![]() |
BIOPate ( MYYDÄÄN HYVÄÄN KOTIIN )
Ja uutta rojektia pukkaa. Lähtökohta hiroof pateksi td padalla. Mätää tarpeeksi ja muutakin askartelua. Aikataulua ei ole mutta budjetti lähellä nollaa = vastaanotetaan kaikkea tarpeellista ( VinkVink :D )
Isoimmat muutokset tehdään sen mukaan että leiman saa hakea jos siltä tuntuu. Ja niitä kuvia kun nehän kertoo enemmän kuin... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144770 Pate kärrystä alhaalla. Melkonen yhdistelmä oli vedellä.. :o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144773 Lauantai ilta ja tylsää. Mitäs sille tekis oikein... Hmmmm. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144774 Reilu tunti myöhemmin Yanmarin kourasta roikkui turha tuote. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144775 Huomattavasti rumempi eikusta kevyempi. Runkoakin kivempi hitsata kun ei tarvi maata sepelillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144776 Lauantai ilta menikin rattosasti.. runko poikki ja "ohjureita" tuli hitsailtua. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144779 Sunnuntaina virkeenä takas "talliin". Tätähän tehdään 50/50 Ulkona & juuri ja juuri tallin kriteerit täyttävässä tilassa jossa ei tulitöitä sovi suorittaa. Eli pätkäsy suoritettu ja runko hepattu nippuun siirtelyä varten. "salmiakki" vahvisteet vielä ja rungon parsintaa.Runkoon ei tarvi pistää kun metri uutta tavaraa eli ei paha! :) Katto pistäisi vaihtaa normaali versioon joten sellaista saa tarjota. ;) |
Kirurgiset toimenpiteet jatkuivat. Välillä tuli taivaan täydeltä vettä ja välillä paistoi. Pohjolan tallissa siis vaihtelevat sääolot näin joulun alla. :p Suunnitelmat selkeni hiukan korin suhteen..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144837 Hattu lähti päästä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144838 Takakaarien avartamista. Täältäkin löytyi tätä parasta paikka ainetta. Tässä kotterossa ei siis ole käytetty peltiä vaan kittiä,uretaania,töhnää,parlokinpalasia,muovia yms. kun korjauksia on suoritettu. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144839 Takaosan mallailua. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144840 Takaylitystä riippujen tasoon. +20cm lähtee siis veke ylitystä. Kierteitä ei ole tulossa joten lyhyempää ei pätkästä oikein saa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144841 Sama toiselta puolelta. Kaari vaan normaali muodossaan. B pilarista tulee hiukan paksumpi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144842 Siitä alkaa parsiminen ja loppuu takapuskurin kohille. keulaan ei onneksi tarvi koskea Rungostakin näkee mistä happamuus alkaa. :D Keulan osalta runko ja kori onkin putsausta ja maalausta vaille valmis. :eek: SOA.n tekoon hiukan tutustuttu. Takajouset ehkä turhankin terhakkaat etupäähän nähden. eli hyvät mutta melkein suorat siis hakusessa. |
on sul ainaki komea penkki :cool: ;)
fia:n leimakin taitaa löytyä :D:D ;) |
Lainaus:
|
Ääni avolavalle.;)
|
Täytyy sanoa että on nopeeta toimintaa:), avolavalle ääni täältäkin!
|
Nyt taisi sitten se kuuluisa mopo paeta hallinnasta tämän projektin kanssa. Ruosteiset pultit pisti sen verran hanttiin että pakkohan niitä oli vaan availla ja poikkoa ja availla ja... Lopputulos selvisi itsellekkin vasta kun kaivurin hyttiin kömmin että saa nostettua loputkin romut rungolta. :D Juu tiedän että tätä hakiessa sanoin " tää pysyy koko ajan ajettavana ".. Täytyy vissiin pistää kakkos vaihde silmään että saa takasin ajettavaksi. :p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144910
Joulu aiheinen kuva. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145044 Tallista ei löydy punasta mattoa mutta valkonen kylläkin. :D Paineilma vehkeitä ( lähinnä pulttimopoa ) on myös ikävä. Koppa sai pienen huuhtelun samalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145047 Siinä ruoto. Hiukan kivempi tehdä mädät pois. Ristimitta heitti 2mm ja pituus myös pätkäsyn jäljiltä. :o :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145049 Tuuppasin ruodon sisään ja putsasin etuakselin irti. Samalla hioin ja putsasin rungon etuosaa hiukan ja sipasin ajattomat värit niskaan. Tiedossa olisi toyotalainen mekaanin virveli minkä voisi keulaan istuttaa. Minkälaisia kardaani toteutuksia on käytetty? Soa.n jos kerkeisi tekemään etupäähän vielä tämän vuoden puolella. Ohjaus hiukan mietityttää sanoin akselin "kulma" sekä apparin puolen toteutus. |
U-pulteilla kannattaa tehdä myös tuo hantin puoli, laakistaan melkein kaikki yritykset kopioida alkuperäistä kiinnitystapaa on päättynyt akselin irtoamiseen...
isoatulla patukalla on aina tuo kääntyvyys vähän ongelmallinen... apusimpukan pudotus, s-mallinen tuo vetotanko, yms onhan niitä vaihtoehtoja. Itsellä ollut monenäköistä viritystä mutta en kyllä osaa sanoa mikä olis paras ratkaisu |
Meinasin tiputtaa simpukan näin alkuunsa.Mikä ohjauksessa oikein mättää? ei käänny tarpeeksi? Mahtuuko nuo u-pultit siis hantinpuolelle ihan "normaalisti" ? Meinasin huomenna väkertää juurikin kopioidun version alkuperäisestä mutta empäs tee sitten. :o Eli 2 U-pulttia tarttis!!
|
Joskus oon teettänyt ja joskus käyttänyt taka u-pulttia toisella puolella, siis siinä mikä menee sen valetun murikan kuoran päälle, mutta siinäkin joutuu hieman laikkakonetta käyttämään ja laikkaamaan sitä kohtaa mihin se murikan pohjaalyöntikumi osuu.
