![]() |
Syrjähyppy HJ61
Raapustellaan vähän tästäkin jos porukalla riittää intoo tutkailla, ja antaa vinkkejä kun niitä tullaan vielä varmaankin tartteen jossain kohtaa, eikä tartte joka topiccia sotkee omilla ulinoilla :D
Eli olkoon tämä tarina Amatöörin tiestä sinne ajouran päähän asti, Päivätyökseen saa rakentaa autoja vähän tarkemmalla toleranssilla, niin tuli ostettua puhtaasti syrjähypyks rallitouhulle/stressileluks HJ61, Tojota hörhölle oiva valinta. Tämä tulee pysymään 100% mehtäkäytössä, ei kilpiin. ihan jokainen ratkasu ei tuu olemaan järkiperustainen, annetaan tän rojektin kaa "tuulen viedä". Mitään supermonsteria ei tule, koska pajalla on toinen pääprojekti : http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/GT+Corolla+Evo3++/ Joten tätä hipelöidään kun siltä tuntuu, vaikka pelottavan paljonkin on metässä rymyyminen alkanu kiinnostaa, pentuna oli sj 410 mutta liekköhän mahtus enää mielikuvituskaan musta suikkaan ( pituutta ~2m) Pistetään tarinaa liikkeelle kuvien muodossa: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Haku kunnossa ja heti leikkimään, tässä kohtaa tämän piti vielä vaan pysyä tämmösenä ja jemmata akseleita tulevaisuuteen... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg No piti kuitenkin renkaat saada, ja ei ollu vanteita, ja Jaren (Erityis kiitokset Jarelle!!) aarteista löydy edukkaat ja makiat aihiot, vanne kiinni mondeon navassa/olka-akseli hässäkässä ja raudan palikoilla rälläkkä kiinni satulan korvakkeeseen, kammosin sorvilla halkasua niin tuo oli nuukalle mieleinen patentti :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg 3 " soiro 3mm levystä http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Meinasin aluks että hankaan vaan piikkisialla isoimmat paskat pois ja maalia mutta en sit raaskinu ja kiikutin paikalliselle hiekkapuhaltajalle http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Mahollisimman yrmyyn vihreeseen jääny joku fetissi edellisen gt corollan peruilta, joten sen muistolle :D Lukkokehät piirtelin jo valmiiks mutten malttanu oottaa leikkausta kun oli polte päästä pusikkoon http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Sen verta näpäytti juhannuksena kovan daruden päälle että illalla lapsetti rengasleikkurin kaa, ujostihan tuosta tuli otettua mutta jääpähän ens kerrallekkin :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Heti mentiin taas uria pitkin paljo pisemmälle mitä vakiorissoilla, tässä kohtaa tuli liotettua lukkovipstaakitkin pelaamaan. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Mitä lie fiilistelyä, mehtä täynnä uria niin hyvä käydä aina jonkun muutoksen jälkeen kokeilee uutta uraa/ entistä loppuun. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Aikasa kun leikki niin se istu sinne, ja tietenkin kontissa ei ollu ku katkennu lapio, noo välillä kävellään :D onneks pajan nurkalta on vaan about kilometri ekalle uralle niin ei tarvii panikoida http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Sen verta vitutti kuitenkin talsia että offroad tarvikkeelta piti vinssi tilailla, varmaan tuotakin ois voinu muutaman sentin saada taaemmaks vielä, mutta minulle kelpaa tuossakin :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Vai oiskohan tää kuva kuulunu Offarille Morsian osioon :D ?? tyhjä arpa anyway http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Sit katkes takaa jousi ja muutenkin kiehtonu vähä päästä eroon lehdistä, niin taas lähti vähän mopo karkaileen. Tää on kyllä puoliturha kuva, mutta vaikka onkin jossain asioissa ottanu jo ammattiylpeyttä eikä enään jaksa ihan joka ekkerin nelilinkeistä housujaan kastella, mutta aina vaan se tuntuu yhtä jännältä puottaa paskanen kalikka polttoöljyyn :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Akselin parturointia http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Ruokatunnilla tuli ebaysta ronklattua puolirandomilla blazerin +4 tuuman korotuksella olevat hyppykepit, kuva hämää pirusti :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Palstalta shoppailin Valulta Defen jouset, ja Jukulta (Kiitokset edellä mainituille herroille!) pajeron tukivarret, niitä pitäs alkaa taikinoimaan paikalleen, jahka portugalin juustopalli saa toimitettua mulle puslat :mad: Nytkin saa taas asua liki työmaalla niin ei jaksa raapia kun pari tuntia illassa pajassa ja sit kun ei oo osia niin se meneekin lähinnä puoliturhaan nysväämiseen. Jossain kohtaa kun koittaa keulan vuoro niin enemmän pitää tehä omavalmistetta niin saa käyttää työmaankin nivelvarastoja/roskista paremmin eikä tarvi aina ootella into piukeena osia :D:D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/S...pg/_img900.jpg Esimerkkinä ex. rokkiralli pikkucorollan alatukivarteen "herkäks" ajettu nivel roskapytystä, tosin tuntipalkoille ei pääse kun alkaa ite nysvää joka kalikkaa... Tämmönen vuodatus tällä kertaa, saa poistaa jossei kelpaa :D -Samppa |
Upeeta luettavaa, tarina jatkukoot :cool:
|
Mahtavaa tekstiä ja kuvia! Mahtava katsoa kun työnjälki on tuollaista, vaikka kuin olisi omasta mielestä vasemmalla kädellä tehtyä!
|
Hyvän näköstä jälkee "tussattu" ainakin gt corollaan! Samaa mallia kun jatkat tän kanssa ni hyvä tuloo :)
|
Ei ihan ekaa kertaa taida olla hitsipilli käpälässä:)
|
Kiitokset ! Ei tätä varmaan tuu samanlailla hierottua ku gt:tä, se on osa stressinpoistoo ku ei tarvii joka kalikkaa kuskata pulveriin tai eloksointiin yms :D
|
Missäs päin käyt ajelemassa? Sais ton oman palleron taas kasaan niin voisin lähtee jarruks joku kerta mukaan :D
|
Keuruulla jukojärvellä. Joo ajelut jatkuu taas ku sais ton kierteytyksen loppuu :) ei siellä mitää harcore trial kallioo mutta semmosta peruskivaa venyttelyä, puolet urista korkkaamatta vielä ku ollu kiirettä eikä innosta yötä vasten lähtee leikkii jos kamppeet särkyy :D Messiin vaa ! Voi olla että oon ite jarruna :D
|
Kyllä meni viikonloppuki hienosti vituiks, perjantaina väsytti nii vitusti että meinasin nukahtaa pajalle, sit lauantainaki sai mennä työmaalle ja puolilta öin takas, sunnuntaina sit univelat pois ja "unipöhnärapulassa" saanu ku jousien lautasia leikeltyä ja esivalmisteltua, ja jakarit sutastua vihreeks :D
Onneks ens vkl jälkee alkaa kesäloma ! :D |
voitas mekin tulla suzuki joku kerta sinne ulkoiluttamaan
|
Joo kyllä tuo passaa, tosin jos hj on telakalla niin saatan änkee kyytii :D
Mutta katotaan ny jahka joku käy eka toteemassa ne liian helpoiks :D Tosin ku taas pääsee ajelee nii voishan sitä lainata joltain gopro:n ja ottaa jonku video pätkän ? |
Lainaus:
Hyvännäköstä touhua. Jatkakaa.. |
Kyllä sen verta närästi juhannuksena kun otettiin varuiks "löysät pois" että muumilimsa oli ihan paikallaa :D
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Tän illan saalis onkin sit heikompaa, ajattelin että pistän vielä henkisen hyvinvoinnin takia noiden lautasien päälle yhdysputken runkoaisojen väliin ettei suotta väännätä aisan reunoja. Mutta, onko kauheuksia jos laitan jousen akselin takapuolelle about akseliputken puolivälin kohalle? Kun tuo pirun murikka häirihtee niin pahasti apparin puolella :( Tuettuahan sen kyllä saa jakarin korvakkeisiin yms... Kun mieluummin teen siitä liian matalan noilla orkkis jousilla kun sika korkeen, korotusjousia luulis defeen saavan... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/G...pg/_img900.jpg Nikko puolelle tuli uudet vanteet tänää ku compot meni pikkucorollan mukana :) Ja sanokaa vaa jos nikkopuolen päivitykset aiheuttaa verenpainetta niin en tyrki :D |
perkele näitä gt corollan kuvia.... ;)
vitun komee..kiinnostaa tuo kierrejousi muutos kovasti..kuvia kehiin lisää |
Kiitän !
