![]() |
Adressi kaavailtua liikenteen verotuksen muutosta vastaan
Moro,
Polkaisin tämmöisen hankkeen käyntiin tuossa viime viikolla. Nimiä on tullut näin alkuun lähinnä tutuilta. Ajattelin että täältä voisi saada kaivattua vetoapua aloitteeseen. Liikenteen verotus koskettaa kuitenkin aika montaa ihmistä, että luulisi mielipidettäkin löytyvän. Henkilöautoja on tällä hetkellä Suomessa rekisterissä n. 2,56milj, joten uskon että mielipiteeni jakaa vähimmilläänkin useampi satatuhatta suomalaista autoilijaa. Kun saadaan aloite hyvään lentoon ja nimiä kertyy, joukolla saadaan nakyyttä mm. mediassa. Allekirjoituksen voi tietysti tehdä myös nimettömänä. Jos ketään kiinnostaa 3:n verotetun ajoneuvon rivistä löytyy ruosteita lukuunottamatta 1kpl erittäin vakio Suikka BF allterraineilla:) Esittämäni aloite perusteluineen löytyy adressin linkistä: http://www.adressit.com/ei_kilometriverolle |
Allekirjoitettu nimettömänä...:D:D:D:D
|
Ääni meni...
Lainaus:
|
Kuin myös. Ja kerrottu kaverille....
|
Allekirjoitettu ja jaettu eteen päin.
|
Hyvä idis. Virkavalta ei ehkä omatoimisesti tajuakaan että kansalaiset vastustaa kaikkea mistä tulee lisää kuluja.
|
DONE!
|
|
kuitattu
|
Pistetty nimi myös tuonne... Joko 107/108 olin kaiketi...
|
Adressi!
Jep
t. Ismo Ämmä |
Adressi allekirjoitettu! Olin 118
|
Nimi listassa, paljonkohan tuo tarvitsisi nimiä että oikeasti vaikuttaa?
|
Allekirjoitettu
Tähän nimi laitettu alle.
Roope |
135
kuitattu!
|
Lainaus:
|
Juuri tuon takia linkitin tuon kansalaisaloitteen jos se kantais vähän pidemmäs... Tosin sinnekin täytynee olla joku 50 000 nimee ennenku liikahtaa mihkään suuntaan.. Eli heikoksi voi jäädä mutta yritetään.
|
Vähän ot, mutta onko huomattu vuodenvaihteen polttoaineiden veron nousu.Täytyis tankkailla säiliöitä.http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...=mobile&page=3
|
Eikös tällanen kilometrihinta ole ihan fiksu systeemi offimiehille ja muille harrasteautoilijoille? Jos pörräät sillä mettäpelillä vaikka 1000km vuodessa niin tekeekö se veroa kokonaista 30 euroa vai kuulinko ihan väärin 3 senttiä/km hinnan radiosta? Sama juttu kuljetuskalustossa esim jotku vanhat Dynat mistä nyt maksetaan törkyveroja 3500kg kokonaismassan mukaan vaikka ajoa ei olis mitään. Ja mitähän se mokkula sitten sanoo kun ajatkin mettässä eikä tiellä, ei kai ny mettässä ajosta voida hintaa periä kun eihän siinä valtion tie kulu:D Vakuutukset sitte vielä tohon samaan kilometrihinnotteluun niin joihan kelpaa pitää monenlaista kalustoa pihassa ajovalmiina kun maksaa vaan ajetuista kilometreistä.
Se onkin sitten ihan toinen juttu mitä ne paikannussysteemit ja mokkuloiden asennukset vanhoihin rotteloihin maksaa, siitä voikin sitten olla järki kaukana. |
Lisiihän se matka gps:ään metsässäkin. Hitaammin kuin tiellä mutta lisii.
|
Lainaus:
|
ja näille ketkä itkee ettei mun autoon mitään, tai estetään sen toiminta jne, ni ilmeisesti nyt ajatte löpöllä, ettei veroja tartte maksaa niin paljoa?
