Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY- (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137167)

perkei 11.08.2015 18:14

perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY-
 
Tarinan päähenkilö on vuosimallin 1989 Land Cruiser LJ70.
Mittarissa 350 000km, leimaa lokakuun loppuun, käy ja kukkuu.
N1G paku 2+3 henkilölle.

Rek.otteessa:
- renkaat 33x12,5x15 ja 10R15LT ja 33x10,5x15
- korotusjouset ja iskarit 2"
- puskurit
- takavalaisimet
- tavaratilassa 3 hlön istuin
- lisälaitteet: vinssi, karjapuskuri
- vaihdettujen osien määrä 6%

Vast'ikään huollettua/vaihdettua:
- Laturi ja säädin
- Uretaanipuslat taakse
- Jarrurummut + -kengät


Vinssille löytyy vinssipeti edestä ja releboxi + ohjaus sisältä, itse vinssi on irroitettu ja jumissa. Valoille on myös rakennettu nappuloita kabiinin puolelle ja lällärillekin näkyy olevan valmiit mestat ja piuhat vedettynä. Mukaan tuli kahdet hyvät renkaat, toiset nastoilla, sekä urheilullisemmat jakkarat, lisäksi sekalaista pikkukilkettä kuten ikkunaa ja tiivisteitä yms.


Mitäs sitten pitäis tehdä tai haluttais tehdä:


- Jakis + vaihdelaatikko öljyt [x] vaihdettu
-
Perien öljyt [x] vaihdettu
-
Jäähdytinnesteet [x] vaihdettu
- Jakopää [x] tehty
- Jarrujen ihmettely [x] ihmetelty
- Virtalukko on paskana [x] vaihdettu
- Vinssi pitää tutkia/huoltaa/kiinnittää [tutkimukset aloitettu, vinssin mosa ostettu]
- Eteenkin olis uudet uretaanipuslat odottamassa
- Vetokoukku ja vararengas pois [x] done
-
Safariteline
- Vararengas katolle
- Takaovien saranat rikki
- Ruosteiden hipelöinti + paikkaus + paikkamaalaus [aloitettu]
- Keulasta purkaa ja rälläköidä vähän sporttisempi malli
- Rungon lyhennys edestä, vinssipedin siirto
- Helmaputket karjapuskurilta takapuskurille saakka
- Koko auton maalaus
- Ralliratti [x]
- Lällärin asennus
- Kallistuksenvakaaja hiiteen?
- Valoja joka suuntaan
- Takapenkki pois
- Vedenpitävä laatikko etupenkkien taakse
- Kompuran + ilmasäiliön asennus [kompura ja säiliö hankittu]





- Lista jatkuu kunhan keksin/muistan lisää...


Metsäänhän sillä olis tarkoitus mennä, käyttöauto on erikseen vaikka tällä onkin uutuudenhuumassa tullut ajettua työmatkatkin.



Projektin takana sitten taas häärää melkein 40v ja melkein 160cm nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään muuta, kuin että ne on kivoja. Osaan vaihtaa renkaat ja ajovalon polttimot, mutten pyyhkijänsulkia. Tarkoitus olisi opetella itse korjailemaan, huoltamaan ja rakentamaan tätä, vaikka mulla onkin enemmän lahjoja puhumiseen ja kirjoittamiseen. :D

Jatkuvasti etsimme Lällin kanssa adoptiovanhempia offiporukoista, eli mulla ei ole työkaluja eikä autotallia, joten jos jonkun tallin pihalle saa tulla säätämään, lainaamaan työkaluja ja kyselemään tyhmiä, niin laittaa vaikka privaviestiä sitten ja ilmoittelee itsestään. :)


Maasturi on ollut haaveena jo vuosia, pikkuveljen (SptV) jokunen vuosi sitten alkanut offiharrastus antoi uutta virtaa omiinkin maasturihöpinöihin. Ekan maasturin ostin 3v sitten, Nissan King Capin, mutta tulin kokemattomuuttani ja innostuneisuuttani kusetetuksi kaupoissa sen verran hyvin, että kunhan sain kaupan purettua niin nyt vasta uskalsin alkaa autokaupoille uudelleen. Otin tällä kertaa autokaupoille järjen ääntä mukaan ja tällä kertaa onnistuinkin saamaan kivan auton. Tätä nyt sitten pitäisi rapsutella ja sitten pitäisi vielä oppia ajamaan sillä metsässä. Eli missä vaan minut ja Lällin näette, niin voitte olla varmoja, että apu on tervetullutta. :o


https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...16507715_o.jpg

Tässä aloituskuva, tältä se Lälli näytti mulle tullessaan.

Tän topicin lukijoilta toivon pitkää pinnaa, hyvää huumorintajua ja ennenkaikkea avuliaisuutta; saa neuvoa!!! Mutta neuvojat ymmärtäkää, että mulla ei ole rahkeita erottaa hyvää neuvoa huonosta, eikä laitonta neuvoa laillisesta, eikä typerää tai vaarallista patenttia oikein korjatusta. Eli toivoisin ettei kukaan tekisi mitään "muista rasvata jarrulevyt ettei ne vingu"-källejä, kiitos. :)

Note to self: öljyt, ö+i+pa-suodattimet + jäähdytinneste 348741 km
Note to self: Molempien perien + jakolaatikon + vaihdelaatikon öljyt 353752 km / 15.11.2015
Note to self: Jakohihna, vesipunppu ja rullat: 356 000km, 30.11.2015
Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 2.1.2016; 357452km
Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 29.10.2016; 369511km


To be continued...

perkei 11.08.2015 18:33

Eilen sitten kävin pajalla, ruuvasin Läjästä etupenkin irti ja rojautin uuden penkin paikalleen todetakseni, ettei se käy kuin kolmella kiinnikkeellä paikalleen, eikä sitäpaitsi liiku tarpeeksi eteenpäin tällaiselle 150cm kuskille.
Varmuuden vuoksi sovitin sitten sitä toistakin penkkiä siihen paikalle, koska olen pälli.
Tämän jälkeen ruuvasin vanhan penkin takaisin paikalleen, kannoin molemmat uudet penkit takaisin varastoon ja sitten join todella paljon kahvia.

Tänään kävin hakemassa Toyotalta uuden virtalukon Lälliin. Hintaa oli maltilliset 100€, joka ei minusta ollut paha, siksi ostin ihan uutena ja ihan Tojotalta. No pajalle ei tänään päässyt, joten ei muuta kuin Offipalsta auki ja löysin kuin löysinkin tarinan Hiluxin virtalukon vaihdosta. Ohjeina oli; "poista muovit virtalukon ympäriltä ja irrota lukko". No voi perkele. :D
Ei muuta kuin haalin kasaan kaikki omistamani työkalut; huonon ruuvimeisselin ja vähän vähemmän huonon ruuvimeisselin, kirveen ja sekalaisia kiintoavaimia ja sitten tuonne parkkipaikalle tutkimaan, että mitenkä se virtalukko sieltä mahtaisi poistua. No, hetken aikaa kuskin jalkatilassa makailtuani totesin, että kirvestä ei tarvita vaan muovit irtoaa ristipäällä. Sain kaikki ruuvit pois, enkä tiputtanut niistä yhtäkään hukkaan, enkä edes silmääni, ennenkuin tajusin tulla pois jalkatilasta ja jatkaa työskentelyä istualtaan.
Muovit irtosivat ehjänä ja hetken aikaa uutta lukkoa tutkailtuani totesin, että mahdan ymmärtää miten sen vanhan lukon saa irti sieltä. No, kuten aiemmin sanoin, niin syy virtalukon vaihdolle on luonnolliestikin se, että vanha on rikki. Ja se vanha on rikki silleen, että en saa sitä itse auki jos se sattuu menemään Lock-asentoon. Vannoutunut Toyota-mies osaa sen keskisormi/ranneliikkeen jolla lukko antautuu, mutta itselläni ei ole vielä niin kehittynyt motoriikka.
Kuten Murphyn laki määrää, niin tietenkin väänsin sen vanhan lukon sitten lukkoon ja siellä se nyt sitten on. Istuskelin Lällissä jonkun puolisen tuntia nykyttämässä, vatkaamassa, rassaamassa ja kaivelemassa sitä vanhaa lukkoa, mutta ei - se on jumissa. Siinä vaiheessa kun alkoi tuntua siltä, että kohta on aika kokeilla sitä kirvestä, niin luovutin ja päätin lähteä kahville.
Nytpä tässä ryystän kahvia ja mietin, että saan varmaan vatsahaavan liiasta kahvinmaistelusta, ennenkuin Lälli on omin näpein pajoitettu kuntoon.
Joutunen menemään huomenna Corollalla töihin, koska Lälli lukitsi itsensä tuohon parkkipaikalle ilmeisen pysyvästi. No toisaalta ei se haittaa, koska Corollassa on parempi mankka; Lällin mankka soittaa muistitikulta sitkeästi vain muutamaa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä, vaikka kuinka hakkaan "random"-nappulaa. Uhhuh. :D:o:rolleyes:

Projektikuvia pyydettiin, niin tässähän niitä tulee. Ei vakavasti sitten hei. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195834



https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...05&oe=567CA5C4

Niin joo, aloitin taannoin myös ikkunoidentummennusprojektin. Saattaa olla, että tarvitsen toisen käsiparin ja lisää tummennuskalvoa, sillä jotenkin kummassa mulla on jo puoli rullaa mennyt ja mitään muuta en saanut aikaan kuin monta kupillista kahvia. Olenko maininnut koskaan, että pidän muuten kahvista? :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195832

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...e2&oe=56406CB6

Pajares 11.08.2015 18:54

Kai sää leikkaat noi kalvot auton ulkopuolella ikkunaa vasten valmiiksi?

Eli fairyt lasin ulkopintaan(kalvo pysyy hyvin aloillaan),länttään kalvon siihen suojamuoveineen ja leikkaat sopivaksi.

Leikkausta helpottaa joku lamppu auton sisäpuolella...

SIt fairyt ikkunan sisäpuolelle,suojakalvo irti ja samalla kun repii suojamuovia irti,Niin ruiskuttaa fairya koko ajan kalvon pintaa.Sit vaan länttää sen paikalleen ja alkaa laappaamaan.

