![]() |
Jeep WK / WH / XK omistajia?
Näitä uudempia risukeulojakin porukalta varmaan käyttölaitteina löytyy, niin miksei näillekin omaa topiccia... Ja alkaa näissäkin ongelmia pikkuhiljaa ilmaantua, niin josko tästä ketjusta olis apuja.
Meidän pihassa nyt reilun vuoden seissyt -09 Grand Cherokee 3.0 CRD, Tänä kesänä Jeep sai alleensa Jerkulta Rough Countryn 2" korotuspalikat ja uudet 265/70R17 Toyo:n AT -renkulat, ja kun leimakin on enää etuiskareista kiinni, niin ehkä jo kehtaa esittäytyä...:D Rengasjumpan yhteydessä joutui vanteiden alle ujuttamaan 1" spacerit ja osittain niistä johtuen kaikkien silmäniloksi roiskeläpät! Aiemmin on jo ruuvattu hyötyvarusteita, kattotelineitä, vetokoukkua ja webastoa. Syvemmällä metsässä ei käyttöautolla ole käyty, mutta muihin harrastereissuihin on kuljettanut luotettavasti. Tähän saakka on toiminut hienosti, mutta ihan viime päivinä on Jeepillä ollut niin kovat ajohalut ettei oikein halua enää antaa avainta pois virtalukosta...:cool: Joutuu pari kertaa vaihdekeppiä renaamaan P-asentoon uudestaa että vapauttaa avaimen. Vissiin vaihdekepin vaihto edessä... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177772 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177768 |
Meillä on -06 Commanderi (XK) ja tänään just leimattu ilman huomautuksia. Oikeastaan suurin ongelma tällä hetkellä on takailmastoinnin putkien vuoto, mutta paikkasarja on jo hommattu (on tuumaset putket). Kun on takailmastoinnin putki puhki, ei toimi etuilmastointikaan, ne kun on samaa piiriä...
Muuten loistolaite, polttoaineenkulutus aina sama 11l/100km:ä, oli sitten traileri perässä + Comanche sen kyydissä tai asuntovaunu tai ei mitään perässä ja ajat yksin.... |
Ilmastointi oli tässäkin talven aikana tyhjentynyt täysin, vaikka viime kesänä toimi hienosti. Ilmastoinnin huoltokone ilmoitti että "talteen otetun aineen määrä 0", mutta järjestelmän alipainetestissä ei havaittuja vuotoja, eikä silmämääräisestikään vuoda mistään. Ja nytkin tuntuis taas toimivan vaikka uudet kaasut on jo noin kuukauden päivät ollut koneessa.:confused:
Talven aikana oli myös oikea etuiskari puhaltanut öljyt pihalla, ja konttorilla vasemman iskarin vaimennusarvo 68 ja oikean 14... Ei kelvannut vaikka olin huolellisesti pessyt öljyt pois...:cool: Maanantaina pitäis tulla uudet iskarit. Ne voikin olla sitten toinen temppu vaihtaa, kun molempien alapultit on ruostunut puslaan kiinni...:eek: Iskareita lukuunottamatta konttorilla kelpas renkaat ja korotukset, pienellä mutinalla tietenkin. Onneks noi spacerit sulautuu niin hyvin vanteisiin ettei inssi niitä edes huomannut, oli vissiin niin keskittynyt mittailemaan korkeutta.:D:D:D |
Ei tarvitse sitä puslan pulttia avata, ottaa vain sen haarukan yläruuvin pois ja tukivartta tarpeeksi alaspäin.... Kolmen tunnin homma kaiken kaikkiaan molempien iskareiden vaihto (tai sen mä siitä veloitan)!!
|
Lainaus:
|
Kyllä tukivarsi antaa periksi, olen vaihtanut iskareita ilman alapultin avausta, tietysti teen sen käpälänostimella, jolloin on tilaa alla...
|
-06 Commander diesel oli minulla ajossa reilu neljä vuotta ja 125 tkm (nyt myynnissä). Eipä tuossa ole juuri muuta tarvinnut tehdä kuin tankata ja öljyjä sekä suodattimia vaihtaa. Ja jarrulevyt ja palat. Normaalien kulutusosien lisäksi ainoastaan yksi EGT-anturi. Nyt autolla 192 tkm ajettuna, joten on kyllä ollut mielestäni luotettava peli! Nyt kyllä jo pysäköintitutkissa jotain häikkää ja alkuperäisen navi-mankan näyttö ei herää kuin pakkasella kylmänä vähäksi aikaa. Muuten kyllä se mankkakin toimii täysin.
