![]() |
BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO2
Uutta All-Terrainia pukkaa loppuvuodesta: http://www.bfgoodrichtiresko2.com/
http://www.off-road.com/blog/wp-cont...ire-9-3-14.jpg Aika pitkälle nykyisen näkönen, mutta paljon kehutaan parannetun. |
Kylkikuviointi näyttäis ainaki eriltä, mutta onko aikasemmin ollu tuommosta lamellointia?
Oli vissiin tullu vuorenhuipun / lumihiutaleen kuva m+s merkinnän lisäksi... http://www.bfgoodrichtires.com/tire-...2/tire-details Lukee, että all-season tire & winter tire |
Lainaus:
|
loistavat renkaat, edellisellä sukupolvella rullasin aika määrän kilsoja. Kulutuskestävyys oli loistava, joskin talvella noi oli aika luistimet. Käyttikseen olisin ostanut noi nyt kesällä mutta ei löytynyt sopivan pientä kokoa :D
edit. Olis pitänyt vanteet vaihtaa niin sitten olisi sopinut. |
Kiinnoistas kyl tietää minkälainen pito jäällä ja lumella, ajatellu jos hommais jotkut at kuvioset yleisrenkaat kun enempi on kuitenkin asfalttia kuin maastoa. Koska noita suomesta mahdollisesti sais ?
|
[QUOTE=HV;1160938]Kiinnoistas kyl tietää minkälainen pito jäällä ja lumellaQUOTE]
No ilman kokemustakin tuosta uudestakin voi sanoa että paska. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kuinkahan kovaa seosta noin on... |
General Grabber AT2 on myös hyvin samantapaisella kuviolla.
http://www.generaltire.com/tires/cus...es/grabber-at2 |
Lainaus:
Ihan mukavan tuntuinen on ainakin tuo Generalin vastine Suburbanin alla. Pyöreä ja musta se ainakin on...:D Eikä pidä juuri melua itsestään. |
Lainaus:
Minulla oli yksi sarja joskus vähän aikaa Jeep Cherokeen alla (lähes uudet renkaat), ja oli märällä asvaltillakin sellaiset luistimet ettei mitään rajaa. Samoin oli tuollaiset aikanaan Malesiassa faijalla samanlaisen XJ:n alla joskus 90- luvulla (uudet renkaat auton vakiokoossa), ei niillä todellakaan tehnyt sielläkään yhtään mitään. Käsittämättömän huono rengas jos minulta kysytään. Ei siis pitäisi olla vaikeaa parantaa sitä :D Jos haluat AT- kuvoisen renkaan ja kohtalaista talvipitoa, osta Goodyear Wrangler Duratrackit. |
Tirerackin arvostelujen mukaan Kenraali Kourijalla hieman parempi talvipito kuin BF:llä, mutta Goodyearilla tosiaan vielä parempi.
Klickaa välilehti "Surveys". http://www.tirerack.com/tires/tires....rrain+T%2FA+KO http://www.tirerack.com/tires/tires....l=Grabber+AT+2 http://www.tirerack.com/tires/tires....ngler+DuraTrac |
Lainaus:
|
Lainaus:
- kestää hyvin maantieajoa - monipuoliset kokovaihtoehdot - aika hiljainen Huonot puolet: - menee tukkoon mudasta - ei kestä varsinaista rankempaa maastoajoa - talvirenkaaksi huono Mä voisin hyvinkin ajatella kokeilla tota uudempaa versiota yleisrenkaana jos varsinaisille talvikeleille on oikeat talvirenkaat. |
http://www.tirerack.com/winter/tech/...jsp?techid=125
Jos tuosta mitään ymmärsin niin tuon huitale merkin omaavissa renkaissa on edes auttavasti pitoa. (ainakin standardin mukaisissa olosuhteissa packed snow) Saippaus on ainakin muuttunut vanhoihin nähden, muuten saattaa olla yhtä huonot kuin aikaisemmatkin. Ja vanhan all-terrainin mallisia saa kiinan kopionakin jos haluaa ekstriimiä autoonsa. |
En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Varmaan vaikuttaa käyttöauton paino ja renkaan leveys myöskin, nyt on tulossa MT.n renkaat seuraavaksi testiin, B&F.n altsikkaa en enää ainakaan itse huoli. |
kuten jo monesti mainittu, ni tuo bf mutiainenki 3tonnisessa autossa nastoillakin on huono talvella
|
Juuh, kyllä uskoisin että jos tällä syvällä suossa pitäisi päästä niin ei enää olis asiaa ;) Mut sit pitäs olla melkein offiauto erikseen jos optimoisi sen maastoon pelkästään. Ymmärrän kyllä että AT:t ovat kompromissi mutta itselläni auton kehityssuunta onkin joka sään ja maaston auto ja raskas offikäyttö ikävän satunnaista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei se MT Ameriikkaa tee varmaankaan, Altsikkaa moni ylistää kun kyselee, ihan samaa kuvaa ei itsellä rekaasta ole. Uskoisin hangessa tuon MT kuvion paremmin vetävän, samoin noilla mutaisilla peltoteillä ja pellon reunoissa. Josko talvipitoa ei löydy niin tallista voi laittaa Rotiivat alle, ainakin 1 talvi minkä mukaan pitoa löytyy. |
Noh eihän minullakaan bfg ole vaan insat, mutta sama kuvio ja en näe mitään ongelmia niiden käytöstä. Tietenkin kun sanon että minä niilä pärjään ei tarkoita sitä että ne olisivat huippulaatua tai parhaat renkaat.
