Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119135)

lavanelikko 01.01.2014 17:11

Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 !
 
No onpa tääkis siitten tehty:cool: Edelleenkin kysymys niistä jarru osista... Haittaako tuo tervasray mitään junttureissa jossei putken päähän laita? Ja sitten toisaalta ruo Trailmasterin oranssin värikoodikin kiinostaisi;)

wuntzikka 01.01.2014 19:11

mitenkäs tuo lavan etusermin valmistaminen itse? miten helposti ne antaa todistuksen sen kestävyydestä?
minkälaisia materiaaleja (esim rautaputken koko, verkko?) kannattaa käyttää?

Nikuzai 01.01.2014 23:49

1 Liiteet
Pakko kysyä mikä ihme on juntturi :confused:



Ja tossa kuva mersun sermistä mikä kappaletavaralle tehtiin ja katsastuksessa hyväksyttiin

pee 01.01.2014 23:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1086228)
Pakko kysyä mikä ihme on juntturi :confused:


putkiliitin ...

Reetu 02.01.2014 00:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1086056)
mitenkäs tuo lavan etusermin valmistaminen itse? miten helposti ne antaa todistuksen sen kestävyydestä?
minkälaisia materiaaleja (esim rautaputken koko, verkko?) kannattaa käyttää?

Ketkä ne?

wuntzikka 02.01.2014 08:32

siis tarkoitina heitä jotka kirjoittaa todistuksia sermeistä. Tai yleensäkkään korirakenteista.
ainaski katsastusmies ohjasi minut pyytämään sermistä jonkin todistuksen paikalliselta korirakentajalta... Onko se nyt sitten lujuustodistus vai mikä...

sos 02.01.2014 08:52

riippuu ihan koritehtaasta/autojen varusteliasta miten helposti antaa nimen lappuun/todistuksen jotkut antaa, vilkaistuaan että seinä/sermi löytyy ja jotkut ei anna, kun itsetekemiinsä ja joitain siitä väliltä

sos 02.01.2014 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1086001)
No onpa tääkis siitten tehty:cool: Edelleenkin kysymys niistä jarru osista... Haittaako tuo tervasray mitään junttureissa jossei putken päähän laita? Ja sitten toisaalta ruo Trailmasterin oranssin värikoodikin kiinostaisi;)

ei pitäis haitata, kunhan ei pääse nesteen sekaan

pastirolli 02.01.2014 09:51

Onko suomi24:sen vakiokirjoittelijoita rekisteröitynyt offipalstalle?

Yhdyssanavirheet lisääntyneet huomattavasti.

Heguli 02.01.2014 11:24

Kuka lukee tuubakanava suomikaksnelosta :confused:

pastirolli 02.01.2014 16:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1086315)
Kuka lukee tuubakanava suomikaksnelosta :confused:

VonLeka ja kaikki yhdyssanaongelmaiset. :D

Bj Andy 02.01.2014 17:03

Mobiili laitteet aiheuttaa yhdys-sanavirheitä kaikkine ennakoivineen textin syöttöineen ja bugeineen...

Minkä ruoskan etusermi vaatii todisteluja?:confused:

sos 02.01.2014 17:14

minkävaan kuorma auton sermi ja luultavasti pakut myös

Nikuzai 02.01.2014 17:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1086429)
minkävaan kuorma auton sermi ja luultavasti pakut myös


Laitoin kuvan meidän entisestä kuljetus mersusta eikä siihen kait mitään todisteluja tartte, että sermiltä se näyttää

Jani E 02.01.2014 18:04

auttaako xenonballastin maadoitus radion kohinaan? toinen ballasti on muovissa kiinni...
huonossa paikkaa vaan puskurin sisällä...

wuntzikka 02.01.2014 18:09

korirakenteen muutos edessä, tulee otteeseen ilmeisesti "vaihtoehtoinen umpikori rakennemuutos" tms. niin sillä vaan kyselin etusermin vaativuutta, niin kuulemma pitää saada todistus/lausunto siitä sermistä että kestää.

vai menisikö sitä vaan pokkana leimalle ja olis ihan hiljaa koko sermistä...?

edit:
löytyi trafista jotain ku jaksoi etsiä.
"Kuormakorin kiinnityksen ajoneuvoon tulee ilman pysyviä muodonmuutoksia kestää liikenneministeriön päätöksessä 940/1982 säädetyt voimat, ks. 3 §."

"Kuormakorissa on oltava etupääty tai ajoneuvossa sitä vastaava ohjaamon suoja.
Kiinteän kuormakorin etupäädyn on oltava vähintään kuormatilan levyinen ja ohjaamon korkuinen. Etupäätyä vastaavan ohjaamon suojan on oltava vähintään ohjaamon korkuinen ja levyinen.
Etupäädyn ja ohjaamon suojan tulee murtumatta ja repeämättä kestää päädyn tai suojan alalle tasaisesti jakautunut eteenpäin suunnattu kuormitus, josta on säädetty liikenneministeriön päätöksessä 940/1982, ks. 6 §."

"Katsastuksessa esitettävä todistus
Ajoneuvon rekisteröintikatsastuksessa on esitettävä ajoneuvon pankkojen ja/tai kuormakorin valmistajan todistus siitä, että
kiinteän kuormakorin kiinnitys ajoneuvoon sekä vaihtokuormakorin kiinnityslaitteet täyttävät em. päätöksen lujuusvaatimukset
etupääty tai ohjaamon suoja täyttää sille asetetut lujuusvaatimukset"

"Vaihtoehtoisesti voidaan esittää todistus siitä, että ajoneuvo on kiinnityspistein varustetulla kuormakorilla varustettuna"

khonkonen 02.01.2014 22:01

Hyviä ideoita miten ja mistä rakentaisi "verhokiskot" autotalliin?

Pitäisi saada erotettua tallista osa autonpesun ajaksi tai rälläköidessä niin ajattelin pressua mikä liukuisi jossain kiskossa, mutta minkälaisessa?

Bj Andy 02.01.2014 22:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1086590)
Hyviä ideoita miten ja mistä rakentaisi "verhokiskot" autotalliin?

Pitäisi saada erotettua tallista osa autonpesun ajaksi tai rälläköidessä niin ajattelin pressua mikä liukuisi jossain kiskossa, mutta minkälaisessa?

No vaikka vaijerissa. Eli naputtelee purjerenkaita pressun yläreunaan ja se on siinä...

Tojo4wd 02.01.2014 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1086590)
Hyviä ideoita miten ja mistä rakentaisi "verhokiskot" autotalliin?

Pitäisi saada erotettua tallista osa autonpesun ajaksi tai rälläköidessä niin ajattelin pressua mikä liukuisi jossain kiskossa, mutta minkälaisessa?

Sitä on semmosta c-kiskoa mihin saa vielä laakeroidut verhon kiinnikkeet ja niitä on eri kokojakin.

Juippa 02.01.2014 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1086590)
Hyviä ideoita miten ja mistä rakentaisi "verhokiskot" autotalliin?

Pitäisi saada erotettua tallista osa autonpesun ajaksi tai rälläköidessä niin ajattelin pressua mikä liukuisi jossain kiskossa, mutta minkälaisessa?

Esim ikh:sta saa c-mallista kiskoa ja rullia siihen. Kisko kattoon ja rullia kiskoon johon kiinnität palamattomat verhosi.