Juurikin tuota ongelmaa ettei käänny tarpeeksi ja ottaa se vetotanko lehtijouseen kiinni. |
Simpukkaa kun tiputtaa jonkun 4-5cm , eli sen verran että ylemmät pultit saa vielä alkuperäsen palkin läpi. Itsellä menossa koneistamoon raidepäät, että tekevät pidemmän tangon apusimpukalta kääntöpäähän, tuo pitäs auttaa oikeelle kääntymiseen.Tuo hanttarin u-pultti vaatii vähän rälläkkää perämurikkaan.jos tuo lippa jää ylimääräseks, voisin tarvita:).
|
Hommelit jatkunut hissukseen. Mätää oli rungossa hiukan tutkittua enempi mutta nyt rupee helpottamaan. Koneen putsailin ja ja.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145712
runkoon sudin aluksi hiukan mustaa mutta se ei ollut mun juttu ei.. sekotin mustan sekaan sitten sinisen jämät. Nooh punastakin oli hyllyssä joten "jatkoin" sillä vielä massaa.. :D eipä tarvi hakea taas uutta purkkia kun budjetillakin mennään. Loppu tulos hivelee silmiä.. :eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145713 Värin sekoitteluhan oli jo BIOHilun kanssa tuttua puuhaa. Kaikki purkit ämpäriin ja sillä mentiin. Taka-akseliin tein uudet jousipedit akselin oikealle puolelle. Maallailin sitten kardaanin mahdollista tulevaa kulmaa. Ei näin? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145754 Takaa lähtö suorassa ja... Huomio tarkkaakin tarkempi tekniK mittalaitteisto. :D Ehkä näin sitten?? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145753 Tarkkaa asentoa ei voi sanoa ennenkuin jouset on ok sekä koppa selässä ja muukin "paino" päällä. Aluksi laskettu kuitenkin tuohon asentoon ja jousipedit vain "hepissään". Takana on 7 lehtiset jouset joista tekisi mieli napata ylimääräisiä pois. Mitkä latit voi ottaa pois? 3 alhaalta? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145752 Tuossa vielä kuva kun tekniikka palasi puhtaana rungolle. katotaan monesta paikasta tihkuu kun kaikki tilkitsevät paskat on pesty pois. :D Sammuttaja pitäisi jotenkin testata kun näkösällä kivasti. Ei nimittäin toiminut. Kannen jälkikiristys myös suositeltiin tehtäväksi. Profiilissa "ylimääräsiä" kuvia jos jotakuta kiinnostaa. :) |
Oli synkkä ja myrskyinen yö eikusta ilta eikä nyt hirveesti myrskynnyt mutta tallissa sato.. no asiaan. Runko rullasi sateeseen odottelemaan koria niskaan. Liinat kiinni ja pari korjausta että paketti nousi tasapainoisen hyvin.
Paketti kaivurilla rungon luo ja.... Kivaa että on kone käytössä mutta kaverin kanssa olisi mennyt kivemmin. :rolleyes: mitään ei hajonnut ja paketin pökkäsin lopuksi talliin. Soa seuraavaksi etuakseliin ja sitten korin kimppuun. Pickup taitaa tästä tulla sitten. Takaosa on sen verran mätä että taidan jättää pintapellit vain siitä ja loput uutta. Jatketaan taas kun jaketaan. |
Etupenkkien takaa koppa poikki ja flatbedi..;) helppoa, yksinkertaista ja ennenkaikkea kaunista.:D
|
kannattasko tuohon nyt tehä uudet koneen ja laatikonkiinitykset.. aika haperoita yleensä noi alkuperäisetkumit. mä taisin 240 volvon moottorinkumit laatikkoon laittaa,ne kun oli halpoja.
|
Koitetaan pitää (ehkä) alkuperäisen pätkän ulkokuori. Koppa tosin poikki jo penkkien takaa... laatikon kumeiksi tulee juurikin volvon kumityynyt ( oikea puoli? eli suorat ). Biltemassa 5.99 eli budjetti kärsii. Nyt menty liki 0 linjalla. :p kelpaisiko tuollainen pätkä fladbedillä huoltoautoksi jos leimalle vie? Pistetään hautomoon. Pitäs pitää äänestys.
1.umpinainen koppa 2.alkuperäisen oloinen "avolava" 3.fladbed versioista. Kaikki käynyt päässä mutta ei vaan osaa päättää. Akut ainakin siirtyy taakse ja syylari paketti (volvo70) löytyisi myös takaosastolle.. ne putkitukset vaan.. |
Siis saakos tommosen keskeltä pätkästyn niin vielä leimattua?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
En kyllä minäkään hiluxia tehdessä miettinyt että saisi pätkästä/tai se olisi sallittua mutta... Myydään puolella on tällänen pätkä patu myynnissä ( oranssi jossa vähintääkin eroottinen takalaatikko ) joka on kilvissä ja huoltoauto. Pakuksi ei tarvis kyllä yrittää mutta se ei ainakaan mua haittaa mitä siellä otteessa lukee. Eli uskoisin että aika vapaasti saisi tuon perän tehdä? |
Soa soa sooa... On tullu leikeltyä, mittailtua ja pähkäiltyä. Välillä palstalle surffaamaan ja kyselemään tyhmiä / käyttämään sitä kuuluisaa hakua. Niin monta topiccia tästäkin aiheesta löytyy että huhuhuh. Menee pää vaan tötterölle kun tietoa tulvii silmistä ja korvista. :o Väärääkin infoa löytyy joten kaikki tarkistettava tuplana. Mielipiteitäkin yhtä monta kuin tekijääkin on. No itse asiaan eli näin mentiin tämän kanssa.
