Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota HJ 60/61 omistajat tänne (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118488)

hojo85 14.12.2013 21:53

Toyota HJ 60/61 omistajat tänne
 
2 Liiteet
Elikkäs pitäskö meijänkin tehä oma topikki noista HJ malleista kun ei taida viel olla..
Eli tänne voi laittaa kuvia ja vähän dataa kulkineesta......

eli mulla on tollanen hj 60 v.82 5 paikkanen paku vähän laitettu maasto ominaisuuksia.
auto toimii huvi/käyttö autona
tällä hetkellä:

jälki turbotettu holset h1c+välijäähytin
sähkövirveli edessä
korinkortus
takana lisä kierteet
35" siroccot alla
tulossa 4,88 välitykset

tarkoitus olisi ruveta väkrää tähän kierrejousi alustaa ja turbon syöttö pumppu

t.haapala 15.12.2013 12:02

1 Liiteet
-89 61

SOA
30mm korinkorotus
33" pyörii alla
kuuleri keulalla
3 paikkanen huoltoauto
+kaikkee muuta pientä näprätty

vartiainen 15.12.2013 14:31

Hj61gx,12/90 käyttöönotto. 470tkm.
Toyotan kuormajouset,mek.vinssi,33" rinkulat. Muuten täysin vakio. Putki ja turbo parannetaan kun keritään. 6h henkilöauto. Ruostetta tuntuu riittävän...

http://i157.photobucket.com/albums/t...psdc8aa09c.jpg

Yölento 15.12.2013 14:37

HJ60, -81, 3+3 paku, 3" korinkorotus ja jousilla "jotain", 35" alla ja otteessa, keppivetonen kela keulassa. Valoja omiks tarpeiks. Uudelleenrakennettavana tällä hetkellä...

ssuvik 15.12.2013 14:50

Tollanen löytyy. HJ61 -87. Dopinsons +1,5", 50mm koria nostettu, ulkopuoliset kaaret ja Superwinch. Renkaina 37"x12,5" Creepyt. Pikkuhiljaa tätä parannellaan/muokataan.

http://imagizer.imageshack.us/v2/150.../c/51/dfca.jpg

0ltzi 15.12.2013 15:18

hj61 -87 620tkm huoltoauto.

omen +50mm setti

korinkorotus 60mm

33" alla.

kesäisin leiri varusteet niskassa.

http://i4.aijaa.com/t/00125/10607068.t.jpg

http://i2.aijaa.com/t/00734/12265597.t.jpg

Rälläri 15.12.2013 17:45

HJ60G -86

SOA
4.88 perävälit
35 mudterrainit
3 hengen huolttis
Lukko akselit
Turbo ct26 +12 htn pakosarja

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175653

tapsa86 15.12.2013 17:52

hj61
 
1 Liiteet
hj61 korottavat jouset .korinkorotus,pitkät riiput . 35" maxxis greepyt . ahdot nostettu /syötöä ruuvattu. huolto auto. mek.vinssi tulossa.

hj 60/61 15.12.2013 20:07

1 Liiteet
kuuskymppinen kuusykkösen teknikalla. 50mm korottava alusta ja 70 mm korinkorotus switcerin fööni pellin alla ja kaks öljypohjaa...:D:D:D 37"14.5" creepyt alla, "sänkylukoilla"... Eroottisia laitteita noi HJ:t...:D:D:D:D
Tykkään:p

lampola 15.12.2013 21:14

hj60 -86

-soa
-35 gummit
-mekaanine vinssi
-turbo cooleri
- ja kaikkea muuta mukavaa

hj61 -88 (parhaillaan rakennuksessa)

-korinkorotus
-palkkihelmat
-33 kumit

muuten aika vakio.

molempiin kyl viel listan jatkoa tulossa kun vaan kerkiäisi laittamaan

mäksä 15.12.2013 21:23

laitetaa ny muutama sit..

eli duudsoni hj

vm-84
soa
tractionit edessä ja takana
35" creepyt
takana kemppi kymppi
edessä avoin
3h paku
turbo garret 3/4
pikku cooleri
jne jne

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136069

sit toi "ninja" hj

vm-85-86
50mm dobinsonit
65mm korinkorotus
33" duellerit (kuvassa 36,5 irocit)
korpivaara versio
huolto-auto
kitka murikat
jne jne

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58101

JRpower 15.12.2013 21:33

-82 HJ60 käyttiksenä
3+3 paku
SOA
Takana 100% "kemppi",etuperä avoin
33" mutiaiset alla

jahveli 16.12.2013 08:40

HJ61 -89 huoltoauto ja käyttö/metsästysautona hoitaa virkaa, nyt vaan moottorin korjauksessa ja päivittäminen työn alla. Kulkee kaikki vermeet kerralla kyydissä.

- 100% lukko edessä, kitka takana, joskus tulee sekin 100% takasin taakse.
- Korottavat jouset ja apuvieterit.
- 33x12,5-15 MT kesällä ja talvella 31x10,5-15 piikikkäät.
- Tulossa S200 ja välijäähy moottoriremontin yhteydessä.
- Pumppua rukataan.
- Mekaanien vinssi odottaa asennusta.
- Korin korotusta vielä mietin.
- Takahelmat palkkia, muut vielä omansa.

hj611 16.12.2013 20:56

2 Liiteet
Tälläinen pökkelö täällä

hj61gx huvi/käyttöautona
vakio 12H-T
vakio lukko akselot
omen korotus alusta
60mm kori korotus
rhs helmat
33" muta cooperit
mekavinssi
sinkitty runko

Temutin 16.12.2013 21:48

Kai minäkin jos muutkin..