Juippa 02.01.2014 23:00

Toyo4wd ehti näköjään jo vinkata...

pastirolli 03.01.2014 09:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1086423)
Mobiili laitteet aiheuttaa yhdys-sanavirheitä kaikkine ennakoivineen textin syöttöineen ja bugeineen...

Miksi ne sellaista aiheuttaa? En ole omassa puhelimessa huomannut moista ongelmaa.

JiiPee 03.01.2014 12:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1086454)
"Katsastuksessa esitettävä todistus
Ajoneuvon rekisteröintikatsastuksessa on esitettävä ajoneuvon pankkojen ja/tai kuormakorin valmistajan todistus siitä, että
kiinteän kuormakorin kiinnitys ajoneuvoon sekä vaihtokuormakorin kiinnityslaitteet täyttävät em. päätöksen lujuusvaatimukset
etupääty tai ohjaamon suoja täyttää sille asetetut lujuusvaatimukset"

"Vaihtoehtoisesti voidaan esittää todistus siitä, että ajoneuvo on kiinnityspistein varustetulla kuormakorilla varustettuna"

Koskeko todistuksen esittämisvaatimus myös muutoskatsastusta?

sos 03.01.2014 12:34

koskee jos käyttötarkoitus muuttuu, aikoinaan muuttivat kahdentoiminnon erikoisajoneuvon kuorma autoks ja silloin väliseinästä, joka ollut kyllä jo vuosia, ni piti rakenne/kestävyys todistus esittää
edit. nii ja ei mun mielestä turhin todistelun aihe, vaikka olis miten kestävän näköinen, tai paksusta tavarasta tehty, ni eivät ihan yksinkertaisimpia asioita laskea mitä voimia tulee esim 2,5m korkean sermin matkalle/ylös.
vastaava tulee esille, esin vinssipedeissä, kun on käytetty jotain 10-15mm petejä ja silti pettää, kun 3mm tavarakin riittää, kun tekee oikein ja vahvistukset oikeissa paikoissa

wuntzikka 03.01.2014 19:33

kyllä se minun ymmärykseni mukaan tarvitsee sen, vaikka avolava versioon löytyy sermi jo. mutta ei viitsi sitä silpoa jotta kävis katteen alle, ompahan sitten valmiina kun ottaa katteen pois...
vaikka ei nyt omassa käytössä ole tarvetta moiselle katteen kanssa, niin silti se pitää tehdä/teetättää ja laittaa leimalle. ja asiaa sen verran tiedustelleena katsurilta, niin ilmeisesti otteeseen tulee "vaihtoehtoinen korirakenne, umpikori". kun ei ole täysin kiinteä, vaan on irroitettava malli pulttikiinnityksellä. ilmeisesti asia olisi eri jos se olisi täysin kiinteä.

JiiPee 03.01.2014 20:09

Mitenkä sitten, jos se kuormatila ei olisi kiinteä, vaan vaihdettava tyyliin jalkalava tai vaihtolava? Onko silloinkin samat vaatimukset lujuuden osoittamisen kanssa? Tarkoitan sitä, että jos teen vaihtolava-autoon uuden lavan, niin onko esitettävä jokin laskelma sen etulaidan kestävyydestä...

sos 03.01.2014 20:17

lavoja ei tartte katsastaa, eli ei

Reetu 03.01.2014 20:30

Mie kirjoitin isäukon Chevyyn todistuksen vuonna 2000 tai 2001.

Silloin kelpasi konttorilla, en tiedä miten nykyisin.

Ei siinä mitään lujuuslaskelmia ollut.

Pyynnöstä todistin, että ajoneuvon xxxxxx kuormatilan etuseinä vastaa rakenteeltaan niiden ja näiden pykälien vaatimuksia, jotenkin siihen suuntaan runoilin.

Katsuri sano silloin, et kunhan etit jostain todistuksen seinästä, et täyttää pykälät. Mistään ei löytynyt syytä hylätä miun kirjoittama kuponki. Katsuri sai vastuun muutoksesta pois omilta harteiltaan...

Kevyt-KA oli kyseessä.

khonkonen 03.01.2014 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juippa (Viesti 1086621)
Esim ikh:sta saa c-mallista kiskoa ja rullia siihen. Kisko kattoon ja rullia kiskoon johon kiinnität palamattomat verhosi.

Kiitos hyvistä vinkeistä. Nyt on idea jo esillä, mutta ainakin nuo IKH:n tavarat liian kalliita mun kukkarolla. 9 euroa yhdestä verhon pitimestä... Tankoa tulis kuitenki 9-10 metriä ni vaikka metrin välein laittas ni alkaa tuleen hintaa...

Kukaan tehny ite jotain vastaavaa?

Vaijerikin hyvä idea, mut en hoksannu kertoa et pitäs saada kahdelle seinälle, eli 90 asteen kulmakin. Toki kahdella vaijerilla ja kahdella pressulla onnistuis seki...

wuntzikka 03.01.2014 22:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1086977)
Mie kirjoitin isäukon Chevyyn todistuksen vuonna 2000 tai 2001.

Silloin kelpasi konttorilla, en tiedä miten nykyisin.

Ei siinä mitään lujuuslaskelmia ollut.

Pyynnöstä todistin, että ajoneuvon xxxxxx kuormatilan etuseinä vastaa rakenteeltaan niiden ja näiden pykälien vaatimuksia, jotenkin siihen suuntaan runoilin.

Katsuri sano silloin, et kunhan etit jostain todistuksen seinästä, et täyttää pykälät. Mistään ei löytynyt syytä hylätä miun kirjoittama kuponki. Katsuri sai vastuun muutoksesta pois omilta harteiltaan...

Kevyt-KA oli kyseessä.

no juu, tuurilla menee noin. mutta paikassa jossa ajattelin katsastaa, niin kysäisin sieltä vain tätä asiaa. trafin ohjeiden mukaan pitää olla lujuus laskelma yksityishenkilön tehdessä todistus.
tässä asiassa taas eri katsurit päästä läpi jokainen tavallaan, trafin ja katsastuspaikan (jossa ajattelin katsastaa + muutoskatsastaa) ohjeilla mennään. voihan se olla, että jos toiseöta konttorilta käy kysyy, niin tuleee toiset ohjeet

Reetu 03.01.2014 22:43

Trafin ohjeet tuppaa itel ain aiheuttamaan kapinahenkeä.

Tuppaavat pikkusieluiset virkamiehet asettamaan itsensä välillä lain yläpuolelle...

Ei tuokaan siis käytännössä mennyt noin tiivistetyn sujuvasti, piti ihan direktiivitasolla lakia lukea.
Mutta niinhän se aina menee, kun jonkun instanssin sisäisiä ohjeita alkaa sohimaan.

Danlig 04.01.2014 15:16

Onko kenelläkään tietoa missä sijaitsee w124 mersussa keskuslukituksen rele? Meinaan mikä avaimeen (pitäisi) reagoi. Onko jollain jopa kuvaa?

Nikuzai 04.01.2014 17:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1086916)
kyllä se minun ymmärykseni mukaan tarvitsee sen, vaikka avolava versioon löytyy sermi jo. mutta ei viitsi sitä silpoa jotta kävis katteen alle, ompahan sitten valmiina kun ottaa katteen pois...
vaikka ei nyt omassa käytössä ole tarvetta moiselle katteen kanssa, niin silti se pitää tehdä/teetättää ja laittaa leimalle. ja asiaa sen verran tiedustelleena katsurilta, niin ilmeisesti otteeseen tulee "vaihtoehtoinen korirakenne, umpikori". kun ei ole täysin kiinteä, vaan on irroitettava malli pulttikiinnityksellä. ilmeisesti asia olisi eri jos se olisi täysin kiinteä.


