![]() |
Maastokupla & Mersu @ Vannepaja
3 Liiteet
Laitetaanpa topicci pystyyn, vaikka mitään varsinaista projektitarinaa ei ole tarkoitus sen enempää taannoisista kuin tulevista rakenteluistakaan laittaa. Joitain satunnaisia kuvia saattaa vuosien saatossa tulla - mene ja tiedä. Kommentoidakin saa... Vannepajan offitiimi kiittää kaikkia mielenkiinnosta!
Jonkinmoisen rakennusurakan 90-luvulla vaatinut maastokupla myytiin aikoinaan, mutta palasi juuri vuosien jälkeen takaisin rakentajalleen. Siitähän tämä topicin pystyttäminenkin sitten sai ideansa. Jotkut varmasti muistavat auton Ravijoen EM safareilta tai Raision kisojen vinssihommista tms. Historian siipien havinaa... Jonkinmoisia rakenteluajatuksia ollut Mersun suhteen tulevaa suunnistuskautta varten, mutta nyt tämä uusi vanha tulokas koittaa laittaa pakkaa sekaisin. Kumpaa jatkossa parannellaan, kummalla ajellaan kisaa vai jätetäänkö molemmat nykyiseen kuntoon. Jää nähtäväksi. Tiimin täydentynyt kalusto: http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303155 Pientä kivaa yksityiskohtaa turvonneesta Kuplasta: http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303155 Mersun korjatun vinssin testaamista seuraavaa kisaa varten: http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303155 Terveisin tiimin digidigiosasto. |
pakko peukuttaa Kuplalle
|
On kyllä mahtava rakennelma tuo kupla, minkä rungolle tuo on tehty ja onko tuota koria levennetty? :D
|
Outo kupla eli stRange Beetle
2 Liiteet
Kupla on tehty Rangen rungolle. Tai paremminkin pitäisi kyllä sanoa, että Rangeen on laitettu kuplan kori. Koria on levitetty keskeltä reilut 40 senttiä.
Tässä vähän kuvaa myös keulasta ja perästä. Eiköhän noista se leveyskin näy, vaikka olihan se tuohon aloitusviestin kolmen pyyhkijän kuvaankin piilotettu. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303352 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303352 |
Onko tuo oikeesti joskus muutoskatsastettu tuolle saippuakotelolle?
|
Missäs kupla on välivuodet viettäny, ei ole tainnu olla mikään "kiertopalkinto", kun noinkin alkuperäisenä on säilyny tarroja myöden eikä ole tuhottu?
|
Ihan on aikuisten oikeesti muutoskatsastettu. Suomihan on "pullollaan" korinvaihtoautoja, vaikkei niistä yleensä näin selvästi asia erotu.
Auto ollut välissä vain yhdellä omistajalla eikä hänkään ole sillä juuri lainkaan ajanut. |
Aivan upea laite
Kunnon järeä baja bug:)
|
6 Liiteet
Kaikki taisi tosiaan lähteä baja bug meiningillä, mutta eihän kuplan tekniikalla päässyt metsään...
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537 Vuosia myöhemmin tuli idea laittaa Rangeen kuplan kori. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537 Kupla ei enää ole kovin kapoinen, jos vertailukohtana on vaikkapa CJ-7. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537 Rekisterikilpi pitäisi näköjään nostaa ylemmäs, jos meinaa suunnistuskisoihin lähteä. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303637 Kaikki tämän viestin kuvat ovat viime vuosituhannelta. |
1 Liiteet
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303715
Käytiin viime viikolla harrasteautokokoontumisessa näyttämässä että jotkut tykkää muhkummasta. Meikäläisille kelpaa sekä matala että korkea. Mersu onkin ollut siitä asti trailerilla odottelemassa, että tänään päästäisiin matkaan kohti suunnistuskisaa... Polttoainesyöttöä vaivannut tankki vaihdettu puhtaampaan ja kevyempään. Ilmanputsarin päältä kerätty ylimääräiset maa-ainekset ja laitettu snorkkeli - ihan vaan varuiksi. :) Etuvinssiin laitettiin koukku ja muutamia nitkahtaneita paikkoja sepitetty edellisen kisan jälkeen. Ollaan taas valmiita viihdyttämään itseämme. |
hyvä esa...lisää kuvia;)
|
1 Liiteet
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303784
Sormet syyhyää auton kimppuun, mutta tämä kuu pitäisi vielä kärvistellä. Salossa kisakausi pakettiin ja auto palasiksi joko kisassa tai sen jälkeen. |
Fiksun näköset panssarit !
