Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   4Runner - kysy ja vastaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=133383)

matke 15.03.2015 19:58

4Runner - kysy ja vastaa
 
Noniin tänne kaikki kysymykset 4-runnerista niin ei tartte joka vikaa varte tehä omaa topickkia:)

Viipo 16.03.2015 19:48

Lähteekö ylätukivarsien natina pois muuten ku vaihtamalla ylätukivarsiin uudet puslat?

BigDane 16.03.2015 20:48

Takapään iskari aolahti kiinnityksestä läpi.. Oli läpimätä se kiinnityspiste. Jos ympärillä ehtaa metallia niin meneekö katsastuksesta läpi jos siihen hitsaa teräslevyn johon tekee iskarin kiinnitykselle reijän? Vai pitääkö alkaa koko kiinnitypiste vaihtamaan... Pääseekö tuonne edes hommiin ilman, että nostaa koko korin vittuun?

HV 16.03.2015 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1211590)
Takapään iskari aolahti kiinnityksestä läpi.. Oli läpimätä se kiinnityspiste. Jos ympärillä ehtaa metallia niin meneekö katsastuksesta läpi jos siihen hitsaa teräslevyn johon tekee iskarin kiinnitykselle reijän? Vai pitääkö alkaa koko kiinnitypiste vaihtamaan... Pääseekö tuonne edes hommiin ilman, että nostaa koko korin vittuun?

Voin kokemuksesta sanoa että on vittumaisen ahdas homma, ja voit olla varma että siellä on mätää aikapaljon muuallakin kuin pelkkä iskarin kiinnitys...
Korjasin omasta kaikki takapään rungon, tukivarsien kiinnitykset, jousilautaset ja iskarikiinnykset ja kaikki ruosteet muutenkin rungosta takaa. Aikaa meni ilta ja vkl puhteina yhteensä 2 kuukautta, kori paikallaan. Ei olisi homma onnistunu jos ei olisi sitä 5cm korikototusta jonka laitoin aikasemmin :D

BigDane 16.03.2015 23:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1211613)
Voin kokemuksesta sanoa että on vittumaisen ahdas homma, ja voit olla varma että siellä on mätää aikapaljon muuallakin kuin pelkkä iskarin kiinnitys...
Korjasin omasta kaikki takapään rungon, tukivarsien kiinnitykset, jousilautaset ja iskarikiinnykset ja kaikki ruosteet muutenkin rungosta takaa. Aikaa meni ilta ja vkl puhteina yhteensä 2 kuukautta, kori paikallaan. Ei olisi homma onnistunu jos ei olisi sitä 5cm korikototusta jonka laitoin aikasemmin :D


Mulla 60mm korikorotus.. Helpottaa ehkä vähä :) Kävin tuos kömpimäs auton alla eikä pajavasara ainakaa mistää läpi menny, et jos nyt alkuun hitsais levyn palasen kiinnityspisteeks..

http://imgur.com/CqTiWNP.jpg

BigDane 17.03.2015 00:03

Kylläpä tuli isona kuva :D

hiluvitkutin 17.03.2015 07:41

Onko sulla.liian lyhyet iskarit? Nyhtääkö se niitä koko ajan ku johonki heittoon ajas?

BigDane 17.03.2015 12:43

Eiii. Hyvä oli ajettavuus.

Runneri v6 17.03.2015 13:26

Jos jollain löytyy 90 runneriin kattoluukun lasia...mitat edestä 89,5,takaa 91,5 ja sivut n. 57-59,5 niin tarjoo mulle. 0407082838

BigDane 17.03.2015 18:18

Joku oli ilmeisesti joskus laittanut tuohon korjauspalan ja jättänyt "v"-leikkaukset hitsaamatta, tai sitten joku huvikseen leikelly.. Vaikka näyttää mädältä niin alla oli täysin tuoretta peltiä. Hitsasin alapuolelle prikan ja samalla leikkaukset umpeen, yläpuolelle laitoin myös prikan vielä lisätueksi. Tuli varmasti parempi kuin tehtaalta lähties :D
Nyt pari viikkoa odottelua, että OME iskarit saapuu niin saa nekin vaihdettua.. Oli kumit vanhoissa hieman väsyneet.

Katselin muutenkin runkoa ja suurimmaksi osaksi näyttäs olevan liki sentin kerros jonkinlaista massaa kauttaaltaa, joten ei tartte runkoakaan hitsailla mistään. Jousille aattelin kuitenkin varmuudeks tehä uudet kupit samalla, kun vaihdan iskarit.

BigDane 17.03.2015 22:02

Mitä kautta ootte vetäny kattovaloille piuhat?

Daddy's Toy 21.03.2015 23:36

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1211841)
Mitä kautta ootte vetäny kattovaloille piuhat?

Tuosta kuskin ovenpilarista nostin piuhat ja katosta läpi tuon telineen sisään. Ja reilusti tiivistettä. Ei ole vuotanut.

BigDane 23.03.2015 22:27

Kiitoksia! Asennushommia edessä, kun vapaat koittaa.

Nyt tarvittas vielä hyviä neuvoja, mieluiten kuvituksen tai piirustusten kans siitä, miten vinssi kannattais keulille kiinnittää? En haluais kauhiasti puskuria silputa saati poistaa kokonaan, jotta sellanen "henkilöautolook" säilyisi edes hitusen :)

10000 vinssi odottelee asennusta.

Daddy's Toy 23.03.2015 22:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1213398)
Kiitoksia! Asennushommia edessä, kun vapaat koittaa.

Nyt tarvittas vielä hyviä neuvoja, mieluiten kuvituksen tai piirustusten kans siitä, miten vinssi kannattais keulille kiinnittää? En haluais kauhiasti puskuria silputa saati poistaa kokonaan, jotta sellanen "henkilöautolook" säilyisi edes hitusen :)

10000 vinssi odottelee asennusta.

