Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Kekkulan Rautapossu Fj (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130914)

_kekkula_ 27.12.2014 12:46

Kekkulan Rautapossu Fj
 
No juu avataan tälle oma topikki.

Olen jo pitkään haaveillut Rautasiasta eli Fj-55:sta. Kerhon pikkujouluissa paljussa istuessa tuli tämä asia väihkösen kanssa puheeksi ja kun auto oli tarjolla niin kaupat taidettiin siinä jo sopia.

Tänä aamuna lähdettiin hakemaan Fj kotiin. Vähän mietitytti että minkälainen romu meitä odottaa kun en ollut autoa ikinä nähnyt.

Tälläinen sieltä löytyi, ei mitään negatiivisia yllätyksiä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167740


Fj on seissyt metsän reunassa muutamia vuosia joten sammalta on vähän sielä täälä. Pesun jälkeen näytti jo paljon paremmalta.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167741


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167742



Muutama ilta puuhailtiin possun kimpussa tossa ennen joulua. Feistubes on koeajo videokin, yritän saada sen näkymään kaikille tähän johonkin. Eli fj saatiin käyntiinkin. Muutama hetki siinä ihmetelttiin kipinän puuttumista, putsailtiin kipinä vehkeitä ja kun muisti joka paikan raapata santapaperilla niin 2f räjähti käymään. Hymy nousi korviin kun kaasutteli metrin pakoputken kannsa :D

https://www.facebook.com/video.php?v...00344392203817

Kaasutin vaatii jotain huomiota kun tyhjä käynti on noon 2000rpm. Amerikan sivuilta lueskelin ja sen verran sain selville että alipaine vehkeet kuntoon nyt ekaks ja sit katotaan uudestaa.

Siitä sitten bj pois tallista ja fj sisälle ja heti sisusta yms romut pois että näkee mistä korjataan.

Kuvia on nyt muutamia, ihan perus ruoste korjailua. Kaikkihan näitä nähny on, ei erikois hommia viä.

Tässä jo liimailtu uutta helmaa, pellistä tehdään. Lälly offroad auto tulossa niin ei palkkia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167997

Motivaatio kuva tuijottelee koko ajan vieressä :D


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167999


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168000

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168002


Takaosaton lattia on tosi hyväs tikis.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168006

Repsikan puolen lokarin kiinnitys hylly korjattu, kymmenkunta senttiä korjattu

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168008

Kuskin lokaria on joskus hiukan kolhittu ja ruoste purrut kanssa jonkun verran.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168009


Tuulilasin karmi on kohtuu paha oikeastaan kaikista kulmista. No eiköhän nekin saada nysvättyä kuntoon kun kauppaan kuului ehjä tuulilasi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168007


On aikas painavat noi ovet, kuskin ovea on varmasti paiskottu ja sen ja ruosteen takia on alasaranan kohdalla hieman puuhaa kans.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167998

Tänään talliin loppupäiväksi, eiköhän jotain kuvia saada taas napsittua.

_kekkula_ 27.12.2014 13:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1189004)
Hiano possu. Älä jalosta liikaa. Olisiko viksua tehdä tästä oma projektikertomus, kun toivottavasti kuvamateriaalia tulee tästäkin runsaasti?

Ei taideta jalostaa yhtään tätä ja yritetään jatkossakin napsia taas kuvia paljon.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 (Viesti 1189006)
mitäs ajatuksia sulla on tehdä possulle?

Kai tämä vaan korjataan, katsastetaan ja ajellaan ympäri kyliä naama virneessä. Aiheuttais hiukan hämmennystä jos frouva vetelis tällä heppakopin johonkin kisoihin, Range Rovereitten ja 200:n Cruisereitten sekaan.

ZeiZei 27.12.2014 15:04

Tähän pitää laittaa peukku hymiöitä? ja plussa merkkejä.

Tuohan on hyvässä kunnossa noinkin vanhaksi toyotaksi ;-)
Olisi kiva nähdä näitäkin liikenteessä.

kelkka 27.12.2014 22:24

lisää päänvaivaa...
 
1 Liiteet
Mitä jos vaihetaa toi sun possu lava toyotaa?

Gary Grand 28.12.2014 10:08

Oikeestaan oon ihan :eek:
On nimittäin suhteellisen ehjää peltiä ja paljon jäljellä tossa siassa.:cool::rolleyes: Onnittelut!
En ole nimittäin eläissäni nähnyt noin hyvin säilynyttä yksilöä.:(

Ja ajatus emännyksestä kiskomassa heppoja alkuperäiskuntosena... Komeeta. :cool: Rispect!

_kekkula_ 28.12.2014 10:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja taro90 (Viesti 1189149)
Mitä jos vaihetaa toi sun possu lava toyotaa?

Mä en oikein oo vaihtomiehiä,enkä myynti, mä ostan vaan lisää. Mutta kiitos tarjouksesta.

_kekkula_ 28.12.2014 10:20

Eilen illalla oltiin rapuloissamme heppeilemassa taas pellin paloja sinne tänne. Ei oikein pysty kuvia nappailemaan kun tallissa on aina hirväe savu. Eilen hitssattiin kahteen mieheen kahdella koneella niin savua syntyi tupla määrä.:D

Takapenkin selkänojan kiinnike oli mennyt kaaresta läpi, mikko kaivoi sen ylös ja tinasi uuden lapun alle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168106

Lattia alkas oleen pientä vaille enää, seuraavaksi penkin jalka kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168108

Kuskin lokasuojakin heppailtu kuntoon. Maalit ja kitit niskaan vielä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168109


Katon reuna on aikas huono, oikeastaan koko kyljen. Sen korjaaminen ei oikei nappaa...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168110

Kekkeruusi 28.12.2014 20:14

Eihän toi katon reuna ollut onneks noin paha perälle saakka, vaan pelkästään tossa etuovien kohdalla oli tota haperoo ?
Oli muuten kyllä tosi tervepeltinen laitos iästä huolimatta :)

Murros 28.12.2014 21:43

Hatun noston arvoinen homma ottaa rautapossu työnalle :p
Suurellla mielenkiinnolla menee seurattavaksi. :cool:

juhapih 28.12.2014 22:01

Katorreunat on kivaa korjattavaa...

http://i1125.photobucket.com/albums/...gle2/007-3.jpg

_kekkula_ 28.12.2014 22:11

Noo kyllä toi kuskinpuoleinen katto on melkei koko matkan romua.

Tänäänkin nysvättii jotakin pelli hommia.

Kuskin oven lasi oli tippunut oven sisään, ajattelin että se on vaan irti hissistä. No ei aivan, kouru oli ruostunut melkein kokonaa pois. Pikku neliö putki oli tarpeeksi lähellä kourun mittaa. Työvaiheista ei tullut kuvaa mutta tässä puolivalmis tuote. Täytyy varmaan tehdä kaikkiin oviin sama juttu, ainakin katsoa missä kunnossa kourut on.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168142


Appiukko nysväili ikkunan alanurkan korjauspalaa, hitsausta vailla olevasta palasta ei tullut otettua kuvaa mutta aikas hyvin pala istuu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168141


Kuskin puoli on ummessa joten siirryttiin repsikan puolelle, romu helma ja lattia lähti. Uusi helma jo hepissä ja korikiinnikeitä tehdään vielä pari uutta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168138

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168139

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168140

Takapuskurin jämät irroitettu ja jonkilainen palkki pitäisi laittaa ja hitsailla sen verran lujasti kiinni että uskaltaa jotain asuntovaunua vetää kesäiltoina, siinä bensa haisee ja kaasuhellat poksuu :D

Niin ajettiinhan tällä tänäänkin pikkuisen, yksi työmatka kulkine piti käyttää nosturilla niin Fj käväisi pihalla pakkasessa. Ensimmäisen koe ajon aikana öljyä vuotanut bensapunppu otettiin irti, putsattiin tiivistipinta ja lääpittiin jotai erikois silikoni mössöä. Ei vuotanut enää öljyä. Moottorissa tai siis kaasarissa on jotain hässäkkää, tyhjä käynti on se noin 2000rpm. No sitä se kävi taas, otin talttaruuvarin ja käänsin ruuvista tyhjäkäyntiä pienemmäle. Joo kierokset laski ja possu röhki kivasti hetken, sitten meinattiin sammua, isommalle ruuvia ja pienemmälle. Eikä tuota se vieläkään hyvin käy, kaasari tars varmaan aukasta mutten ymmärrä niistä mitään. Toisaalta se olis jo kova juttu jos aukasun jälkeen saisin koneen vielä käyntiin edes jotenkin.