Etu aksulainen alle ( myös jousien ) ja kardaanikulman katsottu mieleiseksi. mitattu tulevaa korkeutta ja kaikkea muutakin. Tämä "saatu" asento ei varmaankaan ole se paras tai oikea mutta siihen se nyt tuli. :D Kardaanin kulma on hieman kovempi laatikon päässä. koetaan itse ne jyrinät jos sellaisia saatiin aikaiseksi. kuskin puolelle jousipeti kiinni muutamalla hepillä ja vaateriin tietty. Akseli "pöydälle" ja rasvaleikkeihin eli muttereiksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146270 Akseli purettuna http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146271 Valupuoli eli apparin puoli sai myös jousipedin. Tässä vasta hepissään. Migillä tulee saumat + vahvisteet. hitsaus "tapa" vielä hiukan auki. ( toiset antanut jäähtyä hitaasti toiset hitsannut normaalisti. Toiset takonut saumaa välillä ja ja... ) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146269 Päät leikkasin irti en tietenkään poikki ja vääntelinkääntelin hiukan casteria oikeaan suuntaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146237 Akseli alle ja auto tunkilla ylös. Pukit siirsin akselin alle ja korkeuden pistin 35" rinkuloiden mukaan. Auto nyt siis tulevassa ajo korkeudessa ja vaaterissa. Caster kulman naputtelin nollaan http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146240 3mm piti kääntää että 0 astetta saatiin aikaiseksi http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146239 6 astetta oli hakusessa joten hiukan yli 4mm käänsin lisää. 1 aste on siis noin 0.69mm ( oman laskutapani mukaan ) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146241 Tässä vielä kuva paljon tuo 4mm vaikuttaa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146242 Paketin jätin tähän vaiheeseen(tarkistan vielä astemittarilla passien välisen kulman yms.) Sitten samat millit kääntöä toiselle puolelle ja ohjausvarsien tarkistus että ei osu lehtiin vahigossakaan. Akseli alta pois ja hitsuutus läjään, pesu tietenkin ja joku mukava väri kaiken kruunuksi niskaan. Uusiksi menee stefat,tiivisteet,laakerit ja jarrut. Toinen satula oli myös ehtoo puolella joten sen entisöinti tai vaihto. |
Oisko tässä kerrankin aineksia KUVIN kertoa, miten homma tapahtuu. Monella on kuvia akselin eri vaiheista, mutta toi päitten kääntö jää sitten sekavaksi tajunnanvirtaselitykseksi. Sulla on hyvän selkee kuva tästä kohasta. Jos vielä saa pyytää samaan topiciin kuvia kardaanikulmasta niin sittenhän se alkais oleen tässä.
Ei sillä, että ite oisin tarviimassa, mutta sillon joskus ennen Jeepin hommaamista tuli ostettua liian sitruunaksi osottautunu patukka, jota ois ollu tarkotus härvätä kuntoon. Siinä oli SOA tehtynä päin hanurikkoa, eikä sillon ollu talliakaan. Sitten ostin Jeepin ja tallipaikan ja joku poltti tallin. Hyvältä siis näyttää tekemisen meininki, samaa vaan! P.S. ei kukaan sattumalta tietäis Vihdin suunnalta jotain tallimenoa? |
Jousipetien korkeushan tietty kanssa vaikuttaa tohon että ottaako raidetanko jousiin kiinni.
|
Lainaus:
http://imageshack.us/a/img11/2043/sam0240h.th.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eipä tule ainakaan leimalla ylimääräisiä millejä pedistä jos sinne asti joskus eksyn. |
Lainaus:
Edit: Tallin palaminen harmittaa vieläkin peijoonasti ja samalla koko porukan hajoaminen. Sitä oon monet kerrat muistellut kun yksin tuolla pihalla/"liiterissä" värkännyt. Ei tarvi huudella naapuri ruutuun jos vaikka extra käsi paria kaipaisi... Toisaalta eipä kukaan vittuile myöskään selän takana. :D |
Lainaus:
|
Mätä hommia ollut. Välillä niitä akseli jumpan ohessa. Kuskin puolelle vielä 1.5h niin b pilarille on valmista. Siitä alkaa sitten takaosan suunnittelu. Takaosaan taitaa jäädä vanhaa pintapellit. muut on niin habaneroa että ei kannata edes yrittää. :o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146570
Keventävä kuva takakotelosta.. NAM! |
ihana
|
Viikonloppu vai loppuviikko.. nooh se meni melkein laiskotellessa. Rälläkän laikkoja kyllä on kulunut mutta projekti tuntuu junnaavan samassa jamassa. Eurojakaan ei ole mennyt montaa hassua ( muutama kymppi ). Tallin "takana" on vielä kaiken maailman romuja ja toisten nurkista niitä voi käydä hakemassa lisää ( toisen romu toisen aarre ). :D
Kuskin jalat ei enää kastu http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146971 Takana ei paljon peltiä näy. No saa ainakin tehdä juuri sellaisen kun haluaa. Akuille syvennystä ja tankki ( turva mallinen? ) tuonne viimeiseen koloon. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146972 Takapäästä laikkasin mädät 80% pois. Kaikkea ei voinut nappaa ettei masennus iske. :D Poikkipalkin jätin että pysyy ranka kasassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146979 Peräsosa talliin ja mallaus. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146973 Sehän sopii kivasti http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146977 Joten saumaa nopeasti perään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146978 Vähän pintapeltiä nippuun niin saa jäädä pääkoppaan hautumaan tulevat muodot. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146975 Etuakselia kolvailin välillä ettei kyllästy noihin koritöihin. Valimista petiä ja kääntö viimeistelty. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146976 Samsungista lopui pakkasessa akku joten siihen jäi kuvat.. Etuakseli valmis hitsausten osalta. Putsaus ja väriä. Pakkasessa ei vaan tohdi maalata eli lämmitystä tai hiukan odottelua että lauhtuisi. Seuraavaksi taas kopan kimppuun. Ei lopu kyllä heti tekeminen mutta hyvä näin. :) Mielessä pyörivät visiot vaan tuppaa lähtemään toooodelakin lapasista joten niiden hillitseminen vie kaiken ylimääräisen voiman. :D Kettu kuittaa taas ja kemppaa lisää saumaa.. |
hitsi.. tostahan tulee kuin uusi:)
ei pitäs 7mm käännöllä ottaa raidetangon lehtijousiin kiinni. mullakin on tos punaisessa 7mm käännetty ja kuormalatit vaan poistettu edestä. minäkin innostuin ja tänään illalla rälläköin pari tuntia tommosta etuakselia talllinpöydällä:) siitäkin kääntyi navat ja irtosi kyl kaikki turhat jousipedit ja iskarinkiinnikkeetkin. ei uskalla vaan vielä hitsata nippuun kun toi ei enää mee datsunin alle joten kulma pitää mittailla paikallaan..:rolleyes: nuo etuakselin stefat pitää varmaan tilata alkuperäisinä kun motonetista ei enää saa edes vetarinstefoja.. kesällä kysyin kun turkkusessa kävin. muualta noita ei tainnut saada:confused: |
Juu ei näyttäisi osuvan kiinni. Edestä ajattelin kanssa ottaa kuormaa kantavan lehden pois. Muuten nuo onkin jo melko suorat. Kestääköhän kuinka paljon väärään suuntaan joustelua vai rajoitanko joustot siihen kun latit on vaakassa? Takapäähän tahtoisin vielä 3 lehtiset tai muuten vaan väsyneet pakat mutta eipä kukaan halua vaihtaa ehjiä väsyneisiin joten koitetaan värkätä noista nykyisistä. Saisiko noita terakoita vaikka painettua suoremmiksi? Kaivurin kauha yöksi parkkiin pakan päälle.. :D Mädät tulee joo karsittua 98% pois niin eipä tarvi niitä enää ihmetellä tuon auton elinkaaressa.. toivottavasti.