Siinnähän on puskurin alla poikkipalkki. Bilteman vinssipetiä käytetään aikas yleisesti.Vahvistat vaan kiinnitystä kunnolla. Ei tarvii ees silputa puskuria kauheesti ;)

BigDane 23.03.2015 22:43

Juu, mulla peti valmiina, mut kiinnitystä tosiaan mietin, että jos tekee sellasen pika-asennustyylisen? Miten tommonen putkenpätkä ois fiksuin kiinnittää runkopalkkiin, riittääkö jos juuresta hitsaa kauttaaltaan ja lisäksi sivuille terästä tukemaan, ettei pääse vääntymään? Riittääkö 4mm seinävahvuudella oleva kanttiputki vastakappaleeks ja miten vahvat pultit pitää olla vinssipetin kiinnitykseen? Vai onko parempi toteuttaa sokalla? Riittääkö yks? Esim TML vinssipeti vähä hepposen näkönen.. Jotain saman tyylistä suunnittelin, että sais tarpeen vaaties nakata vinssin myös taakse..

Tyhmiä kysymyksiä, tiiän, mut eka vinssin asennus itelle :)

Daddy's Toy 23.03.2015 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1213415)
Juu, mulla peti valmiina, mut kiinnitystä tosiaan mietin, että jos tekee sellasen pika-asennustyylisen? Miten tommonen putkenpätkä ois fiksuin kiinnittää runkopalkkiin, riittääkö jos juuresta hitsaa kauttaaltaan ja lisäksi sivuille terästä tukemaan, ettei pääse vääntymään? Riittääkö 4mm seinävahvuudella oleva kanttiputki vastakappaleeks ja miten vahvat pultit pitää olla vinssipetin kiinnitykseen? Vai onko parempi toteuttaa sokalla? Riittääkö yks? Esim TML vinssipeti vähä hepposen näkönen.. Jotain saman tyylistä suunnittelin, että sais tarpeen vaaties nakata vinssin myös taakse..

Tyhmiä kysymyksiä, tiiän, mut eka vinssin asennus itelle :)

En minäkään oo vinssiä asentanu,vielä...... Eiköhän se kokeilemalla ja hiukan järkeilemällä löydy.Voip aika lailla koville joutua jos vinssaat vinoon

BigDane 23.03.2015 22:54

No vältetää kirosanat ja hitsataa suoraa runkoon :) Poikkipalkkia ei liene tarve vahvistella?

Daddy's Toy 23.03.2015 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1213418)
No vältetää kirosanat ja hitsataa suoraa runkoon :) Poikkipalkkia ei liene tarve vahvistella?

Katoppas tuon pikku-pepen kuvakansiota. Siellä on hiluxiin asennuskuvia.Eli samahan pätee runneriin. Aikas helppo ja yksinkertainen ja hyvä tapa. Ja tosiaan ei tarvii puskuria raiskata

Daddy's Toy 23.03.2015 23:11

Niin ja tuonne niitä kuvia sitten :D

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77050

BigDane 23.03.2015 23:41

Suuri apu, kiitos!

Daddy's Toy 23.03.2015 23:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1213425)
Suuri apu, kiitos!

Ollos hyvä.

BigDane 25.03.2015 23:42

Jaahas, mutta mistäpä johtojen läpivienti konehuoneen puolelle? Ei viihtis uusia reikälöitä tehdä :(

Daddy's Toy 26.03.2015 02:21

Itse oon käyttänyt jo olemassa olevia läpivientejä. Kyllä se kumitiiviste venyy sen verran että jokusen piuhan saa vedettyä :D

0ltzi 27.03.2015 07:58

mun käskettiin kysellä jos jotakuta kiinnostais ostaa -90 4runner. avk ostettu katolleen ajettuna. nyt kattoa suoristettu ja uudet ovet laitettu. ja uusi tuulilasi.

ei rekisterissä. 3,0v6 260tkm sisusta on irti. autossa ilmeisesti korinkorotuspalat. ja alla jonkunmoiset 33" AT renkaat.

katto ei oo ihan leima kelponen että offii tai varaosiksi. mukaan uudet peltipakosarjat paketissa.

1500e pappa siitä pyytää ja auto on kirkkonummella.


ite en alkais laittaa leimalle koska katto on vielä kurtulla ja kuskin ovi ei istu ylhäältä. mutta saahan sen tehtyä. auto on muuten siisitissä kunnossa. seissyt nyt 4 vuotta tallissa.

Daddy's Toy 27.03.2015 17:00

Paljollakohan nuo peltisarjat sais?:D

0ltzi 27.03.2015 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Daddy's Toy (Viesti 1214309)
Paljollakohan nuo peltisarjat sais?:D

1500e :D voihan niistä tarjota erikseen?

ton merkkiset paketissaan http://www.dougthorleyheaders.com/

jahve 11.04.2015 08:10

Sanokaas viisaammat sopiiko jostain ovesta ikkunan nostinmoottori takaluukkuun? Kyseessä -91 runneri

Daddy's Toy 11.04.2015 08:30

Jommastakummasta takaovesta käy

Kaitsu67 19.04.2015 23:15

Rooverimiehenä näistä niin tiedä, mutta muistelen et joku Toyotamies joskus sanoi, että Toyotan 3 litrasta V6:sta on vaan automaatilaatikolla eikä manuaalia siihen saa, mutta onhan tääkin manuaaliaskilla? :confused:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=134363

HV 20.04.2015 06:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1220327)
Rooverimiehenä näistä niin tiedä, mutta muistelen et joku Toyotamies joskus sanoi, että Toyotan 3 litrasta V6:sta on vaan automaatilaatikolla eikä manuaalia siihen saa, mutta onhan tääkin manuaaliaskilla? :confused:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=134363

Ei kannata niitä toyotamiehiä uskoa...

Reisrdok 22.04.2015 11:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BigDane (Viesti 1213398)
Kiitoksia! Asennushommia edessä, kun vapaat koittaa.