Sitten tuo ilmastointi. Omassa huomasin ekana keväänä, että eipä puhalla kylmää. Tehtiin vuototesti ja täytettiin ja toimikin. Jossain kohti sitten kytkin sen takailmastoinnin kojelaudasta päälle ja kohta ei toiminutkaan enää, kun oli kylmäaineet karannut. Vuoto paikallistui sitten niihin takailmastoinnin putkiin. Paineistettunakaan vuotoa ei saanut näkymään, jos sitä takailmastointia ei kytkenyt kojelaudasta päälle, joten on siellä välissä joku venttiili, että eivät paineellisena ole, jos ei ole kytketty päälle. Korjattiin putket sitten semmoisilla korjausletkupätkillä ja sen jälkeenpä ei kyseistä ongelmaa ollut. Voihan se olla, että pitkät yhtenäiset putket jotenkin tärinästä heikkenee tms. |
Lainaus:
Onko sulla muuten näihin niitä Rough Countryn kaukalomattoja hyllyssä, jos jossain vaiheessa ajelen siellä päin? Siis jalkatilan mattoja tarkotan, kontissa on jo kaukalo... |
Lainaus:
|
Lainaus:
No niitähän mä just tarkotin...:D:D:D Mutta hyvä jos on hyllyssä, yritän ehtiä ajella hakemaan matot ennen syksyä. Kaasujalan kantapään kohdalta on auton matto kulunut puhki, ja imee ikävästi vettä eristeisiin kun noi alkuperäiset matot ei tuota reikää peitä... |
Putki puhki?
Mitäs ainetta ne ilmastoinnin putket on ja mikäs ne saa puhkeemaan?
Tarviiko penkit ja matto poistaa jotta pääsee korjaamaan? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Nyt on iskarit vaihdettu ja "hyväksytty" leima lapussa. Olipahan muuten jumppa vaihtaa noi iskarit, kahelta mieheltä 3,5 tuntia... Etuperää myöden piti irrottaa osia että sai iskarin korotuspaloineen putoamaan tarpeeksi alas ilman että iskarin alapulttia tai alatukivartta irroitti. Kiitoksia vaan "bj45lava".
Alkoi vaan nyt ihan tosissaan vittuilemaan toi vaihdekeppi. Ei anna avainta aina pois ja tänään jopa jumitti avaimen niin ettei liikkunut mihinkään suuntaan ilman paria nyrkiniskua vaihdekeppiin. Ei tarvinnut kauaa googlettaa kun huomasi että ongelma lienee melko yleinen, ja netistä löytyi pari hyvää videoa sen korjaamiseksi. Eli ongelmana on tuon sähköisen vaihdekepin piirilevyn likantuminen, jolloin auto ei tajua mikä pykälä kepistä on valittuna. Täytyy siis avata ja putsata toi piirilevy, mutta MILLÄ AINEELLA?? Kuvassa toi piirilevy, ja siis toi yläosa missä on noita mustia viivoja on se mikä pitäis putsata, mulla millä litkulla uskaltaa yrittää etten mee sitä pilaamaan? Joku isopropanoli/asetoni ja vanupuikko kävi mielessä...??? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178196 |
Itse käytin bräkleeniä tms. ja vanupuikkoa, ja putsasin vain ne välit.
N 1.5v. on siitä aikaa, eikä ole ollut häiriöitä sittemmin edit. tais olla quickleen |
Ok, tänks.
Eli vissiin tällä: http://www.crcindustries.com/ei/prod....aspx?id=03180 Mä ostin nyt CRC:n El-Mec Cleania ja CRC:n Contact Cleaneria. Täytyy kokeilla niitä ens hätään. Edit: Just huomasin että tuon Quickcleanerin specseissä lukee "Plastic safe = NO". Eli ainakaan kaikki muovit ei sitä kestäis, eikös noi piirilevyt kuitenkin jotain muoviseoksia ole... Mutta ilmeisesti kestää jos on toiminut. |
Nyt tarttis apuja...