|
Lainaus:
http://www.tirerack.com/tires/tires....rain+T%2FA+KO2 |
Mulla on ollut neljässä edellisessä nelikossa noi vanhan polven BFG AT:t ja yleisrenkaana ihan kelvolliset. Ihan kusiliukkailla menee kävelyksi mutta lumella ja muutenkin pärjää jos ei turhia spedeile. Ei mitään valitettavaa. Kattelin että kantavuus niissä riittää tohon kempsuunkin joten kai sitä sellaiset taas pitää joulupukilta pyytää.
Varmasti on parempiakin yleisrenkaita olemassa mutta itse oon ajamalla ne hyviksi todennut joten mitä sitä enempiä ihmettelemään. |
On ne paskat, nimensä veroiset. Tänään(kin) tuli niiden kanssa suoritettua tahatonta sladittelua märällä asfaltilla. Pikkasen reilummin kaasua että ehtii sekaan niin jo sutii molemmat renkaat takana. Painoa taka-akselilla kuitenkin se 1,5tonnia... pintaa niissä on noin 10mm joten ei pitäis olla siitäkään kiinni.
|
Eiks tässä topikissa ollut tarkoitus kehua UUTTA mallia... Tuskin ketään kiinnostaa enään tietää miten paska se vanha on.
|
Lainaus:
|
Tuntuu olevan joukkohysteria päällä........
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Onhan niitä hyviäkin AT- renkaita, ja toivottavasti BFG parantaa reilusti tuossa uudessa versiossa. Ollut kuitenkin hyvin kokovaihtoehtoja, ja kohtuuhintaisia. |
Välillä renkaiden pidon arvioinnin mittakaava voi olla vähän hukassa jos kellään ei ole niitä tavallisia pakun tai henkilöauton maantierenkaita kuten mulla on vielä tallessa jo kuluneet Nokian NRC2 paku kesärenkaat.
Niissä ei ainakaan ole pitoa asfaltin ulkopuolella märässä ja mutaisessa tilanteessa eikä jos vähänkään on lunta. Noita erilaisia renkaita olis mielenkiintoista verrata jollain yhdenmukaisella menetelmällä. |
Kyllähän se niin on ettei hyviä yleisrenkaita ole olemassakaan.
Pari talvea olen ajanut General Grabbereilla ja ihan suht hyvin pärjännyt paria läheltäpiti tilannetta lukuunottamatta. Noita tilanteita ei olisi varmaan nastoilla tullut. Toisaalta nastareikailla (Nokian Hakkapeliitta SUV) ajaessa kävin kerran ojanpuolella, kun väistin vastaantulevaa. Ja sieltä ei sitten ylös päästykään ilman traktoria, vaikka ei ollut edes kovin paha paikka. Kuviot heti täynnä savea. Grabbereilla olisi saattanut vielä päästä tai ainakin mutiaisilla. |
Märällä asvaltilla on jokseenkin kaikki maastorenkaat liukkaita. Ei nuo nykyiset BFG:n mutiaisetkaan pidon määrällä huimaa, mutta on ne sentään vanhaa kovaseoksista BFG:n AT:ta paremmat. Toivottavasti tuossa uudessa olisi pehmeämpi seos, auttaisi edes vähän.
