Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hilux ln65, Kuka korotti hiluxini? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136035)

Slazha 25.06.2015 00:14

Hilux ln65, Kuka korotti hiluxini?
 
Tulipa hommattua kaverin (nbf) kanssa hiluxi josta tarkoitus rakennella laite jolla pääsee vähän maantietäkin pidemmälle.

Auton meille tullessa oli alla 245/75R16 loppuun ajetut mud terrainit, heti kun lähdettiin testaamaan maasto-omituisuuksia niin ensimmäiseen ojaan kiinni :D

Eli siis rengaskaupoille ensimmäisenä, Uimaharjun? läheltä löytyikin 285/75R16 (tuumissa vähän vajaa 33") käytetyt insa turbot jotka ovat osoittautuneet erittäin hyväksi hankinnaksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177681
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177685
Seuraavana olikin vinssin hankinta, joksi valikoitui powermaxin 9,5 luonnollisesti sinkki ei ollut vaihtoehto
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177684
Vinssi saatiinkin yllättävän syvälle ilman syylärin siirtoa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177682

Ja koska Ilomantsin safari painoi päällensä ja pelottelivat että grande final siellä on hirveän ojan ylitys jossa vettä kolmatta metriä niin pitihän se snorkkeli viritellä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177680
Summa summarum, Ojakin kierrettiin yhtiökumppanin painostuksesta huolimatta


To do:
-Flat bed > done
-Palkkihelmat ja Jonkinlaiset kaaret korin ympärille > done
-Etukardaanin ristikoiden vaihto
-Lehtijousien helojen vaihto> done
-Etulukon hankinta ja asennus
-Takalukkoa kokeillaan soveltamalla ;) > done
-Hitsausta katsastukseen > done
-Jarrupaineen säätimen korjaus (jos joltain löytyy ehjää niin saapi tarjotella vaikka privalla) > done
-Takavalojen asennus ja kytkentä > done
-Välitetty jakolaatikko
-Takaiskareiden muutos
-Takajarrujen puhdistus ja vetoakselin stefojen vaihto > done



To be continue

hiluvitkutin 25.06.2015 05:25

Näissä muute tehty soa jo tehtaalla...mut hyvä siitä tulee.

Slazha 25.06.2015 06:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1233908)
Näissä muute tehty soa jo tehtaalla...mut hyvä siitä tulee.

Aina sitä oppii uutta

nbf 25.06.2015 06:26

Tässähän on myös jonkun puljun sopivasti korottavat jouset. Sanohan se myyjä sen nimenkin mutta ei kyllä pysty muistamaan. Dobinsonin iskarit siellä ainakin on

Hailux 25.06.2015 06:32

Menikö etupuskuri romuun vai olisko jouten?

Hyvältä näyttää ;)

nbf 25.06.2015 16:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1233917)
Menikö etupuskuri romuun vai olisko jouten?

Hyvältä näyttää ;)

Etupuskuri pitäisi löytyä tuosta nurkalta

kellukka 25.06.2015 16:37

Johan on auto komistunu kun viimeks tokmannin pihassa näin. renkaatkin istuu kun nenä päähän:D

nbf 27.06.2015 09:54

5 Liiteet
Slazha makaa jossain krapulassa niin edistin hiluxin katsastus kuntoa deletoimalla lavan kun vähän vaikutti isolta hommalta alkaa hitsaamaan tuota kaukaloa läjään.

nbf 27.06.2015 09:55

No perse! Ne meni kupeelleen nuo kuvat mutta kääntäkää päätä :D

jamba 29.06.2015 09:52

Hyvä meininki, jatkoa odotellaan :)

Vilkutin 30.06.2015 05:45

Kyllä siitä peli tulee... !!

nbf 12.07.2015 10:38

1 Liiteet
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1303.JPGNyt kun hitsi koneen jaksoin viritellä niin piti vähän hahmotella flatbediä. Ens viikolla jos saisi aikaiseksi käydä putken taivuttimen niin vois tehdä myös kaaret kiertämään hyttiä. Tarkoitus olisi siis että c-pilarin kohdalta menee kaari yli ja siihen tuo/nuo viistot putket kiinni.

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1303.JPG/_smaller.jpg
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1303.JPG

nbf 12.07.2015 10:47

Käytiin tuossa perjantaina koettelemassa vähän hilux ja suzukia. Muuten reissu meni hyvin mutta kun päästiin noin 60m niin hilux oli kiinni, vinssi kiinni ja siinä vaiheessa huomattiin että laturin hihna on irti ja ei yhtään virtaa. Joten ajelu meni sitten pelkästään suzukilla ajeluksi.
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1287.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1289.JPG/_smaller.jpg
rescue rangerit tuloo :D

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1293.JPG/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/1297.JPG/_smaller.jpg

Maitten omistaja tarjos vielä höyrypesun autoille niin sai puhtaana kotiin ajella.

