Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   BiG British Humor // Korsto - hieman erilainen Defe (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127456)

pee 08.09.2014 19:41

BiG British Humor // Korsto - hieman erilainen Defe
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161929

Racingrabbit 08.09.2014 19:45

Meikäläisen vanhat ketjutelineet näköjään vielä alla :D
Kannattaa muuten kokeilla tasapainottaa ennenkuin kovin hurjia vauhteja tavoittelee.;)

pee 08.09.2014 19:56

Pannaas tähän alkuun puutelistaa, jota voi päivitellä kun roipetta löytyy:

- vinssipuskuri
- vetokoukku 3500 kG, mielellään korkeussäädöllä -OK-
- lavakaaret ja korkea pressu / Canvas kate
- 15" vanteet -OK-
- perien suojat -OK-
- ohjausvarret HD ja mahdollisesti suojat
- kuskin oven saranat -OK-
- valokytkin -OK-
- HCPU lavaan takalaita saranoineen, ei tarvii olla uudenveroinen
- oven sisäverhoilun lukkonupin ympärysmuovi

näitä voi tarjota privaan jos löytyy jouten ...

Käyttötarkoitus tälle tulnee olemaan veto- / huoltokäyttis, eli kummempaa kilpuria ei oo tarkoitus rakennella, pystyvä ja "luotettava" jokapaikan höylä olis toiveena.

Heti alkuun täst otettiin kansi auki, ja pikku tarkistelujen jälkeen menee nyt kasaan päin. Konehan on 300 Tdi.
Mittarissa 190500 km joka ihan uskottava.

Uutta osaa näillä remontein, eli kuluneen viikon aikana:

- kannentiiviste
- kansipultit
- vesipumppu
- P-tiiviste
- jäähdytin
- jakohihna ja kiristimet

ranke 08.09.2014 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1159084)
Pannaas tähän alkuun puutelistaa, jota voi päivitellä kun roipetta löytyy:

- vinssipuskuri
- vetokoukku 3500 kG, mielellään korkeussäädöllä
- lavakaaret ja korkea pressu / Canvas kate
- 15" vanteet
- perien suojat
- ohjausvarret HD ja mahdollisesti suojat

näitä voi tarjota privaan jos löytyy jouten ...

Käyttötarkoitus tälle tulnee olemaan veto- / huoltokäyttis, eli kummempaa kilpuria ei oo tarkoitus rakennella, pystyvä ja "luotettava" jokapaikan höylä olis toiveena.

Heti alkuun täst otettiin kansi auki, ja pikku tarkistelujen jälkeen menee nyt kasaan päin. Konehan on 300 Tdi.
Mittarissa 190500 km joka ihan uskottava.

Uutta osaa näillä remontein, eli kuluneen viikon aikana:

- kannentiiviste
- kansipultit
- vesipumppu
- P-tiiviste
- jäähdytin
- jakohihna ja kiristimet

+ hihnankiristin ja apulaitehihna

TEMÄHIK

pee 08.09.2014 20:15

Joo totta, tänks -ranke- lle varaosaloGistisesta avusta ;)

EGR yritin jo disabloida, eli tein sokean laipan kakkaputken suulle, ja jätän töpselin irti. Pakosarjaan porasin ja kierteytin pakolämpömittarin anturin, ja ahtopainemittari löytyy hytistä, vielä kun keksis moottoriöljylle lämpömittarin anturille helpon paikan niin ois hyvää dataa koneelta myös raskaammissa vedoissa. Öljypohjaanhan sen vois porata, vaan saa odotella ekaa öljynvaihtoa jos niikseen menee.

Näillä eväksin uskaltaa jo syöttöruuvin sinetinkin poistaa ⁉️


Täähän on muuten tavallaan De Ja Vu, mullahan eka vakavampi maastokulkine oli Defender, kymmenisen vuotta sitten ...

Sirernog 08.09.2014 23:52

Multa löytyis ainakin vahvempi vetotanko ja vinssipeti josta sais puskimenkin tehtyä, tosin osat on disco1:sestä jotta mahtaako käydä? Ja näitten vehkeiden kanssa ropaamista ei oo ainakaan liikaa tällä palstalla.:)

Kaitsu67 09.09.2014 08:31

Olikos tää ihan Suomiauto vai ulkomailta tuotu?

pee 09.09.2014 09:13

EnGlantiasta nää tulee :D

Tää on kaiketi ensin mennyt Ruotsiin, ja sieltä Suomeen joskus jo aikaa sitten, meille tää tuli Tampereen takaa, eli varsinainen tuontipeli :cool:

Ollut viimeks kilvissä Suomaliassa tunnuksella JVE-71, jos joku tietää historiaa niin siitä kertokoot

ranke 09.09.2014 12:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog (Viesti 1159191)
Multa löytyis ainakin vahvempi vetotanko ja vinssipeti josta sais puskimenkin tehtyä, tosin osat on disco1:sestä jotta mahtaako käydä? Ja näitten vehkeiden kanssa ropaamista ei oo ainakaan liikaa tällä palstalla.:)

Iso osa Rover harrastajia piileskelee rover ystävien-palstalla: http://roverfriends.fi/

Kaikki ei välttämättä kerro julkisesti rakentelusta, mutta kysymällä varmasti irtoo kantapään kokemuksia.

TEMÄHIK

tiipe 09.09.2014 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1159110)
Joo totta, tänks -ranke- lle varaosaloGistisesta avusta ;)

EGR yritin jo disabloida, eli tein sokean laipan kakkaputken suulle, ja jätän töpselin irti. Pakosarjaan porasin ja kierteytin pakolämpömittarin anturin, ja ahtopainemittari löytyy hytistä, vielä kun keksis moottoriöljylle lämpömittarin anturille helpon paikan niin ois hyvää dataa koneelta myös raskaammissa vedoissa. Öljypohjaanhan sen vois porata, vaan saa odotella ekaa öljynvaihtoa jos niikseen menee.