Stefat täytyy metsästää paikallisesta varaosa kiskasta josta saa vielä palvelua. :) Loppu kevennys vuodelta 2011? jossa koukku hirmut on valloittanut murske kasan. Lj.kin majailee ( babyblue ja oranssi alusta nykyään ) jollain palstalaisella. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147083 |
Mulla varmaan samanmoiset pakat omassa Pätkässä, en menis hirveesti lateja vielä poistelemaan ennen kun kokeilet. Mulla ainakin takapakat, jotka oli terhakat alkaa olla ihan suorat,mutta joustelee kyllä hyvin. Tosin taka-akselin päällä 2xkuorkin akut ja takavinssi, jotka varmaan auttanu pehmittämisessä. Edessä nuo 5 latiset kyllä toimii ihan hienosti ja kaikki lehdet tallella.
|
Lainaus:
Edit. Minkä kokoiset rinkulat tuossa sinun patussa on alla? Hyvän näköinen laitos. :) |
Mulla on pickupissa 3-lehtiset takajouset ja se makaa ainakin pohjauskumien varassa..:rolleyes: Ja siinä ei oo takana muuta ku akut+vinssi vanerilavan alla.. et ei välttämättä tarvii tehä mitään sen suhteen..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mä otin pitkästä takaa monilehtisistä sen alimman latin pois ja oli ihan mutkalla ekan reissun jälkeen. tarttis vaihtaa kolmilatiset.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Täytyy muuttaa vielä tuota kotelon alkua/ovea että mahtuu vaikka 38.5 pyörimään nippanappa. Tässä vaiheessa se on vielä helppoa kun koko takapää ei perustu ko. Mittoihin. Mitä jos koppaa veisi 2" eteenpäin?
Edit: Ei ole siis helppoa tehdä tilaa vaan helppo toteuttaa muutokset nyt kun takana on peltiä liki 0% Muokataan siis hiukan b pilaria ja tehdään viiste oviin. Peltinä käytetään 6mm plootua joten jäykisteet tulee pilareihin samalla. :D Häkinhän tämä saa ympäri kuitenkin kun kaatumatautinen tulee vaikka ei sitä yritetäkkään tehdä.. |
On ollu vaikka mitä villejä suunnitelmia tuon patrollin kanssa:rolleyes: , yks olis tietty jakarit/kierteet taakse. Sais vaikka vähän lipsautettua akselia taakseppäin ja perästä vois lyhennellä mieluisaks. Paras olis tietty volvolaiset alle, tää vaatii tietty että lakkais köyhtymästä tai joku kävis Läjän pihasta:). Tuo takakaaren muokkailu pitäs itsekkin tehdä kun tarkotus olis tehä vielä putkikehikko tuohon ympärille, pitää varmaan laikkailla ittekkin ovia että saa pääkaaren tuohon b pilarin kohdalle ja helmaputkeen kiinni. Pistä kuvatuksia miten projekti edistyy:).
|
Tänään jotain saatu tusattua taas. "työpäivät" menee lähinnä urakoita laskiessa ja töitä kalastellessa joten harrastukset tykkää. :D Taloudellisesti ei vaan voi pistää rahaa tähän yhtään joten hidastelee sitten osin edistymistä. :( Onneksi töitä riittää ja tarvikkeita vielä löytyy nurkista.
Takapyörälle tein vielä hiukan lisää tilaa. Nyt ovea on viistetty noin 1cm alhaalta ja tulevat kaariputket tahtoo vielä 5cm ovesta pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147133 Seuraavaksi piti kokeilla toimiiko suunnitelma ja tarkat matemaattiset laskukaavat.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147134 Kaivoputki on 100cm kokoinen. Ruuveilla soiro kiinni + pohja paikoilleen ja kemppiä perään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147135 Ja tättädädääää valmis kotelo. puoliksi tehty kun yhen yön suunnittelee . Pahimmat ruosteet pyyhkästy pois. Loput lähtee myöhemmin. Pellit löytyi tallin takaa ja vanhin levy taitaa olla 10v vanha joten pienet pintaruosteet saanut. Yllättävän hyvänä kuitenkin säilynyt. :eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147136 Rälläkällä pintapellit sinnepäin ja koteloa mallaamaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147137 Alareunaan löytyi 2cm x 2cm profiili jäykisteeksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147139 Sisäpuoli näyttää nyt tältä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147140 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147141 MUTTA tuliko tehtyä nyt liian kapea tuosta kotelosta. sisäkylki rajautuu rungon linjaan mutta raapaseeko rengas silti sisäänjoustossa?? Eli meneekö esim. 37" soan kanssa kuinka "syvällä" tuonne koteloon? Onko alkuperäinen myös rungon ulkoreunan kanssa linjassaan? Tuli nimittäin polteltua tuo aika tukevasti jo kiinni etupäästä.. :mad: Kokeilemaan pääsen tulevien renkaiden kanssa vasta kun peltityöt on tehty valmiiksi ja väritkin on varmaan jo niskassa = renkaat hankitaan joskus ennen kesää??. |
entäs ostat koko auton minulta. lyhennetty.kierteet,akseleita siirretty,välitetty laatikko,5xlevyt,apusylinteri ohjaus,2xvinssit,lukot akseleissa ym ym.
