![]() |
Tuareg Rallye 7-14 march 2014
|
Tänä vuonna on mahdollista järjestäjältä vuorata mopo tai side by side ja osallistua ohjattuun ralliin, mitä sitten tässä yhteydessä tarkoittaakaan. Mopon hintaa en muista mut toi sbys oli kohtuu hintanen. Ihan karvan alle 6000e sisältää huollot, polttoaineet, majoitus, kuljetukset, lentokenttäkuljetukset, osallistumismaksun kahdelle....olikohan vielä muuta.
Kalliinpi ku rantaloma Tunisiassa mut todennäkösesti ei ihan yhtä pitkäveteinen. E:hinta oliki vanhaa tietoa. 2945ex2 oli tarjous ja loppui 1.12.2013 E:Tää oli hiukan erilaisena vielä tarjolla. Halvempana ilman majoitusta ja lentokenttäkuljetuksia. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147735
Siinä kuva 2013 Tuaregin roadbookista. Vaaran kohdat ja erityistä huomiota vaativat kohdat merkkasin pinkillä ja käännökset vihreällä. Tossa on käyny pikku erhe kun toi qued crossing ruudussa PA 109 olis voinu olla kans pinkillä. Luetaan alhaalta ylös. Päivän kaikki ajot meni roadbookin mukaan. Aamulla hotellilta kohti prestarttia roadbookin mukaan. Startista alkoi nopeusjakso joka saattoi olla koko päivänreitin mittanen tai välissä saattoi olla navigointi jakso jossa ei ollut muuta kun aikaraja seuraavan nopeusjakson lähtöön. Maalista taas hotellille Roadbookin mukaan. |
Joko osallistujat ovat saaneet reittien GPS pisteet? Hiluksi on jo lähteny kohti Tunisiaa. Joko Porista on startattu?
|
Lainaus:
|
Hienoa että porukkaa on menossa taas valloittamaan Tunisian aavikoita!
Kattelin Hiluksin kuvatuksia netistä ja näytti kyllä hyvältä!! Joustomatkat näytti minun silmään hiukan knafteilta, mutta kaipa herrat ovat asian miettineet moneen kertaan. Woiman paskaakin pitäisi tällä kertaa löytyä jonnin verran enempi kuin viimeksi, eli Itä-Suomen Herrat lähtee varmasti hakemaan voittoa ja siihen täällä kyllä uskotaan! Viime vuonnakin voitto olisi ollut melko lähellä ilman tekniikkamurheita ja pientä suunnistusmokaa, eli nyt podium on melko lähellä jos kaikki menee jotakuinkin nappiin! Ja jos tämä Porin tiimi on samaa sakkia kun viime vuonna kävi tutustumassa ralliin paikan päällä, niin podiumille on mahiksia heilläkin! Peukut pystyyn että kaikki menee hyvin ja jumalattomasti tsemppiä kisaajille! Suunnistaminen ja maaliin pääsy on tärkeämpää kuiin jumalaton vauhti. Ohessa vielä pieni video viime vuodelta minkälaisissa maastoissa Tuareg Rallya parhaimmillaan ajetaan: www.vimeo.com/63927536 |
Lainaus:
|
Päivitelkää nyt juttua reissusta että me uteliaat saadaan kateellisina lukea. :)
Joonan Mikko näytti olevan myös mukana osallistujalistan mukaan, eli saatetaan saada oikeen kunnon videopätkääkin Tunisiasta?! |
Lisätääs toi Lipposen laittama linkki seurantaan myös tähän topikkiin niin näkee missä pojat ajelee.