_kekkula_ 30.12.2014 23:17

Eilen oli niin kylmä ettei meitiä huvittanut mennä tallille puuhailemaan. Talli on hiukan heikolla eristyksellä ja siellä ei ole jatkuvaa lämmitystä, kaasupöhöllä lämpiää pikkupakkasella äkkiä.

Tänään muutama tunti Miikan kanssa nysvättiin pelli hommia. Mä jatkoin repsikan lattian paikkausta.

Sillä välin Miika korjasi etupenkin jalat ja tuli kyllä komeet:D

Parit kuvatukset:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168263


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168261

Huomena vapaapäivä, jos sitä puuhastelemaan taas

PH75 01.01.2015 10:52

http://www.nettivaraosa.com/kunnoste...neuvot/1906951 Tuossa olis suht hyväkuntoisen näköinen "varaosa"auto tarjolla. :)

_GARFIELD_ 01.01.2015 22:55

tämä yksilö ei varaosia tarvi, kaikki toimii ja rauta tottelee hitsiä

_kekkula_ 03.01.2015 10:46

Meillä ei tarvetta, on vähä kallis varaosa auto verrattuna tämän yksilön hintaan.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1190218)
http://www.nettivaraosa.com/kunnoste...neuvot/1906951 Tuossa olis suht hyväkuntoisen näköinen "varaosa"auto tarjolla. :)

Parina päivänä on nyt nysvätty melko aktiivisesti peltihommien kanssa. Alkaa olemaan ehkä jo voiton puolella.

Lattiat saatu umpeen ja pohjamaalattua.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168380


Penkin jalat vielä kiinni ja maalit niskaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168379


Kuskin lokasuoja hiottu ja se odottelis pikku pakelointia. Miten toi pakkeli nyt kuuluu laittaa? Pohjamaalin päälle vai kirkkaalle pellille?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168378

Lokasuojien sisäpuolet ruiskutetaan kivenisku töhnällä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168377

Nyt taas takaisin talliin.

Viipo 03.01.2015 11:01

Ainakin mulle opetettiin automaalaamossa, jotta kitti ehdottomasti suoraan karkeella paperilla hiottuun peltiin, niin se kestää paremmin kiinni, jopa pellin eläessä. Ite tosin pelkään, jotta siihen jää huokosia ja happi ja kosteus pääsee väliin, niin on tullu laitettua esim. sinkkipohjamaalia väliin. Lommon tullessa kitti irtoaa sitten kyl isoina paloina, mut kai se pitäs joka tapauksessa repiä irti, jos joutuu lommoja oikomaan.

arpati 03.01.2015 11:42

Tuo kitti homma menee ihan sen mukaan miten hyvin tahtoo sen pellin säilyvän.

Automaalaamoissa tärkeintä on se että homma valmistuu nopsaan ja ne autot ei varmaan kovin äkkiä tule uudelleen tekijän näkyviin. Kyllä se kitti säilyy oli se missä välissä vain, peltiä se vaan ei suojaa yhtään kun hienokitti imee kaiken kosteuden mitä sille tarjotaan.

Mun mielestä ohut kerros ruosteenestopigmentoitua epoksipohjamaalia ei takuulla haittaa kittausta. Pellin kun vielä käsittelee laimealla fosforihapolla ennen maalausta niin on aika vaikea saada siitä epoksia irti eikä ruoste etene maalin alla vaikka tulis kolhujakin peltiin asti (todettu käytännössä teknoksen inerta primer 5). Kitin alla se ruoste leviää aivan vapaasti (tästä on lukuisia käytännön esimerkkejä omalla pihamaalla, kaverin transporterissa jne).

Kaikista paras jos jättää ne kitit kokonaan pois...

Paukkupullomaaleja ei kannata laittaa mihinkään vaativaan paikkaan, tarkoittaa pohjamaaleja, sinkkipohjia ym.

_kekkula_ 03.01.2015 13:02

Joo kai mä vetäsen jonkun ohuen pohjamaalin kitin alle. Mihinkään hifistely kitti hommiin me ei nyt ryhdytä.

Pika päivitys tallista:

Homma käy ja henki haisee kun viiteen ukkoon nysvätään :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168381

Kekkeruusi 03.01.2015 13:49

Siä on näköjään laitettu oikein tohinaks ku helmassa ei näy enään läpiä, kerkesitkö jo katon korjaan ?

Jani E 03.01.2015 14:36

niin ja pitää sitte olla just jotain kakskomponentti pohja maalia, esim tota epoksi primeriä. ei lohkee sen päältä kovinkaa herkästi, ettei kilinä pullosta mitää primeriä tai sinkkiä. se vaan ei toimi :D

_kekkula_ 03.01.2015 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 1190776)
niin ja pitää sitte olla just jotain kakskomponentti pohja maalia, esim tota epoksi primeriä. ei lohkee sen päältä kovinkaa herkästi, ettei kilinä pullosta mitää primeriä tai sinkkiä. se vaan ei toimi :D


Ehkä mä sitten odottelen maanantaihin tuon maalaus/kittaus homman kanssa. Silloin saa tota kaks komponentti pohjamaalia. Mitäs kun olis tarkoitus maalata koko auto uudestaan niin pohjamaalataanko koko auto tuolla epoksi primerillä? Niin ja nyt maaliksi on tulossa iha oikea automaali. Hj:n kun joskus maalasin peltikattomaalilla nii hivasin vähä santapaperilla ja hyvin on maali pysyny :D


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1190770)
Siä on näköjään laitettu oikein tohinaks ku helmassa ei näy enään läpiä, kerkesitkö jo katon korjaan ?