Grandin vaidekeppi purettu, ja on sitten tässä 2009:ssä ihan täysin erilainen keppi kuin vanhemmissa. Tässä ei edes ole mitään piirilevyä mitä vois putsailla... Mutta ongelma löytyi, ja se on ihan erillinen Tyco -merkkinen (made in china) mikrokytkin, mikä tuon p-asennon haistaa. MUTTA MISTÄ TÄLLASIA SAA???? Jeepin varaosakirja tunnistaa ainoastaan koko vaihdekeppihässäkän, eikä Mersun kirjoistakaan ihan äkkiä löytynyt vastaavaa... Tuo harmaa palikka on siis kyseessä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178214 Kokonaisuus näyttää tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178216 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178215 |
Jos tuon ikäisessä tosiaan riittää pelkkä P- asennon tieto, niin eikö tuohon voi vaan soveltaa jonkin sopivan muunlaisen mikrokytkimen? Mittaat varmuuden vuoksi mikä jännite sieltä menee läpi (12V tai 5V todennäköisesti), vai onko tuo maadoituksen kautta toimiva? Tämä nyt on ihan 100% mutu-tuntumalla ihmettelyä, mutta voisi olla mahdollisuus sekin.
Jos kerran tuota pelkkää pipanaa ei löydy mistään, niin jotenkin veikkaisin että vaihdekeppi on kokonaisuutena aika sikahintainen vs. elektroniikkapuljusta yksi mikrokytkin. Oletko eBay:stä koittanut etsiä? |
Joo, nyt on Partco:lta haettu pussillinen erilaisia mikrokytkimiä. Täytyy kotona porailla toi niitti auki ja katsoa mitä toi kytkin pitää sisällään. Ja täytyy vielä tarkemmin etsiä ebaystä ja alibabalta, mutta ainakaan ihan pikaisella puhelingoogletuksella ei löytynyt...
|
Tollanen mikrohan siellä sisällä möllöttää. Ei nyt ihan samoilla koodeilla ole toi uusi, mutta kai tuo ajaa saman asian kun sen tonne kiinni kolvaa... Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mulle ei noi numerot tossa kytkimen kyljessä kerro mitään...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178218 |
Lainaus:
Google kertoo linkin takana olevassa PDF:ssä D2F- sarjan mikrokytkimistä: http://www.farnell.com/datasheets/1702886.pdf edit: ..ja tässäkin muuten taas kerran huomataan, että pienellä vaivannäöllä ja muutaman euron arvoisen osan ostamalla voi säästyä mahdollisesti jopa useamman satasen laskusta. Viepä autosi vaikka merkkiliikkeeseen ja kerro että ei lähde avain irti.. pääset 100- varmasti kotiin sellaisen laskun kanssa että ei naurata. |
Lainaus:
Kyllä se ulkoisesti on samanlainen, tuo metallinen kieli lähtee irti saranoistaan, jolloin jäljelle jää toi nappi. Uusi on kolvattu kiinni ja porattu sokka korvattu 2,5mm ruuvilla. Kierteisiin vielä lukite ja paketti kasaan. Samalla tavalla se naksuu kuin vanhakin, ja mittarillakin katsottuna pitäis toimia. Vanha kytkin oli kuorestaan ihan mekaanisestikin rikki, joku klipsi tai liimaus pettänyt ja ihan sormilla tunsi miten kuorten puoliskot antoivat periksi. Jäi vaan toi uusi ruuvin kanta sen verran korkeaksi vanhaan upotettuun niittiin verrattuna, että piti keppirungosta puukolla kovertaa ruuvinkannalle tilaa... Onneks nykyään on kaikki muovia.:D Jaa joo. Toi kytkin maksoi pari euroa ja ruuvi 30 senttiä. Uuden vaihdekeppipaketin hinta oli jossain 500 euron hujakoilla....:D Tai katotaan nyt ennen ku toi on kasassa, että toimiiko....:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178221 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178220 |
Nyt on Jeeppi kasassa ja toimii kuin uusi!
Kerrankin sai halvalla kuntoon!:cool: Ja ihan pelkän nettivideon ohjeiden mukaan avattu ja kasattu ilman sen suurempaa ammattitaitoa. Koomista, että melkein vaikeinta oli saada auton kello asetettua oikeaan aikaan... Suurin osa osista on kiinni ihan muoviklipseillä ja lähti käytännössä ihan nyppimällä irti. ainoastaan konsolissa ja keppirungossa oli pari kierteillä varustettua kiinnikettä Mikrokytkin kotelossaan ja kotelo keppirungossa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178268 Keppirunko autoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178269 Maton pohja kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178270 Matto ja karttakaavio kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178271 Ja siihen konsoli ja muut muovilistat. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178272 |
Tänään oli hyvä päivä Jeepille. Ilmastoinnin vuodon syy löytyi eilen n. klo 15. Kennossahan oli vuoto, ulkokennon pystyrungon ja kennon kiinnikkeen välissä murtuma. Ilmastoinnin kennon yläosa on paksummalla rivoituksella ja siinä kiertää laatikon öljyt, onneksi rikkoutunut kiinnike oli tuon öljykennon alapuolella... Uusi Nissenin kenno (ovh n. 250€) tilaukseen eilen klo 15.30, ja tänään aamulla n. klo 8.25 kenno oli löytänyt tiensä Turusta Järvenpäähän. Ei voi moittia toimitusta eikä edes hintaa...
