Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   "Bee-Doo" eli Jeep Willys Overland FC-170H vm-61 & Jupiter vm-67 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127760)

mparty 17.09.2014 21:28

"Bee-Doo" eli Jeep Willys Overland FC-170H vm-61 & Jupiter vm-67
 
19 Liiteet
Nyt kun tämä siirtyi Jeeperiltä minulle niin perustetaan kokonaan uusi projekti threadi.

Eli tuli hommattua pihaan Jeep Willys-Overland FC-170H vm-61.

Nykyinen tekniikka:
- moottori 226cid L6 "Super hurricane"
- T90 + Dana 18
- akselit Dana44 ja Dana53, 4.88 välityksillä, ilm. ei lukkoja
- > kokonaivälitys luokkaa 33 ja risat... :(
- kokonaispaino 3700kg ja omapaino 1960kg, ei mikään mahottoman painava, kuorkin papereilla

Ajatus olis noin niinku suurinpiirtein että korin 'entisöis', runkoa muokattas vain hieman ja loput eli tekniikka, alusta, jne. tehtäs maastoon eli ihan mitä vain tarttee.

Tavote olis rekisteröidä N2G:ksi eli maatokuorma-autoks.

Jotain alustavaa listaa isommista tekemisistä:
- korin ruostekorjaukset, jne.
- nykyisen lavan ja muiden 'ylimääräisten' osien hävitys
- rungon lyhennys, puhallus ja maalaus
- akselit pitänee vaihtaa sellasiin mihin saa vähän paremmin lukot (Dana60? 14bolt?)
- moottori ja laatikot pitänee vaihtaa myös jos aikoo saada tuota kokonaisvälitystä paremmaks...
- 6V sähköt ? tekastaan uusiks 12V ja uusilla piuhoilla
- jos pientä korotusta ja isompia renkaitakin jossain vaiheessa
- kaikki paino mitä vain pystyy siirretään taakse kompensoimaan keulan painoa eli kisakuutio, akut, vinssit, syyläri, jne. menee uuden lavan takaosaan
- ohjaustehostin + hydroassari nykyisen tehotamattoman tilalle
- uus kevyempi ja kätevämpi lava
- ...

Pikku hiljaa tässä sunnitellaan eli ei ihan heti tule tämä valmistumaan :)

veli-matti 17.09.2014 21:58

jokos:D lapland trophyyn 2015 valmis

ImacInnes 17.09.2014 22:50

JEEP FC-170H
 
On se vaan hieno ja sympaattinen laite!
Tämän kehittymistä seuraan mielenkiinnolla.

t. Ismo Ämmä

Jeeper 18.09.2014 07:17

Hyvä että löytyi uusi koti tällekin :)

Sähköt on 12v, Mutta uusiksi nekin varmaan kannattaa tehdä.

mparty 18.09.2014 08:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veli-matti (Viesti 1161567)
jokos:D lapland trophyyn 2015 valmis

Ei varmaan ihan vielä ens vuodelle :D

mparty 18.09.2014 08:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 1161596)
Hyvä että löytyi uusi koti tällekin :)

Sähköt on 12v, Mutta uusiksi nekin varmaan kannattaa tehdä.

Kappas nekö on joku jo muuttanu, service manuaalin mukaan olis 6V? eikä ole vielä ehtiny mittailla mutta parempi näin.

Juu, kaikki piuhat menee vaihtoon joka tapauksessa kun ei niitä turhan paljon ole.

ajelija 18.09.2014 09:06

On se hieno
 
Mukava seurata miksi tämä vielä muuttuukaan. Motivaatiota vain projektiin :)

kallo 18.09.2014 13:18

Mersun 411 tekniikkapaketti vois passata aika nätisti.. Ja välityksiäkin piisais :) ja siihenku vielä joku vähän uudempi kone eteen :)

tare 18.09.2014 13:50

meneeks FC-180 tai FC-190 samaan mallisarjaan, ku niitä ois tehty 272cid V8 :)

mparty 18.09.2014 14:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1161664)
Mersun 411 tekniikkapaketti vois passata aika nätisti.. Ja välityksiäkin piisais :) ja siihenku vielä joku vähän uudempi kone eteen :)

Tuossa mietiskelin että jos tämä vanhus pidettäs niin amerikkalaisena kuin mahollista eli ei eurooppalaista eikä aasian tekniikkaa tähän,
johan tuossa pihalla on yks versio sangen kansainvälisestä jeepistä :D

mparty 18.09.2014 14:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 1161671)
meneeks FC-180 tai FC-190 samaan mallisarjaan, ku niitä ois tehty 272cid V8 :)

Tästä pitäs varmaan ottaa selvää miten menee, Jeeper ainakin meinas että tuo kone kävis vertailukoneeks.
V8 vois olla ihan hupaisa tässä laitoksessa vaikka pensselien pesuaineella käykin :)

mparty 18.09.2014 14:30

Se voi olla että eka versio tästä tulee ajoon nykyisellä tekniikalla, jos noihin periin yrittäs löytää lukot ja maastokumeiks vaikka jotkut 35/16 pökkeröt.
Eihän se mikään mahoton peto maastossa olis mutta omanlaisensa kuitenkin.

Pistäs rekisteriin kun korityöt tehty ja nykyinen tekniikka käyty läpi ja sitten joskus kun törmää sopiviin akseleihin ja tekniikkapakettiin päivittäs ne hieman paremmaks...

Mutta katotaan nyt kuinka kauan tuon korin, jne. kuntoon laittaminen ottaa aikaa ja mitä sen homman aikana tapahtuu muuta :)

Ei ihan heti pääse tuon kimppuun kun on vähän noita talohommia vielä tälle syksylle kesken, hiace pitäs hitsata ja Chedarikin taas huoltaa/kunnostaa
ennen kuin tämän siirtäs talliin...

temmi_hoo 18.09.2014 21:45

Voishan sen vanhan liiton kasin panna syömään pirtua jollei putsausaineet kelpaa :) Tai sitten pierukaasua. Tulis vähän vastapainoa kabiinille.

mparty 19.09.2014 15:47

14 Liiteet
Pitihän se vähän puuhailla kun talli on varattuna muihin hommiin ja ylimäärästä aikaa sattu olemaan :D

Ensin lähti lavalta varaosat talteen ja sitten bobbarilla läksi itse lava:

Liite 52563Liite 52564Liite 52565Liite 52566Liite 52567Liite 52568Liite 52569Liite 52570

Seuraavaks iso rälläkkä ja puukkosaha käteen ja ylimääräiset rungosta, 'alleajosuojat' sivuilta ja alkuperäinen tankki mäkeen:

Liite 52571Liite 52572Liite 52573
Jotain pientä jäi runkoon vielä siistimistä mutta isoimmat lähti nyt. Takaylitys on nyt minimoitu vankkurijousille, takimmaisin poikkipalkki pitää hitsata
takas kunhan runko on ensin puhallettu puhtaaksi, mutta muuten lisää pituutta ei pitäs tulla.

Oli tankissa jotain hieman epämääräistä ruskeaa 'bensaa' muutama litra, voi olla että ei edes palas tuo 'bensa' vaikka yrittäs :D

Siinä sitä nyt on romua oottelemassa kierrätystä, tuo koukku nytkineen pitänee napsia talteen, muut taitaa mennä romunkeräykseen:

Liite 52574Liite 52575

Rungosta löytyi jonkinlainen ruotsalainen moottorinlämmitinkin, pitänee kattoa toimiiko :)

Liite 52576

Jos sitä seuraavan kerran kun on aikaa riisuis tuota konttoria pikku hiljaa, tavote olis saada kori, runko ja tekniikka vielä erilleen
tälle syksylle että rungon voi puhaltaa ja maalata talvea silmällä pitäen. Samoten saa korin talliin paikkailua ja muutoksia varten.

