![]() |
|
Geen kunnostelua, korin puhallusta ja maalausta
4Useiden projektikertomusten innoittamana ajattelin kunnostaa pätkäGeen rungon sekä siihen liittyviä asioita. Projekti alkaa luonnollisesti kopan nostolla ja rungon pesulla, siinä se eka etappi olisi, saa nähdä miten käy.
|
Hyvä, siitä se lähtee. Kuvia vaan joka vaiheesta, niitä on aina kiva kattella.
|
1 Liiteet
Lokasuojat ja korin pultit irroitettu. Seuraavaksi nosturin rakentelua..
|
1 Liiteet
Tolppien nokkaan parrua ja vielä rautaputki johon sitten rissa keskelle. Koppa nousee todennäköisesti samalla systeemillä kuin tuo putki.
|
Jonkun verran tekemisen makua, oma korin nosto tuntu haastavalta kun joutu pikkutraktorin apuna käyttämään maastotunkkia...Ei tunnu enään.:)
|
Näin se ajokki tulee hyvin tutuksi ja kerralla kuntoon,kuvia vaan projektin kulusta.
|
3 Liiteet
Päivän saldo: runko pestynä tallissa!
|
Peukku!
Siellähän oikea moottorikin - nyt kannattaa samalla jumpata sitten nuo jakiksen kumit uusiks, on aika oaljon kivammat vaihtaa tuossa asennossa ;) Mikä härveli tuossa taka akselin päällä on, joku vinssikö ?? |
Moottori tuli vaihdettua jo aiemmin, olisi ollut kyllä nyt helpompi. Meinaa tulla parempi kuntoinen jakis tuon tilalle, pitää silloin vaihella kummit. Mistäköhän näihin kannattaa osia ostella, laakereita, puslia, jouset ym ? Täytyy vaihtaa samalla jarru- ja polttoainelinjat uusiin. Mekaaninen vinssihän siellä on..
|
1 Liiteet
Geen peltivanteita ei varmaan kannata alkaa kääntämään? Tarviis saada renkaat auton alta vähän ulommas.. Jos löytäis pienenmällä ETllä vanteet(orggis alut olis aika hyvät) ja kunnon nappula kumit! Kunnostus etenis laittamalla ylimääräiset etujarrusatulat kuntoon ja takavaloihin jos laittais ledit sisään..
|
mulla olis ylimääräsenä orgis aluvanteet ja myös pellivanteet, voin napata kuvan kunn käyn hallilla
|
Takaa
|
1 Liiteet
Jäi liite puuttumaan
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
Täytyy hiekkapuhaltaa nää ja sen jälkeen katsoa lähteekö männät ja ilmausruuvit irti.
|
1 Liiteet
Näitä ei varmaan kannata laittaa enää..
|
1 Liiteet
Ei äkkiseltään pitäis tulla ongelmia renkaiden kanssa..
|
Nuo kuvat toimii noinkin, mutta jos haluat ne isompina näkyviin, kopsaa se BB code [img] alkuinen rivi kuvan alta kokonaan, siihen kohtaan tarinaa mihin sen haluat
|
Prkl.. Tuommosta tekstiä kun lukis kingin otteessa kans!
Pystysköhän nuita katsastusmiehiä lahjomaan jotenkin, vaikka viinalla tai maallisella mammonalla? |
2 Liiteet
Lainaus:
Ps. Tuolta näyttää jakolodju sisältäpäin..jos joku on miettiny, ite mietin ja menin avaamaan kun oli yks irrallaan ylimääräisenä. |
Päivän toilailuja
5 Liiteet
Rungon riisumista harrastettu tänään. Kuvat puhukoon puolestaan
|
5 Liiteet
Ite ajattelin että laittaisko uudet pultit kardaaneihin mutta nyt kun aukoi vanhoja ja oli laitettu kilomutterit niin eikös mennyt pyöreeks. Pitäänee pysytellä alkuperäisissä.
|
5 Liiteet
Jos varastosta kaivetut akselit sattuis olemaan harvoilla perillä niin ne laitetaan alle, vanhat huoltaa sitten joskus. Pulttikaupasta 10.9 muttereita ja pultteja ostamaan..
|
Aijai kun sais geen jo ajoon, kaupan pihassa ollut lyhyt Defe ei paljon ajohaluja hillinnyt.
