Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   Tuareg Rallye 7-14 march 2014 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119801)

Byrocrat 16.01.2014 23:48

Tuareg Rallye 7-14 march 2014
 
Tännekin on taas muutama palstalainenkin valmistautumassa:cool:

http://www.tuareg-rallye.com/

88 18.01.2014 14:18

Tänä vuonna on mahdollista järjestäjältä vuorata mopo tai side by side ja osallistua ohjattuun ralliin, mitä sitten tässä yhteydessä tarkoittaakaan. Mopon hintaa en muista mut toi sbys oli kohtuu hintanen. Ihan karvan alle 6000e sisältää huollot, polttoaineet, majoitus, kuljetukset, lentokenttäkuljetukset, osallistumismaksun kahdelle....olikohan vielä muuta.
Kalliinpi ku rantaloma Tunisiassa mut todennäkösesti ei ihan yhtä pitkäveteinen.
E:hinta oliki vanhaa tietoa. 2945ex2 oli tarjous ja loppui 1.12.2013 E:Tää oli hiukan erilaisena vielä tarjolla. Halvempana ilman majoitusta ja lentokenttäkuljetuksia.

88 02.02.2014 19:40

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147735

Siinä kuva 2013 Tuaregin roadbookista.

Vaaran kohdat ja erityistä huomiota vaativat kohdat merkkasin pinkillä ja käännökset vihreällä.
Tossa on käyny pikku erhe kun toi qued crossing ruudussa PA 109 olis voinu olla kans pinkillä.
Luetaan alhaalta ylös. Päivän kaikki ajot meni roadbookin mukaan. Aamulla hotellilta kohti
prestarttia roadbookin mukaan.

Startista alkoi nopeusjakso joka saattoi olla koko päivänreitin mittanen tai välissä saattoi olla navigointi jakso jossa ei ollut muuta kun aikaraja seuraavan nopeusjakson lähtöön.
Maalista taas hotellille Roadbookin mukaan.

88 01.03.2014 10:30

Joko osallistujat ovat saaneet reittien GPS pisteet? Hiluksi on jo lähteny kohti Tunisiaa. Joko Porista on startattu?

RIKSRAKS 01.03.2014 12:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 1108748)
Joko Porista on startattu?

Mä kävin eilen Nakkilassa erään palstalaisen automaattigurun luona ja sillä oli sellainen epävirallinen tieto että vissiin tänä aamuna on lähdetty kello hyvissäajoin.

jussa79 01.03.2014 22:23

Hienoa että porukkaa on menossa taas valloittamaan Tunisian aavikoita!

Kattelin Hiluksin kuvatuksia netistä ja näytti kyllä hyvältä!!
Joustomatkat näytti minun silmään hiukan knafteilta, mutta kaipa herrat ovat asian miettineet moneen kertaan.
Woiman paskaakin pitäisi tällä kertaa löytyä jonnin verran enempi kuin viimeksi, eli Itä-Suomen Herrat lähtee varmasti hakemaan voittoa ja siihen täällä kyllä uskotaan!
Viime vuonnakin voitto olisi ollut melko lähellä ilman tekniikkamurheita ja pientä suunnistusmokaa, eli nyt podium on melko lähellä jos kaikki menee jotakuinkin nappiin!
Ja jos tämä Porin tiimi on samaa sakkia kun viime vuonna kävi tutustumassa ralliin paikan päällä, niin podiumille on mahiksia heilläkin!

Peukut pystyyn että kaikki menee hyvin ja jumalattomasti tsemppiä kisaajille!
Suunnistaminen ja maaliin pääsy on tärkeämpää kuiin jumalaton vauhti.

Ohessa vielä pieni video viime vuodelta minkälaisissa maastoissa Tuareg Rallya parhaimmillaan ajetaan:
www.vimeo.com/63927536

MikkoVuorsola 02.03.2014 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS (Viesti 1108793)
Mä kävin eilen Nakkilassa erään palstalaisen automaattigurun luona ja sillä oli sellainen epävirallinen tieto että vissiin tänä aamuna on lähdetty kello hyvissäajoin.

Meidän piti startata aamulla mutta suunnitelmat muuttui, vaihdettiin laivaa ja lähdettiin vasta illalla. Kake ja Opalapa päästelee menemään Man: illa. Me muut mennään perästä lentäen. Pyrittiin välttämään kiirettä joka kohdassa, mutta lähtemisen kanssa kiire vaan pakkasi tulemaan. Lopuksi oli hiukan tekniikkamurheita, pari vääränlaista relettä, yksi viallinen sähköjohto sekä vesiletku, mutta. Kaikki saatiin kuntoon ja laitteet ladulle.

jussa79 07.03.2014 10:09

Päivitelkää nyt juttua reissusta että me uteliaat saadaan kateellisina lukea. :)
Joonan Mikko näytti olevan myös mukana osallistujalistan mukaan, eli saatetaan saada oikeen kunnon videopätkääkin Tunisiasta?!

