Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hiluxsus projekti ln65 (talvi huoltoa) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121442)

Sorjonen 01.03.2014 20:57

Hiluxsus projekti ln65 (talvi huoltoa)
 
tammikuun lopussa 2014 aloitettu ln65:n rakennus projekti. Tarkotuksena ois laittaa, no melkein kaikki uusiks. täydellisen konerempan kerkisinkin jo tehdä viime vuonna sekä turbottaa tuon nuhanpumpun mutta vielä pitäs ainakin tehä:
-kierrejousi alusta
-vinssit eteen ja taakse (tarkemmin lavan alle)
-tehokkaampi ohjaus, sekä ohjausvarret ylemmäs
-lootan välitykset
-lava lyhyemmäks
-syyläri taakse
-paineilma lukot eteen ja taakse
-ulkopuoliset kaaret
-kippilava
-palkkihelmat, niin koppiin kun lavaankin
yms yms..

Sorjonen 01.03.2014 21:03

kuvia laitan heti kun saan tän koneen tojimaan, ei suostu siirtämään :O

-Stedt- 01.03.2014 21:13

Onhan tässä 2kk aikaa Wappu Safarille paratiisin puolelle, eli hyvin kerkiit;)

Sorjonen 01.03.2014 21:15

joo kuhan siihen mennessä kerkiis edes muutaman kuvan lisätä :D mut tuo ikkuna mihin tulee liitä tiedosto niin jää vaan odottamaan vastausta odottamaan foorumilta vastausta ja mitään ei tapahu :/ kohta lähtee vehkeet raittiiseen :D

Sorjonen 01.03.2014 21:15

ja joo pitää vielä opetella kirjottamaankin :D

lavanelikko 01.03.2014 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1108993)
joo kuhan siihen mennessä kerkiis edes muutaman kuvan lisätä :D mut tuo ikkuna mihin tulee liitä tiedosto niin jää vaan odottamaan vastausta odottamaan foorumilta vastausta ja mitään ei tapahu :/ kohta lähtee vehkeet raittiiseen :D

Tarvinnee ensin ladata kuvat foorumille Omista asetuksista/kuvat sillain oon ite saanut toimimaan...

Sorjonen 01.03.2014 21:41

joo pitää kokeilla, kiitos vinkistä :)

Sorjonen 01.03.2014 22:30

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6583 tuostapa jtn, ja jos on hyvää vinkkiä mitä kierrejousia käyttää alustaan niin eikun viestiä vaan!

-Stedt- 01.03.2014 22:36

Laitetaas lähtökohta näkyville,,,olihan se suorakylkinen ja nätti:rolleyes:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150335

Sorjonen 01.03.2014 22:38

ja aikasemmin oli vielä suorempi ;D kiitos edellisen omistajan.

Sorjonen 01.03.2014 22:39

ja tuosta eri kulmasta =) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150324

Sorjonen 01.03.2014 22:42

vielä ois tallessa 59cm hiluksin lavaa jos jollain on tarvetta ;D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150325

Sorjonen 01.03.2014 22:44

nyt näyttää jo ylitykset paremmalta. eli lava lyheni 59cm ja käsittääkseni lavan koko pitää olla 2,54neliöö ja tässähän se ylittyy nyt jo 0,004 neliöllä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150326

Sorjonen 01.03.2014 22:46

en tiedä miten muut tekee, mutta itelle tuli mieleen laittaa perä riipuksiin tuollaisilla kierretangoilla ennen lehtilatien irrotusta. pysyy hyvin paikoillaan ja saa säädettyy perän kulmaa ennekun laittaa jakarin kiinnikkeet kiinni akseliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150328

Sorjonen 01.03.2014 22:47

uudemman lj:n jakarit rungon puolelta jo paikoillaan, enää odotellaan palikoita kaverilta taka-akseliin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150330

Sorjonen 01.03.2014 22:51

nykyiseksi tankiksi tulossa findatsunin 40l tankki.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150331

Sorjonen 01.03.2014 22:59

ja jos kellä on tarkempaa tietoa mitä kierrejousta ois hyvä laittaa tuonne alle niin eikun tietoa tähänkin suuntaan. tällähetkellä mielessä on pyörinyt rangen jouset ja yhdet sellaiset on jo tulossakin.

MotorPsycho 01.03.2014 23:47

itsellä patessa volvon jouset muistelisin et farkun ja vahvistetut puoliilmaisia ja toimi minusta ainakin letkeen hyvin.

Sorjonen 01.03.2014 23:59

vissiin 240 volvo?

olenko minäkö 02.03.2014 12:16

itelläni oli joskus rangen jouset hilus ja toimi hyvin

Sorjonen 02.03.2014 14:11

joo nyt kun kerralla sais hyvät ja tarpeeks pitkät jouset alle, tässä vaiheessa voisin vielä helposti passailla korkeutta jousien ylälautasten paikoilla.

