Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Mitä korjasit tänään? 2015 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=131058)

artsi777 02.01.2015 10:23

Mitä korjasit tänään? 2015
 
Mönkkärin etuvetareiden suojagummit, kun vanhat oli lumi ja jää vieny mennessään

Napalm 02.01.2015 22:29

hj:n takalukon herkistelin. Oli linkut aika pahasti jumissa. Koeajolle lähtiessä meni jarrupoljin pohjaan. Putki halki taka-akselilta.:mad:

hutikka 03.01.2015 10:41

Lasten mönkijään bensaletkun vaihdoin,10 min homma kun piti katteita raotella mutta nyt on poika driftaillu jäisellä pihalla melkeen tankillisen jo eikä meinaa väsyä millään :)

Turbo Isuzu 03.01.2015 22:52

Ladan jarruremontti saatu valmiiks ja muutakin pientä tehty mm laatikkoöljyt ja penkin kiinnitykset..
Alkuviikosta pitäs muutama reikä tilkitä umpeen ja toimiva kiekkamittari kiinni, sitten olis leiman haku ja pääsee taas nappiksella ajeleen. :D

Pajares 04.01.2015 22:27

05 a6 guatron:n Pissivän ohjausvaihteen. Tai uusi osa tulee huomenna.

Mutta en suosittele kenellekkään isoräpyläiselle:D

Sit ibiza cubraan nopeus/abs anturi katkenneen tilalle+Jarruvika(kojetaulussa vilkuttaa jjarruvaloa+piippaa satunnaisesti) mitä vaginan merkkiliike oli pari kertaa yrittänyt tuloksetta korjata.

Jarruneste oli vaan vajonut alas kun palat oli niin loppu,Terveisiä vaan sinne huoltoon torveloille jotka oli kuitenkin laskuttanut 0,5 litraa dot5 ;).

pee 04.01.2015 23:39

AteGoon vähän huomiota:

- ratskin päivitys ihmisen ymmärrettäväks
- virtaspisteitä ohjaamoon
- keltavilkut hytin ja lavakaaren kulmiin
- lämmityslaitteen esivastuspaketin takaisin asennus, korjattu palaneet lämpösuojat, nyt on taas 4 nopeutta puhkurissa
- pientä sipistelyä


Jatkuu huomenna, kun on tallin lämmössä sulamassa, on hyvä puuhia ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168488

(on muuten aika kiva kun mahtuu kaks kuorkkia yhtaikaa talliin)

mozlac 04.01.2015 23:52

Ihan oftopic korjausta
 
Korjasin vuotavan p*skapytyn venttiilin, ei jää enää veskissä pytty lotisemaan huuhtelun jälkeen. tähän asti täyty pitää pöntön sulku kiinni...

FunJam 04.01.2015 23:55

Hodarin kannen kasailin ja Vitosta kiristelin vetarin mutterin, kun oli jo toista senttiä klappia renkaassa ja syönyt kudokset poikki.. :rolleyes:

JES 07.01.2015 13:28

Vaimon A-mesen takajarruja taas vaihteeksi. Pinnat ruostuu irti jarrukengistä.

nyyperi 07.01.2015 18:38

Lyhensin 5 kpl nuolia sopivaksi omaan vetopituuteen.

hj 60/61 07.01.2015 19:00

Vaihdoin mersuun jänniteensäätimen, ny lataa taas. Oli vanha jo aika lopussa, ei toinen hiili ollut ottanut, ku ihan ujosti kulmalla kiinni...

Kekkeruusi 07.01.2015 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1191985)
Vaihdoin mersuun jänniteensäätimen, ny lataa taas. Oli vanha jo aika lopussa, ei toinen hiili ollut ottanut, ku ihan ujosti kulmalla kiinni...

Öhöm, hieman menee offtopikiksi

Mutta Koska meinasit hj:ta korjata :) ?

mäksä 07.01.2015 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1191993)
Öhöm, hieman menee offtopikiksi

Mutta Koska meinasit hj:ta korjata :) ?

samaa aatul toitottanu et kaalis kuntoon :eek:

turakki 07.01.2015 19:09

Bj:n takaoven salpakoneiston. Tanko oli poikki. Pari sisävaloa virittelin myös.

metsienmies 07.01.2015 19:57

Nassey Bergusonnista...
 
Tuulilasin pyyhkimen varsi ja sulka sekä päävirtakatkaisijan vaihdoin päivällä uuteen... ;) hirveitä on nuo rojektit nykyään... :eek:

Tojo4wd 11.01.2015 17:33

Käyttikseen "uudet" nastarenkaat.
On toi maastotunkki vaan hyvä noiden renkaiden irrroitukseen vanteelta.

Pörö 11.01.2015 20:29

Lavaransusta ehjäilin lämmityslaitteen esivastuksen vaihtamalla uuden tilalle, on sitten foortin insinöör keksinyt paikan esivastuksellle..... kuskin etuvalon vieressä popniiiteillä kiinnitettynä :D :D :D Pakkikatkaisijan vaihdoin samaan rykäsyyn, kelpaa taas peruutella kun on valoa...

Nii, mittaristosta tuli vaihdettua palaneet valot tuossa ohessa kun etsin esivastusta.....