|
Auton alle kurkkimisessa ollaan tultu siihen tulokseen, että tarvittais G-mersun etutukivarret. Saapi tarjota jos nurkissa lojuu ylimääräisiä. Puh 0400-182187 tai info@vannepaja.fi
|
syystä että? oletko saanut ne rikki jotenkin?
|
Ei olla saatu rikki. Mutta eiköhän ne hajalle saada. Jos ei muuten niin vaikka rälläkällä.
Propellihattu ollut sen verran käytössä, että visio alkaa kirkastua. Pysykää kanavalla, sillä jokusen viikon päästä alkaa tapahtua. Tiedä vaikka onnistuttais tekemään joku oikea projektipäivityskin... |
mikäs jouset esa noi on:confused:
|
sitähän minäkin...ei niitä taida saada ajamalla rikki....rälläkällä ja polttopilleillä kyllä :D
|
Lainaus:
Just huomasin että palstalta löytyy ketju jossa kerroit vastaavan etuiskarin alapään katkenneen. Tyyppiviasta en tiedä, mutta meilläkin on etupäästä korkannut pari kertaa. Ollaan vaan veikkailtu liian lyhyiksi. EDIT: Ja Esa on kuulemma mitannutkin, että iskari on liian lyhyt auton maksimijoustoille. Tartteis tehrä tällekin jotain... |
2 Liiteet
Kuplaa vaivaa edelleen pitkän seisonnan jälkeinen masennus. Mersuun ollaan tykästytty ja tästä se nyt sitten lähtee... Ensi kauden kulkupelin väkästäminen.
Kattoteline jäi männyn kylkeen voitokkaassa sikasuunnistuksessa. Suunta on siis ihan oikea. Painoa ja kokoa pois! http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309460 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309460 |
2 Liiteet
Arvoisat Vannepajan seuraajat. Saanemme esitellä: projektipäivitys. :cool:
Etutukivarsien etsintä on päässyt hyvään vauhtiin. Samalla paljastui ihmeteltäväksenne äijämaasturin biopolttoainepuhallin. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309526 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309526 |
2 Liiteet
Ripustus- ja jousitushommat ei oo menny ihan niinku strömsöös. Jotain kuitenkin yritetty visioida auton kokonaismuutoksesta. Pari kuvaa todisteeksi, että hajalle tää on ainakin saatu.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309604 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309604 |
Force majore -tyylistä taukoa ilmaantui tälle projektille, mutta josko ensi viikolla taas jatkuisi ripustusten kropaaminen. Ideointia on kuitenkin tehty moneen suuntaan ja sen tiimoilta ajattelinkin kysellä josko löytyisi lisätietoa...
-83 Mersu on kahden hengen pakettiauto ja haluttaisiin muutoskatsastaa se pickupiksi. Katsastussedän mielestä homma onnistuu mikäli vastaava tehdastekoinen avolava on olemassa. Lyhyen akselivälin G:stä ei kuitenkaan taida pickuppia olla. Hyvinkin vastaavaa lyhyttä avomallista henkilöautoa on kyllä tehty. Pakuhan tuon ei olisi välttämättä oltava, mutta kun henkilöautoksi muuttamisesta seuraisi ei-toivottu autovero. Avonainen ohjaamo ei ole muutenkaan toiveissa, mutta ehkä tämän voisi hoitaa irrotettavalla kovalla katolla. Konttorilta asia on vielä viimeistä sinettiä vaille selvittämättä, mutta löytyisikö joltain tietoa / ideaa / ennakkotapausta tms. asian suhteen. Voiko verrokki olla eri akselivälillä? Voiko cabriolettia pitää avolavan verrokkina? Voisiko samalla kertaa muutoskatsastaa kahden hengen cabriolet pakettiautoksi? Hyvä Suomi! :cool: |
Mut eihän tuossa verot pitäs mitkään hirveät olla jos muutoskatsastaa HA.
