![]() |
|
Ab3:n seepra RJ
Jeps.
Elikkä LJ meni kaupaksi, ja samana iltana piti saada jo uusi kulkine. HJ tuli haettua, on kuulemma(?) kiertänyt enemmän ja vähemmän. Entiset omistajat / autosta vähänkään mitään tietävät voisi kertoa elinkaaresta?? VIIPOkin ilmeisesti omistanut aikoinaan? Auto omistuksessa alle 24h, kotiutin auton tampereelta joensuuhun ja seuraavana päivänä ponnistamaan... Eihän se mitä kestäny :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173855 Autoon tehty; -Jonkinlaiset turvakaaret -35'' creepyt bedlockeilla -hj61 lukkoakselit, edessä kiristelty kitka ja takana kytkettävä -ahdettu, KKK27 ahtimella Päivitellään topiccia sitämukaa kun tapahtuu, ensmäisenä alkas tekniikanvaihto ja jotain pitäs tehdä rengastukselle kun woblaa aivan pirusti.... :) |
eiköhän se woblauksen syy löydy muualta kun renkaista.. samanlainen systeemi kääntöpäissä about kun patrollissa ja ekana alkasin kattomaan etupäästä pyöränlaakerit, kääntöpäänlaakerit ja puslat/ohjausnivelet :D
|
Lainaus:
Juu näin oli tarkotus. Viipon kanssa jo juteltiin caster kulmista että on joskus hiplailtu... vaan saatiin auto hinattua hallille ja todettiin että se kone on narahtanu jumiin. :D eli tekniikkaa etsittävä seuraavaksi. |
Kunnon ohjausiskari auttaa paljon. Eli leikannu se sit oli :/
|
mullla olis 2h ja laatikko joutilaana
|
Lainaus:
Soita! O445239819 |
laita suoraan semmosella koneella mistä saap voimaa, joku SBC sinne ni alkaa kuvio puhistumaan, ahdettuna tietenkin :) ei vais, oman maun mukaan :)
tuli vaa itelle perwersio tehha japskimaasturi jenkkitekniikalla ja täs ny miettiny vähä nuita rojekteja ja niiden järkevyyksiä :D |
No nyt on hieno aihio!
Tollasen miäkin oisin halunnu mutta jostain syystä tohon Jeeppiin hairahdin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei jaksas nyt huonostikaan ruveta naittamaan ameriikan hepoja :D ehkä sitten joskus? Aihio on mitä on, päivitellään sitämukaa kun leviää. Jarin kanssa sovittu kaupat tekniikasta, jos jaksaisi ensviikon aikana purkaa vanhan pois ja uutta tilalle kuhan saapuu tontille :) turmakaariakin pitäisi vähän päivitellä.... ja jonkinasteista valojumppaa olisi tiedossa. |
Lainaus:
|
mie oon mänössä 24. tätä kuuta kajjaaniin, eli jos tarvii niiko kuletusapuja ni lie kulukis matkassa :)
|
Lainaus:
|
Tällähän on kokeiltu ajaa myös kylellään! Ei etene.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
joo. Viipon kanssa nykästiin kone keulilta ja todettiin ettei se todellakaan pyöri. http://i9.aijaa.com/b/00113/13796584...00035ffe930e11 Öljykanavassa näytti olevan jotain metallimujua tahi hiekkaa, ilmeisen lämpösenä käynyt... :D http://i5.aijaa.com/b/00807/13796583...1c715612705ccc http://i11.aijaa.com/b/00532/1379658...05abfe1409f1dd Täston hyvä jatkaa! |
kappas miun diagnoosi osu oikeeseen =)
|
Sit kuulukin tuhannen pisteen kysymys: Mihin hävis kahelta kaulalta voitelu kun ne leipo kiinni?
|
se on tojota, niillä on tapana hajota..
|
Lainaus:
|
Mites joko siulla on uusi tekniikka? Uimaharjussa olisi hj60 ilman akseleita... Kone kävi vielä viime kesänä ennenku purettiin akselit pois.
