Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   GM TBI kysy ja vastaa Palsta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118745)

Rytari 21.12.2013 19:49

GM TBI kysy ja vastaa Palsta
 
Ilmeisesti kuitenki aika moni tykkää käyttää 1227747 ($42) ja muita gm TBI ruuttia offiautojensa moottorin päällä, luultavasti kokemsuta löytyy moneltakin ja paljon. vaikka kivikautinen ja yksinkertainen (lue toimintavarma) systeemi onkin löytyy siitäkin helpot ja kohtuu laajat säätö ja käyttömahdollisuudet, komponentit on halpoja, varaosia löytyy eikä tarvi kauheasti tinalilla megan tapaan joten tässä voi nyt sitten porukalla raapia päätään ja potkia renkaita asian suhteen,

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144658

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144657

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144656

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144655

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144654

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144653

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144652

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144651

http://eagle-mark.com/pictures/album...-OBD1-Port.jpg

vikakoodin luku

Yhdistä A ja B liittimet pätkällä johtoa tai paperiliitimellä
virta päälle mutta älä käynnistä autoa
seuraa SES valon vilkkumista, valo vilkkuu mahdollisten vikakoodinumeroiden mukaan numero kerrallaa ja tauko numeroiden välissä, eslim 2 vilausta tauko 4 vilausta on koodi 24.

aina ensin tulee aina koodi 12 ("vilaus" tauko "vilaus" vilaus") jonka jälkeen mahdolliset muut, jos et saa edes koodia 12 ei hyppyjohto välttämättä ole kunnolla yhdistetty, joissain autoissa koodi 12 saattaa tulla myös uudestaan muiden koodien jälkeen.

TROUBLE CODES

12. No reference pulses to Electronic Control Module (ECM). You will get this code when checking for error codes because the engine is not running.
13. Oxygen sensor signal stays lean during warm engine cruise, your O2 sensor could be unplugged or faulty wire.
14. High temperature indicated at engine coolant temp. sensor. Sensor could be unplugged or faulty wire.
15. Low temperature indicated at engine coolant temp. sensor
21. High voltage at throttle position sensor. Sensor could be unplugged.
22. Low voltage at throttle position sensor
23. Low temperature at manifold air temperature sensor
24. Circuit fault in vehicle speed sensor
25. High temperature at manifold air temperature sensor
29. Fault in 4th gear switch
32. Fault in exhaust gas recirculation valve diagnostic switch
33. High voltage (low vacuum) at MAP sensor.
34. Low voltage (high vacuum) at MAP sensor.
41. Cylinder select error
42. Fault at electronic spark timing circuit (sets when timing is set also, clear code and verify that it does not return.)
43. Low voltage at electronic spark timing circuit
44. Oxygen sensor lean
45. Oxygen sensor rich
46. Fault at vehicle anti-theft system
51. PROM error
52. Low voltage at oil temperature sensor
53. High voltage at battery
54. Low voltage at fuel pump OR Low voltage at Fuel pump relay
55. Problem at Electronic Control Module (ECM) - ECM failure OR Serial bus error
62. High voltage at oil temperature sensor

vikakoodimuisti nollataan tekemällä ecm virrattomaksi 30 sekunnin ajaksi joko irroittamalla akunkenkä, ecm:n sulake tai liittimet.

http://www.astrosafari.com/old/ib/im...ll/ecm350c.jpg
yleisesti muihin laitteisiin asennettaessa käytetään mm. 1227747 ecm:ää joka on ollut käytössä 1987 to 1991 C/K Truck, Van, 4.3L, 5.7L, 5.0L & 7.4L
ja vaikka vaihtoehdot ovatkin tuossa Ei ole olemassa Vain 4.3, 5.7 tai 454:n lastua joten toinen ei aina sovikkaan toiseen, ecm:n päältä löydät nelikirjaimisen Prom id:n ja alla linkistä näkee vähän missä ecm on alunperin ollut.

http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Inj...Information-42

ASDU 89 C-G-K-R-V Truck 5.7TBI 700r4 with 2.73 gears

ALDL kaapelilla ja winald tai tunerpro (on muitakin) ohjelmilla sitten voidaan seurata hieman paremmin mitä siellä moottorissa tapahtuu, tunerpro ohjelmalla pystyy myös muuttamaan tuota promilla olevaa .bin tiedostoa mutta muutetun tiedoston tallennus ei onnistu "lennosta" vaan alkuperäistyyppiset muistit täytyy erikseen (lukea ja) tyhjätä uv-valolla joka jälkeen erillisellä prommerilla voidaan sitten tallentaa uusi ohjelma tilalle.

muistin muutos flash pohjaiseksi ja sen jälkeen emulaattorilla vauhdista muuttaminen on myös mahdollista.

Ex_inkkari 21.12.2013 20:14

Tämähän riipaisee jollain tavalla minuakin :) onko näihin kaupallista lukijaa olemassa, kohtuu hintaista ?

PunisherFIN 21.12.2013 20:22

kiitos, palstalla muitakin chevy miehiä ja heidän ja omastani tämä kiitos :)

sen verran noista vikakoodeista, että ne on suuntaa antavia.

esimerkiksi vikakoodi 44 tarkoittaa "jotain" sytty/seospuolen vikaa, itse ihmettelin kotvan aikaa, kun Astro väitti (koodi 44), että kaasut on laihalla ja putkesta tulee bensaa valumalla :D eli jenkissä ne on hiukan suuntaa antavia ;)

Rytari 21.12.2013 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1081382)
Tämähän riipaisee jollain tavalla minuakin :) onko näihin kaupallista lukijaa olemassa, kohtuu hintaista ?

Snap on MT2500 olis kiva mutta halvin varmaan on läppäri ja aldl kaapeli joita ebaystä löytää, winaldl ja tunerpro kun on ilmaisia ohjelmia taasen.

Rytari 21.12.2013 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1081388)
kiitos, palstalla muitakin chevy miehiä ja heidän ja omastani tämä kiitos :)

sen verran noista vikakoodeista, että ne on suuntaa antavia.

esimerkiksi vikakoodi 44 tarkoittaa "jotain" sytty/seospuolen vikaa, itse ihmettelin kotvan aikaa, kun Astro väitti (koodi 44), että kaasut on laihalla ja putkesta tulee bensaa valumalla :D eli jenkissä ne on hiukan suuntaa antavia ;)

toisaalta kone miettii, oxygen sensor lean " lambdan arvo väittää että ollaan laihalla", yritämpä rikastaa niin kauan ku pystyn

BJ-40/76 21.12.2013 23:19

Kaasuläpän anturi sähköisiä tietoja tarvitsisin.
 
Siis oliko TPS? onko tietoa sen vastusarvoista? siis meneekö liuku kuinka päähän asti? Ja jännitteestä, siis mikä on tuon vastuksen syöttöjännite?

PunisherFIN 22.12.2013 04:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1081390)
toisaalta kone miettii, oxygen sensor lean " lambdan arvo väittää että ollaan laihalla", yritämpä rikastaa niin kauan ku pystyn

totta, mutta kun vikana oli kuluneet tulpat = 1,5 sylinteriä pimeenä eli viidellä kävi, välillä neljällä kun lämpesi. lambdan mie siihen ekana vaihdoin ja vika muuttunu mihinkään, koska koodi viittasi siihen ja se suurimman osan aikaa pyöri bensaa putkessa efektia lukuunottamatta tosi nätisti kaikilla :D gm:n sähköt on "vähän", nuihen kanssa tullee toimeen kun miettii pikkusen kakkosvaihtoehtoa ja koodeista saa hyvän osviitan :)

Rytari 22.12.2013 08:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1081463)
Siis oliko TPS? onko tietoa sen vastusarvoista? siis meneekö liuku kuinka päähän asti? Ja jännitteestä, siis mikä on tuon vastuksen syöttöjännite?

