![]() |
|
perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY-
Tarinan päähenkilö on vuosimallin 1989 Land Cruiser LJ70.
Mittarissa 350 000km, leimaa lokakuun loppuun, käy ja kukkuu. N1G paku 2+3 henkilölle. Rek.otteessa: - renkaat 33x12,5x15 ja 10R15LT ja 33x10,5x15 - korotusjouset ja iskarit 2" - puskurit - takavalaisimet - tavaratilassa 3 hlön istuin - lisälaitteet: vinssi, karjapuskuri - vaihdettujen osien määrä 6% Vast'ikään huollettua/vaihdettua: - Laturi ja säädin - Uretaanipuslat taakse - Jarrurummut + -kengät Vinssille löytyy vinssipeti edestä ja releboxi + ohjaus sisältä, itse vinssi on irroitettu ja jumissa. Valoille on myös rakennettu nappuloita kabiinin puolelle ja lällärillekin näkyy olevan valmiit mestat ja piuhat vedettynä. Mukaan tuli kahdet hyvät renkaat, toiset nastoilla, sekä urheilullisemmat jakkarat, lisäksi sekalaista pikkukilkettä kuten ikkunaa ja tiivisteitä yms. Mitäs sitten pitäis tehdä tai haluttais tehdä: - Jakis + vaihdelaatikko öljyt [x] vaihdettu - Perien öljyt [x] vaihdettu - Jäähdytinnesteet [x] vaihdettu - Jakopää [x] tehty - Jarrujen ihmettely [x] ihmetelty - Virtalukko on paskana [x] vaihdettu - Vinssi pitää tutkia/huoltaa/kiinnittää [tutkimukset aloitettu, vinssin mosa ostettu] - Eteenkin olis uudet uretaanipuslat odottamassa - Vetokoukku ja vararengas pois [x] done - Safariteline - Vararengas katolle - Takaovien saranat rikki - Ruosteiden hipelöinti + paikkaus + paikkamaalaus [aloitettu] - Keulasta purkaa ja rälläköidä vähän sporttisempi malli - Rungon lyhennys edestä, vinssipedin siirto - Helmaputket karjapuskurilta takapuskurille saakka - Koko auton maalaus - Ralliratti [x] - Lällärin asennus - Kallistuksenvakaaja hiiteen? - Valoja joka suuntaan - Takapenkki pois - Vedenpitävä laatikko etupenkkien taakse - Kompuran + ilmasäiliön asennus [kompura ja säiliö hankittu] - Lista jatkuu kunhan keksin/muistan lisää... Metsäänhän sillä olis tarkoitus mennä, käyttöauto on erikseen vaikka tällä onkin uutuudenhuumassa tullut ajettua työmatkatkin. Projektin takana sitten taas häärää melkein 40v ja melkein 160cm nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään muuta, kuin että ne on kivoja. Osaan vaihtaa renkaat ja ajovalon polttimot, mutten pyyhkijänsulkia. Tarkoitus olisi opetella itse korjailemaan, huoltamaan ja rakentamaan tätä, vaikka mulla onkin enemmän lahjoja puhumiseen ja kirjoittamiseen. :D Jatkuvasti etsimme Lällin kanssa adoptiovanhempia offiporukoista, eli mulla ei ole työkaluja eikä autotallia, joten jos jonkun tallin pihalle saa tulla säätämään, lainaamaan työkaluja ja kyselemään tyhmiä, niin laittaa vaikka privaviestiä sitten ja ilmoittelee itsestään. :) Maasturi on ollut haaveena jo vuosia, pikkuveljen (SptV) jokunen vuosi sitten alkanut offiharrastus antoi uutta virtaa omiinkin maasturihöpinöihin. Ekan maasturin ostin 3v sitten, Nissan King Capin, mutta tulin kokemattomuuttani ja innostuneisuuttani kusetetuksi kaupoissa sen verran hyvin, että kunhan sain kaupan purettua niin nyt vasta uskalsin alkaa autokaupoille uudelleen. Otin tällä kertaa autokaupoille järjen ääntä mukaan ja tällä kertaa onnistuinkin saamaan kivan auton. Tätä nyt sitten pitäisi rapsutella ja sitten pitäisi vielä oppia ajamaan sillä metsässä. Eli missä vaan minut ja Lällin näette, niin voitte olla varmoja, että apu on tervetullutta. :o https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...16507715_o.jpg Tässä aloituskuva, tältä se Lälli näytti mulle tullessaan. Tän topicin lukijoilta toivon pitkää pinnaa, hyvää huumorintajua ja ennenkaikkea avuliaisuutta; saa neuvoa!!! Mutta neuvojat ymmärtäkää, että mulla ei ole rahkeita erottaa hyvää neuvoa huonosta, eikä laitonta neuvoa laillisesta, eikä typerää tai vaarallista patenttia oikein korjatusta. Eli toivoisin ettei kukaan tekisi mitään "muista rasvata jarrulevyt ettei ne vingu"-källejä, kiitos. :) Note to self: öljyt, ö+i+pa-suodattimet + jäähdytinneste 348741 km Note to self: Molempien perien + jakolaatikon + vaihdelaatikon öljyt 353752 km / 15.11.2015 Note to self: Jakohihna, vesipunppu ja rullat: 356 000km, 30.11.2015 Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 2.1.2016; 357452km Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 29.10.2016; 369511km To be continued... |
Eilen sitten kävin pajalla, ruuvasin Läjästä etupenkin irti ja rojautin uuden penkin paikalleen todetakseni, ettei se käy kuin kolmella kiinnikkeellä paikalleen, eikä sitäpaitsi liiku tarpeeksi eteenpäin tällaiselle 150cm kuskille.
Varmuuden vuoksi sovitin sitten sitä toistakin penkkiä siihen paikalle, koska olen pälli. Tämän jälkeen ruuvasin vanhan penkin takaisin paikalleen, kannoin molemmat uudet penkit takaisin varastoon ja sitten join todella paljon kahvia. Tänään kävin hakemassa Toyotalta uuden virtalukon Lälliin. Hintaa oli maltilliset 100€, joka ei minusta ollut paha, siksi ostin ihan uutena ja ihan Tojotalta. No pajalle ei tänään päässyt, joten ei muuta kuin Offipalsta auki ja löysin kuin löysinkin tarinan Hiluxin virtalukon vaihdosta. Ohjeina oli; "poista muovit virtalukon ympäriltä ja irrota lukko". No voi perkele. :D Ei muuta kuin haalin kasaan kaikki omistamani työkalut; huonon ruuvimeisselin ja vähän vähemmän huonon ruuvimeisselin, kirveen ja sekalaisia kiintoavaimia ja sitten tuonne parkkipaikalle tutkimaan, että mitenkä se virtalukko sieltä mahtaisi poistua. No, hetken aikaa kuskin jalkatilassa makailtuani totesin, että kirvestä ei tarvita vaan muovit irtoaa ristipäällä. Sain kaikki ruuvit pois, enkä tiputtanut niistä yhtäkään hukkaan, enkä edes silmääni, ennenkuin tajusin tulla pois jalkatilasta ja jatkaa työskentelyä istualtaan. Muovit irtosivat ehjänä ja hetken aikaa uutta lukkoa tutkailtuani totesin, että mahdan ymmärtää miten sen vanhan lukon saa irti sieltä. No, kuten aiemmin sanoin, niin syy virtalukon vaihdolle on luonnolliestikin se, että vanha on rikki. Ja se vanha on rikki silleen, että en saa sitä itse auki jos se sattuu menemään Lock-asentoon. Vannoutunut Toyota-mies osaa sen keskisormi/ranneliikkeen jolla lukko antautuu, mutta itselläni ei ole vielä niin kehittynyt motoriikka. Kuten Murphyn laki määrää, niin tietenkin väänsin sen vanhan lukon sitten lukkoon ja siellä se nyt sitten on. Istuskelin Lällissä jonkun puolisen tuntia nykyttämässä, vatkaamassa, rassaamassa ja kaivelemassa sitä vanhaa lukkoa, mutta ei - se on jumissa. Siinä vaiheessa kun alkoi tuntua siltä, että kohta on aika kokeilla sitä kirvestä, niin luovutin ja päätin lähteä kahville. Nytpä tässä ryystän kahvia ja mietin, että saan varmaan vatsahaavan liiasta kahvinmaistelusta, ennenkuin Lälli on omin näpein pajoitettu kuntoon. Joutunen menemään huomenna Corollalla töihin, koska Lälli lukitsi itsensä tuohon parkkipaikalle ilmeisen pysyvästi. No toisaalta ei se haittaa, koska Corollassa on parempi mankka; Lällin mankka soittaa muistitikulta sitkeästi vain muutamaa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä, vaikka kuinka hakkaan "random"-nappulaa. Uhhuh. :D:o:rolleyes: Projektikuvia pyydettiin, niin tässähän niitä tulee. Ei vakavasti sitten hei. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195834 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...05&oe=567CA5C4 Niin joo, aloitin taannoin myös ikkunoidentummennusprojektin. Saattaa olla, että tarvitsen toisen käsiparin ja lisää tummennuskalvoa, sillä jotenkin kummassa mulla on jo puoli rullaa mennyt ja mitään muuta en saanut aikaan kuin monta kupillista kahvia. Olenko maininnut koskaan, että pidän muuten kahvista? :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195832 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...e2&oe=56406CB6 |
Kai sää leikkaat noi kalvot auton ulkopuolella ikkunaa vasten valmiiksi?