Tojo4wd 07.03.2014 18:41

Lisätääs toi Lipposen laittama linkki seurantaan myös tähän topikkiin niin näkee missä pojat ajelee.


Alla olevasta linkistä voi seurata etenemistämme. Tällä hetkellä tuo seurantalaite on Scaniassa jonka kontissa Hilux on, mutta kisan alkaessa tuo aparaatti siirretään Hiluxiin. Paikkatieto pitäisi päivittyä 10 min välein.

http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1

mikaelt 07.03.2014 19:37

Tuossa on korjattu linkki, palstan moottori kun pätkii nuo näkyvät tekstit linkissä niin suoraan tekstin kopiointi ei onnistu

http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1

Repro 08.03.2014 01:28

http://youtu.be/l5qIBsE7hng

khonkonen 08.03.2014 08:32

Kuskien veriryhmätkö on auton kyljessä nimien perässä?

sos 08.03.2014 08:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1111508)
Kuskien veriryhmätkö on auton kyljessä nimien perässä?

toden näköisesti
aikoina joissakin maissa eurotrialissa järjestäjälle piti ilmoitta veriryhmä, ei tarvinnu autoon tosin laitta.
mun mielestä pitäis kaikkiin autoihin suomessaki laittaa, vielä ei mun tietääkseni ole kukaan suomessa tarvinnu uutta verta, mutta kerta se on ensimmäinenki. pieni vaiva jos pelastaa jonku hengen

Micco 08.03.2014 08:52

http://www.rainerautenrieth.magix.ne...dia/98588495/#

sos 08.03.2014 08:55

jokoko merssu hyyty?:(

Kankku 08.03.2014 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1111453)

Siis soiko mikolla torvi aina kun on virta päällä, vai ymmätsinkö taas väärin? :confused:

mettäsika 08.03.2014 09:52

Niin minä käsitin et torvi soi jatkuvasti :D eipä iso vika

sos 08.03.2014 11:06

eikös niiden tänään pitäs ajaa, vai onko lipposella gepsi pois päältä, tosin jos ajavat ni pitäis olla päällä, ku järjestäjä vaatii sen

88 08.03.2014 11:13

Pitäis ajaa tänään. JV73 soitteli ja kyseli mikä on kun terratrippi ei mittaa matkaa. En tiedä joko toimii mut meinas että ajavat sitte garminin osamatkamittarilla jos eivät saa toimimaan.

Arska 08.03.2014 11:48

Team Offroadtarvike kärjessä cp4:lle.

88 08.03.2014 12:07

Loistavaa.

Micco 08.03.2014 13:27

Pystyykö jostain seuraamaan reaaliajassa tilannetta?

Arska 08.03.2014 13:47

Ja Team Offroadtarvike ekana maalissa!! Hienoa!!

Micco 08.03.2014 14:12

Mahtavaa! Sitten vaan jatkossakin vauhti päällä ja keskittyminen vähintään 110%.

Arska 08.03.2014 14:42

Hilux oli pelannut lähes täydellisesti, etujousitus vaatii vähän lisää jäykkyyttä ja tiukassa vedätyksessä dyynien välissä oli moottorin häiriövalo syttynyt pari kertaa.

Seuraava pro luokan auto oli tullut maaliin n. 5min myöhemmin.

Vuorsolan teamilla on ollut vissiin jotain pieniä teknisiä ongelmia.

pee 08.03.2014 15:42

kaikkea hyvää kaikille kisaan ja huoltoon !!!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...JylDicyiEZljxg

88 08.03.2014 16:14

Aivan mahtavaa. Ajettiinko sama Lost City kun viimevuonna eli lähes pelkkää hiekkaa? Entä mikä on huominen reitti? Sama kun viimevuonna? Entä muina päivinä, onko uusia reittejä?

jubet 08.03.2014 16:25

Ihan mielenkiinnosta.
Onko tuolta mahdollista voittaa ihan palkintojakin?
Et saako kärkipää kuluja takaisin vai onko vain maine?

Arska 08.03.2014 16:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 1111655)
Aivan mahtavaa. Ajettiinko sama Lost City kun viimevuonna eli lähes pelkkää hiekkaa? Entä mikä on huominen reitti? Sama kun viimevuonna? Entä muina päivinä, onko uusia reittejä?

Reitit näkyy tuolla:

http://www.tuareg-rallye.com/tuareg_com_005.htm

88 08.03.2014 17:01

Se oliki Lost Places se eka päivä näköjään. Näyttää reitit noin suurinpiirtein samalta näin huonosta ulkomuistista. Eli huomenna alkumatkasta ilmeisesti dyyneille aurattua tietä joka on osittain tukossa ja sen jälkeen kovapohjaisia tieuria.

