![]() |
Toyzuki: miltei museointia
Päevää arvon palstalaiset.
Alotin noin vuosi sitten tämmösen zukizuki projektin ja aattelin ny alottaa tänne topikkiakin nin voi vähemmän tyhmiltä kysellä neuvoja ja kerätä vittuilua perseelleen menneistä kokeiluista maastoautoilun saralla :D Kuvat on kuulemma kivoja Eli tähän pisteeseen oli jo kerran päästy [IMG]http://i5.aijaa.com/t/00078/13557011.t.jpg[/IMG] [IMG]http://i8.aijaa.com/t/00075/13557014.t.jpg[/IMG] [IMG]http://i4.aijaa.com/t/00478/13557013.t.jpg[/IMG] Ja tästä joskus aikanaan lähettiin [IMG]http://i3.aijaa.com/t/00505/13557016.t.jpg[/IMG] Kun taas ollaan tässä vaiheessa :D [IMG]http://i11.aijaa.com/t/00447/13557022.t.jpg[/IMG] 4K mylly odottelee kunnon kierrättämistä [IMG]http://i2.aijaa.com/t/00003/13557024.t.jpg[/IMG] Myös sisustaan on alettu panostamaan laadukkailla suomalaisilla käsintehdyillä jalopuu osilla [IMG]http://i3.aijaa.com/t/00729/13557026.t.jpg[/IMG] Aksilat otettu alta ja suunnitteilla isommat? [IMG]http://i11.aijaa.com/t/00711/13557028.t.jpg[/IMG] No sanokaa nyt joku tähänkin jotain. Kusipäiden hommaa rakentaa hirveellä vaivalla auto ja ajaa se mettään hajotettavaks mutta on se vaan mukavaa :rolleyes: |
https://onedrive.live.com/?cid=6C71B...UL5lpCHfEk&v=3
En osaa videota tähän lisätä mutta avatkaa tuo uuteen välilehteen nin pitäisi näkyä. Joku voi kyllä neuvoa jos sen videon saa tähän näkymään ilman linkkejäkin? |
Lataa Youtubeen ja linkki tänne. Niin ja tuo sun linkki ei ainakaan puhelimella aukea.
|
Tänään taas potkastu akselin vaihto rojektia eteenpäin.
Eli koppa pois päältä nin mieluisampi tehdä tukivarsia ja mallailla liikeratoja http://i7.aijaa.com/t/00040/13558870.t.jpg |
[IMG]http://i9.aijaa.com/t/00687/13558866.t.jpg[/IMG
Tuolleinen hieman damagea ottanut toyotan vinssi myöskin tarkoitus asentaa suzukin konttiin josta vetää vaijeri keulille ja säästää silti taaksepäin veto mahdollisuus. rajapuikko palamaan ja uudet korvakot vinssin kylkeen :D Ja siinä sivussa tehty pikkuveikan kiinanmönkkäriin jääratakäyttövalmius remontti |
Kerrohan nyt jo mikkä akselit laitat ?
|
Vähän bj:n akseli ollu mietinnässä ä. Niistä sitten takimmainen liimalla jumiin ja eteen kytkettävä lukko jos ei meinaa rengas pitää. Niittenhän luulis 35" kestävän. Tosin jos rengas kokoa kasvattaa ylöspäin nin taitaa joutua vaihtamaan 4k:n tilallle jonkun 4 mukisen urpo riisseli padan.
|
Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi? Varsinkin jos ton koneen aiot pitää... Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin. |
mulla suzukissa kaks bj:n etuakselia. alla 37" pyörät. vetoniveliä on muutamia hajonnu muuten oovat toiminu hyvin...