Joo pistän kuvia taas ku saa etenee, oli kyllä taas viimenen kerta ku alotan "pikarojektia" ilman että joka kalikka on valmiina oottamassa, jospa tänään tuis jo viimeset nappulat :D jossei tällä viikolla tuu puslat niin sit teen ite jakarit unibal päillä, pajeron varsi ei taida olla teräsvalua ? |
Ei haittaa corollan kuvat:D Mukava projekti seurata. Toivotaan tiheitä päivityksiä ja paljon kuvia;)
|
voisit sami ees yrittää tehä ton stressinpoistolelun vasemmalla kädellä..
|
Hyvä alku jo :D hitsattuki pelkällä migillä, ei pulveroituja osia tmv ! Jee huomenna saa hakee puslat postista !
|
lähtee tääkin vielä lapasesta elä sitä pelkää. Asiallisen näkösiä jousitepaaseja. Kait ne jouset voi sinne akselin taakke pistää, mutta voihan tuo käydä löysäks, kun tulee enemmän vipuvartta
|
Lainaus:
Mut voi laittaa kierrejouset akseli takapuolelle, niin ne on vanhassa unimogissakin ihan alkuperäiseltään asennettu. |
Taitaa vähä karkailla mopo jo :D tosin uhraan kesälomasta ekan viikon tälle niin kahtoo mitä keksii jahka selviytyy univeloista yms vouhotuksesta...
Joo hyvä, jospa tänää sais taas vähä raapastua eteenpäin rojektia |
Taidat olla jare oikeessa nyt kun tarkemmin asiaa aattelee
|
Vähän jotain räpsyjä saaliista, tänään alko kesäloma mutta pikkusen maistu vielä synttärit suussa että aika varovasti sai touhuta :(
Jospa huomenna sais jotain aikasekskin, vitunmoinen hankuu vaan noissa kalikoissa kun rälläkällä/nauhakoneelle tekee kun ei oo pikkuautopuolella joutunu noin raskaasta kalikasta tekee :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Ikinä en oo jakarien kaa pelannu ja ajattelin sit kumit laittaa kartiot vastakkain, tiiä sit onko väärin vai ihan päin vittua, mutta ainakin viilapenkissä vääntelemällä sai joustaan, 27 asteen kartiot orkkiskumin mukaan ja sit pyöristys ulkosyrjälle että ei käy niin ankarasti puslan päälle. Kokeillaan näillä... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Ulkosyrjän korvakkeet ähkitty http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg sisäsyrjän annelit, ylimääränen lirppa jää tukemaan jousilautasta http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg En tiiä tuliko perän kulma liian ujosti nostettua, tosin kuvissa hämää kun keula maassa yms, jakarin pään sai kivasti runkoaisojen suojaan, pois tökkäämästä, ainakin siis yks onnistunu ajatus :D ! ehkä... Pitää varmaan lähtee kännykkä kauppaan kun ei tolla catepillarin paskalla saa kunnon kuvia "makuulta", digi kameraa turha ostaa kun se jää sinne kuitenkin hautautuun rautapölyy |
Rungon päähän kannattaa tehdä lisää tukea, päittäisvoimaa tulee kuitenkin aika huolella.
|
Joo tulee sinne kolmiokalikat vielä :)
|
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg
Vanhoja turvakaaren tumppeja tuli taas hyötykäyttöö, pohjauskumin tötterön jaloiks :rolleyes: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Hepeksissä, huomenna jos tinailis kaikki pukilla kasaan ja käyttäs ekan kerran pyörillää niin näkis ajokorkeuden ja osais vähän sit haaveilla panhardin mittoja ja iskarin paikkoja, taitaa olla pienimmän riesan tie kun menee kontista läpi, tässä ketään koskaan istu ees kartturin paikalla niin vittuako mä takapenkilläkää :D tai lähinnä selkänoja tulilinjalla... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Ei toi mun jakarin "pitkä kiinnike" oikein ollu mikää taivaspaikka, pitää kahtoo jos sitä vielä jotenkin sais maisemoitua, tosin menee kyllä vähä jo höpönassu hommiks, hiplataan sit sitä putkirunko vehettä enemmän :rolleyes: Jousipetien päälle vielä vedän rungon päälle putken etteivät korkkaa ylöspäin, samalla saa siihen naittaa tarvittaessa panhardin runkokiinnikkeen tukee tmv, akseliin tulee kanssa roinaa vielä jousilautasten alle |
Ei tarvinnu tänää puottaa pyörillee, meni taas ihan sinkoiluks. Akseli ois panhardin kiinnikkeen hitsausta ja huohotin putken lähön siirtoo vaille maalauskunnossa, tai maisemointia lähinnä. Panhardista ei tuu kyllä liian pitkää mitenkää, mutta eipä tällä hyppiä tarvi muutenkaa :D
|
Nyt ois pyörillään, mutta max ulosjoustosta ei tipu ku 9cm ku laskee ajokorkeuteen/pyörilleen, tosin tankki puuttuu, mutta vaikka ite about 115kg hyppään konttii nii ei montaa senttiä laske :( kuinkahan paljon noi uudet defen jouset väsähtää ajossa ? Vai suosiolla ehtii pehmosempia jousia :rolleyes:
Kuvia voin tyrkkiä illemmalla kun pääsen koneelle |
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Akseli pulverointia vaille valmis, minkähän vitun takia tää catepillarin nuolasu puhelin ottaa välillä ihan vitun pieniä kuvia, ja sit valtaosan normaalikokosena ? Taas hetki lähempänä että haen C5:sen naksuttelu puhelimen !! http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Ajattelin kokeilla huvikseen sinkkispraytä pohjamaaliks, aika paskan olosta :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Oli jääny nurkkiin vanhoja spray kiveniskumassa purkkeja niin sillä maisemoin tuota hieman mustemmaks http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Panhardin päihin 20mm uniball flurot, valmiiks herkäks ajettuja, mutta sain nappulat sorvailtua niin oli pakko herkutella tigillä kii kun saanu ihan tarpeeks räiskiä taas migillä :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Tässä kohtaa käytin pyörillään ja aavistelin jousten turhaa jäykkyyttä, noo kokeillaan alkuunsa näillä jos ne vähä väsähtäs ja painus, sit tunkattu takas pukille ja akseli pukitettu ajokorkeuteen niin pääs ähkiin panhardin paikalleen http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg lyhyt ja väärässä kulmassa, mutta sattumien summa, ompahan ainakin suojassa :D |
Aika lyhkäiseksi jäi panhardi. :eek:
|
76cm, mutta emmä usko että tuo nyt aiheuttaa murhetta tässä vehkeessä, lehtijousilla tuo akseli eli sivusuunnassa kun hullun mulkku(ainakin tässä vehkeessä kun peileistä sattu joskus tiirailee), ja enitenhän tuo haluaa nyt mennä sivuun tilanteessa, kun kuskinpuoli joustaa ja kartturin puoli tasasella, ja sit tietty jos tulee hypättyä, mutta hyppimiseen on paljon mielenkiintosempia vehkeitä olemassa :D
|
Vitutti aamulla niin kauheesti että oli pakko käydä lohtushoppailee 3" putken osia, polttoaineletkua ja vapaavirtaus tötterö+ siihen öljy :D
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Iskarin orsi, sain kuvan koneelle niin oli pakko käydä ottaa mitta että eikai se muka vinoon jääny, tai no 3mm mutta menee toleranssii :D Oikein kun ois malttanu niin ois tehny enemmän reikiä korvakkeisiin, mutta lähteepä nuokin korvakkeet hienosti rälläkällä jos/kun tulee keksittyä jotain lisää... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Pöntöstä tein tarkotuksella reilun kokosen, jos tulevaisuudessa tarttee rälläköidä irti niin jättää soiron kontin lattiaan niin saa siihen sit sovitella ruuvikiinnityksen seuraaviin evo versioihin, reikälävistin jäi työmaalle kun meinasin vetää iskarin pulteille reijät tohon ja kumitulpat, mutta ompahan ny sabluuna tehty että vetää ennen maaluuta valmiiks piste tapilla merkit. Pitää vielä käyttää tuo pönttö irti korista ( 4 heppiä) niin saa maalata ja hipelöidä sisältä kunnolla, kun tietty kerkesin jo iskarit ruuvailla paikalleen yms, että jäis alapuolelle vaa sauman fiksaus :rolleyes: Huomenna saattas ehkä päästä koeajolle, pohjosen nollausreissukin himottas jo kovasti ! |
Shakedown ajettu :) ekana tuli mieleen, ihanan hiljasta :D Ei rutise...Tosin pakoputken tyrkkäsin pihalle takaovesta niin se ny vähä antaa säveltä :rolleyes:
Mutta ehkä tämmöselle nysvärillekkin, SOA ois saattanu olla pienitöisempi... Kuvia tyrkin huomen illalla. Huomenna oiski sit pajan entisöinti :D |
Asenteella toteutettu HJ ja hienoa jälkeä! Tätä projektia seuraan mielenkiinnolla.