Nyt tarvittas vielä hyviä neuvoja, mieluiten kuvituksen tai piirustusten kans siitä, miten vinssi kannattais keulille kiinnittää? En haluais kauhiasti puskuria silputa saati poistaa kokonaan, jotta sellanen "henkilöautolook" säilyisi edes hitusen :)

10000 vinssi odottelee asennusta.

Syylärin tunneli pois, syyläriä muutama sentti taaksepäin ja ylimääräiset palkit veks :D Siihen poikkipalkkiin kahdesta suuntaa kovilla pulteilla + vahvikepalaa joka suuntaan. Ja vapautus kulmanivelellä läpi puskurista.

http://www.pempunoja.com/_/rsrc/1317...2018.39.18.jpg

Takaiskarien korvat oli helppo hitsata kun leikkasi kylmästi huoltoluukun pohjaan.. Sitä on saanut muutaman kerran muutenkin aukoa.

Takaluukun lasiin käy kaikkien ovien moottorit. Jos sattuu ostamaan vääränkätisen kuten allekirjoittanut, sopii myös paikoilleen väärin päin. Johdot vaihtaa vaan liittimestä ristiin..

Kattovaloille vedin johdon samasta kohtaa kuin Daddy's Toy, ei ole vuotanut. Takatyövaloille ujutin johdot siitä takasivulasin ritilästä läpi.

Konehuoneen puolelle tein johtojen läpiviennin sovittamalla reilun kokoisen suojaputken olemassa olevan läpivientikumin kautta. Ei tarvii joka johdolle kairata aina reikää erikseen.

Ja on V6 3.0 manuaali :D

Tämäkin vehje tulee kohta myyntiin, täytyy työkoneita ostella :mad:

TheTomppa 01.05.2015 10:39

Mie nykäsin autosta sisältä kattovaloille vaan yhen ohjauspiuhan ja releet+sulkkeet konehuoneeseen, sit siittä a-pilareitten tiivisteiden alla johdot katolle. Eipähän tullu kattoon rikiä joista saattais alkaa vuotaan.
Vinssi on keulassa samalla kaavalla laitettu ku Reisrdokilla. Takavinssi pitäs vielä jotenki järkevästi kehittää hakemaan paikkansa tuolta lattian alta :) onneksi (ehkä) helpottavana tekijänä on tuo 3" korinkorotus

0ltzi 05.05.2015 04:44

Mimmonen jobi on 3.0 jakopää?

HV 05.05.2015 17:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1223703)
Mimmonen jobi on 3.0 jakopää?

Helppo homma jos löytyy/tekee sopivan työkalun kampuran siivapyörän kiinnipitämiseen

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152116

BigDane 13.05.2015 20:50

Iskarit oottaa asennusta, vinssikin oottelee edelleen.. Nyt pitäs kuitenki äkkiä saaha katolle tavaraa, joten millaset taakkatelineet menee ovien väliin, vai meneekö mikkää? Alkuperäne teline on rasittava, kun on niin takana.. En oo raaskinu ostella vielä mitään, kun vituttaa aina lähteä vaihtelemaan tavaraa jos ei passaakaan..

Viipo 19.05.2015 19:09

Mistä saapi vetarin kumeja sisempiin niveliin, jotka kestää kauemmin ku 2kk ?
Motonetin tarvikekumit kesti kuukauden, tamgearsin kumit kaksi.
Tökkis ees risut noi rikki, mut ei, ku maatieajossa porsiivat.

Viipo 28.05.2015 18:06

Miten noi etumaskin osat käypi? -92 autossa on vissiin vielä "vanhan mallin" maski, eli ennen -> 8/91. Käypikö siihen paikoilleen motonetin 80/90 -hiluksin maski ja sivuvilkut?
Vai onko kellään myydä apparinpuolen parkkia ja valon kehystä?

Slazha 28.05.2015 19:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1226888)
Mistä saapi vetarin kumeja sisempiin niveliin, jotka kestää kauemmin ku 2kk ?
Motonetin tarvikekumit kesti kuukauden, tamgearsin kumit kaksi.
Tökkis ees risut noi rikki, mut ei, ku maatieajossa porsiivat.

http://www.bailcast.com/products/universal-boots
Noista on ollut ihan hyviä kokemuksia.
Joensuusta pitäisi ainakin JDH:lta löytyä

Viipo 04.06.2015 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1228725)
Miten noi etumaskin osat käypi? -92 autossa on vissiin vielä "vanhan mallin" maski, eli ennen -> 8/91. Käypikö siihen paikoilleen motonetin 80/90 -hiluksin maski ja sivuvilkut?
Vai onko kellään myydä apparinpuolen parkkia ja valon kehystä?

Joo, kulmaparkki on samannäkönen ku runnerissa paikoillaan, mut tuolta motonetistä kun tilasi sen 110-hiluksin maskin, niin siinä tuli pelkkä pieni musta ritilä, ei valojen kehyksiä.

teelmaki 15.06.2015 13:10

korin irroitus
 
Olis kova haave saada runko hiekkapuhalleltua mutta koppa on ikävästi tiellä, mitä kaikkea pitää huomioida kun sen nostaa ylös (nosto ei ole ongelma vaan se että mitä pitää irroittaa). Tietenkin korin pultit vissiin 12kpl, ratti akseli, johtoja varmaan jostain (mistä?) jne jne... Joku viksumpi jos viittis auttaa niin hattua nostasin.. :)

matke 11.08.2015 18:47

eikös näissä jossain runnereissa ole 4y kone? joten mistä saisi virranjakajan alipaine hässäkän ja ne jouset virranjakajaan ja sit kiihytys pumpun tai korjaus sarjna sille. Tiedän ebaysta saa mut sieltä ei oo varma käykö ja minkälaisia ne sit on, joten linkkailkaa muita sivuja.