Jos tätä nyt sattuu joku paikallinen offiharrastaja lukemaan niin tässä iiksenvaaralla olisi mahdollista rymytä mutalikossa ja suossa vain 10km joen kaupungista. jos vaikka sitten minuun sitten yhteyttä jos haluaa kaydä ajelemassa niin käyn opastan

nbf 12.07.2015 17:12

Eihän sitä malttanut olla turaamatta lisää

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

Otin meidän tiimin taiteellisena johtana vapauden toteuttaa putki suunnittelua ilman auton toista omistajaa joten kaikki putket on vielä repäsemällä irroitettavissa ;)

nbf 01.08.2015 07:58

Eka versio keulaputkista sai väistyä ja nyt koppiakin kiertää ihan meidän tiimin oma näkemys korin ulkopuolisista turvakaarista.:D
Palkki helmatkin saatiin paikoilleen ja raivokkaan noin kahdeksan tunnin hitsaamisen jälkeen hilux alkas olla melkein ruoste reikä vapaa.

Etu pyöränkaaret tuli avarrettua siinä samalla kun rälläkkä sattu käteen. kuvat on vähän huonoja mutta leikattiin silleen että etulokaria ei saa enää koriin kiinni joten hitsattiin sitten helmapalkkiin alalaidat kiinni.

Kaveri joka on parmesaani vai mikä se puutaiteilija nyt onkaan niin lupas tulla tekemään vanerista lavanpohjan ja mukavan pikkulaatikon jossa voi säilyttää liinat ja kumpparit jne.

Olutta on mennyt noin 3 koppaa, putkea vähän vaille reilusti, hitsilankaa useita metrejä, laikkoja 20kpl, peltiä hyvin vähän, kaksi t-paitaa, useita palo jälkiä ukoissa ja pari rälläkän viiltoa mahassa mutta kyllä se siitä valmistuu TML:ään :cool:


http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

Pipalukki 04.08.2015 16:12

Mitä kävi lavalle ja lavakatteelle?

Ab3 04.08.2015 20:04

Nähdäänkö tämä TMLtrophy2015? :eek:

Slazha 05.08.2015 16:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pipalukki (Viesti 1241440)
Mitä kävi lavalle ja lavakatteelle?

Myyty
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 (Viesti 1241494)
Nähdäänkö tämä TMLtrophy2015? :eek:

Tulossa ollaan juukaan

nbf 06.08.2015 15:23

Itseasiassa lavakate ja lava ilman etukaarta löytyy.

nbf 07.08.2015 05:43

Hilux alkas olla pikku hiljaa katsastus kunnossa. Vielä rek.kilven valo, jarrujen ilmaus ja etuvilkut paikalleen niin leimahan tulee että heilahtaa :rolleyes:

Takaperäkin on nyt kiristetty silleen että pitäsi pitää. lisättiin jousien alle 5,9mm rikkaa joten voisin ainakin kuvitella että pitää.

Eilen saatiin uudet takajarru hilut paikalleen ja käsijarrukin toimii ekaa kertaa meidän aikana :)

TML:llään ollaan varauduttu vara laturin hihnalla, laina vara etukardaanilla ja jos vaan jonelta vielä joutaa lainaan niin käydään yksi murros ihan kaiken varmuuden välttämiseksi.

Slazhalla on parempia kuvia mutta laitan yhden tälläsen teaserin :D
http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

Tuo kuskin ovi pitäisi vielä vaihtaa kun alkaa olla melko huonossa hapessa. Onneksi paikalliselta toyota varaosa dealeriltä (-jone-) löyty ovi ja oikeassa värissä vielä :D

-JoNe- 07.08.2015 15:54

Millon tuut tikkupaketit hakee?

nbf 09.08.2015 18:58

Koeajot suoritettu muutosten jälkeen ja takalehdet on vähän turhan jäykät kun tuo lava lähti. Käytännössä joustoa ei ole:mad:

Takaperän kirraaminen onnistui hyvästi ja nyt jauhaa jatkuvaan kahdella takaa :).

Huomenna pitäsi ajaa jo katsurille ihmeteltäväksi. saas nähdä mitä mieltä pojat on hiluxin muutoksista.

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_smaller.jpg

GrapL 10.08.2015 13:17

Miten noi takaloksut on tehty?

Hitto ku näitä flättibedejä kattelee nii omaankin tekis mieli sittenkin tehä.. mut onneks runko on nii tilkkutäkki että pakko "pukea" se alkuperäisen lavan alle piiloon.. :D

nbf 10.08.2015 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GrapL (Viesti 1242528)
Miten noi takaloksut on tehty?

