Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   1UZ-FE lexus v8 moottori (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137727)

mersuana 03.09.2015 12:53

1UZ-FE lexus v8 moottori
 
Tuli ilmeisesti hankittua tuollainen moottori ja automaatti kaikkineen sähköineen. Mihis kaikkiin vaihteistoihin näitä on liitetty, ajatuksena jos hylkäis tuon automaatin tai tekis adapterin laatikon häntään jakikselle, taitaa tulla vaan aika pitkä..
Pitääpä selvitellä mihin tällaisen sais laiteltua, jos vaikka tuohon HJ45 pick-upiin.
Onko laitettu toimimaan omalla moottorin ohjauksella vai megaruutalla?

Kaikki hyvätkin vinkit on tervetulleita.

Gary Grand 03.09.2015 13:01

Kukin makunsa mukaan, mutta minä en tuosta paketista automaattia hukkaisi.. Se on kestävä loota ja jos sen säilyttäis, niin saisi paketin pelaamaan alkuperäisillä sähköillä -> jäis megaruutan, tai muun virittelyyn kuluva aikakin muuhun rakenteluun.:cool:

Kevyt ja tehokas pakettihan tuo on.:p

bj45lava 03.09.2015 13:39

Itellä menossa BJ45 koneeksi, mutta tämänhetken säännöthän ei sen asentamista salli kilpien väliin, ja ilmeisesti ei tulevat uudetkaan säännöt asiaa muuta.

Mutta sit laitetaan 305 kasi, jonka taas saa laittaa...

Pauli 03.09.2015 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 1247378)
tekis adapterin laatikon häntään jakikselle, taitaa tulla vaan aika pitkä..

OffiJuoni laittoi automaatin perään Lj:n jakiksen.
Topicin lopussa pari kuvaa siitä adapterista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=31466

toyopet 03.09.2015 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1247382)
Itellä menossa BJ45 koneeksi, mutta tämänhetken säännöthän ei sen asentamista salli kilpien väliin, ja ilmeisesti ei tulevat uudetkaan säännöt asiaa muuta.

Mutta sit laitetaan 305 kasi, jonka taas saa laittaa...

Niin, teho menee yli sallitun?

kippo86 03.09.2015 14:52

Itekki aatellu samaa. Ainoo vaihtoehto katsastaa omavalmistemoottorina ja penkkilappu...
Siinäki oma hauskuus saada sopivat tehot...

mersuana 03.09.2015 16:39

tehoista
 
No se oli ajatus et vois oikeesti laimentaa tehoista tuota moottoria, olis ainakin soundit kohillaan ja kuitenkin merkkiuskollinen moottori. Ja mikä tärkeintä, olis jotain erilaista. Nythän nokalla on 2H turbotettuna, niitä on joka cruiserissa kuitenki... eikä tästä oo tarkoitus edes tehdä mitään kunnon offailu autoa vaan ihan makkaran paisto auto, tai niin suunnittelin.... kuitenkin kilpien väliin pitäis auto saada. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

bj45lava 03.09.2015 18:08

Viime viikolla henk koht Trafin isolta johtajalta kysyin kaasulle tai e85 muutokselle tms tehon pudotusta penkkilapulla, ei auta, tehdasmoottorin tehon lasku ei ole mahdollista virallisesti, jos joku tuommoisen hyväksyy, niin seuraus saattaa jossain kohtaa tulla vastaan.

mersuana 03.09.2015 19:32

Tiedossa, mutta yritetään silti, onhan kyseessä omavalmiste moottori.

kippo86 03.09.2015 19:33

Joo mut paljonko moottoriin pitää vaihtaa osia, että se on omavalmiste?

Jos esim männät ja nokat vaihtaa, rajottaa kierroksia yms että tehot edes teoreettisesti laskee...

Moottoristahan tulee heti omavalmiste jos esim ahtimen lisää.