Tuli tuossa myös eilen tunkattua taka-akseli ilmaan ja pyöriteltyä renkaita, renkaat pyörii samaan suuntaan eli tuossa takaperässä
vois ilmeisesti olla alkuperäinen kitka jopa paikoillaan tai sitten kemppi :D Tuo selvinnee kunhan joku ilta avaan tuon perän kopan...

mparty 19.09.2014 19:29

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1161936)
Tuli tuossa myös eilen tunkattua taka-akseli ilmaan ja pyöriteltyä renkaita, renkaat pyörii samaan suuntaan eli tuossa takaperässä
vois ilmeisesti olla alkuperäinen kitka jopa paikoillaan tai sitten kemppi :D Tuo selvinnee kunhan joku ilta avaan tuon perän kopan...

Iltapuhteena valosan aikaan tuli sitten takaperä avattua ja kitkahan sieltä tuijotti takas :)

Liite 52582

Eli tämän vehkeen ekaan versioon jos tuon kitkan nyt vain kirrais 'hieman' tiukemmaks ja eteen hommais 100% lukon niin
eiköhän niillä sen aikaa ajele että löytyy paremmat akselit ja tekniikka siihen seuraavaan versioon...

ImacInnes 19.09.2014 19:52

Kärry??
 
Saiskos tuosta lavasta tehtyä peräkärryä?
Olis komia.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1161936)
Siinä sitä nyt on romua oottelemassa kierrätystä, tuo koukku nytkineen pitänee napsia talteen, muut taitaa mennä romunkeräykseen:


mparty 19.09.2014 19:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1161992)
Saiskos tuosta lavasta tehtyä peräkärryä?
Olis komia.
t. Ismo Ämmä

No periaatteessa, onhan ne noista kärryjä tehneet ameriikassa... Pittää kattoa jos tuolle löytyy paikka mihin pistää talteen
ja miettiä sitten joskus jatkoja tuolle.

ImacInnes 19.09.2014 20:02

Kärri!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1161994)
No periaatteessa, onhan ne noista kärryjä tehneet ameriikassa... Pittää kattoa jos tuolle löytyy paikka mihin pistää talteen
ja miettiä sitten joskus jatkoja tuolle.

Hienoa, Ite en raaskis kun mätää Jeep osaa heittää poijjes.
t. Ismo Ämmä

ZeiZei 19.09.2014 21:38

Juu, laita talteen jos mahdollista, tai ainakin ota mitat lavasta.

Tuossa bussimallin projekti "vastarannalta" Uumajasta:

http://www.garaget.org/mypage/galler...079&album=3489

Raajärvelle täytyy järjestää joku vuosi safari näille vanhemmille vehkeille. Sais vain oman S1 liikkeelle...

mparty 20.09.2014 18:37

7 Liiteet
Pikkusen ehti tänään tuota purkamista jatkaa, kaikkea pientä irtosi talteen päiväseltä. Etupuskuri ja putkiviristys lähti mäkeen
ja tuskin tulee takas, pitää kattoa tekeekö tuohon nyt palkki- vai putkipuskurin sitten joskus.

Liite 52615Liite 52616

Konehuone näyttää ihan mielenkiintoiselta, kunhan saa korin pois päältä niin pääsee paremmin näkemään mitä tuolta löytyy:

Liite 52621Liite 52622

Jonkun verran ehti sisältä purkaa, huomenna varmaankin jatkuu kunhan saa muut hommat pois alta.

Liite 52617Liite 52618Liite 52619

Tuli myös tarkistettua etuperän lukon olemassa olo eli tunkkasin akselin ilmaan ja pyörittelin renkaita, pyörii eri suuntiin eli ei käynyt
tuuri, ei ollu valittu etulukkoa optioista tähän jeeppiin. Nyt kun nämä akselit ei jää pitkällä juoksulla alle pitäs päättää laittaako minkä
lukon tuohon etuakselille... Lock right tms. olis budjettiratkaisu, mutta katotaan nyt.

mparty 21.09.2014 18:38

3 Liiteet
No niin, taas sai vähän puuhattua terassin teon, tallin siivouksen ja rouvan auton korjauksen jälkeen Jeepulankin parissa.

Pikasesti ehin kojelaudan, kuskin oven kahvat ja pahvit ym. pikku osaa riisumaan, ensin meinasin että dokumentoin nuo olemassa olevat
sähkökytkennät mutta on sen näköistä virittelyä että uusiks menee kaikki joten eipä tuolla dokumentoinnilla niin väliä :D

Liite 52665Liite 52666Liite 52667

Pikku hiljaa konttori tyhjenee... Jonnin verran vielä purkamista ja voi alkaa ihmettelemään miten tuo kori irtoaa rungosta...

offi_äijä 25.09.2014 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1162508)
Pikasesti ehin kojelaudan, kuskin oven kahvat ja pahvit ym. pikku osaa riisumaan, ensin meinasin että dokumentoin nuo olemassa olevat
sähkökytkennät mutta on sen näköistä virittelyä että uusiks menee kaikki joten eipä tuolla dokumentoinnilla niin väliä :D



kannatta niitä edes yrittää dokumentoida niin on jotain mallia kun rupee uusia tekeen.:cool:

mparty 25.09.2014 18:56

8 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offi_äijä (Viesti 1163475)
kannatta niitä edes yrittää dokumentoida niin on jotain mallia kun rupee uusia tekeen.:cool:

Joitain kuvia tuli otettua mutta ei tuo hirveen monimutkaiselta näytä kaaviona :)

Liite 52821

Pikku hiljaa purkaantuu, kohtuu hyvin lähtee pultit ja ruuvit iskevällä koneella irti. Lämppäri, rattiakseli, ja laatikoiden vivut varmaan isoimmat
mitä on jäljellä:

Liite 52822Liite 52823Liite 52824Liite 52825Liite 52826Liite 52827Liite 52828

Kyllä se tästä näemmä purkaantuu osiin, varmaan siihen mennessä purettu tuossa rinnalla kun saa Hiacen hitsattua ja CheDarin korjattua/huollettua
niin sopivasti talli vapautuukin tätä varten.

Tuli tuollaset älyttömän kalliit takavalot :D jo hommattua ku passaa minusta hyvin noihin etuvaloihin:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...alo-LED-42238/

Tuoppo 26.09.2014 10:37

Kyllä sä voisit kuitenki jättää ton orginaali lavan ja muokata siitä sopiva, tuo sopis vaan nii loistavasti tyyliin. Eihän tossa muutenkaan näytäis olevan pahasti ruostetta, vois olettaa et noin vahasta autosta puuttuis ainaki puolet pelleistä :D

tiku83 26.09.2014 11:33

ihan selvästi vaatisi v8 koneeksi ja moginakselit :)

mparty 26.09.2014 11:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 1163711)
Kyllä sä voisit kuitenki jättää ton orginaali lavan ja muokata siitä sopiva, tuo sopis vaan nii loistavasti tyyliin. Eihän tossa muutenkaan näytäis olevan pahasti ruostetta, vois olettaa et noin vahasta autosta puuttuis ainaki puolet pelleistä :D

Itse asiassa olen tässä jo vähän samaa pohtinu, pienellä muokkauksella tuosta saattas ihan fiksun saadakkin :) Jep, kohtuu terveeltähän tuo näyttää
ikäänsä nähden.

mparty 26.09.2014 11:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 (Viesti 1163721)
ihan selvästi vaatisi v8 koneeksi ja moginakselit :)