Alla olevasta linkistä voi seurata etenemistämme. Tällä hetkellä tuo seurantalaite on Scaniassa jonka kontissa Hilux on, mutta kisan alkaessa tuo aparaatti siirretään Hiluxiin. Paikkatieto pitäisi päivittyä 10 min välein. http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1 |
Tuossa on korjattu linkki, palstan moottori kun pätkii nuo näkyvät tekstit linkissä niin suoraan tekstin kopiointi ei onnistu
http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1 |
|
Kuskien veriryhmätkö on auton kyljessä nimien perässä?
|
Lainaus:
aikoina joissakin maissa eurotrialissa järjestäjälle piti ilmoitta veriryhmä, ei tarvinnu autoon tosin laitta. mun mielestä pitäis kaikkiin autoihin suomessaki laittaa, vielä ei mun tietääkseni ole kukaan suomessa tarvinnu uutta verta, mutta kerta se on ensimmäinenki. pieni vaiva jos pelastaa jonku hengen |
|
jokoko merssu hyyty?:(
|
Lainaus:
|
Niin minä käsitin et torvi soi jatkuvasti :D eipä iso vika
|
eikös niiden tänään pitäs ajaa, vai onko lipposella gepsi pois päältä, tosin jos ajavat ni pitäis olla päällä, ku järjestäjä vaatii sen
|
Pitäis ajaa tänään. JV73 soitteli ja kyseli mikä on kun terratrippi ei mittaa matkaa. En tiedä joko toimii mut meinas että ajavat sitte garminin osamatkamittarilla jos eivät saa toimimaan.
|
Team Offroadtarvike kärjessä cp4:lle.
|
Loistavaa.
|
Pystyykö jostain seuraamaan reaaliajassa tilannetta?
|
Ja Team Offroadtarvike ekana maalissa!! Hienoa!!
|
Mahtavaa! Sitten vaan jatkossakin vauhti päällä ja keskittyminen vähintään 110%.
|
Hilux oli pelannut lähes täydellisesti, etujousitus vaatii vähän lisää jäykkyyttä ja tiukassa vedätyksessä dyynien välissä oli moottorin häiriövalo syttynyt pari kertaa.
Seuraava pro luokan auto oli tullut maaliin n. 5min myöhemmin. Vuorsolan teamilla on ollut vissiin jotain pieniä teknisiä ongelmia. |
|
Aivan mahtavaa. Ajettiinko sama Lost City kun viimevuonna eli lähes pelkkää hiekkaa? Entä mikä on huominen reitti? Sama kun viimevuonna? Entä muina päivinä, onko uusia reittejä?
|
Ihan mielenkiinnosta.
Onko tuolta mahdollista voittaa ihan palkintojakin? Et saako kärkipää kuluja takaisin vai onko vain maine? |
Lainaus:
http://www.tuareg-rallye.com/tuareg_com_005.htm |
Se oliki Lost Places se eka päivä näköjään. Näyttää reitit noin suurinpiirtein samalta näin huonosta ulkomuistista. Eli huomenna alkumatkasta ilmeisesti dyyneille aurattua tietä joka on osittain tukossa ja sen jälkeen kovapohjaisia tieuria.
|
mikä on paras tapa saada päicitettyä tietoa? Tuo official sicu rss syötteineen on surkea.
-Joel |
"08.03.2014] first Car Pro LIPPONEN/ Risto have finished!! Great time! "
Tommonen oli tuolla sivuston live info- palkissa |
jep, ja ollut muutama tunti, mut luulis että joku muukin olis tullut täsä välissä...
|
Tämän päivän tulokset:
http://www.tuareg-rallye.com/day1.pdf Team Offroadtarvike ekana, Vuorsolat 14:s |
Koitin hakea viimevuoden tuloksia mut pikasella googlailulla en löytäny. Koep/ Klein kakkosena 5min Team Offroadtarvikkeen perässä......muistaakseni voittivat viimevuonna ja saivat punaisen tuaregipää kangasmerkin kolmannesta peräkkäisestä tuareg rallista ilman navigointivirheitä. Hyvin on päästetty menemään. Toivottavasti Vuorsolan porukka saa huomenna parannettua sijoitustaan ja kyllä toi johtoasemankin soisi suomalaisella säilyvän.
|
Lainaus:
|
Täältäkin löytyy kisasta tietoa
|
Videoita
|
Hjuva hjuva:-)rakennusduunii siellä palkitaan...
|
Pahuksen hienosti lähti Lipposella ja Ristolla ralli käyntiin!
