Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Toyota OJ40 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118977)

Dectane 28.12.2013 19:06

Toyota OJ40
 
Tehdäänhän jo pikkuhiljaa omaa ketjua ettei tuo pajerotopicci täyty tojotahömpötyksistä? :p

Eli nyt kävi niin että pajeroon ostamille vehkeillä hommasin uuden aihion! Auto oli tarkoitus lähtä hakemaan huomenna mutta homma siirtyy viikolla ku isäntä lähtee käymään loppiaisen jälkeen etelässä ja tämä tulee samalla reissulla uuteen kottiin :) Eikä tartte itellä asioikseen ajella 1200km!

Eli tämmönen 77 vuoden BJ40, kuvat myyjän kuvia kun en oo ite päässy vielä filmaan :rolleyes:

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps13e11199.jpg

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps31c1ef25.jpg

Siihen ois sitten tarkotus istuttaa tuo om603 turbo ja 722.3 tomaatti, ja siihen jatkeeksi 7mm pumppu ja isompi ahdin jotka vielä hakusessa...

http://i1323.photobucket.com/albums/...psf2502de9.jpg

Ja alle sitten nämä HJ61:sen lukkoakselit, britpartin jouset, procompin iskarit ja ainaki taakse on sovittu jo kaupat rangen tukivarsista. Rangen tukivarsillekki tilasin jo floflexin uretaanipuslasarjan. Alustavasti soittelin jo välitetystä hiluxin jakiksestaki, muttei oo vielä tietoa että irtoaaki millon/koskaan :)

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps82b763c1.jpg

http://i1323.photobucket.com/albums/...psfab7e02b.jpg

Himottais jo ruveta sepittämään mutta täytyy varmaan malttaa oottaa vielä viikko tai 2 :)

Repro 28.12.2013 20:59

No on tuossa autossa sit eri konevaihtoehtoja ainakin ollut, viimeeksi kun tältä kylältä lähti niin siinä oli Lexuksen V8 :D

Dectane 29.12.2013 00:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1084362)
No on tuossa autossa sit eri konevaihtoehtoja ainakin ollut, viimeeksi kun tältä kylältä lähti niin siinä oli Lexuksen V8 :D

Lexuksen V8 on vasta tänään purettu pois ja auto heitetty pihalle noutovalmiiksi

Dectane 29.12.2013 20:46

Tyhjensin tänään varsin etuakselin ku en oo ikinä moista hommaa tehny...

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps0b6e7345.jpg

Perävälitykset näyttäis olevan vakiot eli 3.7 ja kaikki kunnossa, hiukan tuolla on vesi majaillu ruosteista päätellen..

http://i1323.photobucket.com/albums/...psef4bc248.jpg

Tikut käsittääkseni vakiot? Ja murrokset näytti olevan löbron valmistamat.

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps5528bccf.jpg

Huomenna kasailen takasi kasaan ilman mitään sen kummempia tiivistelyjä tai mitään, ne menee kuitenki uudestaan palasiksi ennenku tuolla ajetaan metriäkään..

Dectane 29.12.2013 21:21

http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..

hojo85 29.12.2013 21:23

minkä vehkeen nuo jouset on mitkä tulee tähän projektiin??

Dectane 29.12.2013 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 (Viesti 1084873)
minkä vehkeen nuo jouset on mitkä tulee tähän projektiin??

Britpartin jouset, tuo setti mikä tuolla nurkassa makaa on defenderiä 2" korottava setti.

samppas 29.12.2013 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084870)
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..


Ite olen ymmärryksessä että Longfield 30 spline olisi vahvin.
Huomaa että tarvitset pitkäpoori akselin tojon orkkis lukoille, tuo setti lienee hiluksiin.
Lonfgieldeissä on vielä jonkinmoinen takuu.

pee 29.12.2013 22:17

pukkaapa nyt samalla sinne BJ n välitykset ...

Dectane 29.12.2013 23:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1084903)
pukkaapa nyt samalla sinne BJ n välitykset ...

Eli siis 4.11? Näistä tojotoista niin tiiä :D Nuo 3.7 välit on mun mielestä oikeenki optimit sillon jos tomaatin jatkoksi tyrkkää sen hiluxin laatikon.. Kokonaisvälitys sillon ois muistaakseni 69 ja 100 vauhissa 33" renkailla ei kierrä vielä paljo mitään :p Tietty perävälityksiä joutuu rueta sitten mulkkaamaan jos tuntuu ettei oo tarpeeksi hidas.

Jare 30.12.2013 07:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084870)
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..


Mä en laittais ite tätä ja syystä että pyörät linkussa vedättäessä ohjaus "runkuttaa", kun on ristikot nivelinä. Ja sit tosiaa toi setti ei mene *J61 akseliin, kun puuttuu lukkovetarin pitkät poorit.

Repro 30.12.2013 07:43

Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:

Hailux 30.12.2013 10:20

tätähän pitää tulla ihailemaan kunhan pääset kunnolla vauhtiin ;)

vilenius 30.12.2013 10:24

Tekiä miehenä vaihat ite elementit pumppuun, 4pumppuun vaihtaneena voin kertoa et aika helppo homma.privalla lisätietoja jos kiinnostaa.pakosarjaa ei kannata sit muuttaa toi vakio on iha hyvä.minä en myöskään laittas tommosia ristikkovetareita jos tommoset haluaa nii sama laittaa joobin aksulat.ristikko kun menee nii saat vetarinki vaihtaa.

Dectane 30.12.2013 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1085004)
Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:

Niin ja mites vaikuttaako takuuseen se mitä autossa on akseleita käskyttämässä? :eek:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1085050)
tätähän pitää tulla ihailemaan kunhan pääset kunnolla vauhtiin ;)

Teretulemast!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085051)
Tekiä miehenä vaihat ite elementit pumppuun, 4pumppuun vaihtaneena voin kertoa et aika helppo homma.privalla lisätietoja jos kiinnostaa.pakosarjaa ei kannata sit muuttaa toi vakio on iha hyvä.minä en myöskään laittas tommosia ristikkovetareita jos tommoset haluaa nii sama laittaa joobin aksulat.ristikko kun menee nii saat vetarinki vaihtaa.