|
Thanks Knucklebone !
Kuvat oli jo koneella muttei läppäri halunnu kipittää nettii, joku orava taas istuu vääräs kohtaa oksaa :D Läppäri on mukana jos kännykän netti jaksais pelata hetassa, eli huomen aamulla kohti pohjosta erakoitumaan viikonlopuks ! Oiskoha matkan varrella alottelevalle offarille "must see" paikkoja ? |
Lainaus:
|
Onneks (valitettavasti) hj on seisonnassa, joutuu tulee tulee skodalla jos se kestää Hettaan asti :D
|
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg
Kuvana huono, mutta omaan mieleen kovasti ku sai taas rötkötellä lelun pihalle :) Takapään korkeus nous sopivasti omaan silmään. tiijä sit mikä paras ois :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Rupee tulee niitä "helmi-ideoita" kun alkaa lapsettaa, tosin ei tätä tarkotuskaa ollu tehä kun 110% fun factorylla:rolleyes: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Mehtä/piha rälläyksessä kestää kättä pitää nauhan päällä, mutta tallia siivoillessa löysin lavetin vanhan hienon rosteri putken lämpösuojan , niin pitää se vielä tohon taiteilla että samalla saa maton reunan kii sillä, ja varuiks vielä jos jonkun nappula tms. sattuu oleen sika osastolla ettei varmaan tuu mielipahoja :) Putken pääkin löyty romukasasta, ihanasti kellastunu mehtäkoneen putki. Yleensä kun tätä tekee niin aina saa yhen hojon kontillisen viiä romuja kasaan, mutta nyt sai paluukuormaakin :D Sävelet on "Ron Jeremyä"... Samalla vaihoin ilmanputsarin. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Jouset on vaa auttamatta liian jäykät, raakaa ulosjoustoo vaan 10cm :mad: Tosin yks kikka on vielä koittamatta, kerron jos onnistuu :rolleyes: muuten saada suljettujen ovien vituiks menoihin :D Perän huohotin jäi aika liki iskaria niin en vihtiny alkaa kikkaileen vaan tein orkkis lähöstä tulpan ja tein uuden nipan toiselle puolelle murikkaa, letku ylös ja muoviverkollinen suodatin päässä, ja siitä letku vielä orkkis tankkausputken huohottimen sisälle nii ei oo letkun pää mutaryöpyssä. Tuliki tästä kuvasta mieleen että pitää muistaa massata tuo kontin pohja vielä Tankkina toimii tällä hetkellä hetkellä 30l ltr muovitonkka, letkuläpiviennitkin oli tiiviit kun metässä hölskytteli :) pitää tossa sivuhommina alkaa taikinoida alumiinitankkia minkä sit juo paikalleen samalla kun koppia lyhentää http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Eikai tätä voi sanoo ees joustokuvaks, olkoo kuvaustauko kuva :D pikkuhipluuta vielä, mm takajarrut ja letkukäsijarru. Meinasin olla etten mä kässää tarvi, nooo, about 50 kertaa kaipasin jo ekan päivän aikana :D Pohjosiin ajellessa bongasin mattavihreen hiluksin jossain tornion hujakoilla, sit punanen (mattamustaa kuskinpuolen c pilarissa) oiskohan ollu pätkäpajero meni vähän enne hettaa, ei sillä että ois tullu vouhotus piikkiä kun piti ajaa kilsan verran niin paljon kun RS kulki kun näky parin mutkan takaa että joku offi herkku tien päällä :D (yritin painaa mieleen paikkojen nimiä, mutta....) ja sit loppumetreillä punanen defenderi :) Nyt sit pitäs leikkiä kesälomaa... |
oletko kauan nyt hetassa? käytkö riekoissa tai muuten metsästässä? oma range pyörii myös hetassa... tosin eilen ilmeni että yks ruisku pimeänä ni aika laiska eikä oikein huvita tyhjää pyöriä..:-)
|
Varmaan pari päivää, tossa on pari toiminta kuvioo vielä auki. Emmä metästä ku paikallisessa :D pari kertaa kyllä miettiny metästyskortin hankintaa
|
Lainaus:
|
Varmaan nyt tuleekin, mutta tein jo kauluksen aihion pintapellistä sisäänpäin ja siihen jos vaikka sammutus peitteestä tmv kauluri ja toinen kauluri "ovipahviin"
Ei vaa malttanu tehä ku oli liian lähellä koeajo hetkee :D. Pitää jatkojalostaa ku/jos maalailee tuota. |
Tulee kaikkee hölmöö mieleen ku itekseen ajelee pitkää matkaa, paljos ois järkevä iskunpituus kynätolpalle etupäähän ? 600mm ? Ettei jäis kokemuksen puutten takia liian lyhkäseks tai ihan yliöveriks,eli Semi -överi hakusessa :D tietty geometrialla saa kikkailtua, mutta kuollutta lehmäähän on turha elvyttää :)
|
600mm.....eiköhä puoletki riitä?