Eli fairyt lasin ulkopintaan(kalvo pysyy hyvin aloillaan),länttään kalvon siihen suojamuoveineen ja leikkaat sopivaksi. Leikkausta helpottaa joku lamppu auton sisäpuolella... SIt fairyt ikkunan sisäpuolelle,suojakalvo irti ja samalla kun repii suojamuovia irti,Niin ruiskuttaa fairya koko ajan kalvon pintaa.Sit vaan länttää sen paikalleen ja alkaa laappaamaan. Minkä merkkinen vinssi? |
Mukava huomata että naista kiinnostaa näiden pelien ruuvaileminen :) jos vähänkään lähempänä oisit ollut niin täs ois ollut pihassa tilaa korjailla Ps samanvärinen kuin omakin lj tosin se ei hetkeen vielä liiku :D
|
Lainaus:
Kuulemma toisen käsiparin voi tässä vaiheessa korvata teippaamalla ihan ekaksi sen kalvon sieltä yläreunasta kiinni, sitä aattelin kokeilla seuraavaksi sitten kun oon tarpeeksi toipunut henkisesti ekasta erästä. :D Ja ehkä toi Lälli on helpompi kalvottaa kun toi viistoperse Gorbatsov, josta tän urakan yritin aloittaa... Kiitti vinkeistä enivei! :) Mie en nyt tähän hätään kyllä tiiä ees mikä se vinssi on. Se on yhellä pajalla varastossa. Tutkin asiaa kun seuraavaksi meen. Mietin jo viimeksi että senhän vois tuoda kotiin ja tutkia vaikka keittiössä. Nii ja kiitti Jesselle kans! Luulen ettei toi omakaan tosta hetkeen liiku, ennenku opin sen maagisen Toyota-kosketuksen/ennenku opettelen murtamaan virtalukon/ennenku joku Toyota-mies saapuu hätiin. :o |
Lainaus:
Mieltymys kahviin on tullut selväksi. |
Uskon että sun liikahtaaa nopeammin kun mulla on auto ihan palasina runko koht kokonaan hitsattu viel pitäis maalata ja rakentaa jarrulinjaa ja sen semmoista ja 2 paikkaa koppaan tehtävä jne :D
|
1 Liiteet
Oisko tuosta apua yhtään korjausmanuaali kertoo tuolleen vain.
|
Moderaattorin käskystä kävin vielä autossa iltakahvilla ja rassasin samalla lukkoakin. Kiinni pysyi.
Kahvi oli sen sijaan maukasta. Tiiättekö joskus kun osuu kahvin vahvuus, maidon määrä ja valmiin juoman lämpötila täydellisesti kohdalleen. Niinkuin lusikka silmään. Suosittelen juomaan kahvin ilman lusikkaa. https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...9b&oe=56473098 :cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180253 |
Hyvä siitä tullee
Hyvä on merkki ja malli ajatellen että hyvin löytyy osia ja varmasti apuja löytyy (Jos ei Toyota miehet tuu jo katelliseksi:rolleyes:)
Ainakin projekteja selaamalla löytyy hyviä vinkkejä millaiseksi nyt päätätkin jatkojalostaa :) Ja lisäätkö ikinä esim. kanelia kahviin? |
mikä on mokan merkkii?entä mikä paahto vahvuus?:D
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Pikakahveja tulee kulutettua kans uskomattomat määrät, niistä Nescafe Original; se sellainen pyöreälanteinen purkki. Ja koska joskus täytyy nukkuakin, niin iltaisin huijaan itseäni Pirkka kofeiinittomalla pikakahvilla. Kaikkeen maitoa, ei sokeria. |
Eka varmistus että onko rattilukko päällä, jos on niin heiluta sitä rattia pikkasen niin helpottaa sitä avaimen kääntöä. Ja se avain saattaa kääntyä sillä että yrität sitä koko avainta liikuttaa kohti rattia. Elä väännä pelkkää muoviosaa. Nimittäin se ongelma taitaa olla siellä syvällä lukossa olevissa haitoissa, ei ainoastaan siinä sormien lähellä. Meillä on sama ongelma ljn kanssa ja opetin tuon saman niksin tyttärelle joka tappeli kaupan pihassa tunnin. Minä tulin paikalle ja ekalla yrityksellä kääntyi. Eli suunta ois koko avaimelle rattia kohti. Ei ainostaan sille muoviselle päälle. Kamala selitys.... Toivottavasti ymmärrät. Jos pelkkää avaimen päätä riuhtoo niin se avain kääntyy kulittain ja pitäs koko avain saada siirtymään.
Vxxttu mikä selitys taas :-) Hieno auto muuten ja harvinainen paku versio jossa kaikki otteessa = löytö |
No juu, joku tuollainen niksihän siinä on, kun kaveri sen osaa käynnistää ihan tuosta noin vaan. Mie oon nyt eilen varman tunnin harjoitellut sitä oikeaa liikesarjaa, mutta ei. Lukossa on.
