![]() |
Aawikko Arskan Officrossi by Montenegro Offroad Club 9.5.2015 KISAT AJETTU!
Officrossia Luumäen Keihäskankaan motocrossradan yhteydessä, ei mutaa eikä vinssattavaa.
Luokat: -mönkijät -autot pikkupyöräiset: rengaskoko 34" tai alle -autot isopyöräiset: rengaskoko yli 34" Kaikissa kilpailevissa ajoneuvoissa tulee olla korvaava vakuutus, toimiva jauhesammutin, riittävät turvavyöt kaikilla kyydissä olijoille, avoautoissa 6-piste turvakaaret, vähintään tieliikennekäyttöön hyväksytty kypärät kyydissä olijoille. Osallistujamaksu kerhon jäseniltä 20 €/autokunta, ei jäseniltä 40 €/autokunta. Ilmoittaminen tähän topicciin tiedoilla: Kuski/apukuski Luokka Auto Ilmoittautuneet: Mönkijät: Ahma, Can Am Outlander Aapee, Can Am Renegade Samihu, Polaris Sportsman 500h.o Rapsa85, Can Am Renegade Jarkko Ovaskainen, Can Am Outlander 650 Kimmo Penttilä, Can Am Outlander Alex Tuomi, polaris scrambler Juha Immonen, 1000 XMR Pikku luokka: Simelius/Hillo, XJ Karl Karlsson/ Mikael Torppa, Over the Hill ETSAMA cruiser, Mitsu Avero Eemil Timonen/apukuski, Worry666,hapero Sikakoppa/Repro, Toyota LJ "Dick Mudder" Henri T/Niko K, Sbonus Suzuki Esa Vähä-Vahe, Kuramato Suzuki Iso luokka: Mase/apukuski, Muuli Team Kutunjuusto, Krossi Simelius/Hillo, XJ Lipponen/apukuski, "Tuareg" Hilux Kilpeläinen/Kilpeläinen, Mashbox Jeep offroadjouni, Jeep TJ HELLman, Suzuki Sami/Reijo tai toisinpäin, Landfooler Kisa alkaa klo 11, ohjaajakokous klo 10.30 ja katsastus luonnollisesti sitä ennen. Ajetaan kaksi lähtöä per luokka. Tarkennetaan ajoaika ohjaajakokouksessa kuljettajien toiveiden mukaan. Mikäli mönkijäluokkaan ei tule huomiseen mennessä lisää osallistujia niin mönkijäluokka perutaan. Katsojille "parkkipaikkamaksu" 5 €/auto, eli ota auto täyteen ja jaa kustannukset matkustajien kesken ni ei tee paljoa. Paikalla myös buffet josta saa kahvia, limpparia ja murua rinnan alle. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nyt vois tietty joku vähän vanhempi ja viisaampi esim. n. 8-vuotias tarkistaa kyseisen asian jostain vakuutus-ehdoista. Käsittääkseni se on Repron ajatuskin tuossa asiassa kun kilpailussa vaaditaan tämä vakuutus. |
Lainaus:
|
Liikenne vakuutus korvaa niin kisoissa,harjoituksissa,metsässä yms.
Esim. Ajettavaan ruohonleikkurin kannattaa ottaa liikennevakuutus jos jää varpaat leikkuriin tai törmäät sillä päin autoa niin liikenne vakuutus korvaa. Mönkkäreissä sama. Joten kaikissa metsä kikottimissa kannattaa olla olla vakuutus. |
Tullaan:) vaik ollaankin jo hiukan yli kymmenvuotiaita :D
|
Anteeksi topicin sotkeminen.
