![]() |
SulVon muutos Trialiin PM luokkaan sopivaksi
Tilanne on nyt se, että tarttee vissiin auto alkaa värkkäämään, kun ei tuo suunnistuskalusto toimi riittävän hyvin trialissa. Toki sillä Nordic trialissa 2. sija tuli, mutta jos sitä koittais ens kaudella sitten sen EM 1....:D:D
Suzukista näyttäisi tekniikasta jäävän käyttöön ainoastaan akselit. Muut jutut pitäisi alkaa tekemään ja miettimään uusiksi... Kuitenkin auton ulkomuoto ja merkki säilyy Suzukina.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144589 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144590 Akselit http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144591 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144593 Runko http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144592 Moottori http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144594 Vaihdelaatikko Sittenhän tarvitaan vielä jotain pikkunippeeitä. Esim. iskarit ja jouset tulee Lipposelta, kunhan kontti saapuu. Tämän merkkiset coiloverit. Tarkoituksena on rakentaa akselien tuenta kolmio tuilla. Nelilinkkejäkin on mietitty, mutta päädyttiin tuohon kolmio tukeen, koska sillä saa alustan suojattua paremmin. |
Tietääkö kukaan miten kova työ on purkaa tuo volvon automaatti laatikko? Pitäisi perämurikka laittaa jäykäksi. Ja millä se olisi järkevin jäykistää? Yks mikä mieleen tulee, niin ottaisi tasauspyörästön keskitapin pois ja tekisi yhden pooriakselin, jonka työntää perämurikan läpi puolelta toiselle.
Onko muita järkeviä vaihtohtoja? Mikä on optimaalinen akseliväli? Ajatuksena on ollut joku noin 2300-2400mm. Nykyisellään mulla suszukissa on vissiin 2330mm. Saako jarrut rakentaa traktori tyyppisenä, eli oma jarrupoljin molemmille puolin? Ja käsijarruksi kelpaa ilmeisesti linelock tyyppinen? Tässä muutamia kysymyksiä kommentoitavaksi. Mitähän muuta kannattaa huomioida? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
seisonta jarrun tulee olla erillinen, käyttöjarruun nähden. ellei ole muuttunu, eli linelock ei kelpaa
|
onkos toi laatikko jo kuinka sähkötoiminen?kempillä liimaa jumiin tasauspyörästön, kaikista varmin?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
pitääpä joku päivä tulla ihmettelee,kun näemmä ruennu eteneen uus projekti.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Onkohan akselivälin muuttaminen ajon aikana sallittua? Kolmioilla olisi kohtalaisen helposti toteutettavissa tälläinenkin visio.... Vaan eipä taida olla sallittua tehdä. |
Lainaus:
Tuo lukkoon hitsaaminen ei oikein houkuttele, koska ajan myötä hitsaus alkaa pikkuhiljaa irtoamaan ja siittä menee sitten automaattilaatikkoon metallia yms... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
On volvo porukan mukaan äärimmäisen heikko kestoinen laattikko, kannattaisiko suunnitella jotain muuta. Ettei tee suotta mahdottomasti turhaa työtä.