Kenno vaihtui uuteen alle tunnissa (sisältäen lounastauon), ja nyt tuntuu kaasut pysyvän sisällä, ainakin siihen malliin tulee kylmää. Kiitoksia jälleen "bj45lava". http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179575 Ja aamulla DHL kiikutti pihaan ameriikan paketin, joka piti sisällään Jeeppikrääsän lisäksi uuden välipiuhan hanskalokeroon iPodille, ja nyt se laite jopa latautuu kun autossa on virrat päällä. Ei iso vika, mutta kohtalaisen ärsyttävää kun joutuu parin päivän välein kaivamaan sen iPodin irti johdostaa ja lataamaan sen jossain muualla. Ja yleensähän sen akku loppui kun oli johonkin pidellä lähdössä ajamaan... |
Mukava lukea näitä kuvien kera höystettyjä juttuja. Ties joskus on omassa Jeepissä samat remontit edessä..
|
Ja samalla vaihtui myös vaihteiston jäähdytin. Se kun on ton ilmastoinnin kennon yläpää 10 cm matkalta samassa kenossa. Hieman ihmeteltiinkin ensin tuplaputkitusta ilmastoinnin kennolla
|
Muijan Jeeppiin laittelin tänään Omen sarjaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179843 Jäi viiminen nurkka kesken kun kuulemma kuuluu liian kova pauke... Perk€leen tiukassa osaa olla iskaritornin ala pultti!!! Mutteri aukes helposti ja naurahdinkin mielessäni että aukespas helposti... Ilmeisest on ruostunna puslaan kiinni... |
Lainaus:
Lainaus:
|
Joo, ei ollu toivoakaan noitten iskareiden alapulttien kanssa, jätettiin suosiolla kiinni. Kaikki mikä auki lähti niin irrotettiin, etuperää myöden. Sitten saikin iskaritolpan väännettyä ylhäältä irti, vaikka siinä oli edelleen kahden tuuman korokepala jatkona kiinni... Mutta ilkeä homma joka tapauksessa, jos ihan perus iskarinvaihtoa miettii...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=180203 |
Kauanko meni aikaa etuiskareiden vaihtoon?
|
Se kolmisen tuntia, kerran jousipuristin päähän ja muuta mielenkiintoista, tuolla kun oli jo ne +50 palikat välissä, niin ei tullu oikea ulos ilman etuperän löysäämistä kiinnikkeistä.
Kaikenkaikkiaan semmonen 4 banaanin homma asteikolla 1-5. |
Kevyt pesu, 120 000 km huolto ja jarrunesteiden vaihto, kelpaa taas talven ajella. Jos nyt vaan tulis se talvi, niin näkis onko noista renkaista mihinkään, vai vieläkö joutuu ruuvaamaan nastat alle... Vajaa kymppi noilla nyt rullailtu kesäkeleillä, eikä voi olla kuin tyytyväinen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=185786 |
Ergonominen "työasento", maasturiin sopiva jakkara on cityjeeppiin hieman liian korkea ;)
|
WH:n ohjaus naukuu/nitisee käännettäessä... Onko tullu muilla vastaan?
