Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Maastokupla & Mersu @ Vannepaja (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137321)

ika 18.08.2015 11:10

Maastokupla & Mersu @ Vannepaja
 
3 Liiteet
Laitetaanpa topicci pystyyn, vaikka mitään varsinaista projektitarinaa ei ole tarkoitus sen enempää taannoisista kuin tulevista rakenteluistakaan laittaa. Joitain satunnaisia kuvia saattaa vuosien saatossa tulla - mene ja tiedä. Kommentoidakin saa... Vannepajan offitiimi kiittää kaikkia mielenkiinnosta!

Jonkinmoisen rakennusurakan 90-luvulla vaatinut maastokupla myytiin aikoinaan, mutta palasi juuri vuosien jälkeen takaisin rakentajalleen. Siitähän tämä topicin pystyttäminenkin sitten sai ideansa. Jotkut varmasti muistavat auton Ravijoen EM safareilta tai Raision kisojen vinssihommista tms. Historian siipien havinaa...

Jonkinmoisia rakenteluajatuksia ollut Mersun suhteen tulevaa suunnistuskautta varten, mutta nyt tämä uusi vanha tulokas koittaa laittaa pakkaa sekaisin. Kumpaa jatkossa parannellaan, kummalla ajellaan kisaa vai jätetäänkö molemmat nykyiseen kuntoon. Jää nähtäväksi.

Tiimin täydentynyt kalusto:
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303155

Pientä kivaa yksityiskohtaa turvonneesta Kuplasta:
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303155

Mersun korjatun vinssin testaamista seuraavaa kisaa varten:
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303155

Terveisin tiimin digidigiosasto.

screwdriverTKM 18.08.2015 13:22

���� pakko peukuttaa Kuplalle

Punisher80 18.08.2015 14:06

On kyllä mahtava rakennelma tuo kupla, minkä rungolle tuo on tehty ja onko tuota koria levennetty? :D

ika 18.08.2015 15:22

Outo kupla eli stRange Beetle
 
2 Liiteet
Kupla on tehty Rangen rungolle. Tai paremminkin pitäisi kyllä sanoa, että Rangeen on laitettu kuplan kori. Koria on levitetty keskeltä reilut 40 senttiä.

Tässä vähän kuvaa myös keulasta ja perästä. Eiköhän noista se leveyskin näy, vaikka olihan se tuohon aloitusviestin kolmen pyyhkijän kuvaankin piilotettu.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303352


http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303352

bluevan 18.08.2015 16:27

Onko tuo oikeesti joskus muutoskatsastettu tuolle saippuakotelolle?

Micco 18.08.2015 18:39

Missäs kupla on välivuodet viettäny, ei ole tainnu olla mikään "kiertopalkinto", kun noinkin alkuperäisenä on säilyny tarroja myöden eikä ole tuhottu?

ika 18.08.2015 19:28

Ihan on aikuisten oikeesti muutoskatsastettu. Suomihan on "pullollaan" korinvaihtoautoja, vaikkei niistä yleensä näin selvästi asia erotu.

Auto ollut välissä vain yhdellä omistajalla eikä hänkään ole sillä juuri lainkaan ajanut.

ajelija 18.08.2015 19:48

Aivan upea laite
 
Kunnon järeä baja bug:)

ika 21.08.2015 23:02

6 Liiteet
Kaikki taisi tosiaan lähteä baja bug meiningillä, mutta eihän kuplan tekniikalla päässyt metsään...
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537

Vuosia myöhemmin tuli idea laittaa Rangeen kuplan kori.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537 http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537

Kupla ei enää ole kovin kapoinen, jos vertailukohtana on vaikkapa CJ-7.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303537

Rekisterikilpi pitäisi näköjään nostaa ylemmäs, jos meinaa suunnistuskisoihin lähteä.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303637

Kaikki tämän viestin kuvat ovat viime vuosituhannelta.

ika 04.09.2015 11:54

1 Liiteet
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303715

Käytiin viime viikolla harrasteautokokoontumisessa näyttämässä että jotkut tykkää muhkummasta. Meikäläisille kelpaa sekä matala että korkea. Mersu onkin ollut siitä asti trailerilla odottelemassa, että tänään päästäisiin matkaan kohti suunnistuskisaa...

Polttoainesyöttöä vaivannut tankki vaihdettu puhtaampaan ja kevyempään. Ilmanputsarin päältä kerätty ylimääräiset maa-ainekset ja laitettu snorkkeli - ihan vaan varuiksi. :) Etuvinssiin laitettiin koukku ja muutamia nitkahtaneita paikkoja sepitetty edellisen kisan jälkeen. Ollaan taas valmiita viihdyttämään itseämme.

tepa250d 04.09.2015 21:59

hyvä esa...lisää kuvia;)

ika 17.10.2015 22:33

1 Liiteet
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451303784

Sormet syyhyää auton kimppuun, mutta tämä kuu pitäisi vielä kärvistellä.
Salossa kisakausi pakettiin ja auto palasiksi joko kisassa tai sen jälkeen.

pee 18.10.2015 13:44

Fiksun näköset panssarit !

ika 20.10.2015 18:13

Auton alle kurkkimisessa ollaan tultu siihen tulokseen, että tarvittais G-mersun etutukivarret. Saapi tarjota jos nurkissa lojuu ylimääräisiä. Puh 0400-182187 tai info@vannepaja.fi

petr 20.10.2015 20:11

syystä että? oletko saanut ne rikki jotenkin?

ika 20.10.2015 21:28

Ei olla saatu rikki. Mutta eiköhän ne hajalle saada. Jos ei muuten niin vaikka rälläkällä.