|
oli tarkoitettu stedtille meni nyt yleisesti.
|
Lainaus:
Patesta en tiedä, mutta itsellä pajerossa ottaa kiinni. Eli lokasuoja olisi pitänyt tehdä sentin verran rungon sisäpuolelle. Tosin pajerossa ei ole soaa ja renkaatki vaan 33"... |
1 Liiteet
35" raapii mulla ainakin runkoon ja kaariin, ei mitään häiritsevästi mut sillee että näkee että on raapinut. eikä oo ees mitkään kaameen leveet.
|
Pakko oli livahtaa rälläkän kanssa talliin hetkeksi.. :p Leikkasin siis kuupan irti ja liimasin takasin. Jos ei pyörä mahdu nyt niin tehköön tilaa itse.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147181 Levikkeen saa kivasti tuolta sisäpuolelta kiinni ja nyt ei ainakaan tarvi leikkaa ylimääräisiä soiroja pois. :) Muoto tuossa hieman kärsi mutta eiköhän nämä muokkaannu muutenkin sitten ajossa. Takaosa siirtyy vielä 1.5-2cm sisemmäs kun perä hakee viimeisen paikkansa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147183 Kuvasta näkyy paljon siis siirtyi kun katsoo vanhoja hitsaus jälkiä. Eli noin 4-5cm menee nyt rungon "yli" tuo linja. Pinta peltejä jos hahmottelisi vaikka seuraavan kerran. Toisen puolen pääsee aloittamaan kun siirtää härvelin enempi toiselle seinälle. :D Eli puoli kerrallaan pakko tehdä. Kopan käytän jossain välissä vielä kerran irti rungolta kun kärsii nostaa = perä pitää muotonsa. Saa tehtyä runkoon vielä muutaman palasen ja suunniteltua/kenties tehtyä panssarit ja tractionbarit valmiiksi. Kopan nostossa ei kuitenkaan mene 20min kauempaa joten voittaa aina kylmässä makaamisen kun pääsee hitsaamaan ilman esteitä. |
Lainaus:
|
Mun tarvii käydä kattomas...
Vanhassa patussa oli alla Vanteena16"x6,5" ET -30 TSL Q78-16LT. Mitattu korkeus 88 cm, leveys 27 cm. Ja ne raapi kanssa takana mut ei mitenkään häiritsevästi. Halkasijaltaan ton suurempia mulla ei oo ollut patukassa, luulis että isompi ottaa enemmän kiinni mutta saahan sen pelattua et:llä |
38,5/15-15 boggeri ei ainakaa vakio koteloon raapinu soa:lla ja olikhan 6 vai 7 senttii koppaa nostettu..
Edit; ja vanteina jotkut ehkä -44 10' + bl.. |
Tänään rupesi v.käyrä olemaan tapissaan tuolla kylmässä ja pas*asessa tallissa. Jotain oli tehtävä ja toiseen pystyi helpommin vaikuttamaan joten SUUR SIIVOUS! Pari kiloa patrollia harjasin lattialta pois ja kamat järjestykseen. Seuraavan kerran puuhastelut sujuu siis taas tavaroita etsien. :D Samalla piti törkätä pötikkä renkaiden päälle ja pihalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147353 Pieneltä näyttää tuo uusi kotelo.. :confused: Toivotaan että sopii edes 35" sinne. perä on korkealla joten jotain täytyy kyllä tehdä. 100kg löin painoa kyytiin ja ei oikein apuja. :rolleyes: Koppa jäi pihalle ja runko rullasi sisään. Seuraavan kerran koppa sitten pultataan myös kiinni niin ei tule enää nosteltua niin herkästi. :D Seuraavaksi ainaki vuorossa.. -Panssarointia -Taka-aksula valmiiksi -Etuaksula valmiiksi -Tractionbarit ( melkein valmiiksi ) -Akkukotelot -etukardaanille tilaa -Taka kardaani lyhennys ( mallia itsetein ja ihmettelen miksi täristää) -Runko valmiiksi -Putkia jarruille ja muille -eihän tää lista lopu koskaan... :D Koppa saa odotella uusia visioita kun ei vieläkään ole selvä että umpi vai ei.. :o |
Kuinka lyhyt tulee taka kardaanista
|
Kai siitä hyvin lyhyt tulee.. pitkä se vielä on. :D Pitäs pätkästä mutta ei vielä tietoa mistä ja paljon.
|
Mietin vaan et meniskö esim etu kardaani sinne
|
Silmä määräisesti katottuna ei mee.
|
mites niiden jousten kanssa kävi? saitko kolilapaset?
|
Nuo samat edelleen alla. Vaihtuu kyllä toisiin vielä.
|
oon tässä jo odotellu, että tulet hakemaan kaariin putkea, mutta ei ihan vielä kuitenkaan vissiin?? kaikki aikanaan!
|
Lainaus:
Katsos sait kirjauduttua. :) Juu putkea pitäs tulla hakemaan ensiksi "muutama" metri että saa helmat ja puskurit yms. tehtyä. Sitten häkki viimeseksi ympäri. |
Motivaatio ollut hukassa nyt hetken. ihan hyvä varmaan välillä huilata? naaaat... Takapakkoja purin hiukan..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147676 Paketin kun sain auki ja ruosteet veke välistä niin viiksimallisethan nuokin on jo.:rolleyes: kai ne hyvät 3 latiset vaan täytyy jostain hommata. Laitetaan nuo alle ilman lyhyttä kantavaa siihen asti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147677 Romuja/tarvikkeita tutkiessa tuli vastaan pussillinen noita. Jos koittais polttaa nuo vaikka kiinni runkoon narun ohjureiksi vinssille. laatikon takapäätä nostin myös noin 3cm ja ehkä kärsisi lisääkin nostaa mutta tuumaillaan vielä.. |
Tuli tossa mieleen että mullahan taitais olla kolmelatiset jouset..;) Tarvii kattoa kunto kun käyn seuraavaks tallilla..