Mistähän kannattaa hommailla polttoaineputket? Pelottelua on sen verran joka suunnalta lueskellut, että ei meinaa selvitä mikä olis paras vaihtoehto. Mistän Peen geen putket? |
kuorma autojen jarruputkesta, siis sellaista mustaa nylon tms. putkea, sopivan taipuisaa mutta kuitenkin jämäkkää
kardaanin pultit tais olla tiuhakierteisiä alunperin, ja olikohan erikokoinen pultin ja mutterin kannat ... Siin oli joku ideakin, EHKÄ 14/13 mm, oliko niin että isommalla kannalla "lukittuu" jotekin sen laipan kylkeen ... Ei jaksa muistaa tarkasti |
Joo kard.pultit on 14mmkannalla ja mutteri 13mm. Ei varmaan ihan samanlaisia saa kaupasta.
|
Ei oo välttämättä kalliita Veholtakaan, kandee kysyä
|
1 Liiteet
Tuollainen hiekkapuhalluspönttö tuli haettua lainaan. Jos sitä viikonloppuna pääsisi puhaltelemaan!
|
no hyvin on viikossa ollu tapahtumia siel.näkyi olevan just se aika kun on hyvä alkaa korroosionestopuuhiin.
Ei varmaan ole 35"rattaat ollu äsken alla,ku helmarauta taitais vastata siihen,kannattaa ottaa huomioon kun modifioitset runkoa viimeiseen tikkiin.Ikävä huomaa jos joskus laitat kolmevitosia alle,ettei sit käännellä hirveesti mihnää..joutunee leikkaan alkuperäisestäkin koriputkesta jouhkea palanen,etenkin ku on jo otteessakin noi rattaat.. |
Olis tapahtunut enemmänkin jos asuisi samalla paikkakunnalla kuin auto, reilu 50km väliä. Koriputkesta näkyy olevan jo pala hävinnyt meinneinä aikoina. Hiekkaa tarviis hommata seuraavaksi. Taidan kokeilla rantahiekalla jos sitä vähän siivilöisi..
|
Lainaus:
|
Jees. 2-k epoksilla maalisin kopankin pohjat ja sitä on vielä jäljellä joten sillä mennään.
|
5 Liiteet
Rungosta sain purettua eilen jarruputket sekä lukkojen putket ja kilkkeet irti. Hiekkapuhallukseen tarvitsee enää irroittaa akselit, sitä ennen vielä kuitenkin pestä uudelleen jonkun liuottimen kanssa.
|
2 Liiteet
Vetokoukku on tainnut toimia kyntöaurana..
|
1 Liiteet
Nonniin pääsin kokeilemaan puhaltamista ja tulin siihen lopputulokseen että pitää hommata kunnon maski ja paljon hiekkaa. Sain pienen pläntin puhallettua ja hiekat maailmalle. Täytyy varmaan levittää iso pressu jos vaikka sais osan hiekasta käytettyä uudelleen.. Paljonkohan tuohon tarviis varata hiekkaa?
|
Riippuu siitä millasilla paineilla pystyt yhtäjaksoisesti puhaltamaan?10baria olis ihanne,kahdeksallakin vielä puhaltaa,mut siitä alle tahtoo olla tehotonta ja hiekkaa menee paljon.ei ehkä kannata ajatella sitä takaisin kierrätystä.luonnonhiekka on niin haurasta,että menee pääosin pölyksi.tuosta määrästä,arvelisin,jos edes 8baria työpainetta jatkuvana,ni sellasen puol trukkilavaa ku varaat ni saattaisi säkillinen jäädäkkin.ne on 40kg säkeissä,enkä ole koskaan ajatellu kulukkia säkkeinä,ku lavallisia ollaan otettu pikkupuhalluksiin mitä tuos nykystellen puuhastellaan.arvelen tuosta puhaltamastasi alueesta,että haluat puhdistaa rungon kohtuu hyvin..ihan harmaaksi asti ei silti olis välttämättömyys puhdistaa,ei haittaa jos pieniä tummentumia jää.se vastaa teollisuudessa luokkaa SA 2.5 ja on riittävä lähes kaikkeen muuhun paitsi säiliöiden sisäpuolien puhalluksiin.pohjavärinä 2k epoksi primer on sama mitä teollisuudessa paljon käytetään.