|
Lainaus:
|
Tänään ostin jo rautajärveläiseltä herrasmieheltä bj:n etuakselin joten eiköhän ne nyt tule laitettua. mieluummin hieman ylimitotetut akselit kun sellaset mitkä on ehkä kevyemmät ja pienemmillä murikoilla mutta vähän väliä paskana. jos tulee vaikka joku julma myllykin laitettua nin tarvii olla tikuissa paksuutta että kestää:D
No nyt ollaan silti tässä tilanteessa http://i5.aijaa.com/t/00314/13560290.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00067/13560289.t.jpg Elikkäs nuo vahvistetut soa aksilat nyt kaupan vaikka 120e ketale/tarjoa. http://i11.aijaa.com/t/00711/13557028.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00760/13558873.t.jpg Myös käyttikseen tehty pientä sähöserviceä kun ei meinannu voltit riittää starttaamiseen nin vaihdoin akkujen kengät ja johan rupes rokkaamaan. http://i7.aijaa.com/t/00971/13560283.t.jpg Tosta 4k tekniikasta otetaan myös tarjouksia vastaan http://i2.aijaa.com/t/00003/13557024.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00662/13560287.t.jpg |
tänään löytyi myös taka-aksila samaiselta tontilta ja nappasin työmatkalla datsunin lavalle. Akselien purku alotettu jotta pääsis vähän välityksistä jyvälle ja muutenkin huoltamaan niitä eli stefojen yms uusimista.
Mitäs mieltä tietäjät on kun suunnittelin kemppilukkoa taakse ja kardaani jarrua? Tuleeko toimimaan? Minkä kokoista levyä ja satulaa/satuloita vaatii toimiakseen? Eteen varmaankin tulee levyt laitettua. Kitkapinta on varmaan vielä ihan käyttökelponen:D http://i8.aijaa.com/t/00213/13561588.t.jpg http://i11.aijaa.com/t/00175/13561589.t.jpg Ei tarvi tallin telkkariakan katella kun lähti taso alta:p http://i11.aijaa.com/t/00995/13561590.t.jpg Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa... |
[QUOTE=Mickey Thompson;1172482
Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...[/QUOTE] Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti. |
No sitten pitää hakea lauantaina lohkoa sovitukseen :D
Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen? |
Lainaus:
Eikö tohon nyt jollain kalikoilla sais levyt tehtyä ihan rumpujen tilalle? |
Lainaus:
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti? |
Bensa hevosista puhutaan ja 150hp tähtimessä automaatti askilla. Onko ihan toivoton yhdistelmä tohon jakikseen? Automaatti olis varmaan vähän manuaalia hellempi o?
|
Kyll mä uskaltaisin sanoa että kestää!
Erijuttu jos kaikki vääntö olis käytössä jo tyhjäkäynnistä ylöspäin.. Koko lailla samoilla specseillä toi toinen oma projekti on tarkoitus toteuttaa ja kyllä sinne suzukin oma jakis tulee:). KUNHAN -Tekee jakiksen päälle vahvikeraudan mikä ehkäisee sen ettei kuoret halkea niin helposti.(ulkomailla ihan kaupallisena/helppo tehdä itse) -Vahvistaa/teKee uusiksi ne jakolaatikon kiinnitysraudat. -Vahvistaa runkoon tulevat kiinnikkeet! Mulla on toi kardaanikäppäri käytössä ja kyllä se hommansa hoitaa.Voin ottaa kuvia jos ilmenee tarvetta! JA hyvänoloinen projekti jalopuu sisustoineen:D |
En meinannu käsijarrua kardaanille vaan ihan käyttöjarrua mutta tänään pohdiskellu asiaa ja kait sitä tulee laitettua levyjarrut joka nurkkaa.
