Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Adressi kaavailtua liikenteen verotuksen muutosta vastaan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118492)

Sunami 14.12.2013 23:43

Adressi kaavailtua liikenteen verotuksen muutosta vastaan
 
Moro,
Polkaisin tämmöisen hankkeen käyntiin tuossa viime viikolla.
Nimiä on tullut näin alkuun lähinnä tutuilta. Ajattelin että täältä voisi saada kaivattua vetoapua aloitteeseen. Liikenteen verotus koskettaa kuitenkin aika montaa ihmistä, että luulisi mielipidettäkin löytyvän. Henkilöautoja on tällä hetkellä Suomessa rekisterissä n. 2,56milj, joten uskon että mielipiteeni jakaa vähimmilläänkin useampi satatuhatta suomalaista autoilijaa. Kun saadaan aloite hyvään lentoon ja nimiä kertyy, joukolla saadaan nakyyttä mm. mediassa. Allekirjoituksen voi tietysti tehdä myös nimettömänä.
Jos ketään kiinnostaa 3:n verotetun ajoneuvon rivistä löytyy ruosteita lukuunottamatta 1kpl erittäin vakio Suikka BF allterraineilla:)

Esittämäni aloite perusteluineen löytyy adressin linkistä:

http://www.adressit.com/ei_kilometriverolle

hj 60/61 14.12.2013 23:51

Allekirjoitettu nimettömänä...:D:D:D:D

rane58 15.12.2013 02:39

Ääni meni...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1078511)
Allekirjoitettu nimettömänä...:D:D:D:D

x1 :o

kummo 15.12.2013 03:52

Kuin myös. Ja kerrottu kaverille....

Räbinä 15.12.2013 07:26

Allekirjoitettu ja jaettu eteen päin.

Krisse 15.12.2013 09:35

Hyvä idis. Virkavalta ei ehkä omatoimisesti tajuakaan että kansalaiset vastustaa kaikkea mistä tulee lisää kuluja.

Kaitsu67 15.12.2013 10:07

DONE!

Swoop 15.12.2013 10:21

Kuitattu!

Laitetaan tämäkin tänne samaan osastoon.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

jabe 15.12.2013 11:15

kuitattu

jyrden 15.12.2013 11:27

Pistetty nimi myös tuonne... Joko 107/108 olin kaiketi...

ImacInnes 15.12.2013 11:31

Adressi!
 
Jep
t. Ismo Ämmä

HAILUXI-07 15.12.2013 12:11

Adressi allekirjoitettu! Olin 118

axu87 15.12.2013 12:27

Nimi listassa, paljonkohan tuo tarvitsisi nimiä että oikeasti vaikuttaa?

ROOPE67 15.12.2013 12:49

Allekirjoitettu
 
Tähän nimi laitettu alle.

Roope

miika.t 15.12.2013 13:27

135
 
kuitattu!

vartiainen 15.12.2013 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 1078636)
Nimi listassa, paljonkohan tuo tarvitsisi nimiä että oikeasti vaikuttaa?

Påätöksentekoprosessissa tällaiset adressit eivät vaikuta ollenkaan koska kansan ääntä kuunneltaessa järjestetään kansanäänestys. Käytännössä liikenneministeri Kyllönen käyttää näitä korkeintaan vessapaperina.

Swoop 15.12.2013 15:57

Juuri tuon takia linkitin tuon kansalaisaloitteen jos se kantais vähän pidemmäs... Tosin sinnekin täytynee olla joku 50 000 nimee ennenku liikahtaa mihkään suuntaan.. Eli heikoksi voi jäädä mutta yritetään.

luppakorva 16.12.2013 19:18

Vähän ot, mutta onko huomattu vuodenvaihteen polttoaineiden veron nousu.Täytyis tankkailla säiliöitä.http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...=mobile&page=3

Julle vaan 16.12.2013 20:14

Eikös tällanen kilometrihinta ole ihan fiksu systeemi offimiehille ja muille harrasteautoilijoille? Jos pörräät sillä mettäpelillä vaikka 1000km vuodessa niin tekeekö se veroa kokonaista 30 euroa vai kuulinko ihan väärin 3 senttiä/km hinnan radiosta? Sama juttu kuljetuskalustossa esim jotku vanhat Dynat mistä nyt maksetaan törkyveroja 3500kg kokonaismassan mukaan vaikka ajoa ei olis mitään. Ja mitähän se mokkula sitten sanoo kun ajatkin mettässä eikä tiellä, ei kai ny mettässä ajosta voida hintaa periä kun eihän siinä valtion tie kulu:D Vakuutukset sitte vielä tohon samaan kilometrihinnotteluun niin joihan kelpaa pitää monenlaista kalustoa pihassa ajovalmiina kun maksaa vaan ajetuista kilometreistä.

Se onkin sitten ihan toinen juttu mitä ne paikannussysteemit ja mokkuloiden asennukset vanhoihin rotteloihin maksaa, siitä voikin sitten olla järki kaukana.

Yölento 16.12.2013 20:26

Lisiihän se matka gps:ään metsässäkin. Hitaammin kuin tiellä mutta lisii.

Kala92 16.12.2013 20:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Julle vaan (Viesti 1079245)
Eikös tällanen kilometrihinta ole ihan fiksu systeemi offimiehille ja muille harrasteautoilijoille? Jos pörräät sillä mettäpelillä vaikka 1000km vuodessa niin tekeekö se veroa kokonaista 30 euroa vai kuulinko ihan väärin 3 senttiä/km hinnan radiosta? Sama juttu kuljetuskalustossa esim jotku vanhat Dynat mistä nyt maksetaan törkyveroja 3500kg kokonaismassan mukaan vaikka ajoa ei olis mitään. Ja mitähän se mokkula sitten sanoo kun ajatkin mettässä eikä tiellä, ei kai ny mettässä ajosta voida hintaa periä kun eihän siinä valtion tie kulu:D Vakuutukset sitte vielä tohon samaan kilometrihinnotteluun niin joihan kelpaa pitää monenlaista kalustoa pihassa ajovalmiina kun maksaa vaan ajetuista kilometreistä.

Se onkin sitten ihan toinen juttu mitä ne paikannussysteemit ja mokkuloiden asennukset vanhoihin rotteloihin maksaa, siitä voikin sitten olla järki kaukana.

Ja semmosta mötikkää ei ainakaan patrolliin saa kiinni, mitä ei irti sais. Jatkuvaa virtaa se ei voi vaatia ja hirveän isohan se ei ole. Siinä verottaja ihmetelköön, kun auto ei liiku konehallista vuoden sisällä mihinkään. Tai jos meinaa olla, että sakot on kovinkin isot jos kiinni jää, niin sitten pistetään semmonen kiva pieni lyijyloota päälle.

sos 16.12.2013 20:58

ja näille ketkä itkee ettei mun autoon mitään, tai estetään sen toiminta jne, ni ilmeisesti nyt ajatte löpöllä, ettei veroja tartte maksaa niin paljoa?

vartiainen 16.12.2013 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Julle vaan (Viesti 1079245)
Eikös tällanen kilometrihinta ole ihan fiksu systeemi offimiehille ja muille harrasteautoilijoille? Jos pörräät sillä mettäpelillä vaikka 1000km vuodessa niin tekeekö se veroa kokonaista 30 euroa vai kuulinko ihan väärin 3 senttiä/km hinnan radiosta? Sama juttu kuljetuskalustossa esim jotku vanhat Dynat mistä nyt maksetaan törkyveroja 3500kg kokonaismassan mukaan vaikka ajoa ei olis mitään. Ja mitähän se mokkula sitten sanoo kun ajatkin mettässä eikä tiellä, ei kai ny mettässä ajosta voida hintaa periä kun eihän siinä valtion tie kulu:D Vakuutukset sitte vielä tohon samaan kilometrihinnotteluun niin joihan kelpaa pitää monenlaista kalustoa pihassa ajovalmiina kun maksaa vaan ajetuista kilometreistä.