No V8:n vois laittaakkin tulevaisuudessa jos vain konttorilta herkeää lupa, moginakseleita ei varmaankaan, pidetään tämä ameriikkalaisena eli
dana 60:set ehkä jos sattuu jostain löytymään sopivaan hintaan sitten joskus... :D

Jeeper 26.09.2014 12:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1163724)
dana 60:set ehkä jos sattuu jostain löytymään sopivaan hintaan sitten joskus... :D

Jos ei muualta, Niin tuolta ainakin:
http://www.ebay.de/itm/Vorderachse-A...item3a7ce82651

mparty 30.09.2014 19:00

8 Liiteet
Nyt olis sitten irroteltu rattiakseli, lämppäri, vaihdelaatikon vivusto, jakolaatikon vivusto, puskurin kiinnikkeitä,
jarruputkia, kaasuvaijeria, piuhoja, pyyhkimien mekaniikka, ym. sälää pois hytästä.
Nyt ei pitäs ilmeisesti olla kuin neljällä korinkiinnikepultilla hyttä enää kiinni... Katotaan joskos ehtis tällä viikolla vielä
kokeileen hyttää nostamaan pois rungolta niin pääsis loput tekniikan purkamaan rungosta ja miettimään hiekkakylpyä...

Liite 52998Liite 52999Liite 53000Liite 53001Liite 53002Liite 53004

Vähän on ihmettänyt tuo peltipatti kuskinpenkin vieressä konehuoneen kyljessä, mutta sekin selvis, laturihan sen alta löyty.
Lieneekö orkkis vai oisko tuo ruåttin puolella lisätty tuomonen patti isompaa laturia varten.

Liite 53005Liite 53003

Hiacenkin hitsailun jos sais tällä viikolla selväks niin sais tuon nuoremman Jeepin talliin huoltoon... ei olis sitten enää kaukana että saa Jeepulan säänsuojaan ja pikku hiljaa osia uuteen uskoon :)

mparty 01.10.2014 15:25

8 Liiteet
Oli sen verran komia keli ulkona iltapäivästä että pitihän se käydä koettamassa hyttää vierottaa muusta tekniikasta :D

Ihmeen helposti tuo kävikin, korinkiinnikkeiden pultit poikki rälläkällä/paineilmasahalla, norsu kiinni liinalla ja eiku tunkkaamaan...
CheDari avuks vinssaamaan runko pois hytän alta ja siinäpä se, ilman suurempaa rytinää ja dramatiikkaa ihme kyllä :D

Liite 53015Liite 53016Liite 53017

Tuomonen mahottoman iso ja tehokkaan näköinen kone sieltä paljastu...

Liite 53018Liite 53019Liite 53020Liite 53021Liite 53022

Jossain vaiheessa sitten runko talliin että saa nostaa moottorin ja laatikot talteen ja pääsee tyhjäämään loput rungosta.

Päätin että tähän tulee sitten hytikkavinssit eteen ja taakse, ihan vain sen takia ettei ole moista vielä tullu toteutettua :p
Eli jossain vaiheessa pitäs ruveta ettimään tietoa mitä tuota varten tarttee, minkä kokoinen pumppu, hytikkasäiliö, jne.
Pumppu tulee kampiakselin päähän kun syyläri siirtyy lavan takaosaan niin koneen eteen jää tosi hyvin tilaa.

mparty 07.10.2014 20:08

3 Liiteet
Tässä viime päivinä/iltoina on runko pikku hiljaa ilmestynyt tuolta näkösälle, tänään nostin moottorin ja laatikot pakettina pois.
Tarkotus olis tekasta tuolle moottori - laatikko setille putkesta teline jotta sen säilytys ja rassailu olis vähän helpompaa.

Vielä iskarintolpat, bumpstopit, käsijarruvaijerin kiinnikkeet ja yks lämppärin kiinnike irti ja runko alkas olemaan puhallus ja maalaus kunnossa.

Liite 53168Liite 53169Liite 53170

Akselit irtoaa vielä jos ne halutaan pois puhalluksen tieltä, mutta jos ei niin 'rullaavana' mennään hiekkakylpyyn.

Eli seuraavaks tuolle moottorille se teline ja ehkä joku samanlainen rullaava teline korille että saa senkin suojaan ja työn alle helpommin...

Sitten jos sitä laatikot purkas ja kattelis tuota moottoria hieman.

mparty 10.10.2014 17:13

3 Liiteet
Runko olis tuupattu ulos tallista ja se menee ens viikolla hiekkakylpyyn ja maalaukseen. Ei näin äkkiseltään näy kuin pintaruostetta rungossa
joten paikkoja ei pitäs tarvia hitsailla. Maalataan nyt kokonaan vaikka joitain juttuja pitää runkoon hitsaillakkin, paikkamaalaa sitten mitä tarttee.

Tänään tuli tekastua tuollanen ei-niin-nätti teline moottorille ja laatikoille, tuommosen virityksen ajatus oli että voi vapaasti purkaa kaikki erillään
ja niputtaa sitten kuitenkin kaikki takas nippuun samaan settiin lopuks.

Liite 53246Liite 53247Liite 53248

Jos sitä pikku hiljaa sitten rupiaa tuota purkamaan, ekana jos mittais puristukset kaikista pytyistä ja päättäs sen perusteella kannattaako kantta ruveta
availeen, voi olla että ei ihan kaikki pultit lähe katkeamatta irti jos siihen joutuu. Muuten tulee varmaan availtua kaikki ja kateltua mitä tarttee kunnostaa/vaihtaa.
Lopuks vain sitten maalia pintaan ja katotaan kauanko tuo kestää käytössä :D

Laatikoista käytän vain kopat auki ja jos ei mitään ihmeellistä näy ne menee takas nippuun ja putsaus + maalaus riittänee.

Pittää kattoa joskos tuohon vielä heftais rullat alle niin olis helppo liikutella tallissa :)

Vielä jos hytälle sais jonkun vastaavan telineen tehtyä renkailla niin sais senkin talliin ja työn alle...

mparty 11.10.2014 18:14

6 Liiteet
Apulaitteet ym tavaraa aamusta purettu pois koneen ympäriltä ja sieltähän löytyi lättäpää kone kaiken sen keskeltä :)
On se vaan kätevän näköinen systeemi :D

Liite 53277Liite 53278Liite 53279Liite 53280

Ennen purkua käytin tulpat pois ja startilla pyöritellen mittasin bilteman mittarilla puristukset joka pytystä, tulokset:

1 - 127 psi
2 - 137 psi
3 - 127 psi
4 - 126 psi
5 - 110 psi
6 - 120 psi

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?

Löyty tällanen hieno ameriikan systeemi pakosarjan ja imusarjan väliltä, läppä pakosarjassa joka ohjaa pakokaasuja imuilman lämmitykseen eli imusarjan pohjaan
kun kone on kylmä ja käy tyhjäkäyntiä :eek:

Liite 53281Liite 53282

Joku oli tuon rautalangalla köyttänyt pysyvästi kiinni, pitää kattoa mitä tuolle tekee...

Oli hieman pehmenny esim paisuntasäiliön iso letku, meni sormet läpi kun aloin irrottamaan :eek:

mparty 11.10.2014 20:56

Aikani kun googlettelin jenkkifoorumeita ym. niin tulin siihen lopputulokseen että antaa kannen olla paikoillaan ja ajaa tuohon Forte tai vastaavan pesun
sitten kun on takas nipussa. Ei nuo puristukset pahasti heitä tehtaan arvoista ymmärtääkseni, isoin ero on aika iso mutta ottaen huomioon että tuota
konetta ei ole hirveesti minun tietääkseni viime vuosina käytetty niin katotaan mihin nuo muuttuu kun kone puhistuu ja pääsee käymään kunnolla pitkästä aikaa...

