![]() |
Uusi Jimny
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/s...-tahan-paivaan
Mitä sitä hyvää päivittämään :D Onko kellään tiedossa onko tuohon ajonvakautuksen myötä tullut myös jarrulukot? Eli tuo typerä ajonvakautus jarruttelee maastossa sutivaa rengasta. Miten tuo renkaan painevalvonta järjestelmä suhtautuu maasto-ajoon? Alkaako se herjaileen jos laskee renkaista painetta? |
Tekninen hienous "vaihtamisvalo" :)
|
Ei kai näitä uudempia enään maasturiaihioiks kannata laittaa, mutta onpahan vanhempiin malleihin purkuosaa tarjolla runsaasti, hamaan tulevaisuuteen asti. :)
|
Ei taida kuulua chevyn varusteisiin noin edistyksellinen varuste?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Varmaan tuo valokin on katsastuksessa pakko toimia ja sen toiminta tarkastetaan jotenkin? Eikä sillä ole väliä vaikka se toimiikin vähän persiilleen alunperin ;) |
Terve!
Kotvan moisella hurmostellut eli voinen vastata kysymyksiin siten kuin osaan. Edelliset vastaajat lienevät menneet ihan upoksiin ajoneuvoinensa. Senverran kelvottomia vastauksia kysyttyyn aiheeseen nähden. Kun tiedon kuramontut ei tietoa omaa, otetaan käyttöön käyttöohjekirja, josta: ristiriipunnan Jimny hoitaa ajonvakautuksella, jarruttamalla ilmassa roikkuvaa rengasta jakolaatikon ollessa asennossa 4H, sutimista saa tapahtua hitaissa vauhdeissa 4L asennossa ei mikään ajoavustin/hallinta ole käytössä, mukaanlukien ABS Renkaan painevalvontajärjestelmän voi opettaa haluamalleen paineelle oliko enemmän apua? En tiedä minkä maanantaikappaleen olen saanut, mutta tuo pihalla nököttävä laite on muihin kirjoituksiin nähden hiljaisehko, riittävän suuntavakaa alle 105km/h vauhdeissa ja muutenkin kohtuu kelpo peli. Jopa automaattilaatikolla olen pysynyt jaloista pois, kulutus pyörii 8l/100km vaikka motaria ollut kohtuullisesti. Alla Nokia Hakkapeliitta SUV 7 piikkikumit. Ajonvakautus on sanalla sanoen lungi. Sitä ei huimaa keskivertoa suuremmat luisut. Pitänee enstalvena vähän kokeilla paremmin. ,Mika |
^ Onko sulla vm -15?
-14 ei ole "vielä" paineenvalvontaa eikä ajonvakautustsysteemiä. |
-15 mallisena tuo on mulle myyty. TCS:n saa napista pois jos niin haluaa ja rengaspaineen merkkivalo loimottaa käynnistyksen yhteydessä. Korkeaa teknologiaa :D
|
Mielenkiintoista että 4H asennossa ristiriipunta hoidetaan jarruilla pois, mutta 4L vaihteella se ei sitten ilmeisesti enää hoidu niin vaan auto jää jumiin. Voisi jotenkin olettaa että se olisi myös tuossa auttamassa ristiriipunnan osalta tai korvaisi jotenkin puuttuvia lukkoja.
|
Mä tutustun tohon opukseen vielä illan mittaan, josko kertoisi jotain tarkennusta. Muutenkin vähän kieli poskella tehty käyttis.
Luetunymmärtäminen vaikea. Menin ihan autoon istumaan. 4H-asennossa tcs:n saa päälle ja pois. 4L-asennossa tcs on pois päältä, mutta kirja kertoo, että "jarrutuksen ohjaaminen voidaan ottaa käyttöön". Missään ei kuitenkaan kerrota miten moinen tapahtuu. Toisaalla opuksessa puhutaan kuin hitaalla saisi valittua tcs:n päällä/poissaolon... Sitte toi rengaspainejuttuvalvonta. Opus kertoo, että sen voi asettaa. Joo. Muuten hyvä mutta vaihtoehdot on ilmeisen hepreaksi ja mielenkiinto loppui. En nyt sentään pihalle mene manuaalia lukemaan. Joku voi nähdä. Ei kai siellä renkaan sisällä mitään bensapoikaa pyöri ilmapuntarin kanssa, eikös se ole joku on/off juttu se anturi? Kävin ihan manuaalisesti metsässä, ja juuri tällä kertaa ei ollut edes yritystä jäädä jumiin. Eli en saanut "dataa" miten tuo nyt sitten oikein toimii. Pitää mennä ristille riippumaan jonnekin. |
Lainaus:
|
Niin Porvoolainen kuin olen, en vastaa seuraavasta suomennoksesta.