Se onkin sitten ihan toinen juttu mitä ne paikannussysteemit ja mokkuloiden asennukset vanhoihin rotteloihin maksaa, siitä voikin sitten olla järki kaukana.

Ei tupakkiaskin kokoisen mokkulan, joka herää kun moottori käynnistyy, kytkeminen ole mikään amerikan temppu vanhaankaan autoon.
3.3cm/km maksu oli autolle joka päästää co2:sta 160g/km eli luokkaa 1.3-1.6 corolla, voi vaan kuvitella mitä laskukaavaa sovelletaan kun laskutettava auto on vaikka HJ, HDJ, Patrol, yms. saastepommi.

Jos lasken omalle autolleni vaikka 5cnt/km ja ajan sen 25000kilsaa vuodessa, on summa jo 1250euroa vuodessa, joka on 280 euroa nykyisen maksun päälle. Saattaa hieman harmittaa maasturinsa huoltoautoksi verosyistä katsastaneita, kun se vero pompsahtaa sieltä 400-500 luokasta vähän erilaiseksi.

Toisekseen sen verta tätä Suomaliaa oon nähnyt että osaaan sanoa että autoilun verotus ei tule jäämään tuohon nättiin "vain 3,3cnt/km", ei ikinä. Kaikki tähän systeemiin liittyvät kulut kupataan kuluttajilta ja kun sitä rahaa pitää jakaa edelleen ympäri maapallon niin krooninen veropaine tulee jatkumaan. Tässä vaan tarjotaan siihen paljon tehokkaampi väline koska polttoaineverotuksen tie on käyty loppuun. :)

slipoveri 16.12.2013 22:09

Tässä melkovarmasti tehdään sellanen kompromissi ratkasu että autoveroa ei lasketa ,polttoaine veroa nostetaan ja otetaan lisäksi kilometri perusteeinen vero käyttöön.

vartiainen 16.12.2013 22:20

Lisäksi systeemiä ei tietenkään voida ulottaa koskemaan Suomessa ajavia ulkomaalaisia autoja. :D

VOLIATTI 16.12.2013 22:42

joop

Nikuzai 17.12.2013 00:07

Siis selittäkää nyt helvetissä kumpi vero toi on kun eikös nyt jokainen meistä maksa ajoneuvoveroa
ja sit kun sen hodarin uittaa saksasta niin siitä maksetaan autovero :confused: :confused: :confused:



Enkä jaksa olla huolissani tosta verosta kun se tulee vasta 6 vuoden päästä
Voi olla et kellään ei ole varaa ajella autoilla :eek:

solihull 17.12.2013 14:09

KÄYTTÖVOIMAVERON loppumisesta ei ole puhuttu mitään, vain auto- ja ajoneuvoverosta,,,he he. Jotenkin arvattavissa.

TT

Kaitsu67 17.12.2013 14:17

Mites kun on useampi harrasteajoneuvo joilla ajellaan silloin tällöin?

Pitääkö kaikkiin laittaa seurantalaite ja itsekö ne pitää maksaa??

Samsonite 17.12.2013 14:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen (Viesti 1079364)
Lisäksi systeemiä ei tietenkään voida ulottaa koskemaan Suomessa ajavia ulkomaalaisia autoja. :D

Ja tietulli suoraan raja-asemalla on ihan mahdoton ajatus. Samoin sakkoja ei voi maksattaa ennen maastapoistumista, kuten esim. Venäjällä tehdään.:)

Jare 17.12.2013 14:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1079559)
Mites kun on useampi harrasteajoneuvo joilla ajellaan silloin tällöin?

Pitääkö kaikkiin laittaa seurantalaite ja itsekö ne pitää maksaa??

Mitäs luulet....meinaakko, että valtio oikein kustantais noi seurantalaitteet, niiden kytkemist ja niiden vikojen korjaamiset....tuskin! Eiköhän ne maksut jää kaikki käyttäjille pakollisiks.



Ja kuinka "hienoa" onkaan, kun isoveli pystyy kokoajan valvomaan, missä liikut tai siis autosi liikkuu. Tai kuinka lujaa sillä on ajettu a-b pisteen väli. Ja kun tiedot perustuu gps tietoihin, niin eiköhän ne ylinopeus sakkojen laputkin ala tuleen automaattisesti ton GPS seurannan kylkiäisenä. Mahtavaa ihanaa valvontaa....jipiiii

Kaitsu67 17.12.2013 15:00

No sitähän vähän joo luulen, et artisti maksaa....kyllä v.tutuskäyrä vaan nousee....

Näin pätkän Ollilan haastattelua, yksi kolmesta hyödystä miksi tää on upea homma oli liikenneturvallisuuden paraneminen jos en ihan väärin muista....toi laki ehkäisee vissiin kolarit, yliajot ja rattijuoppoudetkin samaan rahaan :eek: vai onko takana että tosiaan nopeusvalvonta menee autokohtaiseksi ja sakonpelossa porukka ajelee hiljempaa....

Mutis 17.12.2013 15:22

http://www.verkkouutiset.fi/politiik...20mukaan-13170

noin 10€ vuosimaksu.

Siitä on sitten hyvä lähteä korottamaan.

vartiainen 17.12.2013 15:51

Samanlaista systeemiä on yritetty muuallakin maailmassa, mm. jenkeissä ja Hollannissa. Hollannin versio olisi maksanut yli 3 miljardia ja vuosittaiset kustannukset 400 miljoonaa. Jenkeissä (olisiko ollut Oregon?) koko systeemi naurettiin suohon.

Käytännössä Suomessa päästään varmaan samaan tasoon kun systeemin kehittää vaikka Tieto...Loppupeleissä tuohon uuteen systeemiin menee vähintään yhtä paljon, ellei jopa kaksi kertaa enemmän rahaa kuin Kyllösen mainostama "autoverotuksen tyrehtyminen" nykyään vuositasolla on.

Suomalaisen autoverotuksen perusteena on viime vuosina käytetty sellaista hienoa sanaa kuin "ympäristöohjaaminen", eli kiristetään pantaa jotta jeppe ajaa vähemmän ja valitsee vähemmänkuluttavaa kalustoa. Tämä on kantanut hedelmää ja nyt nähdään polttoaineverotulon lasku, ja sitten pitää valjastaa uusi sanaparsi autoverotuksen ohjaamiseen, ja tällä kertaa se on "lypsetään kunnes tissit ovat kirkuvan punaiset, koska me tarvitaan rahaa". :)

Jos tämmöinen systeemi kohdistuu myös takseihin, saattaa jollain maaseututaksillakin olla aika kiihottava olo kun vuosittaisen 80-100tkm GPS-lasku kolahtaa postiluukkuun.