Kyllähän ne elementit sais ite vaihettua, mutta sitten sen joutuu kuitenkin säädättään... Tuossa pajeron pumpussa tuli säästettyä ja tehtyä itte, mutta tässä aattelin hommata ihan ammattilaisen tekemän pumpun niin ei jää mikään arvailuiden varaan. Vai oonko oikeassa käsityksessä että se pitää kuitenki säätää?

Ja just viime päivät ollaan naurettu tuolle vakio pakosarjalle kuinka huonon mallinen 6-sylinteriseen :D 4 pyttyseen oikeinki hyvä mutta 654 pytyt hengittelee kaikki samaan pikkuseen reikään. Pakosarjan teen uusiksi kyllä, laipat löytyy naapurilta valmiiksi laaserilla suihkittuna ja mutkia hain tuosta "paikallisesta" , ei siinnä luulis kauan nokka tuhisevan kun ei rupee kyhään mitään kauheaa käärmeenpesää..

Jp 30.12.2013 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1085004)
Ja oliks Lonfieldin chromoilla ikuinen takuu tiettyyn rengaskokoon asti? :confused:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1085067)
Niin ja mites vaikuttaako takuuseen se mitä autossa on akseleita käskyttämässä? :eek:



Ainoa mikä ohje lonkkareissa tuli mukana oli varoituslappu että ei SUOSITELLA käytettävän spoolia, hitsattua etupäätä tai isompia renkaita kuin 39". Ei ole tarvinut takuiden perään kysellä ja toivon mukaan ei tarvitsekkaan, mutta elinikäisen takuunhan ne lupaa, mutta miten on nykyisin kun Bobby vaihtanut "hiippakuntaa" ja omistus siirtynyt TGlle.

samppas 30.12.2013 12:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084947)
Eli siis 4.11? Näistä tojotoista niin tiiä :D Nuo 3.7 välit on mun mielestä oikeenki optimit sillon jos tomaatin jatkoksi tyrkkää sen hiluxin laatikon.. Kokonaisvälitys sillon ois muistaakseni 69 ja 100 vauhissa 33" renkailla ei kierrä vielä paljo mitään :p Tietty perävälityksiä joutuu rueta sitten mulkkaamaan jos tuntuu ettei oo tarpeeksi hidas.


Tuo hilun jakis lienee keskellä olevalla kardaanilähdöllä.
Pitkällä mesen nokilekalla ja automaatilla takakardaanin kulmat on varmaan aika jyrkät, ainakin maantienopeuksiin...:confused:

vilenius 30.12.2013 22:20

http://m.youtube.com/watch?v=Mi6aGClPmNA
tohon vaihdoin itte enkä säädättäny ja hyvin irtos 365hv ja pelasikin vielä.:)
ajotuksenhan joutuu vähä korvakuulolla laittaa et toki varmin tapa teettää jollain.mulla oli semmonen 300d om617 eli 123:n kone josa oli alkuperänen pakosarja ja siinäki oli 340hv.
jos teet pakosarjan ni tee halkomalli.

Dectane 30.12.2013 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085326)
http://m.youtube.com/watch?v=Mi6aGClPmNA
tohon vaihdoin itte enkä säädättäny ja hyvin irtos 365hv ja pelasikin vielä.:)
ajotuksenhan joutuu vähä korvakuulolla laittaa et toki varmin tapa teettää jollain.mulla oli semmonen 300d om617 eli 123:n kone josa oli alkuperänen pakosarja ja siinäki oli 340hv.
jos teet pakosarjan ni tee halkomalli.

Mikäs ahdin tossa oli? Miten heräili?

Pakosarjasta oon kaavaillu melko halkomaista.

vilenius 31.12.2013 09:06

Tuoha on kakspuokki nii täysin ei voi kolmisatasee vertailla, muistaakseni oli hx35 pakopesän kokoakaan en muista.ihan jotenki heräsi oli nimittäin pakopaineella toimiva erillinen portti nii ei paras mahollinen:)
123:sa oli sit hx40 kakkosella heräs jo kunnolla.siitäki pitäs penkkivideo olla josai.

Dectane 31.12.2013 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085430)
Tuoha on kakspuokki nii täysin ei voi kolmisatasee vertailla, muistaakseni oli hx35 pakopesän kokoakaan en muista.ihan jotenki heräsi oli nimittäin pakopaineella toimiva erillinen portti nii ei paras mahollinen:)
123:sa oli sit hx40 kakkosella heräs jo kunnolla.siitäki pitäs penkkivideo olla josai.

aaa katos, en hokannukkaa että tuohan oli pytyn lyhyempi :) paininu ajatuksen kans että laittaisko 35 vai 40, herääkö 40 liian myöhään ja onko 35 liian pieni :(

Timo_L 31.12.2013 11:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1084870)
http://www.roadlessgear.com/Toyota/p...eliminator-kit

Nyt ois hyvä antaa mielipiteitä kumpi on parempi setti, tämä vai ihan perus chromo osat? Insinöörikaveri ainaki meinasi että tuon pitäis olla jäsympi setti..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1085002)
Mä en laittais ite tätä ja syystä että pyörät linkussa vedättäessä ohjaus "runkuttaa", kun on ristikot nivelinä. Ja sit tosiaa toi setti ei mene *J61 akseliin, kun puuttuu lukkovetarin pitkät poorit.

Jos vaihtoehtona on longfieldit tai sitten vetarit missä on Spicerin 760- sarjan jenkkiristikot, niin en edes miettisi. Millä helvetillä tuo putiikki meinaa että 760- ristikot mitä käytetään D30 ja D44 akseleissa, kestäisi paremmin kuin edes alkuperäiset Toyotan murrokset? Nuo ristikot kun ei tunnetusti kovin hyvin kestä edes 35" renkaita kevytkorisessa Jeepissä..