|
suhteellinen käsite heikko. kuksassa 240:sen automaatti, välitykset antaa aikapaljon anteeks laatikon kestävyyden suhteen
|
Lainaus:
Laatikon purkaminen olisi enemmin vaikka http://www.powermatic.fi/ noitten homma. Duunipaikasta ollaan laitettu askit tonne korjattavaksi, ja priimaa on tupannu tulemaan EDULLISESTI! Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Heikkokestoisuus ilmenee taksikäytössä, kun öljyt vaihdetaan 80,000km välein. Sekin ongelma poistui, kun öljyt vaihdetaankin jo 60tkm jälkeen... Näissä hommissa jos öljyt pysyy koko kauden laatikossa, niin tulosta ei ole odotettavissa TAI se on silloin puhdasta YLIVOIMAA!!! Tsemppiä rakentamiseen, mielenkiinnolla odotellaan kevään ensimetrejä Raisiossa! |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lähempänäkin olisi pätevä tomaatti korjuri, kaustisella, olikohan jarmo kaustinen nimi
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Se hyvä puoli, jottei tartte noiden laatikon softien kanssa olla tarkka, kun niitä ei näihin ole olemassa... Ja laatikkoöljyäkin saa ihan normi varaosaputiikista. Ite todennu omassa Volgassa tuon Mobil ATF3309 EXCEPTIONALY HIGH PERFORMANCE OIL!!!!:D:D:D:D olevan parasta kun alkaa kilometrit painamaan Just joo patalaiskassa dieselissä, jossa vielä turbiini on alkanu luistamaan!!!!!! Mutta edelleen mielenkiinnolla odotellaan millainen paketti tulee!!! |
Lainaus:
Elinten luovuttajana toimi 850 T5. Jaa näihinkö ei pysty laatikkoa ohjelmoimaan uusiksi? Vaihteistoon on kuitenkin saman näköinen ohjainboxi kuin mootorillakin. Täällä on vaihteistoon mm. sähkökaavio yms. |
|
Hyvähän se jos kestää laatikko, kuulopuiheita vaan mitä heitin. Mut helpompaahan saattais kuitenkin olla hommata 940:n irto kytkin koppa ja joku toinen helpomman mallinen laatikkopaketti. Tai sitten ei??
|
Tuossa juttua jos näkyy kun volvo forumilta kyselin
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php...5049#msg585049 |
Lainaus:
Näkyyhän tuo... Eivät vissiin katumiehet hoksaa, että akseleiden välitys helpottaa laatikkoa roimasti, vrt. suoraan vetoakseli vaihteistosta.... Vaikuttaa varmasti ja paljon laatikon kestävyyteen. Toisin sanoen vääntörasitus vaihteistoon pienenee... |
Kyllä pojat puhuu myös asiaa meinaan on tuo vinokone täysin eri planeetalta kuin t5,
Tosin nyt laitetaan ilmeisesti mootoria vähän toisin päin kun normaalisti jos oikein ymmärsin, Ja kun vaihtoehdot on vähissä niin ainoa vaihtoehtohan on VOLVO, kävi vaan mielessä tuo painojakauma että tulee aika keula painonen jos mootori on poikittain vai milleen olet suunnitellu rakentavasi kikottimen. |
Lainaus:
Käyttötunnit on kuitenkin aika vähäiset ja ammatihenkilö oikeilla laitteilla saa varmasti kunnon "lukon" sinne tehtyä. |
Lainaus:
Omakätisesti ajanut ko. autolla (manuaali) n. 80tkm ja tykkäsin juuri tuosta "herkullisesta" väännöstä kun antoi lapikasta (siis ei shandaalia!!!). seuraavaksi oli 200hp ja 1.9 neloskone T4 versiona, josta oli kutitettu 220hp ja kyytikin oli sen mukaista. Sillä köröteltiin 200tkm... Paras tapaus oli kun otettiin 1.5bar ahdoilla 247hp ja silloin 3vuotias poika huusi takapenkiltä kun painoi lapun lattiaan 3:lla 80km/h nopeudesta, jotta pissat tulee housuun...:D:D:D Vauhtia rekan ohitamisen jälkeen oli n ~160km/h... Ja kyseessä oli tuo T4 "mopo"... Tumpillahan on tuo VAG 1.8T ja 06 automaagi, joka on ammattiliikenteessä silkkaa epätoivoa. Vaikka kuinka huolsi, niin oli max 200tkm ja malmit uusiksi... Mutta kuten jo sanottu, MIELENKIINNOLLA katotaan mitä tulee!!! P.S. Ja volvolaisen välityshän on vaatimaton 5.99 tjsp... |
tumppi tilas siihen kytkettävän lukon, siitä en ole varma saiko sitä koskaan kotia asti
|
