![]() |
1UZ-FE lexus v8 moottori
Tuli ilmeisesti hankittua tuollainen moottori ja automaatti kaikkineen sähköineen. Mihis kaikkiin vaihteistoihin näitä on liitetty, ajatuksena jos hylkäis tuon automaatin tai tekis adapterin laatikon häntään jakikselle, taitaa tulla vaan aika pitkä..
Pitääpä selvitellä mihin tällaisen sais laiteltua, jos vaikka tuohon HJ45 pick-upiin. Onko laitettu toimimaan omalla moottorin ohjauksella vai megaruutalla? Kaikki hyvätkin vinkit on tervetulleita. |
Kukin makunsa mukaan, mutta minä en tuosta paketista automaattia hukkaisi.. Se on kestävä loota ja jos sen säilyttäis, niin saisi paketin pelaamaan alkuperäisillä sähköillä -> jäis megaruutan, tai muun virittelyyn kuluva aikakin muuhun rakenteluun.:cool:
Kevyt ja tehokas pakettihan tuo on.:p |
Itellä menossa BJ45 koneeksi, mutta tämänhetken säännöthän ei sen asentamista salli kilpien väliin, ja ilmeisesti ei tulevat uudetkaan säännöt asiaa muuta.
Mutta sit laitetaan 305 kasi, jonka taas saa laittaa... |
Lainaus:
Topicin lopussa pari kuvaa siitä adapterista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=31466 |
Lainaus:
|
Itekki aatellu samaa. Ainoo vaihtoehto katsastaa omavalmistemoottorina ja penkkilappu...
Siinäki oma hauskuus saada sopivat tehot... |
tehoista
No se oli ajatus et vois oikeesti laimentaa tehoista tuota moottoria, olis ainakin soundit kohillaan ja kuitenkin merkkiuskollinen moottori. Ja mikä tärkeintä, olis jotain erilaista. Nythän nokalla on 2H turbotettuna, niitä on joka cruiserissa kuitenki... eikä tästä oo tarkoitus edes tehdä mitään kunnon offailu autoa vaan ihan makkaran paisto auto, tai niin suunnittelin.... kuitenkin kilpien väliin pitäis auto saada. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.
|
Viime viikolla henk koht Trafin isolta johtajalta kysyin kaasulle tai e85 muutokselle tms tehon pudotusta penkkilapulla, ei auta, tehdasmoottorin tehon lasku ei ole mahdollista virallisesti, jos joku tuommoisen hyväksyy, niin seuraus saattaa jossain kohtaa tulla vastaan.
|
Tiedossa, mutta yritetään silti, onhan kyseessä omavalmiste moottori.
|
Joo mut paljonko moottoriin pitää vaihtaa osia, että se on omavalmiste?
Jos esim männät ja nokat vaihtaa, rajottaa kierroksia yms että tehot edes teoreettisesti laskee... Moottoristahan tulee heti omavalmiste jos esim ahtimen lisää. Edit: itteäki houkuttelee huomattavasti enemmän täys alumotti vs patarautakone. Varsinki ku hinnoista aletaa puhuu... |
Lainaus:
Sitä vaa ettei vaa käy niin et lähtee pappis keulimaan ? :cool::rolleyes: |
On niin hartaasti tehty projekti (9vuotta ),ettei ekaan kuukauteen ainakaan kehtaa muutakuin kestopäällysteitä ajella, loppu jää nähtäväksi. Tästä ei kuulemma saa tehdä metsälaitetta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tehdasmoottorin, jolle tehot annettu, niin tehon lasku ei onnistu, ruiskulaitteiden vaihto ei kelpaa siihen, eikä mikään penkkilappu, mitäs muuta meinasit muuttaa??
Ja sama mies nauroi myös omavalmisteturbosta kysyttäessä, et sellaista ei ole olemassakaan, on vain kyse erilaisten katsastusmiesten omista tulkinnoista, jotka ei päivänvaloa kestä, niitä nyt menee läpi missä sattuu menemään. |
Rautalangasta siis väännettynä turbon laittaminen vaparikoneen kylkeen ei tee siitä omavalmistetta Trafin mielestä.
Miten paljon sitten tarvis muuttaa on vielä kysymysmerkkinä, mutta esim yksinomaan kaasukäyttöiseksi muuttaminen, joka laskee tehoa 30%, ei kelpaa... |
Amerinkan Joen sivustoilta luettuna muuten jonkun mallin V6 4Runnerin loota käy tuon kasin perään suoraan ja myös vauhtipyörä jos manuaaliksi meinaa myös sieltä runnerista kävis, se oli itellä suunnitelma jos nelikoksi jättää.
Päävisio itellä on kyl ilmajousitettu maksimimatala takavetoinen nelivitonen 9-paikkaisena kasilla. |
Uusissa säädöksissä kun menisi läpi se, että olisi moottorimuutokselle vain yksi raja se tehopainosuhde, vaikkapa se 7kg/kW (omamassa), niin alettaisiin olla likellä.