Itse oon kans käyttäny pakujen ja k-autojen pohjana e-pohjaväriä,teknokselaista teknoplast primer2,viimeseen ajokkiin tuli kuitenkin niin paljon sulamattomia hiukkasia et tekaisin pienen reklamaation.purkki lähti teknoksen labraan ja edustaja siitä soitteli,et pelkät kuvat sai laboranttien tuomion,jotain ei ole sulanut oikein siinä erässä.hän suositteli teknoplast primer 4:sta joka on suht uusi tuote ja hienojakoisempi ku kakkonen joten soveltuu paremmin fiinimmän pinnan alle ja sivuilmakannulla maalattavaksi.sitä ei ainakaan täält oulusta ihan hyllystä viel löytyny,mut laittaa tulemaan ni saadaan testaa sen toimivuus. |
Suursäkissä saa ainakin Joensuusta luonnonhiekkaa, muistelen että reilusti alla satasen hintaan. Hommaa bilteman neulahakkuri ja surruuttelet sillä ensin enimmät ruosteet pois. Puhallus onnistuu sen jälkeen pienemmillä vehkeillä paremmin.
|
Plussat neulahakkurille täältä kans
Profiilissa pari kuvaa tueks, kuvat 27 ja 28 |
Täytyy ehdottomasti kokeilla. Kaikennäköisiä vehkeitä sitä onkin, ei tuu aina omaan mieleen, kiitos vinkistä!
|
Lainaus:
|
Tuli tehtyä kaupat autonostimestakin, valitettavasti yksipilari nostin. Sen kun saisi vielä pelipaikoille ja sille pohjat ja katoksen, kun ei tallissa riitä korkeus. Tällä nyt ei vielä ole tekemistä geen kanssa mutta ehkä tulevaisuudessa. Gee odottelee hiekkaa niskaansa jota yritän saada paikallisesti. Riittääköhän jos puhalluksen jälkeen vetää heti epoksit ja myöhemmin PU-maalit kun saa hankittua, 2k akryylyyliä olis mutta polyu. olis vissiiin parenpi laittaa ettei heti tarvii uusia maalausta..huh
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Kiitti maalaus ohjeista, kunhan pääsee sinne asti. Kunnollisen jos meinasin tehdä, pitäis laitella ensin miggi kuntoon.. iskarin korvakkeet tarviis hitsata. Hiekkaa tulikin ostettua ihan kaupasta, vieläpä kvartsia kun eihän niillä muuta ollut.
Milläköhän tuon pesis tuon tankin ettei ruostu, bensalla? . mikähän tuon putken tarkoitus tuolla tankissa on? |
16 Liiteet
Akselit nujuttu erilleen ja runko kärrylle jonka päällä tarkoitus puhallus ja maalaus suorittaa. Tänään kuriiri kiidättää myös bilteman neulahakkurin jolla isoimmat ruosteet olisi tarkoitus irroittaa. Korjattavia ruostepaikkoja tosiaan nuo takaiskarin ja jousen korvakkeet ei juuri muuta.
|
Meinasit sit laittaa sen ihan atomeiksi? Vähän turhaa puuhaa mersun runkojen osalta...eihän niissä ole yleensä muuta kuin korjata takaiskarin/jousen yläpää ja sen vuoksi ei tarvi ihan nippeleiksi laittaa? Pääsee nopeempaa ajamaan :)
|
:D Totta, mutta kun purkaminen on niin mukavaa! Se on vaan kun rupeaa tekemään niin herkästi karkaa käsistä.. Ja itelle kun tekee ja meinaa pitää pitkään niin on mukava tietää että missä kunnossa auto on ja mielellään hyvässä.