Pultti kiinnitys ei vaan tainnut olla irroitettava, sitäkin on jossain puitu, että on kiinteä rakenne jossei irtoa työkaluitta

Eli jakarilla irti on kiinteä




Mutta olen mennyt jo sekaisin koko asiassa eli oletko vaihtamassa pick-up;iin umpikonttia etkä sen etuseinää saa katsastettua vai oletko asentamassa umpikoppia ja hytin ja kopin väliin laittamassa sermiä vai oletko tekemässä flatbed;iä ja sen eteen tekemässä sermiä :confused:

hj 60/61 04.01.2014 17:32

Miks offipaita.fi:stä ostetussa HJ-hupparissa ei oo hioissa "4X4 offroad" painatuksia...:confused::confused: Tilasin likalle sellaisen synttärilahjaksi (koko 128), ja heti se hokas, et ei oo samanlainen, ku iskällä...:D:eek::cool::rolleyes::D

wuntzikka 04.01.2014 18:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1087304)
Pultti kiinnitys ei vaan tainnut olla irroitettava, sitäkin on jossain puitu, että on kiinteä rakenne jossei irtoa työkaluitta

Eli jakarilla irti on kiinteä




Mutta olen mennyt jo sekaisin koko asiassa eli oletko vaihtamassa pick-up;iin umpikonttia etkä sen etuseinää saa katsastettua vai oletko asentamassa umpikoppia ja hytin ja kopin väliin laittamassa sermiä vai oletko tekemässä flatbed;iä ja sen eteen tekemässä sermiä :confused:

no katsuri meinas, että se kate tuskin on mulla kiinteä. no eihän se ole ku 5min homma kun on irti ja 4 pulttia. toisen mielestä kiinteä, toisen mielestä ei ole. tiedä sitten...
kate lavalle, sinne sermi ohjaamon takaikkunan taakse <-- muutos otteeseen, "vaihtoehtoinen korirakenne" on tulossa

Nikuzai 05.01.2014 00:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1087344)
no katsuri meinas, että se kate tuskin on mulla kiinteä. no eihän se ole ku 5min homma kun on irti ja 4 pulttia. toisen mielestä kiinteä, toisen mielestä ei ole. tiedä sitten...
kate lavalle, sinne sermi ohjaamon takaikkunan taakse <-- muutos otteeseen, "vaihtoehtoinen korirakenne" on tulossa


Eli olet vaihtamassa alkuperäistä ikkunan korkeudella olevaa kaarta pois ja laittamassa katteen lavalle :confused:


Laita pari kuvaa mitä olet tekemässä niin tälläinenkin kuin minä ymmärtää :D

wuntzikka 05.01.2014 08:36

no miten tuota ei voi ymmärtää...

kevyt kuorma-auto, ollut tähän asti avolavana--> nyt kovamuovikate tulee lavan päälle, alkuperäistä avolava versiossa ollutta sermiä en viitsi alkaa silpomaan sopivaksi katteen kanssa kun käy sitten suoraan paikalleen jos ottaa katteen pois. joten tulee uusi sermi, johon tarvitsee hakea nimi paperiin kestävyydestä.

ja kate muutoskatsastettava sekä leimalle löydyttävä sermin kestävyydestä todistus korirakentajalta.

Nikuzai 05.01.2014 09:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1087604)
no miten tuota ei voi ymmärtää...

kevyt kuorma-auto, ollut tähän asti avolavana--> nyt kovamuovikate tulee lavan päälle, alkuperäistä avolava versiossa ollutta sermiä en viitsi alkaa silpomaan sopivaksi katteen kanssa kun käy sitten suoraan paikalleen jos ottaa katteen pois. joten tulee uusi sermi, johon tarvitsee hakea nimi paperiin kestävyydestä.

ja kate muutoskatsastettava sekä leimalle löydyttävä sermin kestävyydestä todistus korirakentajalta.



Aaaa eli olet vaihtamassa sermiä.

Tee uusi sermi samoilla tai jos haluat niin suuremmilla vahvuuksilla kuin edellinen ja vaihda konttoria :)

Reetu 05.01.2014 09:39

Teetkö ite sen sermin, vai teetätkö?

jubet 05.01.2014 12:36

Mistä Lahden seudulla myydään teräksiä. Levyä ja palkkeja?

wuntzikka 05.01.2014 16:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1087628)
Teetkö ite sen sermin, vai teetätkö?

teetätän ja saan samaa kautta todistuksen kestävyydestä.

Pafo 05.01.2014 22:37

Takaveto Wrankku? :eek: http://www.nettiauto.com/jeep/wrangler/6128650 Evoluutio menny pahasti pielessä jossain??? :confused:

Jjurva 05.01.2014 22:54

Miksi perälautanostimisa on semmoset heijastinläpät/kumiläpät?

JJo 05.01.2014 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 1088060)
Miksi perälautanostimisa on semmoset heijastinläpät/kumiläpät?

Oisko sen takia, että kun lasket nostimen alas ne heijastinläpät roikkuu kätevästi alaspäin ja joku satunnainen kulkijä jättää törmäämättä siihen nostimeen

MiKo 05.01.2014 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 1088060)
Miksi perälautanostimisa on semmoset heijastinläpät/kumiläpät?

Niillä siirretään vastuu sille joka siihen päättää törmätä kun lauta käännetty auki.

BJ-40/76 05.01.2014 23:51

Noita arkipäivän raskaan kaluston luun murskaajia on muitakin...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 1088060)
Miksi perälautanostimisa on semmoset heijastinläpät/kumiläpät?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1088062)
Niillä siirretään vastuu sille joka siihen päättää törmätä kun lauta käännetty auki.

Siis -Mikon- kommentissa lienee kirjoitusvirhe; ei vastuu.. , vaan vastuuta....

Mutta joskus tuntuu, että jotkut jakeluauton kuskit eivät ole sisäistänyt sitä vaaramomenttia, mikä tuosta vaakatasoisesta "giljotiinista" aikeutuu; itse olen kerran meinannut ajaa polkupyörällä porttikongissa olevan kalja-auton perälautaan sivusta päin:eek: toki eihän tuossa nimenomaisella jalkakäytävällä saisi ajaa polkupyörällä:cool:

Jollain säädöksellä pitäis nuo puutavarakuormaimet kanssa saada paremmin merkittyä, silloin kun ne ei ole auton perässä, vaan sojottaa tapit Tanassa juurikin nenän korkeudella, ja vielä tormäävän auton kuskille ja vänkärille omat.... niihinkin olen meinannut tormätä vt-20 P-paikalla, oli pikkasen liukas tuo tienvarressa oleva levitys.... (kävi mielessä, että josko olis pikkasen laskenut noita tappeja alemmas.... mutta en viitsinyt öljytä tuota jäätikköä)

33SD 05.01.2014 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Danlig (Viesti 1087259)
Onko kenelläkään tietoa missä sijaitsee w124 mersussa keskuslukituksen rele? Meinaan mikä avaimeen (pitäisi) reagoi. Onko jollain jopa kuvaa?