No ku kellään ei ollu rapulaa niin puuhastellaan ny kerranki porukalla.
Ei o koko kattoa vielä korjattu, pari kulmaa syntyi tänään

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168384

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168385

Täytyy vissiin tilata tälläset Maximat 7.50-16 koossa

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168386

Jani E 03.01.2015 17:42

Periaattees vaan ne kohdat tarttee pohjamaalin minkä on pellillä/ kitillä, mutta jos haluu välttää kiehunnat ja sävyerot jos huonosti peittävä pintasävy, niin voi vetää ohuen harson joka paikkaan. Punaset sävyt joskus huonosti peittäviä. Saattaa kajastaa vaalee pohjamaali läpi vaikka kuinka ruiskii pinta maalia :D

macro 03.01.2015 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1190793)
Ehkä mä sitten odottelen maanantaihin tuon maalaus/kittaus homman kanssa. Silloin saa tota kaks komponentti pohjamaalia. Mitäs kun olis tarkoitus maalata koko auto uudestaan niin pohjamaalataanko koko auto tuolla epoksi primerillä? Niin ja nyt maaliksi on tulossa iha oikea automaali. Hj:n kun joskus maalasin peltikattomaalilla nii hivasin vähä santapaperilla ja hyvin on maali pysyny :D

http://www.automaalit.net/epages/Gag...s/trotonfiller
Esim. tuon paketin olen ite toimivaksi todennut, ja on sen verta halpa, ettei kannata jättää vetämättä. Tietysti välihionnat tulee, mutta välttää sävyerot, kiehumiset jne.
Ja maalauksissa, mikä tahansa maali niin aina 2-komponenttisisa, 1-komponenttiset kiehuu, ja esim. kitin alla "sulaa" joten kitti on kohta irti.

fanito 04.01.2015 03:16

renkaista sitten heti asfaltti ajo kokemuksia.

burton 04.01.2015 22:31

nyt tarttee sanoo et ootte te kyl nopeita tekee!

hiluvitkutin 05.01.2015 14:00

lasikuitukittikin vaikka sitä peltiä vasten ja sen päälle normi pakkeli. ihan pelaava silleenki

artsi777 09.01.2015 16:12

Hyvää vauhtia etenee, mukava katella kun näitäkin elvytellään takaisin ajoon :)

_kekkula_ 09.01.2015 22:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1192439)
Hyvää vauhtia etenee, mukava katella kun näitäkin elvytellään takaisin ajoon :)

Juu sellainen ajoon elvytys tehdään, ei pussihousu hommia.



Ja ja tänään ehdittiin tallille tämän kimppuun, alku viikko meni lanko miehen neliveto harrastuksen aloitus hommissa. Tästäkin saisi aika pitkän tarinan mutta jätetään se nyt. Sen verran että kun ostaa yhden tuollaisen vanhan pick-up subarun,pitää heti hakea varaosa auto.

On niin hauskan näköinen laite että laitan kuvan kuitenkin:


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168686

Varaosat esiin kaivettuna:


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168687




Joo mutta tänään mentiin illasta Fj:n kimppuun kun kaikilla oli sopivasti muutamia tunteja aikaa.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168688


Katon kulma on nyt hitsailtu vaikka se väliin vaati hiukan roikkumista



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168690

Sen verran savua ettei parempaa kuvaa saanut mut pelliä siinä on ja pakkelia päälle.



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168689



Katon takaosa olikin aika pitkältä hapanta, sen verran löyty tervettä että korjaus palan sai kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168691


Uusi takarunkopalkki sovitettuna. Jonkinlainen vetokoukku täytyy tehdä että frouva saa sitä heppakoppia kiskoa, edes sen kerran että saa kuvan otettua yhdistelmästä:D



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168693

_kekkula_ 11.01.2015 22:20

Tänään illasta puuhailtiin taas.

Katto on nyt hitsailtu aikas hyvään kuntoon. Tuulilasin kulmassa vielä nysväystä vähä.

Kun katto saatiin kuntoon, siivottiin ylimääräiset tavarat pois ympäriltä ja täräytin tallista ulos ja heti keula edellä takaisin. Sopii hiukan paremmin nosturille kun siihen ajaa oikein päin.
Nostettiin ylös että päästään korjailemaan nää kohdat mihi ei aikaisemmin päästy.


Yleis ilme hyvä.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168843


Runko lähes kauttaaltaan tälläisessä kunnossa, eli massan alla hyvä maalipinta, ei ruoste reikiä ollenkaan.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168844


Vieläkin näyttää hyvältä kun on vähän uuttakin peltiä laitettu.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168845


No on alustassakin hitsattavaa, kolme-neljä kori kiinnikettä täytyy uusia.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168847


No onneksi kiinnikkeitä on piiloteltu levyn sisään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168848


Tankkikin vaikuttaa ehyeltä, hiukan teräsharja rapsuttelua niin näkee korjaus tarpeen.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168846


Happo pohjamaalit edelleen hankinta listalla, täytyisi muistaa että joku päääsisi pakkelin kanssa pelleilemään pahinpia piiloon.

Jani E 11.01.2015 22:44

olikohan sit sillain että happopohjaa ei voi ruiskia vanhan maalin päälle?

turakki 12.01.2015 12:23

Kyllä vanhan päälle on happomaalillakin maalattu. Omassa Bj:ssä kesti +15v. Taitaa se sopivuus olla kiinni maalista ittestään (1k/2k).

_kekkula_ 14.01.2015 12:36

Eilen olikin maalaus päivä. Tai kyllä yks mies teki uudet korikiinikkeet loppuun, ne on hitsausta vaille. Minä sudin auton pohjaan pohjamaalit ja lokasuojat maalattiin alan liikkeestä hankitulla helvetin kalliilla happopohjamaalilla. Tai lokasuojista vetästiin ne paljaat pellit piiloon.
Pohjaan tars vetästä nyt joku ns.pinta maali uusien ruisku massojen alle.

Polttoaine tankkiin kurkkasin täyttöputktn reiäistä, ruosteessahan se on sisältä. Taidan kokeilla sitruunahappo huljuttelua ruosteen poistoon vai olikos siihen jotain muita konsteja? Pari Hj:n tankkia on tuossa ylimääräisiä niin pitää niitäkin mitata kuinka ne sopisi.

-Jallu- 14.01.2015 18:53

Fosfori happokin toimii, litra kaks tankkiin ja pyörittelee tankkia niin että on joka puolella seinämiä tavaraa ja seuraavana päivänä huutelu ja tarvittaessa uusinta. Vahvuuksia en muista. Tuossa sitruuna hapossa eikös tavaran pie olla uppeluksissa tai sotkee liisteriin että vörkkii?

_kekkula_ 16.01.2015 08:58

Vai fosfori happoa,mistäs sellaista saa ostaa?
Eilen käytiin pikaiseen pajalla, ohjelmassa oli taka runkopalkin hitsaus,ruoste täplien hionta, happomaalaus ja lokasuojien pakkellointia. Näistä huippu hommista talliin tuli niin hirveä käry ettei siellä pystynyt enää tekemään mitään. Tänään pitäisi puuhailla sen verran että kaikissa paljaissa pelti paikoissa olisi joku maali päällä, possu menee pihalle vlopuksi kun on henkilöauto katsastus remonttia tiedossa. Pitkä bertta meni aika karuun kuntoon kun sitä seisotettiin kuukausi tolkulla ilman maalia pihalla, siitä tietenkin selviää hiekkapuhalluksella.

Kaitsu67 16.01.2015 09:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1194295)
Näistä huippu hommista talliin tuli niin hirveä käry ettei siellä pystynyt enää tekemään mitään. Tänään pitäisi puuhailla sen verran että kaikissa paljaissa pelti paikoissa olisi joku maali päällä,

Millasia suojaimia teillä on käytössä? Ite suunnitellu jotain poistopuhallinta talliin ratkaisuksi... rautakaupoissa on noita pieniä tyrkyllä joilla saattas homma onnistua
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s...on=ViewProduct

ja kurttuputki jonka vetää ulos tai tekee seinään reiän sitä varten

http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s...on=ViewProduct

pjtk 16.01.2015 14:27

Tuolta ainakin fosfori happoa: http://www.laspek.com/tuotteet.html?id=2/

_kekkula_ 17.01.2015 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1194302)
Millasia suojaimia teillä on käytössä? Ite suunnitellu jotain poistopuhallinta talliin ratkaisuksi... rautakaupoissa on noita pieniä tyrkyllä joilla saattas homma onnistua
http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s...on=ViewProduct

ja kurttuputki jonka vetää ulos tai tekee seinään reiän sitä varten

http://www.puuilo.fi/epages/puuilo.s...on=ViewProduct

Ei meillä oo ku perus kuonokopat pölyä vastaan. Ei o ennen tarvinnu pakkelia laitella tai maalailla noin paljon sisällä. Kesällä kun tekis nii saa ovet auki tai pihalla maalata. Ei huomaa mitään käryjä.