Propellihattu ollut sen verran käytössä, että visio alkaa kirkastua. Pysykää kanavalla, sillä jokusen viikon päästä alkaa tapahtua. Tiedä vaikka onnistuttais tekemään joku oikea projektipäivityskin...

tepa250d 21.10.2015 07:53

mikäs jouset esa noi on:confused:

petr 21.10.2015 07:59

sitähän minäkin...ei niitä taida saada ajamalla rikki....rälläkällä ja polttopilleillä kyllä :D

ika 22.10.2015 08:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 1257752)
mikäs jouset esa noi on:confused:

Iskarit ja jouset taitaa olla Trail Master Stage II. Onko samat jouset kuin itselläsi?

Just huomasin että palstalta löytyy ketju jossa kerroit vastaavan etuiskarin alapään katkenneen. Tyyppiviasta en tiedä, mutta meilläkin on etupäästä korkannut pari kertaa. Ollaan vaan veikkailtu liian lyhyiksi.

EDIT: Ja Esa on kuulemma mitannutkin, että iskari on liian lyhyt auton maksimijoustoille. Tartteis tehrä tällekin jotain...

ika 02.11.2015 16:10

2 Liiteet
Kuplaa vaivaa edelleen pitkän seisonnan jälkeinen masennus. Mersuun ollaan tykästytty ja tästä se nyt sitten lähtee... Ensi kauden kulkupelin väkästäminen.

Kattoteline jäi männyn kylkeen voitokkaassa sikasuunnistuksessa. Suunta on siis ihan oikea. Painoa ja kokoa pois!

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309460

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309460

ika 04.11.2015 22:03

2 Liiteet
Arvoisat Vannepajan seuraajat. Saanemme esitellä: projektipäivitys. :cool:

Etutukivarsien etsintä on päässyt hyvään vauhtiin. Samalla paljastui ihmeteltäväksenne äijämaasturin biopolttoainepuhallin.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309526

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309526

ika 10.11.2015 21:09

2 Liiteet
Ripustus- ja jousitushommat ei oo menny ihan niinku strömsöös. Jotain kuitenkin yritetty visioida auton kokonaismuutoksesta. Pari kuvaa todisteeksi, että hajalle tää on ainakin saatu.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309604

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309604

ika 25.11.2015 12:22

Force majore -tyylistä taukoa ilmaantui tälle projektille, mutta josko ensi viikolla taas jatkuisi ripustusten kropaaminen. Ideointia on kuitenkin tehty moneen suuntaan ja sen tiimoilta ajattelinkin kysellä josko löytyisi lisätietoa...

-83 Mersu on kahden hengen pakettiauto ja haluttaisiin muutoskatsastaa se pickupiksi. Katsastussedän mielestä homma onnistuu mikäli vastaava tehdastekoinen avolava on olemassa. Lyhyen akselivälin G:stä ei kuitenkaan taida pickuppia olla. Hyvinkin vastaavaa lyhyttä avomallista henkilöautoa on kyllä tehty. Pakuhan tuon ei olisi välttämättä oltava, mutta kun henkilöautoksi muuttamisesta seuraisi ei-toivottu autovero. Avonainen ohjaamo ei ole muutenkaan toiveissa, mutta ehkä tämän voisi hoitaa irrotettavalla kovalla katolla.

Konttorilta asia on vielä viimeistä sinettiä vaille selvittämättä, mutta löytyisikö joltain tietoa / ideaa / ennakkotapausta tms. asian suhteen. Voiko verrokki olla eri akselivälillä? Voiko cabriolettia pitää avolavan verrokkina? Voisiko samalla kertaa muutoskatsastaa kahden hengen cabriolet pakettiautoksi? Hyvä Suomi! :cool:

jukkaj79 25.11.2015 17:45

Mut eihän tuossa verot pitäs mitkään hirveät olla jos muutoskatsastaa HA.
Verotus on muuttunut vuoden alusta et vero menee tämän päivän arvon mukaan.

ika 25.11.2015 20:32

Verot ehkä pari tonnia tai jotain. Mun mielestä se on aika paljon siitä ilosta että saisi irrottaa palan kattoa ja takasivuikkunat. Ymmärtäisin rahanmenon jos sillä saisi edes henkilömäärää nostettua, mutta kun takapää täyttyy kuitenkin tankista, ajosilloista, vinssistä, syyläristä, työkaluista jne.

ika 09.12.2015 16:11

1 Liiteet
Hitaasti mutta epävarmasti edistyy. Vauhti tosin kiihtymään päin. Aika tulee käymään vähiin ennen ekaa suunnistuscupin kisaa, mutta katsellaan mitä saadaan aikaiseksi ja päästäänkö mukaan.

Etuakseli olis nyt paikoillaan. Siihen tosin tarvittiin aika monta sidontaliinaa. Taitaa vaatia jotain tukevampaakin rakennetta ennen kuin uskaltaa koeajamaan.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309668

ika 10.12.2015 08:51

1 Liiteet
Etupään ripustusten osasia löytänyt takaisin paikoilleen. Uskaltaa jo vähän venytellä...

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309703

-Sakke- 10.12.2015 09:22

Minkäs näkösiä varsia sinne nyt tuli? Hyvän näkönen Mersu.
Mikä noiden takakyljen reikien tarkotus on?

ika 10.12.2015 12:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 1269471)
Minkäs näkösiä varsia sinne nyt tuli? Hyvän näkönen Mersu.
Mikä noiden takakyljen reikien tarkotus on?