Päättäjämme ovat aivan liian helposti lobattavissa kun tällainen rahastussysteemi on päässyt näin pitkälle. Joillekin taitaa riittää pelkkä herkkumunkki ja pinkka paperia.

pastirolli 17.12.2013 16:32

Laitoimpa nimeni listaan vaikka epäilenkin suomalaista demokratiaa.

Onkohan noista adresseista ollut koskaan mitään hyötyä??

0ltzi 17.12.2013 16:39

Ja mikähän on sanktio jos ajaa ilman paikannusta? Itelläki kolme autoa ajossa sillon tällön. Kai sen paikantimen sais sitte puhelimeenki jotenkin. Ois ainaki aina mukana. Eikä tarvis joka vehkeesee omaa.

sos 17.12.2013 17:16

http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20...05737_v1.shtml

sos 17.12.2013 17:20

tuleekohan ollila ettimään obp pistokkeen suikasta?

pastirolli 17.12.2013 17:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1079623)
tuleekohan ollila ettimään obp pistokkeen suikasta?

Se pitää varmasti löytyä jokaisesta autosta tai tulee lisävero.

Kala92 17.12.2013 17:56

Vittu minä ainakin laittasin ihan ITE obp pistokkeen omaan autooni. Se nyt varmaan haittaa jos siitä lähtevät johdot mihinkään vasinaisesti mene, vaan on teipattu nättiin läjään jonnekkin kojelaudan sisuksiin? Sitten kun kysellään, miks ei paikanna, niin enhän minä voinu tietää, että johdoissa ollukkaan virtaa.

0ltzi 17.12.2013 18:24

mites sitte jos ajaa 5km päätietä ja siitä hyppää pellolle ajamaan 100km ?

onkohan ollilalla osakkeita firmassa joka tekee noita laitteita? :D

sos 17.12.2013 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1079652)
mites sitte jos ajaa 5km päätietä ja siitä hyppää pellolle ajamaan 100km ?

onkohan ollilalla osakkeita firmassa joka tekee noita laitteita? :D

eikös tää ole käytön mukaan tuleva vero, eikä tienkäyttö vero, eli maksuun menee peltoajotkin.
ja toinen mistä paljon puhetta, että miten ku käy ulkomailla, ni sama juttu ja eiköhän se gepsi tarvittaessa tunnista suomen rajat, mikäli maksuja ei tartte ulkomaan ajoista maksaa

vartiainen 17.12.2013 18:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 1079635)
Vittu minä ainakin laittasin ihan ITE obp pistokkeen omaan autooni. Se nyt varmaan haittaa jos siitä lähtevät johdot mihinkään vasinaisesti mene, vaan on teipattu nättiin läjään jonnekkin kojelaudan sisuksiin? Sitten kun kysellään, miks ei paikanna, niin enhän minä voinu tietää, että johdoissa ollukkaan virtaa.

Suuresti houkuttelisi asentaa se OBD-pistoke jonnekin etumaskin paikkeille ja dipata sitten auton keula ja siihen pistokeeseen kytketty gps-boksi säännöllisin väliajoin jonnekin kuraojaan.

Nikuzai 17.12.2013 19:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1079652)
mites sitte jos ajaa 5km päätietä ja siitä hyppää pellolle ajamaan 100km ?

onkohan ollilalla osakkeita firmassa joka tekee noita laitteita? :D



Eikun olikohan 30% sitä käyttöä valvovassa firmassa :confused:


Ja kun ne maksut osittain tulee hiilidioksidi päästöjen mukaan kaiketi niin mistä ne sen laskee?
Vetää hatusta vai käyttää oikeasti mittarissa :confused:

Jos mittarissa tai sitten valmistajan mukaan niin cadillac eldoradolla on sitten käsittääkseni halpaa ajella kun viisari ei kuulemma värähdäkkään vaikka polkaisee tuttu kertoili et siin ois 2x2 aktiivi cat;tia ja kuulemma aika passelisti toimii

0ltzi 17.12.2013 19:06

Siitä http://www.jammer4uk.com/gps-jammer-...nkrgllurmmagh0

TOPPAHOUSU 17.12.2013 19:50

Allekirjoitettu

Jappi 18.12.2013 00:39

Niin... nykyisen 150 tilalle 1500 eur. Nam. Koska pyhään dieselveroon ei kosketa, koska polttoaineen verotukseen ei kosketa... Mitä nyt vähän korotetaan polttoaineveroa vuosittain...

Lyijylevy alkaa tulla hintoihinsa...

maus 18.12.2013 01:57

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633504508.html

Jare 18.12.2013 08:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja maus (Viesti 1079864)


Ja lista uusille autoille....jee jee. Kuinka moni on ostanu hiljattain uuden auton?

Toisaalta mua ei kyllä oikeastaan kiinnosta toi hinta yhtään niin uudelle, kuin vanhallekkaan autolle, kun mun mielestä toi vitun GPS seuranta vaan pitää kieltää ja sillä selvä!!!!

Kun ei tota vitun GPS seurantaa kuitenkaa asenneta rajalla latvian/liettuan/puolan/romanien yms autoihin, joita ehkäö kuitenkin olis syytä seurailla....tosin ihan muista syistä, ku kilometrikorvauksen takia, mutta sehän ei just bisnes miehiä ja valtioo kiinnosta, kun ei siitä tule rahaa kouraan!

Heguli 18.12.2013 10:06

Eipäs nyt innostuta liikaa, kyseessä on vasta ensimmäinen ehdotus asiasta. Ja kaikki salaliittoteoriat Shellistä, Ollilasta, Noksusta jne kannattaa lopettaa kokonaan.

Saksassa asiaa on kokeiltu ja siellä valtio ei kerää yhtään dataa auton liikkeistä. Siellä auto laskee rahasumman per kuukausi ja sen mukaan menee maksut. Eli tietoturvastakaan ei kannata olla hirmusti huolissaan.

Tuo seurantasysteemi ei menisi yhden toimijan taakse, vaan jokainen autoilija voi vapaasti kilpailuttaa systeemitoimittajan.

Nämä vaan pikaisina ajatuksina asiasta :D

Kaitsu67 18.12.2013 11:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 (Viesti 1079635)
Vittu minä ainakin laittasin ihan ITE obp pistokkeen omaan autooni. Se nyt varmaan haittaa jos siitä lähtevät johdot mihinkään vasinaisesti mene, vaan on teipattu nättiin läjään jonnekkin kojelaudan sisuksiin? Sitten kun kysellään, miks ei paikanna, niin enhän minä voinu tietää, että johdoissa ollukkaan virtaa.

Serieksessä (vm '78) ton obd littimien voi vissiin työntää suoraan vaikka pakoputkeen tutkimaan päästöjä miltä haisee :D :D :D

metsienmies 18.12.2013 11:36

allekirjoitettu.
 
