![]() |
PäHäMan Kevät reissu venäjälle Pääsiäisenä 17-21.04.2014
Joo eli kevään venäjän reissun päivä määrä lyötiin eilen lukkoon hallituksen kokouksessa ja se on tänä keväänä pääsiäisenä, eli torstaina 17 päivä lähtö töiden jälkee ja maanantaina paluu 21 päivä ja noi kaikki päivät on pyhiä niin ei tarvitse kenenkään valittaa ettei saisi töistä vapaata :D:D
Eli ei muuta ku pikku hiljaa kaivaa autot pusikosta taas talliin ja alkaa kattoo kalustoa kasaan :D.. Kerhon PJ teltta ja erittäin hyväksi todettu webasto lähtee mukaan ja noin 10 ensimmäistä innokasta mahtuu sinne nukkumaan, mutta kaikki teltta materiaali jaetaan teltassa nukkujien kesken, eli kuljetus tilaa oltava teltta romuille mikäli meinaat siellä nukkua:D Reiteistä ei ole vielä olllut mitään puhetta mutta varmaankin perus kannakselle suursuon suunnille ollaan menossa mutta se tarkentuu sitten lähempänä reissua.. Lähtijöitä Team Pihlaja(Tero, Kake, Toni, Tommi) / Haisuli Potteri & Joonas / Töttöröö Jylle Tapsa4x4 & Sanna / Porttopate Kekkula & Mikko / Joku Toyota Vehviläinen & Jussi / TörrörHilux Mikjus & appari? / Räkytäky Joppa & appari? / HJ Väihkönen & appari / Bertta KiimaTapsa & Vesku & Ossi / UniMoggi Ukkonen & appari? / PorttoHJ Joonaz & sami_k, & vk4wd / BatteryMäyris Keinäsen Harri & appari? / UniMoggi |
Mukana ollaan.2-telttapaikaa.
|
Ilmoittaudun mukaan, mutta työasiat aiheuttaa vielä riskin tälle reissulle. Eli apparin paikka voi olla vapaa, mutta apparilla olis hyvä olla backup-suunnitelma esim. mäyriksessä jos minun lähtö kariutuu. Eetza? Otan tuttuun tapaan oman teltan mukaan ettei tarvii sosialisoitua kenenkään kanssa. :D
|
Mä ja mikko aikoo lähtee kans, omalla teltalla ja Hiluxilla tai mun Hj:lla riippuen kunpi on lähtö valmiina
|
minä ja jussukka ollaan kans lähdössä sikäli mikäli töpö valmistuu siihen mennessä :D varmaankin sit varaisin samalla kaks telttapaikkaa.
|
Mukana jos vaan Räkytäky on leimassa ja kunnossa. Varaan kaksi telttapaikkaa jos vielä vapaana. Otan kyllä aina omankin teltan mukaan yllätyksien varalta. Lomien kanssa ei siis ongelmaa jos torstaina töiden jälkeen lähtö, kotonta myös "anottu" lupa :D JASA varaili jo apparin paikan.
|
Lainaus:
Riippuu siitä saatko äänentoiston kuntoon... :) |
tulossa ollaan joo.
|
Teltta jo näillä näkymin puukattu täytee,, koska meitä saatta pihlajan perheestä lähtee neljä heppua ja venhin, jussilaisen, tapsan porukka eli meit on kymmenen mutta katotaa sitten lähempänä se asia tarkemmin ketä on lähös ja ketä ei :D
|
Joo mäki oon lähössä.
|
VAROVAINEN ilmottautuminen multa ja Iironsialta.
bertta on kyllä voimissaa jo ennen tota reissua mut se kyl ehtii hajoomaa kans monta kertaa :) |
Voisin suorittaa Toyotan neitsyt reissun, eli letkassa perässä. Onneksi vielä aikaa reilusti sillä näperreltävääkin on.
|
mullakin on toi hiluxin "kytkin remppa" menossa mut toivottavasti saa valmiiksi ajoissa.