Pitäisiköhän kysyä, jos TM ottaisi kesä- ja talvirengastestiin mukaan muutaman maastorenkaan :D tarttisi vaan vaihtaa testiautotkin sitten :p |
Lainaus:
Ainakin TM:n rengastesti olisi silloin kiinnostavampi. Toisaalta niitä muita renkaita olisi huonosti vaikka 35":sina tai 33":sina mitä täälläkin porukka mielellään ostaisi. |
Lainaus:
käyttiksessä tosiaan bfg mutiaiset nastoilla opettaa hyvin ennakoimaan suikassa oli (ei nyt tuu nimi mieleen, mutta ne uusiokumit sivukuviolla) ja nekin opetti ennakoimaan:) nyt suikassa joku muistaakseni micheliinin 6tai7 joku suht uus kumi kuitenki joka on oikea talvirengas, ni tilannenopeudet noussu oikeasti tosipaljon ja monesti ollu tipanteita joissa olisi voinu käydä huonosti, jos ei olisi ollu hyvää tuuria mukana. ja jos vastaavasti olisi ollu niissä tilanteissa maastorenkaat alla, ni monessa niistä tilanteista ei olis omaan autoon tullu mitään vahinkoa, vaikka olisikin kolahtanu edessäolevan perään, tai pusikkoon eli kaikenkaikkiaan mulla rengastukset tavallaan oikein päin käyttiksessä huonot ja omissa ajoissa hyvät renkaat, vai pitäiskö kuitenki olla toistepäin, tai jopa niin, että kummassakin oikeat talvipyörät ja ajaisi niillä kummalakin ennakoivasti. ja veikkaan, että vaikka käyttiksessä olisi oikeat talvipyörät, ni ei tulisi ajettua sillä lähellekkään samallalailla suhteessa ku suikalla, missä oikeat talvipyörät |
|
Toivottavasti tulee myyntiin 255/85R16 kokoisena. Vois ottaa katurenkaaks.
|
Lainaus:
http://i248.photobucket.com/albums/g...psa0a72722.jpg |
Siis onko tuossa kaikki markkinoille tulevat koot?
15-tuumaisena ei uutta A/T:ta siis valmisteta ollenkaan, näinkö? |
Eiköhän tuolta valu melkein kaikki koot mitä nykyistäkin.
|
Lainaus:
Tämä on ollut yleinen trendi jo useamman vuoden ajan, että 16" ja 17" vannehalkaisija on "uusi 15 tuuman koko maastureihin". Jenkeissä on kuitenkin ylivoimaisesti suurin osa maastokuvioisten renkaiden käyttäjistä maailmalla, eikä siellä keskimäärin ajeta 25 vuotta vanhoilla paskoilla -> markkinat vaatii isompia vannekokoja & renkaan halkaisijoita ja kantavuuksia -> niitä valmistetaan. |
Lainaus:
Mä laskin tosta taulukosta 12 phase ykköseen tälle vuodelle ja 14 phase kakkoseen ensvuoden alkuun. Siinä ois vasta 26 kokoa, joten...? Jos toi 61 pitää paikkansa niin eiköhän tohon kuormaan jotain 15" mahdu mukaan... |
Varmaan sieltä niitäkin tulee, mutta voi olla nuo yllämainitut etusijalla.
|
Uudesta oli otsikko, ja vanha on huonoin mahdollinen?
Siis minulla on kokemusta tuosta vanhasta bfg:n at:tä jo viimme vuosituhannen puolelta, siis olen ostanut uusia joko 4 tai 5 sarjaa alle, ja kun minä olin ainoa kuski bj-40:ssä, niin nuo oli nimenomaan talvi/-siirtymärenkaat, offia ajettiin maastorenkailla.
