![]() |
Astro LT vm: 95 Vortec
Olisiko kenellä tietoa astron ecun toiminnasta olen vaihtanut kaksi eri ecua saadakseni pensan kulutusta piennemmäksi (joskus menee yli 22 l 100 km ).En ole päässyt alle 15 litran. Olen vaihtanut mm syöttö yksikön (cpi) eri antureita, tukinnut egr venttiilin ilman parempaa tulosta. Voiko ecun sisällä olevaa "sinistä satiaista" jossa kirjimet BPKZ ohjelmoida uudestaan vai pitäisi saada kokonaan uusi? entä MAP anturi? jota en ole onnistunut saamaan mistään, olisiko viallinen? onko kallis?. Olisin kiitollinen tiedoista
|
Ite aloittaisin kattomalla että jarrut ei laahaa ja pyörät pyöriin kunnolla. Aika monta automaatti autoa tiiän missä näillä konsteilla on polttoaineen kulutusta saatu aika paljon pienenmäksi.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eikös MAPpeja sitten enää saa. Ainakin jokunen vuosi sitten kun Astrolla ajelin niin Southt West Tradella ne oli hylly tavaraa.
Mites puristuspaineet? Ne on kyllä ilo mitata sen verran hauskasti tulpat sojottaa latian alla. http://www.southwesttrade.fi/ |
Oletko vaihtanut tulpat,ja varmistanut että johdot ei lyö läpi? Itellä 5.7 vortec kiusas joskus ja siinä oli vikana että käynnistyksen jälkeen ei ollu tyhjäkäyntiä 20-30 sekkaan. Vian ratkaisu:
uusi akku. Startatessa meni voltit niin alas että ecu tyhjeni opitusta ohjauksesta. Tuskin sulla akku kiusaa mutta voisit kokeilla ottaa akun irti minuutiksi(varmista ensin mankkarin koodi) ja koita startata ilman akkua. Jos oireet muuttuu vika on fiksuissa sähköissä,ohjauspuolella,jos ei niin melko varmasti sytkä/polttoaine. |
Lainaus:
jos mappi olis huono nin siinä olis vähän muutakin kun bensankulutus |
Lainaus:
|
Äläs saivartele esson mies..
Tällä starttauksen koitolla ilman akkua saadaan mahdollisimman sähköttömäksi kaikki satiaisaskien kondensaattorit. Toki jos se käynnistyy ilman akkua,itse ainakin koittaisin sen jälkeen poistaa polttoainetankinkin... |
Lainaus:
|
Kiitos vastauksista ,sähkö puolella ei pitäisi olla vika olen uusinut akun, puolan,pyöriän,kannen,johot,ym. Puristukset tasaset noin reilut 7kg Alipainekin pitäisi olla kunnossa ammatti asnt mukaan, olen käyttänyt merkkikorjaamolla ollut johonpäässä mittarissa, mutta ei vikaa löytynyt?. Vesi anturin vaihtunut jo kahdesti. Imuilma anturia ei ole vaihdettu, epäiletkö sitä?. On kyllä kerennyt olemaan ilman akkuakin pitemmän aikaa. Yritän vielä kysyä mappia sieltä south westistä jos seolisi siinä "jotain" vikaa.
|
Lainaus:
jos imuilman lämpötila anturi luule että on kylmä rikastaa seosta jos lambda huono rikastaa seosta jos katti tukosssa niin kone hengittää huonommin, kuluttaa ja kulkee laiskasti. |
Kiitos tiedoista. Olen ottanut kerran koko katin pois kun joku muukin sanoi samaa,mutta ei ollut mitään vaikutusta.
|
Lainaus:
Renkaat on 265 leveät ja noin 31" joten millään 225 noita lukemia ei ole ajettu. |
Lainaus:
Miksi ne noin alhaiset ovat, 9 bar tuloksia saa vanhoista kuluneista koneista. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
jos kaikissa olis noin matala puristus niin ehkä mittaus tai mittari voi olla syypää |
Lainaus:
|
astro menee kymppiin kun ei aja mitään 80kmh vaan polkasee rehellisesti reipasta satkua, niin turbiinilukko ei aukee jatkuvaan ja se menee mäkien päälle massalla/väännöillä.. eli pickarilla pitäs päästä manuaalilla helepostikin tuohon kympin korville ja hitusen allekin, mut kasiin se ei kyllä enää taitu :D
alipainevuodolta kuulostaa kuitenkin nuo oireet, niitä on "ammattilaisenkin" melko vittumainen todeta, kun sitä letkua kulkee konehuoneessa melko helvetin paljon ja minkä tahansa vuotaminen aiheuttaa pa kulutuksen nousun järjettömäksi.. käykös se rikkaalla esmes tyhjäkäynnillä? eli suomeks haiseeko bensa pakoputken päästä? |
Renkaat kuluu?
Lainaus:
Laitoin juuri omaan 4x4 Astroon 195 70 kumit kun ei muita ollut varastossa koko sarjaa. Ei oo ainakaan kuukaudessa pois kulunut. Tarviipa tarkkailla tuota bensan kulutustakin ihan huvikseen, vaan aian on kaikki menny mitä tankkiin on laittant. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Noo joo, voi sillä lähteä ihan nomaalisti, mutta kun ei ole painoa takana ja voimaa ainakin 400hp niin takarenkat siinä eniten kärsii.4x4 Astro nyt on huono verrokki kun ihan eri pelit kyseessä. |
Lainaus:
|
Astr 2wd vai 4x4?
