![]() |
HJ-60 Offiprojekti joutui elinten luovuttajaksi
Tämmöinen tuli hommattua.
Tarkoituksena elvyttää takaisin palvelemaan kärryveturina. Melkosen mätä on saa nähdä miten käy. Auto kuitenkin ajokuntoinen. 5v askilla ja 2H koneella. Ei lukkoja. Tästä löytyy ilmastointi ja erilliset jakkarat edessä lisäpaikat takana kahdelle eli 2+2 Mittarissa vasta 785tkm Pihaan tultaessa tämän näköinen https://dl.dropboxusercontent.com/u/...109_145115.jpg Pika pesun jälkeen https://dl.dropboxusercontent.com/u/...109_155019.jpg Sisältäkin yksi kuva https://dl.dropboxusercontent.com/u/...109_145136.jpg |
Tarkoituksena irroittaa kori pois rungolta, kun on jo puoliksi irti kiitos ruosteen.
Mistä löytys kumityynyt väliin. Edellisistä ei oikeen mitään jäljellä. 50mm tarkoitus korottaa. Korin kiinnitys paikat runkoon joutuu tekee uudet. Olisko pätevä tehdä noi kohdat samalla sen 50mm ylemmäs. Oli nimittäin vänkärin puolella yksi kuudesta ehjä :) |
Tee alkuperäisten mittojen mukaan runko mutta ennenkuin teet mitään valmiiksi niin tarkasta ne kiinnikkeen mitat rungossa että millä korkeudella ne on alunperin ollut on meinaan useata erikorkeutta alunperinkin.Mulla on koko runkon teko kuvineen ja mittoineen omasta runkosta noin 50kuvaa mutten ossaa laittaa niitä tänne niistä selviäis kokosysteemi jikeineen ja mittoineen.
|
Tosta löytyy myös mitat kuva mun profiilissa.
Ja otettu korjauskirjasta. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1395 |
Mistä subarusta toi ratti on varastettu, kun ei näytä tojotan ratilta? Toisekseen, eikös tuosta voi muutoskatsastaa 3+2 kun vaihtaa leveän penkin?
|
hyvä että taas pelastetaan yks toyota.peukkuu
|
Varsinkin nuo High roof:it aikalailla katoavaa kansanperinnettä, kun uutenakin suht vähän Suomessa ollut.
|
Tinkasin kauppaan mukaan 1+2 etujakkarat valmiiksi. mut annetaan toistaseksi olla noin, onpahan keskikonsoli jota ei monesta löydy :)
Muuttaisko katsari ton takapenkin kakkosen kolmoseksi. Eihän siinä muutu ajoneuvoluokat mihkään? Ratti on kyllä alkuperäinen.. ainakin kulumista päätellen :) Vitsi talliin satoi eilen lumi no eikai se auta kun lähtee irroittaa loput. Sopiiko toi keula tulee kopan mukana pois syyläreineen vai olisko kuitenkin helpompi ottaa loksut pois? |
Lainaus:
aika helposti pilkotaan varsinkin 61:set. Tähän meinasin laittaa paineilmalla toimivat lukot jos tulevat. Onko näihin kitkalukkoo sopivaa? Itsellä olis hiacen periä mut taitaa olla liian pieniä? |
Lainaus:
|
Otin sitten loksut pois. tarvii uudet ja keulapalan tarvii kans
https://dl-web.dropbox.com/get/Publi...hSqJFWlJW6WmuQ |
Lainaus:
Kyllä siinä land cruiser luki :-) eli ihan originell |
Keulasta alkais olla koppa nostoa vailla
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...123_154231.jpg Tärkeimmät työkalutkin näkyy.. |
Haukkasikkohan liian suuren palan :D
|
Vähän alkaa näyttää siltä :-)
Jos siittä tekis sen offi vehkeen. Akseliväliä 30cm pois ja takaylitystä pois. Tarkoitus olis käyttää eka hiekkapuhalluksessa toi runko niin katsellaan sitten Tän kohtaloa. Ei toi kori niin paha ole. Tosin täytyy kaikki luukut vaihtaa.... konepelti On hyvä :-) |
Lainaus:
Ja tuosta rungosta, että se mätänee ensimmäisenä sieltä rungon sisäpuolelta. Varsinkin takaosa (niiden neliönmuotoisten reikien vuoksi, jotka siinä takarenkaan kohdalla)Kaikki paska menee rungon sisään niistä. Sitten, kun rungon takaosa päältäpäin näyttää mädältä, niin sitten sitä hitsaamista piisaakin jo todella runsaasti. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Joo kaverilla myös tollanen high roof ja saman moinen ratti siinäkin...
