![]() |
Äänieristyksestä
Kerätäänhän tähän ketjuun kokemuksia halvoista äänieristeistä, motonet biltema yms. Itellä ei ole kokemusta eristämisestä sen kummempaa kuin 200D mersun eristin massalla ja huovalla, joka oli omasta mielestä ihan hyvä. Onko vaikutusta lämmön pitämiseen kabiinissa eri materiaaleilla.Tästä jos saatais keskustelu aluilleen.
|
Kerräävät vettä. Laittaa tulpat korviin?
Ja jos tahtoo käyttö peliin laitta niin mun kautta löytyy audioimportin tuotteet |
Lattia
Mikä olis tuohon lattiaan hyvä ? eniten pistäny miettimään se ettei imisi kaikkee mutaa ja vettä itseensä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tiimin geessä on lattiassa alustamassan ja puhallushiekan sekoitusta, pitäis istuu aika tiiviisti ja varmasti mukava tarvittaessa irroittaa :D
|
routamatto, mut sen kanssa ois tosi hyvä laittaa "tuuletusputket" sinne alle. jouduin uusimaan lattiamaton astroon ja tein sillai, että laitoin routamaton alle "kelluvana", siinähän on itessään lattiassa uritus ja sitten metritavara kuramattoa missä on paksu kumi pohjalla verhoiluksi. saa maata jurrissa lattialla, ei palella, eikä sen puoleen kuulu alustan äänetkään kabiiniin :)
|
Bitumi mattoo laitoin tilaukseen tulemaan ja pensseli massalla lattia.. muuten selkeet sävelet entä konepelti samalla bitumi matolla ?
|
Lainaus:
ja jos hiljasen auton halluu niin helepompi vaihtaa autoa.. tahtoo sen levykaman allakin vesi asua, vaika vain hikoilla sinne. toi kelluva asenus kuulosti järkevältä. |
Motonet:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/47280...ennusmatto-45m Saa asennettua helpolla ja tiiviisti, sekä muovautuu helposti muotoihin, joten ei tuonne nyt heti vesi mene väliin ja voihan saumat vielä teipata, jos siltä tuntuu. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Samaa tilasin kun tuo motonetin linkki kaverin kautta. Olin ajatellu lattiaan kyllä äänieriste massaa mitä motonet myy en tavan alusta massaa jos se on huono idea niin jätän laittamatta
|
Ai niin unohdin mainita että kyseessä ei ole käyttö auto vaan sj410 offi projekti
|
Lainaus:
|
entä jos pohjalle sitä nappula mattoa mitä käytetään talojen sokkelissa.jäis sentin irti pellistä
|
Peltorit nopein ja halvin
|
Noista stp butyylimatoista,Se pitää sitten saada istumaan kuin tauti jos haluaa että sinne väliin ei kerry vettä!
-Just pariviikkoa sitten revin omastani noi painosyistä pois ja kosteeta oli monin paikoin vaikka auto on ollut lämpimässä tallissa yli kuukauden.. Noi tuli laitettua ihan kunnolla--->putsattu tinnerillä pinnat ja rullalla ja kuumailmapuhaltimella vedetty kiinni ja kesä kuumalla,Niin toi mattokin oli oikein taipuisaa! Jotain paksua kumia vaan lattialle,minkä saa helpolla irti tarpeen mukaan! Ja enemmän tollasessa suzukissa ääntä pitää---> ovet/takaluukku,takakyljet,tulipelti,katto,jne.eli ne suorat veltot pinnat. |
Muuten laittas bitumilla ja jättäis kuskin ja apparin puolen laittamatta ja löis kaukalo maton siihensekin on vaihtoehto monien joukossa. On siinä kuiteskin ihan omanlaisensa metakka ajaessa tietä pitkin
|
Etra (Etola) myy palosuojattua äänieristettä nimeltään VM-puriste T110. Tarraliimapintainen musta levy kooltaan 1v2 metriä, paksuus 20 mm. Hinta 25€ neliö.
Tätä laitan hjiin kattoon vanerin alle. Ei varmaan sovi lattiaan eikä kovin alas seinille kun on vaahtomuovipuristetta |
Jos kyseessä on offiauto, niin itse laittaisin äänieristeet vain tasaisiin pystypintoihin (tulipelti hytin puolelta, ovet, luukut) ja mahdollisesti kattoon. Nehän ne on autossa kuin autossa mitkä usein meteliä pitää. Toki laittastakin ääntä tulee, mutta puhtaanapidon ja kosteuden keräämisen kannalta lattialle laitettavat äänieristeet on ihan vihoviimeistä tavaraa autossa, jolla kuitenkin Suomen olosuhteissa joutuu uimaan enemmän tai vähemmän.