Nisseriina 12.01.2015 00:53

Meseen uudet iskaripallot.

turakki 16.01.2015 10:28

Uuden sisärenkaan vanhaan Bf seiskapuolikkaaseen. Pertana pitäis investoida tubeless vanteisiin.

Sami89 16.01.2015 22:53

Rangetojotaromun juuttuviin römpereihin putsaus+uuet kalvot ja kaik tiivisteet. Ja patrolliin kusipojan laittelin toimimaa.:)

savustin 17.01.2015 08:16

En varsinaisesti korjannut vaan rakensin uutta hj,n koria ilman piirrustuksia silmät punasena hitsannu jo viikon eikä loppua näy.

kimble7 17.01.2015 08:30

Toyota crown rs50:sen kaasutin tuli putsattua keltaisesta mönjästä+patrollin yläkerrankin sain toissa päivänä kasaan.

Pajares 17.01.2015 15:27

Vitoon puhaltimen moottorin.

popo99 17.01.2015 17:18

Vamaan verkkoterän tiputus ja jäärata volvoon sähköflekti viskon tilalle (ainakin +1hp :D)

BJ-40/76 17.01.2015 19:22

Lunta
 
Tein traktorilla talven ensimmäiset lumityöt. nyt pääsee taas pihaan vajaavetoisella.
Ja k.o lumityökoneesen vaihdoin vesipumpun, painoi muuten 7,4 kg :rolleyes:
Ja korjasin myös 3 öljyvuotoa hydrauliikasta, 2 onnistui, kolmas ei.

perkei 18.01.2015 17:50

Vaihdoin Corollaan ajovalon polttimon. Melkoinen urotyö! :D

turakki 20.01.2015 14:50

Corollaan jakoremmi ja kammen stefa. Jos nyt taas hetken pääsis ajelemaan. Kovasti viereisen pilttuun Hj jo huuteli hitsaria...

rane58 20.01.2015 16:57

Jeep on vähävikainen auto.
 
Vaihdoin takalasin pyyhkijänsulan. :p

mäksä 20.01.2015 18:27

scanian telinnostin tuli korjattua..

H_Nietu 20.01.2015 22:48

Tänään tuli rehkittyä.....aivan mahdottomasti.
V-mäinen vika renkaassa tuli korjattua. Ilmat pakkaantu noin viikon jälkeen täytöstä vain renkaan yläosiin, alkoi vuotamaan jo viime vuoden puolella. Epäilin ruuvia tai naulaa....Vian vuoksi tuli hankittua tubeless paikkasetti ja onnexi myös uusi venttiilin sielu. Ei löytynyt naulaa eikä ruuvia.
Korjaantui venttiilin vaihdolla.

pee 21.01.2015 12:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 1195740)
Tänään tuli rehkittyä.....aivan mahdottomasti.
V-mäinen vika renkaassa tuli korjattua. Ilmat pakkaantu noin viikon jälkeen täytöstä vain renkaan yläosiin, alkoi vuotamaan jo viime vuoden puolella. Epäilin ruuvia tai naulaa....Vian vuoksi tuli hankittua tubeless paikkasetti ja onnexi myös uusi venttiilin sielu. Ei löytynyt naulaa eikä ruuvia.
Korjaantui venttiilin vaihdolla.


Onks kuvii ?? :D

HJ60_Jussi 21.01.2015 14:35

Mulle kävi samalla lailla ja onnex venttiili oli yläpuolella




http://i1367.photobucket.com/albums/...ps04e78c12.jpg

Korpune 21.01.2015 21:53

Vihdoinkin kun sai talliin tilaa ja Vaggilainen käväs siä ensi niin Jeep GC WJ:n kolmiotukivarren korinpuoleset puslat, kallistuksenvakaajan kumit ja "koiranluut".

Aikalailla muuttu "amerikanlöllön" perse vakaammaks :D

ärjy 22.01.2015 17:22

rellun luukku
 
Patongin pätkän takaluukun muutin jälleen aukeavaksi.. oli lukko levinnyt sinne sisään..

ZeiZei 22.01.2015 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1196212)
Patongin pätkän takaluukun muutin jälleen aukeavaksi.. oli lukko levinnyt sinne sisään..

Sama vika makaronin pätkässä. Molemmat ovien sisäkahvat hajosi, tai apparin puoli jo vuosia sitten, mutta nyt viimein kuskinkin. Oli liian hankala kun ei päässyt autosta ulos molempien ikkunoiden ollessa kiinni jäätyneinä. Kerran piti joulupäivänä jo tulla ulos ikkunasta, kun oven lukko mekanismi jäätyi ( siksi se ovenkahva särkyikin). Onneksi sain kuskin ikkunan aukeamaan.

Nyt uudet osat Italiasta paikoillaan, vielä kun saa paneleiden nippelit niin saa nekin kiinni.

ärjy 22.01.2015 22:19

Hah! Näitä ranskalaisia/italialaisia ei vissiin ole tarkoitettu pakkaseen!!
Pitäs joku pizzauuni olla missä yön säilyttäs..

Nikuzai 22.01.2015 23:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1196312)
Hah! Näitä ranskalaisia/italialaisia ei vissiin ole tarkoitettu pakkaseen!!
Pitäs joku pizzauuni olla missä yön säilyttäs..