Jousitusmodaus on tuota nosturin nurkalla kokeilua lukuun ottamatta testaamatta. Kokeillaan nyt ensin pystyykö tuolla setupilla edes ajamaan metsässä vai pitääkö laittaa originaalit takaisin.

Tavoitteena oli tehdä kääntyvälle eturenkaalle lisätilaa eli sitä kautta päästä pienentämään vanteiden offsettia - joka taas mahdollistaa ajamisen vähän kapeammasta välistä. Itse aiheutettuja rengasvalinnasta johtuvia ongelmiahan tässä vaan koitetaan paikkailla. Samalla kun romppeet oli irti, niin pitihän noita joustojakin vähän lisätä. Mitään dramaattista uutta rakenteellista ratkaisua ei siis olla keksitty. Vähän vaan siirreltiin yhtä sun toistakin osaa muutamia senttejä sinne sun tänne.

Korimuutoksia on myös suunnitteilla, joten aika paljon purettuna sen takia. Siksi nuo kyljen aukotkin vaikuttavat erityisen omituisilta, kun eivät tällä hetkellä näytä johtavan mihinkään. Molemmin puolin autoa olevilla rei'illä on viety ilmaa syylärille, joka on vaakatasossa auton alla pelleillä koteloituna. Jäähdytys toiminut kahden flektin kanssa hyvin maastossa, mutta isommissa nopeuksissa tupannut lämpenemään.

petr 10.12.2015 13:42

Kansa tahtoo KUVIA :D

ika 12.12.2015 21:05

5 Liiteet
Pari sataa metriä testiajoa takana! Keula ei muutosten jälkeen vaikuta huonommalta kuin ennen muutoksia, joten se osuus lienee onnistunut.

Montaa metriä ei alussa päästy tallin nurkalta metsän puolelle, kun jo kävi selväksi että takapää ei ole enää keulan kanssa balanssissa. Takapään joustot meni siis työn alle saman tien...

Korimuutokset päätettiin jättää suosiolla ekan cuppikisan jälkeisiksi projekteiksi. Seurattavaa siis odotettavissa vielä keväämmälläkin.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309734

hitoy 12.12.2015 22:04

Onko tässä ihan perus jakari alusta edessä? Näyttää asialliselta. :)

ika 13.12.2015 08:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1270125)
Onko tässä ihan perus jakari alusta edessä?

On.

hiluvitkutin 13.12.2015 09:00

Mitkäs iskarit sulla tuossa eessä on?
Hiluxiin pitäs melkei uudet keksiä. Nuissa taitas liike piisata.

ika 13.12.2015 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1270158)
Mitkäs iskarit sulla tuossa eessä on?
Hiluxiin pitäs melkei uudet keksiä. Nuissa taitas liike piisata.

Sopii kuin nenä päähän kun ovat Mersusta. ;) En nyt muista oliko Actros vai Arocks sarjasta. Kannattanee kuitenkin valita omaan autoon sopivat pituuden ja iskun suhteen eikä vaan samat kuin jollain muulla.

hiluvitkutin 13.12.2015 15:24

Ei taija sellasia iskareita löytyä mitä muilla ei ois...

Repro 13.12.2015 23:17

Mikä virka noilla isoilla reijillä on takakyljissä?

baxxter 14.12.2015 03:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1270387)
Mikä virka noilla isoilla reijillä on takakyljissä?

..
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ika (Viesti 1269500)
Molemmin puolin autoa olevilla rei'illä on viety ilmaa syylärille, joka on vaakatasossa auton alla pelleillä koteloituna. Jäähdytys toiminut kahden flektin kanssa hyvin maastossa, mutta isommissa nopeuksissa tupannut lämpenemään.


ika 16.12.2015 10:56

Kiitokset baxxterille vastausavusta. ;)

Etupään luultiin olevan hankala muokattava, mutta sehän sujui hyvin. Takapään luultiin olevan helppo, mutta eihän siitä tule yhtikäs mitään. :D Iskarit rajoitti joustoa, mutta iskarimodifikaatio ei auttanut mitään. Ilmeisesti liian jäykät jouset takana. Pidempää ja löysempää jousta vaatisi toimiakseen. Pitänee siirtyä karavaanariksi, kun nuo takajouset tuntuisi olevan siihen harrastukseen soveliaammat.

ika 21.12.2015 13:09

3 Liiteet
Harrastaa pitäisi mutta töitä vaan joutuu tekemään. :eek:

Uusia vanteita siis rakennettu @vannepaja. Offsettia sen verran vähemmän, että pitäisi mahtua ajamaan 13 cm kapeampaan väliin kuin ennen. Jarrut ei tahtoneet mahtua vanteen sisään, niin joutui ihan huolella aihioita valkkaamaan ja monessa palassa rakentamaan. Seuraavaksi maalia pintaan...

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309859

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309859

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1451309859

bluevan 21.12.2015 17:44

Tuplahumppi :D

Samsonite 25.12.2015 20:53

Jopa on pullavat ruilut.

ika 28.12.2015 14:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1271832)
Tuplahumppi :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 1272767)
Jopa on pullavat ruilut.

