Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hiluxin rakentelua Tuareg Rallyyn (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119557)

TML 10.01.2014 21:03

Hiluxin rakentelua Tuareg Rallyyn
 
1 Liiteet
Aloitettiin uuden kilpurin rakentelu tämän vuotista Tuareg Rallya varten. Itse auto saatiin hommattua vasta tämän viikon maanantaina ja kisan alkuun on vajaa 2 kuukautta, joten saattaa tulla vähän kiire. Niin ja kyseessähän on Toyota Hilux 3,0 D4D -08

Suunnitelma muutoksista on seuraavanlainen:

-korin sisälle FIA hyväksytty turvakehikko
-renkaiksi Pitbull Maddog 35x14,50-17 ja näille 17x9 aluvanteet
-jousitus uusiksi, eteen ja taakse Profenderin 2,5" coiloverit sekä taakse vielä Bumpstopit sekä taka-akselille nelilinkki
-akseleihin paineilmalukot ja 4.56:1 Nitrogearin välitykset
-moottoriin pientä säätöä ja uusi välijäähdytin
-korin ja moottorin siirto taaemmas
-jäähdyttimen siirto taakse
-penkit ja vyöt uusiksi
- ja aika paljon muuta pientä.....

Ja sitten jos joku sattuisi tietämään että mistä saa FIA hyväksynnän itse tehdylle tai teettämälle polttoaine tankille niin voisi kertoa:)

MikkoVuorsola 10.01.2014 21:08

Kyllä kahdessa kuukaudessa hyvin ehtii, eikä tarvi vissiin mätävikoja korjata :)
Tsemppiä projektille, Afrikassa tavataan.

TML 10.01.2014 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola (Viesti 1090261)
Kyllä kahdessa kuukaudessa hyvin ehtii, eikä tarvi vissiin mätävikoja korjata :)
Tsemppiä projektille, Afrikassa tavataan.

No nyt vielä näyttää siltä että keretään mutta ainahan se on lopussa kiire tullut:). Ja kerrankin ei ole projektissa mätävikoja eikä kyllä oikein muitakaan vikoja. Mites Mese, taitaa olla vain huoltamista.

Nikuzai 10.01.2014 23:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1090259)
Ja sitten jos joku sattuisi tietämään että mistä saa FIA hyväksynnän itse tehdylle tai teettämälle polttoaine tankille niin voisi kertoa:)


Myydäänkö hyväksyttyjä tankkeja valmiina?
vai eikö sellainen laatikko malli passaa?

TML 10.01.2014 23:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1090323)
Myydäänkö hyväksyttyjä tankkeja valmiina?
vai eikö sellainen laatikko malli passaa?

Löysin vain 60 lt tankkeja joissa hyväksyntä ja tähän pitäisi saada 300 lt tankki.

Arska 10.01.2014 23:56

http://www.fuelsafe.com/store/off-road.html?p=1
http://www.atlltd.com/C/Products/Mot.../Rallye%20Raid

TML 11.01.2014 00:58

Ei taida Nikoakaan nukuttaa:)). Pitäisi saada selville että miten saa tuon FIA hyväksynnän tankille, hyväksytty tankki kun näyttää maksavan ainaskin 3 kertaa enemmän kuin normaali tankki ilman hyväksyntää.

Nikuzai 11.01.2014 01:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1090345)
Löysin vain 60 lt tankkeja joissa hyväksyntä ja tähän pitäisi saada 300 lt tankki.



Ja tankkaaminen reissussa ei onnistu vai onko etapit niin pitkiä et pitäis kanistrata matkalla?

Useampaa ei säännöt salli?
panohan ei valtavasti nouse jos useamman laittaa ellei sitten hinta tule vastaan et kallis hyväksytty on +-0 pikku tankkeihin verraten, mut pikku tankeissa ois se et jos jostain syystä tulee reikä se ei ole kuin yhdessä eikä "kaikissa"
Ja varmaan sijoittelullisestikkin pikku tankit olis parempia sais vararenkaan tai muuta harvemmin tarvittavaa vaikka tankkien väliin keskelle lavaa :confused:

Topi1982 11.01.2014 03:35

Mielenkiintoista Juukasta tulollaan!
Pitakkeehan meita ajan tasalla kuvien kera.

TML 11.01.2014 07:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1090384)
Ja tankkaaminen reissussa ei onnistu vai onko etapit niin pitkiä et pitäis kanistrata matkalla?

Useampaa ei säännöt salli?
panohan ei valtavasti nouse jos useamman laittaa ellei sitten hinta tule vastaan et kallis hyväksytty on +-0 pikku tankkeihin verraten, mut pikku tankeissa ois se et jos jostain syystä tulee reikä se ei ole kuin yhdessä eikä "kaikissa"
Ja varmaan sijoittelullisestikkin pikku tankit olis parempia sais vararenkaan tai muuta harvemmin tarvittavaa vaikka tankkien väliin keskelle lavaa :confused:

Useammalle pienelle tankille ei tahdo tila ehkä riittää, pitäisi laittaa se tankki kopin taakse lavalle, ja koska auto pitäisi tehdä FIA sääntöjen mukaisesti niin yhdellä tankillisella pitäisi päästä vähintään 800 km. Ja nyt kun ehkä ei tulla ajamaan kovinkaan taloudellisesti niin 200 lt tankki voisi olla minimi koko mutta ehkä mieluiten 300 lt.

Sitä kokoa muissa Hiluxeissa näyttää olevan. Kulutustahan en kyllä vielä osaa varmaksi sanoa mutta tulee se varmaan olemaan ainakin 17 l/100 km. Riippuen tietysti maastosta ja nopeuksista.

sampolaattori 11.01.2014 08:17

Joskus muistan kuulleeni/lukeneeni et tankin valmistajan on anottava FIA:lta hyväksyntää, voi olla et oon väärässäki. Voi vaa olla et ei kannata yhen tankin takia hyväksyttää ite tehtyä, voi maksaa jonnii verran. Mut yleensä ku puhutaan FIA:sta ni kaikki rupee maksaan ainaki kolminkertasesti...

offroadjouni 11.01.2014 08:21

Pikaisella googletuksella: http://www.fia.com/sites/default/fil...ouses_tank.pdf . En usko että ihan halvaksi tulee tämäkään, mutta saapa ainakin mittojen mukaan tehdyn.

