![]() |
Viikon huumori pläjäys (Rooverin hinta) ja miten 7paikkaisen Dvero voi olla 92e?
Laitoin oman Bemun tarpeettomana Nettiautoon ja tietysti näitä (hieman) ylihinnoiteltuja vaihdokkeja yritetään tarjota :D:D:D:D:D
Mutta lukekaan itse... mun päivän ainakin pelasti ykkössarjalaisen 300tdi Discoveryn hinnoittelu :D:rolleyes: .... (ja varsinkin mua henkilökohtaisesti shokeerasi tieto millä hinnalla näitä nykyisin saa jo netistä ) __________________________________________________ ____ VAIHTOEHDOTUS HARVINAISUUS HUOM: 7paik. pieniveroinen LAND ROVER DISCOVERY vm-99 (rek.98) 2.5 TD kats. 7.2013 aj. 260000km. iso huolto tehty 246000km kohdalla ja merkattu huoltokirjaan sekä vesipumppukin. Auto on harvinaisen hyvillä varusteilla, Navigaattori (jälkiasennus)3 tuumaa kosketunäytöllä scandinavian kartalla (katso kuva liitteenä) Ilmastointi, Vakionop.säädin, Autom.vaiht. Kauk.säät. keskuslukitus, Sähköpeilit, Sähköikkunat, Vetok.3500kg, Korinväriset aluvanteet, Penkinlämmittimet, lohkoläm. Ja sisätilapistoke Karjapuskuri (alkup. kuminen) vm-99 auto on rek. 98 ), Kahdet renkaat. Todella harvinainen kaikin puolin sitten katsastettu huomautuksitta. 7 paikainen pieniveroinen (dieselvero 92e vuodessa) pienivakuutuksinen(300e 0 bonus) esim. nyt maksetaan 105e vuosivakuutus, iso huolto suoritettu, Huoltokirja, Pienikulutus noin 8L/100km tankauksella aja yli 1000km. sitten VEROT ja SÄÄSTÖT Tavallisen Discoveryn maksut on 1212 e verotja 832e liik. vakuutus eli yli 2000eur yhteensä. Meidän Discovery: 92e dieselvero ja 315e liik. vakutus: 407e. yhteensä. vaihtoHinta 12800e. tavallisia Discovereita saa jo alle 10 tonnia netistä. __________________________________________________ _______ ... mutta asiaan... mikä on tällainen mahdollisuus rekata 7- paikkainen diesel maasturi 92e euron verolle vuodessa????:rolleyes: |
Ei mikään?
Penkit kannettu takas tupaan? Pyydä kuva otteesta. |
Se on henkilöauto-huoltoauto. Valtiolle, kunnille ja infraa rakentaville yrityksille mahdollinen automuoto kaikilla penkeillä ja henkilöauton nopeusrajoin, mutta pakun verolla. Siviilissä haluttuja ja harvinaisia. Olisit vaan huolinut vaihdossa! ;)
|
Tai sitten sopivan vuosimallin kaksikäyttöauto. Meidän firmalla on -97 940 Volvo, joka on uudesta asti ollu kaksikäyttöauto, niin siitä on tullu jopa verouudistuksen jälkeen pikkuverolla laput, vaikka otteessa lukee selvästi 5-paikkainen.
|
Lainaus:
|
matkailuauto? joskus oli joku sellaseks rekattu hdj myynnis ja oli kans halvoilla veroilla ja vakuutuksilla. ei onnistu kait enää nykyään muuttaa!
|
Lainaus:
Hodarin vaan kun rekkaa matkailuautoks tulee 80-lätkä persiiseen kun noissa ei vielä taida olla missään airbägiä? Absit sentään löytyy uudemmista... Jos toi disco olisi matkailuauoksi rekisteröity niin ei silläkään saa ajaa kun 100km/h |
Lainaus:
Tuon mukaan ei ainakaan ole mahdollista. |
Lainaus:
Lainaus:
|
eihän tuossa vaihtoja ehdottava edes valehtele yhtään, discoja saa netistäkin alle 10000€.... hyvällä säkää 2 tai 3 jopa...
|
Lainaus:
|
rekisteröity -98 ja kuvissa ykkössarjalainen ... :rolleyes: ja tosiaan kakkossarjaakin saa jo alle kympillä, näytti edullisin olevan 3900...