Kaikkee pitää olla enemmän kuin muilla. Tuplana tai vähintäänkin pulleemmin. Ollaan ehkä ymmärretty ettei liioittelu ole tässä lajissa hyväksi, mutta tehdään sitä silti. :D

Muokkasin kaikki ekan sivun kuvalinkit, kun jostain syystä osa facebookista linkitetyistä kuvista ei enää näy. Sinne siis katselemaan, jos tuntuu etteivät ole aiemmin näkyneet... Pitäisiköhän vielä nuo loputkin muokata niin että näkyis suoraan isoina kuvina eikä vain liitteinä...

ika 14.01.2016 12:44

Mennä pläjäytettiin tiimille facebook-sivu tulevan kisakauden kunniaksi. Että sellainen projekti tällä kertaa. :rolleyes:

Auto on edelleen keskeneräisenä eikä oikein tiedetä että aletaanko kasaamaan talvikisaa varten vai puretaanko vaan lisää...

tepa250d 14.01.2016 23:37

ajamaan vaan;)

A.I 22.01.2016 20:19

Hävyttömyyksiä fb sivuille huudeltu :D

ika 23.01.2016 00:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1279257)
Hävyttömyyksiä fb sivuille huudeltu :D

Juu. Nyt jää kyllä talvikisa valitettavasti väliin erinäisistä syistä johtuen. Koitetaan rakennella Mersu uuteen kuosiin ennen seuraavaa kisaa.

ika 31.01.2016 00:07

11 Liiteet
Tänään olisi ollut vuoden eka suunnistuskisa, mutta se jäi nyt valitettavasti meiltä väliin. Sen sijaan - "meil on bileet, kaikki sileeks..."

Saavuin paikalle kymmeneltä ja nopeimmat olivat jo ehtineet aloittaa auton purkamisen.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454189762

Eipä aikaakaan kun puolen tusinaa heppua purki sisustan uuteen uskoon.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454189956

Kori nousi kepoisasti.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190095

Piti vähän vähentää yhtä aikaa auton kimpussa olevien miesten määrää.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190191

Kai tosta pitäis vähän lisääkin leikellä.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190285

Miltäs se näyttäis, jos tämän takaosan liittäis tähän.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190455

Kun nyt leikataan niin leikataan lisää.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190610

Eiks tätä nyt jo pääsis ajamaan.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190770

Mihinkäs se vinssi tähän oikein laitettaisiin.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454191109

Laitetaan mihin laitetaan, mutta laikataan nyt edes vähän.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454190958

Väärään paikkaanhan sitä sovitettiin, mutta josko se tähän tietämille lopulta laitettaisiin.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454191309

Kankku 31.01.2016 09:52

Joko joko joko puretaan comeuppi osiksi ja katsotaan mitä se on syönyt ?

A.I 31.01.2016 10:09

minkämallinen pirssi tästä nyt sitten tulee? pick up?

ika 31.01.2016 11:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 1280897)
Joko joko joko puretaan comeuppi osiksi ja katsotaan mitä se on syönyt ?

Meidän elektroniikkaekspertti onnistui olla purkamatta sitä eilen. Pitää varmaan jättää vinssi kotiin kun tullaan sun verstaalle. ;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1280903)
minkämallinen pirssi tästä nyt sitten tulee? pick up?

Ei sitä nyt ihan vielä tiedä. Pickupin tyyppistä nyt ensialkuun tavoitellaan. Jos se saadaan leimattua niin ok, mutta tarvittaessa muokataan avoksi. :rolleyes:

ika 31.01.2016 21:29

2 Liiteet
Takaiskarit tuotti aiemmin vähän ongelmia, mutta etupää pelasi kivasti. Ratkeaisikohan se ongelma sillä että laitetaan taakse samanlaiset iskarit kuin eteen.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454268438

Kuulemma iso ämpärillinen kaiken maailman kiinnikkeitä irrotettu ja varmaan samainen määrä lisätty uusia. Molemmat vinssitkin jo löytäneet omat paikkansa.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454268438

ika 01.02.2016 18:46

2 Liiteet
Näin homma etenee... Vaihteeksi koria ettei käy yksitoikkoiseksi.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454344888

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454344888

PeteTurku 01.02.2016 20:29

Tuleekp siitä ny WolksedesBenz, ku tolle yhdistelty osia?
Posted via Mobile Device

bluevan 01.02.2016 21:48

TransGee

A.I 01.02.2016 22:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 1281245)
Tuleekp siitä ny WolksedesBenz, ku tolle yhdistelty osia?
Posted via Mobile Device

Nyt seikkailaan vaarallisilla vesillä! ei mersuun voi laittaa tollasen "auton" osia perkele!:mad::D

ika 02.02.2016 09:02

1 Liiteet
Kyllä täällä useinkin pyritään sekoittamaan volkkarin ja muiden autojen osia. Eikä ainoastaan maastoautojen osalta. ;)

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454396349

HaKu 02.02.2016 10:35

coiloverit
 
suunnittele coiloverit samalla ,jos joskus vaikka innostut kovempaa ajamaan.

ika 02.02.2016 21:54

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HaKu (Viesti 1281368)
suunnittele coiloverit samalla ,jos joskus vaikka innostut kovempaa ajamaan.

Kiitokset vinkistä. Coiloverit ei ole ollut mielessä. Ilmatikkuja ajateltiin, mutta todettiin että suurella rahanmenolla ei välttämättä olisi saanut edes yhtä hyvin toimivaa alustaa. Eli näillä mennään ainakin toistaiseksi. Pidemmät ja löysemmät takajouset olis kyllä asiaa, että saa toki tarjota jos jollain on ylimääräisiä. Muutoin mennään heikosti niiaavalla takapäällä.