Tosin sitähän kyllä ounastelinkin, sillä mitä haastavampaa maasto on, sitä paremmin äijät pärjäsi viime vuonnakin! Tosin he pärjäsivät viime vuonna yllättävän hyvin myös nopeammilla osuuksilla Bowlereita ja muita putkirunkoisia kilpureita vastaan... :) Harmittavasti on tullut aikasakkoa Vuorsolien tiimille heti ekana päivänä! Mistä mahtaa johtua? Olikohan tekniikkamurheita? Hienoa että Mikko laittaa taas heti videota eetteriin! Onpahan jotain mukavaa tarjolla joka iltaan täällä kuraisessa pohjolassakin... |
periaatteessa vuorsola 16, kun kattoo ni sielä on jaettuja sijoja aikasemmin ja niitä ei merkattu oikein, ja mites nuo luokkajaot menee, kun sielä välissä oli kuorma autoja ym.
mutta hyvin poijjaat vetää |
Toinen päivä pulkassa, Hilux toimi kuin ajatus mutta piti vähän säästellä vielä kun on viikko kisaa jäljellä. Ei uskalla ihan kaikkea ottaa irti kun ei koskaan tiedä että miten iso oja tulee vastaan. Tänään ajettiin aika nopea pätkä ja luulen että ollaan kolmantena tai neljäntenä.
Loppumatkasta oli kierrättävä roadbookin mukaan pitkä ketunlenkki joka me kierrettiin mutta saksalaiset ei..... Siinä tuli vähän eroa, oikaisemalla voitti 10 min. Ja koska siellä ei ollut tällä kertaa salaista checkpointtia niin aikasakkoa ei tule. Ollaan nyt oltu hotellilla noin tunti ja 4 pro luokan autoa vasta tullut, Vuorsolaakaan ei ole näkynyt vaikka pitäisi kyllä jos auto on toiminut. Yllätys oli suuri kun huomasin että tuommoisella pakettiautollakin voi näköjään kummasti kiusata V8 koneilla olevia Wildcatteja ja muita oikeita kilpa-autoja. Ja renkaita meillä ei ole edelleenkään särkynyt yhtään vaikka tänään oli aika pahaa kivikkoa. Kunhan tuo Hilux tulee vähän tutummaksi niin pitää yrittää vielä vähän kiristää ajotahtia. |
Onnea toisen päivän sijoituksesta!! Ja siitä että ilmeisen hyvän auton olette rakentaneet. Jatkossa samaan malliin vaan ilman turhia riskejä.
|
Lainaus:
|
Hyvä jätkät!
näyttäkää niille että ketkä on suuren santalaatikon kovimmat kuskit :cool: Arska voi kostoks korjata vaikka kameleita jos tulee aika muuten pitkäks. |
Hyvinhän ne jätkät vetää:cool:, eiku tsemppiä ja toivotaan että vehkeet pelaa!!
|
Arskan kans kamelitkin on jo keretty kengittää moneen kertaan... hommat on hyvin hoidossa ja huollolla on ollut töitä hirveen vähän... ja sehän on tietysti kaikkien meidän etu... hyvä me...
|
Mites vuorsolat ?
|
Vielä tunti sitten ei näkynyt hotellilla, ilmeisesti jossain aavikolla.....
|
Ruuvasko se Niko jotain Tupolevin palikoita siihen Toikkaan kiinni kun aika hyvin taitaa lentää? Pyhä kolminaisuus Toyota, Trail-Gear ja Tupolev. Avaimet aavikkorallissa menestymiseen?
|
|
Lainaus:
|
Oli tulokset jo päivittynyt. Tulkitsinko oikein, että. Team Vuorsola ei ajanut tänään?
|
Lainaus:
|
Pahus mutta harmittaa Porilaisten puolesta!
