Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep WK / WH / XK omistajia? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136076)

Renegade 26.06.2015 14:33

Jeep WK / WH / XK omistajia?
 
Näitä uudempia risukeulojakin porukalta varmaan käyttölaitteina löytyy, niin miksei näillekin omaa topiccia... Ja alkaa näissäkin ongelmia pikkuhiljaa ilmaantua, niin josko tästä ketjusta olis apuja.


Meidän pihassa nyt reilun vuoden seissyt -09 Grand Cherokee 3.0 CRD, Tänä kesänä Jeep sai alleensa Jerkulta Rough Countryn 2" korotuspalikat ja uudet 265/70R17 Toyo:n AT -renkulat, ja kun leimakin on enää etuiskareista kiinni, niin ehkä jo kehtaa esittäytyä...:D Rengasjumpan yhteydessä joutui vanteiden alle ujuttamaan 1" spacerit ja osittain niistä johtuen kaikkien silmäniloksi roiskeläpät! Aiemmin on jo ruuvattu hyötyvarusteita, kattotelineitä, vetokoukkua ja webastoa. Syvemmällä metsässä ei käyttöautolla ole käyty, mutta muihin harrastereissuihin on kuljettanut luotettavasti.

Tähän saakka on toiminut hienosti, mutta ihan viime päivinä on Jeepillä ollut niin kovat ajohalut ettei oikein halua enää antaa avainta pois virtalukosta...:cool: Joutuu pari kertaa vaihdekeppiä renaamaan P-asentoon uudestaa että vapauttaa avaimen. Vissiin vaihdekepin vaihto edessä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177772


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177768

JAMANT 26.06.2015 14:50

Meillä on -06 Commanderi (XK) ja tänään just leimattu ilman huomautuksia. Oikeastaan suurin ongelma tällä hetkellä on takailmastoinnin putkien vuoto, mutta paikkasarja on jo hommattu (on tuumaset putket). Kun on takailmastoinnin putki puhki, ei toimi etuilmastointikaan, ne kun on samaa piiriä...

Muuten loistolaite, polttoaineenkulutus aina sama 11l/100km:ä, oli sitten traileri perässä + Comanche sen kyydissä tai asuntovaunu tai ei mitään perässä ja ajat yksin....

Renegade 26.06.2015 15:04

Ilmastointi oli tässäkin talven aikana tyhjentynyt täysin, vaikka viime kesänä toimi hienosti. Ilmastoinnin huoltokone ilmoitti että "talteen otetun aineen määrä 0", mutta järjestelmän alipainetestissä ei havaittuja vuotoja, eikä silmämääräisestikään vuoda mistään. Ja nytkin tuntuis taas toimivan vaikka uudet kaasut on jo noin kuukauden päivät ollut koneessa.:confused:

Talven aikana oli myös oikea etuiskari puhaltanut öljyt pihalla, ja konttorilla vasemman iskarin vaimennusarvo 68 ja oikean 14... Ei kelvannut vaikka olin huolellisesti pessyt öljyt pois...:cool: Maanantaina pitäis tulla uudet iskarit. Ne voikin olla sitten toinen temppu vaihtaa, kun molempien alapultit on ruostunut puslaan kiinni...:eek:

Iskareita lukuunottamatta konttorilla kelpas renkaat ja korotukset, pienellä mutinalla tietenkin. Onneks noi spacerit sulautuu niin hyvin vanteisiin ettei inssi niitä edes huomannut, oli vissiin niin keskittynyt mittailemaan korkeutta.:D:D:D

JAMANT 26.06.2015 15:31

Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin.... Kolmen tunnin homma kaiken kaikkiaan molempien iskareiden vaihto (tai sen mä siitä veloitan)!!

Renegade 26.06.2015 15:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1234152)
Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin....

Saako sitä tukivartta väännettyä tarpeeksi alas irroittamatta sitä rungosta? Oli aika ahdasta jo noiden korotuspalojen tunkeminen iskarin päälle. Vai paljonko se iskarin alapään patruuna tarvii tilaa että saa irti? Ei kiinostais kulmia säädättää toista kertaa kesässä...

JAMANT 26.06.2015 15:46

Kyllä tukivarsi antaa periksi, olen vaihtanut iskareita ilman alapultin avausta, tietysti teen sen käpälänostimella, jolloin on tilaa alla...

vmt 26.06.2015 21:58

-06 Commander diesel oli minulla ajossa reilu neljä vuotta ja 125 tkm (nyt myynnissä). Eipä tuossa ole juuri muuta tarvinnut tehdä kuin tankata ja öljyjä sekä suodattimia vaihtaa. Ja jarrulevyt ja palat. Normaalien kulutusosien lisäksi ainoastaan yksi EGT-anturi. Nyt autolla 192 tkm ajettuna, joten on kyllä ollut mielestäni luotettava peli! Nyt kyllä jo pysäköintitutkissa jotain häikkää ja alkuperäisen navi-mankan näyttö ei herää kuin pakkasella kylmänä vähäksi aikaa. Muuten kyllä se mankkakin toimii täysin.

Sitten tuo ilmastointi. Omassa huomasin ekana keväänä, että eipä puhalla kylmää. Tehtiin vuototesti ja täytettiin ja toimikin. Jossain kohti sitten kytkin sen takailmastoinnin kojelaudasta päälle ja kohta ei toiminutkaan enää, kun oli kylmäaineet karannut. Vuoto paikallistui sitten niihin takailmastoinnin putkiin. Paineistettunakaan vuotoa ei saanut näkymään, jos sitä takailmastointia ei kytkenyt kojelaudasta päälle, joten on siellä välissä joku venttiili, että eivät paineellisena ole, jos ei ole kytketty päälle. Korjattiin putket sitten semmoisilla korjausletkupätkillä ja sen jälkeenpä ei kyseistä ongelmaa ollut. Voihan se olla, että pitkät yhtenäiset putket jotenkin tärinästä heikkenee tms.

Renegade 27.06.2015 11:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1234156)
Kyllä tukivarsi antaa periksi, olen vaihtanut iskareita ilman alapultin avausta, tietysti teen sen käpälänostimella, jolloin on tilaa alla...

Joo, kyllä tääkin nosturilla vaihdetaan. Hyvä jos pitäis onnistua ilman alapultin avaamista.

Onko sulla muuten näihin niitä Rough Countryn kaukalomattoja hyllyssä, jos jossain vaiheessa ajelen siellä päin? Siis jalkatilan mattoja tarkotan, kontissa on jo kaukalo...

JAMANT 28.06.2015 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1234309)
Joo, kyllä tääkin nosturilla vaihdetaan. Hyvä jos pitäis onnistua ilman alapultin avaamista.

Onko sulla muuten näihin niitä Rough Countryn kaukalomattoja hyllyssä, jos jossain vaiheessa ajelen siellä päin? Siis jalkatilan mattoja tarkotan, kontissa on jo kaukalo...

Ei, mulla on Rugged Ridgen -kaukalomattoja...

Renegade 29.06.2015 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1234533)
Ei, mulla on Rugged Ridgen -kaukalomattoja...