|
Lainaus:
3.3cm/km maksu oli autolle joka päästää co2:sta 160g/km eli luokkaa 1.3-1.6 corolla, voi vaan kuvitella mitä laskukaavaa sovelletaan kun laskutettava auto on vaikka HJ, HDJ, Patrol, yms. saastepommi. Jos lasken omalle autolleni vaikka 5cnt/km ja ajan sen 25000kilsaa vuodessa, on summa jo 1250euroa vuodessa, joka on 280 euroa nykyisen maksun päälle. Saattaa hieman harmittaa maasturinsa huoltoautoksi verosyistä katsastaneita, kun se vero pompsahtaa sieltä 400-500 luokasta vähän erilaiseksi. Toisekseen sen verta tätä Suomaliaa oon nähnyt että osaaan sanoa että autoilun verotus ei tule jäämään tuohon nättiin "vain 3,3cnt/km", ei ikinä. Kaikki tähän systeemiin liittyvät kulut kupataan kuluttajilta ja kun sitä rahaa pitää jakaa edelleen ympäri maapallon niin krooninen veropaine tulee jatkumaan. Tässä vaan tarjotaan siihen paljon tehokkaampi väline koska polttoaineverotuksen tie on käyty loppuun. :) |
Tässä melkovarmasti tehdään sellanen kompromissi ratkasu että autoveroa ei lasketa ,polttoaine veroa nostetaan ja otetaan lisäksi kilometri perusteeinen vero käyttöön.
|
Lisäksi systeemiä ei tietenkään voida ulottaa koskemaan Suomessa ajavia ulkomaalaisia autoja. :D
|
joop
|
Siis selittäkää nyt helvetissä kumpi vero toi on kun eikös nyt jokainen meistä maksa ajoneuvoveroa
ja sit kun sen hodarin uittaa saksasta niin siitä maksetaan autovero :confused: :confused: :confused: Enkä jaksa olla huolissani tosta verosta kun se tulee vasta 6 vuoden päästä Voi olla et kellään ei ole varaa ajella autoilla :eek: |
KÄYTTÖVOIMAVERON loppumisesta ei ole puhuttu mitään, vain auto- ja ajoneuvoverosta,,,he he. Jotenkin arvattavissa.
TT |
Mites kun on useampi harrasteajoneuvo joilla ajellaan silloin tällöin?
Pitääkö kaikkiin laittaa seurantalaite ja itsekö ne pitää maksaa?? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja kuinka "hienoa" onkaan, kun isoveli pystyy kokoajan valvomaan, missä liikut tai siis autosi liikkuu. Tai kuinka lujaa sillä on ajettu a-b pisteen väli. Ja kun tiedot perustuu gps tietoihin, niin eiköhän ne ylinopeus sakkojen laputkin ala tuleen automaattisesti ton GPS seurannan kylkiäisenä. Mahtavaa ihanaa valvontaa....jipiiii |
No sitähän vähän joo luulen, et artisti maksaa....kyllä v.tutuskäyrä vaan nousee....
Näin pätkän Ollilan haastattelua, yksi kolmesta hyödystä miksi tää on upea homma oli liikenneturvallisuuden paraneminen jos en ihan väärin muista....toi laki ehkäisee vissiin kolarit, yliajot ja rattijuoppoudetkin samaan rahaan :eek: vai onko takana että tosiaan nopeusvalvonta menee autokohtaiseksi ja sakonpelossa porukka ajelee hiljempaa.... |
http://www.verkkouutiset.fi/politiik...20mukaan-13170
noin 10€ vuosimaksu. Siitä on sitten hyvä lähteä korottamaan. |
Samanlaista systeemiä on yritetty muuallakin maailmassa, mm. jenkeissä ja Hollannissa. Hollannin versio olisi maksanut yli 3 miljardia ja vuosittaiset kustannukset 400 miljoonaa. Jenkeissä (olisiko ollut Oregon?) koko systeemi naurettiin suohon.
Käytännössä Suomessa päästään varmaan samaan tasoon kun systeemin kehittää vaikka Tieto...Loppupeleissä tuohon uuteen systeemiin menee vähintään yhtä paljon, ellei jopa kaksi kertaa enemmän rahaa kuin Kyllösen mainostama "autoverotuksen tyrehtyminen" nykyään vuositasolla on. Suomalaisen autoverotuksen perusteena on viime vuosina käytetty sellaista hienoa sanaa kuin "ympäristöohjaaminen", eli kiristetään pantaa jotta jeppe ajaa vähemmän ja valitsee vähemmänkuluttavaa kalustoa. Tämä on kantanut hedelmää ja nyt nähdään polttoaineverotulon lasku, ja sitten pitää valjastaa uusi sanaparsi autoverotuksen ohjaamiseen, ja tällä kertaa se on "lypsetään kunnes tissit ovat kirkuvan punaiset, koska me tarvitaan rahaa". :) Jos tämmöinen systeemi kohdistuu myös takseihin, saattaa jollain maaseututaksillakin olla aika kiihottava olo kun vuosittaisen 80-100tkm GPS-lasku kolahtaa postiluukkuun. Päättäjämme ovat aivan liian helposti lobattavissa kun tällainen rahastussysteemi on päässyt näin pitkälle. Joillekin taitaa riittää pelkkä herkkumunkki ja pinkka paperia. |
Laitoimpa nimeni listaan vaikka epäilenkin suomalaista demokratiaa.
