Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Inventterin hankintaa. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122721)

tapsa4x4 03.04.2014 07:37

Inventterin hankintaa.
 
Taas olis aika ostaa uus kun edellinen kärkkäiseltä ostettu hajos melkein heti ja kauppias ei antanut uutta tilalle vaan lahjakortin kuulema oli niin huonoja kaikki.

Eli tarvetta oli noin 1500w-2000w jatkuvaa ja 24V käyttöjännitteellä.

Mistä kannattais tilailla?
Sellainen joka toimis edes takuu ajan.

tiipe 03.04.2014 08:11

Tuolta tähän työkamppeeseen hommasin on vuoden toiminut mikro ja kahvin keitossa päivittän

http://www.nettivaraosat.fi/paivan-t...24v-p-894.html

LaaLaa 03.04.2014 09:01

Vapaa-aika.com nastolassa

sos 03.04.2014 10:42

varmaan myöhäistä, mutta jos ei myyjä korjauta, tai anna uutta, ni pitäis antaa kyllä ihan rahana takas, eikä lahjakorttina

tapsa4x4 03.04.2014 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1120757)
varmaan myöhäistä, mutta jos ei myyjä korjauta, tai anna uutta, ni pitäis antaa kyllä ihan rahana takas, eikä lahjakorttina

Okei. No ei haitannut kun piti käydä ostamassa muuta rojua tilalle samasta kaupasta.

tapsa4x4 03.04.2014 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 1120724)
Tuolta tähän työkamppeeseen hommasin on vuoden toiminut mikro ja kahvin keitossa päivittän

http://www.nettivaraosat.fi/paivan-t...24v-p-894.html



Mulla on jo tollanen 3500w mutta se on liian iso tarvetta olis pikkusen pienenmälle.

tapsa4x4 03.04.2014 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 1120724)
Tuolta tähän työkamppeeseen hommasin on vuoden toiminut mikro ja kahvin keitossa päivittän

http://www.nettivaraosat.fi/paivan-t...24v-p-894.html

Tuolta tuli tilattua 24v 1500w malli.

Eräilves 14.04.2014 08:53

Millasta invertteriä suosittelette, kun ajattelin että sillä sitten käyttäisi vaikka esim. läppäriä autossa? (siis sellaista laatua ettei hajoa heti..)

vaiskitin 14.04.2014 14:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eräilves (Viesti 1124261)
Millasta invertteriä suosittelette, kun ajattelin että sillä sitten käyttäisi vaikka esim. läppäriä autossa? (siis sellaista laatua ettei hajoa heti..)

Jos käytät pelkkää läppäriä niin kannattaa harkita sille laturia mikä menee suoraan tupakinsytyttimeen. Osa läppärien latureista nirsoja halvinpien inverttereiden kanttiaallolle, eli jos päädyt invertteriin niin satsaa versioon joka tuottaa puhdasta siniaaltoa.
Tekniikan maailmassa taisi olla vertailu halvoista inverttereistä tässä lähiaikoina...?

pasi1 14.04.2014 15:29

mulla olis tuommoinen invertteri nurkissa jouten http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76660

-MaTTi- 14.04.2014 17:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vaiskitin (Viesti 1124345)
Jos käytät pelkkää läppäriä niin kannattaa harkita sille laturia mikä menee suoraan tupakinsytyttimeen. Osa läppärien latureista nirsoja halvinpien inverttereiden kanttiaallolle, eli jos päädyt invertteriin niin satsaa versioon joka tuottaa puhdasta siniaaltoa.

Joo, kyllä se kannattaa oikeeta siniaaltoo olla.
Mulla on autossa tämmönen, ei ny tosin noi paljoo tarvinnu siitä maksaa: http://www.ebay.com/itm/260649521062
Ja vaunuun laitoin tällasen: http://www.waeco.com/en/products/4219_6947.php Saksassa käydessä ostin 90€:lla. Molemmat pelannu moitteetta, isompi tosin nappaa lepovirtaa 0.2A eli kannattaa laittaa päävirtakytkin väliin ettei akut tyhjene seistessä.

tekniikkamies 14.04.2014 20:02

Sellaisen mielenkiintoisen asian huomasin aivan hiljattain, että Lidlin halpis PHD 150 C2 painepesuri lähti helposti toimimaan minun 3000 watin invertterillä. Invertterin ledit näytti jotain suuruusluokkaa 200 A virran kulutukseksi silloin kun sieltä tulee normaalisti vettä.