tollanen tuli haettua "käyttöautoksi"..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137133

nyt mennäänkin jo tälläsessä tilanteessa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144241

tulevaa toivottavasti:

-kori ja runko kuntoon
-Taakse nelilinkki
-eteen jakarit
-Välitetty jakis (on jo melkein paikoillaan)
-4.11 perä välitykset
-luoja ties mitä muuta..
-jos nyt sais ton lyhennyksen ensin tehtyä :D

0ltzi 17.12.2013 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Temutin (Viesti 1079328)
Kai minäkin jos muutkin..

tollanen tuli haettua "käyttöautoksi"..

nyt mennäänkin jo tälläsessä tilanteessa..



tulevaa toivottavasti:

-kori ja runko kuntoon
-Taakse nelilinkki
-eteen jakarit
-Välitetty jakis (on jo melkein paikoillaan)
-4.11 perä välitykset
-luoja ties mitä muuta..
-jos nyt sais ton lyhennyksen ensin tehtyä :D

komiat riiput takana :D ja ryssän mutka pakoputki :D

helmapelti 17.12.2013 19:02

HJ61
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128172

Tämä käyttöautona 35 creepyillä ja maastoon noi 38x13.

5.29 perät, 60mm korinkorotus, n60mm jousia taottu korkeammiks,eturiiput käännetty taakse, taka-akselilla ilmapalje keskellä,
skyjacker kaasuiskarit 36cm iskulla ympäri auton, maastovanteet halkaistavat lukolla ja etn.-90 13"leveät,
tractionbarit, palkkihelmat, rocksliderit, 2mm pellistä 90mm leveät levikkeet ja ovien alareunat. 3 akkua takana 24+12v
cooleri, ahdot 1,2bar ja ahdonalainen syöttö 10r auki, työkalulaatikot ja takatila tasainen puskurien korkeudella, upotettu ja nostettu mekavinssi 12mm vaijerilla.

Kaikkea pientä olen yrittänyt turailla, ensimmäisenä mätähommat kohtuu hyvin.
Kulutusosat taitaa olla kytkintä lukuunottamatta vaihdettu.
Mitä enemmän tolla pääsee ajaan, sitä enemmän siitä tykkää.
Lommoja on tullu vaikkei tarvis..

osilpi 18.12.2013 21:15

HJ60 1982 ostettu 2006. Paku 3+3 kovilla takapenkeillä. Oli 50mm korinkorotus. Moni kakku päältä kaunis, sillä edellinen omistaja oli mm hitsannut uudet helmapellit suoraan vanhojen mätien päälle. Kesti pari vuotta ja mätähommat alkoivat...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144482

Kone vaihdettu -> täysrempattu 12H-T jotakuinkin vakio. Jakolaatikko välitetty. 100% lukkoakselit paineilmalukoin + 24v kompura. Tehty SOA, jonka yhteydessä eturiipukkeet siirretty akselin taakse + jousien kiinnikkeitä upotettu runkoon niin edessä kuin takana. Runkoa muokattu takaa, jotta takaosan korinkorotuspaloista päästiin eroon (edessä edelleen korotuspalikat).
Mekaanista vinssiä nostettu ja upotettu maskin sisään.
Renkaina 33" BF Allterrain kadulla ja 33" Br Dueller metsässä.

Viimeiseen kolmeen vuoteen ei juuri ole nähnyt metsää eli kakkoskäyttis ollut lähinnä. Vetohommissa ja mökkikeikoilla käytetty. Täytyy vapaa-ajan joskus lisääntyessä palata sinne, mistä kaikki lähti...

43000 km ja 7v myöhemmin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144483

mäksä 18.12.2013 23:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja osilpi (Viesti 1080214)
HJ60 1982 ostettu 2006. Paku 3+3 kovilla takapenkeillä. Oli 50mm korinkorotus. Moni kakku päältä kaunis, sillä edellinen omistaja oli mm hitsannut uudet helmapellit suoraan vanhojen mätien päälle. Kesti pari vuotta ja mätähommat alkoivat...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144482

Kone vaihdettu -> täysrempattu 12H-T jotakuinkin vakio. Jakolaatikko välitetty. 100% lukkoakselit paineilmalukoin + 24v kompura. Tehty SOA, jonka yhteydessä eturiipukkeet siirretty akselin taakse + jousien kiinnikkeitä upotettu runkoon niin edessä kuin takana. Runkoa muokattu takaa, jotta takaosan korinkorotuspaloista päästiin eroon (edessä edelleen korotuspalikat).
Mekaanista vinssiä nostettu ja upotettu maskin sisään.
Renkaina 33" BF Allterrain kadulla ja 33" Br Dueller metsässä.

Viimeiseen kolmeen vuoteen ei juuri ole nähnyt metsää eli kakkoskäyttis ollut lähinnä. Vetohommissa ja mökkikeikoilla käytetty. Täytyy vapaa-ajan joskus lisääntyessä palata sinne, mistä kaikki lähti...

43000 km ja 7v myöhemmin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144483

komia laite varsinkin kuva jälkeen :D:D :cool::cool:
tosin tuo lasikuitu luukku hiukan verottaa pisteitä :(

-Sakke- 19.12.2013 21:04

Pari löytyy
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90310
Tommonen 6p paku käyttiksenä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48240
Kai tääkin mainitsemisen arvoinen on vaikka ei oo tässä viimeaikoina ajossa ollu, kilvissä silti yhä.