Onkohan noista adresseista ollut koskaan mitään hyötyä?? |
Ja mikähän on sanktio jos ajaa ilman paikannusta? Itelläki kolme autoa ajossa sillon tällön. Kai sen paikantimen sais sitte puhelimeenki jotenkin. Ois ainaki aina mukana. Eikä tarvis joka vehkeesee omaa.
|
|
tuleekohan ollila ettimään obp pistokkeen suikasta?
|
Lainaus:
|
Vittu minä ainakin laittasin ihan ITE obp pistokkeen omaan autooni. Se nyt varmaan haittaa jos siitä lähtevät johdot mihinkään vasinaisesti mene, vaan on teipattu nättiin läjään jonnekkin kojelaudan sisuksiin? Sitten kun kysellään, miks ei paikanna, niin enhän minä voinu tietää, että johdoissa ollukkaan virtaa.
|
mites sitte jos ajaa 5km päätietä ja siitä hyppää pellolle ajamaan 100km ?
onkohan ollilalla osakkeita firmassa joka tekee noita laitteita? :D |
Lainaus:
ja toinen mistä paljon puhetta, että miten ku käy ulkomailla, ni sama juttu ja eiköhän se gepsi tarvittaessa tunnista suomen rajat, mikäli maksuja ei tartte ulkomaan ajoista maksaa |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikun olikohan 30% sitä käyttöä valvovassa firmassa :confused: Ja kun ne maksut osittain tulee hiilidioksidi päästöjen mukaan kaiketi niin mistä ne sen laskee? Vetää hatusta vai käyttää oikeasti mittarissa :confused: Jos mittarissa tai sitten valmistajan mukaan niin cadillac eldoradolla on sitten käsittääkseni halpaa ajella kun viisari ei kuulemma värähdäkkään vaikka polkaisee tuttu kertoili et siin ois 2x2 aktiivi cat;tia ja kuulemma aika passelisti toimii |
|
Allekirjoitettu
|
Niin... nykyisen 150 tilalle 1500 eur. Nam. Koska pyhään dieselveroon ei kosketa, koska polttoaineen verotukseen ei kosketa... Mitä nyt vähän korotetaan polttoaineveroa vuosittain...
Lyijylevy alkaa tulla hintoihinsa... |
|
Lainaus:
Ja lista uusille autoille....jee jee. Kuinka moni on ostanu hiljattain uuden auton? Toisaalta mua ei kyllä oikeastaan kiinnosta toi hinta yhtään niin uudelle, kuin vanhallekkaan autolle, kun mun mielestä toi vitun GPS seuranta vaan pitää kieltää ja sillä selvä!!!! Kun ei tota vitun GPS seurantaa kuitenkaa asenneta rajalla latvian/liettuan/puolan/romanien yms autoihin, joita ehkäö kuitenkin olis syytä seurailla....tosin ihan muista syistä, ku kilometrikorvauksen takia, mutta sehän ei just bisnes miehiä ja valtioo kiinnosta, kun ei siitä tule rahaa kouraan! |
Eipäs nyt innostuta liikaa, kyseessä on vasta ensimmäinen ehdotus asiasta. Ja kaikki salaliittoteoriat Shellistä, Ollilasta, Noksusta jne kannattaa lopettaa kokonaan.
Saksassa asiaa on kokeiltu ja siellä valtio ei kerää yhtään dataa auton liikkeistä. Siellä auto laskee rahasumman per kuukausi ja sen mukaan menee maksut. Eli tietoturvastakaan ei kannata olla hirmusti huolissaan. Tuo seurantasysteemi ei menisi yhden toimijan taakse, vaan jokainen autoilija voi vapaasti kilpailuttaa systeemitoimittajan. Nämä vaan pikaisina ajatuksina asiasta :D |
Lainaus:
|
allekirjoitettu.