Keskuslukon pumppu on ainakin takapenkin alla, mutta onko siellä relettä, sitä en muista.

lavanelikko 06.01.2014 01:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1088103)
Siis -Mikon- kommentissa lienee kirjoitusvirhe; ei vastuu.. , vaan vastuuta....

Mutta joskus tuntuu, että jotkut jakeluauton kuskit eivät ole sisäistänyt sitä vaaramomenttia, mikä tuosta vaakatasoisesta "giljotiinista" aikeutuu; itse olen kerran meinannut ajaa polkupyörällä porttikongissa olevan kalja-auton perälautaan sivusta päin:eek: toki eihän tuossa nimenomaisella jalkakäytävällä saisi ajaa polkupyörällä:cool:

Jollain säädöksellä pitäis nuo puutavarakuormaimet kanssa saada paremmin merkittyä, silloin kun ne ei ole auton perässä, vaan sojottaa tapit Tanassa juurikin nenän korkeudella, ja vielä tormäävän auton kuskille ja vänkärille omat.... niihinkin olen meinannut tormätä vt-20 P-paikalla, oli pikkasen liukas tuo tienvarressa oleva levitys.... (kävi mielessä, että josko olis pikkasen laskenut noita tappeja alemmas.... mutta en viitsinyt öljytä tuota jäätikköä)

Tässäpä tämä hauskuus onkin... Kumpaa syytetään; ammattiautoilijaa, jolla on kaikki tarpeelliset huomiovarusteeet paikoillaan vaiko "sivullista" millä-tahansa-likkujaa, joka ottaa osumaa tohon perälautaan:confused: Väittäsin, että usein miten syytetään perälautaa tapahtuneesta:rolleyes:

BJ-40/76 06.01.2014 02:29

Vähän ulkona topiikista/aiheesta...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1088145)
Tässäpä tämä hauskuus onkin... Kumpaa syytetään; ammattiautoilijaa, jolla on kaikki tarpeelliset huomiovarusteeet paikoillaan vaiko "sivullista" millä-tahansa-likkujaa, joka ottaa osumaa tohon perälautaan:confused: Väittäsin, että usein miten syytetään perälautaa tapahtuneesta:rolleyes:

Siis suomessa on käsittääkeseni otettu oikeudessa tapa, että "Jokaista" muistutetaan asiasta, siis kun iso vahinko tapahtuu, niin uhri on saanut oman muistutuksensa osittain "kävi kipeää"- mallia, ja noita "jotka on (palaan myöhemmin) vain "vähän syyllisiä" rangaistaan "vain" sakoilla, tai jopa ehdollisella... Siis käsittääkseni "jokainen" joka olisi voinut menettelyllään... (karrikoidusti sanottu, tarkoituksella vrt. jenkkilä)

Siis suomessa Suuri Pomo Voi saada tuomion siitä, että joku alihankkijan duunari tappaa itsensä rikkomalla useita perussääntöjä!
Siis Iso pomo on rekrytoinut(tai antanut jatkaa työssään) pomon, joka on esimies pomolle, joka on on kilpailuttanut urakan, jonka pomo on (muistaakseni päästänyt työporukan ryhmän johtajan mukana) ja yksi näistä duunareista kuoli ajettuaan suurjännitelinjaan tehdasalueella em. mukaan rikottua sääntöjä.

Tuo ulkomuistista, aikaa on muutama vuosi....

Ja jos oltas jenkkilässä; niin jos joku kännikala narkkari, millä olisi PALJON rahaa, kävelisi esim. k.o takalautanostimeen, ja kopsahtas kenttään; 5 asianajajaa vaatisi liikennöitsijää tuomiolle murhan yrityksestä, ja koska k.o takalautanosturia on käytetty jo 10v 20 autossa ilman ongelmia, niin asia voitas sopia; 50 miljoonaa taalaa; josta 99.9 prosenttia asianajajille....

p.s puolituttu ajoi bussipysäkin ohi taajama-alueella, ja bussin edestä juoksi lapsi eteen, joka jäi alle.... ja loppujen lupuksi sai tuomion, olikohan liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja sakkoja sen verran, että lähes jokaisessa ohituksessa minä saisin saman....

Siis Suomessa yritetään ajaa tuota turvallisuuskulttuuria Ylhäältä päin...

ssuvik 06.01.2014 02:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1088160)
Siis suomessa on käsittääkeseni otettu oikeudessa tapa, että "Jokaista" muistutetaan asiasta, siis kun iso vahinko tapahtuu, niin uhri on saanut oman muistutuksensa osittain "kävi kipeää"- mallia, ja noita "jotka on (palaan myöhemmin) vain "vähän syyllisiä" rangaistaan "vain" sakoilla, tai jopa ehdollisella... Siis käsittääkseni "jokainen" joka olisi voinut menettelyllään... (karrikoidusti sanottu, tarkoituksella vrt. jenkkilä)

Siis suomessa Suuri Pomo Voi saada tuomion siitä, että joku alihankkijan duunari tappaa itsensä rikkomalla useita perussääntöjä!
Siis Iso pomo on rekrytoinut(tai antanut jatkaa työssään) pomon, joka on esimies pomolle, joka on on kilpailuttanut urakan, jonka pomo on (muistaakseni päästänyt työporukan ryhmän johtajan mukana) ja yksi näistä duunareista kuoli ajettuaan suurjännitelinjaan tehdasalueella em. mukaan rikottua sääntöjä.

Tuo ulkomuistista, aikaa on muutama vuosi....

Ja jos oltas jenkkilässä; niin jos joku kännikala narkkari, millä olisi PALJON rahaa, kävelisi esim. k.o takalautanostimeen, ja kopsahtas kenttään; 5 asianajajaa vaatisi liikennöitsijää tuomiolle murhan yrityksestä, ja koska k.o takalautanosturia on käytetty jo 10v 20 autossa ilman ongelmia, niin asia voitas sopia; 50 miljoonaa taalaa; josta 99.9 prosenttia asianajajille....

p.s puolituttu ajoi bussipysäkin ohi taajama-alueella, ja bussin edestä juoksi lapsi eteen, joka jäi alle.... ja loppujen lupuksi sai tuomion, olikohan liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja sakkoja sen verran, että lähes jokaisessa ohituksessa minä saisin saman....

Siis Suomessa yritetään ajaa tuota turvallisuuskulttuuria Ylhäältä päin...

Tällaisessa neljäntoista promillen humalassa pitää sen verran avautua, että sulla on yleensä joku ihan ok pointti noissa jutuissa, mutta jumalauta että toi teikäläisen kirjoitustyyli on sekava. Pitää oikeen keskittyä, että saa jotain selvää.

Reetu 06.01.2014 04:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1088103)
Jollain säädöksellä pitäis nuo puutavarakuormaimet kanssa saada paremmin merkittyä, silloin kun ne ei ole auton perässä, vaan sojottaa tapit Tanassa juurikin nenän korkeudella, ja vielä tormäävän auton kuskille ja vänkärille omat.... niihinkin olen meinannut tormätä vt-20 P-paikalla, oli pikkasen liukas tuo tienvarressa oleva levitys.... (kävi mielessä, että josko olis pikkasen laskenut noita tappeja alemmas.... mutta en viitsinyt öljytä tuota jäätikköä)

Tää alkaa muistuttaa jo StoraEnson läheltäpiti-ilmoituksia...

ssuvik 06.01.2014 04:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1088174)
Tää alkaa muistuttaa jo StoraEnson läheltäpiti-ilmoituksia...