Jp 02.03.2014 14:59

Jos kiinnostaa niin mulla olisi myydä kierrejouset sekä kumpaakin päähän lukittavat jousilautaset. Kyseiset jouset ovat juurikin olleet Hiluxin alla ja mielestäni erittäin hyvin toimineet. Paketin hinta 120€ (sis. jouset ja lautaset). Voin laittaa kuvia jos kiinnostaa.

Kuva havainnollistamaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=92069

Edit. niin ja löytyy Ranchon 9000 säädettävät iskarit, mitkä on ollut samassa alustassa kiinni.

Sorjonen 05.03.2014 20:24

tankki jo löysikin paikkansa ja eteen alkaa muodostua vissipeti kuskin puolelle ja akun paikkaa apparin puolelle. tällä hetkellä ei ole kun täppäilty kiinni että pääsee muuttamaan jos on tarvista. eli odotellaan paria palikkaa että saa jakarit perään kiinni ja voi kokeilla akselin liikettä sekä minne asti kardaani nousee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150689
ja tottakai sitä vinssiäkin piti jo mallailla :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150690

Sorjonen 05.03.2014 20:27

ja sori Artzii patrollin ikkunan puolesta :D

-JoNe- 05.03.2014 20:47

Noinko on agressiivista pajotus tallilla että ikkunat karisee vai mitä siellä oikein on tapahtunut?
Pitäs joku ilta tulla kattoo rojekti livenä...

Sorjonen 05.03.2014 20:51

ei mitään pahempaa kun innonpuuskissani rälläköin ja patukan takalasi otti vähän kipinäsuihkuu itteensä :rolleyes: ja tuuhan käymään siellä on yhet lehtilatit odottamassa ja saattas huomenna olla ne yhdet puslatkin jos muistan ottaa mukaani! ja kahvia saa aina kaljankin joskus :D

MotorPsycho 05.03.2014 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1109074)
vissiin 240 volvo?

oisko ollu farkku 240. tai 740. minun makuun löysät,pitkät ja halvat

Sorjonen 05.03.2014 23:18

missä pituuksissa liikuttiin? ne oli vissiin takajousina? kerkeis vielä jousia kattelemaan muitakin ennen kun alkaa lautasten rakennus :)

Sorjonen 06.03.2014 21:16

ja taas vähän lisää rautaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150750
ja taaksekkin alkoi muodostua vinssipeti ja samalla panssari.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150751
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150752

-Stedt- 06.03.2014 21:19

Täähän valmistuu käsiin:), hitsaa välillä Arzin Patrol kuntoon:D

Sorjonen 06.03.2014 21:47

joo kun valmistuskin :D inspiraatiotahan on laittaa mut taitaa jossain välissä budjetti iskee vastaan kun pitäs vähän kalliimpaa palikkaa hommata. korin ja rungonmuutokset nyt onneks menee pikkurahalla mut isolla työllä;) ja joo siinähän sitä vieressä ois lisää hitsattavaan jos vaan kääntäs hiluksille välillä selkänsä :D

Ab3 06.03.2014 21:56

Sain vinkin entiseltä työkaverilta tästä projektista, ja löytyhän se täältä... Tuo lavan pätkä vois kiinnostaa, jos on jotakuinkin tervettä peltiä? :rolleyes:

Sorjonen 06.03.2014 22:09

siis se 59centtinen pätkä joka jäi yli? se pyöri jonkin aikaa jaloissa ja mietin et en mie sillä kyllä mitään tee, ja tuskin kukaan muukaan joten viskasin stenalle tuossa alkuviikosta!:( ois kyllä ollu todella kovapeltinen ei ruostetta missään. taas todistettiin se että mitä pitää tallessa niin kukaan ei tarvii, niin kauaa ennen kun sen heittää pois:D

Ab3 06.03.2014 23:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1110957)
... viskasin stenalle tuossa alkuviikosta!:(

Voi järkäle! Ei maha mittää. Voiskos tätä käydä ihailemassa joskus, ihan mielenkiinnosta? :)

Sorjonen 06.03.2014 23:21

juu voi! eikun teretulemast! vaikka ei siinä paljoo ihailtavaa ookkaan :D

MotorPsycho 07.03.2014 22:08

en muista pituuksia muta edessä ja takana samat. sain autosta sopivan matalan ja letkeän omaan makuun. iskarit tuli rancholta ja ostopaikka racers place. pituudet löytyy netistä ja hinnat halvat. itellä taisi iskua olla liikaakin oisko ollu 37cm.