Paroni Von Yrjö 19.12.2013 22:50

Kuuskymppinen ja kuusykkönen koristaa pihaa:D renkuloina 33" ja 35".
Korinkorotusta,pidempää riippua, lisäkierrettä, dobinsonia ja sun muuta "tein itse ja säästin" kötöstystä löytyy viriteltynä:D

_kekkula_ 20.12.2013 07:35

Tällänen löytyy:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126636

Vm- 87 Hj 61

Volvon akselit
39,5/16/16 Dippadullit
Emu +50mm
9,5 ja 15000 Come Up
Välitetty jakis
Lyhennetty
24v ja 12v sähköt, 2000w invertteri
ja kaikkia muita pikku juttuja

Ja tällänen

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116688

Vm- 82 Hj 60

vapari 3h paku
33" Bf km2

kuutoskone. 20.12.2013 15:10

hj 60 vm,83
 
1 Liiteet
vaihdettu 12-ht
soa
vallialan takomon lehet suorat.
35x12r15 kumhon kl71
turbo vaihdettu garretin t04
syöttöjä ruuvailtu
orkkis mekaaninen vinssi

ruma ja ruttunen..:):)

JES 22.12.2013 11:14

HJ-61 -89 käyttöönotettu ja 370 tkm rullattu. Palvelee käyttöautona ja kalareissuilla kuormajuhtana.

OME:n alusta +2", Marks4wd jakiksen sisuskalut, Longfield 30 spline vetarit, 33" renkaat, safarisnorkkeli, ARB kattoteline, mek.vinssi ja kakssuuntainen ulosotto, tankin ja laatikoiden panssarit hardoxia, palkkihelmat, Viair kompura säiliöllä, LA, xenonit katolla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144717

Profi 24.12.2013 15:22

2 Liiteet
Meikäläisen tuleva käyttis, jota on tullu pikkuhiljaa laitettua. Kori täysin läpikäyty ja maalattu sinkkimaalilla, etuakseli myös tehty (kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, uudet jarruosat ja putket myös) Hj61, vm.89, 12h-t kone, palkkihelmat, 3" korottavat jouset, 60mm korinkorotus,mekaaninen vinssi, 37,14,5-15 creepyt kuvassa. Kone pitäs vielä tehä ylös jossain välissä, varmaan joskus ens kesänä, niin sitte olis autoa varmasti pitkäksi aikaa. Samalla vois pumpun käyttää hp dieselillä ja laittaa vähän isompi turbo kun tuo vanha on jo muutenkin aika väsyny:rolleyes:.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144919

lepa77 27.12.2013 13:38

1 Liiteet
Meidän emännän käyttöauto HJ61 vm.-88

Jare 27.12.2013 16:23

Onha mulla pari näitä HJ toitsujakin siunaantunu nurkkiin.....kovia pelejä.

Entinen muta ja nykyinen Sauna-Cruiser
(http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88299)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125212


Ja sit tää kantaa nimeään "mätä-muuli" ja tarkoitus kunnostella jonkinlaiseks "piha traktoriks"....ehkä:confused:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145102

Räbinä 01.01.2014 14:35

Tämmönen hyökkäysvaunu löytyy:D
vm-81 31000km + 440000km ajettu
sinkitty runko
70mm korin korotus
33 mutikat
ite hakatut jouset
arbin lukot ja kompura
vinssi pitkällä puskurilla:p
4kpl 48w led työvaloja ja lisapitkät katolla


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145614

kari.k 02.01.2014 14:22

tälläne -89 työmatkakulkine.
Ajettu 640km.
Korinkorotus 77mm.
kesällä 33" allterrainit, nyt tavalliset nastarenkaat.

http://i1104.photobucket.com/albums/...psc7914558.jpg

jiipeehoojii61 05.01.2014 23:37

tollane vuojelta 88
 
2 Liiteet
jahtikulkine
3+3 paku
35:set

datsun 3.3d 14.01.2014 10:22

hj-61
 
oikein iloinen ja tyytyväinen 61:sen omistaja rajamäen periferiasta...
61:nen huoltoauto 35" renkailla ja ilmeisesti jollain keyellä korotuksella!
pieniä kiusallisia vikoja löytyy ja hieman isompaakin remppaa olis tiedossa omat tiedot ja taidot pikkusen vähissä..mm.kytkimen vaihto..etupyöränlaakerissa väljää..sammuu kesken ajon(2kertaa tehny) ja sitäpä ihmettelen mistä johtuu..tasakaasulla 80-90kmh ja alkaa röpöttämään ja vaikka vaihtaa pienempää ja antaa lisää kaasua mitää ei tapahdu vaan kun painaa kytkintä auto sammuu..ja lähtee heti avaimesta käyntiin ja toimii taas moitteita..ekalla kerralla oli +5lämmintä ja nyt viimeks 12pakkasta...hymmm.tietääkö joku

Hessu888 14.01.2014 11:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja datsun 3.3d (Viesti 1091804)
tietääkö joku

Oisko noista apua: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=12125

aahoo86 19.01.2014 08:34

http://i1323.photobucket.com/albums/...ps412e8cd4.jpg

Pitkän etsinnän tuloksena tuollainen HJ lopulta kotiutu. Kaikinpuolin kunnossa, kori kaipaa pientä laittoa ja sisusta siistimistä, teknisesti kaikki toimii!

LöpöLassi 19.01.2014 09:25

Heps.. Mulla ois rojektina tollanen 88vm HJ.
Soa ym ym. pientä tehty ja vielä tekemättä

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147382..

