![]() |
CAT-G
Johan pomppas, Jeeppi meni vaihdossa ja tilalle tupsahti W460 G -mese! :eek:
Eli, elokuussa napattiin safari -Jeeppi lavetille ja alettiin lauantai-iltana kympin aikaan pörrään kohti Rovaniemeä. Aamulla oltiin perillä, tehtiin vaihtokaupat ja karavaanin keula takas Tamperetta päin. 23h, 1500km myöhemmin oltiin takas kotona :D Toi käyttöautona toimiva Grand Cherokee:kin pääsi käyntilämpöön, reippaat 300L se nieli bensaa :eek: Kiitokset Kekkeruusille reissuseurasta! Tämmönen peli kotiutui Pirkanmaalle: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164845 Aika pian hankinnan jälkeen tuli visio, et mesessä ja näissä on jotenkin samaa (ainakin ilmanvastuskerroin :D): https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...eYVg-6uzU6rI_g Eli väritys tulee oleen juurikin tuo catinkeltainen ja mese saa sisuksiinsa kasan hydrauliikka hilpettä.. Tästä mesestä yritetään rakentaa perus toimintavarma reissuauto ensike säksi. Tämä on tavoite, katotaan mitä sattuu tuleen.. Luonnollisesti tätäkin projektia rajoittaa opiskelu ja työt.. :o |
Syksyn puuhasteluja
Elo-syyskuussa, ei oikeen irronnut aikaa mihinkään isompaan jumppaan mesen kanssa, niin aika meni pääsääntöisesti osia haaliessa.
Purin isän kanssa vuosia sitten rakentamamme hydrauliikka vetoisen mänkijän ja nappasin venttiilipöydän ja pumpun parempaan käyttöön. Pumpun tukilaakerointi meni uusiksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164849 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164848 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164847 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164853 Purin meseä hiukan ja tohon pitäis istuttaa pumppupaketti, laturi siirtyy ylemmäs: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164851 Mittailua, piirrustelua ja osat laserille: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164855 Legot kasaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164856 Sit samalla hydrauliikkasäiliö akkutelineeseen: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164854 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164857 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164863 Tuo 3/2 -venttiilin funkio on, että kun ei ole tarvetta vinssata, ohjataan öljy hullunkierrolle suoraan takas säiliöön. Hytikkapumppu tulee pyörimään kokoajan. Venttiilipöydän teline tulee runkoaisan sisäpintaan, jakolaatikon kohdalle, joten kepit nousee kabiiniin penkkien väliin. Penkkien väliin tulee myös tällainen lisäkonsoli, kepeistä täytyy tehdä uudet mutkamallit: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164859 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164865 Uus laturi, mallia mini. 50A: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164867 Välijäähdytin, suurin ongelma oli löytää tarpeekis pieni jäähy ja 2" lähdöillä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164852 Pumpun hihnapyöräaihio: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164850 Kabiinin tyhjennystä. Ruostettali oli yllättävän vähän :) : http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164862 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164864 Renkaat tuli hommattua. 35x12,5 -15" Otin suosiolla heti 5kpl, niin on vararengas sit samaa sarjaa. Kiitokset CROS 4WD:lle hyvästä palvelusta, renkaat tuotiin pihaan asti :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164872 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164873 Jatkuu.. |
SYYSLOMA!!