Edit: itteäki houkuttelee huomattavasti enemmän täys alumotti vs patarautakone. Varsinki ku hinnoista aletaa puhuu...

mäksä 03.09.2015 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 1247417)
No se oli ajatus et vois oikeesti laimentaa tehoista tuota moottoria, olis ainakin soundit kohillaan ja kuitenkin merkkiuskollinen moottori. Ja mikä tärkeintä, olis jotain erilaista. Nythän nokalla on 2H turbotettuna, niitä on joka cruiserissa kuitenki... eikä tästä oo tarkoitus edes tehdä mitään kunnon offailu autoa vaan ihan makkaran paisto auto, tai niin suunnittelin.... kuitenkin kilpien väliin pitäis auto saada. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

Meinaax antti et toi "makkaranpaistoauto" status pitää miten kauan ???
Sitä vaa ettei vaa käy niin et lähtee pappis keulimaan ? :cool::rolleyes:

mersuana 03.09.2015 20:20

On niin hartaasti tehty projekti (9vuotta ),ettei ekaan kuukauteen ainakaan kehtaa muutakuin kestopäällysteitä ajella, loppu jää nähtäväksi. Tästä ei kuulemma saa tehdä metsälaitetta.

mäksä 03.09.2015 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mersuana (Viesti 1247479)
On niin hartaasti tehty projekti (9vuotta ),ettei ekaan kuukauteen ainakaan kehtaa muutakuin kestopäällysteitä ajella, loppu jää nähtäväksi. Tästä ei kuulemma saa tehdä metsälaitetta.

Kuka nii sanoo ?

toyota4x4 03.09.2015 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1247451)
Joo mut paljonko moottoriin pitää vaihtaa osia, että se on omavalmiste?

Jos esim männät ja nokat vaihtaa, rajottaa kierroksia yms että tehot edes teoreettisesti laskee...

Moottoristahan tulee heti omavalmiste jos esim ahtimen lisää.

tällekin jutulle trafi päällikköt lähinnä nauro, että tehot laskee jos lisää turbon.. ei onnistu

kippo86 04.09.2015 04:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1247501)
tällekin jutulle trafi päällikköt lähinnä nauro, että tehot laskee jos lisää turbon.. ei onnistu

Joo en tarkottanu et ahtimella puolitetaan tehot, vaa moottorin hyötysuhdetta lasketaan niin samalla tehot pienenee. Tekee siitä yhtä matalaviritteisen ku esim 305. Puristukset 8, nokat vaihtaa jne... Ei sotke sitä ahdinta nyt enää tähän soppaan, se oli vaa esimerkki.

bj45lava 04.09.2015 08:07

Tehdasmoottorin, jolle tehot annettu, niin tehon lasku ei onnistu, ruiskulaitteiden vaihto ei kelpaa siihen, eikä mikään penkkilappu, mitäs muuta meinasit muuttaa??

Ja sama mies nauroi myös omavalmisteturbosta kysyttäessä, et sellaista ei ole olemassakaan, on vain kyse erilaisten katsastusmiesten omista tulkinnoista, jotka ei päivänvaloa kestä, niitä nyt menee läpi missä sattuu menemään.

bj45lava 04.09.2015 08:31

Rautalangasta siis väännettynä turbon laittaminen vaparikoneen kylkeen ei tee siitä omavalmistetta Trafin mielestä.

Miten paljon sitten tarvis muuttaa on vielä kysymysmerkkinä, mutta esim yksinomaan kaasukäyttöiseksi muuttaminen, joka laskee tehoa 30%, ei kelpaa...

bj45lava 04.09.2015 08:34

Amerinkan Joen sivustoilta luettuna muuten jonkun mallin V6 4Runnerin loota käy tuon kasin perään suoraan ja myös vauhtipyörä jos manuaaliksi meinaa myös sieltä runnerista kävis, se oli itellä suunnitelma jos nelikoksi jättää.

Päävisio itellä on kyl ilmajousitettu maksimimatala takavetoinen nelivitonen 9-paikkaisena kasilla.

toyopet 04.09.2015 09:15

Uusissa säädöksissä kun menisi läpi se, että olisi moottorimuutokselle vain yksi raja se tehopainosuhde, vaikkapa se 7kg/kW (omamassa), niin alettaisiin olla likellä.
Ei siis tilavuusrajaa, eikä vertailumoottoritehoa vaan paino/tehosuhde.
Tätä vissiin ainakin on yritetty sinne saada lobattua mutta jää nähtäväksi.
Lokakuulle ovat tainneet lupailla uusia säädöksiä.

offroadjouni 04.09.2015 12:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyopet (Viesti 1247574)
Uusissa säädöksissä kun menisi läpi se, että olisi moottorimuutokselle vain yksi raja se tehopainosuhde, vaikkapa se 7kg/kW (omamassa), niin alettaisiin olla likellä.
Ei siis tilavuusrajaa, eikä vertailumoottoritehoa vaan paino/tehosuhde.
Tätä vissiin ainakin on yritetty sinne saada lobattua mutta jää nähtäväksi.
Lokakuulle ovat tainneet lupailla uusia säädöksiä.