Näillä eväksin uskaltaa jo syöttöruuvin sinetinkin poistaa ⁉️


Täähän on muuten tavallaan De Ja Vu, mullahan eka vakavampi maastokulkine oli Defender, kymmenisen vuotta sitten ...


:) Ja eka safari tais olla sulla ja Hannulla kun tulitte noviiseina Merrasmäkeen on mulla kuvia siitä reissusta koneella;)

ranke 09.09.2014 18:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 1159403)
:) Ja eka safari tais olla sulla ja Hannulla kun tulitte noviiseina Merrasmäkeen on mulla kuvia siitä reissusta koneella;)

No perhana, kuvat jakoon!

TEMÄHIK

tiipe 09.09.2014 19:11

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162007

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162008

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162009

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162010

Sitten on talvieksytyksestä joskus vuonna jotain
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162042

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162043

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162044
Talvikisa ja vesiputous rastina;) muistaako kyseinen kartturi vielä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162058
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162059

Racingrabbit 09.09.2014 19:31

Ylöjärvelle tuo Defe tuli muistaakseni edemenneeltä Lohjan Laatuautolta

pee 09.09.2014 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 1159428)
Ylöjärvelle tuo Defe tuli muistaakseni edemenneeltä Lohjan Laatuautolta


Joo täst olikin myyjän kanssa puhetta, aiemmasta historiasta ois kiva tietää, kun on ollut jotain humppakoneita ym vaikka ja kuinka...

........


Voi NostalGiapläjäys noita Merrasmäen kuvia !!! Ihan hauskaa, niin nuorta ja viatonta oli siihen aikaan puuhat !!! Itestään täyttyviä makupusseja ja porsaanpaloja valkosipuliperunoilla eväinä, ja Ghettobläästäättäjä kontissa oltiin liikkeellä, siitä tää kipinä jäi ...


........


Ja -ranke- lle Defekuume :D



........


Paa ny Tiipe viel ne eksykuvatkin, tähänhän ne sopii hyvin, OffTopic on Offia myös

pee 09.09.2014 21:03

Takaahan tää on kaunis kuin...

Öö... Enpä keksi mitään ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162013

ranke 10.09.2014 17:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1159440)

Voi NostalGiapläjäys noita Merrasmäen kuvia !!! Ihan hauskaa, niin nuorta ja viatonta oli siihen aikaan puuhat !!! Itestään täyttyviä makupusseja ja porsaanpaloja valkosipuliperunoilla eväinä, ja Ghettobläästäättäjä kontissa oltiin liikkeellä, siitä tää kipinä jäi ...


........


Ja -ranke- lle Defekuume :D

Paa ny Tiipe viel ne eksykuvatkin, tähänhän ne sopii hyvin, OffTopic on Offia myös

Aijai niitä aikoja. Tolla picupilla ajettiin kisaa talvieksyssä, tietokone boottas aina, kun laittoi valot päälle...

TEMÄHIK

mettäsika 10.09.2014 19:19

komee defe pee:llä .
mut jestas mikä flasbäkki iski noista tiipen kuvista , etten olisi ollut letkassa mukana suzukilla :D

Racingrabbit 10.09.2014 20:11

Sivukuva puuttuu vielä? ;)

pee 11.09.2014 20:50

Ai niinkuin tällainen kuva:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162178


Nythän se sitten taas käy, ja vieläpä ihan nätisti. Hiukan muuttui käynti terävämmän kuuloiseks, lienee konnuuksilla osansa, pelottavan hyvin tärähtää käyntiin. Ylävesiletkun lemmari tarvii vielä päivittää, alkuperäinen joutaa eläkkeelle.


Eli, staGe 1 - ready :cool:

Pertsi 11.09.2014 21:30

Onks tää niinku 130-sarjaa?

Sirernog 11.09.2014 21:48

Tollassen kuorkki mallin kun sais itellekkin, jos saa udella missä noin hinnoissa tällänen on? Siis tässä kunnossa.

pee 12.09.2014 09:16

130 sarjaset lähtee Saksan maalla noin kympistä ylöspäin, halvin taitaa olla 7 K€ mutta kuntoskaala lienee laaja, kovin yleisiähän ko. mallit ei ole missään ...

Kuorkkihommaan en ota kantaa, on hiukan mutkikas homma, täähän on paku.

lacrits68 12.09.2014 10:16

1 Liiteet
hienoa, hienoa....saa punahilkka rakennus seuraa! ;)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162192



//janne

Kaitsu67 12.09.2014 19:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog (Viesti 1160056)
Tollassen kuorkki mallin kun sais itellekkin

130:siä kuorkkeja on vissiin Suomessa rekisteröitynä tasan yksi (vai oliko kaksi), ja ainoaksi/ainoiksi taitaa jäädäkkin.....

lacrits68 12.09.2014 21:44

mitenkäs jos tuollaisen tuo "muttoautona" ja auto jo kuorkiksi rekisteröity tullessaan?

vmt 12.09.2014 22:02

Ei nyt jaksa googlettaa, niin onko tuollainen vaan liian kevyt kuorkiksi? Ja jollain kikkailulla jokunen sellaiseksi saatu?

Hienon näköinen tämä minun silmään! Hommaa pee tähän 20" vanteet, niin mulla ois just tyyliin sopivat renkaat sulle tuohon. :)

Kaitsu67 12.09.2014 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 1160260)
mitenkäs jos tuollaisen tuo "muttoautona" ja auto jo kuorkiksi rekisteröity tullessaan?