. . (tarkoitukseni ei ollut ketään osoittaa sormella ja ilkkua henkilökohtaisesti, siksi jätin kaikki tunnisteet ja kuvat pois, mutta koska mun mielestä tämän hinnoittelu, olkoon se sitten tehty tosissaan tai vedätysmielessä on aika huvittava , niin laitoin muillekin mahdollisuuden naurahtaa... ) |
Rinnastaisin tämän kyllä niihin Toyotan maastureihin,jotka on rekisteröity työkoneiksi.Jotkut luulee että ne on jollain tavalla erikoisia ja hintapyynnöt on sen takia 3-4 kertaisia vastaaviin normaaliautoihin nähden.Paras vastaan tullut vanhan BJ75 raadon hintapyyntö on ollut 10k€! :D:D
Olen kuullut kyllä ennenkin noista "tilastovirheistä",jotka on saatu katsastettua sellaiseksi miksi normaalisti ei onnistu. Esimerkkinä Dodge Pickup 44" renkailla pari vuotta sitten. ;) Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
KooPeen Disco-vaihdokki ei voi tuollainen olla, jossain on joku tehnyt jonkin virheen. Ehkä jäänyt kaksikäyttöauto-teksti otteelta pois tai sitten jotain muuta näpelöity päin p*rsettä. Tai on yks mahdollisuus, mutta silloin otteella kylläkin istumapaikat 2, mutta tilapäisistuimet 5:lle, eli kovat penkit (max. 50 mm paksut), joita sai muutoskatsastettua ennen 1.7.1999. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Matti hei matkailuautostahan tuli pikkasen uudempikin ohje eli tää http://www.trafi.fi/filebank/a/13867...symyksiin_.pdf
|
Lainaus:
”Jos ajoneuvo on katsottava rakennetun tai muutetun verosta välttymisen tarkoituksessa siten, että se rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan poikkeaa asianomaiseen ajoneuvojen luokkaan kuuluvien ajoneuvojen tavanomaisista ominaisuuksista, ajoneuvosta voidaan kantaa vero sen mukaan, mitä ajoneuvoryhmää ajoneuvon tai sen käytön on tosiasiallisesti katsottava vastaavan, vaikka ajoneuvo olisi sen luokittelun tai tämän lain säännösten nojalla verosta vapaa tai verotettu alemman verokannan mukaisesti.” |
Lainaus:
|
Voix tommonen disko olla kuorkki?:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kovasti näyttää Hiluksilta ;) Onkohan tuohon tarvinu tehä muuta ko paperihommia... Hinta oli muistaakseni jotain 60k € |
Niin näky olleen ja myytykkin... Kukahan ottaisi ja toisi J7 sarjan Cruisereita V8 dieselillä ja kuorkiksi rekattuna..Oisi se kumminkin muuta kuin hiluksi, ja Gee meseähän myydään myös kuorkkina.
|
tuo Discon leimaaminen perustuu juurikin loppuvuoteen -98, jolloin sai vielä ihan viimeiset "kovapenkkiset" pakut tehdyksi mistä tahansa farmarista tai pakettiautosta. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Ainoa kömmähdys lienee tullut kantavuuden laskemisessa ja istuinpaikkojen määrässä. Jos auto on ha, istuinpaikkaa kohden laskettava kantavuus on pienempi kuin pakussa ja siten Disco 1:sen kantavuuden ei pitäisi riittää 7 istuinpaikkaan pakunakaan vaan jää viiteen tai korkeintaan kuuteen. Joku on sitten vähän mokannut ja pitänyt kaikki istuinpaikat yhä jäljellä. Yhteen väliinhän näitä näki, että jostakin farmariVolvosta oli käytössä takana vaan yksi penkki kun kantavuus ei antanut neljänteen paikkaan enää periksi. Ja nämähän sitten on takautuvasti pikku hiljaa poistuneet, mutta nämä -98 ja ennen tehdyt "2+3" kovapenkkipakut on niitä vanhan lainsäädännön pakuja. Siis tuommonen Disco on tavallaan hintava ja arvonsa pitävä, joskaan ei nyt ihan reilun kympin arvoinen. Eihän se ikinä säästä hintaansa verojen muodossa ylihinnalla.... TT |
Lainaus:
|
No nyt rupes jo melkein kiinnostamaan.:D
|
Overdrivellä epäiltiin, että nuo hiluksit ois EU-tyypitetty uudestaan. Yksittäishyväksyttyjä?