Lämpökaapeli oven sisälle ja invertteri kuskin takajalka tilaan


Toi lämpökaapeli ei muuten välttiinsä ois tyhmempi idea etenkin kun joissain autoissa käsittääkseni tietää, et ilma laskenut pakkaselle kun kuski tulee taklaamalla autosta ulos samalla kun sen asentelee niin laittais lämpöeristettä ulkopeltiin

turakki 23.01.2015 23:49

Eilen hitsailin Bj:n kattolaiturin revenneen sauman, ja suhautin telineeseen uuden värin pintaan. Tuskimpa pysyy sinkityssä pinnassa, mutta onpa hetken siistimpi. Tänään hissasin laiturin katolle. Aurausvaloja askartelin tellingi reunaan ja varapyöränkin sain paikoilleen. Nyt mahtuu taas mettäsukset kyytiin.

Vormula77 24.01.2015 06:21

Eilen oli kevyttä harrastamista, jeeppiin ajovalo- ja parkkipolttimon vaihtoa ja itäautoon (mazda) öljyn vaihto. Pontiacin pyöränlaakerit ja vetarit oottelis asennusta, mutta saas nähdä miten käy kun Tare huhuili et punkalle pääsis tänään...

Suikkajäbä 24.01.2015 21:45

Transportteriin tuli umpiot vaihdettua.

t0ny 25.01.2015 00:08

Tv:n kakeen uudet paristot. :cool:

-MaTTi- 25.01.2015 02:18

Mulkorollaan vaihoin jakoremmin ja ulomman vetarin nivelen. Molemmat potki vastaan, no jakoremmi ei niinkään, mut piti työpaikalla romuista hitsailla ulosvetäjän tapainen että sai hihnapyörän irti.

Mut toi vetarin nivel... :mad: Kertokaas viisaammat miten se lähtis vähimmällä tuskalla jos ja kun on ilmeisesti joku mukana tullut liian ohut lankasokka joskus kumin vaihdossa tungettu väliin? Oli ulosvetäjä ja varmasti päälle 500Nm mutterissa ja ei mitään vaikka antaa moskalla kaveriks. No laikkakoneesen en löytäny firman varastosta kun hiomalaikan niin sai tovin vinguttaa että sai lovee kylkeen. Sokkaakin sai raplattua pätkissä pois, mut silti oli kait jo sokkauran reuna tyssääntyny ku ei vaan irronnu. 2 tunnin pieksämisen, raplaamisen ja vinguttamisen jälkeen antautu vihdoin. Laikkaa kai tollaselle joutuu joka tapauksessa antamaan, mut mistä kohasta se helpoiten aukeis? Ja millä välttäis vastaavan ongelman jatkossa? Leveydeltään jämpti sokka mikä ei turhan paljoo pullota urasta?

Hautalintu 25.01.2015 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1196662)
Eilen hitsailin Bj:n kattolaiturin revenneen sauman, ja suhautin telineeseen uuden värin pintaan. Tuskimpa pysyy sinkityssä pinnassa, mutta onpa hetken siistimpi. Tänään hissasin laiturin katolle. Aurausvaloja askartelin tellingi reunaan ja varapyöränkin sain paikoilleen. Nyt mahtuu taas mettäsukset kyytiin.

Piti ihan kahdesti lukea ku ekalla kerralla vilkasin että hitsasit laturin katolle... :D :D :D

mie kans ropasin vähä rengastöitä.. vuoti ilmat hissuksiin pihalle yks noist irokeista, pieni tutkinta paljasti vuodon kumin ja vanteen väliin vanteen takapuolelta, painoin hiuka irti vanteelta, putsaus ja ilmaa sisään.. näkys loppuneen tuo vuoto... jatkossa näkee pysyykö pidempäänkin vai oliko vaan hetkellinen helpotus...
ps. Onneks ei tarvinnu alkaa purkaa noita beadlockkeja, ei oikein toi tulehtunu ranne tykkää kiertoliikkeistä :(

Reetu 28.01.2015 01:19

Corollan bensapumpun vaihdoin, niin sai sähköisen jälkiviritelmän hitolle...

Ja kadonneet vilkut ja lataus tuli etsittyä, sit olikin pakko lähtee ruopimaan. :D

Pajares 28.01.2015 21:16

Naikkosen corollaan konepellin lukon herkistelyä,kun kuulemma pelti irvisti jotenkin oudosti.:D

Eli tuulihakaan voi luottaa,Näissä uudemmissa.

Välikopassa lävähti isossa hypyssä kerran pelti auki,Meni ikkunakin rikki ja katto ryttyyn ja sydän hyppäs kurkkuun,Vaan pysyi tiellä...

Jouni_S 30.01.2015 16:12

Rouvan captivaan vaihdoin oikean etulaakerin (navan) .

mara90 30.01.2015 22:37

1 Liiteet
Kaatumavammaa poteva kompura sai tukevamman jalustan alle :D
Oikein ingenjöörin taidonnäyte. ~40kg:nen moottori reilun puolen metrin korkeudella ja yhden ympäripyörivän pyörän varassa koko touhu, pari kertaa kerkes muuten kaatuun aika helposti, eipähän kaadu enään.