Vanha Suzuki pääsi viimeisen kerran talliin ja lähti akselit yms. pientä osaa irti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145061 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145062 Kun Suzuki oli purettu aloimme hieman asemoimaan moottorin ja etuakselin keskinäistä sijaintia. Aikalailla moottori tulee kuskien väliin, mutta ei kai se mitään haittaa... Etuakselin keskeltä kampiakselin päähän on noin 40cm, Tämä sijainti sillä oletuksella että akselivälistä tulisi noin 240-250cm. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145065 Voi olla, että kolmiotuenta haudataan nyt, kun näyttää, että nelilinkeille on hyvin tilaa edessäkin. Moottorin korkeus akseliin nähden ajokorkeudessa ja jousituksen pohjatessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145067 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145066 |
Vielä hieman suunnittelua tälle iltaa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145079 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145080 |
Ratti puuttuu, mut muutenhan se on siinä:)
|
Lainaus:
Sääntöjen mukaan saa olla hydraulinen! kunhan on erillinen piiri! " 3.7.5.2 Parking brake/emergency brake The control system of the parking brake can be operated hydraulically or mechanically" Lukekaa niitä sääntöjä!! pähkäillään niitä tulkintoja niille sitten yhdessä!! |
Juurikin noin
Lainaus:
3.5 Ryhmä PM (promodified) 3.0. Trial autojen tekniset määräykset ( AKK:n sääntökirja 2014 ) 3.5.5.2 Seisontajarru Toimiva seisontajarru on oltava. Kardaanijarru kardaanissa hyväksytään. Seisontajarrun käyttölaite voi olla mekaaninen tai hydraulinen ja sen on oltava lukittuva. Seisontajarrun on oltava erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton käyttöjarruista ja sen on vaikutettava yhteen akseliin. Vaihteistossa oleva lukitsin, ei ole riittävä seisontajarru. |
Lainaus:
Lainaus:
Mekaaninen jarru vaaditaan, toimintatapa on sitten ihan eri (hydrauliikka, sähkö, mekaaninen, etc). Sama asia molemmilla, kirjoitustapa vain erillainen |
Nimihän tälle kikottimelle pitäisi keksiä, saisi tuon topicin otsikon laitettua kuvaamaan tätä projektia.
Entinen suzuki oli sulvo, johtuen suzukin ja volvon risteytyksestä. Nyt samalla kaavalla nimeksi tulisi Volvo ja mielestäni se ei ole oikein yksilöllinen nimi..:D Eli nyt vaan nimiehdotuksia kehiin. Baxxter antoi jo oman ehdotuksensa. Lainaus:
|
pitäskö meidän istua siinä mustan laatikko läjän päällä ilta(talin oven edessä),
jos ei lopullista nimeä keksitä ni ainakin huonoja ideoita :) |
onhan siinä suzukista vielä vähän muistoja niin prosuki sopis nimeks...
|
ProVo
|
Lainaus:
|
Eilisen päivän puuhastelut.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145823 Pohjarungon tekoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145824 Etupäässä linkkien asemointia http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145826 Takalinkkien asemointia http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145828 Eiköhän etukardaani sovi juuri ja juuri elämään tuossa.... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145827 Pääkaaren suunnittelua |
Löyty kuvia puhelimesta.. Linkit on paikollaan. Jouset päädyin lopulta tilaamaan Profenderin 2.5 airshockit. Päädyin ilmaiskareihin niiden keveyden takia. yksi tolppa painaa 7kg, kun vastaava coilover painaa 18kg. reilu 40 kg kokonaispainoa vähemmän....
kuvia. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147611 Etulinkit http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147612 Renkaita paikoilleen http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147613 Jouset pohjassa tilanne. Ajokorkeus on 10 cm korkeampi. |
Hyvän näköistä rakentelua. Miten on, onko tällä kaudella jo ajossa? Hyvää vauhtia ainakin tuntuu etenevän.
|
Lainaus:
Kyllä tavoitteena on keväällä raisiossa koeajaa, ja päätapahtuma olisi Eurotrial Slovakiassa jos kaikki menee niin kuin on ajateltu. |
En löytänyt pikaisella hakusessiolla tietoa runkonumeron tekemisestä. Onko siihen jotain ohjetta, vai lyönkö vain jonkun numeron mikä sattuu mieleen tulemaan?
|
Pitääkö PM luokassa olla avattavat ovet?