Tuolla jo keskustelua aiheesta, ei onnistune

http://www.roverfriends.fi/foorumi/v...338e91c1499c2f

siellä on myös selitetty miksi:

"Tähän on olemassa syyt joihin minä en voi vaikuttaa.
- Tehdas ei suostu korottamaan tyyppikilvessä olevaa kokonaispainoa.
- Defenderiä ei ole koskaa tyypitetty tehtaan toimesta kuorma-autoksi, hyväksynnät eivät siis ole kuorma-autoille sopivat.
- Maahantuojana emme pysty tekemään omia päätöksiä

Muistaakseni kuorma-autossa pitää olla myös ABS-jarrut. 130 Defenderiä ei taida saada ABS jarruilla."

Racingrabbit 13.09.2014 16:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 1160260)
mitenkäs jos tuollaisen tuo "muttoautona" ja auto jo kuorkiksi rekisteröity tullessaan?

Kaverilla on Viron kilvissä 130 kuorma-autona,mutta jos laittaa suomen rekisteriin on joko henkilöauto tai paku.
Ja jos joku saa päähänsä että käyttää verrokkina sitä ainoaa suomessa kuorma-autona rekisterissä olevaa,niin parempi unohtaa koko juttu.Turha härnätä viranomaisia niin että siitä ainoastakin "porsaanreikäautosta" poistetaan jälkikäteen kuorma-auto status.

pee 13.09.2014 21:28

Tänää hierottu kaikkea pientä:

- takavalon maadoitusta, sähköjen sipistelyä, sähköflekti syylarin eteen ym.
- purettu kilometrin turhia piuhoja pois
- led pakkivalo plus hälypiippa
- tarroja poisteltu, milläs muuten lähtee sellanen tarranpohja joka ei liukee eikä murene eikä polttamalla pehmene ??


Onpahan muuten asiallisen oloinen tommonen Bilteman sähköflekti, löytyy neljää kokoa hintaluokassa alle 30 €Gee

Tuote: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ismalli-32315/

..........

Sopiiks tuollainen LR koneen suodatin jalkaan, tuolla sais koneen öljynlämmöt ja paineanturinkin aika kivasti ja helposti, mikä lienee Tdi 300 koneessa ölpänsuodattimen kierteen koko ??

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...arille-322005/

..........

Koeajelulla kaikki tuntus toimivan, vetoja ihan kivasti ja ahtaakin toista kiloa, laturi kiukkaa jotain, kolistelemalla kuorta käydessä alkaa ladata, ja hetken päästä taas ei. Pakolämpömittari ei heränny, tosin asteikko alkaa 200 sta ja lenkki oli lyhyt

..........


Hyvin vatkaa Lapikkaat, kai tähän täytyy jotkut oikeat renkaat hommata, mikä ois fiksu ET vanteissa, kovin leveitä ei kaivata, maks 8"


.........

lacrits68 13.09.2014 23:46

moi!

tuossa on alla 265-75-16 8'' ET+8 vanteilla!

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162192

//Janne

AVRO 14.09.2014 10:56

Oletko Xyleeniä koittanut? Sillä lähtee yleensä liimat/tarrat.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1160508)
- tarroja poisteltu, milläs muuten lähtee sellanen tarranpohja joka ei liukee eikä murene eikä polttamalla pehmene ??




.........


Rytari 14.09.2014 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1160508)
- tarroja poisteltu, milläs muuten lähtee sellanen tarranpohja joka ei liukee eikä murene eikä polttamalla pehmene ??



.

http://www.novakari.fi/images/isot/50098.jpg

pee 14.09.2014 13:12

Joo ei auta xyleeni, eikä stripperi, stripparia ei oo vielä kokeiltu !

HeikkiH 14.09.2014 13:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1160508)
Koeajelulla kaikki tuntus toimivan, vetoja ihan kivasti ja ahtaakin toista kiloa, laturi kiukkaa jotain, kolistelemalla kuorta käydessä alkaa ladata, ja hetken päästä taas ei. Pakolämpömittari ei heränny, tosin asteikko alkaa 200 sta ja lenkki oli lyhyt.

Taitaa laturin hiilet olla tiensä päässä.

Ja luulis ton pakolämpömittarin jotain eloa antavan, Dodgessa saa viisarin nousemaan jo korkeella tyhjäkäynnillä.

Niin joo, meillä on duunissa tarrojen poistoon Wurthiltä ostettu hiomakiekko, en tiedä materiaalia saati en ole käyttänyt mutta kuulemma toimii. Semmoinen about beigen sävyinen, 15 milliä leveä ja oisko ollu noin 60 milliä halkaisijaltaan. Käytetään porakoneella.

sirP 14.09.2014 14:08

Ja tuossa bilhelveten toffeelaikka tarrojen poistoon
http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomat...tolaite-20011/

HeikkiH 14.09.2014 14:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 1160633)
Ja tuossa bilhelveten toffeelaikka tarrojen poistoon
http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomat...tolaite-20011/

Noni, just samanlainen ku Wurthin tuote.

pee 14.09.2014 18:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 1160633)
Ja tuossa bilhelveten toffeelaikka tarrojen poistoon
http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomat...tolaite-20011/

Ainiin, tuollast en oo kokeilu koskaan, tarviipa kipaista kokeeks, tänx vinkist


Pörrä piltemasta:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162322

Rytari 14.09.2014 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1160620)
Joo ei auta xyleeni, eikä stripperi, stripparia ei oo vielä kokeiltu !

en mäkään millään muulla aineella ole saanut niitä lähteen vaikka on kaikenmaailman tarranpoistajia ja sen semmosia kokeiltu mutta paikallinen teippari anto joskus juuri kyseisen näkösen 3m purkin käteen ja sillä lähtee kyllä nätisti jopa semmoset orkkis tetan/koripajan tarrajämät mitä ei oo lämmöllä lähtenyt.

pee 15.09.2014 20:59

Löytyyks joltain jostain kätköistä yhtä tuollaista vannetta, kolme olis tiedossa mutta neljättä kaivattais

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162391


Tai tunnistaako joku vanteen merkin ja mallin, 16" ja Rover jako

pee 28.09.2014 20:15

Kaikenlaista pientä taas hierottu Defeen,

Paddockin tuoreista ������������ kuormista paikoilleen livahti...