Hitto ku näitä flättibedejä kattelee nii omaankin tekis mieli sittenkin tehä.. mut onneks runko on nii tilkkutäkki että pakko "pukea" se alkuperäisen lavan alle piiloon.. :D



Ihan vaan turvakaari putkesta taivuteltu ja siihen pelti päälle.

nbf 10.08.2015 21:14

Eihän hilux meinaa millään lopettaa tuota vastustamista. Kävin tänään katsastus setien kanssa juttelemassa ja tulos oli että roiskeläpät asennettava taakse ja lavasta teräviä reunojen poistoa. Samalla reissulla päätti antautua etuvetarin stefa vasemmalta taas kerran. Etupyöränlaakerikin oli päättänyt antautua vuorostaan oikealta ja raidetangonpää väljä.

Huomenna toivottavasti saadaan vinssin osat takaisin jotta saa vinssin kasattua.
Tilasin tänään offroad tarvikkeelta liftin ja sille pitäisi paikka keksiä ennen tml:ää.
Vähän tuntuu että aika loppuu kesken mutta ei pidä luovuttaa :D


Tämän päivän saldoa kuitenkin:
Lehtijousten helat etuakselille vaihdettu
Takajarru sylinterit uusittu, kengät laitettiin jo aikaisemmin
Edestä jarruputki katkaistu ja uusi käyty joka ei käynyt :mad:
Pyöristelty lavan nurkkia väliaikaisratkaisulla
Juotu kahvia
Tunkki säretty

Sorjonen 11.08.2015 08:46

Te vielä miun lähön jälkeen työintoa täynnä ollessa vielä tunkinkin säritte, kun oli niin racing tyyliä:D
Jos nyt meni jo uus stefa siellä edessä, niin veikkaan että etuperän huohotin on tukossa.

nbf 11.08.2015 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sorjonen (Viesti 1242695)
Te vielä miun lähön jälkeen työintoa täynnä ollessa vielä tunkinkin säritte, kun oli niin racing tyyliä:D
Jos nyt meni jo uus stefa siellä edessä, niin veikkaan että etuperän huohotin on tukossa.


Joo oli niin racing moment tilanne että tunkki otti ja petti :D

etuperän hohotus pitäisi olla kunnossa mutta tsekataan sekin vielä

nbf 11.08.2015 20:46

Nyt on hilux taas pyörillään. Huomenna tarjota taas leima sedille.

Tämän päivän saldoa:
Kiristettiin etupyörän laakeria
Raidetangonpää vaihdettiin
Yks uus jarruputki
Kasattiin vinssi ja rasvattiin hyväksi. Ei oo ikinään noin hyvin pyöriny :D
Roiskeläpät asennettu
Koeajo suoritettu ihan maastossa

Slazha 11.08.2015 21:00

Lukkokin piti takana hyvin.
Vielä pitäis ne suunnistusvälineet kehitellä jostain.

Vielä on aika pitkä to do lista ennen kisoja, vinssin osien saaminen onneksi toimi hyvin (kiitos maplehill)

nbf 12.08.2015 18:32

Leimaa tuli. turvakaaret ja lava muutoskatsastettu.
Niin se to do lista vaan lyhenee toisesta päästä ja toisesta päästä pitenee :)

Slazha 17.08.2015 16:28

TML-Trophy käyty ajamassa ja sinnehän se levis. Kääntövarsi "pässinsarvi" meni poikki tiukassa vinssaus tilanteessa.

Muutamia parannuksia autoon on tehtävä ennen seuraavia isompia ajoja:
To do:
-Perien vahvistushitsaus
-Pohjapanssarit
-Vaihteiston kannatimen "sheivaus" pienemmäksi
-Perien huohotuksen parantaminen

https://lh6.googleusercontent.com/Wr...P4g=w1559-h679

nbf 18.08.2015 09:48

ja takajousilatien vähennys

Slazha 06.09.2015 21:56

Päivitellääs tätäkin hieman, mitään ihmeitä ei ole vielä tapahtunut auton suhteen muuta kuin kovaa ajoa

Tässä vähän vielä TML-trophyn tuhoja ja korjaus kuinka päästiin tien varteen kun ei siihen hätään uutta ohjausvartta löytynyt
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181153

remontin korjausta Juuassa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181152

Rasteja hakemassa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181151

Siinä jonkunmoinen tölkki kuva
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=177683

Slazha 06.09.2015 21:59

Juuan safari 29.8
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181156

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181154

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181158

SERMAX 07.09.2015 05:08

Hienon näkööstä toimintaa hyvä hieno kattella..................:D:D:D:D:D

Slazha 21.09.2015 21:04

Jahans tulipas suunniteltua syylärin siirtoa "lavalle", flekti ja syyläri löytyy jo niin ei tarttee enää kun putkea, muutama mutka, letkua ja lämpöanturi

Tuostapa muutama kuvatus
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181982
Tarkoitus siis laittaa tuohon työkalulaaatikon päälle viistoon

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=181984

Slazha 25.09.2015 21:54

Yksin puheluksi taitaa mennä mutta menköön :rolleyes:

Vanha syyläri keulilta purettu ja vinssipeti rälläköity irti ja mallailtu uudelle kohtaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182085

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182087

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182088

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182081
Tuli Ratti vaihdettu rallimalliin, ei oo paljon orkkista pienempi

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182083
Keskiö löytyi niinkin läheltä kun australiasta

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182084
Ja valmis tuote

Slazha 28.09.2015 20:00

Tuonne se sitten lopulta sijoittui
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182305

Vielä pitää toisen putken reititystä muuttaa pari senttiä kun ottaa etuakselintuentaan kiinni jousto tilanteessa.