|
minun ja jussin lähtö kans näyttää hieman varmemmalta kun hommasin hieman valmiimman kikottimen ku toi töpö tuntuu valmistuvan huonosti ittestään...tai minun ainakii, en tiiä suostuuko jussi tulemaan törrörör hiluksin kyytiin :D
|
Joo mut voiki poistaa tolta listalta lähen vähä myöhemmin.
|
Lainaus:
Btw.. kerhokirjeessä mikä saapui täs viikolla oli maininta että kerho teltta on jo tod näk. täynnä mutta voidaan ottaa toinenkin mukaan jos on halukkuutta. No minä ja kännäri voitais ainakin tarvita semmosen majoituksen jos se on fiksumpi ratkaisu kun toi oma perus Inari retkiteltta..? |
joo toinen teltta ilmeisesti kyllä lähdössä mukaan mutta pitää olla sitten aktiivisia pystyttäjiäkin ja teltan purkuukin löydyttävä porukkaa... ja veikkaampa että pääsiäisenä on jo niin lämmin että varmaan pärjää ihan normi pikkuteltassakin komiasti:D
|
Mukana ollaan volvolla
apparit sami_k, vk4wd |
Mitähän toi reissu kustantaa tai mink verran on aikasemmil reisuil menny pakollisiin menoihin rahaa ja mitä lippuja lappuja tarvii et pääsee rajan yli
|
jos viisumi on taskussa ja ruuat ostettu sekä auto rajan tuolla puolen, niin kituuttamalla n.200€ oon apukuskin kanssa pärjänny. mut aina täytyy muistaa et odottamia kuluja voi syntyä esim. auton hajottua, et suosittelen varaamaan muutaman satasen rahaa mukaan reissuun.
mun ja jussin normi setti: suomesta naftaa sen verran et pääsee rajasta yli. n.100€ ruokakauppaan n.150€ rajakauppaan n.100€ ryssän löpöön n.40€ ruokatäydennyksiin kyläkaupasta n.50€ taxfree ostoksiin + huoltoasema ruokailut suomen puolella |
Vedä tero mikko ja mut listasta pois, ei pysty lähtee.
|
ite oon laskeskellut että noin 100e piisaa päivässä (diesel ruoka juoma), ei tarvii sniiduilla, mutta ei sillä vielä kovin paljoa ostelekkaan.
ja valmistautumiseen menee joku~200 yleensä.. (öljyä yms huoltoa ja kilkettä) eli noin 500 per safari. |
Lainaus:
|
joka autoon sitten polttoainetta/ruokaa/juomaa/varaosia sen verran että kerran käydään nopeasti pyörähtää ihmisten ilmoilla tankkaamassa muuten pysytellään mettässä poissa ihmisten ilmoilta..
ruuat kun on ostettu suomen puolelta niin mulla ollu noin 500-600e rahaa rajan takana juomiin ja polttoaineisiin ( jota haisulilla palaa noin 250litraa safarilla) ja apukuskit on janosia niin rahaa syytä varaa tarpeeksi jos sattuu vaikka jotain haaveria että jos joutuu menemään paikalliselle korjaamolle tai tilaamaan hinaus auton... rahat saa vaihtaa takas lähes samalla kursiilla kun tullaan takaisin suomeen niin käytännössä ei väliä vaikka varaa reippaasti valuuttaa :D ja eihän sitä tiedä koskaan jos joutuu miliisien kanssa neuvottelee jostain niin silloin on hyvä olla valuuttaa :D:D |
Viisumissa vielä virtaa toukokuulle, eli jos joku tarttee apparia niin voin lähteä.
|
Kuinka porukoilla on autot nipussa?
Täällä perus hässäkkää vielä, hiluxista puuttuu leima ja kytkin on pazkana. Ei onneksi ihan mahdottomasti oo. Edittiä. Varaosista sen verran että jos joku ottais Hj:n lukko akseleihin vara vetarit mukaan, mulla ei enää ole varalla. |
Lainaus:
|
Ei leimaa, ei muutoskats, ei tankkia(paikoillaan), ei takaikkunoita, lataus häiriö, hivenen maalaamista, lisä valaistusta, LA, radio, pieni neste vuoto, laatikoiden tasaus letku, takaluukun tiivisteet jostakin? Ja paaaaaaljon testi ajoa.
|
Jaa jospa sitä tekis muistilistaa itselleenkin.