Verotus on muuttunut vuoden alusta et vero menee tämän päivän arvon mukaan. |
Verot ehkä pari tonnia tai jotain. Mun mielestä se on aika paljon siitä ilosta että saisi irrottaa palan kattoa ja takasivuikkunat. Ymmärtäisin rahanmenon jos sillä saisi edes henkilömäärää nostettua, mutta kun takapää täyttyy kuitenkin tankista, ajosilloista, vinssistä, syyläristä, työkaluista jne.
|
1 Liiteet
Hitaasti mutta epävarmasti edistyy. Vauhti tosin kiihtymään päin. Aika tulee käymään vähiin ennen ekaa suunnistuscupin kisaa, mutta katsellaan mitä saadaan aikaiseksi ja päästäänkö mukaan.
Etuakseli olis nyt paikoillaan. Siihen tosin tarvittiin aika monta sidontaliinaa. Taitaa vaatia jotain tukevampaakin rakennetta ennen kuin uskaltaa koeajamaan. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309668 |
1 Liiteet
Etupään ripustusten osasia löytänyt takaisin paikoilleen. Uskaltaa jo vähän venytellä...
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309703 |
Minkäs näkösiä varsia sinne nyt tuli? Hyvän näkönen Mersu.
Mikä noiden takakyljen reikien tarkotus on? |
Lainaus:
Tavoitteena oli tehdä kääntyvälle eturenkaalle lisätilaa eli sitä kautta päästä pienentämään vanteiden offsettia - joka taas mahdollistaa ajamisen vähän kapeammasta välistä. Itse aiheutettuja rengasvalinnasta johtuvia ongelmiahan tässä vaan koitetaan paikkailla. Samalla kun romppeet oli irti, niin pitihän noita joustojakin vähän lisätä. Mitään dramaattista uutta rakenteellista ratkaisua ei siis olla keksitty. Vähän vaan siirreltiin yhtä sun toistakin osaa muutamia senttejä sinne sun tänne. Korimuutoksia on myös suunnitteilla, joten aika paljon purettuna sen takia. Siksi nuo kyljen aukotkin vaikuttavat erityisen omituisilta, kun eivät tällä hetkellä näytä johtavan mihinkään. Molemmin puolin autoa olevilla rei'illä on viety ilmaa syylärille, joka on vaakatasossa auton alla pelleillä koteloituna. Jäähdytys toiminut kahden flektin kanssa hyvin maastossa, mutta isommissa nopeuksissa tupannut lämpenemään. |
Kansa tahtoo KUVIA :D
|
5 Liiteet
Pari sataa metriä testiajoa takana! Keula ei muutosten jälkeen vaikuta huonommalta kuin ennen muutoksia, joten se osuus lienee onnistunut.
Montaa metriä ei alussa päästy tallin nurkalta metsän puolelle, kun jo kävi selväksi että takapää ei ole enää keulan kanssa balanssissa. Takapään joustot meni siis työn alle saman tien... Korimuutokset päätettiin jättää suosiolla ekan cuppikisan jälkeisiksi projekteiksi. Seurattavaa siis odotettavissa vielä keväämmälläkin. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734 |
Onko tässä ihan perus jakari alusta edessä? Näyttää asialliselta. :)
|
Lainaus:
|
Mitkäs iskarit sulla tuossa eessä on?
Hiluxiin pitäs melkei uudet keksiä. Nuissa taitas liike piisata. |
Lainaus:
|
Ei taija sellasia iskareita löytyä mitä muilla ei ois...
|
Mikä virka noilla isoilla reijillä on takakyljissä?