Lupailin tuolla tämän säikeen aloituspostissa ettei aleta mitään projektitarinoita väsäämään. No - tässä sitä nyt on - halusitte tai ette. Kaikki kommentit ja palautteet luetaan edelleenkin mielenkiinnolla. Kiitokset kaikille mukanaolosta.

Ja asiaan. Kuka per...verssi keksi sijoittaa etuvinssin taka-akselille.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454442699

A.I 03.02.2016 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ika (Viesti 1281507)
Kiitokset vinkistä. Coiloverit ei ole ollut mielessä. Ilmatikkuja ajateltiin, mutta todettiin että suurella rahanmenolla ei välttämättä olisi saanut edes yhtä hyvin toimivaa alustaa. Eli näillä mennään ainakin toistaiseksi. Pidemmät ja löysemmät takajouset olis kyllä asiaa, että saa toki tarjota jos jollain on ylimääräisiä. Muutoin mennään heikosti niiaavalla takapäällä.

Lupailin tuolla tämän säikeen aloituspostissa ettei aleta mitään projektitarinoita väsäämään. No - tässä sitä nyt on - halusitte tai ette. Kaikki kommentit ja palautteet luetaan edelleenkin mielenkiinnolla. Kiitokset kaikille mukanaolosta.

Ja asiaan. Kuka per...verssi keksi sijoittaa etuvinssin taka-akselille.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454442699

Jasso nyt se toteutu. olisko mahdollisuutta saada kuvia toteutuksesta jos vaikka itse apinois sen.. :D

-Sakke- 03.02.2016 22:14

Onkos tommosesta vinssistä kellään kokemuksia tai jutustelua jo jossain Täälä palstalla?

ika 04.02.2016 09:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1281619)
Jasso nyt se toteutu. olisko mahdollisuutta saada kuvia toteutuksesta jos vaikka itse apinois sen.. :D

Ei tehty kahteen suuntaan vetävää, vaikka laitettiinkin vinssi taakse. Tai siis ainakin yritetään laittaa taakse. Narulinja tuottaa tuskaa ja käytännön toimivuudesta ei ole vielä havaintoa. Teoriassa vaikuttaa hyvältä ajatukselta, mutta käytännössä ei saa kovin optimaalista sijoittelua ainakaan tähän autoon. Pienimmillään taaksepäin vedon toteuttaminen saattaisi onnistua lähes olemattomilla muutoksilla - likimain pelkällä takavinssin irroituksella.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 1281679)
Onkos tommosesta vinssistä kellään kokemuksia tai jutustelua jo jossain Täälä palstalla?

Kotimaiset kauppiaat eivät pystyneet tätä toimittamaan, mutta ulkomailtahan näitä saa. Ilmeisesti tämä on ainoa Suomessa tällä hetkellä, mutta hankintakanava on nyt olemassa. Keskustelua löytyy tuolta, mutta eipä sieltä toistaiseksi mitään oleellista löydy. Koitetaan kertoa kommentteja kunhan saadaan auto kasaan ja vinssi testattua.

HiluMiks 04.02.2016 19:51

Mulla on Hiluxin lavalla reilun kokoinen hytikkavinssi kokonsa ja painon takia en laittanut sitä keulaan.
mulla on neljä tai viisi pientä itse rosterista tehtyä vinssikitoja laitettuna auton alustaa rungon viereen.
vinssiltä naru lähtee taaksepäin takapuskurin lähellä iso pylpyrä josta naru lähtee eteenpän etupuskuriin asti kitojen läpi.
eteenpäin vinssataan suoraan taaksepäin laitan pylpyrän lisää.
ja on toiminut loistavasti jo pari vuotta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175573

ika 04.02.2016 21:49

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks (Viesti 1281864)
Mulla on Hiluxin lavalla reilun kokoinen hytikkavinssi kokonsa ja painon takia en laittanut sitä keulaan.
mulla on neljä tai viisi pientä itse rosterista tehtyä vinssikitoja laitettuna auton alustaa rungon viereen.
vinssiltä naru lähtee taaksepäin takapuskurin lähellä iso pylpyrä josta naru lähtee eteenpän etupuskuriin asti kitojen läpi.
eteenpäin vinssataan suoraan taaksepäin laitan pylpyrän lisää.
ja on toiminut loistavasti jo pari vuotta.

Just tähän tyyliin oli ajatuksissa tehdä. Toisinaan saattaa kuitenkin olla apua kahdesta vinssistä, joten ei haluttu luopua toisesta vinssistä. Nyt kun taakse on oma vinssi, niin eipä siitä kahteen suuntaan vetävästä ole juurikaan hyötyä. Eli meillä vinssi suoraan eteenpäin siellä takana. Yksi ohjaava kita tarvittiin ohjaamon alle. Etupään vinssikita ei ole keskellä autoa, mutta haitanneeko tuo?

Luovuttiin myös toisesta ajatuksesta eli korin kaventamisesta. Noin 8 senttiä olisi saanut kavennettua, mutta hyöty olisi ollut liian pieni työmäärään nähden.

Takapäähän ne näkyvimmät muutokset tulee, mutta keksittiin aika paljon nysväämistä myös keulaan.
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454615139

HiluMiks 04.02.2016 22:45

On mullakin sähkövinssi edessä varalla mutta eipä sitä ole paljon käytetty.:)
Pointti oli se että hyvin pelaa kun laittaa vaan jotain millä ohjaa narun eikä tuo tunnu voimaan vaikuttavan vaikka naru hiukan mutkille kulkeekin.

ika 05.02.2016 08:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks (Viesti 1281916)
Pointti oli se että hyvin pelaa kun laittaa vaan jotain millä ohjaa narun eikä tuo tunnu voimaan vaikuttavan vaikka naru hiukan mutkille kulkeekin.