Pitäs jaksaa asennella se niin, että se on kätevä käyttää autokäytössä.

hanes 03.12.2014 16:35

Pitäisikö invertterille (akusta) tulevaan virransyöttöön viritellä joku sulake vai onkos niissä sisäänrakennettu sellainen? Mulla on joku second hand vermes jossa ei tullut ohjekirjoja mukana mutta laite näyttää sellaiselta joka usealla näyttää maasturissa olevan (ehkä motonet?).

Virtaahan 2500W invertterissä menee niin hurjasti jotta sulakekin pitäis olla luokkaa +200A, eikö?

Taidan kysellä ihan omiani....X-)

Samsonite 03.12.2014 19:23

Siellä on sisässä kourallinen lattasulakkeita mitkä lähtee tarvittaessa....tai ainakin omassa 5kw/2,5kw invertterissä oli. :D

PunisherFIN 03.12.2014 20:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hanes (Viesti 1182858)
Pitäisikö invertterille (akusta) tulevaan virransyöttöön viritellä joku sulake vai onkos niissä sisäänrakennettu sellainen? Mulla on joku second hand vermes jossa ei tullut ohjekirjoja mukana mutta laite näyttää sellaiselta joka usealla näyttää maasturissa olevan (ehkä motonet?).

Virtaahan 2500W invertterissä menee niin hurjasti jotta sulakekin pitäis olla luokkaa +200A, eikö?

Taidan kysellä ihan omiani....X-)

on sinne akusta lähtevään päähän ihan fiksua laittaa sulake, koska ei ois ensmäinen auto kun palaa siks, että paksu virtakaapeli hankaantuu puhki, menee oikkariin ja sit tuleekin jo kiire :D

tekniikkamies 03.12.2014 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1182933)
on sinne akusta lähtevään päähän ihan fiksua laittaa sulake, koska ei ois ensmäinen auto kun palaa siks, että paksu virtakaapeli hankaantuu puhki, menee oikkariin ja sit tuleekin jo kiire :D

Mulla on se tän näkönen vehje ja jos siitä kunnolla meinaa ottaa virtaa 12 voltin vehkeenä, niin omasta mielestä haastavinta on ollut tehdä tarpeeks hyvin sähköö johtavat kytkennät:
http://www.nettivaraosat.fi/paivan-t...24v-p-894.html

24 volttinen olis varmaan tässä mielessä helpompi.

hanes 04.12.2014 08:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1182937)
Mulla on se tän näkönen vehje ja jos siitä kunnolla meinaa ottaa virtaa 12 voltin vehkeenä, niin omasta mielestä haastavinta on ollut tehdä tarpeeks hyvin sähköö johtavat kytkennät

Minä laitoin tuon oman invertterin 35mm2 kaapeleilla ja trukkiliittimellä joka kestää 200A.
Tuskin tulen tarviimaan kaikkia tehoja tosta invertteristä mut ompahan varmuuden vuoksi riittävät kaapelit. Kuvittelisin että trukkiliitin antaa riittävän tömäkän kytkennän.

vellihousu 04.12.2014 10:08

Jokuhan vois ystävällisesti skannata sen tm:n testin

-MaTTi- 04.12.2014 11:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu (Viesti 1183069)
Jokuhan vois ystävällisesti skannata sen tm:n testin

Minkä "sen"?;)

vellihousu 04.12.2014 15:41

Sen missä vertaillaan halpoja inverttereitä

tekniikkamies 04.12.2014 22:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hanes (Viesti 1183061)
Minä laitoin tuon oman invertterin 35mm2 kaapeleilla ja trukkiliittimellä joka kestää 200A.
Tuskin tulen tarviimaan kaikkia tehoja tosta invertteristä mut ompahan varmuuden vuoksi riittävät kaapelit. Kuvittelisin että trukkiliitin antaa riittävän tömäkän kytkennän.