No niitähän mä just tarkotin...:D:D:D Mutta hyvä jos on hyllyssä, yritän ehtiä ajella hakemaan matot ennen syksyä. Kaasujalan kantapään kohdalta on auton matto kulunut puhki, ja imee ikävästi vettä eristeisiin kun noi alkuperäiset matot ei tuota reikää peitä...

ImacInnes 29.06.2015 09:09

Putki puhki?
 
Mitäs ainetta ne ilmastoinnin putket on ja mikäs ne saa puhkeemaan?
Tarviiko penkit ja matto poistaa jotta pääsee korjaamaan?
t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1234147)
Meillä on -06 Commanderi (XK) ja tänään just leimattu ilman huomautuksia. Oikeastaan suurin ongelma tällä hetkellä on takailmastoinnin putkien vuoto, mutta paikkasarja on jo hommattu (on tuumaset putket). Kun on takailmastoinnin putki puhki, ei toimi etuilmastointikaan, ne kun on samaa piiriä...

Muuten loistolaite, polttoaineenkulutus aina sama 11l/100km:ä, oli sitten traileri perässä + Comanche sen kyydissä tai asuntovaunu tai ei mitään perässä ja ajat yksin....


JAMANT 29.06.2015 09:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1234624)
Mitäs ainetta ne ilmastoinnin putket on ja mikäs ne saa puhkeemaan?
Tarviiko penkit ja matto poistaa jotta pääsee korjaamaan?
t. Ismo Ämmä

Köykämiiniä ne on, ja ne on alustassa, tiesuola syövyttää, varsinkin sen yhden läpiviennin kohdalta, jossa on semmoinen suojapussi, joka yllättäen kerää kosteutta ja sieltä muhii... Eli ei tartte sisältä purkaa mitään, alapuolelta ainakin vararengas ja pitkittäinen törmäyspalkki...

JAMANT 29.06.2015 09:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1234617)
No niitähän mä just tarkotin...:D:D:D Mutta hyvä jos on hyllyssä, yritän ehtiä ajella hakemaan matot ennen syksyä. Kaasujalan kantapään kohdalta on auton matto kulunut puhki, ja imee ikävästi vettä eristeisiin kun noi alkuperäiset matot ei tuota reikää peitä...

Tällä hetkellä on varastossa, muistaakseni... Jopa WKII -malliin löytyy...

Renegade 06.07.2015 15:54

Nyt on iskarit vaihdettu ja "hyväksytty" leima lapussa. Olipahan muuten jumppa vaihtaa noi iskarit, kahelta mieheltä 3,5 tuntia... Etuperää myöden piti irrottaa osia että sai iskarin korotuspaloineen putoamaan tarpeeksi alas ilman että iskarin alapulttia tai alatukivartta irroitti. Kiitoksia vaan "bj45lava".

Alkoi vaan nyt ihan tosissaan vittuilemaan toi vaihdekeppi. Ei anna avainta aina pois ja tänään jopa jumitti avaimen niin ettei liikkunut mihinkään suuntaan ilman paria nyrkiniskua vaihdekeppiin.

Ei tarvinnut kauaa googlettaa kun huomasi että ongelma lienee melko yleinen, ja netistä löytyi pari hyvää videoa sen korjaamiseksi. Eli ongelmana on tuon sähköisen vaihdekepin piirilevyn likantuminen, jolloin auto ei tajua mikä pykälä kepistä on valittuna.

Täytyy siis avata ja putsata toi piirilevy, mutta MILLÄ AINEELLA??

Kuvassa toi piirilevy, ja siis toi yläosa missä on noita mustia viivoja on se mikä pitäis putsata, mulla millä litkulla uskaltaa yrittää etten mee sitä pilaamaan? Joku isopropanoli/asetoni ja vanupuikko kävi mielessä...???

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178196

Joosepp1 06.07.2015 18:32

Itse käytin bräkleeniä tms. ja vanupuikkoa, ja putsasin vain ne välit.
N 1.5v. on siitä aikaa, eikä ole ollut häiriöitä sittemmin

edit. tais olla quickleen

Renegade 06.07.2015 19:04

Ok, tänks.

Eli vissiin tällä: http://www.crcindustries.com/ei/prod....aspx?id=03180

Mä ostin nyt CRC:n El-Mec Cleania ja CRC:n Contact Cleaneria. Täytyy kokeilla niitä ens hätään.

Edit: Just huomasin että tuon Quickcleanerin specseissä lukee "Plastic safe = NO". Eli ainakaan kaikki muovit ei sitä kestäis, eikös noi piirilevyt kuitenkin jotain muoviseoksia ole... Mutta ilmeisesti kestää jos on toiminut.

Renegade 07.07.2015 12:29

Nyt tarttis apuja...

Grandin vaidekeppi purettu, ja on sitten tässä 2009:ssä ihan täysin erilainen keppi kuin vanhemmissa. Tässä ei edes ole mitään piirilevyä mitä vois putsailla... Mutta ongelma löytyi, ja se on ihan erillinen Tyco -merkkinen (made in china) mikrokytkin, mikä tuon p-asennon haistaa.

MUTTA MISTÄ TÄLLASIA SAA????

Jeepin varaosakirja tunnistaa ainoastaan koko vaihdekeppihässäkän, eikä Mersun kirjoistakaan ihan äkkiä löytynyt vastaavaa...

Tuo harmaa palikka on siis kyseessä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178214

Kokonaisuus näyttää tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178216

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178215

Timo_L 07.07.2015 13:08

Jos tuon ikäisessä tosiaan riittää pelkkä P- asennon tieto, niin eikö tuohon voi vaan soveltaa jonkin sopivan muunlaisen mikrokytkimen? Mittaat varmuuden vuoksi mikä jännite sieltä menee läpi (12V tai 5V todennäköisesti), vai onko tuo maadoituksen kautta toimiva? Tämä nyt on ihan 100% mutu-tuntumalla ihmettelyä, mutta voisi olla mahdollisuus sekin.

Jos kerran tuota pelkkää pipanaa ei löydy mistään, niin jotenkin veikkaisin että vaihdekeppi on kokonaisuutena aika sikahintainen vs. elektroniikkapuljusta yksi mikrokytkin. Oletko eBay:stä koittanut etsiä?

Renegade 07.07.2015 13:50

Joo, nyt on Partco:lta haettu pussillinen erilaisia mikrokytkimiä. Täytyy kotona porailla toi niitti auki ja katsoa mitä toi kytkin pitää sisällään. Ja täytyy vielä tarkemmin etsiä ebaystä ja alibabalta, mutta ainakaan ihan pikaisella puhelingoogletuksella ei löytynyt...

Renegade 07.07.2015 15:21

Tollanen mikrohan siellä sisällä möllöttää. Ei nyt ihan samoilla koodeilla ole toi uusi, mutta kai tuo ajaa saman asian kun sen tonne kiinni kolvaa... Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mulle ei noi numerot tossa kytkimen kyljessä kerro mitään...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178218

Timo_L 07.07.2015 16:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1236045)
Tollanen mikrohan siellä sisällä möllöttää. Ei nyt ihan samoilla koodeilla ole toi uusi, mutta kai tuo ajaa saman asian kun sen tonne kiinni kolvaa... Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mulle ei noi numerot tossa kytkimen kyljessä kerro mitään...