Jussilaisen Räkytäky Bj projektissa on kuvia ja juttua 14" iskulla olevien tolppien sovittelusta. |
Se nyt oli rohee heitto. Joo sekin topicci on kuolattu läpi :)
|
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg
Pistetään nyt puoliturhia ajokuvia kun ei oo mitään muuta äksöniä ollu, piru kun sais jo etupäänkin kierteille niin sais silputa vähä tuota keulaakin pulkaks, mutta hyvin se lanaa jo :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Tää on kyllä nippa nappa kehtaako ees julkasta:D mutta sai sen jollain aivopierulla tuohonkin istahtaan, no takapyörän takaa vitunmoisen kiven pois lapiointi ja vinssillä keulan nyppäsyä sivuun. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Yleisturhaa... Pakko varmaan katella tuonne etunurkkaan uus pakka ennen kierteyttämistä, pari uraa jo semmosta että vituttais siellä ruveta rassaamaan kun se päättääkin antautua kunnolla, ja ens viikonloppuna pääsis ehkä rapakko maille kikkailee niin ei tarttis siellä sit ujostella suotta |
Ne on ne tojotat tommosia... :D millos me tullaan roopen kaa ulkoiluttaa suzukia sinne päin?
|
Ens viikonloppuna voi olla että joutuu huoltohommiin, mutta ei oo ihan satavarmaa vielä. pitää toi etupakka homma ratkasta niin sit voin olla avaamassa reittiä, eli siis pyörimässä jaloissa :D
|
Otettava suzukin vilkun rele takasin pojilta eikös siellä ohitus paikkoja ole.. :D
|
:D :D
|
Taas jotain pientä taikinoitu, tuli käytyä yks ilta Salossa hakemassa artsi777:lta pirtsakammat ja ehjät etupakat, SUURI Kiitos Artsille kahvista, kaluston esittelystä ja lehtijousien ABC:stä puupäälle :D
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Rälläkällä keskinaula kuuseen ja taas on jännää :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Karkeella (olikohan ny wurtilla 40 vai joku outo 36) hiomalätkällä ja bilteman kulmavingulla isoimmat ruosteet pois, en tiiä onko hyvä vai huono, mutta pyöristin latien päät kun parissa kohtaa oli jo vieruskaveri latiin tullu koloa, että jos joustaessa helpommin liukusivat selkää :D Sit puolihuolimattomasti mattamustaa spraytä niskaan... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Pensselillä vaseliinit välii, varmaan ois pienempiki into riittäny vaseliinin määrässä :rolleyes: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Sit puristimella nippuun ja kovasta kuusiokolopultista uus keskinaula, hyvä että tuli corollaan otettua puolirandomilla vituiks menneet jarrusatulan pultit niin sai tähän hyötykäyttöön vielä :D Vähän joutu akselista vinguttaa keskinaulan reikää että meni kuusiokolon kanta sinne, sama iskarin pedille (tai mikä lie viralliselta nimeltää) kun sattu olemaan miljoonalaatikossa pari wulock mutteria niin pistin ne, ja tietty nekään ei mahtunu orkkis koloon, niin vähän sai senkkiterällä pyöräyttää että sai laipat "pinnan alle" http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Etupää nousi enemmän kun aattelin, joo olihan toinen puoli poikki, mutta ehjäkin nurkka nous 4 cm :) Taakse hain jo kokeiluun biltemasta 240 volvon jousia jos niillä sais tuon takapäänkin notkeemmaks vielä... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Mutta onpahan parempi ku lähtötilanne :rolleyes: Ihmeen järkyttävä se on vieläkin ajaa kovemmissa vauheissa, mutta ohan tossa noita "muuttujia", kivan hiljanen tuli kyllä keulasta kun rasvatut pakat, ja notkeemman olonenkin ! |
Kauanko u-pultit hakee paikkaansa ? Kaks kertaa kiristelly jo puolen tunnin ryskäilyjen välissä, liekö vaan uutuuden outoutta vai onko mulla u pultit tiensä päässä ? Lamellilla putsailin kiinnike pinnat mutta ainahan sinne paukutellessa vähän keijupölyä varisee jostain hitusen :D
|
Ei kai ne enää sieltä luulis löystyvän, jos kerran 2 kertaa oot jo kiristelly, mutta kannattaa tietty seurailla.
|
Joo on tossa melat mukana että saa tarkastella...
Mutta vittu mun rapakko on kuivanu !! |
Nyt on 240 volvon takajouset vaihettu ja parani kummasti !
|
Lainaus:
Millaisilla mitoilla toi Volvon kierre olis,varmaan kävis..!? T: Ari |
Piru kun kerkesin hukata sen lapun minkä raapustelin bilteman kassalla :(sisähalkasija oli 135mm muistaakseni, ja vapaa mitta 42 cm
Mut jahka heinolan rokkiralleista selviän niin voin mitata kokoonpainuneena mitan kun se on auton alla :) mutta pehmeethän ne jo on, että jos kilvitän tuota joskus niin "road specciin" defen jouset takas :D |
Jos nyt kolmannella kerralla onnistus kirjottelut :D
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Corolla "siivessä" loppu eteneminen osien puutteeseen, ja tän viikon laskujen tipahteluun varautumiseen piti hakea pikku syrjähyppyilyä ja ressivapaata leikkimistä :D Eli hojakka lavetille ja kaverin kotipaikalle suokosteikkojen perässä leuhottaan, ekan ajolenkin jälkeen piti piipahtaa "huoltopilttuussa" ja hepata väliaikaset sarvet narulle kun aika hanakasti sai vinssailla, pitääkö muilla tommonen TML vinssi "kohtuu karmeeta" ääntä vinssatessa? Vai onko mulle sattunu vaan toleranssien ääripää yksilö http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Ei mitään hard core offausta, joudutte pettyyn :D Taas tuli kokemusta ja monta kohtaa ois jääny ajamatta jos ei ois ollu kavereita yllyttämässä... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Tässäkin vielä takanurkka kiiltelee mihin ois ollu kiva upottaa talvella rälläkkä pientä parturointia varte :rolleyes: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Mulla on kyllä joku midaan kosketus noihin rapakoihin, taas tommosta puolikuivaa paskaa mikä ei muuta tee kun tuki kuvioo :( tosta taaempaha oli kiva suonsilmä mutta sillä hetkellä kuvaaja istu kyydissä niin jäi kuva ottamatta :) Mutta olihan se kiva tuohonki revittää ! http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg Kaikki ilo loppuu pesupaikalla, isoimmat paskat rapsuttelin oksankarahkalla ennen lähtöä, parkkikin lähti pienen "kivelle hapetuksen" ja pikku linjavian seurauksena, mänty vei tällä kertaa. Entisöintiä tiedossa keulaankin, muuten pelas kivasti koko päivän eikä tarvinnu kun päristellä, koko aika vaan nous kolme asiaa jatkuvasti mieleen, letkuohjaus, välitystä, ja kierteet eteen... Loput oli semmosia pikku välähyksiä :D panssari on kyllä pakko tehä laatikolle, kerran pääs lyömään aika ilkeesti, mutta ei se ainakaan yön aikaan ollu reviiriään merkannu. Helmatkin pitäs palkittaa vielä kun ne ei oo ihan torvellaan. Ihan liikaa ideoita taas... En tiiä onko sitä vaan tykänny liikaa tiiraileen kartturin peiliä, mutta ihan orpo olo tuli ajaa kun sekin tipahti yhteen karahkaan. Hei ja semmonen kysymys viisaammille, mites kun tekis tehä hojolle oma kansio kuvat.fi:ssä, mutta muuttuukos jo tänne pistettyjen kuvian URL jos ne vaihtaa albumia tuolla sivustolla ? vai onko se kuvan sijainnista riippumaton ? |
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/G...pg/_img900.jpg
Hojo on pelannu kun kello niin ei oo tarvinnu sitä rassata, haaveissa siintää jo talvilomalla korin parturointi. Siispä on ollu aikaa hiplata pikkuauto puolelle. Pistetään sit yleis idean antajaks kuva gt:n yläpäiden hiplailuista :) pitkästä aikaa tuli maltettua laittaa suojakakkulat sorvaillessa päähän kun tuota yhistelmää alko toteuttaa:rolleyes: |
Kysellääs vähä täältäkin jeesiä, jossain talven mittaan kun joutaa lomia piteleen niin pitäs saada toi hojo kuskattua suolahteen "parturoitavaks" ?