|
1 Liiteet
200kg hiekkaa ja parilitraa epoksiprimeriä myöhemmin.
|
VM:
Eilen tosiaan hiekkapuhallus ja pohjien maalaus ja riskillä jätin ulos ettei maalit lähde nujutessa, no aamullahan sataa vaikka oli luvannut aurinkoista.. Pitää vissiin viritellä talliin pystyyn tuo ja hioa ja vetää uudet pohjat. :mad: Ei ole mukavimmasta päästä maalata tuo runko, on koloa ja pintaa moneen suuntaan. Hiekkaa olis saanu myös olla muutama säkki enemmän
|
2 Liiteet
Ei ollut satanut samalla paikkakunnalla missä runko oli joten joten muutama kerros pintamaalia päälle. Jäi aika karkeaksi pinta puhalluksen jäljeen mutta jospa se kelpais.
|
4 Liiteet
Kiveniskumassat tuli vielä vetästyä pohjaan, kyllä se nyt kelpaa.
|
Peukku !
|
Hieno työ! Älä unohda laita myöskin joku kotelosuoja sisällä ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Hyvä tsägä kävi kelien kans..jos sattuu jossain kohdin noin käymään,ni pohjamaalin hiottuasi,et tarvii välttis uutta pohjamaalikerrosta,jos et hio sit raudalle..hionta sen vuoksi että pintamaali tarttuu hiottuun pohjamaaliin näyttäiskö et maalista on toi röpelö pinta..olisko voinu ohentaa enemmän,tai laskee maalii enemmän..täsmennän et parempi on jos se röpelö on maalista,kuin et olis niin ohut kerros maalia et puhallusprofiili näkyis viel..kvartsillahan tulee varsin hieno profiili ja leikkaa ihan eri tehokkaasti ku luonnonhieta..anyway,kiveniskumassa näyttääkin sit täyttäneen röpelö pinnan hienosti eli summaksi tuli sit hyvän näköinen lopputulos ja ulkoilma kosteusprosentteineen on suljettu pääsemästä rautaan käsiksi,kyl tää hyvältä näyttää:)jatkoa odotellen... |
Ei varmasti tartte enää auton elinaikana ainakaan rungolle tehä mitään. Peukku!
|
No eilen kävin ostamassa lisää massaa just ton röpelön takia. Vedän sillä vielä ympäriinsä, kun aikasemmin laitoin vaan pohjaan ja olettettuihin kivitys kohtiin.. eiköhän myö sitten pärjätä.
|
Runko massattu nyt ympäriinsä.. seuraavaksi akseleiden kimppuun. Tukivarsien puslat on heikoissa hapessa ja kokonaiskustannukset hirvittävät jos kaikki vaihtaisi, joten ajattelin tehdä uudet valukumilla. Akseleihin kiinni tulevat helat on todella väljät joten ne korjataan.
Olisko tuosta:http://www.silcom.fi/fi/Polyuretaani...etaanikumi/197 |
ebayn kautta puslasarja maksaa 160e.
http://www.ebay.com/itm/Repair-Kit-L...06ea0f&vxp=mtr |
Ei onnistu suomeen lähetys, tai sitten en vaan osaa..
|
Ei tosiaan onnistu tuon puslasarjan tilaaminen nykyiseen osoitteeseen, vaikka pitäis olla maailman laajuinen toimitus.. Olis ollut kyllä edullinen setti. Täytyy siis pysyä syunnitelmassa tehdä itse.
|
http://www.g-manufaktur.de/shop/prod...roducts_id=158
ja maltilliset korotukset niin ei ole puslat turhaa pinteessä koko aikaa... |
Lainaus:
|
Yv:llä tulikin vinkkiä puslista ebayssä; http://m.ebay.com/itm/161612126029 ja ne tuli tilattua. Toivottavasti ovat käypäset nuo isommat sämpylät näyttää ainakin erilaisilta kuin orggikset.. mut ei ollu kalliit.