Sorjonen 07.03.2014 23:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho (Viesti 1111347)
en muista pituuksia muta edessä ja takana samat. sain autosta sopivan matalan ja letkeän omaan makuun. iskarit tuli rancholta ja ostopaikka racers place. pituudet löytyy netistä ja hinnat halvat. itellä taisi iskua olla liikaakin oisko ollu 37cm.

kiitos vinkistä. itekkään en halua mitään kovaa alustaa. tarkoitus olisi saada nyt jouset että saan lautasilla pelattua ajokorkeuden kohilleen ja että joustot olisivat noin 1/3 osaa sisään ja 2/3 ulos. :rolleyes:

Sorjonen 24.03.2014 20:02

nyt ois ulkomaan reissu takana ja kerennyt jo hallillakin käymässä naureskelemassa omaa projektia. ei paljoo mut ees jtn on taas saatu aikaan, näkyvimpänä jakareitten korvakot eteen. etuakseli hyppää ihan "vahingossa" n. 5-6cm eteenpäin ;) korvakot tuli palapelin lailla hitsailtua 5mm tavarasta, saumat on hitsattu vielä molemmin puolin niin luulis kestävän, korvakon takapuolelle tulee vielä pikkaisen lisää tavaraa kunhan saan tuon laatikon korvakon hävitettyä tieltä pois.http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152198
hdj:n jakarithan sinne eteen nyt tulee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152197

-JoNe- 24.03.2014 23:33

pitää sulle ottaa malli siitä kannatinraudasta ni ei tarvii ainakaan ite alkaa sitä piirtää ja suunnittelee tyhjästä. kaveri tuntu että pitäis sen raudan itellään.

Sorjonen 24.03.2014 23:39

joo voishan sitä kopioida jos ei muuta. käyhän kulkiissas hallilla kahvilla, nyt ei oo oluttakaan :O

Sorjonen 25.03.2014 23:00

ensimmäinen palikka lavankipistä kasassa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152284
ja lava paikalleen, nyt ei tarviis kun tehä loput kipistä :D eli monta palikkaa tekemättä mutta suunnitelmat hiotuu jo päässä ja täähän onkin kohta valmis ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152283

Sorjonen 26.03.2014 21:04

siinähän se jo kippaa ihan saranoillaan, vielä muutamat vahvikkeet ja stoppareitten muutoksia. pitää vielä miettiä saisko jotenkin kaasujousia laitettuu avuks. mut jokatapauksessa pääseepähän ainakin vinsseihin käsiks ilman että tarvitsee koko lavaa irrottaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152318
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152320

NiFa1 26.03.2014 21:22

Niin siis meinaatko sie tehä kippilavan tuohon? :) Itellä olis semmonen projekti ollu päässä jo pitkään, ja tänään taas löysin itseni kattelemassa koneikoita autoon :D

-JoNe- 26.03.2014 21:26

Näyttää todella hyvältä. Nyt ei tarvii ku hiekoittimen lavalle :p
Taitaa sulla valmistua auto ennen minua vaikka itellä ei oo ku pari "pikku" juttua. Pitäis tulla turisee mut ku on kiire aina omaan talliin :o

Sorjonen 26.03.2014 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1118278)
Niin siis meinaatko sie tehä kippilavan tuohon? :) Itellä olis semmonen projekti ollu päässä jo pitkään, ja tänään taas löysin itseni kattelemassa koneikoita autoon :D

joo niinhän sitä yritetään tehdä :D kun vinssit ja akku (sen verran iso et yksikin riittää) tulee lavan alle niin pakko päästä huoltamaan. vielä ois paljon rakentelua et saa kaikki liukukiskot yms rakennettua mut kaikki on jo mielessä niin pitkälle mietitty et se on melkein valmis :D ja pitää vielä puhdistaa nuo laakerit ja laittaa vaseliinit ja suojat takasin paikoilleen niin ei tuu kanittamaan vaikka vähän upotteleekin ;D

Sorjonen 26.03.2014 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1118281)
Näyttää todella hyvältä. Nyt ei tarvii ku hiekoittimen lavalle :p
Taitaa sulla valmistua auto ennen minua vaikka itellä ei oo ku pari "pikku" juttua. Pitäis tulla turisee mut ku on kiire aina omaan talliin :o

joo hiekoitin puuttuu vielä mut miusta tuntuu et saattaa jäädäkkin puuttumaan :D ja ei se nyt ihan hetkeen oo valmis, sen verran "pikku" juttuja puuttuu iteltäkin :D käy pikaset limpsat juomassa kulkiissas :D

NiFa1 27.03.2014 11:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1118288)
joo niinhän sitä yritetään tehdä :D kun vinssit ja akku (sen verran iso et yksikin riittää) tulee lavan alle niin pakko päästä huoltamaan. vielä ois paljon rakentelua et saa kaikki liukukiskot yms rakennettua mut kaikki on jo mielessä niin pitkälle mietitty et se on melkein valmis :D ja pitää vielä puhdistaa nuo laakerit ja laittaa vaseliinit ja suojat takasin paikoilleen niin ei tuu kanittamaan vaikka vähän upotteleekin ;D

Meinaakko koneikolla tehdä noston vai manuaalisesti? Miten ratkaisit semmoisen ongelman ettei lavan alareuna vie sitten hytin takaseinää nostossa mukanaan?