Janne1986 12.10.2014 07:20

Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?:)

mparty 12.10.2014 08:00

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 1167854)
Eiköhän tuo läppä ole pakokaasujarru?:)

Jaa, no sitten ne on ollu pihalla jo tehtaalla :D Service manuaalista:

Liite 53289

Mielenkiintoinen viritelmä...
http://forums.offipalsta.com/data:im...AAAElFTkSuQmCC

JAMANT 12.10.2014 09:25

Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...

Jeeper 12.10.2014 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1167742)

Tulokset noin tuloksia. Mitenkähän nyt on, tartteeko tuosta kantta lähtä käyttämään irti?

Suht ok lukemat, Moottoriin oli jo vuosia sitten kaadettu löpöä pyttyihin että säilyisi.
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin.
Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas :D

mparty 12.10.2014 19:25

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 1168054)
Suht ok lukemat, Moottoriin oli jo vuosia sitten kaadettu löpöä pyttyihin että säilyisi.
Itse en silloin pyörittänyt sitä ollenkaan, Vaihdoin öljyt ennenkuin aloin yrittämään sitä käyntiin.
Muutama venttiili oli jumiutunut käyttämättömyyden takia, Ne sai aika helpolla elvytettyä liikkeelle kun L-mallisella tangolla napautti ne tulpanreiän kautta alas :D

Juu, noilla mennään. Oli aika raskaasti karstottunu paikat kun 'venttiilikopan' aukasin, katotaan miten sisäpesu nuo putsaa.

Aamusta rullailin tuota runkoa tuossa pihalla ja huomasin että etuakselin jarrut ahistaa ni pitihän se niitäkin pikasesti vilkasta.
Kuskin puoli hölläs säätämällä mutta vänkärin ei niin purin koko navan ja nappasin kengät pois ahistamasta. Positiivinen yllätys oli
että jarrujen hilppeet oli niin uudet että osissa oli tehtaan maalitkin vielä jäljellä ja pintaa yllin kyllin eli joku aiempi omistaja
on ollu reippaana ja uusinu jarruhilut :)

Liite 53350

esah 12.10.2014 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1167888)
Se läppä on kyllä tosiaan imusarjan lämmitykseen, kylmänä pakokaasut lämmittää ja kun pii-metallijousi lämpiää, se kääntää läpän niin että pakokaasut menee suoraan pakoputkeen... Ollut käytössä periaatteessa -90 asti 4.2 kuutosissa ja tais ollla kaseissa kanssa -91 asti. Ruiskutekniikkaan ei noita enää laitettu, niissä kun ei ole sitä kaasarin jäätämisongelmaa...

ooppelissa vielä 70 luvun alussa samanlainen lämmitys en muista oliko läppää mutta imusarja muistutti pohjastaan tippukiviluolaa ...:D

mparty 14.10.2014 14:44

4 Liiteet
Korille olis nyt teline melkein valmiina, pari tukiputkea jäi uupumaan kun migistä loppu kaasu ja alle pitää hommata pyörät että
tuota pystyy helposti siirtelemään paikasta toiseen tarvittaessa.

Liite 53412Liite 53413Liite 53414Liite 53415

Teline on kiinni korinkiinnikkeiden rei'istä, tuntus kestävän kun tuossa pihalla kallistelin kokeeksi yli 45 asteenkin.
Jos laittas joka nurkkaan peräkärryn nokkapyörän, sellase isommalla renkaalla olevan version niin luulis liikkuvan ketterästi pihallakin.

Tuossa telineessä hiekkapuhallus ja hitsailu pitäs onnistua suht helposti, jopa meikäläisen voimat riittää tuon kippaamiseen eri suuntiin,
ei tartte alla maata kun hitsailee :)

Hyttää kallistellessa tuli tuota pohjaa jne vähän samalla analysoitua ja on siellä aika paljon hitsaamista, mutta eipähän tässä ole kiirettäkään,
miggiliimataan kaikessa rauhassa :D

SeppoHovi 14.10.2014 18:50

Kärrynnavat on jotain 20€ kipale biltemassa ja niitä 4x100 renkaita on joka nurkassa. Ne liikkuu kivasti vaikka lumellakin. Semmoset ite laittaisin ja laitoinki korigrilliin.

mparty 14.10.2014 19:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SeppoHovi (Viesti 1168626)
Kärrynnavat on jotain 20€ kipale biltemassa ja niitä 4x100 renkaita on joka nurkassa. Ne liikkuu kivasti vaikka lumellakin. Semmoset ite laittaisin ja laitoinki korigrilliin.

Noita kärrynnapoja itse asiassa kattelinkin myös, toimis tosiaan paremmin tuossa pihamaalla. Noissa nokkapyörissä olis se hyvä puoli että vois liikuttaa
vaikka sivuttainkin helposti tarvittaessa. Näyttäs olevan biltemassa 24,90€ isommalla pyörällä + 6,49€ se holkki/teline.

mparty 17.10.2014 16:03

7 Liiteet
Tekniikkapaketin teline sai pyörät alleen, muistin että tallista löytyy moottorikelkan siirtoon tarkotettuja rulla-alustoja niin semmoset
pulttasin paremman puutteessa alle :D Hyvin toimii.

Koneen purku alkaa olla selvä, tuon enempää en tuota pure, laatikotkin on irti samoten kytkinkoppa. Tuo kytkinkoppa olikin mielenkiintoinen,
jotta sen saa irti pitää irrottaa laatikot, kytkimen kaikki osat ja vauhtipyörä :eek: Sitten vasta pääsee kopan pultteihin käsiksi mitkä löytyy vauhtipyörän takaa...
Varmaan mielenkiintoinen laittaa kytkimen hilut takas paikoilleen...

Liite 53471Liite 53472Liite 53473Liite 53474Liite 53475

Siinä sitä olis nyt iso läjä putsattavaa, läpikäytävää ja maalattavaa. Ei lopu ihan heti puuhastelu kesken :)
Tiivistesatsit moottorille ja laatikoille, öljysuodatin ja sen osia, kumityynyt uudet, jne. tilattu, kohta pääsee kasailemaan takas nippuun.

Jakopään ketjulla ei näytä olevan kiristintä lainkaan, ohjeen mukaan tuo ei ole vielä läheskään liian kulunut eli jääkööt tuokin vaihtamatta.