Arctic Rhino 08.03.2014 17:20

mikä on paras tapa saada päicitettyä tietoa? Tuo official sicu rss syötteineen on surkea.

-Joel

Taisto 08.03.2014 17:44

"08.03.2014] first Car Pro LIPPONEN/ Risto have finished!! Great time! "


Tommonen oli tuolla sivuston live info- palkissa

Arctic Rhino 08.03.2014 17:58

jep, ja ollut muutama tunti, mut luulis että joku muukin olis tullut täsä välissä...

Arska 08.03.2014 20:12

Tämän päivän tulokset:

http://www.tuareg-rallye.com/day1.pdf

Team Offroadtarvike ekana, Vuorsolat 14:s

88 08.03.2014 20:44

Koitin hakea viimevuoden tuloksia mut pikasella googlailulla en löytäny. Koep/ Klein kakkosena 5min Team Offroadtarvikkeen perässä......muistaakseni voittivat viimevuonna ja saivat punaisen tuaregipää kangasmerkin kolmannesta peräkkäisestä tuareg rallista ilman navigointivirheitä. Hyvin on päästetty menemään. Toivottavasti Vuorsolan porukka saa huomenna parannettua sijoitustaan ja kyllä toi johtoasemankin soisi suomalaisella säilyvän.

ärjy 08.03.2014 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1111741)
Tämän päivän tulokset:
D
http://www.tuareg-rallye.com/day1.pdf

Team Offroadtarvike ekana, Vuorsolat 14:s

Auto on sitten pelannut.. ilmeisesti rakentaja mielissään..:)

Byrocrat 08.03.2014 21:04

Täältäkin löytyy kisasta tietoa
 
http://tuareg-live.com/

http://tuareg-live.com/wp-content/up...14/03/day1.pdf

mjoona 08.03.2014 22:32

Videoita
 
http://www.intv.fi

ravm 08.03.2014 22:32

Hjuva hjuva:-)rakennusduunii siellä palkitaan...

jussa79 09.03.2014 01:22

Pahuksen hienosti lähti Lipposella ja Ristolla ralli käyntiin!
Tosin sitähän kyllä ounastelinkin, sillä mitä haastavampaa maasto on, sitä paremmin äijät pärjäsi viime vuonnakin!
Tosin he pärjäsivät viime vuonna yllättävän hyvin myös nopeammilla osuuksilla Bowlereita ja muita putkirunkoisia kilpureita vastaan... :)

Harmittavasti on tullut aikasakkoa Vuorsolien tiimille heti ekana päivänä!
Mistä mahtaa johtua? Olikohan tekniikkamurheita?

Hienoa että Mikko laittaa taas heti videota eetteriin!
Onpahan jotain mukavaa tarjolla joka iltaan täällä kuraisessa pohjolassakin...

sos 09.03.2014 01:50

periaatteessa vuorsola 16, kun kattoo ni sielä on jaettuja sijoja aikasemmin ja niitä ei merkattu oikein, ja mites nuo luokkajaot menee, kun sielä välissä oli kuorma autoja ym.
mutta hyvin poijjaat vetää

TML 09.03.2014 14:22

Toinen päivä pulkassa, Hilux toimi kuin ajatus mutta piti vähän säästellä vielä kun on viikko kisaa jäljellä. Ei uskalla ihan kaikkea ottaa irti kun ei koskaan tiedä että miten iso oja tulee vastaan. Tänään ajettiin aika nopea pätkä ja luulen että ollaan kolmantena tai neljäntenä.

Loppumatkasta oli kierrättävä roadbookin mukaan pitkä ketunlenkki joka me kierrettiin mutta saksalaiset ei.....

Siinä tuli vähän eroa, oikaisemalla voitti 10 min. Ja koska siellä ei ollut tällä kertaa salaista checkpointtia niin aikasakkoa ei tule.

Ollaan nyt oltu hotellilla noin tunti ja 4 pro luokan autoa vasta tullut, Vuorsolaakaan ei ole näkynyt vaikka pitäisi kyllä jos auto on toiminut.

Yllätys oli suuri kun huomasin että tuommoisella pakettiautollakin voi näköjään kummasti kiusata V8 koneilla olevia Wildcatteja ja muita oikeita kilpa-autoja. Ja renkaita meillä ei ole edelleenkään särkynyt yhtään vaikka tänään oli aika pahaa kivikkoa. Kunhan tuo Hilux tulee vähän tutummaksi niin pitää yrittää vielä vähän kiristää ajotahtia.

Micco 09.03.2014 14:47

Onnea toisen päivän sijoituksesta!! Ja siitä että ilmeisen hyvän auton olette rakentaneet. Jatkossa samaan malliin vaan ilman turhia riskejä.

sampolaattori 09.03.2014 15:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1112011)
Toinen päivä pulkassa, Hilux toimi kuin ajatus mutta piti vähän säästellä vielä kun on viikko kisaa jäljellä. Ei uskalla ihan kaikkea ottaa irti kun ei koskaan tiedä että miten iso oja tulee vastaan. Tänään ajettiin aika nopea pätkä ja luulen että ollaan kolmantena tai neljäntenä.

