![]() |
BJ42
Tuommonen palapeli tuli noudettua eteläsuomesta, Tupoksesta.
Tarkoituksena tehä tästä itelle käyttis jolla viittii ajella huonompiaki teitä. Projekti tulee edistymään hitaasti, mutta tavoite olisi saada kesällä ajoon, katotaan nyt miten äijän käy.. Perimätiedon mukaan tekniikalla olisi ajettu 250tkm eli sille osastolle ei tarvitse toivottavasti tehdä muuta kuin perushuoltoa. Auto on 2+4 pakun papereilla joka itselleni oli se tärkein kriteeri, oikiastaan muuta vaatimusta ei ollutkaan. Tämän rakentaminen oli jo polkaistu alkuun eli tähän asti tehtyä edellisen omistajan toimesta: -HJ61 akselit alla -GR Patrollin jakarit edessä ja takana heppailtuna kohilleen -runko maalattu -vinssipedit valmiina -uudet 2" korottavat jouset ja iskarit Defenderin ym. mitoilla Suunnitelmia/jo tehtyä/hommattua: -kori vaatii muutaman neliön peltiä, tehään isoista paloista ja takaosan lattia alumiinista -flippikeula (muotti valmiina, rulla kuitua ostettu) -taakse levikkeet (hommattu) -paremmat penkit (hommattu+offipalsta istuinsuojat) -renkaat mt-kuviolla, 33-35" katotaan mitä tulevaisuudessa saa leimattua? -ohjaustehostin (tuli mukana) -jousipetien rakennus (ajattelin edessä upottaa rungon sisään osaksi) -koneen ahtaminen (sitten kun auto ajokunnossa) -jokin nätti väri? -panssari Takaovien ympärystän rakentelin eilen irrallaan ja jos tänään saisi koripulkan pulttailtua runkoon niin ei alkuperäiset mitat niin kovin muuttuisi ruostekorjauksia tehessä. |
1 Liiteet
Olkoon tuo sitten aloituskuva, vähän lohduttoman näköinen kasa?
|
Lainaus:
|
Jääkö sinulla jouten nuo peltiset etulokarit ja niiden ja konepellin väliset pellit. Itsellä ne puuttuu projektista. Minulla on jouten lasikuituiset etulokarit, ne ovat jotkut levittävät mallit!
|
minä voin ostaa ne levittävät lasikuituiset:D
stemppiä rojektiin autohan on paras mahdollinen:D |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Nyt olis kori kohillaan ja takapalkki hepattuna paikalleen.
|
Jos kiinnostusta on niin teeppä flippi x 2 niin voin ostaa toisen :)
|
tee samantien 3 minäkin tarttisin yhden:D:D
|
Johan nuita tekis jos olis aikaa muttaku muttaku...
|
Tuli selailtua Brittituotoksien osia ja alko niin laiskottamaan ku näki jousilautasten ym. hinnat, että tilaukseen lähti: eteen valmiit ylälautaset, iskaritornit, kaikki akselikiinnikkeet ja alalautasia läjä.
|
onko ne tehty bjiinhin?pistä linkki mistä löysit saadaan kaikkien tietoon.
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Perus mätähommaa.
|
1 Liiteet
Helemapalkit hitsattu. Oli paikallisessa väliaikaisesti ohuempiseinäset 100x50 palkit loppu niin tuli sitten 5mm seinämällä.. Vähän turhaa painoa, mutta otetaan kuskista pois.. :D
Etenee hitaasti, mutta varmasti (ehkä). Kesällä pitää saaha leima haettua.. Tuli muuten harrastettua kierrätystä ja takasisälokarit on tehty vanhan perunnannostokoneen pelleistä. Oli niin hyvin säilynyttä 1,5mm peltiä, että arvelin näitten kestävän ainaki tämän auton loppuelämän. |
1 Liiteet
Pienimuotoinen mittavirhekki tuli ku otin mitat vanhoista sisälokareista enkä tajunnu, että kyljissä oli kolme (niin luit oikein) kerrosta peltiä päällekkäin.. Tuli siis vähän kapiat mutta eipä tuo varmaan kovin montaa vuotta ittiä häiritte.
|
1 Liiteet
Taas olis vähän ehtiny hitsailemaan.. Oikiastaan vielä etulattiat tehä niin pääsis puhaltamaan koko kopin ja ruiskuttamaan epoksia pohjille.