Itsellä maksut nousis ihan PERKELEESTI koska kahdella autolla PAKKO ajaa töihin ja poiskin ja kilmetrejähän kertyy TODELLA PALJON vuosittain, joten siinäpä syy. Muutenkin kaikki maksaa jo liikaa tässä maailmassa. :mad:

HV 18.12.2013 13:14

Täytynee kyllä todeta ehkä hiukan provosoidenkin että olen ehdottomasti tuon kilometriveron puolella.
Koska kylmä faktahan on että ei se autoilu tule ainakaan halventumaan oli veroratkaisu sitten mikä tahansa.
Jos esim. polttoaineen hintaa nostetaan niin samalla nousee suurinpiirtein kaikkien myytävien tuotteiden hinnat mitä kaupasta ylipäätään ostetaan, yhteenlaskettuna hintojen nousut vois tulla melko paljon kalliimaksi kuin pelkkä ajomäärän mukainen nousu. Tuo kilometrivero kun ei koskisi raskastakuljetusta ja samalla voisi vähentää monen hupiajeluitakin ihan vaan luonnonsuojelun eduksi :)

Aina pitää tietysti vastustaa kaikkea muutosta sehän on selvä :D ja toisaalla haukkua kun asiat on perseestä eikä mikään muutu.

Oilywadder 18.12.2013 18:02

Ei mua ainakaan kiinnosta asennella jotakin kyttäysmokkuloita neljään autooni.

Ajan tosin suurimman osan ajoista työajoa, josta saan jopa km-korvauksenkin, mutta silti.

Museoautoihinkin tuo sitten tulee vaiko eikö?

Heguli 18.12.2013 18:14

Töissä kaikissa autoissa on Ctek:n paikanninmokkulat ja niiden vehkeiden asennukseen ei mene amatööriltä tuntia kauempaa/auto. Ammattilainen asensi kolmeen autoon systeemit tunnissa ja tuossa on jo tupakkitauko mukana.

Meidän talouteen tämä uusi systeemi olisi parannus nykyiseen verrattuna, eli kaikilla kolikoilla on kaksi puolta. Harrasteautolla ajetaan tosi vähän, eli säästyisi aika paljon rahaa. Toki se on nyt osin liikennekäytöstä poistossa. Sitten emännän autolle tulee kilsoja joku 7000 vuodessa, eli lisää säästöä. Isot ajot ajetaan liisarilla ja kai sen verot maksaa jatkossakin työnantaja. Verotusarvon pitäisi itse asiassa tippua koska uusien autojen hinnat laskee.

vellihousu 18.12.2013 19:11

ollilalle
 
1 Liiteet
Siinä

khonkonen 18.12.2013 20:30

Hitlerikin on jo kuullut asiasta...

https://www.youtube.com/watch?v=QiQRXAS8MvA

Lerssinen 18.12.2013 20:58

Nimejä lappuun vaan, tää paska pitää torpata lähtöviivoille eikä se netissä kitisemällä kummene jos ei jotain tee !!

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Terveisin allekirjoittanut 3601

469 18.12.2013 21:22

"Kannattaminen epäonnistui. Tämä voi johtua siitä, että et ole äänioikeutettu Suomen kansalainen tai aloitetta ei voi kannattaa." :)

Reetu 18.12.2013 21:38

Alkaa lähestyä se aika, kun realisoin kaiken nimissäni olevan, ja siirryn puhtaasti nettosaajien sakkiin ja lakien uloittimattomiin... PERKELE!

vartiainen 18.12.2013 21:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080080)
... koska uusien autojen hinnat laskee.

Epäilen.

hämis 18.12.2013 22:04

Ei tää ole rahasta kiinni, vaan tää on loukkaus ihmisoikeuksia vastaan. Yleislakko ja jeeppi eduskunnan portaille jos tätä oikeesti ruvetaan ajamaan.

Jappi 19.12.2013 00:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1080232)
Alkaa lähestyä se aika, kun realisoin kaiken nimissäni olevan, ja siirryn puhtaasti nettosaajien sakkiin ja lakien uloittimattomiin... PERKELE!

Ehdoton +1.

Ruokakunnan tulot yli 60k€/vuosi ja käteenjäävä osuus nousisi toimeentulotuella...

mozlac 19.12.2013 02:50

...
 
''"Jo oli aikakin! Täällä Pölhölässä onkin niin kevyttä tämä verotus.

Ensin ansiotuloista menee kunnallisvero, ansiovero, työeläkemaksu, työttömyysvakuutusmaksu ja sairausvakuutusmaksu, mahdollisesti myös kirkollisvero. Ja jos on pääomatuloja, niin niistä maksetaan pääomatulovero ja lähdevero. Yrittäjä saa maksettavakseen vielä yhteisöveron. Sitten hommataan talo, josta maksetaan kiinteistöveroa ja varainsiirtovero. Tämän jos saa perintönä niin sitten tulee perintöveroa niin että tuntuu. Sähköhän kuuluu nykyaikaiseen asumiseen, joten ei muuta kuin yhteyttä paikalliseen sähköyhtiöön. Sähköstä maksetaan sitten arvonlisävero sekä siirtomaksu johon lisätään sähkövero ja huoltovarmuusmaksu. Toivottavasti talon tontti ei ole niin iso että olisi metsääkin, siitä menisi vielä metsänhoitomaksu.

Jos vielä jää rahaa yli, niin ostetaan auto. Siitä maksetaan ajoneuvovero sekä arvonlisävero. Lisäksi tulee vuosittainen käyttömaksu, ja jos polttoaineena on jokin muu kuin bensiini niin maksettavaksi tulee myös käyttövoimavero. Tällä autolla mennään tankkamaan, tankataan nyt tällä kertaa sitten vaikka sitä bensiiniä. Siitä maksetaan energiasisältövero, huoltovarmuusmaksu, hiilidioksidivero ja arvonlisävero. Nämä yhdessä yli kaksinkertaistavat polttoaineen hinnan.

Taksilla voisi toki mennä, sen tietää aina että kuinka paljon se maksaa. Se maksaa juuri niin paljon kuin mikä on Valtioneuvoston vuosittain määräämä enimmäishinta. Ei enempää eikä vähempää. Kuka sitä nyt halvemmalla ajaisi, autohan potkittaisiin taksitolpalla kasaan muiden kuskien toimesta.

Mennään sitten autolla kauppaan, hakemaan yksi Euroopan kalleimmista ruokakoreista. Osin tämä johtuu siitä että ruoan hinnassa on hieman veroa, noin kolminkertainen verotus EU:n keskiarvoon nähden, ja ensi vuoden alusta nousevat ainakin alkoholivero, makeisvero sekä virvoitusjuomavero joten ero ei ainakaan kapene. Osaltaan ruoan kalleus johtuu myös siitä että täällä on käytännössä kahden toimijan kartelli. Tästä pitää huolen lobbaus, joka on verovapaata.

Eilen oli uutinen jossa kerrottiin Suomen autokannan olevan yhtä vanha kuin Romaniassa, enkä ihmettele yhtään. Kiitos verotuksen, autot ovat huomattavasti kalliimpia kuin muualla joitain erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Jo Ruotsista saat auton kymmeniä prosentteja halvemmalla ja vieläpä rahaa takaisin valtiolta tonnikaupalla jos ostat vähäpäästöisen, vaikkapa maakaasu- tai etanoliauton. Täällä et saa alennusta, vaan saat lisäveron maksettavaksi käyttövoimaveron muodossa. Toki täällä tuollainen autokin on lähtökohtaisesti bensamallia kalliimpi, joten harva niitä viitsii edes ostaa. Sähköautoista en viitsi edes aloittaa, toisin kuin muualla maailmassa täällä ei verohelpotuksia jaella. Tämä on sitä Suomen vihreää politiikkaa, vähät ilmastosta tai edes liikennekuolemista.