Ja kuten Jare jo totesikin että jos mahdollisuus välttää ristikoita niin ehdottomasti, CV:t on paljon paremmat renkaat linkussa, kun eivät jumppaa samalla tavalla kuin ristikot tekee.

Heikki L 31.12.2013 11:09

Just tilaamassa 30spline settiä, 10 vuoden takuuta mainostavat tällä hetkellä. Oliko kokoraja sitten muutettu 35" tais sellanen luku jossain olla..

Dectane 31.12.2013 11:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L (Viesti 1085456)
Just tilaamassa 30spline settiä, 10 vuoden takuuta mainostavat tällä hetkellä. Oliko kokoraja sitten muutettu 35" tais sellanen luku jossain olla..

Paljoko jää hintaa? Koittanu nettiä selata ja löytää halvimpia

vilenius 31.12.2013 13:28

Erillishukkaportillaha pystyt vähä paikkaan jos 35 jää pieneksi.swamberillahan taisi olla 606 35 holsetti, ainaki alussa.sehän laulo iha kivasti:)ehkä ite oisin sen kannalla, heräävyys olisi taattu ja voimaakin saa.eikähän sitä pakko ole ahtaa 2baaria(eipä vissii):D

Mika_T 31.12.2013 13:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1085452)
40 liian myöhään ja onko 35 liian pieni :(

Ei varmasti ole 35nen pieni siihen mitä BJ:llä uskaltaa ajaa. ~300hv saa helposti irti 35:lla
Nelikymppisellä toki enemmän mutta heräävyyden kärsiessä. Ja maasturin ollessa kyseessä se alhaalta herääminen olisi jopa suotavaa.

35:nen lähtee jostain 2500-2800hujakoilta ahtamaan kunnolla.
40nen 3000-3300.
Toki riippuu paljon syöttöpumpustakin.

Timo_L 31.12.2013 16:31

Onko 2500rpm alhaalta? :eek: :D

Mika_T 31.12.2013 18:35

Ei mutta sen alempaa ei hx35nen tuossa mersun 603:ssa lähde. (oletus että perässä 722.3 tomaatti)

Pienempää hakuseen jos alempaa pitää lähteä. Tosin se on yleensä ylhäältä pois, mikä tuskin maasturissa mitään haittaa.

pee 31.12.2013 18:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 1085326)
mulla oli semmonen 300d om617 eli 123:n kone josa oli alkuperänen pakosarja ja siinäki oli 340hv

tällasten tekijämiesten vinkit on aina tervetulleita, hattu nousee :eek: hurjia lukemia vakiosarjalla !

Mika_T 31.12.2013 19:22

Hyvät lukemat "tornimoottorista" :D

603sta saa tuon 300hv hx35:lla ja vakio pakosarjalla ja pakoputkella kohtuudella.

http://img.photobucket.com/albums/v6...D/IMG_1395.jpg

Varmasti enemmänkin jos olisi värkännyt ilmanoton ja pakoputken paremmaksi.
Vääntö koitui vaihetoosalle liian suureksi. Eli vahvistamatta ei kestä.

Eppäilen että BJ40 ei tarvi kyllä enempää :D

Dectane 31.12.2013 19:55

oon kyllä haaveillu että loota kestäis mutta ei sitte :D

Mika_T 31.12.2013 19:58

Alle 500nm kun pysyttelee niin kunnossa oleva toosa kyllä sen kestää kun on oikeissa säädöissä ettei pääse lipsumaan.

Se on hetkessä valmista kauraa kun lipsuu väännön alla.

Dectane 31.12.2013 20:40

Pikainen kyssäri akseleiden asennosta..

Etuakselissa pitäiskö kääntöpallot olla pystysuorassa linjassa I vai pikkusen käännettynä taaksepäin eli \ ? Eikö etukardaanin lähtö sillon "viistäis" maata? :rolleyes: Vai otanko rälläkän käteen ja käännä pallot sopivaan asentoon eli \ ja saan kardaanin lähdön hiukan ylöspäin?

Miten sitten jos noita periä kääntää ylöpäin niin kardaanin kulma muuttuu loivemmaksi toiseen kulmaan nähen, tuleeko onkkelmia?

Mika_T 31.12.2013 20:44

Kyllä ne pitää olla "taaksepäin kallellaan" eli casterkulma pysyy muutaman asteen positiivisena.

Ajettavuus menee täysin jos casteri ei ole kohdallaan.
Elikkä palloja kääntämällä saa kartaanin kulman sopivaksi Casterin kärsimättä.

Dectane 31.12.2013 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1085674)
Kyllä ne pitää olla "taaksepäin kallellaan" eli casterkulma pysyy positiivisena.

Ajettavuus menee täysin jos casteri ei ole kohdallaan.

niin ajattelin, eli rälläkkä kauniiseen käteen ja naps.. pitää muistaa eka ottaa tikut pois :D

MiKo 31.12.2013 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1085671)
Pikainen kyssäri akseleiden asennosta..

Etuakselissa pitäiskö kääntöpallot olla pystysuorassa linjassa I vai pikkusen käännettynä taaksepäin eli \ ? Eikö etukardaanin lähtö sillon "viistäis" maata? :rolleyes: Vai otanko rälläkän käteen ja käännä pallot sopivaan asentoon eli \ ja saan kardaanin lähdön hiukan ylöspäin?

Miten sitten jos noita periä kääntää ylöpäin niin kardaanin kulma muuttuu loivemmaksi toiseen kulmaan nähen, tuleeko onkkelmia?

Käännä palloja. Rälläkällä päällimmäinen putki poikki sauman vierestä niin pyörähtää nätisti.

Mika_T 31.12.2013 20:48

Juu älä katkaise akselia vaan hio vain hitsisauma pois ja käännä palloja.

mparty 31.12.2013 20:58

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1085675)
niin ajattelin, eli rälläkkä kauniiseen käteen ja naps.. pitää muistaa eka ottaa tikut pois :D

Eiköhän sieltä löydy tollaset kun nätisti leikkaat, sitten vain hiasee sauman sopivasti, pyöräytät oikeaan asentoon ja kovasti hitsiä :)
Voi olla vähän haasteellisempi niputtaa jos tuon holkin leikkaat poikki....