Täysin mahdollista, että olen väärässä, mutta minusta tuo kilvettömien liikennevakuutus ei korvaa kilpailutilanteessa. En ole lukenut vakuutusehtoja, koska minusta niitä ei tämän tyyppiseen vakuutukseen erikseen edes ole vaan sovelletaan tavallisen liikennevakuutuksen ehtoja? Noin vuonna 2005 otin tuollaisen silloiseen Hiluxiin ja vakuutusyhtiön setä vähän varoitteli kilpailuasiasta ja kehotti ottamaan lisenssivakuutuksen kilpailuihin. Paljonhan on voinut noista päivistä muuttua... Onko teillä jostain yhtiöstä ihan mustaa valkoisella tästä asiasta, voisin siirtää oman vakuutuksen samaan yhtiöön? |
Lainaus:
Tän homman määrittelee liikennevakuutuslaki. Ja liikennevakuutus on liikennevakuutus oli kilvet tai ei. Tällainen teksti löytyi, jos joku löytää uudemman niin hyvä. Itse ymmärsin niin että jopa trial-kilpailuissa pitäisi olla liikenne-vakuutus, ei se lisenssi-vakuutus välttämättä riitä ellei kilpailu-alue ja varikko ole aidalla eristetty ja käyntiporttien luona aseistetut vartijat. Rekisteröimättömien kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin käytettävien ajoneuvojen liikennevakuuttaminen 20.8.2003/ih. Alla oleva teksti on julkaistu useamman kuin kerran Vauhti-Viestissä. Tässä kuitenkin muistutukseksi ja tiedoksi niille, jotka eivät liikennevakuutusasiasta ole tienneet. Liikennevakuutuslain mukaan moottoriajoneuvon pysyvän omistajan tai pysyvän haltijan on otettava liikenteeseen käytettävälle ajoneuvolle liikennevakuutus. Vakuuttamisvelvollisuuteen ei vaikuta se onko ajoneuvo rekisteröity vai ei. Liikennevakuutuslaissa tarkoitetuiksi liikennealueiksi katsotaan mm. liikenteelle tarkoitetut tiet ja alueet, talojen piha-alueet sekä muut alueet, joissa moottoriajoneuvolla voidaan yleensä liikkua; mm. maastoalueet. Liikennevakuutuslain 2 §:n 4 kohdan mukaan moottoriajoneuvo ei ole liikennevakuutuslaissa tarkoitetussa liikenteessä, kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. Lainkohdan soveltaminen edellyttää eristämis- ja käyttötarkoituksen täyttymistä samanaikaisesti. Liikenteestä eristetyksi alue katsotaan silloin, kun se on suljettu aitauksella tai muutoin konkreettisesti sekä kun muun liikenteen ja ulkopuolisten pääsyn alueelle estää jatkuva aukoton vartiointi. Käytännössä esimerkiksi motocross-radat harvoin ovat liikennevakuutuslain tarkoittamalla tavalla eristettyjä alueita edes kilpailun aikana puhumattakaan harjoitusten aikana. Samoin useat moottori- ja kartingradat eivät täytä liikennevakuutuslain tarkoittamia eristämiskriteereitä. Myös varikkoalueet ovat yleensä vailla eristystä. Motocross- ja ratamoottoripyörien yms. käyttäminen edellä kerrotuissa tilanteissa on liikennevakuutuslaissa tarkoitettua ajoneuvon liikenteeseen käyttämistä, minkä vuoksi niitä varten on otettava liikennevakuutus. Käytännössä kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksessa käytettävä ajoneuvo voi olla vailla liikennevakuutusta vain silloin, kun käyttö rajoittuu edellä kerrotulla tavalla eristetylle ja vartioidulle alueelle, josta ajoneuvo siirretään lastina pois. Vaikka ajoneuvon kuljettajalla olisi tapaturmavakuutus/lisenssivakuutus taikka kilpailun järjestäjällä olisi vastuuvakuutus, kuuluu vahinko liikennevakuutuksesta korvattavaksi, mikäli se on sattunut liikennevakuutuslaissa tarkoitetussa tilanteessa. Korvaukset liikennevakuutuksesta suoritetaan liikennevakuutuslain ja sen nojalla annettujen ohjeiden sekä vahingonkorvauslain mukaisesti. Liikennevakuutuslain