Liite 53476

Kytkimen rojutkin näyttää hyviltä, vaihdetaan nyt kuitenkin ainakin levy niin jää varalevy luistattelua silmällä pitäen ;)

Liite 53477

Jeeper 17.10.2014 17:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1169379)
Kytkimen rojutkin näyttää hyviltä, vaihdetaan nyt kuitenkin ainakin levy niin jää varalevy luistattelua silmällä pitäen ;)
]

Tai ostat/teet tälläisen ja laitat mehuvetoisen laatikon tilalle ;)

http://www.transmissionadapters.com/...0to%20Chev.htm

mparty 17.10.2014 17:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 1169400)
Tai ostat/teet tälläisen ja laitat mehuvetoisen laatikon tilalle ;)

http://www.transmissionadapters.com/...0to%20Chev.htm

Ei huono vaihtoehto sitten jos tuo lättäpää jää käyttöön, katotaan nyt miten kone pelaa ja millanen on käytössä :)

khonkonen 18.10.2014 21:48

Puuilossa oli ainaki ennen sellasia kottikärryn rattaita, joissa kiinnike ja pyörivät täysin 360 astetta. Oli mulla sellasen moottorikelkan säilytys telineen alla niin sai kelkkaa liikuteltua helposti.

ps. Hommaa parempi kamera. ;) :D

mparty 19.10.2014 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1169753)
Puuilossa oli ainaki ennen sellasia kottikärryn rattaita, joissa kiinnike ja pyörivät täysin 360 astetta. Oli mulla sellasen moottorikelkan säilytys telineen alla niin sai kelkkaa liikuteltua helposti.

ps. Hommaa parempi kamera. ;) :D

Pittääpä Puuilossakin käydä katteleen mitä sieltä löytyy. Osa kuvista otettu kännykameralla joka ollu taskussa eli linssi huurussa ja viimoset kuvat
otettu vähän niinku vastavaloon tallissa ;)

Pitäs jaksaa tuo järkkäri aina raahata talliin niin sais parempia kuvia joista olis itellekkin myöhemmin enemmän hyötyä jos tarttee jotakin tarkistaa
mutta ei sitä vaan aina jaksa sinne viiä :D

sisua45 20.10.2014 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1169379)
Tuo kytkinkoppa olikin mielenkiintoinen, jotta sen saa irti pitää irrottaa laatikot, kytkimen kaikki osat ja vauhtipyörä :eek: Sitten vasta pääsee kopan pultteihin käsiksi mitkä löytyy vauhtipyörän takaa...
Varmaan mielenkiintoinen laittaa kytkimen hilut takas paikoilleen...

Noinhan ne osat menee esim kuorma-autoissa, tai vaikka valmetissa.

mparty 21.10.2014 20:48

Tässä katellu noita PTO hintoja tuohon dana 18:seen ja näyttäs kohtuu halvoilta jenkkilässä, oiskohan järkeä laittaa tähän
takavinssiksi mekaaninen? Ainoa mikä tuossa epäilyttää on se ettei ittiä vinssatessa taaksepäin pysty auttamaan renkailla...
Tosin enimmäkseen kait tuolla Jeepinkin takavinssillä on tullu muita auteltua kuin ittiä.

Jeep-Antti 22.10.2014 14:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1170562)
Tässä katellu noita PTO hintoja tuohon dana 18:seen ja näyttäs kohtuu halvoilta jenkkilässä, oiskohan järkeä laittaa tähän
takavinssiksi mekaaninen? Ainoa mikä tuossa epäilyttää on se ettei ittiä vinssatessa taaksepäin pysty auttamaan renkailla...
Tosin enimmäkseen kait tuolla Jeepinkin takavinssillä on tullu muita auteltua kuin ittiä.

Mulla on automaatin jatkeena T18 ja PTO-käytössä CJ:ssä takavinssille, joka on Toyotan läpimenevällä akselilla varustettu mekaaninen. Tuolla sain just valittua pyörimissuunnan samaksi. Haittapuoli on ettei voi hyödyntää vaihteiden tuomaa vinhempaa kelausnopeutta. Katumusvinssissä rauhallisuus on kyllä ihan hyvä ja automaatilla saa ainakin tarpeeksi hitaaksi.

mparty 22.10.2014 16:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Antti (Viesti 1170725)
Mulla on automaatin jatkeena T18 ja PTO-käytössä CJ:ssä takavinssille, joka on Toyotan läpimenevällä akselilla varustettu mekaaninen. Tuolla sain just valittua pyörimissuunnan samaksi. Haittapuoli on ettei voi hyödyntää vaihteiden tuomaa vinhempaa kelausnopeutta. Katumusvinssissä rauhallisuus on kyllä ihan hyvä ja automaatilla saa ainakin tarpeeksi hitaaksi.

Mjoo, tätä pitänee harkita kummin tekee mutta näillä näkymin pitänee siis hommata tuo PTO ja jossain vaiheessa joku mekaaninen takavinssiks.
Kattoo sitten asennusvaiheessa kummin päin tuon laittaa vetämään :)

mparty 25.10.2014 14:42

6 Liiteet
PTO ostettu, moottoria ja sen osasia pikku hiljaa tässä putsailen, pesen ja maalaan ameriikan paketteja odotellessa. Luulis että noita on mukavampi
sitten kasailla kun on sentin kerros öljystä mönjää ja ruostetta hävitetty maalin tieltä...

Ei mitään maailman nopeinta puuhaa mutta etenee pikku hiljaa...

Liite 53654Liite 53655Liite 53656Liite 53657Liite 53658

Venttiilitkin löytyivät tuolta sivusta kun aikansa bensalla karstoja ja mönjää pesi pois, pitänee tehdä tälle sitten käyntikuntosena kaikki pesut
eli vesitilan ja öljytilan pesut plus vielä bensan sekaan jos pesuaineen laittas ja käyttelis puhtaaks, on sen verran tarttunu reilussa 50v tavaraa joka paikkaan...

Liite 53659

Ja tuossa koneessa nyt näkyy sitten koko auton tuleva väripaletti eli keltainen, musta ja harmaa/hopea/kromi. Keltainen hyttä maustettuna
kromin ja mustan värisillä pisteosilla, keltainen lava ja musta runko. Ja varmaan keltamustat akselit, jne.

Illasta lohkon maalaus mustaks ja siitä sitten lisää pisteosia työn alle...

mparty 25.10.2014 18:22

3 Liiteet
Pitihän se käydä se lohkokin suttaamassa maalilla vielä tänään, nyt kun tuo kuivuu voi jotain osia jo pulttailla paikoilleen, kunhan
tiivistesarjat tulee ja loput osat saa maalia pintaan vois kasata kokonaan.

Liite 53665Liite 53666Liite 53667

mparty 28.10.2014 21:15

4 Liiteet
Tuli tuossa ajankuluksi haettua läpi tuo Trafin ajoneuvo tietokanta filu ja sieltä löytyi kaks tämän mallin pikku veljeä eli FC-150:stä, mutta ei
yhtään tätä mallia eli FC-170:stä. Saapa nähä onko ensimmäinen Suomeen rekisteröity tällanen Jeeppi sitten joskus kun saa siihen kuntoon...

Naamakirjan kautta selvis että tämä on ilmeisesti ollut Ruåtsissa ilmavoimien paloautona jonka sammutusväline on ollut 800kg jauhesammutin lavalla :eek:
Tämmöset vanhat kuvat oli Robin Wennerberg löytäny sammutusharjoituksista:

Liite 53831Liite 53832

Lavan takaosan alaosassa näkyy paineilmasäiliöt joilla tehtiin paine sammuttimelle. Ilmeisesti jeepit olleet paloauto käytössä muutaman vuoden
mutta vaihdettu pois kun jauhesammutin nostanut painopisteen liian korkealle ja autot kipanneet kyljelle jos ajettu liian lujaa liian jyrkkään mutkaan :eek:

Vaikka tänään meni vapaa-aika tuon CheDarin huoltohommissa niin illasta piti kävästä kuitenkin tämänkin kimpussa kun postipoika toi paketin
tätä varten... Eli postissa saapui kärjettömän sytkän osat niin ei malttanu olla asentamatta noita pikasesti :)

Liite 53833Liite 53834

Tuli ainakin siistimmän näköistä jakajan kannen alle. Olettaen että pelaa niin ei pitäs tarvia kärkien kans enää temppuilla...

pjtk 29.10.2014 07:50

Joku muistikuva, että vanhassa V8 makasiinissa ois ollut tuon mallinen Jeep esiteltynä. Ettei ois ollu peräti paripyörillä. En pääse ite muistikuvaani varmentaan kun heitin vanhat lehdet meneen.

mparty 29.10.2014 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 1172519)
Joku muistikuva, että vanhassa V8 makasiinissa ois ollut tuon mallinen Jeep esiteltynä. Ettei ois ollu peräti paripyörillä. En pääse ite muistikuvaani varmentaan kun heitin vanhat lehdet meneen.

