![]() |
|
Porttaali ramcharger
1 Liiteet
Tämmönen kapistus tuli hommattua 2009 ja sitä on sit jokavuosi vähän rakenneltu paremmaks offikäyttöön. Koriltaan auto oli valmiiks juurikin tämmöinen ku mulle tuli. Tekniikka (mopar 360, tf 727,np203/205 doupler, dana 44 4.56 ox locker, mopar 9 1/4 4.56 lock right) on täydellisesti läpikäyty. Nyt olis tarkotus asentaa Volvon porttaaliakselit alle. Samalla latijousien tilalle tulee toyota hdj80 tukivarret. Alustaksi näillä näkymin coiloverit tai ilmatikut.
Lähipäivinä olis tarkotus projekti alottaa ja kuvia/juttua koitan tänne päivitellä kunhan jotain saan aikaseksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168869 |
Hienoa! Onko tarkoitus pitää kilvissä?
Teitkö itse doublerin tuohon? |
Kyllä olis tarkotus pitää kilpivehkeenä. Douplerin rakensin offroad desing osilla. Tuon päivityksen jälkeen on kerran päävaihteiston perä haljennut kahtia kun en heti rakentanut riittävää tuentaa jakolaatikkopaketille.
|
Tää topicci menee aktiiviseen seurantaan. Jotain muutakin kuin diesel jyhnyttimiä. :p
Offtopiccia, dodgeman ja OnOff teillä on samasta osoitteesta tulleet jakolaatikot, tai ainakin osia niistä. :D |
Tämä antoi näköjään lisävirtaa akselivaihtoon :)
https://lh6.googleusercontent.com/-w..._36_38_Pro.jpg (Kuvassa kyseinen auto alle vuorokausi topikin aloituksesta, huomaa puskuri vs lumen korkeus) Ps. Tuo mun allekirjoitus oli tällä reissulla hieman kyseenalainen :) |
1 Liiteet
No nyt olis projektia saatu pikkusen etiäpäin ja purkuhommat alotettu. Ensimmäisenä olis tarkotus nostaa moottori/laatikkopakettia noin 100mm ylemmäksi jotta porttaaliakselit mahtus alle niin ettei autosta tarvis tehdä paljoa nykyistä korkeampaa. Meinaa olla hiukka ahdasta tuolla etumurikalla ku nykyinen moottorin kannatuspalkki tulee suoraa akselin yläpuolelle. Samoten etukardaani ei sovi paikoilleen ilman voimansiirron nostoa ku ottas muuten vaihdelaatikon kylkeen kiinni. Tässä tapauksessa tuo doublerin tekemä 2" etukardaanilähdön nosto ei oikeen oo hyvä juttu. Normaali kellotuksella oleva antas paremmin tilaa etukardaanille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168866 |
1 Liiteet
Vähän meinaa tökkiä tää kuvien lataaminen iphonesta. Jostain syystä ei anna lisätä ku yhden kuvan per/uusi kommentti vaikka yrittää ladata 5 kuvaa.
|
1 Liiteet
.....
|
1 Liiteet
.....
|
millä välityksillä olevat akselit tulee alle?
|
Tämä on kyllä komia laite, väkisin tulee mieleen tilanteet kun meinaa oluset täristä yli lasista kun kurvaat mainarin pihalle :D:D
Tähän nuo porttaalit on kyllä omiaan, loppuu turhat akseli murheet :) |
1 Liiteet
7.05 välityksellä ovat akselit. Akselit käytetty auki ja vaihdettu kaikki kuluneen osat uusiin. Tuli värkättyä tommonen teline helpottamaan asennusta:)
|
Mitäs vanhoille akseleille meinasit? :cool:
On kyll mukava katella välillä Mopareitakin. |
Vanhat akselit jää joutilaiksi ny ja joutavat kyl myyntiin😃
|
Koitetaan onnistuuko ison kuvan lataus...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168862 |
Hyvin näkyy kuva.
Oliko mitään ylläreitä kun purit auton? Ruskea ohjaamon lattiassa ei kaiketi ole kuin pintaruostetta. |
No ei tämä ihan katastroofi oo mut kyllä joutuu lattiaan vähän peltiä vaihtaan. Lattiamatto ja muutamat kotelot mistä ei oo suokuntta päässy pois on pehmittäny koppaa. Samoten kardaani tunnelin joutuu korottaan et mahtuu laatikot nostaan ylemmäks.
|
On kyllä hieno jarkkeri..