Mut juu pölyä napataan ilmasta tuollaisella puhallin suodatin virityksellä, vaatii vielä kehittelyä että tulee hyvä. Suodatin tukkeutuu noin kahdessa tunnissa kun pöllyttää rälläkällä tai sitte pakkelilla

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169116

Ja tollasella pikku pöhöllä pihalle pölyä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169115

On jo aika paljon parempi ilma kun ennen noita puhallin virityksiä.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 1194372)
Tuolta ainakin fosfori happoa: http://www.laspek.com/tuotteet.html?id=2/

Tarviipas tilata.

Eilen ja tänään pojat puuhaili kitin ja maalin kanssa taas pikkusen eteenpäin. Ite en ehtinyt kun käväiseen tallilla viisastelemas ja parit kuvat näppäsin.


Mikko ja Miika kittailee.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169113


Varmaan on ihan turhaa tälläistä possua kittailla mut vedetään nyt kun on kerran alotettu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169114


Katon närväilyä lisää

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169117

Huomenna possu pihalle ja sitten odotellaan koska henkilöauto remontit valmistuu.

Micco 17.01.2015 20:21

Hyvältä näyttää ja vauhdilla tuntuu edistyvän. Mut käyttäkäähän silti suojalaseja.;)

macro 18.01.2015 15:26

Ja kitit piiloon ennen ulkoilutusta, imasevat kivasti kosteutta itteensä jos päiväkausia pihamajoitusta -> syy miksi kittailuja pelätään. Oivaa ainetta ku pysyy kuivana... Tämäkin ite vuosien varrella kantapään kautta opittua.

TOHJ61 23.01.2015 16:45

Uusi takarunkopalkki sovitettuna. Jonkinlainen vetokoukku täytyy tehdä että frouva saa sitä heppakoppia kiskoa, edes sen kerran että saa kuvan otettua yhdistelmästä:D



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168693


Kyllä Rautapossulla voi vetää ihan mitä vaan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169404

Sori, oli ihan pakko, tämän topikin seuraaminen herätti muistoja kahdeksankymmenluvun lopulta!

ISE 23.01.2015 19:41

mielenkiintoisesti ennen asentaneet nuo vinssit,lähes kaikissa vanhoissa suomi maastureissa ne on aika pitkällä.

_kekkula_ 23.01.2015 21:47

Ei haittaa kuva yhtään, päin vastoin. Noi vanhat kuvat on hienoja

_kekkula_ 28.01.2015 22:22

Jonkun verran on ollu motivaatio noihi pakkeli hommiin kadoksissa mutta on me melkein joka päivä käyty pikkusen nysväämäs. Onneksi jätkät on paljon parempia kittimiehiä kun mä. Taas muistin miks en harrasta tuninig autoja :D

Oviin ja etulokareihin suihkutettiin pohjamaalit ja ne on ny sit korjattu. Loppu auto otetaan sisälle ehkä huomenna ja vähä hitsataan vielä sieltä sun täältä.

Yksi maalihuuruinen kuvatus

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169605

_kekkula_ 03.02.2015 21:45

Juu eihän noi pakkeli hommat loppunu vieläkään. Kaveri vetäsi vielä kertaalleen lokarit ja ovet, mut ny ne on kai pohjamaalattu ja odottaa pintamaalia. :D

Mä vaihtelin tossa neljä kpl korikiinnikkeitä taka akselin seutuville. Nekin saa pyyhkiä pois listalta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169815


Maaliakin lääpitty.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169817

Tankin kanssa on tässä hiukan tumpuloitu ja kokeiltu kaikkia mitä on nurkista löytynyt.

HJ:n tankki on yli 10cm liika leveä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169816

Runkopalkkien väli on 90cm

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169818

Nyt sovitetaan hiluxin tankkia, se on aivan väärän muotoinen ja liian paksu. Kysäsin uuden alumiini tankin teettämistä, joo ei kun pyysi enemmän kuin koko auto maksoi.
Taidan nyt kuitenkin kokeilla sitä fosforihappoa, tässähän oli jossain se mistä sitä tilataan. Tekeekö se sitten ihmeitä jää nähtäväksi.

PS. Vinkkejä jarruosien hankkimiseen otetaan vastaan. Lähinnä tarvetta takasylintereille

tapsa4x4 03.02.2015 22:27

Soita eero mulla vois olla tankki sulle tohon.

Palex 03.02.2015 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1200029)
Taidan nyt kuitenkin kokeilla sitä fosforihappoa, tässähän oli jossain se mistä sitä tilataan. Tekeekö se sitten ihmeitä jää nähtäväksi.

Sitä saa ihan motonetista, mutta pitää kysellä tiskiltä, kun eivät saa hyllyssä pitää. Dinitrol Annitrolia kun pyytää.

Ja on kyllä hyvää ainetta. :)

t.haapala 04.02.2015 19:33

Onx tämmöses oikeen jotkut omanlaiset akselit?
Ettei niinkö esim beejiin tai hoojiin jarruosat käy tähän.

_kekkula_ 04.02.2015 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala (Viesti 1200268)
Onx tämmöses oikeen jotkut omanlaiset akselit?
Ettei niinkö esim beejiin tai hoojiin jarruosat käy tähän.

Juu bj:n akselit mutta ei niitäkään jarruosia enää joka kaupasta tahdo saada, ulkomailta kun tilailis niin näkyy olevan kaikkea.


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 1200050)
Sitä saa ihan motonetista, mutta pitää kysellä tiskiltä, kun eivät saa hyllyssä pitää. Dinitrol Annitrolia kun pyytää.

Ja on kyllä hyvää ainetta. :)

Tää oli niin hyvä vinkki että hain heti pullon,noin 14e litra.

Ja kun tallille ehti kaiken muun puuhailun jälkeen, nysvättiin tankille pyöritys pukki.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169888

Täytyy kaataa litkut joku päivä sisälle ja pyöritellä muutamia tunteja.

Ruostetta ei varmaankaan ole ihan älyttömästi mutta sen verran kuitenkin että imuputki on tukossa. Ja varmasti tukkeentuis jatkossakin. Mut sittenhän sen näkee mitä happo tekee.

Tosa viä yks kuva tankin täyttöputken reijästä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169889

burton 05.02.2015 02:07

Minkäs vuotinen toi on? Ku tohonkii on varmaa kahta eri taka-akselia niinku berttaaki. Vanhemman jarru kilpi muistaakseni 6 pultilla kii ja uudemman 4 pultilla.
Ps. En oo vieläkää hakenu omaani pois, en oo ees nähny sitä :)

_kekkula_ 05.02.2015 07:41

Tää on 80 käyttöön otettu että varmaan niitä loppupään autoja. Isot takavalot ainakin on. Täytyy katsoa noi jarrukilpien pultit että montako niitä on.
Ps. Janne lupas tutkia että löytyykö sieltä parempaa tankkia ja jos ei muulta niin irrotetaan sun autosta.

Jare 05.02.2015 10:14

Mitäs BJ:n jarruosia olet vailla? Mulla on jotain sekalaista silppua purettuna. Eli projekti osia, jospa niistä ja sun osista saa yhdistettyä??