A-P 31.01.2015 16:30

*Plasmalaikkurin paineilmaliitokset vaihtelin standardinmukaisiin, ja leikkelin Cruiserin loppuunruostuneen takapuskurin palasiksi uuden tieltä.
*Kimppatallissa joku oli istunut remonttijakkarani rikki, mutta korjaaviin toimenpiteisiin ei ollut ryhtynyt. Hitsasin kuntoon. Toivottavasti jättää, aasi, istumatta toiste!
*Öljynvaihto ja pa-suodin.
*Kännykän kädetvapaaksinappikuulokkeet olivat jo ranneliikettä vaille roskiksessa, kun hoksasin etsiä vikaa vaienneeseen vasempaan luuriin. Ja kas, vaikkufiltteri tyystin tukossa! Taas kuuluu radio remontoidessa.

pee 31.01.2015 17:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1197055)
Mulkorollaan vaihoin jakoremmin ja ulomman vetarin nivelen.

Mut toi vetarin nivel... :mad: Kertokaas miten se lähtis vähimmällä tuskalla jos ja kun on ilmeisesti joku mukana tullut liian ohut lankasokka joskus kumin vaihdossa tungettu väliin? Oli ulosvetäjä ja varmasti päälle 500Nm mutterissa ja ei mitään vaikka antaa moskalla kaveriks. No laikkakoneesen en löytäny firman varastosta kun hiomalaikan niin sai tovin vinguttaa että sai lovee kylkeen. Sokkaakin sai raplattua pätkissä pois, mut silti oli kait jo sokkauran reuna tyssääntyny ku ei vaan irronnu. 2 tunnin pieksämisen, raplaamisen ja vinguttamisen jälkeen antautu vihdoin. Laikkaa kai tollaselle joutuu joka tapauksessa antamaan, mut mistä kohasta se helpoiten aukeis? Ja millä välttäis vastaavan ongelman jatkossa? Leveydeltään jämpti sokka mikä ei turhan paljoo pullota urasta?


... Kyllähän ne joskus kivestää, ite oon yleensä piessyt putkeen niitä, eli sopiva paksuseinänen putki, vetari putkeen ja nivelestä kannattuu putken reunaan, siitä massiivista kalautusta pystyssä koko paketilla KIINTEÄÄN eli tukevaan lattiaan, kiveen tms, mutta eipä ne pahimmat lähde aina näinkään, ja sitten menee millisellä laikalla paloitteluks

tuossa pieksemisessähän lähtee usein palasia poorin päästäkin, ...

young n dum 31.01.2015 18:05

helvetin O- pel päätti venäjän tullissa lukita ovesa tulo kaistal auto tarkistukse jälkee :D

täti katto kontin ja ku läimäsin kontin kiinne ni plops! ovet lukossa. maliki proplem. veli antti hinas omenalla taxfreen pihalle nahkonee sen ja tullista tuli valmiiks siivous setä ja tulli ukko kattoo ku lauri laittaa lasin rikki :D

ei tarvint onneks. ruukkarilla ovesta kahvan muovit vittuun ja jotai epämäärästä vetkuttelua ni pomppas napit ylös.:rolleyes:

ku tapoihi ei kuulu pitää ovia lukossa saati avaimia ottaa virtalukosta... saatana ku näis uusis autois on noita turhia sähkö himmeleitä :D

nii on lepposa ajella jeepillä ku virta lukkoon käy jätski tikusta lähtie kaik ja kuski ovee ei ees saa lukkoon saatikka et ois ees avaintakaan siihen :p

mut tuli korjattua jotaki tänäänkin..

Hautalintu 02.02.2015 00:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1198945)
helvetin O- pel päätti venäjän tullissa lukita ovesa tulo kaistal auto tarkistukse jälkee :D

täti katto kontin ja ku läimäsin kontin kiinne ni plops! ovet lukossa. maliki proplem. veli antti hinas omenalla taxfreen pihalle nahkonee sen ja tullista tuli valmiiks siivous setä ja tulli ukko kattoo ku lauri laittaa lasin rikki :D

ei tarvint onneks. ruukkarilla ovesta kahvan muovit vittuun ja jotai epämäärästä vetkuttelua ni pomppas napit ylös.:rolleyes:

ku tapoihi ei kuulu pitää ovia lukossa saati avaimia ottaa virtalukosta... saatana ku näis uusis autois on noita turhia sähkö himmeleitä :D

nii on lepposa ajella jeepillä ku virta lukkoon käy jätski tikusta lähtie kaik ja kuski ovee ei ees saa lukkoon saatikka et ois ees avaintakaan siihen :p

mut tuli korjattua jotaki tänäänkin..

Keskuslukko = avaimet taskuun... minen luota noihin yhtään, muutaman kerran oon murtautunut omaan autooni sekä muutaman työnantajan kuormureihin ja todennut että on pirun paljon helpompaa tuo sisään-ulos kulkeminen ku on avaimet taskussa... tosin, eihän sole mies eikä mikhän jossei omaan autoonsa osaa murtautua! :D

luppakorva 03.02.2015 08:59

Wartburgin startin korjaus. Solenoidinpään vaihto uuteen. Ei tarvinnut edes starttia irroittaa. Mukavaa vaihtelua, kun tuntuu, että nykyään vaihdetaan aina vaan isompia ja kalliimpi yksiköitä kerralla uuteen. Tässäkin oli vaan muoviosa murtunut liiasta voimankäytöstä.