Niin joo ja onhan tämä jo jousillaan. Etulautaset ei ollu ku ettiä sopiva kohta ja turata kiinni. Simpukka aiheuttaa vielä päänvaivaa ku tulee nyt aikasta eteen vaan haittaako tuo mitään? Taakse suunnittelin korkeudensäätöä ylälautasille mutta laiskuus voitti ja tuli kiinteä ku näytti, että perä jää jo nyt aikasta ylös. Tuommoset supparit tuli ostaessa mukaan niin pitihän ne taakse laittaa. Takajouset on rungon sisäpuolella niin nuista saattaa olla oikiasti hyötyäki. |
1 Liiteet
Ja tuossa vielä etupäätä. Paskoja kuvia kännykällä, mutta ei millään viitti kaivaa järkkäriä ja aukoa konetta, että saa ladattua..
|
1 Liiteet
Etulattiatki olis suunnilleen hitsailtu. Vielä saa päivän uhrata hitsailuille ja viimeistelylle niin on jo aika hyvällä mallilla.
Onko kellään tiedossa Rovaniemi-Sodankylä-akselilla harrastajaystävällistä hiekkapuhaltajaa? Niin joo ja pintaväriki saapui jo.. 10 litraa polyureraanimaalia, ral6018. |
1 Liiteet
Kuume vei mehut, mutta jotaki pientä kuitenki. Massat sulattelin pohjasta ja takaloosterin alumiinilattian pulttasin paikalleen. Viikolla kysellä hiekkapuhaltajan aikataulut ja jos hyvin menee niin ens viikonloppuna saa vedellä väriä niskaan.
|
1 Liiteet
Tämäki tuli tänään hiekkapuhallettua viritetyllä halppispannulla. Oli kyllä hyvä modaus rei'itetty kupariputki pannun sisälle kun ei menny enään kertaakaan tukkoon ja puhistustehoki tuntu parantuneen.
Puhalletulle pinnalle maalasin epoksipohjamaalin ja tämän kuivattua sitten vetelin saumoihin korikitin. Ei nuo tieten olis tarvinnu umpisaumat tuota kittiä, mutta ihan mielenkiinnosta tuli laitettua niin saa viimeistellyn näköisen. Pari päivää saa kuivua ja sitten vielä kerros epoksia ennen varsinaista pintaa. |
1 Liiteet
Ja simpukka löysi myös paikkansa. Vaati hieman jousilautasen silpomista ja kolon paikkaamisen 3mm pellillä.
|
1 Liiteet
Ensimmäinen aurinkoinen vapaapäivä piiiiitkään aikaan niin sai jopa jotaki taas aikaseksi. Jos keli jatkuu hyvänä niin illalla sisälle ja pohjaan lopullinen väri.
|
1 Liiteet
"Pikkasen" vääristää omppu sävyä mutta joo-o, on se vihiriä!
|
1 Liiteet
Ja tuulilasin kehystä tuli aloteltua kans. Päälleppäin näytti hyvältä ennen ku otti lasin pois, mutta paskahan se oli, ei kyllä sinänsä yllätys ku Toyota kyseessä. :D
|
1 Liiteet
Saihan sieltä vähän väriäki näkymään ku laitto asetuksia.
|
Hyvältä näyttää.
|
1 Liiteet
Ja pohjalle sama homma. Sanokaappa viisaammat mielipide kannattaako tuohon nyt ruiskuttaa massaa vai antaako olla nuin?