Eli kyytiä keuruulta suolahteen, omaan kärryyn ei mahu, eikä ees pikkupyörillä mitä ei enää oo olemassa :D Ja kärryn "omistajana" tiiän kuinka perseestä on lainailla kärryjä, joten mieluummin maksan kuskille polttoaineet ja jonkinmoisen kipukorvauksen menetetystä vapaa-ajasta, rikastumaan tällä diilillä tuskin pääsee, mutta sillä että jää hyvä mieli molemmille ! |
Ohjaus kalkulointia.... 16/32 ja 200mm iskun sylkällä lähtis 90 barin paineella rapeet 700kg ja "varrenpuolelta" 500kg voimaa. Eikö tuon jo luulis olevan tarpeeks ?? Kun olis moinen sylkky satasen nurkilla uus ovh. Ja jos moinen sylinteri piisais, ja sen mukaan mitottas orbin niin eikös 80cm3 ois aika liki passeli että kahella ratin kierroksella huilais sylinteri tapista tappii ?
Ja kun saisin helpolla spec c imprezan pumppuja, mikä bareja pitäs tuupata se 90 mutta tuottoo en nää vielä ku inssi on tiedonkeruinensa ulkomaan komennuksella, mutta jos laskien, että ohjausta sekunnissa 80cm3 x 60s= ~ 5 litraa minuutissa, mikä on sama kun orbin minimi vaatimus, eli jos subarun pumppu tuuppais vaikka sen 5-10 litraa niin edellä mainittu sekoilu osien mitotuksen suhteen vois toimia ainakin paperilla ? :) |
millos ajetaan testi lenkit teillä päin?.. eikös noita suolahden poikia käy välillä siellä nosturi autoilla niin tulis siinä kaippa tänne päin?? mihinkäs tänne tulossa?
|
Varmaan tää vkl menee jyrsimen ihmettelyyn kun menin semmosen investoimaan... Tosin vinssiki alko vittuilla että pitäs sitäkin keretä kattoo johonki välii :D
Pidetään paja vielä salaisena laboratoriona :D pitäs johki väliin keretä piirtään jakarin osia eteen, ottaa testi kokeiluun pari henkilöauto puolen "jätti" puslaa, jos suolahteen sais jättää etupakatkin... Paljonkohan hojon keulassa on jousitettua massaa ? |
yks yö käytin oman kuusykkösen töissä vaakalla niin etuakselipaino oli 1240kg, renkaina 33 .Mitähän mahtaa kumit ja etuakseli painaa?Ja erikseen etupyöristä punnittuna kuskinpuoli oli 60kg painavampi.
|
Kiitokset ! Akselin ja irtoromut saatan saada itekkin jo punnittua, välähti ideana mieleen puntari millä työkaveri puntaroi jyviä suursäkkeihin...:rolleyes:
|
Lainaus:
|
Eli aika liki tuhanteen pitäs asettua jousitettu massa, sithän noi mun "poistolaarin" kynäjouset vois pelata !
|
Tyhmät kysymykset osa 457. Hojon etupääm tuentoja
Toimiiko jakari jos se on taivutettu "pituussuunnassa" eli puslapari 90 asteen kulmassa akselilla ja siitä taivutettuna putkena rungon sisäsyrjälle ? Niin sais eessäkin tukivarren pään rungon alapinnan yläpuolelle suojaan, kun takana ainakin tuntu murikan puolella ährätessä jakarin kaa että vois jotain pyörän uudelleen (vituiks) keksimistä yrittää :D Oiskoha 20mm uniball liian hoikka "jakariin" rungon päähän ? Että onko viikossa väljä:rolleyes: Tai sit amerikan poikien 3 linkit ? Mut en halua niin kammo korotuksia ku ameriikan pojilla niin pelkään tilanpuutetta hojon keulassa... |
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...pg/_img900.jpg
Vihdoin ja viimein tuli hankittua toinen suurista haaveista, oma "jyrsin" :) Seuraavaks hyväluontonen miljonääri vaimo hakuun:D Orbi tipahti hyllyyyn, jouset jemmattu, vielä kun keksis millasilla tukivarsilla/tuennalla tekis ja sais noi pikkuauton puolen osat eloksointi turneelle niin pääsis taas ressivapaille rakennuksille :rolleyes: |
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/G...g/_smaller.jpg
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/G...g/_smaller.jpg Jyrsimen opiskelua, jännä vehe :D Enää ei ois kun iskarin yläpäät ja rca palikoiden jyrsintä pikkuautopuolella niin pääsis törsiin taas hojoo hyvillä mielin :) http://www.ebay.com/itm/6-REAR-TRAIL...3D331439513295 Taiwanin pojilta puslaa tilaukseen, jännä nähä kuinka paskoja, mutta hinta tuntu ihanalta... Tosin ei mitään hajua paljonko suomen kamaralla kustantaa. Kaippa sit eteen pitää joku kyhäelmä keksiä putki-jakarista, Kestäisköhän about 38-45mm putki, 5mm seinällä ? puslien hujakoille teen kyllä levystä vahviketta, mutta lähinnä "maapalloon" osumisen puolesta ? ettei tuis ihan överi painavia tehtyä :rolleyes: Tuon yllämainitun Lj:n puslasetistä akselin puslat ja rungon päähän 20mm unibal. Loppuviikosta jos kerkeis käydä pumpun tilaamassa letkuohjaukselle. |
Koitin guuglettaa, käyttää searchia, kilautin kaverille mutten vieläkää saanu mielen rauhaa, mitä 12-ht käy vakiona tyhjäkäyntiä ? Ja täydet kierrokset ? Kiekkamittari on on vainaa...
|
oisko tyhjäkäynti jossain 500 rpm nurkilla ja täydet joku 4000 rpm vakio säädöillä
|
Alkuperäisen korjausmanuaalin mukaan joutokäynti 650r/min ja max. kierrokset 4170r/min.
|
Onkos tämmösen syöttöpumpussa keskipako tmv. "Kiinteä" rajotin ? Jos joskus tulee räplätyks syöttöruuveja ? Kiitokset vastauksista !
|
Tyhmä taas kyselee, onko pajeron jakarit teräsvalua/hitsattavaa matskua ? Toimiiko jakari jos rungon pään kumipusla hirvityksen korvaa uniballilla ? Vai haluaako jakari elämisvaraa pituus suunnassakin ?
|
Keskiviikkona ennen pääsiäisen pyhiä sain älynväläyksen että pitkät pyhät tulossa niin pitää keksiä jotain rentouttavaa äksöniä, no lupa saatu hitsaamon lainaan ja eikun vitunmoinen vouhotus päälle että hojon sain ährättyä työmaalle keskiviikko iltana jotta vähä kerkesin pesastakkin, että kerkeis kuivaa ennen torstaita,tosin turhaan kun aina tuntu "jauhoo lattialla" riittävän kun vähänkin laikkaili...