Kuskin oven saranat
Termostaatti ja pluGi
Ilmansuodatin
Ylävesiletkujen kiristimet

TakarunGon korjauspala pötköttää tallin lattialla valmiina, tarkoitus katkaista alkup runko takanotkosta ja miGata uus tilalle, korjauspala millin vahvempaa kuin alunperin. Melko fiksun oloinen palanen, noin 40 cm runGon pätkiä ja koko takimmainen poikkipalkki, siihenpä onkin sitten kiva ripustella vetokoukkua.

Sellaisen kun vielä löytäis...

-----------------------------------

Ja toffeelaikka oli hyvä vinkki siihen tarrajäämään ... Kyllä lähti !!!

-----------------------------------

Pakolämpömittari toimii, kaipas vaan kenGitystä

-----------------------------------


(kuvien kanssa pientä teknistä ropleemia IOS 8 päivityksen jäljiltä...)

Byrocrat 29.09.2014 10:32

Käviskö nämä
 
http://www.vannehaku.fi/46330/borbet...umiinivanteet/
Tosin näyttää olevan 15 tuumaset, mutta tuolta löytynee myös tietoa isommista

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1161050)
Löytyyks joltain jostain kätköistä yhtä tuollaista vannetta, kolme olis tiedossa mutta neljättä kaivattais

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=162391


Tai tunnistaako joku vanteen merkin ja mallin, 16" ja Rover jako


Ex_inkkari 29.09.2014 13:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1164362)
Kaikenlaista pientä taas hierottu Defeen,

Paddockin tuoreista ������������ kuormista paikoilleen livahti...

Kuskin oven saranat
Termostaatti ja pluGi
Ilmansuodatin

TakarunGon korjauspala pötköttää tallin lattialla valmiina, tarkoitus katkaista alkup runko takanotkosta ja miGata uus tilalle, korjauspala millin vahvempaa kuin alunperin. Melko fiksun oloinen palanen, noin 40 cm runGon pätkiä ja koko takimmainen poikkipalkki, siihenpä onkin sitten kiva ripustella vetokoukkua.

Sellaisen kun vielä löytäis...

-----------------------------------

Ja toffeelaikka oli hyvä vinkki siihen tarrajäämään ... Kyllä lähti !!!

-----------------------------------

Pakolämpömittari toimii, kaipas vaan kenGitystä

-----------------------------------


(kuvien kanssa pientä teknistä ropleemia IOS 8 päivityksen jäljiltä...)

Miksi tällaisia kuvallisia huoltokirjoja laitetaan kaikkien näkyville.. en näe mitään rakentamista tässä.. tarroja vaan irroitellaan.. bla bla bla :)

Ei sentään, makee peli ja voisi kelvata minullekkin tuollainen korsto !!!

pee 29.09.2014 19:01

Thnx Inkku

Jatketaan sähköistä huoltokirjaa ... ;)

--------------------------

Tänään moottoriölpän suodatin, ja samalla tuollainen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...arille-322005/ alumiinipalikka suotimen ja jalan väliin ihan fiksun oloinen kötös, 4 anturinpaikkaa 1/8 NPT kierteellä, ja kolme sokeaa tulppaa mukana. Tähän tuli nyt siis öljynpaine ja öljynlämpömittarin Anterot

--------------------------

Lisäks tarttu shoppailuretkellä matkaan 3 x tupsy jakaja + USB virtaliitin sinisillä LED valoilla, kunnon nörttityyninkiä :D:

-------------------------

hanes 30.09.2014 08:06

Tää on varmaan jo tuttu juttu, mutta kun tuunaat nyt siellä oikein urakalla niin
biltemasta löytyy tuollasia tuikkuja http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...D-lista-25833/

Ovatten helppo liimailla tavaratilaan yms missä valoja kaivataan. Toimii suoraan 12V jännitteellä ja jos ostaapi noita tehokkaimpia niin valoa piisaa.

Laittelin tuommoisen defen tavaratilan takareunaan silleen ettei käy häikimään silmään kun tavaroita etsiskelee. Virtaset orkkis kattolampusta.

pee 02.10.2014 21:33

Jatketaas kuvamökötystä aiemmin mainitusta syystä, hommat ei kuitenkaan pysähdy...

Pientä ropleemiakin esiintyy, öljy mittaus hässäkän adapteri pissii öljyä, ei sinänsä LR tuotteessa yllätä. Murhetta tuottaa öljynpainemittarin näyttämä, virrat kun kääntää päälle, nousee neula 20 psi n hujakoille, ja siitä käydessä ja kierroksilla näyttää ihan looGisesti, ja sammuttaessa virta, menee viisarikin alas asti. Hiukan kiusaa mokoma, toimiihan se noinkin, mutta kiva ois kun alettais nollista.

Kahta anturia kokeiltu, ei eroa. Maadoittamalla anturijohto, menee tappiin, anturijohto irti, kääntyy toiseen äärilaitaan.

Missäs näissä on, tai kuuluu olla maadoitus moottorin, korin ja runGon välillä ??