Keväällä 2014 tilasin goodweel:tä HDJ-80:een Coopper sst 285/75-16, koska oli 2 vai 3 desipeliä hiljaisempi, kuin tuo vanha bfg AT: Ja homma meni perseelleen, tuli jotkin valuvikaiset sekundarenkaat, olisi pitänyt laittaa reilu 500g painoja renkaaseen, joskus lisää... Mutta tuo coopper oli aika raskas ajaa, siis vaikka oli "hiljainen", niin samoilla paineilla olisi syönyt dieseliä reilusti enemmän? siis ajoin noin 150 km, ja kahdesti yritettiin tasapainoittaa. Ja tuohon vanhaan allterrainiin: siis uutenakaan se ei ole hyvä talvirengas jäälle, eikä se ole suolla läheskään yhtä hyvä kuin bokkeri, ja osa tuosta huonosta yleisrenkaan maineesta johtuu juurikin tuosta kulutuskestävyydestä, k.o renkaita, joko irrallaan taikka auton alla, myydään uutta vastaavina, vaikka renkaat on jo noin 10v vanhoja! siis tuo, loppuun 100 000km on aika pitkä pätkä ..... Ja ostin keväällä tuolta ebayn:n kautta goodwheel:ltä nuo coopper sst:t sen takia, kun nykyään ei tule kilometrejä hodariin sitä 20t + kun tuo Wararengas kulkee halvemmalla. Ja kunhan saan luottokorttin kautta rahani takaisin, niin ensimmäisenä katselen bfg AT, joko uusi taikka vanha, jos hinta on samaa luokkaa, kuin noiden parempien.... Siis bfg at on aika helppo ajaa, siis kun isolla kaasulla lähtee irti esim, suojatie taikka keskiviivan maalista, niin ottaa "pehmeästi" kiinni, ja nimenomaan minun Land Cruiser- kalustossa ei ole esim. ABS, tms.... |
Kovaa on mainonta...
|
Voishan tuota kokeilla kun tarvis renkaat tässä kohta muutenkin uusia. Haluttu koko vain on tietenkin tossa phase 2 ryhmässä. :(
|
Lainaus:
|
Saakohan näitä vielä mistään ? Euroopasta ku löytäs niin helpottus paljo :D
|
34x10.5R17 olisi aika mielenkiintoinen vaihtoehto. Todellinen koko 33.5 tuumaa, joten saisi ihan laillisesti 265/70R17 rinkuloiden tilalle (ellei matikka pettänyt).
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Tuollainen kokohan olisi aika passeli vaikkapa JK- mallin Wrangleriin :) Taitaisi juuri käydä 255/75R17 renkaan tilalle? |
Niin onko kellään tietoa mistä tälläsiä kumeja vois kysellä ? Paikalliset rengasliikkeet väittää että ei tälläsiä ees valmisteta :D
|
Eikä valmistetakkaan, vasta vuoden päästä myyntiin jenkeissä (34x12.50R18 Oct 15) ja 34X10.50R17 jo neljän kuun päästä( Mar 2015)
Oli tuossa aiemmassa esitteessä... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tuosta listasta on sitten moni koko mitkä eivät tule suomeen.. Kiitos Eu:n.. Voin laitella tähän aikataulua kun varmistuvat nuo mitä ja milloin saadaan tänne Pohjolaan. |
Siis saako kesärenkaaksi viimmeistään huhtikuun lopulla, 2015
Lainaus:
Siis onko tietoa, saako noita uusia bfg at 265 taikka 285/75-16 koossa huhtikuussa, ja onko hinta sama, kuin nykyinen at? vai heittääkö monta prosenttia? (yleensä ylöspäin:mad:) |
Ensimmäiset Suomeen tulevat BF ALL TERRAIN T/A KO2:et tulevat näemmä heinäkuussa 2015..
Ensimmäisen erän kokoja ovat: 245/75R16 265/65R18 265/70R17 265/75R16 285/70R17 285/75R16 Lokakuussa 2015, 10 uutta kokoa, saa nähdä mitä ovat. Helmikuu 2016, 15 uutta kokoa, saa nähdä mitä ovat. Eli näitä saa sitten vielä hetken odotella.. |
Voiko noita mistää keltää vielä varata ?
|
Lainaus:
|
Onko hinnasta tietoa ?
265/75 R16 |
Lainaus:
Voin infota kun saan misukalta tietoa taas itsekin lisää. |
Eli hinnat tulevat olemaan uudessa all terrainissa samat kuin vanhassakin mallissa oli.
|
Lainaus:
|
tuplapostaus...
|
Sikäli mikäli muistan niin katson maanantaina onko tullut muutoksia tuloaikoihin..
|
Lainaus:
|
Hinnat tulee pysymään samoina, ja toimitus ajat eivät ole aikaistuneet aikaisemmin mainituista.
|
Lainaus:
kyllä mulla jäi vain positiivinen kuva niist.. Tieten niit mihinkää kitkanastoihin voi vertaa,mut täntyyppiseksi renkaaksi yli ok.. |
Lainaus:
|
16" vanteita kun ei löytynyt sopivilla spekseillä, niin tuli hankittua 15":et vanteet. Taitaa mennä kuitenkin 2026-vuodelle ennen kuin tuotantoon tulee 33x10,5x15-kokosena näitä uuden mallisia renkaita... Kertokaapas viisaammat mitkä firmat myy näitä bf goodricheja Etelä-Suomessa, jos hierois kauppoja vanhan mallisista kumeista? Vai oisko joku toisen merkkinen at-kumi tuossa koossa ominaisuuksiltaan parempi?