korvauspiiriin kuuluvat sekä henkilö- että omaisuusvahingot. Henkilövahinkokorvauksiin ovat oikeutettuja kaikki liikenneonnettomuudessa vahinkoa kärsineet – myös vahingon aiheuttanut kuljettaja. Liikennevakuutuslain mukaisesti henkilövahinkokorvauksissa ei ole markkamääräistä ylärajaa. Korvaus voidaan kuitenkin evätä tai alentaa, jos esimerkiksi moottoriajoneuvon kuljettaja tai muu vahingon kärsinyt on itse aiheuttanut vahingon tahallaan tai törkeällä tuottamuksella sekä rattijuopumustapauksissa että rikostapausten yhteydessä. Moottoriajoneuvojen välisissä liikennevahingoissa korvausperusteena on yleensä kuljettajan tuottamus eli huolimattomuus tai varomattomuus. Syyllisen ajoneuvon liikennevakuutuksesta korvataan syyttömän osapuolen vahingot. Oman ajoneuvon vaurioita ei korvata omasta liikennevakuutuksesta. Lisenssivakuutus täydentää liikennevakuutusta tilanteissa, joita ei katsota liikennevakuutuslain mukaisiksi vahingoiksi. Esimerkiksi kilpailu, jossa liikennevakuutuslain tarkoittamat eristämis- ja käyttökriteerit täyttyvät tai muu kuin ajoneuvolla ajettaessa sattunut tapaturma. Liikennevakuutus on aina ajoneuvokohtainen. Jokainen vakuutusyhtiö määrittää itse liikennevakuutuksen määräytymisperusteet. Näin ollen vakuutusten hinnat saattavat vaihdella yhtiökohtaisesti. Vakuuttamattoman ajoneuvon aiheuttamat vahingot Liikennevakuuttamattoman ajoneuvon aiheuttamat vahingot korvaa Liikennevakuutuskeskus, joka myös perii korvauksia varten korotetut vakuutusmaksut niiltä moottoriajoneuvojen omistajilta, jotka ovat laiminlyöneet vakuuttamisvelvollisuutensa. Lain mukaan vakuuttamattoman ajoneuvon omistaja ja haltija jäävät ilman korvausta samoin kuin kuljettaja, joka tiesi tai jonka olisi pitänyt tietää ettei ajoneuvolla ollut liikennevakuutusta. Jos liikennevakuutuksen ottaminen on laiminlyöty, on Liikennevakuutuskeskus lain mukaan velvollinen perimään hyvikkeen ajoneuvon omistajalta tai haltijalta laiminlyönnin ajalta. Tällä hetkellä sovellettavan käytännön mukaan hyvike on enintään neljän kuukauden ajalta 3-kertainen ja neljän kuukauden ylittävältä ajalta 2-kertainen verrattuna normaalimaksuun. Vahinkotapauksissa vastaavat kertoimet ovat enintään neljän kuukauden ajalta 6 ja neljän kuukauden ylittävältä ajalta 2. Nykytilanne Nykyisen sekavan vakuuttamistilanteen johdosta liikennevakuutusala ja moottoriurheilun keskusjärjestöt ovat keskustelleet mahdollisista tarpeista selkeyttää ohjeita ja lainsäädäntöä kilpailu- ja harjoitustilanteiden osalta. Toistaiseksi sekä vakuutusalan että moottoriurheilun harrastajien ja kilpailijoiden tulee kuitenkin noudattaa voimassa olevaa lainsäädäntöä. 13.11.2001 LIIKENNEVAKUUTUSKESKUS Vakuutus- ja oikeusyksikkö/Kim Kalpio |
Oman käden ranne murtuma joka kävi mönkkäri kisassa
Korvattiin täysin lääkäri kulut ja omat palkat yms. ja vakuutus yhtiöön sanoin että kisa tilanteessa meni. |
liikennevakuutus korvaa henkilövahingot
Lainaus:
http://www.autourheilu.fi/lehti/40084.aspx Tuo liikennevakuutus korvaa kisatilanteessa sivullisten henkilövahingot (siis myös matkustajien) ja varikkoalueella joka ei siis ole ns. muulta liikenteeltä suljettua aluetta myös vastapuolen kalustovaurioita tietyin ehdoin :rolleyes: |
Tullaan ajamaan eherottomasti...................
( Kuhan ei tuu mittään haudan vakavia esteitä niin messissä ollaan) (ps.Vaimolla 11.5 laskettu-aika toivoo sitte vaan että mennee parilla viikolla yli ):D:D:D:D:D:eek: tai ali........ |
Siirtokilvet ja liikennevakuutus.