|
Lainaus:
|
Jokos on jouset paikoillaan?;)
|
Juu hyvin istuivat jouset alle! Kiitoooooos! ( Sain ne oikeat puslatkin. Möivät väärästä paketista ne mitä oli matkassa ) Nyt runko on vaaterissa. :) Jotain on muutenkin tullut turattua mutta eipä mitään kuvaamisen arvosta. Etukardaani saanut tilaa yms.. Kai se siitä taas. :p
|
Tiedättekö sen fiiliksen kun kaikki menee pitkin v***ua projektin kanssa. Kaikki tökkii ja paikat hajoaa ja... Kuvitelkaa sitten fiilis x 2 :mad: :mad: Kuvat kertoo lisää
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148782 Eli peräpää lähti kasan jatkoksi joten tehdään sitten kokonaan uusi vaikka putkesta tms.. Talliin työnsin lopun raadon ja aloitin madalletun superscooprooffin asennuksen. ;) Eli orkkis katto madallettuna ja scoopilla=syylari tulee takaseinään. Runko pääsi takas pihalle 80% valmiina. Muutaman kuvan napsin vielä soa jutuista. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148781 "ylimääräiset" mutterit vaihtuu vielä kiinteisiin prikkoihin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148780 Söpö runko ja putsatut jouset :cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148779 45mm tiputettu simpukka. Pultit vain uupuu mutta muuten on valmista http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148778 Murikan puoleinen peti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148777 Kuskin puoleinen peti. Alustan osiin sekoitin yllätysyllätys itse värin "jämistä". Löytyi mustaa,hilehopeeta,sinistä ja punasta. näin saatiin grafiitin harmaata. :D Seuraavaksi pistäisi kopan siihen uskoon että sen voisi nostaa rungolle pysyvästi. :) |
pari vinkkiä,ei oo pakko tehä näin mut kerron kuitenkin. :)
tohon eturiipun taakse kannattas ehkä laittaa sellaset latanpätkät rajoittajaksi ettei riipu mene "väärinpäin".. tapsan vinkistä mä omaani sellaset tein ja ei oo enää tarvinnu rautakangella kännellä riippuja takas eteenpäin ja eikä oo norriakaan enää vääntyny.. tossa kuvassa ne näkyy jotenkin:http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=145261 niin ja jos jää omat pohjaanlyöntikumit eteen niin jotain koroketta noiden u-pulttilautasten keskelle mikä stoppaa sit kumiin. onkohan mulla siinä joku 60mm korkee rhs putkennatsa,siitäkin kai profiilissa kuva. toi koura ja rototiltti on kyl kätevä purkuapu..:o pitäsköhän työpaikan 50tc terexi raahata lajittelukouran kans kotiin kevään ajaksi..:rolleyes: joutas se varmaan kun puomisuorana seissy ainakin 3kk.. pitäs muutama patrolli ja passatti paloitella.. ois ehkä aikaa kun 19pv alkaa 3kk lomautus. |
Rakas päiväkirj.... eikun offipalsta. Miten pääsen eroon tästä työkalujen ja rälläkän hallitsemattomasta käytöstä? Tänään piti hitsata kattoa nippuun. Noh hetken päästä loppuu kaasu. Soitto Agalle mutta sopivat pullot tulee vasta huomenna iltapäivällä. :(
no tupakkaakun en enää polta niin jäi ne tuumailut väliin ja rälläkkä käteen.. Sopiva kohde löytyi konehuoneesta. Akku telineet veke kun ne akutkin siirty siis taakse. Noh rälläkän edessähän oli kaiken maailman piuhoja. Tuulilasikin oli jo edellisen toimesta kipinöity sameaksi ja halkikikin se oli.. Jarru putketkin oli mukamas jonkun edessä.. Seuraavaksi silmä haki jo seuraavaa uhria ja tehostajahan se siinä hymyili.. Loput saattaa arvata. Täydellinen hallinnan menetys! :D Ruuvit ja kipinät lenteli kilpaa seuraavat 2 tuntia ja loppu tuloksena tallissa lötkötää koppa jossa on kiinni suurin piirtein osa sähköistä ja ratti akseli.. :o No nyt se on kiva maalata jokapaikasta. MUTTA MIKÄ OLISI VÄRI?? Maali on päätetty ( tikkurilan toimesta ) ja rallikartasta pitäsis sävy napata. Mielessä käynyt suraavia: 1. "Xsaran" Kelertävä 2. Kupari tai lähelle 3. PA*kan ruskea 4. BioHilun vihreä 5. Joku muu mikä? Vai olisiko 2 värisyys pop tai kenties kuviot?? Ehkä tuo vihreä ja musta ykkösenä tai.. :confused: :rolleyes: No konehuone ja sisä pinnat täytyy kuitenkin ruikkia ensin joten kiirus tulee. Tälläviikolla nääs maalataan. :eek: Pari kuvaa loppuun http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148808 Huuvan mallailua. Tarkoituksena olisi viedä se taakse tuossa orkkis kyhmyssä. Tuossa vain mallailtu paikoilleen ja lopullinen muoto selviää vasta tehdessä. Pitäsikö tuohon tehdä suppilo ja irrotettava "kanava" vai kylmästi vain kiinteä hitsattu hormi. Maalaus hiukan haastavaa sisäpuolelta ettei lähe ruostumaan. Saa kuitenkin sateella vettä sisäänsä. Tiuha verkko tuohon tulee tietty suulle ettei isommat roinat mahu sisään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148809 Konehuone tarpeeksi tyhjänä. :D Jollain pitäs vaan karhentaa ensin. Hiomalla tasaset pinnat ja karhunkielellä loput.. |
Värivalintaan mielipiteitä, biohilun vihreä on jo nähty. Täysin uutena ehdotuksena sininen ja harmaa tai musta. Oven alareunat yms. mustalla ja muu koppa sinisellä joku vähän navy blueta vaaleampi. ocean blue? Ei kuitenkaan mitään baby blueta kun sekin jo nähty.
|
Miä sutisin vihreellä..:D Tosin mul onkii joku outo pervesio sitä väriä kohtaan.:D:D
|
Sininen on varattu nelivetotapsalle ja vihree samille :D musta tms vois kulla olla toinen väri. Pääväri kun löytys. Tai sit ruikin konehuoneen ja sisälle mustaa vaan :o
|
Unohda noi tingentangeli värit ja tee siitä musta/valko/harmaa camo :) tai sitte pinkki :) ei se oo hintti niinkuin nuo isot pojat sanoo kenellä on henkselit:):)
|
Miten olisi sattumanvarainen sekoitus kuten tähänkin asti?