Jonzkuu 27.02.2014 20:50

Lisätäämpä omankin 60:sen tietoja tänne. Elikkäs Hj60 vuosimallia -83 ja 6 paikkainen pakettiauto. Muuten vakio mutta renkaat tällä hetkellä 235/85-16, kuskin penkki on vaihdettu ilmeisesti a-omegasta ja jonkun tekemä etupuskuri paksummasta raudasta. Vikoja löytyy jonkin verran sähköistä, mutta kaikki tarkeimmät laitteet toimii ja tietenkin se kuuluisa ruoste vaiva, runko kuitenkin vaikuttaa aika terveeltä. Koria paikkaillaan sitä mukaa kun löytyy reikiä puuhastellessa. Joitain muutoksia on myös tulossa tulevaisuudessa. Ja hojokkahan toimittaa kesäisin työauton virkaa ja talvella umpihanki leluna. Pitää laittaa jossain välissä kuvia ku saan niitä otettua. Joitain muutoksia on myös tulossa tulevaisuudessa.

0ltzi 20.05.2014 19:38

60 omistajalle suodattimia siitä http://www.huuto.net/kohteet/toyota-...etta/313917461

0ltzi 20.05.2014 19:45

ja tästä myös 61 2xöljynsuodatin yhden motonetin hinnalla http://www.huuto.net/kohteet/oljynsu...siin/313761261

BJ-40/76 21.05.2014 23:38

Hmmm...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1134142)

Siis onko hj-60:ssä kuvan mukaisia suodattimia?
Minulla on ollut noita hj-60:iä alkaen vm. 80, ja jatkuen -88? ja en muista, että yhtään patruuna olis tullut vastaan! eikä bj/hdj sarjoissa vajaan 30v aikana...

0ltzi 22.05.2014 04:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1134439)
Siis onko hj-60:ssä kuvan mukaisia suodattimia?
Minulla on ollut noita hj-60:iä alkaen vm. 80, ja jatkuen -88? ja en muista, että yhtään patruuna olis tullut vastaan! eikä bj/hdj sarjoissa vajaan 30v aikana...

Itekki ihmettelin :D voisko olla löpö suotimia?

0ltzi 25.05.2014 09:47

Onkos kukaan tankin pantoja ostanu toyotalta?

0ltzi 26.05.2014 08:25

Tankinpannat 165€ kpl.

Ja tankin ja täyttöputken välinen kumi letku 50 jotain.

A-P 26.05.2014 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1135285)
Tankinpannat 165€ kpl.

Ja tankin ja täyttöputken välinen kumi letku 50 jotain.

Ööö, ostikko?

jesse89 27.05.2014 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1135285)
Tankinpannat 165€ kpl.

Ja tankin ja täyttöputken välinen kumi letku 50 jotain.

ehkä offtopic mutta itse tein koulussa lj70 uudet tankin pannat kun toinen vanha repes nyt on rosterista tehty luulis hieman pidempää kestävän :)

0ltzi 27.05.2014 10:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 1135418)
Ööö, ostikko?

Juu ja otin yhet viel varalle :D no en tod.

Teen itte. Pitäs jostai taikoo 3mm rosteri lattaa. Ei oo ku 5mm. En vaa tiedä mistä sais? Edes rahalla. 2,5m riittäs.

Aparaatti 17.06.2014 09:50

Löytyykö täyskevennettyyn taka-akseliin jarrukilpiä jostain? Kuuskymppisen akselista on hapantunut toinen erittäin huonokuntoiseksi..

Samaan syssyyn kyselen että mistä pohjaanlyöntikumit? Löytyykö alkuperäisiä ja mihin hintaan vai alanko suoraan rakentelemaan uusia systeemejä tarviketavaroista. Tarve olisi taakse, mutta eteen voisi samalla vaihtaa nyt kun runko vielä erillään ja joku sinne on jotkin hyvin pienet nypykät laittanut.

Keppo 18.06.2014 16:54

1 Liiteet
6 hengen lankkupenkki. Taitaa kaikki näkyvät peltiosat olla kolhittuja.

Keppo 18.06.2014 16:58

Kipin kapin lähimpään pelti liikkeeseen ja leikkaavat levystä sopivan levysen soiron. Ei mitään lattaa kannata laittaa jollet panssarivaunua varustele.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1135559)
Juu ja otin yhet viel varalle :D no en tod.

Teen itte. Pitäs jostai taikoo 3mm rosteri lattaa. Ei oo ku 5mm. En vaa tiedä mistä sais? Edes rahalla. 2,5m riittäs.


Aparaatti 19.06.2014 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti (Viesti 1140113)
Löytyykö täyskevennettyyn taka-akseliin jarrukilpiä jostain? Kuuskymppisen akselista on hapantunut toinen erittäin huonokuntoiseksi..

Samaan syssyyn kyselen että mistä pohjaanlyöntikumit? Löytyykö alkuperäisiä ja mihin hintaan vai alanko suoraan rakentelemaan uusia systeemejä tarviketavaroista. Tarve olisi taakse, mutta eteen voisi samalla vaihtaa nyt kun runko vielä erillään ja joku sinne on jotkin hyvin pienet nypykät laittanut.

Laitetaanpa paikallisen Toyotaliikkeen hinnat näkyville:

- Jarrukilpi: 144 € kpl
- Pohjaanlyöntikumi: 55 € kpl

Jarrukilpien metsästys vielä jatkuu.. Tarvikkeena tuskin on saatavilla. Rajoitinkumit tulee tehtyä varmaankin jostakin tarvikeosista.

Kumiosiin liittyen: Korin ja rungon väliset kumit täytyisi uusia kaikki. Etralta saisi metritavarana kumitankoa josta voisi vääntää nuo kumit. Onko muita vaihtoehtoja?