Viipo 11.08.2015 23:15

Ensin luulin, ettei runnerin kopassa ois ollu 4Y konetta, mut pikainen googletus paljasti, et on sitä saanu ausseihin.
Täällä muualla runnerin nokilla on ollu 4-mukisena bensakoneena 22R.

Omakohtaista kokemusta ei oo 4Y-moottorista kun terminaalin trukista. Jokseenkin tuntus olevan sen verran harvinaisempi moottori et lähtisin kyselemään varaosia trukkipuolelta, esim. trukki-ukolta.
Vähä sama, kun patrollin 4.2-litrasesta dieselistä tunnu olevan mitään tietoa autopuolelta, mut nissanin trukeissa hyvinkin yleinen ja varaosia silläpuolella hyllyt väärällään.

jahve 21.09.2015 18:30

Mistä hiluxista käy etulokarit -91 runneriin?

Viipo 22.09.2015 09:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jahve (Viesti 1251660)
Mistä hiluxista käy etulokarit -91 runneriin?

LN110 4x4. Takapotkun lokarit ei pullota ihan samalla tavalla.

4runneri 17.10.2015 10:27

Mistä ootte hommanneet perävälitykset? Kyseessä 3,0 td runneri ja oli hammaskeiju vieraillut! Onko kellään kokemusta noista cros 4wd:n välityksistä?

Reisrdok 27.10.2015 09:27

Mikä mahtaa olla runnerin vääntävin moottori mikä käy verrokiksi uusilla säännöillä?

3VZ-E 244 Nm (wikipedia)
1KZ-T 287 Nm? (wikipedia)


Turbodieseli vaan kiinnostaisi kovasti.. Mesestä OM606 tomaatin kera? :D

Edit: Itellä siis 3VZ-E runneri mihin olen kaavaillut TD mottia

HV 27.10.2015 13:04

Mitenkähän mahtaa mahtua suorakutonen...

Reisrdok 27.10.2015 13:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1259122)
Mitenkähän mahtaa mahtua suorakutonen...

Samaa pohdiskellut. On siellä hiukan löysää (viskoflekti + tunneli) mutta tiukkaa tekee. Toisaalta VZE ei ole niitä kaikkein pienimpiä moottoreita tilavuuteen (ja tehoon) nähden.

Koria joutuu pilhomaan varmaan joka tapauksessa. Täytyy mittailla kun saa runnerin takaisin lainasta.

Olisiko jonkulla OM603/606 karkeita mittoja, tomaatilla ja ilman?

Edit: laatikon kanssa näköjään 140cm http://forums.offipalsta.com/showthr...=118977&page=3

4runneri 20.01.2016 17:03

Mikä kärähti? 4runnerista pimeni mittaristosta ne alareunan merkkivalot lukuun ottamatta käsijarrun,pitkien ja nelivedon merkkivaloja. Sulakkeet jo kattelin eikä palaneita löytyny.

Viipo 20.01.2016 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4runneri (Viesti 1278782)
Mikä kärähti? 4runnerista pimeni mittaristosta ne alareunan merkkivalot lukuun ottamatta käsijarrun,pitkien ja nelivedon merkkivaloja. Sulakkeet jo kattelin eikä palaneita löytyny.

Konehuoneessa on pieni musta rasia, jossa on pari sulaketta. Kato ne.

ju1zma 17.05.2016 17:54

4runnerin katsastusprobleemia..
 
Moro!

Elikkäs koitin muutoskatsastaa melko tuoretta ostostani alla pyöriville 33" renkaille ja korotuksille.
Korinkorotus oli selvä juttu, 50mm korottava, mutta takajouset on ilmeisesti myös vaihdettu korottaviin ja niistä ei mitään tarkempaa tietoa ole..

Voisko joku vakiokorkusen runnerin omistaja mitata takapyörännavan keskeltä kaaren reunaan olevan mitan, jotta vois verrata korottuuko mulla yli sallitun rajan :confused:

PS: 33x12,5-15 renkaat ois saanu otteeseen muuten, mutta vanteissa oli reilusti liikaa miinus-offsettiä, täytyy kokeilla toisella sarjalla jossa miedompi ET, jotta raideleveys ei muutu niin mahottomasti :)

hiluvitkutin 17.05.2016 20:47

Nii jos jollai ois vakiot uudet takajouset. Varmaan parempi ois joku mittakuva.

ju1zma 18.05.2016 17:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1300655)
Nii jos jollai ois vakiot uudet takajouset. Varmaan parempi ois joku mittakuva.

Juu totta tuokin, tulee epäedullinen mittatulos lässähtäneillä jousilla. Semmonen mittakuva ois aika mahtava tosiaan, saas nähä minkälainen päänvaiva tästä vielä tulee..

jomppe86 22.05.2016 07:01

Onko millanen homma vaihtaa eruperään uloimmat laakerit... vetarit liiuukku pikkAsen ylös ja alas.. siellä jotku neulalaakerit kuulemma on

kivimakke 24.05.2016 09:21

napalukkoa.
 
Onko ln110 hiluxin napalukot yhteenkäypäsiä 90vm runnerin kans? Ei viittis alkaa purkamaan ja kokeileen tyhjää. Niin ja siis hilux on samaa ikäluokkaa

jomppe86 05.06.2016 20:00

Onko kellään menny matkamittari rikki... itellä on pimeenä 4runnerissa.. eli nopeus mittari pelaa muttei kilometrejä tule ollenkaan kumpaankaan mittariin... onko ohjeita tai jos jollain olis myydä mittari joka pelaa

jomppe86 05.06.2016 20:05

Niin ja tollanen sivu kuin milner offroad niin löytyy edullisia osia... jouset tilasin sieltä... made in japan 122e kotia tuotuna pari

jomppe86 05.06.2016 20:22

Käy napalukot suoraan...

4runneri 26.07.2016 10:32

Mistä ootte hommanneet nykyään 4runnerin 3,0 td 1kz-t:n sylinterinkansia?? Lueskelin että on ollu ongelmia noiden ulkomaan halpis kansien kans. Minkä laatuisia noi AMC:n kannet on jota näkys olevan tarjolla?

pahtis 30.07.2016 17:44

Tervehdys!