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Vittu mikä spontaani repeäminen seurasi tätä kommentia.

MiKo 06.01.2014 07:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1088174)
Tää alkaa muistuttaa jo StoraEnson läheltäpiti-ilmoituksia...

Ja tästä tuleekin mieleen joskus kesätöissä Ensolla Kalmarin kurottajaa ajaneena. Oli aikaa miettiä näitä "aloitteita". Mitä hullumman ehotuksen laitoit menemään jossa ei ollut enää omastakaan mielestä järjen hiventäkään, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä tipahti palkan päälle vielä aloitepalkkio. :D

Reetu 06.01.2014 08:22

Kaikkein hauskaa oli tehdä aloitteita, missä vittuili käytännössä jollekin mulkulle pikkujohtajalle...

Niistä ei kyllä palkkiot ropisseet.

Nikuzai 06.01.2014 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1088160)
Siis suomessa on käsittääkeseni otettu oikeudessa tapa, että "Jokaista" muistutetaan asiasta, siis kun iso vahinko tapahtuu, niin uhri on saanut oman muistutuksensa osittain "kävi kipeää"- mallia, ja noita "jotka on (palaan myöhemmin) vain "vähän syyllisiä" rangaistaan "vain" sakoilla, tai jopa ehdollisella... Siis käsittääkseni "jokainen" joka olisi voinut menettelyllään... (karrikoidusti sanottu, tarkoituksella vrt. jenkkilä)

Siis suomessa Suuri Pomo Voi saada tuomion siitä, että joku alihankkijan duunari tappaa itsensä rikkomalla useita perussääntöjä!
Siis Iso pomo on rekrytoinut(tai antanut jatkaa työssään) pomon, joka on esimies pomolle, joka on on kilpailuttanut urakan, jonka pomo on (muistaakseni päästänyt työporukan ryhmän johtajan mukana) ja yksi näistä duunareista kuoli ajettuaan suurjännitelinjaan tehdasalueella em. mukaan rikottua sääntöjä.

Tuo ulkomuistista, aikaa on muutama vuosi....

Ja jos oltas jenkkilässä; niin jos joku kännikala narkkari, millä olisi PALJON rahaa, kävelisi esim. k.o takalautanostimeen, ja kopsahtas kenttään; 5 asianajajaa vaatisi liikennöitsijää tuomiolle murhan yrityksestä, ja koska k.o takalautanosturia on käytetty jo 10v 20 autossa ilman ongelmia, niin asia voitas sopia; 50 miljoonaa taalaa; josta 99.9 prosenttia asianajajille....

p.s puolituttu ajoi bussipysäkin ohi taajama-alueella, ja bussin edestä juoksi lapsi eteen, joka jäi alle.... ja loppujen lupuksi sai tuomion, olikohan liikenneturvallisuuden vaarantaminen, ja sakkoja sen verran, että lähes jokaisessa ohituksessa minä saisin saman....

Siis Suomessa yritetään ajaa tuota turvallisuuskulttuuria Ylhäältä päin...



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1088163)
Tällaisessa neljäntoista promillen humalassa pitää sen verran avautua, että sulla on yleensä joku ihan ok pointti noissa jutuissa, mutta jumalauta että toi teikäläisen kirjoitustyyli on sekava. Pitää oikeen keskittyä, että saa jotain selvää.



Kannatetaan tätä lauseketta, en nimittäin oikeen sitä kuuluisaa punaista lankaa löytänyt puheen omaisesta BJ-40/76 kommentista :confused:


Vaikka se taisi olla, et rangaistaan kaikkia vähän ja sitä paikalle osunutta täysin asiaan liittymätöntä raskaan kuljettajaa rankimmin :eek:

wuntzikka 06.01.2014 12:51

mitäs kuluja tulee jos omistaa rekisteröidyn veneen ja trailerin?

vakuutus trailerille, veneen vakuutus myös, mahdollinen venepaikka, mitä muita?

Late_ 06.01.2014 13:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1088307)
mitäs kuluja tulee jos omistaa rekisteröidyn veneen ja trailerin?

vakuutus trailerille, veneen vakuutus myös, mahdollinen venepaikka, mitä muita?

Polttoaineet, remontit, eväät, kalastusluvat. Kaikki mitä keksit mutta noi mainitsemasi on ne oleellisimmat.

Millainen vene ja traileri haaveissa?

wuntzikka 06.01.2014 21:01

no juu, nuo polttoaineet, ruoka, kalastusluvat ja sen sellaset on kyllä mielessä jo käyneet.
ei ole vaan koskaan mitään soutuvenettä ihmeellisempää ollut, ja tässä meren lähettyvillä asuessa tuli mieleen veneen hankinta sekä ei ole karttunut tietoa veneen omistamisesta ja kuluista.

kalastusta tulisi harrastettua jossakin määrin, ei nyt ihan avomallia varmaan tule ostettua. sellanen jossa jonkulainen sadesuoja, ehkä mahdollisuus yöpymiseen (tietty hinta nousee siinä vaiheessa jos aikoo yöpyä veneessä)

GrapL 06.01.2014 23:03

Tekeekö mitään tollasella 93vuosmallin 2,5TD foortin transitilla?

Kävin tännää koeajolla, vaikkei mitää käyttöö ookkaa sille :D:D

Ois vua edullinen noihi nettihintoihi nähre. Toosi pienenpientä korjaustaha se vuatis mut teknisesti meleko moitteeton. 211tkm paukutettu, mut foorti ku on nii voi kyllä olla 311tkm tai 411tkm.. mut historian tiiän nii voisin pitää jopa mahdollisena tuota 211tkm.

Pörö 06.01.2014 23:10

Varaudu siihen että syöttöpumppu porsii n.250tkm kohdalla.. Ehkä ennen ehkä jälkeen... Paras hoito sille on että hommaa vanhan mallin pumpun vaijereineen ja kaasupolkimineen....

Jjurva 06.01.2014 23:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1088307)
mitäs kuluja tulee jos omistaa rekisteröidyn veneen ja trailerin?

vakuutus trailerille, veneen vakuutus myös, mahdollinen venepaikka, mitä muita?

Trailerin kaskovakuutus 2500kg kokonaismassan trailerille 120-150€
Venepaikka oulusa n.100€, sielä lienee vähä enempi?
Veneen rekisteröinti 30€ kun muutat ommii nimmii maistraatisa, ei vuosittaisia maksuja sen takia että vene rekisterisä(vielä, millo lie tullee verot venneisiinki?)
Sammuttimen tarkistuttaminen 10€
Vakkuutukset 150€/vuosi/n 10t€ vene?
Huollot teetätkö vai teetkö ite nii sen mukkaa hinta ja kaikki loput rahat mennee sitte bensaa :)

Siinäpä vähä hintaluokkia. Eli hyvin vähän jos vertaa autoon.