Tekemättä: Leima puuttuu takakulman lasi puuttuu etuperä pinionin laakerit loppu, vaihdettava uudet takaperä laakereissa klappi, pinionin yläpää, laakerin vaihto akselin pään puslat etu/taka aika huonona jarrujen tarkistus ja ilmaus käsijarrun putsaus ja säätö öljyjen vaihto periin, huohottimien fiksaus (TG huohottimet kii) laatikoiden öljyjen tarkistus koneen öljyjen tarkistus/vaihto Tehty: naruun pitää pleissata koukku Yks 4.88 avoin varamurikka kasattu panhardin puslat vaihdettu yks korinkannake pitää korjata |
Haisuliin tuli tänään leimalla hylky eturiippujen puslat ovat hävinneet jonnekkin :D
uusintaan ens viikolla mutta onneks aivan pakko ei ole leimaa saada kun elokuussa menee vast vanhaks:D toinen murros täytyy vaihtaa vielä cromoon kun meni itsenäisyys päivänä paskaks pienessä ojaan suistumisessa nyt orkkis paikallaan mutta vähä luulen että ei tule menestymään tolla massalla joten vaihdettava :D muuten oikeestaa vehkeet rokkaa toistaseks ainakin :D teltta vehkeille meinasin käkästää vielä kuljetus laatikot katolle ni ei ole kontissa tiellisenä :D |
kattokaa on google street wievit meijän leiri paikoista ymm. https://www.google.fi/maps/@60.74356...Srbhz_DIBw!2e0 kuoppanen hiekka tie vuoksen varrella.
https://www.google.fi/maps/@60.91802...iIi9RQuCew!2e0 räisälässä tankilla |
Minulta jääkin tämä reissu väliin. Pitäkäähän hauskaa ja ottakaa kuvia/videota.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Aion kyllä uusia vuosiviisumin ja tarkoitus on päästä vielä useammalle Venäjän safarille tänä vuonna. |
Jouni on vaan katkera kun venäjällä ei pääse kalliokiipeilemään :)
|
Haisulilla käyty tänään ajamassa vähä testi lenkkiä maantiellä ja todettu että tuntus rokkaavan että ei muuta kuin kamat kyytii ja kohti itää:D:D
|
Toyotassa leima ja päästy lenkkiä ajelemaan eli sen puoleen hyvä, vielä tracion baarit, neste vuoto ja sisusta puuhaa.
|
Vituttaa kyllä ihan sikana mutta ei auta muutakuin perua osallistuminen tähän keikkaan mun ja kännärin osalta. Syynä on meikäläisen pitkittynyt toipuminen silmäleikkauksesta ja tästä johtuen epäilys etten ole vielä reissukunnossa ens viikollakaan. 42" Irokit kännäri sai kyllä sopimaan aika hyvin hj:n alle mutta välitystysten vaihtaminen periin on vielä pahasti kesken yms säätöä on tekemättä. Toi Venäjä on pikkasen liian rankka paikka lähteä testaamaan kalustoa niin on parempi että siirretään reissua meidän osalta muutama viikko etiäpäin.. :(
|
ei saa luovuttaa :D :D
|
Lainaus:
|
hiluski leimattu, eli vinssiä ja pikkuhifistelyä vaille lähtö valmiina. mun ja jussin viisumit pitäs tulla viimeistään ens viikon alussa.
|
Niin tähänkin tuli viime viikolla leima että tärähti. Just tein nettitullauksen uudesta välityksestä joten ehtii varmaan kasailemaan arbbimurikan uusilla laakereilla ja välityksillä. Nyt on kiinni avoin varamurikka. Muuten olis aikalailla pakkaamista ja loppuhipistelyä vaille valmista. PRKKL! Green cardikin tuli jo kolmannella kertaa oikein :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153278 |
1 Liiteet
vara suunitelma B otettu käyttöön, katsastus suoritettava tällä viikolla.