Mul menee täl hetkellä sähköö sille kolmelta 105 Ah käynnistysakulta, josta kaks on melkeen uutta auton nokalla ja kolmas vähän vanhempi aivan invertterin vieressä. Ehkä vähän kaduttanu ku keula-akuilta tulee vaan 50 neliöiset piuhat ja invertterin vierestä sentäs 70 neliöisellä - siis 120 neliötä tulee kaapelipinta-alaa yhteensä.

Liiottelulta ei tuntus vaikka tulis neljältä 105 Ah akulta virrat.

Mitä enempi olen parannuksia tehnyt, sen paremmin pysyy jännitteet asiallisena kun käynnistän niitä vehkeitä, joissa on moottori joka haukkaa reippaasti käynnistysvirtaa. Noi uudehkot akut toi sen, että nyt toimii iso rälläkkä asiallisesti.

Patu925 04.12.2014 22:47

1 Liiteet
Tuossa se testi.

vellihousu 06.12.2014 21:57

Kiitos

2x4WD 10.12.2014 19:55

Itse ostin Xantrex 1800i invertterin ja en ole katunut. Sähkö on tasaista ja kelpaa ambulanssiinkin, jopa ameriikassa. Eri asia sitten kannattaako sitä ostaa riippuu tarpeesta. Suosittelen. Noista halvoista kanttiaaltovehkeillä en ole kauheasti iloinnut. Saa noita xantrexseja suomi liittimelläkin vaikka kaikkea muuta ensin tulee esille.

http://www.xantrex.com/power-product...s/prosine.aspx

Patu925 14.12.2014 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1120719)
Taas olis aika ostaa uus kun edellinen kärkkäiseltä ostettu hajos melkein heti ja kauppias ei antanut uutta tilalle vaan lahjakortin kuulema oli niin huonoja kaikki.

Eli tarvetta oli noin 1500w-2000w jatkuvaa ja 24V käyttöjännitteellä.

Mistä kannattais tilailla?
Sellainen joka toimis edes takuu ajan.

http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...aynnistyksella

Ex. mersuun jäi tommonen mutta 12v malli toimivaksi. Sillä toimi vesiautomaatti tai semmone 2hp kompurura mukisematta eli kai se on hintansa väärti siltä osin... Antaa kamalat radiohäiriöt toimiessaan. Eikä hajonnut vaikka sitä tälläkin palstalla yksi jos toinenkin arvaili.

MOGGI 14.12.2014 21:59

Laadukasta ei tarvi kiinalaisten kanssa räpeltää.

http://www.swenergia.fi/mokkilaiset/...vertterit.html

joppeoo 04.06.2015 07:31

voimavirtaa invertteristä 2-3 kw
 
Oon tuossa netistä etsinyt mutta ei ole silmään pistänyt...
Saaneeko 12 v järjestelmästä inverterillä voimavirtaa mitenkään.
Onko kukaan törmännyt kyseiseen laitteeseen.

Ja sitten kun on vielä aamulääkkeet ottamatta niin heitetäänpä ajatus kehiin siten
että otetaan esim. 3000W laite ja aukaistaan kuoret ja voidaanko kytkemällä asioita yhteen saada voimavirtaa?? Tietenkään se ei ole sallittua mutta....

Edellä mainitun swenergian sivuilla oli maininta rinnankytkentä mahdollisuudesta ja siten saadaan voimavirtaa mutta onnistuisiko tämä näillä autolaitteilla?

Reisrdok 04.06.2015 08:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja joppeoo (Viesti 1229960)
Edellä mainitun swenergian sivuilla oli maininta rinnankytkentä mahdollisuudesta ja siten saadaan voimavirtaa mutta onnistuisiko tämä näillä autolaitteilla?

Ei ihan helposti jos ollenkaan. Täytyisi synkata kolme invertteriä yhteen 120 asteen viiveellä. Aika fiksuja vekottimia noi swenergian invertterit. Taino jos jotain resistiivistä kuormaa tyyliin saunan kiuas syöttää voisi ehkäperiaatteessa toimia jotenkin, mutta sähkömoottorit ei.

tekniikkamies 04.06.2015 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 1229973)
Ei ihan helposti jos ollenkaan. Täytyisi synkata kolme invertteriä yhteen 120 asteen viiveellä. Aika fiksuja vekottimia noi swenergian invertterit. Taino jos jotain resistiivistä kuormaa tyyliin saunan kiuas syöttää voisi ehkäperiaatteessa toimia jotenkin, mutta sähkömoottorit ei.