Kuluneella viikolla oli koulusta syysloma, niin pidin sitten käyttämättä jääneen kesälomaviikon tässä kohtaa pois ja puuhailin mesen kimpussa. Kesälomakelit oli kohdallaan, kun luntakin tuli parissa kohtaa :D
Lomaviikko alkoi pikku sivuprojektilla, DIY henkilönostin :cool: : http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164876 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164879 Tälle tarttis varmaan hakee joku patentti tai jotain.. :D Sitten pääsinkin mesen kimppuun ja taas tarvittiin kaivinkonetta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164882 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164881 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164887 Ja kuva huipputeknisestä nostoapuvälineestä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164883 Sit mesen koppaa alkoi väsyttään ja se kellahti kyljelleen rengaspedille: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164888 Tuhojen laajuuden kartoitus: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164889 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164890 Ja se ajatus sitten lähti: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164896 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164892 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164893 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164895 Palkki on 60x80x3mm ja putki kyljessä 48,3x3mm Alakylki oli rutussa ja ruosteinen, niin tein varaovesta siihen korjauspalan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164898 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164899 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164900 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164902 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164903 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164905 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164907 Tässä kohtaa loppui suojakaasu. No pulloa täytättämään ja siitähän olikin leima pitkänä ja lähti kymppivuositarkastukseen.. PRKL. Sit kattelit et mitä nurkista löytyy ja silmiin osui argon-pullo :rolleyes: No kiinni koneeseen ja aloin heppaileen kasaan rosteripakoputkistoa: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164914 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164913 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164912 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164910 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164909 Olin aikasemmin jo keriinnyt tettään 6mm RST levystä noi laippaliitoksen osat ja kannakekorvia. Näihin sopii motonetin yleismallin tiiviste :) Pari päivää meni ja suojakaasupullo palautui tarkastuksesta, niin askartelin repsikan pyöränkaaren loppuun. Tästä toteutuksesta myöhemmin lisää kuvia.. Sitten piti saada koppa pyörilleen. Tää on nyt varmasti suomen eniten madallettu G :D : http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164919 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164918 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164920 Aikaisemmin vierailin kaverin pajalla ja väännettiin turvakaarien osat. Nyt niitä tuli liimattua kabiiniin. Laserista tuli aiemmin 5mm vahvikelappuja koriin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164923 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164922 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164921 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164924 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164925 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164926 Toista vinoputkea en vielä saanut paikalleen, kun pitää ensin parsia pikku ruosteet sieltä takakulmasta. Noiden vaakaputkien väliin tulee vaneriseinä, sillä noi latat on siihen hitsattu. Koko tavaratilan alueelle tulee välipohja lokareiden päälle, niin pääkaari toimii samalla laitana, ettei romut syöksy ohjaamoon... Jatkuu.. |
Komean näköistä puuhastelua.
Näyttää vähä siltä että oot vähä suunnitellu ennen juin aloit rakentamaan. Mielenkiinnolla odotan koska suunnitelma unohtuu ja alkaa perus kokeilu pohjanen väpyvi turailu:D |
hienoa askartelua. mutta eniten ihmetytti miten helmapeltien alta paljastui noin virheetön näkymä!!!!
|
Asiallista !!!
|
Hyvän näköistä rakentelua, mut oisit tuon diagonaalin hitsannut ihan rohkeasti kulmiin? :confused:
|
Mä olen kyllä kateellinen tuosta korista ja rungosta. Harvinaisen ehjä aihio sulla!
|
Hyvä valinta. Onnea projektille.
|
ei voi muutakun kateellisena kattella tota ehjää peltiä.. :D kumpa omakin auto olis noi hyvä peltine :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
+ Sitä tulee, mitä sattuu tekeen! :D |
Helmat tietysti olis voinu vetästä reilusti ylemmäs.
Pakoputki, no mahtuuhan se olemaan tuollakin. Budjetti syistä vielä 617 moottori? Tuleeko vinssiä ja jos niin mihin kohtaan autoa. Kai tähän tulee kaksi käsijarrukahvaa, kun tehtaalla sinne on paikkakin jätetty? Saa ne köyhänmiehen kääntöjarrut. Entäs twinstik jakis? Eli hitaalla etuvedolla. Pyöräkotelot ja kaarethan avartuu myös? 37" mahtuu pyörimään ilman korotusta? :D Hyvää rakentelu intoa. |
kori on kyllä näköjään hyvin säilyny kun ollu aikalailla pohjoisen autona ainakin viimeiset reilun 10 vuotta ja muistaakseni ennen sitäkin. Mukava seurailla tätä projektia.
