Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   rankka reissu tv2 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119037)

smgt 29.12.2013 20:31

rankka reissu tv2
 
nyt kakkosella menossa kyseinen ohjelma. mika salo ajaa offi sademetsässä

pimeämies 29.12.2013 20:43

http://areena.yle.fi/tv/2099296 näkyy jo areenassa myös

jnu 29.12.2013 20:50

No onhan melkosta puuhastelua. Kovat rengaspaineet, vinssi laitetaan vasta kun on monet kerrat paiskottu ylämäkeen jne. Sitäpaitsi ryssät ajaa haastavampia reittejä Ladalla kauppaan :)

bj45lava 05.01.2014 20:39

No olipa haastavaa talviajoa uusilla autoilla talvella, pakkaseen lisätty 30 astetta puheissa, tommosen tekemällä tehdyn paskan kattomisesta saa syövän.

hunter hdj 05.01.2014 21:09

Olikos noi uudehkoja Diesel Nissan patrolleja ku jäi tunnistamatta? Uazit oli kyl tunnistettavissa.)

Timo_L 05.01.2014 21:49

Hyvä pätkähän tuo oli.. kaikki ei ole offiammattilaisia, perustallaajalle tuo on jo ihan kelpo meininkiä.

bj45lava 05.01.2014 22:06

Toi dramatisointi vaan menee yli, kai toi uppoaa ihmisiin jotka ei lunta ole nähnytkään.

Epro 05.01.2014 22:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1088019)
Hyvä pätkähän tuo oli.. kaikki ei ole offiammattilaisia, perustallaajalle tuo on jo ihan kelpo meininkiä.

Munki mielestä toi on ihan hyvää tv-viihdettä kaikelle kansalle. Tuskin kuitenkaan kukaan perus-Petteri joka istuu sohvalla saunakalja kourassa jaksaa alkaa kattomaan mitään Ladoga-rynkytystä puolta tuntia putkeen. Oikeen hyvä että tälläisiäkin sarjoja tehdään. ;)

Byrocrat 05.01.2014 22:10

Ei siihen tarvitse lisäillä asteita, miinuksia on valiettavan paljon
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1087967)
No olipa haastavaa talviajoa uusilla autoilla talvella, pakkaseen lisätty 30 astetta puheissa, tommosen tekemällä tehdyn paskan kattomisesta saa syövän.

Siperian pakkaset on hiukka erilaisia kun täällä meillä kotosuomessa:eek: Voisipa sanoa että yhdenkään täällä kirjoittelevan kikotin ei lähtis edes käymään noilla pakkasilla ja jos lähtis niin ajaminen vois olla aika tuskaista :)
Sopii mennä kokeilemaan jollet usko:rolleyes:

VOLIATTI 05.01.2014 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1088037)
Siperian pakkaset on hiukka erilaisia kun täällä meillä kotosuomessa:eek: Voisipa sanoa että yhdenkään täällä kirjoittelevan kikotin ei lähtis edes käymään noilla pakkasilla ja jos lähtis niin ajaminen vois olla aika tuskaista :)
Sopii mennä kokeilemaan jollet usko:rolleyes:

Tsot tsot ny unohtui volvo b20 :D

Kiitos ja anteeks, ihan hyvä ohjelma.

slipoveri 05.01.2014 23:22

Edellinen jakso tuntu paremmalta mutta oliko se vaan eksotiikan takia ite ku ei oo paljo sademetsissä liikkunu.

kellukka 05.01.2014 23:51

Tuolla myö valitettais että vittu ku käjet ja varpaat jäätyy ja tuulikin puhaltaa ikävästi niskaan:D

vmt 05.01.2014 23:57

Minusta oli ihan mukava ohjelma. Noista pakkasista vaan turhan paljon puhuttiin sekaisin, mitä voi olla ja on ollut ja mitä sitten oli just silloin. Epäilemättä siellä kylmä kuitenkin oli tuolloinkin..!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1088037)
Siperian pakkaset on hiukka erilaisia kun täällä meillä kotosuomessa:eek: Voisipa sanoa että yhdenkään täällä kirjoittelevan kikotin ei lähtis edes käymään noilla pakkasilla ja jos lähtis niin ajaminen vois olla aika tuskaista :)
Sopii mennä kokeilemaan jollet usko:rolleyes:

Ei noi nyt sentään mitään erikoissuperautoja ollut, että eiköhän nyt joiltain täällä kirjoitteleviltakin voisi ihan yhtä hyvin pelaavia autoja löytyä...

