![]() |
Apuva! Syylärin ehjääjää?
Olin tosimies ja asensin. Asensin sen verran voimalla, että sain syylärin puhki. Pitäs vissiin tinata.
Oiskohan Joensuussa joku sälli, joka järkihintaan moista tekee? Vai pitääkö ruveta ite tinaamaan? Ainoa tinaaminen, jonka taidan liittyy alkoholiin. Voishan tuon oikeasti itsekin kai tinata, mutta se pitäs pystyä kans testaamaan, että ei vuoda. Ei se oikein taida kotikonstein onnistua. Ja paikalleen laitto ei ole vaihtoehto. Sen verran *****mainen on irrottaa jos vuotaakin sitten. Kuka? Missä? Anyone? Ja jos yhtään auttaa, niin Discovey II on romu. Tuskin auttaa. |
Onkhan korjattava kohta kuparia, alumiinia vai muovia?
Kupariahan voi juottaa vaikka tuttu putkimies. Tiiviyden kokeilee vesialtaassa ilmalla, kehittelee käypäset tulpat ja mistä saa ilman sisään vaikka rengaspainemittarilla. Ei sitten kiloa enempää mielellään. |
Alumiinia on.
Niin totta...vesiallas...eipä taas lahopiä tajunnu :D Lainaus:
|
Toivottavasti sielläpäin Suomea on työ halvempaa kuin pääkaupunkiseudulla.. viimeksi kun kysyin syylarin korjausta jokunen vuosi sitten, niin halvemmalla olisi saanut kokonaan uuden syylarin maailmalta tilaamalla. Pari pajaa ilmoitti suoraan, ettei me mitään korjaata (mainostivat itseään jäähdytinhuolloksi :D ).
|
Kiteellä, Puhokselta Kiteen keskustaan menevän tien varrella on ainakin ollut asiantunteva jäähdyttimien korjaaja. Firman nimeä en muista tähän hätään.
|
Jäähdytin ja konekorjaamo rouvinen on se kiteen paikka. Ainut kuka tekee lähelläkään joensuuta.
|
Juu tuosta Kiteen paikasta kuulin muualtakin. Kuukkeli antaa pari tulosta Joensuusta. Pitää huomenna soitella.
|
Jäähdytinkorjaamo korjasi alumiinisen ilmastoinnin kennon liimalla, maksoi 15€ ja korjauksella oli perävalo takuu. Toimi seuraavat 3v jotka auto oli käytössäni.
Ja ilmastoinnissa on sentään lähemmäs 20bar niin luulisi syylärinkin pitävän. |
Lainaus:
|
Kyseessä oli sitten jokin erikoisliima ,ettei joku lähe koittamaan erikeepperillä.
|
Lainaus:
|
Paketti pistetty menemään Kiteelle, kun en ehdi viemäänkään. Ens viikolla selviää, jotta miten käy. Eihän tuo iso reikä oo, mutta tarpeeks iso.
|
Jos liimalla joku haluaa koittaa korjata noita jäähdyttimiä, niin itse käyttäisin MMA 2-komponentti liimaa. Joku aika sitten liimasin laturista korvakon joka oli murtunut kokonaan irti. Vieläkin on kiinni ;)
|
Tinaamalla olisin itse kokeillu :) mut tosiaan jos on v irrottaa niin sitten vähän vaikeeta jos vuotaa.
|
Kiteellä(jäähdytin ja konekorjaamo rouvinen) käytin LJ:n syylärin paikattavana. neljä reikää paikkas, joista puolet oli tyyliin ''tuosta hajoaa seuraavaksi'' ja hitsas ylävesiletkun ''kaulan'' kuntoon.
Velotti työstä 70€. Syyläri sinne, ja totes että käykää odotellessa tutustumassa johonkin kiteen kebabmestaan. Käytiin kebabilla, ja kun mentiin takaisin niin hitsattu, koeponnistettu ja maalattu syyläri odotteli tiskillä. :) Joensuussa on myös yksi kaveri joka hitsaa ja korjaa noita oman päivätyön ohessa, muttei koeponnista... Eli pitää olla esittää mistä vuotaa, hän paikkaa ja itse saat hoitaa ponnistuksen. Hintakin on sitten sitä mukaa, että passaa ''työttömän'' käyttää hyödyksi... :) Ja jos on alumiinisyyläri, niin tiedän vähintään pätevän hitsarin alumiinille.... |
kyllähän noita pystyy itsekkin korjaamaan jonkuverran, hakee suolahappoa apteekista ja putsaa sillä vuotavan kohdan ja tinalla sitte vaan umpeen.
janhan jäähdyttimen korjaus on väillä vähän semmosta... no joo, ne kun tuppaa oleen sisältä tukossa ja teho heikentynyt, sitte kun rupeaa vuotamaan niin tarkkaan kannattaa harkita laittaako siihen puolet uuden hinnasta rahaa jos joutuu jossain muualla korjauttamaan |
Tähän pakko mainostaa palvelevaa jäähdytinkorjaamoa Lahdessa, jolle mikään homma ei tunnu olevan "eikäy eionnistu". Kaikki hommat tuntuu maksavan sen 50e, homman suuruudesta riippumatta. :) Viimeksi LJ:n syyläriin täyttökorkin siirto RJ:n syyläristä, yhden vuotokohdan paikkaus, koeponnistus ja syylärin maalaus sen 50e.
http://www.fonecta.fi/yritykset/Laht...rjaamo+Oksanen |
Äläs nyt, viimeks makso Suburbanin syylärin korjaus 70€. Tosin tinaamista oli aika paljon, oli erään tollopelottoman (ei nimiä..:) ) asennuksien jäljiltä 16" sähöflekti pyrkinyt kennosta läpi.
