![]() |
ISO M, MAN KAT1 8X8
Nyt tosiaankin se on sitten aloitettu, eli ison ämmän rakentaminen.
Viime lauantaina poistin laitoksesta lavan ja nosturin. Sunnuntai menikin mukavasti kun luttasin 40 litraa liuotinta ja pesin rungon 10 kertaa höyryllä, ja sain kuin sainkin rungon, akseleiden ja oikeastaan kaikkien alustakomponenttien pinnasta poistettua erikoisen vahatökötin, koka muuten oli suojannut komponentit ruostumiselta lähes täydellisesti. Kuviakin tulee piakkoin mutta pidetään hiukan hulluja jännityksessä. Niin juu, speksejä pitää tietenkin olla... Kierrejousi alusta 8x8 12,7 litrainen tuplaturbo Kahluusyvyys vakiona 120cm ... Ja nätti kuin sika pienenä. Katsastusmiehen mukaan Suomen ainoa kyseisen mallinen laite, ja on muuten jo kotimaisissa kilvissä |
kuulosta ilmajäähdytteiseltä kuormurilta?
|
Tatra T815? :D
|
Kuulostaa vuoden 2014 maasturiprojektilta.
|
äläs mikko pantaa kuvia:D
|
Lainaus:
|
Speksien mukaan voisi olla MANnikin ja kirjainkin kävisi. :)
|
... ja hydrauliveto ?
|
|
onks magiruksia 8 pyöräsenä? milloin kuolaan? ;)
|
Mä kattelin pariviikkoa sitte kun vein koivuja siihen asemalle et opintomatkan tulos seiso pihalla, vai onko jo aiemmin ollu mielessä. Siin on kiva käyntiääni.
E:Minkä ikänen kapistus tää on? |
http://www.konedata.net/Traktorit/IMT5160.htm <-- melkein sopis kuvaukseen om400. mut veikkaan kans tuota mannii ? :D
|
MAN Kat 4540 8X8
Mut minä mallina ? Varmaa kahella kääntyvällä kuitenki. |
vm. 71, niinköhän se johtaja kertoi kun oli meillä työmaalla nosturihommissa...
|
Pistin eilen yöllä kahden maissa Mikolle yksityisviestinä arvauksen autosta, saas nähdä kuinka oikein meni. En viitsinyt heti pilata toisten arvauksia. :)
|
Mutta ei kai se niin vanha ole kuin 1971..? Tais tulla tuotantoon vasta muutamaa vuotta myöhemmin?
|
|
Lainaus:
|
Laite on majaillut tuossa juna-aseman liepeillä jonkin aikaa ja ihaillen olen siitä useasti ohi ajanut, hyvin kiinnittää ohikulkijoiden huomion.
|
Hyviä arvauksia ja osaltaan ihan oikeitakin, kyllä huomaa että porukat on perehtynyt asiaan kun mm. Desilitran ero moottoritilavuudessa on tiedossa, ja juuri oikenlainen kuvakin löytyi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145766Eli MAN KAT1 A1 8x8. Valmistusvuosi 1977 ja käyttöön otettu 1979. Ajokilometrit oli ostettaessa melko tarkkaan 12000, nyt hiukan yli 14000. Hyttiin niitatattu kilpi kertoi että 2006 olisi tehty täydellinen peruskorjaus MAN:in tehtaalla. Tämä auto on todellinen sotakone, aina hajautettua tuotantoa myöten. Akselit ovat Mersun valmistamat, vaihteisto ja momentin muunnin ZF:n, moottori Deutzin, ja runko sekä ohjaamon MAN: in. Tällaisen hankinta oli jo vuoden päivät kummotellut mielessä, lokakuussa läksimme sitten JV73:sen kanssa eurooppaan tekemään hankintoja, ja sieltähän laitteita löytyi. Tämä vaikutti ulkoisesti heti siisteimmältä. Auto oli muutenkin todella hyvässä kunnossa, ja ostohetkellä kun saimme neljästäkymmenestä samanlaisesta valita niin paras sieltä tietenkin pyrittiin poimimaan. Suomeen saapumista seuraavana päivänä ajoin auton katsastuskonttorille, armeijan papereista löytyi kaikki tiedot näillä uudenaikaisilla kirjainkoodeilla, ja paperityöt sujuivat sutjakkaasti. Alustassa ei ollut mitään väljää missään eikä mitään muutakaan huomauttamista, mm. Kaikki heijastimet löytyi oikeilta paikoiltaan. Jarruista katsastusmies totesi että on todella