Itsellä on käynyt mielessä, että olis kova juttu jos autossa on voimavirta. Harmikseni kuitenkin olen huomannut, että katsomani kolmivaiheinvertterit tykkää ottaa sisään suurempia jännittäitä kuin autossa on tarjolla.

Itselle kolmivaiheinvertterit on muuten tullut tutuksi mukavina moottorin pyörittelyä helpottavina vekottimina.

Reisrdok 04.06.2015 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1229975)
Itsellä on käynyt mielessä, että olis kova juttu jos autossa on voimavirta. Harmikseni kuitenkin olen huomannut, että katsomani kolmivaiheinvertterit tykkää ottaa sisään suurempia jännittäitä kuin autossa on tarjolla.

Itselle kolmivaiheinvertterit on muuten tullut tutuksi mukavina moottorin pyörittelyä helpottavina vekottimina.

Alkaa virrat mennä niin mahdottomiksi että saa akkuja ja latureita olla koko auto pullollaan jos haluaa muutamaa minuuttia pitempään jotain voimavirtakonetta pyöritellä :D

Täytyypä purkaa yksi viallinen taajuusmuuttaja ja mietiskellä asiaa. Jos modifoisi syöttöpuolta ja jollain ratakiskolla kytkisi optiman siihen tjsp..

joppeoo 04.06.2015 12:56

Täytyypä purkaa yksi viallinen taajuusmuuttaja ja mietiskellä asiaa. Jos modifoisi syöttöpuolta ja jollain ratakiskolla kytkisi optiman siihen tjsp..[/QUOTE]



Tästä mie pidän.... Pientä hulluutta ja kehittelyä pitää aina olla... iso peukku

Reisrdok 04.06.2015 14:50

Kolmivaihemoottorilla saa myös jonkunnäköistä voimavirtaa tehtyä, pistää 1-vaiheisena käyntiin ja ottaa motin navoista voimavirran. Hukkaa tehoa vaan reilusti ja miten lie toimii invertterin kanssa. Ja vaihekulmat ovat persiillään, mutta jotain puikkokonetta varmaan näinkin käyttäisi. En ole ite koskaan kokeillut :D

tekniikkamies 04.06.2015 15:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 1229983)
Alkaa virrat mennä niin mahdottomiksi että saa akkuja ja latureita olla koko auto pullollaan jos haluaa muutamaa minuuttia pitempään jotain voimavirtakonetta pyöritellä :D

Täytyypä purkaa yksi viallinen taajuusmuuttaja ja mietiskellä asiaa. Jos modifoisi syöttöpuolta ja jollain ratakiskolla kytkisi optiman siihen tjsp..

Mulla toimii 3000 wattinen invertteri kivasti ihan 12 voltin virroilla ja kolmella 105 ampeeritunnin käynnistysakulla. Mun mielestä voimavirtavehje vois olla vielä kivempi ja sillä käytettävät voimavirtavehkeet ei käy kauhean pitkään kerrallaan.

Ei tää 230 volttisenakaan mitään mahotonta meininkiä ole kun yleensä työkalut käy vaan vähän kerrallaan. Viimeksi puukkosahasin vaneria halpis puukkosahalla.

Reisrdok 05.06.2015 09:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1230021)
Mulla toimii 3000 wattinen invertteri kivasti ihan 12 voltin virroilla ja kolmella 105 ampeeritunnin käynnistysakulla. Mun mielestä voimavirtavehje vois olla vielä kivempi ja sillä käytettävät voimavirtavehkeet ei käy kauhean pitkään kerrallaan.

Ei tää 230 volttisenakaan mitään mahotonta meininkiä ole kun yleensä työkalut käy vaan vähän kerrallaan. Viimeksi puukkosahasin vaneria halpis puukkosahalla.