|
etuvinssi kaipaa remonttia
2-rengasta vuotaa. takakontin luukku sai vasta pohja värin niskaan. inventteri vielä postissa. ohjaus tehostin mykkä. ja monta muuta hommaa kesken. sekä ilman putsarin osat tulossa vasta saksassa. |
MUISTAKAAHAN KAIKKI KATTOO ETTÄ GREENGARDI ON VOIMASSA!!!!!!!:D:D
|
Green card noudettu ja vähän vielä touhua mut JOKO MENNÄÄ:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153317 |
on se hieno hoojii :)
|
Toi on jo niin hieno etten pysty ikinä enään laittamaan kuvia mihinkään omasta porttoHj:sta:D
|
[QUOTE=ukkonen7;1122921]Green card noudettu ja vähän vielä touhua mut JOKO MENNÄÄ:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153317[/QUOTE Kai sulla on snorkkeli tulossa??:D:D:D |
helkkari, toi hoojii on kyllä tosi hieno!
|
Kiitos kiitos, nyt meni Tero yö unet. Mentävä siis väsäämään yövuoroon tallille vielä snorkkeli. Kuva vain kaunistaa, saaakos siitä omasta ilmanputsari pöntöstä helpolla veden pitävän? Tehää oma topikki siitä sitten jos tulee lisää kysyttävää kun ei kuulu tänne.
|
on se snorkkeli hyvä olla, mulla vaan ilman putsarin osat on päätyneet tanskaan tänään vaikka piti tulla saksasta suomeen?
huomenna selviää miten ton etuvinssin kanssa käy,joko ei oo ollenkaan tai sit on 3 romusta kasattu raato jolla voi varovasti itteään hinailla Tai sit saadaan kuntoon ongelma on vaan että tarvittavia osia on lähimmillää englannissa. |
Jos ton snorkkelin Sais edes tehtyä reissuun kiinni, panssarit ja tractionit jäi tekemättä mut pitää otta jostain pari latia mukaan/ ajella järjellä. Toivotaan et koneen muut oheis laitteet kestää kun niitä ei ole nyt varalle.
|
Lainaus:
|
Onko kelläään ottaa volvon porttaaleihin apparin puolen lyhkästä etu tikkua joka on lukon puolella? kun mulla ei ny ole sitten sitä varalle kaikki muut tikut kyllä on mukana:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
alakerran romut löytyy atlokilta mutta jarruakselin laakeria ei,tänään yritetään tehä tilalle laakeri pronssista sellainen. |
Lainaus:
|
Lainaus:
hj:n pöntöstä saa ihan hyvän. hae vaikka etolasta/etrasta pätkä puruputkee ja rautakaupasta pätkä 76mm uponorin viemäriputkee nii saat snorkkelin tehtyä. panssareista en olis huolissaan mut jotkin akselinkiertymisenestotangot/traction barit kannattas tehdä, vaikka väpyvi mallit jotka parannat myöhemmin. Jouset on hojiin painolla erittäin kovilla volvolaisilla etenkin takana ja se järki loppuu kumminkin kun pimee on tullu ja vinssataan leiriä kohti aamuöystä. mielummin ne tangot tekee kotona, kuin mutaspoorissa vaihtaa lehtipakkaa... ittekkin tein eilen illalla hiluksiin taakse yhden ylälinkin keskelleakselia joka rauhoittaa kummasti pinjonin pomppimista. jouset alko menee mutkalle jo akalla koeajolla ilman linkkiä. |
VÄPYVI malli???
|
Lainaus:
vanhan koulukunna pähäma slangia :p |
REISSUN LA-KANAVA ON SIT ch 12 fm.