5v syöttö

puoli volttia-1v olis hyvä tyhjäkäynnillä, yli 4 tarvis löytyä silti kaasu pohjassa ja tärkeintä olis ettei matkalla ole katkoksia vaan jännite nousee lineaarisesti.

p.jäppinen 22.12.2013 11:10

Kerroppas rytari tuosta flash pohjaiseksi muuttamisesta lisää?

Rytari 22.12.2013 11:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 1081581)
Kerroppas rytari tuosta flash pohjaiseksi muuttamisesta lisää?

mm. moates.net myy 28 pinniseksi muuttavaa adapterijalkaa.

tähän saa sitten laitettua joko eeprom flash muistin tai kytkettyä sen emulaaattorin, noi flash muistit on kooltaan huomattavasti suurempia joten (jos on taaloja niin) sopivalla palikalla saa esimerkisi vaihdettavia ohjelmia noiden uudempiin autoihin olevien kaupallisten (apex yms) ohjelmoitavien boksien tapaan.. tai esimerkisi erikseen ohjelman bensalle ja e85:lle

olen ajatellut hommata ittelle emulaattorin ja tehdä yhden erillisen ecm:n sille kaveriksi, sais nykyiseen hieman aikaavievään tiedonkeruu-->ohjelmamuutos-->uudelleekirjoitus hommaan verrattuna suoraan ajossa tehdä tarvittavat muutokset ja sitte vaan lopuksi tekis tolle orkkismuistille sen lopullisen ohjelman.

PunisherFIN 22.12.2013 11:38

onko mitään hajua tai paremminkin muistikuvaa noiden kilkkeiden hinnasta? aika soppelin kiva paketti pikku chevyn tuunaamiseen jos saa käytettyä oman ecun viripuuhissa :)

Rytari 22.12.2013 11:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1081590)
onko mitään hajua tai paremminkin muistikuvaa noiden kilkkeiden hinnasta? aika soppelin kiva paketti pikku chevyn tuunaamiseen jos saa käytettyä oman ecun viripuuhissa :)

28 pinnin adapteri on moatessilla 30 taalaa mutta joku niitä teki halvemmallakin, en taas vaan muista...

emulaattori on jonku alta parisataa

PunisherFIN 22.12.2013 11:52

pirusti helpompi ja hiukan halvempi kun megaruutta3 mitä oon tuohon astroon miettiny. kiitoksia tosi paljon tiedoista :)

Rytari 22.12.2013 11:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1081596)
pirusti helpompi ja hiukan halvempi kun megaruutta3 mitä oon tuohon astroon miettiny. kiitoksia tosi paljon tiedoista :)

mitä meinaat astroon muuttaa?

mulla on takatuuppari c1500 4.3 tbi

läppärungossa ultimate tbi mod 14psi bensanpaineet
porattu 0.30, "hypereutiset" männät, 9.5 about puristuksia
edelin tbi performer imusarja (3713)
edelin rollin thuder 3714 nokka http://www.edelbrock.com/automotive_.../3714_Card.pdf
vakiokannet, olisin halunnut vorteckit mutta ei ollu rahaa niihin, tyydyin siistiin kanavat ja venttiilejä vähän muotoiltiin

pikkuhiljaa opetellu ton ohjelman kanssa että saanut auton pelaan, vakiolastulla ei toiminut pätkääkään, vetoja ei ollut vakionkaan vertaa, meni kiihdyttäessä älyttömän laihalle ja alkoi nykimään, tyhjäkäynti ei laskenut alle 1200 oikein millään, nyt jo niistä selvitty, nyt meneillää toive saada hiway lean juttu ja "kiihdytyspumpun" toiminta toimimaan oikein

PunisherFIN 22.12.2013 12:07

ahtaa sen tuplaturboksi :D

jäin kesällä valoissa toiseksi 2,5TDi portterille (lie lastutettu) niin asetin sitten tavoitteeksi, ettei amisten 3-koppaset kikkelin jatkeet ajele ohi, tai jos menee niin siitä syystä, että miulla katuun piirtyy 2x255mm leveet raidat, eikä kumi pidä ;)

p.jäppinen 23.12.2013 16:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1081589)
mm. moates.net myy 28 pinniseksi muuttavaa adapterijalkaa.

tähän saa sitten laitettua joko eeprom flash muistin tai kytkettyä sen emulaaattorin, noi flash muistit on kooltaan huomattavasti suurempia joten (jos on taaloja niin) sopivalla palikalla saa esimerkisi vaihdettavia ohjelmia noiden uudempiin autoihin olevien kaupallisten (apex yms) ohjelmoitavien boksien tapaan.. tai esimerkisi erikseen ohjelman bensalle ja e85:lle

olen ajatellut hommata ittelle emulaattorin ja tehdä yhden erillisen ecm:n sille kaveriksi, sais nykyiseen hieman aikaavievään tiedonkeruu-->ohjelmamuutos-->uudelleekirjoitus hommaan verrattuna suoraan ajossa tehdä tarvittavat muutokset ja sitte vaan lopuksi tekis tolle orkkismuistille sen lopullisen ohjelman.


Ittellä olis seuraavaan offi projektiin tulossa Cadillacin nortti kone ja tämmönen tuli vastaan http://northstar.7p.com , saattais olla hyvin varteenotettava vaihtoehto tolla flash muutoksella verrattuna megaruuttaan tai ainakin pirun paljon halvempi kuin nuo kaupalliset ecut.

PunisherFIN 24.12.2013 01:24

millä eculla siulla on rytari tuo kolmevarttinen, eli mistä oot lähteny modaamaan? miulla on ihellä parikin ehjää 1227747 (muistaakseni) eli astron stockia, niin vois huvikseen kattoo mitä ne on syöny ja saisko sieltä mummo-ohjelmasta yhtään enempi etenemistä mitä tuossa vakiona on. tokihan vapari ei softalla paljoo herkisty, mut voihan sieltä tuurilla +5hv saada tjsp :D ainakin oppis metkuja jos tutkii :) siis kun muistelen, että kone on syntyjään 160hv ja van/truck divisioonassa ne on "kuristettu" 150hv, niin siellon todnäk hiukan potentiaalia vapaana softavirityksen suhteen, luulis ainakin? sitte toki putkisto +vapari +jotain muuta niin pikku kikkaulullahan siinä on kohta 170-180hv helpostikin.

Rytari 24.12.2013 01:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1082379)
millä eculla siulla on rytari tuo kolmevarttinen, eli mistä oot lähteny modaamaan? miulla on ihellä parikin ehjää 1227747 (muistaakseni) eli astron stockia, niin vois huvikseen kattoo mitä ne on syöny ja saisko sieltä mummo-ohjelmasta yhtään enempi etenemistä mitä tuossa vakiona on. tokihan vapari ei softalla paljoo herkisty, mut voihan sieltä tuurilla +5hv saada tjsp :D ainakin oppis metkuja jos tutkii :) siis kun muistelen, että kone on syntyjään 160hv ja van/truck divisioonassa ne on "kuristettu" 150hv, niin siellon todnäk hiukan potentiaalia vapaana softavirityksen suhteen, luulis ainakin? sitte toki putkisto +vapari +jotain muuta niin pikku kikkaulullahan siinä on kohta 170-180hv helpostikin.

paras alakierros/alavääntömodaus on ehdottomasti ollu läppärungon viilaus ja suutinten nosto, ja amalla vähä lisäsin bensanpainetta... niin olematon juttu mutta hyvin vaikutti siihen miten kone lähtee herään tyhjästä...

