![]() |
Varoittava esimerkki. Muutoskatsastus maastohenkilöautosta matkailuautoksi.
Tällainen tuli sosiaalisessa mediassa vastaan.
Kyseessä syncro Caravelle, jonka omistaja oli kaikessa hyvyydessään muutoskatsastanut maastohenkilöautosta matkailuautoksi. Onkohan tolle mitään tehtävissä, kun päätöskin veroista tullut? En tiedä onko tapauksessa konsultoitu katsastusasemaa tai Trafia ennen muutoskatsastusta, mutta aika veemäinen ylläripylläri. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166583 |
Veroittaja on ystävä.
Päätös kuin päätös ensiksi pitää maksaa Ja sen jälkeen funtsitaan ollaanko tehty oikein |
ei voi sanoa muuta kun että v...u mitä touhua tuo trafin homma.
https://www.youtube.com/watch?v=VD6zQqlrWEQ |
Saattais tulla pikkusen epätodellinen olo jos tollanen kirje tupsahtais postiluukusta. :eek:
Tietääkö joku muu mitään muuta sivistysvaltiota tai vaikka kehitysmaata missä saattais saada 9000€ ulosottokelpoisia maksuja rekisterissä olevan autonsa katsastamalla? Ja mikä maasturi se ylipäätään tollanen 14" renkailla oleva tölkki on? :confused: Ai niin, TM-testivoittaja. :p http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288776672597.html Ja tuosta vielä toinen tämän maan johtotason hourailun tulos: http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288776673095.html Kylläpä taas hävettää olla suomalainen.:mad: |
"Ja tuosta vielä toinen tämän maan johtotason hourailun tulos: http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288776673095.html "
Tuosta Lidlin kassaneidistä on hyvää vauhtia tulossa hyvä "työntekijä" valtion virkakoneistoon. Työpaikka valtionvirkamieheksi on jo noilla näytöillä taattu :D |
Ite ihmettelin vaan, jotta miksei katsastusmies maininnu asiakkaalle missään vaiheessa, jotta "ootko muuten ihan varma, et haluat muuttaa, ku sitten menee verot maksuun?"
Naureskellu vaan itsekseen "kyllä se vielä yllättyy kun lasku tulee!" Tai olisi ainakin voinu mainita, että verovapaassa matkailuautossa pitää olla riittävä seisomakorkeus... Jos ei halua luottotietojaan menettää, niin eiku vaan pankkiin hattu kourassa kyselemään pienimuotoista "autolainaa" Ulosottomiehen kanssa voi kyllä neuvotella osamaksusopimuksen, mutta sen mukana tulee paljon muitakin ongelmia ja korko tais olla aika paljon isompi. |
Lainaus:
Ei kyl ehkä oo laskettu ihan oikein, tuskinpa nelivetomallissa on vero ollu 54000 mk pienempi uutena, ei kai noi mitään 300 tmk pelejä ollu uutena? Verot kun lasketaan verotusarvosta (verotusarvo oli n. 30% uuden auton (muistaakseni verollisesta) hinnasta) autoveroprosentin ollessa 35% VEROTUSARVOSTA 31.7.1990 asti, sen jälkeen 50%. Eli jos auto olis maksanu uutena kaupassa 300000 mk niin veroja tulis n. 0,3x200000x0,65=58500 mk jos menee täysi henkilöautovero maksuun. |
Lainaus:
http://www.stat.fi/til/khi/2013/khi_...5_tau_001.html |
25 vuotta vanhalle autolle tollanen maksu :confused: Nyt voi kyllä sanoa tämän jälkeen ettei autoa kannata enää myydä tai vaihtaa koska auton käyttöarvo on markkina arvoa huomattavasti suurempi. Ei muuten paljon naurattas jos osuisi omalle kohdalle.
|
Haiseva vastalause. Lähetetään kaikki Trafin paskaa palvelua nauttivat kirjessä sinne hieman ulostetta.
|
tästäkin omasta tyhmyydestä ois selvinny ku ois käyttäny muutaman sekunnin ja kattonu säädökset.