Pienen testin jälkeen ei safari ajossa todennäköisesti tarvitse flektiä pitää päällä ollenkaan.

Jokuko 29.09.2015 15:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 1253150)
Tuonne se sitten lopulta sijoittui
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182305

Vielä pitää toisen putken reititystä muuttaa pari senttiä kun ottaa etuakselintuentaan kiinni jousto tilanteessa.

Pienen testin jälkeen ei safari ajossa todennäköisesti tarvitse flektiä pitää päällä ollenkaan.

Nyt jos vielä syylärin saatte tukkoon ni pitää syvällä mennä :D

Slazha 29.09.2015 16:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jokuko (Viesti 1253305)
Nyt jos vielä syylärin saatte tukkoon ni pitää syvällä mennä :D

Eiköhän se(kin) onnistu meiltä :D

Slazha 05.10.2015 17:26

ohjaustehostin kiristinrullan laakeri tuli vaihdettua kun rupesi pitämään älämölöä, laakeri oli 6204-2rs
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182598


Koska kuvat on kivoja ja paukkajassa tuli käytyä testaamassa onnistuiko syylärin siirto niin tässä pari ajo kuvatusta

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182600

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182601

Loppuun vielä vähän ensi talven projektin osia:cool:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182599

Slazha 09.10.2015 19:34

Tähän asti työvalojen ja flektin sähköt oli "pinta-vetona" koska suutarin lapsella ei ole kenkiä :D (molemmat auton omistajat siis autosähkäreitä)

Niin tuli ne siirrettyä kuivempaan paikkaa hytin kattoon.

Alla kuva keskeneräisestä sähköpääkeskuksesta irrallaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182690

Myös syylärille tuli tehtyä tuulenohjain että saa ajoviimaa matkaajossa ja paisuntasäiliökin laitettiin.

Slazha 11.10.2015 14:09

Ilomantsissa ajeltiin 10.10 ja mukavaa oli, kalustovaurioitakin tuli sen verran että tehtiin takakardaaniin mutka

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182776

Slazha 20.10.2015 19:05

Tulipa vähän pestyä ja koeajettua autoa Ilomantsin safarin jälkeen. No eihän se nyt ihme jos vähän kolisti ja ravisti pois sieltä ajellessa
-Takakardaanissa mutka
-Kardaanin kannatin laakeri paskana kun kivi osunut siihen
-Etukardaanin ristikot kaput (vanhoja vikoja)
-Vasen etuvilkku rikki
-Vasen takavalo särki
-Eturengas vuotaa
-Etuperässä reilusti vettä
-Etuvetarin stefa vuotaa
-Raidetanko ottaa perään kiinni
-pässinsarven kartiomutterit melkein irti
-pyöräkotelossa nyrkin mentävä reikä
-Pakoputki taittunut kiinni runkoon (kolisee)

oli kyllä melkonen kestotesti ilomantsissa :D:D

nbf 29.11.2015 10:30

Viimeksi Värtsilässä ajaessa auto ei mennyt mihinkään kun oli niin märkää ja pehmeää yhdistettynä noihin nykyisiin pizza leikkureihin. Pidettiin teamin sisäinen kokous ja hommattiin renkaat 39,5x18x15" 12" leveällä bead lock vanteella.

Talven aikana alle siirtyy hj:n akselit. Rangen mutka jakarit eteen ja taakse suorat ranget. Sattu hyvä tuuri kun löyty mutka jakarit sumuisilta saarilta :cool:

Kaikki tavarat on. Nyt olisi enää aloittamisen vaikeus :D

Kuvat on kivoja

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_img1280.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_img1280.jpg

http://nbf.kuvat.fi/kuvat/hilux/IMG_...G/_img1280.jpg

-JoNe- 29.11.2015 10:48

Anssi, muistatko sillon ku ostitte auton sanoneen näin: Autoon ei tehä mitään muuta ku pakolliset katsastukseen, vähä karkeemmat renkaat alle ja happee. Sitä ei aleta hifistelemään ja rakentamaan :D:eek:

Pahasti näyttää että alkaa mopo karkailla lapasesta vai oonko ihan väärässä..?