Kyllä se max 20% tehon kasvu on mukana uudessa säännösehdotelmassakin, eli ei siitä pitäisi tulla helpotuksia tämän suhteen. Harmi kun kaikki kiva kielletään.

kippo86 04.09.2015 13:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1247558)
Tehdasmoottorin, jolle tehot annettu, niin tehon lasku ei onnistu, ruiskulaitteiden vaihto ei kelpaa siihen, eikä mikään penkkilappu, mitäs muuta meinasit muuttaa??

Ja sama mies nauroi myös omavalmisteturbosta kysyttäessä, et sellaista ei ole olemassakaan, on vain kyse erilaisten katsastusmiesten omista tulkinnoista, jotka ei päivänvaloa kestä, niitä nyt menee läpi missä sattuu menemään.

Sitähän mä tossa aikasemmin selvitin, männät, nokat vaihtamalla, kierroksia laskemalla, imu- ja pakosarjat voi tehä ite... Eipä alkuperästä jää ku karkeesti kampura, lohko ja kannet.

Hirveesti hommaa, ja ei varmuutta riittääkö... Mut tehot laskee.

-MaTTi- 05.09.2015 14:39

Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.

Fruehauf-CJ 05.09.2015 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1247831)
Joku Trafin mies oli esittäny että lohkokin valettava itse ennenkuin voidaan omavalmisteeksi tulkita.

Kuvauksen kaltaiset järjettömyydet tulevat olemaan syynä lisääntyviin oikeuskäsittelyihin ja aikanaan nämä taakat varmasti poistetaan.

Trafin voisi lopettaa ja vastaavan toiminnan voisi ostaa vaikka Virosta!

--------------

Edit. Siis ei vastaavan vaan sellaisen josta on HYÖTYÄ

kippo86 05.09.2015 20:24

No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä. :confused:
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin...

Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa...

Ee ymmärrä pieni ihminen...

ipancruiser 06.09.2015 02:50

Moro
Menee vähän ohi jutusta mutta itsellä HDJ-100 ja toimii pari päivää
hyvin ja sitten sammuu kesken ajon.
pari kertaa kun pysähdyin liikennevaloihin niin siihen kuoli.
Vaihdoin alipaineventtiilin joka sulkee imusarjan läpän.
onko ongelma että spill control calve ei saa virta?
ECU rikki?

-MaTTi- 06.09.2015 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1247906)
No mitähän mieltä se sama trafin heppu on jälkiahdetusta vaparista? Kaikki leimataan omavalmisteena ja tehot mitattuna penkissä. :confused:
Ja ainoa asia mikä on muuttunu on ahdin...

Jos turbodieseliin mennään lisäämään cooleri, taas menee omavalmisteeksi ja penkkilappua hakemaa...

Ee ymmärrä pieni ihminen...

Mikä ihmeen omavalmiste? :eek: Se on joku tietty X moottori mikä on muutettu ja siitä syystä tehonmittaus. Mikä omavalmistehössötys se nyt on keksitty...? :confuced:

kippo86 07.09.2015 04:28

Tääläpäin katsastusmiehet puhuu omavalmisteesta, kun on jälkiahdettu. :confused:
Ja siitä syystä tehot pitää todistaa penkkilapulla...

liero 07.09.2015 14:15

menee aavistuksen offtopiciksi mutta tehdään nyt virtuaalisesti moottori.
rautalanka malli voisi helpottaa .