Mitään en mistään tiedä, mutta ainakin näyttävät olevan hieman erilasia kuvan perustella - toisessa on tuo varrellinen katkaisija, ja asentotunnistimen sisällä olevassa on pelkkä pieni painonappi (?).

Google kertoo linkin takana olevassa PDF:ssä D2F- sarjan mikrokytkimistä:
http://www.farnell.com/datasheets/1702886.pdf


edit: ..ja tässäkin muuten taas kerran huomataan, että pienellä vaivannäöllä ja muutaman euron arvoisen osan ostamalla voi säästyä mahdollisesti jopa useamman satasen laskusta. Viepä autosi vaikka merkkiliikkeeseen ja kerro että ei lähde avain irti.. pääset 100- varmasti kotiin sellaisen laskun kanssa että ei naurata.

Renegade 07.07.2015 17:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1236060)
Mitään en mistään tiedä, mutta ainakin näyttävät olevan hieman erilasia kuvan perustella - toisessa on tuo varrellinen katkaisija, ja asentotunnistimen sisällä olevassa on pelkkä pieni painonappi (?).


Kyllä se ulkoisesti on samanlainen, tuo metallinen kieli lähtee irti saranoistaan, jolloin jäljelle jää toi nappi. Uusi on kolvattu kiinni ja porattu sokka korvattu 2,5mm ruuvilla. Kierteisiin vielä lukite ja paketti kasaan. Samalla tavalla se naksuu kuin vanhakin, ja mittarillakin katsottuna pitäis toimia. Vanha kytkin oli kuorestaan ihan mekaanisestikin rikki, joku klipsi tai liimaus pettänyt ja ihan sormilla tunsi miten kuorten puoliskot antoivat periksi.

Jäi vaan toi uusi ruuvin kanta sen verran korkeaksi vanhaan upotettuun niittiin verrattuna, että piti keppirungosta puukolla kovertaa ruuvinkannalle tilaa... Onneks nykyään on kaikki muovia.:D

Jaa joo. Toi kytkin maksoi pari euroa ja ruuvi 30 senttiä. Uuden vaihdekeppipaketin hinta oli jossain 500 euron hujakoilla....:D Tai katotaan nyt ennen ku toi on kasassa, että toimiiko....:eek:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178221

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178220

Renegade 07.07.2015 19:35

Nyt on Jeeppi kasassa ja toimii kuin uusi!

Kerrankin sai halvalla kuntoon!:cool: Ja ihan pelkän nettivideon ohjeiden mukaan avattu ja kasattu ilman sen suurempaa ammattitaitoa. Koomista, että melkein vaikeinta oli saada auton kello asetettua oikeaan aikaan... Suurin osa osista on kiinni ihan muoviklipseillä ja lähti käytännössä ihan nyppimällä irti. ainoastaan konsolissa ja keppirungossa oli pari kierteillä varustettua kiinnikettä


Mikrokytkin kotelossaan ja kotelo keppirungossa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178268


Keppirunko autoon.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178269


Maton pohja kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178270


Matto ja karttakaavio kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178271


Ja siihen konsoli ja muut muovilistat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178272

Renegade 07.08.2015 18:59

Tänään oli hyvä päivä Jeepille. Ilmastoinnin vuodon syy löytyi eilen n. klo 15. Kennossahan oli vuoto, ulkokennon pystyrungon ja kennon kiinnikkeen välissä murtuma. Ilmastoinnin kennon yläosa on paksummalla rivoituksella ja siinä kiertää laatikon öljyt, onneksi rikkoutunut kiinnike oli tuon öljykennon alapuolella... Uusi Nissenin kenno (ovh n. 250€) tilaukseen eilen klo 15.30, ja tänään aamulla n. klo 8.25 kenno oli löytänyt tiensä Turusta Järvenpäähän. Ei voi moittia toimitusta eikä edes hintaa...

Kenno vaihtui uuteen alle tunnissa (sisältäen lounastauon), ja nyt tuntuu kaasut pysyvän sisällä, ainakin siihen malliin tulee kylmää. Kiitoksia jälleen "bj45lava".

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179575

Ja aamulla DHL kiikutti pihaan ameriikan paketin, joka piti sisällään Jeeppikrääsän lisäksi uuden välipiuhan hanskalokeroon iPodille, ja nyt se laite jopa latautuu kun autossa on virrat päällä. Ei iso vika, mutta kohtalaisen ärsyttävää kun joutuu parin päivän välein kaivamaan sen iPodin irti johdostaa ja lataamaan sen jossain muualla. Ja yleensähän sen akku loppui kun oli johonkin pidellä lähdössä ajamaan...

jkoiv 07.08.2015 19:29

Mukava lukea näitä kuvien kera höystettyjä juttuja. Ties joskus on omassa Jeepissä samat remontit edessä..

bj45lava 07.08.2015 20:29

Ja samalla vaihtui myös vaihteiston jäähdytin. Se kun on ton ilmastoinnin kennon yläpää 10 cm matkalta samassa kenossa. Hieman ihmeteltiinkin ensin tuplaputkitusta ilmastoinnin kennolla

KoniJeep 09.08.2015 21:54

Muijan Jeeppiin laittelin tänään Omen sarjaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179843

Jäi viiminen nurkka kesken kun kuulemma kuuluu liian kova pauke...
Perk€leen tiukassa osaa olla iskaritornin ala pultti!!! Mutteri aukes helposti ja naurahdinkin mielessäni että aukespas helposti... Ilmeisest on ruostunna puslaan kiinni...

KoniJeep 11.08.2015 16:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1242474)
Muijan Jeeppiin laittelin tänään Omen sarjaa
[IMG]xhttp://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3582&pictureid=179843[/IMG]

Jäi viiminen nurkka kesken kun kuulemma kuuluu liian kova pauke...
Perk€leen tiukassa osaa olla iskaritornin ala pultti!!! Mutteri aukes helposti ja naurahdinkin mielessäni että aukespas helposti... Ilmeisest on ruostunna puslaan kiinni...

Eipä tätä Jamantin postausta huomannu... ite piti sekin hoksata viimeisen nurkan kohdalla...
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1234152)
Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin.... Kolmen tunnin homma kaiken kaikkiaan molempien iskareiden vaihto (tai sen mä siitä veloitan)!!


Renegade 23.08.2015 20:22

Joo, ei ollu toivoakaan noitten iskareiden alapulttien kanssa, jätettiin suosiolla kiinni. Kaikki mikä auki lähti niin irrotettiin, etuperää myöden. Sitten saikin iskaritolpan väännettyä ylhäältä irti, vaikka siinä oli edelleen kahden tuuman korokepala jatkona kiinni... Mutta ilkeä homma joka tapauksessa, jos ihan perus iskarinvaihtoa miettii...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180203

JAMANT 23.08.2015 21:04

Kauanko meni aikaa etuiskareiden vaihtoon?

bj45lava 23.08.2015 23:32

Se kolmisen tuntia, kerran jousipuristin päähän ja muuta mielenkiintoista, tuolla kun oli jo ne +50 palikat välissä, niin ei tullu oikea ulos ilman etuperän löysäämistä kiinnikkeistä.