Voi hyvinkin olla, katoin vain tuon Trafin avoimen datan läpi, en sen kummempaa.

slipoveri 29.10.2014 12:46

Onko tuossa trafin listauksessa kaikki ajoneuvo luokat.

JAMANT 29.10.2014 13:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja slipoveri (Viesti 1172594)
Onko tuossa trafin listauksessa kaikki ajoneuvo luokat.

Ei siellä ole pakuja eikä kuormureita, on vain henkilöautot, joten ei toi siellä näkyisi muutenkaan, niinkuin ei näy yksikään Comanche!!

mparty 29.10.2014 17:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1172607)
Ei siellä ole pakuja eikä kuormureita, on vain henkilöautot, joten ei toi siellä näkyisi muutenkaan, niinkuin ei näy yksikään Comanche!!

No tämä selittää jo jotain :D Eiköhän tuo selviä viimeistään konttorilla sitten joskus tulevaisuudessa....

mparty 29.10.2014 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1172607)
Ei siellä ole pakuja eikä kuormureita, on vain henkilöautot, joten ei toi siellä näkyisi muutenkaan, niinkuin ei näy yksikään Comanche!!

Eiku komento takas, vilkasin tuota Trafin dataa uudestaan ja siellä näkyy myös N2 ja N2G luokat (kokeeksi hain esim Volvo FL6, jne ja löytyy), myös Comanchet löytyy datasta :)
Ei hajuakaan onko tuossa koko Suomen rekisteröity autokanta, mutta ainakin muutama ajoneuvo löytyy :D

JAMANT 29.10.2014 20:17

Aijaa, en ainakaan viimeksi löytänyt yhtään Comanchee, kun tutkin sitä, onkohan ne lisänny sinne ajoneuvoryhmiä???

Onhan noita FC-koppaisia ollut rekisterissä, mutta ovat saattaneet kaikki jo tippua pois sieltä...

Ralu 30.10.2014 08:27

Uusimmassa mobilistissa näky olevan parikin tämän tyyppistä raatoa kuvattuna, meinaan jos tarttee jotain pisteosaa tahi jotakuta muuta polttelee samanlainen hanke.

mparty 30.10.2014 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ralu (Viesti 1172839)
Uusimmassa mobilistissa näky olevan parikin tämän tyyppistä raatoa kuvattuna, meinaan jos tarttee jotain pisteosaa tahi jotakuta muuta polttelee samanlainen hanke.

Kiitokset vinkistä, pittääpä käydä ostamassa elämäni ensimmäinen Mobilisti ihan mielenkiinnon vuoksi :)

Maajussi 02.11.2014 20:24

fc
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=165800

Tämmössen mageen laitteen bongasin joskus vanhasta v8:sista......Kelpais....
Missähän päin mahtaa matkustaa???

....Tätä sun fc:tä ku Jeepperin kans haettiin Ruottist ni ittellekki nous melkonen fc kuume hetkellisesti....pitäis vaa löytää suoraa joku v moottorinen yksilö:D;).....voimia projektiin!!

JAMANT 02.11.2014 20:32

Noi puhelinnumerot on sitten jo vanhentuneet, tai oikeastaan toi matkapuhelinnumero toimii, mutta suuntanumero on tietenkin muuttunut 0400-alkuiseksi.... Enkä mä kylläkään enää ole kuin johtokunnan jäsenistössä mukana (taas usean välivuoden jälkeen)....

Jeeper 02.11.2014 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi (Viesti 1173876)
Missähän päin mahtaa matkustaa???

Olin yhteydessä alkuvuodesta tuohon Kreusiin FB:n kautta, Sanoi omistavansa FC-150:n eikä 170. Mikä oli vähän outoa...
Ja se 150 majailee edelleen Rovaniemellä.

Maajussi 02.11.2014 20:54

no just
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1173881)
Noi puhelinnumerot on sitten jo vanhentuneet, tai oikeastaan toi matkapuhelinnumero toimii, mutta suuntanumero on tietenkin muuttunut 0400-alkuiseksi.... Enkä mä kylläkään enää ole kuin johtokunnan jäsenistössä mukana (taas usean välivuoden jälkeen)....

....noita numeroita ku kattoo ni pitäis jo hälytys kellot soida et tuskin toimivat.....:p:o:eek:
....lähinnä ton kuvan takia laitoin ton, en niinkään ton tekstin koska netti kertoo jo nykyään miljoona kerta enempi faktaa........

...mutta sori jos postaus aiheutti tilanteita ....::confused::o:cool:

Maajussi 02.11.2014 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 1173895)
Olin yhteydessä alkuvuodesta tuohon Kreusiin FB:n kautta, Sanoi omistavansa FC-150:n eikä 170. Mikä oli vähän outoa...
Ja se 150 majailee edelleen Rovaniemellä.

Hyvä et on tallessa vielä ettei omistajuus oo siirtyny kusarille tai stenalle....:D:D....ku ei näit liikaa oo.

mparty 02.11.2014 21:21

9 Liiteet
Täällähän on ollu kuhinaa :) Pitääpä kattoa joskos löytys tuo 1/88 V8 jostain niin näkis tuon 150:sen esittelyn...

Kaikkea muuta puuhaa ollu sen verran ettei ole pahemmin ehtinyt touhutua tämän parissa, tänään kävin vähän aikaa
touhuamassa laatikon kimpussa eli pesu, harjaus ja liuotin pesu niin pysty sutimaan uutta maalia pintaan:

Liite 53988Liite 53989Liite 53990Liite 53991Liite 53992Liite 53993Liite 53994Liite 53995Liite 53996

Jakolaatikon kun irrotin aiemmin niin ei tullu paljoa ohjeita luettua niin lipsahti tuo vaihdelaatikon pääakseli ulos jakiksen mukana :eek:
Olis ohjeiden mukaan pitäny ensin sitoa vaikka rautalangalla kiinni laatikon puolelta ettei lähe mukaan... no käytetään laatikko osina että saa
takas kasaan :D

Ens viikolla pitäs tiivistesarjoja ja muita uusia osia ilmestyä tontille, PTO ja jakopään tavarat on vielä tuloillaan... mutta pikku hiljaa
pääsee enemmänkin kasaamaan tuota.

JAMANT 02.11.2014 21:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi (Viesti 1173896)
....noita numeroita ku kattoo ni pitäis jo hälytys kellot soida et tuskin toimivat.....:p:o:eek:
....lähinnä ton kuvan takia laitoin ton, en niinkään ton tekstin koska netti kertoo jo nykyään miljoona kerta enempi faktaa........

...mutta sori jos postaus aiheutti tilanteita ....::confused::o:cool:

No itseasiassa toi ekakin numero melkeen toimii, Puhelinlaitos lisäsi yhden numeron sinne väliin, viimeinen ei oo käytössä enää ollenkaan... Ei ole tietäkseni aiheuttanut häiriötä, mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Hessu888 03.11.2014 22:56

Tuosta varaosapeli: http://www.huuto.net/kohteet/vanha-p...ruck/336515822

mparty 03.11.2014 23:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1174203)

Näyttäs kyllä kohtuu tervepeltiseltä, jos vaikka koko hytän vaihtas :D

mparty 04.11.2014 16:19

6 Liiteet
Tänään oli vähän ylimääräistä aikaa ja ulkona pitkästä aikaa kelejä niin sai vihdoin nuo pyörät 'koritelineen' alle:

Liite 54032

Helposti liikkuu yksinkin ainakin tuossa pihan murskeella, jopa talliin pukkasin ihan itekseen :) Saa olla siellä
muutaman päivän turvassa tuulelta ja tuiskeelta. Pittää katsoa joskos tuo hyttä mahtus olemaan pysyvästi tuolla
tallissa tilaa raivamalla niin periaatteessa sen vois puhalluttaa ja ruveta työstämään ruostekorjauksia talven aikana.
Ei varmaan kannata puhalluttaa jos ei mahdu samaan aikaan rungon ja moottorin kans sisätiloihin...