EDIT: lukihan tuo tuolla :D mutta jos tarvii purku osia niin miulta löytyy jotain |
kone
Ai se oli sit oikeesti kone jumissa... kyl ne 2h koneetkin sit vaan näköjää hajoaa
|
Lainaus:
mut vakavissaan, ei naurata yhtään tuollanen jäläki, jos tarviaa vaikka kuletusjeesiä johokii suuntiin ni liikun tällä ja ens vkolla eestaas etelään ja pohjoseen kurssien/yms takia ni mahollisuuksien mukkaan voin kuletellaki jottai osia jos reitit ossuu vuan, tietty oonha mie teistä kahottuna vähä syrjässä mutmut :) |
Lainaus:
Pittää miun Jarin kanssa olla koodilla ja sumplia, oon vaikka paremmin yhteydessä jos siltä näyttää? viikonloppunahan se olis toive jo uus istuttaa :D |
Lainaus:
Nakkaa vaikka YV! :eek: |
Mä luulen että ei mene pitkään kun Patrollinkin nokalta roikotetaan konetta irti, sillon kun kardaani meni öljypohjasta läpi ja ei huomattu ja annettiin vaan happee,,,saatto tehä jotain damagee:rolleyes: Ainakin pientä sivuääntä havaittavissa:D.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eivaa eikait sitä tartte kokonaa pois nostaa jos vaihdat vaan KK laakerit? Vai meinasitko seppäillä jotain muutakin? :) |
Jokos tää auto nähdään Helatorstaina vennäällä??
|
Lainaus:
|
Noniiin sit kysytääs taas kokeneemmilta.
Syöttöpumppu pitää vaihtaa vanhasta mosasta tuohon uuteen, äkkinäiseltä tuntu mielenkiinto loppuvan on nimittäin aika perse paikassa mutterit millä lähtee? Millä ne sit sais auki? Onko jotain helpotuksia tai vinkkejä? :) Vanahaan myllyyn vaihettu uuet hehkut ja ne lähti kohtuullisen kivuttomasti irti. Tuosta uudesta koneesta ei sitten millään, eli millä saa jumiutuneen hehkun irti? Ei himottas hajotella sitä kun ilmeisesti(?) käytättää kannen irti... :eek: |
syöttöpumpun irrotukseen tarttee melki 1/4" hylsyvääntimen, ja pitää olla laadukas et kestää vääntää, ne pumpun takana olevat on aika vittumaiset saada auki. ja ota sit koko iso laippa irti, ei mahdu ratas mukana jos irrotat niistä 4 pultista mistä ennakko säädetään.
|
ja olikos se niin, et siellä on syöttöpumpussa yks viistottu hammas, ja uudemmassa moottorissa jakopään kopassa pultti josta voipi tarkkailla oikeeta asentoa?
Muuten joutuu purkaaan koko ajopään ajottamista varten. Mihis suuntaan se syöttöpumppu edes vuoti? Ikinä en oo kuullu, et rivipumppu itessään vuotas dieseliä öljyn sekaan, vaan yleensä syyllinen on ollu se siirtopumppu? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Nou havainto? Pittää kiristellä vanhat takasi... :D uudessa myllyssä on se pultti siinä kopan päädyssä ja vanhassa ei ole. |
Joo yks hammas viistetty. Kuvia kattelemalla pystyy arvioimaan tarkistus reijän paikan. Et saa sen viistetyn hampaan oikeeseen pykälään. Ite en ainakaan viittiny jakopäätä purkaa.
|
Vitsi kun tietäs mistä se vuotaa diisseliä öljyn sekaan... jos olisi helpompi ratkaisu kun se syöttöpumpun vaihto. Viipo lie osaa sen jakopään ja ajotukset kahtoa jos vaihdetaan pumput? Enskertalaisella voi männä sormi suuhun :D
|
Jep. Kytkin oli kohtuu finaalissa... uudessa koneessa kuitenkin hyvä kytkin. Eilen alotettu hitsaamaan lattioita ja Viipon kanssa nykästiin taas eteenpäin. Eli öljypohja vaihdettiin vanhasta koneesta kun oli öljynpaluu valmiina. Tosin vähän pakkkahitsattiin kun näytti vuotavan. Jaja... siirtopumppu otettiin vanhasta, kokeilla jos se kiisseli ei enneee menis öljyn sekaan. :D
http://i2.aijaa.com/b/00021/13801637...053cd413f5c407 |
Se heräsi henkiin! Aivan järkyttävän iso kiitos Viipolle korvaamattomasta avusta. :)
Seuraavaksi perehdytään woblaamiseen, kuhan kukkaro kestää :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo siinähän aikoinaan on assari ollu mutta joku valopää on sen poistanu.... Ohjausiskaria mietitty, kokeilla voisi. Assari olis kuulemma vaan täsmällisempi lääke woblaukseen? Mitä lie maksaa ohjausiskarit uutena ja käytettynä? Nyt vois mainostaa jos jollain toimiva olisi :) |
Lainaus:
Mitä mitä, eikö siinä oo ollenkaan ohjausiskaria? |
ei ohjausiskari vikaa korjaa, vahentaa kyllaki oireita.. tutki riippujen puslat ja valjyydet ohjauksesta/laakereista. puslia jne saa moponetista ja ei ou kalliita ees.