Henkilö- ja maastohenkilöauto Henkilöauto (M1-luokka) Henkilöauto on henkilöiden kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle. Henkilöauto, jonka omamassa on alle 6 000 kilogrammaa, on autoveron alainen ajoneuvo. Henkilöauton autoveron määrä on auton CO2-päästöistä (g/km) tai kokonaismassasta ja käyttövoimasta riippuen 5–50 prosenttia auton yleisestä vähittäismyyntiarvosta (autoverolain 6 § ja lain liitteen verotaulukko 1). Henkilöauto, jonka omamassa on vähintään 6 000 kilogrammaa, on autoverosta vapaa ajo-neuvo. Tavallisen henkilöauton sekä 3.5.1993 ja sen jälkeen maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen Tavallinen henkilöauto sekä 3.5.1993 ja sen jälkeen maahantuotu maastohenkilöauto ovat täysimääräisen autoveron alaisia ajoneuvoja, joten niiden ajoneuvoluokan muuttaminen ei aiheuta autoveroseuraamuksia. Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen Ennen 3.5.1993 maahantuodusta maastohenkilöautosta ei ole suoritettu täysimääräistä autoveroa. •Ennen 1.11.1983 maahantuodut maastohenkilöautot ovat olleet kokonaan verovapaita. •1.11.1983–31.7.1990 maahantuoduista on suoritettu 30 %:n autovero. •1.8.1990–2.5.1993 maahantuoduista on suoritettu 50 %:n autovero. Verovapaudelle tai veronalennukselle ei ole säädetty kuoleutumisaikaa. Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos maastohenkilöauto muutetaan •pakettiautoksi, joka täyttää autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot •linja-autoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg •kuorma-autoksi •invataksiksi •sairasautoksi •pelastusautoksi •eläinlääkintäautoksi •ruumisautoksi •verovapaaksi matkailuautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg ja sisäkorkeus vähintään 1,90 metriä. •huoltoautoksi, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg. Muutoksesta on maksettava autoveroa, jos maastohenkilöauto muutetaan •tavalliseksi henkilöautoksi •pakettiautoksi, joka ei täytä autoverolain 23 ja 24 §:n ehtoja •linja-autoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg •matkailuautoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg ja/tai jonka sisäkorkeus on alle 1,90 metriä. •huoltoautoksi, jonka omamassa on alle 1 800 kg. |
Kyllä tyhmyyttä mielestäni on nuo säädökset. Eihän tuossa summassa ole mitään tolkkua.
Jos tuommoisen tekee ajattelemattomuuttaan tai tyhmyyttään, niin kyllä se pitäisi olla mahdollista myös perua. Jos laki on rakennettu niin, että tyhmät maksaa tyhjästä, niin joku on heiman mennyt vituilleen. |
Eiköhän tässä ole takana taas veronkierto ollut perimmäisenä ajatuksena.
Saadaan täydestä "dieselverosta" alennusta muuttamalla auto matkailuautoksi, samalla säilyttämällä täydet istumapaikat. Ei vain mennyt ihan putkeen... Eikä ole tohdittu kysyä viisaammilta oikeaa tietoa, jottei idea paljastu? Tuo peruuttamattomuus / korjaus mahdollisuus on kyllä väärin... |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lakihan koskee oikeasti vain yli 2.8% alkoholia sisältäviä tuotteita. Eli ykköstäkin saisi myydä alaikäiselle. Lidlin johto on jostain syystä ottanyt tuollaisen turhantärkeän linjan. |
Kassaneiti sais silti käyttää omaa päätään, etenkin jos ei selvästi lapsi ole ostamassa.
|
paljonkos tossa nyt sitte on pienempi se maksettava vero vuodessa, eli kauanko (ilman korkoja) menee ennen, ku alkaa säästämään?:)
|
Trafin laskurin mukaan noin 420e on ero. Eli jo 21.5 vuoden päästä alkaa säästämään. ;) ...siis teoriassa jos vero ja rahanarvo pysyisi samana.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Toihan tarkoittaa et säännöt on samat kaikille. En oo käynny Liiterissä enkä käy! |
Lainaus:
|
Jos veroa ei perittäisi niin uutiset ja foorumit toitottaisi "eikö laki olekaan sama kaikille?!?"