tehokkaat, ja jos jarrun painaa kerrasta pohjaan saakka niin tuulilasista lähdetään pihalle ilman turvavyötä. Leima lappuun ja kilvet päähän, aikaa meni koko reissuun alle kaksi tuntia. Tästä on siis tarkoitus rakentaa offi kilpureille huolto ja kuljetusauto. Päälle täytyis löytää jostain käytetty, eritetty umpikori, pituutta saisi olla 7,5 - 8m, korkeutta apurungon altan, kopin katolle maksimissaan 2,7 metriä, ja kopin ulkoleveys maks, 2,55m. Laittakaahan vinkkiä jos tiedätte jossain lojuvan sopivan käytetynja suht siistin umpikaapin, mielellään jostain alle 250 km etäisyydeltä Porista. Soittaakin sopii ja tarjota 0400307223. Täytyypä käydä hakemassa kamera autosta sisälle niin saadaan muutamia kuvia näkyville. |
Käytettyä umpikoria ei löydy, mut uus voidaan tehdä.:rolleyes:
Osoitteen jo tiedätkin. |
jeps, kyllä tämä on sellanen projekti jota tulen seuraamaan sekä livenä että täällä foorumilla suurella mielenkiinnolla :D
-Joel |
Lainaus:
|
Tulee varmaan mielenkiintonen projekti, eipä ainakaan oman palstalla olon aikana ole toista vastaavaa tullu vastaan, joko löytys kuvia:)..
|
Osui silmiin ilmoitus Virossa olevasta kopista melkein heti sen jälkeen kun olin lukenut tän topicin :)
http://fin.auto24.ee/used/1624134 |
Islannissa nähny tän livenä, joten :eek::eek::eek::eek: odotan valmistumista...
Tossahan olis ollu tuo masiina, kun olisit valinnu siitä kasasta... http://www.modsurplus.co.uk/site/fil...525-124503.jpg Kuvaa klikkaamalla aukee myynti ilmoon... ;) |
ajatuksissani kirjoittelin tuon vuosimallin päin mettiä, saatan kanssa tietää yhden umpikaapin, täytyy käydä kattomassa sen mittoja
|
Tää islannin peli on hiukan leveä, näitä on ollut tiettyihin käyttötarkoituksiin hiukan normaalia leveämpinä alustoina, mm. silta-autoina. Niitä ei saa vaan rekisteriin, ehkä työkoneiksi jossa olisi jokin sopiva varuste, vaikkapa nosturi, mutta sillä ei saa sitten kuljettaa enään mitään.
Katotaas jos saisin huomenna kuvia. |
Tuommoinen kuorkki minuakin himottaisi, mutta pitää odotella lottovoittoa ensin ja siihen asti vaan tyytyä pienempään.
2900 leveänä noita on ainakin ohjuksien alustana. Olikohan 2700 leveitäkin olemassa..? Tuon auton tyyppi MANnin mallimerkinnöillä on vissiinkin 30.360 VFAEG. Kirjallisuudessa kulutukseksi ilmoitetaan 50 litraa sataselle. Sitä ei kyllä sanota, onko täydellä kuormalla. Varmaankin on, kun samaa ilmoitellaan sellaisillekin, missä ohjusjärjestelmä päällä. Vaikuttiko niin paljon vievän? |
Lainaus:
Tuolta löytyy sama kirja: http://www.ebay.de/itm/Typenkompass-...item56561cf83d |
Asiaa mistä puäin hommasit laitteen? Entä jos ostat mun mannista kopin?
|
Sattumalta näin jo joku aika sitten kyseisen MAN:nin livenä.. On se kyllä melkoisen pedon oloinen (vaikka katselinkin sitä oman MAN:nin kopin sisältä turvasta, niin vähän jännitti että koska mahtaa alkaa leijona murisemaan.. heh heh..)
|
Eikö tuo nyt olis kannattanu vetää kunnolla överiks ja ottaa samantein semmonen tuplamoottorinen MAN FAUN vaikka? Tietty jos moottoreita on kaksi, niin tehoakin on tuplat(470kw)... ja kun on päästy päättelyssä tähään asti niin vois helposti olettaa että kulutuskin on sitten mitä on. Kyllä, yövuorot degeneroi ihmisen.
|
Kulutus oli 42 litraa satasella kun mentiin pääasiassa autobahnalla 80-90km/h, ja oli muuten uskomattoman hyvä ajaa, ratista voi irrottaa kun tie oli suoraa eikä auto pyrkinyt yhtään mihinkään.