Edit; linkki korjattu.. |
Kesäloma! Ensiviikolla jatkuu geen kunnostus. PU-puslat tuli viikossa ja niitä seuraavaksi laittamaan kiinni. Toissa päivänä haettiin kaverillekkin lyhyt gee om617 koneella, ja voin sanoa että se on laiska menijä, ei ehkä kaikki polletkaan tallissa 34 vuoden jälkeen..
|
Hienoa nähdä kun asiat tehdään tosissaan. Itsekin aloin juuri "harrastamaan" G-wagenia. Paha sairaus:).
Autoni otti juuri ongelmaksi takajousien lautasten läpiruostumisen ja siksi eksyin tänne foorumille.. Sen verran olen jo ehtinyt asiaan paneutua että löysin muutaman hyvän kaupan mistä löytyy varaosia ainakin omiin tarpeisiini. En kyllä tiedä ovatko halvimpia mutta parempiakaan en äkkiseltään ole interwebistä löytänyt. Molemmista ainakin on tarjolla tarvitsemiani lautasia... Ehkäpä sieltä löytyy myös jotain jos tarvitset. Itselläni ainakin pelkkiä hyviä kokemuksia kun kerran jotain tuolta Itävallasta jouduin tilaamaan. http://www.gfg-shop.de/shop/index.php http://www.puchg.net/ersatzteile-spare-parts-shop/ |
Lainaus:
|
10 Liiteet
Tänään päässyt taas puuhastelemaan ja sovittamaan uusia puslia. Etuakselista meinasin aloittaa mutta ei irronnut vielä iskarit ja sitä myöten jäi tukivarretkin vielä kiinni. "Uuteen" taka-akseliin laitellut toisenpuolen jarruhilkkeet ja akselilukon sylinterin kiinni sekä uudet puslat vanhoihin tukivarsiin.
|
Pitää kyllä vielä maalata nuo tukivarretkin :p
|
7 Liiteet
Jarruja, iskaria ja perä-öljyä
|
3 Liiteet
Etupyörän ja olkatappien laakereiden vaihtoa vanhaan mutikkaan, "uudessa" oli olkatapin kiinnityspultinreijän kierteet romuna. Rullaava runko ja jakolaatikon asennus. Jos sitä talvella pääsisi jo kokeilemaan.
|
Maalaamisesta sen verran että Teknoksen ohjeessa inerta primer 5 eli 2k epoksi teknoplastille luvataan viikonkin päällemaalausaika ilman hiontaa +10 asteessa ja 3 päivää +23 asteessa. Jos tuohon ei usko niin ei sitä silti tarvi hioa vaan vetää ohkaisen uuden pohjamaalikerroksen ja antaa kuivua ohjeen mukaan ennen pintaväriä.
Itse olen väliin hätähousuna päällemaalannut mm. vanteita heti kun pinta vetää mataksi mutta pintaväri voi sitten jäädä huonolle kiillolle jos jossain on ollut paksummin pohjamaalia ja ohennetta puskee vielä pintaan. Inerta primer 5 tukkii hiomapaperinkin aika pitkään maalauksen jälkeen joten ei se kovaksi mene kovin äkkiä kokemukseni mukaan (eikä epoksipohjat muutenkaan). Mun mielestä kovettuvia maaleja ei kannata aivan hirveitä kerroksia laittaa koska ne sitten lohkee iskusta helposti. Ennemmin sitten juuri näin että vetää täyden kerroksen sekä pohjamaalia että pintamaalia (kosteussulku) ja päälle sitten joku elastinen pinnoite kuten tässäkin tehty... Inerta kyllä estää kohtuullisesti ruostumista maalien läpi menevissä kolhuissakin ainakin auton päälipuolella. Lisäksi ruoste ei lähde leviämään pohjamaalin alle mikäli pohjatyöt on tehty hyvin. Vanteissa joskus nousee kuplaa siihen vanteen ja keskiön saumaan mutta senkin varmaan saisi estettyä kun hapottaisi fosforihapolla nuo raot ja uittaa ohennettua maalia sinne saumaan ennen varsinaista maalausta... http://www.teknos-group.com/tseloste...6?OpenDocument |
Lainaus:
|
Tähänkin rojektiin vinkkinä, jos kaipaat vaikkapa jarru osia wanhojen tilalle, niin kysy vaikka privana. On hyvä, nopea ja kohtuuhintainen kanava olemassa.