Toivottavasti saavat nyt kaluston kuntoon ja pääsisivät maaliin asti! Pikkasen paksa homma jos leikki loppuu jo tähän... Risto ja Timo saa melko varmasti germaanien huijaamat minuutit kiinni kunhan päästään taas hankalampaan maastoon. Ainakin viime vuonna dyyneillä ajaminen oli lasten leikkiä Suomalaisille kun muut taas olivat enemmän ja vähemmän jumissa. Tsemppiä täältä kaikille suomalaisille! Lippu korkeella! |
Lainaus:
Jokatapauksessa toivottavasti ongelmat ratkeaa ja pääsee ajamaan kisan loppuun. |
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kolmas ajopäivä: http://youtu.be/tuXA27M7Dpw
|
Lainaus:
|
Lainaus:
kovin niukasti puita. |
Tuli tietoa kisapaikalta
Lipponen on pompotellut maaliin ilman ongelmia. vuorsolaa ei ollut näkynyt maalissa, epäilys oli että josko polttoaineen painessa olis jotain ongelmia vieläkin? |
Lainaus:
|
Vuorsola Motorsport on mitä todennäköisemmin saanut ongelmat kuntoon. Pojillahan riitti vauhti varsin hyvin, ilman teknisiä ongelmia sijoitukset olisivat varmasti olleet hyviä.
|
Lainaus:
|
Kokonaistulokset päivittyneet myös päivän kolme osalta.
http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf Team Lipposelle hatunnosto ja lykkyä pyttyyn jatkopäiviä silmällä pitäen. Tuon tilanteen kun pidätte niin homma on pulkassa! |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta koitetaan nyt edes pitää tämä nykyinen sijoitus ja varotaan tekemästä virheitä. |
Pidätte vaan kasetin nipussa ettei käy Jari-Matteja (Latvala, tunnettu myös nimellä Tyri-Matti) viimosilla etapeilla. Läpeensä luettu Hiluxin rakentelutopicci ja lievä kuume päästä ajelemaan lämpöseen täältä Etelä-Suomen mutaränneistä. Emäntää jo ylipuhuttu etelänmatkaa varten ens vuonna :D
|
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=_rw_w7hlvFw joka tapauksessa taas ISOT PEUKUT kaikille Suomalaisille !!! |
Tähän asti aikaisemmissa kilpureissani on aina ensimmäisenä loppinut ominaisuuudet takajousituksesta, nyt takajousitus on niin hyvä etten osaa edes haaveilla paremmasta. Etupäähän ehkä vielä lisäiskarit niin sitten alkaa olla paketti kohdallaan.
Mutta ihan pirun hyvän auton se tuo Niko rakenti niin lyhyessä ajassa, en olisi itsekkään uskonut miten paljon parempi tämä on ajaa kuin KZJ jolla oltiin täällä viime vuonna. Patikossa voi pitää tuplavauhtia KZJ:hin verrattuna. Ja koneessakin on jo aika reilusti tehoa jos vain nopeudet pysyy alle satasessa. Mutkista lähtee ihan viivyttelemättä joka on täällä todella tärkeä ominaisuus. |
Pohjaako etupää isommissa loikissa? Taitaa olla enemmän vähemmän kirouksena tuo reiluhko keulapaino hilussakin. Etuperä ja moottori ja kaikki jousitettua massaa. Ootteko muuten punninnu akselipainot tuon modifikaation jäljiltä? Hiukan jos sais painoa jaettua taaksekin niin paranis varmaan entisestään.