Voitte muuten arvata keiden maksettavaksi lopulta tulee myös tuo artikkelissa mainittu 1000 euroa / vuosi / kuorma-auto. Ei se ylihintainen maito tule sinne ylihintaiseen K-kartellikauppaan polkupyörällä.

Joten kyllä, mielestäni veroja voisi vielä korottaa, ehkä jopa keksiä pari uutta veroa. Nyt ei olla vielä lähelläkään 100% veroastetta, joka selkeästi näyttää olevan tavoite. Juuri tänään näin kun joku osti edelläni kaupassa imperialistisen yhdysvaltalaisen lehtijulkaisun ja jopa naureskeli. Varmaan meni vielä hotelliin yöksi. Eli vielä on selkeästi varaa kiristää kun kerskakulutus on valloillaan.

Onneksi tiesin että tämän keikarin pitää maksaa arvonlisävero niin lehdestä kuin hotelliyöstäkin, mahdollisesta hotelliaamiaisesta vieläpä yöpymistä korkeampi. Sillä Suomihan on maailman paras paikka jonne syntyminen on lottovoitto, näin opetettiin jo koulussa. Tästä mukana tulevasta arpajaisverosta ei vain mainittu mitään."

Heguli 19.12.2013 05:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen (Viesti 1080248)
Epäilen.

Epäillä saa mutta faktat sanoo ihan toista.

Heguli 19.12.2013 05:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hämis (Viesti 1080256)
Ei tää ole rahasta kiinni, vaan tää on loukkaus ihmisoikeuksia vastaan.

Täsmennätkö miten mahdollinen uudistus loukkaisi sun ihmisoikeuksia ?

sos 19.12.2013 08:45

ja tuosta kun itkette veroiste, ni jos niitä ei maksettas, ni miten luulette, että ilman niitä, tuilla elävät saisivat rahansa:)

Jare 19.12.2013 08:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080080)
Töissä kaikissa autoissa on Ctek:n paikanninmokkulat ja niiden vehkeiden asennukseen ei mene amatööriltä tuntia kauempaa/auto. Ammattilainen asensi kolmeen autoon systeemit tunnissa ja tuossa on jo tupakkitauko mukana.

Meidän talouteen tämä uusi systeemi olisi parannus nykyiseen verrattuna, eli kaikilla kolikoilla on kaksi puolta. Harrasteautolla ajetaan tosi vähän, eli säästyisi aika paljon rahaa. Toki se on nyt osin liikennekäytöstä poistossa. Sitten emännän autolle tulee kilsoja joku 7000 vuodessa, eli lisää säästöä. Isot ajot ajetaan liisarilla ja kai sen verot maksaa jatkossakin työnantaja. Verotusarvon pitäisi itse asiassa tippua koska uusien autojen hinnat laskee.


Paljonko siihen sun harrasteautoon on se kilometri taksa??


Ja uusien autojen hinnan lasku.....nykyiselläänhän Suomi saa ostaa osan autoista valmistajilta halvemmalla, kun meillä vero on niin perkeleen iso, joten veroa jos aletaan laskeen, niin kai ne autojen valmistajatkin sen huomaa ja nostaa taas niiden myynti hintaa?

Ja muutenkaan en mitenkään usko, että tällä, taas yhdellä uudella verojen keräämisellä minulle henkilökohtaisesti jäisi yhtään enempää rahaa käytettäväksi, kuin nykyään. Valtiohan haluaa tässä maksajia, ei tässä tienaa, kuin veronalle ja "Ollilat" yms.


PS. Minä en vaan yksinkertaisesti halua, että liikkumisiani(autoni siis) kyttäillään jatkuvalla GPS seurannalla!

HV 19.12.2013 09:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1080386)
Paljonko siihen sun harrasteautoon on se kilometri taksa??


Ja uusien autojen hinnan lasku.....nykyiselläänhän Suomi saa ostaa osan autoista valmistajilta halvemmalla, kun meillä vero on niin perkeleen iso, joten veroa jos aletaan laskeen, niin kai ne autojen valmistajatkin sen huomaa ja nostaa taas niiden myynti hintaa?

Ja muutenkaan en mitenkään usko, että tällä, taas yhdellä uudella verojen keräämisellä minulle henkilökohtaisesti jäisi yhtään enempää rahaa käytettäväksi, kuin nykyään. Valtiohan haluaa tässä maksajia, ei tässä tienaa, kuin veronalle ja "Ollilat" yms.


PS. Minä en vaan yksinkertaisesti halua, että liikkumisiani(autoni siis) kyttäillään jatkuvalla GPS seurannalla!

Eihän tällä ole ideana ollutkaan että verotus kevenisi. Mistä moisen idean oot päähäs saanutkaan ? Eikä sellasta päivää tulekkaan että autoilijat sais ajaa halvemmalla kuin nyt, ainakaan mitenkään merkittävästi.

Valtio tarvii aika kipeesti fyrkkaa, kun kohta 100 miljardin lainasta alkaa korot nousta.

Eikä minun mielestä kenenkään REHELLISEN veronmaksajan tarvi olla huolissaan että autoa seurattais, oikeesti ketä kiinnostaa kun käy kaupassa ja töissä ? Tosin sillä pystyy liikennevirtoja ja ruuhkia ennustaan aika pätevästi. Huomattavasti parempi vakoilukohde ja helpompi on se henkilökohtainen älypuhelin, lisäksi erityisesti isoissa kaupungeissa ja isommilla teillä on nykyään lähes mahdotonta liikkua ettei kamerat kuvaa autoa.

Jare 19.12.2013 09:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1080394)
Valtio tarvii aika kipeesti fyrkkaa, kun kohta 100 miljardin lainasta alkaa korot nousta.

Nii....miks se pitää autoilevan kansalaisen nahkasta repiä??

hämis 19.12.2013 09:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080350)
Täsmennätkö miten mahdollinen uudistus loukkaisi sun ihmisoikeuksia ?

Ihmisoikeuksiin kuuluu vapausoikeudet ja vapaaseen liikkumiseen ei pidä valtion puuttua
Elkää antako pyrökraateille uutta oikeutta virtuaali kaulapantaan.

sos 19.12.2013 09:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1080397)
Nii....miks se pitää autoilevan kansalaisen nahkasta repiä??

siks ku siitä helppo repiä
paljonkos ne autot maksaa, niissä maissa missei autoveroa ole?

HV 19.12.2013 09:48

Se kun on melko varma tulonlähde suomessa, ja sitten kun tarvii vielä enemmän rahaa niin kilometriveroo nostetaan. Ja kaikki kuitataan hyväksyttävästi sillä että autot saastuttaa ja ne on pahasta.

Ja tuollasen perusgolffin hinta tehtaalta ostettaessa on noin 1/3 osaa sen myyntihinnasta, maahantuojan/myynti "kulut" 1/3 osa ja lopuksi vero 1/3 osa. Nyt kun vero tippuisi pois niin melko todennäköisesti maahantuojat ja myyjät alkaa ahneiks ja nostaa vähän autojen hintoja mutta kyllä ne silti pitäis selvästi halvemmat olla kuin nyt.

sos 19.12.2013 09:53

saattaa kulostaa hullulta, mutta mielummin maksan veroina, kun autokauppiaalle/valmistajalle.
toisaalta ei kauppiaat voi kovin ahneeksi, kun ilman veroja voi hakea muista eu maista

HV 19.12.2013 10:09

Muusta maasta haettuna taitaapi vaan joutua maksaan sen veron siihen maahan mistä ostaa mutta voihan se siltikin halvempi olla.

