![]() |
uusi Hiace tulee Suomeenkin
Automyyjä kertoi että uusi isompi Hiace tulee ensi vuonna Suomeen.
Liekkö tämä se? http://www.toyota.com.au/hiace/speci...an-diesel-auto |
Epäilen
Väittäsin ettei tuo läpäse EU:n kolaritestejä...:D
|
Juu taitaa olla varpaat mustelmilla kun ajaa supikoiran yli:D
|
Voi perse, no kai tuon ulkonäön kestää jos on muuten yhtä hyviä kun vanhatkin;-)
|
Eihän hiacessa ole ikinä ollut muuta hyvää kuin tekniikan kestävyys. Muutenhan se on ihan susipaska.. kamalampaa pakettiautoa saa hakea, jollei nyt sitten Ducatoon ole viehättynyt. Se on vieläkin pahempi pohjanoteeraus :D
|
Tuoha on samannäköinen ku 80luvun hiacet :D joo kyllähän hiace ei mikää ajonautinto oo mut kyl se työkaluna on hyvä ja muutenki ne vähäisetki remontit on suht edullisia.
|
Samannäkösiä on ollut Afrikassa ajossa jo ikuisuuden......
Eli mikä tossa on uutta :) |
Lainaus:
Eihan tuo mikaan uusi malli ole. Tuo on ns. viidennen sukupolven Hiace, joka tuli Japanin markkinoille 2004 ja Australiassa myyty vuodesta 2005 lahtien. Kokemukset mallista ovat olleet erittain hyvia kuljettajan tiloja lukuunottamatta. Malli on erittain suosittu pakettiautona ja 12-14 paikkaisena pikkubussina. Henkiloauto voi Australiassa olla maksimisaan 12-paikkainen. Australian pyoratuolitakseista on ehka 80% tuota mallia. Bensiinimoottori soveltuu hyvin kaasulle (LPG) ja taksit ajavat yleensa n. 700'000 km ennen moottorihuolia. Autojen kolaritestit Australiassa ovat ovat hyvin samanlaisia EU: kanssa ja uskoisin mallin lapaisevan EU:n kolaritestit. Suurin este mallin tulolle EU:hun on ollut EU: saastemaaraykset, mutta huhujen mukaan Toyota saattaa asentaa joihinkin EU-malleihin BMW:n moottorit. Lisatietoja https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_HiAce |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mut vähän OT, niin en ole yhtään yllättynyt näistä autonvalmistajien päästöjen kaunisteluista. |
Lainaus:
http://www.autoevolution.com/news/20...ery-86049.html http://blog.livedoor.jp/motersound/51863684 |
Lainaus:
Jospa se "uusi Hiace" on tämä tojotan merkeillä? http://www.peugeot.fi/media/showroom...r_960x4602.jpg |
Lainaus:
Tossa jotain tietoa, että olisi kenties tulossa maailmanlaajuisena mallina, tosin vuonna 2018 http://steeringnews.com/next-generat...o-global-7512/ https://www.flexdream.jp/news/archives/279 Eo. japanista käännöskoneella: full model change is planned for 14 years around 2018 Next Hiace is to semi-hood from the cab-over By the semi-bonnet type, you can to reduce the impact on the collision from the front. The newly developed diesel engine "GD type" to mount And to hybrid engine is good when you are mounted on the Hiace ... |
Eiköhän toi BSA:n yhteistyö tojotalla jatku uusien tavara-autojen suhteen mallisarja laajenee ja uudistuu, isompia on kyllä luvassa jossain vaiheessa. BMV:n diesel koneitahan on ollut jo pitkään myynnissä tojotoissa. Tavara-auto mallistoa ei vielä ole missään muotoa julkistettu eikä aikataulusta ole tietoa.