3.7.2.9 Koriin kiinnitetyt osat Hardtop, rättikatto mekanismeineen ja asennus te - lineineen, takaluukun, takapenkin, varapyörän sekä telineen, peilit kiinnikkeineen, sivu- ja takalasit, listat, vil - kut, ovenkahvat ja ovien yläosat saa poistaa. Vähintään puoli-ovet on oltava. Määritelmä puoli-oville: Oviaukko tulee peittää siten että se estää jalkojen jou - tumisen auton ulkopuolelle kaadossa. Oven tulee yltää vähintään ajoneuvon vyötärölinjalle. Lisäksi oven tulee yltää vähintään kuormaamattoman istuimen istuinosan korkeimman kohdan tasolle. Ajoneuvot, jotka on toi - mitettu alun perin ilman ovia, tulee samoin varustaa vähintään puoli-ovilla. Materiaalin tulee olla sirpalotu - matonta, kuten esimerkiksi puu, metalli tai lexan. Ovet tulee olla sisältä verhoiltu umpinaiseksi sirpaloitumatto - malla materiaalilla. Ovi tulee olla myös ulkoa avattavissa Vyötärölinja määritellään seuraavasti: Keulassa konepel - lin linja. Avoautoissa sivut ja takaosan yläreuna. Umpi - autoissa, jos avomallia ei ole, takasivulasien alareuna sekä takalasin alareuna |
EUROTRIAL RULES 2013
PART III - TECHNICAL RULES 3.7.3 Suspension 3.7.3.1 Spring Active suspensions, hydraulic or air are forbidden, otherwise optional. Tarkoittako tuo, että air shockit on kielletty vai ainoastaan aktiivinen ilmajousitus on kielletty? Edit: Hätäinen kommentti. Pari kohtaa säännöissä eteenpäin: 3.7.3.3 Shock absorber Optional. Air shocks allowed |
Näkys tarkottavan, että aktiivijousitus, sekä ilma, että hydraulinen on kielletty. Tulkittisen, että normi tikut passaa.
|
Ei tarvi olla avattavia ovia, mutta jos laitat niin on niissä on oltava "ovipahvit"
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sorry että sotken topiccia, mutta kun nyt puheeks on tullu:
Eurotrial sääntö sanoo: 3.7.2.13 Body attachment Hardtop, tarpaulin with linkages inclusive all locked mounting plates, tailgate, rear seats, spare wheel, spare wheel handle, mirror and mirror handle , side and back windows, side turn signals, door handles and doors may be removed. If doors are present, interior door panel must be present. Material free, however not paper, cardboard, fabric or similar. Doors/netdoors must be able to open from the outside, or have a marking on the outside that shows where the opening is on the inside of the door. Tuon säännön mukaan siis ovet saa poistaa kokonaan...eikö? Mutta vaan Eurotrialissa, vai myös Suomessakin? AKK sivuilta säännön mukaan sit taas: 3.5.2.9 Koriin kiinnitetyt osat Vähintään puoli-ovet on oltava. Määritelmä puoli-oville: olla myös ulkoa avattavissaOviaukko tulee peittää siten että se estää jalkojen joutumisen auton ulkopuolelle kaadossa. Oven tulee yltää vähintään ajoneuvon vyötärölinjalle. Lisäksi oven tulee yltää vähintään kuormaamattoman istuimen istuinosan korkeimman kohdan tasalle. Ovi voi olla tehty esimerkiksi pellistä, puusta jne. Ovet tulee olla sisältä verhoiltu umpinaiseksi sirpaloitumattomalla materiaalilla. Ovi tulee :confused::confused::confused::confused::confused: :confused: |
Lainaus:
HÄJY ku kerran ootte sielt pohjamaalta. |
Laitetaampas taas muutama kuva tännekkin.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...83917738_n.jpg Kaarikehikkoa https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...67438140_n.jpg https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...20190353_n.jpg Offroadtarvikkeelta pikatoimituksella iskarit. Profender 2.5 air shock. sekä 75mm bump stopit. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...11546067_n.jpg https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...85414901_n.jpg Koeajo??? https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...75229906_n.jpg Jousituksen mallailua ja takatukia. https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...15353713_n.jpg |
hyvältä näyttää! nousee promodissa hyvin tuo taso pikkuhiljaa...
