinnostaisi testiautona ja miksei L200 myös.

Matti Karala 25.02.2016 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JSJ (Viesti 1267685)
Aika vaisuja lukemia eikö tuommonen 200hp pitäisi olla kolmen litran commonrail turbo koneessa jo vakiona.

Pitkäiskunen moottori lienee suurin syy vaisuuteen, 190hv land cruiserista saa kyllä 240hv/520nm noin normi virityksellä. Tokiha tuo teho ei ole se ainoa argumentti näissä hommissa vaan moottorin luonne. 2.5L kiertää nyt 4000rpm ihan kepeästi joten vaihteet osuu mukavammin kohdilleen ja veto jatkuu vaikkei tehoa lisättäisi kuin 20hv, omassa Hiacessa on nyt 160hv mikä on ihan ok mielestäni vakioon verraten. D4D rasittavin piirre on ollut juuri tuo onneton vetoalue.

Matti Karala 29.06.2016 19:11

Dynoraportti LC 150 140kW 2008 AT Siirtohäviöt yms
 
3 Liiteet
Eli oli tuossa aiemmin keskustelua voimansiirtohävikistä niin tässä on dokumenttia. Jarru on mallia MaHa. Turbotec Laukaa. Eli vedän rehellisesti kaiken tehotiedon pois mitä olen olettanut, tähän asti luulin että MGR (ruiskutusmäärä) pitää paikkansa testereillä mutta totuus on että 2.5 d4d loppuu soppa 155hv/380nm ja 3.0 205hv kuten ohessa olevasta pöytäkirjasta näkyy. 2011> ei olla vedetty vielä 2.5 ja 3.0 tehoja. Elokuussa sitten. Eli ensimmäinen on viri ja toinen liite vakio. Tojon AT laatikko on harvinaisen paskamainen mitata.

HV 29.06.2016 19:18

Onpas siinä iso häviöteho... Onko maastureissa yleensä minkälaiset erot moottori ja pyörätehoissa ?

Matti Karala 29.06.2016 19:20

Liki samaa, esim 2016 4x4 RS Octavia 30-35% luokkaa

Uazmies 30.06.2016 07:38

Kyllä tuo ohjelmointi merkistä riippumatta on ihan hauskaa, rouvalla on arkiajokkina tuollainen lestadiolais-juustokupu, vw caddy maxi 4-motion ja kyllä siinä monella taksikuskilla on ilme ollut näkemisen arvoinen kun ei dee5 volvolla pääse motarilla karkuun...

Vaparidiesel on kuin veltto kulli, kyllähän sillä hädän helpottaa mut kaikki hauska jää pois.

Matti Karala 01.07.2016 06:43

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies (Viesti 1305830)
Kyllä tuo ohjelmointi merkistä riippumatta on ihan hauskaa, rouvalla on arkiajokkina tuollainen lestadiolais-juustokupu, vw caddy maxi 4-motion ja kyllä siinä monella taksikuskilla on ilme ollut näkemisen arvoinen kun ei dee5 volvolla pääse motarilla karkuun...

Vaparidiesel on kuin veltto kulli, kyllähän sillä hädän helpottaa mut kaikki hauska jää pois.

Olen kuullut saman muutaman muunkin suusta. :D
Tuli nyt uusi Hiluxi ulos Suomeenkin, tässä sitten odotellaan ensimmäistä "uhria".. Vehkeet on valmiina...

Tuossa vielä Hiacen 4WD tehohäviöt, manuaalina :D

Mud-Terrano 09.01.2017 19:44

saakohan miten paljon kutiteltua 2.5 d4d 2004vm joka on tulossa puhtaasti offikäyttöön? ja mistä kohtaa alkaa nämä moottorit kuristamaan turbo,suuttimet vai ihan ecu?