Kaikenkaikkiaan semmonen 4 banaanin homma asteikolla 1-5.

Renegade 08.12.2015 19:44

Kevyt pesu, 120 000 km huolto ja jarrunesteiden vaihto, kelpaa taas talven ajella. Jos nyt vaan tulis se talvi, niin näkis onko noista renkaista mihinkään, vai vieläkö joutuu ruuvaamaan nastat alle... Vajaa kymppi noilla nyt rullailtu kesäkeleillä, eikä voi olla kuin tyytyväinen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185786

bj45lava 09.12.2015 20:15

Ergonominen "työasento", maasturiin sopiva jakkara on cityjeeppiin hieman liian korkea ;)

Renegade 31.05.2016 20:02

WH:n ohjaus naukuu/nitisee käännettäessä... Onko tullu muilla vastaan?

Esiintyy ainoastaan kuumilla keleillä auton oltua hetken ajossa, erityisesti kaupunkiajossa. Teki samaa jo viime kesänä mutta talvella malttoi olla hiljaa. Vähän kuullostais että vois tulla jostain tiivisteestä tai rintapellin läpiviennistä, tms.

Ja jos jostain läpiviennin tiivisteestä tulee, niin mitähän sinne kannattais sumuttaa voiteeksi ettei ala enepää vonkumaan?

JAMANT 31.05.2016 20:26

Parissa (ainakin just nyt firman pihalla olevassa) on tullut vastaan että ratti hankaa johonkin kiinni siinä suojamuovien sisällä... Kiinnitin vain huomiota, ei ehkä sama juttu kuin edellä!! En ole tutkinut, mikä ääntää, kun ei ole tarvinnut, siinä autossa on ihan tarpeeksi puuhaa, kun vaan keksis tarpeeksi pienet kädet (pitää mm. kaivaa moottoriöljynjäähdytin esiin imusarjan alta, öljyä valuu norona)!!

Renegade 31.05.2016 20:55

Ok. Tuntuu mustakin että tulis enemmän sisäpuolelta kuin konehuoneesta, eikä kuullosta että tulis ihan ratista, vaan jostain kauempaa. Ja ääni on mulla ainakin vielä aika vaimea, narina/nauku/kitinä - tyyppinen, eli ei ainakaan suoraan mihinkään rattimuoviin hankaa.

KoniJeep 31.05.2016 22:44

Onkos joku laittanut päivä-ajovalo ledit näihin Jeeppilöihin?
Mistä olette ottaneet virran?

Tuli ostettua sellaiset jotka menee entisten sumareiden tilalle.

http://klauspeter8354.de/ebay/Tagfah...202in1/nr1.gif

Renegade 01.06.2016 12:07

Mulla oli edellisessä WJ:ssä entinen omistaja laittanut vastaavan virityksen. En muista mistä oli virran ottanut, mutta yllättävän suuren johtohelvetin oli saanu aikaseks kahesta lisävalosta... Eikös niiden pidä palaa aina kun auto on käynnissä ja auton valot on pois kytkettynä? Ei siis saa olla erillisellä kytkimellä?

Ainakin tossa omassa WH:ssa tykkään että siitä saa valot milloin tahansa ihan perinteisesti päälle ja pois.

Renegade 07.06.2016 20:24

No oha se komee!:cool:

Vähän taas helpotti tän päiväsen iskarijumpan jälkeen. Pitkälle ei tarvii tätä ketjua katella taaksepäin, nähdäkseen että viime kesänä vaihdettiin molemmat etuiskarit uusiin (Gabriel, made in USA). No tänään vaihdettiin vaan se vasen etuiskari, mikä oli oksentanut öljyt pihalle... Vittu taas mikä homma, kun se alapultti on edelleen jumissa ja siellä on edelleen ne korotuspalat yläpäässä. Onneks alkaa mennä jo rutiinilla. Uusi iskari on sekin merkkiä Gabriel, mutta valmistusmaa oli vaihtunut vuodessa Kiinaksi. :eek: Halpamaihin menee näköjään nykyään kaikki...:mad: Saa nähdä kuinka kauanko se kestää. Onneks voi leiman hakea vaikka heti, niin ei ainakaan ennen ens kesää tarvii etuiskareita vaihdella

Iskarijumpan jälkeen tasapainotettiin vielä renkaat ja vaihdettiin ne ristiin, kun oli vanhat rautapainot ruostuneet ja kadonneet pesujen myötä. Edelleen huusi pahimmillaan toista sataa grammaa painoa renkaalle, mutta meno muuttui kyllä tasasemmaksi. Kiitos jälleen bj45lava.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193610

Timo_L 08.06.2016 08:45

Hieno on, just sopiva kun on hieman korotettu :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1303283)
Vähän taas helpotti tän päiväsen iskarijumpan jälkeen. Pitkälle ei tarvii tätä ketjua katella taaksepäin, nähdäkseen että viime kesänä vaihdettiin molemmat etuiskarit uusiin (Gabriel, made in USA). No tänään vaihdettiin vaan se vasen etuiskari, mikä oli oksentanut öljyt pihalle...

Minulle ei oikein ole koskaan jäänyt ko. puljun iskareista mikään hyvä kuva. Eikö kannattaisi laittaa kerralla kunnolliset, niin ei tarttisi vaihtaa koko ajan ja maksaa ylimääräistä ;) Olisi tainnut kaksien Gabrielien hinnalla saada jo korottavat mallit jousineen?

Renegade 08.06.2016 09:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1303330)
Eikö kannattaisi laittaa kerralla kunnolliset, niin ei tarttisi vaihtaa koko ajan ja maksaa ylimääräistä ;) Olisi tainnut kaksien Gabrielien hinnalla saada jo korottavat mallit jousineen?

Ei ois kyllä ihan saanu. Noi oli viime kesänä alle 150 euroa kappale, ja nyt toi yksi meni takuuseen. Eli ei nyt mikään iso menoerä. Mutta joo, on viimeiset Gabrielit mun autoissa, valmistusmaasta riippumatta. Mulla ei noista ollu kokemuksia ennen tätä, mutta kyllä ne mulle hyvinä myytiin.:rolleyes: Ja kyllä, aina kannattaa tehdä kerralla kunnolla. Aina.

Ja tässähän kävi niin, että autoon laitettiin ensin noi korotuspalat ja isommat renkaat. Sitten vasta huomattiin että toinen alkuperäisistä etuiskareista vuotaa, ja silloin vaihdettiin molemmat. Sillon ois jo tehny mieli korottaa jousilla koko laite, mutta rahaa hupeni noihin vanteisiin ja renkaisiin sen verran, että korokepalat mahtui enää budjettiin. Kaikkiin kulmiin korottavat jouset + iskarit ois ollu kuitenkin lähemmäs tuhannen euroa yhteensä...

Timo_L 08.06.2016 09:25

Jeps.. kyllähän se noilla palikoillakin toimii :) Eihän siinä oikeastaan muuta ole kuin että menee jousitus aavistuksen jämäkämmäksi edessä kun vieteriin tulee hieman enemmän esijännitystä korotuspalikan takia.