|
Lainaus:
Oma epoksipohjamaalikokemukseni rajoittuu tosiaan Teknoksen Inerta Primer 5 ja 3 sekä PPG:n DP40 joka taisi joutua pannaan jossain vaiheessa VOC päästöjensä takia? |
Lainaus:
Kyllä hyvin yksilöity:) Ei tinkaustopiccia enää kiitos.ihan rauhassa voit tehdä niinkuin hyvältä tuntuu.enkä aio pilata tätäkin topiccia vastailemalla asian vierestä otettuihin kysymyksiin joiden päällimmäisenä tarkoituksena on jotain ihan muuta kuin esim. osallistuminen tähän vuorimiehen kiintoisaan projektiin. sen voin tähän asianyhteyteen ottaa,että epoksimaalien päällemaalaamis minimiaika on uudelle kerrokselle paras tarttuvuus/sulavuus alla olevaan kerrokseen,ei maksimi aika jolloin ollaan jo reaktion loppuvaiheessa..itselläni ei sen 19vuoden korroosiomaalaus alalla ole ollut koskaan mahdollisuutta mutu juttuihin.maalitehtaiden ja tilaajan välis on menty ja siel ei ikinä ole menty edes kahden päivän vanhoille maaleille uusia pintoja ruiskuttaan.nyt en puhu konepajapohjista,silikaateista,mioxeist..ne voi olla pidempäänkin ilman uusia kerroksia. tässä kaikki tästä aiheesta mun puolelta.jos jollakulla on halu tingata asiasta enemmän,yveetä pesään sit!!! |
Anteeksi topicin sotkemisesta - aihe vaan oli sydäntä lähellä niin piti takertua heittoon. Jatketaan yv:llä...
|
sopii kiitos:)
|
Pitkästä aikaa..
Tuli käytyä tallilla ja innostuttua taas rassaamaan. Homma jäi jarruputkien vääntelyyn ja siitä se nyt jatkuu.
Kuvia ehkä tulee jos rupeaa saamaan jotain aikaan. |
Lainaus:
|
Olisko hyviä talvirengas ehdotuksia 16" originaali vanteelle? Eli halvat ja hyvät ! Ja olisko insa turbon dakarit 235/85/16 kesäks hyvät seka ajoon, enemmän maantie ajoa..
|
Mikähän olisi se paikka mistä saisi laadukkaat pyöränlaakerit/stefat oikeaan hintaan. Alunperin meinasin tilata skruvat.fistä mutta siellä ei ole tietoa valmistajasta. Ja halvinta tarvikeosaa ei varmaan kannata laittaa. Olkatappeihin on jo skf-laakerit olemassa.
|
Ja onko olemassa useampaa erilaista laakerisarjaa etuakseliin. Ainakin samalta valmistajalta kahden hintaista ja eri osanumeroilla?
|
Saattopa muuttua siinä etuakselin uudistuessa, oisko ollu -82
Minkäsikäinen se sun olikaan ? |
Lainaus:
|
Tehtävälista
Muistilista itselle..
