![]() |
rankka reissu tv2
nyt kakkosella menossa kyseinen ohjelma. mika salo ajaa offi sademetsässä
|
http://areena.yle.fi/tv/2099296 näkyy jo areenassa myös
|
No onhan melkosta puuhastelua. Kovat rengaspaineet, vinssi laitetaan vasta kun on monet kerrat paiskottu ylämäkeen jne. Sitäpaitsi ryssät ajaa haastavampia reittejä Ladalla kauppaan :)
|
No olipa haastavaa talviajoa uusilla autoilla talvella, pakkaseen lisätty 30 astetta puheissa, tommosen tekemällä tehdyn paskan kattomisesta saa syövän.
|
Olikos noi uudehkoja Diesel Nissan patrolleja ku jäi tunnistamatta? Uazit oli kyl tunnistettavissa.)
|
Hyvä pätkähän tuo oli.. kaikki ei ole offiammattilaisia, perustallaajalle tuo on jo ihan kelpo meininkiä.
|
Toi dramatisointi vaan menee yli, kai toi uppoaa ihmisiin jotka ei lunta ole nähnytkään.
|
Lainaus:
|
Ei siihen tarvitse lisäillä asteita, miinuksia on valiettavan paljon
Lainaus:
Sopii mennä kokeilemaan jollet usko:rolleyes: |
Lainaus:
Kiitos ja anteeks, ihan hyvä ohjelma. |
Edellinen jakso tuntu paremmalta mutta oliko se vaan eksotiikan takia ite ku ei oo paljo sademetsissä liikkunu.
|
Tuolla myö valitettais että vittu ku käjet ja varpaat jäätyy ja tuulikin puhaltaa ikävästi niskaan:D
|
Minusta oli ihan mukava ohjelma. Noista pakkasista vaan turhan paljon puhuttiin sekaisin, mitä voi olla ja on ollut ja mitä sitten oli just silloin. Epäilemättä siellä kylmä kuitenkin oli tuolloinkin..!
Lainaus:
|
Lainaus:
Loppuporukka ajeli vakio-uatzeilla perässä, tosin tais olla pientä remonttia pariin otteeseen, mutta sepä ei varmaan ketään siellä yllättäny. Onhan tuolla oikeestikin jatkuvaan kylmä, tammikuun keskilämpötila n. -50C ja se -71,2C ihan oikea ennätys. http://m.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288541372901.html Aika viileetä nytkin: http://finnish.wunderground.com/auto...ons/24688.html |
Katoin ekan jakson ja tulee vaan mieleen, et moni suomalainen offari mahtaa vakio hj;lla hakea polttopuunsa pahemmista paikoista kun nuo
Pitääköhän noi etäisyydet oikeesti paikkaansa maailman vaikeimpiin kuuluva rinne 700m :eek: senhän jo vinssaa ylös jos ei kävellä viiti :confused: Päivä etappi 8km suomalaista mettäauto tietä rospuutto kelillä tai kelkka reittiä, Jotenkin on sellainen kuva vaikka show;ta varmasti on mukana runsaasti, että topgear;in porukka olisi ajellut pahempia teitä vakio kuntoisilla maastureilla jotka ostivat netistä näkemättä :confused: Toisen jakson kattelin samaan putkeen niin paha sanoa et mitä olisi voinut toisin tehdä, ehkä laadullisesti ensimmäistä parempi ja ihan katottavissa oleva kaksoistuulilasi ei välttämättä ole lämmön takia vaan lämmön vaihtelun takia, ettei halkea ja matto koneen päällä todennäköisesti pitämässä tietokone komponentin lämpimänä |
Sinne ja vähän pidemmällekin
Tällainen kikotin on tuonne suuntaan lähdössä helmikuussa, retkikunnan suunnitelmissa on ajaa näiden paikkakuntien ohi matkallaan Tsuktsien niemimaalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146309 |
Volvoakselinen KDJ95, lienee itänaapurin kilvissä?
|
Lainaus:
|
Casagrande testasi Defeä Tyynellemerelle asti 10 vuotta sitten. Ei ollut letkaa huoltoautoja mukana, ei.
http://www.venajaseura.com/node/621 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
En tiedä, mutta lie jarruissa tingitty pysähtymisestä ja saatu luotettavuutta/siperia huollettavuutta :confused: :confused: |
Lainaus:
Lainaus:
|
Siperiaan voi jokainen lähteä kokeileen kuinka pitkälle pääsee täältä suomen joskus talvella olevasta-35 pakkasesta joka tuolla on kesä keli onhan toi äärimmäistä autojen ja kuskien koettelus nyt sitten nokka kohti Siperiaa katotaan kenen nenän pää valkenee.se jos lähtis tolla omalla olis hyvin äkkiä perse jäässä.
|
Lähtihän tuo Mitsukin aikoinaan -40 pakkasesta kuin palmun alta, kun konehommia tuli tehtyä. Toki aina työpäivän jälkeen hieman jännitti.
Muistan varmaan loppuelämäni kun tein suolla remonttia aamu neljältä -40 lämpömittarissa. Kääntösylinteri räjähti Nokka Jokerista, mutta puut karsiutu kyllä mukavasti ja räkääkin tuli nenästä. |
Ohjelmassa olisi voinut olla mukana Madventures tyylistä kerrontaa kohteesta ja ehkä vähemmän liiottelua - voisko sen auton varustaa niin, että se sopis olosuhteisiin ettei tarvi koko aikaa panikoida vaikka ötököiden kanssa...