Ab3 29.11.2015 11:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1266654)
Anssi, muistatko sillon ku ostitte auton sanoneen näin: Autoon ei tehä mitään muuta ku pakolliset katsastukseen, vähä karkeemmat renkaat alle ja happee. Sitä ei aleta hifistelemään ja rakentamaan :D:eek:

Pahasti näyttää että alkaa mopo karkailla lapasesta vai oonko ihan väärässä..?

http://www.9xxfin.com/forum/files/mopo.jpg

nbf 29.11.2015 11:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1266654)
Anssi, muistatko sillon ku ostitte auton sanoneen näin: Autoon ei tehä mitään muuta ku pakolliset katsastukseen, vähä karkeemmat renkaat alle ja happee. Sitä ei aleta hifistelemään ja rakentamaan :D:eek:

Pahasti näyttää että alkaa mopo karkailla lapasesta vai oonko ihan väärässä..?


Voi olla että jossain vaiheessa se mopo lipsahti hanskasta ja eipä sitä oo sen jälkeen näkyny :D

Ab3 29.11.2015 12:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 1266667)
Voi olla että jossain vaiheessa se mopo lipsahti hanskasta ja eipä sitä oo sen jälkeen näkyny :D

Kerra nyt rupeette tekee, niin laittakaa suoraan 61-akselit. Onpaha lukot jne.. :)

Tiesti jos huletta löytyy niin porttaalihilux vois olla kova juttu :D

nbf 29.11.2015 13:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 (Viesti 1266681)
Kerra nyt rupeette tekee, niin laittakaa suoraan 61-akselit. Onpaha lukot jne.. :)

Tiesti jos huletta löytyy niin porttaalihilux vois olla kova juttu :D

Niin siis ne akselit mitkä meillä on niin on lukolliset ja levyjarrut joka nurkassa, longfieldit jne. eli valmiit akselit :cool:

Slazha 29.11.2015 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1266654)
Anssi, muistatko sillon ku ostitte auton sanoneen näin: Autoon ei tehä mitään muuta ku pakolliset katsastukseen, vähä karkeemmat renkaat alle ja happee. Sitä ei aleta hifistelemään ja rakentamaan :D:eek:

Pahasti näyttää että alkaa mopo karkailla lapasesta vai oonko ihan väärässä..?

No onhan ne 39,5 nyt vähä karkeemmat :D ja ainahan näissä jotain laittoa on

Kun ei sillä päässy mihinkään enää niillä kottikärrinpyörillä:cool:

Viipo 29.11.2015 17:58

Onkos hojon akseleissa vielä 3.7 välitykset? Riittääkö moottorissa vääntö pokkereille, vai tuleeko jakikseen välitystä?

Slazha 29.11.2015 18:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1266750)
Onkos hojon akseleissa vielä 3.7 välitykset? Riittääkö moottorissa vääntö pokkereille, vai tuleeko jakikseen välitystä?

Bj:n välitykset pitäs olla ja jakikseen tulee myös välitykset, turbopakosarja ja turbokin löytyy hyllystä

Slazha 08.12.2015 21:15

Hiluxin vakio 8" akselit koeponnistettu 39,5" boggereilla. Isoryn pikkujoulu ajoissa naureskellen kaikki kertoivat ettei akselit kestä :D


Noh se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa niin vain kesti akselit ehjänä vaikka säikäyttikin yhdessä ylämäessä että nyt hajos murros mutta etukardaani vain luiskahti liu´ustaan, kardaan paikalleen ja matka jatkui

Jos tässä vielä joulun pyhät ajelisi näillä akseleilla ja alottaisi vuoden vaihteen jälkeen laittelemaan HJ:n lukkoakseleita alle.

Joten To Do lista:
-Etuvinssi siirtää taakse
-Eteen high speed vinssi
-Alustan kierteytys, jakarien korvakot akseleihin ja runkoon, (eteen rangen mutkajakarit, taakse normi ranget)
-HJ:n akselit ja ohjaus sovitella alle
-Paineilmakompura ja linjasto
-Akun siirto lavan alle
-Turbon asennus
-Jakovaihteiston välitykset

hiluvitkutin 08.12.2015 21:27

Juu kyllä ne kestää ku ajaa sillai ettei kytkimellä repäsyä anna tai jätä jossai rinteessä pomputtamaan tms.
Olikos siinä jakoaskissa keppi muute mukana minkä toin?
Jos ei ni onko tarvetta. Ja jos ei ollu ni täällä se pitäs vissii olla.
Hj välityksilläkö? Ei kannata sitte ajella kovin isoilla vaihteilla tiellä, laatikoita saattaa mennä... ja metässä kannattaa välttää isoa puolta☺

Slazha 08.12.2015 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1269087)
Juu kyllä ne kestää ku ajaa sillai ettei kytkimellä repäsyä anna tai jätä jossai rinteessä pomputtamaan tms.
Olikos siinä jakoaskissa keppi muute mukana minkä toin?
Jos ei ni onko tarvetta. Ja jos ei ollu ni täällä se pitäs vissii olla.
Hj välityksilläkö? Ei kannata sitte ajella kovin isoilla vaihteilla tiellä, laatikoita saattaa mennä... ja metässä kannattaa välttää isoa puolta☺

Ei ollu heppiä, siihen jakolaatikkoon vaihdellaan välitykset niin ei kepillekkään ole tarvetta, ainakin jos suunnitelmat eivät muutu.