Mitenkä tämmöttiis perämurikasta lähtee vetarit irti kun itellä tullu vaan noita sunbeamin periä auottua? http://i5.aijaa.com/t/00077/13562789.t.jpg lähteekö tosta toi peltilirpake irti pinjonin ympäriltä että saa steffanssonin vaihettua vai muljautetaanko se tonne jotenkin? http://i11.aijaa.com/t/00596/13562791.t.jpg |
Eikös tuo oo c-sokka perä? (semifloater)
Ristitappi irti ja painaa vetaria sisään päin jolloin saa sen c-sokan pois ja vetari lähtee sen jälkeen.. taitaa myös olla jarrukilven pultit otettava tojotan perässä auki 4kpl että lähtee..?? ei täyttä varmuutta kun on purkanu vaan letukan periä :D toi pelti-lipare on ittessään se stefa jos ymmärsin oikein mitä tarkotat.. |
Lainaus:
Ja onhan tällä palstalla musta-oranssissa Suzukissa 1.9 diesel VNT ahtimella (vääntö tulee alhaalta) ja 12 mm nestepäällä ja siinäkin on jakis kestänyt. :) |
Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo? Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset. |
Lainaus:
|
juujuuu, semmosesta semi floaterista tuolla oli kyllä mainintaakin
|
On C-Klipsi perä. Semifloater.
https://www.samuraiparts.com/images/SEMIFLOATERDIA.gif VS Full Floater. http://www.sor.com/sorimages/product/089A.gif |
No juu! Sain perän purettua ja momentiksi laskettua muistaakseni jotain 4.32. Nyt on etuakselista purettu jarrut lekan ja rautakangen kanssa ja aksila nostettu pukille. Mistä löysit ton purkukuvan ja oliskohan jollain etuakseliinkin sopivaa kuvaa kun ite en oo niin perehtyny että löytäisin oikean. Mitä mieltä porukka on noista jarrujen koosta jos alkaisin osia pikkuhiljaa haeskelemaan kun ei raaskis mitään uusiakan tilailla. Jotkun HJ:n tms levyt mutta minkä kokosia satuloita näihin on sakki masentanut?
|
Nii siis onks sulla BJ:n akselit tulossa ja haluat pitää BJ leveytisenä??
Hommaa jostain HJ:n etuakseli, niin siitä saat levyjarruhilut suoraan etupäähän. Eli olkalaakereista ulospäin vaihdat kaikki osat HJ akselista bertan akseliputkeen, niin on levyjarrut ja kaikki Toyota osilla. Taakse en osaa vielä 100% varmaks neuvoa, kun itelläki vähän palikoiden valinta kesken. Ite mietiskelly HJ levyjä ja vanhan laatikko koppasen patrolin etusatuloita....ehkä. Mut jos toi ei kilpiin tuu, niin siellä takana menis varmaa kevyemmätkin satulat jostain autosta. Levyt sit vaikka jäähdyttämättömät hilux/LJ kiekot? |
Mitä toho suikan jakokirstuun tulee, niin käsittääkseni suurimpia ongelmia on käyttäjillä tullu, kun laatikko ei ole kunnolla kiinni! Eli alkuperäiset kiinnitykset surkeen heikot.
|
Niin en tiä siit äHJ akselista kun tuli tossa tehtyä vähän taloremonttia ja alustavasti maksettu tuleva moottori ja vaihteisto nin meinaa olla tuo paalu vähän tiukassa taas pari viikkoa kun 2kpl makkarin ikkunoita makso 1600e+lisäeristykseet seiniin ja kaikki pinnat uusiks:D Noooh harrastuksiin käytetty rahahan on melkein kun sijottamista. Funtsailin että taakse laittas tollaset 2 mäntäset girlinggin satulat kun jääny niitä nurkkiin noista sunbeamin etujarruista ja aika tehokkaat nekin tuntus olevan. Eteen meinasin setämieheltä kysyä volvon 4 mäntäset satulat kun sillä niitä kuulemma olis ja tehä handmade billet kiinnikkeet joka nurkkaan. Onkohan ihan tuhoon tuomittua?
|
Otetaas komento takas siitä kestävyydestä. Ei vedä enää mikään pyörä. :D
|
Lainaus:
minkä mallin volvon satulat ois? ainakin 240 etusatuloissa on kahdet jarrulinjat. Lainaus:
|
Noista volvon satuloista niin myös 700 sarjassakin on noita kahella letkulla olevia satuloita. 900 sarjasta en mene vannomaan joko siinä on yhdellä letkulla, mutta jos tää ei tieliikenteesen tule niin sittenhän nuo tuplaletkulliset ei tuota ongelmia :)
|
Juuri mietin että meinaatko leimata tätä ? Jos metäs vaa ajoa ni pärjäiskö ihan vakiojarruilla ku löis uudet osat inee.