Loppumatkasta oli kierrättävä roadbookin mukaan pitkä ketunlenkki joka me kierrettiin mutta saksalaiset ei.....

Siinä tuli vähän eroa, oikaisemalla voitti 10 min. Ja koska siellä ei ollut tällä kertaa salaista checkpointtia niin aikasakkoa ei tule.

Ollaan nyt oltu hotellilla noin tunti ja 4 pro luokan autoa vasta tullut, Vuorsolaakaan ei ole näkynyt vaikka pitäisi kyllä jos auto on toiminut.

Yllätys oli suuri kun huomasin että tuommoisella pakettiautollakin voi näköjään kummasti kiusata V8 koneilla olevia Wildcatteja ja muita oikeita kilpa-autoja. Ja renkaita meillä ei ole edelleenkään särkynyt yhtään vaikka tänään oli aika pahaa kivikkoa. Kunhan tuo Hilux tulee vähän tutummaksi niin pitää yrittää vielä vähän kiristää ajotahtia.

elä löysäile. Toyota kestää eniten väärin käyttöä, liipasin vaa pohjaan ja pytty kotiin...

Kankku 09.03.2014 16:37

Hyvä jätkät!
näyttäkää niille että ketkä on suuren santalaatikon kovimmat kuskit :cool:

Arska voi kostoks korjata vaikka kameleita jos tulee aika muuten pitkäks.

-Stedt- 09.03.2014 18:10

Hyvinhän ne jätkät vetää:cool:, eiku tsemppiä ja toivotaan että vehkeet pelaa!!

teamwille 09.03.2014 18:26

Arskan kans kamelitkin on jo keretty kengittää moneen kertaan... hommat on hyvin hoidossa ja huollolla on ollut töitä hirveen vähän... ja sehän on tietysti kaikkien meidän etu... hyvä me...

Kankku 09.03.2014 19:16

Mites vuorsolat ?

TML 09.03.2014 20:23

Vielä tunti sitten ei näkynyt hotellilla, ilmeisesti jossain aavikolla.....

88 09.03.2014 20:59

Ruuvasko se Niko jotain Tupolevin palikoita siihen Toikkaan kiinni kun aika hyvin taitaa lentää? Pyhä kolminaisuus Toyota, Trail-Gear ja Tupolev. Avaimet aavikkorallissa menestymiseen?

Byrocrat 09.03.2014 21:03

http://www.tuareg-rallye.com/day2.pdf

Arska 09.03.2014 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 1112143)
Ruuvasko se Niko jotain Tupolevin palikoita siihen Toikkaan kiinni kun aika hyvin taitaa lentää? Pyhä kolminaisuus Toyota, Trail-Gear ja Tupolev. Avaimet aavikkorallissa menestymiseen?

Ei passaa ihan kaikkea paljastaa ;)

Mutis 09.03.2014 21:06

Oli tulokset jo päivittynyt. Tulkitsinko oikein, että. Team Vuorsola ei ajanut tänään?

ninni 09.03.2014 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutis (Viesti 1112147)
Oli tulokset jo päivittynyt. Tulkitsinko oikein, että. Team Vuorsola ei ajanut tänään?

Ajo ne, soittivat jostain kaukaa että bensapaineensäädin rikki, saivat toisen tilalle mutta käy hoikalla. Puhelimitse ecu säädetty uudestaan toivossa että pääsevat jatkamaan.

jussa79 09.03.2014 23:19

Pahus mutta harmittaa Porilaisten puolesta!
Toivottavasti saavat nyt kaluston kuntoon ja pääsisivät maaliin asti!
Pikkasen paksa homma jos leikki loppuu jo tähän...

Risto ja Timo saa melko varmasti germaanien huijaamat minuutit kiinni kunhan päästään taas hankalampaan maastoon.
Ainakin viime vuonna dyyneillä ajaminen oli lasten leikkiä Suomalaisille kun muut taas olivat enemmän ja vähemmän jumissa.

Tsemppiä täältä kaikille suomalaisille!
Lippu korkeella!

Mutis 09.03.2014 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ninni (Viesti 1112148)
Ajo ne, soittivat jostain kaukaa että bensapaineensäädin rikki, saivat toisen tilalle mutta käy hoikalla. Puhelimitse ecu säädetty uudestaan toivossa että pääsevat jatkamaan.