Tulipas tässä mieleen että onkos kellään täällä suomessa 1Gen eli ykköskoppaista 4runneria?

miettiny sellaista ku helpoiten sais välitykset mitä LäJään ja sitten että ois 5paikkanen niin mahtuu perhekki kyytiin. Mutta aika harvinaista herkkua tuollaiset ykköskoppaset runnerit.. ulkomailta kyllä löytyy muttei läheltä.

-MaTTi- 02.08.2016 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4runneri (Viesti 1309191)
Mistä ootte hommanneet nykyään 4runnerin 3,0 td 1kz-t:n sylinterinkansia?? Lueskelin että on ollu ongelmia noiden ulkomaan halpis kansien kans. Minkä laatuisia noi AMC:n kannet on jota näkys olevan tarjolla?

AMC ihan jees. Orkkiksiakin täydellisiä niputettuja saa (tai ainakin sai) maailmalta n. tonnilla.

4runneri 03.08.2016 07:30

Ok. kiitos tiedosta!

Offroadrunner 03.08.2016 14:22

Ostin tuossa lsd perän runnerista tarkotuksena laittaa se hilksiin. Kun purin sen niin eihän siellä kitkalevyjä ollutkaan, vaan yhdet reikälevyt tasauspyörästön isompien rattaiden alla. Eli siis joku on vaihtanut joskus avoimen perän lsd merkittyyn akseliin?

-Captain- 08.08.2016 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jomppe86 (Viesti 1303046)
Onko kellään menny matkamittari rikki... itellä on pimeenä 4runnerissa.. eli nopeus mittari pelaa muttei kilometrejä tule ollenkaan kumpaankaan mittariin... onko ohjeita tai jos jollain olis myydä mittari joka pelaa

Joko löysit mittarin? Miul on hyllys toimiva....

XVD 30.08.2016 09:03

Mulla on 91 2,4td runneri. Joka alkaa jyriseen jossain 80.n vauhdissa. Ja loppuu ku vauhtia on yli 90. Onko kellään muulla ollut samaa vaivaa.? Ja toinen juttu saako tuota mittarivaijerin vinkumista millään pois? Koitin valuttaa sinne öljyä huonolla menestyksellä.

hiluvitkutin 31.08.2016 07:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja XVD (Viesti 1314070)
Mulla on 91 2,4td runneri. Joka alkaa jyriseen jossain 80.n vauhdissa. Ja loppuu ku vauhtia on yli 90. Onko kellään muulla ollut samaa vaivaa.? Ja toinen juttu saako tuota mittarivaijerin vinkumista millään pois? Koitin valuttaa sinne öljyä huonolla menestyksellä.

Onko renkaat tasapainossa? Kardaanit suorat/ristikot ehjät?
Vinkuminen voi tulla mittaristakin.

#TK# 08.10.2016 15:22

Vähän ajetun 4Runnerin arvo
 
Näyttää kilometrit kelpaavan näille kun katsoo myynnissä olevia yksilöitä. Eikä ihme jos muistelee ajokokemuksia.

Osaisiko arvon raati antaa suuntaa minkä "arvoinen" -91 ruosteeton, siisti ja vakio bensa-Runneri olisi alle 100tkm ajettuna? Hipsuissa toki, koska arvo on jokaiselle henkilökohtainen, mutta kun pitkään aikaan ei ole ollut vertailukohtaa markkinoilla, joten siihen etsin suuntaviivoja.

Tällainen olisi tarjolla, mutten ole vain osannut tehdä päätöstä tarjouksen esittämisen suhteen. Nuhanen pakosarja ja ainainen jakoremminvaihtorumba hieman arveluttaa kun tallilla saa viettää ihan riittävästi aikaa muutenkin. Muutenhan tuossa olis autoa pitkäksi aikaa ja muuhunkin kuin hitsausharjoituksiin.

Vähän kiinnostaisi myös uittaa seuraavaa generaatiota oleva isompilohkoinen jenkeistä, mutta omat haasteensa siinäkin. Saako edes täällä kilpiin jne.

Kiitokset asiallisista vastauksista ;)

HV 09.10.2016 09:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja #TK# (Viesti 1319687)
Näyttää kilometrit kelpaavan näille kun katsoo myynnissä olevia yksilöitä. Eikä ihme jos muistelee ajokokemuksia.

Osaisiko arvon raati antaa suuntaa minkä "arvoinen" -91 ruosteeton, siisti ja vakio bensa-Runneri olisi alle 100tkm ajettuna? Hipsuissa toki, koska arvo on jokaiselle henkilökohtainen, mutta kun pitkään aikaan ei ole ollut vertailukohtaa markkinoilla, joten siihen etsin suuntaviivoja.

Tällainen olisi tarjolla, mutten ole vain osannut tehdä päätöstä tarjouksen esittämisen suhteen. Nuhanen pakosarja ja ainainen jakoremminvaihtorumba hieman arveluttaa kun tallilla saa viettää ihan riittävästi aikaa muutenkin. Muutenhan tuossa olis autoa pitkäksi aikaa ja muuhunkin kuin hitsausharjoituksiin.

Vähän kiinnostaisi myös uittaa seuraavaa generaatiota oleva isompilohkoinen jenkeistä, mutta omat haasteensa siinäkin. Saako edes täällä kilpiin jne.

Kiitokset asiallisista vastauksista ;)

Kaippa sen käypä arvo on se millä hintaa myyjä suostuu myymään ja ostaja ostaan... :)
Voisin itekkin tehdä hyvän tarjouksen siitä kun laitat enemmän kuvaa ja tietoa. Jos on japskimalli eli ohjaus väärällä puolen niin sitten ei kiinnosta yhtään.