Tai kun vaan harraste käytös ni vaik vähä joutus tielki ajaa siirtymiä ni eikö vakioil pärjäis ? |
Pahoja kokemuksia jo suzukin vakio rummuista. Ajat suon yli=jarrut ei toimi loppu päivänä ellei pääse ajamaan tietä vähän matkaa, seuraavana päivänä=koko paskassa ei pyöri mikään rengas, bj:n rumpuhilujen hinnalla ostaa jo levy kamppeet. Tänään funtsailin kaverin kanssa että jos joka nurkkaan laittas ns.liukuvat satulat eli yhellä tarpeeks isolla männällä varustetut nin olis heti vähemmän jumiutuvia ja rikkoutuvia osia.
|
Juujuuu... mul ei oo koskaa rumpuja ollu ni en oikkee tiä...
|
No joooops jokatapauksessa nyt etu ja taka aksilat levällään ja välitykset 4.11. Tänään piti hakea kone sovitukseen mutta ilmeisesti homoseksuaali enomies ei vastannu faxiinsa.
http://i5.aijaa.com/t/00704/13567718.t.jpg Himpun verran kökköstä ööliä etuperässä kun takana taas oli ihan kirkkaat? http://i8.aijaa.com/t/00827/13567716.t.jpg http://i8.aijaa.com/t/00122/13567717.t.jpg Mitenkä nämä? Onko ihan laatu kamaa vai suosiolla "kestävämpää"? http://i8.aijaa.com/t/00249/13567723.t.jpg |
Kerro ny mikä kone tulossa
|
Viislitrasta meinasin sovittaa ja th350 askiks :D
|
Nyt oli mennä aamukahvit näppikselle!! :D:D Kukaan sinne ei varmasti ole vielä sisään taikonut, mutta kerta se on ensimmäinenkin :D Tosi iso peukku tästä!
|
Lainaus:
|
Juu elikkä mitään mitä kommentoitte ei kannata miettiä "mitähän leimasetä tohonkin sanoo" koska kampe ei ole tulossa kilpiin :D Noh nyt tulee eri osotteesta chevy 350 lohko ja vaihteisto. mukavampi muljata koneenkorvia sun muuta tonne runkoon kun on pelkkä lohko ja öljypohja nin ei tarvi trukkia koneen liikutteluun. Jos joku tietää jonkun jolla olis esim th400 "lyhythäntänen" vaihteisto nin olen kovastikkin kiinnostunut meinaan mylly tarvii varmaan sijottaa niin taakse kun vaan jakis antaa myöden ja silti etuakselia siirtää etiä päin?
|
http://i9.aijaa.com/t/00723/13578076.t.jpg
Kyyyyllä se sinne ängetään! :D http://i1.aijaa.com/t/01000/13578077.t.jpg Eikä tarvi ees jakiksen paikkaa muutta kun keskemmälle. http://i9.aijaa.com/t/00724/13578078.t.jpg Kertokaas joku että millä pystyn muuttamaan tuon topikin nimen? |
Ensimmäisestä viestistä: edit -> lisävalinnat
|
Noniin ja pitkästä aikaa taas kerkiää tännekkin. Putkiremontti tehty, kelkka kasattu, muija laitettu vaihtoon ja vaikka mitä ollu tässä välissä nin ei kerkiä millään tekstailla teitin kanssa täälä.