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Kiitokset baxxterille vastausavusta. ;)
Etupään luultiin olevan hankala muokattava, mutta sehän sujui hyvin. Takapään luultiin olevan helppo, mutta eihän siitä tule yhtikäs mitään. :D Iskarit rajoitti joustoa, mutta iskarimodifikaatio ei auttanut mitään. Ilmeisesti liian jäykät jouset takana. Pidempää ja löysempää jousta vaatisi toimiakseen. Pitänee siirtyä karavaanariksi, kun nuo takajouset tuntuisi olevan siihen harrastukseen soveliaammat. |
3 Liiteet
Harrastaa pitäisi mutta töitä vaan joutuu tekemään. :eek:
Uusia vanteita siis rakennettu @vannepaja. Offsettia sen verran vähemmän, että pitäisi mahtua ajamaan 13 cm kapeampaan väliin kuin ennen. Jarrut ei tahtoneet mahtua vanteen sisään, niin joutui ihan huolella aihioita valkkaamaan ja monessa palassa rakentamaan. Seuraavaksi maalia pintaan... http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309859 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309859 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309859 |
Tuplahumppi :D
|
Jopa on pullavat ruilut.
|
Lainaus:
Lainaus:
Muokkasin kaikki ekan sivun kuvalinkit, kun jostain syystä osa facebookista linkitetyistä kuvista ei enää näy. Sinne siis katselemaan, jos tuntuu etteivät ole aiemmin näkyneet... Pitäisiköhän vielä nuo loputkin muokata niin että näkyis suoraan isoina kuvina eikä vain liitteinä... |
Mennä pläjäytettiin tiimille facebook-sivu tulevan kisakauden kunniaksi. Että sellainen projekti tällä kertaa. :rolleyes:
Auto on edelleen keskeneräisenä eikä oikein tiedetä että aletaanko kasaamaan talvikisaa varten vai puretaanko vaan lisää... |
ajamaan vaan;)
|
Hävyttömyyksiä fb sivuille huudeltu :D
|
Lainaus:
|
11 Liiteet
Tänään olisi ollut vuoden eka suunnistuskisa, mutta se jäi nyt valitettavasti meiltä väliin. Sen sijaan - "meil on bileet, kaikki sileeks..."
Saavuin paikalle kymmeneltä ja nopeimmat olivat jo ehtineet aloittaa auton purkamisen. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454189762 Eipä aikaakaan kun puolen tusinaa heppua purki sisustan uuteen uskoon. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454189956 Kori nousi kepoisasti. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190095 Piti vähän vähentää yhtä aikaa auton kimpussa olevien miesten määrää. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190191 Kai tosta pitäis vähän lisääkin leikellä. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190285 Miltäs se näyttäis, jos tämän takaosan liittäis tähän. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190455 Kun nyt leikataan niin leikataan lisää. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190610 Eiks tätä nyt jo pääsis ajamaan. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190770 Mihinkäs se vinssi tähän oikein laitettaisiin. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454191109 Laitetaan mihin laitetaan, mutta laikataan nyt edes vähän. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190958 Väärään paikkaanhan sitä sovitettiin, mutta josko se tähän tietämille lopulta laitettaisiin. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454191309 |
Joko joko joko puretaan comeuppi osiksi ja katsotaan mitä se on syönyt ?
|
minkämallinen pirssi tästä nyt sitten tulee? pick up?
|
Lainaus:
Lainaus:
|
2 Liiteet
Takaiskarit tuotti aiemmin vähän ongelmia, mutta etupää pelasi kivasti. Ratkeaisikohan se ongelma sillä että laitetaan taakse samanlaiset iskarit kuin eteen.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454268438 Kuulemma iso ämpärillinen kaiken maailman kiinnikkeitä irrotettu ja varmaan samainen määrä lisätty uusia. Molemmat vinssitkin jo löytäneet omat paikkansa. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454268438 |
2 Liiteet
Näin homma etenee... Vaihteeksi koria ettei käy yksitoikkoiseksi.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454344888 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454344888 |
Tuleekp siitä ny WolksedesBenz, ku tolle yhdistelty osia?