Minusta tuo käytön mukaan verottaminen vaan on oikeudenmukaisempaa. Eihän sähköä ja vettäkään makseta kuin kulutuksen mukaan.

sos 19.12.2013 10:15

samaa mieltä, ainut mikä mättää ni nuo ylläpito kulut on ihan liian isot.
ja niille ketkä jauhaa siitä, että niinhän se nytkin, että käytön mukaan maksetaan, ni se ei ota huomioon "maalla"asuvia, missä oma auto lähes pakollinen.

hämis 19.12.2013 10:26

[/QUOTE] Minusta tuo käytön mukaan verottaminen vaan on oikeudenmukaisempaa. Eihän sähköä ja vettäkään makseta kuin kulutuksen mukaan.[/QUOTE]


Kulutuksen mukaan pitää verottaa. Se joka kuluttaa maksaa.
Autoissa niiden valmistuksesta ja kierrätyksestä johtuvat kustannukset hintoihin että ei tarvitse sitten loppukäyttäjän haudata jätettä maahan, vaan voi rinta rottingilla viedä asianmukaiseen paikkaan.

Polttoaineen hinnoissa oleva vero olisi tehokas tapa verottaa sitten käyttöä. Ei tarttis mun maksaa eukon töissä käyntiä mun autolla kun sais tankata (maksaa käytöstä veroa) sen kuitenkin ite. Teinikin saisi ruinata rahat veronmaksuun multa, eikä se loisi mikään automaatti että pappabetaala käytönveron automaattisesti.

Mitä juopommalla autolla mitä enemmän kilometrejä sitä enemmän veroja, käytön mukaan.

HV 19.12.2013 11:15

Olishan toi polttoaineen veron korotus tehokas tapa mutta ei kauhean oikeudenmukainen siinä mielessä että kärsiin joutuu myös ne joilla ei ole autoa saatika edes korttia. Lähes kaikki hinnat tulisi nouseen jos kuljetuskustannukset nousee.

Heguli 19.12.2013 11:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1080386)
Paljonko siihen sun harrasteautoon on se kilometri taksa??

Ja uusien autojen hinnan lasku.....nykyiselläänhän Suomi saa ostaa osan autoista valmistajilta halvemmalla, kun meillä vero on niin perkeleen iso, joten veroa jos aletaan laskeen, niin kai ne autojen valmistajatkin sen huomaa ja nostaa taas niiden myynti hintaa?

Ja muutenkaan en mitenkään usko, että tällä, taas yhdellä uudella verojen keräämisellä minulle henkilökohtaisesti jäisi yhtään enempää rahaa käytettäväksi, kuin nykyään. Valtiohan haluaa tässä maksajia, ei tässä tienaa, kuin veronalle ja "Ollilat" yms.


PS. Minä en vaan yksinkertaisesti halua, että liikkumisiani(autoni siis) kyttäillään jatkuvalla GPS seurannalla!

Nyt tosta Discosta menee vuodessa veroa n. 840 e, eli kyllä sillä aika monta kilsaa saa ajaa :D

Tuo mistä puhut eli autojen ostohinnoista Suomeen, se on osin myytti. Joskus näin on tapahtunut mutta hintaerot ovat olleet aika pieniä. Autokauppa on Suomessa sen verran vapaata liiketoimintaa ja sen myötä kilpailu on kovaa, eli kyllä ne uusien autojen hinnat laskee.

Tällä muutoksella ei haluta valtion kassaan lisää rahaa, ainoastaan laskutusperuste muuttuu jonkun mielestä oikeudenmukaisemmaksi. Toiset hyötyy ja toiset ei, elämä on.

Ja todettakoon nyt vielä kerran, että valtiota ei kiinnosta pätkääkään missä ja koska autoilla ajetaan, vain ja ainoastaan laskutettavat eurot. Eli yhdessä ratkaisumallissa autot itsenäisesti laskee ajokilometrien mukaan laskutussumman vaikka kuukausittain ja sillä hyvä. Eli ajotiedot ei välity yhtään minnekään ja näin ollen voi huoletta käydä naisissa lounastunnilla :D

Heguli 19.12.2013 11:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hämis (Viesti 1080399)
Ihmisoikeuksiin kuuluu vapausoikeudet ja vapaaseen liikkumiseen ei pidä valtion puuttua.

Sama asia vielä uudemman kerran. Valtio ei kerää noita ajotietoja yhtään mihinkään, mitä se niillä tekisikään. Saksan mallissa jokainen auto laskee itsenäisesti ajokilometrien ja joidenkin vyöhykkeiden mukaan kuukausittaisen veron ja sillä hyvä. Eli ei autoja vahdita eikä sun liikkeitä seurata.

Heguli 19.12.2013 11:41

[/QUOTE]Mitä juopommalla autolla mitä enemmän kilometrejä sitä enemmän veroja, käytön mukaan.[/QUOTE]

Sitähän tämä uusi systeemi juuri tekisi :D:D:D Ja lisäksi Ollilan ehdotus armahtaisi harvaan asuttua maaseutua, jossa etäisyydet ovat pitkiä ja autoilu "pakollista".

HV 19.12.2013 12:03

Uskonpa kyllä että verotuloa tulisi enemmän ja siitä varmasti tulisi myös vakaampaa koska se ei olisi enään riippuvainen uusien autojen ostomäärästä niinkuin nyt. Eli tulevat lamat ei notkauta kohtuu vakaata tuloa enään ja tarvittaessa kilometrihintaa on helppo nostaa.

Heguli 19.12.2013 12:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1080438)
Uskonpa kyllä että verotuloa tulisi enemmän ja siitä varmasti tulisi myös vakaampaa koska se ei olisi enään riippuvainen uusien autojen ostomäärästä niinkuin nyt. Eli tulevat lamat ei notkauta kohtuu vakaata tuloa enään ja tarvittaessa kilometrihintaa on helppo nostaa.

Kyllähän lama / taantuma tuntuu nytkin valtion verotuloissa, ajosuoritteen pienentyessä myös polttoainemyynti pienenee. Toki uudessa systeemissä olisi vain ajosuorite mukana, eli vaikutus olisi pienempi. Mutta jostain ne rahat valtion kassaan on revittävä ja perinteisesti autoilu on Suomessa ollut kallista eikä se varmaan halpene oli systeemi mikä tahansa :)

Onhan tässä spekuloitu sitäkin, että vähäpäästöiset autot ja kaikenmaailman hybridit ja sähköpirssit kun yleistyy, niin halutaan eroon polttoaineiden verotuksesta ja siirrytään ajosuoritteen verotukseen.

vmt 19.12.2013 12:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080429)
Sama asia vielä uudemman kerran. Valtio ei kerää noita ajotietoja yhtään mihinkään, mitä se niillä tekisikään. Saksan mallissa jokainen auto laskee itsenäisesti ajokilometrien ja joidenkin vyöhykkeiden mukaan kuukausittaisen veron ja sillä hyvä. Eli ei autoja vahdita eikä sun liikkeitä seurata.

Sä siis uskot, että Suomesta ei viranomaiskoneistosta löydy tahoa, joka haluaa nuo tiedot käyttöönsä, missä kukakin on ajellut?