Mud-Terrano 15.01.2017 19:19

ja vielä yks lisäkysymys. en tiiä liittyykö tähän muuten ku että 2.5 d4d kyseessä. kuullostaako ihan mahottomalle että tuohon koneeseen tulis vnt turbo joka ois mulukattu ahtopaineella toimivaksi? ja turbo ois tohon 2,5 d4d:hen tulossa vw 2,5 t5 transportterista. jospa joku etes voisi antaa mielipiteensä koko asiaan :D

petroman 15.01.2017 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mud-Terrano (Viesti 1332684)
ja vielä yks lisäkysymys. en tiiä liittyykö tähän muuten ku että 2.5 d4d kyseessä. kuullostaako ihan mahottomalle että tuohon koneeseen tulis vnt turbo joka ois mulukattu ahtopaineella toimivaksi? ja turbo ois tohon 2,5 d4d:hen tulossa vw 2,5 t5 transportterista. jospa joku etes voisi antaa mielipiteensä koko asiaan :D

n...
Jännä konstruktio. Kerro sitten, kuinka potkii..

Mud-Terrano 16.01.2017 15:47

mersu foorumilla olivat kokeillu tuota ainaki 200cdi:hin. eli olivat ottaneet tavan hukkaportin kellon ja asettaneet vnt alipaine kellon tilalle. tasakaasulla ajettaessa oli ollu hämminkinä että ahtopaine oli seilannu 0,5-1bar välillä. tuleekohan noissa vnt virityksissä sitten mahollisesti mitään muuta? :confused:
jos ja kun vielä jos ohjelmallisesti tuon meinaa virittää ja jotaki joutuu muuttelemaan ja vieläpä tuo ahtopaine seilaa niin pysyykö ruiskutus kartta samalla hehtaarilla alkuunkaa :eek:

jmk 01.04.2018 14:19

Onkos tällä rintamalla mitään uutta? Tuossa kaveri kertoi että joku läppäriheppu oli käynyt koodaamassa Truckmasterin 3l koneen 170hv=250hv kuulemma 400hv pääsee kovimmalla ohjelmalla. Eikä ollut aprillipäivän juttuja vaan talvella tehtyjä...

Kuljukka 01.04.2018 18:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1378026)
Onkos tällä rintamalla mitään uutta? Tuossa kaveri kertoi että joku läppäriheppu oli käynyt koodaamassa Truckmasterin 3l koneen 170hv=250hv kuulemma 400hv pääsee kovimmalla ohjelmalla. Eikä ollut aprillipäivän juttuja vaan talvella tehtyjä...

170->400 heppaan pelkällä ohjelmalla?

wikke 01.04.2018 18:17

1.4.

jmk 01.04.2018 18:17

Joo näin kuulemma. Ne on ilmeisesti näitä tietokoneella luotuja hevosvoimia. Kaverin vitoonkin piti tulla reilut 50 lisää niin todellusuus oli muutama lisää kun kävi rullilla

Kuljukka 01.04.2018 19:23

Mummoni käytti renault kangoonsa töpselinnokassa ja tullessa kertoi autonsa kulkevan täysiä joten ihmeiden aika ei ole ohi :)

jmk 01.04.2018 20:07

En tiedä tarkemmin mun en ollut paikalla, mutta kuulemma läppärillä oli jonkun aikaa ohjelmoinut jotain ja eko ohjelmalla kuulemma tuon 250hv saa. Ja oli lähtiessä maininnut että jos tuo ei riitä niin saa ohjelmoitua 400hv asti. En tajunnut ihmetyksissäni kysyä että mikä ohjelma.
kait se Renaulttikin kaasu pohjassa kulkee täysiä:):)

-MaTTi- 01.04.2018 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuljukka (Viesti 1378059)
Mummoni käytti renault kangoonsa töpselinnokassa ja tullessa kertoi autonsa kulkevan täysiä joten ihmeiden aika ei ole ohi :)

Eikä kule, sano mummolles että ostaa tän multa: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=124503 niin alkaa Kankoo vasta sykkiä niiku pitää. :D