|
Lainaus:
Laitas abe sinne kunnon ohjausiskari ja kokeile sitten, jos sitä soaa ei ole tehty ihan päin peetä niin woblaaaminen saattaa hyvinkin tasottua. |
Kyllähän siellä yks ohjausiskari on, mut orkkispaikalla, eli vetotangosta runkoon. Jos haluaisi hukata voplausta, niin jousiin pitäs vaihtaa uudet puslat, riiput ja tapit. Sitten pitäs heittää apukierrejouset kokonaan pois, vaihtaa etuakseliin uudet laakerit kääntökuuliin ja lopuksi vielä rälläköidä etuakseli poikki ja säätää caster 4° :seen.
Aikoinaan ku tuli ajeltua 39,5" boggereilla, niin oli pakko laittaa ihan assistenttisylinteri, jotta auto säily jollakin tapaa ajettavana. Ite oon tilaillu noita ohjausiskareita tuolta amerikanmaalta rockautosta. HD-mallin ohjausiskari tais jäähän tulleineen ja alveineen maksamaan jotain 90e. Dobinsonin ohjausiskari (joka siellä on paikoillaan näön vuoksi) makso uutena jonku 120e ja kuoli alle kahteen viikkoon. Eli joo, se on woblannu likimain aina, eikä siihen oo mitään järellistä syytä löytyny. Lääkkeet sen loppumiseen kylläkin. |
edelleenkin se ohjausiskari ei korjaa välyksiä kääntöpäistä, huonoja pyöränlaakereita, tai loppuun ajettuja niveliä, tai paskana olevia puslia. se kyllä rauhottaa niitä oireita, sitä ei käy kiistäminen, mutta vikaa se ei yksinään korjaa.
ohjausiskari voi rauhottaa menoa, tai muuttaa oireet viellä salakavalammaksi, kuten itellä kävi aikanaan Mörrin kanssa. loppuun ajettu ohjausiskari, ennen woblausta tuntu ratissa sellanen pieni nykiminen, josta ties, et kohta mennään ja pysty himmaamaan hiukan vauhtia ja välttis ei woblannukaan. uudella ohjausiskarilla ei mitään oireita ja 70kmh vauhdista auringontarkasti monttuun ajaessa keskiviiva tai ojan penkka tuli tutuksi puolenkymmentä kertaa, kunnes vaihdoin riippujen puslat ja uusin laakerit etupäähän, jollon auton ajopuoli parani niin hyvin, että sai vetää rauhassa vaikka sataan neljäänkymppiin mutikat alla ilman turhia vaaputteluja. Ab3, ne iskarit maksaa satasen kahta puolta uutena, jonkuu 150 voit varata johku dobinsoniin/OME:en, käytettynä emt, miulki on käytettynä joku patrollin piikki-piikki ja jeepin lenkki-lenkki ja sit joku bränd new toitsun return to centeri hallilla, voin tonkia huomenna paremmin ku muutenki vähä siivoiltava nurkkia :) |
Kallis kokeilu jos ei auta mitään koko ohjausiskari....
Jaja. Alotellaan tutkimaan noita puslia niveliä laakereita. Sitä etuakselia en uskalla ruveta ite tekemään, niin annetaan sen vielä olla toistaseks. Mikäli Viipo ei kiinnostu hommasta jostainkummansyystä niin saattaa jäädä tekemättä. Suoraan katella mitä laitella ja kuhan perse kestää niin tilailla. Tuo tekniinanvaihto nielas budjetin nollaan :D |
Uimaharjussa ois varmaan toitsun ohj.iskarikin... ;)
|
woblaus
koita nyt ensin muita renkaita ku mulla meni 33silla ku juna siis toi sama auto meinaa. tai koita keskittää ne kumit niihin bead lockeihin
|
Jep Elikkäs ei keskitytä siihen woblaamiseen vaan turbohuoltoon....