Saman ohjeen sain kaveriltakin, että työntää pitäis, muttei liikaa. Rattilukko ei vaikuta tuohon, tosin nyt se on rattilukossakin kun aikani siellä kabiinissa riehuin. Mutta se ratinheilutus ei vaikuta asiaan. Ärsyttävää, vitsit kun nyt vaan saisin sen auki, kun mua hävettää jos joudun soittamaan tekniselle tuelle ja itkemään asiaa, koska jos se tulee paikalle, niin se taas vaan kääntää siitä avaimesta ja sanoo "noin". Aagh! :D Lälli ei selkeesti vielä tiedä kuka määrää...mie näytän sille vielä...jos se saatanan lukko ei aukee niin ripustan pinkit verhot sivuikkunoihin... :mad: |
Jos näprääminen kiinnostaa ja haluaa nätin tummennuksen halvalla kalvolla, niin ota takasivuikkunat irtaalleen. Ite oon ainakin tummentanu nuo 70-sarjalaisten takalasit irtaallaan. Samalla kun oon korjannu sen kiskon ruostevauriot. Neliskanttilamppusessa LJ:ssä nuo takaikkunoiden kiskotkin olis jo rosteriset, mut näissä vanhemmissa maalattua peltiä, ja alalaidat yleensä jo hävinneet.
|
Tuli mieleen kun itse ostin auton ja ihmettelin (rattilukkoa) ollut mulla sen verta uudempia ettei ole ollut moista hommelia. Mutta joo itse työnnän avaimen reikää ja vasemmalla kädellä tarraan ratista kiinni ja oikean käden kämmen painuu osittain avainta vasten sitten keskisormella painan sen nastan siitä päältä ales ja peukalon ja etusormen väliin jää avain jolloin käännän avainta samalla hieman painaen jos ei aukea rupean heiluttaa hieman rattia samalla. Joskus mulla on jäänyt kovaan se rattilukko kiinni ja joskus se on ihan normaalisti mutta aina on auennut.
|
Pääsee kai sil Toyotallakin kun sen varustelee kunnolla..
https://www.youtube.com/watch?v=ckrmtusBRtM |
Lainaus:
Kävin äsken töistä tullessa pari kertaa toiveikkaasti kutkuttelemassa virtalukkoa, mutta v*tut. Jessen selostus on erinomainen ja juuri näin mie olen tehnytkin; paitsi että napinpainallusrituaali on erilainen johtuen siitä, että mulla on ilmeisesti 10cm lyhyemmät sormet kuin Jessellä, sillä ei sormi yllä avaimelta lukitusnapille millään. :D Kaikenmoisilla vanhoilla rutkuilla Land Cruisereilla, Corolloilla, Hiaceilla, Hiluxeilla ja muillakin rötköttimillä kuten Patrollilla, King capilla, Pajerolla ja ties millä Volkkarin LT28:lla tullut ajettua vuodesta 1995, mutta nyt ei kyllä tatsi riitä tämän yksilön lukon kutitteluun. :o Täytyy nyt vielä kehaista tuota Corollaani, jonka siis ostin tähän samaan syssyyn. Kyllähän se mokoma vanha ja pikkuinen kikkare on paljon tukevampi ja parempi ajaa, kuin 10v uudempi edeltäjänsä, joka oli kyllä niin sieluton pullaperse, etten viittinyt sinne ostaa edes hajukuusta kolmen yhteisen vuotemme aikana. Olen siis onnellisesti luopunut ilmastoinnista ja kiiltävästä maalipinnasta, mutta samalla saanut autoilun riemun takaisin. Taas roikkuu vaniljakuuset ja nopat peilistä niinkuin ennenwanhaan ja rokki soi, niin ja marketin pihalla voi taas vaan naureskella, jos joku urpo päättää hakata autonsa ovella kylkeen. Kas kun näissä vehkeissä arpikin kaunistus on... :cool: Lainaus:
|
virtalukko
Hei mähän puhuin ihan puutaheinää :D Äsken kävin kokeilee sitä virtalukkoa niin ainoastaan nappia tarvitsee painaa jos tahtoo avaimen saada ulos virtalukosta muuten se kyllä menee niin että avain sisälle ja kääntää avainta peukalo avaimen alle etu ja keski avaimen yläpuolelle ja jos ei rattilukko aukea niin kun avain on vedätyksessä niin silloin rattia hieman heiluttelee. Tuo nappi on silloin kun avaimen tahtoi pois lukosta eli se sammuttaa virran mut jättää sen avaimen puoli asentoo ja nappia painaessa jonka jälkeen avainta kääntäessä se kääntyy riittävästi asentoon nolla jolloin avain tulee pois :). On se piru kun vuoteen ei ole tarvinut leikkiä virtalukolla niin eihän sitä muista enää :D
|
Lainaus:
Sen sijaan avain tulee kyllä pois missä asennossa vaan. Välillä hieman ärsyttävää kun pitäis sammuttaa auto ja avain on lentänyt ajon aikana jonnekin ovikoteloon/omaan saappaaseen/repsikan jalkatilaan. :) |
keitä oikian pehmiät mokat ja vielä kokeilee.kyllä se lähtee auki
|
Vanhalla avaimella teetettiin uusi avain ja seppä palautti avaimen tehtaan mittoihin jolloin se ei enään karkaa ulos joka asennossa ja kelpaa siten myös katsastukseenkin. Ei se silti poistanut sitä kikkailua mutta kyllä se pitkällä kokemuksella kääntyy vaikka toinen ei sitä vielä osaa.
|
Lainaus:
|
sprinttaa nettiautosta patrollin myynti-ilmoitus,
laita se yöksi kuskin penkilli ja aamulla huomaat että virtalukko toimii. kyllä toyota säikähtää et sää oot myymässä sen ja ostat patrollin tillalle :D :D T Rohmo |
:D:Drohmon juttua kanattaa kokeilla
|
Lainaus:
|
|
Kävin eilen illalla 0.75l kahvimuki (Nescafe Original, paljon maitoa) kourassa keskustelemassa Lällin kanssa lempeästi siitä, voisimmeko vihdoinkin päästä suhteessamme eteenpäin. Vaan ei, ei se antautunut vieläkään. 1h 20min maanittelun jälkeen totesin sille, että pidä tunkkis, ajan Corollalla. Sitten muistin, että ainiin, eihän Lällissä ole tunkkia. :(
Kävin Corollalla töissä ja kotiin tultuani kävin toiveikkaana vääntämässä pari kertaa Lällin avaimesta. No ei mihinkään! Esittelin Lällille Häänrikin ranneliikekuvan, sekä Patrollin myynti-ilmoitusta, että "noudamme autonromut"-ilmoituksia, mutta ei. Lälli piti lukkonsa tiukasti kiinni. Olkoot, totesin. Otamme kovemmat keinot käyttöön. Nimittäin Tojota-miehen. Lähetetty nöyrä tekstiviesti tekniseen tukipäivystykseen ja jään odottamaan, koska Tojotamies liikkuu näillä nurkilla seuraavaksi. Sitä Lällikin pelkää. Alkaa meinaan lukot aukeemaan saatana. :D https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...0d&oe=56479FE9 |
|
Lainaus:
Enemmänkin naurattaa oma sevotukseni tässä asiassa, kun ihan hyvin tiesin ettei sitä lukkoa saa sinne lockille kääntää, niin mitenkä se sitten silleen piti lipsauttaa. :rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Haastetta on sitte kun jään sillä joskus yötä vasten pellolle jumiin tai sitten kun rälläköin jotain tärkeetä vituiksi tai sitten kun löydän tuolta pohjata muuminkokosen reijän tai sitten kun se syttyy palamaan kun hitsaan sitä.... :D |
Lainaus:
|
Onneksi olin koko viikon valmistautunut henkisesti tähän hetkeen, sillä se meni just silleen niinkuin arvelinkin; kaveri istui ratin taakse niin meni ehkä 10sek niin Lälli hörähti iloisesti käyntiin. Onkohan mun autolla jotain mua vastaan?! :eek::D
No nyt on uusi virtalukko paikallaan ja kävin heti pistämässä tankin täyteen kiisseliä, kun näkyi olevan paikallisella Shellillä alennuksessa. Ens viikolla aattelin vähän rälläköidä Lälliä keulasta ja lokarinkaarista ja sitten oon myös ostamaisillani 2" korotuspalat. :) Tosta aattelin ottaa keulasta mallia. Siinä on Lällin idoli ja Lälli jupisemassa keskenään. Lälli sanoo just, että tommonen mustakin sit isona tulee... :o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195838 https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net...51&oe=5676FE7D |
Mä ainaki kierrän shelli ja st1 kurajakajat mahdollisimman kaukaa ..