Nippan 05.02.2015 00:05

840 Valmetin polttoaineensaanti ongelmaa tänään korjattua, hana purkuun ja putsaukseen, suodattimien vaihto ja suodattimille tulleiden banjoliittimien tarkastus ja putsaus. Soi kun siionin harppu sen mitä kuorman kerkesin puita laaniin tuomaan. Sen jälestä telikotelon öljynvaihto (hypoidi/hydrauliöljyn sekotus pois) tai öljyn poisotoksi tuo jäi, saa aamuvuoron kaveri laittoo roput takas ja lillittee uutta hypoidia koteloon...

Kaitsu67 05.02.2015 00:16

Defeen jousi/iskarinvaihtoa harrastettu, flunssaisena etenee hitaasti mutta varmasti jumipulttien kanssa puuhastelu...pari tuntia tusaamista tallissa. Huomenna jatkuu.

Hautalintu 05.02.2015 01:21

Hiaceen etsiskelin peruutusvalot (ol yks liitin irti ja hiukan ovelassa paikassa piilossa) sekä ehjäsin kusipojan... totesin samalla että carinan pesurisuuttimet eivät käy hiaceen... (pesunestettä oli/on edelleen kaikkialla muualla paitti lasilla) :D

kari.k 05.02.2015 10:25

HJ61 takapyörän laakerin vaihto työn alla.

Micco 05.02.2015 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1200393)
Hiaceen etsiskelin peruutusvalot (ol yks liitin irti ja hiukan ovelassa paikassa piilossa) sekä ehjäsin kusipojan... totesin samalla että carinan pesurisuuttimet eivät käy hiaceen... (pesunestettä oli/on edelleen kaikkialla muualla paitti lasilla) :D

Omasta varastosta saattais löytyä uusia pissapojansuuttimia hiaceen, jos tarvetta niin voin vilkaista.

Venttiseiska 05.02.2015 20:01

Naperon napikset ("automaatit") käänsin manuaalisesti lukkoasentoon ja poistin sen "lukitusnastan", todetakseni etuperän olevan P*skana... :mad:

Ja eilen vaihdoin PA-suodattimen, ku alko meno ryytymään...

Kala92 05.02.2015 22:15

Turbo tuli laitettua läjään uusilla tiivisteillä. Nyt pyörii kivasti ja imupesä pysyy kiinni. Ihmeen hyvähappinen oli akselikin. Viittiny es kiillottaa. Saa nyt nähä jos sen huomenna terpois kiinni ja pääsis huudattaa kunnolla, että saa rajottimet ym. säädettyä es johonkin arvoon. Viitti dynolla ihan 6krpm huudattaa. :D

IironSika 05.02.2015 22:27

-05 Megane, ajettu 114 tkm ja kaikki raidetangonpäät ja kaikki koiranluiden nivelet finaalissa. Duunikaverin autoon vaihdoin.

-Jarkko- 05.02.2015 22:41

Siskon luupäähän uudet alapallot...

Ja tallin kompurasta laskin paskavedet lattialle, muut osakkaat ei taida edes tietää että siellä on vedenpoistohana:cool:

rane58 06.02.2015 03:22

Jeep on vähävikainen auto.
 
1 Liiteet
Vaihdoin polttimon jakolaatikon näyttöön.... :o -Tuohon vasemman vipstaakin juurelle.

Kala92 09.02.2015 18:07

Saatoin patrollin takas ajokuntoon. Ai että oli hymy herkässä, kun kävin pihatiellä kokeilemassa. Tyhjäkäynnillä ahdot 0,1bar ja 2,5krpm ahdot sen 0.5bar, kun ykkösellä pyörittelin. Öljyt pysy sisällä ja muutenkin kaikki pelitti hyvin!

t0ny 11.02.2015 00:20

Kinkkurasian raidetanko nyt rässissä oikastu ja ajovalo umpiot vaihettu.

Turbo Isuzu 13.02.2015 18:44

Mätähommia tehty muutama tunti, pitäs huomenna vääntäytyä verstaalle jos sais valmiiks asti ja sitten pienimuotosia sähkötöitä vielä piisaa...:eek:

Jaba 14.02.2015 03:27

HJ60:sen korjausta. Jousia vaihdeltu ehjempiin. Pakoputki rakennettu. Huolto tehty. Vielä pitäis tutkia, miks ei kaukovalot toimi...

popo99 15.02.2015 18:17

Jeeppi tuli saatettua elävien kirjoihin ja tiimin sähkövelho taikoi siihen valot:D

Donatello 15.02.2015 20:52

Pajeroon tuli laiteltua valoja ja tiimin sähkövelho sompaili sähöt kohilleen!