|
Sehän on melkein valmis;) pari pikkujuttua vielä ja se on siinä.
Noit takapumppujen kiinnitystä kun katselin, niin lisäisin ehkä putken niiden väliin vaakaan, ettei "turhaan" stressaa kaarien diagonaaleja, jos joskus sattuu oikee lyömään jousitus pohjaan.....tosin sullehan näkyy tulevan noi bump stopitkin, että noitten ilmatikkujen läpihän ei pitäis tulla yhtään pohjaanlyöntiä?? Noi tukivarsien putket......ne taitaa olla mallinnus putkea vielä? Vai onks ne jotain ultra high kovaa kamaa? Näyttää vaan jotenki niin piikasilta, että heräs kysymys. Hyvä työtahti sulla!! |
Lainaus:
|
Aika nopeesti hahmottuu. Mitäs matskua, kokoa on toi putki?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Olikohan nuo jotku corollan tms jouset. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Kuinkas paljon tunteja teilläpäin oikein on vuorokaudessa kun tohon tahtiin valmistuu:confused:
Hyvältä näyttää! |
Lainaus:
Ei kai siinä kauaa mee ku muutaan putken pätkän toisiinsa tinailee..:D:D:D |
Tässä taas muutama kuva
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...18565227_n.jpg Penkkien asemointia https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...69832315_n.jpg https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...97409064_n.jpg Omilla jaloillaan, ajokorkeudessa... https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...84672682_n.jpg Tuli noita joustoja näköjään tarpeeksi... |
Sehän valmistuu hyvää vauhtia! :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kohta tuo näkyvän aikaan saanti hidastuu, kun alkaa kaikki sähkö-, hytikka-, jarru-, vaihteisto-, pellitys-, yms hommat.:rolleyes::rolleyes: Yks kaveri on ollut hommissa mukaan aktiivisesti. |
Lainaus:
|
Aikamoista vauhtia kyllä :D Hienoa!
|
Tänään oli vapaapäivä töistä ja tallissa vierähtikin reilu 12h. Nyt alkaa putkirunko olla pikkuhiljaa heppailtuna kasaan. Seuraavaksi pitää varmaan aloittaa ohjausksen tekeminen ja syylärin, coolerin yms sijoittelu.
45l Jazz tankki näytti olevan liian kookas tähän projektiin, joten sen voisin vaihtaa pienempään. Muutama kuva taas https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...93594540_n.jpg Kallistuksia testailtiin. Tässä kallistusta noin 50 astetta eikä vielä kaadu. Tosin koppa alkaa kallistumaan tuossa vaiheesa jousien voimasta. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...52538384_n.jpg Edestä päin https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...43664076_n.jpg https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...94928003_n.jpg https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...68323596_n.jpg https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...63862001_n.jpg https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...57330456_n.jpg |
Turvallisen näköinen häkki! Hyvä hyvä!
|
Takapää kääntyväksi ja Protoihin? :D
Mikä "kori" tuohon tulee? Alkaa itsellä vähän tökkiä tuo ProModin muuttuminen liiaksi Proto-autojen suuntaan. Takapään ohjaus ja pari tuumaa rengaskoossa on enää ainoat mistä ne enää toisistaan erottaa. Taitaa vaan vahvistua omalla kohdalla se ajatus,että heittää hanskat tiskiin tuon "vanhan liiton" auton kanssa ja siirtyy lopullisesti katsojien joukkoon...:( |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ainakin krossia tuolla vois ajella! Jos ei trialissa löydy luokkaa.... Mites olis Klaperjaht 2014?