Itse vein auton siirtolapuilla American Car Showhun ja sanoin että en tarvitse liikennevakuutusta kuin vienti ja haku päiviksi to ja su vaan ei näin kuulemma sopinut vaan liikennevakuutus piti olla voimassa to-su vaikka konttorilla nimenomaan painottivat että liikennevakuutus on vain siirtomatkoille eikä paikanpäällä autolla saa ajaa kun liikennevakuutus ei ole voimassa????
Sekavaa ja maksaa piti turhaan pe, la ja su vakuutusmaksukin??? En taaskaan ymmärrä Trafin logiikkaa???? t. Ismo Ämmä |
Mikäli tämä järjestetään niin Kutunjuusto voisi osallistua kahdella autolla isoon luokkaan. :)
|
Nyt kannattaa ilmottautua ni kerkee viel...
|
Ollaan edelleen tulossa Muulilla isoon luokkaan, saa laittaa listalle.
|
Osallistujamaksu kerhon jäseniltä 20 €/autokunta, ei jäseniltä 40 €/autokunta.
Ilmoittaminen tähän topicciin tiedoilla: Kuski/apukuski Luokka Auto |
Ajamaan tulossa xj:llä
renkaat 33" luokalla ei niin väliä jos noilla voi ajaa isossakin, voin koittaa ajaa vaikka molemmissa jos mahdollista ja laite kestää. Pete Simelius appari Jonski Hillo |
ihan semmonen tuli mieleen, et mikä lie tulukinta vitarasta kaarien suhteen? nääs kun se on periaatteessa umpikorinen, mutta sitten taas targa katollinen auto nyt ei kai ihan peltikattonenkaan ole :D pääkaari takatuin?
|
otetaa ny se virallinen ilmottautuminen meijänkii osalta vaik auto vähän vaiheessa mut kyl me se kai kasaan saahaan :)
Henkka T/Niko K (punisher), pieni luokka, SBonus Suzuki |
Tulossa kisaamaan..
Jukka/Tove Iso luokka Jeep tai jotain sinnepäin... |
Mites olisiko mahdollista ajaa molemmissa luokissa pienillä pyörillä ja jos on niii pitääkö maksaa osallistuminen tuplana?:cool:
|
Lainaus:
|
Tulleita kysymyksiä:
Saako alle 18 vuotias olla kuljettajana? -Kyllä saa, jolloin autossa oltava vähintään 18 vuotias b-ajokortin omaava apukuljettaja. Saako alennusta jos osallistuu samalla autolla molempiin luokkiin. -Ei saa, molempiin luokkiin joutuu kustantamaan pokaalit/palkinnot ja kiinteitä kuluja on ihan riittävästi, tarkoitus ei ole tuottaa voittoa vaan kattaa kisasta syntyneet kulut. EDIT: päivitetty |
Minä myös mukana Jeepillä isossa luokassa.
|
Lasketaanko avopajero avoautoksi, koska siitä on ns. Targakaari ;)
|
Lainaus:
Kyllä minä sen avoautoksi laskisin jollei katto ole paikoillaan. |
Onko rata viimevuoden kaltainen, eli kivikkoja tai märkää ei ole?
|
Lainaus:
EDIT: Ei olla vielä taidettu ilmottautua kun tuolla FB puolella niin... Over the Hill ETSAMA cruiser, Karl Karlsson/ Mikael Torppa, Mitsu Avero, pikkuluokka |
Lainaus:
Joten ilmoittautumiset pelkästään tänne. |
Eemil Timonen/apukuski pikkuluokka Worry666,hapero
|
Ensimmäiseen viestiin infoa päivitetty.
|
ilmottautuminen mönkijäluokkaan
A-P Juntto. canam renegade 800 |
Repro jo tiesitki, mut näillä näkymin myö ei ajeta.
ei vissiin ole Savonlinnassa putkentaivutuskonetta (mukamas) ja ihe en ehi ennee ens vkolla moista ettimään, eli meillon turvakaariongelma auton kanssa. katotaan ny jos kuski tekee ryhtiliikkeen ja järjestää jotain ens vkolla mut tällä hetkellä tilanne on se, ettei tuossa ole kaarta/kaaria ja ite en uskalla ainakaan ekakertalaisen kyytiin ilman lähtee ja ei taida targa mallisella olla asiaa radalle muutenkaan ilman pääkaarta. katotaan ny jos tää vitutus hiukan laantuu, voi olla et ajan huvikseni (kiritän kärkimiehiä) pikkuluokassa Barbiella, paskaksihan se siellä menee, mutta elämä on :) |
Emmää mitenkää oo utelias mut jos tuun kattomaa noita ralleja ni haluisin tietää osotteen... ja joku muukin saattas olla innostunu? Ehkä?