Jos et katolla meinannu tehä mitään nii voisin ostaa omaan ramchargeriin... |
Nyt olis voimansiirto pakettia nostettu ylemmäksi jotta mahtuu akselit alle. Pikaisella akseleiden alle sovituksella näyttäs että auton korkeus pysyy ennallaan😃 kuinkahan paljon tohtis laittaa tuota caster kulmaa jotta ei tulis ihan hirveä ajettava tästä kapistuksesta?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169435 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169433 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169434 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169436 |
Pientä edistystä tallinpuolella, kävin hommaan 3,5t nosturin helpottaan rakentelua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169783 Nyt olis etuakseli hepattuna oikeaan paikkaan ja kaverin 44" boggeriakin tuli käytettyä paikoillaan. Aikalailla joutuu lokasuojiin tekeen lisää tilaa et mahtuvat pyöriin joka asennossa. Kyllä on niin makian kokoset et Kait se on hommattava samanlaiset 39,5 tilalle😀😀😀 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169800 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169798 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169802 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169803 |
Ai että mä tykkään näistä vekottimista!
Kyllähän nuo 44" on mahtavat, mutta siinä saa jo kaivaa kuvetta :D |
Kyllä tossa kai alkaa jo volvolainen näyttää liian hentoselta...
|
Ettei vaan tulis hammaspeikko porttaalin rattaille kylään :D:D Tulee kyl härski kampe......
|
Kyllähän se on varma et jossain vaiheessa joutuu päivittään volvolaisen vetarit karpiolan tuotteisiin ja rcv:ltä murrokset ja porttaalipoksien hammaspyörät.... Mut ajetaan niin kauan ku kestää😄😄😄 Mut tilanne on tuttu ettei akselit kestä ku on danan 44 ollu edessä 39,5 boggerien kans niin on vetareita vaihdettu ainakin kymmenesti😄😄😄
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kyllähän tuo melko painava kapistus on😄 Käytin seku vaakalla auton ennen purkua ja 2240kg paino ilman kuljettajaa. Taka-akselin kans ei oo mulla koskaan ollu mitään ongelmia ku on melkosen jämäkkää tekoa toi moparin 9 1/4 perä😃 ehkä myös osaksi se että rc on melkosen etupainoinen on vaikuttanut etuakselin hajoamisiin. Vaakalla etuakseli massa oli noin 1400kg.
|
Lainaus:
Hieno projekti Dodgemanilla menossa. Tuosta kuvasta näkee miten ite tein tilaa etulokareihin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87503 Sun on vaan otettava peltiä pois isommilla kaarilla. :D |
Äkkiä vielä vaihdat ne akselit kestävämpiin, ja kompensoit maavaran menetystä vielä isommilla renkailla, meinaan maajussilla olis 2.5t rockwellit myynnissä!:D
|
kyllähän tän kans saa rälläkkä huutaa tovin et renkaat alle mahtuun. Tehdään tää ekaversio porttaaleilla ja sit ku kyllästyy pajottaan hajoavia akseleita niin vaihdetaan sit rockwellit alle😄😄😄
|
Lainaus:
|
Nyt alkas oleen etuakseli kasassa.. Vanhat olka-laipan reijät hitsattiin umpeen ja uusi pulttijako porattu. Caster kulmaksi tuli 6 astetta. Eilen myös saapui 14" amadaextream defender tolpat. Kuva hieman hämää minkä kokoiset ovat luonnossa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170308 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170311 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170310 |
tästä tulee härski laite:)
|
Hieno projekti ja mielenkiinnolla seuraillaan, mutta en kyl usko kovin pitkään kestävän noiden Volvon akseleiden 44" fillareilla tuon kokoisessa autossa terveellä moottorilla komentaen. Okei, tosi paljonhan kestävyys on kiinni ajotavasta ja paikoista kylläkin.