Minkä merkkinen vinssi?

jesse89 11.08.2015 19:01

Mukava huomata että naista kiinnostaa näiden pelien ruuvaileminen :) jos vähänkään lähempänä oisit ollut niin täs ois ollut pihassa tilaa korjailla Ps samanvärinen kuin omakin lj tosin se ei hetkeen vielä liiku :D

perkei 11.08.2015 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1242769)
Kai sää leikkaat noi kalvot auton ulkopuolella ikkunaa vasten valmiiksi?

Eli fairyt lasin ulkopintaan(kalvo pysyy hyvin aloillaan),länttään kalvon siihen suojamuoveineen ja leikkaat sopivaksi.

Leikkausta helpottaa joku lamppu auton sisäpuolella...

SIt fairyt ikkunan sisäpuolelle,suojakalvo irti ja samalla kun repii suojamuovia irti,Niin ruiskuttaa fairya koko ajan kalvon pintaa.Sit vaan länttää sen paikalleen ja alkaa laappaamaan.

Minkä merkkinen vinssi?

Juu, just näin mie tein. Kädetin homman siinä vaiheessa kun piti sisäpuolella alkaa kiskoa suojamuovia irti, sitte tuntui että nyt loppuu kädet ja hermot... :)
Kuulemma toisen käsiparin voi tässä vaiheessa korvata teippaamalla ihan ekaksi sen kalvon sieltä yläreunasta kiinni, sitä aattelin kokeilla seuraavaksi sitten kun oon tarpeeksi toipunut henkisesti ekasta erästä. :D
Ja ehkä toi Lälli on helpompi kalvottaa kun toi viistoperse Gorbatsov, josta tän urakan yritin aloittaa...
Kiitti vinkeistä enivei! :)
Mie en nyt tähän hätään kyllä tiiä ees mikä se vinssi on. Se on yhellä pajalla varastossa. Tutkin asiaa kun seuraavaksi meen. Mietin jo viimeksi että senhän vois tuoda kotiin ja tutkia vaikka keittiössä.

Nii ja kiitti Jesselle kans! Luulen ettei toi omakaan tosta hetkeen liiku, ennenku opin sen maagisen Toyota-kosketuksen/ennenku opettelen murtamaan virtalukon/ennenku joku Toyota-mies saapuu hätiin. :o

Pauli 11.08.2015 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1242764)

Projektikuvia pyydettiin, niin tässähän niitä tulee. Ei vakavasti sitten hei. :D


Olenko maininnut koskaan, että pidän muuten kahvista? :D

[/IMG]

Pyysin kuvia siitä kahvin juomisesta ;)

Mieltymys kahviin on tullut selväksi.

jesse89 11.08.2015 19:57

Uskon että sun liikahtaaa nopeammin kun mulla on auto ihan palasina runko koht kokonaan hitsattu viel pitäis maalata ja rakentaa jarrulinjaa ja sen semmoista ja 2 paikkaa koppaan tehtävä jne :D

jesse89 11.08.2015 20:19

1 Liiteet
Oisko tuosta apua yhtään korjausmanuaali kertoo tuolleen vain.

perkei 11.08.2015 20:23

Moderaattorin käskystä kävin vielä autossa iltakahvilla ja rassasin samalla lukkoakin. Kiinni pysyi.
Kahvi oli sen sijaan maukasta. Tiiättekö joskus kun osuu kahvin vahvuus, maidon määrä ja valmiin juoman lämpötila täydellisesti kohdalleen. Niinkuin lusikka silmään. Suosittelen juomaan kahvin ilman lusikkaa.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...9b&oe=56473098

:cool:


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180253

ajelija 11.08.2015 20:31

Hyvä siitä tullee
 
Hyvä on merkki ja malli ajatellen että hyvin löytyy osia ja varmasti apuja löytyy (Jos ei Toyota miehet tuu jo katelliseksi:rolleyes:)
Ainakin projekteja selaamalla löytyy hyviä vinkkejä millaiseksi nyt päätätkin jatkojalostaa :) Ja lisäätkö ikinä esim. kanelia kahviin?

lepa77 11.08.2015 20:43

mikä on mokan merkkii?entä mikä paahto vahvuus?:D

perkei 11.08.2015 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1242795)
Oisko tuosta apua yhtään korjausmanuaali kertoo tuolleen vain.

No juu, kiitos kuvasta! Tuolleen mie päättelinkin että se tehtäis. Kyl se hahmottui kun sitä uutta lukkoa hetken tutkaili. Nyt vaan tarttis saada tuo vanha auki, että pääsis vaihtamaan. :mad:
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ajelija
Ja lisäätkö ikinä esim. kanelia kahviin?

Kardemummaa ja/tai kaakaojauhetta tulee joskus laitettua. Jos laittaa kardemummaa samalla niin sitten kanelikin kyllä sopii. :)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1242804)
mikä on mokan merkkii?entä mikä paahto vahvuus?:D

Suodatinkahveista Presidentti tai -usko tai älä- Pirkka Costa Rica. Molemmat kolmospaahtoo.
Pikakahveja tulee kulutettua kans uskomattomat määrät, niistä Nescafe Original; se sellainen pyöreälanteinen purkki. Ja koska joskus täytyy nukkuakin, niin iltaisin huijaan itseäni Pirkka kofeiinittomalla pikakahvilla. Kaikkeen maitoa, ei sokeria.

HJ60_Jussi 11.08.2015 22:08

Eka varmistus että onko rattilukko päällä, jos on niin heiluta sitä rattia pikkasen niin helpottaa sitä avaimen kääntöä. Ja se avain saattaa kääntyä sillä että yrität sitä koko avainta liikuttaa kohti rattia. Elä väännä pelkkää muoviosaa. Nimittäin se ongelma taitaa olla siellä syvällä lukossa olevissa haitoissa, ei ainoastaan siinä sormien lähellä. Meillä on sama ongelma ljn kanssa ja opetin tuon saman niksin tyttärelle joka tappeli kaupan pihassa tunnin. Minä tulin paikalle ja ekalla yrityksellä kääntyi. Eli suunta ois koko avaimelle rattia kohti. Ei ainostaan sille muoviselle päälle. Kamala selitys.... Toivottavasti ymmärrät. Jos pelkkää avaimen päätä riuhtoo niin se avain kääntyy kulittain ja pitäs koko avain saada siirtymään.

Vxxttu mikä selitys taas :-)

Hieno auto muuten ja harvinainen paku versio jossa kaikki otteessa = löytö

perkei 12.08.2015 04:25

No juu, joku tuollainen niksihän siinä on, kun kaveri sen osaa käynnistää ihan tuosta noin vaan. Mie oon nyt eilen varman tunnin harjoitellut sitä oikeaa liikesarjaa, mutta ei. Lukossa on.
Saman ohjeen sain kaveriltakin, että työntää pitäis, muttei liikaa. Rattilukko ei vaikuta tuohon, tosin nyt se on rattilukossakin kun aikani siellä kabiinissa riehuin. Mutta se ratinheilutus ei vaikuta asiaan.
Ärsyttävää, vitsit kun nyt vaan saisin sen auki, kun mua hävettää jos joudun soittamaan tekniselle tuelle ja itkemään asiaa, koska jos se tulee paikalle, niin se taas vaan kääntää siitä avaimesta ja sanoo "noin". Aagh! :D
Lälli ei selkeesti vielä tiedä kuka määrää...mie näytän sille vielä...jos se saatanan lukko ei aukee niin ripustan pinkit verhot sivuikkunoihin... :mad:

Viipo 12.08.2015 10:45

Jos näprääminen kiinnostaa ja haluaa nätin tummennuksen halvalla kalvolla, niin ota takasivuikkunat irtaalleen. Ite oon ainakin tummentanu nuo 70-sarjalaisten takalasit irtaallaan. Samalla kun oon korjannu sen kiskon ruostevauriot. Neliskanttilamppusessa LJ:ssä nuo takaikkunoiden kiskotkin olis jo rosteriset, mut näissä vanhemmissa maalattua peltiä, ja alalaidat yleensä jo hävinneet.

jesse89 12.08.2015 13:50

Tuli mieleen kun itse ostin auton ja ihmettelin (rattilukkoa) ollut mulla sen verta uudempia ettei ole ollut moista hommelia. Mutta joo itse työnnän avaimen reikää ja vasemmalla kädellä tarraan ratista kiinni ja oikean käden kämmen painuu osittain avainta vasten sitten keskisormella painan sen nastan siitä päältä ales ja peukalon ja etusormen väliin jää avain jolloin käännän avainta samalla hieman painaen jos ei aukea rupean heiluttaa hieman rattia samalla. Joskus mulla on jäänyt kovaan se rattilukko kiinni ja joskus se on ihan normaalisti mutta aina on auennut.

SptV 12.08.2015 16:40

Pääsee kai sil Toyotallakin kun sen varustelee kunnolla..

https://www.youtube.com/watch?v=ckrmtusBRtM

perkei 12.08.2015 16:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1242905)
Jos näprääminen kiinnostaa ja haluaa nätin tummennuksen halvalla kalvolla, niin ota takasivuikkunat irtaalleen. Ite oon ainakin tummentanu nuo 70-sarjalaisten takalasit irtaallaan. Samalla kun oon korjannu sen kiskon ruostevauriot. Neliskanttilamppusessa LJ:ssä nuo takaikkunoiden kiskotkin olis jo rosteriset, mut näissä vanhemmissa maalattua peltiä, ja alalaidat yleensä jo hävinneet.

Hei joo, tää pitää lisätä to do-listalle. Tai saattanee mennä samaan kastiin jo listattujen peltitöiden kanssa; mutta kaupan kylkeen sain myös ne uudet kiskot, vanhat on todellakin mätineet pois. Samalla kertaa voisi ottaa tuon tummennusprojektin. Irrallaan on NIIIIN paljon helpompi.

