Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   fh 120 kaivurin käynti ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123245)

pimeämies 17.04.2014 11:04

fh 120 kaivurin käynti ongelma
 
osaisko joku sanoa minkä takia tuo fh 120 kaivuri ei pysy käynissä rasituksen alla vedetty kanisterista suora letku polttoaine pumppuun, ilmattu suodatin ja ei tunnu täys kaasukaan toimivan kunnolla humppaa kaasu.

voiko syöttöpumppu tehä tollaista kun siellä joku tiiviste vuotaa

ivecon konehan on tässä

-Jarkko- 17.04.2014 11:37

Liikkeet muuten normaalit?

Ettei ole juminut hyd.pumpun kulmat täysille?

pimeämies 17.04.2014 11:41

muuten liikkuu normaalisti kaikki mut ei kone jaksa pysä kaynissä kun ajaa eteenpäin tai taakse tai käyttää puomia vaikka yrittää kaivaa ei onnistu kun sammuu

-Jarkko- 17.04.2014 12:08

Ilmavaivaa se sit saattaa olla jos siellä pumpulla joku vuotaa.
Tai siirtopumppu sökö. Jostain koneesta kuristettiin paluuta vähän niin saatiin päivä täyteen ennekuin huoltomies tuli kopeliomaan koneen kuntoon.

Yhdestä hitatsista meni kierrostensäätö potikkakin paneelista, piti välillä naputella ja etsiä oikea kohta että toimi... Arvailuksi menee.

Olkku 17.04.2014 12:18

Savuttaako

pimeämies 17.04.2014 12:21

savuttaa ei voi olla itse ees siin vierellä kun henkeen käypi. itsekkin epäilen että syöttöpumpussa on vika kun vuotaa

ps: vaalea sinertävätä savua pukkaa

Riku_h 17.04.2014 18:21

ootteko kurkannu turpoon?
jos siis ahdettu kone, vastaavanlainen oli joskus isommassa hitaksissa, ahdinhan se sieltä oli menny.

pimeämies 17.04.2014 18:23

eipä oo tullut kurkattua sinne. täytyy katsoa oisko siellä väljyyttä

pimeämies 17.04.2014 19:20

äsken kokeiltu kaverin kaa 2suutinta ei mitään vaikkuttanut käyntiin ja kaksi heti meinas sammua kone

Olkku 17.04.2014 19:33

Juu ite kans törmäsin joskus vastaavaan et 200 jcb meinas tukehtua heti ko koitti kaivaa. Vika oli auenneessa ahtoputkessa. Ilmankos savuttikin.

pimeämies 17.04.2014 19:35

huomenna kaverin kaa käydään testaamassa sen luona ne suuttimet suutin penkissä että mitä näyttää se. epäin että 2 suuttimen kärkeä ois mennyt

TsKo 18.04.2014 11:31

Tuskin on tässä vikana ku kerta savuttaa reilusti, mutta mulla oli joskus vanha 20tonninen uh-hitatsi ja se alko tekemään juurikin samoja oireita. Viaksi paljastui vettä täynnä oleva löpöfiltteri, vaihto+tankin putsaus ni toimi.

pimeämies 18.04.2014 11:53

oli testannut ne ja viel purkanut ne ja putsannut oli sisustat oli jotain p***a siellä nyt pitää ootella että akut lataa että pääsee testaamaan jos ei niin sit pitää puhistaa suodattimet.

pimeämies 19.04.2014 08:48

nyt on kaivuri käynissä ei auttanut suuttimien puhistus vain vähän paremmin pyörii ja sinistä savua enää savuuttaa ei ota silti kieroksia. Voiko olla tuo oire että venttiilit kantaa ja ihankun venttiilit nakuttas mitkä on sopivat välykset?

Repro 19.04.2014 10:52

Onko ne suodattimet nyt puhdistettu?
Kuitenkin helpoin ja halvin korjaustoimenpide.

Häänrik 19.04.2014 10:54

Meidän samanlainen FH130 kaivuri teki juuri samaa ja kaikki käytiin läpi. lopuksi syypääksi slvisi se ilmanpuhdistimen sadehattu :eek::eek: eli se musta kommelii siinä ilmanputsarin ilmanotossa! sieltä sisältä oli lähteny irti sellainen pelti joka tukki ilmansaannin!

pimeämies 19.04.2014 11:59

niin Yks ukkokin epäil että ilman suodattimis ois liikaa likaa sen takia savuuttas. Huomenna aiko tulla säätää venttiilit. Niissäkin vois olla vikaa. Viime vuona on polttoaine suodatin vaihettu. Ai niin otin sen ilma otto jutun turbolta pois ei vaikutusta ollut

Jappi 19.04.2014 13:54

oliko tää jakaja vai rivipumpulla?