Ja tallissa pyöriessä tuli vertailtua volkkarin 1.9:ä ja tuota orkkis 3beetä. Melko hurja on koko ja painoero.. Pitäiskö.. :D |
Pitäis :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei muuten mutta mitä sitten ku sinne massan alle jossaki vaiheessa pääsee kosteus ja leviää sitten siellä. Miksi mulla on joku kammo massaan? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joo "pitäis" ei koskenu massausta... 2.5tdi ois aika muikia, kestävyydeltään miltei mesen vertanen.. Semmosen mää ite vielä joskus johonki lyön.. Mutta ei taida tulla sulla kysymykseen ku 1.9 sattuis jo löytyyn :)
|
Lainaus:
Saa muuten tarjota 3b:n (käykö myös b-koneen?) vauhtipyörää jos lojuu ylimääräisenä? |
1 Liiteet
3-vuotiaan tytön kommentti oli, että sammakko, niin sitten se on. :D
Jotaki pientä tuli touhuttuaki: -takapuskurista tehty irrotettava malli entisen kiinteän ja vähän taipuneen tilalle -takarunkoa paranneltu ja nyt jos joskus haluttaa laittaa vetokoukku tai vinssikita niin hyvin pienillä muutoksilla onnistuu molemmat -kaikki rungon korvalliset hitsattu ja päälle vedetty loctiten 7500 -korin koteloihin ruiskuttelin kotelonsuojan -uudet kumityynyt tehty korin ja rungon väliin ja kumia poltettu oikein urakalla Hitaasti, mutta hitaasti siis.. |
1 Liiteet
Ja taas pieniä askelia, mutta jotaki kuitenki:
-kori asemoitu rungolle uusilla kumeilla -penkit sovitettu Isoimpia hommia mitä vielä tekemättä: -etunavat kääntää samalla kun histeer varret laittaa paikalleen -kaikki korvalliset hitsata akseleihin, tällä hetkellä vain hepattuna -etupanhard hommata ja laittaa paikalleen -ulkokuoren maalaus -tekniikka nostaa paikalleen, tälle en aatellu tehä muuta ku pesasta -flippi tehä -lukoille paineilmasylinterit ja joku 24v kompura hommata -turvatankki+akut sovittaa konttiin käytettävyyden kärsimättä +miljoona muuta pikkuhommaa |
Juhannusjuhlien jälkeen tuli tänään joku tunti touhuttuaki.
Pieni kitti ulkopeltien saumoihin ja epoksit päälle. Ei tästä mitään näyttelykampetta tule eikä minusta maalaria, ei tosiaankaan hermot riitä tuommoseen hieromiseen. :D Isommat renkulatki pitäis alkaa hommaamaan ja 10" vanteet mielessä niin et vissiin oltava se -44 raidetangonpään takia? |
[QUOTE=MiKo;1232074
-flippi tehä [/QUOTE] älä tee lasikuituflippiä...jos alkuperäiset pellit tallessa, niin laita ne kuntoon :eek:. ( aikasempaan rakentelin lasikuitusen keulan ). |
Lainaus:
Tuo flippi keventää keulaa sen yhen ison vinssin verran vähintäänki ja heleppo tehä uus/korjata jos ottaa osumaa. Ja huollettavuus nousee potenssiin kymmenen. |
1 Liiteet
Aijjai.. nyt tuli kyllä laiskuuttani tehtyä pieni tyylirikko ja tein takakontin luukun vain millisestä pellistä. Jätetäänkö vai pitäiskö vielä taitella toinen oikiasta pellistä?
|
hiukan tuo millinen on kyllä hepposta:D
|
1 Liiteet
Lainaus:
Jäi niin kaivelemaan niin tehin kuiten vähän tukevamman tuosta, nyt saa luvan kelvata: |
1 Liiteet
Päivitykset jääny vähemmälle, mutts on sitä kuiten jotaki touhuttu.
Navat käännetty, histeer varret laitettu, ovia ja sivupaneeleita maalattu, renkaat hommattu, tehostin laitettu ym pientä. Nyt tarvis vähän apua nimittäin raidetangonpäähän tarvis 23mm kierteellä vas.kätisen lyhyen pään ns. Pienemmällä kartiolla. Mistä mallista saan tuommosen? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Jotaki pientä värkkäilly taas. Tankille tehin "telineen" konttiin. Vähän paikkana kyllä huono mutta alkuperäinen on niin huonossa kunnossa ettei ainakaan tähän remonttiin jaksa laittaa kuntoon. Laitetaan akut sitten tankin paikalle niin saadaan painoa vähän alemmas samalla.