Liite 44587

Dectane 31.12.2013 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mparty (Viesti 1085683)
Eiköhän sieltä löydy tollaset kun nätisti leikkaat, sitten vain hiasee sauman sopivasti, pyöräytät oikeaan asentoon ja kovasti hitsiä :)
Voi olla vähän haasteellisempi niputtaa jos tuon holkin leikkaat poikki....

Liite 44587

ahaa! empä ois tuommosta hoksannukkaan :) Marko mulla on sulle asiaaki kunhan rupeen ohjauksen osia tekeen, mutta soittelen sitte tarkemmin :)

Hailux 31.12.2013 23:34

mulla ois tuossa talon päädyssä sulle tyhjä akseliputki mihin saat harjoitella...munkkikahveella lähtee...pitkä tikku paikoillaan vielä..jos tarviit

Hyvää Uutta Vuotta!

Dectane 31.12.2013 23:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1085751)
mulla ois tuossa talon päädyssä sulle tyhjä akseliputki mihin saat harjoitella...munkkikahveella lähtee...pitkä tikku paikoillaan vielä..jos tarviit

Hyvää Uutta Vuotta!

Samoin! Työt loppu niin ei oo ainakaan näillä näkymin käyntiä sielläpäin, tosin ei tiiä millon ne soittaa takas :D Aattelin pitää vähän tojotan rakentelulomaa :P

Nikuzai 31.12.2013 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hailux (Viesti 1085751)
mulla ois tuossa talon päädyssä sulle tyhjä akseliputki mihin saat harjoitella...munkkikahveella lähtee...pitkä tikku paikoillaan vielä..jos tarviit



Ja sit Dectane kun harjoittelet niin kunnon selitykset ja kuvat jotta minäkin osaan sen tehdä :D

Dectane 01.01.2014 00:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1085759)
Ja sit Dectane kun harjoittelet niin kunnon selitykset ja kuvat jotta minäkin osaan sen tehdä :D

Eiköhän kaikesta lyyä kunnon selitykset ja kuvat niinku normaalistikki :)

vilenius 01.01.2014 11:10

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1085632)
tällasten tekijämiesten vinkit on aina tervetulleita, hattu nousee :eek: hurjia lukemia vakiosarjalla !

kiitos

mika t:lle tää varmaan on tuttu auto mersuvoorumin puolelta muutaman vuoden takaa
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1388566730

enpä sotke dectanen topikkia enempää

Nikuzai 01.01.2014 14:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1085766)
Eiköhän kaikesta lyyä kunnon selitykset ja kuvat niinku normaalistikki :)


:) :)

Tuntuu vaan topikkeja seuratessa, et jonkin sortin salatiedettä koko homma. Ei ole missään oikeen ollut kunnolla vaan kaikissa et päät tuli käännettyä :(

Dectane 01.01.2014 14:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1085932)
:) :)

Tuntuu vaan topikkeja seuratessa, et jonkin sortin salatiedettä koko homma. Ei ole missään oikeen ollut kunnolla vaan kaikissa et päät tuli käännettyä :(

sillähän mää ruukaan aina kaikkea tyhmää kysellä ku kaikki on yleensä salatiedettä, varsinki jos yrität jotain ettiä niin ei varmasti löydy :D

sull45 01.01.2014 15:53

etuakselin päät
 
http://forums.offipalsta.com/attachm...d=44624&stc=1&http://forums.offipalsta.com/attachm...=1388584085stä pari kuva

vexi4x4 02.01.2014 08:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samppas (Viesti 1085107)
Tuo hilun jakis lienee keskellä olevalla kardaanilähdöllä.
Pitkällä mesen nokilekalla ja automaatilla takakardaanin kulmat on varmaan aika jyrkät, ainakin maantienopeuksiin...:confused:

ootko tosiaan dectane mitannu mesen kone+laatikko+hilun laatikko paketin yhteismittaa?
sovitin itte gr:n tekniikka pakettia berttaan ja siinäki keskellä oleva kardaanilähtö niin korkeessa autossa(SOA takana) ei mitää mahollisuuksia saaha ajettavaan kulmaan takakardaania, vaikka moottori oli käytännössä kiinni maskissa. tuo gr:n kone ja laatikot on n. 2m pitkä yhistelmä. sillä vaan ettet haali osia nurkkiin ja totea että eihän ne sovikkaa:D

Dectane 02.01.2014 08:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 (Viesti 1086271)
ootko tosiaan dectane mitannu mesen kone+laatikko+hilun laatikko paketin yhteismittaa?
sovitin itte gr:n tekniikka pakettia berttaan ja siinäki keskellä oleva kardaanilähtö niin korkeessa autossa(SOA takana) ei mitää mahollisuuksia saaha ajettavaan kulmaan takakardaania, vaikka moottori oli käytännössä kiinni maskissa. tuo gr:n kone ja laatikot on n. 2m pitkä yhistelmä. sillä vaan ettet haali osia nurkkiin ja totea että eihän ne sovikkaa:D

Ennoo mitannu, muttei kyllä oo kahta metriä.. Tuo automaattihan on sika lyhyt. Vois sen tännää mitata, mutta pahapa tuo on mittanauhan kans pyöriä ku auto ei oo vielä mittailtavana :D

Niin tosiaan, laatikot. Monikossa, kylläkait tuosta ainaki 2m paketti tulee ku lyö jakiksen jatkoksi? :D

toyota4x4 02.01.2014 09:03

tommoiset longfieldin cromot oli hiluksissa 38,5 boggereilla ja ite murros kestää kyllä !!
veto akseli meenee poikki, 2kpl meni. mutta saa kyllä olla koko auton paino päällä ja yht äkki pitoo renkaalle nii napsahti poikki.

Maajussi 02.01.2014 09:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1086287)
tommoiset longfieldin cromot oli hiluksissa 38,5 boggereilla ja ite murros kestää kyllä !!
veto akseli meenee poikki, 2kpl meni. mutta saa kyllä olla koko auton paino päällä ja yht äkki pitoo renkaalle nii napsahti poikki.

niin vakio tikku.....ei 30 spline cromo?!?....muistelisin.