|
Meilläpäin ruukaa enimmäkseen olla pehmeitä maastoja missä ajellaan joten toivottavasti etes muutaman reissun kestäsivät😃😃😃
|
Joko noi pamput on aika miehekkään kokoiset tai sitten sulla on siellä jotain extra pieniä lonkerotölkkejä ;)
|
Ja noilla tolpillako voi ajella leimalle ihan tosta vaan :confused:
Mistä autosta noi jakarit on? Mutta hieno tulee! |
Kyllä ajatuksena on ollu et tähän leiman joskus sais hommattua😃😃😃 jää nähtäväksi onnistuuko😄. Tukivarret on toyota hdj80:sestä.
|
Miksei kelpais leimalle?? Tän ikäistä laitetta ei alustamuutoksissa koske mitkään nykyautojen määräykset eikä säännöt...
|
No kyllähän näitä vanhoja vehkeitä saa onneks aika vapaasti rakentaa. Parilta eri katsastusasemalta kävinkin ennen projektin alottamista kyseleen noita muutos juttuja ja oikeenkin olivat myötämielisiä asian suhteen😃😃😃
|
Lainaus:
Totta ja kestäähän ne aika rajua mylläämistä noissa mäyriksissä (=helvetin painavia), millä "pojaat" venäjällä rypee. Renkaina näyttää monella olevan 39,5" boggeria niissä. |
Lainaus:
|
Vanteet olis hiomista vaille valmiit maalaukseen. Leveydeksi tuli 16"😃 ja renkaatkin tuli juuri sopivasti tänään tontille. Viikonloppuna täytys alkaa hahmotteleen taka-akselille paikkaa. Alatukivarret tulee hdj80:sestä ja kolmiotuki rangesta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170421 |
Lainaus:
|
Vanhat renkaat meni jo...
|
Minkä jarruilla meinasit toteuttaa? Omaan olis wilwoodin satulat ja Toyotan levyt..
|
Ihan täyttä varmuutta mulla ei oo mistä nuo levyt on mut epäilen et patrollista. Ja satulat on lada samaran. Edessä 2xper levy ja takana 1 per levy. Käsijarru homman joutuu ehkä toteuttaan kardaanijarrulla.
|
hieno rojekti.. kiinnostas tietää paljonko 44" boggeri maksaa?:D
|
Lainaus:
|
2350e makso nää kalajoen kumikorjaamolla ja tais olla viiminen sarja mitä niillä oli myynnissä. Mut kannattaa soittaa ja kysyä koska saavat noita lisää.
|
Juu kyllä tapsa oikein tiesit. Kävin mittaan nuo levyt ja lj70:nhän ne on😃
|
Ny olis taka-akseli heppailtu paikoilleen ja vähän testailtu liikeratoja. Alustan tukivarsien paikkoja kävin kaverin jeepistä vakoileen ja hyvin näyttäs pysyvän kardaanikulmat vakiona läpi liikeradan. Nyt sit kahen vaiheilla laittasko coiloverit runkoaisojen sisä vai ulkopuolelle. Astinlaudan korkeudeksi näytti tulevan 83cm ajokorkeudessa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170625 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170626 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170627 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170630 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170628 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170629 Renkaitten väliin laitettiin 35cm halonpätkät venyttään renkaan runkoa jotta helpottas vanteille asennusta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170624 |
Tästä tulee kyllä mahtava monsteri!:cool:
Mutta sitten jos nuo akselit osoittautuu heikoiksi, ja vaihdat jotain tosi järeetä tilalle, niin vaadin että samassa yhteydessä tulee myös vielä isommat renkaat!:D |
Onneks bogger mallistosta löytyy vielä 10" isompi malli😃 pitäs varmaan olla kaukaa viisas ja mitottaa jo tässä vaiheessa pyöräkotelot "reilun kokosiks"😄
|
Kannattaa ehkä uhrata pieni hetki sen miettimiselle saisko taka-alatukivarsia laitettua auraavaan malliin. Jos ovat suorassa niin taka-akseli alkaa ohjaamaan ristiriipunnassa.