Tuo nykyinen KKK K27 ilmotti kaipaavansa huoltoa, alkaa olee laakerit finaalissa, ainakin äänen perusteella....:mad: jollain jos on jotain sopivaa puhallinta myydä niin yksityisviestein saa tarjota. Mitähän seuraavaksi? |
Miks et vaiha laakereita sinne? Ei kai ne siivet vielä ole pesään ottanut, jos kerran vasta hiukan ujeltaa eikä savuta pahemmin. Halvemmaksi ainakin tulisi ja voin kokemuksesta kertoa, että ei ole mikään vaikea rasti. Laakereita ym. saa -> hevosvoima.com
|
Ja viipolla kokemusta
|
Briteistä näyttäs löytyvän alle 40e
http://www.ebay.com/itm/Borg-warner-...item43c56d7de2 Ei se laakereitten ja tiivisteiden vaihto rakettitiedettä ole... |
Juu ei se rakettitiedettä ole... Mitenhä Hätäseen nuo sais tontille? Lie kerkeisi 9.5 ajopäiville?
Viipo jeesaatko tilaamisessa, itellä nollakokemus ebaysta.... :D |
Lainaus:
Ei savuta ollenkaan mutta kyllä ne laakerit ujeltaa aika rajusti kun alkaa ahtamaan.... |
Sait yv:tä turbosta. Halvalla kyllä lähtee tuollainen korjaus-sarja, mutta jos kiinnostaa suoraan toimiva kampe :)
|
Lainaus:
Joo! YV tavoitti ja tuli perille, sen verta hektisiä ollu nää viimeviikot että ei oo kerenny vastaa (olevinaan..) Työkaverilta kävin garretin T04 hakemassa sovitukseen. Kokeillaan miten semmonen hönkii, vai hönkiikö ollenkaan. Mysteeriääni tuosta KKK K27 loppui, ja vedotkin vielä tallella? Hmmm..... :eek: |
Onko siinä sisäinenhukkaportti? Sen jumitushan saa aikaseksi vaikka minkälaisia mielenkiintoisia pärinöitä ja vihellyksiä.
|
Lainaus:
Ymmärtääkseni se on hukkaportiton? Kuinmyös tämä ''uusi'' korvaaja. Elikkä nykäsen tuon T04 paikalleen vähäks aikaa, ja käytän tuon K27 huollossa.... On imupuolella ainakin hankaillu kun kattelin nopiasti... :D Eli selvitellään saako siitä kalua vai ei. Jossei saa niin teen siitä pöytälampun....:eek: |
Nudiiii. Tuo KKK K27 tuntus rokkaavan jotakuinki ?
uus käytetty ahdin olis hyllyssä (Garret T04) laippoineen downpipeineen. Tuntuu tuo KKK heräilevän turhan ylhäältä, niin jossainvälissä tarkotus kokeilla tuota garrettia kunhan saan poltosta laipat ja tehtyä ns. bolt on setin. :) Nyt olis vaan sopivasti kaverilla myytävänä Schwitzer S2, joka kovasti kiinnostaisi... Kokemuksia miten semmonen hönkii tuommosessa 2H koneessa? Ja vetokoukun pistoke löytyi, kuin myös jonkun kötöstelemä vetokoukun runko johon on saanut laiteltua irrotettavan koukun. Tuumasta toimeen ja koukkua tekemään, pääsis jo viikonloppuna koeponnistamaan mimmoonen tuli. Otteessa 3500kg jarrullista kuormaa, mutta ei tuu kyllä vedettyä kun tuota 750kg kuormaa eli olettasin tuon palkeista hitsaamani koukun kestävän neki vähäset vedot mitä tartteen.. :D Myöskin rengasleikkuri löyty, kunhan saan selviteltyä vähän timetablea että millon kerkeen hallille leikkelemään niin semmonen operaatio pitäsi suorittaa. Kerran se kone on käsillä ja mahdollisuudet melkeimpä rajattomat, niin voisin kuunnella ideoita miten noita leikkelis? Otetaan vastaan kuvia&ideoita miten leikellä creepyjä? :) |
Eikös creepyt ollu siitä erikoiset että niihin saa keskellekin lisää urasyvyyttä useamman millin ennen kuin sisuskalut alkaa paistamaan?