1227747 aksb on ollu mulla orkkiksena mutta nykynen on tehty yhden jekkiukkelin avustamana asdu:sta muuttamalla se 6 sylinteriselle sopivaksi ja laittamalla siihen mm. tolle noklle paremmin käyvä sytkäennakkokäyrä.

btw, tänään koittelin hukata sitä laihaa kuoppaa kaasua polkiessa ja kevyessä vedätyksessä, jouduin enemmän ku tuplaamaan Accel enrichment ja power enrichment arvot ennenkuin sain seokset pysyyn niin ettei käy siä laihalla mutta nyt se jo vetää vähä paremmin kun hiacet...

PunisherFIN 24.12.2013 12:38

siis miulla on visiona turbottaa tuo, sillai, että molemmilla puolilla on kohtuu kokoset ahtimet, niin sais heräilemään koneen hiukan alempaa. ekahan se himmeli ois saatava lappuihin 187hv dynolapuissa ja sitten kirraamaan paljonko pata kestää oikeesti. tarkotuksena on tehä tuo surutta konetta avaamatta, koska miulla on pari mottia hyllyssä odottamassa kun jotain porsii, eli härski kustannusviritys ja alunperin mietittiin, että laittaisi megasquirt3 eculla koko paskerin, mutta jos kerran chevyn omastakin saa modattua halvemmalla, niin miksei sitten tekis sillä. kasikoneen suuttimilla, niin saa soppaa enempi, pitää sitten kattoo, että piisaako ne kun sitä alkaa oikeesti ahtamaan, vai pitääkö sätöstää lisäsuuttimet tai joku muu millä kone saa tarpeeks soppaa.
katotaan nyt miten visio toteutuu, koska tuo patrolli vie aikaa niin paljon ja sitten työt sen lopun, eli nähtäväksi jää liikkuuko astro viellä ens kesänä turbotekniikalla vai ei :)

burton 26.12.2013 20:06

onko näissä kierrosrajoitinta?
ku tuntuu et toi oma laite kiertää niin kauan et sekoo ja se rajotin on siinä. ei siin ainakaa ole samanlaista rajoitinta ku euro ja japanin autoissa ku polkasee rajoittimelle.
nimim. alakerta paskana :)

Rytari 27.12.2013 02:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 1083374)
onko näissä kierrosrajoitinta?
ku tuntuu et toi oma laite kiertää niin kauan et sekoo ja se rajotin on siinä. ei siin ainakaa ole samanlaista rajoitinta ku euro ja japanin autoissa ku polkasee rajoittimelle.
nimim. alakerta paskana :)

joo, 92asti ei ainakaan ole rajotinta... ennakon sotkemalla ehkä vois saada "rajoittimen" aikaan ja jos en väärin muista niin kyllä siihen piti joku patchiki olla olemassa.

tare 31.12.2013 12:54

Löytyiskö keneltäkään tuommoista kaapelin pätkää tai tuota litteämpää liitintä IAC:lle, muuttaa 4.3 - 5.7tbi:n iac:n piuhan 454TBI, TPI ja LT1 iac sopivaksi

EDIT: Liitin löydetty!

http://i.ebayimg.com/t/LT1-Camaro-Co...mjw~~60_12.JPG

samppas 31.12.2013 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 1083374)
onko näissä kierrosrajoitinta?
ku tuntuu et toi oma laite kiertää niin kauan et sekoo ja se rajotin on siinä. ei siin ainakaa ole samanlaista rajoitinta ku euro ja japanin autoissa ku polkasee rajoittimelle.
nimim. alakerta paskana :)

Sytytysmoduli 048 säätää sytytystä aikaisemmalle korkeilla kierroksilla ja toimii jonkinlaisena rajoittajana. 369 modulissa toimintoa ei ole. Sytytys moduli on siellä jakajassa.

veijon-esso 31.12.2013 19:34

Mikään vakio tbi kone ei kierrä niin paljoa että ehjä kone hajoais edes vapaalla lämä pohjassa, siks ei oo rajotintakaan! :D on ne melkoisia astmapiippuja. Tietty joku vanha kone jossa jo jotain aikasempaa vammaa vois rivahtaakkin.

Ex_inkkari 31.12.2013 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1085655)
Mikään vakio tbi kone ei kierrä niin paljoa että ehjä kone hajoais edes vapaalla lämä pohjassa, siks ei oo rajotintakaan! :D on ne melkoisia astmapiippuja. Tietty joku vanha kone jossa jo jotain aikasempaa vammaa vois rivahtaakkin.

Taisi olla 4000rpm minkä toi 4.3l kiertää, gm:n bensa versio diisselistä :)

burton 31.12.2013 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1085655)
Mikään vakio tbi kone ei kierrä niin paljoa että ehjä kone hajoais edes vapaalla lämä pohjassa, siks ei oo rajotintakaan! :D on ne melkoisia astmapiippuja. Tietty joku vanha kone jossa jo jotain aikasempaa vammaa vois rivahtaakkin.

No, laskekaapa paljo konees on kierroksia jos nopeus on gps:n mukaa 80, vaihteisto on hj-61:sen, 2 uunissa ja pitkä puoli päällä, ja perissä on 4.11 välitykset ja renkaat on 36".
Sen verta se ainaki veto päällä maantiellä meni ku anto mennä. Samoilla välityksillä 2h pata kärsi ajaa 70km/h mut enempää ei kiertäny ja annoin mennä ku ouulis et bensa kone kärsis kiertää vähä enempi ku diesel. Mut ei se maantiellä hajonnu.

HeikkiH 01.01.2014 09:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 1085713)
No, laskekaapa paljo konees on kierroksia jos nopeus on gps:n mukaa 80, vaihteisto on hj-61:sen, 2 uunissa ja pitkä puoli päällä, ja perissä on 4.11 välitykset ja renkaat on 36".

~5100 rpm jos arvioidaan, että renkaan todellinen halkaisija on 35".

burton 01.01.2014 14:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 1085868)
~5100 rpm jos arvioidaan, että renkaan todellinen halkaisija on 35".

No eipä siel sitte kauheita kierroksia ole, kuulostaa vaa.

p.jäppinen 06.01.2014 23:43

http://www.moates.net/apu1-autoprom-....html?cPath=95 olisko tämmönen hyvä? Pikkasen suolasen hintanen mutta tuossa olis kaikki samassa paketissa+jos nyt oikein ymmärsin niin tuota voi kayttää myös laajakaistalambda loggerina

Rytari 20.01.2014 12:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.jäppinen (Viesti 1088679)
http://www.moates.net/apu1-autoprom-....html?cPath=95 olisko tämmönen hyvä? Pikkasen suolasen hintanen mutta tuossa olis kaikki samassa paketissa+jos nyt oikein ymmärsin niin tuota voi kayttää myös laajakaistalambda loggerina

Mulle tuli tänään ostrich2, ajattelin laittaa sen pysyvästi ylimääräsen 7747 kylkeen, polttovehkeenä mulla on gq-4x minkä ostin netistä yhden tutun neuvomana, sillä saa luettua orkkispromit ja poltettua melko mitä vaan... ja ohjelmana käy se TunerproRT

toi apu1 on toki ihan toimiva sekin, siinä on kaikki samassa koneessa, mä itte tykkään enemmän erillislaitteista, periaatteessa jos joku vikaantuu niin ei oo kaikki rikki

burton 22.01.2014 22:25

onko 6-pyttysessä ja 8-pyttysessä tbi koneessa sama sytkänboxi (ESC) ? se 5-karvanen littana laatikko.