myö lähetään to aamusta jussin kans toristelemään kohti rajaa et jos kekkula tai muut on innokkaita olemaan ajoissa rajan yli niin laittakaa vaikka yksityisviestinä mulle puhelin numeronne nii törmäillään jossain kohti matkaa. mulla ei oo väliä et mistä mennään yli et svetosta tai vaalimaalta, aivan sama. |
Varmaan menee haarotuksella joka putkeen, joissa reikä ylhäällä. Eli siin onjo snorkkeli.
|
vaalimaan kautta possu-kake ajetteli mennä siitä karuselliin ja kääntymän kautta pikku teitä kuukaapille.
|
Traction tehty taakse ja snorkkelin jos kerkeis huomenna väsäämään.
Varaosa listaa mitä löytyy autoon -etu kardaani(malla61) -ohjausvarsi/adapteri/lj raidepään nivel -startti -laturi -vesipumppu+hihna Eli ei juuri mitään mutta mennää niillä mitä on. Heinolasta lähetään jo keskiviikkona kurvailemaan ja nautiskelemaan itää kohti mutta onkos TO-PE leiri vakiosti jaakonsaaressa. |
Väpyvi:D:D:D:D kaikkea sitä kuulee ja oppii
|
Todennäköisesti ei jäädä jaakonsaareen. Mennään torstaina jonnekkin lähemmäks mestoja. Leiripaikka tarkentuu myöhemmin.
|
Mulla auto rupee olemaan taas kasassa.kävin Maajussilla koe ajelemassa ja muuten pelas hienosti mitä nyt jakolootasta hävis vapaa ja pieni puoli.
tein pikku vuosi huollon ajolootan sisuskaluille ja nyt pelaa.mitä nyt öljyn mukana oli metalli purua "paljon"mutta en siitä aijo murhetta kantaa. etuvinssi kaipaa näköjään vielä yhden jos toisenkin avaus kerran. mulla on kaikenlaista varaosaa omaan autoon ja muihinkin autoihin sopivia on ainakin hj61 laturi,chevy tehostimen pumppu,volvon r-tankon päät.iso 24V flekti.volvolaiseen murros-suojakumi-6-pulttinen napa ja boksi. torstai aamulla viedään koira hoitoon ja lähetään hallilta hakemaan traileri perään ja meinasin mennä vaalimaalta kun saa ton traileri yhdistelmän paremmin parkkiin. |
EKAN YÖN LEIRI PAIKKA!!!!!!! on ainoalla tiellä joka menee suursuon läpi samassa paikkaa missä oltiin inteamin kanssa pitämässä sauna leiriä viime helatorstaina.. siinä on hyvää räppäily kenttää aika lailla :D.. koitan kattoo oikee koordinaatitki siihe jos osaan:D
mikäli jollai parempia ehdotuksia niin saa ehdotella :D |
Eilen kasattu taka arbbi ja tänään se menee alle. Sitten vielä öljyjen vaihtelua ja pääseekin pakkaamaan toivottavasti. Olen torstain töissä mutta koitan päästä edes vähän aikaisemmin. Myöhään se menee kuitenkin. Ylityspaikka pitää kattoo sen mukaan missä eka leiri.
Onko Inteam sauna tämä mikä on kuvassa? Helatorstai 2013 mihin osa porukasta jäi saunomaan. Kivijärven rannalla ennen Niittysuota ja suursuon alapuolella. Koordinaatit Ozi Deg,Min N60 51,308 E29 34,150. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153686 |
Juuri tuo paikka... minusta mennään siihe ekaa leirii.. osa porukkaa lähtee jo aamusta ni saavat räppäillä siellä sitten ku osa kuitenki tuloo illalla/yöllä leiriin..
|
2 Liiteet
OK. Sveto - Antrea - Sokkala - Vuoksenrannan kirkko - Leiri noin 60km.