Jos lidlin kassa myisi paljon konvehteja, ihmeteltäisiin "Lidl myy alaikäisille viinakarkkeja!" ja myyjä saisi kenkää kun ei ole ohjeita noudatettu.. :) Tuleeko Matille mieleen muita automalleja, jotka on alennetun veron M1G ja "pakettiauton" korilla? |
Mitä jos tuommosessa tapauksessa tekasee kattokorotuksen niin, että 190cm täyttyy?
|
Joo, mutta kattokaas mitä Trafin Kenraali hourailee tuolla nettilehessä: http://www.iltalehti.fi/autot/2014112118856136_au.shtml
"- Tästä on tehty esitys hallitukselle, joka toivottavasti tulee voimaan ensi vuoden alussa. Eli uudessa esityksessä ajoneuvojen arvioinnissa ei otettaisi enää huomioon niiden alkuperäistä arvoa, vaan sen hetkinen arvo, mikä on aina aina eri kuin uutena, Juha Kenraali sanoo." Eli tuliko sittenkin tehtyä viksu veto kun osti tuon huoltoauto-cruiserin? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuotahan olen "toitottanut" hermostumiseen asti
Siis Maastohenkilöauto, VW caravel vm. 1989, on katsastettu Matkailuautoksi, tod. näk. dieselveron takia, niin "ylläri"- kirje Trafilta:
Reilu 9 000 euroa mätkyjä! Ihanan kallista säästämistä dsl-verosta! Ja tosiaankin tilanne on se, että varo paukkuu ulosottoon, kun on todettu muutos p.s Olisipa joku kertonut, että tässä käy näin:eek: |
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Miten vanhat muuttoautot, nehän on tuotu nollaverolla. -> trafi varmaan laskee kalleimman mukaan, mutta valitusten yms. jälkeen se verotetaan vastaavalla tavalla kuin alkuperäiset suomiautot. Mutta jos on halua JA mahdollisuuksia maksaa jokusia tonneja k.o veroa, niin miksi tuhlaa aikaa moiseen laskemiseen? Trafissa asia selvitetään, ja lähetetään valmiiksi tulostettu lasku, JA MIKÄ ERIKOISTA, päätöksen saa ilman mitään (tyhmiä) ylimääräisiä päätös/palvelumaksuja:D Jos taasen haluaa suunnitella verot alas, niin kannattaa tutkia vaihtoehtoa, että käyttää pakun Viron? rekisterissä ja ulkomaisessa omistuksessa, ja ostaa sitten takaisin suomeen, ja tekee suoraan k.o retkeilyauton. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Minkäköhänlainen huuto on ollu siinä essonbaaripöydässä missä alunperin on tuota matkailu autoksi rekkausta suositeltu?:D
-Joo joo kato senku muutat sen matkailuautoxi ni sitte o halpa ajella eikä tuu 80 lätkää. Semmoi ne o muuttanu paljon wanhoja taksejakii...:D:D -No hitto. Tänks.. |
Vaikka sarvikuonojen maassa vastauksen tietääkin, on silti kysyttävä: Jos puolestaan muutoskatsastaa samanlaisen henkilö-pakuvolkkarin alennetun autoveron pakettiautoksi, saako silloin veronpalautuksia? Koska näinhän sen pitäisi mennä, eihän kassakone voi käydä vain yhteen suuntaan.....kai.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Yks tuttu rekkas jonkuu 2005 Ducaton ka:sta pakuks ettei tartte ammattipätevyyttä, oli hiukka kireän tuntunen ku kerto 5000,- laskusta.
|
Lainaus:
|
2005 Viijatti on valmis paaliin.
|
Nämä M1G matkailuautoksi muutokset on puhuttaneet tölkkiharrastajia ennenkin, asiasta olisi löytynyt kattavasti tietoa Tölkkifoorumi.fi:ltä, tosin en tiedä onko kyseisen muutoksen tehnyt sitä lukenut, vaikka kuuluukin tölkkiharrastajien fb-ryhmään.
|
mites vanha taksi portteri. niistä ei vissii veroa maksettu. tuleeko seuraamusta jos matkailu auton tekee?
onnistuukos tuosta mun hilusta huoltopeli -84.ku eikös seki oo verovapaa pakettiautona , vaan eikai se paku homma mihinkää muutu? riittäskö vinssit "työkaluix".olikos siinä jotain painorajoja...rupee käymään lava liian pienex jos jäähdyttäjän laittaa lavalle. |
taksien verovapaus kuoleentuu neljässä vuodessa
|
Lainaus:
ja ku oli jo myyny eteenpäinki... |
Eikös normaaleista takseissa ole vain joku alv hyvitys? Täysin verovapaita henkilöautoja on käsittääkseni vain paloautot, ambulanssit, ruumisautot, eläinlääkintäautot, ja invataksi, jotka lusivat veron neljän vuoden käytöllä sekä matkailuautot (yli 1800 Kg ja 190 cm seisomakorkeus).