|
2016-2017-toyota-hiace
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Australiassa myytavissa viitossarjan Hiace'ssa on joko 2.7 litran nelisylinterinen bensamoottori tai 3.0 litran Turbo Diesel. http://www.toyota.com.au/hiace/range Tapasin askettain yhden taksimiehen, jolla on Hiace Diesel-moottorilla. Ei ole ollut juuri remontteja, mutta vaihtoi melkein miljoonan ajetun moottorin uuteen. Takseissa bensamoottriset muunnettuna kaasulle (LPG) ovat huomattavasti suositumpia kuin diesel. Kaasu maksaa n. 65c/L ja diesel $1.30/L. Kaasua menee tosin n. 20-30% enemman kuin dieselia. Taalla taksit pyorii melkein 24/7 koska rekisterointi (n. $10'000/vuosi), liikennevakuutus ja vastuuvakuutuset, toiset vahintaan $10'000/vuosi) seka maksut paikalliselle organisaatiolle, joka valittaa tyot takseille (noin $18'000/vuosi). Lisaksi uuden auton taksivarustus on n.$7'000-10'000. Koska kiinteat kulut ovat varsin huomattavat, niin sellaiset mallit, jotka ei kesta jatkuvaa kayttoa, karsiutuvat joukosta varsin pian, eika takseilla ole sellaisia veroetuja, kuten Suomessa, jotka suosisivat auton vaihtamista muutaman vuoden valein. Kun auto otetaan taksikayttoon, sen on oltava alle kaksi vuotta vanha ja kun auto saavuttaa kymmenen vuoden ian, se on poistettava taksikaytosta. Lisahuomautuksena, etta suurin osa nykyisista taksikuskeista on pakistaneja, eivatka he tunne saalia ajaessaan. Everything is will of allah, sanovat he. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Nyt vaihtoivat takuuseen tojotaan jonkun osan rattiakseliin kun alkoi pitämään rahisevaa ääntä. Muuten toiminut jopa vesikeleissä Ranskalaisuudestaan huolimatta. (yhden kerran lätäkköön ajaessa alkoi valittamaan laatikon sähköistä, mutta poistui buuttaamalla). |
Itse ajelin vuosikaudet 2006-vuoden 90hv vaparihiacella käytännössä kaikki ajoni ja tykkäsin autosta ja ajettavuudesta. Ajettavuutta on moni haukkunut, mutta työautona on ollut useampi Sprinter ja nyt on Transitteja ja voin käsi sydämellä väittää, että Hiace on 140km/h nopeudessa motarilla huomattavasti huolettomampi ja vakaampi ajettava, kuin Sprinter ja Transit. Ahdashan se oli, kun itellä melkein pari metriä mittaa. Uuteen nelikkoHiaceen olisin sen taannoin vaihtanut, mutta tavaratilakin oli liian pieni ja kun jotain varusteita lisäsi, niin nelikkotransitin sai samalla rahalla.
Takaveto mersuun ja transittiin verrattunahan tuo kirkalukollinen haisie meni talvellakin melkein mihin vain. Ainoa miinus tuolla moottorilla siitä, että luistot loppu talvella kun joutu vaihtaan kakkoselta ylöspäin...:D Muuten riitti suorituskyky omiin tarpeisiin myös kuorma päällä ja kärry perässä. Mersuilla meni hermo, kun 40tkm kohdalla vaihdettiin moottoria ja 30tkm kohdalla tehtiin jo toista laatikkoremonttia. Ja se ruoste. Hiacea ei tarvinnut ikinä viedä lavalla ja Transiteillakin sittemmin on päässyt aina perille. Yhdelläkään sprinterillä ei ikinä päästy ensimmäistä tuhatta kilometriä ilman parin päivän remonttia vehossa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
tojotalla on paras takuu joten se auttoi valinnassa... |
Lainaus:
Enkä ole kyllä itse yhdelläkään Hiacella ajanut missä olisi kovin kehuttavat ajo-ominaisuudet. Muinoin tuli ajettua niitä viimeisimpiä Hiaceita mitä sai kilpiin. Oli siinä jopa 500km mittarissa kun sain sen ajoon. Oikeasti paskempaa autoa sai hakea. Vantaalta kun ajoi Tampereelle päin niin selkä oli jo kipee Hyvinkään kohdalla. Perse ihan puuduksissa Riihimäen kohdalla. Ehkä ne toitsun surkeasti suunnitellut penkit joillekin toimii, mutta paskempia penkkejä saa oikeasti jo hakea. Tai ehkä jos tykkää tappi perseessä ajella niin miksei tuo Hiace siinä toimi. Eikä se D4D moottori kovin kehittynyt ollut. Järkyttävä kulutus, eikä se edes kulkenut mihinkään. Takaisin kun tuli trailerin kera missä oli auto niin joka hemmetin mäkeen se paska ryytyi. Sitten se Hiacen neliveto. Se mitään nelivetoa koskaan ole nähnytkään. Sillä paskalla jäi jumiin paikkoihin mihin edes vajaa vetoisella ei jää. Myöhemmin sama reissu T4 koppasella Transportterilla sujui huomattavasti paremmin. Ei ne Transportterin penkit maailman parhaat ole, mutta ei ollut selkä kipeä tai perse puuduksissa. Polttoainettakin kului huomattavasti vähemmän kuin Hiacella. Pelkästään tuolla kulutus erolla makselee jo aika paljon huoltoja. Ei ryytynyt yhteenkään mäkeen. Auton ympäri kääntäminen ei myöskään vaatinut jalkapallokenttää, kuten Hiace vaatii. Transportterin mittarissa oli kuitenkin jo 450tkm ja silti paljon parempi peli kuin tuollainen uusi Hiace. Toitsulle sopisi hyvin mainoslaukseenksi "Toitsu, kun et tiedä paremmasta". |
Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa :D
Itse olen ajellut Transiiteilla, haisuilla, Transportereilla ja Boxereilla. Karmein kiikku, laiskin ja isoruokaisin noista on haisu. Vaikka 80-luvun vapari transistori on olevinaan lussu niin vapari haisu se vasta tuhnu onkin, eikä edes d4d ole juuri sen pirteämpi. Ja ajoltaan jopa vanha ÄlliTälli eli LT24 on parempi. Ergonimia on haisussa tuntematon, haisukuskit tunnistaakin Notredamen kellonsoittajan ryhdistä :D Naftaa haisut hörsivät sen verran enempi kuin muut pakut, että pienempi ruokaiseen pakuun tekee polttoaineissa säästyneillä rahoilla tonnin rempan joka vuosi ja vielä jää seteleitä taskun pohjalle. Ja mikään muu paku ei ole alle vuoden ikäisenä ruostunut kauttaaltaan, hiaset kukki ihan jokapuolelta. Tekniikkakaan ei niin lujaa ole kuin tojotahihhulit antavat ymmärtää. Tiedän useita d4d haisuja, joihin on tehty koneremppa tai kone vaihdettu uuteen jo alle 100 tkm ajettuna ja taas uudestaa 200 tkm kohdalla. Firmaan hommattiin jokunen vuosi sitten asentajille vertailuun Boxereita, Transiitteja ja haisuja. Haisut jäi nopeasti seisomaan pihaan kun kukaan ei halunnut ajaa niillä. Vuoden ikäisenä alkoivat kukkia, meni takuuseen eli ylimaalasivat paskan päälle. Yhdestä meni kone 75 tkm ajettuna, toisesta turbo samoilla metreillä, kolmas kesti lähes 130 tkm ennenkuin laukesi. Neljän vuoden ikäisenä edes niekerit eivät halunneet ostaa niitä, kai ne romumies kävi hakemassa. |
Lainaus:
|
Se on kumma, miten jonkun autovalinnat jaksavat häiritä toisia.
Jos se toyota ei tunnu omalle, niin ajaa sitten muulla. En ole hiacea omistanut mutta olen 2001 mallista awd mallia ajanut. Pitkä malli. Ei nyt mikään raketti mutta kyllä sillä pärjää, ei se mahdottomia vie polttoainetta, jopa maastoon uskaltauduin ajamaan. Ainut selkeä huono puoli on kääntösäde, sehän oikeasti tarvitsee lentokentän. Kai sitä itse on jossain määrin amerikanautoharrastaja mutta 2004 ostettiin vaimolle toyota ja siinä mielessä se on ollut positiivista, että ei niihin toyotiin ole tarvinnut remonttia juurikaan tehdä. Ameriikanromuja saa harrastaa kyllä ihan riittävästi vaikka ei haluaisikaan. No nyt on pihassa 5 autoa, joista 4 toyotaa. Mutta niissä kahdessa toyotassa on kyllä remonttia ja harrastamista mutta kai se 50 ja 45 vuotiaille autoille jo alkaa olla normaalia. |
Isolamppusella, eli viimeisimmän mallisella Hiacella päristelty nyt parisen vuotta. On siis firman auto, ei oma. Tietysti neliveto, ja pitkä. Jos siitä ny huonoja puolia täytyy kertoa, ni onhan lavettikin ketterämpi kääntymään. Lisäksi vaihdevälitykset tosi pitkät. Olis ny edes ykkönen ja pakki nykyistä lyhyempiä, niin olisin tyytyväinen. Lisäksi se penkki on huono. Muutenki selkä reistaa, niin ei se ainakaan paranna sitä, toisinku esim. mersun ortopedipenkki tuntuu tekevän :eek: Kulkupuoli mun mielestä ihan perus pakutasoa. Tossahan joku ~120heppaa. (Kulkee muuten 155km/h ;) ) Traileri missä 2,5 tonnia kuormaa toki puuduttaa, mut niin se puuduttaa kaikki muutki pakut. Kaikista paras puolihan on, että ei noita ny saatana saa rikki millään. Kun ei edes kolise mikään alustassa. Paitsi kivet välillä pohjaa vasten. Vaikka kuinka kurmoottaa työmaallaki louhepenkkaa pitkin seittemääkymppiä, mitä ton käyttö pääasiassa on, niin silti täs kahden vuoden aikana on kytkin ainut mainittava remontti (ja tässä päästään niihin pitkiin välityksiin+painavaan kärryyn). Niin ja onhan Hiace lämmin auto, vaikka olis millanen pakkanen.