Oksanen on ns. lajinsa viimeinen tällä suunnalla, eikä oo enää mikään teinipoika... kait se täytyy ruveta opettelemaan totakin hommaa että sais edes noi omat romut parsittua kasaan... |
m en silti viitsinyt edes harkita maksaa 50-70€ + kuskauksia jeepin vanhan syylärin paikkamisesta kun uus maksoi alta satasen rokkiautossa... toki siis tapauskohtaista ja hienoa että korjaajia vielä löytyy
|
Mitä itsellä on kokemusta noista tarvikesyyläreistä niin mielummin korjauttaa vanhaa(olettaen että se on alkup. eikä tarvike myös) kuin tommosen tarvikkeen laittaa.
|
Lähetin Kiteelle korjattavaksi. Arvioi hinnaksi 50-60e. Lähetys maksoi alle 20e. Koeponnistus yms kuuluu diiliin. Suits me.
Ja siis uutta syyläriä en tuollaisen pienen reiän takia viitsi ostaa, kun hinta on kolminkertainen joka tapauksessa. Ja syylärihän on muuten hyväkuntoinen. Ei ainakaan ulkosesti mitään vikaa, eikä sisältä mössöä tullut vaikka huuhtelin. Totuus voi toki olla toinen. Ja siis tuo vuotohan tuli oman kohelluksen seurauksena, ei korroosiosta johtuen. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jutun aloittajalla on alumiinisyyläri, pysyykö tina siinä?
|
Lainaus:
Siis tuo perinteinen "juotostina" on muistaakseni jotain suuruusluokkaa 37/63??? seoksella tinaa ja lyijyä, ja toimii paljon paremmin, kuin nykyiset "terveystinat". Ja noiden alumiinien juottamiseen on "toisesta rullasta" siis tuo "tina-" ,millä juotan esim. ilmastoinnin putkia, on eri rullassa, ja eri tinaa, kuin kuparin jouttamiseen oleva tina. Ja alkuperäiseen kysymykseen: Tuo ohut alumiini (koostumus tuntematon) on aika vaikea hitsata, juottaminen helpompaa,... erityisesti jos pinnat puhtaat? p.s minulla oli tuosta 4-matic mersusta laatikon öljyn jäähdytin rikki (siis se noin A4-5 kokoinen kenno alkoi vuotaa, ja oulusta ei löytynyt apua asiaan, koska kyseessä oli öljyinen,,,) Uutta tarviketta tilalle, ja satanen letkuihin. Ja tuolla "alumiinitinalla-" nuo alumiinin juotokset on onnistunut, toki vaihtelevasti... |
Ite korjasin n.kuukausi sitten alumiinisyylärin kemiallisella metallilla. Kyselin sille tinausta/hitsausta ja kaikki paikat meinas ettei onnistu. No korjaus on pitänyt ainakin vielä hyvin, tosin hyvin sai puhistaa ja karhentaa että pysyy paikka paikoillaan. Näytti olevan jopa paketin kyljessäkin syylärin kuva joten luulisi kestävän jäähytin nestettä..
|
Kemiallisen metallin käyttö on aika lähellä liimaamista, koska se on suurimmaksi osaksi epoksia.
|
Protig Oy Parrutie 18 Joensuu.0405049208
Onnistuu alumiinit, silumiinit yms. |
Jäähdytinpalvelu M. Vuorinen Hämeenlinnassa teki minulle custom-välijäähyn ja myi uuden jäähdyttimen nokalle. Hyvin on kumpikin toimineet ja kestäneet.
|
Lainaus:
|
Se voi olla kolme jotka osaa oikeesti ennakoida ja valmistella toimenpiteen. Vissiin todella tarkkaa ainetta epäpuhtauksista, juurikaasuista jne...
|
Laukkasen Supervinssin korjaus.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165995 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165994 Ois hionu enemmankin = siistimmaksi, mutta sanoin , etta kelpaa mulle.:) |
Joo unohtu tänne pistää, että syyläri on korjattu.
Lähetin Kiteelle jäähdytinhuolto Rouviselle. Kaiken kaikkiaan tais tulla maksaa jotain 80-90e väliin, kun matkahuollolla kulki. En jaksanu ite ajaa :D Joensuuhun yritin tuonne Protigiin soitaa, mutta en muistaakseni saanu koskaan kiinni sitä. Ei sinänsä merkitystä, kun syyläri on kunnossa ja kestää. Tinattu ja koeponnistettu. Ja nopea palvelu. |
reissun päällä jouduin syylärin korjaamaan, oli maajohto hieronut puhki.
biltemasta bräkleeniä ja super-epoksia ja arkki santapaperia. karhennus, putsaus ja vähän puukolla vielä kennoa raolle ja ruuttaus sisälle ja painaa vähän kasaan että varmasti leviää ja sitten vähän myös ulkopuolelle pine kakku. hyvin kesti puolisenvuotta mitä auto minulla oli, myydessä jaksoin viimein vaihtaa ehjän syylärin tilalle.. noin kympin korjaus plus tietysti nesteet lisäksi.. |
Sivu luotu: 11:00 (GMT +2). |