Rytari 22.01.2014 23:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 1095377)
onko 6-pyttysessä ja 8-pyttysessä tbi koneessa sama sytkänboxi (ESC) ? se 5-karvanen littana laatikko.

erihän niissä... taitaa jopa olla 305 ja 350 olla eri, hitto, täytyypä tarea muistuttaa asiasta

Rytari 22.01.2014 23:10

16128251 4.3 v6

16126761 5.0 v8

16052401, 16128261 350 v8


noi on rokkiautosta osanumeroita orkkiksille

Rytari 22.01.2014 23:31

ESC Module Knock Sensor
Known Applications

16052391 10456287 5.0L V8
16052401 10456288 5.7L V8
16128261 10456288 5.7L V8
16065711 10456288 4.3L V6, 5.7L V8
16128251 10456288 4.3L V6, 5.7L V8
16131171 10456288 7.4L V8

tare 23.01.2014 06:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1095392)
täytyypä tarea muistuttaa asiasta

Pitää tarkastaa mutta pitäis olla 350 koneisesta

burton 17.03.2014 11:20

Lukenu juttuja et tuo tbi sekoaa aika herkästi jos nokan ja imusarjan vaihtaa, eli alipaineet muuttuu ja map anturi sekoo ja sit ei kone pelitä ja ainoo keino on tehä uus lastu.
Joten kysymys: mitä mahtaa tapahtua jos vaihtaa original männät flattopeiks, sais hiukan ruttua lisää mut sekooko ruisku? Pata tulee orkkis nokal ja muutoinki vakio, paitsi peltisarjat on.
Sillä kysyn ku master kittiä tilaamas ja saa valita kummat männät
Ja 8 pyttynen kattila kysees.

Rytari 17.03.2014 12:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 1114838)
Lukenu juttuja et tuo tbi sekoaa aika herkästi jos nokan ja imusarjan vaihtaa, eli alipaineet muuttuu ja map anturi sekoo ja sit ei kone pelitä ja ainoo keino on tehä uus lastu.
Joten kysymys: mitä mahtaa tapahtua jos vaihtaa original männät flattopeiks, sais hiukan ruttua lisää mut sekooko ruisku? Pata tulee orkkis nokal ja muutoinki vakio, paitsi peltisarjat on.
Sillä kysyn ku master kittiä tilaamas ja saa valita kummat männät
Ja 8 pyttynen kattila kysees.


no tuota, ehdottomasti lisää purituksia jos samalla rahalla saa, nykybensat kun kuiteski tykkää siitä.. nokka ehkä eniten on se joka kaipaa sitte muutoksen prommiin, juurikin tuon alipaneen ja tietysti moottorin luonteen muutoksen takia, flat topit taasen lähinnä lisää vaan puristusta joten periaatteessa sillä vakiollakin elämä jatkuu, bensanpaineita nostaisin samalla kyllä vähän, isommmilla kierroksilla siitä vois olla hieman hyötyä.

aslakki 17.03.2014 13:49

305 korvattu 350:llä johon vaihettu kuulemma nokka ja kanavia sorkittu, ei oikeen skulaa :D meni kuitenki leimalle ja pystyy kaupassa käymään, "pikkusen" vedot kateissa...
lastullako tuosta selviää?

...kaverin kulkine kyseessä..

Gary Grand 17.03.2014 15:05

Vähäsen vastaava tilanne on käyttiksen kanssa, kun aslakin kaverilla.

Pitäis vahvasti huohottava 4.3:n vaihtaa miedolla nokalla piristettyyn 350:n ja odotettavissa on tietysti jonkinlaisia hylkimisreaktioita?

Pääsisihän noista kun kampeaisi 600:sen kaasarin koneen päälle(performeri on hyllyssä kyllä, kaasaria ei vielä..), mutta tuon TBI:n käyttömukavuus ja käynnistyvyys on ollut kyllä varsin hyvää luokkaa.:cool:

burton 17.03.2014 15:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1114881)
Vähäsen vastaava tilanne on käyttiksen kanssa, kun aslakin kaverilla.

Pitäis vahvasti huohottava 4.3:n vaihtaa miedolla nokalla piristettyyn 350:n ja odotettavissa on tietysti jonkinlaisia hylkimisreaktioita?

Pääsisihän noista kun kampeaisi 600:sen kaasarin koneen päälle(performeri on hyllyssä kyllä, kaasaria ei vielä..), mutta tuon TBI:n käyttömukavuus ja käynnistyvyys on ollut kyllä varsin hyvää luokkaa.:cool:

Ei tuossa ongelmia ole, anturit samat 4.3 ja 5.7. 5.0 on eri sytkä ja ruisku boxi ja naku anturi.

Rytari 17.03.2014 19:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 1114867)
305 korvattu 350:llä johon vaihettu kuulemma nokka ja kanavia sorkittu, ei oikeen skulaa :D meni kuitenki leimalle ja pystyy kaupassa käymään, "pikkusen" vedot kateissa...
lastullako tuosta selviää?

...kaverin kulkine kyseessä..


mikä auto, mikä tietokone... jos on semmonen auto mitä ei oo saanu 350:llä voi olla vaikeampi löytää uutta lastua muuta erikseen tekemällä....

koneen koon muuttuessa on vähintään sen muutos ja suuttimien koon muutos kerrottava sille ruiskulle.....

aslakki 30.03.2014 13:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1114970)
mikä auto, mikä tietokone... jos on semmonen auto mitä ei oo saanu 350:llä voi olla vaikeampi löytää uutta lastua muuta erikseen tekemällä....

koneen koon muuttuessa on vähintään sen muutos ja suuttimone koon mutos kerrottava sille ruiskulle.....


Noniiiin... sain vähäsen lisää infoa elikkäs Auto: Fleetside, 1988, 5.0 efi ja tommottinen matolaatikko:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152704

Rytari 30.03.2014 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 1119508)
Noniiiin... sain vähäsen lisää infoa elikkäs Auto: Fleetside, 1988, 5.0 efi ja tommottinen matolaatikko:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=152704

nonni, 7747 eli helpoin mahdollinen... esc ja nakutusanturi on vaihtolistalla, ja sit van polttaa lastun siihen, tehtaanlaista löytyy eri vaihteistoille (ja perävälitykseille), bensa ja sytkäkarttaan joutuu muuttaa nokan mukaan...

350 ESC module - GM 16128261
350 knock sensor - GM 10456288

ja suuttimet onko kummasta koneesta?

Kovakalu69 30.03.2014 23:34

Onko tuosta tbi:n roplaamisesta mitään hyötyä, jos kokonaisvälitys on muuttunut vakiosta hitusen pitkäksi? Tämä niinkuin taloudellisuuden näkökulmasta katsottuna.

Rytari 31.03.2014 00:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69 (Viesti 1119766)
Onko tuosta tbi:n roplaamisesta mitään hyötyä, jos kokonaisvälitys on muuttunut vakiosta hitusen pitkäksi? Tämä niinkuin taloudellisuuden näkökulmasta katsottuna.

no tuota, kokonaistaloudellisesti noi tehtaan lastut ei koskaan ole ihan kohdallaan, ne kun on pitänyt olla sopivat miljoonaan samanlaiseen moottoriin, siinä suhteessa säätämisestä on hyötyä, ja mitä siihen välitykseen tulee niin turbiinilukon kytkeytymistä voi automaattiin mulkata lisäksi, se kai siinä yleensä isoin ongelma on kun veivaa 80 vauhdissa liian pitkillä välityksillä usein jatkuvasti.

Reetu 03.04.2014 21:29

Menee vähän ohi, mut samaan suuntaan...

TPI itkis uutta paineensäädintä, taitaa olla vastaava kikkare kuin 94-97 LT1:s.