_kekkula_ 05.02.2015 12:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1200438)
Mitäs BJ:n jarruosia olet vailla? Mulla on jotain sekalaista silppua purettuna. Eli projekti osia, jospa niistä ja sun osista saa yhdistettyä??


No ainakin kaksi takajarru sylinteriä jumittaa. Ne voisi uusia, takarummutkin voisi joskus vaihtaa tai vaikka nyt samalla kun muutenkin huolletaan ja korjataan. Jarruhihnoissa on pintaa. Mulla on kyllä metässä jemmassa täydelliset bj-45 akselit mutta ei nekään taida olla sen parempia. Mutta vasta pakon edessä alan sieltä repimään vanhoja sylintereitä irti ja vaihtamaan possuun.

Ps.Ei jarella olis ylimääräistä ehjää kaasaria 2F moottoriin?

Jare 05.02.2015 15:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1200461)
No ainakin kaksi takajarru sylinteriä jumittaa. Ne voisi uusia, takarummutkin voisi joskus vaihtaa tai vaikka nyt samalla kun muutenkin huolletaan ja korjataan. Jarruhihnoissa on pintaa. Mulla on kyllä metässä jemmassa täydelliset bj-45 akselit mutta ei nekään taida olla sen parempia. Mutta vasta pakon edessä alan sieltä repimään vanhoja sylintereitä irti ja vaihtamaan possuun.

Ps.Ei jarella olis ylimääräistä ehjää kaasaria 2F moottoriin?

Ei oo kaasaria. Taitaa helpoin/ fiksuin ratkaisu etsiä ameriikan maalta uus ehjä originaali / korvauskaasari. Ei tarvii tapella vanhojen tiivisteiden ja suuttimien ja suodattimien ja väljien läppäakseleiden kanssa. Mutta tietty jos kaasarissa ei varsinaisesti ole muuta vikaa, kuin likainen, niin osat pesuun ja putsiin ja kaasarin niputus, bensapinnan tarkastus ja vetoja;)


Mut joo mitä noihin jarruosiin tulee, niin mä voin penkoo osia läpi, jos tarvetta.

Jare 05.02.2015 15:35

Tommonen tuli pika guuglauksella:

http://www.jtoutfitters.com/weber-ca...7-p-24055.html


:D:D:DThis Carb is LIGHTYEARS ahead of your stock Carburetor.;););)

Jare 05.02.2015 15:39

Tuos vähä halvemmalla:

http://www.joetlc.com/weber-carb-lan...3-p-10284.html

TOHJ61 06.02.2015 07:32

Todennäköisesti jarrusylinterit on samoja kun BJ:n.
Ei näihin tarvii ulkomailta tilailla, kun kotimaasta saa halvemmalla?

Alle 30€ kpl, Tamgears:
http://www.tamgears.com/Toyota%20BJ4...t/TO4-3018.jpg

_kekkula_ 06.02.2015 11:40

Katos, ei tullut mielenkään koko tamgears. Saattaa tietty johtua siitäkin 3ssa edellisessä tilauksessa on tullut ihan vääriä osia.

Katoin eilen takajarruja ja ne on vissiin ne vanhemmat kun kilvet kiinni kuudella pultilla.

_kekkula_ 08.02.2015 22:39

Ei tullut paljoa puuhailtua tämän kimpussa viikonloppuna. Perjantai meni KOH:n kyttäämisesä ja tietenkin otin sen verran jaloviinaa etten nähnyt kun voittaja tuli maaliin. Mutta tästä ei masennuttu ihan vallan, sen verran ehdittiin tallilla pyörimään että tankkia pyöritettiin happojen kera, happo oli tankissa sellaset 10h ja en nyt tiä oliko se liikaa. Tänään kun huuhdeltiin oli se neste mitä sinne kaadettiin hävinnyt kokonaan ja tankissa näyttää tältä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170236

Ei ihan uutta vastaavaks muuttunu, syitä voi olla monia mutta ehkä litra on liian vähän tohon pönttöön, tai sitten se jäähty liikaa yön aikana tms. syy.
Pohditaan nyt vielä että mitä tehdään, joko hapotetaan uudestaan tai kokeillaan kuinka toi nyt toimii.

Tuulilasin reunatkin saatiin hitsattua, hiominen ja tilsa pakkelia vielä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170235


Sisäosat alkaa olla hyvällä mallilla joten mä sudin sinne vähä maalia. Huomena lisää jos vaikka peittäis hienoja paikkauksia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170234



Tällä viikolla täytyy käydä katsomassa miltä tamgears sylinterit näyttää. Ja jos oikeita niin ostaa sieltä uudet. Kaasutin hommaa ollaan mietitty ja kai se täytyy uusi tilata vaan sitten kun on rahoja tarpeeksi.

samppas 08.02.2015 23:29

Laita tbi ruisku astrosta tulee halvemmaksi.



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1200498)


-Jallu- 11.02.2015 19:54

Hyvä arpoo näin jälkikäteen mutta oiskohan ollu peliliike rummuttaa tuolla tankissa ennen hapotusta vaikka muttereita ni ois tullu vähä sitä mekaanistakin ruosteen poistoa ja pehmennystä kun näkyy tuota ruoste harsoa jonkunverran olevan. Ei jäis ihan kaikki työ hapolle.

edit. vai mahtuuko ne siellä miten seilaamaan, onko miten päin loiskelevyjä tms.

Palex 11.02.2015 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 1202511)
Hyvä arpoo näin jälkikäteen mutta oiskohan ollu peliliike rummuttaa tuolla tankissa ennen hapotusta vaikka muttereita ni ois tullu vähä sitä mekaanistakin ruosteen poistoa ja pehmennystä kun näkyy tuota ruoste harsoa jonkunverran olevan. Ei jäis ihan kaikki työ hapolle.

Ei välttämättä huono idea nyt jälkikäteenkään, koska happohan ei varsinaisesti poista ruostetta, vaan muuntaa sen rautafosfaatiksi tai jotain, eli kaikki se skeida on edelleen tankissa. Että voishan sitä koittaa kolistella sieltä pahimmat irtoroskat pois, ja suodattimeen joutuu sitten loput.

_kekkula_ 11.02.2015 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 1202511)
Hyvä arpoo näin jälkikäteen mutta oiskohan ollu peliliike rummuttaa tuolla tankissa ennen hapotusta vaikka muttereita ni ois tullu vähä sitä mekaanistakin ruosteen poistoa ja pehmennystä kun näkyy tuota ruoste harsoa jonkunverran olevan. Ei jäis ihan kaikki työ hapolle.

edit. vai mahtuuko ne siellä miten seilaamaan, onko miten päin loiskelevyjä tms.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 1202514)
Ei välttämättä huono idea nyt jälkikäteenkään, koska happohan ei varsinaisesti poista ruostetta, vaan muuntaa sen rautafosfaatiksi tai jotain, eli kaikki se skeida on edelleen tankissa. Että voishan sitä koittaa kolistella sieltä pahimmat irtoroskat pois, ja suodattimeen joutuu sitten loput.


Hieno ajatus ja me sitä hiukan pohdittiinkin että kuinka mutterit sielä menis. Tankki on kyllä tosi sokkeloinen kun loiskelyvyä on aikas paljon ja sellasia koko tankin levysiä missä suorakaiteen muotoisia aukkoja. Tankkia ei vielä irroitettu pukista että kun kuljen happokaupan ohitse otan sitä uuden purkin ja kokeillaan tätä betoni myllyn pesusta tuttua ns. kivipesua vielä. Ellei sitten vlopun reissusta löydy parempi kuntoista tankkia.