|
Lainaus:
Vinssiksi tulee keulalle jo jeepissä käytössä ollut MileMarkkerin hytikkavinssi: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101384 Tuon sähköventtiilin heitän kuubaan, niin saa hiukan litroja läpi siitä. Tulevassa pumpussa ainakin riittää tuottoa, et pitäs tulla aika hätänen vinssi :D Muta palataan tähän, kun projektissa pääsee siihen pisteeseen.. |
Viikonlopun tuotokset
Lauantaina tuli korjailtua takanurkka sisäpuoleleta.
Tämä pelli tartti hetkeksi poistaa et pääsi heppaan sen alle hiukka uutta peltiä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165385 Hiuakn uutta peltiä alle ja 5mm vahvikelappu myös tähä. Sit saikin hitsuutella turvakaariputken paikalleen ja hiukan sinkkimaalia perään. Ei paljon eteenpäin, mut saipahan jotain valmista aikaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165386 Yleiskuva valmista kyljestä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165387 Sit pitikin lähtee kavereiden kanssa saunotteleen. Kumma sähkökiuas, kun kehittää häkää, kun aina seuraavana päivänä on pää kipee.. :rolleyes: No myrkytyksestä selvittyäni pesin rungon. Aika näppärästi lähtee öljypaskat pois kuumapainepesurilla, 120 asteisella vedellä :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165390 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165391 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165392 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165393 Sit sovittelin hiukan flektin tellinkiä paikalleen. Näyttäs mittailut ja piirtelyt onnistuneen kohtuu hyvin. Pikkasen tarttis liimailla solukuminauhaa pellin taakse ja sit ruuvailla kii syyläriin reunoilta. Flekti on 16" 120W, tähän olis visio askarrella portaattomasti pyörimisnopeutta veden lämmön mukaan ohjaava pulssinleveysmodulaattori, saa nähä.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165389 Sit otin työnalle irroitettaessa rikkoutuneen tuulilasin. Tästä piirtelin cad -kuvan, kun olis nyt kontaktit teettää laminoitu karkastu uus tuulilasi. Katotaan kuinka kilpailukykyinen hinta saadaan sitä kautta :rolleyes: Muilla tarvetta G:n laseille, jos teettäs sarjan?? Huipputeknisiä mittauksia: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165394 SIt tulostelin 1:1 kuvat nurkista ja vaikuttas sopivan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165395 Jatkuu.. |
Käärmeenpesä
Viikolla kävin shoppailemassa hydrauliikkanippeleitä ja putkea ja tänään pääsin sitten itse auton kimppuun. Tarttis saada kaikki hytin alle tulevat hydrauliikkaputket kiskastua paikalleen..
Laskeskelin yks ilta, et suurin virtaus tulee oleen noin 60L/min. Jostain löysin, että öljyn virtausnopeus ei mielellään sais ylittää 6m/s, et ei rupee liikaa ahdistaan ja lämpiään turhaan. 18x1,5mm putkella saisn virtausnopudeksi 5,9m/s, et saa kelvata. Tosin tästäkin hiukan venyttiin, kun hydrauliikkakaupassa oli vaan 2mm seinämällä olevaa putkea.. Venttiilipöytä sai kaverikseen muutaman nippelin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165610 Onneks on työkavereina myös putkareita, niin löyty sopivat työkalut. Pikku Quick Bend ja eka koetaivutus. Aika jees käyrä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165608 Jee, eka putki paikallaan :) : http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165611 lisää.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165613 putkea.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165615 pikku.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165616 hiljaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165618 puuhastellen.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165619 eteenpäin.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165620 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165621 kunnes loppu putki kesken... :mad: Eli nuo runkoaisan päällä menevät putket menee hytikkavinssille. Loppupätkät vetäsen letkulla. Noi tukivarsien korvakoissa olevat putket on paine ja paluu. Nostan nekin tuosta letkulla, rintapeltiä pitkin akkutelineeseen tulevalle säiliölle.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165622 Noista kahdesta liittimestä tarttis vielä vetää putket runkoaisan sisäpintaa pitkin taakse ja päähän pikaliittimet. Jos vaikka keksis jonkun kivan lisälaitteen tähän.. Vetävä peräkärry.. :rolleyes: Ikinä ennen en oo kovia hydrauliputkituksia tehnyt, mut mielestäni tuli ihan siedettävä lopputulos.. Ainakin teknisen näkönen, jos ei muuta.. :) |
Asiallisen näköistä tuohuamista. Eipitäs kyllä ahistaa tuolla 18mm putkella.