|
Ai mikäs niissä on vikana? :confused:
|
tÄÄ oN tÄÄ mÄKSÄ vAAN nIIN pERIAATTEEN mIES että sILLÄ nYT oN nUITA oMIA .....
pS. hYVÄ tYYPPI sE kUITEN oN.......:D:D:D:D:D:D:D:D:D |
Lainaus:
Nykii aivan saatanasti ,, ei hetkeäkään nykimäti :mad::mad: Ja hojo ei toimi juurikaan vaa savuttaa aivan saatanasti ,,, ja voimaa ei ole yhtää :mad::mad: Mutta teboiltai neste tavara on aivan eri maata :cool::cool: |
Lainaus:
Anteeksi Perkeille tää topicin sotkeminen, mutta kun ei vaan voi olla kommentoimatta tuommoisiin... Edit korjaan kymmeniä tuhansia litroja... |
Lainaus:
Ei vaan, mie en tuota Läjän virtalukkoa nyt hoksannut, mutta on mullakin yks Tojota-aiheinen hienomotorinen liikesarja hallussa. Yks mun vanhoista Corolloista oli sellainen, kaikki muut sahasi sitä käyntiin jotkut pidempään, jotkut vähän vähemmän aikaa, mutta ainoastaan mie osasin laittaa aina heti suoraan laakista käyntiin. Se vaan piti silleen...juunou, ensin kolme kertaa pumpata kaasupoljinta ja sitten neljännellä polkaisulla kääntää samalla avainta. Paitsi kesällä jos se oli valmiiksi lämmin, niin sitten piti samalla kun käänsi avaimesta niin polkaista urku auki, eikä yhtään pumpata. Mutta se ei keltään muulta onnistunut, vaikka minusta se oli ihan simppeliä. :D Lainaus:
No tietysti Fordista voi vähän vittuilla, että ajaisit sinäki Tojotalla niin ei nyi. Hojon osalta edustetaan samaa merkkiä niin siitä ei vissiin passais sitten repiä leukojaan, joten yritän olla osaaottava ja kannustaa sinua eteenpäin Tojotan omistajana. En kyllä ymmärrä miten on mahdollista että Tojota savuttaa ja siinä ei ole voimaa, ootko aivan varma ettet oo erehtynyt? Kuulostaa enemmän Fordilta. :eek::D:p:confused: No juu, ite tankkaan ihan randomisti eri asemilla yleensä hinnan ohjaamana; sieltä mistä halvimmalla saa. Poikkeuksena toi oman kylän Shelli, koska se on sellainen harvinaisuus että sieltä saa vielä huoltoa, varaosia, renkaita ja ystävällistä palvelua niin usein tulee sielläki tankattua ihan kannatuksen vuoksi vaikka siellä on kalliimpaa kuin kylmäasemilla. En oo kulkineiden käyttäytymisessä huomannut eroa sen suhteen missä on tankannut. Lainaus:
Että jos jotain kommentoitavaa täälä näkee niin ei muuta kuin näppis laulamaan vaan mun puolesta. Jos ny sivutolkulla alatte tappelemaan ilman mua niin saatan mie sitte ehdottaa että hankitte yhteisen huoneen tai meette ees privaan. :p |
Onhan mullakin ollu toyota..
https://gyazo.com/7776dd069feb5c8c72f11e8f194cf302 Tol oli vaan heikkoluonne kun se heittäyty selälleen aina heti kun kohtasi voittajansa.. Vähä samaa vikaa suikkelis, mut siinhän onkin toyotan alusta =D. |
Lainaus:
|
Ainiin joo tää tapaus juu. :D
Taisi olla niitä aikoja, kun äitimuori ilmoitti muuttavansa muualle, jos ei tää autosekoilu ja ennenkaikkee niiden määrä saunan takana ala vähenee... |
Anteeksi offtopic ;)
Nää palstan naiset on kyl vähän vaarallisia... Meinaan aikanaan vastasin erään tyttären pajeron lämppäriin liittyvään kysymykseen ja neuvoin miten tuo korjataan, loppuviimeeks korjasin sen ite ja nyt tilanne on se että ollaan oltu 5 vuotta naimisissa ja yks yhteinen plikkakin on maailmaan tullut.... :D :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei vaan ku onneks olokoon, se on välillä hieman hassua miten asiat joskus menee tolleen ihan vahingossa ittestään. :) Lainaus:
Tuli muuten mieleen että onhan mullakin Suzuki. Vuodenvaihteessa tilasin Trafilta koosteen, niin siellä luki että oon jonkun Suzuki PV:n haltija. :cool: |
Lainaus:
|
^ nyt vähän tais kusahtaa toi sun quote... :eek:
|
No niinpäs näytti menevän :eek:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei mitenkään pahalla tai väheksyen niitä kohtaan ketkä on naimisiin päätyneet tai sellaisesta haaveilee, mutta ei se mulle ole mikään juttu. Avioliitto on minusta vähän sellainen uskonnollisten perheiden vanhentunu tapa...eikä mulla todellakaan ole perhesuunnitelmia. :) Lapset on ihan ehdoton nou nou tässä vaiheessa, kun vapaus kolkuttelee jo mutkan takana. Oon jo niin hyvässä vaiheessa menossa, että nykyisin se on meilläkin mie joka kysyy jälkikasvulta, että saanko olla yötä pois kotoa. :D Sitten kun se muuttaa jonkun lissun perässä pois kotoa niin aion lähteä reissuhommiin ja varmaan luopua asunnosta kokonaan ja vuokrata sen sijaan vaikka autotallin. Joten ei mitään vauvoja ja kahleita vaan vapaus. Jos joku samoin ajatteleva haluaa pitää kädestä kiinni niin hieno homma. Mut mitään perheenäitiä minusta ei saa. :) Mulla kummittelee sielä Trafin rekistereissä mun vanha PV, oon ite siirtynyt autoon jo 20v sitten (oli muuten niin hyvä mopo, että sillä tuli ajettua ikävuodet 14-19v :D ), mutta PV jäi sukuun pyörimään ja lienee tuon velipojan ranchilla nykyisin odottamassa, että meijän jälkikasvut siirtyy mopoikään. Täytyy ehkä siitä hieman jotain virityksiä purkaa sitä ennen... :o Lainaus:
En nyt ainakaan uskois että siinä mitään menettää. Ja ilahduttavan hyvin täältä Offipalstalta on apua löytynytkin, siis tää on aivan mahtava yhteisö! Aina on löytyny joku joka on edes yksityisviestiä laittanut ja kertoillut juttuja ja joidenkin kanssa ollaan jo ehditty juoda kuusi litraa kahvia ja höpöttää maastureista ja hitsaamisesta suu vaahdossa ihan livenäkin. Miten musta muuten tuntuu, että en ole ihan ainoa täällä jolla on "vähä" ADHD? :D Tuntuu että maasturit (ja kamppailulajit) vetää puoleensa tällaista keskimäärin vähän levottomampaa ja puheliaampaa porukkaa. :) Edit: ettei oo taas pelkkää offtopiccia, niin eilen ei päässyt pajalle, eikä tänäänkään. Ehkä jos huomenna saisi Lälliä vähän muotoiltua. Edit2: eilen joku random-setä ihmetteli parkkipaikalla kun on tytöllä iso auto. Ei se nyt minusta NIIIIN iso ole. :D |
Hienoo!!