-MaTTi- 11.01.2014 12:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1090395)
Useammalle pienelle tankille ei tahdo tila ehkä riittää, pitäisi laittaa se tankki kopin taakse lavalle
...
200 lt tankki voisi olla minimi koko mutta ehkä mieluiten 300 lt.

Miten olis pari tällasta: http://www.tommyrace.fi/turvatankki-120l-p-2349.html
tai näitä 3 rinnakkain: http://www.tommyrace.fi/turvatankki-100l-p-2347.html

Byrocrat 11.01.2014 18:37

ebaysta löytyy muutama
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1090345)
Löysin vain 60 lt tankkeja joissa hyväksyntä ja tähän pitäisi saada 300 lt tankki.

löytyy useampaakin kokoa, ei tosin 300 litraista mutta hinnat ei niin kovin pahoja :rolleyes:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_kw=fia+fuel+tank

Täältä vois löytyä tuohonkin joku valmis ratkaisu tai sitten yhdistelemällä :rolleyes:

http://www.bma-autosport.com/site/pd...alogue2010.pdf


http://www.biesheuvel.nl/group/72833/saver_cell

pee 13.01.2014 15:30

Ja osa noista vaahdoista ei tykkää dieselistä, kuulemma ...

rhm 13.01.2014 16:00

Ei kannata hyväksyttää yhtä tankkia FIA:lla. Tulee taatusti kalliimmaks, ku uuden ostaminen. Sun pitää lähettää se tankki testattavaks FIA:lle kaikenlaisten selvitysten kera. Ne sit joko hyväksyy tai hylkää sen parannusehdotusten kera. Ja tuo 2kk:n aika ei riitä tuolle.

Seurasin joskus vierestä kaverin hiustenlähtöä, kun se hyväksytti ajopukua ja ajokenkiä FIA:lla. Ei ollu halpaa, nopeaa eikä helppoa.. Eli käytä aikas suosista valmiin katselemiseen.

Kantsis varmaan kysyä, mistä nuo muut ovat tankkinsa hommanneet jos kerran ajavat 300 l:n tankeilla?

Edit:

ATL valmistaa 300 ja 400 litran tankkeja. VEikkaan, ettei hinta ole aivan halpa, kun muistaakseni joku about 40-50 litran perus ATL on n. 600€ hintaluokkaa?

http://atlinc.com/pdfs/Racing/ATL-20...log-Page16.pdf

TML 15.01.2014 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rhm (Viesti 1091389)
Ei kannata hyväksyttää yhtä tankkia FIA:lla. Tulee taatusti kalliimmaks, ku uuden ostaminen. Sun pitää lähettää se tankki testattavaks FIA:lle kaikenlaisten selvitysten kera. Ne sit joko hyväksyy tai hylkää sen parannusehdotusten kera. Ja tuo 2kk:n aika ei riitä tuolle.

Seurasin joskus vierestä kaverin hiustenlähtöä, kun se hyväksytti ajopukua ja ajokenkiä FIA:lla. Ei ollu halpaa, nopeaa eikä helppoa.. Eli käytä aikas suosista valmiin katselemiseen.

Kantsis varmaan kysyä, mistä nuo muut ovat tankkinsa hommanneet jos kerran ajavat 300 l:n tankeilla?

Edit:

ATL valmistaa 300 ja 400 litran tankkeja. VEikkaan, ettei hinta ole aivan halpa, kun muistaakseni joku about 40-50 litran perus ATL on n. 600€ hintaluokkaa?

http://atlinc.com/pdfs/Racing/ATL-20...log-Page16.pdf

Joo tuo tarkistaminen olisi maksanut 3500€:))). Pitää laittaa varmaan 2 kpl 120 lt tankkeja, oli jotain 960€ kpl joten tulee halvimmaksi näistä vaihtoehdoista. Nyt ei ole kyllä enää paljoa Hiluxista jäljellä mutta jospa se saataisiin vielä kasaan...

Rotpal GR 15.01.2014 23:24

Kuvia ja kertomusta kehiin :P kuulostaa helvetin komeelta hiluksilta ;)

MikkoVuorsola 16.01.2014 06:29


Tuo ATL:n rally raid 200 turvatankki maksaa halvimmillaan hiukan vajaat 4000€ + siihen vielä metallikotelo ja tankkausputket.... Jotain saa onneksi vielä halvalla :o

TML 16.01.2014 17:32

[QUOTE=MikkoVuorsola;1092558]Tuo ATL:n rally raid 200 turvatankki maksaa halvimmillaan hiukan vajaat 4000€ + siihen vielä metallikotelo ja tankkausputket.... Jotain saa onneksi vielä halvalla :o[/QUOTE

Niin kuulostaa ihanan halvalta:)). Taidan laittaa 2 kpl noita 120 lt tankkeja ja ehkä alkuun yhden kappaleen....

toyota4x4 16.01.2014 17:47

muuten viime vuonna samaan aikaan oli espanjassa myynnissä valmis -07-09 mallin hilux4x4 aavikko kilpuri 19000e.

Arska 16.01.2014 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1092732)
muuten viime vuonna samaan aikaan oli espanjassa myynnissä valmis -07-09 mallin hilux4x4 aavikko kilpuri 19000e.

Kyllähän näitä valmiita aavikkokilpureita on Euroopassa ihan kohtuuhinnoin myynnissä. Pajero Evolution malleja saa alkaen 20000€ ja esim. tuossa just täysin läpikäyty hintaan 35000€.
http://www.motorsport-sales.com/inde...97cdccf9df4405

Byrocrat 16.01.2014 23:44

Noillahan sais 340 l ja hintaa karvan päälle 3000
 
[QUOTE=TML;1092728]
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola (Viesti 1092558)
Tuo ATL:n rally raid 200 turvatankki maksaa halvimmillaan hiukan vajaat 4000€ + siihen vielä metallikotelo ja tankkausputket.... Jotain saa onneksi vielä halvalla :o[/QUOTE

Niin kuulostaa ihanan halvalta:)). Taidan laittaa 2 kpl noita 120 lt tankkeja ja ehkä alkuun yhden kappaleen....