Lempäälässä oli yksi koppi jota menen varmaankin huomenna katsomaan, tietenkin muitakin voi vielää tarjota kun kauppoja ei ole mistään tehty. |
Laita ny niitä kuvia .Mistä tuon ostit
|
Lainaus:
Olikos renkaitten paineentasaus venttiilit ajo/auki asennossa, tuttu sanoi et useita litroja lisäsi kulutusta zil-131;dessä kun ei ollut samat paineet kaikissa |
Perskules...yksi reply meni jonnekin hukkaan, mutta kirjoitellaas uudelleen.
Eli Hollannin eteläkärjessä Kerkrade nimisessä kylässä oli yksi kauppuri joka oli ostanut näitä 40 kappaletta Bundeswehrin poistoista. Oli siinä paikalliset mammat ihmeissään kun vedettiin Man:eilla koeajoa paikallisen Cittarin ympäri talla pohjassa. Katsokaas vaikka Mobilesta hyötyajoneuvopuolelta haulla MAN KAT, jo alkaa laiteita löytymään, kaksi akseliset alkaen 5000€. Eikös ne lavetinveturi FAUN:it ollut ainakin osaksi MTU:n isolla pannulla, olisko ollut 27 litrainen V12, ja tehoa jotain 700 hepan luokkaa. Eipä silti, kyllä nämä Man:in tehot tuntui ihan hyvin riittävän niin tiellä kun maastossakin, ja vaihdelaatikossa on sopivan pieniä vaihteita joita momentinmuunnin vielä auttaa, eikä tarvitse turhanpäiten kytkintä sotkottaa. Minkälainen koppi sulla Lantikka olisi? Ostan kyllä jos on tarkoitukseen sopiva. Vieläkin töissä ja kamera edellen autossa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
6 Liiteet
Testataas saanko kuvat näkyviin.
Mitenkäs ne laitettiin että näkyvät suoraan isoina tässä viestissä ilman erillistä avaamista. Yritin etsiä ohjetta mutta en osannut. EDIT, kiitos Pee:n ohjeiden, fiksasin kuvat näkyviin. Ekassa kuvassa vielä kokonaisena, hiukan kyllä harmitti rikkoa kun oli niin siisti ja hieno laite. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145777 Toisessa kuvassa 15 minuutin touhuamisen jälkeen. (yksinään) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145767 Kolmannessa kuvassa lava on jo irti http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145768 Neljännessä kuvassa näkyy päällirakenteen sähköliitin, kaikki lavarakenteisiin menevät sähköt tulee tästä. Tällainen pitäisi olla lakisääteisenä jokaisessa vehkeessä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145770 Viides kuva antaa hiukan mittakaavaa iskareille ja jousille. Kuvassa ei ole mitkään elektroniikka sivuleikkurit ja nuken käsi vaan meikäläisen kokoa 12 oleva vantus. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145769 Viimeisessä kuvassa kaunotar on jo melko alaston, tästä tämä sitten jatkui liuottimella joka paljasti hienon vihreän ja ruosteettoman rungon http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145771 |
"Poikien kesken Kati"
|
Saattaa olla aika ylivoimanen olo ku tuolla huristelee.Hieno peli.
|
asiallista ! nyt on vehkeet Äijän kokoa vastaavat !
mee Mikko siellä omassa kansiossa avaamaan kuva, ja sen alle ilmestyy BB CODE otsikolla hakasulkeinen IMG osoite kuvalle, sen kopsit topicciin ja jo näkyy isona, sitten vielä enteriä kuvien väliin niin hyvä tulee vaikka ihan tavallista koitat ;) |
Lainaus:
Katsotaan jos saan huomenna hommattua kaapin jostain niin nikkaroin viikonloppuna sitä rungolle. |
No nyt alkaa olee vehkeillä kokoo :eek:
ISO peukku tälle rojektille!!!! |
Ompa aika hurja kapistus, hieno!