Tiesithän senkin, että passeja varten kerättäviä sormenjälkiä ei tarvitsisi säilöä mihinkään tietokantaan, mutta niin ne vaan tässä maassa säilötään...

HV 19.12.2013 13:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080441)
Kyllähän lama / taantuma tuntuu nytkin valtion verotuloissa, ajosuoritteen pienentyessä myös polttoainemyynti pienenee. Toki uudessa systeemissä olisi vain ajosuorite mukana, eli vaikutus olisi pienempi. Mutta jostain ne rahat valtion kassaan on revittävä ja perinteisesti autoilu on Suomessa ollut kallista eikä se varmaan halpene oli systeemi mikä tahansa :)

Onhan tässä spekuloitu sitäkin, että vähäpäästöiset autot ja kaikenmaailman hybridit ja sähköpirssit kun yleistyy, niin halutaan eroon polttoaineiden verotuksesta ja siirrytään ajosuoritteen verotukseen.

Tähänhän se kilometrivero juuri perustuukin.

Ensiks muutettiin autoverot päästöjen mukaan laskettavaks ja UPS, huomattiin että tekniikka kehittyy ja kansa ostaa pienipäästöisiä autoja ja eihän valtio saakkaan riittävää verotuloa joten parin vuoden kokeilun jälkeen autoveroa jo nostettiinkin. Ja mitäs sitte UPS, tuli lama, enään ei ajeta niin paljoa eikä enään osteta niin paljoa edes niitä pienipäästöisiäkään autoja ja sitten täytyykin keksiä jotain järkevämpää. Eli palkataan kallis joukko fiksuja ja rikkaita ihmisiä joilla on pokkaa sanoa että miten tämän maan asiat oikeesti saatais kuntoon, harva politikko olis uskaltanu omalla nimellään sanoa että nyt oikeesti tarvii kyniä kansalta rahat pois tai valtio menee konkkaan. Ja kun kaikki kateelliset suomalaiset jo valmiiks vihaa rikasta porvari Ollilaa niin siinäpä on oikea kaveri kertomaan miten se täytyy tehdä että verotulot ei tyrehdy ja poliitikot turvaa oman napansa jos kansa alkaakin mellakoida rajusti ehdotelmaa vastaan :D

HV 19.12.2013 13:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1080460)
Sä siis uskot, että Suomesta ei viranomaiskoneistosta löydy tahoa, joka haluaa nuo tiedot käyttöönsä, missä kukakin on ajellut?

Tiesithän senkin, että passeja varten kerättäviä sormenjälkiä ei tarvitsisi säilöä mihinkään tietokantaan, mutta niin ne vaan tässä maassa säilötään...

Sehän on pelkästään hyvä asia jos se auttaa esim rikosten selviämisessä. Jos joku pöllii auton niin tietää missä se liikkuu.

Sitte tietysti huono asia jos itte pöllii jonkun auton :D

Heguli 19.12.2013 13:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1080460)
Sä siis uskot, että Suomesta ei viranomaiskoneistosta löydy tahoa, joka haluaa nuo tiedot käyttöönsä, missä kukakin on ajellut?

Tiesithän senkin, että passeja varten kerättäviä sormenjälkiä ei tarvitsisi säilöä mihinkään tietokantaan, mutta niin ne vaan tässä maassa säilötään...

Edelleen, mitä ihmettä valtio sillä datalla tekisi ? Ehkä siitä voisi olla apua rikosten selvittelyssä, muuta ei tule mieleen.

Tähän asiaan liittyy paljon tietosuojaan liittyviä kysymyksiä, kuten Ollilakin on todennut. Eli jos laki loppupeleissä kieltää ajotietojen tallentamisen niin sitten niitä ei tallenneta. Ei tässä viranomaisten haluja kysellä eikä kuunnella, laki on sentään laki.

Passilain uudistuksen yhteydessä 2009 on päätetty, että sormenjäljet taltioidaan.

Jappi 19.12.2013 15:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080431)

Sitähän tämä uusi systeemi juuri tekisi :D:D:D Ja lisäksi Ollilan ehdotus armahtaisi harvaan asuttua maaseutua, jossa etäisyydet ovat pitkiä ja autoilu "pakollista".

Ja mitenhän tuo armahtaisi maaseutua? Kuten laskin tuolla aiemmin, nykyinen päästöperusteinen 140€ vero nousee kymmenkertaiseksi... Polttoaineen hinnat ei laske, se on aivan varma asia.

Lerssinen 19.12.2013 15:37

Tällaisessa maassa pitäisi paremminkin auttaa liikkumista eikä verottaa sitä hengiltä..

Ei näy moni tajuavan että tästä on niiiin helppo loikata veronnostoautomaattiin kuten yleveron kohdalla kävi.. Teeveemaksun aikaanhan oli mainoksena että "jos kaikki maksaisivat maksun tarvisi olla vain parikymppiä/vuosi".

Nyt kaikki maksaa ja onko se parikymppiä vuosi hä ?

Kusetusta tämä koko kilsasysteemi on ja raakasti. Se pitää kaataa NYT ja HETI eikä myöhemmin, kansan mielipide esille mahdollisimman äkkiä !!!!

Mutta kuten jo totesin jossain aiemmin, olemme velliperseitä ja naamakirjavalittajia :(

Heguli 19.12.2013 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1080512)
Ja mitenhän tuo armahtaisi maaseutua? Kuten laskin tuolla aiemmin, nykyinen päästöperusteinen 140€ vero nousee kymmenkertaiseksi... Polttoaineen hinnat ei laske, se on aivan varma asia.

Armahtaa on ehkä väärä sana mutta ehdotuksessa kaupunkialueiden kilometrivero on 4,15 s/km ja harvaan asutulla maaseudulla 1 s/km. Eli kyllä ainakin tarkoitus on rankaista kaupunkilaisia paljon enempi kuin maalla asuvia.

Ja kuten todettu, osa hyötyy ja osa ei tästä ehdotelmasta.

Heguli 19.12.2013 15:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1080515)
Teeveemaksun aikaanhan oli mainoksena että "jos kaikki maksaisivat maksun tarvisi olla vain parikymppiä/vuosi".

Nyt kaikki maksaa ja onko se parikymppiä vuosi hä ?

En ole koskaan moista kuullut, heitätkö faktaa peliin. Meinaan televisiolupamaksuja maksettiin melko hyvin, eli ei lintsareiden saaminen mukaan noin paljon voi vaikuttaa. Olikohan se TV-lupa vuodelle kuitenkin jotain 350 eskoa ?

Rullaviba 19.12.2013 16:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1080515)
Tällaisessa maassa pitäisi paremminkin auttaa liikkumista eikä verottaa sitä hengiltä..

Ei näy moni tajuavan että tästä on niiiin helppo loikata veronnostoautomaattiin kuten yleveron kohdalla kävi.. Teeveemaksun aikaanhan oli mainoksena että "jos kaikki maksaisivat maksun tarvisi olla vain parikymppiä/vuosi".

Nyt kaikki maksaa ja onko se parikymppiä vuosi hä ?

Muistattekos sitä hienoa tv lupa mainosta jossa sanottiin kutakuinkin näin että "jos yksi ei maksa, muut maksavat enemmän"?
Hyvinhän tuokin nyt sitten piti paikkansa kun tuli tuo ylevero :D
Meidän perheessä ainakin nousi maksu tuon veron myötä.