|
On kyllä ammattimiehen vikkaa. Tuo taivutus ei niin helppoo ole mitä näyttää.
|
Näyttääpäs hyvältä !
Muistas viistää nuo etummaiset korinkannakkeet nyt kun koppa on pois, antaa tilaa kasvavalle renGaskoolle jatkossa. Toinen tapahan tai olla on laikata ne irti ja kääntää toisille puolille, menee taaemmaks |
Viikonloppu..
Kiirettä pitää, mut hiukan kerkisin lauantaina G:n kimppuunkin..
Kuskin puolen helman kerkisin silppuamaan ja palkin hitsuutteleen kiinni: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166290 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166289 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166291 Sit tulppasin muutaman ylimääräsen reiän takakulmasta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166294 Hitsaaminenkin onnistu nyt pirun hyvin! Viikolla investoittin kaikki maskin linssit ja suojamuovit uusiksi, niin ero on kuin yöllä ja päivällä!! :eek: :) Ei sitä oo huomannutkaan, kuinka huonoksi se on mennyt kun pikku hiljaa huonontunut.. Sunnutai menikin isää juhliessa ja käyttiksen renkaita vaihdellessa. Eli autohan on Jeep Grand Cherokee -00 V8. Oon ihmetellyt kun monttuun ajaessa kolahtaa etupäässä ja jotenkin sain paikallistettua vian kallistuksen vakaajan korin puoleisiin pusliin. No osat vaihtoon, pikkasen olikin kumia hävinnyt :eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166296 Tuntuu et ajokäytöskin parani huomattavasti.. Auto on jälleen pehmee ja hiljainen ajettava, kuten Jeepin kuuluukin olla.. :) |
TÖTTÖRÖÖ!!!
Ei, tämän projektin kanssa en oo luovuttanut... Vuosi 2015 meni täysin töitä tehdessä, mutta nyt vuodenvaihteessa on ollut harrasteaikaa..
Mutta asiaan. Pientä edistystä projektissa on tapahtunut! :) Välipäivät tuli hiottua koppaa ja se sai uuden vuoden kunniaksi värin päällensä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187143 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187149 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187148 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187146 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187150 Kuten kuvista näkyy, tähän ei kittiä käytetty eikä lommoja oiottu, kun niitä tulee varmasti lisää :D Ovet maalataan seuraavassa erässä ja lopuksi lokasuojat ja konepelti, kun koppa on rungolla ja osat sovitettu. Pakkasta kun on reippaanlaisesti, niin aloin kasaan kopan sisutaa, ettei tarvii mennä ulos äheltään sitä rungolle :p Ensin askartelin väliseinän ja siihen päävirtakytkimen paikalleen: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187152 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187154 Sitten asensin tavaratilan välipohjaa/vetolaatikkoa varten, huonekaluputkesta tekemäni rungon: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187151 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187155 Ja siihen vaneroinnin kiinteän osuuden: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187139 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187142 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187141 Tuohon avonaiseen osaan tulee vielä vanerinen luukku. Luukun alla tulee olemaan 75Ah Optima Yellow Top (hankittu), lisälaitteiden sähköt ja kompressori. Tämmöstä tälläkertaa.. JATKUU! |
Minkä laturi toi on?
|
Hienoa !