Orkkiskin kelpais, mut säädettäväkin vois olla poikaa.
Ei oo oikein tolkullista tult netissä vastaan, kun ei jaksas jenkkiläst erikseen tilata.

maddis 02.08.2014 19:44

Onko jossain diagrammia missä mikäkin anturi on moottorissa? Olisi yksi 5.7l TBI V8 joka tarkoitus konvertoida kaasariksi ja mietin että jos vois jotain TBI-antureita ottaa käyttöön kuten lämpötila etc.. Vai onko kaikki tärkeimmät imusarjassa ja sen päälle tulevissa kamoissa?

Rytari 02.08.2014 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 1149817)
Onko jossain diagrammia missä mikäkin anturi on moottorissa? Olisi yksi 5.7l TBI V8 joka tarkoitus konvertoida kaasariksi ja mietin että jos vois jotain TBI-antureita ottaa käyttöön kuten lämpötila etc.. Vai onko kaikki tärkeimmät imusarjassa ja sen päälle tulevissa kamoissa?

on mutten heti löydä

kannen kyljessä on mittarille lämpöanturi, termarikopan vieressä imusarjassa tbi:n lämpöanturi

lohkon helmassa on nakutusanturi (startin edessä) imusarjan takana lohkon päällä öljynpaine

läppäringossa tietysti kaasun asento. mappi vähän riippuen autosta joko siinä läppärungon vieressä apparin venakopan päällä tai tulipellissä, siinä jossain lähistöllä (+-30 cm) on myös bensapumpun rele

mitäs muita niitä sitten... joissain on imuilman lämpö vielä putsarissa.

Pauli 02.08.2014 23:31

Rytari jo luetteli, mutta tollanen löyty:
http://ww2.justanswer.com/uploads/Bl...08_Capture.PNG

maddis 03.08.2014 09:32

Noniin.. siinähän niitä tulikin. Kiitoksia.

Gary Grand 04.08.2014 11:46

Keles.. Heitin eilen koneen päälle(350) TBI-imarin ja kas kummaa, siinä on ihan liian iso reikä virranjakajalle.. Kahdessa muussa tallissa makaavassa TBI-imarissa mulla on pienempi, jakajan jalalle soppeli reikä. http://www.overdrive.fi/forum/images/smilies/argue.gif

Tässä isoreikäsessä imarissa on merkattuna valuvuosi -90. Onko jakaja muuttunut noihin aikoihin, vai onko noihin jotain soviteholkkia?
http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif
Miks pitäis just tätä sarjaa käyttää?
Tässä on vingutettu ne neljä keskimmäistä kiinnitysruuvin paikkaa jo sopimaan vanhoihin kansiin..
Joko alan taas vinguttamaan, tai heitän Performerin kiinni ja väännän välipalikan TBI-suutinrungolle.

Rytari 04.08.2014 11:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1150128)
Keles.. Heitin eilen koneen päälle(350) TBI-imarin ja kas kummaa, siinä on ihan liian iso reikä virranjakajalle.. Kahdessa muussa tallissa makaavassa TBI-imarissa mulla on pienempi, jakajan jalalle soppeli reikä. http://www.overdrive.fi/forum/images/smilies/argue.gif

Tässä isoreikäsessä imarissa on merkattuna valuvuosi -90. Onko jakaja muuttunut noihin aikoihin, vai onko noihin jotain soviteholkkia?
http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif
Miks pitäis just tätä sarjaa käyttää?
Tässä on vingutettu ne neljä keskimmäistä kiinnitysruuvin paikkaa jo sopimaan vanhoihin kansiin..
Joko alan taas vinguttamaan, tai heitän Performerin kiinni ja väännän välipalikan TBI-suutinrungolle.

capricet ja oli jotain muitakin henkilömalleja missä on toi isoreikäinen imusarja, se liittyy jotenkin siihen että jakajan saa asennetua ja irroitetua koneen ollessa autossa, jos reikä olis pienempi se jakaja ei kääntyisi tarpeeksi sivuun että tulis pois paikaltaan... tämmöisen meriselityksen mä olen kuullut.

Gary Grand 04.08.2014 12:01

No, täähän passais mulle sitten paremmin kuin hyvin, kun Cäpriceen on kone putoamassa keulalle..:eek::D

Nyt vaan keksimään jostain soppeli väliholkki.. Mun tietoon, tai käsiin, ei ole koskaan osunut "isojalkaista" jakajaa.:confused:

Rytari 04.08.2014 12:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1150135)
No, täähän passais mulle sitten paremmin kuin hyvin, kun Cäpriceen on kone putoamassa keulalle..:eek::D

Nyt vaan keksimään jostain soppeli väliholkki.. Mun tietoon, tai käsiin, ei ole koskaan osunut "isojalkaista" jakajaa.:confused:

http://www.chevythunder.com./tbi-tpi...or_compare.jpg

Larger base distributors were used on some 1992 and all 1993 TBI equipped engines, such as the Caprice. They use the TBI throttle bodies which are held down with two studs for the air cleaner, and the manifolds are machined for the large base distributor they use. They will not interchange

Gary Grand 04.08.2014 12:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1150137)
Larger base distributors were used on some 1992 and all 1993 TBI equipped engines, such as the Caprice. They use the TBI throttle bodies which are held down with two studs for the air cleaner, and the manifolds are machined for the large base distributor they use. They will not interchange

Mielenkiintoinen tuo ajanjakso.. Tuossa tosiaan "valukello" antaa vuodeksi -90.. Ei tullut katottua kuukautta.
Mulla oleva imari on muilta osin identtinen toisen kanssa.
Tuo kaksruuvinen kiinnitys tarkottaa ilmeisesti ilmanputsarin suuntaan poikkeavaa TBI-suutinrunkoa?
Hiukka epäselvästi ilmastu tuo kaksruuvisuus..

Nurkassa makaa vielä yksi pienireikäinen, jossa ei ole EGR:lle paikkaa. Joko se tai Performerin välipala työn alle siis..

Rytari 04.08.2014 12:17

joo, siis siinä tarkoitetaan että ilmanputsari tosiaan on kahdella pinnapultilla kiinni, ja kun kyse on gm tuotteesta niin noi vuosiluvuthan on aina vähän semmoisia "suuntaa" antavia

burton 08.08.2014 21:26

kuumeneeks teil aivolaatikko miten paljo ajossa? mulla se on niin kuuma et kättä soon ei voi pitää puolen tunnin ajon jälkee?
ja hyviä ideoita josta sais nopeesti tilattua pa-pumpun releen, sen napasen ku hajos just.

maddis 12.08.2014 11:36

Hieman ohi aiheen, mutta ei täysin.

Taustatietoja sen verran, että on Chevy Vanista otettu 5.7l V8 joka on TBI:llä. Kiitoksia moottorin irroittajan, johtosarja on irroitettu sivareilla sekä alkup. ECU on 'jossain' menossa.

Nyt on hieman pähkimistä että konvertoisiko kaasarille vai laittaisiko Micro/Megasquirtin. Onko kukaan tehnyt konversiota m-squirtille? Netistä löytyy kyllä jonkin verran tietoa, että onnistuu nykyisen jakajan käyttökin etc., mutta kiinnostaisi kuulla jos on omakohtaista kokemusta kuinka homma oikein menikään. Johtosarjasta on sen verran jäljellä, että sen voinee yhdistaa m-squirtin sarjaan.

samppas 12.08.2014 12:13

Omasta mielestä helpoin ratkaisu(ja halvin):

Osta boxi + johtosarja Astrosta(tai muusta autosta jossa on tuo numero) jossa on numerolla oleva 1227747 boxi.
Tuohon johtosarjaan löytyy helposti kytkentäkaavioita.
Jos pannu on vakio niin sitten löytyy helposti sopiva orkkis chippi mosaan.

maddis 12.08.2014 12:33

Tuo olisi tietysti yksi vaihtoehto. Ongelmana tuossa on löytää se boksi ja (ehjä) johtosarja.