TsKo 19.04.2014 13:57

Kantsii kuitenkin ottaa se löpöfiltteri irti ja kaataa sen sisältö johonkin astiaan mistä näkee ettei oo vettä seassa. Mullakin oli tullu tankkaussäiliöstä se vesi sinne, vaikka oli suodattimet vaihdettu ihan ajallaan.

pimeämies 19.04.2014 14:30

jakaja näytti olevan. Pitää vaihtaa koko suodatin varmuuden vuoksi

pimeämies 20.04.2014 13:11

venttiilit säädetty mut nyt startti naputtaa onko Se mennyt

Yölento 20.04.2014 14:52

Useimmiten se naputtaa kun on virta loppu.

pimeämies 20.04.2014 15:11

24v näytti lepo jännite sit käynisti meni nollille ja kokeiltu toisilla akuilla sama vika. en viikolla uus solenoidi tilata kun isä hajotti sen kiristi liikaa virta johtoa. voiko naputtaa jos ei ole heräte virta johto paikallaan?

Yölento 20.04.2014 16:16

Ei se jännite kaikkea sano, esim. akut voi olla ihan moro vaikka näyttää täyttä jännitettä.
Ilman herätejohtoahan startti ei tee mitään, tai sitten kulkee virta tosi väärässä kohtaa...

pimeämies 20.04.2014 16:25

otin pajeron akut niin saman lailla teki Se meneekö näissä suora heräte Virta Virta lukolta vai jonkun boksin kautta?

Porvoon Hilma 20.04.2014 19:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 (Viesti 1125810)
24v näytti lepo jännite sit käynisti meni nollille ja kokeiltu toisilla akuilla sama vika. en viikolla uus solenoidi tilata kun isä hajotti sen kiristi liikaa virta johtoa. voiko naputtaa jos ei ole heräte virta johto paikallaan?

Jos oli levossa 24 V, niin melko tyhjäksi ovat akut menneet, lähemmäs 25 V pitää olla.

Tomppaa_ 20.04.2014 19:29

Nyt kun tuota spekuloidaan niin ehjä täysi akku on lepojännitteessä 12.8-13v, tasan kakstoista on jo ihan tyhjä patteri.

Porvoon Hilma 20.04.2014 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 1125873)
Nyt kun tuota spekuloidaan niin ehjä täysi akku on lepojännitteessä 12.8-13v, tasan kakstoista on jo ihan tyhjä patteri.

Juu ja vielä kun hiukan tarkennetaan, niin startatessa jos jännite on nollassa, niin silloin painetaan virtaa kovaa oikosulkua vastaan ja akun sisäinen vastus rajoittaa virtaa. Seuraus: täysi akku alkaa kehittämään kaasua ja saattaa mossahtaa paineesta ja lämmöstä koko laitos. Ei hyvä....

33SD 20.04.2014 22:43

Onko tällä pitänyt ottaa pitkiä startteja nyt tämän savutusvian etsinnöissä. Jos on niin startti on ehkä ylikuumentunut ja mennyt oikosiin.

Jos oikeasti hyvillä akuilla tekee samaa niin eihän se vika silloin akuissa ole.
Itse tarkistaisin maakaapelin yhteyden runkoon. Onko minkälainen päävirtakytkin?

33SD 20.04.2014 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1125883)
Juu ja vielä kun hiukan tarkennetaan, niin startatessa jos jännite on nollassa, niin silloin painetaan virtaa kovaa oikosulkua vastaan ja akun sisäinen vastus rajoittaa virtaa. Seuraus: täysi akku alkaa kehittämään kaasua ja saattaa mossahtaa paineesta ja lämmöstä koko laitos. Ei hyvä....

Sit samaan aikaan lisävirtakaapelit iskee kipinää aksutolla.

Nozzz 20.04.2014 22:58

Aiemmin tulikin jo hyviä veikkauksia.
Alakuun siitä että
-löpösuodatin vaihtoon ja kahtoa minkälaista ainetta sisältä tulee
-ilimanputsari kokonaan pois väliaikaisesti tai jos hyllyssä uusi nii se paikalleen.
-eliminoida mahollinen siirtopumppu vika, jakaja pumppu ei ilimota kunnolla kun ei saa lörsää, loppuu vain voima ja sammuu
-jos syöttöpumppu vuotaa niin voi hörsiä ilimaa kaveriksi eikä käy oikein
-tarkastaa että turbo antaa ahtopainetta, jos ei niin turbo vaihtoon..

venttiilien sääjöt harvemmin menee varottamatta.
hydrauliikka pumpun kuluman säätökin saattaa kettuilla

nimimerkillä viime kesä tuli tapeltua kaivinkoneen kanssa aivan urakalla..

paljonkohan muuten tunteja koneessa? ettei oo alakerta ruennu antautumaan jos kerta raakasti savuttaakin öljynkatkua?