HJ:n akseleissä pitäisi olla BJ 4.?? välitykset että on ne vähän harvemmat mitä HJ vakiot. Nykyisessä vaihdeaskissa oli jo vähän epäilyttävän väriset öljyt viimeksi kun vaihdeltiin, pitänee yksi päälaatikko ottaa jemmaan ja kunnostella valmiiksi uusilla laakereilla

Edit: onhan sitä mietitty 5.29 välityksiä periinkin jos jostain halvalla löytys

Slazha 30.12.2015 15:55

Noniin, eiköhän sitä ajelut ole hetkeksi ajeltu. Tänään pesin auton ja ajoin talliin.

Jos sitä alkais sovittelemaan niitä HJ:n akseleita alle ja tilailis jostain sen jakolaatikon välityksen.

Laturi(t) ja vinssin releboksi pitää ainakin puhdistaa, tuntuvat jumittelevan aina sillon tällön. Startin tilasinkin jo uuden kun entisellä ei tahdo kylmänä oikeen lähteä käyntiin.

Slazha 04.01.2016 21:00

Etuakseli nykästy alta pois ja HJ:n akselia alettu suunnittelemaan alle.
Kyllähän se sinne tuntus mahtuvan vaikka akselin yläpuolelle tuleekin ahdasta: jouset, jakarit, panhard

Tuli tuossa pohdittua että miten tarkka kardaani on kulmasta että se tulee oikein?
http://www.jeepforum.com/forum/attac...t-geometry.jpg

Täytyykö molemmat laipat saada samaan kulmaan?

nuti-90 04.01.2016 21:14

https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
mielestäni hyvä video tähän väliin

Slazha 04.01.2016 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 1274972)
https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
mielestäni hyvä video tähän väliin

Tätä videota etsinkin mutten löytänyt

nuti-90 05.01.2016 12:00

Eli kyllä pitää olla kumpikin nivel samassa kulmassa.. ja vielä tuossa sinunkin kuvassa viimeinen kohta eli nivelet samansuuntaisesti

Slazha 21.03.2016 20:56

Päivitellääs tätäkin välillä vaikkakin ilman kuvia, kun luuri ei suostu olemaan yhteistyöhaluinen tietokoneen kanssa.
Eli seuraavaa on tapahtunut talven pimeinä iltoina:

Eli HJ:n etu akseli iskarin kiinnikkeitä, kardaania ja korvakoiden yms vahvisteluita vaille valmis. Tämä kokeillaan saada päästäisen aikana saada nippuun

Huomenna pitäisi saapua myös välitykset jakolaatikkoon (yksi irto jakis löytyy niin pääsee siihen kasailemaan)

Tuli ostettua myös Runvan high speed vinssi joka yritetään istuttaa lavalla.

nbf 14.04.2016 07:48

1 Liiteet
Nyt on koeajo ajettu uudella etuakselilla. Toimii hyvin.
vakio taka-akseli potkastu pois alta ja uusi on siinä huulilla. Vähän ehkä tuli reviteltyä tuon korkeuden kanssa mutta eipähän oo pohja heti raapimassa :D

nbf 28.05.2016 10:02

9 Liiteet
It's alive!!!

Taka-akselikin saatin paikalleen. Ekat offailut ajettu ja yks asia on vasta pitänyt korjata, unohdin laittaa takajakareiden rungon puolen puslien taakse ne isot rikat niin puslat meinas karata sinne jakarin päälle. Onneksi oli nopea korjaus :D

Etukardaani pitää varmaan valmistaa vielä erikseen laajakulma nivelistä mutta ajamaan pystyy tuolla nykyiselläkin vaihtoehdolla. :rolleyes:

Paineilma linjat ja säiliö pitää tehdä. Kompuran virkaa toimittaa mersun w221 alustan kompura ja jos siitä loppuu pune niin laitetaan rinnalle BMW alustan kompuroita pari kappaletta. Tarkoitus olisi käyttää paineilmaa lukkojen kytkentää ja renkaiden täyttöön.

Jarrut tehdä loppuun. Puuttuu toimiva oikea etusatula.

Akut on jo siirretty jo taakse niiden johdotus kesken.