Kova rojekti! :) |
HJ-60 koitetaan
Elä hötkyile sen rungon hiekotuksen kanssa häviää kokorunko pistä tellinkille suoraan ja palakerrallaan uutta 6mm peltiä ja takaiskari putken jälkeen 100mmx60mmx6mm rhs putki.Sen jälkeen saapi hiekottaa runkon ja hitsata jos löytyy reikiä on meinaan tullut muutama runko harjoteltua omaan runkoon jäi metri vanhaa runkoa etupäähän kaikki muu on uutta tosin vahvistin ylä ja alapuolen 4x50mm latalla päästäpäähän.
|
|
ei paha ollenkaan.elä luovuta peukkuu tsemppii ja kaikkee rojektiin
|
Siis mitäh, kuuskymppisessä kylmästöinti? Onks toi ihan alkuperäsenä ollu tossa?
|
On ihan alkuperäinen
|
Alkuperänen omistaja on sit ruksaillu varustelistaa ihan huolella. Ei puuttuis ku penkinlämmittimet :D
|
Vähän edistynyt
Kori ja runko erillään https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20(Small).jpg https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20(Small).jpg Moottori ja laatikko ylös https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20(Small).jpg Rungosta otettu välistä 32cm pois https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20(Small).jpg Takimmaiset korikiinnikkeet siirretty 41cm eteenpäin https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20(Small).jpg En vielä pätkässyt takaa ylimääräsiä. |
Lainaus:
|
Nyt olis renkaat hommattu. 36" aika sileet mut pitää hakea jostain kumileikkuria lainaan. Seuraavaksi vanteiden rakennus.
Beadlock rinkulat piirretty ja tarjouskysely menossa? https://dl.dropboxusercontent.com/u/...%20(Small).jpg |
Nyt olis hommattu alkuperäinen mekaaninenvinssi.
Kannattaako vaihtaa naru suosiolla? Tarkoitus olis sijoittaa sitä alkuperäistä paikkaa taaksepäin. Saako HJ jakolaatikosta otettua vinssin lähdön taaksepäin? Yhtäaikaa? |
2 suuntasel ulosotol saa voimaa taaksepäinkin
|
Ajattelin jos laittas eteen ja taakse mekaaniset vinssit joissa on vapautus vivut.
Takakardaani saatta olla haasta pituuden suhteen. Jokunen tukilaakeri joutus laittaa. Helpoin ois tietty laittaa sähköinen. Mut ku on toyota mies niin haluais käyttää toyotaa paljon :) |
Onhan niis alkuperäsissäkin kardaaneis 1 tai 2 tukilaakeria, riippuen vuosmallista (vai vaihdelaatikosta?)
Edittii sen verran et jos siit tulee ton pitunen mikä tos yhes kuvas ni takasestahan tulee lyhempi ku etusesta :) |
Taitaa tulla kuitenkin pitempi. Katsuri ei vissiin hyväksy BJ-40 akseliväliä vertailuun. Tosin yhdeltä kysyin ja ei se heti kieltäynytkään.
Tosin bj välillä tulis vielä lyhyempi :) |
Mitäs rojektille kuuluu nykyään?
|
näytti olevan myyntiin menny.ellen hirveesti väärin tulkinnu
|
Sivu luotu: 05:13 (GMT +2). |