|
Lainaus:
Onhan nämä hiacet karkeita kamppeita mutta omaan käyttöön just sopiva laite tämmönen viimeisen mallin pätkä hiace nelivetona ja muutoin neekerimallina. Seuraava auto tähän ajoon ei tule olemaan ainakaan psa-pohjainen. firman toinen auto (proace) on kokonaan toisenlaisessa ajossa ja kuski tuntuu olevan tyytyväinen laitteeseen, pl. se pakkaskestävyys enkä ihmettele koska ajo on niin eri tyyppistä vaikka periaatteessa samoja ajoja ajellaan. Ps. jos "pitkänokka"-hiacessa lämmitys toimii mutta varpaita tuppaa palelemaan maantiellä niin kannattaa tarkistaa ohjausakselin läpivientikumi. Loppuu ne varpaiten palelemiset kun laittaa kuntoon. ;) Lainaus:
|
Lainaus:
Kuluttihan se nyt toki... Vaan kulutus on muutenkin jännä. Mulla on nyt firmalla vuoden 2009 Transit 3,2l 200hv myllyllä (takaveto), joka on euro4-päästöluokituksen kone. Kaupunkiajossa menee 10-11 ja maantiellä reilut yhdeksän satasella. Toisena on euro5 täyttävä 2.2l 125hv, neliveto, mutta normaaliajossa takaveto. Parhaimmillan olen tainnut maantiellä päästä jonnekin 11,5-12 kulutukseen ja kaupunkiajossa palaa 15-20 ajotavasta ja vuodenajasta riippuen... Molemmissa sama puolikorkea ja pitkä koppa ja kuormat nelikossa huomattavasti vähemmän kuormaa yleensä. |
[QUOTE=estate;1256153]Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa :D
Meillä uudesta asti ollut takaveto vm.1995 78-heppanen hiace otti sillon melko uutena mittariin pitkän suoran jälkeen 155km/h, että varmaan kaukana todellisesta (mittarivirhe huomioiden) 140km/h:sta, ehkä hiukan ylikin. Vielä tänäkin päivänä siihen saa jonku 140 suht helposti mittariin. Enää muutamaan vuoteen en oo enää viitttiny rääkätä vanhusta ihan viimeseen huippunopeutaan. Varmaan tarpeeksi pitkällä suoralla saattas vielä mittariin se 150 saadakin. Että tämä on sitten ihan faktaa, eikä unelmia :D Luulis kai näiden uudenpienkin pääsevän ainakin samaan? |
[QUOTE=PH75;1257980]
Lainaus:
Tosin transitissa oli 4-vaihteisen perä mutta vaihdettu tiheämmälle perävälitykselle tarkoitettu 4+2 loikkariloota ja pumppuakin ruuvattu niin, että ainakin savua tuli. 2,4 york, esikammiokone. Minun mielestä transitti ei kyllä 140km/h kyllä kulkenut mutta taisi siinä mittarikin loppua ennen sitä. |
Lainaus:
Tuokin kulutus on sellainen, mistä kaikilla on omat mielipiteensä Joidenkin mielestä enempi heppaset koneet vie enemmän ja joidenkin mielestä pienempi heppaset Faijan nelikko audeissa ainakin isolla koneella vei tuntuvasti vähemmän kuin pikku koneella Asunto knaussissa täys-alkovi versiona fiat;in isoimmalla koneella ei vauhti motarilla saksassa mäkeen hidastunut, mutta kulutus kun alko olla päälle 27L niin tuli höllättyä vauhtia :D Tutulla ny nelikko hiace ajossa ja manasi, ettei tahdo taipua ja kulutus on järkyttävää verraten turbolliseen t-4 volkkariin Ite mitä syncrolla ajellu, niin ei sen kulutus ero etuvetoseen ollut mahdoton, niin vähäinen ettei |
1 Liiteet
Lainaus:
Kuvan auto näyttää viimeiseltä Euroopan Hiacelta. (keulasta paikallinen vanha Granvia/Grand Hiace vm 2000-2003) Ja on todennäkösesti siis naamioitu testiauto, aika näyttää... |
Tuskin tulee Eurooppaan tuo haisu kun on pienempi kuin proace. Kärrypainokin naurettavat 1400 kg jarrullisena. Varmaan tuossa on rattikarahka ja ihana 70-luvun ruskea sisusta :D
Kaverilla oli turbollinen nelikko haisu joskus hetken trailerin veturina. Alle 15 l/100 km ei päässy mitenkään muuten kuin narun jatkona. Mulla oli samaan aikaan T4 ja se taas ei vienyt kärryn kanssa yli kymppiä vaikka miten polki. Ja T4 kulki ja nousi mäet vähän toiseen mallin. Siinä missä haisulla piti kepittää kolmoselle niin T4 kiihty vielä vitonen pesässä. |
Sivu luotu: 06:30 (GMT +2). |