Huoltoauto: "Huoltoauto on ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä. Huoltoauto on myös valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- tai vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu M1-luokan auto. Auto on varustettu tarvittavin työkaluin ja laittein, ja siinä on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle. Huoltoautoksi on mahdollista muuttaa pakettiauto tai korimallinsa perusteella pakettiautoksi hyväksyttävissä oleva henkilöauto. Muutos on verovapaa, mikäli auton omamassa on vähintään 1 875 kg. Yksityiskäytössä olevassa huoltoautossa tulee olla kiinteästi asennettu huoltovarustus ajoneuvojen ja koneiden huoltoa varten." |
Mulla on vanaha taksi pornstarter ja on rekattu 3.5v sitten matkailuautoksi. Eipä oo kuulunut veroista mittään. Eipä sillä että niitä kaipaisinkaan.
|
Ei tuu täyden veron henkilöautoon jälkiveroja matkailuautona, olipa ollu taksina tai ei. Invatakseissa 4 vuoden kuoleentumisaika, tavallisissa 3 vuotta. Sen jälkeen ei tuu veroja kelleen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero.../pakettiauto_2 Vai oonko nyt tulkinnu hassusti tätä tekstiä? |
Kyllä mie tiiän nuo pykälät flatbedpatrollin synnyttäjänä.
Hiluvitkuttimelta koitin kysellä että miten on mitannut? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Vaikka mitattas hytistä...ni jos tulee jäähytin ja flektit sinne ni häviää ainaki viis senttiä vielä siitä mitasta |
Lainaus:
|
Joo, ja wanhojen (alle 36 kk ammattikäytössä) olleiden taksien autoveronpalautuksen max 9600€/36 kk kuoleutumatta jäänyt osuus laskutetaan siltä, jolle se on myönnetty, eli ostajan kannalta melko turvallista hommaa ...
|
Lainaus:
|
Mitkäs ne minimi mitat on? Vai neliömäärä?
|
Lainaus:
|
Köyhät syväkyykkyyn.
Eihän tuo veromätky eroa muista köyhältä riistetyistä maksuista.
Ulosotossa saatava voi nousta 20 kertaiseksi perintäkuluista. Ei siinä selitykset auta. Hyvä että asia saa julkisuutta. |
Pistetäänpä tännekin kysymys kun on tullu jo muutamana iltana trafin sivuja ja muuta tongittua mutta ei vaan osu silmiin vastaus
tai sitten ei vaan ymmärrä :o Nyt kun tuo Jeepula vm-61 on katsastettu ruåttissa kuorma-autoksi kokonaismassaltaan 3700kg niin mitenkähän käyp konttorilla ja veronallen kans jos rekisteröintikatsastukseen haluaisin pienentää tuota vakioa lavaa pienemmäks? Meneekö jo konttorilla puihin ja muuttuu ajoneuvoluokka, veronalle saa lottovoiton vai voisko kerrankin löytyä meikän mentävä porsaanreikä? :D Ajatus oli tosiaan pienentää tuota lavaa ja rekisteröidä maastokuorma-autoksi, mutta mitenhän tuossa käyp... |
Lainaus:
|
Lainaus:
:D No mutta nyt kyllä kävi mahoton tuuri meikäläisellä :D Eli suunnitelmat etenee niinkuin alunperinkin ajattelin, todella paljon kiitoksia tiedosta! |
Lainaus:
|
Lainaus:
Onnistuukos siitä se huoltoauto? Eikös sen lavakoko oo vapaa? |
Onnistuu huoltoautoksi lavan pituudesta riippumatta jos auton omapaino on yli 1875 kg. Omassa paketti/huoltoautossa lavan pituus on 85 cm.
|
Lainaus:
Pitää säilyttää lava "täysikokoisena" |
Sama Trafin asiantuntija Laurila on nyt lätkäissyt 9tonnia veroa chevy van pakulle jostain penkkimuutoksesta jota ei ole tehty.
|
Lainaus:
Olispa kiva ylläri omistaa tuommonen auto "Joo, tästä on napsahtanu veroja maksuun edelliselle omistajalle, nyt et saa ajella autollasi!" |
Lainaus:
Katsastusmiehen on pakko ilmoittaa, trafin on pakko verottaa, tai joku tekee vastoin lakia. Niinkutsuttua maalaisjärkeä ei lakikirja tunne. |
Eikös tuo vero maksu homma poistu jos ottaa rekisteristä pois ja palauttaa kilvet.