Eikös ne Arctic Truckin vehkeetkin seilaa ensin Viroon ja sieltä sitten vasta Suomeen, kun muuten ei saa kilpiin halvalla?? |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Isällä on D2nen vm 99- TD5 5-paikkainen pehmeillä penkeillä oleva pakettiauto. Nopeusrajotus 100km/h ja vuotuinen dieselvero/käyttövero vain 80e edullisempi kun mun perushenkilömallissa joka on vuotta uudempi eli n:980e yhteensä. Isän auto ei ole kaksoiskäyttöauto jos joku epäilee. Otteessa lukee selvästi pakettiauto. Oisko tossa nettiauton diskossa tullut virhe kirjanpitäjällä trafin suunnassa?
Tosin onhan noita muitakin autoja pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla, kuten naapurin farmari volvo.. Aikanaan laittoi koirakalterin että sai pakettiautoksi pehmeillä penkeillä, sitten tuli lakiuudistus ja konttorilla annettiin ottaa kalteri pois ja edelleen mennään pehmeillä penkeillä ja pienellä verolla. ;) |
Voihan tuossa lukea ottessa 5-paikkainen ja autossa on paikallaan tavaratilan sivussa olevat lisäpenkit,jotka lisätty jälkeen päin tai katsuri ei niitä ole huomannut katsastuksessa kun ovat nostettuna seinälle.
Onhan vanhat STW Land Rover Serieksetkin yleensä 10 penkkisiä (3+3+2+2),mutta käytännössä vain 9 paikkaisia. Ja Englannissa taas jos on yhtenäiset penkit takaosaston sivuponttoneilla,niin saa 12-paikkaiseksi. :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja naapurin Volvon otteelta puuttuu kaksikäyttöauto-tieto otteelta tai sit pehmee penkki on ihan omalla luvalla. Yksinkertaistettuna pehmeillä takapenkeillä olevia pikkuveroisia pakettiautoja ei tässä maassa teoriassa voi olla! Jos on, niin joko papereissa tai autossa on virhe. |
No olihan tuossa joku pieni aikaväli missä nopeimmat kerkesi rekata farmit ym. takapenkillisiksi pakuiksi ja pikkuverolla. En muista vuotta enkä päivämääriä mutta joku lyhyt aika se oli.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Eli kaikki muutettiin Trafin toimesta automaattisesti. |
Mutta Matti eikös näistä truckmastersseista ollut joku trafin ohje tuon hyväksymisen suhteen :rolleyes: :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
JA lopputulos Kaksikäyttöauto vrt maastohenkilöauto : PALJON lisää veroja maahantuonnissa ja 100 km/h nopeusrajoitus! dsl vero ja käyttömaksu samoja, toki vakuutusmaksuissa taitaa/taisi säästää pikkasen... En tiedä miten on päättynyt, mutta silloin kun nuo kaksikäyttöautot alettiin veroittaa henkilöaton dsl verolla, minä en keksinyt muuta neuvoa, kun valittaa..... |
Selventäkääpäs vähän tyhmälle, että mitä muutoksia tollasessa hiluxissa pitää olla, että se on kuorma-auto? Onko ainoa kriteeri kokonaismassan saaminen yli 3500kg? Onko noissa truckmastereissa taka-akseli vaihdettu jostain järeemmästä pelistä olevaan, jotta kantavuutta on saatu tarpeeksi?