|
1 Liiteet
Ja siinä tankki hollilla. Pannat tehä vielä, mutta ei löytyny sopivaa materiaalia tontilta niin pitää käyä ostoksilla ensi viikolla.
|
1 Liiteet
Pientä touhuilua töitten jälkeen. Vieläkö jaksais panostaa tallin siivoukseen niin tulis jo vallan kelvollista jälkeä.
|
1 Liiteet
Ja taas töitten jäläkeen paskahommia.. Vissiin joku Hammeritella tai jollaki peltikattomaalilla maalannu joskus ilman pohjia ja nyt ei auta ku hioa kaikki pois. Kohtuullisen työläs homma kaikkinensa. No nyt kuiten oikiat vellit niskassa.
|
1 Liiteet
Vähän on tapahtunu, mutta jotaki kuitenki.
Vielä pitäis kehata alkaa laminoimaan keula ja nostauttaa tekniikka paikalleen niin loppuhan menee varmaan kuin itestään. Joo niin varmaan. Kattoki pitää maalata kokovalkoiseksi ei oikein iske tuommonen mutta katotaan sitten tärkeimpien jälkeen. |
Hieno tulee!
Onko tuo väri kawasaki green? On kyllä hieno väri berttaaan |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Semmonen perse siitä muovautuu. Yläluukku tulee polykarbonaatista ja maalaan siihen ikkunan tai oikiastaan tiivisteen.
Keulan muottiaki alotellu vahailemaan ja toiveena olis tulevana viikkona saaha valmis kappale. Saa nähä, työt meinaa vähän haittaamaan hyvää harrastusta. |
1 Liiteet
Laiskottelupäivä, mutta äsken kävin kuitenki nakkaamassa tekniikan paikalleen.
Ei ainakaan vielä keula tipahtanu toivottua määrää, mutta jospa se siitä ajan kanssa tipahtais. |
En tiiä mistä nyt tuulee, mutta jos ei sittenkään tekis flippiä vaan vääntäis siistit lokari/astinlauta-kombinaation putkesta ja päällystäis alumiinilla tai jollaki muulla, ehkä jopa vaikka ohuehkosta akselista tavallaan hämähäkinseitin.
Onko jollaki kuvia siisteistä toteutuksista ja nyt ei kiinnosta semmonen "perinteinen" putki jossa tasainen pelti päällä vaan pitää olla alkuperäistä pyöreyttä.. |
5 Liiteet
Pientä puuhastelua ja huomenna maalia niskaan.
|
5 Liiteet
Taas pientä touhuilua pohjamaalin kuivumista ootellessa.
Tuommosella "rypyttimelläkin" saa varsin kohtuullista jälkeä pienillä muutoksilla, eikä rypyistä ole tietoakaan ja putkikin pysyy pyöreänä. Tuommoset lokari/astinlauta-aihiot vääntelin. Muutaman millin sisään tuli samanlaiset niin eiköhän se ole ihan riittävä toleranssi tämmöseen vanhaan romuun. Niin ja akkuporakone päästi toimintasavut pihalle (hiilenpidin otti vähän lämpöä ja hiili jumahti), niin tunnelma on sama kuin toinen käsi olisi kadoksissa. On se vaikia olla iliman. |
3 Liiteet
Laitetaampa vielä kuvasaastetta ku se on kuulemma kivaa?
Konepelti on ihan hirviä ku pyyhin lamellilla vanhat halkeilleet pakkelit pois ja uutta en halunnu laittaa. No katotaan jos siihen silimä tottuis tai sitten tehään vielä uusiksi jossaki vaiheessa. Lokasuojat päätin tehä putkien ympärille lasikuidusta niin saan helposti alkuperäistä pyöreyttä, mutta kestääpähän sitten vähän parkkipaikkakolhuja ku on putki jäykisteenä. Huomenna pääsis varmaan sommittelemaan kun maali kuivunu jos ei nyt saja aivan mahoton. |
1 Liiteet
Semmosia tänään mallaillu ja kaippa ne siihen alakaa istumaanki. Johan tuommosen yhen tekasee, mutta koitappa tehä peilikuva!!
|
1 Liiteet
No ei vaiskaan, heleppo homma.
|
1 Liiteet
Ei aivan ole koko viikonloppua laiskoteltu.. valoraudan vääntelin ja sommittelin vähän lisäputkiaki mutta saa nähä jääkö nuin vaiko ei.