Kävin äsken töistä tullessa pari kertaa toiveikkaasti kutkuttelemassa virtalukkoa, mutta v*tut.
Jessen selostus on erinomainen ja juuri näin mie olen tehnytkin; paitsi että napinpainallusrituaali on erilainen johtuen siitä, että mulla on ilmeisesti 10cm lyhyemmät sormet kuin Jessellä, sillä ei sormi yllä avaimelta lukitusnapille millään. :D
Kaikenmoisilla vanhoilla rutkuilla Land Cruisereilla, Corolloilla, Hiaceilla, Hiluxeilla ja muillakin rötköttimillä kuten Patrollilla, King capilla, Pajerolla ja ties millä Volkkarin LT28:lla tullut ajettua vuodesta 1995, mutta nyt ei kyllä tatsi riitä tämän yksilön lukon kutitteluun. :o
Täytyy nyt vielä kehaista tuota Corollaani, jonka siis ostin tähän samaan syssyyn. Kyllähän se mokoma vanha ja pikkuinen kikkare on paljon tukevampi ja parempi ajaa, kuin 10v uudempi edeltäjänsä, joka oli kyllä niin sieluton pullaperse, etten viittinyt sinne ostaa edes hajukuusta kolmen yhteisen vuotemme aikana.
Olen siis onnellisesti luopunut ilmastoinnista ja kiiltävästä maalipinnasta, mutta samalla saanut autoilun riemun takaisin. Taas roikkuu vaniljakuuset ja nopat peilistä niinkuin ennenwanhaan ja rokki soi, niin ja marketin pihalla voi taas vaan naureskella, jos joku urpo päättää hakata autonsa ovella kylkeen. Kas kun näissä vehkeissä arpikin kaunistus on... :cool:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1242951)
Pääsee kai sil Toyotallakin kun sen varustelee kunnolla..

Hmmm, olishan toi muutes vinssille ihan hyvä vaihtoehto. Ettet olis Suzukiin suunnitellut samaa, kun viimenäkemältä sun tallin takana oli jotain pitkäkorvaluupäitä laiduntamassa...? :D

jesse89 12.08.2015 17:23

virtalukko
 
Hei mähän puhuin ihan puutaheinää :D Äsken kävin kokeilee sitä virtalukkoa niin ainoastaan nappia tarvitsee painaa jos tahtoo avaimen saada ulos virtalukosta muuten se kyllä menee niin että avain sisälle ja kääntää avainta peukalo avaimen alle etu ja keski avaimen yläpuolelle ja jos ei rattilukko aukea niin kun avain on vedätyksessä niin silloin rattia hieman heiluttelee. Tuo nappi on silloin kun avaimen tahtoi pois lukosta eli se sammuttaa virran mut jättää sen avaimen puoli asentoo ja nappia painaessa jonka jälkeen avainta kääntäessä se kääntyy riittävästi asentoon nolla jolloin avain tulee pois :). On se piru kun vuoteen ei ole tarvinut leikkiä virtalukolla niin eihän sitä muista enää :D

perkei 12.08.2015 17:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1242959)
Hei mähän puhuin ihan puutaheinää :D

Ihan riippumatta siitä, onko ratti lukossa vai ei, niin avain ei käänny lukossa jos sen menee lock-asentoon saakka vääntämään, kuten nyt olen tehnyt.
Sen sijaan avain tulee kyllä pois missä asennossa vaan. Välillä hieman ärsyttävää kun pitäis sammuttaa auto ja avain on lentänyt ajon aikana jonnekin ovikoteloon/omaan saappaaseen/repsikan jalkatilaan. :)

lepa77 12.08.2015 17:46

keitä oikian pehmiät mokat ja vielä kokeilee.kyllä se lähtee auki

HJ60_Jussi 12.08.2015 19:44

Vanhalla avaimella teetettiin uusi avain ja seppä palautti avaimen tehtaan mittoihin jolloin se ei enään karkaa ulos joka asennossa ja kelpaa siten myös katsastukseenkin. Ei se silti poistanut sitä kikkailua mutta kyllä se pitkällä kokemuksella kääntyy vaikka toinen ei sitä vielä osaa.

vmt 13.08.2015 00:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi (Viesti 1242998)
Vanhalla avaimella teetettiin uusi avain ja seppä palautti avaimen tehtaan mittoihin jolloin se ei enään karkaa ulos joka asennossa ja kelpaa siten myös katsastukseenkin. Ei se silti poistanut sitä kikkailua mutta kyllä se pitkällä kokemuksella kääntyy vaikka toinen ei sitä vielä osaa.

Näistä tojotoista ja niiden jipoista tiedä, mutta useemmassakin autossa uuden avaimen teettäminen on sujuvoittanut lukkojen toimintaa ja ruvennut avain pysymään virtalukossa niissä asennoissa kun pitääkin. Eli ei se jouhevaksi kulunut aina niin hyvä. :)

Rohmo 13.08.2015 06:37

sprinttaa nettiautosta patrollin myynti-ilmoitus,
laita se yöksi kuskin penkilli ja aamulla huomaat että virtalukko toimii.
kyllä toyota säikähtää et sää oot myymässä sen ja ostat patrollin tillalle :D :D

T Rohmo

lepa77 13.08.2015 09:29

:D:Drohmon juttua kanattaa kokeilla

GrapL 13.08.2015 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmo (Viesti 1243087)
sprinttaa nettiautosta patrollin myynti-ilmoitus,
laita se yöksi kuskin penkilli ja aamulla huomaat että virtalukko toimii.
kyllä toyota säikähtää et sää oot myymässä sen ja ostat patrollin tillalle :D :D

T Rohmo

Huhhuh, ny oli lähellä ettei menny vakuutusyhtiöön soitteluks.. Nimittäin kahvit meinas lentää nenästä ja suusta läppärille samaan aikaan ku purskahdin nauramaan. :D

Häänrik 13.08.2015 13:09

Tää on vissiin se ranneliike. Ainaki mulla :D


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173011

perkei 13.08.2015 15:57

Kävin eilen illalla 0.75l kahvimuki (Nescafe Original, paljon maitoa) kourassa keskustelemassa Lällin kanssa lempeästi siitä, voisimmeko vihdoinkin päästä suhteessamme eteenpäin. Vaan ei, ei se antautunut vieläkään. 1h 20min maanittelun jälkeen totesin sille, että pidä tunkkis, ajan Corollalla. Sitten muistin, että ainiin, eihän Lällissä ole tunkkia. :(
Kävin Corollalla töissä ja kotiin tultuani kävin toiveikkaana vääntämässä pari kertaa Lällin avaimesta. No ei mihinkään!
Esittelin Lällille Häänrikin ranneliikekuvan, sekä Patrollin myynti-ilmoitusta, että "noudamme autonromut"-ilmoituksia, mutta ei. Lälli piti lukkonsa tiukasti kiinni.
Olkoot, totesin. Otamme kovemmat keinot käyttöön. Nimittäin Tojota-miehen.
Lähetetty nöyrä tekstiviesti tekniseen tukipäivystykseen ja jään odottamaan, koska Tojotamies liikkuu näillä nurkilla seuraavaksi. Sitä Lällikin pelkää. Alkaa meinaan lukot aukeemaan saatana. :D

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...0d&oe=56479FE9

Pajares 13.08.2015 16:14

Ootkos kokeillut vielä tälläistä niksiä?

https://www.youtube.com/watch?v=u2qmKphQnKc

perkei 13.08.2015 16:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1243181)
Ootkos kokeillut vielä tälläistä niksiä?

No en, eikä oo ollu vielä lähelläkään! Mut rälläkkään aattelin tarttua ihan rohkeasti ens kerralla kun saan sen pajan pihalle. :)
Enemmänkin naurattaa oma sevotukseni tässä asiassa, kun ihan hyvin tiesin ettei sitä lukkoa saa sinne lockille kääntää, niin mitenkä se sitten silleen piti lipsauttaa. :rolleyes:

jesse89 14.08.2015 14:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1243186)
No en, eikä oo ollu vielä lähelläkään! Mut rälläkkään aattelin tarttua ihan rohkeasti ens kerralla kun saan sen pajan pihalle. :)
Enemmänkin naurattaa oma sevotukseni tässä asiassa, kun ihan hyvin tiesin ettei sitä lukkoa saa sinne lockille kääntää, niin mitenkä se sitten silleen piti lipsauttaa. :rolleyes:

Mutta eikös se ole niin että se on kiva kun on haastetta ;) Siinähän tylsistyis jos kaikki olis liian helppoa :D

perkei 14.08.2015 16:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1243362)
Mutta eikös se ole niin että se on kiva kun on haastetta ;) Siinähän tylsistyis jos kaikki olis liian helppoa :D

No juu ja ei tätä pikku vastoinkäymistä nyt voi edes haasteeksi vielä lukea. Olipahan oma pikku kämmi, joka onneksi hoituu tästä kyllä. :)
Haastetta on sitte kun jään sillä joskus yötä vasten pellolle jumiin tai sitten kun rälläköin jotain tärkeetä vituiksi tai sitten kun löydän tuolta pohjata muuminkokosen reijän tai sitten kun se syttyy palamaan kun hitsaan sitä.... :D

jesse89 15.08.2015 12:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1243369)
No juu ja ei tätä pikku vastoinkäymistä nyt voi edes haasteeksi vielä lukea. Olipahan oma pikku kämmi, joka onneksi hoituu tästä kyllä. :)
Haastetta on sitte kun jään sillä joskus yötä vasten pellolle jumiin tai sitten kun rälläköin jotain tärkeetä vituiksi tai sitten kun löydän tuolta pohjata muuminkokosen reijän tai sitten kun se syttyy palamaan kun hitsaan sitä.... :D

Mä jäin kerran omalla talvella uutena vuotena jumiin kaverin kanssa kun käytiin ajelee olis silloin korotettu mutta orggis kumeilla vinssi oli mutta ei paikalleen asennettuna :D. Siinä sit hetken mietittyä muistin että ainii olihan täällä työkalulaatikossa sellainen talja.. taljalla liinojen voimin puusta puskuriin veto päälle ja samalla itse tuuppasin takaalta kun kaveri oli puikoissa ja lähti liikkeelle :p. Itsellä on edessä kanssa tuo kopan hitsausta tiedossa muutamasta kohdsta ja tosiaan siinä saa olla tarkkana ettei leimahda tuleen :confused: pyydät jonkun kaverin kipinä vahdiksi sinne :)

perkei 15.08.2015 15:44

Onneksi olin koko viikon valmistautunut henkisesti tähän hetkeen, sillä se meni just silleen niinkuin arvelinkin; kaveri istui ratin taakse niin meni ehkä 10sek niin Lälli hörähti iloisesti käyntiin. Onkohan mun autolla jotain mua vastaan?! :eek::D
No nyt on uusi virtalukko paikallaan ja kävin heti pistämässä tankin täyteen kiisseliä, kun näkyi olevan paikallisella Shellillä alennuksessa.
Ens viikolla aattelin vähän rälläköidä Lälliä keulasta ja lokarinkaarista ja sitten oon myös ostamaisillani 2" korotuspalat. :)
Tosta aattelin ottaa keulasta mallia. Siinä on Lällin idoli ja Lälli jupisemassa keskenään. Lälli sanoo just, että tommonen mustakin sit isona tulee... :o

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195838

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net...51&oe=5676FE7D

mäksä 15.08.2015 17:34

Mä ainaki kierrän shelli ja st1 kurajakajat mahdollisimman kaukaa ..

perkei 15.08.2015 17:40

Ai mikäs niissä on vikana? :confused:

SERMAX 15.08.2015 18:20

tÄÄ oN tÄÄ mÄKSÄ vAAN nIIN pERIAATTEEN mIES että sILLÄ nYT oN nUITA oMIA .....

pS. hYVÄ tYYPPI sE kUITEN oN.......:D:D:D:D:D:D:D:D:D

mäksä 15.08.2015 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1243568)
Ai mikäs niissä on vikana? :confused:

No mun mondeo(bensa) ei toimi st/shell (sama paska konserni ) paskalla hetkeäkään...