Tällaista tutkailin ja vedin johtopäätökseni siitä: http://www.bfgoodrichtires.com/asset...ailability.pdf |
Minä ostin just General Grabber AT kumet. 33x12,5 15. Hiljaset on ja hyvin tuntus rullaavan. Ei oo kyllä kokemusta BFG-kumeista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
M/T:t uutena kohtuuhiljaiset, kuluessaan alkaa jollottamaan. Kulutuksesta en osaa sanoo, luulis M/T:n haraavan enemmän vastaan.
Olisko paree ettiä ne 16" vanteet ja pompauttaa 285/75R16 niille? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mikä lienee nyt tarjonta suomessa?
Siis ""sain myytyä"" bfg allterrain:nit kaverin uudehkoon cruiseriin tuolla minun hodarin kyydeillä....
Ja tuo minun hodarin 285/75-16 (vanhaa sarjaa) leveys olisi sopiva, mutta kun pitäs saada vähintään 17" vanteille..... Siis saako tuota uutta BFG AT KO2 suomesta kokona 285/70-17 taikka 285/65-18? |
Ei tämä BFG AT KO2 vieläkään ulkonäöllään houkuttele (= kohtalaisen talvipidon mahdollistavana ympärivuotisena katurenkaana), mutta alkaa pikkuhiljaa olla vaihtoehdot vähissä. Pitäisi saada itselle 285/75 R16- kokoiset renkaat katuajoon - ne olisi vielä jossain määrin riittävän kapeat talvellakin, eikä liian kapeat ja/ tai urpon näköiset muuten ja halkaisija olisi sopivampi kuin 265/75 R16 renkaissa. Edelleen hakusessa olisi ykkösvaihtoehtona GY Wrangler Duratrac, mutta on varsinkin tuossa koossa lähestulkoon mahdottoman oloinen saatava Euroopasta.
Onko kukaan vielä ajanut näillä uusilla AT KO2:lla, onko niissä tapahtunut mitään parannusta vanhoihin verrattuna? Talvipidosta tuskin vielä tosin kokemuksia.. |
Lainaus:
Nämä koot on tullut tuosta KO2:sta myyntiin. LT225/75R16 LT245/75R16 LT265/65R18 LT265/70R17 LT265/75R16 LT285/70R17 LT285/75R16 Nämä koot ilmoitettu että tulisivat syksyn 2015 / talven 2016 aikana myyntiin. (tarkempaa aikaa en tiedä vielä) 30X9.50R15 31X10.50R15 32X11.50R15 35X12.50R15 215/65R16 235/75R15 265/70R16 275/70R16 225/65R17 235/85R16 245/75R17 |
En tiedä kuinka paljon on sitten parantunut edeltäjään verrattuna, mutta tässä kopio mitä renkaasta maahantuoja on kirjoittanut..