Sorjonen 27.03.2014 11:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1118450)
Meinaakko koneikolla tehdä noston vai manuaalisesti? Miten ratkaisit semmoisen ongelman ettei lavan alareuna vie sitten hytin takaseinää nostossa mukanaan?

Manuaalisestihan se on tarkotus toteuttaa, kyllä sen käsipelillä jaksaa tuohon asentoon yksinkin jo viskatan ilman mitään apuja. Saranat in toteutettu samalla idealla kun e30 mallisarjan bmw:n konepellin aukasu. Eli nyt tässä peräpää nousee hieman ja siirtyy samalla taaksepäin. Ei oo vaaraa et ottaa hyttiin kiinni ja ei sitten noustessa pystyyn ota puskuriinkaan. Tuossa kuvassa se aika hyvin näkyykin mut jos haluat tarkempia kuvia toiminnasta niin voin ottaa.

NiFa1 27.03.2014 11:36

Ota ihmeessä! Tuollaista koneikkoa ite suunnittelin Cäppiin, ei olis pahanhintainen mutta tuotto ei päätä huimaa :D

http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kau...ails.php?p=384

Sorjonen 27.03.2014 13:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1118462)
Ota ihmeessä! Tuollaista koneikkoa ite suunnittelin Cäppiin, ei olis pahanhintainen mutta tuotto ei päätä huimaa :D

http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kau...ails.php?p=384

Pitää tänään napsia muutamia kuvia. Ja joo menishän se tuollakin :) mut menee se käsinkin ;) ainakin jos on tyhjä lava ja saa vielä tukevoitettuu lavaa ettei venkaa ropelliks ollenkaan niin hyvin nousee :)

Sorjonen 27.03.2014 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1118462)
Ota ihmeessä! Tuollaista koneikkoa ite suunnittelin Cäppiin, ei olis pahanhintainen mutta tuotto ei päätä huimaa :D

http://www.hydrauliikkapumppu.fi/kau...ails.php?p=384

noista kuvista pitäs selvitä tuon saranan toimintaperiaate. tässä lava on ihan omalla paikallaan alhaalla
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152467
tässä se on vetästy taakse ja samallahan se nousee hiukan ylös. stoppari raudat estää nyrjähtämästä liikaa takaviistoon
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152468
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152469
ja sitten vaan käännetään lava ylös. laakerit löytyvät myös tuossa lavan pohjassa olevassa kiinnityksessä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152470

NiFa1 29.03.2014 08:07

Komian näkönen systeemi!
 
On kyllä viimesen päälle hyvin kehitelty! :) Noin se pitänee itelläkin suunnitella. Just eilen kävin pajalla ja kattelin että tilaahan siellä olis koneikolle miten päin vain. Pitää vaan tehdä sille hyvä peti niin ei kaikki roskat ja männyt ja betoniporsaat hajoita sitä :D

Nythän tuo olis helppo itelläkin väkertää ku otin Cäpin liikenteestä pois ja siihen pitää muutenkin tehdä noita korjauksia. Jos edes tekis ensin tuollaisen manuaalikäytön eli saranat ja sitten olis aikaa värkätä hydrauliikka siihen :)

Mutta tosiaan iso peukku hyvästä suunnittelusta! :) Ja kiitos vinkeistä! :)

Sorjonen 29.03.2014 11:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 (Viesti 1119088)
On kyllä viimesen päälle hyvin kehitelty! :) Noin se pitänee itelläkin suunnitella. Just eilen kävin pajalla ja kattelin että tilaahan siellä olis koneikolle miten päin vain. Pitää vaan tehdä sille hyvä peti niin ei kaikki roskat ja männyt ja betoniporsaat hajoita sitä :D

Nythän tuo olis helppo itelläkin väkertää ku otin Cäpin liikenteestä pois ja siihen pitää muutenkin tehdä noita korjauksia. Jos edes tekis ensin tuollaisen manuaalikäytön eli saranat ja sitten olis aikaa värkätä hydrauliikka siihen :)

Mutta tosiaan iso peukku hyvästä suunnittelusta! :) Ja kiitos vinkeistä! :)

joo ei mitään hyvä jos on apua! mulla alkaa olla tilat aika hyvin käytetty jo lavan alta :D vielä tuon saranoitten lisäks pitää tehä muutoksia etupään kiinnitykseen ja taakse sellaiset raudat mitkä estää lavan sivuittais liikkeen, lähinnä sen takia ettei rasitus kohdistuisi saranoihin :)

Sorjonen 03.04.2014 18:40

nyt alkaa olla kippi valmis ja eikun helmojen tilalle palkkia niin lavaan kuin koppiinkin. minkä vahvuista palkkia porukka käyttää noissa helmoissa yleensä? itse ostin 50mmx100mm ja seinämä vahvuudeltaan 3mm. ajattelin et kyllä sieltä joku muu paikka antaa myöten ennen kuin palkki taittuu :D

-Stedt- 03.04.2014 19:36

Kohtahan tää on valmis! Piru kun män siun lukot auton matkassa:rolleyes:

matti.v 03.04.2014 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1118551)



ja sitten vaan käännetään lava ylös. laakerit löytyvät myös tuossa lavan pohjassa olevassa kiinnityksessä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152470


onko toi hitsisauma suoraan laakerikoolinkyljessä:confused: jos näin niin ei varmaan kestä kummoista kuormaa eikä tärinöitä, katkee aika helpolla.