Totta. Itellä on traktorissa jäykähkö invertteri, saa valovirtaa missä ikinä tarvitsee. Laturin vaihdoin 100 amppeeriseen. Ja vanha sekurahytti kun ei ole niitä kaikkein tiiveimpiä niin saa talvella kabiiniin heti lämmintä kun tökkää siihen 1600w autolämppärin :D Laturi hiukan ulvaisee tuskasta mutta muuten pelaa ok.

"rotary phase converter"
http://www.nojolt.com/how-to-build-a...onverter.shtml

Kokeilkaa joku invertterillä, itellä ei ole sopivaa moottoria irtonaisena nyt.. Jos laittaisi kookkaan vauhtipyörän piikkikuormia syöttämään? :D

tekniikkamies 05.06.2015 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 1230187)
Totta. Itellä on traktorissa jäykähkö invertteri, saa valovirtaa missä ikinä tarvitsee. Laturin vaihdoin 100 amppeeriseen. Ja vanha sekurahytti kun ei ole niitä kaikkein tiiveimpiä niin saa talvella kabiiniin heti lämmintä kun tökkää siihen 1600w autolämppärin :D Laturi hiukan ulvaisee tuskasta mutta muuten pelaa ok.

"rotary phase converter"
http://www.nojolt.com/how-to-build-a...onverter.shtml

Kokeilkaa joku invertterillä, itellä ei ole sopivaa moottoria irtonaisena nyt.. Jos laittaisi kookkaan vauhtipyörän piikkikuormia syöttämään? :D

Tuo ei ehkä vastaa ihan käytännön mobiiliin sähköntarpeeseen :D Lähin vaihtoehto jos meinaa saada kolmivaihevirtaa on ehkä joku Dynaset HGV säätyvä generaattorijärjestelmä.

Invertterisysteemi on kuiteskin silloin oikein kiva kun ei ole mielekästä koko aika pyörittää jotain polttoainetta polttavaa laitetta. En tiedä eikö invertterivalmistajat ole oikein ottaneet tosissaan mobiilia kolmivaihevirran tarvetta?

Reisrdok 05.06.2015 13:24

Saattaisi osalla yleisöä huuli pyöristyä kun pätkäisee takakontissa sähkömoottorin narulla käymään ja alkaa hitsaamaan :D

Onhan noita kolmivaiheinvertterejä 12 voltille myynnissä ulkomailla, Suomesta en äkkiä löytänyt.

tekniikkamies 05.06.2015 13:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 1230217)
Saattaisi osalla yleisöä huuli pyöristyä kun pätkäisee takakontissa sähkömoottorin narulla käymään ja alkaa hitsaamaan :D

Onhan noita kolmivaiheinvertterejä 12 voltille myynnissä ulkomailla, Suomesta en äkkiä löytänyt.

Mulla toimii pieni hitsausinvertteri ainakin oikein ohuilla ja helposti syttyvillä puikoilla nytkin.

Nyt ei enää monia paljon sähköä tarvitsevia työkaluja ole kun nykysin mun painepesurikin toimii omalla dieselillään. Isot sähkömoottorit on aika painavia.

G280E 05.06.2015 16:18

Olisko viisasta laittaa "hupiakku"tuottaan virtaa invertterille,ku kuulostaa et moni käyttää aika virtaa vieviä laitteita inverttereillään..meil on ainaki yks auto jossa sähköhydrauliikalla toimiva kappaletavara nostin ja siihen on jotenki diodi systeemillä järkätty virran kulutuspuoli niin et tietyn volttimäärän ku molemmat akut ohittaa alaspäin,ei ota enää virtaa käynnistys akulta,vaan siirtyy käyttään pelkästään hupiakkua..varmistaa et saat ajokin kuite käyntiin...sqjoku virtapuolelta varmaan osais viel kertoo kuin se tehdään..

Nikuzai 05.06.2015 17:18

Mites saa helpoten testattua halpis pikkuinvertteristä, et millaista aaltoilua sieltä ulos tulee

Nikuzai 05.06.2015 17:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reisrdok (Viesti 1230217)
Saattaisi osalla yleisöä huuli pyöristyä kun pätkäisee takakontissa sähkömoottorin narulla käymään ja alkaa hitsaamaan :D

Onhan noita kolmivaiheinvertterejä 12 voltille myynnissä ulkomailla, Suomesta en äkkiä löytänyt.