Käyttöautot sitten kokonaan toinen juttu, vaikka niissäkin kyllä kosteus tahtoo kertyä vaimennus- ja lattiamattojen alle. |
Tulin siihen tulokseen että laitan suzukiini lattialle paksun kumi maton ja laitan bitumilla pajaresin mainitsemat kohdat. Eiköhän nuo välttäne jos ei niin sit se varmin eli peltorit
|
Bitumi ei välttämättä pysy katossa kiinni kauaa,Mut toi stp-butyyli silveri tai goldi kyllä pysyy:)
JA ruostetyöt kannattaa tehdä ennen noitten laittoa:D JA Ovien/kontin luukun tiivisteet kannattaa kattoa että on kunnossa. Ja Snorkkelin putkea ei kannataa vetää kuskinpuolelle.. Ja Tulipellistä kannattaa tukkia kaikki turhat reiät mitä joku on kuitenkin poraillut sinne. Jos oikein haluaa hypistellä ja hieroa,Niin jotain vaikka 3mm lattaa vetää possuliimalla vielä tueksi noihin isoihin suoriin pintoihin kiinni antamaan jäykkyyttä.. JA seuraavaksi pinoat optimoita konttiin kuin koivuhalkoja pinoon ja kilowatti tolkulla vahvistimia valat lattian betonilla kaiuttimien aluset ainakin 20mm alumiinista bassoja niin paljon että saa hommata 6"korotus sarjan kompensoimaan kadonnutta maavaraa:D Noista matoista kertyy sit painoa aika salakavalasti yhden miehen verran;) Mut kunnolla kun tekee,Niin varmasti hiljenee roimasti ja tohon lämpöjuttuunkin auttavat kerta lisäävät materiaalin paksuutta! |
Kiitoksia suuresti näistä ohjeista ja nauruista:D
|
se bitumimatto on ihan vihonviimestä paskaa ainakin auton lattioissa, ite tehny patrolliin ruostehommia jonni aikoo ja kun joku kyrpä on tohottimella muovannu bitumit lattialle, niin ah heijjaa jotta on ihanoo suaha se irti, jotta sais hitsata iliman, että koko auto palaa.. se ensinnäkin peittää ruosteen tosi hyvin ja pehmeistä kohista löyty tosi pehmeitä paikkoja maton alta hyvinkin kaukaa ite vaurioalueelta kun tarkemmin tutki ja sitten tosiaan se on paikottain helekkarin tiukassa, että saa hitsattua. offiautoon en laittas ikinä tuota :D
joku minkä sie suat rullattua lattialta syrjään, jos tarviit kuivattaa tai hitsata autoo ja kiinnitys vaikka alumiinilistalla tms, että on heleppo nykästä ruuvit päistä auki maton irrotuksen takia luulisin olevan fiksuin vaihtoehto offivermeeseen :) tosiaa niiko moni on sanonu ni ovet ja seinät, sekä katto noissa eniten resonoi, ei niikää se lattian paksumpi ja pokattu pelti. yks on toki jos teet siihe lattiavanerit, ni sillo tee tuuletusontelot, joita pitkin ilima piäsöö kiertämään vapaasti kun auto on tallissa luukut auki kuivamassa, mutta tuollanen vanerointi voi tuoda aika ikävästi lissee painoo varsinki köykäsempään peliin. |
Ite oon miettiny että repis nuokin matot pois kun aina märkänä.. tuohan on kuitenkin harraste auto jolla ei ajeta satoja km. ja pitäähän tuollaisen olla vähä kilpa auto henkisempi..
|
Lainaus:
Kyllähän esim. Dynamat tarttuu kuin tauti kun tauti, telan kanssa rullatessa saa varmasti ilmataskutkin pois, eikä tarvii kuumailmapuhaltimella lämmitellä. Alustamassan kanssa sisäpuolella lutraamisen sais mun puolesta unohtaa kokonaan, ei oo kun harmia pitkässä juoksussa, se kun tuppaa kuivumaan ja halkeilemaankin ja puhdistus on yhtä tuskaa jos haluis myöhemmin tehdä kunnolla oikeilla tarvikkeilla. |
Sillä tavalla tein kerran yhteen työautoon hyvän äänieristyksen, että tuollaista rinkula kumiryijyä pohjalle ja päälle leikkelin kirpparilta löytämän paksun villakangasmaton. Tuli kohtuu porno itämainen tunnelma ja ääntä piti helvetin hyvin. http://www.rovamatto.fi/vaihtokuvat/...g%20Master.jpg
|
Lattian pidän mahd koskemattona kumi matto tulee en vaan ole päättäny millaisella sen teen tallissa ois 0.8mm paksuu kuljetin mattoo kyllä ylimääräisenä
|
kyllä toi stp silver tarttuu hyvin kiinni kun telalla rullaa, kun tiivisti rullaa niin sinne mihin ei ilma pääse niin ei sinne kosteuskaan väliin mene. Ja noi on sen verran isoja palojakin että etujalkatilaan pystyy yhdestä palasta tekeen saumattoman "kaukalon" niin ei haittaa vaikka pesis painepesurillakin. Kuumailmapuhallinta ei tarvi eikä kannatakkaan käyttää noissa butyylibitumi matoissa. Ainoa juttu noissa on vaan se että ajomelua ne ei poista käytännössä yhtään, poistaa vain resonansseja ja matalia ääniä. Jos haluaa ajomelua pienentää niin tarvii lisäksi laittaa sellasta mattoa mikä imee ääntä, esim. stp btp on hyvää tavaraa ja sillä saa hyvännäköisen pinnan niin ei välttämättä tarvi edes mitään verhoilua päälle esim.katossa.
|
|
Lainaus:
|
Oon miettinyt, että jos laittais lattimattoon kiinni alapuolelle jonkun ja tekisi helposti pois nostettavan. Saisi nostettua kuivumaan välillä ja kun olis helposti nostettavat niin ehkä tulisi nosteltua.
|
Pyöränkoteloihin oon ajatellut ruiskuttaa ulos jotain massaa ja sisälle vois tohottaa paksua bitumikaistaa.
Kattobitumi on halpaa ja hyvää mutta mätähommat tarvii hoitaa ensin. Mulla takapyörien äänii kuuluu eniten kun on pelkkä pelti eristämässä. Halvin ja toimivin on peltiin tiiviisti yhdistetty raskas massa. Sen aiheuttamat ongelmat on oma lukunsa. |
Sivu luotu: 01:11 (GMT +2). |