Ei näilläkään halvaks tule mutta riittävän tilavat jos kaksi laittaa:)
http://www.biesheuvel.nl/product/188...tainer_170_ltr
€ 495,00 kpl
http://www.biesheuvel.nl/product/173...nk_fia_170_ltr
€ 1.034,00 kpl

dirtysalami 17.01.2014 18:43

Tuosta 44 gallonainen pikkurahalla.

http://www.summitracing.com/int/part...a144/overview/

edit … vai pitääkö ottaa tämä ( kuvauksissa vähän hämääviä lauseita mikä on FIA -hyväksytty )

http://www.summitracing.com/int/part...p144/overview/

Byrocrat 17.01.2014 18:53

Kumpikin on FIA luokiteltu
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami (Viesti 1093080)
Tuosta 44 gallonainen pikkurahalla.

http://www.summitracing.com/int/part...a144/overview/

edit … vai pitääkö ottaa tämä ( kuvauksissa vähän hämääviä lauseita mikä on FIA -hyväksytty )

http://www.summitracing.com/int/part...p144/overview/

Molemmissa on FIA luokitus, mutta tässä kisassa ei näyttäs tuolle tarvetta välttämättä olevan :rolleyes:

TML 17.01.2014 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1093084)
Molemmissa on FIA luokitus, mutta tässä kisassa ei näyttäs tuolle tarvetta välttämättä olevan :rolleyes:

Kiitoksia vinkeistä, tuo ylimmäinen tuli äsken tilattua Summitilta. Katotaan nyt että mitä sieltä sitten tulee. Tuo koko riittää ainakin Tuareg Ralliin tilavuutensa puolesta, siellä kun on pisin päivämatka ehkä noin 400 km ja kulutus voisi olla jossain 15-20 lt satasella.

tepa250d 17.01.2014 23:42

Jokos on kaaret valmiit?

TML 18.01.2014 07:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 1093221)
Jokos on kaaret valmiit?

Pitäisi olla sunnuntaina valmiit, en ole nyt kerennyt soittamaan ja kyselemään.

mansoni 21.01.2014 20:19

Kuvia?

TML 21.01.2014 20:49

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mansoni (Viesti 1094820)
Kuvia?

En oikein osaa laittaa niitä... Mutta kokeillaan...

Kankku 22.01.2014 09:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1094841)
En oikein osaa laittaa niitä... Mutta kokeillaan...

jätkät ostaa ehjän auton ja heti piti pistää se muttereiks :D

sampolaattori 22.01.2014 09:33

Veikkaan et harvalla meistä on tosiaan pistää -08 vuotinen auto ihan muttereiks ja tehä siit mieleinen... :D Hattua nostan taas TIMOLLE

pee 22.01.2014 10:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sampolaattori (Viesti 1095016)
Veikkaan et harvalla meistä on tosiaan pistää -08 vuotinen auto ihan muttereiks ja tehä siit mieleinen... :D Hattua nostan taas TIMOLLE


X 2

HiluMiks 22.01.2014 16:16

Hieno on projekti mutta käykää joku ottamassa niitä kuvia lisää:)
Tää on jo netti kiusaamista kun näyttää vaan vähän rungon kulmaa:D

Mase 22.01.2014 18:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks (Viesti 1095146)
Tää on jo netti kiusaamista

:D:D:D

TML 22.01.2014 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks (Viesti 1095146)
Hieno on projekti mutta käykää joku ottamassa niitä kuvia lisää:)
Tää on jo netti kiusaamista kun näyttää vaan vähän rungon kulmaa:D

Oishan niitä kuvia mutta kun tuo rakentaminenkin on helpompaa kuin kuvien laitto tänne. Tänään sain korin takaisin kaaripajalta, nyt olisi sitten FIA:n sääntöjen mukainen kehikko tehty. Pitää varmaan maalata koko koppi sisältä niin saa kaaretkin väriä päällensä.

Ja aika tuorehan tuo peli on mutta sitä ois tarkoitus pitää aika kauan joten oli sama tehdä kerralla mieleisestä aihiosta niin ei tarvitse uusia aivan heti. Ja aika paljon siinä on työtäkin niin eipähän mene hukkaan kun ei aihio ruostu käsiin:).

Kuvia ois koneella ja voin niitä jollekin viisaammalle lähettääkin jos vaikka sais laitettua niitä tänne nettiin, ihan liian vaikee homma minulle. Olen yrittänyt jo kyllästymiseen asti:).

Byrocrat 22.01.2014 22:16

Juurikin oikea tapa rakentaa kisapeli aavikkoralliin
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sampolaattori (Viesti 1095016)
Veikkaan et harvalla meistä on tosiaan pistää -08 vuotinen auto ihan muttereiks ja tehä siit mieleinen... :D Hattua nostan taas TIMOLLE

Näinhän ne oikeat kilpa-autot mm. rallitalleissa rakennetaan :cool: tehdasuusista aihioista eikä läpimädistä romuista! Tuolla tyylillä saattaa kestää ainakin hieman paremmin autiomaan rasittavat olosuhteet ratkeilematta :)

HiluMiks 23.01.2014 16:38

Nätisti ku pyytää nii rupes kuvia postiin tulemaan.
Tässä niitä muidenkin katseltavaksi.
Onhan tämä erilainen projekti muilla alkaa parilla neliöillä uutta peltiä:D niin Timppa aloittaa melkein uudella autolla:)


http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

http://niko97.kuvat.fi/kuvat/Offroad...pg/_img900.jpg

Calmari 23.01.2014 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1095336)
Kuvia ois koneella ja voin niitä jollekin viisaammalle lähettääkin jos vaikka sais laitettua niitä tänne nettiin, ihan liian vaikee homma minulle. Olen yrittänyt jo kyllästymiseen asti:).

Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)

TML 23.01.2014 20:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1095640)
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)

No elähän nyt, minä olen ihan itse lakaissut joka päivä tuon hallin lattian kun ei oikein nuo taidot muuhun riitä:))))

jubet 23.01.2014 20:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1095640)
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)

Tuntuu olevan ja äkkiseltään iso sellainen. Kiva se on seurata miten näistä uudemmista pystyy rakentaan. Se suotakoon niille keillä mahdollisuus. Ei se ole kun 10v eteenpäin niin meilläkin alkaa olla tälläset rakennuskohteita.