En tiedä noista mersuista, mutta joissain autoissa bpainetta saa nostettua naputtamalla säätimen kantta vähän lyttyyn. Jos siis on jousikuormitteinen mikä on jakokiskon päässä.
Jokatapauksessa toivottavasti ongelmat ratkeaa ja pääsee ajamaan kisan loppuun.

jussa79 10.03.2014 00:20

Mikko oli jo saanut valmiiksi toisen kisapäivän videon.

http://www.youtube.com/watch?v=3FBMuJ6utAQ

AlluK 10.03.2014 16:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jussa79 (Viesti 1112208)
Mikko oli jo saanut valmiiksi toisen kisapäivän videon.

http://www.youtube.com/watch?v=3FBMuJ6utAQ

Kyllä tuli tuossa puolentoista minuutin kohdalla tunne jotta kaksipyöräisiinkin pitäisi vaatia pikku-e :rolleyes:

JJo 10.03.2014 16:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1112348)
Kyllä tuli tuossa puolentoista minuutin kohdalla tunne jotta kaksipyöräisiinkin pitäisi vaatia pikku-e :rolleyes:

Oli aika väsyneen olosia mopokuskeja

mjoona 10.03.2014 18:19

Kolmas ajopäivä: http://youtu.be/tuXA27M7Dpw

Kankku 10.03.2014 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mjoona (Viesti 1112400)
Kolmas ajopäivä: http://youtu.be/tuXA27M7Dpw

pääsikö kummatkin suomen teamit kunnialla maaliin tänään?

HaKu 10.03.2014 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mjoona (Viesti 1112400)
Kolmas ajopäivä: http://youtu.be/tuXA27M7Dpw



kovin niukasti puita.

Kankku 10.03.2014 19:29

Tuli tietoa kisapaikalta

Lipponen on pompotellut maaliin ilman ongelmia.
vuorsolaa ei ollut näkynyt maalissa, epäilys oli että josko polttoaineen painessa olis jotain ongelmia vieläkin?

huhtip 10.03.2014 19:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 1112416)
pääsikö kummatkin suomen teamit kunnialla maaliin tänään?

Gepsi tietojen mukaan lipponen ollut 13.25 hotellilla.

mjoona 10.03.2014 20:18

Vuorsola Motorsport on mitä todennäköisemmin saanut ongelmat kuntoon. Pojillahan riitti vauhti varsin hyvin, ilman teknisiä ongelmia sijoitukset olisivat varmasti olleet hyviä.

Mikko_L 10.03.2014 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJo (Viesti 1112360)
Oli aika väsyneen olosia mopokuskeja

Juu kyllä! Tuskin tonne kukaan on ihan pystymetsästä lähteny huvikseen vetelee. Eli tossa näkee ton homman rankkuuden kun ammattilaisiltakin on takki noin tyhjä.

jk_patrol 10.03.2014 22:13

Kokonaistulokset päivittyneet myös päivän kolme osalta.
http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf

Team Lipposelle hatunnosto ja lykkyä pyttyyn jatkopäiviä silmällä pitäen. Tuon tilanteen kun pidätte niin homma on pulkassa!

Kankku 10.03.2014 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mjoona (Viesti 1112466)
Vuorsola Motorsport on mitä todennäköisemmin saanut ongelmat kuntoon. Pojillahan riitti vauhti varsin hyvin, ilman teknisiä ongelmia sijoitukset olisivat varmasti olleet hyviä.

Eli mersu rokkaa taas, hyvä!

TML 10.03.2014 23:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jk_patrol (Viesti 1112549)
Kokonaistulokset päivittyneet myös päivän kolme osalta.
http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf

Team Lipposelle hatunnosto ja lykkyä pyttyyn jatkopäiviä silmällä pitäen. Tuon tilanteen kun pidätte niin homma on pulkassa!

Kiitoksia! Tuo Koep joka tuolla Mersulla päästelee meidän edellä on aika kova luu ajamaan, ei meinaa perhanasta päästä ohi millään. Syykin siihen selvisi, sillä on ainakin 100 hp enemmän ja käsityönä tehty putkirunkoinen ja hiilikuitu korinen kilpuri. Lisäksi sama mies on sijoittunut Dakarissa kahdeksanneksi joitain vuosia sitten.

Mutta koitetaan nyt edes pitää tämä nykyinen sijoitus ja varotaan tekemästä virheitä.

jk_patrol 10.03.2014 23:14

Pidätte vaan kasetin nipussa ettei käy Jari-Matteja (Latvala, tunnettu myös nimellä Tyri-Matti) viimosilla etapeilla. Läpeensä luettu Hiluxin rakentelutopicci ja lievä kuume päästä ajelemaan lämpöseen täältä Etelä-Suomen mutaränneistä. Emäntää jo ylipuhuttu etelänmatkaa varten ens vuonna :D

pee 10.03.2014 23:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJo (Viesti 1112360)
Oli aika väsyneen olosia mopokuskeja

melkein OT, mutta tuolla viime vuodelta Scuba n pätkä rätkästä kuvattuna, ja tää ei kuulemma ollut pahin (jos mä oikein ymmärsin niin pätkä nimeltä Thomas Garden on erityisen rankka ...)

http://www.youtube.com/watch?v=_rw_w7hlvFw


joka tapauksessa taas ISOT PEUKUT kaikille Suomalaisille !!!