Vakiokonehan tuo on.

Gary Grand 12.08.2014 12:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 1152013)
Tuo olisi tietysti yksi vaihtoehto. Ongelmana tuossa on löytää se boksi ja (ehjä) johtosarja.

Multa pitäis löytyä yksi ehjä vanin TBI-johtosarja nurkasta.. Boksia en myy, kun menee omaan härtsveliin.:p

maddis 16.08.2014 17:20

Vielä kummittelee ajatus Megasquirtista kun saisi suorasytkän samalla.

Jotakuinkin kaikki noi anturit löysinkin, mutta joku ihmeellinen alipainehärveli siellä vielä on mille en heti keksi mikä se on.

MAP-anturihan on kuvassa alimmaisena. Sen yläpuolella on joku alipaineharveli johon tulee letku(epäilen letku eikä johto) TBI:stä oikealta ja jatkuu vasemmalle tuohon aktuaattoriin/kalvoon. Onko tuo idle air control vai mikä tuo oikein on?

http://citroen.takaisin.fi/gallery/p...0584.sized.jpg

Gary Grand 16.08.2014 17:22

Tuo venttiili on EGR:n ohjaukselle.

Gary Grand 16.08.2014 17:25

Olisko sulla muuten mahdollisuus ottaa kunnollisia kuvia noiden apulaitetelineen tukirautojen paikoista?
Tuossakin kuvassa yksi sellanen 12mm tanko näkyy, mutta kun mulla ne kaikki tuli irrallaan, niin meinaa olla melkonen pirunnyrkki ratkaistavaksi..:D:confused:

maddis 16.08.2014 17:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1152912)
Tuo venttiili on EGR:n ohjaukselle.

Jaa siinä on semmonenkin. Sehän täytyy poistaa sit heti käytöstä.

maddis 16.08.2014 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1152913)
Olisko sulla muuten mahdollisuus ottaa kunnollisia kuvia noiden apulaitetelineen tukirautojen paikoista?
Tuossakin kuvassa yksi sellanen 12mm tanko näkyy, mutta kun mulla ne kaikki tuli irrallaan, niin meinaa olla melkonen pirunnyrkki ratkaistavaksi..:D:confused:

Voin mä ottaa noita kuvia, mutta ei mullakaan kaikki apulaitteet oo paikallaan enää. Ilmastoinninkompura ja laturi irroitettu mutta osa raudoista vielä kuitenkin paikallaan. Ihan sen takia että ne saa joskus takaisinkin. ;)

Gary Grand 16.08.2014 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 1152917)
Ihan sen takia että ne saa joskus takaisinkin. ;)

:D Joo, ei ihan normi koneensuunnittelijan älyllä löydy noiden paikat ilman kuvallista apua..:o

Mulla olis muuten ihan "sokea" imusarjakin tuohon ylimääräisenä.. Eli ilman EGR:n reikiä/paikkaa. Samasta vanista käsittääkseni, kuin se johtosarjakin..

maddis 30.08.2014 19:51

Missäpäin alunperin ECU on sijoitettu? Koetan miettiä että mihin teen läpiviennin tulipeltiin kun läpiviennin jälkeinen johdonpätkä ei ole kovin pitkä. Entä onko kellään tuosta läpiviennistä kuvaa kun ei ihan heti selvinnyt kuinka tuo läpivienti tulee kiinni tulipeltiin vai puuttuukohan tuosta jotain?

Rytari 31.08.2014 00:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 1156727)
Missäpäin alunperin ECU on sijoitettu? Koetan miettiä että mihin teen läpiviennin tulipeltiin kun läpiviennin jälkeinen johdonpätkä ei ole kovin pitkä. Entä onko kellään tuosta läpiviennistä kuvaa kun ei ihan heti selvinnyt kuinka tuo läpivienti tulee kiinni tulipeltiin vai puuttuukohan tuosta jotain?

apukuskin puolella kojelaudassa

Gary Grand 01.09.2014 08:05

Capricessa ja Caminossa se on apukuskin jalkatilassa A-pilarin kupeessa "muovitaskussa".

maddis 18.11.2014 21:43

Lisää kysymyksiä.

Mitäs pumppua ootta käyttäneet TBI:n kanssa? Tuossahan on aika onneton paine max 15PSI(n. 1bar), kun tottunut Rangessa että pumpulta saa tulla 3bar. Saa olla tankin ulkopuolinenkin, kun en tiedä kuinka nuo tankin sisäiset istuu alkujaan kaasarikoneen tankkiin. Tai jos jotain speksiä pumpusta saa niin voin tutkailla itsekin. Jos max paine on tuo 1bar niin pumpulta saanee tulla ainakin 1.5bar? Entä tuotto?

Entä missä tuossa kuuluisi olla imuilman lämpötila-anturi? Sattunut silmään vain suutinten johdot ja IAC sekä TPS, muttei tuota imuilmananturin johtoa.

PunisherFIN 18.11.2014 21:51

miulla on maddis tuollanen 1227747 boxi, alkujaan astrosta lähtösin jossain hallin nurkassa, eli jos tarttet niin löytyy kyllä, pist yvtä jos oot viel boxia vaille. tosin kyl tunnen ihan henk koht kaverin, joka on tehny noita mega=>gm boxeja, jotka käy sitten suoraan orkkis liittimeenkin :)

maddis 18.11.2014 22:09

Orkkis boksia en tartte kun mega on menossa tilalle ja tuo mega => gm boksikin on sikäli turha, että tuosta johtosarjasta on katkastu se alkuperäinen liitin pois. Ostin kyllä sen täydellisen johtosarjan, mutta totesin että paremmin sattuu kuitenkin mitat tuossa pätkästyssä johtosarjassa eikä tartte tehdä järkyttävän kokoista reikää tulipeltiin läpivientiä varten.

Rytari 18.11.2014 23:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maddis (Viesti 1178498)
Orkkis boksia en tartte kun mega on menossa tilalle ja tuo mega => gm boksikin on sikäli turha, että tuosta johtosarjasta on katkastu se alkuperäinen liitin pois. Ostin kyllä sen täydellisen johtosarjan, mutta totesin että paremmin sattuu kuitenkin mitat tuossa pätkästyssä johtosarjassa eikä tartte tehdä järkyttävän kokoista reikää tulipeltiin läpivientiä varten.

7747:ssa ei ole imuilman lämpöanturia ollenkaan

maddis 19.11.2014 06:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1178524)
7747:ssa ei ole imuilman lämpöanturia ollenkaan

No sehän selittäää sen puutteen sitten.

Mutta onko tietoa tuosta polttoainepumpun spekseistä?

Ilmeisesti hyvä tuottaa yli 1bar, mutta minkä verran litroja/tunnissa? Ilmeisesti vähempi riittää kuin Rangessa (130l/h) kun on vain max kaks suutinta kerrallaan auki.