4L valittuna, esc on pois käytöstä, abs toimii. Abs jarruttaa vapaasti pyörivää rengasta jakaen voiman pitävälle renkaalle. Suomenkielisellä puolella Jimny on etuvetoinen 2H-tilassa ja ruåtsinpuolella takavetoinen... |
Lainaus:
Lainaus:
Joskus halusi E-vaihteella (4+E vaihteisto, eli pirun pitkä viitonen) vielä isompaa pesään, muttei ollut enää laittaa. :D |
Ootko kokeillu lähteekö se tcs oikeasti pois napista? Joissainhan se toimii edelleen jotenkin, ja ihan aikuisten oikeasti se on pois päältä vaan kun sulake on irti.
|
Lainaus:
|
Terve!
Äsken kävin sekoilemassa metsäteitä, kun ei muutakaan tekemistä muka ollut. Kahjouksissani ostin Maxxis Trepadorit ko. härystimeen ihan vaan ajokurjuuden lisäämiseksi ja johan alkoi maistumaan kiipeily. Kyllä siellä joku ajosuojavaisto on päällä vaikka tcs on offilla. Tällä kertaa ei meno hyytynyt mutta kai sekin tullaan kokemaan kun on peruuttanut kolmen puun parkkiruutuun suolla... Ja aikaisemmin mainostamani rengaspaineoppimiskyky oli ihku suomennoserhe. Onneksi tuo ei kilju äänimerkein rengaspaineen alhaisuudesta, vain valo palaa. Bensa maistuu hälle sanoisinko messevästi. Nyt varmaan kulutus pienenee noilla renkailla.. |
Offipalstan fysiikanlaki nro 1. Mitä isommat ja karkeemmat renkaat sitä pienempi kulutus. ..:D
Mitä tommonen kioski vie noin niiku tankilta tankille? |
Lainaus:
Vetävät takaa lahden takana? :D:D:D:D:D:D:D |
No niin.
Juuri metsästä saapuneena kerron, että rutina on melkoinen jos yrittää jäädä ristiriipuntaan 4L kytkettynä. Matka jatkuu kyllä. Ja aivan kamalaa tapahtui. Autoon tuli naarmu.. Hieman ennen kävin tankilla ja kalkulaatio näytti 8,7l kulutusta josta puolet Hakkapeliitta SUV7:lla ja loput noilla Trepadoreilla. Piikkikumeilla melko tarkkaan 8,6 oli kulutus. Jos toki jopa moottoritietä tuli niillä hurmosteltua. Maxxiksilla en taida edes yrittää.. Pikkasen usein saa Teboilia käydä halaamassa kyllä kun tuo tankki on PIENI. Joku joskus jossain kysyi että onko uutta Jimnyä jossain koeajettavana. Minäpä tiedän missä. Tiedon miten siihen ihanuuteen pääsee osalliseksi voin luovuttaa yv:nä tai pöhelimitse. ,Mika |
No ehä tuo oo paha. Ei tarvi olla kummonenkaan bensapeli mikä tuon vie ihan 2 vetosenakin.
|
Uusi Suzuki Jimny!
Jatketaas tätä ketjuu.
Ei paha, G-mesen pikkuveli? https://www.suzuki.fi/uusi-suzuki-jimny-tulossa/ https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213756 |
Youtubesta jo hetken aikaa löytyny videoita uudesta jimnystä...täytyy sanoa että on todella hyvännäköinen peli... :)
Tahtoo tuollasen... |
Lainaus:
Enemmän ovat joo palanneet vanhaan tuon uuden kanssa,vähn haettu Samuraista kuuleman mukaan vaikutteita. Ja edelleen jäykät akselit ja erillinen jakis:cool: |
Marutikos tämä nyt sitten on, vai vieläkö tulee Japanista?