-lohko opel omega c20ne 1998cm3 115hp
-kansi opel kadett c20xe 1998cm3 156hp
-kampiakseli c20xe 1998cm3 156hp
-kiertokanget ja männät mittojen mukaan ,puristus suhde pienempi kuin kummassakaan em. moottoreista alunperin.
-nokka-akselit ei kummastakaan em. moottorista alunperin.
-imusarja itse tehty alusta loppuun.
-pakosarja itse tehty alusta loppuun.
-ahdin mallia X ,ei kummassakaan em. moottorissa ole tehtaalta lähtöisin
-moottorin ja sytytyksen ohjaus ei kummastakaan em. moottorista.

tuossa nyt esimerkki joka olisi mahdollinen toteuttaa.
valaisetko matti miten esimerkiksi tuollalailla muutetun moottorin teho/vääntö määritellään jos tuollaista tarjoaa muutoskatsastukseen?
tämä nyt ei ole lähelläkään aiheen aloittajan moottoria , mutta itseäni(ja ehkä muitakin) kiinostaa että minkäverran ja mistä paikoista moottoria pitää muuttaa että sen teho määritellään penkkilapulla?

Fruehauf-CJ 07.09.2015 15:55

Ilmeisesti Kokoonpano jota ei ole koskaan minkään tehtaan toimesta valmistettu on kelvoton omavalmisteeksi samoin perustein kuin Toyota hiluxin renkaat ei käy vertailu renkaina Volkswagen taroon.

(sama auto. Eri merkki vaan laitettu eteen ja taakse)

baxxter 07.09.2015 18:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liero (Viesti 1248255)
menee aavistuksen offtopiciksi mutta tehdään nyt virtuaalisesti moottori.
rautalanka malli voisi helpottaa .

-lohko opel omega c20ne 1998cm3 115hp
-kansi opel kadett c20xe 1998cm3 156hp
-kampiakseli c20xe 1998cm3 156hp
-kiertokanget ja männät mittojen mukaan ,puristus suhde pienempi kuin kummassakaan em. moottoreista alunperin.
-nokka-akselit ei kummastakaan em. moottorista alunperin.
-imusarja itse tehty alusta loppuun.
-pakosarja itse tehty alusta loppuun.
-ahdin mallia X ,ei kummassakaan em. moottorissa ole tehtaalta lähtöisin
-moottorin ja sytytyksen ohjaus ei kummastakaan em. moottorista.

tuossa nyt esimerkki joka olisi mahdollinen toteuttaa.
valaisetko matti miten esimerkiksi tuollalailla muutetun moottorin teho/vääntö määritellään jos tuollaista tarjoaa muutoskatsastukseen?
tämä nyt ei ole lähelläkään aiheen aloittajan moottoria , mutta itseäni(ja ehkä muitakin) kiinostaa että minkäverran ja mistä paikoista moottoria pitää muuttaa että sen teho määritellään penkkilapulla?

Tehomittaustodistus jo sen takia että ei ole alkuperäiskuntoinen turbomoottori.
Teho ei vaan voi olla vähemmän kuin 156hp, perustuen siihen ettei kukaan tekisi rakentaisi laiskempaa moottoria mitä tuolla kannella ja tilavuudella on lähtenyt tehtaalta, varsinkaan turbon kanssa. Ja kyllä trafikin sen tajuaa..
Ei tässä ole niinkään teholapusta kyse, vaan siitä että alkuperäisen tehon pitää laskea "virityksellä" että saa asentaa autoon x. Ja tätä trafi ei usko, enkä ihmettele ;)

Fruehauf-CJ 07.09.2015 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1248308)
Tehomittaustodistus jo sen takia että ei ole alkuperäiskuntoinen turbomoottori.
Teho ei vaan voi olla vähemmän kuin 156hp, perustuen siihen ettei kukaan tekisi rakentaisi laiskempaa moottoria mitä tuolla kannella ja tilavuudella on lähtenyt tehtaalta, varsinkaan turbon kanssa. Ja kyllä trafikin sen tajuaa..
Ei tässä ole niinkään teholapusta kyse, vaan siitä että alkuperäisen tehon pitää laskea "virityksellä" että saa asentaa autoon x. Ja tätä trafi ei usko, enkä ihmettele ;)

Kyllä todisteita puolesta tai vastaan pitää pitää totena.
Ei voi olla niin, että joku sepittää virkansa puolesta valheita. Ummistaa silmänsä totuudelta!