Esiintyy ainoastaan kuumilla keleillä auton oltua hetken ajossa, erityisesti kaupunkiajossa. Teki samaa jo viime kesänä mutta talvella malttoi olla hiljaa. Vähän kuullostais että vois tulla jostain tiivisteestä tai rintapellin läpiviennistä, tms. Ja jos jostain läpiviennin tiivisteestä tulee, niin mitähän sinne kannattais sumuttaa voiteeksi ettei ala enepää vonkumaan? |
Parissa (ainakin just nyt firman pihalla olevassa) on tullut vastaan että ratti hankaa johonkin kiinni siinä suojamuovien sisällä... Kiinnitin vain huomiota, ei ehkä sama juttu kuin edellä!! En ole tutkinut, mikä ääntää, kun ei ole tarvinnut, siinä autossa on ihan tarpeeksi puuhaa, kun vaan keksis tarpeeksi pienet kädet (pitää mm. kaivaa moottoriöljynjäähdytin esiin imusarjan alta, öljyä valuu norona)!!
|
Ok. Tuntuu mustakin että tulis enemmän sisäpuolelta kuin konehuoneesta, eikä kuullosta että tulis ihan ratista, vaan jostain kauempaa. Ja ääni on mulla ainakin vielä aika vaimea, narina/nauku/kitinä - tyyppinen, eli ei ainakaan suoraan mihinkään rattimuoviin hankaa.
|
Onkos joku laittanut päivä-ajovalo ledit näihin Jeeppilöihin?
Mistä olette ottaneet virran? Tuli ostettua sellaiset jotka menee entisten sumareiden tilalle. http://klauspeter8354.de/ebay/Tagfah...202in1/nr1.gif |
Mulla oli edellisessä WJ:ssä entinen omistaja laittanut vastaavan virityksen. En muista mistä oli virran ottanut, mutta yllättävän suuren johtohelvetin oli saanu aikaseks kahesta lisävalosta... Eikös niiden pidä palaa aina kun auto on käynnissä ja auton valot on pois kytkettynä? Ei siis saa olla erillisellä kytkimellä?
Ainakin tossa omassa WH:ssa tykkään että siitä saa valot milloin tahansa ihan perinteisesti päälle ja pois. |
No oha se komee!:cool:
Vähän taas helpotti tän päiväsen iskarijumpan jälkeen. Pitkälle ei tarvii tätä ketjua katella taaksepäin, nähdäkseen että viime kesänä vaihdettiin molemmat etuiskarit uusiin (Gabriel, made in USA). No tänään vaihdettiin vaan se vasen etuiskari, mikä oli oksentanut öljyt pihalle... Vittu taas mikä homma, kun se alapultti on edelleen jumissa ja siellä on edelleen ne korotuspalat yläpäässä. Onneks alkaa mennä jo rutiinilla. Uusi iskari on sekin merkkiä Gabriel, mutta valmistusmaa oli vaihtunut vuodessa Kiinaksi. :eek: Halpamaihin menee näköjään nykyään kaikki...:mad: Saa nähdä kuinka kauanko se kestää. Onneks voi leiman hakea vaikka heti, niin ei ainakaan ennen ens kesää tarvii etuiskareita vaihdella Iskarijumpan jälkeen tasapainotettiin vielä renkaat ja vaihdettiin ne ristiin, kun oli vanhat rautapainot ruostuneet ja kadonneet pesujen myötä. Edelleen huusi pahimmillaan toista sataa grammaa painoa renkaalle, mutta meno muuttui kyllä tasasemmaksi. Kiitos jälleen bj45lava. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193610 |
Hieno on, just sopiva kun on hieman korotettu :)
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tässähän kävi niin, että autoon laitettiin ensin noi korotuspalat ja isommat renkaat. Sitten vasta huomattiin että toinen alkuperäisistä etuiskareista vuotaa, ja silloin vaihdettiin molemmat. Sillon ois jo tehny mieli korottaa jousilla koko laite, mutta rahaa hupeni noihin vanteisiin ja renkaisiin sen verran, että korokepalat mahtui enää budjettiin. Kaikkiin kulmiin korottavat jouset + iskarit ois ollu kuitenkin lähemmäs tuhannen euroa yhteensä... |
Jeps.. kyllähän se noilla palikoillakin toimii :) Eihän siinä oikeastaan muuta ole kuin että menee jousitus aavistuksen jämäkämmäksi edessä kun vieteriin tulee hieman enemmän esijännitystä korotuspalikan takia.
|
Jaa, ei mulla ole ollut koskaan mitään ongelmia Gabrielin iskareiden kanssa, laitoin tohon meidän Commanderiin eteen sellaiset!! Monta iskaria kumminkin vuosittain myyn ja suurin osa on Gabrielia...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Pientä lepopäivän hifistelyä... Koiraverkkoa, parkkitutkaa, vararengasta, olutta...