TML 10.03.2014 23:32

Tähän asti aikaisemmissa kilpureissani on aina ensimmäisenä loppinut ominaisuuudet takajousituksesta, nyt takajousitus on niin hyvä etten osaa edes haaveilla paremmasta. Etupäähän ehkä vielä lisäiskarit niin sitten alkaa olla paketti kohdallaan.

Mutta ihan pirun hyvän auton se tuo Niko rakenti niin lyhyessä ajassa, en olisi itsekkään uskonut miten paljon parempi tämä on ajaa kuin KZJ jolla oltiin täällä viime vuonna. Patikossa voi pitää tuplavauhtia KZJ:hin verrattuna. Ja koneessakin on jo aika reilusti tehoa jos vain nopeudet pysyy alle satasessa. Mutkista lähtee ihan viivyttelemättä joka on täällä todella tärkeä ominaisuus.

jk_patrol 11.03.2014 00:02

Pohjaako etupää isommissa loikissa? Taitaa olla enemmän vähemmän kirouksena tuo reiluhko keulapaino hilussakin. Etuperä ja moottori ja kaikki jousitettua massaa. Ootteko muuten punninnu akselipainot tuon modifikaation jäljiltä? Hiukan jos sais painoa jaettua taaksekin niin paranis varmaan entisestään.

Tämä siis arvailua vailla sen kummempaa tietoa nykytilanteesta, joten yritys ja erehdys opilla testattua mutu-tuntumaa jota kirjafakta jokseenkin on vahvistanut. Mitenkäs etupää toimii nopeemmissa joustoissa? Jääkö jälkeen pahasti noin paljolla jousittamattomalla kuormalla siinä tukivarren päässä?

TML 11.03.2014 00:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jk_patrol (Viesti 1112598)
Pohjaako etupää isommissa loikissa? Taitaa olla enemmän vähemmän kirouksena tuo reiluhko keulapaino hilussakin. Etuperä ja moottori ja kaikki jousitettua massaa. Ootteko muuten punninnu akselipainot tuon modifikaation jäljiltä? Hiukan jos sais painoa jaettua taaksekin niin paranis varmaan entisestään.

Tämä siis arvailua vailla sen kummempaa tietoa nykytilanteesta, joten yritys ja erehdys opilla testattua mutu-tuntumaa jota kirjafakta jokseenkin on vahvistanut. Mitenkäs etupää toimii nopeemmissa joustoissa? Jääkö jälkeen pahasti noin paljolla jousittamattomalla kuormalla siinä tukivarren päässä?

Ei tässä ole paljoa punnitsemaan keretty kun ei edes keretty kunnolla koeajoa tekemään ennen tänne lähtöä. Hyvä kun saatiin nippuun koko keksintö, meinas aika loppua ihan väkisellä. Nyt pitää punnita ja säätää lisää kunhan takas tullaan. Akun voi siirtää taakse ja ehkä syylärinkin mutta etuiskareissa ei ole lisäsäiliötä kuten takasissa on, ja liikeradaltaanhan ne on tosi lyhyet joten tiukilla varmasti ovat. Ihme kun ei ole yhtään vielä hajonnut, aika kovaa paukutusta ovat saaneet viime päivinä.

jk_patrol 11.03.2014 00:15

Aivan, aika loppuu aina kesken kun tähdätään projektia johonkin :). Se taitaa olla enemmän luonnolaki kuin muu.
Täytyy ny toivoa, ettei tolpat anna periksi kesken kaiken. Aika rajua maastoa kaiken hiekan keskeltä ovat löytäneet tarvottavaksi noiden videoiden perusteella eikä niissäkään niitä pahimpia taida olla nähty edes.

Täytyy näköjään vakavasti otettuna alkaa kerätä hilut taskun pohjalta säästöporsaaseen ja tuommosella englantilaispohjasella koittaa ruveta tähtäilemään kilpailua kohti tulevina vuosina. Englantilaisilla tuotteilla ilmeisesti pärjätty kohtuullisestikin.

Antoisia kilsoja huomista varten ja pitäkää se japanian ihme nipussansa!

macro 11.03.2014 01:15

http://youtu.be/-qjoYP8ookA

jk_patrol 11.03.2014 09:17

Mennään vähän aihetta sivuten, mutta oliskos seuraavassa pätkässä ainesta Vuorsolan ens vuoden autoksi ;)

http://www.youtube.com/watch?v=QaNk116b2kw

tepa250d 11.03.2014 10:12

Melko komea keksintö:Dolisiko hinnat alkaen 500000e
Ja laatta lattiaan suomen pojat, eikä suunnistus virheitä niin hyvä tulee.