Kaitsu67 17.02.2015 00:13

Defen laittoa
 
Ölppien vaihtoa, laatikon ja jakiksen, sekä perät ja kääntökuuliin rasvat. Tehostimen ölpät jäi vielä vaihtamatta. Koneeseen meni uudet öölöpit jo aiemmin mutta kun joku apina on vetänyt suodattimen iha s...tanan tiukalle niin jäi vaihtamatta. Kierrätetään nyt noilla hetki ja kaivetaan se suodatin sitten irti vaikka leikkaamalla jos ei muuten lähde. Jarru- ja kytkinnesteet oli testerin mukaan ainakin ok. Jäähdytysliemet tulikin jo vaihdettua kun syylari ja välijäähy vaihtui ehjempään.

Nikuzai 17.02.2015 08:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1198945)
helvetin O- pel päätti venäjän tullissa lukita ovesa tulo kaistal auto tarkistukse jälkee :D

täti katto kontin ja ku läimäsin kontin kiinne ni plops! ovet lukossa. maliki proplem. veli antti hinas omenalla taxfreen pihalle nahkonee sen ja tullista tuli valmiiks siivous setä ja tulli ukko kattoo ku lauri laittaa lasin rikki :D

ei tarvint onneks. ruukkarilla ovesta kahvan muovit vittuun ja jotai epämäärästä vetkuttelua ni pomppas napit ylös.:rolleyes:

ku tapoihi ei kuulu pitää ovia lukossa saati avaimia ottaa virtalukosta... saatana ku näis uusis autois on noita turhia sähkö himmeleitä :D

nii on lepposa ajella jeepillä ku virta lukkoon käy jätski tikusta lähtie kaik ja kuski ovee ei ees saa lukkoon saatikka et ois ees avaintakaan siihen :p

mut tuli korjattua jotaki tänäänkin..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1199424)
Keskuslukko = avaimet taskuun... minen luota noihin yhtään, muutaman kerran oon murtautunut omaan autooni sekä muutaman työnantajan kuormureihin ja todennut että on pirun paljon helpompaa tuo sisään-ulos kulkeminen ku on avaimet taskussa... tosin, eihän sole mies eikä mikhän jossei omaan autoonsa osaa murtautua! :D


Eilen audiin kuskin takalasin laitoin, kun lukitsi porukat ulos :mad:

Oli muuten helppo vaihtaa lasi 4 ruuvia ovipahvi pois ja neljä pulttia niin on lasi/nostin järjestelmä kourassa :eek:
Sit lasihissi alas ja uus lasi paikalleen sokka reikään ja kasaus :)

Sit kuten tyypillistä mun remonteissa kourallinen osia jäi yli mut kaikki toimii :D

Kaitsu67 19.02.2015 00:02

Defen runkopalkkiin muutama paikkalappu tuli turattua ja sinkkimaali päälle ja karjapuskuriin vähän pikatekohengitystä - Hammeritepurkin pohjat kun löyty avattuna kaapista niin tulipahan telattua kun ei jaksanu ruveta tekemään "kunnolla"....ehkä kesämmällä sitten kun pitää puskuritkin maalata.

EDIT: Ja eilen tuli ne tehostimen öljyt vaihdettua ja sisävalo korjattua.

t0ny 19.02.2015 20:22

Kinkkurasia kulkee taas :)

jubet 20.02.2015 09:51

Hakkasin aamutuimaan patrollin takapyöränlaakerit irti. Eilen illalla kokeilin ja ei kohtuudella lähteny,niin jätin aamuun. Eihän nuo ollu sitten ees tiukassa.

uju 20.02.2015 13:25

Toissapäivänä suskasta etujarrusatulan vaihto, tänään skodelikkiin takajarrustalun vaihto, paitsi ettei Oulusta tunnu löytyvän uutta osaa.

Se oliki hauska juttu ku ajelin hapikseen toissapäivänä töiden jälkeen. Iin kohilla oli kolari, paikalla poliiseja, paloautoa, ambulanssia. Pienen odottelun jälkeen pääsi jatkamaan matkaa, ja n. 5 minuutin päästä soitto oudosta numerosta. Jätin vastaamatta. Minuutin päästä uus soitto samasta numerosta, Poliisita päivää..
"Ajelitko äsken skodalla Iin kohdilla pohjosen suuntaan? Auto pitäs viiä konttorille koneen mukaan, lokakuussa menny leima umpeen. Näytti sen verran tuoreelta että kyllä se läpi menee! Itelle kävi oman auton kans samanlailla viime kesänä. Ajattelin näin puhelimella ilmottaa niin mukavampi sulle ku se että jäät ratsiassa kiinni ja saat sakot" :D:D Kyllä oli harvinaisen rento/hyväntuulinen polliisisetä!

Niin ja syy takajarrusatulan vaihtoon, eikä konttorille vientiin oli se että ei ois menny katastuksesta läpi :D Syksyllä oli päässy levyt ja palat niin ohueksi että mäntä pomppas pois satulasta, ja hajotti tietenki samalla käkkärin akselin ja hilppeet männän sisältä..

Nyt on sitte ajeltu suzukilla työmatkat, ja muut.

Turbo Isuzu 23.02.2015 22:45

Repäsin nappisladasta kuskin oven irti ja hitsailin uutta peltiä perkeleesti kerta oli märäntyny. Mutta ny on hyvä.