Dectane 02.01.2014 10:21

Kone + laatikko 140cm

kallo 02.01.2014 13:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 (Viesti 1086271)
ootko tosiaan dectane mitannu mesen kone+laatikko+hilun laatikko paketin yhteismittaa?
sovitin itte gr:n tekniikka pakettia berttaan ja siinäki keskellä oleva kardaanilähtö niin korkeessa autossa(SOA takana) ei mitää mahollisuuksia saaha ajettavaan kulmaan takakardaania, vaikka moottori oli käytännössä kiinni maskissa. tuo gr:n kone ja laatikot on n. 2m pitkä yhistelmä. sillä vaan ettet haali osia nurkkiin ja totea että eihän ne sovikkaa:D

Onkai tuo GR tekniikkapaketti ihan ***tanan pitkä heti kättelyssä? :eek: Jotenkin muistelisin että kun sitä etukardaania on katellu niin tuntuu että sekin mahtaa olla tyyliin 1,5-2m :D

http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA...St0Sm/$_72.JPG

Pätkä GR on 30cm pidempi kun bertta?

Ja jos jos näyttää Ville siltä että se keskilähtö ei kelpaa siihen HJ akseliin tuolla akselivälillä niin tuolta löytyy edelleen tuo rangen jakis edullisesti :D :D

Dectane 02.01.2014 13:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1086342)
Onkai tuo GR tekniikkapaketti ihan ***tanan pitkä heti kättelyssä? :eek: Jotenkin muistelisin että kun sitä etukardaania on katellu niin tuntuu että sekin mahtaa olla tyyliin 1,5-2m :D

http://i.ebayimg.com/00/s/NDgwWDY0MA...St0Sm/$_72.JPG

Pätkä GR on 30cm pidempi kun bertta?

Ja jos jos näyttää Ville siltä että se keskilähtö ei kelpaa siihen HJ akseliin tuolla akselivälillä niin tuolta löytyy edelleen tuo rangen jakis edullisesti :D :D

rangen jakikseen vaan ku ei saa välityksiä :( tai niin mää ainaki muistelin että sillo poristiin :)

pee 02.01.2014 13:53

Pontevalla moottorilla ei tarvii pikkupuolta :)

Dectane 02.01.2014 22:01

Purin tänään taka-akselin ja näky ei ollu niin hyvä ku etuperässä :( Melkeen kaikista lautasen pyöristä oli alalaita murtunu pois ja yhestä iso palanen keskeltä pois.. Niin ja sitä "keskiötä" oli lamelilaikalla hiottu sieltä täältä?!? Tasapainotettu?!

Kävin vielä tässä iltasella maakuntamatkaileen ja hain ewergladelta rangen etujakarit ja swamberilta rangen takavarret..

Dectane 02.01.2014 22:40

Joku vois linkata tai kertoa, mitä tuommosen BJ:n korkeus on vakiona.. Joitain mittoja jotka helpottais akseleiden asemointia sitten ku on sen aika...

Ja mites tuo etujakareiden asemointi, mitä vaikutusta sillä on ja mihin laitetaanko tukivarsi akselin alapuolella vai käännetäänkö toistepäin ja lyödään yläpuolelle?

kallo 03.01.2014 02:29

Voisin kuvitella että leimasetä vaatii sen alapuolelle viitaten tukivarsien alkuperäiseen asemointiin. Ja kyllähän siellä joutuu paikat huomattavasti kovenmalle rasitukselle kun kaikki akselin tuenta on yläpuolella akselia.

Vai tuleeko tästä edes leimapeliä? :D

Dectane 03.01.2014 09:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1086673)
Voisin kuvitella että leimasetä vaatii sen alapuolelle viitaten tukivarsien alkuperäiseen asemointiin. Ja kyllähän siellä joutuu paikat huomattavasti kovenmalle rasitukselle kun kaikki akselin tuenta on yläpuolella akselia.

Vai tuleeko tästä edes leimapeliä? :D

Tullee tullee!

Ja nuista mitoista, pitääköhän tämmöset paikkaansa?

Korkeus 195cm
Akseliväli 228cm

Jaska_S 03.01.2014 10:35

Saat vielä vähän ylityksiä pois kun käytät J43:en akseliväliä, eli 2430mm. :)

Erion 03.01.2014 10:42

http://slck.net/viewtopic.php?t=9256 Tuosta näkee aika hyvin noita mittoja.

Dectane 03.01.2014 23:26

Kallon kans tilattiin vähän romua kimpassa paddockilta ja se toi tänään mulle uretaanipuslasarjan kaikkiin tukivarsiin, rangen yläkolmioon uuden pallonivelen ja sen projektista yli jääneen rangen parhardin.. Niin ja olihan siellä paketissa vielä procompin ohjausiskariki..

Posti toi Garretin lähettämät sylinterit lukkojen ohjaukseen ja tilasin vielä internetin ihmeellisestä maailmasta pneumatiikka letkua ja erilaisia liittimiä ja venttiilit lukkojen ohjaukseen...

Noita paketteja on melko rutkasti tulossa melko vähän joka suunnasta :D Tämä internetti on vähän paha ku kaiken mahollisen tilailu on niin heppoa :D

Kovasti oon koittanu vääntää kauppaa Holsetin he351ve:stä , kyseessä siis muuttuvageometrinen kampe... Tuommosella pitäis saada jo heräämään melko alhaalta.. Tuota on ollu ainaki 6.7l ramissa vakioturbona..

molliollikolli 04.01.2014 01:47

Jos haluaa tosissaan alavääntöä ja ahtimeen heräävyyttä niin laittaisin viellä 35 pienemmän. Meillä on ljssä om602 7mm elementeillä ja ahtimena hx 27. Vakio vauhtipyörään tehtiin 10kilon lisäpuntti. Vääntää alhaalta ja on kiva ajella.