Niin paljon vitutti kärry perässä peruutella, että pakko oli laittaa tappokytkin tolle parkkitutkalle tonne konttiin. Ei huuda enää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194006 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194009 Samalla tuli ruuvattua (ensimmäistä kertaa) vararengas irti, sille pesu ja suojamöhnä päälle. Ompahan muuten hieno systeemi toi rengashissi, ja toimii niinkuin Amerikkalaisen kuuluukin. Vanteen hienoudesta puhumattakaan! Noita pitäis saada kolme lisää niin vois heittää alle! Myös venttiilin sijoitus hakee vertaistaan... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194007 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194008 Ja koiralle kalterit ja uusi matto. Vihdoin sai aikaiseksi hankittua tuon verkon, vaikuttaa ihan pätevältä vaikka tollanen pikakiinniketarvikepaska onkin. Vaatii tosin vielä vähän tuunausta, on turhan takakenossa ja vie koiralta päätilaa turhan paljon, on sen verran reilusti niskatuista irti että joutuu noita ylimpiä tukiputkia lyhentämään että niin kallistettua eteenpäin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194010 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=194011 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Se on cobra tutka, ainoa toimiva tarvikemerkeistä.
Valmisti nissanin tutkat siis myös, et valitettavasti näin... |
Näin vuoden synkimpänä aikana sitä ihminen tarvitsee valoa. Toisin sanoen lisävalokuume.
Eli pitäis löytää joku hyvä ledipaneli WH:n keulalle, alkaa olla jo pää jumissa kun sitä viidakkoa on googlettanut. 80w Seeker alkais olla vahvoilla karsinnassa. Sen jälkeen ei kyllä auton omilla pitkillä tee oikeen mitään... Siitä sitten tulikin mieleen, että jos pitkät valot hoitaisi pelkällä lisävalolla, niin mitenköhän onnistuis tuon auton oman pitkän muuttaminen lähivaloksi? WH:n ajovalo (H11) on umpiossa erikseen pitkän valon (hb3) kanssa. Saiskohan siis tota hb3:sta muutettua jotenkin fiksusti ajovaloksi?? Kokemuksia/näkemyksiä? |
Lainaus:
Tuo lyhkästen tuplaus ei mahda onnistua.. pitäisi vaihtaa erilainen umpio. |
Paskoja nää Jeepit kun pitää peltiä laittaa pohjaan vaikkei oo vielä 9 vuotta vanhempi :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198775 |
Lainaus:
Tallenna |
Lainaus:
|
Lainaus:
Laitoin etureunaan paksummat pultit entisten pienten tilalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198793 |
Mitäs panssarit makso ja mistä tulivat? lisää kuvia vaan kehiin!
|
Lainaus:
Kuvassa jakolootan suoja http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198800 Pitäis keväällä ostaa karheemmat 265/70r17 renkaat. Nyt 245/75r17 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198803 |
Asiallisen näköisiä suojia. Jotain pitää ehkä nikkaroida tohon omaankin ihan mielenrauhan takaamiseks jos tulee ajettua enempi kärrypolkuja. Oliks noi jotain 3mm paksuja?
265/70/17 on aika hyvä koko näihin. Ei vielä överi, mutta tekee kuitenkin jo maastoauton näköseks. Itellä ton kokoset BF KO2. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198811 |
Ootteko mimmosia alustasarjoja pultannu nuihin uuskoppasiin?
|
Lainaus:
Juurikin noita BF:n KO2:sia olen kuolannut! Mitkä vanteet noi on ja millä ET:llä? |
Lainaus:
|
Tässä on myös 2" palikat jousien päällä ja 265/70 17 renkaat. Toi rengaskoko ainakin noilla mun Toyo:illa ja vakiovanteilla vaati 1" spacerit, ilman niitä otti eturenkas takaa kiinni sisälokasuojaan kun oli ääriasennossa käännettynä. 265/65 17 menis orkkisvanteilla vielä heittämällä..