#TK# 20.10.2016 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1319768)
Kaippa sen käypä arvo on se millä hintaa myyjä suostuu myymään ja ostaja ostaan... :)

No, näinpä ;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1319768)
Voisin itekkin tehdä hyvän tarjouksen siitä kun laitat enemmän kuvaa ja tietoa.

Koitan päästä käymään kohteessa.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1319768)
Jos on japskimalli eli ohjaus väärällä puolen niin sitten ei kiinnosta yhtään.

Ei toki. Ihan reheellinen suomi-auto, joskokaan sillä mitään lisäarvoa tässäkään tapauksessa on. Päinvastoin, pitää erikoismainita tuo ruosteettomuus jos näin on.

-T

lepa77 22.10.2016 08:32

mistä bensa runneriin syyläri?mistä kannattaa tilata?

HV 22.10.2016 09:01

Ite tilasin muistaakseni autovaraosa24 (tai joku vastaava), muovipäätyinen syylari makso satasen kotopihaan tuotuna, ollu muutaman vuoden paikoillaan ja näyttää jo tihkuvan jostain saumasta vähän... eli ei saanu halvalla hyvää tälläkään kertaa :D

forge 25.12.2016 17:49

4runner kyssäreitä
 
Moi, meillä on tommonen -93 4Runner 3.0 TD koneella ja tyystin uusina tämmöisen pelin kanssa ollaan liikkeessä. Tosi makeehan se on ja hauska ajaa mutta kaikkea pientä siinä on ollut jota ollaan korjailtu ihan rahojen kanssa ja kun ei itse ole tiennyt paremmin niin ollaan liikkeessä korjailtu mutta nyt olisi kiva jos saisi vähän jeesiä tähän hommaan ennenkuin tehdään enempää.

Ja jos nyt kiinnostaa niin tämähän on meidän ainoa auto joka meillä on ja ollaan tästä käyttö + offi autoa tekemässä itsellemme ja mielettömän hauskahan tolla on ajella :D

1. Meillä on uusittu pallonivelet ja apusimpukat kummaltakin puolelta kun ne oli kuulemma niin kuluneet että ei mitään. Pääsyynä näissä on ollut se että auto vähän hakee moottoritiellä ja sitten se että siinä on ratissä pientä välystä joka tuntuu tietysti eniten 80km/ vauhdissa josta on haluttu päästä eroon että olisi mukavempi ajella.

Ongelma on että tämähän ei ole auttanut yhtään, vähän parempi se tuntuma on mutta onko kenelläkään ideaa millä tuota välystä saisi vähän pienemmäksi? Auttaako jos puslat vaihtaisi tai raidetangon pallot? Vai onko se vain ominaisuus tämmöisessä :D

2. Oltiin juuri ekaa kertaa vähän enempi metsässä, mentiin tommosta lumista polkua pitkin ihan 4HI vaihteella ja ihmeteltiin sitten kun juuttuttiin ja etu- ja takaspäästä suti vain toinen rengas, että mikäs tässä on kun tässähän pitäisi olla tasauspyörästön lukko? Ainakin myyjä meille niin vakuutteli että 50/50 lukko olisi. Kokeiltiin kyllä ihan 4LO mutta ei se kyllä tuntunut auttavan?

Päästiin siitä irti sitten ihan vaan vähän heijaamalla ja muuten runksuttelemalla 4HI -vaihteella mutta olisi kiva tietää että miten se kytketään päälle jos tässä selainen on vai onko tässä ihan vain kitkalukko peräpäässä? Ja miten on, etupäässä ei taida olla mitään lukkoa ollenkaan?

3. Tämmöinen että kun ajellaan nelivedolla näin talvisin kun kitkatkin on alla niin kuuluu semmoista jurnutusta etenkin kun vähän hitaampaa ajelee ja kun 4LO vaihteella ajaa niin melkein rynkyttää koko auto.

Eli itseäni mietityttää ettei ole vain vetonivelet edestä menossa vai voisiko toi jurnutus olla vain liian vähän kaasun antamista / puslat tai muut jotka siellä vain on vanhat kuin mitkä?

hiluvitkutin 25.12.2016 18:32

Saahan ne raidepäät kokeiltua onko niissä välystä.
Vaihtoon jos on. Onko sauvoja kiristetty? Minkä kokoset pyörät? Jollai 31" pitäs kyllä aika hyvin kulkea vetelemättä. Jos ei välystä missään niin tarkasta kulmat.
Nii ja kato onko simpukassa välystä.

Neliveto päällä siellä sutii kummastakin päästä yksi pyörä, takana silloin tällöin molemmat. Takana varmaan kulunut kitka.

Jurnutukseen: ootko kardanin ristikoita kokeillu?

Jarmokalervo 06.01.2017 11:13

Löytyykö Runnerista raitis ilma suodatin?. Ja jos löytyy niin mistä¿ Omani Rupes viime viikolla työntämään kosteutta tuulilasille.
Nyt kun pakkaset alkoi,niin ei pysy lasi sulana. Puhallus on myös heikentynyt.

Jarmokalervo 06.01.2017 11:50

4Runnerin automaattisella.
 
Mistä mahtaa johtua,että pakkasilla ajoon lähtiessä viivyttelee loikkarin päälle laittoa. ? Välillä saa ajella useamman kilometrin ennenkuin isoin vaihde kytketty päälle.
Ja eilen Kuopiossa käydessä kävi välillä loikkarilla, mutta seuraavan hidastumisen jälkeen taas pienempi päällä kymmeniä kilometrejä. Pakkasta noin 25 astetta.

Samalla reissulla ihmettelin ikkunan jäätymistä. Onko Runnerista raitis ilma suodatin jossain? Alkoi noin viikko sitten puskemaan märkää tuulilasille eikä millään kuivu.
. Ei ole klygolia koska jäätyy. Samalla on puhallus heikentynyt.