Muutoin noi leikkelyt on aina vähän oman maun ja fiiliksen mukaan. |
Lainaus:
|
Ei kannata ihan suoriltaan 8mm vetästä, voi rauta paistaa. Kokeilisin semmosta 4mm ekaks.
|
Jaahas, josko sitä tännekki jotain kirjottelis joskus.
Eli; Renkaiden leikkaus ei onnistunu, leikkurista katkeili terät kun ei jäähtynyt tarpeeksi... Eli urapinnan ''avarrus'' on ilmeisesti tehtävä moottorisahalla :D Viikonloppuna punnerrettiin garretin T04 pellin alle. Oli meinaan KKK-ahdin jokseenkin jumissa. Ei pyörinyt koko paska kun siirtoleukapihdeillä... :eek: Garretti toimii hyvin, ja alkaa heräilemään maltillisesti 2000rpm kohdilla. Silti en jotenkaa oo tyytyväinen... Eli tässä arvotaan taas uutta ahdinta? Ideoita, mikä heräilis ehkä vähän vielä aikasempaan? Mites kun otteessa on KKK K27, ja siellon nyt Garret T04.. Muutoskatsastus? meneekö teknisen tiedon korjauksella vai vaatiivatko jotain penkkilappuja ja sen muutoskatsastuksen yms? :) Jotain häismää jarruissa, nesteet häviää jonnekkin, muttei kyllä vuoda lattialle asti? Alavesiletkukin räjähti, onneksi tosin klemmarin vierestä ja letkussakin oli vara typistellä pari cm... :D |
jos menet sanomaan että ahdin vaihdettu niin uusi penkkipaperi ja muutoskatsastus säädösten mukaan!! tai jos katsuri ymmärtää että nämä ovat suunnilleen saman kokoluokan ahtimia niin ei välttämättä mitään.
konepeltiä ei välttämättä edes avata katsastuksessa tälläisista tötteröistä, ja jos et ensimmäisenä mene tiskillä huutamaan että mullapa on ahdin vaihdettu ja ole hirmu syyllisen näköinen niin lieneekö edes huomaavat että kkk onkin garretti. vaan onko tämä sinun t04 jaetulla laipalla ja mitkä ovat imu/pakosiipien halkaisijat ynnä pesien a/r lukemat? jos mitat mieluisia ja ahdin jää tarpeettomaksi niin tiedä vaikka kiinostaa.... |
Juuri näin.
Eilen olimma ajelemassa paukkajalla. Toiseen ojanylitykseen hajos edestä murros. :) jaja.. Entisen remontin yhteydessä tehty lommo syyläriin, ei ollu tarpeeksi iso. Eli kun mekaanista on nostettu, niin myös syyläriä on nostettu suhteessa ylöspäin. Tarkottaapi sitä että se vinssin kardaani liippaa aika läheltä sitä syylärin pohjaa. Tälläkertaa se liippas liianki läheltä, ja hankas syylärin puhki siihen samaseen ojan ylitykseen... Olevinaan kahottiin kun tekniikkaa vaihdettiin ja tehtiin lommoa syyläriin, että saatiin sitä laskettua, niin rakoa olisi jääny kardaanin ja jäähyn väliin noin 10-15mm? Ilmeisesti se pääsee siellä elämään... :eek: Mietittiin tossa että ennen seuraavia ajokertoja joutuu joko nostamaan lisää, tai hommaa uuden jäähyttimen, joka olis fyysiseltä kooltaan sen verta matalampi, että mahtus konepelti kiinni vaikka mekaanista vinssiäki on nostettu... Jotain alumiinisia on jo kateltu, vaan järkeviä ideoita kuunnellaan ennenku päätetää mitä tehdää? Saimma auton 'varikolle' ja purettiin syyläri pois, syyläri fiksattiin samana päivänä juottamalla ja illasta käytiin heittämässä jäähytin paikalleen ja ajeltiin romut kotio. Se woblaaminen katos sinne paukkajalle? Taisiis.. Vaihto nopeusaluetta? ennen woblas 45-50-55-60km/h vauhdissa, ja 80km/h vauhdissa. Nyt woblaa vasta 90km/h jälkeen. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175374 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175373 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175372 |
Turbon vaihdon jälkeen alko hiljattain kuulua kolkatus koneesta.