Arpe 23.01.2014 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1095640)
Eiköhän siihenkin hommaan jonkun saa rahalla houkuteltua, mitäs tässä projektissa ite tehty muuta kun lompakkoa kaivettu vrt kaaret ? Sori vaa miul o asenne ongelma :-)

Tää oliskin melko huima projekti jos kisaHiluksia alettais värkkäämään kahdessa kuukaudessa -84 mallisesta 825000km ajetusta entisestä kiinteistöhuollon Hilusta.
Tulis loppupelissä viel hiukan kalliimmaks ku nyt. Ja toisaalta tarviiko tässä maailmassa ihan kaikkea tehdä itse,ku kumminkin joku muu on tehny jo puolivalmiiks? Riittää ku viimeistelee.
Tuskin Kimikään paljoo pääsee ferraria ite värkkäämään ja silti se ajaa sillä kilpaa.
Veikkaan että pitkiä talli-iltoja tulee silti,vaikka aihio onkin keskivertoa veikeempi.. Tsemppiä pojille:D

Calmari 23.01.2014 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1095662)
No elähän nyt, minä olen ihan itse lakaissut joka päivä tuon hallin lattian kun ei oikein nuo taidot muuhun riitä:))))

En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)

TML 23.01.2014 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1095676)
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)

Ymmärrän kyllä pointtisi, itsekkin nuorempana ajattelin vähän samalla tavalla. Mutta nyt vanhempana tuota aikaa vain tuntuu olevan niin rajallisesti ja kokemusta näistä härveleistä vähän enemmän kuin aiemmin niin päätettiin sitten toteuttaa tuo projekti tällä tavalla. Tarkoitus on tehdä tästä vähän pitkä aikaisempi ajopeli, ei semmoinen joka on koko ajan työn alla vaan niin valmis ja toimiva kuin vain osataan. Saisi siis keskittyä ajamiseen ja korkeintaan huoltoihin, ei mihinkään isompaan. Se kun tuo työaika tahtoo olla aika kallista ja vapaa-aika ehkä vieläkin kalliimpaa. Ja se akka jo läksi edellisn projektin aikana, että sekin on koettu:))

Ja jos jotain osia tarviit niin saa soittaa.

Nikuzai 23.01.2014 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1095676)
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)



Älähän nyt
ei kai tossa nyt sentään osta ja pulttaa osaa kaikki ole, jotkut tekee sitäkin ja sit kehuu kuinka on rakennettu rahalla ja vaivalla, vaan en kyllä ite näe sitä rakentamiseksi.
Se on enemmänkin tuninkia ainakin mun mielestä :D

Ja onhan se mielenkiintoista seurata hieman uudempaa laitettakin, etenkin jos kuvia alkaa tulemaan runsaammin :confused:

Calmari 23.01.2014 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1095691)
Ja onhan se mielenkiintoista seurata hieman uudempaa laitettakin, etenkin jos kuvia alkaa tulemaan runsaammin :confused:

Etenkin jos tää kelpais suomen natsikatsastajille

sos 23.01.2014 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1095676)
En mie oo kuskin taitoja tai bisnes taitoja/sponsorien hankkimistaitoja kyseenalaistanu, mie vaan tykkään enempi ku nolla budjetil väsätää jossai kämyses tallis, ite töitten jälkee ja eukko lähtee ku ei ukko oo ikinä koton eikä rahaa oo ees kaurapuuroo yms. eiks se yks ladogan voittaja autokii ollu jostai kämyselt autotalli alueelt ? Tarvii varmaa ikuna mitää juukast kysellä :-)

pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?

MikkoVuorsola 23.01.2014 21:44

Meidän kilpuri aloitettiin justiinsa sieltä toisesta päästä, 83-mallinen reikänen Mersun raato, mutta kun ei millään perse kestänyt ostaa 08- mallista 500:sta G:tä aihioiksi. Sitä ei voi ikinä vaihtaa harrasteautoa ( eikä käyttöautoja) kun ei mistään muusta mitään ymmärrä, eikä ole varaosiakaan kuin yhteen automalliin.

Ehdottomasti lisää kuvia, ettei mene eka päivä afrikassa perse pystyssä Hiluksin alle zoomaillessa.

Calmari 23.01.2014 21:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1095715)
pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?

En tuota oman kommenttini järkevyyttä osaa arvioida mutta liekkö tässäkään mitään järkeä ?

pee 23.01.2014 22:45

mikä ihmeen tapa on yleistymässä palstalla, siis tämä kummallinen mutiseva arvostelu, jossa aihe kyseenalaistetaan ??

jokainen täällä rakentaa vehkeitään omalla tavallaan, omilla kyvyillään ja ansioillaan, eikä sen pitäis aiheuttaa mitään kummempaa närää eikä rankomista - jollei mitään hyvää keksi toisten projekteista, niin ei tarvii kirjoittaa mitään, ellei kysytä erikseen ...

ei oo eka rakentelutopic jossa havaittavissa jonkinasteista outoa hiertämistä - perisuomalaista kateuttako ??

ISE 23.01.2014 23:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1095662)
No elähän nyt, minä olen ihan itse lakaissut joka päivä tuon hallin lattian kun ei oikein nuo taidot muuhun riitä:))))

hieno projekti tsemppiä.kyllä siitä hyvä tulee.;)

Ponssekuski 23.01.2014 23:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1095772)
mikä ihmeen tapa on yleistymässä palstalla, siis tämä kummallinen mutiseva arvostelu, jossa aihe kyseenalaistetaan ??

jokainen täällä rakentaa vehkeitään omalla tavallaan, omilla kyvyillään ja ansioillaan, eikä sen pitäis aiheuttaa mitään kummempaa närää eikä rankomista - jollei mitään hyvää keksi toisten projekteista, niin ei tarvii kirjoittaa mitään, ellei kysytä erikseen ...

ei oo eka rakentelutopic jossa havaittavissa jonkinasteista outoa hiertämistä - perisuomalaista kateuttako ??


X2 Todella ärsyttävää lukea kaiken maailman narinoita toisten tekemisistä. Jokainen omalla tavallaan harrastaa..

Byrocrat 23.01.2014 23:39

Toisilla riittää taito ja ehkä aikakin rakentaa vanhemmastakin uutta vastaavaa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola (Viesti 1095726)
Meidän kilpuri aloitettiin justiinsa sieltä toisesta päästä, 83-mallinen reikänen Mersun raato, mutta kun ei millään perse kestänyt ostaa 08- mallista 500:sta G:tä aihioiksi. Sitä ei voi ikinä vaihtaa harrasteautoa ( eikä käyttöautoja) kun ei mistään muusta mitään ymmärrä, eikä ole varaosiakaan kuin yhteen automalliin.