Kiitoksia tiedosta.

Tuleeko sinulla naru edessä runkopalkin vierestä ulos eli onko vetopiste paljonkin sivussa auton keskilinjasta? Oletko huomannut mitään ongelmia moisesta?

Meillä ei ole lainkaan kokemusta naruvinsseistä. Mielenkiinnolla odotetaan kuinka nätisti tuo kelaa narua koko rullan leveydelle ja kuinka kevyesti narun saa vedettyä ulos. Lähin ohjaava piste olisi ollut kiva saada paljon kauemmaksi tasaisen kelaamisen auttamiseksi, mutta näillä mennään mitä pystyi toteuttamaan. Narulinja on nyt kunnossa, mutta vielä pitäisi keksiä mihin pakoputki mahtuisi.

hiluvitkutin 05.02.2016 08:42

http://forums.offipalsta.com/showthr...125254&page=17
Tuossa hiluxissa ketjulenkeistä vaijerin ohjurit. Vilkase siitä oisko ideaa sulle.

ika 05.02.2016 11:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1281958)
http://forums.offipalsta.com/showthr...125254&page=17
Tuossa hiluxissa ketjulenkeistä vaijerin ohjurit. Vilkase siitä oisko ideaa sulle.

Kiitoksia.

Onkohan tuossa ongelmana nimenomaan nuo lenkit vai mikäköhän mättää jos naru ei kestä. Rosteri olis liukkaampaa lenkkimateriaaliksi. Onko HiluMiksillä naru kestänyt?

Meillä on ohjaamon alla yksi lenkki, jonka vieressä rulla auttamassa narun suunnan vaihtumista. Keulaan pitää vielä askarrella kita, kunhan saadaan etupää muuten kuntoon. Hankalintahan tässä oli löytää fiksu suora reitti narulle.

HiluMiks 05.02.2016 12:29

Hyvin on naru kestänyt.
Näihin vinssikitoihin olen kanssa tosi tyytyväinen onnistuvat kohtuu vaivalla reiän pyöristykset tehty sorvissa muuten porailtu pylväsporakoneella.
Pylpyrän ja vinssin välissä on sopiva matka kun on aika hyvin kelautunu rummulle.
En kyllä lähemmäksi laittaisi ensimmäistä kitaa.

Muutama kuva ku ne on kivoja:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187907http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187908http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187909http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187910

hiluvitkutin 05.02.2016 12:57

http://forums.offipalsta.com/showthr...121442&page=10
Ja tällä herralla on vatkainta ja viputinta vaikka mihin suuntaan😁
Olikohan jossain hj rojektissa kans taittopyörän tapasta ratkasua, en jaksa muistaa/ettiä. Jos välähtää ni laitan linkin.

ika 05.02.2016 16:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks (Viesti 1282007)
Hyvin on naru kestänyt.
Näihin vinssikitoihin olen kanssa tosi tyytyväinen onnistuvat kohtuu vaivalla reiän pyöristykset tehty sorvissa muuten porailtu pylväsporakoneella.
Pylpyrän ja vinssin välissä on sopiva matka kun on aika hyvin kelautunu rummulle.
En kyllä lähemmäksi laittaisi ensimmäistä kitaa.

Muutama kuva ku ne on kivoja:)

Kiitos kuvista ja kommenteista. Suunnilleen sama matka vinssin ja ekan kidan välillä, mutta meillä taitaa olla leveämpi rumpu vinssissä. Jostain netistä näin kommentin, että vähintään 80 cm pitäisi olla ensimmäiseen kitaan.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1282010)
http://forums.offipalsta.com/showthr...121442&page=10
Ja tällä herralla on vatkainta ja viputinta vaikka mihin suuntaan��

Eipä tullut tuollainen mieleen, kun viime vuonna mietittiin vinssivipujen etäkäyttöä.

ika 08.02.2016 12:42

4 Liiteet
Tarjottiin parin päivän hermolepo kaikille topiccia seuraaville. Ei täällä silti lepäilty olla ja jotain on saatu aikaiseksikin. Keula on muokkautunut ja ensimmäiset palat turvakaarista on saatu sovitettua paikoilleen. Isot kiitokset Kankulle kaarien taivutuksesta!

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1454927440

Pitäis kuulemma oikeita töitäkin tehdä välillä kun viime viikko meni harrastellessa, mutta koitetaan Mersuakin siinä sivussa vähän nikkaroida...

petr 08.02.2016 13:56

tulee kompaktin mittainen

ika 08.02.2016 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1282547)
tulee kompaktin mittainen

Saa nähdä ylettyykö suunnistuksessa enää edes rasteille. :D

-Sakke- 09.02.2016 08:04

Kun ylitykset on minimissä helpottuu rastin haku retro kisoissa ku rastit stanssataan siihen lätkään, mutta vaikeutuu cuppi kisoissa ku autoon ei enää ylety.
Vekkulin näkönen vekotin tulee.

ika 09.02.2016 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 1282740)
Kun ylitykset on minimissä helpottuu rastin haku retro kisoissa ku rastit stanssataan siihen lätkään, mutta vaikeutuu cuppi kisoissa ku autoon ei enää ylety.
Vekkulin näkönen vekotin tulee.