Edit: Tiedä muistanko oikein, mutta olisko ton orkkisvanteen ET ollu jotain 50 tai 56... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193610 Tallenna |
Eikö näissä ollu että kaikissa ei oo tuota quarda drive nelikkoa? Mistä sen helpoiten erottaa? Ei oo tullu vielä kuolattua muuten ku nettiauton välityksellä, sillä konstilla ei oo vielä köyhtyny :D
|
Lainaus:
vaihdekepin alla lukee: "Quatra Drive II", jos autossa on se. https://www.youtube.com/watch?v=KR41MJcuo8c |
Lainaus:
Näin vissiin oli. Toi mun -09 on avoimilla perillä, ei lue kepin juuressa mitään. Hyvin kyllä hoitaa kevyen ristiriipunnan jarruilla mitä oon kokeillu, mitään pidempikestoista rymistelyä tolla ei ole ajettu. Alennusvaihde lukitsee jakiksen, ja jarrulla hillitsee sutivaa pyörää. Quadra Drivessa tais olla sähköset (automaattiset) lukot akseleissa. |
Lainaus:
http://i247.photobucket.com/albums/g...5/gc_ext12.jpg http://www.theautochannel.com/news/2...16/189790.html Tarvittaessa lukitsee tasauspyörästön 100%. http://www.jeepcommander.com/forums/...lsd-qd-ii.html QT2 lukitsee myös tarvittaessa keskitasauspyörästön nopealla puolella. Olen ollut kyllä QT2:seen todella tyytyväinen! :) |
Lainaus:
Tallenna Tallenna |
Lainaus:
|
Lainaus:
Linkissä lisää vanteista: http://www.uspartsperformance.fi/kmc...ies-xd818-17x9 Ja tosta linkistä voi kattoo tarkemmin eri voimansiirtoja jotka ollu saatavilla. Ja itseasiassa takaveto versiokin ollut olemassa. http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm Eli kolme eri nelivetoa, Quadra-Trak 1 ja 2 sekä Quadra-Drive 2. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Onko sulla Ome vai palikat? |
Lainaus:
Korotus on 2" palikoilla ebaystä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kuva valehtelee väliä suuremmaksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198841 |
Isompaa alle vaan ja modaa ton jos tarttee. Pikku homma sinänsä, hyviä kuvakertomuksia aiheesta netissä ja peltikanttihan se vaan on. Tärkeintä lienee kunnon ruostesuojaus sen pellin muokkauksen jälkeen.
|
Lainaus:
|
Ei ottanu mulla tohon pattiin kiinni orkkisvanteilla uusilla 265/70 17 renkailla, oli sitten spaceri tai ei. Takaa sisäreunasta hiersi ilman spacereitä ääriasentoon käännettäessä. Mutta silloinkin juuri sen verran että oli sisälokasuojan pelti (mulla ei ainakaan siinä kohtaa ole muovia päällä) kiillottunut, olis kyllä maalit syönyt ajan mittaan.
|
Onko teille vinkkejä mitä näistä kannattaa ottaa huomioon jos ja kun :D tämmöstä rupean ostelemaan? Onko jotain tyyppivikoja tms. Katellu siis nuita wh koppasia 3l koneella
|
Amerikan jeeppifoorumilla on ostajan opasta. Toki diesel juttuja huomattavan vähän. http://www.jeepforum.com/forum/f67/b...-read-1458434/
|
Mun vinkki ois tietysti että osta Hemillä! on makia töristellä menemään ja on viimesen päälle peli. :D
|
Lainaus:
Vaikkei mulla kilsoja tuukkaan juuri mitään niin nuo bensamaasturit on kyllä jo nähty. Vitara imi 15 ja nykynen 4l cherokee 23. Vastaavassa ajossa pajero 10 ja hiluxi 12. Eli seuraava on taas diesel :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei nyt ainakaan muuta tule mieleen. Perä ulisee, muttei ole ajoa haitannut. Nyt mittarissa 205tKm. Meillä ajettu 35tKm. En vaihtaisi mihinkään. Itsellä on ollut 3.2 automaatti Pajero, Jeep KJ ym. Rahaa menee lähinnä varusteluun :D |
Lainaus:
En kyllä äkkiseltään muista että itellä olis parempaa vehjettä ollut. -09 WH:ssa nyt 135tkm mittarissa, mistä itelle kertynyt viimeiset 50tkm. Onhan toi vielä tuore ja kohtuu vähän työnnetty, mutta eipä siinä oikein yhtään kunnon vikaakaan ole ollut. Kone on aika vakuuttava, ja jos kiveniskemistä aieheutuneita pintakukkia ei lasketa, niin eipä toi mistään tunnu olevan vielä edes ruostunut. Ainoat viat on ollut se vaihdekepin asennontunnistin ja vuotava etuiskari, niistä aiempana ketjussa. Edit: Ja hehkut vaihdettiin viime talvena, useampi oli mykkä. Tallenna |