Ehdottomasti lisää kuvia, ettei mene eka päivä afrikassa perse pystyssä Hiluksin alle zoomaillessa.

Tuossa on vaan se ero moneen muuhun että kaikilla ei ole metallipajaa käytössään ja vaikka olisikin niin niillä ei riitä taito tehdä siitä vanhasta raadosta UUTTAVASTAAVAA kilpuria :cool: Viimeisen päälle hieno laite teilläkin. :)

Topi1982 24.01.2014 03:58

Hienoa tyota molemmissa projekteissa.:)
Katteus vie kalatkin vedesta ja ehka monet projektit tehdaan nykyisin "hiljaisesti" juuri sen (arvostelun) takia.

toyota4x4 24.01.2014 04:48

jos tarve vaatii niin hj 61:n ratti akseli jossa on se pitkä liuku käy ton koppaseen hiluksiin suoraan kiinni kun korin korotti 3". ja viron kilpisen huoltohistoriasta Arctic trucs 35 :sta katoin että olis etupään alapalloja ja niveliä+ hammastanko vaihettu taakuuna. tommoisessa 100tkm ajossa venäjän teillä.

TML 24.01.2014 06:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1095819)
jos tarve vaatii niin hj 61:n ratti akseli jossa on se pitkä liuku käy ton koppaseen hiluksiin suoraan kiinni kun korin korotti 3". ja viron kilpisen huoltohistoriasta Arctic trucs 35 :sta katoin että olis etupään alapalloja ja niveliä+ hammastanko vaihettu taakuuna. tommoisessa 100tkm ajossa venäjän teillä.

Kiitoksia tiedosta, tuo akseli homma ei ollut tiedossa. Alapalloja otetaan varalle mukaan ja niveliä samoin, 35" renkaat kun saattavat rasittaa niitä aika tavalla. KDJ120 cruiserissa on ollut samoja ongelmia joten osasin epäillä niitä tässäkin olevan. Itseasiassa otetaan purkuautosta koko etuakselisto osina mukaan.

tare 24.01.2014 07:21

Hieno laite tästäkin tulee!!

Mä odotan vielä sitä että tulee pitkät etutukivarret ja taakse kanssa jenkkien Trophy Truck tyyliin ;)

Hautalintu 24.01.2014 09:26

Juuri tämmöset projektit tekee offipalstasta monipuolista luettavaa, hienoimpia projekteja munkin mieleen on ne jotka vuodesta toiseen jatkojalostuu kokoajan villimpään suuntaan ja aihiona alkujaan ollu joku ladon takana kaksi vuosikymmentä maatunut auton raato, MUTTA onhan se ny jumalattoman
Komiaa kahteltavaa ku toisilla on tilaisuus tehdä tuoreesta autosta jotain sik oossomii! Täällä seurataan silmä ja kovana projektin etenemistä! Saattaa jokin muukin olla puolikovana mut jääköön se emännän hoidettavaksi.. kirjoitinkohan ton lopun näkyviin?? :D

Jande 24.01.2014 09:27

Hieno rojekti, laitelkaahan kovasti kuvia...

-Stedt- 24.01.2014 16:14

Pitänee tulla ihan livenä katsomaan projektia, ja ottaa kamera matkaan:).

korkit 24.01.2014 23:12

ponsse kuski puhuu asiaa

Racingrabbit 24.01.2014 23:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1095817)
ehka monet projektit tehdaan nykyisin "hiljaisesti" juuri sen (arvostelun) takia.


Juurikin tämän takia meidän ProModi projektia,eikä muitakaan tulla enää tällä (kissan)hiekkalaatikolla esittelemään.

Tsemppiä Timolle ja teamille!
Hieno auto tulee,vaikken henkilökohtaisesti noista Toyotista oikein perustakaan ;)

pulu 25.01.2014 13:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1095772)
mikä ihmeen tapa on yleistymässä palstalla, siis tämä kummallinen mutiseva arvostelu, jossa aihe kyseenalaistetaan ??

jokainen täällä rakentaa vehkeitään omalla tavallaan, omilla kyvyillään ja ansioillaan, eikä sen pitäis aiheuttaa mitään kummempaa närää eikä rankomista - jollei mitään hyvää keksi toisten projekteista, niin ei tarvii kirjoittaa mitään, ellei kysytä erikseen ...

ei oo eka rakentelutopic jossa havaittavissa jonkinasteista outoa hiertämistä - perisuomalaista kateuttako ??

pekon kans samaa mieltä!tää on just perus suomalainen kateus mikä hiertää mieltä ja eihän sille mitään voi jos ei itse uskalla tai ei osaa..niin olisi kyl parempi pitää naama kiinni!iso peukku timolle!!!

Jare 25.01.2014 17:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tare (Viesti 1095837)
Mä odotan vielä sitä että tulee pitkät etutukivarret ja taakse kanssa jenkkien Trophy Truck tyyliin ;)

Sama täällä! Olis pirun hienoa, ku mopo karkais oikein kunnolla käsistä :D :D :D

Mutta niitä kuviahan kyllä olis kiva katella ;)

TML 25.01.2014 17:15

Pitkään mietittiin että kistä aihiosta tätä kilpuria alettais tekemään, päädyttiin sitten tähän uudempaan Hiluxiin seuraavista syistä:
-3,0 dieseli moottori valmiina ja sitä on helppo virittää, tarvitsee vain tehoboxin, isomman coolerin ja pakoputken. Tämän jälkeen tehoja pitäisi olla noin 250 hp ja 550-600 Nm
-ei ruostevikoja joiden korjaukseen ei oikein ollut aikaa ja jos niille tuntihinnan laskee niin äkkiä tulee muutama tonni lisää hintaa
-samasta mallista on tehneet monet muutkin kilpureita noihin aavikkokisoihin niin voi olla että jos tarvii jotain harvinaisempaa varaosaa niin se on mahdollista saada lainaan.
-kaikki sähköt ovat tehtaan jäljiltä ja johtosarjat aika uusia niin niissä tuskin ilmenee paljon vikoja
-ilmastointi valmiina, tarvii syödä paljon vähemmän Saharan hiekkaa kuin viime vuonna, voi ajaa ikkunat kiinni:)
-nyt tästä selvitään niin vähällä työllä muutosten suhteen että ero hieman raaempaan aihioon on rahallisesti helposti 10 tonnia. Joten ei tämä kovin paljon kalliimmaksi tule kuin mitä joku 5-10 tonnin aihio....
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella:))

Mutis 25.01.2014 17:32

Olikos tässä mitään lukkoja tai oliko niille isoa käyttöä viimevuonna? Dyyneillä vissiin suurin tarve?