Pikakuukkeli: https://auto.ndtv.com/news/4th-gener...-india-1434694 Ei tämä ollut mikään provokaatio. |
Lainaus:
|
Suitsa.
Kun en kumpaa merkkiä harrasta niin, se oli ensivaikutelma kun kuvan näin. Ei herjausta.
t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Aika kattava tietopaketti tästä uudesta mallista, tosin japaniksi päälle molkotettuna.
https://www.youtube.com/watch?v=StSh_Tb5Qog Ihan perus suzukitekniikkaa siis luvassa, mutta soppaan on toki sotkettu sekaan kaiken näköistä nykyajan humpuukia, kuten lisää airbageja, mäkilähtöavustimia, alamäkihidastin, taka-akselin luistonesto"lukko", ja jotain automaattijarrutus juttuja yms paskaa... Lisävarusteitakin nopeasti väläytellään, kuten perämurikan panssarointia ja ilmeisesti jonkun sortin lukkoperäkin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ihan joku viikko/kuukausi sitten oli ruotsissa myynnissä 2kpl noita porttaalivehkeitä, ettei peräti ihan ajamattomia.
|
Gay-mersu keskustelun voi siirtää sinne osioon minne se kuuluukin.
Sama asia kun vertais isoa kiveä ja sian persereikää keskenään! |
Jonkinlaista videota
https://www.youtube.com/watch?v=TMoMCDoz86Q |
On se vaan simppeli ja komia :)
Noi pitsaleikkurit on koomiset, kaipaa selkeesti hieman tuhdimpaa rengastusta. |
Noita viedeoita katsellessa näyttäisi äkkisältään kaikki vanhojenkin Jimppojen koro & viri palikat käyvän alustaan. Eli uutta siis oikeasti vain koppa. Positiivisessa mielessä siis...
|
Lainaus:
|
Jokohan siellä on arbilla palikoita tekeytymässä 😃 puskuria ja lukkooo.
|
Jaa´a, mihinkähän tuon hinta mahtaa meillä asettua? Briteissä arvio että 13.000£ ympärille, mutta viimeisin face lift nykyisestä näyttäisi siellä olevan 13.000-15,500£. Suomessa (Huom. AT muuta ei hinnastosta löydy, sekä maininta että ei uusia tehdastilauksia: https://www.suzuki.fi/wp-content/upl...2018-08-08.pdf ) 25.000€ (+ metskuväri, +toimarit ++++ Etc.). Hätäisempi voisi vetää johtarit että puhutaan kolmenkymmenentonnin vehkeestä...
Ihailtavaa tuossa että "isolla" (1.5L/100hp) vaparilla, eikä millään litrasella (110hp) "boosterjet":illa. Ilman noita kaikkia dikidiki-tili-tali helvettejä ja ylenpalttisia sähkökilkkeitä tuo tuntuisi aika lupaavalta. JX- vaihtoehdosta täällä pohjan perällä tuskin tarvitsee haaveilla... |
Lainaus:
https://www.motor1.com/news/261978/l...jimny-g-class/ |
Lainaus:
|
Jännä kuinka osa ryhmästä (en siis tarkoita tätä ketjua, vaan ylipäänsä) näkee tuossa 2019 Jimnyssä kääpiöityneen G Mersun tai Hummerin eikä vanhempaa Suzukia. Itse siinä näen uudelleen syntyneen SJ-410:n.