_kekkula_ 19.06.2014 10:27

Teme74:n susuki topikista löyty tällänen keskustelun pätkä pohjaalyöntikumeista.



http://forums.offipalsta.com/showpos...postcount=570]

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156258

ps. en oikei osaa lainata tekstiä sieltä:D

dodge3500 19.06.2014 14:55

mistä muualta kuin toyotalta sais noita etu ja taka-akselin tiivisteitä

ssuvik 19.06.2014 18:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1140614)
mistä muualta kuin toyotalta sais noita etu ja taka-akselin tiivisteitä

Niitä myy lähes jokainen offiroinaa myyvä pulju. Offroadtarvike, Cross4WD, Tamgears ym...

Mela-Antero 23.06.2014 11:32

1 Liiteet
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...mp/_img900.jpg

Tämmönen "rallimiehen syrjähyppy" tuli tehtyä, 200tuhatta ajettu herkku löyty liki naapurista ja vouhotus on päässy valloilleen. Heti oston jälkeen tuli rälläköityä puskurit ja astinlaudat yms turhakkeet pois ja Suolahesta 33" swamperit, sit alko armoton vanne metästys ja Jaren aarteista löyty sopivat aihiot jotka pilkoin ja levitin ( offipalstan fb seinälle taisin iskeekkin kuvan operaatiosta )

Ja heti kaarien avarruksen jälkeen piti ettiä jo metistä eka kurakko ja leikkimään !

Sanokaas joku järkisyitä etten muuttais tuota kierrejousille ?, eestä norra poikki ja muutenkin vähän himottas kierteet kun kynäjousia aika kivasti tuttavapiirisssä/omissa rojuissa saatavilla :)

Glutton 04.07.2014 08:36

Laitetaas nyt tännekkin kun kerran muutkin on laittanu....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157502

Specsit.
Nitrogearin 4.88 perän välitykset
Longfield cromoly vetonivelet.
Safari snorkkeli
Mekaaninen vinssi.
Arb puskuri
Soa
Paineilma järjestelmä, eli mekaaninen kompressori ja noin 24l säiliö tilavuus 8bar painee.
1000w vahvistin ja erillisarja ja muuta sellaista.
Peräkontissa on vetolaatikko työkaluille ja tavaroille.
Oldman emun alusta sarja ja ironman iskarit
Renkaat 38,5x14,5

hoojii 04.07.2014 12:54

HJ-61 / 3+3 paku ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158320

Jani E 04.07.2014 21:50

tollanen hj löytyy. ollut mulla jonku 9vuotta ja melkein jokapaikkaa roplattu jollain lailla.
soa, lukot akseleissa, mekaaninen vinssi, koria lyhennetty, ja hitsattu moneenki kertaan :D
turbo, cooleri, pumppu päivitys,
seuraavana projektina ajatellut laittaa sylinterin ohjausta keventään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158327

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158326

lepa77 07.07.2014 11:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 1143922)
tollanen hj löytyy. ollut mulla jonku 9vuotta ja melkein jokapaikkaa roplattu jollain lailla.
soa, lukot akseleissa, mekaaninen vinssi, koria lyhennetty, ja hitsattu moneenki kertaan :D
turbo, cooleri, pumppu päivitys,
seuraavana projektina ajatellut laittaa sylinterin ohjausta keventään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158327

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158326

ihan helvetin hieno.

make764 07.07.2014 21:24

2 Liiteet
Tälläinen työn alla.Etupää uusittu kokonaan ja nyt puskuria näperrellyt yms pientä ja vähän isompaa.

helmapelti 22.07.2014 22:21

Ai ai kaunista suoraa peltiä menossa offikäyttöön.. Kyllä noita löytyy raatoina romuriltakin T:omaa ei tarvi sääliä.

ukkonen7 24.07.2014 20:41

Tämmöinen TOY itellä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149335

dodge3500 01.09.2014 21:18

voisiko joku kertoa miks eturenkaat kuluu epätasaisesti( eli joka toinen nappula on matalempi) kun taas takapää kuluu tasaisesti? onko joku hajalla vai ominaisuus?

dodge3500 23.11.2014 16:38

mites 61:seen hieman lisää potkua edullisesti ja kestävästi vai onko mahdollista

Luoppis 23.11.2014 18:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1179871)
mites 61:seen hieman lisää potkua edullisesti ja kestävästi vai onko mahdollista

Etit jostai jonku joka oikeestikki osaa ruuvailla tota ahdonalasta syöttöä ja ahtopainetta tosta pumpusta sillee et siitä on oikeestikki jotai hyötyä eikä mee ihan överiks ton pikku turbon ruoskiminen. Cooleriki olis ihan kiva lisävaruste.

helmapelti 23.11.2014 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1179871)
mites 61:seen hieman lisää potkua edullisesti ja kestävästi vai onko mahdollista

Suosittelen hyväkuntoiselle moottorille turvallisesti ainoastaan: Pakoputki 3" suoralla vaimentimella ettei lyttyyn ajettu vanha ahista. Perussäädöissä oleva hyvä syöttöpumppu hyvillä suuttimilla: ahdonalaisen syötön ruuvi n. 10r auki. (n. 3mm prikkoja että suojahattu kiristyy paikoilleen), siis täysin auki.

Ahtopaineen nosto vaikka biilteman säätimellä 0,8 bar, käytöstä riippuen välijäähyllä vakioahtimella max. n 1,2 bar. Ja eron pitäisi huomata perstuntumalla. Voi kokeilla ilman välijäähyä mutta minuutteja en pitäisi kaasua pohjassa.