Kovakalu69 30.11.2014 08:00

Keskusteleeko sytkä, sekä bensapuoli kuinka keskenään tbi:ssä?
Blazeri ei lähteny eilen aamulla tulille.
Bensapumppu lykkäs tavaraa suodattimesta, kun avasin helmiliittimiä.
koitin ensin eliminoida bensansaantiongelman ruuttaamalla starttipilottia imusarjaan ja ei vaikutusta ja tosiaan vaikutti, että kipinä olis hukassa.
Töiden jälkeen sitten roplasin liittimiä koneen päällä ja yhtäkkiä hörähti ja ajoin sillä loppuilan, mutta aamulla taas uudestaan ei sahauksesta huolimatta startannu :-/

Rytari 30.11.2014 12:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69 (Viesti 1181904)
Keskusteleeko sytkä, sekä bensapuoli kuinka keskenään tbi:ssä?
Blazeri ei lähteny eilen aamulla tulille.
Bensapumppu lykkäs tavaraa suodattimesta, kun avasin helmiliittimiä.
koitin ensin eliminoida bensansaantiongelman ruuttaamalla starttipilottia imusarjaan ja ei vaikutusta ja tosiaan vaikutti, että kipinä olis hukassa.
Töiden jälkeen sitten roplasin liittimiä koneen päällä ja yhtäkkiä hörähti ja ajoin sillä loppuilan, mutta aamulla taas uudestaan ei sahauksesta huolimatta startannu :-/

bensapumppu tekee aina paineen kun virrat laittaa päälle, ensimmäinen mikää tylee mieleen on vika siellä jakajassa.

noissa on jakajassa "asentoanturi", eli ihan vaan hall anturi mikä kertoo milloin kipinä pitää antaa, ikää myöden ja etenkin kun jakajan sisälle kondensoituu vettä käy niin että jakajan sisällä tuolle anturille oleva sakaralevy rikkuu (siellä on raudassa niitillä kiinni eriste joka halkeaa kun ruoste niitin reiässä turpoaa) tätä voi hieman estää suihkasemalla jotain kosteutta/ruostumista estävää jakajaan ajoittain, viimmeistää silloin kun kannen ja pyöriän vaihta, niitähän meneen niinku leipää.(ei muuten kannata ostaa kun pronssisilla nastoilla, ei alumiinisi, ne ei kestä suomen talveakaan kun jo on jauhona)

jos startatessa ei tuota pyörimistietoa tule niin ei myöskään suuttimen ruikkaa bensaa.

helppo tapa tutkia on ottaa ilmanputsari pois ja startata, jos ei tule bensaa/tulpille kipinää niin jätä virta päälle ja ota hyppyjohto, jakajaan tulee kaks johtoliitintä, toisessa, ecm:ltä tulevassa on mustavioletti johto, siihen liittimen juureen saa "tuikattua" hyppyjohdolla pienen virtapulssin jolloin suuttimien pitäis aueta, tän jälkeen saattaa auto lähteä käymään taas hetken aikaa mutta se on se aamu taas kun se ei enään lähde.

Kovakalu69 30.11.2014 15:39

Tattista, mutta piuhojen väri arvelluti.
Valkoinen/violetti ja musta/punainen löytyi jakajan liittimestä, niin kumpaan noihin tohtii koittaa antaa hyppyvirtaa?

Edit: hall anturi oli ehjä, kun riitti pikkuse kääntää eestaas pyörijää, niin sottas sitämukaa pensaa.
Virranjakajan kansi oli finaalissa, kun pyörijän grafiittitappi puuttui ja jousen jämät sätimisen kera oli hoitanu kontaktipuolen.

Rytari 30.11.2014 23:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kovakalu69 (Viesti 1181989)
Tattista, mutta piuhojen väri arvelluti.
Valkoinen/violetti ja musta/punainen löytyi jakajan liittimestä, niin kumpaan noihin tohtii koittaa antaa hyppyvirtaa?

Edit: hall anturi oli ehjä, kun riitti pikkuse kääntää eestaas pyörijää, niin sottas sitämukaa pensaa.
Virranjakajan kansi oli finaalissa, kun pyörijän grafiittitappi puuttui ja jousen jämät sätimisen kera oli hoitanu kontaktipuolen.


joo, ja ihan väärin kirjoitinkin, valkovioletti se piuha


mutta kansia gm jakajat tuhoaa kyllä

Jande 22.03.2015 20:43

osaisko joku neuvoa mistä lähtis vikaa hakemaan, isäukon blazer 4.3 tbi 1991
tekee sellaista että lähtee käymään esim. kylmänä ja kun lämpiää niin kierrosten laskiessa normi tyhjäkäynnille auto sammuu eikä suuttimien läpi tule tavaraa enää vaikka starttaa kuinka pitkään.

kun antaa ruiskuun ryypyt auto lähtee käymään ja taas tulee ainetta suuttimien läpi korkeammilla kierroksilla ja käy niin kauan kun löysää tyhjäkäynnille ja taas sammuu eikä suuttimista tule mitään.

bensapumppu uusittu tankkiin, bensapumppu hurisee kun virrat kytkee.

Rytari 22.03.2015 23:09

no nyt heitti pahan... miten e tyhjäkäynti siihen bensan tulemiseen vaikuttaa, ei pitäisi kyllä.

se että startatessa ei tule bensaa on toisaalta jakajaan viittaava vika, mutta silloin ei sitte tule kipinääkään. se kannattaa kurkata... kokeile semmosta että seuraavan kerran kun se ei starttaamalla lähde käymään niin koita (virta päällä) hyppyjohdoilla näpäyttää jakajaan menevään violetti valkoiseen johtoon hetkellisesti akusta virtaa (pistä neula liittimen takapuolelta sinne liittimeen ja siihen sitte johdolla), kuuluu napsaus, suuttimet aukeaa ja pitäsi tulla bensaa, jos napsaus kuuluu mutta bensaa ei tuu vika bensapuolella (paineensäädin, suodatin tankkivarusteet), jos tulee vika jakajassa...

Jande 22.03.2015 23:19

pitääpä testata tuo.

Sten 23.03.2015 06:23

Oletko koittanut irrottaa se löpölinja moottorihuoneessa sen jälkeen kun moottori on sammunut. Siinä pitäisi olla pikaliitin jossain, siinä näkisi että pumppu antaa tarpeeksi pensaa. (Itellä kävin melkein vastaava mutta se ei jaksanut lähteä käyntiinkään mutta olin vaihtanut pumpun koko paketin. Olin varma että se pitäisi toimia, ääni kuului mutta kuitenkaan se ei jaksanut, avasin uudestaan ja heti pumpun painepuolella oli putki halki siinä uudessa yksikössä. Aluksi arvelin että se venttiili olisi jumissa mutta oli vaan se kymmenen sentin muovi putki joka oli syyllinen.)

Jande 26.03.2015 21:19

saako tuohon jakajaan jostain osia jos tarvetta. vai menekö kokonaan vaihtoon.
toinen suutin ainakin on pimeänä. jakajaa ei ole vielä tutkittu tarkemmin.

jos löytyy suutin gm 5235203 niin sellaiselle ois tarve ainakin, ja löytyykö suomesta jostain tiivistesarjaa tuohon ruiskuun.

Rytari 26.03.2015 22:03

läppärunkoon saa korjaussarjaa, southwestraden tiedän ainakin pitäneen hyllyssä, nyt kun sen käteen sieltä ottaa niin kannaattaa tehdä se ultimate tbi mod.

mikä siinä suuttimessa on vikana? kusee vai ei toimi? koititko akkuvirralla näpäyttää sitä

jos ei toimi niin saattaa olla jumissa ja se virta voi auttaa, jos kusee niin utraäänipesu

Jande 27.03.2015 08:14

Juu itse en ole kerinnyt tähän perehymään, isäntä oli tutkinut niin ei tule bensaa ollenkaan toiseen. Mikäs se ultimate mod on?

Pitää sanoa et kokeilee tuota herätystä Akkuvirralla.

Rytari 27.03.2015 08:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jande (Viesti 1214197)
Juu itse en ole kerinnyt tähän perehymään, isäntä oli tutkinut niin ei tule bensaa ollenkaan toiseen. Mikäs se ultimate mod on?