Liitin tähän zipattuna ozi reittiviivat ja pisteet. Sveto - leiri 1 60 km. Vaalimaa - leiri 1 120km. (vaalimaa - viipuri - antrea - sokkala - vuoksenranta -leiri) En tiedä onks toi Vaalimaan reitti paras mutta ainakin ajettavaa tietä. Tietty jos haluaa pienemmille teille niin on vaihtareita? |
Pikaneuvoteltu Torstai vapaaksi joten pääseekin lähtemään ajoissa joskus aamupäivällä. JASAlla oli mun mielestä koko torstai kanssa vapaana jos vaan viisumissa on päivät kohdallaan.
Onko Torstain lähtijöillä nyt tarkempaa aikataulua ja onko Vaalimaa ylityspaikka suurimmalla osalla? |
Me lähdetään aamupäivän aikana liikkeelle salosta
Vaalimaalta ollaan menossa yli ja käydään viipurissa kaupoilla Tarkempaa aikataulua ei vielä ole |
Lainaus:
EDIT. Mennään svetosta yli ja Imatran nesteelle sovittu tapaaminen kekkulan kans ennen puoltapäivää. voitas mikjus törmätä vaikka kouvolan prismassa. jos kympiltä pääsis sieltä jatkamaan matkaa niin olis hyvä. |
1 Liiteet
Hyvää keliä näyttäs paratiisiin
|
Lainaus:
Viisumi tuli tänään ja siinä on virtaa... =) |
mulla on mukana seuraavanlaisia varaosia:
12v vinssin moottori 2L2:sen 12v laturi + jännitteen säädin 2L2 hihnat öljynsuodatin 2L2 napalukko tojo 2kpl murroksia 3kpl vetarinstefoja tojo takakardaani ja tukilaakeri hilux jotain ohjausniveliä 8" hi pinion 4.88 välitys matopaikkoja ja tubelesspaikkoja n.36" varapyörä kemiallista metallia kaasujuotin ja tinaa 10L jokapaikan öljyä (teboil monitra) jarrunestettä ja atfää purkit +jotain letkuja ja sekalaisia tarpeita. jakohihna pitäs varmaan käydä varuiks hakemassa vielä mukaan. |
Lainaus:
Joo hyvältähä tuo näyttää... ainaha kelit ovat suosineet paratiisissä kulkijaa:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153772
hiluski pakattu ruokia ja vaatteita vaille. valojakin virittelin jos sattuu yösafariks menemään. viisumitkin tuli, joko mennään :D |
Lainaus:
|
eli tosta toi vasen haara?
|
Lainaus:
|
Luulin jo että auto nipussa kun vaihdoin arbbimurikan alle. Onneksi tuli ajettua koeajoa ja huomasin että woblaa ja rajusti. Vaihdoin renkaita päikseen ja vähän helpotti. Pysty ajamaan jo lujaa mutta 60kmh woblaus oli vielä. Vaihdoin seuraavaksi etujakareiden puslat mutta vieläkin woblaa. Apparinpuolen eturenkaan laakeri on tosi pykäläinen ja kangerteleva, se vaihtuu huomenna ja toivottavasti auttaa. Muuten en ymmärrä mistä johtuu kun kaikki puslat, nivelet yms. ok. Uudet etujarrusatulatkin hinkkaa vanteeseen vähän kiinni. No onhan tässä vielä pari iltaa aikaa, pitäs pakatakkin jossain välissä.
|
Mulla auto aikalailla nipussaan.jopa itronix löysi paikkansa koetaululta.
tärkeimmät hommat on laatikostojen öljyt ja pohjapanssari paikoilleen. ehkä muutama pikku juttu huomenna ja voi ruveta pakkaamaan kamoja. Mä lähen torstai aamusta kouvolan prisman kautta vaalimaalle kun muuten ei saada haisuli miehistöä kotio reissusta. |
näillä näkymin saan työt hoidettttuu loppuun ke- to yönä :D:D niin päästään kans aamusta lähtee.. aivan varmaks ny ei pysty viel sanoo kuitenkaan, parhaani yritän:D
|
KATSOVAT KUULEMMA NYKYÄÄN RAJALLA ETTÄ AUTOISTA LÖYTYY JAUHESAMMUTIN JA ENSIAPU LAUKKU JA 1 KPL HEIJASTIN LIIVEJÄ!!!!!!!! KATSOKAA ETTÄ JOKAISELTA LÖYTYY NI EI TULE TURHAA SANOMISTA RAJALLA
|
Pauli soitti, että viisumi on valmis. Huomenna hyppään Ukkosen jousille ja ajellaan Heinolasta kolmen auton letkassa svetoon.