Posted via Mobile Device |
TransGee
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Kyllä täällä useinkin pyritään sekoittamaan volkkarin ja muiden autojen osia. Eikä ainoastaan maastoautojen osalta. ;)
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454396349 |
coiloverit
suunnittele coiloverit samalla ,jos joskus vaikka innostut kovempaa ajamaan.
|
1 Liiteet
Lainaus:
Lupailin tuolla tämän säikeen aloituspostissa ettei aleta mitään projektitarinoita väsäämään. No - tässä sitä nyt on - halusitte tai ette. Kaikki kommentit ja palautteet luetaan edelleenkin mielenkiinnolla. Kiitokset kaikille mukanaolosta. Ja asiaan. Kuka per...verssi keksi sijoittaa etuvinssin taka-akselille. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454442699 |
Lainaus:
|
Onkos tommosesta vinssistä kellään kokemuksia tai jutustelua jo jossain Täälä palstalla?
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Mulla on Hiluxin lavalla reilun kokoinen hytikkavinssi kokonsa ja painon takia en laittanut sitä keulaan.
mulla on neljä tai viisi pientä itse rosterista tehtyä vinssikitoja laitettuna auton alustaa rungon viereen. vinssiltä naru lähtee taaksepäin takapuskurin lähellä iso pylpyrä josta naru lähtee eteenpän etupuskuriin asti kitojen läpi. eteenpäin vinssataan suoraan taaksepäin laitan pylpyrän lisää. ja on toiminut loistavasti jo pari vuotta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175573 |
1 Liiteet
Lainaus:
Luovuttiin myös toisesta ajatuksesta eli korin kaventamisesta. Noin 8 senttiä olisi saanut kavennettua, mutta hyöty olisi ollut liian pieni työmäärään nähden. Takapäähän ne näkyvimmät muutokset tulee, mutta keksittiin aika paljon nysväämistä myös keulaan. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454615139 |
On mullakin sähkövinssi edessä varalla mutta eipä sitä ole paljon käytetty.:)
Pointti oli se että hyvin pelaa kun laittaa vaan jotain millä ohjaa narun eikä tuo tunnu voimaan vaikuttavan vaikka naru hiukan mutkille kulkeekin. |
Lainaus:
Tuleeko sinulla naru edessä runkopalkin vierestä ulos eli onko vetopiste paljonkin sivussa auton keskilinjasta? Oletko huomannut mitään ongelmia moisesta? Meillä ei ole lainkaan kokemusta naruvinsseistä. Mielenkiinnolla odotetaan kuinka nätisti tuo kelaa narua koko rullan leveydelle ja kuinka kevyesti narun saa vedettyä ulos. Lähin ohjaava piste olisi ollut kiva saada paljon kauemmaksi tasaisen kelaamisen auttamiseksi, mutta näillä mennään mitä pystyi toteuttamaan. Narulinja on nyt kunnossa, mutta vielä pitäisi keksiä mihin pakoputki mahtuisi. |
http://forums.offipalsta.com/showthr...125254&page=17
Tuossa hiluxissa ketjulenkeistä vaijerin ohjurit. Vilkase siitä oisko ideaa sulle. |
Lainaus:
Onkohan tuossa ongelmana nimenomaan nuo lenkit vai mikäköhän mättää jos naru ei kestä. Rosteri olis liukkaampaa lenkkimateriaaliksi. Onko HiluMiksillä naru kestänyt? Meillä on ohjaamon alla yksi lenkki, jonka vieressä rulla auttamassa narun suunnan vaihtumista. Keulaan pitää vielä askarrella kita, kunhan saadaan etupää muuten kuntoon. Hankalintahan tässä oli löytää fiksu suora reitti narulle. |
Hyvin on naru kestänyt.
