![]() |
33" Luvat (ja niiden pois otto)
Piti tätä varten tänne rekisteröityä (ehkä tunnukselle on jatkossakin käyttöä :)). Eli Hiluun on hankittu edellisten omistajien toimesta luvat 33" renkaille. Nyt ajoaika lähenee loppuaan ja tähän hätään ei ole saatavilla kuin 35" renkaat. Onko mahdollista että ottaavat konttorilla / poliisin toimesta luvat pois vai onko pysyvätkö ne aina kun ne on kerran hankittu? Jos noilla renkailla saisi tuon kuukauden ajoaikaa ja sitten saisin haettua BF:n AllTerrainit koossa 33x12,5. Noilla renkaillahan ei ainakaan pitäisi olla mitään ongelmaa katsastaa, kun niihin kerran ne luvat on? Nykyisinhän kyseisiä lupia ei Hiluun enää saa kun hyväveli-sopimuksella, huijaamalla tai tukulla rahaa.
Toisekseen mites tuo korotuksen laita kun ei ole kunnollista vertailu autoa mutta vaikuttaisi että korotusta on laitettu 3-4" jousista aikaisempien omistajien toimesta. Ja tuohon kun lisää tuon renkaiden tuoman korotuksen ja tulevaisuudessa mahdollisen 2" korinkorotuksen niin sehän menee yli sallitun. Mutta mistä konttori saa nuo vertailulukemat joihin sitten vertaavat tuota nykyistä korotusta? |
Ei ne mitää lupia oo, muutoskatsastettu mitä muutoskatsastettu ja pysyy otteella.
Minkä mallin Hilux, 46-, 65-, 110-, 170- vai N2? Edit: poikkeuslupa tarvitaan nykyään 46-, 65- ja 170-sarjalaisille, mutta aiemmin tehdyt muutokset on ja pysyy. |
No tuota..
Lainaus:
|
Näin vähän arvelinkin, mutta täältä netin ihmeellisestä maailmasta löytää kaikenlaisia tarinoita.
Kyseessä siis LN65 eli renkaat aikanaan vain muutoskatsastettu. |
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyot...281983-1988.29
Korkeudesta: Regular Cab 4WD: 1,709*mm (67.3*in) Xtracab 4WD: 1,704*mm (67.1*in) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jos pitää saada ison näköinen auto, niin osta iso auto. Nettiautosta löytyy 1-ton Jenkkipickuppeja siihen tarkoitukseen ;)
Korotukset kannattaa tehdä sen mukaan että alusta toimii kuten pitää. Renkaille saa tilaa rälläkällä, ja ihan siisti vieläpä... aika älytön jo tulee oikeasti melkein autosta kuin autosta jos on 3-4" alustakorotusta ja siihen vielä koria pari tuumaa, ja sitten renkaat päälle. |
Lainaus:
|
Ihan sama korotatko maastoa vai katua varten, niin samat ajoominaisuuksien muutokset kuitenkin on kyseessä. Eli samat paikat pitää kattoa kuntoon että auto pysyy ladulla. Ja miksei ulkonäkösyistä korotettu toimis maastossakin? Se haluaako omistaja tulla maastoon koettaa onkin hiukan eri juttu sitten.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hiluxia on melkeimpä pakko korottaa reilusti, jotta mahtuu renkaat pyörimään. 37" kumeille joutuu muuten aika radikaalisti leikkaamaan tilaa. Ikävämpi on sitten, jos ei kytkinpolkimelle ole tilaa.
|
Kylläpä tulee puukkoa ja kovasti. Oisko foorumilaisten aika kasvaa aikuiseksi? Näitä korottajien puukotus-threadeja on jo ihan tarpeeksi.
Jos oisin mode niin viikate alkais heiluun. Tervetuloa nimimerkki MoD palstoille. Tämmöistä täällä on. |
Ja moderaattori vielä mukana...
Lainaus:
|
Joo ei oo ihme kun palstan keskustelun taso on tätä kun moderaattorit on ite pahimpia.
Jos tommoset renkaat pitää mahtua alle niin pakkohan sitä on hiluxia korottaa. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78097 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mulla on Runnerissa takapäässä +55mm korottavat vieterit ja jousien ylälautasia on laskettu reilu pari tuumaa orkkista alemmaksi. lisäksi piti laittaa 65mm korin korotus. Edessä on vääntösauvat ruuvattu liki tappiinsa. Silti meinaa olla rengaskotelot safarilastissa melko täynnä! Koteloita on avarrettu jonkin verran, mutta ongelmana on edessä etujalkotilat. Joku reilu 5cm oon moukaroinu lekalla etulattioita sisäänpäin ja liki 10cm lyhentäny helmaa, jotta ei niin pahasti ottas renkaat kiinni. Seuraavaksi rupee olemaan tilantanteita poljinten mahtumisen kanssa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161787 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161801 Mutta alkuperäisiin ongelmiin: sen leiman voi käydä orkkiskokosilla pyörilläkin, ja 33" renkaat säilyy otteessa. Näyttäähän se vähän hassulta, eikä kukaan usko, että niillä renkailla asettaisiin yhtään enempää ku konttorille ja takasin mutta eipä sen väliä. Ja jos ei satu olemaan leimarenkaita itellä, niin kyllä niitä löytyy lainaan. |
Näköjään sama kirjottaako Lowtoysin foorumille vai Offipalstalle, kun mainitsee sanan korotus niin kylläpä saa lämpimän vastaanoton.