Värikartasta silmät kiinni sormella osoittaen kaksi tai kolme väriä ja värit ämpäriin.:D |
harmaa ja keltainen sopii tunnetusti söpönrungonliilan kanssa.
|
Ja sit jos katolle meinaat valopatterin laittaa ni konepeltiin voin suositella mattamustaa..;) Ei häikäse niin kovast..:)
|
Lainaus:
Takasin väreihin. Väri ehkä päätetty.. ;) otetaan silti vastaan vielä ideoita. Hyviä on tullut jo mutta lisää tahtoisin. Kerran kävin jo "ostoksilla" mutta purkit jäi kauppaan kun kartta annettiin kouraan. "oiskohan tää hyvä vai tää.. ÖÖÖHhhh " onneksi myyjällä ei menny hermot. :p |
Maalaus masennus iski. Teknosynt vedetty pintaan = konehuoneeseen ja pohjaan.
A Väärän värinen. :mad: Sen siitä saa kun ostaa valmiin eikä sekoita itse B Ei vaan meinaa kuivua millään. :mad: tallissa 5-30 astetta ollut C Kuvia ei ole tulossa ennen oikean värin löytymistä :p D Onneksi ei ole pintojen värjäys lähimailla. Nämä nyt saa seivattua vielä jotenkin. :rolleyes: Kattoa tullut hitsuuteltua ja scoopin jatkoa mietittyä. Voipi olla että teen supparin scooppiin ja vedän putkella ilmansyötön taakse tms. |
Maalaus harjoituksia jatkettu. Työt meinasi haittaa harrastuksia mutta eipä huolta kun viikon tuuraus loppu ja taas vailla duunia..:o nyt taisi väri osua juuri nappiin. Purkkiin meni valikoidut ainesosa ja sekoitus perään. :D eli ite sotkettu väri ( 6 kpl värejä ) ja kolmen eri maalin sekoituskin vielä. Labratestit näytti vihreää valoa tälle seko mixille joten uskalsin ruikkia konekammarin valmiiksi. :D tästä lisää kun maltan mennä koneelle tästä ( maalin kuivumista on nääs ilo seurata ) .
|
Hommat jatkunut taas. Perän muotoja ja rakennetta hahmoteltu moneen kertaan. Aluksi päätin että erillinen lava.. NAaaaat.. Sitten tuli idea että laitetaan takakyljet ristiin eli apukuskin takaosa kuskinpuolelle jne. Näyttikin hyvältä ja istui kivasti mutta ei sekään ollut mieleen eli laikkaa taas.. :p
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149638 Tuossa kylki väärinpäin. Ai miksi näin? takaoven kohta olisi jäänyt vajaaksi ja perään olisi ollut helpompi jatkaa pituutta. No eipä jäänyt noin siltikään. :o Välillä piti tehdä taas muuta ja tuumailla vinssipetiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149636 Etu vinssi tulee tuohon ja mahdolliselle takavinssille jäi tilaa tuon taakse. Akut tulee vinssipedin eteen kummallekkin puolelle. Tankki pääsee taka-aksulan etupuolelle. Sitten se väri... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149635 tuommoinen tulee kun sekoittaa mustaa,sinisenharmaata,sinistä,punasta ja hopeahileitä. Eli metallihohtosatiinimatta harmaa :cool: Siinä hiukan sivuprofiilia http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149637 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144773 Verrokiksi lähtökohta. - Pyörille tehty hiukan tilaa - Katto hitsattu ( levitetty,madallettu,lyhennetty,silvottu ) mutta scooppi vielä vaiheessa - Taakse hepattu muutama putki. Putkien väliin tulee pellin soiro. Takaosa suunniteltu päässä mutta veikaan että mieli muuttuu tehdessä. - Takapikkuikkunat menee varmaan umpeen ja tilalle tankin täyttö ja työvalot. - Takakyljistä ei jäänyt muuta kuin pikkupalat pintapeltiä. Suurin homma on tehdä hytin pellitys loppuun. Tarkoitus on väkertää koteloinnit alkuperäiseen tyyliin eikä vain roiskasta pintapeltejä kiinni ja avot. kohta alkaakin jo niputtelu ja vesilinjojen tuonti taakse. Syylari tulee joko takaseinään tai sitten pitkittäin kuskinpuolelle( näkisi takaikkunasta uloskin ) Ostettavien osien lista rompepuolen ilmoituksessa. ;) ;) Vetareiden stefat pitäisi hommata jostain. Seuraavaksi kyselen niitä paikallisesta stefa kaupasta. Motonetti myi väärät ( keskireikä liian iso ) |
katsos tuota! saumaton suojamaalattu on löytänyt jo paikkansa. ja hyvältä pate jo näyttää!!
|
Juu putkea menee paljon vielä. Takaosa tulee kokonaan sekä häkki sitten joskus ympäriämpäri.
|
En tiedä miten vanhemmassa mutta GRään piti hakea marmoritiskiltä ku ei edes laakeri liikkeestä löytyny sopivaa. Hintaa kerty 26e
|
Putkia putkia putkia.. Täytyy nostaa hattua kyllä putki vehkeiden rakentelijoille! :) MittaaHinkkaaHitsaaLeikkaa.. :p Peräpää rupee muotoutumaan hyvää vauhtia. Kemppi V*ttuili tänää vaan urakalla joten saumoista tuli mallia hio siisteiksi. :o Sain sitten senkin kuntoon ja lanka tulee taas takertelematta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149810 Siinä hiukan hässäkkää. :p |
Autot on kuin naisia.. :) http://www.youtube.com/watch?v=gBBROxboqDk tossa nyt puhutaan audista mutta mutta. :p :D Tää tuli mieleen kun oon nyt hinkannut tota mun "tytön" persettä. :p HitsaaVäännäKäännäTuumaa hommat jatkuu. kuskin puoli rupee olee valmis ja apparin puoli menee nopeesti kun voi matkia vaan.