Marriuzi 07.01.2017 15:28

4runnerin perä
 
Tere! Onko tietoo mikä lukko on 91 vuoden 4runnerin perässä? Entä etuperässä?

hiluvitkutin 07.01.2017 17:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marriuzi (Viesti 1331478)
Tere! Onko tietoo mikä lukko on 91 vuoden 4runnerin perässä? Entä etuperässä?

Takana varmaan kitka ja eessä avoin.

Marriuzi 07.01.2017 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1331491)
Takana varmaan kitka ja eessä avoin.

Määki veikkaan et eessä avoin kun toinen pyörä tulee mukaan jos toinen rupee jauhaa tyhjää.
Takana taas jos lähtee vaikka risteyksestä ja kääntyy oikeelle nii oikee rupee jauhaa tyhjää mut jos taas paikaltaan lähdettäessä suoraan nii kumpikin tulee heti mukaan.:rolleyes:

Marriuzi 07.01.2017 19:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marriuzi (Viesti 1331509)
Määki veikkaan et eessä avoin kun toinen pyörä tulee mukaan jos toinen rupee jauhaa tyhjää.
Takana taas jos lähtee vaikka risteyksestä ja kääntyy oikeelle nii oikee rupee jauhaa tyhjää mut jos taas paikaltaan lähdettäessä suoraan nii kumpikin tulee heti mukaan.:rolleyes:

Vastaten omaan kysymykseen nii perässä taitaa tosiaan olla LSD....!
Korjatkaa jos olen väärässä.:D

Marriuzi 07.01.2017 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ju1zma (Viesti 1300631)
Moro!

Elikkäs koitin muutoskatsastaa melko tuoretta ostostani alla pyöriville 33" renkaille ja korotuksille.
Korinkorotus oli selvä juttu, 50mm korottava, mutta takajouset on ilmeisesti myös vaihdettu korottaviin ja niistä ei mitään tarkempaa tietoa ole..

Voisko joku vakiokorkusen runnerin omistaja mitata takapyörännavan keskeltä kaaren reunaan olevan mitan, jotta vois verrata korottuuko mulla yli sallitun rajan :confused:

PS: 33x12,5-15 renkaat ois saanu otteeseen muuten, mutta vanteissa oli reilusti liikaa miinus-offsettiä, täytyy kokeilla toisella sarjalla jossa miedompi ET, jotta raideleveys ei muutu niin mahottomasti :)

Sitten vielä semmonen et mullakin on omassa 4runnerissa noi 33x12,5-15 mutakumit nii onko mitää mahiksia saaha niitä muutoskatsastettua? Mulla on levikkeet et renkaat kyllä pysyy kaaren sisällä. Sit ihan vähän ottaa kiinni päätyhelmaan mut saa varmaan sen verran taivutettua roiskeläppää ettei ota enää kiinni. Rekisteriotteeseen ei oo merkitty mitään renkaita (katsastuksessa merkityt renkaat) kohtaan ja (tyyppihyväksytyt renkaat) kohtaan,
Vaan (erikoisehdot ja huomautukset) kohdassa lukee et renkaat: 215R15

ju1zma 08.01.2017 11:23

Rengaskoko oli kyllä katsurin mukaan muutoskatsastettavissa runneriin, mutta omassa vanteiden -44 et suurensi raideleveyttä niin paljon vakioon nähden, ettei siksi alkaneet merkkaamaan otteeseen.. käskivät kokeilla isommalla et:llä olevilla vanteilla, jotta raideleveys ois kapeampi. Raideleveys saa kasvaa vakiosta 30mm ja mulla kasvo noilla ~140mm :D En sitte tiiä, onko tuo raideleveyteen puuttuminen vähän katsurista kiinni..

ju1zma 08.01.2017 11:27

Sitte kysymys viisaammille, eli onko tämmösessä 2.4td runnerissa starttirelettä ja jos on, niin missä? Runneri on ruvennu starttaamaan avaimesta sillon, ku sille päälle sattuu. Startin plus-navalta herätteen liittimeen jompittamalla saa kummiskin auton aina käyntiin, eli startti itsessään toimii. Ja virtalukonpohja on jo vaihdettu.

Marriuzi 08.01.2017 13:49

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ju1zma (Viesti 1331579)
Sitte kysymys viisaammille, eli onko tämmösessä 2.4td runnerissa starttirelettä ja jos on, niin missä? Runneri on ruvennu starttaamaan avaimesta sillon, ku sille päälle sattuu. Startin plus-navalta herätteen liittimeen jompittamalla saa kummiskin auton aina käyntiin, eli startti itsessään toimii. Ja virtalukonpohja on jo vaihdettu.

Oisko tästä kuvasta apua... 2.2 koneessa näyttäs olevan tuossa. :D

Marriuzi 08.01.2017 13:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marriuzi (Viesti 1331609)
Oisko tästä kuvasta apua... 2.2 koneessa näyttäs olevan tuossa. :D

Maadotus voi myös olla huono. Yhessä autossa itellä oli sama ongelma eikä startti pyöriny avainta käännettäessä. Vasta monen kerran jälkee saatto ottaa kontaktia ja yhtäkkiä startata.:D katoit kaikki maadotukset konehuoneessa ja hioin pinnat puhtaaks nii sen jälkee ongelma hävis.

ju1zma 08.01.2017 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Marriuzi (Viesti 1331610)
Maadotus voi myös olla huono. Yhessä autossa itellä oli sama ongelma eikä startti pyöriny avainta käännettäessä. Vasta monen kerran jälkee saatto ottaa kontaktia ja yhtäkkiä startata.:D katoit kaikki maadotukset konehuoneessa ja hioin pinnat puhtaaks nii sen jälkee ongelma hävis.

Läheltä tuota vänkärin puolen sisälokaria löytys semmonen ku "self timer relay" ja pikasella googlailulla se vois vastata starttirelettä :) maadotuskin toki on yks mahdollisuus, mutta huonolla maalla, auton ei luulis starttaavan sillonkaan, kun jompittaa suoraan virran startin herätteelle?