Toinen tapa ratkoa aihetta on laittaa tukivarret pituussuunnassa vaateriin(tai lähelle, ajokorkeudessa) jolloin vain akseliväli lyhenee ristiriipunnassa, muttei auraa. Kuvien perusteella asiaa saattaa pystyä kohtuu helpolla mallintamaan, sen suhteen että saako oleellista muutosta aikaan ilman että kaikki menee uusiksi :) Itsellä sama ongelma omassa viritelmässä ja toista kertaa jos tekisin niin pyrkisin välttämään suoraa asetusta. On tuolla toki pystyny 7 vuotta ajamaan nuinkin :D En tiedä onko auraavasta asemoinnista mitään haittaa, tehtaalta tulleissa autoissa suora asemointi ei ainakaan merkittävästi vaikuta kun harvemmin ne kovin paljoa joustaa ja taitaa tuo tukivarsien vaaka-asentokin helposti täyttyä. Edit: kahtelin nuita aiempia kuvia ja ku nosturi mainittiin niin rupesin kahtoon että onko auto ilmassa nosturilla joka ei oo mitenkää kiinni, mutta sehä oliki hitsattu :D |
Tota kyseistä asiaa mietinkin ku noita heppailin paikoilleen ja tässä vaiheessa asiaa olis vielä kohtuu helppo muuttaa. Muutamia senttejä tuossa on vielä varaa pudottaa autoa alemmaksi kun saan pyöräkotelot leikattua isommiksi ettei rengas ota kaaren takaosaan kiinni. Tarkotus olis tehdä autosta mahdollisimman matala ettei menis oikeen kiikkanaksi. Juu kyllä se nosturi on kemppiliimalla kiinni lattiassa:D
|
Lainaus:
jos mahtuu, niin ulkopuolelle. Tulee vakaampi ja "tarkempi" jousitusm kun jouset on lähempänä pyöriä. Ja noita tukivarsien kulmia kans koittais saada enemmän vaakaan vielä tuossa ajokorkeudessa ollessa. |
Pelotonta toteuttamista, hiukan skeptisesti suhtaudun noihin samarabase jarruihin ja vanteen offsettiin volvon portaaliboksien kestoikää ajatellen
Muuten hienoa meininkiä |
Eiköhän noista samaran jarrusatuloista edes jonkulaiset jarrut saada ku hommaan hydroboosterin niitä käyttämään:) Nuissa mun omissa vanteissa mitkä tulee alle on hiukan parempi tuo offset.
|
Lainaus:
En usko että kyseinen asia tulee onnistumaan Samaran jarruilla, vaikka tuplamäärä onkin. Kyseessä on edelleen Samaran jarrut. Vaikka katsarilla tekisikin laskelmat jarruvoiman riittävyydestä ja korvakkojen lujuustarkastelun, niin ongelmaksi voi nousta se, että sei osaa tulkita niitä. :) |
Lainaus:
Ratkaisu näkyi olevan tarpeeksi myönteisen konttorin etsiminen jolloin vastaus oli, että eiku katastamaan vaan! |
Jos katsastaa aiot, niin ne jarruthan on sitten Gazista Gazellesta ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/GAZelle_NEXT http://eng.gazgroup.ru/buyers/lcv/next/ https://www.youtube.com/watch?v=S6jixtxJ9Go |
Kiitos pauli vinkistä😃 sen näkee sit joskus miten tän kans käy.
|
Asiallinen projekti!!!
Ootko oikeen astemittarilla mittaillu noita kardaaninkulmia?? Itellä on kanssa hdj:n varret+rangen kolmio tossa omassa rojektissa ja siinä kun mittailin noita kulmia ni ääriasennoissa oli aika paljonkin eroa ajoasentoon, vaikka kiinityspisteitäkin muuttelin rungon päässä eri paikkaan. Johtunee siitä että noi varret on aikalailla eri mittaset. Mut niin ne kyl on jostain syystä Hdj:ssä ja rangessa jo vakionakin... Jotenki vaan tuntuu et ei se ristikoitten elinikää ainakaa pidennä jos ne kulmat ei pysy suurinpiirteiden samana jousituksen korkeuden muuttuessa.
|
En oo sen tarkemmin mittaillut kulmia. Kaverin jeepistä kävin ottaan apumittoja jossa samanlaisilla osilla tehty perän ripustus ja hyvin näyttää tässäkin toimivan. Voin toki lähettää tästä sulle tarkempia mittoja ja kuvia jos niistä olis jotain apua.
|
Lainaus:
Jarruvoimat voi mitata katsastuskonttorilla. Esimerkiksi Elijärven kaivoksen tunneli kuorma-autoista vaaditaan JARRUVOIMAMITTAUSTODISTUS joka ei ole sama kuin katsastuksessa tehtävä jarrujen testaus. |
Lainaus:
|
Onko ekillä tietoa missä voisin täällä meidän perällä kyseisen toimenpiteen teettää?
|
Mineconin kiviautot käytin Paattion autokatsastuksessa ja nykyisen firman A-katsastuksessa.
|
Ja vaikka jarruvoima riittäiskin, saattaa syntyä keskustelua kahden satulan järjestelmästä. Huom. saattaa syntyä, toivottavasti kuitenkaan ei ...
|
Lainaus:
|
Onkos nuissa missä on vakiona tupla satulat niin omat piirit satuloille?