Tämä siis arvailua vailla sen kummempaa tietoa nykytilanteesta, joten yritys ja erehdys opilla testattua mutu-tuntumaa jota kirjafakta jokseenkin on vahvistanut. Mitenkäs etupää toimii nopeemmissa joustoissa? Jääkö jälkeen pahasti noin paljolla jousittamattomalla kuormalla siinä tukivarren päässä? |
Lainaus:
|
Aivan, aika loppuu aina kesken kun tähdätään projektia johonkin :). Se taitaa olla enemmän luonnolaki kuin muu.
Täytyy ny toivoa, ettei tolpat anna periksi kesken kaiken. Aika rajua maastoa kaiken hiekan keskeltä ovat löytäneet tarvottavaksi noiden videoiden perusteella eikä niissäkään niitä pahimpia taida olla nähty edes. Täytyy näköjään vakavasti otettuna alkaa kerätä hilut taskun pohjalta säästöporsaaseen ja tuommosella englantilaispohjasella koittaa ruveta tähtäilemään kilpailua kohti tulevina vuosina. Englantilaisilla tuotteilla ilmeisesti pärjätty kohtuullisestikin. Antoisia kilsoja huomista varten ja pitäkää se japanian ihme nipussansa! |
|
Mennään vähän aihetta sivuten, mutta oliskos seuraavassa pätkässä ainesta Vuorsolan ens vuoden autoksi ;)
http://www.youtube.com/watch?v=QaNk116b2kw |
Melko komea keksintö:Dolisiko hinnat alkaen 500000e
Ja laatta lattiaan suomen pojat, eikä suunnistus virheitä niin hyvä tulee. |
Päivä takana ja se olikin sitten kärsimysnäytelmä, Hiluxista porsi toinen etuiskari 5 km ennen ensimmäisen pätkän maalia. Taidettiin kyllä silti vetää pohja-aika sille pätkälle mutta sitten menikin 40 min hukkaan iskaria vaihtaessa. Se kun saatiin vaihdettua ja lähdettiin ajamaan samaa pätkää toista kertaa niin sitten hajosi jo toinenkin etuiskari 20 km ennen maalia.
Ei muuta kuin hiipien maaliin ja remontin tekoon, nyt vaihdetaan sekin toinen iskari ja huomenna jatkuu. Ollaan ehkä silti edelleen kokonaiskisassa kakkosia mutta ero kolmanteen kapeni pahasti... Vuorsola oli antanut Meselle monoa ja oli tullut hypystä alas kuskin etunurkka edellä, seurauksena etuakselin vääntyminen aika pahan näköiseksi. Alkavat nyt pajottamaan sitä suoraksi. Huomenna viivalla varmasti sekin iskukunnossa. |
ei ole eka hyppy missä vuorsola taittaa akselin:)
|
Täähän oli vielä melko paljon vahvistettu:eek:
Ei muuta kun tsemppiä mikolle. |
Harmi et iskarit nyt sit petti, ja eilen just mainitsit et ihme etteivät ole antautuneet, se on niin monta kertaa tullut itekin nähtyä et jotain kun ääneen mainitsee niin sen tietää mitä siitä seuraa. Tarttis ylireagoida ja laittaa joka päiväksi uudet iskarit varmuuden vuoksi.
Eipä muuta kuin kovaa ajoa ja tsemppiä molemmille tiimeille kisan jatkoon ja huolto porukoille myös iso huomion osoitus. |
Lainaus:
http://www.donerre.fr/produits.lithium.php?langue=en Noista sitten seuraavia iskareita kyselemään!! |
Palmun kylkeä olis aamulla pitäny kopasta, jottei nuo pirujen seinille maalailut olis käyneet toteen. Nyt tietää kauanko pari tolppia kestää niin mahtaako loppuviikon pärjätä samoilla vai viimeseksi päiväksi vielä uus satsi kiertoon?
|
Mitään ei ole vielä menetety, herkkyys kohtalleen ja lapaa.