TML 25.01.2014 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutis (Viesti 1096426)
Olikos tässä mitään lukkoja tai oliko niille isoa käyttöä viimevuonna? Dyyneillä vissiin suurin tarve?

Paineilma lukot eteen ja taakse, dyyneillä niille on helppo keksiä käyttöä. Siellä kun ei voi paljon vinssailla, viime vuonna ei kyllä onneksi jääty kertaakaan kiinni, mutta ilman lukkoja ois jääty varmaan aika monesti. Ristiriipunta tilanteet dyynien välissä ovat pahoja.

Mutis 25.01.2014 18:02

Niin vähän arvailin viimevuoden pätkiä kun kattelee. Aika moni vajaavetoinen oli lapiohommissa jossain dyynin reunalla.
Ei muuta kuin onnentoivotukset reissuun ja niitä kuvia! :)

sampolaattori 25.01.2014 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1096418)
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella:))

Vielä pystyy helposti yhen kilpurin viel tekeen ennenku kannattaa sitä sun keittiötä remppailla, oli se vvimeks ainaki pirun siisti... :D :D

Pete 25.01.2014 18:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1096433)
Paineilma lukot eteen ja taakse, dyyneillä niille on helppo keksiä käyttöä. Siellä kun ei voi paljon vinssailla, viime vuonna ei kyllä onneksi jääty kertaakaan kiinni, mutta ilman lukkoja ois jääty varmaan aika monesti. Ristiriipunta tilanteet dyynien välissä ovat pahoja.

Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.

Calmari 25.01.2014 19:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1095663)
Tuntuu olevan ja äkkiseltään iso sellainen. Kiva se on seurata miten näistä uudemmista pystyy rakentaan. Se suotakoon niille keillä mahdollisuus. Ei se ole kun 10v eteenpäin niin meilläkin alkaa olla tälläset rakennuskohteita.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1095675)
Tää oliskin melko huima projekti jos kisaHiluksia alettais värkkäämään kahdessa kuukaudessa -84 mallisesta 825000km ajetusta entisestä kiinteistöhuollon Hilusta.
Tulis loppupelissä viel hiukan kalliimmaks ku nyt. Ja toisaalta tarviiko tässä maailmassa ihan kaikkea tehdä itse,ku kumminkin joku muu on tehny jo puolivalmiiks? Riittää ku viimeistelee.
Tuskin Kimikään paljoo pääsee ferraria ite värkkäämään ja silti se ajaa sillä kilpaa.
Veikkaan että pitkiä talli-iltoja tulee silti,vaikka aihio onkin keskivertoa veikeempi.. Tsemppiä pojille:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1095715)
pakkoko kommentoida, jos kiinnostaa muunlaiset laitteet ja toteutus tavat?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1095785)
X2 Todella ärsyttävää lukea kaiken maailman narinoita toisten tekemisistä. Jokainen omalla tavallaan harrastaa..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pulu (Viesti 1096338)
pekon kans samaa mieltä!tää on just perus suomalainen kateus mikä hiertää mieltä ja eihän sille mitään voi jos ei itse uskalla tai ei osaa..niin olisi kyl parempi pitää naama kiinni!iso peukku timolle!!!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1096418)
Pitkään mietittiin että kistä aihiosta tätä kilpuria alettais tekemään, päädyttiin sitten tähän uudempaan Hiluxiin seuraavista syistä:
-3,0 dieseli moottori valmiina ja sitä on helppo virittää, tarvitsee vain tehoboxin, isomman coolerin ja pakoputken. Tämän jälkeen tehoja pitäisi olla noin 250 hp ja 550-600 Nm
-ei ruostevikoja joiden korjaukseen ei oikein ollut aikaa ja jos niille tuntihinnan laskee niin äkkiä tulee muutama tonni lisää hintaa
-samasta mallista on tehneet monet muutkin kilpureita noihin aavikkokisoihin niin voi olla että jos tarvii jotain harvinaisempaa varaosaa niin se on mahdollista saada lainaan.
-kaikki sähköt ovat tehtaan jäljiltä ja johtosarjat aika uusia niin niissä tuskin ilmenee paljon vikoja
-ilmastointi valmiina, tarvii syödä paljon vähemmän Saharan hiekkaa kuin viime vuonna, voi ajaa ikkunat kiinni:)
-nyt tästä selvitään niin vähällä työllä muutosten suhteen että ero hieman raaempaan aihioon on rahallisesti helposti 10 tonnia. Joten ei tämä kovin paljon kalliimmaksi tule kuin mitä joku 5-10 tonnin aihio....
Mutta keittiöremontti kotonani kyllä siirtyi taas parilla vuodella:))

Hirmu hauskaa kun tuo miun kommentti tuntuu niin kovin häiritsevän kaikkia muita paitsi topicin aloittajaa joka siihen heitti ihan hyvän vasta pallon, jos taas ruetaan miettimään kellä on meriittejä takanaan arvostella tätä niin aika harva meistä lienee ajanut kisoja Africassa, se on totta että itellä ei taitoja eikä mahollisuuksia moista rakentaa mutta luulis että auton omistaja laittais esim yksityisviestin että siivoa kommenttis kuubaan jos ei muuta sanottavaa ole, mutta nyt on 1,5 sivua mennyt siihen että ihan muut joilla ei ymmärtääkseni mitään tekemistä projektin kanssa ovat jeesustelleet miten joku spede rupeaa arvostelemaan työtä johon ei itse pystyisi, en enää kirjoittele tähän topicciin koska ilmeisesti ei meriittejä ole joilla pätevyyden arvostella toisten työtä pystyisin perustelemaan, mutta kivahan se olisi muittenkin kehujien/haukkujien meriitit nähdä jos kokevat olevansa päteviä kommentoimaan

Arska 25.01.2014 19:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Calmari (Viesti 1096475)
mutta kivahan se olisi muittenkin kehujien/haukkujien meriitit nähdä jos kokevat olevansa päteviä kommentoimaan

AAMEN!