Sorjonen 03.04.2014 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 1120937)
Kohtahan tää on valmis! Piru kun män siun lukot auton matkassa:rolleyes:

eihän tää ikinä valmistu :D ja joo niin on kuulema menny, en oo kun vähän katkera :D

Sorjonen 03.04.2014 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 1120938)
onko toi hitsisauma suoraan laakerikoolinkyljessä:confused: jos näin niin ei varmaan kestä kummoista kuormaa eikä tärinöitä, katkee aika helpolla.

joo on, mutta lava kun on alhaalla niin se lepää täysin kumityynyjen varassa, sekä lisäksi tulee raudat jotka estävät lavan sivuttais liikkeen lavan ollessa alhaalla. Niin ja lava lukitaan pulteilla vielä ala asentoon . Eli rasitusta on ainoastaan kun lavan nostaa ns. Huoltoasentoon. jos sattuu vielä perkeleet hajoomaan niin pitää mennä takaisin suunnittelupöydän ääreen :D lopuksi puhdistan ja rasvaan sekä laittan suojat takaisin paikoilleen noihin laakereihin.

Sorjonen 05.04.2014 20:21

vähän ensin helmaa auki..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153082
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153081
ja eikun palkkia kiinni! kyllä se siittä etenee hiljalleen..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153083

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153084

Sorjonen 08.04.2014 21:53

onko porukka tehny lisä tuentaa noihin palkkihelmoihin? kun nythän nuokin on hitsattu ympäriinsä ja aika hyvin nuo hytin korvakot estää palkin ns. keinumista ja tietenkin ulkopuoliset kaaret tulee vielä tukemaan kaveriksi. :rolleyes:

Sorjonen 09.04.2014 20:27

jos ei nyt muuta tänään niin ainakin sai tehtyä tuennat lavan palkkihelmoihin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153300
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153301
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153302

Sorjonen 16.04.2014 20:28

kyllä se sinne jotenkin menee
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153814
ja syylärin kylkeen tuleva flektien telinekkin alkaa hahmottua
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153815

Sorjonen 17.04.2014 15:23

Kertokaahan riittääkö hiluksin oma vesipumppu kierrättämään nesteitä lavalla olevan syylärin kautta vai pitääkö laittaa lisäpumppu väliin?

-Jallu- 17.04.2014 21:09

Riittää.

Sorjonen 18.04.2014 08:45

Kiitos. Hyvä et asia varmistu.

hitoy 18.04.2014 08:56

Vedätkö millä putkella vedet lavalle? Mites tuo hieno kippisysteemi toimii kun syylari tulee tuohon? vai pistätkö putket saranalle asti ja sitten taas eteenpäin lavaa pitkin? Hienoa jälkeä syntyy. :)

Sorjonen 18.04.2014 09:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1125262)
Vedätkö millä putkella vedet lavalle? Mites tuo hieno kippisysteemi toimii kun syylari tulee tuohon? vai pistätkö putket saranalle asti ja sitten taas eteenpäin lavaa pitkin? Hienoa jälkeä syntyy. :)

Hyvästä en tiedä mut jotain jälkee ees syntyy :D ja en oo vielä päättäny millä puktella vedet tulee siirtymään tuon välipätkän. Jtn metalli putkee kaavailin mut saas nähä. Ja kiöpihän toimii ihan normaalisti tälläkin hetkellä :) syyläri on hytin takareunassa kiinni ei lavassa ja lavahan ennen kippausta liukuu hiukan taaksepäin niin ei aiheuta ongelmaa ;)

hitoy 18.04.2014 14:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1125265)
Hyvästä en tiedä mut jotain jälkee ees syntyy :D ja en oo vielä päättäny millä puktella vedet tulee siirtymään tuon välipätkän. Jtn metalli putkee kaavailin mut saas nähä. Ja kiöpihän toimii ihan normaalisti tälläkin hetkellä :) syyläri on hytin takareunassa kiinni ei lavassa ja lavahan ennen kippausta liukuu hiukan taaksepäin niin ei aiheuta ongelmaa ;)

Ok. Itse vetelen kaukolämpöputkella vedet taakse patroliin. Kyselinkin tuolla jo köykäsempää ( muovi ) versiota mutta ei pääse aidan ali. Aa syylari on kiinni kopissa. pääsiäis silmillä mitään nää. :D

