![]() |
Kemppi perään
Laitanko kemppi perän suzukiin,Auto täysin metsäkäytössä 35 renkuloilla. auttaako etenemiseen ratkaisevasti ja mitä sieltä hitsataan kiinni ja miten? kattelin noita vanhempia viestejä aiheesta mutta siellä oltiin puolesta ja vastaan. eli tuoretta tietoa kaivataan:D
|
rohkeesti vaan kemppiä perään
jotenkin tähän tyyliin http://www.offroaders.com/tech/image...oln-Locker.jpg eli tikut irti perä pöydälle ja puikko palamaan |
Lainaus:
|
Kirjota googleen differential welding ja kuvahaku. Alkaa idea hahmottumaan.
|
ehdottomasti liimaa kiinni vaan, menee paljon paremmin.
jeepissä onkin näin helppoa liimailla: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144583 |
Pakko laittaa tää kuva pirate4x4 -sivuston puolelta :D
Ei siis näin. http://www.pirate4x4.com/forum/attac...-gear-fail.jpg |
Lainaus:
(ja putsata tietty öljyt ja rasvat tarkkaa että sauma tarttuu) |
Lainaus:
300 migillä vedettiin kahva lämpimäx tossa tapauksessa, maadotuksen kanssa ei ongelmia... |
Ei tuossa muuta käy, kuin huonolla tuurilla maadoittaa laakereiden kautta.
|
katsastukseen jos tarvii mennä kemppiperällä niin pitää muistaa jättää toinen vetari kotia :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Täällä kans jo toista vuotta vain hyvää kokemusta, kun XJ Jeepin perän kemppasin. Silloin sain vinkiksi, että hitsaa vain pikkurataat toisiin, eikä yhtään kiinni tasasupyöätön "runkoon". Ne kun ovat eri materiaali, niin tarttuminen on niin ja näin. Ja kunnon voimavirta mig tai puikko koneeksi, et saa riittävästi lämpöä!
|
Lainaus:
http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/HCK%20....JPG?img=small |
Kyllä tuo kaveri hitsasi oikeasti lukon tuolleen ja ihmetteli miksi auto ei tule peruuttamalla ulos autotallista :D
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ainakin vitsiin oli nähty kohtuullisesti vaivaa :D
http://i69.photobucket.com/albums/i5...425x425Q85.jpg Lainaus:
|
:D Onkohan monikin mennyt halpaan ja tehnyt perässä? :D :D :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Minust paras on ollu hitsata c-klipsi perästä vielä se keskitapin holkki kiinni...
Ei muuten mitää, mut oli vaa vittumainen ylläri ku piti perä irrottaa... :mad: |
Vähän offtopic mutta jonku jutun oon kuullu että joskus ovat rallimiehet tehneet takavetoseen lukon niin että perästä öljyt pois ja toinen rengas ilmaan.sitten "ajetaan" niin kauan että pikkurattaat leipoo kiinni = lukkoperä on valmis. :eek:
En tiedä sitten kuinka paljon tuossakin tarinassa on totuutta.. :rolleyes: |
Lainaus:
epäilen että perä on lukossa. ;) |
Kiitoksia vastauksista! Eiköhän pitäne laittaa kolvi lämpiämään:D
|
Omasta Patrollista (160) laikkasin perän takapuolen auki hitsaamista varten ettei tarvinnut purkaa koko perää, vetareita, yms.
|
itsekkin juuri liimasin kaverin 340 volvon perän ku ei kuulemma tahtonut mennä enää, ja liimasin vain 4 pientä ratasta ja hyvin pelittää, ja joo kannattaa tosissaan antaa sen rasvanpoisto aineen haihtua jos naamakarvat on tärkeät, itse poistin rasvat ja rasvasin vaseliinilla tuon päärattaan jotta ei nuo hitsi pallerot roiskuessa jämähä siihen, rupee muuten kuulumaan sellanen vittumainen ulina sieltä perseestä.
|
tuossa eräs kaveri haasteli et aikanaan jäärata golffiin tekivät lukon sikaflexillä, ei vetarit kestäny hitsattua mut koko tasauspyörästö täyteen possumassaa ohuina kerroksina ja kerroksien välissä kuivattaen ni men keula lukkoon ja jousti sen verran et vetarit ei poikinu.. Hitsattu kuulemma kesti niin pitkään et löi piikit alle, sen jälkeen alko kestävyysongelmat.. Tiedä sit luottaisko mokomaan tarinaan vai ei... :D
|
Oon kans kuulu et jokkiksessa olis laittaneet sikaa tai muuta sellaista perään ja kestäisi aina yhden kisan, tiiä sit totuutta jokkiksessa nyt autoille tehdään iha mitä sattuu.
|
3 Liiteet
Nyt päästy tuohon vaiheeseen.. mites tuosta jatketaan? eli miten tuo puretaan?
|
1 Liiteet
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos hitsaat "hammaspyörät irti kuorista", niin koko hoito on hitsaussaumojen varassa, ja kun saumat on eripaksuiset ja nuo hammaspyörät pyrkii karkuun toisistaan, niin hitsaus/hammaspyörä rajasta alkaa murtumaan, kun rasitus ei ole jokapaikassa tasainen. Ja kuten kellukka totesi, niin tuossa voi hitsata "vain" nuo keskitapit ja niiden hammaspyörät, toki tuon "maljan"pohjalla olevan voi myös "turata" Itse olen "kempittänyt" muutaman bj/hj lukottoman murikan; paras? tuli siten, että plasmalla avarrettiin yhtäsuuri "luukku", kun sillä toisella puolen on, sinne toisellekkin puolen; ja rälläkällä leikattiin noin 3 mm kovasta levystä kiilat, millä pienet pyörät ahdistettiin mahdollisimman ulos, sitten poskipyörien välys vetosuuntaan pois, ja rautanaulat kiilaamaan poskipyörät kuoreen. Ja sitten migillä (puikkoa ei ollut) hitsattiin hammaspyörät yhteen, itseasiassa hitsasin tuota kulutuslevyä niin suurina paloina, että C-sokat (bj-40) sai juuri ja juuri paikalleen! tuo tasauspyörästön akseli meni tosi nihkeäksi. |
Mun mielestä esab perä on paaljon parempi:D
|
No hei, jo vuodesta 1949 ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95531 |
Sivu luotu: 07:11 (GMT +2). |