Jotenkin tähän liittyen, öljynlämpömittarissa hiukan samaa oiretta, virrat päälle niin neula nousee noin 40 asteeseen

ranke 03.10.2014 06:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1165410)
Jatketaas kuvamökötystä aiemmin mainitusta syystä, hommat ei kuitenkaan pysähdy...

Pientä ropleemiakin esiintyy, öljy mittaus hässäkän adapteri pissii öljyä, ei sinänsä LR tuotteessa yllätä. Murhetta tuottaa öljynpainemittarin näyttämä, virrat kun kääntää päälle, nousee neula 20 psi n hujakoille, ja siitä käydessä ja kierroksilla näyttää ihan looGisesti, ja sammuttaessa virta, menee viisarikin alas asti. Hiukan kiusaa mokoma, toimiihan se noinkin, mutta kiva ois kun alettais nollista.

Kahta anturia kokeiltu, ei eroa. Maadoittamalla anturijohto, menee tappiin, anturijohto irti, kääntyy toiseen äärilaitaan.

Missäs näissä on, tai kuuluu olla maadoitus moottorin, korin ja runGon välillä ??

Jotenkin tähän liittyen, öljynlämpömittarissa hiukan samaa oiretta, virrat päälle niin neula nousee noin 40 asteeseen


Muistaakseni jakolaatikon päähän tulis akulta maakarva, sama karva käy hapantumassa rungossa.

TEMÄHIK

pee 04.10.2014 17:40

tänään oli hetki yhteistä laatuaikaa, niin tempastiin takapalkkihommaa hiukan etiäppäin...

wanhaa ja kaunista, voi yhen tähen Jallu, miks näitä korjataan näin:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163609

samaa huttua toisesta päästä:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163610

lavaa pois ja pesulle:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163611

rälläkkä ja kaponen laikka, aina yhtä sykähdyttävän ihanaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163612

njam, kirurGisella tarkkudella:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163617

ai niin, apparin aisan sisässä muuten kulkee takapään sähkösarja:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163613

tuoreemman sovittelua:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163614

kyllä se sinne sopii, tuuman tarkkuudella:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163615

pitäskös nuo kyljet nyt hitsata salmiakille vielä, keskellä runkoo tottakai, mutta entäs täällä hännänjuuressa, uus x-member on 3 mm kamaa kun alkup taitaa olla 2 mm

Ex_inkkari 04.10.2014 17:51

Mikä noissa brittiläisten takarungoissa oikein riivaa, näyttää aika pitkälti samalta kun omassa Rangessa oli aikoinaan ? Sellaista pitsilankaa taka-akselista taaksepäin :)

Joku suunnittelun kukkanen vai pelkästään suojauksen puute ?

Kaitsu67 04.10.2014 23:50

Mitkäs noi tollaset tuplajouset on tossa takana?

pee 05.10.2014 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1165956)
Mitkäs noi tollaset tuplajouset on tossa takana?


Eiköhän nää oo 130 sen juttuja, samoin kuin runGon ylä ja alapinnassa kulkeva vahvistus

Racingrabbit 05.10.2014 09:05

Nyt kun lava on pois tieltä,niin ota sisemmät jouset pois ja laita a-linkin päälle ilmapussi?
Voi olla että sillä saisi hieman ajo-ominaisuuksia tuohon takapäähän.

pee 05.10.2014 12:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 1165991)
Nyt kun lava on pois tieltä,niin ota sisemmät jouset pois ja laita a-linkin päälle ilmapussi?
Voi olla että sillä saisi hieman ajo-ominaisuuksia tuohon takapäähän.


Kävi muuten eilen ihan sama mielessä ... ;)

pee 05.10.2014 18:48

Eli jotenkin noin, tökkäsin tuollaisen u-profiilin (armyGreen) nurinniskoin runGon väliin poikittain A tuen kohdille, siihenpä onpi helppo porailla kiinnitys pussukalle, sitten joskus jos innostuu

Akselin ollessa törmäyskumeillaan, jää vielä kymmenkunta senttiä väliin profiilin ja tuen väliin, eiköhän siihen pussukka mahdu


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=163717

pee 11.10.2014 20:28

Pientä edistystä, uuteen puskuripalkkiin hieman kestoa, eli tehtaan maalit hiutsin kuikkaan ja tilalle happo pohjaa ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164046

Tämän kuivahdettua, kelin tänään salliessa hiukan kiveiskusitäitteään ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164047

Ai ai, kyllä nyt kelpaa koukkua kiinnitellä ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164048

Ja lavakin osu paikalleen, varsin helposti, melkein keskelle ....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164049

Etenee, niinko JVG ja Parkkonen laulais, ja sorryt huonoist kuvist, tarvis ehkä putsata välil tuo ipponen linssikin

Heguli 12.10.2014 06:40

Siitähän tulee parempi kuin uutena.

pee 12.10.2014 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1167848)
Siitähän tulee parempi kuin uutena.


Näis enGelsmanneis uutta parempaan lopputulokseen pääseminen on melko vaivatonta :D

pee 19.10.2014 19:22

Tänään hiukan lääpin Annitrolilla ja maalilla lainakoukun tukia, kiitos -ranke- lle lainasta, hässäkkä kasattu kokeeks pehmeillä ja väärillä pulteilla, korjataan jahka pulttikauppa aukeaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164826

Lisäks tökkäsin Kiinankakaran värkkäämän lanGattoman kameran takalaitaan, näkyy edellisessä kuvassa kun tarkkaan killittää, ja sain kuvankin näkösälle, hiukan on tuhruiset näkymät vielä, johtuu kameran linssin paikallaan olevasta suojakalvosta ... Eiköhän tällä kuitenkin koukun vetopäähän saa osumaan ...