Itse ajelen noilla 0,8 säädöillä kun vanhusta käy sääliksi eikä remontit houkuta, vanha kytkinkin lipsuu eikä tunnu laiskalta. Jos haluat enemmän ja ahdin sökö niin holsetin hx35 pitäisi syöttää happea enemmän kuin vakiopumppu perusruuvauksella antaa soosia.

Ensin vakiotekniikka kuntoon voimansiirtoa myöten.

Bemaripojulla on ensimmäiset näkemäni kaaret jotka kaunistaa autoa, tuollaisen pätkä-hjn kun ottaisi tuotantoon niin vietäisiin käsistä. Samaa tyyliä kaipaisin täyspitkääni ja mielessä pyörii sovellukset oviensuojapalkkeihin joilla ovet vielä aukeasi.

..Marko.. 24.11.2014 06:47

http://i1004.photobucket.com/albums/af165/slurpa/HJ.jpg
Tuollainen kulkine.. nyt kyllä huoltokatkolla ja samalla taidan vetästä kaarista palat pois.

ARSKA77 24.11.2014 12:20

SOA
 
Näytti monella olevan SOA itellä ajatuksissa paljonko leima setä on laittanut koroitus mm teille operaation jälkeen.Olisiko kuvia toteutuksista.

Jani E 24.11.2014 15:41

77mm maksimi mitä soa saa korottaa, vähän saa olla ylilässähtäneet jouset...

ARSKA77 27.11.2014 14:07

Juu tuopa se huolestuttaa, kun ei ole lässähtäneitä jousia ja omien mittauksien mukaan vaikka jättäisi lehtijousista lateja pois tuo 77mm ylittyy roimasti.

Aparaatti 27.11.2014 15:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ARSKA77 (Viesti 1181023)
Juu tuopa se huolestuttaa, kun ei ole lässähtäneitä jousia ja omien mittauksien mukaan vaikka jättäisi lehtijousista lateja pois tuo 77mm ylittyy roimasti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128757

Itsellä taisi olla yhdet lehdet pois noista jousista takana. Edessä vielä vähän enemmän antautuneet ja ässälle taipuneet. Viisi tai kuusi lehteä oli edessä katsastusmittauksia tehdessä. Neljällä näytti aika hurjalta :D Yllättävän paljon yksikin lehti tuo ryhtiä pakkaan. Rekisteriotteeseen ei tullut merkintää uudesta korkeudesta muuten kuin maininta auton korotuksesta akselistoa muuttamalla 77 mm (tai jotenkin noin) :)

Kannattaa tosiaan vielä muistaa että jousilla saa korottaa tuon 77 mm. Renkaiden tuoma korotus kannattaa alkuperäiseen nähden myös huomioida, ellei alla ole ne vakiot pyörät. STRO- kirjaa tässä kohtaa kannattaa tapailla niin saa ne viimeisetkin millit hyödyksi. Rengaspaineet pieneksi ja konttiin vielä täysi safarivarustus (betonisäkkeineen :D) niin eiköhän tuon leimaus onnistu.

helmapelti 27.11.2014 16:39

Tuo soaleimaus taitaa vaatia katsurilta pientä joustavuutta ja korkeuden sijaan tärkeämpää taitaa olla toteutuksen laatu. Hyvin toimivat vakaajat ja kiinnitykset. Tiukat puslat ja riiput antaa paremman tunteen kun katsuri kurvailee pihalla.
Itellä soaa ei ole vaikka vielä mieli tekisi sellainen mulkata alle..

Mulla kori ja jousikorotusleimauksessa katsuri sanoi korkeuteen että mistä pirusta sitä alkuperäistä tietää ja kehui ylimitoitettuja muutoksia alustassa. Leima ja hyvää matkaa.
Sama juttu ilma-apujousesta, se ei sitten saisi korottaa tolkuttomasti ja sanoin että sen on vain tasonsäätöön kuormattuna ja niin onkin. Ei tarvi muutoskatsastaa.

dodge3500 28.11.2014 23:04

olen suunnitellut ilma-alustaa ja toteutus olisi seuraavanlainen et jättäis vaan norran ja apunorran paikalleen. sit ilmapussit rungon ja perän väliin onko tyhmä idea ja millaiset ilmapussit olis hyvät

BJ-40/76 29.11.2014 18:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1181585)
olen suunnitellut ilma-alustaa ja toteutus olisi seuraavanlainen et jättäis vaan norran ja apunorran paikalleen. sit ilmapussit rungon ja perän väliin onko tyhmä idea ja millaiset ilmapussit olis hyvät

Vaatii ainakin akseleille jonkin sortin kiertymisen eston, norra ja apunorra eivät jaksa/kestä.
Ja sitten pussikohtaisen säädön JOS kallistuksen vakaajaa ei vaihda reilusti tuhdimpaan.

helmapelti 30.11.2014 00:42

Taakse onnistuu helposti kuten mulla mutta edessä ei ole tilaa yhdelle.
Tractionbarit muutenkin hyvä olla mutta tieliikenteeseen ei jousien kevennys kelpaa.
Ei mieletöntä hyötyä pelkkään maastoajoon.
Mites ilmakevennetyt iskarit kun nekin kantaa max 500kg kpl?
Voipi kaatua herkästi jos joustoja haetaan ilman vakaajaa.

dodge3500 30.11.2014 20:51

tarkoitus olisi saada mukavuutta ajoon maantiellä ettei olisi kivireki

dodge3500 01.12.2014 16:10

no niin nyt kun päästiin makuun ni välijäähyä pitäis laittaa. onko d4d hiacen välijäähdytin liian pieni koko noin 40*30*7cm, sais suoraan koneen päälle ja peltiin reikä

bearhill 02.12.2014 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1182113)
tarkoitus olisi saada mukavuutta ajoon maantiellä ettei olisi kivireki

Omaan kuusykköseen tuli rakenneltua kierrejousi alusta juuri kyseisestä syystä eikä ole sen jälkeen lehtijousia ollu ikävä.