Kuvaa samasta kulmasta, saman väristä uutta Jimnyä ja sataneljäkymppiä kun katselee, tulee väistämäti mieleen että miten siinä joku G:een voi nähdä... :) |
Mulla tulee kyllä ennemmin Samurain piirteet mieleen, kuin neljäsataakympin, kun onhan tuossa kuitenkin pulleat lokarinlevikkeet ja etumaski ei ole osa koria. Toki litteän puoleinen konepelti ja maskin pystyaukot hiukan muistuttaa 410:äkin. Sopivan retro kokonaisuus kuitenkin, mistä löytyy kivasti viitteitä vanhemmista malleista. :)
|
Lainaus:
|
Taitaa olla sukisukimiehillä joku alemmuuskompleksi...mersumiesten itsetunto riittää kehumaan uuden sutsukin muotoja ja ominaisuuksia ;)...ja sehän on vaan imartelevaa jos joku näkee samoja muotokieliä...
|
Mitähän mun esimerkiks pitäis mersussa kehua, kun G-mese on aina mun silmissä kilpaillut rumimman maasturin tittelistä Patrollin kanssa?:D
|
Erään jälleenmyyjän mukaan uuden Jimnyn lanseeraus olisi Suomessa alkuvuonna -19. Sitä odotellessa.
|
"Suomeen uudesta Jimnystä on tulossa vain yksi varustetaso, GL. Auton voi valita joko viisiportaisen manuaalin tai neliportaisen automaatin kera.
Manuaalin hinnat alkavat 24 991 eurosta." https://www.is.fi/autot/art-2000005834594.html |
Näinköhän tuota turbomallia tehdään vientiin ollenkaan? Onhan edellisestäkin jimpasta se kapeampi turboversio olemassa.
|
Mm. ergonomian puute tekee sittä vastarannankiisken..
On taas jutun kirjoittaja vetänyt aamumurojen seassa jotain tajuntaa laajentavia.:D:D:D |
Lainaus:
Meidän kauppakassi vaihtuu ääntä nopeammin uuteen Jimnyyn, pitääkin mennä varaamaan oma jo ensi viikolla. Nykykinnereiden rinnalla tuo on AUTO ! |
Lainaus:
|
Alla tiedoksi muillekin merkkiliikkeen vastaus sähköpostiini:
Uusi Suzuki Jimny lanseerataan arviolta ensi vuoden alussa. Ensimmäiset yksilöt saadaan kuitenkin jo loppuvuodesta ja ennakkotilauksia on jo mahdollista tehdä ennakkohintojen mukaisesti: Jimny 1.5 4WD GL 5MT 25.000€ + toimituskulut/lisävarusteet Jimny 1.5 4WD GL 4AT 27.700€ + toimituskulut/lisävarusteet Tarkempia tietoja varusteista ei ole vielä tullut. |
Mitäs nää tämmöset nykykopan 1800cc isolohko-arctictrucks-Jimnyt oikein on? :eek:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...1-711eab2d2d91 Kivan näköinen kampe. :) |
|
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mut eiköhän toi hakkaa nykymallin helposti. |
Plörön koeajo: https://www.iltalehti.fi/autotestit/...33c66_at.shtml
|
IS koeajoa: https://www.is.fi/autot/art-2000005842306.html
|
|
Näyttää aikasta paljon paremmalta, ja yllättävä kyllä isommalta livenä.
|
Komee peli kyllä tää uus Jimny ja huhut kertoo että avo ja 5 ovinenkin kenties tulossa
https://www.instagram.com/p/BpKw1RpF...d=okxfgo2ttffj https://www.instagram.com/p/BpHMkc7F...d=69g90zmx5hbl https://www.youtube.com/watch?v=CaQutus4Sjw . |
OffiJimny
Tuolla olis suikkelimiehille offiJimny, ei uus vaan 2000 kuus :D
https://www.tori.fi/vi/51541203.htm?...tatc=INT-12010 |
Ehdolla vuoden kinneriksi: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/t...393.1510918342
|
Lainaus:
Tämä komistus on sitte minun vanha.. En sen kummemmin ala mainostaan, mut on hyvä ja soittaa saapi jos tahtoo lisää tietää ja ostamassa mahollisesti joku on... |
Lainaus:
|
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ainakin näyttää sitten taas pääsevän :D :D |
Mä ajelin eilen tuollaisella uudella Jimnyllä. Oli se hieno peli. Ainut, että siihen on tungettu sähköinen ohjaustehostin. Se oli aivan tunnoton. Syystä tai toisesta tuo kyseinen yksilö veti voimakkaasti vasemmalle koko ajan. Eikä sitä helpottanut ohjaustehostin, mikä pisti koko ajan vastaan. Itse alusta oli paremmin tehty kuin Igniksessä. Se tärähtää perän osalta aika reilusti esim. hidastetöyssyissä. Jimnyssä ei ollut tuota ongelmaa. Moottorissa oli hyvin vääntöä ihan tyhjäkäynniltä asti. Moottorin äänet kuuluu todella hyvin sisään. Samaten ulkoa kaikki äänet kuuluu todella hyvin sisään. Nelivetoa tai maasto-ominaisuuksia tuolla 20min lenkillä ei voinut kokeilla. Kuulemma vuoden vaihteessa saavat koeajo autot maahan. Nyt noi oli jotain lehdistö autoja. Tuokin yksilö oli viron kilvissä. Myyjän mukaan ensimmäiset yksilöt asiakkaille toimitetaan huhtikuussa. Siitä on kuulemma aika paljon ennakko tilauksia. Toivottavasti niissä kaikissa ei ole tuota onnetonta ohjausta tai sille on tehty jotain.