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164827

Tuo musta tatti on siis nupin muovinen suoja klunssi

Tuomo 20.10.2014 07:49

Mikä kinkkikamera ja mistä tilattu?

pee 20.10.2014 12:01

Tuommoin kamera ja tuolta, tuli, mutta hitaasti...

http://www.ebay.com/itm/7-LED-135-Wi...item5d3ffaa9d5

Byrocrat 20.10.2014 19:16

Riippukeinuks melko harva verkko
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1167784)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=164049

Etenee, niinko JVG ja Parkkonen laulais, ja sorryt huonoist kuvist, tarvis ehkä putsata välil tuo ipponen linssikin

Aika harvasilmäinen toi sun riippukeinus:rolleyes: mutta muuten näyttää oikein tyylikkäältä projektilta:cool:

pee 20.10.2014 20:35

Kiitos -byrocrat- huomiosta, ja myös vannevinkistä aiemmin, nepä on kotiutettu ja odottaa värjäysinnostusta ...

Kaitsu67 07.11.2014 00:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1165845)

Piti jo aikasemmin kommentoida, et on sulla kyllä hienosti asiat kun emäntä(?) osallistuu...mistähän näitä tällaisia yksilöitä tulee/löytyy :eek: ? :D

Ei kasva ihan joka oksalla tollaset naiset....:rolleyes: Lucky you :D

pee 12.11.2014 20:01

Jep !

Tää alkais olla leimaa vailla, takajarrupalat huomenna ja pakoputken loppupää ja konttorille ...

pee 03.12.2014 21:59

Tällä pörrätty kohta tuhannen kilsaa, ja vailla murheen häivää...

Ja vaille valon häivää, kun nuo wanhat saturnukset oli sekä ruosteessa että halki:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167186

Joten, perinteinen sirius kirkaslasi päivitys offroaduseonly polttimoilla:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167187

Ja kas, "tulkoon valkeus" sanonta muuttui ateistinkin silmin uskottavaksi :eek:

hoojii 03.12.2014 22:04

kuvia koko komeudesta ? :) !!!

pee 04.12.2014 22:38

Kuvia joskus joo ...

Tankkauksia,

190500 km 20 litraa
190659 km 30 litraa
190979 km 40 litraa
191361 km 50 litraa
191785 km 52 litraa
192298 km 30 litraa
192462 km 45 litraa
193060 km 25 litraa
193398 km 45 litraa
194033 km 25 litraa


Aikalailla kympillä näyttäs menevän... Melkeen sata km siis :D

lacrits68 05.12.2014 11:17

moi!

Mulla saman moinen...se 70l riittää just 700km...tankkauksia takana muutama kymmenen. Ei paha 3t mörököllille! :D V70 vie saman verran pensaa! ;)

Täällä Ruåttinmaalla noi on kevytkuorkkeja eli se tarkoittaa sitä että verot siinä 200€/ vuosi ja halvat vakuutukset! :P

//Janne

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1183278)
Kuvia joskus joo ...

Tankkauksia,

190500 km 20 litraa
190659 km 30 litraa
190979 km 40 litraa
191361 km 50 litraa


Aikalailla kympillä näyttäs menevän... Melkeen sata km siis :D


pee 08.12.2014 21:27

Tää on laihempi, ei paina kuin hiukan yli 2 T

Eikä meinaa koskaan muistaa kuvata, tai sitten se ei mahdu kokonaan kuvaan...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167358

Kaitsu67 09.12.2014 11:19

Onks tossa tuulilasin alla ilmannottoluukkujen päällä joku teippi? :confused:

pee 09.12.2014 11:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1184492)
Onks tossa tuulilasin alla ilmannottoluukkujen päällä joku teippi? :confused:


On, vä.py.vi d.i.y. viimasuoja kun meinas tulla raitista hyttiin enempi kuin riittävästi

pee 09.12.2014 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1184500)
On, vä.py.vi d.i.y. viimasuoja kun meinas tulla raitista hyttiin enempi kuin riittävästi


... Tähän liittyen, lämppärin teho ja puhallus ei oikein vakuuttanu, etenkään kun puhaltimen kakkosnopeus ei suostunu pysymään kytkettynä. Muistelin nähneeni joskus Motonetissä kolminopeuksista puhallinkytkintä, jossa siis vastuspaketti itessään, ja niinhän siellä olikin:


http://www.motonet.fi/fi/tuote/48204...oa-kierrettava

Nappasin oriGinali vipukytkin hässäkän mittariston kyljestä pois, ja tökkäsin em. veheksen tilalle, siirsin lämmislaitteen hanaa ohjaavaa vaijeria inan jotta hana aukeaa varmasti kokonaan, ja tulos oli huomattava. Tänään tuos nolla kelissä ajellessa joutui lämpöpyyntöä rajoittamaan ja puhallus oli ykkösellä.

Lisähauskan, mutta enGlantialaiseen tunnelmaan sopivan lisäsäväyksen antaa tuon vastuspaketin lievä sähköinen kärtzä, joka siis "kuuluu" asiaan, rasvat ja pölinät muuttuu savuks kiehkurassa, kun kytkin on asennossa I tai II

Eli, ns. Good Rover Day :D

Kaitsu67 10.12.2014 11:29

No hemmetti! Toihan pitää käydä kans hommaamassa. Mullakin toimii muistaakseni Defessä vaan kaks asentoa.

pee 10.12.2014 17:45

Ei siin enempiä asentoja alunperin olekaan, tai siis on 0 ja 1 ja 2

Nollassa se sulkee viel vissiin ulkokierron läpän

Mulla ei toiminu kuin 1 ja kakkost joutu pitämään väkisin jos tarvi puhuria

Angelo 10.12.2014 21:16

Sit vaan laikkakone käteen ja avaat sen tulipellin ilma-aukon täysikokoiseksi niin paranee lämmitys vielä. Sehän on kaikissa 2/3 auki, jostain kumman syystä. Kai siellä Briteissä on niin kuuma.😄

pee 10.12.2014 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 1184880)
Sit vaan laikkakone käteen ja avaat sen tulipellin ilma-aukon täysikokoiseksi niin paranee lämmitys vielä. Sehän on kaikissa 2/3 auki, jostain kumman syystä. Kai siellä Briteissä on niin kuuma.😄


Kerro lisää, vaikka kuvin tai linkein ... Kuulostaa kiinnostavalta ! Rälläkästä mä tykkään :D

Harriko 13.12.2014 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1182977)
Tällä pörrätty kohta tuhannen kilsaa, ja vailla murheen häivää...