PH75 03.12.2014 15:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bearhill (Viesti 1182731)
Omaan kuusykköseen tuli rakenneltua kierrejousi alusta juuri kyseisestä syystä eikä ole sen jälkeen lehtijousia ollu ikävä.

Pistäppä toteutuksesta kuvia. https://www.youtube.com/watch?v=I-1JtgLPa1Y Ilmeisesti jotain tuollaista?

bearhill 03.12.2014 23:11

3 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1182855)
Pistäppä toteutuksesta kuvia. https://www.youtube.com/watch?v=I-1JtgLPa1Y Ilmeisesti jotain tuollaista?

yritin pistää kuvii saa nähä onnistuuko.Tukivarret on Pajerosta sekä takana Pajeron jouset nois kuvissa mut on jo vaihtuneet Dopinsonin progressivisiin ja vähän pitempiin.Edessä myös Pajeron varret ja Hodarin vakiojouset jotka on ehkä vähän liian löysät käyttöautoon.meinas panhardit unohtuu eli takaan Pajeron ja edessäGR Patrollin joka tulee viel jossainvälissä vaihtumaan Hodarin tankoon

bearhill 03.12.2014 23:28

1 Liiteet
löyty viel yks lisää takapäästä.Iskaritkin on vaihtuneet akselin etupuolelle.etupäästä ei oo kuvii mut yritän keretä jossainvälissä kuvailee.

BJ-40/76 04.12.2014 00:12

Siis onko kilvissä?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bearhill (Viesti 1183004)
yritin pistää kuvii saa nähä onnistuuko.Tukivarret on Pajerosta sekä takana Pajeron jouset nois kuvissa mut on jo vaihtuneet Dopinsonin progressivisiin ja vähän pitempiin.Edessä myös Pajeron varret ja Hodarin vakiojouset jotka on ehkä vähän liian löysät käyttöautoon.meinas panhardit unohtuu eli takaan Pajeron ja edessäGR Patrollin joka tulee viel jossainvälissä vaihtumaan Hodarin tankoon

Onko tosiaankin jossain pajerossa niin suuret (etu-) akselipainot, että riittää HJ-60/61:een? vai onko joku porsaanreikä?

bearhill 04.12.2014 00:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1183016)
Onko tosiaankin jossain pajerossa niin suuret (etu-) akselipainot, että riittää HJ-60/61:een? vai onko joku porsaanreikä?

Jos oikein muistan niin 2gen pajeron taka akseli max massat 1530kg.Ja ykköskopan ic;ssä on myöskin samat varret mut pienemmät massat.niin ja on kilvissä kun sattuu olee käyttöautona n25 tonnii vuoteen kilsoja.

mäksä 04.12.2014 00:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bearhill (Viesti 1183008)
löyty viel yks lisää takapäästä.Iskaritkin on vaihtuneet akselin etupuolelle.etupäästä ei oo kuvii mut yritän keretä jossainvälissä kuvailee.

pakko tuohon kuvaan jtn sanoa tai siis kommentoida :( :eek::eek:

mulle on joskus isot pojat sanonu että kun asennan panhard tangon niin se kuuluu olla vaakatasossa,, siis massan ollessa jousilla :confused::confused::confused::confused::confused: :confused:

onkos se totta.. ??

bearhill 04.12.2014 08:52

Oikees oot ton panhardin suhteen et vaakaa pitäis olla mut hyvin tuntuis toimivan noinkin.Taka panhad tulee viel muuttumaan kuten edessäkin kunhan vaan joskus kerkee rakennella

BJ-40/76 04.12.2014 14:32

Ei riitä ainakaan kaikkiin hj-60/61 nykyään?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bearhill (Viesti 1183020)
Jos oikein muistan niin 2gen pajeron taka akseli max massat 1530kg.Ja ykköskopan ic;ssä on myöskin samat varret mut pienemmät massat.niin ja on kilvissä kun sattuu olee käyttöautona n25 tonnii vuoteen kilsoja.

Mulla on vanhassa otteessa vm.-89 hj-61:lle akselipainot e, 1200 ja t 1610 kg.

Kannattaa tarkistaa jostain, ennen kuin alkaa tekemään....

bearhill 04.12.2014 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1183109)
Mulla on vanhassa otteessa vm.-89 hj-61:lle akselipainot e, 1200 ja t 1610 kg.

Kannattaa tarkistaa jostain, ennen kuin alkaa tekemään....

Mulla takaan paljon pienemmät painot(-87 pyöreelamppunen)katon kohta kunhan pomot häipyy.Onhan toi pyöreelamppunen kuusykkönen kokonaispainoltaankin kevyempi ku uudemmat.Pikasella googlettamisella näytti gen2 Pajeron takapainot reilusti yli 1600 olevan.

bearhill 04.12.2014 16:21

hj61 -87 taka massat 1440 ja etusta ei oo laitettu otteeseen.Ja esim,gen1 kierrejousitettu Pajero takamassat 1540 katottu ootteesta.Tyyppikilvet voi näyttää jotain muuta.

sull45 05.12.2014 19:29

hj6o
 
Semmoinen vekotin mulla http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6611&pictureid=167235 turbotetty ,orbiohjaus ,hydrauli käsijarru ,jos vielä ilmatikut sais taakse sit olis mettäkelvolllinen ,ehkä:)

dodge3500 14.12.2014 20:03

pitääkö paikkaansa et 61:sistä hajoilee kansia kun niitä piristää vai onko vaan pajero miehien kateutta tämmöset puheet

PH75 14.12.2014 23:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1185905)
pitääkö paikkaansa et 61:sistä hajoilee kansia kun niitä piristää vai onko vaan pajero miehien kateutta tämmöset puheet

Viimeisenä osana mahtaa se kansi hj:ssa hajota :D Sen verta järeää tekoa on.