Olishan se ihan hanusrista jos olis automatkalla lapissa ja joku kuvais kameralla, hyttyset söis koko ajan. |
Lainaus:
Akku konepellin alla, mutta ilmastointi oli "riisuttu" pois painon säästämiseksi :D Itte jos jonnekkin ötököiden paratiisiin lähtisin niin ensimmäinen asia olisi se, että ikkunat ja kaikki suoraan ulos räppänät voi pitää kiinni, iilimato mulkun nupissa ja scorpionin pistin pallissa kumoaa hyvin pian sen parin kilon säästön :cool: |
Lainaus:
Niinhän se Suomen Lapissakin on, että olosuhteet on välillä aika rankat! |
Pitihän tuo kakkos osa katsoa Areenasta kun ei muistanut telkusta sitä katsoa. Vähän oli nihkeempi esitys kuin eka osa. Ensimmäisessä osassa ne vinssaili ja muutoinkin meno oli enemmän offroad henkeä. Nythän ne ajeli auratulla tiellä koko ajan. Ainoa rankka vastus oli se kylmyys. Mitään muuta vastusta siellä ei sitten ollutkaan. Olisivat nyt möyrynneet edes lumessa tms. Oishan ne tuon reissun voinut tehdä vaikka S-sarjan mersulla jos tietä pitkin koko ajan pitää ajella.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://areena.yle.fi/tv/2099297
Oli ehkä paras osa tämä kolmas. Harmi ettei näitä oo tehty enempää, vuoristossa oisivat ainakin vielä voineet ajaa. Tai amazonin viidakoista andeille Top Gearin tapaan. Olikohan siihen joku tärkeä käytännön syykin että noista autoista oli ilmastoinnit purettu pois :D Aika paljon tarvitaan support tiimiä kuvaamaan 2 miehen reissua kun 17 henkeä oli matkassa, ois mielenkiintosta nähdä joku making of dokkari noista edit: tuubista löytyykin jotain http://www.youtube.com/user/ShellHel...?feature=watch |
Oliko noilla nastarenkaat alla?
Omaan silmään näytti että olis. Mikähän siinä on idea? Tuskin ne pitoa hiekalla lisää, vai onkohan hiekka jossain kohtaa niin kovaa että oikeesti on hyötyä |
Lainaus:
Mut selitäppääkäs joku se että minkä helkkarin takia noi on olevinaan niin tarkkoja ylimääräisestä painosta ettei voi ottaa juomavettäkään riittävästi mukaan? |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kehuhan se salo et kuinka hyvät ja parhaat renkaat kun ne on suomessa paskalla ammattitaidolla, paskoilla koneilla, paskasta kierrätys kumista tehty :D Tutulla oli käsittääkseni 4 nokiaa joista 3 made in russia, ne kesti pidemmälle kuin suomaliassa tehty josta petti kyljet reilusti ennen kuvion loppumista. Itellä kokemusta kanssa nokioista käytännössä ei ole muita kyljistä pettänyt kuin nokioita, paitti made in russia mallisia |
Joha tuossa ensimmäisen minuutin aikana näky parriin kertaan ettei ollu nastarenkaat ku jokku muka-maastokumit... JAAaa eikäkö olihan niissä nastat... ???
|
Lainaus:
|
No oli äijillä autoissa ihme renkaita nastat ? ei mikään ihme että ne oli jumissa oliko noissa edes lukkoja kun ei pyörinyt kuin muutama rengas.
|
4 päivää aavikon poikki, muuten on liian rasittavaa miehille ja autoille,
vasta viime vuonna lueskentelin jotain kertomusta gobin ylityksestä ja siinä tuumasivat et hyvä jos viikossa yli ehditään saattaa 10;neen päivään mennä ja päivällä oli +50 lämmintä Öljy on ollut vasta joka helvetin jaksossa tärkeimmässä osassa et koneet kestää ja jos sinne laittaa jotain muuta kuin "teboil diamondia" kone hajoaa jo sitä katellessa :p Mikä ihme sen rätin tarkoitus penkkien takana on :confused: siperiassa sen jotenkin ymmärrän, mut miks helvetissä se on joka jaksossa?? Ilmastointi on poistettu kun se kuluttaisi liikaa polttoainetta :confused: monta sataa litraa se sitten vie löpöä 800Km matkalla Epäilys on, että ilmastointia ei ole poistettu vaan lisätään vaan draamaa ohjelmaan Tätä tukee mukavasti se et jos oikeesti autossa on 45 lämmintä niin epäilisin, et ei oltaisi autossa huivi kaulassa ja hattupäässä hikoilematta :eek: Mutta toi ajonopeus kertokaahan jotka oikeasti olette jossain tuolla käynyt niin onko se oikeasti max nopeus 30kmh? Koneen liika kuumenemiseen on topgear ratkaisu konepelti katolle :D Jännä homma et näyttäis et noi on vähän joka paikassa noilla talvirenkailla jumissa, mut huoltoautot ajelee normaaleilla SUV dunlopeilla eikä taida olla jumissa vaan oisko noissa talvirenkaissa se et ne on insinööröity uppoamaan pinta aineesta läpi kovaan pintaan josta sitten nastoilla otetaan pitoa ja hiekassa kun ei routinutta kovaa maata taida 20cm syvyydessä oikeen olla :rolleyes: "elävä karttakirja" Bik Li- vetääköhän se sill periaatteella, et jos eksyy pitää mennä kotiin häpeemään "Hiekkamyrsky" kohdassa huomasi hyvin ettei ne sotilas asiantuntijat ainakaan lähi-idässä olleet käyneet kun ei shemag;ia solmia osannut |
Sivu luotu: 06:03 (GMT +2). |