Jotain koneen pisteosia tullu putsailtua ja maalailtua, postipoikakin toi sekä uusia että vanhoja osia:

Liite 54033Liite 54034Liite 54035

Tuommosen erin mallisen termarin kotelon tilasin ebaystä, ajatus oli että tuo koneen päällä ollut paisari
muuttaa syylärin mukana tuonne rungon takaosaan joten vakio termarinkotelo ei käy.

Liite 54036Liite 54037

Vielä vähän mietityttää että tuleeko tuosta paisarin siirrosta jotain ongelmia, mutta sen näkee tässä kun
projekti etenee siihen pisteeseen.

Taisto 04.11.2014 20:31

1 Liiteet
Hieno projekti. Kuvan auto tuli sattumalta vastaan fb:ssa.

mparty 04.11.2014 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Taisto (Viesti 1174403)
Hieno projekti. Kuvan auto tuli sattumalta vastaan fb:ssa.

Juu, tuo tais olla SEMAssa näytillä. Jossain oli projektikertomustakin tuosta.
Tuossa fb linkki rakenteluun:
https://www.facebook.com/media/set/?...8524080&type=1

Mutis 04.11.2014 21:01

Tämä on hauska projekti seurailla, mutta laittaisitko nuo kuvat siten, että näkyy suoraan isoina. :)

mparty 04.11.2014 21:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutis (Viesti 1174414)
Tämä on hauska projekti seurailla, mutta laittaisitko nuo kuvat siten, että näkyy suoraan isoina. :)

Meikäläisen makuun nuo isot kuvat ei oikein passaa, läppärillä kun kattelee niin jotenkin helpompaa kun kuvien latautuminen ei sotke
koko ajan tuota muuta lukemista :)

slipoveri 04.11.2014 21:28

Hieno on jeeppi.Mistä löysit nuo kuorma ja pakettiautojen rekisteröinti tiedot.

mparty 04.11.2014 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja slipoveri (Viesti 1174425)
Hieno on jeeppi.Mistä löysit nuo kuorma ja pakettiautojen rekisteröinti tiedot.

Trafilta: http://www.trafi.fi/tietopalvelut/avoin_data

Kohtuu iso filu, exel tai word ei osannu avata kokonaan, pystyy avaamaan esim. wordpadilla niin voi hakea koko datasta.

tare 05.11.2014 09:09

pakko pistää kuva tänne kun tuli vastaan surffaillessa, SEMA show 2014

http://image.hotrod.com/f/85201219+w...c-jeep-012.jpg

Jare 05.11.2014 10:27

Tare....toi kuva on tos muutama kommentti aiemmin jo;)

tare 05.11.2014 10:29

no niinpä oliki.. mut onneks vähä eri kulmasta :)

Eicca_ 05.11.2014 15:55

Mitkäs noi mustat kolmio mokkulat tossa lavanreunassa oli? Olen noita nähnyt monessa offitötterössä rapakon takana en vaan nyt saa päähäni mitä noi on :D:D:rolleyes::rolleyes:

Shortie 05.11.2014 19:45

Vesi/polttoaine säiliöitä.

mparty 05.11.2014 19:54

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 1174501)
pakko pistää kuva tänne kun tuli vastaan surffaillessa, SEMA show 2014

Tämä näyttäs olevan nyt kovaa valuuttaa :D:D:D

Mutta olihan SEMAssa myös tämä fc:

Liite 54068

Ei ihan niin rakenneltu kuin tuo Daystarin fc :)

Viipo 05.11.2014 20:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eicca_ (Viesti 1174570)
Mitkäs noi mustat kolmio mokkulat tossa lavanreunassa oli? Olen noita nähnyt monessa offitötterössä rapakon takana en vaan nyt saa päähäni mitä noi on :D:D:rolleyes::rolleyes:

Niihinhän voi laittaa mitä huvittaa:

http://www.daystarweb.com/images/Day...KU71129._2.jpg

mikjus 05.11.2014 23:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1174627)
Niihinhän voi laittaa mitä huvittaa:

http://www.daystarweb.com/images/Day...KU71129._2.jpg

Daystar cam can / trail box. 2 gallonan säiliö/laatikko. Alkujaan kai vararenkaan vanteen sisään käypä kotelo. Hmm toi olis ainakin vesitiivis.

mparty 06.11.2014 18:40

7 Liiteet
Postipoika kantoi tänään taas lisää osia tontille, PTO tuli vihdoin ameriikasta:

Liite 54081Liite 54082

Hyvin tuntus käsikopelolta pelaavan, ajatus oli lyhentää tuota keppiä ja tekasta vivusto sille hytästä
kytkentää varten. Tuo pitää putsata ja maalata odottelemaan asennusta.

Samoten USPartsilta tuli uusi puola ja tulpanjohtosarja. Saa nähä kuin onnistuu tehä nuo tulpanjohdot,
tuskin noiden päiden teko mikään amerikan homma on...

Liite 54083

Sitten tuli imusarjasta irrotettua yks katkennu pinnapultti, putsattua ja pestyä imusarja + lämpömaalia pintaan.
Nyt on vähän mukavampi pulttailla tuotakin koneen kylkeen.

Liite 54085Liite 54086Liite 54087

Jos huomenna sais pakosarjan samalle mallille ja muutaman muun pisteosan maalattua niin viikonloppuna vois ruveta konetta pikku hiljaa
kasaileen. Vieläkö tulis se jakopään ketju ja hammasrattaat niin sais koko koneen nippuun.

Tällanen juttu oli FC-150:stä V8 magazinessa 1/88:

Liite 54084

Niin ja tulihan tuosta korista pultattua ja riisuttua kaikki ylimääräinen pois eli vanhat johdot, kiinnikkeet,
kaasupoljin, jarrutehostin, sisävalo, jne. Nyt on hyttä tyhjänä. Samalla kattelin tuota koria ja aika paljon
siihen saa kyllä peltiä liimailla...

ZeiZei 08.11.2014 18:59

Kuukunasta löytyy tuollainen kuva:

http://gallery.kuukuna.net/gallery3/...m144/Jeep_1957

http://gallery.kuukuna.net/gallery3/.../Jeep_1957.jpg

mparty 08.11.2014 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1175472)
Kuukunasta löytyy tuollainen kuva:

http://gallery.kuukuna.net/gallery3/...m144/Jeep_1957

4-veto traktori :eek:
"Lyömätön maastossa ja maanteillä" :D

ImacInnes 09.11.2014 11:21

Ameeriikan serkulla muutama FC Jeep!!
 
http://www.fourwheeler.com/events/14...ward-thinking/

t. Ismo Ämmä

mparty 09.11.2014 20:30

5 Liiteet
No nyt ois taas pari päivää pesty, putsattu, hinkattu, maalattu ja kasailtu osia tekniikkapakettiin.
Kytkinlevy ja painelaakeri uusittu eli kytkin asennettu takas paikoilleen.
Vaihdelaatikko kasattu ja asennettu, oli vähän värkkäämistä että sai pääakselin irtoneulat ja syncron palikat
paikoilleen purkamatta koko roskaa mutta useamman kerran kun tuon otti uusiks niin lopulta löyty oikea tekniikka :)

Pakosarja putsattu ja musta lämpömaali vedetty pintaan, kuumailmapuhaltimella lämmittelin tuota
maalia että lakka kuivu pinnasta. Sekä pako- että imusarjasta korjattu katkenneet pinnapultit ja pakosarjan yksi puuttunut
pultti löysi takas paikoilleen. Sarjat myös pultattu paikoilleen. Tämäkin operaatio piti tehdä pariin kertaan alusta loppuun kun ekan
kerran jälkeen kun sain sarjat kasaan ja pultattua koneen kylkeen sain huomata että imu- ja pakosarjan väliin tuleva uus tiiviste
löytyy työpöydältä... Olin sitten sen ottanut pois välistä kun säädin uudestaan noita pinnapultteja :o Ei muuta kuin sarjat taas
irti koneesta ja irti toisistaan, tiiviste väliin ja kaikki takas kasaan...