Ja vaille valon häivää, kun nuo wanhat saturnukset oli sekä ruosteessa että halki:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167186

Joten, perinteinen sirius kirkaslasi päivitys offroaduseonly polttimoilla:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167187

Ja kas, "tulkoon valkeus" sanonta muuttui ateistinkin silmin uskottavaksi :eek:

Mistä hankit ja mitä makso. Päivittelen tota Tompan keulaa eikä sinne enää erillinen parkki sovi. Samallahan se valkeus vois valaista minun polkujani.:cool:

pee 13.12.2014 14:28

Nää oli Motonet hyllystä, n. 60 € / pari

Ja menee alkup kiinnityksin jos osat ehjiä


.........


Kilsoja tullut n. 2200 ja nyt lisäsin 2 dl moottoriöljyä, vaihdellaan kohta ekat ölpät pois, varuiks josko ajohoonaus olis valmis

Mitäs öljyä tällaiseen suositellaan, vaiko Delvaccia MB hyllystä ??

.........

jakenbj 13.12.2014 14:45

Mulla oli omassa 300 tdi:ssä teboilin diamond dieselit. Reilu 10tkm ajelin öljynvaihtovälillä ja sinä aikana ei tarvinut lisäillä ölppää.

lacrits68 13.12.2014 19:39

moi!

Mulla on kaikissa 300tdi vehkeissä ollu 10w40 viimeksi Agrol novaa. ( saa 20l astioissa 90€ astia)

http://webshop.agrol.se/UserFiles/fi...2_Nova_ENG.pdf

Hyvin on 130 pysynyt öljyt vaikka 300tkm on lasissa.

Hätätilassa ostanut myös mobilin delvac 10w40.

//Janne

hanes 18.12.2014 08:40

Delvaccia oon käyttänyt ja näyttää toimivan.

pee 18.12.2014 22:30

Jep

Jotenkin en miellä tämän tarvitsevan täyssyntisiä koneeseen, joten kipaistaanpa huomenissa osasyntinen lubricantti

Laatikon öljyt tarvii jostain kyllä kekkasta, niissä ei kuulemma saa tinkiä. Hiukan tuntuu tahmaavan välillä ykkösen tai pakin huoliminen, voi toki olla väsynyt kytkinkin, tosin eipä oireile muuten. Haarukkako näistä kans osas hajota ??

Kaitsu67 19.12.2014 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1186908)
Jep

Jotenkin en miellä tämän tarvitsevan täyssyntisiä koneeseen, joten kipaistaanpa huomenissa osasyntinen lubricantti

Laatikon öljyt tarvii jostain kyllä kekkasta, niissä ei kuulemma saa tinkiä. Hiukan tuntuu tahmaavan välillä ykkösen tai pakin huoliminen, voi toki olla väsynyt kytkinkin, tosin eipä oireile muuten. Haarukkako näistä kans osas hajota ??

Joo, jos R380 laatikko niin siihen ainoa oikea on MTF-94

http://roverfriends.fi/foorumi/viewt...highlight=r380

Ja siirtohaarukka porsii, siihen vaivaan auttaa vaihtaa HD haarukka tai hitsuutella vahvike itse...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=132785

Omaan laitettu toi HD
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133694

t. Kaitsu

pee 20.12.2014 18:27

Nonni, ny tuli eka vika autoon :mad:

Eilen illalla huomasin ettei apparin puoleinen takaparkki pala, jarruvalo toimi kuitenkin, eikun lamppua vaihtoon, vaan eipähän toimi silti, oli maadoitus johdossa kosketushäikkää ... Outoa oli että jarruvalo kuitenkin toimi ??

Vaan, melko vähillä murheilla tää nyt on alkunsa meillä mennyt.

Samalla kun innostuin moottoriöljyjä (192485 km Motox 10W-40, 6 ltr) vaihtelemaan, käytin panhardia irti, ja pökkäsin etuperän suojan paikalleen. Samalla hoksasin että tankista tihkaa naftaa auton alle, eikä ollu yllätys sen syykään, polttoainemittarihässäkän kiristys renGas on aika ehtoolla, ja ilmeisesti oli jäänyt hiukan löysälle tankkia asennellessa. Nyt vaikuttais pitävän, mutta uusi korvaava kiristys renkula ois kiva. Tarvinnee vähän GooGGeloida, josko enGlantialaiset rovershopit tuntis käikäleen .. ??

Kaitsu67 20.12.2014 19:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1187334)
Samalla hoksasin että tankista tihkaa naftaa auton alle, eikä ollu yllätys sen syykään, polttoainemittarihässäkän kiristys renGas on aika ehtoolla, ja ilmeisesti oli jäänyt hiukan löysälle tankkia asennellessa. Nyt vaikuttais pitävän, mutta uusi korvaava kiristys renkula ois kiva. Tarvinnee vähän GooGGeloida, josko enGlantialaiset rovershopit tuntis käikäleen .. ??