Ainakin maksamattomien pitkäaikais vakuutus maksujenkin osalta näin tietääkseni ollut tai niin olen kuullut,mut mahtaako auttaa tuossa tapauksessa..? |
Lainaus:
Jossain uutisoitiin vasta, että autoverolakiin on tulossa muutoksia 2015 alusta, ja suomessa jo ensiverotettujen autojen veronlaskuperusteet muuttuisivat samanlaisiksi, kuin tuontiautojen veronmääräytymisperusteet. Nyt ei vaan löydy siitä mitään mainintaa tullin eikä eduskunnan sivuilta... Ei oo enää kun maininta, et takseilta ja muuttoautoilta poistuu veroetu. |
Lainaus:
Pitäisikö konttorilta varata aika muutoskatsastusta varten, jossa todetaan ettei täytä pykäliä -> kotiin korjaamaan, vai miten? Ihan sama hommahan tuo on jos on muutoskatsastamassa maastohenkilöautosta huoltoautoa. Heivaa penkit mäelle ja laittaa työkalulaatikoston tilalle. Konttorilla sitten katsuri sanoo, että ei onnistu, pitää olla ruuvipenkkikin! Ilmottaa samalla trafille, että kyseessä on maastohenkilöauton sijaan pakettiauto, joka ei täytä autoverolain §23 tai §24. Autoon lisätään ruuvipenkki, ja muutoskatsastetaan huoltoautoksi ongelmitta. Kolmen vuoden jälkeen postissa tulee trafin lasku ja ammoin myyty auto napsahtaa ajokieltoon? |
Eli tossa on epäonnistunu muutoskatsastus johtanut 8800e veroon. Missään ei todeta että olis ajanu sen penkin kanssa muuta kuin konttorille näyttämään sitä jakkaraa. Mut trafi on niin kiltti että ne myöntää tossa tapahtuneen virheen ja oikea veron summa on 5800..! :D
Trafin äijä perusteli ettei maksua voi perua sillä että auton omistaja on ajellu autolla joka ei täytä verottomuuden ehtoja, eikä penkin poistaminen enää auta kun siitä laittomuudesta on "jäänyt kiinni".. voi video, sehän meni leimalle nimenomaan näyttää sitä penkkiä että onko ok. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jos haluat välttää veron, niin et tee k.o mokia.
Lainaus:
Ja katsastusmiehet ei vastaa verotuksesta, vaan ajoneuvotekniikasta. (toki onneksi pikkasen toppuuttelevat kaikkein innokkaimpia/tyhmimpiä tms,) Harmittavia tämmöiset "ylilyönnit" mutta verottajahan tunnetusti on tunteeton. Mutta totuus on se, että kun muutos on tehty, ja siitä on havainto , niin verot paukkuu, vaikka poltat sen auton siihen paikkaan. Minäkin olen montaa kertaa varoitettut asiasta tällä foorumilla aiheesta, vaikka yleensä siitä saa palkaksi vain vittuilua... |
Ilmeisesti verohelpotuksen saaneesta maasturista ei kannata ottaa PTO:ta veke ihan huvin vuoksikaan. Saattais napsua vero-JYTKY jota sitten makseltais alahuuli väpättäen ulosottomiehen avustamana..:D
|
Lainaus:
|
Alkaa olla valtion tilanne jo aika epätoivoinen , eikä tuo täytä enää minkäänlaisia sivistysvaltion tunnusmerkkejä. Ai niin. Vastahan julkisuudessa on vaadittu byrokraatteja tekemään työnsä tai niide määrän vähentämistä. Nythän he juuri tekevät sitä duunia johon heidät on palkattu...tosin kolme vuotta myöhässä.