Dectane 04.01.2014 10:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja molliollikolli (Viesti 1087155)
Jos haluaa tosissaan alavääntöä ja ahtimeen heräävyyttä niin laittaisin viellä 35 pienemmän. Meillä on ljssä om602 7mm elementeillä ja ahtimena hx 27. Vakio vauhtipyörään tehtiin 10kilon lisäpuntti. Vääntää alhaalta ja on kiva ajella.

niin mutta tahtoo käyä jo tuo 35 ahtaaksi ylläällä niin saati sitten pienempi

petr 04.01.2014 10:36

Mä meinasin laittaa itselle tuon OM603 turbon kylkeen VNT Garretin 2260 vai mitäs ne onkaan noissa uudehkoissa 3 litran cdi mersuissa ja bemareissa. Luulis riittävän n. 300hv ja ennen kaikkea se vois olla vielä riittävän herkkä heräämään alhaalta "maastomöyrinnässä".

Toisaalta mulla ei tule kuin 6mm tapeilla oleva pumppu (ajattelin laittaa manuaaliaskin ja muutenkin sääliä voimansiirtoa, 7-8mm taitaa olla liian kylmää kyytiä ja muutenkin hankala manuaaliaskin kanssa) niin enempää sieltä ei lähtisikään tuottoa että isompaa turboa tarvisi. Itse ajattelin tavoitella sellaista 230-250hv ja 400-450NM tasoa

VNT:n ohjaus vaan mietityttää, että mikä olis helppo ja luotettava tapa. Mites meinasit itse toteuttaa?

Dectane 04.01.2014 10:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1087194)
Mä meinasin laittaa itselle tuon OM603 turbon kylkeen VNT Garretin 2260 vai mitäs ne onkaan noissa uudehkoissa 3 litran cdi mersuissa ja bemareissa. Luulis riittävän n. 300hv ja ennen kaikkea se vois olla vielä riittävän herkkä heräämään alhaalta "maastomöyrinnässä".

Toisaalta mulla ei tule kuin 6mm tapeilla oleva pumppu (ajattelin laittaa manuaaliaskin ja muutenkin sääliä voimansiirtoa, 7-8mm taitaa olla liian kylmää kyytiä ja muutenkin hankala manuaaliaskin kanssa) niin enempää sieltä ei lähtisikään tuottoa että isompaa turboa tarvisi. Itse ajattelin tavoitella sellaista 230-250hv ja 400-450NM tasoa

VNT:n ohjaus vaan mietityttää, että mikä olis helppo ja luotettava tapa. Mites meinasit itse toteuttaa?

No tuo sun tehotavote on sille garretille varmasti ihan sopiva, ei sillä ainakaan minun mielestä tuon enempää lohkia järkevillä pakopaineilla...

Painekellolla oon aina ohjannu, pari autoa oon rakentanu missä ollu vnt ahdin. Ensimmäisellä kerralla säädöt sattu summissa heti kohdalleen ja pelas ku unelma, pajerossa teetätti säätäminen vähän enemmän töitä..

Sopivan jäykällä painekellolla ja sopivalla siipien "alkuasennolla", vai mikä tuo nyt virallisesti ois, saa kyllä toimivan systeemin... Mutta saattaa vaatia kovia hermoja se säätäminen :D

Tuossa on kyllä sähkönen ohjaus tuossa he351:sessä... Tähän tuskin kannattaa sähköä sotkea? Jos muuttais sen ohjauksen normi painekellolle..

Dectane 04.01.2014 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska_S (Viesti 1086743)
Saat vielä vähän ylityksiä pois kun käytät J43:en akseliväliä, eli 2430mm. :)

ilmeisesti tuota j43:sta saa käyttää verrokkina? :D

smgt 04.01.2014 11:51

jenkeissä on myynnissä pulikka millä saa vnt ohjauksen vanhaan moottoriin.
muistaakseni ei tarvii muuta kuin kierrosluku tiedon, kaasun asennon ja ahtopaineen niin se ohjaa alipaineen kellolle sopivaksi.

kaveri rakentelee etelässä e30 bemarin neloskonetta johon tulee vnt ja hukkisahin niin sillä on tuommonen siinä.

Dectane 04.01.2014 12:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1087205)
jenkeissä on myynnissä pulikka millä saa vnt ohjauksen vanhaan moottoriin.
muistaakseni ei tarvii muuta kuin kierrosluku tiedon, kaasun asennon ja ahtopaineen niin se ohjaa alipaineen kellolle sopivaksi.

kaveri rakentelee etelässä e30 bemarin neloskonetta johon tulee vnt ja hukkisahin niin sillä on tuommonen siinä.

Tuommosen teosta oli jo puhettaki tuossa muuan päivä sitten, mutta ei maha tarvia sähköä sotkea tähän...

-MaTTi- 04.01.2014 12:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1087199)
ilmeisesti tuota j43:sta saa käyttää verrokkina? :D

Saa, saman mallisarjan peli LTJ-tyyppikoodeissakin.

Mika_T 04.01.2014 13:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1087183)
niin mutta tahtoo käyä jo tuo 35 ahtaaksi ylläällä niin saati sitten pienempi


Riippuu ihan siitä mitä sinulla on tehotavoitteena.
BJ:n ajo-omituisuudet huomioiden se ei hirveitä tehoja tarvi.

petr 04.01.2014 13:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1087196)
No tuo sun tehotavote on sille garretille varmasti ihan sopiva, ei sillä ainakaan minun mielestä tuon enempää lohkia järkevillä pakopaineilla...

Painekellolla oon aina ohjannu, pari autoa oon rakentanu missä ollu vnt ahdin. Ensimmäisellä kerralla säädöt sattu summissa heti kohdalleen ja pelas ku unelma, pajerossa teetätti säätäminen vähän enemmän töitä..

Sopivan jäykällä painekellolla ja sopivalla siipien "alkuasennolla", vai mikä tuo nyt virallisesti ois, saa kyllä toimivan systeemin... Mutta saattaa vaatia kovia hermoja se säätäminen :D

Tuossa on kyllä sähkönen ohjaus tuossa he351:sessä... Tähän tuskin kannattaa sähköä sotkea? Jos muuttais sen ohjauksen normi painekellolle..