Näihin vinssikitoihin olen kanssa tosi tyytyväinen onnistuvat kohtuu vaivalla reiän pyöristykset tehty sorvissa muuten porailtu pylväsporakoneella. Pylpyrän ja vinssin välissä on sopiva matka kun on aika hyvin kelautunu rummulle. En kyllä lähemmäksi laittaisi ensimmäistä kitaa. Muutama kuva ku ne on kivoja:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187907http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187908http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187909http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187910 |
http://forums.offipalsta.com/showthr...121442&page=10
Ja tällä herralla on vatkainta ja viputinta vaikka mihin suuntaan😁 Olikohan jossain hj rojektissa kans taittopyörän tapasta ratkasua, en jaksa muistaa/ettiä. Jos välähtää ni laitan linkin. |
Lainaus:
Lainaus:
|
4 Liiteet
Tarjottiin parin päivän hermolepo kaikille topiccia seuraaville. Ei täällä silti lepäilty olla ja jotain on saatu aikaiseksikin. Keula on muokkautunut ja ensimmäiset palat turvakaarista on saatu sovitettua paikoilleen. Isot kiitokset Kankulle kaarien taivutuksesta!
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440 Pitäis kuulemma oikeita töitäkin tehdä välillä kun viime viikko meni harrastellessa, mutta koitetaan Mersuakin siinä sivussa vähän nikkaroida... |
tulee kompaktin mittainen
|
Lainaus:
|
Kun ylitykset on minimissä helpottuu rastin haku retro kisoissa ku rastit stanssataan siihen lätkään, mutta vaikeutuu cuppi kisoissa ku autoon ei enää ylety.
Vekkulin näkönen vekotin tulee. |
Lainaus:
|
onkos tosta nyt mitään persetuntumaa mitä koppi painoi ennen kuin alettiin saksia ja mitä leikattu hytti painaa?
|
Lainaus:
|
Olis tarvetta ajovaloille pinta- tai uppoasennuksena. Toiveita olisi...
- Lyhyet ja pitkät mielellään samassa paketissa. - Vesitiiviys plussaa. - Katsastuskelpoiset pitäisi olla. - Saisi olla siedettävän hintaiset. - Ei haittaa jos on huono valoteho. Kenelläkään ehdotuksia? Pitkät & lyhyet yhdistelmiä ei tunnu kauheasti löytyvän, niin saa toki ehdotella myös käyttötarkoitukseen soveltuvia, edullisia ja suht pienikokoisia erillisiä lyhyitä ja pitkiä. |
Jotain moottoripyörien after market projektorivaloja?
|
valot
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ta-2000031397/
tossa edullinen ja poraa reikäpohjaan niin vesi tulee pois . kuitenkin sinne vettä aina menee. osta kahdet joista toisia pidät katsastusta varten hyllyssä. Lainaus:
|
2 Liiteet
Kiitoksia valoideoista. Lisääkin saa laitella...
Tämän viikon puhdetöiden näkyvimpiä saavutuksia parin kuvan muodossa. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455374948 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455374948 |
3 Liiteet
Kivahan tätä on purkaa ja kasata. Vähän kuin legoilla leikkisi. Tällä erää näyttää tältä.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455781215 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455781215 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455781215 |
Tiiviisti pakattu joo :) Tuosta takavinssin päältä releboksi muualle ja siihen päälle vaikka lihalaatikko liinoja, sakkeleita pylpyrää tms varten?
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Puuhasteltu ollaan ja jotain valmistakin on syntynyt. Kaikkia näpertelyjä ei kuitenkaan viitsitä raportoida eikä paljoakaan näkyvää olla saatu aikaiseksi. Pari juttua - etuvinssi sijoitettu taakse ja koitettu mahdollistaa veteen ajaminen. Näiden kanssa on aikaa vierähtänyt paljon! Kaiken maailman letkuja, putkia ja johtoja on siirrelty, poisteltu ja rakenneltu uusiksi. Hitsaushommiakin on riittänyt liki kyllästymiseen asti. Saapa nähdä toimiiko tämä laitos vielä joskus.