TML 11.03.2014 15:52

Päivä takana ja se olikin sitten kärsimysnäytelmä, Hiluxista porsi toinen etuiskari 5 km ennen ensimmäisen pätkän maalia. Taidettiin kyllä silti vetää pohja-aika sille pätkälle mutta sitten menikin 40 min hukkaan iskaria vaihtaessa. Se kun saatiin vaihdettua ja lähdettiin ajamaan samaa pätkää toista kertaa niin sitten hajosi jo toinenkin etuiskari 20 km ennen maalia.

Ei muuta kuin hiipien maaliin ja remontin tekoon, nyt vaihdetaan sekin toinen iskari ja huomenna jatkuu. Ollaan ehkä silti edelleen kokonaiskisassa kakkosia mutta ero kolmanteen kapeni pahasti...

Vuorsola oli antanut Meselle monoa ja oli tullut hypystä alas kuskin etunurkka edellä, seurauksena etuakselin vääntyminen aika pahan näköiseksi. Alkavat nyt pajottamaan sitä suoraksi. Huomenna viivalla varmasti sekin iskukunnossa.

sos 11.03.2014 15:59

ei ole eka hyppy missä vuorsola taittaa akselin:)

tepa250d 11.03.2014 16:52

Täähän oli vielä melko paljon vahvistettu:eek:
Ei muuta kun tsemppiä mikolle.

Micco 11.03.2014 17:00

Harmi et iskarit nyt sit petti, ja eilen just mainitsit et ihme etteivät ole antautuneet, se on niin monta kertaa tullut itekin nähtyä et jotain kun ääneen mainitsee niin sen tietää mitä siitä seuraa. Tarttis ylireagoida ja laittaa joka päiväksi uudet iskarit varmuuden vuoksi.
Eipä muuta kuin kovaa ajoa ja tsemppiä molemmille tiimeille kisan jatkoon ja huolto porukoille myös iso huomion osoitus.

Arska 11.03.2014 18:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1112728)
Päivä takana ja se olikin sitten kärsimysnäytelmä, Hiluxista porsi toinen etuiskari 5 km ennen ensimmäisen pätkän maalia. Taidettiin kyllä silti vetää pohja-aika sille pätkälle mutta sitten menikin 40 min hukkaan iskaria vaihtaessa. Se kun saatiin vaihdettua ja lähdettiin ajamaan samaa pätkää toista kertaa niin sitten hajosi jo toinenkin etuiskari 20 km ennen maalia.

Ei muuta kuin hiipien maaliin ja remontin tekoon, nyt vaihdetaan sekin toinen iskari ja huomenna jatkuu. Ollaan ehkä silti edelleen kokonaiskisassa kakkosia mutta ero kolmanteen kapeni pahasti...

Vuorsola oli antanut Meselle monoa ja oli tullut hypystä alas kuskin etunurkka edellä, seurauksena etuakselin vääntyminen aika pahan näköiseksi. Alkavat nyt pajottamaan sitä suoraksi. Huomenna viivalla varmasti sekin iskukunnossa.

http://www.reigersuspension.com/inde...age=main&id=23
http://www.donerre.fr/produits.lithium.php?langue=en
Noista sitten seuraavia iskareita kyselemään!!

jk_patrol 11.03.2014 19:25

Palmun kylkeä olis aamulla pitäny kopasta, jottei nuo pirujen seinille maalailut olis käyneet toteen. Nyt tietää kauanko pari tolppia kestää niin mahtaako loppuviikon pärjätä samoilla vai viimeseksi päiväksi vielä uus satsi kiertoon?

Kankku 11.03.2014 20:59

Mitään ei ole vielä menetety, herkkyys kohtalleen ja lapaa.
Tää on sitä motorsporttia. ;)

TML 11.03.2014 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jk_patrol (Viesti 1112800)
Palmun kylkeä olis aamulla pitäny kopasta, jottei nuo pirujen seinille maalailut olis käyneet toteen. Nyt tietää kauanko pari tolppia kestää niin mahtaako loppuviikon pärjätä samoilla vai viimeseksi päiväksi vielä uus satsi kiertoon?

Uudet tilattu tänne Tunisiaan pikana mutta voi olla ettei kerkee, nyt on pärjättävä näillä mitkä on paikoillaan. Tänään oli kylläkin koko kisan pahin päivä iskareiden kannalta, huomenna on pattia noin 30% siitä mitä tänään oli. Kisaa johtavasta mersusta oli tänään hajonnut kaikki etupään puslat, joten ihan helpolla ei sekään päässyt.

jk_patrol 11.03.2014 22:56

Ai saakeli. Näköjään ottaa koville itse kullekin maasto. Toivotaan, että osat ehtii pahimman varalle.
Antaa onnen potkia niin vuorsolan ku teidänki vehkeitä eteenpäi!