Volvo 240 oli fiksut jarrut kun siinä oli eteen yhteensä 4 jarru putkea. Sillä sais tehtyä että joka satulalle ois oma piiri ja yhen hajotessa vielä 3 toimis. |
Lainaus:
On on, ja isommissa moGeissa kans |
komee projekti!! minkä kokoset noi sun vanhat boggerit oli?
|
Lainaus:
|
Vanhat boggerit oli 39,5-15". Nyt olis vanteet ja tukivarret käyny hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa. Väriksi tuli sama vanha RAL2004.
Keulan osat alkas oleen hepeissä ja pääsi kokeileen liikeratoja. Coilovereiden jouset vaan on niin jäykät etteivät mene auton painosta kasaan ku ehkä sentin. Joten jos jollain olis jääny nurkkiin 14" pitkiä ja 3" halkasijalla olevia jousia olisin kiinnostunut ostaan😃 Toki näillä jousilla tuota maavaraa olis vähintäänkin riittävästi😄 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171237 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171246 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171242 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171240 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171239 |
voisko olla että panhard-tanko on nyt väärinpäin...ohjauksen vetotanko ja panhard-tanko on tulollaan ristikkäin...jos niin mahtaa olla venkula ajettava.
|
Sul on vaan liian köykänen auto, kun ei painu jouset kasaan.. ;)
|
Lainaus:
Samaa mieltä, samoin päin ja mieluiten saman suuntaisiks |
Juu näin on et täytyy kääntää toisinpäin tuo tanko. Saattaa muuten olla koko keksintö mettähallituksen mailla ku tulee kunnon heitto😄 Tuo tanko on alkujaan rangesta ja ensviikolla pitäs tulla samanlainen säädettävä malli.
|
Lainaus:
Kuvia katsomalla epäilisin että joudut loveamaan rungon iskareiden kohdalta niin että jousi ei ota kiinni ulosjoustossa? Coil-overit kannattaa pitää vähän vinossa niin että yläpää on sisempänä, joten loveaminen on mielestäni parempi vaihtoehto kuin yläpään levittäminen. |
Lähelle tuo tolppa kyllä menee kun akselin vääntää linkkuun mut kyllä siihen noin 20mm näyttäs jäävän tilaa ennenkö runkopalkissa kiinni.
|
Nyt alkas oleen perän ripustukset ja tolppatelineet valmiit. Kaaria joutuu aikalailla aukoon et mahtuu ristiriipunnassa renkaat liikkuun ottamatta koppaan kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171408 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171406 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171409 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171411 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171410 Ajokorkeudessa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171405 |
Nyt saa jo ihan oikeesti ponnistaa että pääsee kyytiin :D tsiisus et tulee härski :) Paljonko korkeus muuttu entiseen verrattuna?
|
Tuo boggerin harppu toimii hyvin astinlautana😃 renkaiden korotus+akselimuutos toi noin 10cm lisää korkeutta. Takapää tosin nousee nyt vähän enemmän ku ennen oli 4cm alempana keulaan verrattuna.
|
perkele kun on karu laite.tuossa on sitä katu uskottavuutta.:Dpääseekö tuon näkee lapland roffissa:)
|
Kyllä tarkotus olis saada viimeistään lapland trophyyn valmiiks mut saas nähdä miten kerkee. Aika lailla on vielä työmaata tuon korin kans. Mut onhan tässä onneks vielä monta kuukautta aikaa😃
|
Jotta projekti ei etenis liian nopeesti täytyy näköjään välillä purkaa kerran tehtyjä osia. Ongelmaksi tuli ohjaus simpukan sijoitus. Ensimmäiset tolppatelineet tuli tehtyä niin kapealle ettei ohjaus akseli olis sopinu paikoilleen ilman usean nivelen hässäkkää... joten vanhat tolppatelineet pois ja simpukan sijoitus niin laitaan ku mahdollista et mahtuu myös vinssi samalle kohtaa runkoaisojen väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171489 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171490 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171491 |
tsemppiä!