Sorjonen 18.04.2014 16:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1125330)
Ok. Itse vetelen kaukolämpöputkella vedet taakse patroliin. Kyselinkin tuolla jo köykäsempää ( muovi ) versiota mutta ei pääse aidan ali. Aa syylari on kiinni kopissa. pääsiäis silmillä mitään nää. :D

Sitä sumeeta silmää saattaa olla liikenteessä :D kai sitä jtn vahvistettua letkuakin on saatavilla, ainakin pitää ehkä kysellä kun kumminkin pohjaan tulee melkein kokomatkalle panssari niin ei ihan heti luulis hajoovan ? :)

Sorjonen 18.04.2014 20:28

siinähän se nyt "nötköttää"
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153886
voiko huonompia kuvia ottaa?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153887
nyt ei näitä hanskoja vedetä enää käteen :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153888

Sorjonen 21.04.2014 18:11

no ei muuta tänään niin ainakin nyt akseliin on saatu tukivarren korvakot kiinni. ja siellä se lepää, seuraavaksi jousilautasia suunnittelemaan.
http://forums.offipalsta.com/albumpi...?dl=1398096561

Sorjonen 27.04.2014 12:20

lopultakin pääs tiputtelemaan vähän jo etusta renkailleenkin, nyt alkaa nähä tuota ajokorkeuttakin mihin se asettuu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=154577
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=154576

Sorjonen 29.04.2014 20:01

pitää varmaan kaarta muokata hivenen etupuolelta, ettei katsastusmiehen silmään satu kun hyppäs etuakseli "hiukan" eteenpäin :D ylitykset alkas muuten olla kohdallaan :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=154691

Sorjonen 11.05.2014 10:58

ja nyt koko "komeus" renkaillaan, seuraavana panharditankojen laittoa ja kaarien muokkausta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=155557

Viipo 11.05.2014 15:39

Sehän näyttää suorastaan hirveen hyvältä!

Sorjonen 11.05.2014 15:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1131718)
Sehän näyttää suorastaan hirveen hyvältä!

Toivottavasti pääsiskin vielä jossain :)

-JoNe- 13.05.2014 17:26

kuvassa näyttää ku ois venytetty koko auto... vaikka onkin tainnu todellisuudessa lyhentyä :) hyvältä näyttääpi. pitäis tuoda sulle se syylärin yläpää.

Sorjonen 13.05.2014 18:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1132255)
kuvassa näyttää ku ois venytetty koko auto... vaikka onkin tainnu todellisuudessa lyhentyä :) hyvältä näyttääpi. pitäis tuoda sulle se syylärin yläpää.

toivottavasti ei oo venyny kumminkaan :p ja tuoppas niin ihmetellään sitten sitä :D

Sami89 13.05.2014 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1131653)
ja nyt koko "komeus" renkaillaan, seuraavana panharditankojen laittoa ja kaarien muokkausta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=155557


Kannattaisko enskerral ryypätä vähä vähemmän?;) Nyt kun näkyy käyneen sellanen vahinko et oot kasannu auton poikittain tallii.:D:D

Komee luxi on kyllä..:)

Sorjonen 13.05.2014 21:43

Ihan kun oisin kuullu kyseisen lauseen ennenkin :D no vaikka moni ei uskos niin tässä mallissa on kääntyvät eturenkaat niin ehkä pahempaa vahinkoa ei päässytkään tapahtumaan ;)

Rak 13.05.2014 21:47

Jos alkaa käytössä tuntua ettei neste jäähdy niin kannattaa ekaksi suurentaa syylärin ja kopin välistä rakoa.
Silmämitalla arvioituna syylärin ympärilla olevat raot on 1/4 itse syylärin pinta-alasta.

Sorjonen 14.05.2014 06:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rak (Viesti 1132369)
Jos alkaa käytössä tuntua ettei neste jäähdy niin kannattaa ekaksi suurentaa syylärin ja kopin välistä rakoa.
Silmämitalla arvioituna syylärin ympärilla olevat raot on 1/4 itse syylärin pinta-alasta.

Joo niin pitää siirtää, jos ei jo nyt hieman ota jo taaksepäin. Hyvin siitä kyllä jo nytkin ilma siirrtyy mut tuolta kantilta miettien sitä vois kyllä vähän taaksepäin ottaa. Kiitän, näkemyksiä juuri kaivataan niin pääsee ajattelemaan muiltakin kanteilta. :rolleyes:

_kekkula_ 14.05.2014 14:18

Onpa komee pätkä hilux

Tosta syyläristä.

Me siirrettiin juts yhdestä hiluxista syyläri taakse ja tuumailtiin että jos sen laittaa hytin taakse mahdollisimman ylös ja hiukan taka kenoon. Näin kun tekee nii saa koteloitua syylärin ja ohjattua ajoviiman syylärin läpi.