Liite 54167Liite 54168

Uus puola ja öljynsuodatimmen kotelo uusine letkuineen löysi paikkansa, jne. Samoten tänään tuli putsattua ja maalattua
muutama osa lisää eli jakolaatikko, jakolaatikon 'öljypohja', termarinkotelo, vesipumpun taustalevy ja PTO.
Kunhan jakis kuivuu niin saa pultata taas voimansiirtoon lisää osia paikoilleen :)

Liite 54169Liite 54170Liite 54171

Jos ens viikolla tulis ne jakopään uudet osat niin sais ne vaihdettua ja öljypohjan ym hiluja paikoilleen.
Niin ja pitäs opetella askartelemaan ne uudet tulpanjohdot tässä joku ilta.

Irto-osat vähenee pikku hiljaa...

mparty 12.11.2014 17:10

10 Liiteet
Muutama tunti taas äherretty koneen ja koneen osien kimpussa. Nippu osia askarreltu paikoilleen: kaasari, bensapumppu, jakis, PTO,
tulpanjohdot tuli tekastua, joitain uusia kuparilinjoja, jne.

Samoten iso nippu pikku osia putsattu ja maalattu, samoten laturin kuoresta putsattu enimmät hapettumat pois, nyt on ko melkein uus :D

Liite 54369Liite 54370Liite 54371Liite 54372Liite 54373Liite 54374Liite 54375Liite 54376Liite 54377Liite 54378

Uusia tiivisteitä vaihdettu paikoilleen kun osia pulttailtu kiinni, samoten uudet stefat sinne tänne. Katotaan miten pysyy öljyt
ja nesteet sisällä, jos ei pysy niin korjataan...

Jakopään osatkin on jo Suomessa, saa nähä ehtiikö ne perjantaille tänne vai ei... Jos ehtii niin vloppuna menee loputkin koneesta nippuun.

mparty 14.11.2014 23:43

6 Liiteet
Tänään kävi tuuri ja postipoika kuskas jakopään osat tontille eli pääsin kasaamaan koneen loppuun.

Tuli tuosta ketjusta vähän tiukempi uusilla osilla:

Liite 54448Liite 54449Liite 54450

Loput osat tuli niputettua illasta koneeseen paikoilleen ja siinäpä se nyt olis, vakio laturin hihna oli hieman lyhyt eli pidempi pittää
vielä hommata.

Liite 54451Liite 54452Liite 54453

Jos tässä lähiaikoina laittelis öljyt sisään koneeseen ja laatikoihin, kytkis väliaikaiset sähköt, joku väliaikainen syyläri
paikoilleen ja kokeilis saada myllyn käyntiin niin näkis että suostuuko käymään ja pysyykö kaikki tavarat sisällä :D
Jos kaikki ok niin käyttäs pesuaineet sekä vesitilassa, öljytilassa että polttoaineen seassa ennen parempia öljyjä.

Oisko se sitten korin kimppuun seuraavaks kunhan ensin huoltaa tuon uudemman jeepin kuntoon talvea varten...

mparty 15.11.2014 17:31

1 Liiteet
Pitihän se tänäänkin vähän askarrella eli pistin öljyt sisään koneeseen ja laatikoihin.
Tämän jälkeen kytkin kaikki tarvittavat sähköt koneeseen eli vinssireleen kautta startille virrat,
laturin jänniteensäätimen, puolalle virrat, jne. Virran kytkemisen tekasin napin taakse ja sen viereen startin omalle napille.
Bensapumpulta letkunpätkä bensakanisteriin ja muutaman kytkennän korjauksen jälkeen tommosen härdellin sain aikaan :D

Liite 54481

Sitten ei muuta kuin kone käyntiin muutamaksi sekunniksi jotta voi todeta että uudet tulpanjohdot, kärjetön sytkä, uus puola, jne.
toimivat kuten pitääkin.



Jos sitä huomenna sais tekastua jonkinlaisen väliaikaisen vesikierron vielä tuolle ja ehkä pakarin pätkän
niin vois käyttää konetta pitemmän aikaa eli sais ajaa puhdistusaineet läpi joka paikasta.

ImacInnes 16.11.2014 00:51

On se nätti.
 
Tonhan vois kirjahyllyyn vitriinniin laittaa kun on noin namu!!
Hieano!

t. Ismo Ämmä

mparty 16.11.2014 19:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 1177600)
Tonhan vois kirjahyllyyn vitriinniin laittaa kun on noin namu!!
Hieano!

t. Ismo Ämmä

Saa nähä kauanko on tuon näköinen kun pääsee käyttöön :D

mparty 16.11.2014 19:47

5 Liiteet
Tulipa tänään ihan huvin vuoksi viriteltyä tuota koneen telinettä/asennusta eteenpäin eli virittelin vanhan
syylärin ja paisarin paikoilleen, pulttasin jonkilaisen pakarin koneeseen niin että yltää ulos asti, syylärille sähköflekti,
ja kojetaulusta mittari irti ja öljynpaine ym johtoja kiinni että näkee mitä tapahtuu koneessa.

Liite 54535Liite 54536

Paisari tuli nostettua heti kerralla korkealle että ilmaus onnistuu hyvin, ei mikään nätti viritys mutta tuntus toimivan :D

Jonkin aikaa kun tuossa moottoria käyttelin niin huomasin pari juttua polttoainepuolella, kaasarin
akseli tuntus vuotavan ja bensapumppu ruikki bensaa pihalle väärästä paikasta.

Pumppu tuli purettua nyt illasta ja kalvohan siellä on loppu... Osia ei KaiserWillysin mukaan saa erikseen
vaan pitää ostaa koko pumppu. Pitää kattoa voisko tuohon tekasta uuden kalvon yleisestä
bensapumpunkalvosta vai meneekö koko pumppu vaihtoon. Ainakin voimakoneelta näyttäs tuota
kalvoa saavan 100mmx100mm paloina.

Liite 54537Liite 54538Liite 54539

Jos sais tuon alkuperäisen mekaanisen pidettyä eikä rupiais hulluttelemaan ja sähköpumppua viritteleen tilalle... :eek:

Kaasarin akselin vuodolle ei voi ilmeisesti muuta kuin holkittaa eli tuo menee varmaankin vaihtoon. Uus
kaasari kustantaa reilut 300$ ameriikassa.

Nyt taitaa tulla joka tapauksessa tauko tähän rojektiin kun pitää CheDari huoltaa ja korjata ajokuntoon välillä.

khonkonen 16.11.2014 21:14

Tuo jesarillaflektikiinni on tooooosi pro mallia! :D :D


Sivu luotu: 14:25 (GMT +2).