Torstaina kävinkin hakee ruokatunnilla palkkia, peltiä, maalia, massaa ja laikkoja repullisen, vähän kerkesin alotella purkua, mutta sit alkokin tehä mieli niin hirveesti kekkiä että piti lähtee :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Tähän jäi... pirun kivaa hommaa perata katosta ne äänieristeet pois :mad: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Perjantain näkyväks saldoks jäikin aika vähä, vähä aamusta kolotti ja harmitti niin meni kahvin juonniks, ja kori kiinnikkeiden entisöiminen söi aikaa http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Takapala olikin yhtyny happeen vähä enemmän mitä muistelin, onneks otin varuilta jotain random peltipalkkia lehtimäeltä mukaan niin sai tuohon siitä uuden alapalkin, ja sit alapalkin reunasta pelti soiro orkkis palkin etureunan tasalle. Heppasin takapalan pöytään kiinni hitsailujen ajaks ettei vääntyilis, ja ainakaan ei ollu pisteitä irrottaessa jääny venkoiluja. Luukun saranoille tein pikajigin pintapeltiin, ja hitsasin ne suoraan pultin reijistä tulppahitseillä ja pikkusaumoilla uuten alapalkkiin, jaksanu rupeva poraileen ja hitsimuttereita taikoon kun niitä saa muutenkin sulatella :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Meinas taas alkaa vituttaan, kun sai illalla yheksän aikaan saumat putsailtua ja että heitän vaan paikalleen tarkkojen leikkauksien puolesta, no kaponenhan siitä tietysti tuli, vähän kun anto bilteman koritunkkia niin rupes jo kääntyy voiton puolelle, ehottomasti hyviä hommia touhuta yksinää:D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Eniten vaan meinas jänskättää iltasin/yöllä ettei mikään jäis kytemään kun sisustaa kuitenkin kiinni, onneks saunalta löyty jotain apua kipinävahtiin :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Vähän kun ois malttanu miettiä ennen "talonhalkasulaikalla" viuhtomista niin ois periaatteessa säästyny tonkin soiron teolta, no ompahan tuoreet liemet koripalkin sisälläkin... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Jotenkin vaan aika hukku ihmettelyyn ja turhaan nysväämiseen, sunnuntai iltana, maanantaina piti saada pihalle että kerkee siivota pajan tiistaiks. aavistuksen sisään jäi runkoaisan poikkipalkki, mutta pitää siihen sit kun joskus taivuttelee putkee niin tehä semmonen joku lerppahuuli suojaan takaluukun alareunaa... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Sisustahommat oli aika simppelit :D En oo varmaan viiteen vuoteen käyttäny itsestään porautuvia ruuveta, nyt oli retee päästellä semmosiakin :D tosin siiihen asti vaan kun tulee joutoaikaa että kerkee tehä alu/muoviverhoilut niin niiden reikiin voikin porata sit reijät laipalliselle hitsimutterille ja tempasta pallokanta kuusiokolo ruuvilla kii :rolleyes: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Maanantaina kahen aikaan sain pihalle, takaikkunoiks 2mm polykarbonaattia, vähän hoikkaa ehkä, mutta jäi sopivasti kaverilta ylimäärästä, pikaliimalla tiivisteiden lyhennys ja rälläkällä kromien lyhentelyt :) Vähä meinas olla vaan siivoomista kun kolme päivää keriny rälläkällä nii sitä jauhoo on sit ihan joka paikassa...:mad: |
Jottei nyt tulis vähän liian siistiä?:D Ei vaan. Itellä meni kanssa toi pääsiäinen vähän pitkäksi versus suunnitelmat mutta nyt on automaatti rangessa, olut myös hidasti "löysällä kullilla läpsimistä.":D:D
|
asiallista.:)
|
Lainaus:
Taisinki muuten FB:n puolella nähä "livepäivityksen" laatikkohomman tienoilta ? :) |
Eipä tuo "nysvääminen" nii pahasta kyllä ole, ainakin työnjälkeä on mukava kattoa.
Juu kyllähän siitä tuli kuva laitettua naamakirjaan.:) |
Lainaus:
Tahtoo vaan nysväämisen saralla aina unohtua että välillä saattaa tulla osumia kasvistoon, koeajolla otti sit nurkka vähä puuhun kun pääs lipsahtaan liukuen... ei liikaa oo lumella sivuttaispitoo mun kumekseissa :D |
Heipä taas !
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Nykyäänkun satunnaisia selkäkipuja ilmaantuu niin piti alkaa hojokkeliin sovitella nasakampaa penkkiä, Ja sopivasti kun työmaalla oli siivouspäivät, eli siis mä kannoin kaikenmaailman romua selkä vääränä roskapytyistä omalle pajalle :D mukaan tarttu siis 08 sti spec c imprezan penkki. Sovitus oli tosi helppo http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Hj:n omalla kannakkeella tuli kivaan kohtaan, vähän aavistus ulkoreunaan autoa, mutta sinälläänsä hyväkin että mukavempi tiiirailla ulos kurkottelematta, loput kiinnikkeet kävikin suoraan irti poraamalla/kääntämällä/anastamalla yks korva orkkis penkistä. Enempää en ottanu sovituskuvia kun tahti muuttu eikä siten anna ammattiylpeys ottaa niistä kuvia :rolleyes: :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg isoimmat hiirenpaskat kun lapioi pois ja kylvetti puhistusvaahossa niin ihan kiva tuli, kohta se on ravassa kuitenkin... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Yks ilta kattelin shark tank ohjelmaa niin iski hirvee puuska että pakko mennä tekeen putkipuskuri ja sit löytykin jemmoista vanha Custom Cagesin pääkaari niin se piti pilputa parempaan käyttöön http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Samalla piti entisöidä nokkamaski politiikkaa, muoviruuvikikkulat sattu oleen priimakuntosia niin napsuttelin ne talteen pikkuautohommia varten ja heppailin tilalle m4 hitsimuttereita, ja kuusiomolo ruuvilla maskihilppeet kiinni http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Ihan millilleen symmetrinen ei tullu, mutta kivaa oli pitkästä aikaa mikilläkin roiskia putkia kiinni ku ei tarvinnu niin justiinsa sovitella :D Valot peittyy tarkotuksella/puolivahingossa/mad max lookin takia. Koska oon jo turtunu näihin lazerlamp/xenon valoihin niin ei noi orkkis valot kyllä muuta virkaa hoitanu kun upeeta ulkonäköö viimeistelemässä, niin saikin mun puolesta peittyä, ettei oo suotta särkymässäkään kun tuntuu että aina joku karahka lyö valoihin... Samalla tuli maski korjattua, hinkattua ja sipastua mattamustaks:rolleyes: Mutta viimeaikoina aika pahasti noussu taas rallikuume esiin, eikä tilannetta helpottanu yhtään yhen rallin kartturointi, niin mitähän tämmösen kilvettömän rapiat 200 tuhatta ajetun Hojon arvo on ? Vielä jos kerkeen sen keulan törsiä kolmiolinkillä ja orbilla että täysin mehtävehkeen status... Kun saattaa iskee varainkeruu soraränniin siirtymisen takia:rolleyes: |
Uhraat sami sen gteen vaan sinne soraränniin ja teet hojosta vaikka maamerkin.