Just yks päivä muistelin että joku puuhaili hydrauliikka Geetä, mutten muistanut enkä löytänyt kuka. |
Lainaus:
|
tapahtuu ihmeitä!
1,5 vuotta ne olivat erossa toisistaan, mutta tänään ne kohtasivat!:)
Kori kärryllä nostuirlle ja koko yhdistelmä ilmaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=189568 Liinoilla suulin kattoon roikkumaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=189569 Ja runko alle ja kori niskaan. 1" korinkorotuksen siihen tein hytrauliputkia varten, mutta olis varmaan voinut jäädä ilmankin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=189570 Vuoden alussa heräs epäilys, että tuo 9500 Mile Markker saattaa olla liian kesy vinssi mersuun. Palstalla, puoli vanhingossa tuli vastaan CF Linen vinssitarjonta ja kaupat 15.000 Runvan hytikkavinssistä syntyi aika helposti :) Kuva ei ainna ihan täyttä totuutta, mutta vinssien järeydessä on ihan mieletön ero: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=189567 Tämmöstä tälläkertaa.. |
Magee väri kyllä täytyy myöntää!:D
|
Tyylikkään näköistä! Viitisen vuotta sitten täälläkin oli tallissa G ja sama väri mielessä. Nyt pajalla hdj ja edelleen samat värit mielessä.
|
Se on vain vaarallinen väri... alakaa nimittäin vuotamaan öljyä mitä ihmeellisimmistä paikoista. 😀😀
|
Pikkasen edistystä
Homma on täs pikkuhiljaa edennyt... Paljon on kaikkee pientä näperretty, mikä ei juuri päällepäin näy.
Muutaman jarruputken askartelin uusiksi ja ilmasin koko järjestelmän. Täytyy sitten, kun mese taas liikkuu, katsella tarviiko jotain jarrua vielä herkistellä.. Maltoin viimein investoida tämmöseen paineilmalla toimivaan ilmauslaitteeseen. Yks parhaista ostoksista vähään aikaan, nesteet vaihtu jailmat lähti niin kätevästi ja siististi :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=190506 Kytkimen letku ja putket tuli uusittua ja ilmattua. Vasen lokari ilmesty paikalleen, niin pääsi sähköjä yms. ripotteleen konehuoneeseen. Uusin runkoa pitkin takavaloille menevän kaapelin kokonaan ja korin ja rungon väliset liittimet tuli myös tehtyä uusiksi. Hydrauliikkasäiliö löysi paikalleen maalattuna ja hydrauliikan paluuletkun reittiä suunnittelin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=190510 Sunnuntaina tarttis tankki tiputtaa irti ja huuhdella kunnolla pois kaikki vuosien saatossa kertyneet roskat. Hydrauliikkapumpun asennus menee uusiksi. En luota kiilahihnoihin, etteikö ne alkaisi luistaan, kun ollaan syvällä kurakossa. Odottelen SKS Mekaniikalta tarjousta kardaanista, jolla pumppu kytketään suoraan kampiakselin päähän, vinssin yläpuolelle. Vinssin petiä täytyy myös alkaa suunnitteleen viikonloppuna :) Syyläri menee myös uusiksi, kun täytyy löytää matalempi, eli turhaan tuli siihen askarreltua sähköflekti.. |
On kyllä komeen näköstä puuhastelua 👍 kerkeekö valmistuun helatorstaiks ?