http://www.motormorph.com/wp-content...dhiluxfull.jpg Ja kyllä kuva on googlesta, enkä omista sen oikeuksia. |
Lainaus:
Tähän on muutostettu 35" mut noilla 38" näytti hyvälle ja maastossakin eteni suht hyvin.. Siis silloin ku ei ollu vinssin jatkeena ;) http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=2684 |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161898 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161897 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161896 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161902 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161904 |
Olipa kysymys mikä hyvänsä niin vastaus on Chevy. :D Yllättävän paljon saa Ex-inkkari iloa irti 24-vuotiaasta V6-pikapista. Hyvä niin.
|
Lainaus:
Voit peittää tuon chevy merkin vaikka ja laittaa tilalle toyotan merkin :) |
Intiaanin Offi-Hirmu!
Kait sä tuut kulmaan joku kerta tolla offauttaa edes vähäsen? menee hukkaan pelkässä katuajossa tommosen kyvyt!
|
Lainaus:
Noi "kyvyt" häviää kovin nopsaan kulman maastossa. Maasto valitaan ajoneuvon kykyjen mukaan, eli tässä tapauksessa se nakkikiskan kiertäminen on aika lähellä sitä oikeaa. Mutta jos löytyy joku nakkikiska keskeltä avaa peltoa, niin HEP olen mukana. |
Lainaus:
Jos 33" on otteella ei niitä sieltä pois oteta.. Ps: tuntuu olevan porukalla jokku tupsautiset ku pitää heti olla päätä aukomassa, ku uusi tyyppi kysyy neuvoa.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Itsellä ei ollut tarkoitus suolata vaan kertoa ( kenties ) faktoja.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...c289147e2f9276 Itsellä oli juurikin hiluksi 4" alustalla ja 33" pyörät alla ( ja otteessa. ) Auto hankittiin juurikin katumaasturiksi ja korkea piti saada. Epäkäytännöllinen? KYLLÄ! Kiva oli vääntää romua lavalle ja kuskata esim. edesmennyttä isäukkoa jolla ei jalka meinannut nousta 30cm korkeammalle.. :rolleyes: Uskottavuutta kadulla sai kylläkin. :cool: Ainetta meni mutta pienemmät pyörät ei ollut vaihtoehto. Tiedän myös kun tuota jalostin että 35" rupee olemaan max ( järkevä ) koko edessä jäykällä etuakselilla.. Korotus ja pyörät toi siis käyttikseen ulkonäön muiden ominaisuuksien hinnalla? Palstaa olen lukenut muutaman vuoden ja törmännyt jatkuvasti Matala+kevyt=hyvä komboon. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=155513 Ja taas osuttiin hutiin. Soan kanssa kun tuo ei madallu. Pyörille tehty tilaa periaatteessa maksimi määrä. Kopan nosto tässä olisi vissiin piste i päälle että saadaan se helposti nurin? Onneksi en siis ole lajissa mitenkään pro vaan hyvin keltanokka vielä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
TOIJJOTA!!!
Lainaus:
|
Onko karheat renkaat jo päässeet jyrsimään offipolut rikkipoikki?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Me tehtiin tossa talven aikana tälläne LN65 hilux sillä periaatteella että sen pitää näyttää orkkikselta ja edetä maastossa hyvin. Renkaiks tuli 38,5/16/15, eikä korotettu yhtään. Hyvä ajaa tiellä kun noin 'matala'. Jotkut ihmiset kehunu jopa komeeksi autoksi :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=155766 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153175 Nykyinen kunto ei o ihan yhtä siisti, toi orkkis luukki ei oikein kestänäny maasto ajon rasituksia:D Tää oli nyt vaan sellanen juttu ettei sitä autoa pakko oo korottaa. Itse korotin arki auto LJ:n aikas korkeaksi ja nyt harmittaa kun ei pysy tiellä enää. |
Lainaus:
TEMÄHIK |
Ei ole parempaa....
|
Ompa aiheuttanut erikoisen keskustelun, maastoautoja kun täällä harrastetaan niin en olisi uskonut että ruvetaan estämään jonkun korotus intoa.
Madalluskielteisyyden täällä ymmärrän mutta että korotuskin pahasta. Ja vielä kehotetaan vaihtamaan foorumia?! Kyllä mun mielipide on että korota niin paljo että on mieleisen näkönen ja aja toria ympäri jos niin haluat. Eikä kyllä kannata vaihtaa voorumiakaan täällä oon ite saannu kymmenen vuotta hyviä neuvoja ja 98% ihan asiallisia. Ja kyllä ite koitan aina kattoa vähän näköäkin vaikka maastoautoa yritän tehäkkin ja muutokset teen etupäässä maastoajon ehdoilla. Ja tervetuloa mod harrastuksen pariin, äkkiä se lähtee mopo käsistä sullakin ja möyryät pitkin soita ja vinssin rullakitaa o jokapuolella autoa. |
Sivu luotu: 17:27 (GMT +2). |