Joo, ei ehkä kannata sähköjä sotkea niin pysyy yksinkertaisena ja toimii vaikka vähän sukeltaisikin :) Pakopaineista = korkeampi lämpökuorma...ehkä joo voi olla huolissaan jos vetää minuuttitolkulla kaasu pohjassa rataa ympäri tai vetelee painavaa traileria tms....ainakin mun offauksessa ajetaan lappu lattiassa lähinnä muutamia sekunteja...se tuskin on ongelma vaikka pakopaineet oliskin vähän ylhäällä. Turbo kyllä kestää hetkittäisen kuorman (sehän nielee kovaa lämpökuormaa jo vakiona alkuperäisen moottorin yhteydessä) ja moottoria se ei ehdi muutamassa sekuntissa grillata pilalle. 90% käyttötunneistahan tulee tyhjäkäynnin ja 3000rpm:n välissä...siinähän sen pitää pelata hyvin ja herätä alhaalta....

Dectane 04.01.2014 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T (Viesti 1087225)
Riippuu ihan siitä mitä sinulla on tehotavoitteena.
BJ:n ajo-omituisuudet huomioiden se ei hirveitä tehoja tarvi.

+300 mieluiten semmonen 350 lappu sitten penkistä, lämmittäis mieltä :D

petr 04.01.2014 19:37

Muistahan alkaa keräillä voimansiirron osia hyllyyn varalle :)

Dectane 04.01.2014 21:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1087360)
Muistahan alkaa keräillä voimansiirron osia hyllyyn varalle :)

Uudet välitykset vois hommata jostaki, tikut ja murrokset jää varalle ku vaihtaa ne chromot. Taitaahan tuosta laatikostaki tulla entinen jossei sitä vahvista :D

jakenbj 04.01.2014 21:08

Laitahan tiuhemmat perät..

Dectane 04.01.2014 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj (Viesti 1087409)
Laitahan tiuhemmat perät..

Nuo vaan ois kivat maantiellä :) Pitää kattoa sitten että miltä ne välitykset tuntuu mettässä noilla perillä..

BJ-40/76 06.01.2014 22:39

Land cruiserin jakis laippasisääntulolle.
 
Siis taannoin suunnittelin itselle oM603 mersun automaatin ja bj jakiksen yhdistämistä. (siis yksiosaisella kuorella, mutta en keksi miksei toimisi myös HJ:n jakiksella)

Tuo homma onnistunee seuraavasti: Jakolaatikko ja vaihteiston pääakseli + jakiksen ja päälaatikon välinen päätykappale otetaan työn alle:

homman nimi on se, että vaihteiston pääakseli käännetään toisin päin, siis akseli työnnetään takaapäin jakiksen (ja tuon vaihteiston päädyn) läpi. ja pääakselin etummainen laakerointi Muokataan seuraavanlaiseksi: alkuperäinen jakiksen/vaihteiston välinen stefa siirretään laakerin etupuolelle (pitää tehdä esim. alumiinilevystä pidin k.o stefalle... palataan lopussa asiaan). ja nyt pitää enää tehdä laippa tuohon pooriakselin päähän; se tulee toisesta laatikosta puretusta jakiksen pääakselin hammaspyörästä, siinä on liukupinta jo valmiina stefalle! Tuohon hammaspyorään olisin hitsannut noin 15-20mm paksun lätkän, johon olisin pultannut mersun kumiristikon.
Tuota jakiksen pääakselia olisi pitänyt jonkin verran sorvailla, ja olisi pitänyt tehdä muistaakseni 2 soviteholkkia akselin hammaspyörien väliin.

Ja tuo Stafan pidin: sen suunnittelin tekeväni noin 20mm vahvasta alumiinilevystä; siihen olisin koneistanut sovitepalan tuon vaihteiston hännän kiinnityspulttien alle, olisi kaikki saanut linjattua suoraan sorvissa.

Tuon OM603 laatkikon hyvä puoli on se, että ykkönen on 4,25 ja vahvistettuna kestää huomattavan paljon, eikä vahvistus maksa aivan mahdottomia.

P.S tuo 300 te:n bensakoneen laatikko ei ole oikein kiva, lähtee liikenteeseen normaaliolosuhteissa 2:lla....

p.s Nuo perävälitykset voisit varmaan vaihtaa kuiteskin 4.111, kun tuo om603 on kierroskone, max teho 4600 rpm, vrt. toyotan 3,500... ja et varmaankaan ajele 205-16 renkailla....

Tulipa hankalasti selvitettyä... TAAS!

Dectane 11.01.2014 08:48

Poika tuli kotiin eilen illalla 9 aikaan!

Ensimmäinen oletus oli että saatanan saatana, pakkelia ja kuitua joka paikassa.. Ei hyvältä näytä... Mutta ku tarkemmin rupes katteleen niin ei tuo kori kyllä paha ole, rumasti vaan hitsattu :D Sisällä oli Warnin kompura ja joku painesäiliöki ja vänkärille recarotyylinen penkki.. Tuosta joutaa jollekki se "recaro" ja 24v warnin pikkukompura..

Katto piti nostaa kartanolla pois että kärry mahtu talliin..

Puhelin pimeni kun latasin siihen uudet päivitykset :D Eli taas mennään jonku aikaa varapuhelimen kameralla :mad:

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps80567391.jpg

Sami89 11.01.2014 08:59

Hienoa! Nyt alkaa tääkin edistyä.:) Olisko se kompura kuin kallis?;)

kallo 11.01.2014 13:03

Eikös se ollu ARBin kompura?

Dectane 11.01.2014 13:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kallo (Viesti 1090473)
Eikös se ollu ARBin kompura?