Terve.
Onkos tuo tommi j:n astro sitten 4x4? Näiköhän oma sutis ilman etu jordaania?? Ei tunnu niin tehokkaalata? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Minkälaisessa käytössä tämä Astro on? Kodista 2km päiväkotiin ja sieltä 3km töihin ja sama kaupan kautta takaisin vai 150km maantietä päivittäin? Kulutus on kovasti niin käyttäjä-, kuin olosuhdekohtainen. Esim. auto (3.8+aut) jota ajoi eukko, vei maksimissaan 9.6L/100km seka-ajossa ja sama auto minulla pääsääntöisesti maantiellä 10.2 parhaimmillaan :eek: Ennen kuin alat satiaisia vaihtelemaan turhaan boxiin vie auto jollekin joka saa kunnolla luettua vikakoodit ja ymmärtää mitä data-arvoja seurata testeristä koeajolla. Harvemmin boxista hajoaa mitään tuolla tavalla, yleensä pimenee kokonaan tai nykii kylmänä tai lämpimänä tms.
|
Lainaus:
|
Astro on normaali ajossa (joskus lyhkäsiä ja välistä pitkiä matkoja ) noin 20-30 tkm vuodessa. Pelkkä takaveto ei ole vaara että "sutii asvaltilla" on sen verran laiska. Olen vaihtanut tietokoneen ostin Koskiselta Hartolasta tehdas kunnostetun, ilman "sinistä satiaista" ei ole kuulemman saatavissa. Vaihdoin osan vanhalla "satiaisella", ei toiminut. Laitoin vanhan takaisin. Seuraavaksi ostin purkaamolta toisen ( sama nr kuin omassa 16197427 jossa oli paikallaan "satiainen", mutta eri kirjaimet BJYL. Omassa BPKZ. Tämäkään ei toiminut kuin vanhalla satiaisella , on aivan sama kumpi tietokone on käytössä, pelaa samalla tavalla, eli kuluttaa paljon. Onko tämä sininen "satiainen" tietokoneen muisti?. Olen yrittänyt saada joltain taholta tietoa, mutta ei ole sellaista sattunut kohdalle. En tiedä onko Imatran lähettyvillä ketään joka tietäisi, olen käyttänyt astroa Kempsu huollossa LPRssä ja Savonlinnassa paikalisessa GM hullossa, ilman mainittaavaa tulosta "paitsi lasku on kyllä ollut kunnossa". Ovat kehottaanet vain että heidän on"kaivettava vika selville" enkä ole varmaa kestääkö se vian kaivaminen päivän vai viikkoja.
|
Lainaus:
Palataan alkuperäiseen aiheeseen eli kulutus. |
Lainaus:
miksi se tietokone alunperin piti vaihtaa... se "satiainen" on muisti joka sisältää ajoneuvo ja moottorikohtaiset tiedot sitä boksia varten, en usko että tietokoneessa tai satiasessa on mitään semmosta vikaa mikä nostais kulutusta, niissä olevat viat ainoastaan estää moottorin käynnistymisen ja käymisen. moottorinohjauksen osalta siihen kulutukseen vaikuttaa eniten alipainevuodot sekä lambda ja imuilmanlämpöanturi, sen liskäsi sitten se vesilämpö ja sytytysosien kunto. seuraavai isoimmat kulutuksen nsotajat on katalysaattori ja laahaavat jarrut yks vanhempi, 1227477 kone meni aivan sekaisin kun siihen vaihdettiin uusi halpa labda anturi, lämpösenä ei toiminut yhtään, ei vetoja, ja kokoajan laihensi seosta, vaihdettiin vanha takaisin, siinäkin oppi ettei niitä kolmen neljän euron labdoja kannata ostaa vaan uhraa edes kympin ja ostaa ac delcon tai bochin edes. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
En muista lukemia, mutta kovemilla kierroksilla pääsi arvojen sisälle tyhjä käynnillä olivat kuulemman "tolkuttoman rikkaalla". Saan huomenna uuden ilman/lämpö tila anturin katson onko siitä mitään hyötyä?.
|
Onkos vortecissa vielä happipumppu? Toi tyhjäkäynti päästöt saattaa olla ominaisuus aamentavasta happipumpusta joka ei työnnä tarpeeksi ilman kierroksia.
Myös auki jäävä egr tekee aika kummia tuntemuksia kulkuun,tyhjäkäynti päästöihin vaikutuksesta ei mitään hajua. |
Lainaus:
onko tuosta autosta OIKEESTI yritetty tarkastaa niitä alipainevuotoja?? |
Vortecista mitään tiedä mut voisko se suutinhämähäkki hässäkkä vuotaa?
|
[OLQUOTE=1Chevy80;1158247]Vortecista mitään tiedä mut voisko se suutinhämähäkki hässäkkä vuotaa?[/QUOTE] Olen kyllä vaihtanut senkin uuteen,"cpi" kulutus aavistuksen pieneni hetkeksi,mutta ei normi lukemiin. Sain tänään vaihdetuksi imu ilmaletkussa olevan anturin uuteen, saa nähdä onko siitä mitään hyötyä?. Epäilen kyllä että EI.
|
Sivu luotu: 12:22 (GMT +2). |