Nykii aivan saatanasti ,, ei hetkeäkään nykimäti :mad::mad:

Ja hojo ei toimi juurikaan vaa savuttaa aivan saatanasti ,,, ja voimaa ei ole yhtää :mad::mad:

Mutta teboiltai neste tavara on aivan eri maata :cool::cool:

vmt 15.08.2015 22:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1243623)
No mun mondeo(bensa) ei toimi st/shell (sama paska konserni ) paskalla hetkeäkään...

Nykii aivan saatanasti ,, ei hetkeäkään nykimäti :mad::mad:

Ja hojo ei toimi juurikaan vaa savuttaa aivan saatanasti ,,, ja voimaa ei ole yhtää :mad::mad:

Mutta teboiltai neste tavara on aivan eri maata :cool::cool:

Miten arvasinkin, että itätavara on se jees... Onneksi ainakin mun länsivehkeet toimii Shell / ST1 polttoaineilla (tuhansia litroja käytettynä).

Anteeksi Perkeille tää topicin sotkeminen, mutta kun ei vaan voi olla kommentoimatta tuommoisiin...

Edit korjaan kymmeniä tuhansia litroja...

perkei 16.08.2015 03:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SERMAX
Nii .... 10 sek aikoihin pääsee ku yli 30v reenaa näitten toitsujen kans....

Hehee, ei oo häpee olla nopee jos on Tojota-mies! :p
Ei vaan, mie en tuota Läjän virtalukkoa nyt hoksannut, mutta on mullakin yks Tojota-aiheinen hienomotorinen liikesarja hallussa. Yks mun vanhoista Corolloista oli sellainen, kaikki muut sahasi sitä käyntiin jotkut pidempään, jotkut vähän vähemmän aikaa, mutta ainoastaan mie osasin laittaa aina heti suoraan laakista käyntiin. Se vaan piti silleen...juunou, ensin kolme kertaa pumpata kaasupoljinta ja sitten neljännellä polkaisulla kääntää samalla avainta. Paitsi kesällä jos se oli valmiiksi lämmin, niin sitten piti samalla kun käänsi avaimesta niin polkaista urku auki, eikä yhtään pumpata. Mutta se ei keltään muulta onnistunut, vaikka minusta se oli ihan simppeliä. :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä
No mun mondeo(bensa) ei toimi st/shell (sama paska konserni ) paskalla hetkeäkään...

Nykii aivan saatanasti ,, ei hetkeäkään nykimäti :mad::mad:

Ja hojo ei toimi juurikaan vaa savuttaa aivan saatanasti ,,, ja voimaa ei ole yhtää :mad::mad:

Mutta teboiltai neste tavara on aivan eri maata :cool::cool:

Tää oli nyt vähän hankalampi homma...mitä tähän vastaisi...
No tietysti Fordista voi vähän vittuilla, että ajaisit sinäki Tojotalla niin ei nyi. Hojon osalta edustetaan samaa merkkiä niin siitä ei vissiin passais sitten repiä leukojaan, joten yritän olla osaaottava ja kannustaa sinua eteenpäin Tojotan omistajana. En kyllä ymmärrä miten on mahdollista että Tojota savuttaa ja siinä ei ole voimaa, ootko aivan varma ettet oo erehtynyt? Kuulostaa enemmän Fordilta. :eek::D:p:confused:
No juu, ite tankkaan ihan randomisti eri asemilla yleensä hinnan ohjaamana; sieltä mistä halvimmalla saa. Poikkeuksena toi oman kylän Shelli, koska se on sellainen harvinaisuus että sieltä saa vielä huoltoa, varaosia, renkaita ja ystävällistä palvelua niin usein tulee sielläki tankattua ihan kannatuksen vuoksi vaikka siellä on kalliimpaa kuin kylmäasemilla. En oo kulkineiden käyttäytymisessä huomannut eroa sen suhteen missä on tankannut.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1243628)
Miten arvasinkin, että itätavara on se jees... Onneksi ainakin mun länsivehkeet toimii Shell / ST1 polttoaineilla (tuhansia litroja käytettynä).

Anteeksi Perkeille tää topicin sotkeminen, mutta kun ei vaan voi olla kommentoimatta tuommoisiin...

Edit korjaan kymmeniä tuhansia litroja...

Ei tääl meikän topikissa oo niin justiin. Täähän on alusta saakka tällainen offroadin ja offtopicin riemukas yhteenliittouma ja se on ihan ookoo niin kauan kun modet jaksaa tätä katella. :o
Että jos jotain kommentoitavaa täälä näkee niin ei muuta kuin näppis laulamaan vaan mun puolesta. Jos ny sivutolkulla alatte tappelemaan ilman mua niin saatan mie sitte ehdottaa että hankitte yhteisen huoneen tai meette ees privaan. :p

SptV 16.08.2015 11:33

Onhan mullakin ollu toyota..
https://gyazo.com/7776dd069feb5c8c72f11e8f194cf302

Tol oli vaan heikkoluonne kun se heittäyty selälleen aina heti kun kohtasi voittajansa..
Vähä samaa vikaa suikkelis, mut siinhän onkin toyotan alusta =D.

hj 60/61 16.08.2015 11:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1243685)
Onhan mullakin ollu toyota..
https://gyazo.com/7776dd069feb5c8c72f11e8f194cf302

Tol oli vaan heikkoluonne kun se heittäyty selälleen aina heti kun kohtasi voittajansa..
Vähä samaa vikaa suikkelis, mut siinhän onkin toyotan alusta =D.

Hieno gorilla....

perkei 16.08.2015 14:17

Ainiin joo tää tapaus juu. :D
Taisi olla niitä aikoja, kun äitimuori ilmoitti muuttavansa muualle, jos ei tää autosekoilu ja ennenkaikkee niiden määrä saunan takana ala vähenee...

Pörö 16.08.2015 19:19

Anteeksi offtopic ;)
Nää palstan naiset on kyl vähän vaarallisia... Meinaan aikanaan vastasin erään tyttären pajeron lämppäriin liittyvään kysymykseen ja neuvoin miten tuo korjataan, loppuviimeeks korjasin sen ite ja nyt tilanne on se että ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja yks yhteinen plikkakin on maailmaan tullut.... :D :D

SptV 16.08.2015 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1243702)
Ainiin joo tää tapaus juu. :D
Taisi olla niitä aikoja, kun äitimuori ilmoitti muuttavansa muualle, jos ei tää autosekoilu ja ennenkaikkee niiden määrä saunan takana ala vähenee...

On se niin herkkä välil =DD

perkei 17.08.2015 18:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 1243749)
Anteeksi offtopic ;)
Nää palstan naiset on kyl vähän vaarallisia... Meinaan aikanaan vastasin erään tyttären pajeron lämppäriin liittyvään kysymykseen ja neuvoin miten tuo korjataan, loppuviimeeks korjasin sen ite ja nyt tilanne on se että ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja yks yhteinen plikkakin on maailmaan tullut.... :D :D

Ääälääälä tommosia kauhujuttuja täällä kerro, nyt nää ei ainakaan uskalla enää ees puhua mulle! Mie oon toisaalta kyllä niin vanha jo että mun kanssa ei tartte enää tehä lapsia eikä mennä naimisiin, joten siitä ei tartte kenenkään olla huolissaan. Voi jo keskittyä enempi niihin asennushommiin. :D
Ei vaan ku onneks olokoon, se on välillä hieman hassua miten asiat joskus menee tolleen ihan vahingossa ittestään. :)
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja "SptV"
On se niin herkkä välil =DD

Juu saattaahan se vähän herkistää jos rakkaudella vaalittu mansikkamaa kynnetään pikku-Corollalla kesken sadonkorjuun... :o:rolleyes::D
Tuli muuten mieleen että onhan mullakin Suzuki. Vuodenvaihteessa tilasin Trafilta koosteen, niin siellä luki että oon jonkun Suzuki PV:n haltija. :cool:

jesse89 17.08.2015 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1243991)
Ääälääälä tommosia kauhujuttuja täällä kerro, nyt nää ei ainakaan uskalla enää ees puhua mulle! Mie oon toisaalta kyllä niin vanha jo että mun kanssa ei tartte enää tehä lapsia eikä mennä naimisiin, joten siitä ei tartte kenenkään olla huolissaan. Voi jo keskittyä enempi niihin asennushommiin. :D
Ei vaan ku onneks olokoon, se on välillä hieman hassua miten asiat joskus menee tolleen ihan vahingossa ittestään. :)

Koskaan ei ole liian vanha menessään alttarille sen oikean kanssa;) Mukula hommia en kommentoi mutta tuskin mahdottomuus sekään :D

Juu saattaahan se vähän herkistää jos rakkaudella vaalittu mansikkamaa kynnetään pikku-Corollalla kesken sadonkorjuun... :o:rolleyes::D
Tuli muuten mieleen että onhan mullakin Suzuki. Vuodenvaihteessa tilasin Trafilta koosteen, niin siellä luki että oon jonkun Suzuki PV:n haltija. :cool:

Joku lahjonut sua :) Mun pitäis täs joku kerta saada aikaiseksi museokilvitys omaan pappikseen 62vm sinivalkoinen täysin entisöity niin sillä tulis ajeltua kesässä muutaman isomman lenkin kera tekis hyvää sillekkin:p

perkei 17.08.2015 19:24

^ nyt vähän tais kusahtaa toi sun quote... :eek:

jesse89 17.08.2015 19:30

No niinpäs näytti menevän :eek:

Pörö 17.08.2015 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1243991)
Ääälääälä tommosia kauhujuttuja täällä kerro, nyt nää ei ainakaan uskalla enää ees puhua mulle! Mie oon toisaalta kyllä niin vanha jo että mun kanssa ei tartte enää tehä lapsia eikä mennä naimisiin, joten siitä ei tartte kenenkään olla huolissaan. Voi jo keskittyä enempi niihin asennushommiin. :D
Ei vaan ku onneks olokoon, se on välillä hieman hassua miten asiat joskus menee tolleen ihan vahingossa ittestään. :)

En mä pelotteeks tuota kirjoittanut :D vaan sillä että leuka rintaan ja ääntä kohti, ties kuinka hyvin tai huonosti kemiat kohtaa... Ei siinä juuri mitään menetä vaikka toista käy jeesaamassa.. :D

perkei 18.08.2015 05:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1243999)
Koskaan ei ole liian vanha menessään alttarille sen oikean kanssa;) Mukula hommia en kommentoi mutta tuskin mahdottomuus sekään :D
Joku lahjonut sua :) Mun pitäis täs joku kerta saada aikaiseksi museokilvitys omaan pappikseen 62vm sinivalkoinen täysin entisöity niin sillä tulis ajeltua kesässä muutaman isomman lenkin kera tekis hyvää sillekkin:p

No eiku ei mitään semmosia. Jos huomaisin 40-vuotiaana olevani naimisissa ja pienen lapsen äiti, niin se olis kyllä sama ajaa Läjällä rotkoon saman tien. :eek:
Ei mitenkään pahalla tai väheksyen niitä kohtaan ketkä on naimisiin päätyneet tai sellaisesta haaveilee, mutta ei se mulle ole mikään juttu. Avioliitto on minusta vähän sellainen uskonnollisten perheiden vanhentunu tapa...eikä mulla todellakaan ole perhesuunnitelmia. :)
Lapset on ihan ehdoton nou nou tässä vaiheessa, kun vapaus kolkuttelee jo mutkan takana. Oon jo niin hyvässä vaiheessa menossa, että nykyisin se on meilläkin mie joka kysyy jälkikasvulta, että saanko olla yötä pois kotoa. :D
Sitten kun se muuttaa jonkun lissun perässä pois kotoa niin aion lähteä reissuhommiin ja varmaan luopua asunnosta kokonaan ja vuokrata sen sijaan vaikka autotallin. Joten ei mitään vauvoja ja kahleita vaan vapaus. Jos joku samoin ajatteleva haluaa pitää kädestä kiinni niin hieno homma. Mut mitään perheenäitiä minusta ei saa. :)

Mulla kummittelee sielä Trafin rekistereissä mun vanha PV, oon ite siirtynyt autoon jo 20v sitten (oli muuten niin hyvä mopo, että sillä tuli ajettua ikävuodet 14-19v :D ), mutta PV jäi sukuun pyörimään ja lienee tuon velipojan ranchilla nykyisin odottamassa, että meijän jälkikasvut siirtyy mopoikään. Täytyy ehkä siitä hieman jotain virityksiä purkaa sitä ennen... :o

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö
En mä pelotteeks tuota kirjoittanut :D vaan sillä että leuka rintaan ja ääntä kohti, ties kuinka hyvin tai huonosti kemiat kohtaa... Ei siinä juuri mitään menetä vaikka toista käy jeesaamassa.. :D

No juu ja kunhan miekin vaan irvistelen, kuten tapana on. :)
En nyt ainakaan uskois että siinä mitään menettää. Ja ilahduttavan hyvin täältä Offipalstalta on apua löytynytkin, siis tää on aivan mahtava yhteisö! Aina on löytyny joku joka on edes yksityisviestiä laittanut ja kertoillut juttuja ja joidenkin kanssa ollaan jo ehditty juoda kuusi litraa kahvia ja höpöttää maastureista ja hitsaamisesta suu vaahdossa ihan livenäkin. Miten musta muuten tuntuu, että en ole ihan ainoa täällä jolla on "vähä" ADHD? :D Tuntuu että maasturit (ja kamppailulajit) vetää puoleensa tällaista keskimäärin vähän levottomampaa ja puheliaampaa porukkaa. :)

Edit: ettei oo taas pelkkää offtopiccia, niin eilen ei päässyt pajalle, eikä tänäänkään. Ehkä jos huomenna saisi Lälliä vähän muotoiltua.
Edit2: eilen joku random-setä ihmetteli parkkipaikalla kun on tytöllä iso auto. Ei se nyt minusta NIIIIN iso ole. :D

G280E 19.08.2015 12:57

Hienoo!!
 
Mukavan tuntuisen soljuvan threadin sit saanu täs jossain välis tänne aikaan:)
Kohtuu hyväkuntoisen oloinen on lähtökohta(Lälli):D
Tarvii todellaki jäädä seuraa,mitä seuraavaksi,hyvältä näyttää..Tsemppii isosti!!!

perkei 19.08.2015 17:23

^ Kiitti G280E! ...omistajan kunto onkin vähän Lälliä heikompi. :o

Noniin, niin. Enpä ole koko viikkona päässyt rapsuttamaan Lälliä, kun ei nyt taas yhtään pajan kanssa sovi aikataulut kohdalleen. :(
Miehän muutes tuoreen offihulluuteni lisäksi yritän urheillakin, joten menee noihin treeneihinkin aikaa.
Eilen olis ollut pajalla mahdollisuus ruopia Lälliä, mutta miepä olinkii sitte maksullisen naisen luona. Hän kehotti mua riisumaan housut ja käymään sitten makuulleni. Hän hieroi käsiinsä öljyä, lähestyi minua hymyillen ja seuraavan tunnin ajan huusinkin tuskasta, sillä hän oli nähkääs urheiluhieroja. Sanoi, että oon takakiree ämmä ja käski käydä useammin.

Taidan jättää Punkan offipäivän väliin, jotta pääsen edes lauantaina pajalle.
Sitä odotellessa kävin ottamassa Lällistä vähän "nollakuvia", sillä senhän tietää että ne unohtuu ottaa sitten kun vihdoinkin pääsee jotain aloittamaan. Toistaiseksi siis "to do"-listalta on poistunut vasta virtalukko joka uusittiin kokonaan, niin ja ralliratista minulla on kaupat sovittuna muttei vielä tehtynä.
Mutta tässä siis tätä lähtökohtaa, paljonhan tuosta ruosteesta poistuu kun vähän avartaa pyöränkaaria ja riisuu keulaa, lommoille sitten tuskin mitään viitsii edes tehdäkään kun niitä saa metästä lisää kumminkin. Mutta on siellä nyt jotain kukkaa ja kökköä mitä pitää rapsutella.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...3b&oe=56385C52
Kuskin ovi + helma
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180240

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...2b&oe=563D3ADD
Kuskinpuolen takanurkka
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180241

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...8e&oe=564693DE
Ikkunoiden alareunatilanne
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180242

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...46&oe=56702229
Repsikan etuhelma
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180245

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...e4&oe=563F3404
Repsikan takahelma + ovi
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180244

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...7c&oe=5635F56D
Konepelti hilseilee
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180247
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...73&oe=5671A402
Kuskinpuolen ikkunannurkka
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180248

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...c9&oe=5670BB25
Tankin luukku.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180250


Ainahan mie haaveilin mettänvihreestä maasturista, mutta tartteeks tuosta nyt sitten SERMAXin kopiota tehdä kun melkein samoilla kylilläkin pyöritään ja toisekseen nythän mulla on oma maasturi joten voin vaihtaa väriteemaa just niin usein kun huvittaa. Hetken mietiskelin maalaisko sen vaikka hehheh Nescafén taikka Kempin väreihin, sitten mietin hetken jotain lentokoneteemaa, mutta sitten tajusin että jumankauta, homman nimihän on IN THE NAVY! :D
Juu että hänest tulee nyt sitten laivaston harmaa, pikku lisämausteilla... :p

Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy niin pysyy tavoite mielessä.
Kuunnelkaa työkii. :)

Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!!

:D

Eiku edit: tää unohtu!

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179397
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...93&oe=566F45B2

SptV 19.08.2015 18:11

Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.

Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden.

Nimim. Liika remppa vie motin.

perkei 19.08.2015 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV (Viesti 1244388)
Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.

Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden.

Nimim. Liika remppa vie motin.

Joo just silleen on tarkoitus tehdäkin. :) Eikä mitään turhan tarkkaa, en mie noita lommoja ala sipistelemään, mutta ruostekohdat tietty, ennenku vetäsee uuden maalin.
Pätkä ihan asiallista panssariahan siellä onkin jo:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180256
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...2c&oe=5682B97D

jesse89 20.08.2015 14:53

Täytyy kyllä myöntää että kuvia kun katselee niin mulla näyttäis olevan ihmeen siistissä kunnossa tuo oma koppa tos pihalla. Runko tosin olikin sen edestä sit pilalla :D Ps panssarit kans tehtävä tuolla nyt ei ole minkäänlaista panssaria :confused:

lepa77 20.08.2015 15:06

se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.:)huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi:)

perkei 20.08.2015 17:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1244580)
se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.:)huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi:)

Joo huomenna tehään kaupat! Kiitti jeesistä Lepa! Aivan mahtava homma. DX:t onkii kovii pelei. :)
Mie pääsen Vantaalta töistä 15:30 ja tuun varmaan suoraan sinne Saloon, mutta moottoritie sinnepäin on perjantaisin täysin tukossa ja täytyy mun pysähtyä matkalla jonnekin syömään ja kahville ainakin. Joten en tiiä monelta oon Salossa + sitten pitää vielä etsiä sinne mestoille. Mutta soittelen teille sitten kun oon hukassa jossain kuusessa. :D
On kyl ihan horror-aikataulu tulla suoraan työmaalta, varautukaa siihen että mie oon hikinen ja kyrsiintyny ja makaan jossain kuusen alla voivottelemassa kesän kurjuutta... :D

jesse89, en mie tiiä onks toi IHAN niin paha kuin se näyttää. Tai siis että oikein etsimällä etsin kuviin kaikki pahimmat paikat. Onhan se vähän metässä jo kuhmua saanut, mutta kuten jo todettua niin metsähenkiset muokkaukset poistaa jo itessään suurimman osan ruosteongelmaa.
Haluan hetken ainakin vielä olla auvoisassa luulossa, että runko tossa olis hyvä. Ees pienen hetken, pliis. Katon sitä joskus...joskus sitten. :o

jesse89 21.08.2015 00:07

3 Liiteet
Sen verta kantsii katsoa ettei runkoon ole paljoa massaa laitettu. Mulla meinaa kaikki hyvin massatut paikat oli ihan lahoa jotka oli kertaalleen korjattuja kun taas etupäässä jossa ei pahemmin massaa vain pientä pinta ruostetta niin se olikin kuin uus :) tuossa kuva kopasta ja rungosta alku vaiheessa ja viimeinen kuva toissa päivältä kohta maalausta vaille :)

Gary Grand 21.08.2015 07:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1244376)

Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy niin pysyy tavoite mielessä.
Kuunnelkaa työkii. :)

Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!!