Pitää sanoa et kokeilee tuota herätystä Akkuvirralla.

googleta ultimate tbi mod, löytyy tarinaa ja kuvahaulla paljon materiaalia.

kelervotti 30.03.2015 14:24

Minkä laisista osista rytari lähtis kasaamaan "TBI" pakettia noin 550hv 450cid maasturin koneeseen, koneessa kohtuu loiva mekaaninen rullanokka portatut tarvike kannet, kaasarina prepattu 850 hollikka? tehoa ei nyt haeta vaan asento toimivuutta. T:Ari

Rytari 30.03.2015 18:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 1215158)
Minkä laisista osista rytari lähtis kasaamaan "TBI" pakettia noin 550hv 450cid maasturin koneeseen, koneessa kohtuu loiva mekaaninen rullanokka portatut tarvike kannet, kaasarina prepattu 850 hollikka? tehoa ei nyt haeta vaan asento toimivuutta. T:Ari

no tuota tuota... imusarja? ja mikä se nokka on että saako sen pelaamaan tbi:llä 454 läppärunko ei ehkä riitä vaan tarttis olla se holleyn isompi, tietysti kun ei tommosen koneen tarvi kiertää niin ehkä just tolla tbi modlla saa sen verran ilmaa liikkuun että riittää

periaatteessa sitte vaan ihan bensanpainetta vähä ylös, laajakaistalambda pakosarjaan ja tehdä lastu siihen...

samppas 30.03.2015 20:15

Miten isoja suuttimia TBI:hin saa? Itsellä 454 suuttimet tuntui jäävän vajaaksi ilmoitetuista tuotoista.

kelervotti 30.03.2015 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1215216)
no tuota tuota... imusarja? ja mikä se nokka on että saako sen pelaamaan tbi:llä 454 läppärunko ei ehkä riitä vaan tarttis olla se holleyn isompi, tietysti kun ei tommosen koneen tarvi kiertää niin ehkä just tolla tbi modlla saa sen verran ilmaa liikkuun että riittää

periaatteessa sitte vaan ihan bensanpainetta vähä ylös, laajakaistalambda pakosarjaan ja tehdä lastu siihen...

Imu sarja on rpm mut on siihen matala torkkeri 2 1 taso sarjakin jouten nokka on compin muistaakseni .564/570 nosto ja 050 236/242.
olen katellu noita hollikan ja msd "kaasari" ruiskuja maksavat vaan kunnolisen kaasarin verran 1800-2100€ samaan rahaan saa jo "oikeet" ruisku vehkeet hesteks, motek, ym,, halvin ois tuo mega, mut nois kaikissa on se et turhaa rekvisiittaa tulee vikaantumaan siintä tuo TBI ois hyvä vielä joku veten tiivistetty poksi ja kanamunat imusarjan päälle niin ei ois liikaa johtoja eikä rojua ja ois halvat vara poksit vaikka mukana kulettaa safarilla :)

Rytari 30.03.2015 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samppas (Viesti 1215275)
Miten isoja suuttimia TBI:hin saa? Itsellä 454 suuttimet tuntui jäävän vajaaksi ilmoitetuista tuotoista.

muistelisin että ne jenkeissä puhuu 120lbs/hr suuttimista mutta en nyt heti löytänyt niitä mistään...

todella tiukilla on vakiosuutimet jos kone kiertää enemmän kun vakiona...

Pauli 30.03.2015 22:34

Mites tää, alle tonnin näyttäis olevan hinta: http://www.fitechefi.com/default.asp...m4-InjectorKit

kelervotti 30.03.2015 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1215348)
Mites tää, alle tonnin näyttäis olevan hinta: http://www.fitechefi.com/default.asp...m4-InjectorKit

Tuohan ei olis kallis jos se vahingossakaan ois vielä toimiva pitää ujosti kysellä onko kukaan törmänny kyseiseen settiin keskustelu palstoilla, itsellä ei tuo amerikan kieli pitkälle riitä :)

kelervotti 30.03.2015 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1215345)
muistelisin että ne jenkeissä puhuu 120lbs/hr suuttimista mutta en nyt heti löytänyt niitä mistään...

todella tiukilla on vakiosuutimet jos kone kiertää enemmän kun vakiona...

Sietääkö tuollanen uudelleen poltettu TBI poksi esim 4 suutinta? jos ajettelis näin et laittas vaikka edelin 2 taso imusarjan kahdelle 4 reikäselle ja siihen pari kipaletta TBI läppä/suutin runkoja.

samppas 31.03.2015 19:36

Netistä pöllitty laskuri näyttää max 377hp /20psi polttoainepaine 454 80lbs/hr suuttimilla. Tuntuu aika paljolta.

Tiedä sitten kuinka paljon tuota polttoainepainetta voi nostaa.

-Captain- 31.03.2015 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti (Viesti 1215158)
Minkä laisista osista rytari lähtis kasaamaan "TBI" pakettia noin 550hv 450cid maasturin koneeseen, koneessa kohtuu loiva mekaaninen rullanokka portatut tarvike kannet, kaasarina prepattu 850 hollikka? tehoa ei nyt haeta vaan asento toimivuutta. T:Ari

Onks käyny penkissä vai mistä tuo teholukema? Mihis meinasit istuttaa koneen?

Rytari 31.03.2015 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samppas (Viesti 1215538)
Netistä pöllitty laskuri näyttää max 377hp /20psi polttoainepaine 454 80lbs/hr suuttimilla. Tuntuu aika paljolta.

Tiedä sitten kuinka paljon tuota polttoainepainetta voi nostaa.

ei yli 18 ilman että tyhjäkäyti menee pilalle, 4 suutinta vakioboksi saattaa jaksaa aukoa, tai sitte ei, kelat on aika kova kuorma

joskus aikanaan ostin semmosen edelbrokin sarjan missä tuli imusarja uudella läppärungolla ja 8:lla suuttimella ja siinä jäi orkkis tietokone käyttöön, promi vaan vaihtui...

kelervotti 31.03.2015 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1215563)
ei yli 18 ilman että tyhjäkäyti menee pilalle, 4 suutinta vakioboksi saattaa jaksaa aukoa, tai sitte ei, kelat on aika kova kuorma

joskus aikanaan ostin semmosen edelbrokin sarjan missä tuli imusarja uudella läppärungolla ja 8:lla suuttimella ja siinä jäi orkkis tietokone käyttöön, promi vaan vaihtui...

Elikä melkein sovinnolla mentävä tohon 8 suutinta systeemiin :confused: minkä oomisia suuttimia tuohon Gm poksiin pitäs ruveta suunittelemaan, muistaakseni johtosarja aihioita kammalla toiset päät vapaana oli saatavana noihin pokseihin läppärungon varmaan teen vanhasta kaasarista. pitää tuosta 1 taso sarjasta varmaan tehdä sarja sihen helpoin rakentaa suutimille paikat.

maddis 10.04.2015 08:57

Olen megasquirttia viritellyt TBI:lle. Semmoninen kävi mielessä, kun noita suuttimia testannut, että pitäisikö niiden naksuhtaa kuuluvasti kun niihin laittaa sähköt?

Muistelisin, että Rangen suuttimet naksahti hieman, kun niihin kytki sähköt, mutta noita TBI:n suuttimia en saa naksahtamaan. Kokeilin megasquirtilla ja suoraan AA-patterilla. Sen veran olen mitannut, että kummankin kela on ehjä.

Voi tietysti olla ettei niiden kuuluakaan naksahtaakaan, mutta tarkistan kuitenkin ettei tartte toivottavasti ihmetellä enempää.


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).