Tänään soviteltiin vähän taka ovia ja penkit laitettiin kiinni. Joten kalja maistu paljon paremmalta kun sai istuskella etu- ja takapenkillä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170360

Huomenna kaveri menee kyselemään jarrusylintereitä valkeakoskelta, sais nekin sitten kuntoon niillä.

lepoantti 12.02.2015 07:20

rakennat betonimyllyn kuuppaan tai muuhun pyörityslaitteeseen sellasen virityksen mihin saat tankin pyörimään mukana, sit vaan jotakin mujua sisään "hiomaan" tankki puhtaaksi ja huolellinen puhdistus.

_kekkula_ 12.02.2015 22:39

tälläisiä tänään:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170420

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170419

Tamgearsista löyty kun kaveri kävi oikein hakemassa tiskiltä, eikä tosiaan olleet kalliita, kiitti leinonen vinkistä.

Jarru putket poikki ja uudet saa vasta huomenna niin ei tullut sitten enenmpää puuhasteltua tai no toisella kädellä purin 12-ht:sta kannen pois. Hommattiin pahvi vikanen varamoottori porttoHj:hin tai sitten pitkään Berttaan.

_kekkula_ 15.02.2015 22:49

Taas pikkusen puuhasteltiin viikonloppuna. Perjantai ruiskuteltiin massaa ja kotelosuojaa pari kolme purkkia sinne tänne alustaan, ne saivat sitten kuivua lauantain. Massoissa oli varmaan sen verran liuotinta että lauantaina ei päässyt tallille ollenkaan ja varaosa reissukin siirty tälle päivälle.

No varaosia haettiin tai tankki oli puute listalla. Sellainen löydettiin.

Karvalaikalla kun puhdisteli päältä alkoi näyttää hyvältä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170571


Ja vielä tärkein, sisältä ruosteeton +35v tankki. Kyllä ny kelpaa lutrata bensan kanssa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170569

Huomenna tehdään uudet kiinnitys jalat tankille, hiukan maalaillaan niin tankin saa asentaa paikoilleen.

BJ-40/76 16.02.2015 00:05

Aika hyvä löytö!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1202838)
tälläisiä tänään:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170420

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170419

Tamgearsista löyty kun kaveri kävi oikein hakemassa tiskiltä, eikä tosiaan olleet kalliita, kiitti leinonen vinkistä.

Jarru putket poikki ja uudet saa vasta huomenna niin ei tullut sitten enenmpää puuhasteltua tai no toisella kädellä purin 12-ht:sta kannen pois. Hommattiin pahvi vikanen varamoottori porttoHj:hin tai sitten pitkään Berttaan.

Nuo ns. tarvikeosat tuppaa vaan olemaan huonoa laatua; tässä tapauksessa miettisin hetken, että kannattasko vaihtaa esim. työ- ja säätöpuolen rasvat paremmaksi. noille jarrujen kumiosille tuo "päivittäminen" alkuperäiseksi maksaa huomattavan paljon, siis oliko auto valmistettu -70 vai -80 luvulla? jos -70 luvulla, niin marmoritiskillä tulee herkästi "Ei oo"...

Mutta nuo "kookosrasvat", mikäli niitä on, kannattaa pestä pois, ja laittaa kunnon rasvaa tilalle...

burton 16.02.2015 09:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1203721)
Nuo ns. tarvikeosat tuppaa vaan olemaan huonoa laatua; tässä tapauksessa miettisin hetken, että kannattasko vaihtaa esim. työ- ja säätöpuolen rasvat paremmaksi. noille jarrujen kumiosille tuo "päivittäminen" alkuperäiseksi maksaa huomattavan paljon, siis oliko auto valmistettu -70 vai -80 luvulla? jos -70 luvulla, niin marmoritiskillä tulee herkästi "Ei oo"...

Mutta nuo "kookosrasvat", mikäli niitä on, kannattaa pestä pois, ja laittaa kunnon rasvaa tilalle...

Tuo on hyvä pointti!
Tehtii kerran bj-75:sen takajarru huoltoa ja uudet jarrusylinterit oli kasattu kuivana tehtaal, eli jumis jo valmiiks. Ja tarvike sylinterin mäntää ei oltu pinnoitettu kuten alkuperäisosia, niis oli joku vihreä pinta, minkälie sähköhapotuksen jäljiltä.

_kekkula_ 17.02.2015 10:03

Toi oli hyvä pointti. Eli siis miika purki eilen kaikki uudet sylinterit ja vaihtoi vaseliinit. Näissä oli kyllä vaseliinia mutta vaihdettiin silti. Joku pinnoite oli kans, vähä joku passivoinnin tapanen tms.

arpati 17.02.2015 19:52

Jarrurasvoista suosittelen wurthin synteettistä. Ei muutu juoksevaksi edes lämmittämällä vaikka yritin. Voi siis olettaa ettei haihdu tai valu pois vaikka jarrut vähän lämpeiskin.

Prokkiksen kohde on komia! Joskus teininä kaveri näytti kuvan tällaisesta ja tykkäsin jo silloin nappisilmistä... Ei liene kovin yleinen Toy malli Suomaliassa?

EDIT: Fosforihapostakin jossain kohtaa keskusteltu ja sitä saa esmex multa omaan purkkiin jäykkänä vielä pari litraa muistaakseni 85% tai sitten 30 kg (jotain 1,5 kg/ l) astiassa ennakkoon tilaamalla Porista. http://www.pyyrla.com/

Ohuen rusketuksen tai hiotun pellin pohjustamiseen riittää ihan 2% seos joten on aika riittoisaa - suosittelen ylimääräisten pyyhkimistä kankaalla ja kuivausta lämmittämällä ennen maalausta. Kovin kylmässä ei kannata harrastella tai sitten saa lämmittää seoksen ja raudan 40-50 asteiseksi ennen käsittelyä. 2% seosta kestää jo parin euron suihkepullokin, jolla saa liuoksen levitettyä helposti. Kumihanskat ei huono idea sillä jopa tuo 2% kyllä vaikuttaa käsiin eli ainakin kuivattaa jollei muuta.

Paksuun ruosteeseen viksumpaa hiekkapuhallus joka on itsessään mainio tartunta maaleille.

Upotuskylpyyn sopiviin osiin voi käyttää 2-10% fosforihappoa tai jopa jyrkempääkin mutta se lämmitys ehdoton tässäkin - toisaalta ei kannata unohtaa osia sinne happoon. Happo syö raudasta ne helpoiten liukeevat osat joten jos rauta on paskaa ja ohutta niin siitä ei jää kuin harso "nimimerkillä cibien lisärien peltikuoret"... Myöskään valurautaisia osia ei ehkä kannata kovin pitkään liuotella kun ilmeisesti grafiitti alkaa liueta (liuos muuttuu mustaksi)?

Etikalla joskus kikkailleena en suosittele myöskään pintakarkaistujen osien käsittelyä. Ainakin etikalla niistä tuli aika pehmeitä. :lol: Läpikarkaistuja en muista kokeilleeni... Myöskin ohuesti pinnoitettuja jarrusatulan mäntiä yms ei kannata jättää uimaan mihinkään happoihin eli pinnoitteet irtoaa...

reynolds 21.02.2015 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1200496)
Tommonen tuli pika guuglauksella:

http://www.jtoutfitters.com/weber-ca...7-p-24055.html


:D:D:DThis Carb is LIGHTYEARS ahead of your stock Carburetor.;););)

Innostuin ja rekisteröidyin sivuille että tilaanpas vanhan ja väljän aisanin tilalle uuden ja kunnolisen. Postikulut jotain 270usd niin en kehdannu tilata. Toisen linkin kaasari on ilmeisesti vaijerikaasulle. Onkohan helposti muutettavissa tankovälitykselle?

young n dum 21.02.2015 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja reynolds (Viesti 1205279)
Innostuin ja rekisteröidyin sivuille että tilaanpas vanhan ja väljän aisanin tilalle uuden ja kunnolisen. Postikulut jotain 270usd niin en kehdannu tilata. Toisen linkin kaasari on ilmeisesti vaijerikaasulle. Onkohan helposti muutettavissa tankovälitykselle?

on

reynolds 21.02.2015 23:10

No joo eikait se mikään ylitsepääsemätön homma ole. Perketi näitä kahta possutopikkia katsellessa alkaa pikkuhiljaa kipinä kytemään. Eipä vissiin taas vuoteen oo tullu porsasta kosketeltua.