Messätissari 11.03.2014 23:10

Kylläpä tänään kestää tuloslistan teko...

Ikävä kuulla Juuan poikien vastoinkäymisestä. Mutta häntä pystyyn! Kerkiää se tulemaan haikea päivä Köppillekin vielä ennen kuin ruutulippu heilahtaa.

Minä ainakin uskon täysillä Ylä-Karjalan voittoon.

Byrocrat 11.03.2014 23:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari (Viesti 1112931)
Kylläpä tänään kestää tuloslistan teko...

Ikävä kuulla Juuan poikien vastoinkäymisestä. Mutta häntä pystyyn! Kerkiää se tulemaan haikea päivä Köppillekin vielä ennen kuin ruutulippu heilahtaa.

Minä ainakin uskon täysillä Ylä-Karjalan voittoon.

http://www.tuareg-rallye.com/day3.pdf

http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf

Tojo4wd 11.03.2014 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1112934)


Mutta nythän oli jo neljäs päivä.
Eikä siitä ole tuloksia.

jk_patrol 12.03.2014 06:27

http://www.tuareg-rallye.com/day4.pdf

Tuntuu ainakin oma kone vaativan päivitä nappulan painamista noissa tuloksissa, että näyttää sitten kun ilmestyvät. Eli siis pelkkä Day 4 linkin painaminen tuo vaan blankon sivun mikä on ensiksi ladattu välimuistiin. Varsin persiistä, mutta tietotekniikka on :)

JJo 12.03.2014 07:50

Ei paha, ei ollenkaan paha. Edelleen kakkos sija plakkarissa.
Tänään tarvitaan iskariremppaa Koepp/Kleinille ja sitten loppupäivät vaan omaa vankaa ajoa niin se on siinä.

Ja nyt on päivitetty tuo kokonaiskilpailun tuloslista (tai oli jo eilen illalla jossaki vaiheessa) http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf

jk_patrol 12.03.2014 09:11

Taitaa olla tohinat käynnissä siellä kun Lipposen gepsi antaa koordinaattia aavikolle jo. Tasasen rauhallista ajoa vaan. Täytyy toivoa, että olis pikkusen vähemmän höykyttävää se meno siellä tänään jottei hajoa vehkeet. Kakkossijakin on ilmeisen hyvä tuossa porukassa. Dakar konkareita kuitenkin taitaa jokunen noista sälleistä olla.

TML 12.03.2014 17:27

Minun tiimi ja Vuorsola köpöteltiin molemmat tänään maaliin ilman isompia ongelmia. Meillä oli sen Koepin mesen kanssa sama ajoaika vaikka nyt piti jo vähä säästellä etuiskareita. Kestäisivät nyt loppuun asti!

HeikkiH 12.03.2014 17:56

Pidetään peukkuja että kalusto kestää loppuun asti!

Lord of flies 12.03.2014 18:55

Mistä te oikein katotte noi gps pisteet? Mikä linkki mulla on mennyt ohi...

Antakaa pojat koneitten laulaa kunnolla ja tuokaa pokaali kotosalle

Micco 12.03.2014 19:01

Tuolta näkee missä hiluksi luuraa.
http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1

TML 12.03.2014 20:04

Jos järjestäjän tuloksiin on uskominen niin näyttää siltä että pompoteltiin tänään pohja-aika. Vaikka alussa otettiinkin patikossa rauhallisesti että kestäisi kippo kasassa.

JJo 12.03.2014 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1113163)
Tuolta näkee missä hiluksi luuraa.
http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1

Onkos mun koneIssa vika vai missä kun en ole yhtenäkään päivänä pystynyt seuraamaan koko reittiä?
Tältä päivää viimeinen sijainti on tuossa:
Lainaus:

Your Local Time:
12.3.2014 11.35.12
Coordinates: (WGS84)
34.04438 , 8.4799
Tuo pistehän on CP1 ja CP2 välissä joten hiluxi on liikkunut aika tovin tuon jälkeen

Micco 12.03.2014 20:20

Mahtaisko tuo järjestelmä jotenkin tökkiä välillä, ensimmäisinä päivinä ei tainnut seurannan mukaan auto liikkua lainkaan. Tai sit on mullakin koneessa häikkää.


"Jos järjestäjän tuloksiin on uskominen niin näyttää siltä että pompoteltiin tänään pohja-aika. Vaikka alussa otettiinkin patikossa rauhallisesti että kestäisi kippo kasassa"

Toivotaan et muutkin säästelis hiukan autoja, niin ei kukaan pääse muilta karkuun. Ja sit viimeisenä päivänä te pääsette näyttämään mistä suomipojat ja hiluksi on tehty sekä miten kuuluu ajaa.
Mites Vuorsolat mahtoi sijoittua?
Tsemppiä koko suomen poppoolle!!


Sivu luotu: 04:24 (GMT +2).