Jouluhuoltoa ja pari joululahjaa.:) Öljyt vaihtui koneeseen, periin ja jakikseen. Sen jälkeen alapallojumppa, molemmat väljät vaihdettiin Moogin nipallisiin niveliin. Ja sen verran hirvittää öljynjäähdyttimen mahdollinen vuoto, että varmuuden vuoksi pesuaineen paisuntasäilöön ja uudet nesteet. Ja joululahjaksi keulalle 80w Seeker 20X ja panssaria pohjaan!:cool:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199304 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199303 Takaperään oli päässyt kumitulpasta kosteutta, piti avata koppa että sai sen harmaan oksennuksen ulos... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199302 Jakolaatikon täyttöpullo.:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199297 Seeker on ehkä aavistuksen alhaalla, mutta istui tonne kuin nenä päähän. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199296 Valo ja pellit kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199295 Tolla kyllä näkee! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199301 Tossa vielä pallonvaihtoprokkista. Pahoittelut pään kallistelusta, mutta Palsta jostain syystä kääntää kaikki puhelimen kuvat vaakaan... Tallenna |
Kyllä ne vedet on huohottimen kautta sinne perään päässy. Tyyppiongelma Chrysyn perässä, samoinkuin sen huohotinyhteen tukkoon ruostuminen (juuri siitä kosteudesta johtuenm ruostuu umpeen), tarkistas se yhde myös irroittamalla se, koska muuten tuikkaat ne ruosteet sinne perän sisään... Kuukausi sitten tarkistin 2008 -mallin yhteen ja tukossa oli....
|
Tarkoitus oli vaihtaa noi peräöljyt kohta uudestaan, kun tota harmaata ei saanu kaikkea kunnolla ulos. Täytyy samalla tarkastaa huohotin. Missäs sen letkun yläpää muuten on? Mä oletin että vesi olis mennä siitä kumipropusta, kun aika surutta on tulla painepesurilla pestyä tota alustaa.
|
Lainaus:
|
Toisella saitilla oli puhetta puskureista.
Tällainen löytyi: http://www.logansmetal4x4.com/grchwkfrwibu.html http://ep.yimg.com/ay/yhst-133332051...h-bumper-2.gif |
Ei vaan taida -09 autoon saada teräspuskuria leimattua ihan helpolla..? Vaikka nyt olis etupuskurille tarvetta, nyt on nimittäin vastahuollettu laite mällätty.:mad: Vaimo otti Jeepillä vastaan kolmion takaa tulleen corollan. Laitan kuvia kun pääsen koneelle...
|
Pitäisi olla se maaginen e- hyväksyntä. Se kun tekee 4-6mm:n teräslevystä valmistetusta puskurista turvallisemman, kuin itse tehty vastaava puskuri on :rolleyes:
|
Jeep vs Toyota. Tämä erä Jeepille. Eli se siitä jouluhuollosta sitten... Corolla haastoi paikallisen kylän keskustassa kolmion takaa Jeepin, ei olisi kannattanut. Vaimo pyyhkäisi Jeepillä pölyt Corollan keulasta.:eek: Ei onneksi henkilövahinkoja. Jeepin pinnasta meni puskuri, lokasuoja ja etuovi. Muut vaurioit selviää tarkemmin myöhemmin, mutta tuo eturengas siirtyi taaksepäin noin 5-0 senttiä. Alle vilkaistuna ainakin tukivarsi näytti ehjältä, raidetanko ihan mutkalla. Ratista kyllä pyörät kääntyi kun avustin hinurin lavalle. Veikkaan että se peltinen etukelkka, mihin tuo alatukivarsi tulee kiinni, on ainakin antanut periksi. Nähtäväksi jää mitä muuta. Joutuu nyt yhden viskin kaataa mukiin, sen verran sylettää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199322 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199324 Ja tässä vastapuoli. Vaurioita ei kannattane erikseen luetella... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199326 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=199325 |
Jo on rysähtäny, ainakin tojokuski tietää olleensa kolarissa! toivottavasti tulee vielä kuntoon hieno jeeppi, kerro sit mitä kaikkea meni uusiks.
Toi ylempänä oleva rautapuskuri ois kyl magee. Ehkä vähän ulkonevan näköinen jos ei meinaa vinssiä laittaa.. mut sittenhän se ois hyvä laittaa samalla! :D |
Jos vaan joku tietää mistä saa E-hyväksyttyjä vinssipuskureita tähän laitteeseen niin mielelläni vaihdan ton muovin teräkseen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 21:11 (GMT +2). |