Kiitos ja Anteeks. |
Keihäskankaan moottorirata
Ajo-ohje: Taavetista, Luumäen kuntakeskuksesta, tietä nr 26 n. 3 km Haminaan päin - vasemmalle kääntyvä risteys tie nr 384: kyltti Miehikkälä - siitä n. 3 km - rata vasemmalla, kyltti sinne. https://www.google.com/maps/@60.8940.../data=!3m1!1e3 |
Imatralta mönkkäripari ajeluihin imoittautuu!
Samihu ja polaris sporttimies 500h.o Ja minä itse Canamin litrasella renegadella.. :D |
Kisapaikan osote on Luotosentie 190, 54500 Taavetti
Nyt vaan ku sais viel muutamia kilpailijoita lisää antas motivaatiota hieman järjestääkkin näitä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Rupeshan niitä ilmoja mönkkäriluokkaankin tulemaan.
|
Mein kyytiin mahtuu pieni maasturi + mönkkäri tai monta mönkkärii länsisuomesta tai matkanvarrelta kisapaikalle ja takas. Sopimuksen mukaan voidaan poiketa hieman reitiltäkin. Eli jos kuljetus tökkii nii pankaas viestiä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
siis kisajärjestäjien kanta oli tuo ja ymmärrän kyllä täysin, että ns oikeaoppinen pääkaari on minimivaatimus, koska vitara on targa(avo muovikatolla). vaikka mie omiin saumoihin luotankin, niin jotkut suuntaviivat noihin on luotava, tai homma voi mennä villiksi :)
|
Paikanpäällä myös buffet josta saa kahvia, limonadia sekä jotain särvintä.
|
Tarviiko olla apumiestä ollenkaan?
Sussukis on niin vähän voimaa ja mie jo pelkästään niin paksussa kunnossa ettn tiiä jaksaako tuo mihinkään mennä.. |
Lainaus:
|
Kyllä miekin sitten kisaamaan tulen.
Eli Susukilla isoon luokkaan. |
Lainaus:
Ja p.jäppiselle myyn kyl auton ni pääsee ajamaan. |
Lainaus:
|
Siis auto ei tojota:D:D:D:D ja noita ajokunnottomia on kertyny kyllä omiin nurkkiinkin ihan riittävästi:D
|
Lainaus:
|
no oikein jos on halpa niin miks ei:D
|
meilki ois kaaret autossa, ku löytys jostain viellä jarrut, tai onhan siinä mut semmoset mitkä pitääki jotain :D
|
Saako tänne tulla katsojan roolissa pällistelemään?:)
|
Mönkijä luokkaan 1 lisää.
Alex Tuomi, polaris scrambler |
näyttäs saavan kaikki miljoona pikkujuttua ennen lauantaita valamiiksi eli uusiksi kun Repro ehtinä poistoo mein ilimottautumisen. :)
Henri T/Niko K Pikku luokka Sbonus Suzuki |
Lainaus:
|
Landfooler käynyt tänään tulilla. Voiko tulla jos vielä huomennakin toimii? ei oo kun isot pyörät eli isoluokka
kuski sami appari reijo tai päinvastoin ;) |
1 Liiteet
Jos, ja kun tää valmistuu tässä seuraavan vuorokauden aikana niin isopyöräisiin olis tulossa Volksrover kuskina Kimmo Röpelinen... Vielä kaks viikkoa sitten nää oli kaksi erillistä ja täydellistä autoa....
|
Jonkunnäköiset vähintään tieliikennekäyttöön hyväksytyt kypärät olisi muuten hyvä ottaa mukaan myös jos meinaa kilpaa ajaa! :o
|
Kuumetta, räkätautia kolmatta päivää menossa ja ei tunnu hellittävän. :mad:
Kutunjuuston pikkukeltainen on pelistä pois ja ei tämä kunto salli tulemista edes kuvailemaan. :( Krossi tulossa edelleen isoon luokkaan. |
|
Ei se menoa haittaa.