Vinssit paikalleen ja etuvinssiin käydä naru ostamassa Joensuun konekeskukselta. Suosittelen jos jotain offi tavaraa tarvitsee. Toni yleensä pyrkii järjestämään tavaran. ;)

Kunhan auto on muuten kuomenissaan niin esissä on kytkinmen vaihto ja jakiksen välitysten asennus

Takaiskareiksi tuli jotkut saabin iskarit joissa pituutta riittää.

Kuvia ei meinaa muistaa ottaa mutta jokunen kuva löyty

Slazha 28.05.2016 12:35

Tuossapa pari kuvaa lisää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193284

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193282

Viipo 28.05.2016 18:48

Mie niin nään tään jo kyljellään :P

"Mitennii karkas projekti lapasesta?" Ei kait tuossa muuta, mut tarttee keittiöjakkaran, jotta pääsee kyytiin? ja silti repee housut haaroista... :P

Slazha 29.05.2016 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1302083)
Mie niin nään tään jo kyljellään :P

"Mitennii karkas projekti lapasesta?" Ei kait tuossa muuta, mut tarttee keittiöjakkaran, jotta pääsee kyytiin? ja silti repee housut haaroista... :P

Tulihan siitä ehkä hyppysellisen verran liian korkee, mutta madalletaan jos ei kestä pyörillään:D

Arska 29.05.2016 15:02

Mulla olis se teidän sohva, vai heitänkö romukuormaan?

nbf 30.05.2016 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1302163)
Mulla olis se teidän sohva, vai heitänkö romukuormaan?


Älä viskaa niin saadaan kolmas kuljettaja :D. Ootko kulkemassa jojensuussa?

Arska 30.05.2016 19:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 1302325)
Älä viskaa niin saadaan kolmas kuljettaja :D. Ootko kulkemassa jojensuussa?

Huomenna iltapäivällä/illalla olen Joensuussa. Heitän sohvan kyytiin, jos mahtuu.

nbf 30.05.2016 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1302330)
Huomenna iltapäivällä/illalla olen Joensuussa. Heitän sohvan kyytiin, jos mahtuu.


Jos ajelet taas tuosta Kovalaisen kautta niin viskaa siihen tai soita kun oot maisemissa 0400788100

Slazha 15.06.2016 21:44

Tulipa käytyä viime viikonloppuna Juuassa keräilemässä vanhoja TML-trophyn rasteja pois metsästä. Hilux toimi ja kulki hyvin. Jouston rajoittimet seuravaksieteen ja taakse niin loppuu ylimääräinen jousten karkailu :D

Tässä vielä pari kuvatusta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193845

Ja ihan vaan vertailun vuoksi että aika syvällä oltiin tuossa ekassa kuvassa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193844

nbf 17.06.2016 07:25

Semmonen huomio tuli tehtyä että 2l voima riittää kuljettamaan hiluxia hj:n akseleilla ihan hyvästi trail gearin jakolaatikon välityksen kanssa. Toistaiseksi ei tarvitse asentaa ahdinta :D
Nopea homma tuo välityssarjan asennus ja vielä nopeampi oli vaihtaa jakolaatikko.
Akut siirrettiin taakse ja eteen tuli se nopea vinssi. hittolainen kun muistas ottaa kuvia asennus vaiheista niin olis mukavampi lukea tarinaa.

To do:
Paineilmat pitäs vetää lukkojen sylintereille.
Takavinssi asentaa
Takajakareiden puslat uusia
säädettävä panhard taakse
ohjausiskari viritellä paikalleen

Jos joku range tietäjä lukee tätä niin mistä rangesta on nuo meidän suorat jakarit? pitäs akselin puolen puslat saada jostain?

ZeiZei 20.06.2016 07:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 1254615)
Loppuun vielä vähän ensi talven projektin osia:cool:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=182599

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nbf (Viesti 1304405)

Jos joku range tietäjä lukee tätä niin mistä rangesta on nuo meidän suorat jakarit? pitäs akselin puolen puslat saada jostain?

Jonkun uudemman eli neliovisen ykköskoppaisen Rangen tukivarret näyttäis olevan. Väliholkkipuslalla, eli ne jäykimmät vakiot kuvassa paikoillaan. Leveämmät tukivarret kuin vanhemmissa, joissa pusla vain kahdella holkilla eli ulko ja sisä.

vakiot:

http://www.paddockspares.com/rr2susf...10-bushes.html

Paremmat uretaanit:

http://www.paddockspares.com/kit0043...dius-arms.html

nbf 20.06.2016 09:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1304772)
Jonkun uudemman eli neliovisen ykköskoppaisen Rangen tukivarret näyttäis olevan. Väliholkkipuslalla, eli ne jäykimmät vakiot kuvassa paikoillaan. Leveämmät tukivarret kuin vanhemmissa, joissa pusla vain kahdella holkilla eli ulko ja sisä.

vakiot:

http://www.paddockspares.com/rr2susf...10-bushes.html

Paremmat uretaanit:

http://www.paddockspares.com/kit0043...dius-arms.html


Tuhannet kiitokset

Slazha 11.08.2016 19:37

Päivitellääs tätäkin välillä, autolle ei ole juuri tapahtunut mitään eikä sillä kyllä ole kun pari safaria ajettukkin.