Itsellä maksut nousis ihan PERKELEESTI koska kahdella autolla PAKKO ajaa töihin ja poiskin ja kilmetrejähän kertyy TODELLA PALJON vuosittain, joten siinäpä syy. Muutenkin kaikki maksaa jo liikaa tässä maailmassa. :mad:
|
Täytynee kyllä todeta ehkä hiukan provosoidenkin että olen ehdottomasti tuon kilometriveron puolella.
Koska kylmä faktahan on että ei se autoilu tule ainakaan halventumaan oli veroratkaisu sitten mikä tahansa. Jos esim. polttoaineen hintaa nostetaan niin samalla nousee suurinpiirtein kaikkien myytävien tuotteiden hinnat mitä kaupasta ylipäätään ostetaan, yhteenlaskettuna hintojen nousut vois tulla melko paljon kalliimaksi kuin pelkkä ajomäärän mukainen nousu. Tuo kilometrivero kun ei koskisi raskastakuljetusta ja samalla voisi vähentää monen hupiajeluitakin ihan vaan luonnonsuojelun eduksi :) Aina pitää tietysti vastustaa kaikkea muutosta sehän on selvä :D ja toisaalla haukkua kun asiat on perseestä eikä mikään muutu. |
Ei mua ainakaan kiinnosta asennella jotakin kyttäysmokkuloita neljään autooni.
Ajan tosin suurimman osan ajoista työajoa, josta saan jopa km-korvauksenkin, mutta silti. Museoautoihinkin tuo sitten tulee vaiko eikö? |
Töissä kaikissa autoissa on Ctek:n paikanninmokkulat ja niiden vehkeiden asennukseen ei mene amatööriltä tuntia kauempaa/auto. Ammattilainen asensi kolmeen autoon systeemit tunnissa ja tuossa on jo tupakkitauko mukana.
Meidän talouteen tämä uusi systeemi olisi parannus nykyiseen verrattuna, eli kaikilla kolikoilla on kaksi puolta. Harrasteautolla ajetaan tosi vähän, eli säästyisi aika paljon rahaa. Toki se on nyt osin liikennekäytöstä poistossa. Sitten emännän autolle tulee kilsoja joku 7000 vuodessa, eli lisää säästöä. Isot ajot ajetaan liisarilla ja kai sen verot maksaa jatkossakin työnantaja. Verotusarvon pitäisi itse asiassa tippua koska uusien autojen hinnat laskee. |
ollilalle
1 Liiteet
Siinä
|
|
Nimejä lappuun vaan, tää paska pitää torpata lähtöviivoille eikä se netissä kitisemällä kummene jos ei jotain tee !!
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608 Terveisin allekirjoittanut 3601 |
"Kannattaminen epäonnistui. Tämä voi johtua siitä, että et ole äänioikeutettu Suomen kansalainen tai aloitetta ei voi kannattaa." :)
|
Alkaa lähestyä se aika, kun realisoin kaiken nimissäni olevan, ja siirryn puhtaasti nettosaajien sakkiin ja lakien uloittimattomiin... PERKELE!
|
Lainaus:
|
Ei tää ole rahasta kiinni, vaan tää on loukkaus ihmisoikeuksia vastaan. Yleislakko ja jeeppi eduskunnan portaille jos tätä oikeesti ruvetaan ajamaan.
|
Lainaus:
Ruokakunnan tulot yli 60k€/vuosi ja käteenjäävä osuus nousisi toimeentulotuella... |
...
''"Jo oli aikakin! Täällä Pölhölässä onkin niin kevyttä tämä verotus.