Meillä on alkuperäinen syyläri ja yks biltema flekti, ja ja moottorin lämmöt pysyy normaalissa mutta flekti käy koko ajan. Tämä asennus testattiin pähäman pääsiäis safarilla eikö ollut lämpö ongelmia. Sähkö ei vaan riittänyt kun oma laturi niin onneton.

ps. latasin muutaman selvennys kuvan profiiliin.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5715

Sorjonen 14.05.2014 14:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1132535)
Onpa komee pätkä hilux

Tosta syyläristä.

Me siirrettiin juts yhdestä hiluxista syyläri taakse ja tuumailtiin että jos sen laittaa hytin taakse mahdollisimman ylös ja hiukan taka kenoon. Näin kun tekee nii saa koteloitua syylärin ja ohjattua ajoviiman syylärin läpi.

Meillä on alkuperäinen syyläri ja yks biltema flekti, ja ja moottorin lämmöt pysyy normaalissa mutta flekti käy koko ajan. Tämä asennus testattiin pähäman pääsiäis safarilla eikö ollut lämpö ongelmia. Sähkö ei vaan riittänyt kun oma laturi niin onneton.

ps. latasin muutaman selvennys kuvan profiiliin.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5715

Joo tuokin olisi vaihtoehto, ite vaan pyrin pitämään syylärin tuossa alhaalla ettei olisi millään tavoin nököesteenä. Syyläri on jonkun uudemman audin ja jonkin verran kookkaampi kuin omansa, flekteille tein tenineen niin että se ei saa ilmaa oikeastaan muualta kuin syylärin läpi. Kuhan nyt ajamaan pääsee niin voi todeta et millanen susi syntyi :D ja eikun takaisin pajalle muutoksia suorittamaan :)

Sorjonen 14.05.2014 14:48

Saattaahan flekteillä kiirettä olla mut pitää laittaa pari laturia pitämään et kiire ei lopu :D

Pajares 14.05.2014 15:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1132537)
Joo tuokin olisi vaihtoehto, ite vaan pyrin pitämään syylärin tuossa alhaalla ettei olisi millään tavoin nököesteenä. Syyläri on jonkun uudemman audin ja jonkin verran kookkaampi kuin omansa, flekteille tein tenineen niin että se ei saa ilmaa oikeastaan muualta kuin syylärin läpi. Kuhan nyt ajamaan pääsee niin voi todeta et millanen susi syntyi :D ja eikun takaisin pajalle muutoksia suorittamaan :)

Tee "pleksistä" se ilmanohjain katolta,Niin näkyy läpikin?

Sorjonen 14.05.2014 16:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pajares (Viesti 1132539)
Tee "pleksistä" se ilmanohjain katolta,Niin näkyy läpikin?

Just tuossa kateltiin ja mietittiin sitä pleksi ohjainta, ja ideoita syntyy, eikä edes suuntaa antavaa oteta :D

Sorjonen 15.05.2014 15:24

Joo nytpä on jäähdytys ongelma ratkastu ennen kun tuleekaan :D laitan toisen syylärin keulaan, eipähän normaalissa tieajossa huuda takasyylärin flektit kokoaja ei oo niitten varassa koko jäähdytys. Mlisään etusyylärille vielä sulut niin saa tiputtaa sen pois vaikka sattuu hajoomaan, ajatuksena tuntu eka pikkaselta liiottelulta mut vähän ajan jälkeen et miks ei?

BJ-40/76 15.05.2014 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux85 (Viesti 1132411)
Joo niin pitää siirtää, jos ei jo nyt hieman ota jo taaksepäin. Hyvin siitä kyllä jo nytkin ilma siirrtyy mut tuolta kantilta miettien sitä vois kyllä vähän taaksepäin ottaa. Kiitän, näkemyksiä juuri kaivataan niin pääsee ajattelemaan muiltakin kanteilta. :rolleyes:

Tuohon syyläriin vielä: Jos nuo Flektit on kiinni kennossa, niin ilma ei virtaa juurikaan muualla kuin flektien kohdalta, siis osasta syyläriä neste virtaa jäähtymättä läpi, ja silloin ne pillit ovat kuumempia kuin flektin kohdalla, siis lämpölaajeneminen rasittaa syyläriä....

Ja ainakin minulla olleessa LN-65:ssa runko jousti jonkin verran, sinulla näyttäs olevan joustovarat kopin/lavan välillä aika pienet?
-> minä varaisin liikkumatilaa esim. syylärin ja lavan väliin minimissään pari kolme senttiä, sillä joissain uusissakin autoissa (oliko taannoin 2000-luvun? nissan kingcap) lava ja hytti osuu toisiinsa jos "saa" maastoajoa.