Hieno projekti!
Akseliputkiin kannattaisi tehdä jo tässä vaiheessa lisätukea niin ei väänny. tuo rengasmassa on sen verta suuri ,että taka-akseli putki varmasti vääntyy siitä kolmiotuen hitsisauman kohdalta. ja RCV:ltä saa akselin sisäkaluja sellaisia ,että kestää sen mitä tarvii. tsemppiä! |
Lainaus:
Ei tässä muuten, muttakun asiaa on nyt tullut hieman tutkittua kun tuo oma opinnäytetyö tulee tästä aiheesta. :confused: |
Tuleehan tuolle ohjaussimpukalle vielä lisää tukea, tuleehan?
|
Onkos tuo kartion kiinnityslevy taka-akselissa kuin paksua tavaraa? rangesta peräisin oleva vakio, 8 tai 10mm levy vääntyi jo suikassa mutkille ja Paavo sai rangessa mutterin aluslevyineen tulemaan läpi levystä.
|
Huh
Namia!
Tälle täytyy nostaa kyllä peukkua ristus että tulee härski laite! |
Taka-akselille vois kyllä pari vahvike levyä vielä laittaa lisää ettei heti notkaha😀
Ohjaus simpukan alla olevan runkoaisan levytän umpeen 6mm levyllä ja sen alle tulee vinssipeti+ristikkäis tukia pari kappaletta. Etu ja taka tolppatelineille tulee poikittaistuet ylös ja eteen vielä ristikkäin vinssipedin päälle. Vähän hankala selittää mut kuvia tulee ku saan ne tehtyä. Taka-akselin päällä oleva kolmiotukipeti on 10mm levyä ja sen sisällä on pystyssä 2kpl ja vaakassa tuet tuon kotelon sisässä. Ohjausta pääsin senverran kokeileen et vajaa kaks rattikierrosta laidasta laitaan😃 |
Tänään ei paljon kerenny tallissa oleen ku työt haittaa harrastusta. Mut aamusella piti senverran rälläkkää huudattaa et leikkasin pyöräkotelot auki et mahtuu renkaat liikkuun ääriasentoihin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171540 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=171539 |
Viime vuonna seurasin eniten mini-willys rojektia ja tänä vuonna tätä, joka on kaikkia muutaku mini :D tuloo kyllä törkyhieno :cool:
|
Vähän taas on kerenny projektia touhuileen eteenpäin. Pyöränkaaret tuli kierrettyä 20x3mm latalla johon sit hitsataan nuo pyöräkotekot kiinni ja samalla ulkopuolelle tulevat levikkeet saa kunnolla niihin kiinni. Pyöräkotelot tein 1mm pellistä joihin käydään vielä ajaan jäykisteitä sikkikoneella. Ohjaus simpukan kiinnitys kohta alkaa oleen lähes valmis muutamaa tukea lukuunottamatta. Vinssille tuli myös värkättyä peti jota täytyy vielä leikkoa hieman, reijittää ja vahvistaa. Vinssivaihtoehtoja on kans tässä tullu mietittyä. Ehdotuksia mikä olis hyvä hinta/laatu suhteelta? Edellinen vinssi oli 10000lbs ja hyvin on riittäny voima eli se vois olla sopiva koko.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172022 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172023 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172024 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172028 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172027 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172029 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172026 |
Hienoa metallityötä, vaan liekkö valmiin auton paino alle 3 tonnia? ;)
|
No toivottavasti ei painolukema kuitenkaan alkas 3:sella ja jos alkaa niin onneks noita moottorin lohkoja/kansia löytyy alumiinisia ja tuuhan eki käymään kyllässä ku oot kulunpäällä.
|
Mahtava työnjälki, on kerrassaan iloa seurata ja oma Rc ei oo mitään tämän rinnalle. ja nuo pyöräkotelot tulee ihan sopivat tohon autoon, aivan toista maata kuin ne pienet alkuperäiset ja hyvä niinkin kun ei oo tarve nostaa kori niin paljon. Seurataan ja toivotaan että jaksaisin joskus aloittaa itsekin.
|
Sivu luotu: 06:27 (GMT +2). |
|