Tahti on kierrosten mukaan, ja kuormituksen mukaan. Eli jos yrittää turhan isolla vaihteella kiihdyttää ja painat lapun lattiaan niin kolkatus on voimakkaampi kuin tasakaasulla. Mietittiin tossa diagnoosia, ja todettiin että siellä kolkattelee joko mäntä tai männäntappi? Tai Esikammio tipahtanu limisti alaspäin? Onnistuuko tuo männän ja veivin vaihto alakautta vai käytättääkö kannen irti? Tuosta vanhasta myllystä sais "keräilyerät" sisuksiin.... :D |
Esikammio ei pääse putoomaan kokonaisena, jos lähteny palasia niin ääni/tuho pahempi.
|
Ei sovi mäntä/kk yhdistelmä alakautta tulemaan pois.
|
Melkein kokemuspohjalta vaihtas koneen nopeammin kun sen männän.... Mitenhä tekis.
Jos sinne uuden Myllyn laittas taas ja noista kahdesta vanhasta kasaisin yhden varalle. Halpoja nuo 2H myllyt :eek: |
Varmin ja ehkä jopa järkevin tapa olisi hommata vielä jostain yksi mylly minkä avaisi ja kasaisi uusilla osilla pikkuhiljaa.
Jos ei ole käyttöä hojarillle niin kone nokalta, purkuun ja kasaus uusillla osilla. Yhden koneen niputtaminen kahden koneen osilla on hieman kyseenalaista. Itse olen nuoruudessani sortunut siihen ja se kokeilu ei ainakaan onnistunu pidemmän päälle :( |
Toisekseen, 2H moottorit tuppaa jälkiahdettuina naputtamaan syystä tai toisesta. Joskus sitä vikaa ei edes löydy, vaikka vaihtaa uudet palikat ja naputus senku jatkuu. Ja nimenomaan, koska moottorit on halpoja, niin tulee se vika kyllä ajamalla pihalle. Saattaa se kestää vaikka toiset puoli miljoonaa.
Ootko muuten muistanu ruuvata syöttöjä pienemmälle? Siellä oli syötöt aika isolla -> saattaa suihkut pisaroida dieselin ja se aiheuttaa naputusta. Sit 2H moottorissa tuntuu olevan melko kriittistä toi ahtopaine. yli 1,5 bar aiheuttaa sen, et männät oksentaa ylimmät männänrenkaat pihalle -> sirpaleita männän ja kannen välissä, reilua huohotusta ja kitkerää savua. Ylikuumenemiset sitten tekee hallaa kansille. Etukammioiden kannethan on aina täynnä pieniä halkeamia, mut sitten se kansi halkeaa pakokanavasta etukammiooon -> pakoseeti muuttuu kananmunan muotoiseksi (ohivirtaus kuuluu tyhjäkäynnillä yhden sylinterin LOP-LOP-LOP äänenä) -> lopulta pakoseeti tippuu kannesta venttiilin lautasen päälle. |
Lainaus:
Syöttöjä säädetty jo pienemmäksi... ahtoja ei oo edes kiloa ;) Ja ylikuumentunu se ei mielestäni oo, mutta tuo pakoseetihomma kuulostas järkevältä. Kovin voimakkaasti se ääni kuuluu kun menee tuon putkentyngän viereen kuuntelemaan? Oisha mulla siinä vanhassa myllyssä se kansi mikä ei ainakaa vielä loplottanu :D Koodaillaan viipo loppuviikosta jos joudat kuuntelemaan niin spekuloidaan yhdessä? |
Jahas jahas... Päivitellään tätäki, niitäki vähiä mitä tehty.
Elieli, todoo listaa ois senverta että pyöränkulmiin pitäs perehtyä.. Alkaa olemaan creepyt silviisii kaljut että syksyksi saa ostaa uudet kumit. :eek: Mielessä onki että koossa; 37'', creepyt vai mudzillat? Töissä tullu sorvailtua uudelle käytetylle ratille keskiötä. http://i11.aijaa.com/b/00445/1385857...eb4050213bf594 jaja... Ahtopainemittari tuli laitettua, ahtopaineita maltilliset 0,9bar. Pakoputkea saisi vielä vähän laitella... Kone kolkattaa ennää satunnaisesti, sillontällön enemmä ja sillontällö vähemmä. Eiköhä se kolkatus ajella pihalle ja jatkettaan toimenpiteitä sit siitä... Latausjännite/virtamittari näyttää tasasesti puoltaväliä kokoajan? Ennen se hyppäsi auton käydessä kuitenkin 3/4 kohtaan asteikkoa. Mikälie?:D |
oisko kosketusvika/huono liitos jos se yleismittarin mukaan kuitenkin lataa normaalisti? :D
|
Lainaus:
Se otti laatturin auki ja rupes näprreemmään, hiilet se sinne vaihto ja jottai muutahhii. Vaa eipä tuo laturi tiennä toimmii sen paremmin, latausjännite on jtn 25v, vaikkaki sais kuulemma olla vähän parempi... :) Elellää näilä. On miulla tuossa toine laturi, vaa toimivuus pitäs selvittää. Siinon vaa se vaihtamisen tuska ja vappaa-aika on nii rajotettua kun muihe autoja rakentamalla saapi rahhaa, ommaa rakentamalla vaan mennee rahhaa. :D |
Mites ne muuten öljyt, onko ollu havaittavissa runsain määrin sieseliä seassa?