Totta tosiaan - tämä ei tullutkaan mieleen.... Pitääpä keskittyä retroiluun. :D

A.I 09.02.2016 19:25

onkos tosta nyt mitään persetuntumaa mitä koppi painoi ennen kuin alettiin saksia ja mitä leikattu hytti painaa?

ika 09.02.2016 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A.I (Viesti 1282835)
onkos tosta nyt mitään persetuntumaa mitä koppi painoi ennen kuin alettiin saksia ja mitä leikattu hytti painaa?

Ei oo punnittu. Aika paha edes veikkailla. Takaluukku oli painava. Muu säästö aika marginaalista. Monesta paikasta toki lähtee kilo tai pari, mutta kaaret ja vinssi lisää varmaan yhtä paljon. Koko auton kisapaino ennen muutoksia oli 2480 kiloa. Kaipa se täytyy joskus uudelleenkin punnita ja pettyä.

ika 12.02.2016 09:23

Olis tarvetta ajovaloille pinta- tai uppoasennuksena. Toiveita olisi...
- Lyhyet ja pitkät mielellään samassa paketissa.
- Vesitiiviys plussaa.
- Katsastuskelpoiset pitäisi olla.
- Saisi olla siedettävän hintaiset.
- Ei haittaa jos on huono valoteho.

Kenelläkään ehdotuksia?

Pitkät & lyhyet yhdistelmiä ei tunnu kauheasti löytyvän, niin saa toki ehdotella myös käyttötarkoitukseen soveltuvia, edullisia ja suht pienikokoisia erillisiä lyhyitä ja pitkiä.

petr 12.02.2016 09:32

Jotain moottoripyörien after market projektorivaloja?

HaKu 12.02.2016 10:51

valot
 
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ta-2000031397/

tossa edullinen ja poraa reikäpohjaan niin vesi tulee pois . kuitenkin sinne vettä aina menee.
osta kahdet joista toisia pidät katsastusta varten hyllyssä.



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ika (Viesti 1283278)
Olis tarvetta ajovaloille pinta- tai uppoasennuksena. Toiveita olisi...
- Lyhyet ja pitkät mielellään samassa paketissa.
- Vesitiiviys plussaa.
- Katsastuskelpoiset pitäisi olla.
- Saisi olla siedettävän hintaiset.
- Ei haittaa jos on huono valoteho.

Kenelläkään ehdotuksia?

Pitkät & lyhyet yhdistelmiä ei tunnu kauheasti löytyvän, niin saa toki ehdotella myös käyttötarkoitukseen soveltuvia, edullisia ja suht pienikokoisia erillisiä lyhyitä ja pitkiä.


ika 13.02.2016 16:50

2 Liiteet
Kiitoksia valoideoista. Lisääkin saa laitella...

Tämän viikon puhdetöiden näkyvimpiä saavutuksia parin kuvan muodossa.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455374948

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455374948

ika 18.02.2016 09:44

3 Liiteet
Kivahan tätä on purkaa ja kasata. Vähän kuin legoilla leikkisi. Tällä erää näyttää tältä.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455781215

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455781215

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1455781215

petr 18.02.2016 09:54

Tiiviisti pakattu joo :) Tuosta takavinssin päältä releboksi muualle ja siihen päälle vaikka lihalaatikko liinoja, sakkeleita pylpyrää tms varten?

ika 18.02.2016 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1284498)
Tiiviisti pakattu joo :) Tuosta takavinssin päältä releboksi muualle ja siihen päälle vaikka lihalaatikko liinoja, sakkeleita pylpyrää tms varten?

Ei olla vielä jaksettu murehtia liinojen ja sakkeleiden sijoittelua. Oleellisimmista ja isoimmista pikku hiljaa kohti lopputulosta. Seuraavana sijoitteluvuorossa syyläri ja sitten kenties jo paljon mietityttäneet ajosillat. Toivottavasti saadaan kaikki mahtumaan ettei tarvitse alkaa entisöintihommiin. Ohjaamo-osa ainakin on niin iso, että melkein mahtuu tanssit järjestämään - ainakin ennen kuin allekirjoittanut tuo omat eväänsä.

ika 08.03.2016 16:07

3 Liiteet
Puuhasteltu ollaan ja jotain valmistakin on syntynyt. Kaikkia näpertelyjä ei kuitenkaan viitsitä raportoida eikä paljoakaan näkyvää olla saatu aikaiseksi. Pari juttua - etuvinssi sijoitettu taakse ja koitettu mahdollistaa veteen ajaminen. Näiden kanssa on aikaa vierähtänyt paljon! Kaiken maailman letkuja, putkia ja johtoja on siirrelty, poisteltu ja rakenneltu uusiksi. Hitsaushommiakin on riittänyt liki kyllästymiseen asti. Saapa nähdä toimiiko tämä laitos vielä joskus.

Kasausvaiheessa kuitenkin ollaan menossa. Kojelauta on jo laitettu takaisin paikoilleen ja sähköjä pitäisi alkaa rakentamaan. Visio on aika selvä, mutta hommaa tuntuu riittävän. Pari kuvaa kuitenkin selventämään missä suunnilleen mennään. ;)

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1457444972

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1457444972

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1457444972

hitoy 08.03.2016 16:38

Tuleeko tämä kilpiin vielä? Hyvän näköstä on!

jiiaaa 08.03.2016 18:50

kymysys olisko tuo offikupla myynnis

ika 08.03.2016 19:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1288325)
Tuleeko tämä kilpiin vielä? Hyvän näköstä on!