JAMANT 08.06.2016 09:28

Jaa, ei mulla ole ollut koskaan mitään ongelmia Gabrielin iskareiden kanssa, laitoin tohon meidän Commanderiin eteen sellaiset!! Monta iskaria kumminkin vuosittain myyn ja suurin osa on Gabrielia...

Renegade 08.06.2016 09:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1303334)
Jeps.. kyllähän se noilla palikoillakin toimii :) Eihän siinä oikeastaan muuta ole kuin että menee jousitus aavistuksen jämäkämmäksi edessä kun vieteriin tulee hieman enemmän esijännitystä korotuspalikan takia.

Totta, aika jämäkkä on noilla ajaa. Ja seuraavan kerran kun tarvii iskareita vaihdella niin vaihtuu samalla myös korottavat jouset. Nyt kun on noi palikat jo valmiina, niin voi tehdä vaikka etu- ja takapään eri aikaan. Sitte varmaan tarvii samalla jo eteen vaihdella noi alatukivarret puslineen, niin saa noita pulttejakin joskus availtua..

Timo_L 08.06.2016 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1303335)
Jaa, ei mulla ole ollut koskaan mitään ongelmia Gabrielin iskareiden kanssa, laitoin tohon meidän Commanderiin eteen sellaiset!! Monta iskaria kumminkin vuosittain myyn ja suurin osa on Gabrielia...

Sitten mulla ja muutamalla kaverilla on osunut todella huono tuuri.. itsellä mennyt parit uudet Gabrielit, ja kavereilla sama vika. Nämä siis oli ihan henkilöautoissa. No, niistä on jo toki vuosia aikaa että voi olla että laatu on pääosin siitä parantunut :) maanantaikappaleita sattuu aina ja joka merkille.

Renegade 08.06.2016 10:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1303339)
Sitten mulla ja muutamalla kaverilla on osunut todella huono tuuri.. itsellä mennyt parit uudet Gabrielit, ja kavereilla sama vika. Nämä siis oli ihan henkilöautoissa. No, niistä on jo toki vuosia aikaa että voi olla että laatu on pääosin siitä parantunut :) maanantaikappaleita sattuu aina ja joka merkille.

Vaikea kuvitella että laatu ainakaan entisestään paranee kun tuotanto siirretään Kiinaan. Tosiaan viime kesänä ostetuissa iskareissa luki isolla made in USA, nyt takuuna saadussa luki made in China... Ja vaikka se amerikkalainen iskari nyt menikin vaihtoon, niin silti jotenkin uskon edelleen että Amerikasta tulee laadukkaampaa tavaraa kuin Kiinasta, vaikka kiinalaiset kieltämättä onkin viime vuosina parantaneet laatuaan. Noin niinkuin yleiseti.

Renegade 22.06.2016 19:03

Pientä lepopäivän hifistelyä... Koiraverkkoa, parkkitutkaa, vararengasta, olutta...

Niin paljon vitutti kärry perässä peruutella, että pakko oli laittaa tappokytkin tolle parkkitutkalle tonne konttiin. Ei huuda enää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194006

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194009


Samalla tuli ruuvattua (ensimmäistä kertaa) vararengas irti, sille pesu ja suojamöhnä päälle. Ompahan muuten hieno systeemi toi rengashissi, ja toimii niinkuin Amerikkalaisen kuuluukin. Vanteen hienoudesta puhumattakaan! Noita pitäis saada kolme lisää niin vois heittää alle! Myös venttiilin sijoitus hakee vertaistaan...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194007

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194008

Ja koiralle kalterit ja uusi matto. Vihdoin sai aikaiseksi hankittua tuon verkon, vaikuttaa ihan pätevältä vaikka tollanen pikakiinniketarvikepaska onkin. Vaatii tosin vielä vähän tuunausta, on turhan takakenossa ja vie koiralta päätilaa turhan paljon, on sen verran reilusti niskatuista irti että joutuu noita ylimpiä tukiputkia lyhentämään että niin kallistettua eteenpäin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194010

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194011

JAMANT 22.06.2016 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1305063)
että pakko oli laittaa tappokytkin tolle parkkitutkalle tonne konttiin. Ei huuda enää.

Aijaa, yleensä se tappokytkin on tehtaan jäljiltä kojetaulussa!!

Renegade 22.06.2016 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1305064)
Aijaa, yleensä se tappokytkin on tehtaan jäljiltä kojetaulussa!!

Tää onkin jälkiasennustutka. Tossa parkkitutkan boksissa lukee "Nissan"....:eek::eek::D:D

JAMANT 22.06.2016 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1305065)
Tää onkin jälkiasennustutka. Tossa parkkitutkan boksissa lukee "Nissan"....:eek::eek::D:D

Autsh!!! Hylkii hylkii....

Renegade 22.06.2016 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1305088)
Autsh!!! Hylkii hylkii....

No vähän, muttei pahasti. Varsinkaan enää kun sai ton katkaisijan. Piti toi tutka laittaa rouvan pyynnöstä, eli saattaa siis olla ihan hyväkin asia.. Nyt se ei enää itseäkään häiritse kun sen saa pois päältä. Nissanin tutka on kyllä pelannut ihan hyvin ja loogisesti, ei edes pakkasilla pesun jälkeen ole huutanut turhia.

bj45lava 22.06.2016 23:01

Se on cobra tutka, ainoa toimiva tarvikemerkeistä.
Valmisti nissanin tutkat siis myös, et valitettavasti näin...

Renegade 02.12.2016 17:56

Näin vuoden synkimpänä aikana sitä ihminen tarvitsee valoa. Toisin sanoen lisävalokuume.

Eli pitäis löytää joku hyvä ledipaneli WH:n keulalle, alkaa olla jo pää jumissa kun sitä viidakkoa on googlettanut. 80w Seeker alkais olla vahvoilla karsinnassa. Sen jälkeen ei kyllä auton omilla pitkillä tee oikeen mitään...

Siitä sitten tulikin mieleen, että jos pitkät valot hoitaisi pelkällä lisävalolla, niin mitenköhän onnistuis tuon auton oman pitkän muuttaminen lähivaloksi? WH:n ajovalo (H11) on umpiossa erikseen pitkän valon (hb3) kanssa. Saiskohan siis tota hb3:sta muutettua jotenkin fiksusti ajovaloksi??

Kokemuksia/näkemyksiä?

KoniJeep 02.12.2016 18:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1326891)
Näin vuoden synkimpänä aikana sitä ihminen tarvitsee valoa. Toisin sanoen lisävalokuume.

Eli pitäis löytää joku hyvä ledipaneli WH:n keulalle, alkaa olla jo pää jumissa kun sitä viidakkoa on googlettanut. 80w Seeker alkais olla vahvoilla karsinnassa. Sen jälkeen ei kyllä auton omilla pitkillä tee oikeen mitään...

Siitä sitten tulikin mieleen, että jos pitkät valot hoitaisi pelkällä lisävalolla, niin mitenköhän onnistuis tuon auton oman pitkän muuttaminen lähivaloksi? WH:n ajovalo (H11) on umpiossa erikseen pitkän valon (hb3) kanssa. Saiskohan siis tota hb3:sta muutettua jotenkin fiksusti ajovaloksi??

Kokemuksia/näkemyksiä?