TML 25.01.2014 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pete (Viesti 1096463)
Lukkojen kaytto dyyneilla on yhta tarkkaa kuin ripulin hoito piereskelemalla.
Turhaan jos pitaa paalla niin tahtoo kaivaa koko ajan. Paras laake on vauhti ja paljon tehoa, jotta vauhti ei tipu kun rupeaa upottamaan.

Itse asiassa viime kerralla yllätyin että miten helppoa dyyneillä ajaminen loppujen lopuksi oli. Ei edes meinattu jäädä kertaakaan kiinni dyyneille, aina kun tuntui ettei mene eteenpäin niin pakki päälle ja varovasti takaisin. Se taisi kyllä johtua aika paljon noista renkaista, oli sen verran kantopintaa ettei aivan helpolla uponnut.

Ensimmäisenä päivänä ajettiin pro luokassa se pehmeä 45 km dyyni lenkki 2 kertaa, meillä taisi mennä siihen yhteensä jotain 5 tuntia kun taas Ruotsin pojat Pajerolla jossa kuitenkin taisi olla 32x11,50-15 Cooper Stt:t alla käyttivät yhden kierroksen ajamiseen noin 10 tuntia. Olivat lapioineet niin paljon että oli rakot kämmenissä:). Näytti siltä että polkivat aina kaasua vähän väärässä paikassa.

Ja ei noilla Pitbulleilla kyllä tosiaankaan paljon vauhtia tarvinnut koska Esa ajeli Suzukilla samoilla 37" Rockereilla eikä hänkään jäänyt kertaakaan kiinni. Ja Suzukin koneen ollessa kyseessä ei paljon voimasta voinut puhua:).

TML 25.01.2014 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1096417)
Sama täällä! Olis pirun hienoa, ku mopo karkais oikein kunnolla käsistä :D :D :D

Mutta niitä kuviahan kyllä olis kiva katella ;)

Kyllä se mopo on jo lähtenyt ainaskin vähän käsistä, Niko on tehnyt ja ideoinut tätä projektia niin antaumuksella että on ollut todella ilo seurata kaikkia mahtavia ideoita mitä hän on keksinyt! Itsellä ei ois tullut osa niistä edes mieleen. Taakse tulee Trail-Gearin 4-linkki joten sinne saadaan Profenderin 2,5" coil overeiden ja bump stoppien avulla varmaan aika toimiva jousitus. Koekmukseni perusteella kun se on juuri tuo takapää jossa jousitus on todella kovilla, etunen ei niinkään ellei satu täräyttämään kovaa johonkin kaivantoon tai ojaan joita viimeksi löytyi aika ihmeellisistä paikoista:).

Ponssekuski 25.01.2014 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1096500)
Kyllä se mopo on jo lähtenyt ainaskin vähän käsistä, Niko on tehnyt ja ideoinut tätä projektia niin antaumuksella että on ollut todella ilo seurata kaikkia mahtavia ideoita mitä hän on keksinyt! Itsellä ei ois tullut osa niistä edes mieleen. Taakse tulee Trail-Gearin 4-linkki joten sinne saadaan Profenderin 2,5" coil overeiden ja bump stoppien avulla varmaan aika toimiva jousitus. Koekmukseni perusteella kun se on juuri tuo takapää jossa jousitus on todella kovilla, etunen ei niinkään ellei satu täräyttämään kovaa johonkin kaivantoon tai ojaan joita viimeksi löytyi aika ihmeellisistä paikoista:).


Nikolla on kyl loistavia ja toimivia ideoita ja jälkeä syntyy vauhdilla :)
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja :confused:

TML 25.01.2014 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1096557)
Nikolla on kyl loistavia ja toimivia ideoita ja jälkeä syntyy vauhdilla :)
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja :confused:

Nikopa tiesi varautua tuohonkin ja pudotti etuakselia 30 mm alaspäin että sai vetareiden kulmat paremmaksi. Ei siis pitäisi tulla ongelmia ainakaan vetareiden kulman takia.

Ponssekuski 25.01.2014 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1096561)
Nikopa tiesi varautua tuohonkin ja pudotti etuakselia 30 mm alaspäin että sai vetareiden kulmat paremmaksi. Ei siis pitäisi tulla ongelmia ainakaan vetareiden kulman takia.

No hyvä!! Eipähän ole tuota vaivaa sit kisoissa kiusana :) Pitää kyl tulla tekemään teollisuusvakoilua tuon takapään jousituksen osalta..

Arska 25.01.2014 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1096557)
Onkos tuon mallin hilus noita etuvetari ongelmia??.. eli jos "liikaa" etupäätä korottaa ni vetarit irtois ajastaan perästä?? Kuullu vaan tuollaisia huhuja :confused:

Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.:cool:

Kankku 25.01.2014 22:22

Mites panssarointi pitääkö akseleita suojata kiviltä, entä pohja moottori ja laatikot?

Arska 25.01.2014 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 1096589)
Mites panssarointi pitääkö akseleita suojata kiviltä, entä pohja moottori ja laatikot?

Pitkä alupanssari keulasta jakiksen taakse asti olis suunnitelmissa.

Ponssekuski 25.01.2014 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096567)
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.:cool:

??? 35" ?? mahtuuko muka viel kääntymään :eek:

Arska 25.01.2014 22:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1096598)
??? 35" ?? mahtuuko muka viel kääntymään :eek:

Kyllä!

Kankku 25.01.2014 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096592)
Pitkä alupanssari keulasta jakiksen taakse asti olis suunnitelmissa.

Ootteko vuntsannu vaihtoehtona tollasta ns.taipumatonta ohkasta terästä
Köykämiini kun muuttaa muotoaan melko helposti ja noi ihan kulutus teräksetkin palautuu melko hyvin takaisin omaan muotoonsa.

-MaTTi- 25.01.2014 22:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096567)
Niin ja tässähän sopii pyörimään 35" rengas vaikka vakiojousilla, eli ei ole pakko juurikaan korottaa tuon etuakselin pudotuksen lisäksi.:cool:

Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.