Repro 07.01.2014 02:25

Miksi vichy maksaa yhtä paljon kuin limonadit?:mad:

wuntzikka 07.01.2014 07:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 1088667)
Trailerin kaskovakuutus 2500kg kokonaismassan trailerille 120-150€
Venepaikka oulusa n.100€, sielä lienee vähä enempi?
Veneen rekisteröinti 30€ kun muutat ommii nimmii maistraatisa, ei vuosittaisia maksuja sen takia että vene rekisterisä(vielä, millo lie tullee verot venneisiinki?)
Sammuttimen tarkistuttaminen 10€
Vakkuutukset 150€/vuosi/n 10t€ vene?
Huollot teetätkö vai teetkö ite nii sen mukkaa hinta ja kaikki loput rahat mennee sitte bensaa :)

Siinäpä vähä hintaluokkia. Eli hyvin vähän jos vertaa autoon.


tänks, eli suht halpaa ajelua. tämä valoitti aika hyvin asiaa.
venepaikka turkulaiselle turussa oli jotain luokkaa 350€, riippuen tietty laiturista sekä rannasta. perärutkun huollot teen varmaan itse minkä osaan/pystyn, lasikuitua osaan laittaa, joten siinäpä ne huollot. varustelua täytyy sitten katsoa, esim verhoilu...

sos 07.01.2014 08:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1088711)
Miksi vichy maksaa yhtä paljon kuin limonadit?:mad:

vichyn vielä jotenki ymmärtää, mutta kun vesi maksaa enemmän

Nikuzai 07.01.2014 08:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1088738)
vichyn vielä jotenki ymmärtää, mutta kun vesi maksaa enemmän


Niin, mutta onhan se pitänyt espanjan alangoilta vuori purosta hakea ja pullottaa

Jossain oli tutkittu pullo vesien laatuja ja todettu ne normit täyttäviksi :) ainoo et suomalainen vesijohto vesi omaa tiukemmat samat normit :eek:

Ja sit vielä kuinka hyvin se pullotus kone pestään kun puhdasta vettähän sillä pullotetaan :rolleyes:

wikke 07.01.2014 12:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1088711)
Miksi vichy maksaa yhtä paljon kuin limonadit?:mad:

Sitä verotetaan kuten limppareita.

Reetu 07.01.2014 15:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1088824)
Sitä verotetaan kuten limppareita.

No reilusti haittaveroa limsan sokerille sun muille, niin saadaan vichy suhteessa halvemmaksi... :D

Ambula 07.01.2014 18:06

Pitäiskö myydä BJ40..

Useampana iltana, synkkinä hetkinä, olen miettinyt, että pitäisikö luopua tosta "projektista" Lainausmerkeissä siksi, että on ihan ajokuntoinen, ei vaan leimattu.

Leimalla jäis kuulemma kiinni vaan jarruista, toinen takajarru ja käkkäri ei pidä.

Ei vuoda nesteitä, lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla. Korissa tietty olisi peltisepälle hommia, mutta ei mitään älyttömiä.

Ei ole vain pätkääkään tuota peltikokemusta, eikä aikakaan tunnu riittävän. Nyt vajaan vuoden tota suunnitellu jo..

Rahalle olis käyttöä, mutta kaikkeen humpuukiin se kuitenkin menis..

Tämmösiä pohdintoja..

wuntzikka 07.01.2014 18:44

minkä korkuinen on 20L kaasupullo? tarkoittaen hitsaukseen sopivaa pulloa...

ja että minkä verran tuommosella turaa?

Mutis 07.01.2014 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1088711)
Miksi vichy maksaa yhtä paljon kuin limonadit?:mad:

Jaa-a, mutta olen ihan tyytyväinen, että autot ei kulje vichyn voimalla.

kellukka 07.01.2014 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ambula (Viesti 1088949)
Pitäiskö myydä BJ40..

Useampana iltana, synkkinä hetkinä, olen miettinyt, että pitäisikö luopua tosta "projektista" Lainausmerkeissä siksi, että on ihan ajokuntoinen, ei vaan leimattu.

Leimalla jäis kuulemma kiinni vaan jarruista, toinen takajarru ja käkkäri ei pidä.

Ei vuoda nesteitä, lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla. Korissa tietty olisi peltisepälle hommia, mutta ei mitään älyttömiä.

Ei ole vain pätkääkään tuota peltikokemusta, eikä aikakaan tunnu riittävän. Nyt vajaan vuoden tota suunnitellu jo..

Rahalle olis käyttöä, mutta kaikkeen humpuukiin se kuitenkin menis..

Tämmösiä pohdintoja..

Nyt pois ne synkät ajatukset!:eek: Tai sit myyt mulle halavalla!:D

wikke 07.01.2014 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1088883)
No reilusti haittaveroa limsan sokerille sun muille, niin saadaan vichy suhteessa halvemmaksi... :D

Arvaappa miksi sitä kuplavettä verotetaan?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Makeisvero

No niinpä...

Nikuzai 08.01.2014 00:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1089043)
Arvaappa miksi sitä kuplavettä verotetaan?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Makeisvero

No niinpä...



Tossakin oli juttua et hammaslääkäri liitto vaati makeisveroa karkin kulutuksen nousun vuoksi, muttei varmaan tullut mieleet et josko ne karkitkin ois kehittynyt sitten vuoden -85 :confused:

Niin ja jossain oli tehty tutkimus, et karkin kulutus ei ole noussut eikä kauppa laskut suurentunut, eli jotain terveellistä jätetään pois jotta saadaan karkkia

Ambula 08.01.2014 08:59

Karkki pussien koot on paisunu ihan mielenvikasiks.. 90 luvun alku puolella muistan, kun dumle pussissa oli noin 13-15 karkkia. Nykyään on pelkkiä super mega jätti pusseja, eli pakko ostaa hirvee mälli kerralla, vaikka haluis vaan vähän..

MiKo 08.01.2014 09:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ambula (Viesti 1089255)
Karkki pussien koot on paisunu ihan mielenvikasiks.. 90 luvun alku puolella muistan, kun dumle pussissa oli noin 13-15 karkkia. Nykyään on pelkkiä super mega jätti pusseja, eli pakko ostaa hirvee mälli kerralla, vaikka haluis vaan vähän..

No ei tuokaan nyt aivan piä paikkaansa, on siellä makeishyllyllä niitä pienempiäki pusseja ku kattoo vaan. Hinta vissiin vaan sama niin arvaahan sen kumman ottaa. :D

wikke 08.01.2014 10:33

Itseasiassa namipussien suuri koko ei niinkään harmita, karkit kun säilyy hyvin avattunakin. Tai siis säilyisi jos niitä ei söisi. Mutta pottulastuissa vituttaa megajättisuperjätesäkit. Kuka hemmetti tempasee yhdeltä istumalta liki puoli kiloa perunalastuja naamariinsa? Seuraavana viikonloppuna kun sitten seuraavan kerran parkkeeraa töllön eteen, on ne avatussa pussissa viikon aikaansa viettäneet lastut aika härskin makuisia.

Juippa 08.01.2014 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1089284)
Itseasiassa namipussien suuri koko ei niinkään harmita, karkit kun säilyy hyvin avattunakin. Tai siis säilyisi jos niitä ei söisi. Mutta pottulastuissa vituttaa megajättisuperjätesäkit. Kuka hemmetti tempasee yhdeltä istumalta liki puoli kiloa perunalastuja naamariinsa? Seuraavana viikonloppuna kun sitten seuraavan kerran parkkeeraa töllön eteen, on ne avatussa pussissa viikon aikaansa viettäneet lastut aika härskin makuisia.

Saahan noita pottulastupusseja pienempinä nykyään ku ennen!