-MaTTi- 06.01.2014 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1088108)
Ei noi nyt sentään mitään erikoissuperautoja ollut, että eiköhän nyt joiltain täällä kirjoitteleviltakin voisi ihan yhtä hyvin pelaavia autoja löytyä...

Eikö tuplatuulilasi ja viltti moottorin päällä tee erikoissuperautoa? :D Mitähän ne oli 200 tuntia siihen rakentanu? En oo ennen kuullu/nähny että liimattais toinen tuulilasi entisen päälle. Ei välttämättä huono idis, eristäähän se pienikin ilmarako kummasti.

Loppuporukka ajeli vakio-uatzeilla perässä, tosin tais olla pientä remonttia pariin otteeseen, mutta sepä ei varmaan ketään siellä yllättäny.

Onhan tuolla oikeestikin jatkuvaan kylmä, tammikuun keskilämpötila n. -50C ja se -71,2C ihan oikea ennätys. http://m.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288541372901.html
Aika viileetä nytkin: http://finnish.wunderground.com/auto...ons/24688.html

Nikuzai 06.01.2014 16:28

Katoin ekan jakson ja tulee vaan mieleen, et moni suomalainen offari mahtaa vakio hj;lla hakea polttopuunsa pahemmista paikoista kun nuo



Pitääköhän noi etäisyydet oikeesti paikkaansa maailman vaikeimpiin kuuluva rinne 700m :eek: senhän jo vinssaa ylös jos ei kävellä viiti :confused:

Päivä etappi 8km suomalaista mettäauto tietä rospuutto kelillä tai kelkka reittiä,


Jotenkin on sellainen kuva vaikka show;ta varmasti on mukana runsaasti, että topgear;in porukka olisi ajellut pahempia teitä vakio kuntoisilla maastureilla jotka ostivat netistä näkemättä :confused:




Toisen jakson kattelin samaan putkeen niin paha sanoa et mitä olisi voinut toisin tehdä, ehkä laadullisesti ensimmäistä parempi ja ihan katottavissa oleva

kaksoistuulilasi ei välttämättä ole lämmön takia vaan lämmön vaihtelun takia, ettei halkea ja matto koneen päällä todennäköisesti pitämässä tietokone komponentin lämpimänä

liisi 06.01.2014 19:50

Sinne ja vähän pidemmällekin
 
Tällainen kikotin on tuonne suuntaan lähdössä helmikuussa, retkikunnan suunnitelmissa on ajaa näiden paikkakuntien ohi matkallaan Tsuktsien niemimaalle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146309

-MaTTi- 06.01.2014 20:12

Volvoakselinen KDJ95, lienee itänaapurin kilvissä?

Arska 06.01.2014 20:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1088501)
Volvoakselinen KDJ95, lienee itänaapurin kilvissä?

Taitaa olla Viron kilpinen KZJ95.

Messätissari 06.01.2014 22:01

Casagrande testasi Defeä Tyynellemerelle asti 10 vuotta sitten. Ei ollut letkaa huoltoautoja mukana, ei.

http://www.venajaseura.com/node/621

Viipo 06.01.2014 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1088515)
Taitaa olla Viron kilpinen KZJ95.

Eiks tossa lokarissa lue D-4D? Vai onko moottorikin vaihdettu? Toisekseen, volvon rummut? No, ei kai niitä jarruja ois tarvinnukkaan :P

Arska 06.01.2014 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1088636)
Eiks tossa lokarissa lue D-4D?