Etujarruletkut vaihtui myös ja sisustan sain kasaan.

AVRO 23.02.2015 23:23

Pikkuiseen ilmojen ranskanpullaan tais löytyä jarrut. Tätä on jo aiemmin muiden toimesta runkutettu ja nyt kun se tuli tuossa tammikuussa huoltoon niin pantiin yksi poljinsylinteri tilaukseen, ja tämä taas poiki sen että ko. osa vaihtui toisentyyppiseksi --> vaihda molemmat. (yhteensä neljä sylinteriä, kaks/ohjaaja) JO tänään osat tulivat ties mistä ja tarmokkaan nestejumpan jälkeen rupes jotain jarruja muistuttavaa löytymään.

Nämä on vähän trillereitä välillä kun tilaat kalliita osia ja sit jos ei toimikkaan... ja varsinkin jos osia odotellaan viikkokaupalla. :D

JiiPee 24.02.2015 18:30

Pesukoneen moottoriin uusin laakerit 6201 ja 6202. Nyt uusimisen jälkeen on kolmannet laakerit käytössä. 5-urainen hihna piti uusia nyt ensimmäisen kerran. Rummun akselitiivisteet ja laakerit on edelleen alkuperäiset. Made in Finland Cylindalla on ikää 13 vuotta ja käyttöä on ollut paljon, kun 5-henkisen talouden pyykit on sillä pesty.

Osat kustansi nyt n. 11€ laakereihin ja 15€ hihnaan.

kari.k 24.02.2015 20:03

Hj:n takaiskarien yläkiinnityksen. Olikin aika pehmeitä kyytiä pelkillä lehtijousilla ��

jyrden 24.02.2015 20:09

Tiiä nyt, että korjasinko? Vaihdoin Citikan C5:seen etupyörän laakerin...

t0ny 24.02.2015 20:55

KC:n etupyörän laakerit :)

Jaba 24.02.2015 21:05

Hoojiin ohjausniveliä vaihdeltu. Nyt kulkee taas omalla kaistalla :)

aslakki 24.02.2015 21:56

käyttö lepoon väänsin uudet takajarruputket, palkaks sain räikkälenkistä nenänvarteen ku tiukkasin pakoputkea takas paikoilleen :mad: mut onpahan taas jarrut :D

Kaitsu67 25.02.2015 00:26

Defen etukardaaniin tuli vaihdettua ristikko ja avatun jakiksen ulosoton input gear pistetty takaisin, putsattu housing ja takalevy ja tiivisteliiman kanssa paikalleen. Ja sit lämppärin ilmanoton ritilän tilalle vaihdettu scooppi.

AVRO 25.02.2015 06:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 1206037)
Pesukoneen moottoriin uusin laakerit 6201 ja 6202. Nyt uusimisen jälkeen on kolmannet laakerit käytössä. 5-urainen hihna piti uusia nyt ensimmäisen kerran. Rummun akselitiivisteet ja laakerit on edelleen alkuperäiset. Made in Finland Cylindalla on ikää 13 vuotta ja käyttöä on ollut paljon, kun 5-henkisen talouden pyykit on sillä pesty.

Osat kustansi nyt n. 11€ laakereihin ja 15€ hihnaan.

Joku näissä "vanhoissa" koneissa viehättää, vaikka niihinkin joutuu korjauksia tekemään. Kai se on just se että pystyy. Meidän vanha Siemens kuivausrumpu muhoaa aina vaan vaikka ikää on jo 25v minimissään, hihna on kerran vaihdettu, ja sen sai ihan merkkiliikkeestä eikä edes vithuiltu. Ihan paras kone, kuivaa eikä sipistele.

Nikuzai 25.02.2015 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AVRO (Viesti 1206183)
Joku näissä "vanhoissa" koneissa viehättää, vaikka niihinkin joutuu korjauksia tekemään. Kai se on just se että pystyy. Meidän vanha Siemens kuivausrumpu muhoaa aina vaan vaikka ikää on jo 25v minimissään, hihna on kerran vaihdettu, ja sen sai ihan merkkiliikkeestä eikä edes vithuiltu. Ihan paras kone, kuivaa eikä sipistele.



Tuohon aikaan oli se elämän keston laskenta vielä lapsen kengissään, eli vehkeet voi kestää "ikuisuuksia" kun nykyään tahtoo pettää 4 vuotta.

Joskus miettinyt, et josko japanista tai kiinasta tois pesukoneen, kun jossei se riisinviljelijä ping;in pesukone kestä 10 vuotta niin se vaihtaa merkkiä ja jos sulla on maassa miljardi asukasta niin koneilla on kauppaa kesti ne tai ei :D

Jossen japanilaisen pesukoneen jolla kalatehtaassa pesevät kolmessa vuorossa pallokalaa eli kone pyörii 22/7, niin luulisi et koti käytössäkin kestää :eek:

Nisseriina 26.02.2015 22:29

Lisävalojen johdotus uusittu.