Zipe 16.05.2014 08:03

Milläs meinasit toteuttaa vesien vedon takasyylärille? Itellä kans samanen operaatio menossa ja flekteiksi 2x12" sähköflektiä

Sorjonen 16.05.2014 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1132978)
Tuohon syyläriin vielä: Jos nuo Flektit on kiinni kennossa, niin ilma ei virtaa juurikaan muualla kuin flektien kohdalta, siis osasta syyläriä neste virtaa jäähtymättä läpi, ja silloin ne pillit ovat kuumempia kuin flektin kohdalla, siis lämpölaajeneminen rasittaa syyläriä....

Ja ainakin minulla olleessa LN-65:ssa runko jousti jonkin verran, sinulla näyttäs olevan joustovarat kopin/lavan välillä aika pienet?
-> minä varaisin liikkumatilaa esim. syylärin ja lavan väliin minimissään pari kolme senttiä, sillä joissain uusissakin autoissa (oliko taannoin 2000-luvun? nissan kingcap) lava ja hytti osuu toisiinsa jos "saa" maastoajoa.

Joo hyvä pointti tuon syylärin flektien sijoittelun suhteen, pitääpäs muokata kun tässä vaiheessa se on vielä "nopee"homma. lavan ja syylärin väliin tulee ainakin vielä lisää tilaa ette rupeis ainakaan se lavaan hakkaamaan. aikasemmin oli saman lainen rako tuossa lavan ja hytin välissä niin vähänhän se paukutti, pieniä muutoksia sen estämiseksi tehty ja jos hakkaa niin sitten lava siirtyy vielä, mut ei vielä :D

Sorjonen 16.05.2014 10:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Zipe (Viesti 1133066)
Milläs meinasit toteuttaa vesien vedon takasyylärille? Itellä kans samanen operaatio menossa ja flekteiksi 2x12" sähköflektiä

Sähkösinkityllä teräsputkella käyttäen puristettavia osia, nopee ja helppo työstää ja pitäs kestää. On sillä töissä tullu glykoolilinjojakin tehtyä niin eiköhän tuo tuohonkin kelpaa :)

burton 16.05.2014 22:54

Itseä epäilyttää aika paljon tuon syylärin toiminta maantiellakin tuossa kohdin omassa hilussa tuli tyhjiö tuohon hytin taakse maantiellä ajaessa. Kaikki roskat keräänty siihe ja talvella oli ainoa kohta josta lumi eipöllynny pois. Vähä hieno säätöä ni hyvä tulee!

Sorjonen 17.05.2014 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 1133269)
Itseä epäilyttää aika paljon tuon syylärin toiminta maantiellakin tuossa kohdin omassa hilussa tuli tyhjiö tuohon hytin taakse maantiellä ajaessa. Kaikki roskat keräänty siihe ja talvella oli ainoa kohta josta lumi eipöllynny pois. Vähä hieno säätöä ni hyvä tulee!

tuossa jo aikasemmin mainitsinkin, että toinen syyläri on tulossa viellä keulaan, ihan normi maantie ajoa varten :)

PutKari 17.05.2014 21:27

KUPARIA
 
Älä laita sinkattua putkea vaan kuparia niin se luovuttaa jo itessään paremmin lämpöä.... Puristus osissa ei hintakaan näyttele isoa eroa....

Sorjonen 17.05.2014 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PutKari (Viesti 1133416)
Älä laita sinkattua putkea vaan kuparia niin se luovuttaa jo itessään paremmin lämpöä.... Puristus osissa ei hintakaan näyttele isoa eroa....

no se vois olla, mut aika minimaallisen lyhyet on vedot et tuskin on suurta eroo? kun sattus noita sähkösinkittyjä osia olemaankin jo ;)

Sorjonen 28.05.2014 18:07

no nyt ois vähän avarrettu kaaria niin sopii vähän isommatkin renkaat pyörimään, ja hiljalleen helma putket hahmottuu =)http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156557
etukaari alkaa hahmottumaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156558
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156559

Sorjonen 05.06.2014 22:07

takakaari "valmiina" lisää lippaa sitten kumilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156978
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156977
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156976

-JoNe- 26.06.2014 22:21

Ollaanko sitä jääty kesälomalle auton laitosta ku ei rojekti kertomus etene ? Täytyy tulla joku päivä tallille kurkkii mitä siellä touhutaan.

Sorjonen 30.06.2014 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- (Viesti 1142225)
Ollaanko sitä jääty kesälomalle auton laitosta ku ei rojekti kertomus etene ? Täytyy tulla joku päivä tallille kurkkii mitä siellä touhutaan.

kyylläse etenee, toisen puolen kaaria on tullut väsättyy ja viimeisteltyä näitä kuskinpuolen kaariakin :) ei tässä nyt toinna pitkiä taukoja pitää ;) seuraavalla viikolla varmaankin rueta ulkopuolisia kaaria vääntelemään ja kääntelemään ympärille :) kuvia jossain vaiheessa lisää.


Sivu luotu: 07:17 (GMT +2).