Niin näkyy lukevan. ;)

Nikuzai 06.01.2014 23:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1088636)
Eiks tossa lokarissa lue D-4D? Vai onko moottorikin vaihdettu? Toisekseen, volvon rummut? No, ei kai niitä jarruja ois tarvinnukkaan :P




En tiedä, mutta lie jarruissa tingitty pysähtymisestä ja saatu luotettavuutta/siperia huollettavuutta :confused: :confused:

-MaTTi- 07.01.2014 02:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari (Viesti 1088608)
Casagrande testasi Defeä Tyynellemerelle asti 10 vuotta sitten. Ei ollut letkaa huoltoautoja mukana, ei.

http://www.venajaseura.com/node/621

Kova jätkä. :eek: Ottaen huomioon että ei olla autobaanaa losotettu vaan välillä suollakin ryömitty.
Lainaus:

Matkaa kertyi noin 12.000 km ja aikaa kului 24 päivää.

Jarski lj 70 07.01.2014 15:10

Siperiaan voi jokainen lähteä kokeileen kuinka pitkälle pääsee täältä suomen joskus talvella olevasta-35 pakkasesta joka tuolla on kesä keli onhan toi äärimmäistä autojen ja kuskien koettelus nyt sitten nokka kohti Siperiaa katotaan kenen nenän pää valkenee.se jos lähtis tolla omalla olis hyvin äkkiä perse jäässä.

Mojoman 07.01.2014 15:28

Lähtihän tuo Mitsukin aikoinaan -40 pakkasesta kuin palmun alta, kun konehommia tuli tehtyä. Toki aina työpäivän jälkeen hieman jännitti.
Muistan varmaan loppuelämäni kun tein suolla remonttia aamu neljältä -40 lämpömittarissa. Kääntösylinteri räjähti Nokka Jokerista, mutta puut karsiutu kyllä mukavasti ja räkääkin tuli nenästä.

tekniikkamies 07.01.2014 15:50

Ohjelmassa olisi voinut olla mukana Madventures tyylistä kerrontaa kohteesta ja ehkä vähemmän liiottelua - voisko sen auton varustaa niin, että se sopis olosuhteisiin ettei tarvi koko aikaa panikoida vaikka ötököiden kanssa...

Olishan se ihan hanusrista jos olis automatkalla lapissa ja joku kuvais kameralla, hyttyset söis koko ajan.

Nikuzai 07.01.2014 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies (Viesti 1088888)
Ohjelmassa olisi voinut olla mukana Madventures tyylistä kerrontaa kohteesta ja ehkä vähemmän liiottelua - voisko sen auton varustaa niin, että se sopis olosuhteisiin ettei tarvi koko aikaa panikoida vaikka ötököiden kanssa...

Olishan se ihan hanusrista jos olis automatkalla lapissa ja joku kuvais kameralla, hyttyset söis koko ajan.



Akku konepellin alla, mutta ilmastointi oli "riisuttu" pois painon säästämiseksi :D


Itte jos jonnekkin ötököiden paratiisiin lähtisin niin ensimmäinen asia olisi se, että ikkunat ja kaikki suoraan ulos räppänät voi pitää kiinni, iilimato mulkun nupissa ja scorpionin pistin pallissa kumoaa hyvin pian sen parin kilon säästön :cool:

tekniikkamies 07.01.2014 23:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1089073)
Akku konepellin alla, mutta ilmastointi oli "riisuttu" pois painon säästämiseksi :D

Itte jos jonnekkin ötököiden paratiisiin lähtisin niin ensimmäinen asia olisi se, että ikkunat ja kaikki suoraan ulos räppänät voi pitää kiinni, iilimato mulkun nupissa ja scorpionin pistin pallissa kumoaa hyvin pian sen parin kilon säästön :cool:

Ihan kivaa vaihtelua tämäkin ohjelma, mutta ehkä vielä coolimpaa olis jos oltas toimittu enempi siitä näkökulmasta miten viidakossa selvitään ihan hyvin, eikä niin et siellä oli ihan hanurista kun oli saamaristi ötököitä ja sadetta :D

Niinhän se Suomen Lapissakin on, että olosuhteet on välillä aika rankat!