Edit
On paljon muitakin moottorilta haluttavia ominaisuuksia kuin huipputeho !

nbf 12.09.2015 08:38

Aina pitää olla joku moottori mihin verrata. Jos laitat tuon 1uz-fe moottorin niin sano katsastus asemalla että tein tuon moottorin siitä tuhottoman paskasta 305 johon ymppäsin vähän toyotan hiluja kiinni ja näytät penkkilapun. Keksit vaikka päästä vähän sylinterin mittoja ja ilmoitat iskutilavuuden fiksujen laskelmien perusteella.

Katsastus miehiä ei kiinnosta mikä moottori siellä on jos sulla on näyttää vaan papereilla faktaa ja katsuri pystyy hyvällä omalla tunnolla näyttämään trafille paperit tarvittaessa. :)

ja saivartelijoille: hiokaa vaikka ne moottorin numerot pois ja stansatkaa uudet jotka vastaa sitä verrokki moottoria.

Tottakai jos sattuu joku jenkkirottelo harrastaja katsuri niin saattaa ehkä mainita että ei ole jenkki rautaa mutta tuskin jos sulla on hyvät paperit näyttää niin ei mahda hylsyä tulla.

Papereihin voisi tulla jotain tälläistä: vaihdettu moottori gm 305 tjsp. Moottoriin asennettu moniventtiili kannet ja monipiste ruisku
Teho 120kw
tehot todettu tehonmittaus todistuksella


Säännöt on tehty kierrettäväksi ja tämä on yksi vaihtoehto :D

-MaTTi- 12.09.2015 11:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1248308)
Tehomittaustodistus jo sen takia että ei ole alkuperäiskuntoinen turbomoottori.
Teho ei vaan voi olla vähemmän kuin 156hp, perustuen siihen ettei kukaan tekisi rakentaisi laiskempaa moottoria mitä tuolla kannella ja tilavuudella on lähtenyt tehtaalta, varsinkaan turbon kanssa. Ja kyllä trafikin sen tajuaa..
Ei tässä ole niinkään teholapusta kyse, vaan siitä että alkuperäisen tehon pitää laskea "virityksellä" että saa asentaa autoon x. Ja tätä trafi ei usko, enkä ihmettele ;)

Juurikin näin. Lohko määrää ensin, sitten kansi.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 1249388)
Aina pitää olla joku moottori mihin verrata. Jos laitat tuon 1uz-fe moottorin niin sano katsastus asemalla että tein tuon moottorin siitä tuhottoman paskasta 305 johon ymppäsin vähän toyotan hiluja kiinni ja näytät penkkilapun. Keksit vaikka päästä vähän sylinterin mittoja ja ilmoitat iskutilavuuden fiksujen laskelmien perusteella.

atsastus miehiä ei kiinnosta mikä moottori siellä on jos sulla on näyttää vaan papereilla faktaa ja katsuri pystyy hyvällä omalla tunnolla näyttämään trafille paperit tarvittaessa. :)

Säännöt on tehty kierrettäväksi ja tämä on yksi vaihtoehto :D

No aika dorka katsastusmies saa olla jos ei työntötankomoottoria jakohihnalla pyörivästä erota. Voin luvata ettei tule onnistumaan tuolla tyylillä. :rolleyes:

nbf 12.09.2015 12:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1249429)
Juurikin näin. Lohko määrää ensin, sitten kansi.

No aika dorka katsastusmies saa olla jos ei työntötankomoottoria jakohihnalla pyörivästä erota. Voin luvata ettei tule onnistumaan tuolla tyylillä. :rolleyes:


Voi matti... :D

mersuana 19.10.2015 05:19

Olisko kellään sähkökuvia kyseiseen moottoriin? Tai jotain linkkiä josta näkisin kytkennät.

offroadjouni 19.10.2015 07:25

Tuolta minä niitä aikanaan katselin ja edelleen näyttää linkki toimivan -> http://www.lextreme.com/misc.htm . Johtosarjassa on kyllä paljon kaapelia, mutta toimiakseen kone ja laatikko ei tarvitse montaakaan. Jokunen ilta meni tallilla kun ylimääräisiä karsin pois.


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).