Mukavan tuntuisen soljuvan threadin sit saanu täs jossain välis tänne aikaan:)
Kohtuu hyväkuntoisen oloinen on lähtökohta(Lälli):D Tarvii todellaki jäädä seuraa,mitä seuraavaksi,hyvältä näyttää..Tsemppii isosti!!! |
^ Kiitti G280E! ...omistajan kunto onkin vähän Lälliä heikompi. :o
Noniin, niin. Enpä ole koko viikkona päässyt rapsuttamaan Lälliä, kun ei nyt taas yhtään pajan kanssa sovi aikataulut kohdalleen. :( Miehän muutes tuoreen offihulluuteni lisäksi yritän urheillakin, joten menee noihin treeneihinkin aikaa. Eilen olis ollut pajalla mahdollisuus ruopia Lälliä, mutta miepä olinkii sitte maksullisen naisen luona. Hän kehotti mua riisumaan housut ja käymään sitten makuulleni. Hän hieroi käsiinsä öljyä, lähestyi minua hymyillen ja seuraavan tunnin ajan huusinkin tuskasta, sillä hän oli nähkääs urheiluhieroja. Sanoi, että oon takakiree ämmä ja käski käydä useammin. Taidan jättää Punkan offipäivän väliin, jotta pääsen edes lauantaina pajalle. Sitä odotellessa kävin ottamassa Lällistä vähän "nollakuvia", sillä senhän tietää että ne unohtuu ottaa sitten kun vihdoinkin pääsee jotain aloittamaan. Toistaiseksi siis "to do"-listalta on poistunut vasta virtalukko joka uusittiin kokonaan, niin ja ralliratista minulla on kaupat sovittuna muttei vielä tehtynä. Mutta tässä siis tätä lähtökohtaa, paljonhan tuosta ruosteesta poistuu kun vähän avartaa pyöränkaaria ja riisuu keulaa, lommoille sitten tuskin mitään viitsii edes tehdäkään kun niitä saa metästä lisää kumminkin. Mutta on siellä nyt jotain kukkaa ja kökköä mitä pitää rapsutella. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...3b&oe=56385C52 Kuskin ovi + helma http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180240 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...2b&oe=563D3ADD Kuskinpuolen takanurkka http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180241 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...8e&oe=564693DE Ikkunoiden alareunatilanne http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180242 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...46&oe=56702229 Repsikan etuhelma http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180245 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...e4&oe=563F3404 Repsikan takahelma + ovi http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180244 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...7c&oe=5635F56D Konepelti hilseilee http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180247 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...73&oe=5671A402 Kuskinpuolen ikkunannurkka http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180248 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...c9&oe=5670BB25 Tankin luukku. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180250 Ainahan mie haaveilin mettänvihreestä maasturista, mutta tartteeks tuosta nyt sitten SERMAXin kopiota tehdä kun melkein samoilla kylilläkin pyöritään ja toisekseen nythän mulla on oma maasturi joten voin vaihtaa väriteemaa just niin usein kun huvittaa. Hetken mietiskelin maalaisko sen vaikka hehheh Nescafén taikka Kempin väreihin, sitten mietin hetken jotain lentokoneteemaa, mutta sitten tajusin että jumankauta, homman nimihän on IN THE NAVY! :D Juu että hänest tulee nyt sitten laivaston harmaa, pikku lisämausteilla... :p Mut sitä maalia odotellessa on vielä paljon tehtävää, ruosteita rapsutellessa aion kuunnella IN THE NAVYyyyy niin pysyy tavoite mielessä. Kuunnelkaa työkii. :) Eipä täs muuta täl kertaa ku HOLD FAST!!! :D Eiku edit: tää unohtu! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179397 https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...93&oe=566F45B2 |
Noi helmathan ratkee ihan ittestään kun otat pärrän käteen ja leikkaat ne helvattiin. Sit vähä rhs tilalle, ja rocksliderit kans.
Sit väkerrät panssarit ja ajelet vaik vuoden. Nimim. Liika remppa vie motin. |
Lainaus:
Pätkä ihan asiallista panssariahan siellä onkin jo: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180256 https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...2c&oe=5682B97D |
Täytyy kyllä myöntää että kuvia kun katselee niin mulla näyttäis olevan ihmeen siistissä kunnossa tuo oma koppa tos pihalla. Runko tosin olikin sen edestä sit pilalla :D Ps panssarit kans tehtävä tuolla nyt ei ole minkäänlaista panssaria :confused:
|
se siun ralliratti roikkuu meidän naulakossa tällä hetkellä.:)huomenna vissiin tapahtuu kauppa akti?
ratti tulee vanabii toyota mieheltä runner88.ratti on peräisin dx corollasta ja se oli helmi:) |
Lainaus:
Mie pääsen Vantaalta töistä 15:30 ja tuun varmaan suoraan sinne Saloon, mutta moottoritie sinnepäin on perjantaisin täysin tukossa ja täytyy mun pysähtyä matkalla jonnekin syömään ja kahville ainakin. Joten en tiiä monelta oon Salossa + sitten pitää vielä etsiä sinne mestoille. Mutta soittelen teille sitten kun oon hukassa jossain kuusessa. :D On kyl ihan horror-aikataulu tulla suoraan työmaalta, varautukaa siihen että mie oon hikinen ja kyrsiintyny ja makaan jossain kuusen alla voivottelemassa kesän kurjuutta... :D jesse89, en mie tiiä onks toi IHAN niin paha kuin se näyttää. Tai siis että oikein etsimällä etsin kuviin kaikki pahimmat paikat. Onhan se vähän metässä jo kuhmua saanut, mutta kuten jo todettua niin metsähenkiset muokkaukset poistaa jo itessään suurimman osan ruosteongelmaa. Haluan hetken ainakin vielä olla auvoisassa luulossa, että runko tossa olis hyvä. Ees pienen hetken, pliis. Katon sitä joskus...joskus sitten. :o |
3 Liiteet
Sen verta kantsii katsoa ettei runkoon ole paljoa massaa laitettu. Mulla meinaa kaikki hyvin massatut paikat oli ihan lahoa jotka oli kertaalleen korjattuja kun taas etupäässä jossa ei pahemmin massaa vain pientä pinta ruostetta niin se olikin kuin uus :) tuossa kuva kopasta ja rungosta alku vaiheessa ja viimeinen kuva toissa päivältä kohta maalausta vaille :)
|
Lainaus:
Ihan tuli lapsuus mieleen! ..Ja selkis mistä oon viiksityylini kaapannu..:o:o:o Huh!:D Mutta rojektiin: On kyllä tosissaan hyväkorinen tojo sulla. Äkkiä vaan rapsutteleen ja peitteleen sitä ettei vähät kukat puhkea kupaksi..:mad: |
Sitten kun uskallat katsoa tarkkaan, niin kattelepa ajatuksella se takarunko, sieltä poikittaisen palkin, iskarien ja jousien luota ...