Ensin ansiotuloista menee kunnallisvero, ansiovero, työeläkemaksu, työttömyysvakuutusmaksu ja sairausvakuutusmaksu, mahdollisesti myös kirkollisvero. Ja jos on pääomatuloja, niin niistä maksetaan pääomatulovero ja lähdevero. Yrittäjä saa maksettavakseen vielä yhteisöveron. Sitten hommataan talo, josta maksetaan kiinteistöveroa ja varainsiirtovero. Tämän jos saa perintönä niin sitten tulee perintöveroa niin että tuntuu. Sähköhän kuuluu nykyaikaiseen asumiseen, joten ei muuta kuin yhteyttä paikalliseen sähköyhtiöön. Sähköstä maksetaan sitten arvonlisävero sekä siirtomaksu johon lisätään sähkövero ja huoltovarmuusmaksu. Toivottavasti talon tontti ei ole niin iso että olisi metsääkin, siitä menisi vielä metsänhoitomaksu. Jos vielä jää rahaa yli, niin ostetaan auto. Siitä maksetaan ajoneuvovero sekä arvonlisävero. Lisäksi tulee vuosittainen käyttömaksu, ja jos polttoaineena on jokin muu kuin bensiini niin maksettavaksi tulee myös käyttövoimavero. Tällä autolla mennään tankkamaan, tankataan nyt tällä kertaa sitten vaikka sitä bensiiniä. Siitä maksetaan energiasisältövero, huoltovarmuusmaksu, hiilidioksidivero ja arvonlisävero. Nämä yhdessä yli kaksinkertaistavat polttoaineen hinnan. Taksilla voisi toki mennä, sen tietää aina että kuinka paljon se maksaa. Se maksaa juuri niin paljon kuin mikä on Valtioneuvoston vuosittain määräämä enimmäishinta. Ei enempää eikä vähempää. Kuka sitä nyt halvemmalla ajaisi, autohan potkittaisiin taksitolpalla kasaan muiden kuskien toimesta. Mennään sitten autolla kauppaan, hakemaan yksi Euroopan kalleimmista ruokakoreista. Osin tämä johtuu siitä että ruoan hinnassa on hieman veroa, noin kolminkertainen verotus EU:n keskiarvoon nähden, ja ensi vuoden alusta nousevat ainakin alkoholivero, makeisvero sekä virvoitusjuomavero joten ero ei ainakaan kapene. Osaltaan ruoan kalleus johtuu myös siitä että täällä on käytännössä kahden toimijan kartelli. Tästä pitää huolen lobbaus, joka on verovapaata. Eilen oli uutinen jossa kerrottiin Suomen autokannan olevan yhtä vanha kuin Romaniassa, enkä ihmettele yhtään. Kiitos verotuksen, autot ovat huomattavasti kalliimpia kuin muualla joitain erittäin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Jo Ruotsista saat auton kymmeniä prosentteja halvemmalla ja vieläpä rahaa takaisin valtiolta tonnikaupalla jos ostat vähäpäästöisen, vaikkapa maakaasu- tai etanoliauton. Täällä et saa alennusta, vaan saat lisäveron maksettavaksi käyttövoimaveron muodossa. Toki täällä tuollainen autokin on lähtökohtaisesti bensamallia kalliimpi, joten harva niitä viitsii edes ostaa. Sähköautoista en viitsi edes aloittaa, toisin kuin muualla maailmassa täällä ei verohelpotuksia jaella. Tämä on sitä Suomen vihreää politiikkaa, vähät ilmastosta tai edes liikennekuolemista. Voitte muuten arvata keiden maksettavaksi lopulta tulee myös tuo artikkelissa mainittu 1000 euroa / vuosi / kuorma-auto. Ei se ylihintainen maito tule sinne ylihintaiseen K-kartellikauppaan polkupyörällä. Joten kyllä, mielestäni veroja voisi vielä korottaa, ehkä jopa keksiä pari uutta veroa. Nyt ei olla vielä lähelläkään 100% veroastetta, joka selkeästi näyttää olevan tavoite. Juuri tänään näin kun joku osti edelläni kaupassa imperialistisen yhdysvaltalaisen lehtijulkaisun ja jopa naureskeli. Varmaan meni vielä hotelliin yöksi. Eli vielä on selkeästi varaa kiristää kun kerskakulutus on valloillaan. Onneksi tiesin että tämän keikarin pitää maksaa arvonlisävero niin lehdestä kuin hotelliyöstäkin, mahdollisesta hotelliaamiaisesta vieläpä yöpymistä korkeampi. Sillä Suomihan on maailman paras paikka jonne syntyminen on lottovoitto, näin opetettiin jo koulussa. Tästä mukana tulevasta arpajaisverosta ei vain mainittu mitään." |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ja tuosta kun itkette veroiste, ni jos niitä ei maksettas, ni miten luulette, että ilman niitä, tuilla elävät saisivat rahansa:)