BFGoodrich laventaa nyt valikoimaansa edistyksellisellä maastorenkaalla, jonka rakenne perustuu legendaarisessa Meksikon Baja-rallissa testattuun teknologiaan. BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 on ensimmäinen tavalliselle maastoautoilijalle tarkoitettu rengas, jossa käytetään maastoralleissa testattua CoreGardTM-tekniikkaa. Voittoihin johtanut rengastekniikka suojaa renkaan sivuja ennen näkemättömän tehokkaasti vaarallisilta vaurioilta maastossa. Merkittäviä parannuksia verrattuna edeltäjään: 20 prosenttia vahvemmat renkaan sivut BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaan sivujen rakenne on 20 prosenttia jykevämpi verrattuna kestävyydestään tunnettuun edeltäjään. Tämän rakenteen ansiosta rengas kestää sivuihin kohdistuvia iskuja erittäin vaativissa maastoissa. Parempi vetokyky Savisella, mutaisella ajopinnalla10 prosenttia parempi pito ja lumella 19 prosenttia parempi pito kuin edeltäjällä. Lisää kilometrejä BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaan käyttöikä sorateillä ja maastossa on jopa kaksinkertainen edeltäjään verrattuna. Asfaltillakin käyttöikä on noin 15 prosenttia pidempi kuin edeltäjällä. Kokovalikoima täydentyy heinäkuusta 2015 kevääseen 2016 BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 tulee myyntiin heinäkuun alussa. Lisää kokoja on tulossa tasaisesti vuoden 2016 maaliskuulle saakka, jolloin saatavissa on 31 rengaskokoa 15-tuumaisista 18-tuumaisiin. Uuden renkaan tekniset parannukset antavat lisää suorituskykyä: Vahvemmat renkaan sivut BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaassa käytetään CoreGardTM -tekniikkaa, joka on kehitetty maastorallirenkaaseen BFGoodrich Baja T/A KR2. Tekstiilikuidut on käsitelty siten, että ne antavat rengassivuille tukevuutta, joka suojaa niitä tehokkaasti vaurioilta. Kehitystyön aikana tutkittiin laajaan aineistoon perustuvilla simulaatiokokeilla maastossa vaurioita aiheuttavien esineiden, kuten terävien kivien lentoratoja. Kokeiden perusteella renkaan sivut suunniteltiin siten, että niihin osuvat kivet sinkoutuvat pois eivätkä pääse tunkeutumaan renkaaseen ja vaurioittamaan sitä. Kehitystyön tuloksena saatiin vahva rengas, joka kestää kovaa rasitusta erityyppisissä tie- ja maasto-olosuhteissa. Pidempi käyttöikä BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaassa käytetään uutta kumiseosta ja sen pintakuvio on uudenlainen, minkä ansiosta renkaan käyttöikä maastoajossa on kaksinkertainen ja asfaltillakin 15 prosenttia pidempi kuin edeltävän sukupolven renkaalla. Kulutuspinnan järeä kuvio pienentää vaurioriskiä karkealla soralla. Renkaan kulumismuoto matka-ajossa on tasaisempi suuremman maakosketusalan ja itselukkiutuvan kuvioinnin ansiosta. Kuvion pohjassa on erityisiä ”kivenestonystyröitä”, jotka estävät kiviä takertumasta kuviopalojen väliin ja vaurioittamasta rengasta. Parempi pito Renkaan kuvio antaa paremman pidon liejuisessa maastossa ja lumella. Kuvion sivussa olevat teräväreunaiset rivat parantavat pitoa sekä mutaisessa että lumisessa maastossa ja soralla. Pitkälle olkapääalueelle ulottuva kuvio auttaa kuviourien puhdistumista savesta ja antaa lisäpitoa pehmeällä ajoalustalla. 3D-lamelleissa on teräviä kulmia, jotka pureutuvat lumeen ja parantavat pitoa talvikelillä. Renkaalla on 3PMSF-merkintä (3 Peaks Mountain SnowFlake) Merkintä on symboli, jossa kuvataan kolme vuorenhuippua ja lumihiutale. Se tarkoittaa, että rengasta voi käyttää talvirenkaana keskieurooppalaisen tyyppisissä talviolosuhteissa. BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 on ensisijaisesti tarkoitettu maastoajoon. Se soveltuu myös erinomaisesti jokapäiväiseen ajoon huonokuntoisilla teillä sorassa ja liejussa esimerkiksi ammattikäytössä. Parempi kulumiskestävyys, pitkä käyttöikä sekä hyvä pito ja tasainen käytös maantieajossa ovat ominaisuuksia, joiden ansiosta BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 on monipuolisesti vaativiin käyttöolosuhteisiin erinomaisesti sopiva rengas. |
Täytyy ollakin 20 prossaa vahvemmat kyljet edeltäjäänsä verratuna. Vanha allterraini kun näkikin kannon ni siinä oli jo reikä kylessä :D:D
|
Onko porukka päässyt jo ihan käytännössä testaileen millainen rengas tämä KO 2 on eri olosuhteissa? Onko kumiseos yhtä kova kuin edeltäjässään, entä verrattuna insan at kuvioituun?