Ei siis tilavuusrajaa, eikä vertailumoottoritehoa vaan paino/tehosuhde. Tätä vissiin ainakin on yritetty sinne saada lobattua mutta jää nähtäväksi. Lokakuulle ovat tainneet lupailla uusia säädöksiä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Hirveesti hommaa, ja ei varmuutta riittääkö... Mut tehot laskee. |
Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.
|
Lainaus:
Trafin voisi lopettaa ja vastaavan toiminnan voisi ostaa vaikka Virosta! -------------- Edit. Siis ei vastaavan vaan sellaisen josta on HYÖTYÄ |
No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä. :confused:
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin... Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa... Ee ymmärrä pieni ihminen... |
Moro
Menee vähän ohi jutusta mutta itsellä HDJ-100 ja toimii pari päivää hyvin ja sitten sammuu kesken ajon. pari kertaa kun pysähdyin liikennevaloihin niin siihen kuoli. Vaihdoin alipaineventtiilin joka sulkee imusarjan läpän. onko ongelma että spill control calve ei saa virta? ECU rikki? |
Lainaus:
|
Tääläpäin katsastusmiehet puhuu omavalmisteesta, kun on jälkiahdettu. :confused:
Ja siitä syystä tehot pitää todistaa penkkilapulla... |
menee aavistuksen offtopiciksi mutta tehdään nyt virtuaalisesti moottori.
rautalanka malli voisi helpottaa . -lohko opel omega c20ne 1998cm3 115hp -kansi opel kadett c20xe 1998cm3 156hp -kampiakseli c20xe 1998cm3 156hp -kiertokanget ja männät mittojen mukaan ,puristus suhde pienempi kuin kummassakaan em. moottoreista alunperin. -nokka-akselit ei kummastakaan em. moottorista alunperin. -imusarja itse tehty alusta loppuun. -pakosarja itse tehty alusta loppuun. -ahdin mallia X ,ei kummassakaan em. moottorissa ole tehtaalta lähtöisin -moottorin ja sytytyksen ohjaus ei kummastakaan em. moottorista. tuossa nyt esimerkki joka olisi mahdollinen toteuttaa. valaisetko matti miten esimerkiksi tuollalailla muutetun moottorin teho/vääntö määritellään jos tuollaista tarjoaa muutoskatsastukseen? tämä nyt ei ole lähelläkään aiheen aloittajan moottoria , mutta itseäni(ja ehkä muitakin) kiinostaa että minkäverran ja mistä paikoista moottoria pitää muuttaa että sen teho määritellään penkkilapulla? |
Ilmeisesti Kokoonpano jota ei ole koskaan minkään tehtaan toimesta valmistettu on kelvoton omavalmisteeksi samoin perustein kuin Toyota hiluxin renkaat ei käy vertailu renkaina Volkswagen taroon.
(sama auto. Eri merkki vaan laitettu eteen ja taakse) |
Lainaus:
Teho ei vaan voi olla vähemmän kuin 156hp, perustuen siihen ettei kukaan tekisi rakentaisi laiskempaa moottoria mitä tuolla kannella ja tilavuudella on lähtenyt tehtaalta, varsinkaan turbon kanssa. Ja kyllä trafikin sen tajuaa.. Ei tässä ole niinkään teholapusta kyse, vaan siitä että alkuperäisen tehon pitää laskea "virityksellä" että saa asentaa autoon x. Ja tätä trafi ei usko, enkä ihmettele ;) |
Lainaus:
Ei voi olla niin, että joku sepittää virkansa puolesta valheita. Ummistaa silmänsä totuudelta! Edit On paljon muitakin moottorilta haluttavia ominaisuuksia kuin huipputeho ! |
Aina pitää olla joku moottori mihin verrata. Jos laitat tuon 1uz-fe moottorin niin sano katsastus asemalla että tein tuon moottorin siitä tuhottoman paskasta 305 johon ymppäsin vähän toyotan hiluja kiinni ja näytät penkkilapun. Keksit vaikka päästä vähän sylinterin mittoja ja ilmoitat iskutilavuuden fiksujen laskelmien perusteella.
Katsastus miehiä ei kiinnosta mikä moottori siellä on jos sulla on näyttää vaan papereilla faktaa ja katsuri pystyy hyvällä omalla tunnolla näyttämään trafille paperit tarvittaessa. :) ja saivartelijoille: hiokaa vaikka ne moottorin numerot pois ja stansatkaa uudet jotka vastaa sitä verrokki moottoria. Tottakai jos sattuu joku jenkkirottelo harrastaja katsuri niin saattaa ehkä mainita että ei ole jenkki rautaa mutta tuskin jos sulla on hyvät paperit näyttää niin ei mahda hylsyä tulla. Papereihin voisi tulla jotain tälläistä: vaihdettu moottori gm 305 tjsp. Moottoriin asennettu moniventtiili kannet ja monipiste ruisku Teho 120kw tehot todettu tehonmittaus todistuksella Säännöt on tehty kierrettäväksi ja tämä on yksi vaihtoehto :D |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Voi matti... :D |
Olisko kellään sähkökuvia kyseiseen moottoriin? Tai jotain linkkiä josta näkisin kytkennät.
|
Tuolta minä niitä aikanaan katselin ja edelleen näyttää linkki toimivan -> http://www.lextreme.com/misc.htm . Johtosarjassa on kyllä paljon kaapelia, mutta toimiakseen kone ja laatikko ei tarvitse montaakaan. Jokunen ilta meni tallilla kun ylimääräisiä karsin pois.
|
Sivu luotu: 11:47 (GMT +2). |