Mites tuon t5 ohjaus? tuleekos volvon alkuperäiset kompuutterit ja johdotukset? |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta jollakin keinoin niistä olisi ohi mentävä :D:D |
Muutamia kuvia taas...
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...44278232_n.jpg Ohjausksen suunnittelua. Big Willysen vanha ohjaussylintesi ja varret, näytäisi passaavan pienellä vaivalla paikalleen... https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...04539047_n.jpg Takavedon vapauttaja. Rakentelin tällaisen ajankuluksi itse. Saa nähdä kestääkö ja toimiiko. Tein tämän patrollin etuvedon kytkimen osista. Tuo volvon muroksen liitos vedon irroittajaan kans mietityttää.. Mahtaakohan kestää. https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...74718611_n.jpg Takavedon irroittaja paikoillaan sekä kardaanin mallailua. Kardaani löytyi varastosta valmiina, se on joku vanha porttaalipatrollin kardaani. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...80417571_n.jpg Etukardaani löytyi samasta varastosta, peräisin samasta patrollista. Pienilä Muutoksilla tulee sopiva. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...76801569_n.jpg Aika täyteen tulee tuo takaosa kun syylärin, coolerin ja flektin sinne asensi. https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...25445926_n.jpg Orbitrolille paikan hakua, jossain tuossa kai se on... https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...81340289_n.jpg Ja kun tästä on Suzuki tulossa, niin nyt alettiin laittaan niitä Suzukin osia:D:D, Eli polkimet |
|
https://www.facebook.com/photo.php?v...37844129145642
Kone käy jo jollakin lailla... https://www.facebook.com/photo.php?v...52388726360251 Vaihteitaki löyty.. |
Ohjauksen testailua...
Ensin koitin volvon orkkis pumpulla mutta mielestäni oli liian hidas. Nyt laitoin kampiakselin päähän 2. sarjalaisen pumpun, niin näyttäisi olevan sopiva nopeus... Tyhjäkäynnilläkin.. :) https://www.facebook.com/photo.php?v...16602497708001 |
Tänään ajettiin eka metrit tällä laiteella. Laatikkoa ja turbiinia pitää säätää vielä. Aika nopiaa kulkee vielä kun turbiini kytkee lähes tyhjäkäynnillä. Nyt tosiaan alkaa se automaattilaatikkoon ja turbiiniin tutustuminen ja aiheen opiskelu.
Toinen havaittu vika on orbitrolissa. Orbi on joku vanha ja oli aika ruosteessa sisältä ja päältä, niin voi olla, ettei vapaakierto ole auki normaalitilanteessa... tai joku muu kuumentaa ohjauksen öljyä. Mutta joo.. hyvälle vaikuttaa, kunhan saa kaikki säädeltyä, paljon on säädettäviä kohtia.. :D:D Tuossa video todisteeksi siittä, että se liikkuu sittenkin. https://www.facebook.com/photo.php?v=10202568230960008 |
|
Lainaus:
Mites tukeva tommonen alumiini penkki on? tuli vaan mieleen kun katsoin tota kuvaa missä näkyy kiinnike keskellä selkää? vai tuleeko vielä jotain muita kiinnikkeitä? |
Lainaus:
Penkki tulee kiinni neljällä pultilla istuinosasta runkoon ja kahdella pultilla selkänojasta tuohon kiinnikkeeseen. On se kohtalaisen tukeva penkki, mutta onpahan penkit ainakin kiinni sitten.. kestää pyöritellä :D:D:D:D |
Ajattelin tilannetta jos jostain syystä sattuu putoomaan taaksepäin ja tokkää niin einän tuo pikku lätkä pääse painautumaan penkkiin/penkki myötäile kun ihmisruho siihen massalla painaa?