|
Lainaus:
Tarkotus oli vaihella tässä piakkoin öljyt ja tutkailla tarkemmin, nytte ollaan sairaslomalla kun ranne män töissä särki. Josta päästäänkin siihen että voisin viipolle ulkoistaa nopeen silmämääräsen aurauksien säädön, ja vaivannäöstä tarjota janojuomat. Itehän tekis muuten mutta hankala tehdä kun ei saa edes vissypullosta korkkia auki... :D |
Jahaass, back to basics.
Perjantaina hajos alavesiletku lähikaupan pihalle. Lyhenneltiin pätkä pois, ja vähä vettäsissää kovaa-ajoo-huonoo-huoltoo. Tännään olimma vetämässä railerilla kaverin venhoa, kuunneltiin risteyksessä kun kuulu pammaus ja sen jälkkeen kolina. Eiku levikkeelle kahtommaan ja siellähä on vanne murtuna neljästä kohttaa ja kaks pinnapulttia poikki. Keskiö on ainakin vääntyny ihan ropelis ja niineespäin. Vituttaa vaihteeks sen verta sievosesti että en jaksa edes ajatella mistähän alottas. http://i7.aijaa.com/b/00122/13861351...95e77e13ec8949 http://i9.aijaa.com/b/00419/13861353...a20106494d3c86 http://i11.aijaa.com/b/00978/1386135...0f31bf00a3748b |
Vois melkeen sanoa että sulla on vastoinkäymisiä riittäny tän kanssa..
|
nyt pittää sanua, et Ab3 on kyl viel huono-onnisempi autojen kans ko mie.. ei helevetti :(
|
Lainaus:
Väliäkö tuolla, kun sie myyt miulle ne vanteet niin voinki hylätä nuo bedlockit nurkkaan. Rahallahan näistä selviää, aina sillon ku sitä sattuu olemaan...:D |
elä piätä hengitystäs mut jos immeiset pyssyy puheissaan ni siul on iltasel kierros valkosia, nättejä ja pyöreitä :D en pese niit valamiis, et joudut ite suhauttaa painepesurilla ne :D
|
Lainaus:
Taidan vaan suurimmat hangata käsin pois ja valakoselle pohjalle sais kivasti ruiskuteltua jonkun oikein kivan värin... Tietäs vaa minkä? Mikä kävis tuon myrkyn vihiriän kanssa silleen kivasti ettei hirmu monella ois samanlaista? :D |
myrkyn vihree :D tai liikennemerkki keltanen :D
|
Korin väriin keskiöt ja kehät pidät valkeana :p
|
Väärin.
Rupes taas asiat X ottaa sen verra päähä että pistin akan värikauppaan ja sanoin että kuha ei tuo seuraavia värejä; musta, punanen tahi vihree. Vappaat kädet siis, niin voiha tuon jo arvata mitä sieltä tuli. Niinki miehekäs väri kun RAL-4003.... :) |
Vantteet sai värin.
http://i10.aijaa.com/b/00999/1387384...3c1fc0e3e2699d Bedlockit meni tais Sorjoselle projektiloihin. Jaajaa... Mitässitä muuta. Rengashommia. Elieli, mainostetaan täälläkin. 35-37'' gummit menis, loppuunajettuja ei tarvvii tarjoilla semmoset löytyy iteltäkin... Kumiloissa sais olla 15'' reikä. Vaihdossa voisin tarjotella kesäpirssiä, eli tuota Corolla Ke36. Siitä lissää vaikka yksityisviestitse, ei sotketa hyvvää topiccia noilla sivviilivehkeillä. :) |
on sen vertä äiree väri et taidan vetästä pienemmän jeepin tuolla jos/kun aika on :D
|
ittellehän näitä rakennetaan, mutta nyt mietittää sittanäitä rengasjuttuloita.