|
Lainaus:
Ai niin, Vanha Mile Markkerin vinssi eksy Zetroiin juontovinssiksi. Toimii langallisella ja langattomalla kaukiksella. Toimii pirun hyvin, litrat just sopivat traktori tyhjäkäynnillä. Muutamama täyspitkä ranka kulkee mukavasti jo nopeella vaihteellakin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=190504 Hyvä ettei henki lähteny ton asennuksessa.. Seisoin kauhassa ja nostin vinssiä ja petiä paikalleen tohon poikkipalkin päälle, niin vahingossa nojasin tohon kauhan laukaisuvipuun. Jalat lähti alta ja makasin kauhan pohjalla mahallani.. Onnkes vinssi tippu traktorin ja kauhan vliin, eikä mun niskaan.. |
Näpertelyä
Viimesen viikon aikana on tulut kaiken näköstä pientä näprättyä:
-Tankki putsattu, kareasuodatin asennettu -Lukkojen letkut ja putket kunnossa, järjestelmä ilmattu kokonaan -Hydrauliikkapumpun asemointi päätetty ja osia piirretty ja tilattu -Vinssipeti hahmoteltu nokalle -Sähköjä vedetty -Hydrauliikan letkut löytänyt pikkuhiljaa paikkansa - Yms. kaikkea pientä Näistä ei oikeen oo kuvia tarttunut puhelimemen, mutta koitan lähipäivinä napsia, kun pääsee taas tekeen.. |
Lainaus:
Henki lähtee varmasti myös vaijerin katketessa. Tulee silmänräpäyksessä lasista sisään jos katkeaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
DO DI!
Mersun ympärillä on viime viikkojen aikana tullut varmaan toista sataa työtuntia vietettyä. Kova oli rypistys, että olis päässyt muiden tamperelaisten kanssa Helatorstaita viettään Itä -rajan taakse, mutta liikaa jäi kaikennäköisiä pikkuhommia kesken ja pyöränpulttien kanssa ollut pikkasen ongelmaa..
Mutta mese on nyt leimassa! Kovaa testiajoa ja pikkuhommien viimeistelyä iltahommina, niin lähetään sit seuraavaan reissuun :) Tässä vähän kuvatuksia tän hetkisestä kuosista: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192338 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192339 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192340 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192341 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192342 Peräluukkuun täytyy vetolaatikko vielä askarrella kannen alle ja sisuta kaipaa verhoilua, niin pysyis pahimmat melut auton ulkopuolella. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192343 Tabletille tuli teline keskelle kojelautaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192348 Syyläriksi tuli loppujen lopuksi jo Jeepissäkin käytössä ollut iso alumiinisyyläri. Maskin tein uusiksi, niin mahtu syyläri mahdollisimman eteen, jolloin jäi tilaa hydrauliikka-asennuksille. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192347 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192344 Eli hydrauliikka ottaa voimansa suoraan kampiakselin päästä. Hihanpyörän pulttijakoon istutetiin akselitappi, johon tuo sakakrakytkin on asennettu. Pumpun ympärille kyhäsin tuollaisen magneettiventtiilin, niin saa osan öljyvirtauksesta hullunkierrolle, kun painetta ei tarvita ja osa menee aina venttiilipöydän ja suodattimen läpi. Alustaksi tuli 2" korottavat Dopinssonin jouset ja iskarit. Yllättävän mukavan tuntuiset ajella. Etupäähän vois metsästää vielä 1" korotuspalat jousen väliin.. Tämmöstä tälläkertaa. Pistän lisää tarinaa, kun noita kaikkia pikkuhommia ehtii tekemään. |
Hienoa että tämä on jo melkein valmis.
Peukkuja |
Hienolta näyttää, mikä renGaskoko ?
Imevien flektien ja syylarin väliin verkko, ritilä tms. suojaamaan syylaria flektien lavoilta, jos syvään ajaa ... |
Upee lopputulos !! Perkule... joku alusta kelpais itellekki.
|
Lainaus:
Mahtaakohan tarvita verkkoa, kun flektit on kiinnitetty 2 cm korkeeseen tuulitunneliin, joka on taas kiinni syylärissä? (kuva ajalta, kun ko. syyläri oli jeepissä katolla): http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=138811 |
Sivu luotu: 17:23 (GMT +2). |