Vai ristikkoa vailla. Ylöshän se tulee noinkin.
https://m.youtube.com/watch?v=oXqT5lVQVPY |
hieno tapahtuma, keli vaan oli kuin morsian :(
vähän videota kuitenkin:) Montenegro arskan officrossi 2015: http://youtu.be/P4fVjq_zSR0 edit: toinen klipeistä kasattu: https://www.youtube.com/watch?v=35gTKM9IXp0 |
Hyvä kisa oli, eikä sääkään ollut liian huono kuljettajan näkökulmasta kun vaan välillä sateli. Päästiin ajamaan koko aika ilman isompia ongelmia, vaikka tokan lähdön loppupuolella luulin jo että jotain hajosi. Joku ylimääräinen kolkotus tuli mukaan, mutta se myös lähti pois vähän ajan päästä kun olin puolen kierrosta ajanut hiljempaa. Oliskohan joku kivi vaan jäänyt huonoon paikkaan ja sitten lopulta pudonnut pois.
Niin ja kyllä JPK & Tove oikeasti voittivati ison luokan kummatkin lähdöt, vaikka jostain syystä toisen lähdön voitto oli merkitty meille ja sitä kautta jaettu ykköspaikkakin tuli. |
k
vähäse kuvia tältä päivältä, näkyy mulla ainaki parhaite puhelimella :) http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=7432
|
Hiano rata ja kisa!
Omat kamppeet ei harmillisesti kestäny kun muutaman kierroksen. Nyt liimataan korvake sillei kiinniet seuraavaks hajoo jostain muualta :) Ratinkin olin näköjään yrittäny repiä keskiöstään irti joten vahvistuksia joutunee laittamaan siihenkin. Hienot o puitteet! Kiitokset järjestäjille! |
Kiitos!
Kiitos meidänkin puolesta. Kiva kisa oli taas kerran, makee rata ja kivaa jengii! Tosi mukavaa että joku vielä jaksaa järjestää näitä kisoja mihin kaikki voi osallistua, kaikenlaisilla autoilla, kunhan vain perus turvallisuus- ja vakuutusasiat ovat kunnossa!
Mashboxissa toimi alusta/jousitus paremmin kun viime vuonna, mistä johtuen pysty oikeesti nauttimaankin!! Ja mustelmia on TODELLA paljon vähemmän kuin viime vuonna! ;) Säätöä ne kyllä vaatii vieläkin...... Tällä kertaa vehkeet kesti loppuun asti, siitä kiitos kuljettajalle! :D Tulos puhukoon puolestaan! Ens vuonna uudestaan?? :p P.S. Jouni, Jukka jo päätteli että te olitte lahjonneet kierrostenlukulaskijat paremmin kuin me! :D:D |
kiitokset kisäjärjestäjille ja kilpailijoille meijänkin puolesta :) oli pirun kiva päivä ja tästä kisadebyytistä on hyvä lähtee jatkokehittelemään tuota kuljetinta :D
taino, eka se vaatii ihan pikkiriikkisen korjausta, tai ehkä vähän enempi, tai ei myö oikeestaan tiijetä, ko kaik on niin suhteellista :D hauskoo oli jokatapauksessa ja toivotaan, että kisoja tullee enempikii! :) |
|
Kivaa taas oli, kiitokset siitä kaikille! Muuli tuotiin hiukan keskeneräisenä työkiireistä (seliseli..) johtuen. Alla oli ekassa testikäytössä US army:ltä aikoja sitten eläköityneet Good Year Wrangler military oz kummit halkaistavilla HMMWV vanteilla. Vanteiden sisään kuuluu bedlock kehät jotka alunperin on painavat kumikiekot jotka samalla toimii runflat pyörinä. Uusia keveämpiä pvc versioita en ehtinyt tekemään joten ilman bedlockeja lähdettiin ja renkaissa oli varmuuden vuoksi 2.5 bar painetta jotta pysyvät vanteella (vanteissa ei ole tubelespykällystä). Tuolla paineella auto oli todella kova hypyissä ja kamala ajaa. Mäet oli täyttä tuskaa kun pullukat pyörät kaivautui niin syvälle ettei 186hp raukka jaksanut niitä pyörittää joten ekassa erässä oikaistiin monesti pikkuluokan reittiä kun ei vaan noussut niin ei noussut. Parin kierroksen jälkeen alkoi ihmeellinen kolina ja värinä vaivaamaan, hetken ajettiin hiljaa ja pysähdyttiin tutkimaan tilannetta: juuri tehty traction bar oli katkennut hitsisauman vierestä rungon puolelta ja hakkasi suoraan runkopalkkiin. Tämä aiheutti hirveän kolinan ja tärinan ja tuntui että etuakselikin oli jo irti jostain. Ajeltiin sitten hissukseen eka erä loppuun kauhean kolinan saattelemana. Hitsauskonetta ei sattunut mukaan joten toiseen erään irroitin loputkin tractionbarin rääppeet ja laskin paineet 1.7 eteen ja 1.5 taakse. Tämä toimi, auto nousi mäet jo paremmin ja pikkuröpöt pystyi ajamaan melko lujaa läpi, hypyt ylämäissä koetin ajaa rauhassa takajousia säästellen. Viimeisellä kierroksella sitten kävi se mitä pelkäsinkin eli rengas putosi vanteelta tiukassa kurvissa... luultavasti ei olisi enää ruutulipulle ehtinytkään joten hyvässä paikkaa meni :) Viime viikolla asennettu isompi jäähdytin ja vaihteiston lauhdutin toimi hyvin ja auto ei keittänyt eikä syttynyt tuleen tällä kertaa joten kaikki hyvin lopulta :D
Kiitokset kaikille hienoista kisoista, kilpakumppaneille, katsojille ja erityisesti järjestäjille! Ensi vuonna nähdään! |
Kiitos järjestävälle organisaatiolle!
Sopivan letkee meno ja mukavata porukkaa paikalla. Tavoite saavutettiin ja lähes koko setti tuli ajettua :o Ihan loppuun saakka ei kuitenkaan vehkeet kestäny, kuten ei yleensäkään. Hauskaa oli ja varmasti uudestaan mukana! :D Aivan mahtavat mestat. |
Kiitos oli makeeta landfoolerii ulkoiluttaa ;) Joku sabotööri vaan kietoi ekan erän lopussa jarruletkut ohjausakselin ympärille kele ;) Ei auta ku korjata ongelma ja seuraavaan kertaan...
|
Kiitoksia järjestäjille ja kisaajille näin katsojan näkökulmastakin :)
Tässä muutamia räpsyjä radan varrelta.. http://r2.kuvat.fi/kuvat/Montenegro%...PG?img=img1280 http://r2.kuvat.fi/kuvat/Montenegro%...PG?img=img1280 http://r2.kuvat.fi/kuvat/Montenegro%...PG?img=img1280 http://r2.kuvat.fi/kuvat/Montenegro%...PG?img=img1280 Kortin loppusisältö tuolla.. http://r2.kuvat.fi/kuvat/Montenegro+officross+09052015/ |
Tänks!!!
Kiitos kaikille osallistujille, ratahan on tuommonen crossijuttu ni rassaa kyllä kalustoa ihan oikeesti mut rakkauvest lajiinha täs vedetää :). Ja ISO KÄSI kaikille jotka painoivat duunia verta ja hikeä säästämättä kisojen onnistumisen eteen. Mönkijät ajoivat yhden puolen tunnin setin ja autoluokat 2x puolen tunnin lähdöt. Tasakierros tapauksissa ratkaisi maaliintulojärjestys sijoituksen. Tässä tuloksia:
Mönkijät: 1. Ovaskainen Jarkko CA Outl. 650 12 kierr. 2. Kuukka Olli CA Outl. 650 11 3. Kosunen Jarno CA 650 11 4. Huhtanen Sami Polaris 500 11 5. Luukkonen Tapio CA 1000 11 6. Juntto Ariviivapekka CA 900 10 7. Tuomi Alex Polaris 850 7 Autot pikkupyörillä: 1. Simelius Petri/ Johanna Hillo Jeep Xj 14 kierr. 2. Kuorttinen Lassi/ Lempiäinen Repro Tojota Lj70 11 3. Tolvanen Henri/ Kuronen Niko Suzuki Vitura 10 4. Karlsson Karl/ Torppa Mikael Mitsu Avero 8 5. Timonen Eemil/ Juha Toivanen Mitsu Hapero 8 6. Esa Vähävahe/ Tuomi Mikko Suzuki 416 2 (Motor kaput) Autot isopyöräiset: 1. Kilpeläinen Jukka/ Kilpeläinen Tove Machbox 19 kierr. 2. Jouni Ilomäki / Tanja Ilomäki Jeep TJ 18 3. Ossi Mauriala Crossi 16 4. Mikko Mäkinen Tanner RMX 14 5. Markus Selänne / Helen Loukonen Ford Muuli 14 6. Timo Lipponen / Tomi & Joonas Tojo Hilux 10 7. Petri Simelius / Johanna Hillo Jeep TJ 7 8. Sami Penttinen / Reijo Sihvonen Land Rover 100 6 9. Helman Vesa Suzuki SJ410 4 10. Kimmo Röpelinen Volks Rover GTI 0 |
P.S. Ja kiitos myös kaikille valokuvaajille upeista otoksista.