Nerd-O 08.01.2014 07:49

Pitihän tuo kakkos osa katsoa Areenasta kun ei muistanut telkusta sitä katsoa. Vähän oli nihkeempi esitys kuin eka osa. Ensimmäisessä osassa ne vinssaili ja muutoinkin meno oli enemmän offroad henkeä. Nythän ne ajeli auratulla tiellä koko ajan. Ainoa rankka vastus oli se kylmyys. Mitään muuta vastusta siellä ei sitten ollutkaan. Olisivat nyt möyrynneet edes lumessa tms. Oishan ne tuon reissun voinut tehdä vaikka S-sarjan mersulla jos tietä pitkin koko ajan pitää ajella.

koira 10.01.2014 08:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari (Viesti 1088608)
Casagrande testasi Defeä Tyynellemerelle asti 10 vuotta sitten. Ei ollut letkaa huoltoautoja mukana, ei.

http://www.venajaseura.com/node/621

No Jep, Löytyhän tääki artikkeli. Muistan kun luin tän sillon 10 vuotta sitten, tää on syy siihen että rahat ja aika nykyään menee auton laitteluun ja matkoista haaveiluun.

tekniikkamies 10.01.2014 11:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1089235)
Pitihän tuo kakkos osa katsoa Areenasta kun ei muistanut telkusta sitä katsoa. Vähän oli nihkeempi esitys kuin eka osa. Ensimmäisessä osassa ne vinssaili ja muutoinkin meno oli enemmän offroad henkeä. Nythän ne ajeli auratulla tiellä koko ajan. Ainoa rankka vastus oli se kylmyys. Mitään muuta vastusta siellä ei sitten ollutkaan. Olisivat nyt möyrynneet edes lumessa tms. Oishan ne tuon reissun voinut tehdä vaikka S-sarjan mersulla jos tietä pitkin koko ajan pitää ajella.

Offroadia ei ollut, mutta muuten tuntu toka osa olevan pikemminkin parempi ja rauhallisempi, jossa vähän pääsi käsitykseen paikallisesta fiiliksestä. Aikamoinen tyyppi oli vaikka se joka päivä avannossa uiva kaveri. Aika ankarissa oloissa näyttää osa maailman asukkaista elävän!

Stech 12.01.2014 21:17

http://areena.yle.fi/tv/2099297
Oli ehkä paras osa tämä kolmas. Harmi ettei näitä oo tehty enempää, vuoristossa oisivat ainakin vielä voineet ajaa. Tai amazonin viidakoista andeille Top Gearin tapaan. Olikohan siihen joku tärkeä käytännön syykin että noista autoista oli ilmastoinnit purettu pois :D

Aika paljon tarvitaan support tiimiä kuvaamaan 2 miehen reissua kun 17 henkeä oli matkassa, ois mielenkiintosta nähdä joku making of dokkari noista

edit: tuubista löytyykin jotain
http://www.youtube.com/user/ShellHel...?feature=watch

Lord of flies 13.01.2014 01:36

Oliko noilla nastarenkaat alla?
Omaan silmään näytti että olis.

Mikähän siinä on idea? Tuskin ne pitoa hiekalla lisää, vai onkohan hiekka jossain kohtaa niin kovaa että oikeesti on hyötyä

Late_ 13.01.2014 06:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies (Viesti 1091198)
Oliko noilla nastarenkaat alla?
Omaan silmään näytti että olis.

Mikähän siinä on idea? Tuskin ne pitoa hiekalla lisää, vai onkohan hiekka jossain kohtaa niin kovaa että oikeesti on hyötyä

Kyllä niissä nastat oli mun silmienkin mukaan, syytä en kyllä osaa edes veikata.

Mut selitäppääkäs joku se että minkä helkkarin takia noi on olevinaan niin tarkkoja ylimääräisestä painosta ettei voi ottaa juomavettäkään riittävästi mukaan?

Stech 13.01.2014 15:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies (Viesti 1091198)
Oliko noilla nastarenkaat alla?

Noissa extra clipeissä sanovat ainakin että renkaiden täytyy kestää terävät kivet ja kallionreunat. Näytti kyllä samoilta kumeilta mitä käyttivät siperiassa?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Late_ (Viesti 1091210)
Mut selitäppääkäs joku se että minkä helkkarin takia noi on olevinaan niin tarkkoja ylimääräisestä painosta ettei voi ottaa juomavettäkään riittävästi mukaan?

Niillähän levis yks auto alkuunsa, oisko sinne sitten jääny vedetkin..