A-P 22.02.2015 08:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1200461)
Ps.Ei jarella olis ylimääräistä ehjää kaasaria 2F moottoriin?

Menemättä merta edemmäs virtuaalikalastamaan, ei kysyvä eksy kauaksikaan oikealta polulta, jos ottaa yhteyttä kotimaiseen toimijaan:

http://www.kaasutinexpertti.fi/

_kekkula_ 17.03.2015 07:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 1205342)
Menemättä merta edemmäs virtuaalikalastamaan, ei kysyvä eksy kauaksikaan oikealta polulta, jos ottaa yhteyttä kotimaiseen toimijaan:

http://www.kaasutinexpertti.fi/


No toikin mesta on nykyään jo siirtynyt nettikauppa hommaan vaan, tai ainakin sellaisen käsityksen sain kun sinne soittelin tai ei ainakaan kiinnostanut enää yhtään alkaa ropeltamaan tälläistä kaasutinta kuntoon. Eikä ollut edes maanantai kun soittelin. Kai se vaan on niin että kaasutin hommelit vähänee kun ne on jo 25v vuotta vanhaa tekniikkaa.

Mutta me ei tympeästä vastauksesta paljoa hämmennytty. Tankin haku reissulla mukaan jäi oletettavasti jonkun f moottorin kaasutin. Possussa kiinni ollut kaasutin alkoi forte bensa käyttelyn jälkeen tulvimaan joten se nypättiin irti ja auki. Tällä aikaa toinen kaasutin kiinni ja pikku koe käyttö=> rötää ja sammuu kun kaasun päästää pois.

Noo siinä sitten silmiteltiin irroitettua ja avattua kaasutinta, putsattiin vähä joka reikää,toisen läpän akseli oli jumiutunut kokonaan kiinni, tämähän on vähä erikoinen läppä systeemi kun alipaine kello avaa tätä toista läppää iso kaasu asennossa. Lankomies askarteli bilteman arkki tiivisteestä uuden tiivisteen. No sitten heitettiin kaasutin taas kiinni ja koneet käymään, jes sehän käy tyhjä käyntiä! Tätä riemua kesti vajaa 10minuuttia jonka jälkeen kaasari alkoi tulvimaan toisesta tyhjäkäynti suuttimesta. Kone sammuksiin ja tulviminen jatkui kunnes kaasutin tuli tyhjäksi. Taas kansi auki ja auki ja ihmettelemään. Syyksi paljastui 100 tyhjäkäynti suutin, toisella puolella oli 50nen. Suutin vaihdettiin 50:een ja ongelmat poistuivat. Nyt käydä hörpöttelee ihan kivasti, mitä nyt paukuttaa putkeen ja maisema täyttyy hetkessä bensan kärystä, ehkä sytytyksen säätö helpottaa tähän vaivaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172032


Aika paljon oli töhnää kaasuttimessa, varmaankin hapettumaa ja tai uuden ajan bensan aiheuttamaa karstaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172033


Tällänen venttiilikin oli jumissa, tiedä sitten mitä sekin tekee.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172035

Sitten joku päivä kävin pakoputki kaupasta hakemassa kasan tavaraa, yllättävän kallista tavaraa tämäkin on.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172031




Ja melkein valmis putkisto, olikohan tuo nyt 63mm putkea ja kaksi vaimenninta, iha kiva pörinä. Kunhan saadaan ajoon voi kokeilla paljonko ääni kasvaa jos toisen pöntön poistaa. Tankkikin on paikoillaan ja bensa pysyy sisällä ja sitä tulee sieltä moottoriin asti.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172034

Enää puuttuu sitten jarrut, valot, lataus, öljyjen vaihto ja pohja hommat maalausta varten. Tänään tulee pussillinen uusia jarru sylintereitä + pääsylkkä. Uuden laturin sain eilen mutta säädin tulee vasta tänään.

Pieni toivo siis elää että kesällä tällä ajetaan:D

_kekkula_ 18.03.2015 22:45

Tänään ropellettiin jarrujen kanssa, tai no etu akselin sylinterit sekä pääsylinteri vaihdettiin jo eilen ja tänään sitten ilmattiin kun hannu kävi painevaihtajan kanssa tallilla. Uskomattoman kätevä vehje tollanen oikea jarruneste kone, ilmaukseen meni noin 7 minuuttia :eek:

Laturin jännitteen säädinkin saatin uusi ja sen kun vaihtoi alkoi uusi laturi puskemaan virtaa patteriin.

Olisitten ihan pakko ajella pikkusen ympäri pihamaata

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172136


Pikku kalle halusi konehuoneeseen vähä tuninig luukkia, ilmanputsari kotelo on nyt sitten kullitettu :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172137

Palex 18.03.2015 22:48

Kai te maalaatte ulkopinnat orkkis sävyllä punaiseksi? Vai viininpunainenko tuo on ollut alunperin? Sopii kuitenkin hienosti auton tyyliin tuo alkuperäinen väri. :)

_kekkula_ 18.03.2015 23:02

No mitään ei ole värin suhteen päätetty.

Mutta kun tätä tavaraa on mennyt pullo tolkulla niin saisiko lempi alkoholin väreistä jotain kivaa aikaiseksi

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172138


Ehkä tälläistä?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172139

tai

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172140


Mutta ei olla päätetty viä mitään. Orkkis olis orkkis ja ihan komeakin

Kekkeruusi 19.03.2015 16:46

Juu kätevä härveli toi jarrutohtori, nopealla googlettamisella näytti löytyvän tollanen --> http://www.hmv-systems.fi/webshop/pr...products_id=96

Kai noita kuitenkin halvemmallakin sais , pitää vähä kysellä..


Meinasitko sisustaa maalailla ? Eiks helpompi olis pitää sit kuitenkin punasena ja sit joku "tehoste" raita kylkeen...?

_kekkula_ 19.03.2015 23:39

Joo no väriä täytyy miettiä. Sisältä maalattiin jo aikaisemmin kaikki uuden pellin kohdat punaiseksi, että notta sisusta pysyy punaisena.

Tänään jätkät nysväili vieläpakkelin kanssa, taka oven lukkolaitteen kimpussa oli yks mies ja mä otin vedet ulos ja siinä samalla vesiletkut menee vaihtoon kanssa.

_GARFIELD_ 20.03.2015 07:59

nyt menee taas kaikki ovet kiinni, (ja myöskin pysyy kiinni)
oli meinaan pikkasen takaluukun mekanismit juminu

_kekkula_ 30.03.2015 21:49

Oho, meinas jo päivittäminen unohtua kokonaan.