|
Vähä offtopic, mutta tiputin guuggeli-uggelin vaan kartalle johonki kohtaan ja kas sieltähän tuli offi kalustoa näkyviin:D
https://www.google.com/maps/@61.2994...mL0OoClQiA!2e0 Aika hyvin tunnistaa ton kaluston: https://www.google.com/maps/@61.3040...h7vDu9Q-9Q!2e0 |
Lainaus:
|
Lainaus:
JAA Heinola ottaa varas lähdön:D:D |
Kun on Eka niin ei oo sika:D:D mennää tekemään nuotio valmiiksi teitille
|
Eilinen päivä tapeltu woblaamisen kanssa. Säädetty aurausta, kiristetty simpukasta väljiä pois, leikitty rengapaineilla, vaihdettu pyöränlaakeri mutta ei vaan häviä se 60-65 välillä oleva woblailu. Luovutin sitten ja näillä mennään. Ongelmaa ei ollut pikkurenkailla joten taitaa olla boggerit vaan niin ajetut että alkaa olla ongelmia.
Autoa pakkailtu ja tänään loput niin että huomenna pääsee joskus 9-10 väliin liikkeelle. Stoppi varmaan Kouvolan Prismassa. Ylityspaikasta ei päätöstä vielä mutta jos sattuu muita samaan aikaan niin sieltä mistä muutkin. Tosin Bertalla ei paljoa yli eikä alle 80 kmh matkavauhtia pidetä. Mietin että pitäskö nyt olla vieläkin enemmän polttoaine arsenaalia vai osuuko tankkauspaikkoja matkan varrelle ajopäivinä. Otan ainaki 2 x 20L mutta voisi ehkä vielä 10 pytyn ottaa varalle. Jos Vaalimaan kautta ottaa 120 km siirtymän niin sitten pitää melkeen tankata ennen kuin on perillä leirissä (Antrean tankki?). |
Käydää tankkaamassa vain joku päviä jos siltä alkaapi näyttämään.. me ollaa tapsan kanssa sovittu et kokeillaa lähtee hollolasta noin 8-9 aikaa kohti kouvolan prismaa ja siitä sitte vaalimaalle
|
Töttöröö "vahattu" eilen, ei muuta kuin huomenna tötteröt sisälle ja menoks! Meillä saapuminen menee varmaan puolen yön pintaan.
|
HJ ongelmitta venäjän rajalle, Ile ja Asko tulee kohta perässä. Nähdään huomenna.
|
Kuola valuen safarille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153811 Pakattu ja vain apparin kamat puuttuu, suurin osa laatikoista tyhjiä. Tuntuu että jotain puuttuu... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153812 Näillä mennään. Huomenna olisi tarkoitus startata klo 9 ja treffata toivottavasti JV Kouvolassa. Kaupassa käynti ja sitten Imatralle jossa pitäs olla Kekkula odottelemassa. Eli svetosta mennään. Paras ottaa ennemmän ajoa nyt Suomen puolella jos vaikka tulee onkelmia mutta toivotaan että ei. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=153813 |
JNU:Lta tuli viestii että auton papereita kun täyttää niin pitää muistaa laittaa auton hinta diihen varatulle sarakkeelle muuten ei hyväksy papereita
|
Mihin tulee muka auton hinta? Ei kai tulliselvityksessä sellasta kohtaa ole? Vai onko laput muuttunut. Mulla on samat printatut pohjat ollut kai vuodesta 2011.
|
Ok eli varmaan kohta Таможенная стоимость eli tullausarvo mutta mitä hittoa siihen sitten laittaa???
|
Sivu luotu: 09:49 (GMT +2). |