Mikäs estäisi vaihdattamasta johonkin tuonticruiseriin taka-akselia vaikka Suburbanista ja hakemalla siihen sitten yksittäishyväkyntää vaikka Veronkiertomasters -merkillä? |
Lainaus:
Lainaus:
|
Ei tuommoinen hilux, eikä edes escalade pohjainen Truck Masters ole mitään aidon Trekmasterin rinnalla. :D
http://3.bp.blogspot.com/-mkPH9_fKFH...0/DSCN2187.JPG Englantilainen firma muutti näitä oikealta ohjattavaksi, ja lätkäisi merkin nokalle. |
Lainaus:
tästä ollut paljon keskustelua palstalla, ja mitenhän se meni, jos hiluxi olisis työkone niin menikö se niin että siihen tupsahti jonkun näköinen nopeusrajoitus 50? ja autolla ei saa ajaa mitään huruajoa vaan suoraan työmaalle etc? vedoten -Matin- kirjoitukseen Eli kovin on ahtaat rajat, sallittua ilman polttoainemaksua (moottorityökoneesta ja auton alustalle rakennetusta työkoneesta 100 euroa päivältä): # työn tekeminen työalueella; # käyttötarkoituksesta johtuvat kuljetukset työalueella (kuljetukset itse työkoneella, ei perävaunulla); # siirtyminen työalueelta toiselle; # omien poltto- ja voiteluaineiden kuljetus; sekä # työkoneen huoltoon yms. liittyvät siirrot. forums.offipalsta.com/showthread.php?t=76769&highlight=ty%F6kone+l%F6p%F 6&page=1 |
Työkoneisiin liittyen onkos niitä rekkaveturi työkoneita vielä olemassa suomessa mitkä oli työkoneita max.nop. 50Kmh ja muuten normaali puolikkaan nuppi????
Ei rajoituksia käytössä vain nopeudessa? Verot traktorin luokkaa ja vakuutukset samoin :rolleyes: Vai onko tässä käynyt se legendaarinen suomalialainen idiotismin huipentuma et loppuun ajettuna stenalle :mad: harrastelijalle paras mahdollinen veturi :( |
Ne rekkaveturit on traktoreja,ainakin u.teräs turusta käyttää vielä noita.Taitaa Teräksen volvosta olla vaihdettu runkoa lukuunottamatta pariin kertaan kaikki,mut ei ole kauvaa aikaa kun viimeksi näin semmosen.
Niillä pahojen kielten mukaan on firman mottona : Laatukuljetuksia jo 100 vuotta- samalla kalustolla... Ei vaiskaan taitaa olla suomen niemellä niitä harvoja firmoja jotka ajaa omilla autoilla,ei pankin. |
Rauman UPM käyttää paperin kuljetukseen satamaan jotain 'ylipainoisia' yhdistelmiä, mitkä on nopeusrajoitettuja. Ei hajuakaan miksi ne on rekisteröity. Saattaisi nykyään saada ihan ilman rajoituksiakin, mutta hyöty olisi nolla, koska taajama-alueella ajelevat jokatapauksessa.
|
Itellä ois takana se, että ne sais seisoa kilvissä aina ja koko ajan, mut kun tarttee jotain kuskata niin tielle vaan, nukkumahyttinen kun ois niin ei haittais hitaampi taivallus nopeus :rolleyes:
Mitess saakos sellaista ahtaajaa kadulle kilpiin jossain oli juttua, et ne ois työkoneita kadulla ja valtavat ajorajoitteet tyyliin vain suljetulla alueella kärryperässä, muualla siirto lavetilla :confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja arvaas paljon sellainen maksaa jos sirkusfinlandialta tai sariolalta lähet sitä kyselemään :confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
No ei varmaankaan ne pirut kun tietää minkä arvoisia ne on, ettei tartte leimailla, maksella veroja ja saa se 15v vanhemmilta "karannut" nöösi ajaa T-kortilla täyttä kuormaa :rolleyes: Kiirehhän sirkuslaisilla ei ole kun suurimmat etapit taitaa olla 200km mitä ajetaan ja siellä päässä on kaikki valmiina kun laite kuljettajat saapuu Käsityksenä on et kuskit menee suoraan levolle ja "stage crew" kasaa vehkeet sit kuskit ajattaa/käyttää niitä laitteita kunnes karavaani taas lähtee |
Sivu luotu: 23:50 (GMT +2). |