TSL superswamper, 38x12,5 ? Ja voimansiirto huutaa hallelujaa. Vai huutaako? Murrosmurskaa varmaan enemmän tiedossa kun noilla 35''... Vaatis melkein pikkuhiljaa akseleihin cromoa, ja niineespäin. VAI MAKEO:n kautta ziarelli extreme forest? Nuo ziarellit on melkein kuvioltaan näyttäs 1/1 kopio insan special trackista ja niineespäin. LJ:ssä tykästyin kovasti niihin specialtrackeihin, ja nytku noita sais HJ:hin sopivassa koossa, niin polte ois kova. hintaakin puolet verrattuna teeäsälliin? VAI Jos jostain löytyy niin ostaisiko taasen creepyt? Vaikeita valintoja. nyt mielipiteitä, ja keskustelua! :) |
Pitkästä aikaa.
Nyt ois vaiheltu renkaat vanteille, ja laitettu alle. Iisalmesta kävin uudet käytetyt creepyt, koossa 35x12,5 eli samaa kokoa kun edelliset. Edellisestä sarjasta jäi 2kpl kumeja ''varakumeiksi''. Seuraavaks olis syylärin nostoa, että pääsee vinssailemaan. Vinssin kardaani hankas viimekerralla syylärin alareunan puhki, ja toista kertaa en jaksas samaa juttua niin kokeiltas jotenkin ehkästä... :) Pyöränkulmia pitäs vielä vähän säädellä. Ja turvakaaria jatkaa tuonne takaovien ja kontinluukun väliin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178617 |
Toimiiko sulla takaovet ihan normisti noitten kaarien kans?
|
Ei toimi. Ei aukea "ääriasentoon". Pitäs tehä hallitut lommot oviin niin sais edes vähän enemmän auki. Mutta kyllä sinne pääsee kyytiin, ja pois.;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Taidan vaan ottaa muutaman voimajuoman ja mennä takapenkille makkuulleen, ja potkasta sitä ovea sisäpuolelta niin saa hallitusti just sopivan lommon :D Ku ei oo nii väliks. Eilen saatiin säädettyä pyöränkulmia, kyllähä nuo ''vähä'' oli vituillaan... Tännään ohjelmassa turvakaarien jatkamista, kun kävin eilen matskut hakemassa, ja joskus pitäs se syyläri vielä siirtää. :eek: |
Viikonloppuna väsättiin pysyvä tilapäisratkaisu tuolle pakoputkelle, ja tehtiin kylkiputki. nytte hönkii mustaa kuskin kohalta helmapalkin alta.
Entinen ratkasu oli silleen että turbolta oli noin 50cm downpipe ja siihenpä se jäiki... :D Jaja.. Sitten tihuracing pajalla pojat taivutteli miulle vähän kaaria, kun ei sattunu olemaan itellä taivutinta. Nytto takana vähän uutta kaarta, ja vaatii vielä katolle ''poikkituen'' niin on taas vähä turvallisempi olo kun ryskää mettässä. Myös tuota helmapalkkia pitää vähän jatkaa/levittää tosta alakiinnityksen kohalta, kun on aika härskin näkönen patentti tällähetkellä... Koska kuvat on kivoja, niin semmonen seuraavana. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178864 |
näyttää kyl hyvälle, pitäsköhä se alakoo ihe kans väsäilee Exoa barbien päälle, kuha TML on ajettu (jos on).. jotekii vähä sellane fiilis ollu muutamasti sen kans et ois ihan hyvä olla kaaret :)
|
Uli uli uuu... Sen verta alkaa tuota BJ-kuumetta olemaan, että kohtuu lähellä etten tästä luovu. Eiku....
Eli tämähän ois nyt sit myynnissä, tosin jos ei tuu järkeviä tarjouksia tai hyvää beejiitä vaihdokkina niin jätetää itelle... :) |
minkä lainen bertta sais olla??hinta luokka.projekti??
|
Lainaus:
Hintaluokka sinne 5k€ paikkeille, kelpaa pikku projektikin.. :) Soittele, tsättiautosta löytyy hoojiin myynti-ilmo. |
Sivu luotu: 20:19 (GMT +2). |
|