|
Lainaus:
Minulla on nyt ollut ajossa tammikuusta tähän hetkeen Jeep Grand Cherokeessa (ZJ 5.9 V8:lla; painoa 2150kg katsastuskonttorilla punnittuna), rengaskokona 285/75 R16, load range C (en muista load indexiä, mutta jotain hyvin kohtuullista). Rengas on seokseltaan selkeästi vanhaa pehmeämpi, merkittävimpänä erona ainakin pakkautuneella lumella tai nuoskakelissä ajaessa vanhaan AT KO:hon on se, että tähän renkaaseen voi luottaa ihan täysin. Vanha oli aivan täyttä paskaa eikä siinä ollut mitään pitoa. Tietyin varauksin AT KO2 on myös sohjolla hyvä - huonona maantienopeuksissa paksumpaan sohjopatjaan ajaessa tahtoo nousta turhan herkästi loskaliirtoon (tosin verrattavissa henkilöauton nasta- tai kitkarenkaisiin). Esim. BFG:n MT KM2:een mitkä minulla oli sitä ennen (32 x 11.50) ero on sohjossa selkeä - AT:n tiheämpi kuvio ei yksinkertaisesti poista loskaa ja vettä yhtä tehokkaasti. Hitaammassa nopeudessa sen sijaan pito sohjolla oli oikein hyvä, samoin syvässä lumessa eteni hienosti (sekä pakkas- että nuoskalumi) Märällä asvaltilla ero on myös sen verran suuri, että siinä missä aikanaan itsellä Jeep Cherokeessa (bensakuutosella) takavedolla vanha BFG:n AT suti hyvinkin herkästi, niin näiden uusien kanssa Grandi 5.9 V8:lla ei pito ole näiden kanssa karannut vahingossa märällä asvaltilla oikeastaan kertaakaan. Voisi sanoa, että siinä missä vanha AT KO oli bakeliittia ja kaikkinensa mielestäni aivan surka rengas, niin nämä AT KO2:t on ihan oikeaa kumia ja pelittävät kuten tämäntyyppisen renkaan olettaisikin :) En tiedä miten nuo painavamman kantavuusluokan renkaat, mutta ainakin näihin olen ollut ihan oikeasti tyytyväinen. Ovat myös rengasmelultaan ja ajettavuudeltaan olleet Jeepin alla hyvät. Vieläkin olisi muutamia asioita mihin olisin toivonut parannusta - mm. kuvio paremmaksi, edelleen on turhan "suljettu" - mutta niin hyvä rengas kuitenkin on että uskallan suositella. |
33x10.5R15 mistähän tämän kokoisena löytää? Jenkeissä tietty, mutta meinaa tulla hintaa rahdille aika reippaasti.
|
yks tuttu kyseli kanssa että mistähän all terraineja sais ostettua 16" kun ei oikein tunnu olevan myyjää
|
Lainaus:
Voin huomenna katsoa saatavuutta. |
Taitaapi olla seuraava rengashankinta. Täältä näyttäisi saavan suht hyvin https://www.renkaatvaihtoon.fi/renga...llterraintako2
Kellään kokemuksia tuosta puljusta? |
Ihan varmaan hyvä nettikauppa jos haluaa maksaa ylimääräistä renkaista.
ja tapella takuu asioista sähköpostin välityksellä....... :rolleyes: |
Onko kukaan vielä päässyt mittaamaan 33sena tuon renkaan todellista korkeutta.
|
Lainaus:
(245/70r16) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://www.igstore.fi/epages/Kaupat....on=ViewProduct
Tuolta tilasin yhet renkaat ja homma toimi hyvin. Uskallan suositella. |
Lainaus:
|
Kiinnostais itelläki mistä järkihinnalla näitä, 265/70 17. Isoja eroja hinnoissa.
|
Monesti tullut renkaiden hintaa vertailua ja jos ottaa mukaan vanteelle laiton ja tasapainotuksen, niin paikallinen rengasliike on ollut halvin. Allterrainia kyselin, niin 265/70/16 alle laitettuna 780.
|
Lainaus:
Ja en ostanu ees tuolla kuviolla vaan 35x12,5 Discover pro stt. Mihinkäs hintaan tuommoset saa sinulta kotiovelle? :rolleyes: |
Lainaus:
Tosiaan nettikauppojen ja rengasliikkeiden hintaerot ovat kaventuneet et kannattaa kysellä niistä paikallisistakin liikkeistä tarjouksia. |
Sivu luotu: 06:33 (GMT +2). |