Ja kahvi valmiiks ennen alle ryömintää ... |
rungon puhallus
Nii mainittakoon vielä että itsellä runko sai rae puhalluksen :D periaatteessa kaikki paikat mitä kerkesin joskus aikoinaa tekemään 2mm tavarasta niin pölly vain kävi kun rakeet meni läpi nuin ohkaisista aineista:D. Toisaalta kaikki paikat mitkä kesti puhalluksen reikiintymistä oli hyvää rautaa viel :) Ja tosiaan nyt tuo kuvassa näkyvä rungon jatko on toteutettu rhs palkista 5mm seinämällä olevasta että ei varmaan tarvi mun aikana uusiks tehdä :D
|
Uuh nyt on meidän yhteinen neitsytmatka metsässä suoritettu ja meni se ainaki paremmin kuin Titanicin matka. :D
Salossa ajoin mukavaa mettätietä, mutta jännittihän se kun ekaa kertaa ja ihan yksin siitä lähti yrittämään. Saavuin paikalle reilusti myöhässä ja läksin yksin etsimään muita metsästä. Kerran ajoin kantoon mut pääsin pakilla pois. Molemmat peilit hivautin petäjään muttei onneks hajonnut. Ja se helvetin vetokoukku pitää repiä sieltä hanurista pois nyt niiku ASAP, eli vaikka huomenna. Koukun jysäytin kiveen, kun en tietty yhtään muistanut että se on vielä matkassa mukana. Valoja pitää saada taaksepäin lisää, kiireellisyysluokka kans aika korkeella. Ulkona on hurjan pimeetä jo. :eek: Kotimatkalla kävin ABC:lla ostamassa helevetin pitkän kahvin ja hihittelin miten hyvä fiilis tulee kun hieroo vasta ostettua autoa mäntyyn. Vähän kyllä matkamukavuutta himmentää kun en osaa käyttää Lällin mankkaa. Mullahan oli Corollassa joskus 90-luvulla nännimankka, joka pyöritti c-kasetteja. Audiotietämykseni on edelleen sillä tasolla. Lällin mankka soittaa muistitikkua, jossa on melkein 500 biisiä, mutta mankka soittaa silti vain pariasataa samaa biisiä aakkosjärjestyksessä ja loppuja se ei löydä. "Uuden" corollani mankka löytää sitten taas ihan eri biisejä siitä tikulta ja se osaa soittaa randomillakin. En ymmärrä. :o Huomenna aattelin mennä jonkun nurkkiin irrottamaan perskoukun. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195842 |
Lainaus:
Lainaus:
|
tuohon vetokoukku hommaan itsellä ollut koukku kiinni aina metsässäkin :D hieman joutuu katsomaan mistä ajelee tms mutta voihan se olla että jospa sen koukun sit ottais pois lähinnä siinä on se perävalon pistoke yhteydessä siihen koukkuun niin ne 3 ruuvia sieltä takaa että sais pistokkeen irti kyllä työ tiedätte ruostuvat puhki aina ja lahoo kun niitä koittaa aukoo:D
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Tänään irrotin sen vetokoukun vihdoin. Lisäksi siirsin vararenkaan takapenkin taakse ja heivasin vararengastelineen hiiteen, kuten myös sen peltilämiskän joka oli typerästi rekkarikilven alla. Oikeanpuolimmaiseen takaoveen pitäisi löytää alempi sarana jostain. Oma on rikki.
Vaihdoin ralliratin paikalleen ja muotoilin uuden ratin takia uusiksi ne muovikikkareet, jotka irrotin silloin kun virtalukkojumppa alkoi. Luonnollisestikaan kiinni en vieläkään saanut niitä muoveja, kun oli kiire mettään ajelulle... :) Metässä oli mukavaa, eikä tullut damagee. Nyt otti sitten takapuskuri yhden osuman, kun vetokoukkua ei ollut. Aina pitää hakata persettä kiveen?! Jarrut pitäis ilmata ja moottoriöljyä lisätä (mitä öljyä tuonne muuten kuuluu kaataa???) kohtapuoliin. Jos ei jarrujen ilmaus auta niin täytyy niitäkin sitten vilkaista tarkemmin. Jotenkin tuntuu että ne ois hiipumaan päin... Ralliratti on superkiva ajaa tiellä, ei ala enää huimata niinkuin sen vanhan laivaruorin kanssa. No metässä se on tietty vähän hankalampi, mutta selvisin silti ja laskin suosiolla irti jos meinasi lähteä käpälästä. Sitä urakkanuppia täytyy alkaa nyt metsästämään, niin jaksaa metässäkin veivata paremmin. Niin ja sitten katsoin vihdoinkin sen mystisen ilmastointiteipin alle, kun uteliaisuus kasvoi liian suureksi (eli toisinsanoen olin vihdoinkin henkisesti valmis tähän hetkeen). Laitoin muutes uuden teipin paikalleen aika pian! :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180365 https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...37&oe=563E24A1 https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...d5&oe=5638BDB0 Ps: oon muistanut huolehtia myös riittävästä kofeiinitasosta. Kiitti tästä päivästä niille jotka olivat läsnä! :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185392 |
Tuli yks DinGon biisi just mieleen ;)
|
totta niin tulee viimisestä kuvasta:):)
|
^ Sitäki biisiä eilen Lällin kanssa soitettiin! :)
Mulla on vasen käsi palanut, oon ajellu allit pokalla eilen koko päivän. :D Pikakysymys: mitä öljyä tuonne kaadetaan? Oon kohta lähössä kauppaan,pitäis vaan tietää mitä ostaa. |
"parhaasta" öljystä on mielipiteitä lähes yhtä monta kuin on vaihtoehtojakin.
Mut näitä on ite tullut käytettyä omissa kotteroissa mm. hiacessa, läjässä, pajerossa. https://www.motonet.fi/fi/tuote/5950...sasynteettinen http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s.../6415790364227 http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s.../6415790365224 |
No sitä mie pelkäsinkii. :D
Mutta tosiaan mulla ei ole pienintäkään aavistusta mitä sinne pitäisi kaataa. Mulla ei ole koskaan ollut edes dieselautoa. Vanhassa Corollassa oli 10w/30 mineraalit ja uudemmissa on ollut 0w/40 tai 5w/40 synteettiset. Nyt vaan aloin pohtia, että ei hitto mitäs tuonne Läjään laitetaan?! :eek: Kyseessä olis nyt vaan sellainen "sekaan lorautettava" öljy, eli taidan valita tuon Motonetistä löytyvän edullisen Mobil Super2000, mikä linkissäsi oli. Kiitos! :) Sitten kun suoritan öljynvaihdon, niin siihen mennessä olen varmaan ehtinyt oppia aiheesta lisää ja kykenen omiin päätöksiin. Eli ilmeisesti sen verran pitää ainakin purkin kyljestä osata tavailla, että "sopii turbodieseliin"!? |
Jep.
Vanhempaan autoon/moottoriin tollanen 10W-40 puolisynteettinen on ihan kelpo perusöljy, Mobilin ja Teboilin öljyt on ihan hyviä. Itse kaatanu noihin vanhempiin Teboilin Silver 10W-40, saa monesta paikasta ja kohtuuhintainen. Ihan toiminut hyvin. Mutta kuten edellä, onhan noita mielipiteitä yhtä paljon kuin öljyjäkin, puoli/täyssynteettinen jne, mut vanhaan koneeseen en laittais mitään kovin ohkasia 0W- tai 5W- ölppiä ainakaan kesällä.... |
Noni, hyvä. Kiitos. :)
Nyt vaan öljykaupoille, steppaamaan hyllyriviä eestaas ja hokemaan itsekseen, että "10w/40, osasynteettinen, sopii turbo dieseliin - muista ostaa myös se urakkanuppi" ...pitäiskö kirjoittaa muistilappu... :o |
Urakkanuppi on niin kauan kiva kunnes kantoon/kiveen tms. ajettassa ratti pyörii pari kiekkaa "hippasen" vikkelää ja sit lasketaan sormia että löytyskö edes tärkeet vielä siitä kohasta missä niiden pitäs olla..