|
Tuo tehostin homma oli ikävä kuulla. :( Täytyy yrittää päästä testaamaan...
Esitekin löytyy jo: https://www.suzuki.fi/wp-content/upl...2s_1811_LR.pdf |
|
Lainaus:
|
No pirulainen. Tuolta löytyy: https://www.suzuki.fi/wp-content/upl..._1811_LR-1.pdf
|
Tuulilasi koeajoi Jimnyn
Olihan melkoisen heikkotasoinen koeajo maasto-ominaisuuksien osalta. Kaiken huipuksi kaipailtiin napalukkoja tasauspyörästöjen lukitusta hoitamaan! Tällaiset koeajot ruokkivat osaltaan sitkeää väärinkäsitystä näistä napalukoista. Pitänee pistää lehdelle palautetta asiasta!
|
|
Ja lisää pukkaa
|
|
|
Että sitten tuommoinen. ;)
https://www.topgear.com/car-news/mod...ki-jimny-mad#1 |
Ostopöksyjä jalkaan: https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny
|
Plörön vuoden auto luokassaan (vaikka ei ollutkaan):
"Pienet SUV/crossoverit: Suzuki Jimny Perinteisiin maastoajokykyihin nojaava malli poikkeaa rohkealla tavalla massasta. Persoonallinen, aito maasturi erottuu katumaasturikatraasta, myös vuoden hauskin auto. Siinä on rehellisyyttä, joka monesta muusta nykyajan crossover-huuman autosta uupuu. Tulevaisuuden ehdoton kulttiklassikko, joka näyttää hyvältä vielä 20 vuoden päästä. Todella sympaattisen eli huomiota herättävän näköinen pieni äijäauto" https://www.iltalehti.fi/autouutiset...8-b35300b4b1c0 |
|
GLX tomaattina, muuna kuin valkoisena "värinä" onkin sitten jo päälle 32K + tomituskulut (mitä sitten ovatkaan kun aina vähintään yli 6kk odottelut tehdastilauksen tähden?).
Kauas tässä mielessä on tultu SJ-41* ajoista. :( |
|
Taiteilijalla on silmää :) :)
|
Siirsin utelun tuolta jimppapalstalta tänne oikeaan paikkaan, joko tuoreita koeajoja jollain?
"" Näköjään uusi Jimppa tullut liikkeisiin koeajettavaksi, joko joku ehtinyt tyypata? Aion kyllä itekin käydä, yllättävän korkealla listalla seuraavaksi käyttikseksi, estottoman tyylipuhdas kokonaisuus. "" |
Lainaus:
|
Ilmeisesti näitä on jo toimitettu, koska eilen bongasin näitä 3 liikenteestä.
|
Nytpä pikaisesti kommentteja uudesta Jimpasta. Vielä on vähän talvikeliä jäljellä, joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia vanhan Jimpan ongelmakohdista. Kuten pysyykö lasit kirkkaina talvikelillä?
|
Sivu luotu: 09:19 (GMT +2). |