http://i4.aijaa.com/t/00130/13632461.t.jpg Mottikin saatu runkoon kiinni uretaani tepaaseilla joita kehuivat US partsilla ihan viimesen päälle peleiks http://i5.aijaa.com/t/00630/13632502.t.jpg http://i11.aijaa.com/t/00349/13632504.t.jpg Lisää reittiäkin käytiin tekemäs http://i6.aijaa.com/t/00140/13632512.t.jpg |
Jaa sen takia pitää olla kasin koneella,Kun alkaa satasen rajoitus heti tallin ovelta?
|
melkeen lyön kivekseni pantiks että tolla aparaatilla ei kukaan uskalla ajaa sataa jos saan sen joskus läjään :D loppiaisena pitäis hakea th700 vaihteisto ja np241 jakolaatikko tohon nin pääsis kartaaneja ja tukivarsia tekemään. Ei oikein uskalla vielä alottaa kun ei tiedä yhtään että mihin suuntaan ne jortaanit tulee osottamaan ja kuinka korkee tosta laitteesta tarvii tehä.
|
No ny alkaa mosa hommat olla mallillaan!
Tästä lähettiin http://i4.aijaa.com/t/00314/13644248.t.jpg ja nyt ollaan tässä http://i1.aijaa.com/t/00414/13644261.t.jpg Videotakin tuli otettua käynnistä mutta tarvii ropata se tänne kun saa paremman intternetti yhteyden. Eli pannu laakeroitu uudestaa, uusi vesipumppu, kaasutinta hinkattu, HEI jakaja entisöity ja männät rengastettu. |
|
Lainaus:
Vaihdoitko tuoreempaan, vai muuten vaan paremmin alle sopivaan? :cool: Lainaus:
|
Ei keltään sattuis löytymään tohon np205 jakikseen lyhyttä häntää kun alkaa suzukista loppua pituus kesken:D kuviakin tulee varmaan huomenissa rojektista
|
Taas istuttu ilta susukin vieressä...yks suurimpia onkelmia on tuo takakartaanin ristikon kulma jakiksen päässä, vinkulla avarrettu jo jonkinverran elovaraa joka auttoi kyllä, mutta kaukana ollaan riittämisestä kun apparin puolen takapyörässä ois kuviteltu maksimi ulosjousto, murikka kun ei ole keskellä niin taitaa pinjonin laippa mennä aika alas ja ristikoista loppuuu vara rajusti kesken.
Jakis pakettiakaan ei tahtois laskee niin paljoa alaspäin, nyt jo poikkipalkki 15cm runkopalkin alapuolella. Jotain tuplanivel juttuja? Raktorin nivelakseli käyttöön? http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Raj...529_212908.jpg Tässä kartaani niin alhaalla kun se menee: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Raj...529_213039.jpg Kestääköhän LN65 tai LJ akselit? Ois murikka keskellä, niin antais vähän iloa, miten ne highpinjon perät? Oisko oikeeta iloa? Auttakaa mikeytompsonia, se meni viilteleen itteensä ku masentu. |
Mielestäni murikan tuomisesta keskelle ei ole kovinkaan suurta iloa. High-pinioineita ei myöskään suositella taakse kun ne ovat heikompia siellä. Suosittelen lyhentämään jakiksen häntää jollain tapaa niin pääsee monelta murheelta. Itselläni on vähän sama ongelma, ja käytän Tom Woodsilta ostettua kardaania jossa on tupla-nivel. http://www.customdriveshafts.com/ .
|
Eiköhän tuota jakolaatikon häntää sais lyhennettyä ihan kotikonsteinkin?? Eli pura siitä se takaosa auki ja puuhaile ulostuloakselille sopiva laakeripukki, lyhentää akselia ja muokkaa sen kiinteälle kardaanin laipalle. Liukuosa tulis sit kardaaniin, kun nythän se on tuossa jakiksen hännässä. Googleen jakolaatikon malli ja teksti slip yoke eliminator, niin voipi vinkkejä alkaa löytymään.
|
Sivu luotu: 21:59 (GMT +2). |