Nerd-O 13.01.2014 16:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Stech (Viesti 1091376)
Noissa extra clipeissä sanovat ainakin että renkaiden täytyy kestää terävät kivet ja kallionreunat. Näytti kyllä samoilta kumeilta mitä käyttivät siperiassa?

En tuota kolmatta osaa nähnyt kuin lopusta pienen pätkän, mutta eikö Siperiassa käytetty Nokian Hakkapeliittoja?

Nikuzai 13.01.2014 17:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1091392)
En tuota kolmatta osaa nähnyt kuin lopusta pienen pätkän, mutta eikö Siperiassa käytetty Nokian Hakkapeliittoja?


Kehuhan se salo et kuinka hyvät ja parhaat renkaat kun ne on suomessa paskalla ammattitaidolla, paskoilla koneilla, paskasta kierrätys kumista tehty :D

Tutulla oli käsittääkseni 4 nokiaa joista 3 made in russia, ne kesti pidemmälle kuin suomaliassa tehty josta petti kyljet reilusti ennen kuvion loppumista.


Itellä kokemusta kanssa nokioista käytännössä ei ole muita kyljistä pettänyt kuin nokioita, paitti made in russia mallisia

Joske 13.01.2014 17:42

Joha tuossa ensimmäisen minuutin aikana näky parriin kertaan ettei ollu nastarenkaat ku jokku muka-maastokumit... JAAaa eikäkö olihan niissä nastat... ???

Late_ 13.01.2014 19:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1091392)
En tuota kolmatta osaa nähnyt kuin lopusta pienen pätkän, mutta eikö Siperiassa käytetty Nokian Hakkapeliittoja?

Käytettiin.

Jarski lj 70 13.01.2014 20:20

No oli äijillä autoissa ihme renkaita nastat ? ei mikään ihme että ne oli jumissa oliko noissa edes lukkoja kun ei pyörinyt kuin muutama rengas.

Nikuzai 13.01.2014 21:08

4 päivää aavikon poikki, muuten on liian rasittavaa miehille ja autoille,
vasta viime vuonna lueskentelin jotain kertomusta gobin ylityksestä ja siinä tuumasivat et hyvä jos viikossa yli ehditään saattaa 10;neen päivään mennä ja päivällä oli +50 lämmintä


Öljy on ollut vasta joka helvetin jaksossa tärkeimmässä osassa et koneet kestää ja jos sinne laittaa jotain muuta kuin "teboil diamondia" kone hajoaa jo sitä katellessa :p


Mikä ihme sen rätin tarkoitus penkkien takana on :confused: siperiassa sen jotenkin ymmärrän, mut miks helvetissä se on joka jaksossa??



Ilmastointi on poistettu kun se kuluttaisi liikaa polttoainetta :confused: monta sataa litraa se sitten vie löpöä 800Km matkalla
Epäilys on, että ilmastointia ei ole poistettu vaan lisätään vaan draamaa ohjelmaan
Tätä tukee mukavasti se et jos oikeesti autossa on 45 lämmintä niin epäilisin, et ei oltaisi autossa huivi kaulassa ja hattupäässä hikoilematta :eek:



Mutta toi ajonopeus kertokaahan jotka oikeasti olette jossain tuolla käynyt niin onko se oikeasti max nopeus 30kmh?


Koneen liika kuumenemiseen on topgear ratkaisu konepelti katolle :D


Jännä homma et näyttäis et noi on vähän joka paikassa noilla talvirenkailla jumissa, mut huoltoautot ajelee normaaleilla SUV dunlopeilla eikä taida olla jumissa
vaan oisko noissa talvirenkaissa se et ne on insinööröity uppoamaan pinta aineesta läpi kovaan pintaan josta sitten nastoilla otetaan pitoa ja hiekassa kun ei routinutta kovaa maata taida 20cm syvyydessä oikeen olla :rolleyes:



"elävä karttakirja" Bik Li- vetääköhän se sill periaatteella, et jos eksyy pitää mennä kotiin häpeemään

"Hiekkamyrsky" kohdassa huomasi hyvin ettei ne sotilas asiantuntijat ainakaan lähi-idässä olleet käyneet kun ei shemag;ia solmia osannut


Sivu luotu: 06:03 (GMT +2).