|
veispuukkia lainaten TYKKÄÄn! :D
|
Aika HIRMU:D:D:D:D
|
suzukilla kun ajelen, väkisin tulee mieleen sanonnat auton koosta suhteessa kuskin…… :)
ei vaan mahtavaa, että tännekkin noita isoja hirmuja, toivottavasti kuvia ja kertomusta tulee. eli huoltoautoko tästä tulossa? mihin touhuihin? |
Lainaus:
Ohjaamossa on rekisteröidyt paikat neljälle. Kopin etuosaan tulee tupa jossa jääkaappi ja keittomahdollisuutta sekä pöytä jonka ympärille pääsee istumaan, hiukan kaappitilaa, ilmalämpöpumppu, jne. Takaosa auton kuljetusta ja huoltoa varten, työpöytä, varaosahyllyt, kompura, hitsauslaiteet, pillit jne työkalut ja rungon kylkeen diesel generaattori. Kopin perään ajateltiin laittaa koko perän kokoinen perälautanosturi. jotain tämän tyyppistä. |
meinaatkos mikko hävitää ton nostimen?
|
Juu, kyllä nosturi on myynnissä. Mielestäni se sopisi oikein hyvin moneen käyttöön, esim johonkin proomuun tai pienempää autoon koska se on ympäripyörivä ja suht kevyt ja siinä on hyvä vinssi. Nostovoimaa oli 1200kg/4,2m. Tämä ei tarvitse muuta kuin paine ja tankkilinjat, lisäksi on yksi 2-napainen sähköjohto tuntimittarille ja tunteja ei ole muuten paljoa, hiukan yli 300 tuntia oli mittarissa mutta mittari pyörii aina kun on ulosotto päällä. Nosturin korkeus nipussa 160cm, kiinnitystaso n. 60 x 60 cm, Myös tukijalat löytyy.
Tässä kuvia nosturista. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145772 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145774 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145775 Niin juu, koppi ja perälauta löytyi, mutta saan ne vasta ensi viikolla. Koppi oli täynnä tavaraa ja se täytyy tyhjentää ensin. Täytyisköhän aikansa kuluksi viikonlopun aikana maalata hytti ja runko? |
Vois tulla huomenna päivällä poikkeilee ja ihastelee jos olet pelipaikalla.
-Joel |
Paas poiketen jos olet liikkeellä. Jos sprintteri on oven edessä niin minut löytää sisältä, tai soita jos portti on kiinni.
Tässä vielä kuvatus pestystä rungosta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145776 Eikä ole kovin pahassa kunnossa |
Tämä prokkis ei viikonlopun aikana edistynyt muuten kuin ajatustasolla. Kilpa-auto (crossi Mersu) oli kuitenkin aktiivisten käsien pideltävänä joten avaan siitä erillisen topicin, jatkossa näitä tehdään molempia samaan aikaan.
|
Upea laite!
Mita verot ja vakuutukset kustantaa? Paljonko kuormatilaa on orkkis kunnossa? |
Verot oli muistaakseni jotain 350€ ?? en ny tole ihan sata varma mutta jotain sinne päin.
Vakuutuksetkin oli ihan sopivat. Lavan mitta oli vakiona n. 7,4m |
Lainaus:
Epäreilua et henkilöautossa on korkeemmat verot kun tollasessa :mad: |
Pähee laite!
|
Katselin juuri käynnissä olevaa Dakar-rallia netistä. http://www.dakar.com/index_DAKus.html Videoiden seassa oli pätkiä vanhoista Pariisi-Dakar ralleista. Siellä vilahti 80-luvun Porsche tallin huoltoauto.
http://img84.imageshack.us/img84/204...porschemr7.jpg http://www.flickr.com/photos/6500548...n/photostream/ "Aavikkojuna". |
Siinä on kulkine kohillaan!:cool:
|
Koppi on saatu omalle verstaalle ja kopin runko on jo hiekkapuhallettu, mahdollisesti huomenna sitä sovitellaan MAN:in rungolle. Tänään poistettiin autosta vetokytkin ja pakoputkistot kokonaisuudessaan. Tilalle tulee pystyputket. Oli kohtuu vihellykset kun kävin tankkaamassa huoltiksella talvilaatua ja pakoputkistoa oli juuri kahden pakopesän verran.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei oo ihan yksinkertainen juttu mulle, meinaan se video. Mutta täytynee pyytää joku kaveri jolla on hommaan sopiva puhelin.