|
Lainaus:
Ölpät tuli ostettua, valinta osui siihen kanisteriin jossa luvattiin "kovaan käyttöön jo hieman iäkkäämmille herrasm...ajoneuvoille". Mukaan tarttui, "yllätys, yllätys", öljyn ja urakkanupin lisäksi ratinsuojus, puukkoo, sivuleikkurii, sähköteippii, mustekalaa ja kaikkee muuta tuollaista ihanaa pikkutilpehööriä. :o Kauhea menetyskin on näemmä tullut offin ajossa, sillä kotipihassa huomasin, repsikan penkin takana säilyttämäni jakkara on näemmä levinnyt atomeiksi. RIP Palli! :( Täytyy hankkia joku uusi steppilauta kun seuraavaksi käy Motonetissä. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166883 Vanhan autonkotteron tuulilasinympärys on kyllä semmoinen ihana "box of worms"... |
Öljyt
Itse olen omaani käyttänyt valvolinen punainen purkki 10w40 maxlife diesel siin lukee. Urakkanupeista sen verran että liike mikä myy traktoreihin osia saa sieltä hyviä kestäviä nuppeja. Se on vain toinen asia saako sitä hyvin normaali paikalle kiinni vai pitääkö kiinnitys toteuttaa puoliin.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5970...esel-10W-40-5l |
Lainaus:
Haha joo, miekin onnistuin hetken huijaamaan itseäni, että "se on vaan joku teippi...". Pakkohan se oli vihdoin katsoa että kuinka paha mörkö siellä asuu. Täytyyhän tuo auki ottaa sitten ennen maalitalkoita. Ikkunanirroitushommiksi menee. Varautukaa myymään mulle uusi lasi, jos käy joku hupsis... :rolleyes: Vanhassa corollassa kastui aina rankkasateella sukat jos ajoi reippaasti mutkaan. Vesi lirisi jännästi jostain kojelaudan alareunasta repsikan puolelta ja vain jyrkässä mutkassa se kulkeutui kuskin jaloille. Lammikkoa kertyi vähän repsikan lattialle jos kovasti satoi. Auton ulkopuolelle ei (eikä oikein sisäpuolellekaan) näkynyt mitään osviittaa mistä se vesi mahtaisi tulla. Vasta maalaustalkoissa kun tuulilasi irrotettiin, niin reikä löytyi repsikan puolelta tuulilasin alakulmasta, tiivisteen suojista. :) jesse89, nuppi löytyi Motonetin tuninkiosastolta. Nähtäväksi jää kestääkö se metsää vai tarviiko seuraavaksi mennä traktorikauppaan. :D Tuli muuten mieleen vielä urakkanuppien turvallisuudesta, että sattuipa perhepiirissä kerran sellainenkin, kun kuski irrotti auton liikkuessa turvavyönsä siinä viimeisessä risteyksessä ennen määränpäätä, niin turvavyö tarttui urakkanuppiin ja vyö meni lukkoon ja näin ollen ratti lukittui linkkuun. Oli kuulemma hetken ollut rekan kabiinii täynnä tohveleita ja käsiä, ja vähän hikeäkin oli pukannut. :D |
Itsellä jäänyt scanian nuppiin hiha jumiin kesken kaupunki veivausta. Onneksi paita antoi periksi ennen kättä ja tilanteesta selvittiin mustelmalla ja uudella vaatekappaleella..:rolleyes:
|
Lainaus:
Oon samaa mieltä. Parkkis ja kaupunkipyörityksessä hyvä laite mutta ei metsässä. Nimimerkillä "peukaloni murtanut" |
Täältä ääni raskaankaluston kaupoissa myytäville nupeille. "Kehälle kuin kehälle" sopiva ja saa kulman mieleisekseen, ja paremman tuntuisia käteen kuin Järkikaupan knuppi josta pitää sauman kohta hioa sileäksi jos meinaa ilman rukkasia pyöritellä.
|
Mulla on toi pistorasia ihan vaan mustekalalla tuolla...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195840 https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...4f&oe=567F7A15 Tämmöisen pienen muutoksen joutui rattimuoveihin tekemään. Ensin rälläkällä kaulus irti ja sitten persreikäkoneella vähän avarrettiin aukkoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195839 https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...ec&oe=5640B703 ...on ne muovitkin jo kiinni ja hyvin istuu nyt ralliratin kanssa. Punottava rattijuttu sen sijaan ei ole vielä kiinni, koska ei se oikein istunutkaan tuohon paksuun rallirattiin ja mulla meinasi vähän nousta savu korvista sen punonnan kanssa. Urakkanuppikin jäi täten irralleen odottamaan mitä teen ratin kanssa, sehän ei missään parhaassa iskussa enää ole joten jotain siihen pitäis laittaa. Mahtaisko mailateippi kestää auton kuumuudessa? Koneeseen lurautin öljyä ja muuta en tänään olekaan saanut aikaiseksi, paitsi vein sen peräkoukun, ratin, varapyörätelineen ja rekkarikilven pellin hiiteen tuolta autosta pyörimästä. |
Mistäs tuollaisia peräkärryn sähkö pistokkeita mahtaa löytyä? Itellä perinteinen pistoke johdon päässä ja ainakun ei ole kärry perässä niin sit johto on takaluukussa. Joten tuollainen pistoke passais itellekin loistavasti.
|
Lainaus:
|
Haet mun tynnyrist omaan kannuun teboilin 10-40 ja vaihat öljyt kokonaan.
|
Lainaus:
Lainaus:
Ja juu kyl mie ne öljyt vaihdan kokonaan, mulla on suodattimetkin ostettu. Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kyllä hintoja kannattaa kilpailuttaa.