:D

..keles! Olihan video! :confused::D:cool:
Ihan tuli lapsuus mieleen!

..Ja selkis mistä oon viiksityylini kaapannu..:o:o:o Huh!:D

Mutta rojektiin:
On kyllä tosissaan hyväkorinen tojo sulla. Äkkiä vaan rapsutteleen ja peitteleen sitä ettei vähät kukat puhkea kupaksi..:mad:

pee 21.08.2015 13:58

Sitten kun uskallat katsoa tarkkaan, niin kattelepa ajatuksella se takarunko, sieltä poikittaisen palkin, iskarien ja jousien luota ...

Ja kahvi valmiiks ennen alle ryömintää ...

jesse89 21.08.2015 15:24

rungon puhallus
 
Nii mainittakoon vielä että itsellä runko sai rae puhalluksen :D periaatteessa kaikki paikat mitä kerkesin joskus aikoinaa tekemään 2mm tavarasta niin pölly vain kävi kun rakeet meni läpi nuin ohkaisista aineista:D. Toisaalta kaikki paikat mitkä kesti puhalluksen reikiintymistä oli hyvää rautaa viel :) Ja tosiaan nyt tuo kuvassa näkyvä rungon jatko on toteutettu rhs palkista 5mm seinämällä olevasta että ei varmaan tarvi mun aikana uusiks tehdä :D

perkei 21.08.2015 23:17

Uuh nyt on meidän yhteinen neitsytmatka metsässä suoritettu ja meni se ainaki paremmin kuin Titanicin matka. :D
Salossa ajoin mukavaa mettätietä, mutta jännittihän se kun ekaa kertaa ja ihan yksin siitä lähti yrittämään. Saavuin paikalle reilusti myöhässä ja läksin yksin etsimään muita metsästä. Kerran ajoin kantoon mut pääsin pakilla pois. Molemmat peilit hivautin petäjään muttei onneks hajonnut. Ja se helvetin vetokoukku pitää repiä sieltä hanurista pois nyt niiku ASAP, eli vaikka huomenna. Koukun jysäytin kiveen, kun en tietty yhtään muistanut että se on vielä matkassa mukana.
Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo. :eek:
Kotimatkalla kävin ABC:lla ostamassa helevetin pitkän kahvin ja hihittelin miten hyvä fiilis tulee kun hieroo vasta ostettua autoa mäntyyn. Vähän kyllä matkamukavuutta himmentää kun en osaa käyttää Lällin mankkaa. Mullahan oli Corollassa joskus 90-luvulla nännimankka, joka pyöritti c-kasetteja. Audiotietämykseni on edelleen sillä tasolla. Lällin mankka soittaa muistitikkua, jossa on melkein 500 biisiä, mutta mankka soittaa silti vain pariasataa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä ja loppuja se ei löydä. "Uuden" corollani mankka löytää sitten taas ihan eri biisejä siitä tikulta ja se osaa soittaa randomillakin. En ymmärrä. :o
Huomenna aattelin mennä jonkun nurkkiin irrottamaan perskoukun.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195842

Micco 22.08.2015 10:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1242760)
- Ikkunoiden tummennus


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1244908)
Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo. :eek:

Kannattaa harkita laittaako tummennus kalvoja. Katukäytössä ihan ok, mut metsässä ei ehkä niinkään.

jesse89 22.08.2015 12:04

tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin :D hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo:D

Kaitsu67 22.08.2015 12:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 (Viesti 1244983)
tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin :D hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo:D

Niihin kun vaihtaa hapokkaat A4:set niin lähtee auki. Itellä itseasiassa vaan yhdellä se kiinni, niin nopeempi vielä irrottaa, ei se johto niin paljon sitä väännä jos on oikean mittainen....:rolleyes:


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1244964)
Kannattaa harkita laittaako tummennus kalvoja. Katukäytössä ihan ok, mut metsässä ei ehkä niinkään.

Vähän samoilla linjoilla, itekin meinasin laittaa tummennukset, mut sitten kun muutama syksysafari pimeessä, niin vaikka valojakin on taakse ja sivuille niin paremmin näkee ilman tummennoksia.

perkei 22.08.2015 21:36

Tänään irrotin sen vetokoukun vihdoin. Lisäksi siirsin vararenkaan takapenkin taakse ja heivasin vararengastelineen hiiteen, kuten myös sen peltilämiskän joka oli typerästi rekkarikilven alla. Oikeanpuolimmaiseen takaoveen pitäisi löytää alempi sarana jostain. Oma on rikki.
Vaihdoin ralliratin paikalleen ja muotoilin uuden ratin takia uusiksi ne muovikikkareet, jotka irrotin silloin kun virtalukkojumppa alkoi. Luonnollisestikaan kiinni en vieläkään saanut niitä muoveja, kun oli kiire mettään ajelulle... :)
Metässä oli mukavaa, eikä tullut damagee. Nyt otti sitten takapuskuri yhden osuman, kun vetokoukkua ei ollut. Aina pitää hakata persettä kiveen?!
Jarrut pitäis ilmata ja moottoriöljyä lisätä (mitä öljyä tuonne muuten kuuluu kaataa???) kohtapuoliin. Jos ei jarrujen ilmaus auta niin täytyy niitäkin sitten vilkaista tarkemmin. Jotenkin tuntuu että ne ois hiipumaan päin...
Ralliratti on superkiva ajaa tiellä, ei ala enää huimata niinkuin sen vanhan laivaruorin kanssa. No metässä se on tietty vähän hankalampi, mutta selvisin silti ja laskin suosiolla irti jos meinasi lähteä käpälästä. Sitä urakkanuppia täytyy alkaa nyt metsästämään, niin jaksaa metässäkin veivata paremmin.
Niin ja sitten katsoin vihdoinkin sen mystisen ilmastointiteipin alle, kun uteliaisuus kasvoi liian suureksi (eli toisinsanoen olin vihdoinkin henkisesti valmis tähän hetkeen). Laitoin muutes uuden teipin paikalleen aika pian! :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180365

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...37&oe=563E24A1


https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...d5&oe=5638BDB0

Ps: oon muistanut huolehtia myös riittävästä kofeiinitasosta.
Kiitti tästä päivästä niille jotka olivat läsnä! :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185392

pee 22.08.2015 22:43

Tuli yks DinGon biisi just mieleen ;)

lepa77 23.08.2015 08:46

totta niin tulee viimisestä kuvasta:):)

perkei 23.08.2015 09:05

^ Sitäki biisiä eilen Lällin kanssa soitettiin! :)
Mulla on vasen käsi palanut, oon ajellu allit pokalla eilen koko päivän. :D

Pikakysymys: mitä öljyä tuonne kaadetaan? Oon kohta lähössä kauppaan,pitäis vaan tietää mitä ostaa.

Micco 23.08.2015 10:10

"parhaasta" öljystä on mielipiteitä lähes yhtä monta kuin on vaihtoehtojakin.

Mut näitä on ite tullut käytettyä omissa kotteroissa mm. hiacessa, läjässä, pajerossa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...sasynteettinen
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s.../6415790364227
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s.../6415790365224

perkei 23.08.2015 10:18

No sitä mie pelkäsinkii. :D
Mutta tosiaan mulla ei ole pienintäkään aavistusta mitä sinne pitäisi kaataa. Mulla ei ole koskaan ollut edes dieselautoa. Vanhassa Corollassa oli 10w/30 mineraalit ja uudemmissa on ollut 0w/40 tai 5w/40 synteettiset. Nyt vaan aloin pohtia, että ei hitto mitäs tuonne Läjään laitetaan?! :eek:
Kyseessä olis nyt vaan sellainen "sekaan lorautettava" öljy, eli taidan valita tuon Motonetistä löytyvän edullisen Mobil Super2000, mikä linkissäsi oli. Kiitos! :)
Sitten kun suoritan öljynvaihdon, niin siihen mennessä olen varmaan ehtinyt oppia aiheesta lisää ja kykenen omiin päätöksiin. Eli ilmeisesti sen verran pitää ainakin purkin kyljestä osata tavailla, että "sopii turbodieseliin"!?

Kaitsu67 23.08.2015 10:21

Jep.

Vanhempaan autoon/moottoriin tollanen 10W-40 puolisynteettinen on ihan kelpo perusöljy, Mobilin ja Teboilin öljyt on ihan hyviä.

Itse kaatanu noihin vanhempiin Teboilin Silver 10W-40, saa monesta paikasta ja kohtuuhintainen.

Ihan toiminut hyvin. Mutta kuten edellä, onhan noita mielipiteitä yhtä paljon kuin öljyjäkin, puoli/täyssynteettinen jne, mut vanhaan koneeseen en laittais mitään kovin ohkasia 0W- tai 5W- ölppiä ainakaan kesällä....

perkei 23.08.2015 10:32

Noni, hyvä. Kiitos. :)
Nyt vaan öljykaupoille, steppaamaan hyllyriviä eestaas ja hokemaan itsekseen, että "10w/40, osasynteettinen, sopii turbo dieseliin - muista ostaa myös se urakkanuppi"
...pitäiskö kirjoittaa muistilappu...
:o

hitoy 23.08.2015 11:02

Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..

perkei 23.08.2015 12:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1245168)
Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..