Täytyihän sillä hiukan tänäänkin ajaa kun siirsin sitä hallista ulos, ja tuntui noin tyhjiltään vetävän mukavasti 8-pyörä sladissakin |
Lainaus:
tästä myös videoo !!! ajamalla afrikkaan ? |
Eilen oltiin taas MAN:in kimpussa.
JV73 rasvasi alustan. Pylvis purki hytistä kaiken ruuveilla irtoavan ja hioi pinnan epäkeskolla. Viikonloppuna vedetään hyttiin väri päälle. Päädytiin matta valkoiseen, tällaiset sotakoneet, vaikka kuinka olisi suorahyttinen, ei ole ihan samalla tasolla pelleiltään mitä siviiliautot. AP Parta poikkesi hämmästelemässä tekosiamme ja kuvasi puhelimellaan pienen pätkän videota kun käänsin MAN:in ulkona. Ekan videon alussa nostellaan hetken aikaa paineita. http://youtu.be/F3qhCEMHbcY http://youtu.be/4kgpVJGpZHI Katsotaan jos tännä ehditään sovittelemaan koppia rungolle. Kopin apurunko on jo hiekkapuhallettu puhtaaksi, ja kiinnityskorvat tehty valmiiksi. |
KOMEE!!! Makeet äänet (tähän nyt semmonen helevetin leveellä virnistyksellä oleva hymy)
|
Automaatti :eek:
Se hieman selittää kulutusta, onko "manuaalista" turbiini lukkoa :confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Juu, kova 6-vaihteinen laatikko ja ZF:n WSK400 muunnin (turbiini) joka lukittuu kun kierrokset on yli 1500 (muistaakseni) Paikaltaan kolmonen tupaan kytkin ylös ja kaasu pohjaan, kun kierrokset nousee jossain vaiheessa tuntuu että laatikko heittää "isompaa pesään" mutta todellisuudessa turbiini lukittuu. Helppo ajaa ja tosi hyvä metsässä, ei tarvitse kytkintä sotkea joukkoon.
Eikä tuo kulutus nyt loppuviimeksi kovin paha ole, jatkuva 8X8 ja painoakin on kuitenkin tyhjiltäänkin sen 15 tonnia, toki aerodynamiikka on kohdallaan :) |
Tuolla näytttäs olevan muutama Unimoggi ja pari Mannia.
http://www.youtube.com/watch?v=5NS11fNQisI |
Perjantaina puuhasteltiin hiukan töitten jälkeen.
Pylvis jatkoi hytin purkamista ja hiomista sekä pyyhki pinnan vielä lopuksi karhun kielellä maalauskuntoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147341 JV73 vaihtoi synteettiset öljyt napoihin ja periin, vanhat öljyt oli puhtaat eikä metallia ollut missään http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147342 Rungon alla on onneksi reilusti tilaa touhuta. |
Tänään aloitettiin heti aamupäivällä MAN:in kimpussa.
Pylvis puhelteli pölyt pois ja pyyhki pinnat tinnerillä. Sitten teippattiin aukot umpeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147343 Samaan aikaa JV73 + meikäläinen oltiin kopin kimpussa. Kopin apurungosta poistettiin kaikki ylimääräiset kokastukset. JV73:nen tykkäsi että pillit sopivat hänen käteensä parhaiten. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147345 Myös apurungon etupää sai lähteä koska se leveni kopin etupäätä kohden, tehdään kanttikoneella uudet suorat palkit tilalle. Itse olen enemmän "Plasma" miehiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147346 Kopissa on lämpölattia, ja vanhat kokoojakanavat oli päässeet hiukan pehmeiksi. Poistetaan! Sillä aikaa Pylvis oli jo alkanut myrkyttämään hyttiä. Pohjalle vedettiin PPG:n DP40 happomaali, niin ei ainakaan tule yllätyksia armeijavärien kanssa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147347 Hytissä oli muuten jokin erikoinen matta lakka, hiottaessa pöly oli vaaleaa eikä vihreää kuten luulisi. Samalla vedettiin ovet ja luukut myös sisäpuolelta uuteen väriin, tulee siistimpi lopputulos eikä ainakaan ala kukkimaan mistään tiivisteiden alta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147348 Hytti oli kyllä purettunakin todella hyväkuntoinen, ihan muutamia pieniä ruostekohtia löydettiin mutta ne sai poistettua helposti. Huomenna jatketaan kopin kimpussa. |
tsot tsot, varmistamaton kuorma..