Paljon on puuhasteltu. Jarrujen säätö oli suhteellisen hankalaa hommaa mutta kun tarpeeksi ruuvarilla ronkki niin nekin saatiin oikein hyvään kuntoon. Valojen kanssa ei lähdetty hulluttelemaan varsinkin kun löytyi varastojen perukoilta uusia umpiota s2 mopo polttimolle. Venttiilien välykset säädettiin, sytytys laitteet uusittiin muttei silti suostunut käymään kaikilla, 5-6 sylinterit pimeni aina kun moottori hiemän lämpeni. Vika paikallistettiin vuotavaan pako/imusarjan tiivisteeseen. Sellainenkin löytyi omilta kyliltä ystävälliseltä toyota harrastajalta tai siis kokonainen moottorin tiivistesarja, oikein genuine setti

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172945

Tuulilasin kävi ammattimies näppäämässä joku ilta paikalleen, sekin sopi oikein hyvin vaikkakin ihan ite oltiin korjattu karmit.

Nyt on vähän ajeltu ympäri pihaa. No koe ajoissa on kytkin luistanut aikas paljon, ajetaan nyt jos kilvet saadaan vähän jos luisto ,myustisesti loppuis. Mutta kai se vaihdettava on ja vuotaa siellä kampiakselin stefakin.

Videolla hiukan suhinaa mutta aika kivan pörinän pitää tolla vaimennuksella.

https://www.youtube.com/watch?v=jBHD...ature=youtu.be


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172944


Huomenna on osalla porukasta vapaa päivä joten katsastus asemalla käyntiä ehdottelin ja laitettiin possu jo kärrylle valmiiksi. Ja ei, mun Lj:ssä ei ole isoa koukkua eikä voimaa moottorissa, HDJ saa toimia veturina huomennakin.

lepa77 31.03.2015 10:41

tuliko leima?

_kekkula_ 31.03.2015 11:20

Juu tuli!!

Eli nyt on jätkillä naamat täynnä hampaita.
Pojat ajelee testiä kylillä ja nyt ekan kympin aikana vikoja on löytynyt mm. ääntävä 3. vaihde, kytkimen luisto/kampuran stefa vuoto ja huonosti vetävä moottori. Mutta mitäs me pienistä

-Sakke- 31.03.2015 11:35

Hyvä, hyvä. Älkäät lannistuko.

lepa77 31.03.2015 11:40

loistava juttu:)pientö huoltoa tiedossa:)

Kekkeruusi 31.03.2015 11:56

kuka on torstaina kuskina :D ?

_kekkula_ 31.03.2015 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 1215403)
kuka on torstaina kuskina :D ?


Sä, mutta en tiedä vielä että millä autolla.

Joo pääsin itekin töiden jälkeen ajelemaan fj:llä oikein kilpien kanssa, oli kyllä aika mukavan tuntuista hommaa. Käynti häiriö, luistava kytkin ja kahiseva laatikko laski hieman tunnelmaa. Taisin parikytä kilometria huristella ennekuin kyllästyin jo löytyneisiin vikoihin. Possu takaisin talliin ja osia irti:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=172984

Olihan sitä jo siinäkin, jos huomenna tilaisi laakereita molempiin laatikoihin ja uuden kytkimen.

_kekkula_ 05.04.2015 10:33

Joo uusittiin tosiaan kytkin ja jakikseen laakerit. Aivan äänetöntä ei vaihteistosta tullut mutta sen verran ääni pieneni että saa ajella ilman peltoreita :D

Vauhtipyörä sorvattiin varuilta, ei kylä ollut kiero. Kampuran stefaa ei vaihdettu koska siellä ei havaittu vuotoa. Varalaatikko paketti täytynee hommata ja huoltaa ser kuntoon, on jakiksen rattaat melko karussa kunnossa.

Ei se ihme ollu että kytkin ei pitänyt :D:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173244


Pitihän sitä heti kokeilla miltä näyttää vähän isommilla renkailla:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173246


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173247


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=173248


Nyt vähän fiilistellään ja jahka saadaan maalaus hallia lainaan aloitellaan maalaus hommat. Vinssikin vaatii vähän huomiota etenkin kardaani, täytyy vielä tarkkaan miettiä laitetaanko sitä enää takaisin.

lepa77 05.04.2015 17:52

kyllä kelpaa fiilistellä:)

ZAU 05.04.2015 17:58

Hieno,ootta te kovia poikia vaan tekemään.

pesa570 05.04.2015 22:13

http://www.ebay.com/itm/Toyota-Fj55-...item3cf1480ec3

Tästä paita fi kuskille. Itsellä on bj40 paita ja on mielestäni laadultaan ihan hyvä!

SeppoHovi 06.04.2015 13:28

Komia vehjes, varsinkin noilla isommilla kumeilla.

matke 09.04.2015 20:15

[QUOTE=_kekkula_;1215616]Sä, mutta en tiedä vielä että millä autolla.
Joo pääsin itekin töiden jälkeen ajelemaan fj:llä oikein kilpien kanssa, oli kyllä aika mukavan tuntuista hommaa. Käynti häiriö, luistava kytkin ja kahiseva laatikko laski hieman tunnelmaa. Taisin parikytä kilometria huristella ennekuin kyllästyin jo löytyneisiin vikoihin. Possu takaisin talliin ja osia irti:


niikun patrolli miehelillä on tapana sannoo niin ei se oo niin justiinsa. no mutta on kyllä hieno fj:D

_kekkula_ 01.08.2015 14:27

Juu u, ollaan tässä poikien kanssa odoteltu että tulis kiire Fj:n kanssa. No nyt se kiire sitten tuli ja possu valmistautuu kunnia tehtävään kovaa vauhtia.


Eli uusia vaatteita tulossa, väri maailman valinta oli aika vaikeaa ja monta sauna iltaa istuttiin Jaloviina pullojen kanssa ennen kuin päätös syntyi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179297

Nyt odotellaan koska aurinko tulee esiin ja olis poutaa ensimmäisen värin maalauksen verran.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179296


Ens lauantaina Fj toimii hääautona, muuten ei olis suostuttu mutta kun morsian pyysi :D

Ps. Ja ei o omat häät kyseessä

_kekkula_ 02.08.2015 14:51

Ensimmäinen tai oikestaan toinen kerta. Nyt odotellaan maalin kuivumista. Ensimmäinen kerta eilen illalla harjoiteltiin valumien tekemistä niin tänään valu jo paljon vähemmän. Nyt jos nyt kolmannella kerralla saatais se sanotaanko ny vaikka kohtuullinen maalipinta niin josko huomenna olis toisen värin vuoro.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179326

Ihan ei väri tuu esiin loisteputki hämy valossa.

lepa77 02.08.2015 16:02

tulee kyllä mahottoman upee.

_kekkula_ 07.08.2015 21:15

No nyt on tupeloitu maalit päälle. Itse ollaan tulokseen tietysti tyytyväisiä. Onneksi ne hää auto hommat onkin vasta ensi lauataina, ehtii vielä pikku sipistelyä tekemään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179581


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=179580


Tarra vielä liimataan niin ollaan jo aika lähellä valmista.

offroadjouni 07.08.2015 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1242068)
No nyt on tupeloitu maalit päälle. Itse ollaan tulokseen tietysti tyytyväisiä. Onneksi ne hää auto hommat onkin vasta ensi lauataina, ehtii vielä pikku sipistelyä tekemään.

Tulipa nätin näköinen. Siisti kuin (rauta)sika pienenä.

juhapih 07.08.2015 22:25

No jopas onkin siisti peli!! :cool:

ukkonen7 07.08.2015 22:31

Helvata kun on upean näköinen, työ on palkittu loppu tuloksella ja Jannekin voi olla tyytyväinen että meni rauta ratsu oikeaan kotiin.


Sivu luotu: 07:52 (GMT +2).