Joskus aikanaan nuorena tyttönä tein soittokierroksen pimppicorollan iskareista. Kalleimmat löytyi Toyota-liikkeestä, niille sai 10 000km takuun ja hinta oli, en nyt enää muista tarkkoja hintoja, mutta sanotaan vaikka 200mk. Halvimmat löytyi Varaosamaailmasta, takuuta sai 2v ilman kilometrirajoituksia ja hintaa oli 69mk. Pimppikseen myös ikkunanvaihto oli halpaa; uusi tuulilasi vanhalla tiivisteellä lasiliikkeen paikalleen asentamana, lauantai-aamuna; 300mk. No sitä mie vaan tulin sanomaan, ett nyt ei ole projekti edennyt, kun oon taas treenannut kovasti ja pajakin meni taas kiinni. Öljynvaihtoon yritän päästä viimeistään maanantaina. Mutta kehuja siitä, että nyt on sellainen auto, että saa penskankin houkuteltua mukaan ihan helposti. :D Eihän tuota muuten nyt enää äitin kanssa leikkiminen kiinnosta, yhteiset menot kaatuu siihen että penska lähteekin mieluummin kavereiden kanssa jonnekin. Mutta nyt ei tarvinut edes houkutella; kysyin vaan lähteeks se mun ja Lällin kanssa mettään. Yhtään ei haitannut edes aikainen aamuherätys. :p:eek: |
Nopeasti on lähtenyt tämä offiharrastus käyntiin Perkeillä. Eli ei parannella autoa ensin paria vuotta vaan lähdetään heti kokeilemaan auton/kuskin rajoja metsään. Asiallista toimintaa :)
|
No juu käytiin Lällin kans ajelemassa, oli hyvä päivä, eikä tarvinu lähteä tyhjin käsin kotiin, sillä käsiin jäi pakoputki. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195841 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...4b&oe=56392319 Että jotain pientä laittoo on vissiin tulossa. Nii ja lisäjarruvalokin näyttäis tippuneen. Ja peruuttaessa kuuluu narinaa. :o Edit: Lainaus:
Pakoputken teloin ihan omaa tyhmyyttäni kantoon, se oli sitten reitin viimeisellä sadalla metrillä, kun nälkä täristi jo käsiä ja mielessä oli enää kauhia väsymys ja ne makkarat, jotka grillataan seuraavan mutkan takana. Joten kun jysähdin kantoon, niin revitin siitä väkisin vaan yli sen sijaan, että olisin etsinyt paremman ajolinjan. http://www.mersenneforum.org/images/.../extra/gah.gif Tänään opin myös käytännön kautta, että missä kohtaa se olis sitte "kakkonen ja happee". :) |
-perkei- lienee sen verran nuorempi palstalaisena, ette ehkä muista tarinoita HoTTenToTista, tuli vaan tää kylkipiirros tuosta pakoputki kuvasta mieleen:
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=4556 siinähän just kuvautui kesken retken irtoilevien mekaanisten välttämättömyyksien ja kuljettajattaren tunteiden summa |
^ :eek: http://img.gistmania.com/emot/laugh.gif :D
Joo siis samankaltaisuus on täysin sattumaa! En ollut tämmöiseen vielä törmännyt. Nyt jäi pelottamaan, ettei toi piirretty kuva olis mikään enne. Täytyy kattoa ettei eväsreppuun ole mennyt käärmeitä...ja toivottavasti toi kukka ei kuvasta tulevaa ruosteprojektia... :eek: Edit: varastin t.haapalan kokoelmista pari kuvaa eilisistä ajoista: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...4e&oe=567A1034 Joku näytti meille suolla persettä (ei onneksi paljasta), mutta Lälli kellui suossa kuin palokunnan hevonen juhannusyössä, eiku hä, eikä yhtään jumittanut. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180817 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...3e&oe=5661E98B Kakkonen ja happee! Peilit on käännetty virtaviivaisesti ilmanvastuksen vähentämiseksi, sillä näillä nopeuksilla saattaa muuten tulla ulokkeiden kohdalle turbulenssia. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180818 Varastin myös Pajaresin kokoelmista pari kuvaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180850 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...e9&oe=5660EBA8 https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net...d1&oe=566F510D Minuu pelotti nää mäet, oliko kolmas vai neljäs yritys vasta kun uskoin, että kakkonen ja happee. Sitten nousi ihan helposti, turhaan mamoilin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180851 |
Toivottavasti ketään ei ihan kohtuuttomasti ärsytä kun mie päivitän kaikenmaailman öljynvaihdotkin tänne...
Mutta niinpä siis menin tekemään, että moottoriöljyt vaihtui uusiin. Öljynsuodattimen kanssa tulikin sitten heti ongelma, kun olivat Motonetistä laittaneet mulle vääränlaisen mukaan. Melkein kyllä arvasinkin oodottaa ongelmia, kun niillä meni heti alkuun siellä varaosatiskillä Land Rover ja Land Cruiser sekaisin... Onneksi löytyi sitten kuitenkin autotallin uumenista oikeanlainen öljynsuodatin, niin tuli sekin vaihdettua nyt samalla. Havaitsin myös ettei öljyvalo toimi ollenkaan. Polttoainesuodatin jäi odottamaan tuonnemmaksi, saapa nähdä onko sekään arvottu Motonetistä oikein. Samalla möyrimisellä tuli havaittua, että auton alla on yksi polttoaineletku aivan saatanan hapertunut, samoin yhdessä jarruletkussa samaa vikaa. Näin ollen taidan puksutella Corollalla hetken aikaa työmatkat ja Lälli jää odottamaan seuraavaa pajapäivää... :eek: Eturenkaat käytetty irti; jarrulevyt ja palat on aivan ok kunnossa. Jarruja ei alettu ilmaamaan, kun se letku on vaihdettava pian niin menee se ilmaus sitten siinä samalla jumpalla. Jaksan ihan hyvin nostaa Lällin rengasta, mutta renkaan suuri koko aiheuttaa kieltämättä ongelmia, kun ei meinaa kädet ylettää ympärille. Eiköhän hienoisella harjoittelulla löydy sopivan toimiva tekniikka... Akun navat ja akkukengät putsattu, suurin osa aivan ok kunnossa, yksi oli aika mössööntynyt. Noh, sitten syyläristä löytyi pelkkää kuravettä, eli se pitäisi pestä vielä ennen pakkasia ja laittaa kunnolliset liemet sisälle. Neste oli myös tosi vähissä, lisätty nyt aluksi pelkkää vettä. Hieman alkaa tuntua, että perien ja vaihdeaskin öljyt on syytä tarkastaa todellakin piakkoin. Siirrelläänpä näitä hommia kiireellisyyslistan kärkipäähän... Mystisen kolinan lähde ei vieläkään selvinnyt. Peruuttaessa jokin kolisee oikealla edessä, ainakin jos kääntää renkaat ihan linkkuun. Jotenkin epäilin kolinan lähteeksi viikonlopun ajopäivillä telomaani pakoputkea, mutta ei se toisaalta oikein käsin heiluttelemalla tunnu minnekään osuvan. Autoa sammuttaessa kuuluu samanlainen kolahdus kuin peruuttaessa, ja taas mie epäilen pakoputkea...mutta kaipa sen sitten näkee ajallaan mikä sieltä aikoo antautua, kun ei nyt ainakaan käsikopelolla eikä edes silmä kädessä mitään löytynyt. :confused: Pakoputki jäi vielä kiinnittämättä, kiirekös sillä. Vähän entistä mureempi saundi ja hienoinen vihellys ei maata kaada. Lähikaupan pihassa joku läski mummo pummasi kyytiä, suostuinkin, mutta joutuipa mamma jäämään kadulle kun se ei saanut omin voimin kiivettyä Lällin kyytiin. "kun on niin korkee". :D Note to self: öljyt ja suodatin 348741km |
voisko se kolina johtua huonokuntoisesta vaihdelaatikon/moottorin tukikumesta??
|
Kiitos vinkistä, täytyypä tutkia asiaa! :)
|
Kolina oikealta edestä....
Jos se pakoputken alkupää otti kuitenkin sen verran kipeetä siihen kantoon että taittu ja kun moottori heiluu kun peruuttaa/samuttaa ni ottaa runkoon tai korinkannakkeeseen kiinni ? Villi veikkaus vaan :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Toisaalta ahtaimmassa kohdassa on vain n. 10mm tilaa, joten jos se onkin Lällin mylly eikä pakoputki mikä siellä liikuskelee, niin kyllä se on ihan mahdollista, ettei sen vakavammasta vaivasta oliskaan kyse. Ja tosiaan kolinan määrän lisääntyminen sopii ajallisesti tuohon kantoepisodiin vähän liian täydellisesti... :) |
onko se polttoaine letku hapero siellä takapäässä tankin lähdöistä linjaan tulevat kohdat? itsellä oli aikoinaan nuo kohdat. Kannattaa muistaa kun lähdet vaihtamaan niin ottaa tarpeeksi tiukkaa letkua eli samalla sisä halkiasialla kuin se linja putki on ja ne on eri paksuiset muussa tapauksessa liian isot ja klemmareilla kiristetyt aiheuttaa ikäviä ilmavaiva ongelmia diesel tosi tarkka.
Ja jarrulinjasta sen verran että itsellä oli se takapäässä se kuorma paine venttiilin kohdalta kans aika karussa kunnossa ja tarkemmin kun tutki niin sen mötikän ilmausventtiili on nähnyt pahat päivänsä meinaa se oli mallia ei saa auki kun kannat hävineet :D |
Sivu luotu: 19:24 (GMT +2). |
|