Maski olis nyt myös oikastu ja vanhat maalit hiottu pois. Kauhia homma ihan tuommosissa nopialta kuulostavissa hommissa. Ja katon ja maskin tulevaa väriäkin vielä makustella eli nyt olis kaksi vaihtoehtoa: ral7021 eli semmonen tummanharmaa tai sitten perinteisesti valkoinen. Kumpi parempi? |
Maalarin valkoinen
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
samaa mieltä valkonen katto ja silmälasi.
|
1 Liiteet
Voi iesus, aina ku viikonloppu tulee niin lenssua pukkaa tai vettä sataa..
Tallia kuitenki siivottu sen verran, että sain pukattua beejiin pirttiin. Kattoa ja maski maalattu, syylärin alla oleva palkki vaihettu 60x60 rhs:sään niin sai maskin saranan paremmin istumaan ja syylärin mahtumaan konepellin alle. Pororauta tuli kans tehtyä niin ei tarvi niin hiljennellä ku kohalle sattuu. ;) |
1 Liiteet
Tuossa vielä palkki vasta maalattuna. Hiasta nyhräystä vaikka tuntuu, että eihän se ole ku näpästä..
|
1 Liiteet
Uudet umpiot ja maski paikoillaan. Vielä 80w ledilisävalot niin keula olis valamis.
Lokasuojat ajattelin tehä millisestä alumiinipellistä, tai no ainakin muotin, katotaan nyt. Pientä autokuumettakin pukkais lavajenkin muodossa, mutta puhukaa nyt joku järkiä etten ainakaan tätä hukkais... :D |
Lainaus:
|
Tarvis pientä muistin virkistämistä takalevyjarrujen suhteen jos jollaki sattuis olemaan tuoreessa muistissa?
Mikä satula missä käsijarru samassa, joku Transportteri vissiin? Ja mikä levy? Ja jarrut pitää mahtua 15" vanteen sisään. |
JÄRKEÄ!!!!!!!
Beejiitä on suhteellisen harvassa, lavallisia ameeriikanautoja on suhteessa paljon!! Pirä beejii!!!!!!!! ja hieano tullee tosta bertasta!!! |
5 Liiteet
No niin pitkästä aikaa taas ehti tallillaki pyörähtämään.
Tankille tein alumiinilatasta kiinnikkeet ja vielä pitäis vaahto kaivaa pois ennen ku diisseliä kaataa, mutta miten näillä räpylöillä niin pienestä aukosta mitään kaivetaan? :D Ja sitten vähän ennakointia kun hoksin, että välijäähdyttimelle tarvii tilaa eli syyläriä reilu 5 senttiä taakseppäin. Tässä vaiheessa oli vielä helppo siirtää kun tuulitunnelia en ole ehtinyt muokkaamaan.Ahdinta en ole vielä ehtinyt miettimään sen kummemmin, mutta jäi niin hyvät kokemukset muuttuvasiipisestä kun aikoinaan mersujen kanssa räpläsin, että eiköhän tähänki jotaki semmosta vois harkita. Tehoja ei nyt niin tarvis ylös mutta se vääntöööö... namnam... Sähköjä pitäis kans alakaa suunnittelemaan ja takalämppärin päälle tehin alumiinista levyn johon ajattelin sijoittaa katkaisimet, sulakkeet ja tupakinsytyttimen. Mistä löytäis semmosen sulakerasian minkä voi upottaa ja olis vielä sillälailla järkevä, että plussan saisi tyrkättyä yhteen pisteeseen? Päävirtakatkasija löysi paikkansa kojetaulusta. Onko jollaki ideaa miten tuommonen FIA-katkaisija kytketään niin, että auto sammuu samalla kun virrat kääntää pois? |
3 Liiteet
Lainaus:
|
Nissanissa on käsijarru satulassa ainakin primerassa almerassa.mikset laita kardaani käsijarrua?
|
Niin olishan se kardaanikäsijarru aika huoleton, mutta jotenki takaraivossa polttelee ajatus, että samalla vaivalla kun laittaa levyt saa käsijarrunki.