Kasausvaiheessa kuitenkin ollaan menossa. Kojelauta on jo laitettu takaisin paikoilleen ja sähköjä pitäisi alkaa rakentamaan. Visio on aika selvä, mutta hommaa tuntuu riittävän. Pari kuvaa kuitenkin selventämään missä suunnilleen mennään. ;) http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1457444972 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1457444972 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1457444972 |
Tuleeko tämä kilpiin vielä? Hyvän näköstä on!
|
kymysys olisko tuo offikupla myynnis
|
Lainaus:
Lainaus:
|
3 Liiteet
Vannepajalta hyvää päivää. Kohti hienosäätöä mennään... Tänään pujoteltiin vinssin narua, asennettiin tuulilasi, ruiskittiin mattamustaa, raaputeltiin amalgaamia kolmospinnalta, asenneltiin valoja, katkottiin ajosiltoja, levitettiin asiakkaiden vanteita, yritettiin epätoivoisesti saada jäähdytysnesteitä kiertämään, hylättiin uusi kaasuvaijerisysteemi yms... Ja otettiin myös muutama kuva todistusaineistoksi.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1458418307 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1458418307 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1458418307 |
Onko nuo nykyiset ajosillat apparin autoon kiipeemistä varten ?
|
koititteko alipaineella saada kiertämään.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Uusi kaasuvaijerisysteemi evo 2 koeponnistettu. Jäähdytysnesteet kiertää kun vuodot fiksailtu. Sähköjä ja paineilmaa kytketty. Panssarit, ovet ja ajosillat paikoilleen. Monen montaa pikku fiksailua. Eikä siinä vielä kaikki... Mersua myös ulkoilutettu ekaa kertaa muutostöiden jälkeen! Kaikki toimi yllättävän hyvin heti ekalla ajokerralla. Vinssi hoiti testimäen alle kahteen minuuttiin, kun vanhalla vinssillä meni reilut viisi minuuttia. Nopeutta vakuuttavampaa oli kuitenkin käytön sujuvuus. Takapäässä painona kaksi akkua, kaksi vinssiä ja tankki, mutta liian jäykkä on edelleen. Saa silti luvan joustot kelvata. Vannemuutoskin tuntuu avittavan kapeissa paikoissa. Todistusaineistoa testiajosta naamakirjassa - linkki allekirjoituksessa. :cool:
Hyvinhän me ehdittiin saada auto kasaan ennen Vihannin kisaa, joka onkin näköjään peruttu. Ei muuta kuin peukaloita pyörittelemään ja odottelemaan... Totta puhuen vielä uupuu ainakin lisävaloja, latauspistokkeita, karttatelinettä, ovien keventelyä(?), etulukon korjaamista, maastotunkin kiinnikkeitä, tavaratelineitä yms yms yms. Voiton puolella kuitenkin. Ei olisi tarvittu kuukauden lisäaikaa. |
Nyt kylläpä on vanha hevoskärrin vetoautoni muuttunu muutamassa vuodessa.
|
Lainaus:
|
Uusi yritys videon kanssa. Vähän pienemmällä resoluutiolla ajan säästämiseksi, mutta nyt on äänikin mukana.
|
Kiva kuulla, samanlailla se Mynäpumppu raksuttaa kun 6 vuotta sitte.:)
https://youtu.be/8AyVCpS-Xks |
Ettei realiteetit unohtuis, niin vanteita muokattu taas vaihteeks. Yhtä sun toista muutakin näkymätöntä tehty. Likimain valmiina seuraaviin kisoihin.
Raision 4x4 testipäivillä käytiin kokeilemassa ja tuttuja jututtamassa. Rengasrikko päätti ajelut vähän lyhyeen, mutta tällaista tää motorsportti kai on. Vähän videota ehdittiin kuvata kallioilla kurvaillessa. Parhaat pätkät jäi taas kuvaamatta, kun ei oo kukaan koko aikaa kipittämässä auton vierellä. |
Lisää testii... Nyt oli olosuhteetkin ilmeisesti miehistön mukaan eli pimeetä. Ehdittiin ajella varmaan puolisen kilometriä, kun todettiin että rengas vuotaa taas. Toinen mokoma ja alkoi puskea moottoriin vettä. Eihän me siitä sen kauemmas ehditty, kun todettiin että startti lyö yli hampaiden ja rengas vuotaa ihan simona. Että kilometrin testiajolla onnistuttiin taas löytämään puolen tusinaan korjauskohdetta... Takaisin verstaalle. Ei tämä testaaminen näkojään loppunutkaan vielä.
|
Sivu luotu: 21:58 (GMT +2). |