-Jarrulinjat loppuun, OK -Oik. Käsijarruvaijerin asennus OK -Takajarrusylintereiden vaihto uusiin OK -Löpötankin putsaus sisältä ja päältä, maalaus. -Löpölinjat OK -Kardaanit kiinni, OK -Lukkojen nestelinjat ja sylinteri eteen, OK -Sähköflekti, oma leikkaa letkut.. -Raidetangot sun muut tangot kiinni OK -Uuden johtosarjat teko taakse. -Vinssin käyttövivun korjaus -Moottorin kunnostus/ uus kone...? OK -Jakiksen öljyn täyttö OK -Pakoputken teko -tulipellin maalaus -Etupyörän laakerit OK -Etulokariin umpion kupin teko. -kasaus -kytkimen ja jarrujen ilmaus -Sähköt kuntoon -ääänieristys -katsastus - kovaa ajoa |
Kuveja rojektista...?
|
Huomenna jos pääsisi toteuttamaan listaa niin täytyy ottaa kuvia.
|
Pyöränlaakereista tuon "meidän" tukkurin mukaan:
Vanhempi malli, -> 1982 akselinumeroon 7000360 saakka Uudempi malli, 1982 - > akselinumerosta 7000361 eteenpäin Molempia saa varsin sukkelasti, vanhempi reilun satkun, uudempi vajaan satkun |
Jes. Pitää selvittää mikä se akseli on vuosimalliaan.
Helpottaisi kummasti kun saisi hitsauskoneen kuntoon. Mikähän poltin/letku hakaksen 300 miggiin, ei ole euroliittimellä. Meinaan tehtävä-listaanhan pitää lisästä vielä takajousen/iskarin korvakkeet( yllätys).. |
8 Liiteet
Takapään jarruputket tuli tehtyä, toivottavasti pitää nuo liitokset. Myös taka lukon putket valmiit. Lukkojen pääsylitereiden paljekumit rikki sekä etulukon letku. Jarrupääsylinteri vaihtui myös, toivottavasti toimivaan. Siinäpä illan saldo, huomenna lissää.
|
5 Liiteet
Eteen jää vanhat jarruputket, paitsi satuloille menevät tulee uutta. Etulukon sylinteri kiinni, siihen tein patetti letkun rikkinäisen tilalle, oikeanlainen löytyi kuitenkin osakasasta. Ite en ymmärrä miksi ei viitsitä purkaa tai suojata osia maalauksen tieltä, vedetään vaan paksut kerrokset kaiken yli. Viimeinen kuva lievänä esimerkkinä..
|
5 Liiteet
Kuskinpuolen systeemissä vähän lahoa.. apparin puoli oli vielä Ok.
|
5 Liiteet
Takavaloille menevästä johtosarjasta muutama johto hankautunut rikki ja yksi poikki. Meinasin vetää kaikki uudesta edestä asti. Miksi tässä on kaksi peräkärryn pistoketta?
Olisko kellään mikkejä noihin lälläreihin? Molemmissa samanlainen liitin. |
Mihinköhän w460 korj.manuaalit vois laittaa kaikkien käytettäväksi, kun sattuis löytymään koneelta...jos jotakuta sattuis kiinnostamaan. Vai onko laitonta :cool:
|
2 Liiteet
Sama osanumero "uudessa" ja alkuperäisessä etuakselissa, mutta onko vuosimallin osoittamat numerot tuossa alukilvessä, jota ei ole kuin tossa alkuperääsessä akselissa. Vai onko osanumerot eri vuosimallista riippuen.. :confused:
|
Ihan ku ois uudempaa sarjaa akselit, onks se ihan loppuvuotinen -81
Laita vaikka valmistenumero privana niin katotaan tulisko selkoa, mitkä siel on alunperin olleet |
Lainaus:
|
Oon nyt, kun ei ole päässyt geetä rassaamaan, lueskellut/ katellut kuvia palstan muista G-projekteista. No ei se helpota yhtään, tekisi mieli purkaa kopasta kaikki irti ja hiekkapuhaltaa, hitsata, maalata, äänieristää, hinkata ja ja ja! Omassa harvinaisen vähän ruostetta, kyllä sitä siellä on. Takakulmia(ylläri) ja helmoja tarviis ainakin hitsata.
Kunhan runko on valmis, taidan samalla tuskalla rykästä koppaa parempaan kuosiin ja väriiin.. |
1 Liiteet
renkaat vois olla mallia tuollaiset:
|
Sivu luotu: 07:58 (GMT +2). |
|