Itsekin tuumaillut pötköä keulalle tai katolle.
Tuo lyhkästen tuplaus ei mahda onnistua.. pitäisi vaihtaa erilainen umpio.

KoniJeep 02.12.2016 18:37

Paskoja nää Jeepit kun pitää peltiä laittaa pohjaan vaikkei oo vielä 9 vuotta vanhempi :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198775

Renegade 02.12.2016 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1326902)
Paskoja nää Jeepit kun pitää peltiä laittaa pohjaan vaikkei oo vielä 9 vuotta vanhempi :)

No sultahan mä näistä jo utelinkin tuolla facessa. Etummainen pelti meni mullakin nyt tilaukseen, takimmainen vielä harkinnassa.

Tallenna

KoniJeep 02.12.2016 20:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1326905)
No sultahan mä näistä jo utelinkin tuolla facessa. Etummainen pelti meni mullakin nyt tilaukseen, takimmainen vielä harkinnassa.

Tallenna

osat ois bolt on, mutta arvaa katkesko pohjapanssarin pultti aukastessa... oli saanut osumaa kivestä.

KoniJeep 03.12.2016 16:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1326923)
osat ois bolt on, mutta arvaa katkesko pohjapanssarin pultti aukastessa... oli saanut osumaa kivestä.

Sinnehän nuo istu nätisti paikoilleen.
Laitoin etureunaan paksummat pultit entisten pienten tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198793

veijon-esso 03.12.2016 21:15

Mitäs panssarit makso ja mistä tulivat? lisää kuvia vaan kehiin!

KoniJeep 03.12.2016 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327061)
Mitäs panssarit makso ja mistä tulivat? lisää kuvia vaan kehiin!

tarvikkeet.fi ja hintaa kolmella palalla alle kolme sataa toimitettuna lähimpään matkahuoltoon.
Kuvassa jakolootan suoja
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198800
Pitäis keväällä ostaa karheemmat 265/70r17 renkaat. Nyt 245/75r17
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198803

veijon-esso 04.12.2016 00:04

Asiallisen näköisiä suojia. Jotain pitää ehkä nikkaroida tohon omaankin ihan mielenrauhan takaamiseks jos tulee ajettua enempi kärrypolkuja. Oliks noi jotain 3mm paksuja?

265/70/17 on aika hyvä koko näihin. Ei vielä överi, mutta tekee kuitenkin jo maastoauton näköseks. Itellä ton kokoset BF KO2.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198811

Dectane 04.12.2016 08:28

Ootteko mimmosia alustasarjoja pultannu nuihin uuskoppasiin?

KoniJeep 04.12.2016 09:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327095)
Asiallisen näköisiä suojia. Jotain pitää ehkä nikkaroida tohon omaankin ihan mielenrauhan takaamiseks jos tulee ajettua enempi kärrypolkuja. Oliks noi jotain 3mm paksuja?

265/70/17 on aika hyvä koko näihin. Ei vielä överi, mutta tekee kuitenkin jo maastoauton näköseks. Itellä ton kokoset BF KO2.

3mm peltiä ovat.
Juurikin noita BF:n KO2:sia olen kuolannut! Mitkä vanteet noi on ja millä ET:llä?

KoniJeep 04.12.2016 10:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1327102)
Ootteko mimmosia alustasarjoja pultannu nuihin uuskoppasiin?

Omen +55mm sarja on minulla.

Renegade 04.12.2016 11:34

Tässä on myös 2" palikat jousien päällä ja 265/70 17 renkaat. Toi rengaskoko ainakin noilla mun Toyo:illa ja vakiovanteilla vaati 1" spacerit, ilman niitä otti eturenkas takaa kiinni sisälokasuojaan kun oli ääriasennossa käännettynä. 265/65 17 menis orkkisvanteilla vielä heittämällä..

Edit: Tiedä muistanko oikein, mutta olisko ton orkkisvanteen ET ollu jotain 50 tai 56...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193610
Tallenna

Dectane 04.12.2016 18:13

Eikö näissä ollu että kaikissa ei oo tuota quarda drive nelikkoa? Mistä sen helpoiten erottaa? Ei oo tullu vielä kuolattua muuten ku nettiauton välityksellä, sillä konstilla ei oo vielä köyhtyny :D

KoniJeep 04.12.2016 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1327182)
Eikö näissä ollu että kaikissa ei oo tuota quarda drive nelikkoa? Mistä sen helpoiten erottaa? Ei oo tullu vielä kuolattua muuten ku nettiauton välityksellä, sillä konstilla ei oo vielä köyhtyny :D

Tais olla että kaikissa alkupään malleissa on QT2. Mutta uudemmissa se oli valinnainen?
vaihdekepin alla lukee: "Quatra Drive II", jos autossa on se.
https://www.youtube.com/watch?v=KR41MJcuo8c

Renegade 04.12.2016 19:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1327190)
Tais olla että kaikissa alkupään malleissa on QT2. Mutta uudemmissa se oli valinnainen?
vaihdekepin alla lukee: "Quatra Drive II", jos autossa on se.
https://www.youtube.com/watch?v=KR41MJcuo8c


Näin vissiin oli. Toi mun -09 on avoimilla perillä, ei lue kepin juuressa mitään. Hyvin kyllä hoitaa kevyen ristiriipunnan jarruilla mitä oon kokeillu, mitään pidempikestoista rymistelyä tolla ei ole ajettu. Alennusvaihde lukitsee jakiksen, ja jarrulla hillitsee sutivaa pyörää. Quadra Drivessa tais olla sähköset (automaattiset) lukot akseleissa.

KoniJeep 04.12.2016 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1327194)
Näin vissiin oli. Toi mun -09 on avoimilla perillä, ei lue kepin juuressa mitään. Hyvin kyllä hoitaa kevyen ristiriipunnan jarruilla mitä oon kokeillu, mitään pidempikestoista rymistelyä tolla ei ole ajettu. Alennusvaihde lukitsee jakiksen, ja jarrulla hillitsee sutivaa pyörää. Quadra Drivessa tais olla sähköset (automaattiset) lukot akseleissa.

Näissä on Eatonin ELSD. Eli sähköisesti ohjattu ja hydraulisesti toimiva kitkalukko:
http://i247.photobucket.com/albums/g...5/gc_ext12.jpg
http://www.theautochannel.com/news/2...16/189790.html
Tarvittaessa lukitsee tasauspyörästön 100%. http://www.jeepcommander.com/forums/...lsd-qd-ii.html
QT2 lukitsee myös tarvittaessa keskitasauspyörästön nopealla puolella.
Olen ollut kyllä QT2:seen todella tyytyväinen! :)

Renegade 04.12.2016 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1327197)
Näissä on Eatonin ELSD. Eli sähköisesti ohjattu ja hydraulisesti toimiva kitkalukko:
http://i247.photobucket.com/albums/g...5/gc_ext12.jpg
http://www.theautochannel.com/news/2...16/189790.html
Tarvittaessa lukitsee tasauspyörästön 100%. http://www.jeepcommander.com/forums/...lsd-qd-ii.html
QT2 lukitsee myös tarvittaessa keskitasauspyörästön nopealla puolella.
Olen ollut kyllä QT2:seen todella tyytyväinen! :)