Nyt seuraavana ohjelmassa vähän pieniä parannuksia pitkin autoa, paineilma systeemien asennus ja muita huoltotoimenpiteitä siellä täällä.

Vielä jos jonkun kisankin kerkeis tälle vuotta ajamaan.

nbf 03.10.2016 06:52

14 Liiteet
No nyt on taas hiluxia edistetty. Paineilmat tuli viriteltyä.

2x 6 kilon sammutin toimii säiliöinä tuunattu asianmukaisesti
Mersun w221 airmatic kompressori ilmaa puskemassa
Kiinasta tilatut venttiilit hintaan 19,95€ 2 kpl kotiin tuotuna :D
Vähän turhan paksuilla letkuilla tuli tehtyä mutta liikkuupa ilma liukkaasti.

Led bar tuli keulaan ja vakio valot sai väistyä.

Takajouset ei meinannu kestää paikallaan niin tehtiin tuollainen liina ratkaisu ja nyt ne on siellä kestänyt. Takana ainakin on hyvät ulosjoustot kun tunkistakin meinaa vara loppua jos runkoaisan päästä nostaa. :)

Autollahan ei voinut ajaa yli 30km/h kun alko sellanen voblaus että oksat pois. Takatukivarren puslat kun laitto uudet niin loppu se voblaus ja nyt ollaan ajettu mittariin 50km/h. Ajettas kovempaa mutta kun ei jaksa kulkea :D


Mikähän nuo kuvatkin käänti poikittain mutta onpahan joka tapauksessa.

nbf 21.12.2016 07:44

Tää toyotalla harrastaminen on tylsää kun ei näissä oo remonttia :D niin piti keksiä jotain tekemistä. Vaihdettiin jakopäänhihna ja vesipumppu.

Samalla purettiin vinssi ja taas oli rumpu solmulla. Siksi piti vähän pahaa ääntä. Taitaa olla 2000€ minimi sijoitus vinssiin niin ei tartteis jatkuvasti ropata. :mad:

Onhan tässä ollut vähän murheitakin. Takalukon kytkentä osat ei meinaa kestää. Aina on joku paikka poikki tai murtunut.

Jäähdytysnestettäkin piti lisäillä pitkin kesää/syksyä ja näin heti joulukuussa korjattiin alavesiletku.


Vain ajettu ollaan ja paljon. Mikä tärkeintä ajamalla on tullut joka kerta poikkeen. :cool:

jonas_k 29.12.2016 11:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Slazha (Viesti 1304258)
Tulipa käytyä viime viikonloppuna Juuassa keräilemässä vanhoja TML-trophyn rasteja pois metsästä. Hilux toimi ja kulki hyvin. Jouston rajoittimet seuravaksieteen ja taakse niin loppuu ylimääräinen jousten karkailu :D

Tässä vielä pari kuvatusta:


Ja ihan vaan vertailun vuoksi että aika syvällä oltiin tuossa ekassa kuvassa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=193844


Mun vanhat renkaat on näköjään päässyt takaisin Hiluxin alle :)

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=199686

nbf 22.05.2017 13:14

3 Liiteet
Nyt tuli jo pikkusen remonttiakin kun käytiin elebet ajamassa.
Vaihteiston tuki repesi, ohjausvarret väänty, takalukko ei kytkeydy ja molemmat etuvetarit meni yhdellä pamauksella :D
Vaan vanhan mallin longfieldin murros on lujempi kuin toyotan vakio vetarit :cool:
Marelta uudet vetarit ja taas mennään.

Onko muilla ollut ongelmia takalukon haarukan pultin kanssa? Meiltä meni jo toinen poikki. Kokeilussa on nyt 6mm pultti sen 5mm pultin tilalle ja mutterista tehty holkki siinä varrella. Saa nähdä kuis kestää. :rolleyes:

Pari kuvaa

http://4x4.mimmottis.net/kuvat/elebe...I/DSCF0532.JPG

http://4x4.mimmottis.net/kuvat/elebe...I/DSCF0537.JPG

Arska-tehtaalta 19.06.2017 20:31

Ei sattus olemaan liikkuvaa kuvaa autosta?

opelman 22.11.2017 17:05

https://youtu.be/ILxS37iXjZ8 37:44 pätkä ja tuosta videosta löytyy lisää pätkiä vuoden takaa ja ko, käyttiksen alta aikasemmilta vuosilta. Pojat voi laittaa henk. Koht. Pätkiä jos löytyy mutta, tuossa noin ens alkuun.


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).