Tutulla oli transitissa maskia sekä konepeltiä jatkettu ja generaattori, viimeisin versio oli, et käynnisty jollain kytkimellä kun kone oli käynnissä niin polkimesta ja genu tärähti käyntiin :D

Joskus oli kuulemma huhun mukaan talonsa sähköistänyt sillä transit genulla hetken aikaa




En ny muista olikohan ruottalaisia kun oli motor-homessa kyljessä luukun takana rungossa olevan genun käynnistys kahva
Hyvin hiljainen oli käynti ja sinertävä savu tuli auton omasta pakoputkesta :)

ISE 05.06.2015 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1230244)
Tutulla oli transitissa maskia sekä konepeltiä jatkettu ja generaattori, viimeisin versio oli, et käynnisty jollain kytkimellä kun kone oli käynnissä niin polkimesta ja genu tärähti käyntiin :D

Joskus oli kuulemma huhun mukaan talonsa sähköistänyt sillä transit genulla hetken aikaa




En ny muista olikohan ruottalaisia kun oli motor-homessa kyljessä luukun takana rungossa olevan genun käynnistys kahva
Hyvin hiljainen oli käynti ja sinertävä savu tuli auton omasta pakoputkesta :)

pitäis olla faktaa eikä huhutietoa.

Nikuzai 05.06.2015 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ISE (Viesti 1230312)
pitäis olla faktaa eikä huhutietoa.


Se generaattori oli sillä koneen edessä, matta musta transit ja toisena autona sillä äijällä oli muistaakseni mg, sellainen pikku avo se kuitenkin oli


Se on huhua, et ois joskus taloon sähköt sillä tehnyt, muttei hirveitä kyl kaffekeittimelle ja telkkarille tarvikkaan
Silloin kun olin kakru niin ei puulämmitys silloin ollut outokaan asia, mut generaattorin oli harvinaisempia ja dieselit perkinssejä

ISE 05.06.2015 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1230314)
Se generaattori oli sillä koneen edessä, matta musta transit ja toisena autona sillä äijällä oli muistaakseni mg, sellainen pikku avo se kuitenkin oli


Se on huhua, et ois joskus taloon sähköt sillä tehnyt, muttei hirveitä kyl kaffekeittimelle ja telkkarille tarvikkaan
Silloin kun olin kakru niin ei puulämmitys silloin ollut outokaan asia, mut generaattorin oli harvinaisempia ja dieselit perkinssejä

ok.

G280E 06.06.2015 05:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1230244)
Tutulla oli transitissa maskia sekä konepeltiä jatkettu ja generaattori, viimeisin versio oli, et käynnisty jollain kytkimellä kun kone oli käynnissä niin polkimesta ja genu tärähti käyntiin :D

Joskus oli kuulemma huhun mukaan talonsa sähköistänyt sillä transit genulla hetken aikaa




En ny muista olikohan ruottalaisia kun oli motor-homessa kyljessä luukun takana rungossa olevan genun käynnistys kahva
Hyvin hiljainen oli käynti ja sinertävä savu tuli auton omasta pakoputkesta :)


Se oli varmaan sit hydraulimoottorilla toimiva,eli auton oma moottori on voimanlähteenä,meil on kolmessa autossa vastaavanlaiset sähkön tuottajat.voi hyvinkin olla iso genu..

tekniikkamies 06.06.2015 11:26

Hupiakun tarpeellisuus on omalla kohdalla liittynyt siihen, että sen saa vietyä aika lähelle invertteriä ja siitä se on helppo kytkeä lyhyillä paksuilla johdoilla.

Tosin keulalla olevat akut on kanssa erotuskytkimen välityksellä kytketty samaan systeemiin.

Itse päätyisin kuluttamaan virtaa pelkästään hupiakusta tilanteissa, jossa virran kulutusta on vaikea valvoa ja virrat on pieniä. Kaikki akut kerrallaan kytkettynä pelittää paremmin tilanteessa, jossa joku vehje ottaa vähän aikaa suuren virran ja ongelma ei ole akkujen meneminen tyhjäksi vaan vehkeen saaminen käyntiin.


Sivu luotu: 14:56 (GMT +2).