Niin mäkin luulin kun tuon ostin, mutta mulla on avoimet perät. Ihan piti maahantuojan järjestelmästä tarkistaa, missä luki molempien akseleiden kohdalla myös "open diff". Ei mee mitään johtoja ainakaan takaperään. Ja ihan Suomeen alunperin tuotu auto.
Tallenna
Tallenna

KoniJeep 04.12.2016 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1327199)
Niin mäkin luulin kun tuon ostin, mutta mulla on avoimet perät. Ihan piti maahantuojan järjestelmästä tarkistaa, missä luki molempien akseleiden kohdalla myös "open diff". Ei mee mitään johtoja ainakaan takaperään. Ja ihan Suomeen alunperin tuotu auto.
Tallenna
Tallenna

Sulla onkin uudempaa vuosimallia! Mulla on -07.

veijon-esso 04.12.2016 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1327110)
3mm peltiä ovat.
Juurikin noita BF:n KO2:sia olen kuolannut! Mitkä vanteet noi on ja millä ET:llä?

mitat on 17x9, ET30.
Linkissä lisää vanteista:
http://www.uspartsperformance.fi/kmc...ies-xd818-17x9


Ja tosta linkistä voi kattoo tarkemmin eri voimansiirtoja jotka ollu saatavilla. Ja itseasiassa takaveto versiokin ollut olemassa.

http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm

Eli kolme eri nelivetoa, Quadra-Trak 1 ja 2 sekä Quadra-Drive 2.

KoniJeep 04.12.2016 21:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327211)
mitat on 17x9, ET30.
Linkissä lisää vanteista:
http://www.uspartsperformance.fi/kmc...ies-xd818-17x9


Ja tosta linkistä voi kattoo tarkemmin eri voimansiirtoja jotka ollu saatavilla. Ja itseasiassa takaveto versiokin ollut olemassa.

http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm

Eli kolme eri nelivetoa, Quadra-Trak 1 ja 2 sekä Quadra-Drive 2.

Nettiautossa oli myynnissä yks takaveto. Tais olla V6:sella.

KoniJeep 04.12.2016 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327211)
mitat on 17x9, ET30.
Linkissä lisää vanteista:
http://www.uspartsperformance.fi/kmc...ies-xd818-17x9

Tartteeko olla spacerit?
Onko sulla Ome vai palikat?

veijon-esso 04.12.2016 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1327213)
Tartteeko olla spacerit?
Onko sulla Ome vai palikat?

Ei tartte olla spacereita. Vanteen sisälaita tulee 2mm ulommas kuin vakiovanteessa, joten kaikki levitys tapahtuu ulospäin, just pysyy renkaat sopivasti lokareiden sisällä kuitenkin ettei rapa lennä ihan pöljänä.

Korotus on 2" palikoilla ebaystä.

KoniJeep 04.12.2016 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327220)
Ei tartte olla spacereita. Vanteen sisälaita tulee 2mm ulommas kuin vakiovanteessa, joten kaikki levitys tapahtuu ulospäin, just pysyy renkaat sopivasti lokareiden sisällä kuitenkin ettei rapa lennä ihan pöljänä.

Korotus on 2" palikoilla ebaystä.

Ottaako kiinni pinch weldiin, vai ootko modannu?

veijon-esso 04.12.2016 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep (Viesti 1327223)
Ottaako kiinni pinch weldiin, vai ootko modannu?

Hipasee siihen muoviloksuun kevyesti jossain parkkis ajelussa. Ei kuulu mitään, mutta muovi on kiillottunut. En oo jaksanu modata sen takia.

KoniJeep 04.12.2016 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327226)
Hipasee siihen muoviloksuun kevyesti jossain parkkis ajelussa. Ei kuulu mitään, mutta muovi on kiillottunut. En oo jaksanu modata sen takia.

Tuon verran tilaa jää 245/75r17 Hakkapeliitoilla.
Kuva valehtelee väliä suuremmaksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198841

veijon-esso 04.12.2016 22:03

Isompaa alle vaan ja modaa ton jos tarttee. Pikku homma sinänsä, hyviä kuvakertomuksia aiheesta netissä ja peltikanttihan se vaan on. Tärkeintä lienee kunnon ruostesuojaus sen pellin muokkauksen jälkeen.

KoniJeep 04.12.2016 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327230)
Isompaa alle vaan ja modaa ton jos tarttee. Pikku homma sinänsä, hyviä kuvakertomuksia aiheesta netissä ja peltikanttihan se vaan on. Tärkeintä lienee kunnon ruostesuojaus sen pellin muokkauksen jälkeen.

se pelti reuna on paljon pienempi kuin tuo muovisen sisälokarin patti. Isot toleranssit ollut... ja talvirengas on tuon kokoisena ihan passeli

Renegade 05.12.2016 12:40

Ei ottanu mulla tohon pattiin kiinni orkkisvanteilla uusilla 265/70 17 renkailla, oli sitten spaceri tai ei. Takaa sisäreunasta hiersi ilman spacereitä ääriasentoon käännettäessä. Mutta silloinkin juuri sen verran että oli sisälokasuojan pelti (mulla ei ainakaan siinä kohtaa ole muovia päällä) kiillottunut, olis kyllä maalit syönyt ajan mittaan.

Dectane 06.12.2016 19:14

Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella

veijon-esso 06.12.2016 20:54

Amerikan jeeppifoorumilla on ostajan opasta. Toki diesel juttuja huomattavan vähän. http://www.jeepforum.com/forum/f67/b...-read-1458434/

veijon-esso 06.12.2016 20:57

Mun vinkki ois tietysti että osta Hemillä! on makia töristellä menemään ja on viimesen päälle peli. :D

Dectane 06.12.2016 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1327470)
Mun vinkki ois tietysti että osta Hemillä! on makia töristellä menemään ja on viimesen päälle peli. :D


Vaikkei mulla kilsoja tuukkaan juuri mitään niin nuo bensamaasturit on kyllä jo nähty. Vitara imi 15 ja nykynen 4l cherokee 23. Vastaavassa ajossa pajero 10 ja hiluxi 12. Eli seuraava on taas diesel :D

veijon-esso 06.12.2016 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1327474)
Vaikkei mulla kilsoja tuukkaan juuri mitään niin nuo bensamaasturit on kyllä jo nähty. Vitara imi 15 ja nykynen 4l cherokee 23. Vastaavassa ajossa pajero 10 ja hiluxi 12. Eli seuraava on taas diesel :D

Pienil kilsoilla se dieseli on kalliimpi ku makselee jotain veroja.

KoniJeep 06.12.2016 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1327444)
Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella

Tässä alkupään mallissa ollut meillä swirl-moottori (<- voi ohittaa), puhaltimen moottori (noin 85€), hehkut..
Ei nyt ainakaan muuta tule mieleen. Perä ulisee, muttei ole ajoa haitannut. Nyt mittarissa 205tKm. Meillä ajettu 35tKm. En vaihtaisi mihinkään.
Itsellä on ollut 3.2 automaatti Pajero, Jeep KJ ym.