Vielä kun napakoituisivat ja hyväksyisivät kaikki vireillä olevat muutos asiat niin hyvä olisi mutta se lienee turha toivo. Miten tuo homma olisi pitänyt hoitaa ns.kirjan mukaan? Varsinkin jos tapaus on ns.epäselvä että omasta mielestä kuutiot ym.riittää ja sitten ei ihan riitäkkään? E. Seuraava pommi piilee noissa hiilaripäästöveroissa ja käyttömaksussa. Siinä vaiheessa kun katsuri kattoo keskikulutusmittaria ja toteaa että enemmän on vienyt kuin tehdas on määritelly ,ja ilmoittaa trafille,niin jälkiveron perusteet täyttyy ihan yhtälailla. |
No onneks muuttivat lakia ja ens vuoden alusta alkaen verorikkomuksiin sovelletaan auton nykyarvoa eikä sen uutena ollutta arvoa.
|
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194...n%20elama.html UUSI TAPAUS !! CHEVYSTÄ 3v. sitten on poistettu leimalla 1kpl penkkejä maksaa nyt yli 8000euroa.
Tätä en ymmärrä jos sitä on yritetty muutoskatsastaa ja poistettu katsastusmiehen ohjeiden mukaan.?? Periaatteessa lainaat/vuokraat joltain pakun pulttaat penkin takakontiin meet konttorille muutoskatsastaa ja kaveri/vuokrafirma on kusessa. |
Lainaus:
Meinaan, sellaisia PTO:lla varustettuja jakoaskeja on esim. XJ:ssä että niihin ei saa tiettyjä varaosia muualta kuin hyvällä lykyllä purkaamoilta.. maailmalla noita tuotoksia ei ole ollut käytännössä ollenkaan :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Voisihan sen PTO:n tietysti vaikka kemiallisella metallilla liimata 231:n tai 242:n kylkeen, mutta kun noissa laatikoissa se on ollut häntäkappaleen tilalla jolloin pääakseli on erilainen yms.. Mutta sitä ei kait katsastusmies tiedä :D
Toki Atlaksen laatikko voisi olla kova sana tuollaiseen vanhempaan. Joutuisi varmaan tosin vakuuttamaan uudestaan eri arvosta :eek: |
Lainaus:
Lainaus:
Järjetöntä touhua, mutta kenelle tulee yllätyksenä? Luulis jo varsinkin autoharrastajan kuulleen juttua.. Voi tietenkin olla että neuvoa on kysytty nettifoorumeilta, joilta neuvojia löytyy enemmän kuin tietoa. |
Se olis varmaan pitäny viedä trailerilla näytille sinne konttorille, niin sitte ei olis näin käyny. Tosin ihan järjetöntä koko touhu silti.
|
Your submission could not be processed because the token has expired.
Please push the back button and reload the previous window. Tuollainen tuli kun yritin lähettää hienon tekstin aiheesta, mutta se menikin bittiavaruuteen :( Juu ei onnistunut back napilla palauttaa, oli hävinnyt. No siis uudestaan jos nyt muistan. Eli Underdrive, tulee PTOn tilalle. Kenellä moinen autossa, tohtiiko mennä konttorilta kysymään ennakkotapausta, vaikka voimanulosottohan sekin on. Voima vain laitetaan takaisin laatikkoon ja sieltä pyörien kautta ulos :) Ja onhan noita ylivaihteita laitettu noihin maastureihin kautta aikain... |
Lainaus:
Kun auton nykyarvo on jotain 1500€ luokkaa, niin tuollaisten summien nyhtäminen on lähinnä laillista ryöstöä. Jos yksityinen henkilö tai yritys moista yrittäisi, joutuisi syytteeseen ja hyvin todennäköisesti tuomittaisiin kiristämisestä. Mutta koska kyseessä on valtio, tai valtion alainen instanssi, se toki saa tehdä mitä vain ja ihmisten pitäisi tämä virkamiesten keksimä järjetön mielivalta vain purematta niellä, vai? Onneksi nyt sentään tulee muutos, että jäännösverot lasketaan auton NYKYarvosta, eihän siinä ole järjen häivääkään että sitä maksetaan uuden auton hinnan perusteella! Ihme kyllä, että Suomessa on joku byrokraatti sentään tämän tajunnut, ja jopa asiaan vaadittu muutosta.. |
Lainaus:
Jotenkin muistelen, että Suomessa olisi jotain saatu menemään oikeudessa läpi lievemmän lain mukaan, kun valitus on tehty lain muuttumisen jälkeen. Joku palstaa lukeva lakimies osaa varmaan vastata? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta voihan se silti valitus mennä läpikin, mistä näistä tietää. |
Lainaus:
Keveymmin verotetulla M1G maasturilla ilman kardaania ajaminen on ilmeisesti kanssa peruste laittaa verot maksuun, kun ei täytä M1G ehtoja? |
Sivu luotu: 20:50 (GMT +2). |