kyllä ne varmasti muuten kestää |
Lainaus:
Täytyypä tuo pointti ottaa mietintää/katsoa miltä tilanne näyttää. |
Yllättävän hyvin tuo menee vaikka keskitasauspyörästökään ei ole vielä lukossa, eikä akselien lukot...
https://www.facebook.com/photo.php?v...06035377161136 |
Konepellin mallausta. Eiköhän tästä vielä suzuki tuu :D
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...06322766_n.jpg https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...40182166_n.jpg |
Käsijarrun tein kardaaniin, joku moottoripyörän satula.
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/...39915073_n.jpg Kattokaiteet nii saa suksiboxin katolle. :D https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...46503651_n.jpg |
tästä tulee kyllä pelottavan hyvä auto...
|
|
Taas on jotain tullut värkkäiltyä, lähinnä peltihommia.
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...03245943_n.jpg https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...58683325_n.jpg https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...85075695_n.jpg https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...44522742_n.jpg Ei ollut kuin yksi ehjä ajovalo, niin joutuu alkaa tulostimella tekemään lisää https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/...78589346_n.jpg https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/...15143694_n.jpg |
tuota katolta tulevan putken kiinnitystä tikun yläpäähän kannattaa miettiä... sen kun kaataa ja putki taipuu, niin se kääntää tikkua taaksepäin...
|
Onko tuo kone ns "tinakanki" kone?
Siis jos on sama kone kuin v70 T5, niin kiertokanget on aika hepposet, jos vähänkään enemmän meinaa tehoja ottaa. kanget meni mutkalle,chipattu kone, tehoja muistaakseni jotain 280 hv.
PS. mulla olisi 5 kangen sarja, joista ainakin 2 on niin mutkalla, että kopisee kampiakselin vastapainoihin. Ruotsalaisten? kankien tilalle tuli kiinalaiset. ja naputus alkoi moottoritiellä normaalissa ohituksessa. Joko olet saanut jumittua tuon keskitasauspyörästön? Mulle ei avautunut tuo sinun alkuperäinen suunnitelma: keskitappi pois ja pooriakseli väliin. silloin vetoa ei mene kumpaankaan päähän? Uskoisin, että jos joku ammattilainen hitsaa perän tasuspyörät yhteen tönkköön, niin pysyy nipussa? Ja Jos tuota rautaa tms. lähtee liikenteeseen, niin automaatissahan kaikki öljy aina menee suodattimen läpi. Ja ainakin hodarin laatikon öljypohjassa on muutama magneetti ottamassa rautaa kiinni. Ja kuten jo moneen kertaan todettu, aika nopsaa etenee. peukku, |
Nyt on vissiin homma ottanu takapakkia oikein kunnolla ku nuin osiksi on mennyt...:D
Tänään sain rungon hitsailtua. Vielä pitää tukivarsien korvakot hitsailla akseleihin kiinni. Perjantaina jos on hyvä ilma, niin runko ja akselit saa hiekkakylvyn ja maalin päälle. Kolmas pullo lähti tänään suojakaasua tämän projektin aikana... Vuotaakohan sitä jonnekin, vai viekö tuo heppailu niin paljon? En kuitenkaan mitään muuta isompaa hitsailua ole nyt tehnyt.. https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...7d&oe=53B7F1A6 Lainaus:
|
Lainaus:
Pakko vuotaa jos kattelin kuvista pullon koon oikeen, tai sit virtaus on liian isolla. |
Jos virtaus sen 11-13L niin kyllä sitä vaan heppailessa varsinkin menee... yhdessä hepissä menee n. 3-4sek kaasua. olisko mun huonolla matikalla ni 20L pullolla pistää n. 3000 heppiä (edit siis 4500 heppiä)... tai sit ei :D
Komia projekti! :) |
Sivu luotu: 01:12 (GMT +2). |