Ippe69 01.04.2018 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1378071)
Eikä kule, sano mummolles että ostaa tän multa: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=124503 niin alkaa Kankoo vasta sykkiä niiku pitää. :D

Tuossa mallia kangoon viritykseen https://www.youtube.com/watch?v=3PLEK3z8qK8
Eikä tarvi ohjelmien kanssa värkätä.

karppinen 16.04.2018 15:35

Käytin hilutsin ohjelmoinnissa ja nyt luistaa kytkin. Onko muilla ollut ongelmia kytkimen kanssa ohjelmoinnin jälkeen? Ei tosin tietoo onko autossa vielä alkuperänen kytkin ja kilsoja takana 350tkm, että saattaahan se jo siksikin ruveta antautumaan. Mietin vain pitääkö tähän nyt ruveta kattomaan lujempaa kytkintä vaiko uusi vakio vain paikoilleen? Pitäskö sen vakio kytkimenkin kestää ohjelmoinnin tuomat lisäpotkut kunnossa ollessaan

idiot 04.01.2019 15:33

Tuli hommattua 150 sarjan lantikka 170hp versio ja lisää potkua pitäisi saada.
Onko kenelläkään kokemuksia isommista suuttimista?
Australiasta ainakin näyttäisi saavan, lähinnä loppuuko
vakioista tuotta kesken vai mikä näissä kuristaa?

Ohjelmoinnilla päästään noin 220hv ja 470Nm lukemiin,
turbiini ilmeisesti alkaa antautumaan n. 700Nm kohdilla automaateissa.

Tehokkain moinen tehtaalta on 188hp ja 420Nm niin tuo
+32hp ja 50Nm ei ole mielestäni kovin paljoa :confused:

HJ60_Jussi 04.01.2019 17:38

Onko se lantikka vastaava kuin tuo linkissä?
https://www.autotalli.com/uusi-auto/...QaAnLpEALw_wcB

dodge3500 04.01.2019 19:32

Taitaa olla:D

Topi1982 04.01.2019 19:40

Shitthillin Idiot:rolleyes:

BJ-40/76 04.01.2019 23:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1399241)
Taitaa olla:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi (Viesti 1399236)
Onko se lantikka vastaava kuin tuo linkissä?
https://www.autotalli.com/uusi-auto/...QaAnLpEALw_wcB

No olipa nätisti ohjeistettu.

Jappi 06.01.2019 03:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja idiot (Viesti 1399229)
Tuli hommattua 150 sarjan lantikka 170hp versio ja lisää potkua pitäisi saada.
Onko kenelläkään kokemuksia isommista suuttimista?
Australiasta ainakin näyttäisi saavan, lähinnä loppuuko
vakioista tuotta kesken vai mikä näissä kuristaa?

Ohjelmoinnilla päästään noin 220hv ja 470Nm lukemiin,
turbiini ilmeisesti alkaa antautumaan n. 700Nm kohdilla automaateissa.

Tehokkain moinen tehtaalta on 188hp ja 420Nm niin tuo
+32hp ja 50Nm ei ole mielestäni kovin paljoa :confused:

Ihan tietämättä koneesta, alkaa pumppu loppua kesken kun aletaan soppaa syöttämään kovin paljon vakiota enemmän. Ei suuttimissa /pumpussa ole liikaa pelivaraa virittää kun koneet suunnitellaan energiatehokkaiksi. Ja LANDCRUISER EI OLE LANTIKKA, kvg :D

Pasi.M 15.07.2019 22:48

Onkos kukaan tätä uutta korimallia olevaa 2016> hiluxia vielä ohjelmoinut? Kiinnostaisi kun itsellä tuo 2018 malli automaattilootalla.

Törsäke 18.09.2021 11:13

Nostellaan vanhaa sen verran että onnistuuko vm 2003 3.0 d4d ohjelmointi ollenkaan vai oliko se niin että vasta 2005--> pääsee sisälle purkkiin?


Sivu luotu: 17:35 (GMT +2).