|
Lainaus:
Paljonko siihen sun harrasteautoon on se kilometri taksa?? Ja uusien autojen hinnan lasku.....nykyiselläänhän Suomi saa ostaa osan autoista valmistajilta halvemmalla, kun meillä vero on niin perkeleen iso, joten veroa jos aletaan laskeen, niin kai ne autojen valmistajatkin sen huomaa ja nostaa taas niiden myynti hintaa? Ja muutenkaan en mitenkään usko, että tällä, taas yhdellä uudella verojen keräämisellä minulle henkilökohtaisesti jäisi yhtään enempää rahaa käytettäväksi, kuin nykyään. Valtiohan haluaa tässä maksajia, ei tässä tienaa, kuin veronalle ja "Ollilat" yms. PS. Minä en vaan yksinkertaisesti halua, että liikkumisiani(autoni siis) kyttäillään jatkuvalla GPS seurannalla! |
Lainaus:
Valtio tarvii aika kipeesti fyrkkaa, kun kohta 100 miljardin lainasta alkaa korot nousta. Eikä minun mielestä kenenkään REHELLISEN veronmaksajan tarvi olla huolissaan että autoa seurattais, oikeesti ketä kiinnostaa kun käy kaupassa ja töissä ? Tosin sillä pystyy liikennevirtoja ja ruuhkia ennustaan aika pätevästi. Huomattavasti parempi vakoilukohde ja helpompi on se henkilökohtainen älypuhelin, lisäksi erityisesti isoissa kaupungeissa ja isommilla teillä on nykyään lähes mahdotonta liikkua ettei kamerat kuvaa autoa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Elkää antako pyrökraateille uutta oikeutta virtuaali kaulapantaan. |
Lainaus:
paljonkos ne autot maksaa, niissä maissa missei autoveroa ole? |
Se kun on melko varma tulonlähde suomessa, ja sitten kun tarvii vielä enemmän rahaa niin kilometriveroo nostetaan. Ja kaikki kuitataan hyväksyttävästi sillä että autot saastuttaa ja ne on pahasta.
Ja tuollasen perusgolffin hinta tehtaalta ostettaessa on noin 1/3 osaa sen myyntihinnasta, maahantuojan/myynti "kulut" 1/3 osa ja lopuksi vero 1/3 osa. Nyt kun vero tippuisi pois niin melko todennäköisesti maahantuojat ja myyjät alkaa ahneiks ja nostaa vähän autojen hintoja mutta kyllä ne silti pitäis selvästi halvemmat olla kuin nyt. |
saattaa kulostaa hullulta, mutta mielummin maksan veroina, kun autokauppiaalle/valmistajalle.
toisaalta ei kauppiaat voi kovin ahneeksi, kun ilman veroja voi hakea muista eu maista |
Muusta maasta haettuna taitaapi vaan joutua maksaan sen veron siihen maahan mistä ostaa mutta voihan se siltikin halvempi olla.
Minusta tuo käytön mukaan verottaminen vaan on oikeudenmukaisempaa. Eihän sähköä ja vettäkään makseta kuin kulutuksen mukaan. |
samaa mieltä, ainut mikä mättää ni nuo ylläpito kulut on ihan liian isot.
ja niille ketkä jauhaa siitä, että niinhän se nytkin, että käytön mukaan maksetaan, ni se ei ota huomioon "maalla"asuvia, missä oma auto lähes pakollinen. |
[/QUOTE] Minusta tuo käytön mukaan verottaminen vaan on oikeudenmukaisempaa. Eihän sähköä ja vettäkään makseta kuin kulutuksen mukaan.[/QUOTE]
Kulutuksen mukaan pitää verottaa. Se joka kuluttaa maksaa. Autoissa niiden valmistuksesta ja kierrätyksestä johtuvat kustannukset hintoihin että ei tarvitse sitten loppukäyttäjän haudata jätettä maahan, vaan voi rinta rottingilla viedä asianmukaiseen paikkaan. Polttoaineen hinnoissa oleva vero olisi tehokas tapa verottaa sitten käyttöä. Ei tarttis mun maksaa eukon töissä käyntiä mun autolla kun sais tankata (maksaa käytöstä veroa) sen kuitenkin ite. Teinikin saisi ruinata rahat veronmaksuun multa, eikä se loisi mikään automaatti että pappabetaala käytönveron automaattisesti. Mitä juopommalla autolla mitä enemmän kilometrejä sitä enemmän veroja, käytön mukaan. |
Olishan toi polttoaineen veron korotus tehokas tapa mutta ei kauhean oikeudenmukainen siinä mielessä että kärsiin joutuu myös ne joilla ei ole autoa saatika edes korttia. Lähes kaikki hinnat tulisi nouseen jos kuljetuskustannukset nousee.