Akselimassojen puolesta nuo transportterin satulat vissiin sopivat niin ei katsastussedällä pitäisi olla valittamista. Vielä kun löytäisi levyn ettei laippaa tarvis sorvailla tai ostaa Toyotan sikahintaisia pyöränpultteja niin tuohan olis ihan bolt-on-juttu. |
On se kyllä kun sulakerasiaan, katkaisijoihin, deutch-liittimiin sun muuhun sähköromppeeseen saa menemään yli 300€.. No kerran se kirpasee ja saapahan mieleiset sähköt ja kaikki tulee oikeilla liittimillä. Pitää vissiin vähän panostaa suunniteluunki niin ei tarvi monesti tehä.
|
1 Liiteet
Pientä nysväystä harrastettu ja takapään johtosarja olis valamis. Jokaisella toiminnolla on oma värinsä niin ei tulevaisuudessakaan tarvi hajottaa koko sarjaa jos vikoja tulee.
Ja akulle tuli tehtyä kaapelointi kans kuskin penkin taakse. 70 neliömillistä hienosäikeistä kuparikaapelia niin luulis virran huilaavan ihan nokko. |
1 Liiteet
Semmonen takaluukku. Kohtuullisen haastava taivuttaa 😝
Pitää vissiin tehä alumiinistä taakse vähän tukea.. |
Välillä vähän vastustaaki.. Aloin kaatamaan nestettä koneeseen niin varpaillehan se lorisi. Oli tyhjennysroppu hävinny syyläristä. No aattelin, että eipä siinä mitään ja varastosta uuemman cruiserin roppu hakemaan ja huomata, että ei passaa. Ja toisessa samanlainen. Nyt alako jo vähän ärsyttämään. Minä olen vielä tähän päivään mennessä ollu siinä uskossa että kaikissa Toyotoissa on sama nippa..
Hydraulinipat kattelin läpi eikä mikään passaa. Sitten paineilmanippeleitä tutkimaan ja varttinen ärrä oli riittävän lähellä! Eli ei muuta ku kuuen millin kierre nippaan ja hydraulitiivisteen kanssa kuusiokolopultti tukkeeksi. Eli problem solved ja nesteet koneeseen. No turhaan hoppuilin nipan kanssa ku näkyy olevan startti paskana. Jee jee vettä täynnä.. |
Se on ihan hyvä että jollakin muullakin joskus hiukan vastustaa ettei kaikki uutiset mulle. :-) oma rojekti ottanut vastaan ihan vitusti. :-)
|
Lainaus:
Töissä tulee päivittäin raavittua päätä vähän isompien romujen kanssa ja tonnilla sanotaan vasta päivää niin on tämä ihan mukavaa vastapainoa sille. Käytin muuten startin auki ja täynnähän se oli ruostevettä + vielä sopivasti jumissa.. Putsasin ja löin kasaan mutta eipä starttaa vieläkään. Eli ens viikonloppuna harrastetaan remontin korjausta ja pitää käyä hakemassa uudet hiiletki samalla kun ei enää liikaa ollu pituutta. |
Niin joo ja vnt-ahdin hommelit on ainakin toistaiseksi haudattu kun löyty sopivasti Garretin GT28R eli kuulalaakeriahdin. Saattaa olla ihan soppelin kokonen ja herkkyyttäkin pitäisi löytyä.
Mistä porukka ottanu öljyn ahtimelle? Alipainepumpulta haarottanu? |
Tilanne 1-1 eli startti vastaan minä taistossa. Päätin kuitenki vielä kerran käyttää startin pöyällä ja purin osiksi ja santapaperilla hioin solenoidipuolen pinnat ja pirulainen sehän alako rokkaamaan!! Pienestä se on joskus kiinni. Tulipa taas uutta virtaa mieheen ku sai koneesta pyöräytettyä savut!