Rahaa menee lähinnä varusteluun :D

Renegade 07.12.2016 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1327444)
Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella


En kyllä äkkiseltään muista että itellä olis parempaa vehjettä ollut. -09 WH:ssa nyt 135tkm mittarissa, mistä itelle kertynyt viimeiset 50tkm. Onhan toi vielä tuore ja kohtuu vähän työnnetty, mutta eipä siinä oikein yhtään kunnon vikaakaan ole ollut. Kone on aika vakuuttava, ja jos kiveniskemistä aieheutuneita pintakukkia ei lasketa, niin eipä toi mistään tunnu olevan vielä edes ruostunut. Ainoat viat on ollut se vaihdekepin asennontunnistin ja vuotava etuiskari, niistä aiempana ketjussa.

Edit: Ja hehkut vaihdettiin viime talvena, useampi oli mykkä.
Tallenna

Renegade 17.12.2016 19:50

Jouluhuoltoa ja pari joululahjaa.:) Öljyt vaihtui koneeseen, periin ja jakikseen. Sen jälkeen alapallojumppa, molemmat väljät vaihdettiin Moogin nipallisiin niveliin. Ja sen verran hirvittää öljynjäähdyttimen mahdollinen vuoto, että varmuuden vuoksi pesuaineen paisuntasäilöön ja uudet nesteet. Ja joululahjaksi keulalle 80w Seeker 20X ja panssaria pohjaan!:cool:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199304


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199303
Takaperään oli päässyt kumitulpasta kosteutta, piti avata koppa että sai sen harmaan oksennuksen ulos...


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199302
Jakolaatikon täyttöpullo.:eek:


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199297
Seeker on ehkä aavistuksen alhaalla, mutta istui tonne kuin nenä päähän.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199296
Valo ja pellit kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199295
Tolla kyllä näkee!


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199301
Tossa vielä pallonvaihtoprokkista. Pahoittelut pään kallistelusta, mutta Palsta jostain syystä kääntää kaikki puhelimen kuvat vaakaan...
Tallenna

JAMANT 17.12.2016 21:54

Kyllä ne vedet on huohottimen kautta sinne perään päässy. Tyyppiongelma Chrysyn perässä, samoinkuin sen huohotinyhteen tukkoon ruostuminen (juuri siitä kosteudesta johtuenm ruostuu umpeen), tarkistas se yhde myös irroittamalla se, koska muuten tuikkaat ne ruosteet sinne perän sisään... Kuukausi sitten tarkistin 2008 -mallin yhteen ja tukossa oli....

Renegade 17.12.2016 22:05

Tarkoitus oli vaihtaa noi peräöljyt kohta uudestaan, kun tota harmaata ei saanu kaikkea kunnolla ulos. Täytyy samalla tarkastaa huohotin. Missäs sen letkun yläpää muuten on? Mä oletin että vesi olis mennä siitä kumipropusta, kun aika surutta on tulla painepesurilla pestyä tota alustaa.

JAMANT 17.12.2016 22:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1328695)
Tarkoitus oli vaihtaa noi peräöljyt kohta uudestaan, kun tota harmaata ei saanu kaikkea kunnolla ulos. Täytyy samalla tarkastaa huohotin. Missäs sen letkun yläpää muuten on? Mä oletin että vesi olis mennä siitä kumipropusta, kun aika surutta on tulla painepesurilla pestyä tota alustaa.

2005 -mallissa se päättyy ylätukivarren (oikean) kiinikkeeseen ja 2006 ja uudemmissa se jatkuu taka-apurungon pitkittäispultin (oikea etummainen) mutterin päälle (kierteelle)... Päässä on molemmissa se hattu, 2005 -mallissa tuommoinen: http://jamant.fi/fi/tuote/2471159-venttiili-oa1656101 , uudemmissa erilainen, kun sen pitää kiinnittyä siihen kierteeseen. Tuosta yhden vuoden mallista saattaa se hattu pudota pois ja silloin siitä tulee tratti, josta takarenkaan heittämä vesi valuu suoraan perään....

KoniJeep 18.12.2016 09:58

Toisella saitilla oli puhetta puskureista.
Tällainen löytyi:
http://www.logansmetal4x4.com/grchwkfrwibu.html
http://ep.yimg.com/ay/yhst-133332051...h-bumper-2.gif

Renegade 18.12.2016 15:59

Ei vaan taida -09 autoon saada teräspuskuria leimattua ihan helpolla..? Vaikka nyt olis etupuskurille tarvetta, nyt on nimittäin vastahuollettu laite mällätty.:mad: Vaimo otti Jeepillä vastaan kolmion takaa tulleen corollan. Laitan kuvia kun pääsen koneelle...

Timo_L 18.12.2016 17:33

Pitäisi olla se maaginen e- hyväksyntä. Se kun tekee 4-6mm:n teräslevystä valmistetusta puskurista turvallisemman, kuin itse tehty vastaava puskuri on :rolleyes:

Renegade 18.12.2016 19:31

Jeep vs Toyota. Tämä erä Jeepille. Eli se siitä jouluhuollosta sitten... Corolla haastoi paikallisen kylän keskustassa kolmion takaa Jeepin, ei olisi kannattanut. Vaimo pyyhkäisi Jeepillä pölyt Corollan keulasta.:eek: Ei onneksi henkilövahinkoja. Jeepin pinnasta meni puskuri, lokasuoja ja etuovi. Muut vaurioit selviää tarkemmin myöhemmin, mutta tuo eturengas siirtyi taaksepäin noin 5-0 senttiä. Alle vilkaistuna ainakin tukivarsi näytti ehjältä, raidetanko ihan mutkalla. Ratista kyllä pyörät kääntyi kun avustin hinurin lavalle. Veikkaan että se peltinen etukelkka, mihin tuo alatukivarsi tulee kiinni, on ainakin antanut periksi. Nähtäväksi jää mitä muuta. Joutuu nyt yhden viskin kaataa mukiin, sen verran sylettää.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199322

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199324


Ja tässä vastapuoli. Vaurioita ei kannattane erikseen luetella...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199326

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199325

veijon-esso 19.12.2016 10:15

Jo on rysähtäny, ainakin tojokuski tietää olleensa kolarissa! toivottavasti tulee vielä kuntoon hieno jeeppi, kerro sit mitä kaikkea meni uusiks.

Toi ylempänä oleva rautapuskuri ois kyl magee. Ehkä vähän ulkonevan näköinen jos ei meinaa vinssiä laittaa.. mut sittenhän se ois hyvä laittaa samalla! :D

Renegade 19.12.2016 10:23

Jos vaan joku tietää mistä saa E-hyväksyttyjä vinssipuskureita tähän laitteeseen niin mielelläni vaihdan ton muovin teräkseen.

JAMANT 19.12.2016 12:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Renegade (Viesti 1328870)
Jos vaan joku tietää mistä saa E-hyväksyttyjä vinssipuskureita tähän laitteeseen niin mielelläni vaihdan ton muovin teräkseen.

Saishan niitä, mutta kukaan ei siihen hintaan enää osta sellaista!!

veijon-esso 19.12.2016 12:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1328892)
Saishan niitä, mutta kukaan ei siihen hintaan enää osta sellaista!!

No millasta ja mihin hintaan?


Sivu luotu: 21:11 (GMT +2).