Jaba 27.02.2015 00:23

En varsinaisesti korjannu mitään, kun ei Datsunissa oo mitään vikaa :D :D :D
Asensin Patrolliin joutohommina kuitenkin uuden vinssin... :cool:

t0ny 27.02.2015 10:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaba (Viesti 1206702)
En varsinaisesti korjannu mitään, kun ei Datsunissa oo mitään vikaa :D :D :D
Asensin Patrolliin joutohommina kuitenkin uuden vinssin... :cool:

Ei datsuneis ookkaa ikinä mitää vikaa, eikä niitä joudu korjaamaa..
ehkä vähän ehostelemaan välillä joutuu :)

Nikuzai 27.02.2015 17:42

Kiroilin nissanin käsijarrun vaijerin paikalleen
pikkupoika ping kun oli kahvan puolen nipan 90° pieleen tinannu ja vielä prässännyt soikeaksi :mad:

Eilissä päivänä pistin peltiä rengaskoteloon ja panssarivaunun kuvallista massaa perään :D

jyrden 27.02.2015 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1206828)
Kiroilin nissanin käsijarrun vaijerin paikalleen
pikkupoika ping kun oli kahvan puolen nipan 90° pieleen tinannu ja vielä prässännyt soikeaksi :mad:

Eilissä päivänä pistin peltiä rengaskoteloon ja panssarivaunun kuvallista massaa perään :D

Kuullostas Synnyn ehostamiselle... Vaik kyllähän tuota pyöräkotelon ehostamista on myös Bluebirdeissä ja jonkin matkaa Primeroissa ollut ohjelmistossa.

Tavallaan korjasin Stihl Ms250:sen ku ostin pois kauppiaalt ku pikkurahalla sain, joskin se kaipaa vähän hoivaamista.

Jaba 27.02.2015 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja t0ny (Viesti 1206754)
Ei datsuneis ookkaa ikinä mitää vikaa, eikä niitä joudu korjaamaa..
ehkä vähän ehostelemaan välillä joutuu :)

Eihän näissä miljoonankilometrin laitteissa mitään vikoja ole :D

Tänään tehty Dasseen vähän huoltoa. Vaihdettu mottiöljyt + suodatin :) Etukardaani meni myös vaihtoon... :D

BJ-40/76 28.02.2015 01:13

Ei tänään, itseasiassa toissapäivänä...
 
Siis tuohon entiseen Wararenkaasen; (MB -W124 4-matic) hydrauliikkaputkia taka-akselin lukolle ja tason säädölle, niin oletin tuosta hillitystä "tihkasusta" että ne on paluuputkia, mutta meni munilleen; siis korjatusissa putkissa oli sen verran painetta testatessa, että ulostaudun alta ripeästi..... :o
Nyt uudet värkit....

Kaitsu67 03.03.2015 00:09

1 Liiteet
No tota Juniorin Hiluxia piti ruveta purkamaan, kansi pitää saada irti et näkee onko pahvi menny vai ite kansi...sen verran myöhään kerkes tallille et tän pidemmälle ei ehtiny. Piti käyttää kameraa ahkerasti kun on niin maan p..rkleesti alipaineletkuttimia :confused:

BJ-40/76 03.03.2015 00:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1206974)
Siis tuohon entiseen Wararenkaasen; (MB -W124 4-matic) hydrauliikkaputkia taka-akselin lukolle ja tason säädölle, niin oletin tuosta hillitystä "tihkasusta" että ne on paluuputkia, mutta meni munilleen; siis korjatusissa putkissa oli sen verran painetta testatessa, että ulostaudun alta ripeästi..... :o
Nyt uudet värkit....

No, nyt teräsputkia ehdolla, "saappaat" nähdä pitääkö liitokset alkuperäiseen, toki voitelin putket ruuvilukitteella....

hj 60/61 03.03.2015 20:03

Pikku rouvan corollaan tuli vaihdeltua öljyt ja suodatin... :D:D:D:eek::rolleyes::o

Nisse 03.03.2015 21:17

Samuraihin tulpat,öljyt,suodattimet.

Ponssekuski 03.03.2015 21:34

Migin.. loppui virta langan päästä, ni tovin ihmeteltyä löytyi myllyn sisältä irrallinen piuha. Piuha kii ja johan käryää taas.. kevyesti vaa jännitti, et tuleekohan millanen paukku :D

Jaba 03.03.2015 21:48

Hoojiihin vaihdettu ehjä etuiskari katkenneen tilalle. Kaukovalot korjattu...

maitopoika 03.03.2015 22:35

Mitsu l200 sovittelin pajeron karjapuskuria -> ei mee heittämällä paikalleen. Ajattelin vaihtaa startin kun oma ei toimi mutta pajeron startti ei ookkaan samanlainen :mad::mad: ällässä pieni pyörä kuopassa ja pajerossa iso tasalla, ulkoa muuten ihan samanlaiset:eek:

AlluK 04.03.2015 11:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maitopoika (Viesti 1208117)
Mitsu l200 sovittelin pajeron karjapuskuria -> ei mee heittämällä paikalleen. Ajattelin vaihtaa startin kun oma ei toimi mutta pajeron startti ei ookkaan samanlainen :mad::mad: ällässä pieni pyörä kuopassa ja pajerossa iso tasalla, ulkoa muuten ihan samanlaiset:eek:

Saako starttien osia sekoittamalla toimivan?


Sivu luotu: 00:04 (GMT +2).