Joku Long-Travel-kitti tekis poikaa tän tyyppiseen laitteeseen.
http://s3-media2.ak.yelpcdn.com/bpho...AUMtudKA/l.jpg

Ja tietysti olka-akselit kannattaa vahvistaa ettei pyörät nyrjähdä pompuissa, mutta tämäpä lienee tiedossa kun ylätukivarsillekin lisätuet jo tehty.
http://www.purefjcruiser.com/images/ct_i3510-gusset.JPG

Ponssekuski 25.01.2014 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1096605)
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.

Joku Long-Travel-kitti tekis poikaa tän tyyppiseen laitteeseen.
http://s3-media2.ak.yelpcdn.com/bpho...AUMtudKA/l.jpg

Ja tietysti olka-akselit kannattaa vahvistaa ettei pyörät nyrjähdä pompuissa, mutta tämäpä lienee tiedossa kun ylätukivarsillekin lisätuet jo tehty.
http://www.purefjcruiser.com/images/ct_i3510-gusset.JPG


Total Chaos fabricationin tuote vois olla kova sana nois kisoissa.. pirun kalliit vaan.. vetaritkin pitäis uusii jne.

Arska 25.01.2014 23:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1096605)
Sopii joo, mutta pyörän takapuolella olevan korikorvakkeen pään saa veistellä pois, pyöränkotelon takaosan saa tehä uusiks ja lokasuojista melko siivu myös poijes.

Korikorvakkoon ja pyöräkotelon takaosaan ei ole tehty mitään muutoksia.

pee 25.01.2014 23:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096615)
Korikorvakkoon ja pyöräkotelon takaosaan ei ole tehty mitään muutoksia.


... koria siirretty taaksepäin ??

Arska 25.01.2014 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1096621)
... koria siirretty taaksepäin ??

Koko etuakselistoa on siirretty 100mm eteenpäin ja 27mm alaspäin, jolloin 35" pyörät sopii pyörimään pienillä pyöräkotelon etukulman muutostöillä. Samalla painojakauma paranee jonkinverran, kun alunperin moottori on melkein kokonaan etuakselin etupuolella. Ihannetilanne olisi ollut, jos moottoria olisi siirtänyt samalla taaksepäin n. 30cm, mutta aikataulusyistä jouduttiin tyytymään pelkkään etuakselin siirtoon.

Tosiaan 35" pyörä sopii nyt pyörimään vakioiskari pohjassa alkuperäisellä 15" peltivanteella (ET?) ja pienellä spacerillä.

pee 25.01.2014 23:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096625)
Koko etuakselistoa on siirretty 100mm eteenpäin ja 27mm alaspäin, jolloin 35" pyörät sopii pyörimään pienillä pyöräkotelon etukulman muutostöillä. Samalla painojakauma paranee jonkinverran, kun alunperin moottori on melkein kokonaan etuakselin etupuolella. Ihannetilanne olisi ollut, jos moottoria olisi siirtänyt samalla taaksepäin n. 30cm, mutta aikataulusyistä jouduttiin tyytymään pelkkään etuakselin siirtoon.

Tosiaan 35" pyörä sopii nyt pyörimään vakioiskari pohjassa alkuperäisellä 15" peltivanteella (ET?) ja pienellä spacerillä.


fiksua, "simppeliä ja nopeaa"

-MaTTi- 25.01.2014 23:52

Puhutko Arska nyt tästä Timon Hiluxista vai ootko tehny/nähny ite aiemmin? Mielenkiintoinen ratkaisu joka tapauksessa, ei olis ihan heti juolahtanu mieleen. :)

Arska 26.01.2014 00:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1096634)
Puhutko Arska nyt tästä Timon Hiluxista vai ootko tehny/nähny ite aiemmin? Mielenkiintoinen ratkaisu joka tapauksessa, ei olis ihan heti juolahtanu mieleen. :)

Samasta autosta puhe, olen toteuttanut kyseiset operaatiot tähän topicin Hiluxiin.

Alunperin oli mielessä korin ja tekniikan siirto taaksepäin, mutta totesin etuakseliston siirron olevan helpompi ja ennenkaikkea nopeampi vaihtoehto.

-MaTTi- 26.01.2014 00:22

Kuvat olis kivoja noin omaperäisestä ratkaisusta. ;) Kaipa niitä tulee sit ku alkaa osat oleen paikoillaan...

Arska 26.01.2014 00:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1096649)
Kuvat olis kivoja noin omaperäisestä ratkaisusta. ;) Kaipa niitä tulee sit ku alkaa osat oleen paikoillaan...

http://forums.offipalsta.com/showpos...4&postcount=38

-MaTTi- 26.01.2014 00:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096651)

Ei näytä siirretyltä noissa kuvissa vielä... vai enkö vaan huomaa?

Arska 26.01.2014 00:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1096655)
Ei näytä siirretyltä noissa kuvissa vielä... vai enkö vaan huomaa?

Kyllä se on siirretty noissa kuvissa. Se on vaan tuo ammattilaisen työnjälki niin siistiä ettei katsurikaan huomaa eroa alkuperäiseen :)

-MaTTi- 26.01.2014 10:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1096656)
Kyllä se on siirretty noissa kuvissa. Se on vaan tuo ammattilaisen työnjälki niin siistiä ettei katsurikaan huomaa eroa alkuperäiseen :)

:) Uskottava se sit on, ku ei oo kuvaa vertailtavaksikaan. Nätisti tehty.

BryGgi 26.01.2014 16:15

Koko alapalkki siirretty niin pysyy alkuperäisen vahvuisena. Fiksua ja "helppoa" hyvältä näyttää ja ideatkin jatkaa samaa linjaa

Masai 26.01.2014 22:23

Millainen raitisilmasuodatin tämmöseen pitää laittaa, ettei tarvii syödä puolta saharaa ja alkaa SIIVOOMAAN sisätiloja??

Lord of flies 27.01.2014 12:16

Pitääkös tämmöseen pellin tulla kuskeille kans ilman syöttö? Niin että ei tarvi saharaa alkaa hengitteleen jos vaikka sattuu vahingossa ajaa toisen perässä (nämä jätkänhän ajaa kuitenkin siellä kärjessä niin ei kai siellä pölise ellei tuule oikein kovasti:) )

petr 27.01.2014 12:45

Jospa siellä aavikolla tulee välillä ohituskaista niin voi ohittaa ettei tarvi ajaa puskurissa kiinni...? :D


Sivu luotu: 02:55 (GMT +2).