Mielestäni nupin kanssa on sormet paremmassa turvassa kuin ilman, juurikin siis em. tilanteessa. Makuasioita lienee tämäkin siis. :)
Ölpät tuli ostettua, valinta osui siihen kanisteriin jossa luvattiin "kovaan käyttöön jo hieman iäkkäämmille herrasm...ajoneuvoille".
Mukaan tarttui, "yllätys, yllätys", öljyn ja urakkanupin lisäksi ratinsuojus, puukkoo, sivuleikkurii, sähköteippii, mustekalaa ja kaikkee muuta tuollaista ihanaa pikkutilpehööriä. :o
Kauhea menetyskin on näemmä tullut offin ajossa, sillä kotipihassa huomasin, repsikan penkin takana säilyttämäni jakkara on näemmä levinnyt atomeiksi. RIP Palli! :( Täytyy hankkia joku uusi steppilauta kun seuraavaksi käy Motonetissä.

AVRO 23.08.2015 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1245094)
Niin ja sitten katsoin vihdoinkin sen mystisen ilmastointiteipin alle, kun uteliaisuus kasvoi liian suureksi (eli toisinsanoen olin vihdoinkin henkisesti valmis tähän hetkeen). Laitoin muutes uuden teipin paikalleen aika pian! :D

Namnam. Minäkin tuossa taannoin "vaan katson miksi tuulilasin tiiviste niin pullottaa"... Kauheat ruosterotan bileet ollee karmissa. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166883

Vanhan autonkotteron tuulilasinympärys on kyllä semmoinen ihana "box of worms"...

jesse89 23.08.2015 12:54

Öljyt
 
Itse olen omaani käyttänyt valvolinen punainen purkki 10w40 maxlife diesel siin lukee. Urakkanupeista sen verran että liike mikä myy traktoreihin osia saa sieltä hyviä kestäviä nuppeja. Se on vain toinen asia saako sitä hyvin normaali paikalle kiinni vai pitääkö kiinnitys toteuttaa puoliin.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5970...esel-10W-40-5l

perkei 23.08.2015 13:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AVRO (Viesti 1245181)
Namnam. Minäkin tuossa taannoin "vaan katson miksi tuulilasin tiiviste niin pullottaa"... Kauheat ruosterotan bileet ollee karmissa. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166883

Vanhan autonkotteron tuulilasinympärys on kyllä semmoinen ihana "box of worms"...

Aagh! :D
Haha joo, miekin onnistuin hetken huijaamaan itseäni, että "se on vaan joku teippi...". Pakkohan se oli vihdoin katsoa että kuinka paha mörkö siellä asuu. Täytyyhän tuo auki ottaa sitten ennen maalitalkoita. Ikkunanirroitushommiksi menee. Varautukaa myymään mulle uusi lasi, jos käy joku hupsis... :rolleyes:
Vanhassa corollassa kastui aina rankkasateella sukat jos ajoi reippaasti mutkaan. Vesi lirisi jännästi jostain kojelaudan alareunasta repsikan puolelta ja vain jyrkässä mutkassa se kulkeutui kuskin jaloille.
Lammikkoa kertyi vähän repsikan lattialle jos kovasti satoi. Auton ulkopuolelle ei (eikä oikein sisäpuolellekaan) näkynyt mitään osviittaa mistä se vesi mahtaisi tulla. Vasta maalaustalkoissa kun tuulilasi irrotettiin, niin reikä löytyi repsikan puolelta tuulilasin alakulmasta, tiivisteen suojista. :)

jesse89, nuppi löytyi Motonetin tuninkiosastolta. Nähtäväksi jää kestääkö se metsää vai tarviiko seuraavaksi mennä traktorikauppaan. :D
Tuli muuten mieleen vielä urakkanuppien turvallisuudesta, että sattuipa perhepiirissä kerran sellainenkin, kun kuski irrotti auton liikkuessa turvavyönsä siinä viimeisessä risteyksessä ennen määränpäätä, niin turvavyö tarttui urakkanuppiin ja vyö meni lukkoon ja näin ollen ratti lukittui linkkuun. Oli kuulemma hetken ollut rekan kabiinii täynnä tohveleita ja käsiä, ja vähän hikeäkin oli pukannut. :D

hitoy 23.08.2015 13:17

Itsellä jäänyt scanian nuppiin hiha jumiin kesken kaupunki veivausta. Onneksi paita antoi periksi ennen kättä ja tilanteesta selvittiin mustelmalla ja uudella vaatekappaleella..:rolleyes:

murkula_ 23.08.2015 13:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1245168)
Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..


Oon samaa mieltä. Parkkis ja kaupunkipyörityksessä hyvä laite mutta ei metsässä.
Nimimerkillä "peukaloni murtanut"

Yölento 23.08.2015 16:52

Täältä ääni raskaankaluston kaupoissa myytäville nupeille. "Kehälle kuin kehälle" sopiva ja saa kulman mieleisekseen, ja paremman tuntuisia käteen kuin Järkikaupan knuppi josta pitää sauman kohta hioa sileäksi jos meinaa ilman rukkasia pyöritellä.

perkei 23.08.2015 17:12

Mulla on toi pistorasia ihan vaan mustekalalla tuolla...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195840
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...4f&oe=567F7A15

Tämmöisen pienen muutoksen joutui rattimuoveihin tekemään. Ensin rälläkällä kaulus irti ja sitten persreikäkoneella vähän avarrettiin aukkoa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195839
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...ec&oe=5640B703

...on ne muovitkin jo kiinni ja hyvin istuu nyt ralliratin kanssa.
Punottava rattijuttu sen sijaan ei ole vielä kiinni, koska ei se oikein istunutkaan tuohon paksuun rallirattiin ja mulla meinasi vähän nousta savu korvista sen punonnan kanssa. Urakkanuppikin jäi täten irralleen odottamaan mitä teen ratin kanssa, sehän ei missään parhaassa iskussa enää ole joten jotain siihen pitäis laittaa. Mahtaisko mailateippi kestää auton kuumuudessa?
Koneeseen lurautin öljyä ja muuta en tänään olekaan saanut aikaiseksi, paitsi vein sen peräkoukun, ratin, varapyörätelineen ja rekkarikilven pellin hiiteen tuolta autosta pyörimästä.

Micco 23.08.2015 17:22

Mistäs tuollaisia peräkärryn sähkö pistokkeita mahtaa löytyä? Itellä perinteinen pistoke johdon päässä ja ainakun ei ole kärry perässä niin sit johto on takaluukussa. Joten tuollainen pistoke passais itellekin loistavasti.

Hessu888 23.08.2015 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1245183)
Varautukaa myymään mulle uusi lasi, jos käy joku hupsis... :rolleyes:

Tasan 100€ maksoin tehdasuudesta lasista alkukesällä. Ei kandee ostaa käytettyä hiekkapuhallettua mallia...

SptV 23.08.2015 22:00

Haet mun tynnyrist omaan kannuun teboilin 10-40 ja vaihat öljyt kokonaan.

perkei 24.08.2015 04:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1245285)
Tasan 100€ maksoin tehdasuudesta lasista alkukesällä. Ei kandee ostaa käytettyä hiekkapuhallettua mallia...

Eipä ole paljoa hintaa uudellakaan. :eek: Ei ne vissii nämä vanhat lasit tosiaan ole niiiiin arvokkaita.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SptV
Haet mun tynnyrist omaan kannuun teboilin 10-40 ja vaihat öljyt kokonaan.

No sitä Teboilin miekii ostin nyt. :) Täytyy kyl ehottomasti käydä sun tynnyrillä jos tämmönenkin optio on olemassa. Pitää nyt vaan kattoa mikä vkl ehtis sinnepäin kun on, yllätys yllätys, kauheesti kaikkee mettäajoo tiedossa. :D
Ja juu kyl mie ne öljyt vaihdan kokonaan, mulla on suodattimetkin ostettu.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco
Mistäs tuollaisia peräkärryn sähkö pistokkeita mahtaa löytyä? Itellä perinteinen pistoke johdon päässä ja ainakun ei ole kärry perässä niin sit johto on takaluukussa. Joten tuollainen pistoke passais itellekin loistavasti.

No tää patentti tuli mulle samalla kun autokin, joten en tiiä mistä pistoke on peräisin. Mutta eikö niitä(kin) luulis saavan vaikka Motonetistä, Biltemasta yms? Joku viisaampi kertokoot.

Hessu888 24.08.2015 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1245312)
Eipä ole paljoa hintaa uudellakaan. :eek: Ei ne vissii nämä vanhat lasit tosiaan ole niiiiin arvokkaita.

Sori 115€ makso se uus, eikä 100€ kun tarkistin sähköpostista tarjouksen. Saman kylän sisällä hinnoissa on kyllä helposti 100% erot halvimman ja kalleimman välillä.

perkei 29.08.2015 05:37

Kyllä hintoja kannattaa kilpailuttaa.
Joskus aikanaan nuorena tyttönä tein soittokierroksen pimppicorollan iskareista. Kalleimmat löytyi Toyota-liikkeestä, niille sai 10 000km takuun ja hinta oli, en nyt enää muista tarkkoja hintoja, mutta sanotaan vaikka 200mk.
Halvimmat löytyi Varaosamaailmasta, takuuta sai 2v ilman kilometrirajoituksia ja hintaa oli 69mk.
Pimppikseen myös ikkunanvaihto oli halpaa; uusi tuulilasi vanhalla tiivisteellä lasiliikkeen paikalleen asentamana, lauantai-aamuna; 300mk.