Runnerikuski 14.01.2017 14:35

Runneri päästää jostain öljyä jäähdytinesteiden sekaan. Aika mustat nesteet ja selvästi öljymäistä. Aika nopeasti muuttunut tällaiseksi, noin 200 km taakseppäin oli vielä hyvän näköset vihreät nesteet.
Onko muita mahdollisuuksia kuin kannen tiiviste?
Öljyt on hyvän näköiset ei pääse vettä sinne, eikä savuta harmaata tai muuta sellaista.

Kone on 2,4 Td, vuosimalli 91. Ajettu noin 500 000.

forge 16.01.2017 10:46

Merkkivalo kojelaudassa?
 
Meillä ilmaantui joku merkkivalo palamaan kojelautaan jota ei ohjekirjassa ole. Eli kierroslukumittarin "vieressä"/"sisällä" palaa joku lamppu jonka yläpuolella merkki jossa jotain röpelöä ja nuolet ylä- ja alapuolella. Ei kellään olisi ideaa mikä tää olisi?

Kone 3.0L TD -93 jos sillä jotain merkitystä, tuntuu pelaavan ihan ok, ei ole turbon paineet ihmeelliset. Mietin että olisiko joku outo jakopäänhihnan ilmoitin? Kone myös vuotaa öljyä ohjaustehostimesta ja öljypohjasta jonkun verran.

Ollaan tällä hetkellä ruotsisss ja paukutetaan n. 400-500km per päivä vielä kunnes päästään saksaan jossa katselmoidaan lisää mutta olisi kiva jos joku tietäisi tästä valmiiksi jotain että saako sillä ajaa yhtään. :D

4runneri 16.01.2017 18:32

Se on turbon merkkivalo. Ilmottelee jostain häiriöstä.

Mika_T 16.01.2017 19:46

http://www.sleeoffroad.com/technical/images/lamp.jpg

Tuollainen valo?

Ilmansuodattimen tukkeutumisen merkkivalo.

Ota kuva niin selventää helvetisti :D

vesq 15.02.2017 08:53

etuperä?
 
Mitä tarkoittaa että etuperä on avoin? kiitos ja anteeksi...:)

-Captain- 15.02.2017 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Runnerikuski (Viesti 1332522)
Runneri päästää jostain öljyä jäähdytinesteiden sekaan. Aika mustat nesteet ja selvästi öljymäistä. Aika nopeasti muuttunut tällaiseksi, noin 200 km taakseppäin oli vielä hyvän näköset vihreät nesteet.
Onko muita mahdollisuuksia kuin kannen tiiviste?
Öljyt on hyvän näköiset ei pääse vettä sinne, eikä savuta harmaata tai muuta sellaista.

Kone on 2,4 Td, vuosimalli 91. Ajettu noin 500 000.

Öljynjäähdytin? Sijaitsee öljynsuodattimen jalassa...

Jussi Heinonen 15.02.2017 11:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vesq (Viesti 1336720)
Mitä tarkoittaa että etuperä on avoin? kiitos ja anteeksi...:)

Ei ole tasauspyörästön lukkoa.

vesq 16.02.2017 15:20

Alipainejutska?
 
Taas kysymys. kuten arvaattekin 4runner on ollut mulla viikon.... mikä on etuperän kyljessä olevan alipainekellon tehtävä?

HV 16.02.2017 15:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vesq (Viesti 1336844)
Taas kysymys. kuten arvaattekin 4runner on ollut mulla viikon.... mikä on etuperän kyljessä olevan alipainekellon tehtävä?

Kytkee sen kuskinpuolen vetoakselin tasauspyörästöön...

vesq 16.02.2017 18:09

Viitsitkö vääntää rautalangasta... onko siinä sitte etuperän lukko vai miten se toimii? kiitos

DogeYoke 16.02.2017 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vesq (Viesti 1336866)
Viitsitkö vääntää rautalangasta... onko siinä sitte etuperän lukko vai miten se toimii? kiitos

Ei ole lukko, vaan siinä kytketään veto etuakselille. Tiedäthän miten tasauspyörästö toimii? Yksinkertaistettuna tasauspyörästö pyörittää sitä helpoiten pyörivää pyörää. Entäs jos sieltä otetaan koko pyörä pois? Eikös silloin tyhjä akselitumppi pyöri melko notkeasti?

Hailux 03.03.2017 16:50

2 Liiteet
Sopiiko tähän facelift keulaseen ln110 hiluxin lokasuojat vai onko jotain eroja...mun mielestä näyttää samalta

vesq 05.03.2017 16:55

Vinssi kiinni...
 
hep taas. Mihinkäs olette kiinnittäneet runnerissa vinssipedin? Onko tuosta reijitetystä poikittais raudasta apuja joka on rungon etupäässä?

jahve 08.03.2017 10:10

Olettekos mistä hommanneet runneriin alustan osia? -91 pitäisi löytää kallistuksenvakaajan yhdystangot eteen sekä taakse. Sekä "panhard"tangon puslat pitäisi kanssa uusia.

HV 08.03.2017 13:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vesq (Viesti 1339359)
hep taas. Mihinkäs olette kiinnittäneet runnerissa vinssipedin? Onko tuosta reijitetystä poikittais raudasta apuja joka on rungon etupäässä?

Siihen poikkipalkkiin ja runkoaisojen alapuolella on hyvät kiinnityskohdat... oiskohan ollu 12mm pultilla ja 1.25 kierteellä...


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jahve (Viesti 1339670)
Olettekos mistä hommanneet runneriin alustan osia? -91 pitäisi löytää kallistuksenvakaajan yhdystangot eteen sekä taakse. Sekä "panhard"tangon puslat pitäisi kanssa uusia.

Tuolta oon tilaillu runneriin alustanosia ja muitakin osia
https://www.autonvaraosat24.fi/


Sivu luotu: 06:14 (GMT +2).