Joo siis arb joo

Rak 11.01.2014 14:44

Luulemma arbin kompuralla ei juuri muuta kannata käyttää kuin arbbeja. jos siis on niiden yhteyteen tarkoitettu kompura. Saattaa olla aika pieni tuottoinen.
Viairia tilaukseen tarvittaessa :)

Rytari 11.01.2014 14:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rak (Viesti 1090513)
Luulemma arbin kompuralla ei juuri muuta kannata käyttää kuin arbbeja. jos siis on niiden yhteyteen tarkoitettu kompura. Saattaa olla aika pieni tuottoinen.
Viairia tilaukseen tarvittaessa :)

mulla ainaki jeepissä arbin kompuralla kyllä täyttelee ihan rengastakin.. eihän se toki mikää urakkakone ole mutta olisko ollut 60L/min se tuotto.

Dectane 11.01.2014 15:18

60l taitaa olla tuossa tuotto, eli pieni on

kallo 11.01.2014 16:33

Juu kyllä mullakin riittää arbin kompuran tuotto renkaiden täyttelyyn, tosin mulla taitaa olla se pykälää isompi malli. Noin 15L säiliön kanssa lukkojen käytössä kompura hyrähtää noin 12 tunnin välein :D joskus oon tainnu jopa renkaanpultteja vääntää auki pulttikoneella, se on tosin "kärsivällisen miehen" hommaa :D

Rytari 11.01.2014 16:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 1090527)
60l taitaa olla tuossa tuotto, eli pieni on

edelleen, ei mikään urakkavehje mutta saa sillä 33" takasin vanteelle, vanhoja 31" km2 on tullu laitettua joka reissulla ainaki kerran aina takasi kn eivä tykkää pysyä alta kilolla jeepin orkkisaluilla, säiliön kun laittaa ison niin varmaan menee suurempiki pyörä.

Dectane 11.01.2014 21:08

No tänään kävin jonku tunnin purkamassa... Kojelaudan vielä ku purkaa niin saa kopan nostaa huomenna pois ja rueta työnteleen akselia alle... Niin Harri, en saanu tänään vielä nostettua niin kyllä huomenna tarttee melkeen kaverin tuohon korin nostoon :D

Tuommoseen vaiheeseen jäi ku lähin kämpille, nuo turvakaaret on muuten pulttaamalla paikollaan paitsi takaa hitsattu. Joutu ne ärmäköimään irti ja pitää tehä kokonaan pulttikiinnitteiset..

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps4de48177.jpg

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps65d550b2.jpg

Nyt on kyllä kiva tallissa värkätä ku suurimpia reikiä on tukittu että lämpötila pysyy sentään nollan pinnassa! Ja kattoon vaihdettiin uudet putket ja muutenki paranneltu, näkee ja on paremmin tilaa.. Ja ennenkaikkea kaikki aikalailla järjästyksessä!

jakenbj 11.01.2014 21:27

Kaikki pysyy järjestyksessä vähän aikaa ja sen jälkeen tulee hallittu kaaos..........

pee 11.01.2014 21:47

paas kuvaa recarosta hinnan kanssa ...

MiKo 12.01.2014 10:10

Minusta se näyttää 200sx penkiltä.
Jotenki koppaki näyttää oudon tutulta, mistä tuo on lähtösin?

Dectane 12.01.2014 11:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1090815)
Minusta se näyttää 200sx penkiltä.
Jotenki koppaki näyttää oudon tutulta, mistä tuo on lähtösin?

Tuli mulle vantaalta, en tiedä enempää... Joku vois kertoa auton historiasta ja kuvatki ois kivoja jos semmosia jostain löytyy? :D Kukas tämän on rakentanu/ruosteet hitsannu?

make-lj 12.01.2014 12:03

joskus 09? tuo tuli tänne lappeenrannan seudulla muistaakseni jostain pohjoisesta päin, se oli valmiiksi hitsattu ja jonkinlaiset räpellys kaaretkin siinä tais olla, väri oli punainen ja moottorina 3L diesel. kaveri sit duunas uudet kaaret siihen ja laitto kuitulokarit eteen ja maalas sen tolla kynsilakalla, tai itteasiassa meikäläinen tais ruiskuttaa sen yömyöhään vanhan pajan pihalla... toi orkkispata hajos, sitten siihen tuli 3b turbolla ja silloin kaveri tais käydä sillä lost on bonehill 09 kisanki ajamassa. jossain vaiheessa siihen tuli lexuksen kasi keulille ja taidettiin sillä kilometrin verran ajaakkin ennenkuin toisesta kannesta hajos venttiilikoneistot tai jotain. Sit tais loppua innostus laitteeseen ja se meni kuutvuoren arskalle jossain vaihtokaupassa, arska sit tais suoraan huikata sen etiäpäin tuonne mistä se sulle tuli.
Ja kyllä, miekin muistelin että ois 200sx penkeillä ollut sillon.

MiKo 12.01.2014 12:06

Ja täältä se on sitten lähteny, kattelinki, että tutun näköinen.

Dectane 12.01.2014 20:42

Kyllä tämä tästä :)

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps1cbd4bb3.jpg

cybress 13.01.2014 17:38

Joo oli kinkun paisto pahasti kesken ni ei päässy nostamaan sitä koppaa.. joko on akselit kiinni kunolla että rullaa omineen ?

Dectane 14.01.2014 00:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 1091419)
Joo oli kinkun paisto pahasti kesken ni ei päässy nostamaan sitä koppaa.. joko on akselit kiinni kunolla että rullaa omineen ?

ei vielä, taka-akseli alkaa oleen...

Dectane 14.01.2014 18:02

Tänään ei oo kerenny rappaan ku pitäny haalia kamppeita, mutta jos sitä menis taas yöksi talliin...

Kävin tänään laittaan omiin nimiin niin vakio rengaskoko 12-15 LT, jos nyt oikeen oon käsittäny niin tuohonhan pitäis saada kauheat munkit leimattua? :eek:

Jani E 14.01.2014 18:24

taitaa olla niin et 12-15lt on 823mm korkee ja 33" on 826mm korkee. siihen 51mm lisää niin ei ihan piisaa 35"?

MiKo 14.01.2014 18:54

Ainaki minulta lähtiessä siinä oli tuon kokoiset ground hawkit, make-lj muutoskatsastanu ne siihen?


Sivu luotu: 03:15 (GMT +2).