|
Lainaus:
Tuo mistä puhut eli autojen ostohinnoista Suomeen, se on osin myytti. Joskus näin on tapahtunut mutta hintaerot ovat olleet aika pieniä. Autokauppa on Suomessa sen verran vapaata liiketoimintaa ja sen myötä kilpailu on kovaa, eli kyllä ne uusien autojen hinnat laskee. Tällä muutoksella ei haluta valtion kassaan lisää rahaa, ainoastaan laskutusperuste muuttuu jonkun mielestä oikeudenmukaisemmaksi. Toiset hyötyy ja toiset ei, elämä on. Ja todettakoon nyt vielä kerran, että valtiota ei kiinnosta pätkääkään missä ja koska autoilla ajetaan, vain ja ainoastaan laskutettavat eurot. Eli yhdessä ratkaisumallissa autot itsenäisesti laskee ajokilometrien mukaan laskutussumman vaikka kuukausittain ja sillä hyvä. Eli ajotiedot ei välity yhtään minnekään ja näin ollen voi huoletta käydä naisissa lounastunnilla :D |
Lainaus:
|
[/QUOTE]Mitä juopommalla autolla mitä enemmän kilometrejä sitä enemmän veroja, käytön mukaan.[/QUOTE]
Sitähän tämä uusi systeemi juuri tekisi :D:D:D Ja lisäksi Ollilan ehdotus armahtaisi harvaan asuttua maaseutua, jossa etäisyydet ovat pitkiä ja autoilu "pakollista". |
Uskonpa kyllä että verotuloa tulisi enemmän ja siitä varmasti tulisi myös vakaampaa koska se ei olisi enään riippuvainen uusien autojen ostomäärästä niinkuin nyt. Eli tulevat lamat ei notkauta kohtuu vakaata tuloa enään ja tarvittaessa kilometrihintaa on helppo nostaa.
|
Lainaus:
Onhan tässä spekuloitu sitäkin, että vähäpäästöiset autot ja kaikenmaailman hybridit ja sähköpirssit kun yleistyy, niin halutaan eroon polttoaineiden verotuksesta ja siirrytään ajosuoritteen verotukseen. |
Lainaus:
Tiesithän senkin, että passeja varten kerättäviä sormenjälkiä ei tarvitsisi säilöä mihinkään tietokantaan, mutta niin ne vaan tässä maassa säilötään... |
Lainaus:
Ensiks muutettiin autoverot päästöjen mukaan laskettavaks ja UPS, huomattiin että tekniikka kehittyy ja kansa ostaa pienipäästöisiä autoja ja eihän valtio saakkaan riittävää verotuloa joten parin vuoden kokeilun jälkeen autoveroa jo nostettiinkin. Ja mitäs sitte UPS, tuli lama, enään ei ajeta niin paljoa eikä enään osteta niin paljoa edes niitä pienipäästöisiäkään autoja ja sitten täytyykin keksiä jotain järkevämpää. Eli palkataan kallis joukko fiksuja ja rikkaita ihmisiä joilla on pokkaa sanoa että miten tämän maan asiat oikeesti saatais kuntoon, harva politikko olis uskaltanu omalla nimellään sanoa että nyt oikeesti tarvii kyniä kansalta rahat pois tai valtio menee konkkaan. Ja kun kaikki kateelliset suomalaiset jo valmiiks vihaa rikasta porvari Ollilaa niin siinäpä on oikea kaveri kertomaan miten se täytyy tehdä että verotulot ei tyrehdy ja poliitikot turvaa oman napansa jos kansa alkaakin mellakoida rajusti ehdotelmaa vastaan :D |
Lainaus:
Sitte tietysti huono asia jos itte pöllii jonkun auton :D |
Lainaus:
Tähän asiaan liittyy paljon tietosuojaan liittyviä kysymyksiä, kuten Ollilakin on todennut. Eli jos laki loppupeleissä kieltää ajotietojen tallentamisen niin sitten niitä ei tallenneta. Ei tässä viranomaisten haluja kysellä eikä kuunnella, laki on sentään laki. Passilain uudistuksen yhteydessä 2009 on päätetty, että sormenjäljet taltioidaan. |
Lainaus:
|
Tällaisessa maassa pitäisi paremminkin auttaa liikkumista eikä verottaa sitä hengiltä..