|
Kahtoo ny mitä keksii :D
|
Kauheen nopeatempoinen laji sellanen ralli verrattuna Offroadiin :) Ja geetee kun menee metsään niin sitten maksaa :D
|
Sillähän toi pusikossa hiiviskely onkin hyvää vastapainoa :D
On noita GT:n hiluja aika hyvin jemmassa, ettei siinä ny konkurssia tuu jos peltivaurioilla pääsee, mutta siks oonkin miettiny että jos tekis yhen GT:n vielä kuitukyljillä/loksuilla/luukuilla/puskureilla niin ei tarttis paljo murehtia jos tulee "vaakatöksyjä" :D |
Amatööri taas kyselee tyhmiä, eteen touhuilen nyt kolmiolinkkiä niin vähän materiaali vahvuuksia tekis mieli spekuloida, ajattelin tehä putkesta kolmiovarren(täysin visuaalisista syistä) akselin päähän tulisi "nelilinkki korvakkeen tapainen" eli kaksi putkea akseliin per puoli mitkä sulautuu yhteen rungon päässä. Kestäisiköhän alaputkena n.38mm 5 mm seinällä ? Ja jos ylempi putki ois esim 3mm kun sen ei tarvi kestää kun veto/työntökuormaa (sillon varmaan särkyy jo muutakin jos yläputket osuu kantoon :D )
|
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg
Kyllä teki nannaa nänneille kun noi sai sukasta romulavalle :D:D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Akselin parturointia turhista kiinnikkeistä ja kikkuloista http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg ootin että ois ollu pahemminkin syöpymiä mutta eipä kummosia :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Aloin epäilee Fluron nivelvarren kestoa niin hain sit tommosen "valmiiks väljän" 35mm reijällä olevan leveen nivellaakerin, sit sorvailin keskitysholkin 20mm pultille ja samalla lisää liikerataa nivelelle. Oli rentouttavaa hakee "mehtäkone" niveliä kun toi makso 12e ja kun turtunu noihin auroran nivelvarsien hintoihin niin heti sielu huokas... Kaippa tuo liikevara jo riittää:confused: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Seekeri renkaaseen en luottanu omista kötöstyksistä aiheen tiimoilta johtuen, niin lukitsin sit ton lukkorenkaan kuudella m6 kovalla kuusiomolo ruuvilla, toivotaan että kestää. Tosin eteenpäin mentäessä niin tuollehan ei tuu kun jarrutusvoimat kun ajattelin asentaa nivelen "tappi pystyyn". Kun ei vihtsis hitsatakkaan tuota rinkulaa kiinni.... Levyn palasen hitsailin lisätueks tuohon että saa enemmän saumaa millä räkiä linkin putket kiinni ettei oo vaan ulkorinkulan syrjässä kiinni. lukkorenkaan eteen hitsailin vielä huulloksen. (näkyy hieman alemmassa kuvassa) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Ajattelin jysäyttää sen tuohon laatikon palkkiin kiinni, sitä vaan tuskaillu että pitäsköhän tuon palkin kiinnike ruuvit päivittää vaikka 14 millisiks ? vai vieläkin järeemmiks ? :confused::confused: palkin vahvistelu sinälläänsä on ihan selkeetä hommaa http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/G...g/_smaller.jpg Menee rajusti offtopicin puolelle, mutta pakko vouhottaa aiheesta kun Corollakin laskeutu ekan kerran viiteen vuoteen neljän renkaan päälle :) |
Onko palstan guruilla kellään Hj:n konetta levällään ? Tai öljypohja irti ? Kun tein keulaan panhardin ja akselin ollessa pohjauskumeissa niin öljypohjan etureunan jää 1,5 cm rako, lähinnä vaan sitä jos tekis sille tilaa mikäli siellä ei oo joku öljypumppu tmv heti vastassa. Eli tuleeko lohkon etuosassa tiiviste pinnan yli jotain himmeliä ? Kun ei vihtis turhaan rassata irti...
|
:oJos meinaat tuota saavia öljypohjassa niin omasta otin n. 10 cm pois kun Hi-Steer varsilla raidetanko rajoitti joustoja. Siellä pumpun imusihdin edessä on yksi loiskelevy joten tilaa siinä kohdin on ainakin leikkaamiselle. Jos taas tuosta matalasta kohdasta meinasit ottaa niin kampuran pää käy melko lähellä öljypohjaa. Ei tullut mitattua kuinka lähellä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=178637 Edit. lukaisin uudestaan. Eli se pohjan tiiviste on ihan tasainen ja tuollain samalla tavalla loveamalla luulisi onnistuvan kun ei se kampuran pitäisi ihan siinä lohkon päässä olla kiinni. Jossei tuossa 61:ssä ole siis öljypumpun putket jotenkin erilailla kiinni öljypohjassa.. |
Kiitoksia kovasti :) kyllä tuo selventi jo kummasti, ite joudun pilkkoon/naputtelee öljypohjaa linkin tieltä... Huomenna saattaa päästä pudottamaan jo renkailleen testi mielessä, jos malttas sit laitella kuviakin :D
|
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg
Naittohommia, tuohon piti tehä kiinnike kolmiolle, vähän taas aikaa ja tuskailua ja muutama nortti :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Halusin sitoa vähän palkin puolikkaita toisiinsa niin työsin putken laatikon kumityynyn mutterien reijistä, ja porailin kehälle sopivaan kohtaan reikiä ja räin tulppahitseillä ees vähän pitään kiinni... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Sit porailin palkin päät irti kun olivat niin torvellaan ja turvoilleet ruosteesta, sit heppailin pöytään kiinni että ees vähän rauhottelis vääntyilemistä, sit jotain roinaa pultin alle että sain linkin nivelen mieleiseen kulmaan/korkeuteen. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Sit vähän lootun leikkelyä ja tuskailua ja tommonen hirvitys synty :D :D Jälkihaaveiluna ois voinu tehä noista päistä vähän pulkkamaisemmat, mutta olkoot nyt...:rolleyes::mad: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg En raaskinu hitsata tukivartta suoraan akseliin remontin helppouden takia niin tommonen korvake patentti synty siihen. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Jousilautasten pyöristelyä http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Kikkula, keskelle tuli m10 kierre, ajattelin tehä POMmi muovista kartiot molempiin (?) päihin mitkä sit keskittää ja ohjaa jousen takas paikalleen http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Mitä lie haaveilua, tässä korkeudessa suurinpiirtein hamuttu ajokorkeus http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Jousillaan ja ihmeen hyvin sattu laskelmat lankulle jousipetien korkeuden suhteen ja ajokorkeus läpäisi visuaalisen testin :D En halua tästä korkeeta kun korttitaloa, mieluummin notkee... jousi kenollaan kun pedissä ei vielä keskityskartioo tmv häkkyrää. Jousi tulee aika liki äärijoustossa mutta mahtuu olemaan, ja reserviä jäi vielä tuoda sisemmäksikin, ehkä. Saa nähä kun pääsee oikeasti painopäällä joustatteleen ja ajeleen. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Äireenpuolella joutukin sit sommitteleen ja tekee kompromisseja kun kartaani tuli mun disainin tielle, jospa se tuollai kestäs, ja toisella puolella kantaa kaksi "ehjää" putkea kiertoa, ja saahan tuohonkin lisää malmia kun panssarin naittaa tukemaan vartta:rolleyes: Hitusen pokkasin mutkaa putkeen, mutta suotta tuli liikaa kun eipä se rako kartaanin ja putken välissä kummia muuttunu vaikka tunkilla joustatteli... mutta ompahan tilaa vähän mysteereillekkin liikkeille :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg "puslat" tein samasta kamasta kun varretkin ja sorvasin 10mm vahvat lätkät päihin ja tigillä tinailin kasaan. Meinasin, muttei luonto antanu periks sorvata umpikönttejä :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Oi perse kun pääsis jo vuolemaan noita runkoaisan päitä ja vingutteleen riippujen korvia irti :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Jouset on siis 40kg ja 400mm pitkät reigerin jouset, oli jo menossa hylkyyn niin oli pakko ottaa testiin, 130mm about painu kasaan, ja silti jäi tosi pehmoseks että saattaa olla haaveita orkkis pohjauskumin käytöstä. tai ainakin siltä tuntu kun hullunkiilto silmissä pomppotteli keulaa :D Aika näyttää totuuden että onko mikään haave "osunu lankulle" :D Tän värkin kaa saan varmaan jonkun maailman lyhimmät panhard tangot palkinnon, ei tuu liian pitkä eteenkään, kun haaveissa oli että sais käytettyä orkkis pohjauskumeja. Kun lehtijousen pedit lähti niin tulee hitusen lisää sisäänjoustoa, ja kun akselin tunkkas kumeihin kiinni ja käänti renkaat linkkuun, että raidetanko oli lähimmilään niin eipä siinä hirveesti tiloja jääny missä myllätä. Lowriderin teko on perseestä :D:mad: ja tod näk jousi on putkena ennen pohjauskumia niin tilaa jää vaikka hurumykket... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Iskarin kiinnikettä http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Jotain kieputusta, hyppykepit on procompin es9000/ 13" iskulla. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Hihii.. yks keppi lisää pois vääntymästä :):) sattu löytyy joku jeesuksen vanha pika:n rattiakseli hässäkkä mistä sai anastettua orbin päähän boorin ja hojon simpukasta sipasin boorin talteen, sääli on sairautta :D tigilä yhteen ja pommista tommonen soviteholkki millä laakeroituu tohon kiinnikekaulukseen eikä muljaha pihalle että toimii orkkis rattiakselin kanssa.... Laakerihan ois ollu pro mutta tuskin mun ajoilla tuota muoviholkkiakaan saa särkin kun vaseliinin kans kasailee, pitää tarkkailla. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_smaller.jpg Joku ihme peliliike tapahtuu, mutta ulosjoustoo joudun rajottaa 30mm :( Pitää huomenna jos kerkee niin käydä teettään Raksihareksella rajotin liinat, toivottavasti ois vihreetä liinaa mistä ommella :D Toisaalta hyvä että joutuu rajottaan liinalla niin eipähän roiku akseli sit iskarin varassa niin säästää hieman iskaria/kiinnikettä. Mutta vittu mikä mittailu ja tuskailu ja "suunnittelu" tämmösenkin pikkuaskareen parissa on tullu vastaan, toivottavasti lopputulos palkitsis. Pahoittelut sekavasta setistä, kannattaa nukahtamispisteessä raapustella tarinaa :D |
näyttäis olevan homma hallussa:)
|
Lainaus:
Ois jotain raportin paikkaa mitä sitä on taas touhuiltu :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Vaihelaatikon palkki sai hammerit niskaan ja muutaman kymmentä karvaa pensselistä, maapallo silottelee sit loput :rolleyes: http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg vähän korvakkeiden loppuun hitsailua kun sai kaikki hepattua kiinni, vähän turhan suuri vekki tuli kardaanin väistölle, mutta ompahan kolhu varaa paremmin. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Sit vähän panssarin äimistelyä, 6mm mitä lie paskarautaa, luulis tämmösessä sunnuntaioffissa kestävän maailman tappiin saakka :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Sit saikin vaihtaa jo reteempiin sävyihin ja maalata linkki, ihmeen helpolla irtos korvakkeistaan, kun aika liki silmämääräsesti tuli asemmoitua korvakkeet :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Orbikin sai vähän sävyjä päällensä kun yks ilta alko rälläköiminen tympiä huolella :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Vähän sylinterin ja jarruletkun hahmotteluja, sylinteriin joutu tekeen hieman rajotin holkkia. Raidetangoksi löyty silmämääräsesti shoppailen ainesputkea 7mm seinämällä, paikallinen sorvari nykäs sinne 23mm jengat kun tuntu olevan eksoottinen kierre, eikä malttanu ootella että tilais oman tapin. Päiksi tuli Cross4wd:ltä samanlaiset molempiin päihin. Lähinnä kierteen teon helppouden takia, pyöränkulmia tästä varmaan säädetään tasan yhen kerran niin ei haittaa pikku lisätyö sen aiheen parissa :) Samalla tuli käännön rajottimet hitsailtua täyteen roinaa ja pikkulaput päälle. Tosin jälkiviisaana, että oisko parempi ollu pehmeet stopparit kun että romua lentää jostain muualta, mutta menköön vaikka murroksen suojeluun ylikulmalta, tosin sillähän vois uskottavuuden nimissä rikkoo yhen murroksen kun muuten ovatkin kestäny :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Työmaalta ostin kasan vanhoja jämä/proto letkuja ison nivaskan niin katoin sieltä epäkuranteimmat ja tein niistä tähän, pari päätä joutu prässään uusiks. Ois saanu siistimpiäkin kulmia ja asentoja, mutta jääköön ne herkut sit pikkuautoihin... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Sit piti vähän herkutella ja antaa sen kuuluisan mopon keulia, eli öljysäiliön tekoon, hain hytikka liikkeestä mahollisimman pienen paluusuodattimen. Ja vähän vaan sorvausta ja jyrsintää niin "mulla onkin täällä jo kaikki valmista" :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Aikanaan Corolla hommiin tuli tehtyä prässityökalu, että sai painella noita pontön kansia niin pakkohan se oli tähänkin tehä :D pikkuhuohottimet tuli ihan vaan visuaalisuuden takia, ja sen että aikasemmin oon käyttäny samoja ja sopiva kierretappi oli sitä varten hommattuna niin nuukuus voitti... http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Vähän samaa kikkailua kiinnikkeen kaa. iski vaan hirmee himo korihommiin kun noita kauhistuksia rävelti, että vois kunnolla hipelöijä pyöräkoteloita ja iskaritorneja :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Siellä se mököttää, pieni "töpseli" kävi vaan kun klemmarin koloja tein että oishan tuon kiristimenkin pitäny mennä piiloon :D noo jospa sen kura maisemois. Kannatti tosin tehä taas "visiopuuskalla" kun pumpun imuletkun kara jäi ihan väärään asentoon mutta tuli jo muutetuks. http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg kaikenlaista mokkulaa piti siirtää iskarin reijän takia, joten pari hitsimutteria ja vanha CustomCagesin peltikikkula niin ne saikin uudet osoitteet, kannatti kollailla 5 vuotta sitten jätelavaa kun heti sai "aarteet" käyttöön :D |
Asiallista, työnjälki hivelee silmää (tähän sellanen isopeukku) Kyllä huomaa että sitä on joskus jotain rakennettu :) Tulee niin hienoja pisteosia ettei kohta uskalla enää ollenkaan metässä likastaa :D
|
Lainaus:
|
On kyllä asiallisen näköistä rakentelua. ;) Kuten artsi sanoi, työn jälki hivelee silmää, tai paremminkin silmiä:D
|
Kiitos Teme ! :)
Huomenna jos sais akselin maalauskuntoon niin ois jo vähän valoo tunnelin päässä :) |
No voi jestas kun tehdään hienosti, hävettää omat viritykset..
|
Lainaus:
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Jousille sorvailin tuommoset pienet ohjaintötteröt pom muovista, taas puolisummassa tehty että jännä nähä lopputulos :D http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Linkin nivelen rasvailin ja pistelin holkit paikoilleen, rasvanippahan tietty loistaa laulukuorossa, joten muurasin nivelen vaan vaseliinillä ja tankkivaahdosta tein donitsit jotka muurasin puoleen väliin vassulla että ees vähän estäs ravan pesimistä :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Akseliin tein vähä suojaa raidetangolle ja etuperälle, sit epoksia ja matblakkia päälle http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Navan entisöintiä, jarrukilpi oli jo niin mätä että heivasin romulavalle. Mutta apua, mikähän noille pinnapulteille olis oikee momentti ? 80nm ? Kun vihreen loctiten kanssa meinasin laittaa :) http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...g/_img1280.jpg Aapuva part2. Uskaltaako ton takapinnan oikaista sorvilla, kun edelliset sepät antanu vähä sikaa tuolle poloselle, että onko vaikutusta kympin/parin "madalluksesta ? Tohtiskohan nuo lutut hioo siistiksi vai onko taipumuksia että murtuu sit kartion kohdalta ulkosyrjästä ? |
| Sivu luotu: 08:38 (GMT +2). |