Jjurva 08.01.2014 17:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1088968)
minkä korkuinen on 20L kaasupullo? tarkoittaen hitsaukseen sopivaa pulloa...

ja että minkä verran tuommosella turaa?

Vyötärölle asti ja jos tarkemmin pittää määritellä niin 10cm liia korkia ettei sovi pittuussuunnasa suoraan WJ Jeepin takakonttii :) Reilu metrin ehkä. Ja se on 20kg pullo.

Riippuu millä hitsaa ja mitä. Tigillä alumiinia nii meni ehkä 8 tuommosta pulloa ku teki vennee.

AlluK 08.01.2014 19:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1089284)
Kuka hemmetti tempasee yhdeltä istumalta liki puoli kiloa perunalastuja naamariinsa?

On kuulemma olemassa myös sosiaalisia ihmisiä jotka saattavat jakaa tuon nautinnon ;)

Nikuzai 08.01.2014 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1089284)
Itseasiassa namipussien suuri koko ei niinkään harmita, karkit kun säilyy hyvin avattunakin. Tai siis säilyisi jos niitä ei söisi. Mutta pottulastuissa vituttaa megajättisuperjätesäkit. Kuka hemmetti tempasee yhdeltä istumalta liki puoli kiloa perunalastuja naamariinsa? Seuraavana viikonloppuna kun sitten seuraavan kerran parkkeeraa töllön eteen, on ne avatussa pussissa viikon aikaansa viettäneet lastut aika härskin makuisia.


Pussin sulkijaa suosittelen kokeilemaan tai voi olla et nippari löytyy helpommin :)

Pyöräytät sen pussin suun tiukaksi pötkyläksi ja sen ympärille nippari sit 180 asteen kulma ja molempien pötkylän osien päälle nippari luulisi pysyvän viikonloppuun asti kuivana :cool:

wuntzikka 08.01.2014 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1089284)
Itseasiassa namipussien suuri koko ei niinkään harmita, karkit kun säilyy hyvin avattunakin. Tai siis säilyisi jos niitä ei söisi. Mutta pottulastuissa vituttaa megajättisuperjätesäkit. Kuka hemmetti tempasee yhdeltä istumalta liki puoli kiloa perunalastuja naamariinsa? Seuraavana viikonloppuna kun sitten seuraavan kerran parkkeeraa töllön eteen, on ne avatussa pussissa viikon aikaansa viettäneet lastut aika härskin makuisia.

mutta jotkin karkit kovettuu jos ne pyörii miten pitkään pussin pohjalla, ei tietty kaikki mallit mutta kuitenkin.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jjurva (Viesti 1089390)
Vyötärölle asti ja jos tarkemmin pittää määritellä niin 10cm liia korkia ettei sovi pittuussuunnasa suoraan WJ Jeepin takakonttii :) Reilu metrin ehkä. Ja se on 20kg pullo.

tämä taas valaisi asiaa, kiitoksia tiedon jaosta :)

wikke 08.01.2014 20:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1089442)
On kuulemma olemassa myös sosiaalisia ihmisiä jotka saattavat jakaa tuon nautinnon ;)

Juuh, mutta jos emännyyden kanssa sallii itselleen sen muutaman tunnin hyödytöntä perseen levitystä sohvalla kainalokkain kera muutaman sipsin, niin tuntuu aika ankealta sitä varten kutsua apujoukkoja.

Juipalle: Joo, automaateista tahi Ärrältä. Meinasin että marketeissa tuppaa olemaan tyyliin minimi 350g tai sitten jotain pervomaustettuja.

Nikuzain vinkki vaan ei toimi kun eltaantunut maku tulee viikossa vaikka olisi minigrip pussissa ja jääkaapin vihanneslokerossa. Kokeiltu sekin. Toki laatikko ölppää tai edes puoli auttaa maku (raksumis) nautintoa, mutta jos aamusta ajoa tai töitä.

Pikku suolaisen himoon jyrsinyt kurrena pistaasipähkinöitä, säilyvät hyvin, mutta kieli tulee kipeäksi kun tulee lussutettua/imeskeltyä kuoretkin...

Nikuzai 09.01.2014 00:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1089478)
Nikuzain vinkki vaan ei toimi kun eltaantunut maku tulee viikossa vaikka olisi minigrip pussissa ja jääkaapin vihanneslokerossa. Kokeiltu sekin. Toki laatikko ölppää tai edes puoli auttaa maku (raksumis) nautintoa, mutta jos aamusta ajoa tai töitä.


Mites jos ei päästäisi ilmaa lainkaan siihen syömättömään osaan?

alumiini kulmaa ja kahdet lukko pihdit
ravistelee sipsit pussin päätyihin latat sisäkkäin pussin keskelle ja pihdeillä kiinni sit syötävästä päästä auki ja lastut kulhoon taittelee sen tyhjennetyn päädyn ja siihen vielä parit lukkopihdit kiinni niin luulisi olevan alkuperäisessä ilmastossaan jos vielä onnistuu puristamaan pussin sisäilman sinne lukittavalle puolelle ja pikku paino päälle niin paineistamalla pysyisi huoneilma poissa.

Lukkopihdeiksi käy varmaan "honkkarin" 4kpl lajitelma


Tai sitten vaan ostaa niitä kahden käden pusseja tai vie töihin mennessä tuliaisiksi :)

-Jarkko- 09.01.2014 00:43

Pitäisköhän tuo "Timi" kutsua kokeilemaan FOFFia tänne Suomeen?
...et onks siin siu putkihäkis mitää vetoi...:rolleyes:
http://www.youtube.com/watch?v=o-MEfIWqizw

Nikuzai 09.01.2014 01:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1089613)
Pitäisköhän tuo "Timi" kutsua kokeilemaan FOFFia tänne Suomeen?
...et onks siin siu putkihäkis mitää vetoi...:rolleyes:
http://www.youtube.com/watch?v=o-MEfIWqizw




Epelin ilmettä kun kattoo ton backflipin aikana niin taitaa tarkoituksella sen tehdä :eek:

Mut on se ilmeisesti tarkoituksen mukainen tollannen hämähäkkiverkko turvakaaritus

wikke 09.01.2014 08:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1089603)
Mites jos ei päästäisi ilmaa lainkaan siihen syömättömään osaan?

alumiini kulmaa ja kahdet lukko pihdit
ravistelee sipsit pussin päätyihin latat sisäkkäin pussin keskelle ja pihdeillä kiinni sit syötävästä päästä auki ja lastut kulhoon taittelee sen tyhjennetyn päädyn ja siihen vielä parit lukkopihdit kiinni niin luulisi olevan alkuperäisessä ilmastossaan jos vielä onnistuu puristamaan pussin sisäilman sinne lukittavalle puolelle ja pikku paino päälle niin paineistamalla pysyisi huoneilma poissa.

Lukkopihdeiksi käy varmaan "honkkarin" 4kpl lajitelma


Tai sitten vaan ostaa niitä kahden käden pusseja tai vie töihin mennessä tuliaisiksi :)

Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta toteutus lienee hankalampaa kun nuo pussit tuppaavat olemaan kovin turpeita. Toisekseen lukkopihti & kulmarauta viritelmät nami/raksukaapissa ei niin hirveän näppärältä ajatukselta tunnu jos useampikin pussi.