Ai nii, ja autothan ajoivat ekana puol tuntia ja toinen lähtö kesti sit vain 20 min, tämä sovittiin molempien luokkien kuskien kanssa ennen tokaa lähtöä.. |
Pikkasen videota ekasta iso pyörästen erästä. Pikkasen mulla tuntuu olevan vaikeuksia näiden videoiden kanssa, mutta koitan vielä saada laitettua tokan erän lähdön jossain vaiheessa. Se kun nyt oli tiukin mitä mulla on toistaiseksi ollut Mashboxin kanssa :)
Tässä on nyt eka kierros ekasta erästä kokonaan ja sitten ohituksia, yksiksekseen ajeluita ei viitsinyt laittaa kun tulis turhan pitkä ja tylsä video. |
voi vitu taisin tulla pari kertaa korahdellen omiin housuihin.... pikkasen eroottista menoa:D:D:D:D:D:D
|
Hyvä kun mainitsit (edit: siis JPK :D ), mullahan meni eilen tosiaan tuubiin tuo 2. erän lähtö :D
https://www.youtube.com/watch?v=gGkn_GCoD2Q |
Lainaus:
Et laittanu sitä tiukempaa ohitusta ku susukista katos parlokki ja näköjää tipahti myös karjarautaan hitsattu viiksi :) |
Lainaus:
Anteeks vieläkin siitä, ei ollut tarkoitus ihan niin jyrkästi koukata eteen. |
Kiitoksia hyvästä ajotapahtumasta! Hiekka ajelut oli uusi juttu ja sain tuta tämän viimeisellä kierroksella mönkkärin lämpöhalvaantumisen merkeissä.
Keräsin edessä ajavan roiskimat hiekat syylärin sekä vaihtelevasti hampaiden väliin... opetuksena tämä seuraavalle kerralle :D Jos jollakin on mönkijöistä kuvia ja videoita, ni mielellään jakoon! Ja lisää näitä tapahtumia vaan!;) |
Lainaus:
|
Siinä lisää kuvia, pitäs olla julkinen.
https://www.facebook.com/tuomo.himma...3306247&type=1 |
Erä 2, Lähtö
Tanner RMX pääsi kärkeen ja karkuun kunnes keskeytti. Mulla ei tainnut olla ihan täyttä luottoa ladan jarruihin niin oli järkevämpää himmata hiukka aikaisemmin. Pikkasen on vielä alustassa hiomista jotta pystyy ajaa samaa vauhtia tai mielummin hiukka kovempaa kuin Tanner RMX :) |
Oho, sorry
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kiitokset myös meidän tiimiltä järjestäjille, auton kuljetuksen kisapaikalle hoitaneille henkilöille ja muillekkin mukana olleille Rata oli hyvin toteutettu ja hauskaa oli vaikka eka erä menikin melkein kokonaan kyljellään toivottavasti samanlaisia tapahtumia järjestetään jatkossakin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175448 |
Lainaus:
Mut noihin omia kuvia pitäisi päästä katsomaan ilmankin. |
|
Sivu luotu: 17:19 (GMT +2). |