Samsung rupee naarmuuntumaan joten kuvat vaan heikkenee.. :rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149939 Kurakaukalosta tuli tollanen. Kylki vielä ja loput saumat niin avot. Sisäpuolelle syntyi tommonen viritelmä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149938 Putkia vielä uupuu mutta rupee hahmottumaan jo. Taka nurkkaan sitten menikin tovi aika ja viimeistelyt vielä tekemättä. Halusin että kylki muistuttaa alkuperäistä vaikka onkin putkirunkoinen joten vanhasta katosta kierrätin pintapellin siihen. Itse nurkat halusin jäävän putkelle tulevin tällin takia. Pelti piti siis "kääntää" päältä taakse ennen nurkkaa. Nyt putket tulevat "läpi" ja pelti vaihtaa sujuvasti puolta. Sopii tulevaan "teemaan".Tulipa jotain teknisen näköstä tähänkin romuun. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149949 Täyttöä ja hiomista vielä reilusti luvassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149943 Kuvasta ei hahmota oikein mutta livenä omaan silmään h*lvetin hyvän näköinen 3d sydeemi. :cool: Takavaloiksi tollaset http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...4v/4030120065/ ois hienot noiden takimmaisten putkien välissä mutta maksavat pirulaiset melko paljon. :( |
Tulipa tönästyä pommikone pihalle. Saapi harjattua suurimmat paskat pois lattialta = maasta. Seuraavaksi jos suunnittelisi hiukan etupuskuri/panssaria ja polttelisi vähän putkia ja peltiä lisää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149981
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149982 Pari kuvaa vielä. Pääkaarta suunnittelin tuohon kylkeen jatkoksi ( Lähtisi siis ylimmän putken päältä heti hytin takaa.). Kelpaakohan se viralliseksi kiinntys pisteeksi? Täytyy katsoa myös jääkö se liian kauas penkeistä. |
:D Hauskan näköinen värkki siitä on syntymässä... :DHienoa
|
Aika juhlavan näköinen laite tulossa, olisi kiva ollu nähdä raha pudjettipeli ku nolla pudjetti pelikin todella siististi kehittyvän. Tosi makeeta näpertelyä
|
Kiitos kommenteista! Kiva kuulla että tällästä pikkupikku budjetilla tehtävää projektiakin seurataan ( koitetaan pysyä 3 numeroisessa luvussa perus auton kanssa. Renkaat,varusteet ja tarvikkeet päälle sitten. ). Lähtökohtahan oli jo sellainen että jos rahaa olisi ollut hiukan enemmän olisi auto ollut ehkä ehjä ja halutun mittainen. :p Toisaalta tekemällä taas oppii ja kierrätys kunniaan eikä pihassa olisi välttämättä edes datsunia vaan joku toyota.. :o Tilatkin voisi olla "hieman" paremmat mutta onhan noita tehty aikanaan parkkiksella joten ei sovi siitäkään valittaa.
|
On se sit hyvä ettei oo rahaa jos kert ois tatsuni korvaantunu tojotalla..:D
|
Lainaus:
|
Palkkihelmat sai putkea kylkeen. Ei pitäisi antaa periksi. ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150765 "Takaikkunan paikan pellitin umpeen ja siihen tuli työvalolle kurkistus luukku. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150764 Pohjia hiukan aloittelin ja seuraavaksi pitäisi ryhtyä toisen puolen kimppuun. Toisella puolella ei ole kuin yksi putki valmiina joten näprättävää riittää. :o Sormet syyhyää että pääsisi laittamaan tekniikkaa nipuun ja sähköjen kimppuun. Tarkoitus olisi tehdä kuitenkin kori 95% valmiiksi ennen sitä. Yllättävän paljon näikin pienessä autossa on hommaa kun sen liki kokonaan uudestaan tekee ja uudella muotilla. :D :p |
Syntyypäs siitä veikeen näkönen laitos..:D Hienoa jälkeä, jatka samaan malliin..;)
|
Lainaus:
|
Tuleekos sulla muuten taakse kuin paljon painoa? Mulla on ainaki omassa perse niin kevyt että ei oo takavedolla asiaa oikeen mihinkään.. Vaikka siel kuitenki on tankki, akut ja vinssi.. Ja kait se lavakin jotain painaa..:)
|
Lainaus:
|
[/QUOTE]
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150764 [/QUOTE] tuota takaylitystä ei saa sitte lyhyemmäksi ku käytössä nuo vankkurijouset. jotenki tulee sellanen vaikutelma että taka-akseli olis voinu olla aikalailla taaempana, kuski istuu lähes murikan päällä :o |
Lainaus:
No onhan sulla tietty siellä muutakin ku mätää vaneria.:D ja lyhyempi akselivälikin..:) eiköhän tuo toimi ihan hyvin.;) ja etupainonen auto säästää takavetareita.:D:D |
[/QUOTE]
tuota takaylitystä ei saa sitte lyhyemmäksi ku käytössä nuo vankkurijouset. jotenki tulee sellanen vaikutelma että taka-akseli olis voinu olla aikalailla taaempana, kuski istuu lähes murikan päällä :o[/QUOTE] Juu ylitys on karsittu minimiin jo nyt. Takapalkkia joutuu loveemaan että riiput mahtuu elämään eli 25cm? pätkästy jo rungosta häntää. Taka-akselia kun saisi siirtää 20cm taakse ja kierteet perään niin avot. :) Leimalle ei vaan olisi asiaa. En tiedä onko nytkään mutta se on huomisen murheita. :D http://www.forum.terenowo.pl/uploads...1319576796.jpg Edit: tuossa vakio kopalla. Etsii kuvasta takariiput ja pistäs tuon poikki siitä niin ei olisi niin pahan näköinen kun tuo meikäläisen.. |
Sivu luotu: 03:47 (GMT +2). |