Nooh, ehkäpä näin pienen ongelman kanssa joten kuten kykenee elämään, tai sitten tosiaan ronttaa pussin puolikkaat duuniin kahvipöytään liikakilojensa kanssa kamppailevien kiusaukseksi...

Late 10.01.2014 15:16

Kannattaisiko tuo Jeeppi käydä ostamassa?
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/6131755
Mieli kyllä tekisi....

0ltzi 10.01.2014 17:49

Paljonko painaa scanian etuakseli?

Reetu 10.01.2014 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1090152)
Paljonko painaa scanian etuakseli?

Tuohonhan on yhtä helppo vastata, kuin kysymykseen kuinka paljon painaa scania...

Oisko tarkempaa tietoa akselista? Kuin tarkka paino pitää tietää?

0ltzi 10.01.2014 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1090164)
Tuohonhan on yhtä helppo vastata, kuin kysymykseen kuinka paljon painaa scania...

Oisko tarkempaa tietoa akselista? Kuin tarkka paino pitää tietää?

Iha joku 3 akselinen 4 koneinen 80 luvulta. Sen verra et uskaltaako sen henkilöauton pikku peräkärryllä hakee..

jubet 10.01.2014 20:17

On suomen laki ihmeellinen. Tuttu toi betonipumin saksasta. Auto oli ollut serbiassa tai jossain sillä suunnalla, tullut saksaan vaihtoautona. Vm2006 euro3. Saksassa seiso 2vuotta nyt tuli suomeen. Auto rekisteröitiin saksaan tuossa välissä ilman ongelmaa. Nyt ei saa suomeen rekisteröityä, kun on euro3. Euro4 saisi rekisteröityä. Nyt Veholla selvityksessä, onko niillä ollut "häntälupia" ja saisi sitä kautta rekisteriin. Jos lupia ei löydy, niin joutuu vaihtaan euro4 moottorin tai koko alustan. Onko muilla tullut vastaan? Eniten ihmetytti kun saksaan saatu rekisteröityä mutta suomeen ei?

Reetu 10.01.2014 21:17

Tuliskos tuos mitään ongelmia, jos rekkais Saksaan suomalaisen firman nimiin, ja ajas normaalisti? Katastuttaa tietty Saksas.

mp 10.01.2014 22:56

Siis,ymmärsinkö oikein että eu-alueella rekisterissä ollut k-a ei kelpaa suomeen kilpiin.Tuohan rikkoo tavaroiden vapaan liikkuvuuden unionin sisällä sääntöä raskaasti.
Oisko tarve vaihtaa konttoria? siis eiks minkä ikäsen kuorkin tahansa saa kilvitettyä?
Vai onko pumi työkone?
Tää tuntuu aprilli pilalta.

jubet 10.01.2014 23:19

Kyllä se on kuorma-autoksi rekattu saksassa. Suomen kilpiin ei saa. Trafin kans ne ongelmat ollu ei konttorin. En nyt varma ole, että olisiko saksassa käyny lapsus ja menny väärin rekisteröinti. Ymmärsin että marraskuu 2006 olis vaihtunut euro4 ja auto olis ollut rekisteröity eka kerran joulukuu 2006.

Ranee 10.01.2014 23:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late (Viesti 1090110)
Kannattaisiko tuo Jeeppi käydä ostamassa?
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/6131755
Mieli kyllä tekisi....

Grandin ostaminen kannattaa aina

Nikuzai 10.01.2014 23:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1090328)
Kyllä se on kuorma-autoksi rekattu saksassa. Suomen kilpiin ei saa. Trafin kans ne ongelmat ollu ei konttorin. En nyt varma ole, että olisiko saksassa käyny lapsus ja menny väärin rekisteröinti. Ymmärsin että marraskuu 2006 olis vaihtunut euro4 ja auto olis ollut rekisteröity eka kerran joulukuu 2006.


Mikäs sen määrittää et onko se euro3 vai 4 pistääkö ne sitä testiin vai paperit määrittää :confused:

Jos paprut määrää ja kone menee vaihtoon niin vittuillakseen mustasavu ruuvia sopivasti kääntelisin, et kaunis harso jää joka paikkaan mistä lähtee nilkka suorana :D

BJ-40/76 11.01.2014 00:55

Samaa itse ihmetellyt....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1090228)
On suomen laki ihmeellinen. Tuttu toi betonipumin saksasta. Auto oli ollut serbiassa tai jossain sillä suunnalla, tullut saksaan vaihtoautona. Vm2006 euro3. Saksassa seiso 2vuotta nyt tuli suomeen. Auto rekisteröitiin saksaan tuossa välissä ilman ongelmaa. Nyt ei saa suomeen rekisteröityä, kun on euro3. Euro4 saisi rekisteröityä. Nyt Veholla selvityksessä, onko niillä ollut "häntälupia" ja saisi sitä kautta rekisteriin. Jos lupia ei löydy, niin joutuu vaihtaan euro4 moottorin tai koko alustan. Onko muilla tullut vastaan? Eniten ihmetytti kun saksaan saatu rekisteröityä mutta suomeen ei?

Saksassa ei aina lueta niin tarkkaa...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1090265)
Tuliskos tuos mitään ongelmia, jos rekkais Saksaan suomalaisen firman nimiin, ja ajas normaalisti? Katastuttaa tietty Saksas.

Suomen tullin ohjeiden mukaan kilvet pois tavattaessa... kuten tuon minun tutkimuksen mukaan bensakoneella olevista N2G maastureista...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1090328)
Kyllä se on kuorma-autoksi rekattu saksassa. Suomen kilpiin ei saa. Trafin kans ne ongelmat ollu ei konttorin. En nyt varma ole, että olisiko saksassa käyny lapsus ja menny väärin rekisteröinti. Ymmärsin että marraskuu 2006 olis vaihtunut euro4 ja auto olis ollut rekisteröity eka kerran joulukuu 2006.

Kyllä suomen trafi tullilla terästettynä on "Jumalasta seuraava", vielä on epäselvää, kumpaan suuntaan...
Siis kaikki EU:ssa rekisteröidyt kulkineet voi katsastaa suomeen: JOS ne trafin mukaan on käypäsiä, tulli huolehtii "vaan veroista...." ja niitä mitataan verottajan "laskutavan" mukaan, siis vaikka poltat auton (500e pakettiauton, jossa takapenkit omin luvin...) siihen paikkaan, niin maksat (maahantuonnin yhteydessä ...) maksamattoman veron.... ja ulosottoon....?

Nikuzai 11.01.2014 01:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1090375)
Kyllä suomen trafi tullilla terästettynä on "Jumalasta seuraava", vielä on epäselvää, kumpaan suuntaan...


Ei se jumalakaan euro1 päästösellä 2012 vuosimallisella kuormurilla ajele vaikka tulta ja tappuraa taivaalta syöksisikin :D

GrapL 11.01.2014 13:44

Paljoha tollasen -93 vuosimallin fjoord transitin kaikki verot on yhteensä?

2650kg näyttäis painoo olevan eto pakulla.. Voi olla et ei iha halvimmasta piästä ole. :confused:

Reetu 11.01.2014 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1090206)
Iha joku 3 akselinen 4 koneinen 80 luvulta. Sen verra et uskaltaako sen henkilöauton pikku peräkärryllä hakee..

Normi kevyt-pv:s kulkee komiaan.

Ei ne niin montaa sataa paina...


Sivu luotu: 18:37 (GMT +2).