Eikös tämä meidän autoverokin ollut vain tilapäinen?
Alkaa olemaan luotto aika lopussa näitä lupauksia kohtaan.
Sinänsä ihmettelen että mistä noita naiiveja ihmisiä oikein riittää, jotka uskoo vielä valtion ideoihin.

En tee rikoksia/rötöksiä, siitäkään huolimatta en hirveästi nauti siitä että joku seuraa
menojani.

sos 19.12.2013 16:17

kukakohan sielä seurais meidän liikkumisia. töihin tuli autoihin gepsit, monella hirveä itku, että nyt kytätään kauanko ollaan kahvilla jne. en ole vielä kuullut, että kellekkään olis tullu sanomista liian pitkistä tauoista, tai ajeluista sielä missä ei pitäis.
johdon puolesta työ helpottui, kun toimistolla näki taulutelkkarista suoraa missä autot menossa ja onko tyhjä vai täys, ei tarvitse soitella kuskeja erikseen läpi, että kuka kerkeis.
ja kuskien työ helpottui, kun ei tartte täytellä vaakalappuja ja ajomääräyksiä moneen kertaan, riitti kun puhelimeen, tai ipadiin laitteli tonnimäärän ja muutaman ruksin, samalla tuli merkattua tunnit, eikä tarvinnu jälkeenpäin mietittyä missä millonki oli ja kuinka kauan.
ps ei liittyny aiheseen, mutta esimerkki, ettei se uusi asia aina huono ole

vartiainen 19.12.2013 16:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080519)
En ole koskaan moista kuullut, heitätkö faktaa peliin. Meinaan televisiolupamaksuja maksettiin melko hyvin, eli ei lintsareiden saaminen mukaan noin paljon voi vaikuttaa. Olikohan se TV-lupa vuodelle kuitenkin jotain 350 eskoa ?

Ei, vaan 250 euroa. Ite oon alkanut maksaa sitä 1990-luvun loppupuolella jolloin se oli jotain 850 markkaa. Kun mentiin euroihin muuttui maksu 165 euroon ja siitä vuosittain korotettiin niin että se oli lopuksi tuo 250 euroa (maksaneita kotitalouksia 1 882 319kpl). Sitten se muutettiin veroksi ja henkilökohtaiseksi, ulottuen näin jokaiseen talouteen (Suomessa n.2571000kpl) joissa usein kaksi tienaavaa asukkia. Tämän lisäksi otettiin mukaan tietenkin yritykset (n.320000kpl). Ja kun TÄMÄKÄÄN ei riittänyt, vaaditaan siihen nyt indeksikorotuksia. Valtiolle ei riitä mikään, ja se tulee johtamaan tätä autorahasampoakin.

Sami89 19.12.2013 17:49

:D:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144515

Nii, ja adressi allekirjotettu.:)

khonkonen 19.12.2013 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1080530)
kukakohan sielä seurais meidän liikkumisia. töihin tuli autoihin gepsit, monella hirveä itku, että nyt kytätään kauanko ollaan kahvilla jne. en ole vielä kuullut, että kellekkään olis tullu sanomista liian pitkistä tauoista, tai ajeluista sielä missä ei pitäis.
johdon puolesta työ helpottui, kun toimistolla näki taulutelkkarista suoraa missä autot menossa ja onko tyhjä vai täys, ei tarvitse soitella kuskeja erikseen läpi, että kuka kerkeis.
ja kuskien työ helpottui, kun ei tartte täytellä vaakalappuja ja ajomääräyksiä moneen kertaan, riitti kun puhelimeen, tai ipadiin laitteli tonnimäärän ja muutaman ruksin, samalla tuli merkattua tunnit, eikä tarvinnu jälkeenpäin mietittyä missä millonki oli ja kuinka kauan.
ps ei liittyny aiheseen, mutta esimerkki, ettei se uusi asia aina huono ole

Ja meillä kun tuli ne autoihin niin alkoi kyttääminen. Millon kukanenkin on kotona, vähennetään tunteja palkanmaksusta ynms....

Nikuzai 19.12.2013 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1080080)

Meidän talouteen tämä uusi systeemi olisi parannus nykyiseen verrattuna, eli kaikilla kolikoilla on kaksi puolta. Harrasteautolla ajetaan tosi vähän, eli säästyisi aika paljon rahaa. Toki se on nyt osin liikennekäytöstä poistossa. Sitten emännän autolle tulee kilsoja joku 7000 vuodessa, eli lisää säästöä. Isot ajot ajetaan liisarilla ja kai sen verot maksaa jatkossakin työnantaja. Verotusarvon pitäisi itse asiassa tippua koska uusien autojen hinnat laskee.



Ookkos ajatellut et noi kilometrivero tulee noitten jo nyt olevien kulujen päälle :)

Teme74 19.12.2013 22:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1080666)
Ja meillä kun tuli ne autoihin niin alkoi kyttääminen. Millon kukanenkin on kotona, vähennetään tunteja palkanmaksusta ynms....

Mä en henkilökohtaisesti kannata tätä gps-seurantaan perustuvaa verotusta. Omaan autooni kyseistä kapistusta ei tule. Ostan tilalle vaikka hevosen ja siirryn heppanetin puolelle:D
Kyllä se vaan niin on, että tilaisuus tekee virkamiehestäkin varkaan. Vaikka niitä paikannustietoja ei tallennettaisi minnekkään ja käytettäisi, niin aina on se mahdollisuus, että näin käy jossain vaiheessa. Vähän sama juttu kuin, miksi koira nuolee muniaan? No kun se pystyy.
Meilläkin on töissä autoissa paikannusjärjestelmä. Kyllä siitä vaan niin helppo oli katsoa onko se työtä suorittava kaveri juuri siellä missä tapahtumaraportti kertoi. Yleensä oli, mutta ei aina;) Onhan se kyttäämistä mutta tähän on menty ja varmaan tämä gps-paikannusjuttukin on jo taputeltu/päätetty valmiiksi jossain loistolukaalin lauteilla...

sos 19.12.2013 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen (Viesti 1080666)
Ja meillä kun tuli ne autoihin niin alkoi kyttääminen. Millon kukanenkin on kotona, vähennetään tunteja palkanmaksusta ynms....

siis ollut syykin seurata, jos lusmuillaan kotona, vaikka laittaa tunnit

vartiainen 19.12.2013 23:47

Jos tää gepsi-systeemi menis läpi ja otettais käyttöön, ja omistaisin katsastusalan yrityksen, alkaisin välittömästi ajaa läpi hanketta jonka mukaan katsastus muutettaisiin gps:n antaman kilometrimäärään perustuvaksi, esim. vanhat ruosterottelot 10tkm välein ja uudemmat vaikka 30tkm. Herrojen uudet autot vaikka 60tkm välein. Tietenkin liikenneturvallisuuteen ja autokantaa uudistaviin syihin vedoten. :) Auto ajokieltoon kun taivaspalvelimeen kilahtaa kilsat täyteen. Upeaa!
Autoilijoiden kuppaaamiselle on vain taivas rajana; erillinen lisä juhannusruuhkiin. Kesälomien paluuliikenteeseen. Hiihtolomaliikenteeseen (käyttäkää junaa, köyhät). Jne.
Ja kansa maksaaaaaa.a.a.a.a......


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).