ei vaan, pitää koittaa joku röi keikka keksiä sinnepäin niin vois kävästä jv73 sen audienssilla tätäkin vakoileen.. |
" jatkuva 8X8 ja painoakin on kuitenkin tyhjiltäänkin sen 15 tonnia"
Mikä ihme painaa tuossa noin helvetisti? |
Se paino oli nosturin ja lavan kanssa, kuten tietysti mitattu kulutuskin. Kuorma-autot on painavia, ne on vahvaa rautaa, esimerkiksi jokainen isompi kuorkin moottori painaa vähintään tonnin apulaitteineen jne...
|
Jos vaikka tuosta ihan arviolta laskeskelisi...
Akselit pyörineen 1,5 t kappale. Moottori 1 t vaihteisto, jakis, kardaanit 1t runko 1t hytti 1 t lavarakenteet ja nosturi 3 t No tuossa jää vielä pari tonnia johonkin osiin, mutta eiköhän tuo jakaumaltaan suunnilleen noin ole? |
Truck trialista tuttu Tatra 813 8x8 painaa 14 tonnia. Kappaletavara lavalla, pitkällä ohjaamolla, ja ilman nosturia.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Sisu A-45 painaa 5500 kg. 4x4, lava, eikä juuri muuta. URAL-375 painaa 8400 kg. 6x6, lava, eikä muuta. KRAZ-255B painaa 12000 kg. Samat hommat kuin yllä. MAZ-537 painaa 22000 kg. 8x8, vetopöytä, ei muuta. Sisu E13TP painaa 16000 kg. 8x8, ei päälyrakenteita. Kyllä se iso rauta vaan painaa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tää on jo vähän niinkuin tuuleen huutais. |
Lainaus:
|
Mukava seurata johdonmukaista ja perusteellista tekemista!:)
Ihan sama paljonko painaa!:cool: |
Juu, ei sen painon kanssa nyt niin kovin tarkkaa ole, kokonaispaino oli muistaakseni 25800 eli meidän koppi lastattuna kaikilla mahdollisilla työkaluilla ym. + autolla niin kantavuutta jää vielä reilusti joka tapauksessa.
Euroopassa kaverit kertoi että nämä taka-akselit ovat todellisuudessa 13 tonniset ja he ovat muutoskatsastaneet näitä autoja isommalle kokonaispainolle. Jotain muutoksia ovat kyllä tehneet mutta painot on saatu korotettua huomattavasti. Käydään vaakalla kunhan laite valmistuu. Tästä taas seuraavaksi kopin kimppuun ja repimään teipit pois hytistä. |
Oiskohan kuitenki niin että tätä topiccia lukevia ei pätkääkään kiinnosta mitä painaa kasettiautot, scaniat, sisut tai muut asiaan liittymättömät? Tai ylipäätänsä nämä yölliset kiukuttelut, privailkaa toisillenne älkääkä sotkeko projekti-osiota?
|
Lainaus:
Tosiaan voishan ton juupas eipäs inttelyn modet poistaakkin asiaan liitymättömänä :rolleyes: |
Nyt on taas saatu jotain näkyvääkin aikaiseksi.
Maalarimestari aloitti hytin ääni ja lämpöeristyksen sekä verhoilutyöt. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147657 Itse asensin rungon päälle 80mm rhs palkit, joiden kylkiin hitsasin alkuperäisen lavan kiinnityksiin sopivat kiinnityskorvat. Kopin apurunko hitsataan sitten palkkeihin kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147658 Koppi saatiin kiinni ja piti käydä hiukan ulkona kurvailemassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147659 Kiskoissa on toki vielä hitsaamista mutta sen verran on kiinni että varmasti pysyy nytkin. Huomenna jatketaan. |
no nyt!
|
Sivu luotu: 23:19 (GMT +2). |