Muutenki työpäivän ohessa ehtiny ettimään ja tilailemaan laipat ja mutkat pakosarjan ja outletin tekoa varten. Niin päätin kuitenki, että teen paremman pakosarjan koska kun tuon orkkiksen käänsi ympäri tulee ahdin niin rumasti ylös ja eteen ettei ainakaan minun esteettistä silmää miellytä. |
1 Liiteet
Ei jaksanu oottaa leikkeitä niin polttelin vapaalla käellä tuommosen.. Välttäköön niin pääsen viikonloppuna tekemään pakosarjaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tänään ei enää tallille jaksanu lähtiä mutta työpäivän päätteeksi tuli tehtyä lesti ja painelin prässillä putkesta pyöreästä neliöön muuttuvia pätkiä niin huomenna ei tarvi ku alakaa hitsailemaan sarjaa
|
2 Liiteet
Melekosen neljän tunnin leikkaa-liimaaoperaation jälkeen tuommonen pesä siitä sitten tuli. Pientä harmia meinas olla laipan vetelyn kanssa mutta ennen lopullista hitsausta vähän moskaa niin avot kympin sisälle jäi kierous eli ei kai kovin paha. Huomenna vois vähän tarjota hiekkaa ja maalia niskaan.
|
3 Liiteet
Pakosarja sai vähän hiekkaa ja lämpömaalin päälle. Ja keskikonsoliin laitoin katkaisijat ja sulakerasian sekä aloittelin johtohommia.
Mistä olette ottaneet nestekierron ahtimelle? |
2 Liiteet
Jatketaampa näitä tylsääki tylsempiä päivityksiä..
Eli alako johtohommat tympimään ku ei nuita saa siististi.. Onko jossaki myynnissä abikoja johon johto laitetaan sivusta ja noin 6 neliömillin joholle? Tuo sulakerasian syöttö pitää saaha siistimmin ku eihän tuommosta viitti kattoa. Ja sitten muistin,että toinen laatikon kannatinkumi on rikki ja aattelin että nuin heikkoa systeemiä en enää halua niin tein tuommosen palkin ja siihen lehtijousen etupuslat. Kovathan ne kyllä on mutta jospa moottorin kumet pääsis vähän helpommalla nyt. Ja toisena ajatuksena tuossa oli panssari kiinnitys ja mikä parasta, on palkki juuri sen verran alempana, että panssari onnistuu suorasta levystä. Tuo muutaman sentin maavara menetys ei minulle merkkaa mitään niin kauan ku autossa on suorat akselit. Niin, mitähän sitä taas mielessä liikkuukaan? 😁 |
Lainaus:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/48712...n-naaras-10kpl |
Lainaus:
|
4 Liiteet
Kardaanikäsijarrua aloin värkkäilemään kelkan levystä ja satulasta. Pientä puuhastelua vaatii vielä ja satulalle kiinnikkeen jakolaatikkoon. Mulla oli joskus kymmenisen vuotta sitten samanlaisesta brembosta laitettu käkkäri mettäsuzukiin ja ainakin siinä pelas hyvin, saa nähä miten tämmmösen tonnikeijun kanssa sitten?
|
2 Liiteet
Ratille en raaskinu ostaa valmista keskiötä niin tein sen sitten vakioratista ja bemarin keskiössä. Ei mikään taideteos mutta menettelee. Vähän ehkä liian sylissä on nyt ratti mutta muokataan sitten joskus jos häirittee..
|
5 Liiteet
Välijäähytin löysi paikkansa kans. Silikoniletkut tilasin Kiinasta ja ahtoputket tehin alumiinista. Vielä pitää vähän pyöräyttää sikkikoneella haittoja putkien päähän.
Downpipe tuli kans tehtyä, mukavan jouheva tuli kolmen tuuman putkesta. Korin kannakkeen lovesin myös niin saa putken vähän ylemmäs. Vaimennin tulee pelkääjän lattian alle ja ulostulo takarenkaan eteen. |
4 Liiteet
Lokasuojien tekoa aloittelin kans. Nämä peltiset on muottien muotit ja lopulliset kappaleet tehään lasikuidusta, ehkä jopa hiilikuidusta jos löytyy mattoa sopivaan hintaan.
|
Sivu luotu: 13:18 (GMT +2). |