Tää on sitä motorsporttia. ;) |
Lainaus:
|
Ai saakeli. Näköjään ottaa koville itse kullekin maasto. Toivotaan, että osat ehtii pahimman varalle.
Antaa onnen potkia niin vuorsolan ku teidänki vehkeitä eteenpäi! |
Kylläpä tänään kestää tuloslistan teko...
Ikävä kuulla Juuan poikien vastoinkäymisestä. Mutta häntä pystyyn! Kerkiää se tulemaan haikea päivä Köppillekin vielä ennen kuin ruutulippu heilahtaa. Minä ainakin uskon täysillä Ylä-Karjalan voittoon. |
Lainaus:
http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf |
Lainaus:
Mutta nythän oli jo neljäs päivä. Eikä siitä ole tuloksia. |
http://www.tuareg-rallye.com/day4.pdf
Tuntuu ainakin oma kone vaativan päivitä nappulan painamista noissa tuloksissa, että näyttää sitten kun ilmestyvät. Eli siis pelkkä Day 4 linkin painaminen tuo vaan blankon sivun mikä on ensiksi ladattu välimuistiin. Varsin persiistä, mutta tietotekniikka on :) |
Ei paha, ei ollenkaan paha. Edelleen kakkos sija plakkarissa.
Tänään tarvitaan iskariremppaa Koepp/Kleinille ja sitten loppupäivät vaan omaa vankaa ajoa niin se on siinä. Ja nyt on päivitetty tuo kokonaiskilpailun tuloslista (tai oli jo eilen illalla jossaki vaiheessa) http://www.tuareg-rallye.com/total.pdf |
Taitaa olla tohinat käynnissä siellä kun Lipposen gepsi antaa koordinaattia aavikolle jo. Tasasen rauhallista ajoa vaan. Täytyy toivoa, että olis pikkusen vähemmän höykyttävää se meno siellä tänään jottei hajoa vehkeet. Kakkossijakin on ilmeisen hyvä tuossa porukassa. Dakar konkareita kuitenkin taitaa jokunen noista sälleistä olla.
|
Minun tiimi ja Vuorsola köpöteltiin molemmat tänään maaliin ilman isompia ongelmia. Meillä oli sen Koepin mesen kanssa sama ajoaika vaikka nyt piti jo vähä säästellä etuiskareita. Kestäisivät nyt loppuun asti!
|
Pidetään peukkuja että kalusto kestää loppuun asti!
|
Mistä te oikein katotte noi gps pisteet? Mikä linkki mulla on mennyt ohi...
Antakaa pojat koneitten laulaa kunnolla ja tuokaa pokaali kotosalle |
Tuolta näkee missä hiluksi luuraa.
http://share.findmespot.com/shared/f...gCWVOWFzMEPFn1 |
Jos järjestäjän tuloksiin on uskominen niin näyttää siltä että pompoteltiin tänään pohja-aika. Vaikka alussa otettiinkin patikossa rauhallisesti että kestäisi kippo kasassa.
|
Lainaus:
Tältä päivää viimeinen sijainti on tuossa: Lainaus:
|
Mahtaisko tuo järjestelmä jotenkin tökkiä välillä, ensimmäisinä päivinä ei tainnut seurannan mukaan auto liikkua lainkaan. Tai sit on mullakin koneessa häikkää.
"Jos järjestäjän tuloksiin on uskominen niin näyttää siltä että pompoteltiin tänään pohja-aika. Vaikka alussa otettiinkin patikossa rauhallisesti että kestäisi kippo kasassa" Toivotaan et muutkin säästelis hiukan autoja, niin ei kukaan pääse muilta karkuun. Ja sit viimeisenä päivänä te pääsette näyttämään mistä suomipojat ja hiluksi on tehty sekä miten kuuluu ajaa. Mites Vuorsolat mahtoi sijoittua? Tsemppiä koko suomen poppoolle!! |
Sivu luotu: 04:24 (GMT +2). |