pimeämies 21.04.2014 10:26

akuissa äytti olevan 12.6 ja 12.7 kun yksittäin mittasin täytyy nuo maajohot katsoa ja putsailla. on varmaan startti mennyt kun piti saaha mäki ylös niin isä koko ajan starttuutti uudestaan vaikka sanoin että hajoo startti.

tuo vika alko viime syksynä yks kaks

lisä virtaa ei voi antaa kun autot on 12v järjestelmällä ja tuon 24v

mutta lisää kirjottelen kun saahaa startti kuntoon

tunteja ei ole tiedossa kun joskus joku vaihtanut toisen tunti mittarin siihen

mistähän mahtais saaha käytetyn starttia uus näytti olevan 730e

jyrden 21.04.2014 11:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pajero89 (Viesti 1126023)
akuissa äytti olevan 12.6 ja 12.7 kun yksittäin mittasin täytyy nuo maajohot katsoa ja putsailla. on varmaan startti mennyt kun piti saaha mäki ylös niin isä koko ajan starttuutti uudestaan vaikka sanoin että hajoo startti.

tuo vika alko viime syksynä yks kaks

lisä virtaa ei voi antaa kun autot on 12v järjestelmällä ja tuon 24v

mutta lisää kirjottelen kun saahaa startti kuntoon

tunteja ei ole tiedossa kun joskus joku vaihtanut toisen tunti mittarin siihen

mistähän mahtais saaha käytetyn starttia uus näytti olevan 730e

Oiksohan tuolla tarjolla käytettyä väliaikaseksi; http://www.maansiirtopalvelu.fi/ ...

Mites vanhan korjaus? Mikäli mahdollista, ellei oo sulanut yhdeksi möntiksi sisukset kuten oli tutun Volvon Ec-230:ssä käynyt.

Siellä ei taida vaan olla tuollasta korjaria, joka tekis suht nopeesti. Reisjärvellä ois yks, joka korjaa suht nopeestikkin ja kohtuu hintaan. Tällä kylällä Boschin korjari on, mutta tää vaihtaa uutta taitehdaskorjattua tilalle aina.

Yölento 21.04.2014 11:57

Autosta voi antaa lisävirtaa kun laittaa VAIN TOISEEN AKKUUN KERRALLAAN ja napoihin eikä maajohtoa koneen runkoon.

pimeämies 21.04.2014 11:59

voisko olla että solenoidin vain vaihtas tohon vanhaan starttiin? tuossa jonkun lainen huono video ei oo tullut ennen kuvattua videoita pahoittelen. https://www.youtube.com/watch?v=kxGf...ature=youtu.be

Nozzz 21.04.2014 20:19

selevää löpö ongelmaa. vaiha startti ja sen jäläkeen löpöjärjestelmän putsaus, suodattimen uusiminen. jos ei auta niin tarkistaa ettei sammutin solenoidin virta katkeile myöskään kun kone tärisee. jos kaikki edellämainitti tehty niin siirtopumppu uusia, sen jälkeen syöttöpumppu pumppupajalle

pimeämies 21.04.2014 20:23

okei pitää putsata löpöjärjestelmä ja pitää samalla mitata se sammutin solenoidi kun saahaan käytiin

pimeämies 28.04.2014 20:34

tänään laitettu uusi startti paikalleen hintaa vain oli 240e akut taas lataukses ja huomenna kokeilla käyntiin

Bj Andy 28.04.2014 21:48

Niinkuin jo moneen kertaan todettu. Ei saa polttoainetta. Eli putsarit vaihtoon ja jossain banjoliittimen sisällä saattaa olla myös sihti eli sen putsaus ja jos tankissa on sihti niin sen , ja jos siellä ei ole niin joku ohranjyvä seilaa nyt tuolla systeemissä. Ja vedet pois tankista.

Turha tuota on enempää starttailla ennen kuin jotain on tehty.

pimeämies 28.04.2014 21:58

akut oli lopussa ei pystytty kunnolla starttaa kun loppu Virta. Huomenna puhistan polttoaine suodattimet.

Bj Andy 28.04.2014 22:19

No onko ne kalliitkin jos ei uusia raaski laittaa? Jos siellä on vettä niin se suodatin on tukossa syystä eikä sitä saa puhaltamalla enää auki. Ainakaan ehjänä.

pimeämies 29.04.2014 11:32

nyt toimii kaivuri

putsattu suuttimet
säädetty venttiilit
uusi polttoaine suodatin vaihettu
ei enää savuuta juuri mitään kiitoksia teille

osaisko joku Viel kertoa minkä kokoiset hihnat sinne vesi pumpulle ja laturille käypi?

Nozzz 30.04.2014 19:38

hihina kouraan ja tarvikeliikkeeseen kysymään saiskos tämmösen uuden. jos ei kerkijä sitä tekemään niin soittaa hitachin varaosamyyjille ja kysyä minkälainen sinne meneepi.
ei tehä pikkuasioista liika vaikeita ;)


Sivu luotu: 01:48 (GMT +2).