Mulla vuotaa tossa projektidefessä kans tankki jos täynnä, sain tosin toisen "vanhan uuden" mukaan jos vaihtais, mut oliskohan sama onGelma :D :rolleyes:

pee 20.12.2014 20:24

Joo, kyllä paddock ainakin mokomaa myy, tiiviste ja rinkula yhteensä about €Gen :eek:

lacrits68 20.12.2014 20:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1187355)
Mulla vuotaa tossa projektidefessä kans tankki jos täynnä, sain tosin toisen "vanhan uuden" mukaan jos vaihtais, mut oliskohan sama onGelma :D :rolleyes:

130ssä sama ominaisuus, eli tankki täynnä tiputtaa! :D

pee 20.12.2014 21:10

vasemman takapyörän aukosta tuon mainitsemani paikan näkee todella hyvin, ja pikku pesullahan vuotopaikka varmistuu

Angelo 21.12.2014 09:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1184908)
Kerro lisää, vaikka kuvin tai linkein ... Kuulostaa kiinnostavalta ! Rälläkästä mä tykkään :D

Googleta heater bulkhead sanoilla niin löytyy. Mut tää on niitä lhd/rhd juttuja. Eli sama lämmitin molemmissa autoissa joka aiheuttaa sen että reikä on pienempi kuin moottorin kotelo. Tää tietenkin jarruttaa sitä moottorin virtausta hieman, muuten kun se on niin nopea. En suoraan muista pitikö joku pikku modaus tehdä siinä samalla, mut sellainen iltapäivän juttu se on.
Lämmitettävä tuulilasi ei muuten maksa paljoa mitään, hyvä varuste loska/jää keleillä.

jukkaj79 21.12.2014 10:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1187334)
Nonni, ny tuli eka vika autoon :mad:

Eilen illalla huomasin ettei apparin puoleinen takaparkki pala, jarruvalo toimi kuitenkin, eikun lamppua vaihtoon, vaan eipähän toimi silti, oli maadoitus johdossa kosketushäikkää ... Outoa oli että jarruvalo kuitenkin toimi ??

Maadoitus puuttuu niin jarruvalo maadoittaa parkin läpi. Jos olisit tarkkaan
katsonut hehkua niin olisit huomannut, että siellä palaa molemmat langat.

pee 21.12.2014 14:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jukkaj79 (Viesti 1187534)
Maadoitus puuttuu niin jarruvalo maadoittaa parkin läpi. Jos olisit tarkkaan
katsonut hehkua niin olisit huomannut, että siellä palaa molemmat langat.

Jep, juurikin näinhän se tietty menee

Byrocrat 21.12.2014 19:52

täältäkin löytyy jos jonninlaista osaa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1187383)
Joo, kyllä paddock ainakin mokomaa myy, tiiviste ja rinkula yhteensä about €Gen :eek:

http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/130

Byrocrat 21.12.2014 20:05

On se suhteellista tuo ei paljon mitään
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 1187523)
Lämmitettävä tuulilasi ei muuten maksa paljoa mitään, hyvä varuste loska/jää keleillä.

Molemmissa käyttöautoissa sellainen on ja erittäin hyvä varuste kylmillä ilmoilla. Ei tarvitse tuulilasia talvella skrapailla:) Ilman lämmitettävää tuulilasia en enää autoa ostaisi! Mutta miten tuon paljon mitään hinnan nyt tulkitsisi :rolleyes:
Kotimaan hinnoista ei ole tietoa:)

http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/182

http://www.roversnorth.com/ProductDe...e=0&eq=&key=it

http://www.roversnorth.com/ProductDe...e=0&eq=&key=it

pee 21.12.2014 20:08

Paddockilla tais olla luokkaa 350 € tuollanen hehkulasi, tais olla johtosarja mukana jälkiasennuksia ajatellen ...

JuKu 21.12.2014 20:25

Eikös tuo rovernorth ole jenkkifirma - päälle vielä tulli ja alv :mad:

Sumuiselta saarelta saa halvemman.

pee 21.12.2014 20:44

Tänään oltiin hiukan hyötyajossakin, niinkuin kuvasta näkyy, Äijät vaan nojaili mutta homma tuli hoidetuks ja yks vinssinpoikanen särjettyä, onneks oli mukana reippaita mimmejä, öljyä ja muita kikkoja ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167918

Byrocrat 21.12.2014 20:49

paha keli
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1187718)
Tänään oltiin hiukan hyötyajossakin, niinkuin kuvasta näkyy, Äijät vaan nojaili mutta homma tuli hoidetuks ja yks vinssinpoikanen särjettyä, onneks oli mukana reippaita mimmejä, öljyä ja muita kikkoja ...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=167865

On ollu aika liukasta kuvan asennosta päätellen :eek::rolleyes:

Byrocrat 21.12.2014 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1187705)
Paddockilla tais olla luokkaa 350 € tuollanen hehkulasi, tais olla johtosarja mukana jälkiasennuksia ajatellen ...

http://www.paddockspares.com/defende...indscreen.html

http://www.paddockspares.com/defende...ng-switch.html

http://www.paddockspares.com/defende...lr-switch.html

Holst 21.12.2014 21:41

Rahti näyttelee sit aikas isoa osaa näissä tuotteissa, £15 ei riitä.. :-/



pee 22.12.2014 10:11

Onks tuo saunajumppa kuva ylösalaisin ?? Kansiossa on, mutta ipadilla ja iphonella kateltuna ihan oikein topiccissa :eek::eek::eek:

vmt 22.12.2014 12:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1187834)
Onks tuo saunajumppa kuva ylösalaisin ?? Kansiossa on, mutta ipadilla ja iphonella kateltuna ihan oikein topiccissa :eek::eek::eek:

Ylösalaisin on ainakin minun näytöllä.


Sivu luotu: 23:08 (GMT +2).