Ei näy moni tajuavan että tästä on niiiin helppo loikata veronnostoautomaattiin kuten yleveron kohdalla kävi.. Teeveemaksun aikaanhan oli mainoksena että "jos kaikki maksaisivat maksun tarvisi olla vain parikymppiä/vuosi". Nyt kaikki maksaa ja onko se parikymppiä vuosi hä ? Kusetusta tämä koko kilsasysteemi on ja raakasti. Se pitää kaataa NYT ja HETI eikä myöhemmin, kansan mielipide esille mahdollisimman äkkiä !!!! Mutta kuten jo totesin jossain aiemmin, olemme velliperseitä ja naamakirjavalittajia :( |
Lainaus:
Ja kuten todettu, osa hyötyy ja osa ei tästä ehdotelmasta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Hyvinhän tuokin nyt sitten piti paikkansa kun tuli tuo ylevero :D Meidän perheessä ainakin nousi maksu tuon veron myötä. Eikös tämä meidän autoverokin ollut vain tilapäinen? Alkaa olemaan luotto aika lopussa näitä lupauksia kohtaan. Sinänsä ihmettelen että mistä noita naiiveja ihmisiä oikein riittää, jotka uskoo vielä valtion ideoihin. En tee rikoksia/rötöksiä, siitäkään huolimatta en hirveästi nauti siitä että joku seuraa menojani. |
kukakohan sielä seurais meidän liikkumisia. töihin tuli autoihin gepsit, monella hirveä itku, että nyt kytätään kauanko ollaan kahvilla jne. en ole vielä kuullut, että kellekkään olis tullu sanomista liian pitkistä tauoista, tai ajeluista sielä missä ei pitäis.
johdon puolesta työ helpottui, kun toimistolla näki taulutelkkarista suoraa missä autot menossa ja onko tyhjä vai täys, ei tarvitse soitella kuskeja erikseen läpi, että kuka kerkeis. ja kuskien työ helpottui, kun ei tartte täytellä vaakalappuja ja ajomääräyksiä moneen kertaan, riitti kun puhelimeen, tai ipadiin laitteli tonnimäärän ja muutaman ruksin, samalla tuli merkattua tunnit, eikä tarvinnu jälkeenpäin mietittyä missä millonki oli ja kuinka kauan. ps ei liittyny aiheseen, mutta esimerkki, ettei se uusi asia aina huono ole |
Lainaus:
|
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ookkos ajatellut et noi kilometrivero tulee noitten jo nyt olevien kulujen päälle :) |
Lainaus:
Kyllä se vaan niin on, että tilaisuus tekee virkamiehestäkin varkaan. Vaikka niitä paikannustietoja ei tallennettaisi minnekkään ja käytettäisi, niin aina on se mahdollisuus, että näin käy jossain vaiheessa. Vähän sama juttu kuin, miksi koira nuolee muniaan? No kun se pystyy. Meilläkin on töissä autoissa paikannusjärjestelmä. Kyllä siitä vaan niin helppo oli katsoa onko se työtä suorittava kaveri juuri siellä missä tapahtumaraportti kertoi. Yleensä oli, mutta ei aina;) Onhan se kyttäämistä mutta tähän on menty ja varmaan tämä gps-paikannusjuttukin on jo taputeltu/päätetty valmiiksi jossain loistolukaalin lauteilla... |
Lainaus:
|
Jos tää gepsi-systeemi menis läpi ja otettais käyttöön, ja omistaisin katsastusalan yrityksen, alkaisin välittömästi ajaa läpi hanketta jonka mukaan katsastus muutettaisiin gps:n antaman kilometrimäärään perustuvaksi, esim. vanhat ruosterottelot 10tkm välein ja uudemmat vaikka 30tkm. Herrojen uudet autot vaikka 60tkm välein. Tietenkin liikenneturvallisuuteen ja autokantaa uudistaviin syihin vedoten. :) Auto ajokieltoon kun taivaspalvelimeen kilahtaa kilsat täyteen. Upeaa!
Autoilijoiden kuppaaamiselle on vain taivas rajana; erillinen lisä juhannusruuhkiin. Kesälomien paluuliikenteeseen. Hiihtolomaliikenteeseen (käyttäkää junaa, köyhät). Jne. Ja kansa maksaaaaaa.a.a.a.a...... |
Sivu luotu: 01:01 (GMT +2). |