Kilvissä olis tarkoitus pitää.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jiiaaa (Viesti 1288339)
kymysys olisko tuo offikupla myynnis

Ei se taida olla myynnissä, mutta saahan sitä kysyä. 0400-182187 / Esa.

ika 19.03.2016 22:21

3 Liiteet
Vannepajalta hyvää päivää. Kohti hienosäätöä mennään... Tänään pujoteltiin vinssin narua, asennettiin tuulilasi, ruiskittiin mattamustaa, raaputeltiin amalgaamia kolmospinnalta, asenneltiin valoja, katkottiin ajosiltoja, levitettiin asiakkaiden vanteita, yritettiin epätoivoisesti saada jäähdytysnesteitä kiertämään, hylättiin uusi kaasuvaijerisysteemi yms... Ja otettiin myös muutama kuva todistusaineistoksi.

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1458418307

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1458418307

http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1458418307

bluevan 20.03.2016 10:13

Onko nuo nykyiset ajosillat apparin autoon kiipeemistä varten ?

tepa250d 20.03.2016 10:24

koititteko alipaineella saada kiertämään.

ika 21.03.2016 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1290530)
Onko nuo nykyiset ajosillat apparin autoon kiipeemistä varten ?

Ei oo, mutta niitä tarvitaan siihen että ylitetään neulanen. Meikäläinen eli appari ottaa tuon jakkaran että pääsen kiipeämään myös oven kohdalta kyytiin.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 1290535)
koititteko alipaineella saada kiertämään.

Ei me niin epätoivoisia vielä oltu että oltaisi alettu oikeasti jotain tekemään. Koitettiin vaan pariin kertaan käyttää autoa ja löydettiin pari vuotokohtaa korjattaviksi.

ika 28.03.2016 02:06

Uusi kaasuvaijerisysteemi evo 2 koeponnistettu. Jäähdytysnesteet kiertää kun vuodot fiksailtu. Sähköjä ja paineilmaa kytketty. Panssarit, ovet ja ajosillat paikoilleen. Monen montaa pikku fiksailua. Eikä siinä vielä kaikki... Mersua myös ulkoilutettu ekaa kertaa muutostöiden jälkeen! Kaikki toimi yllättävän hyvin heti ekalla ajokerralla. Vinssi hoiti testimäen alle kahteen minuuttiin, kun vanhalla vinssillä meni reilut viisi minuuttia. Nopeutta vakuuttavampaa oli kuitenkin käytön sujuvuus. Takapäässä painona kaksi akkua, kaksi vinssiä ja tankki, mutta liian jäykkä on edelleen. Saa silti luvan joustot kelvata. Vannemuutoskin tuntuu avittavan kapeissa paikoissa. Todistusaineistoa testiajosta naamakirjassa - linkki allekirjoituksessa. :cool:

Hyvinhän me ehdittiin saada auto kasaan ennen Vihannin kisaa, joka onkin näköjään peruttu. Ei muuta kuin peukaloita pyörittelemään ja odottelemaan... Totta puhuen vielä uupuu ainakin lisävaloja, latauspistokkeita, karttatelinettä, ovien keventelyä(?), etulukon korjaamista, maastotunkin kiinnikkeitä, tavaratelineitä yms yms yms. Voiton puolella kuitenkin. Ei olisi tarvittu kuukauden lisäaikaa.

AtteL 31.03.2016 12:37

Nyt kylläpä on vanha hevoskärrin vetoautoni muuttunu muutamassa vuodessa.

ika 01.04.2016 11:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AtteL (Viesti 1292710)
Nyt kylläpä on vanha hevoskärrin vetoautoni muuttunu muutamassa vuodessa.

Eipä taida enää omakseen tuntea muuten kuin rekisteristä. :)

ika 02.04.2016 12:19

Uusi yritys videon kanssa. Vähän pienemmällä resoluutiolla ajan säästämiseksi, mutta nyt on äänikin mukana.


AtteL 02.04.2016 19:04

Kiva kuulla, samanlailla se Mynäpumppu raksuttaa kun 6 vuotta sitte.:)
https://youtu.be/8AyVCpS-Xks

ika 26.04.2016 15:03

Ettei realiteetit unohtuis, niin vanteita muokattu taas vaihteeks. Yhtä sun toista muutakin näkymätöntä tehty. Likimain valmiina seuraaviin kisoihin.

Raision 4x4 testipäivillä käytiin kokeilemassa ja tuttuja jututtamassa. Rengasrikko päätti ajelut vähän lyhyeen, mutta tällaista tää motorsportti kai on.

Vähän videota ehdittiin kuvata kallioilla kurvaillessa. Parhaat pätkät jäi taas kuvaamatta, kun ei oo kukaan koko aikaa kipittämässä auton vierellä.


ika 05.05.2016 21:01

Lisää testii... Nyt oli olosuhteetkin ilmeisesti miehistön mukaan eli pimeetä. Ehdittiin ajella varmaan puolisen kilometriä, kun todettiin että rengas vuotaa taas. Toinen mokoma ja alkoi puskea moottoriin vettä. Eihän me siitä sen kauemmas ehditty, kun todettiin että startti lyö yli hampaiden ja rengas vuotaa ihan simona. Että kilometrin testiajolla onnistuttiin taas löytämään puolen tusinaan korjauskohdetta... Takaisin verstaalle. Ei tämä testaaminen näkojään loppunutkaan vielä.



Sivu luotu: 21:58 (GMT +2).