No sitä mie vaan tulin sanomaan, ett nyt ei ole projekti edennyt, kun oon taas treenannut kovasti ja pajakin meni taas kiinni. Öljynvaihtoon yritän päästä viimeistään maanantaina.
Mutta kehuja siitä, että nyt on sellainen auto, että saa penskankin houkuteltua mukaan ihan helposti. :D
Eihän tuota muuten nyt enää äitin kanssa leikkiminen kiinnosta, yhteiset menot kaatuu siihen että penska lähteekin mieluummin kavereiden kanssa jonnekin. Mutta nyt ei tarvinut edes houkutella; kysyin vaan lähteeks se mun ja Lällin kanssa mettään. Yhtään ei haitannut edes aikainen aamuherätys. :p:eek:

Karppaj 29.08.2015 19:40

Nopeasti on lähtenyt tämä offiharrastus käyntiin Perkeillä. Eli ei parannella autoa ensin paria vuotta vaan lähdetään heti kokeilemaan auton/kuskin rajoja metsään. Asiallista toimintaa :)

perkei 29.08.2015 19:41

No juu käytiin Lällin kans ajelemassa, oli hyvä päivä, eikä tarvinu lähteä tyhjin käsin kotiin, sillä käsiin jäi pakoputki. :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195841



https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...4b&oe=56392319

Että jotain pientä laittoo on vissiin tulossa. Nii ja lisäjarruvalokin näyttäis tippuneen. Ja peruuttaessa kuuluu narinaa. :o

Edit:
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Karppaj (Viesti 1246453)
Nopeasti on lähtenyt tämä offiharrastus käyntiin Perkeillä. Eli ei parannella autoa ensin paria vuotta vaan lähdetään heti kokeilemaan auton/kuskin rajoja metsään. Asiallista toimintaa :)

Tänään olikin opettavainen päivä. Rajat meinasi tulla vastaan (kuskilla) heti taipaleen ensimmäisellä sadalla metrillä, sillä siitä alkoi ylämäki. Katsoin kauhusta kankeana kun muut meni siitä ylös ja sitten vaan menin perässä. Hyvin piti renkaat, eikä mitään ongelmaa ollut, muuta kuin että pelotti niin saatanasti mutta en kehannut lapseni läsnäollessa huutaa, että "VITTU MYÖ KUOLLAAN!!". Ja se mäki olikii sit helpompi miltä näytti. :)
Pakoputken teloin ihan omaa tyhmyyttäni kantoon, se oli sitten reitin viimeisellä sadalla metrillä, kun nälkä täristi jo käsiä ja mielessä oli enää kauhia väsymys ja ne makkarat, jotka grillataan seuraavan mutkan takana. Joten kun jysähdin kantoon, niin revitin siitä väkisin vaan yli sen sijaan, että olisin etsinyt paremman ajolinjan. http://www.mersenneforum.org/images/.../extra/gah.gif
Tänään opin myös käytännön kautta, että missä kohtaa se olis sitte "kakkonen ja happee".
:)

pee 29.08.2015 20:54

-perkei- lienee sen verran nuorempi palstalaisena, ette ehkä muista tarinoita HoTTenToTista, tuli vaan tää kylkipiirros tuosta pakoputki kuvasta mieleen:

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4556

siinähän just kuvautui kesken retken irtoilevien mekaanisten välttämättömyyksien ja kuljettajattaren tunteiden summa

perkei 29.08.2015 21:31

^ :eek: http://img.gistmania.com/emot/laugh.gif :D
Joo siis samankaltaisuus on täysin sattumaa! En ollut tämmöiseen vielä törmännyt. Nyt jäi pelottamaan, ettei toi piirretty kuva olis mikään enne. Täytyy kattoa ettei eväsreppuun ole mennyt käärmeitä...ja toivottavasti toi kukka ei kuvasta tulevaa ruosteprojektia... :eek:



Edit: varastin t.haapalan kokoelmista pari kuvaa eilisistä ajoista:


https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...4e&oe=567A1034
Joku näytti meille suolla persettä (ei onneksi paljasta), mutta Lälli kellui suossa kuin palokunnan hevonen juhannusyössä, eiku hä, eikä yhtään jumittanut.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180817

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...3e&oe=5661E98B
Kakkonen ja happee! Peilit on käännetty virtaviivaisesti ilmanvastuksen vähentämiseksi, sillä näillä nopeuksilla saattaa muuten tulla ulokkeiden kohdalle turbulenssia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180818


Varastin myös Pajaresin kokoelmista pari kuvaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180850

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...e9&oe=5660EBA8


https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...d1&oe=566F510D
Minuu pelotti nää mäet, oliko kolmas vai neljäs yritys vasta kun uskoin, että kakkonen ja happee. Sitten nousi ihan helposti, turhaan mamoilin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180851


perkei 31.08.2015 21:56

Toivottavasti ketään ei ihan kohtuuttomasti ärsytä kun mie päivitän kaikenmaailman öljynvaihdotkin tänne...

Mutta niinpä siis menin tekemään, että moottoriöljyt vaihtui uusiin. Öljynsuodattimen kanssa tulikin sitten heti ongelma, kun olivat Motonetistä laittaneet mulle vääränlaisen mukaan. Melkein kyllä arvasinkin oodottaa ongelmia, kun niillä meni heti alkuun siellä varaosatiskillä Land Rover ja Land Cruiser sekaisin...
Onneksi löytyi sitten kuitenkin autotallin uumenista oikeanlainen öljynsuodatin, niin tuli sekin vaihdettua nyt samalla.
Havaitsin myös ettei öljyvalo toimi ollenkaan.
Polttoainesuodatin jäi odottamaan tuonnemmaksi, saapa nähdä onko sekään arvottu Motonetistä oikein.
Samalla möyrimisellä tuli havaittua, että auton alla on yksi polttoaineletku aivan saatanan hapertunut, samoin yhdessä jarruletkussa samaa vikaa. Näin ollen taidan puksutella Corollalla hetken aikaa työmatkat ja Lälli jää odottamaan seuraavaa pajapäivää... :eek:
Eturenkaat käytetty irti; jarrulevyt ja palat on aivan ok kunnossa. Jarruja ei alettu ilmaamaan, kun se letku on vaihdettava pian niin menee se ilmaus sitten siinä samalla jumpalla.
Jaksan ihan hyvin nostaa Lällin rengasta, mutta renkaan suuri koko aiheuttaa kieltämättä ongelmia, kun ei meinaa kädet ylettää ympärille. Eiköhän hienoisella harjoittelulla löydy sopivan toimiva tekniikka...

Akun navat ja akkukengät putsattu, suurin osa aivan ok kunnossa, yksi oli aika mössööntynyt.

Noh, sitten syyläristä löytyi pelkkää kuravettä, eli se pitäisi pestä vielä ennen pakkasia ja laittaa kunnolliset liemet sisälle. Neste oli myös tosi vähissä, lisätty nyt aluksi pelkkää vettä.
Hieman alkaa tuntua, että perien ja vaihdeaskin öljyt on syytä tarkastaa todellakin piakkoin. Siirrelläänpä näitä hommia kiireellisyyslistan kärkipäähän...

Mystisen kolinan lähde ei vieläkään selvinnyt. Peruuttaessa jokin kolisee oikealla edessä, ainakin jos kääntää renkaat ihan linkkuun. Jotenkin epäilin kolinan lähteeksi viikonlopun ajopäivillä telomaani pakoputkea, mutta ei se toisaalta oikein käsin heiluttelemalla tunnu minnekään osuvan.
Autoa sammuttaessa kuuluu samanlainen kolahdus kuin peruuttaessa, ja taas mie epäilen pakoputkea...mutta kaipa sen sitten näkee ajallaan mikä sieltä aikoo antautua, kun ei nyt ainakaan käsikopelolla eikä edes silmä kädessä mitään löytynyt. :confused:
Pakoputki jäi vielä kiinnittämättä, kiirekös sillä. Vähän entistä mureempi saundi ja hienoinen vihellys ei maata kaada.

Lähikaupan pihassa joku läski mummo pummasi kyytiä, suostuinkin, mutta joutuipa mamma jäämään kadulle kun se ei saanut omin voimin kiivettyä Lällin kyytiin. "kun on niin korkee". :D


Note to self: öljyt ja suodatin 348741km

Hailux 01.09.2015 09:23

voisko se kolina johtua huonokuntoisesta vaihdelaatikon/moottorin tukikumesta??

perkei 01.09.2015 17:25

Kiitos vinkistä, täytyypä tutkia asiaa! :)

artsi777 01.09.2015 17:52

Kolina oikealta edestä....
 
Jos se pakoputken alkupää otti kuitenkin sen verran kipeetä siihen kantoon että taittu ja kun moottori heiluu kun peruuttaa/samuttaa ni ottaa runkoon tai korinkannakkeeseen kiinni ? Villi veikkaus vaan :)

jesse89 01.09.2015 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1246963)
Jos se pakoputken alkupää otti kuitenkin sen verran kipeetä siihen kantoon että taittu ja kun moottori heiluu kun peruuttaa/samuttaa ni ottaa runkoon tai korinkannakkeeseen kiinni ? Villi veikkaus vaan :)

Tätä oisin kans itse veikannut meinaa juuri kyseisestä on oma kohtaista kokemusta kun kiinnike hajosi sieltä alusta niin kääntyi että vähän otti kiinni aina välillä ja välillä taas ei :D

perkei 01.09.2015 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1246963)
Jos se pakoputken alkupää otti kuitenkin sen verran kipeetä siihen kantoon että taittu ja kun moottori heiluu kun peruuttaa/samuttaa ni ottaa runkoon tai korinkannakkeeseen kiinni ? Villi veikkaus vaan :)

Aloin vaan epäröidä, kun ei se putki käsin kokeilemalla siellä kyllä kummoisemmin sitten heilunutkaan.
Toisaalta ahtaimmassa kohdassa on vain n. 10mm tilaa, joten jos se onkin Lällin mylly eikä pakoputki mikä siellä liikuskelee, niin kyllä se on ihan mahdollista, ettei sen vakavammasta vaivasta oliskaan kyse.
Ja tosiaan kolinan määrän lisääntyminen sopii ajallisesti tuohon kantoepisodiin vähän liian täydellisesti... :)

jesse89 01.09.2015 19:09

onko se polttoaine letku hapero siellä takapäässä tankin lähdöistä linjaan tulevat kohdat? itsellä oli aikoinaan nuo kohdat. Kannattaa muistaa kun lähdet vaihtamaan niin ottaa tarpeeksi tiukkaa letkua eli samalla sisä halkiasialla kuin se linja putki on ja ne on eri paksuiset muussa tapauksessa liian isot ja klemmareilla kiristetyt aiheuttaa ikäviä ilmavaiva ongelmia diesel tosi tarkka.

Ja jarrulinjasta sen verran että itsellä oli se takapäässä se kuorma paine venttiilin kohdalta kans aika karussa kunnossa ja tarkemmin kun tutki niin sen mötikän ilmausventtiili on nähnyt pahat päivänsä meinaa se oli mallia ei saa auki kun kannat hävineet :D


Sivu luotu: 19:24 (GMT +2).