Luoppis 15.12.2014 15:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1185905)
pitääkö paikkaansa et 61:sistä hajoilee kansia kun niitä piristää vai onko vaan pajero miehien kateutta tämmöset puheet

Kuka tommosia suustasa päästelee? Sillä saa kyllä hoojiista kannen paskaks ku päästää koneesta vedet pihalle ja ajaa Helsingistä Mäntyharjulle motaria pitkin.

0ltzi 15.12.2014 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1185905)
pitääkö paikkaansa et 61:sistä hajoilee kansia kun niitä piristää vai onko vaan pajero miehien kateutta tämmöset puheet

sano pajero miehelle että niillä kilsoilla millä hojosta menee kansi niin on pajerossa menny jo nii monta ettei yhen käden sormet riitä laskee.. :D

en oo kyllä kuullu että ois menny hojosta kansi? sehän on jotain 45 kiloo rautaa.

dodge3500 15.12.2014 19:49

ihmettelin kans itellä ollu 3kpl 60:siä ja 61:siä 4kpl eikä yhtään kantta oo hajonnu ja parhaat kilometrit oli 920 tkm. niin ja oli piristettyjäkin

hojo85 15.12.2014 20:49

Ei kyl itelläkään ole kansi hajonnut kertaakaan vaikka on keittänyt monet kerrat peräkkäin ja veet tullut pihalle..voi sanoo et kestää..

HJ6085 16.12.2014 18:13

Mikä kytkin?
 
Seco, Aisin, Exedy Racing vai originel? Käyttövehkeeseen metille ja trailerin vetoon. 33:set pyörät alle, pumpun ja suutinten huolto vakio turbolla. Eli millä mennään?

0ltzi 16.12.2014 18:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 (Viesti 1186390)
Seco, Aisin, Exedy Racing vai originel? Käyttövehkeeseen metille ja trailerin vetoon. 33:set pyörät alle, pumpun ja suutinten huolto vakio turbolla. Eli millä mennään?

2 vuotta sitten tilasin paikallisesta uuden setin hj61. tuli koivuselta ja paketissa oli aisin eli orginelli? MUTTA setissä onkin sitten 60 painelaakeri.

dodge3500 16.12.2014 19:48

(tamgears) kytkinpaketti Exedy Racing kaikki HJ-mallit. Väännönkesto +40% alkuperäiseenkytkimeen verrattuna. Clamb load 9710kg. Kytkinlevyn karkea Ultra Fiber-materiaalikestää lämpöä ja luistattamista kierroksilla, pito ei häviä. Sopii offroad-, viritys-,työkone- ja vaativaan veturikäyttöön tai kun rengashalkaisija on yli 32".




tommosen laitoin emmännän autoon ja 1.5 kuukauden kokemuksella
ainakin viä pitää ja on vedetty 22000kg pillariakin show mielessä ja piti

PH75 17.12.2014 16:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1186395)
2 vuotta sitten tilasin paikallisesta uuden setin hj61. tuli koivuselta ja paketissa oli aisin eli orginelli? MUTTA setissä onkin sitten 60 painelaakeri.

8/1987 painelaakeri muuttui pienemmäksi ulkomitoiltaan sekä 60 että 61 mallissa eli pyöreä-/neliölamppuisissa menee se raja.

HJ6085 19.12.2014 04:04

Eli onko konsensus se, että varman päälle Exedy ja Aisinsillakin pärjää? Vaikuttaako rengaskoon kasvattaminen 32:een miten paljon tuohon kytkimeen, vai tuleeko ongelmat vasta suuremmilla renkailla?

BJ-40/76 19.12.2014 23:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 (Viesti 1186950)
Eli onko konsensus se, että varman päälle Exedy ja Aisinsillakin pärjää? Vaikuttaako rengaskoon kasvattaminen 32:een miten paljon tuohon kytkimeen, vai tuleeko ongelmat vasta suuremmilla renkailla?

Jos kytkintä ei luistata, niin 33" ei ole mikään ongelma vakiokytkimelle, jos väännöt suurin piirtein vakiot. -> vakiorenkailla kestää pasemmin, mutta jos tarve ei ole ajaa useita satoja tuhansia km samalla kytkimellä, niin 33" ok.
Mutta jos tykkää ryömittää kierrokset 2 tonnissa, siis nopeutta säädetään kytkimellä, niin vakio koneella palaa mikä vain super- kytkin tahansa.

Toki tuo hj-61:n (olihan?) on ärsyttävä kenguru maastossa, siis pumpun omaisuudet/säädöt alunperin aivan perseestä.

Heikki L 20.12.2014 09:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1187171)

Toki tuo hj-61:n (olihan?) on ärsyttävä kenguru maastossa, siis pumpun omaisuudet/säädöt alunperin aivan perseestä.

Sä et vaan osaa :):)

ei mulla oo koskaan ollu ongelmii 61:ten kanssa kun tennari vaan on vakaa.

hoojii 20.12.2014 09:51

Toki tuo hj-61:n (olihan?) on ärsyttävä kenguru maastossa, siis pumpun omaisuudet/säädöt alunperin aivan perseestä.[/QUOTE]

Itse olen laittanut jokaiseen omiin HJ-61:een kaasuvaijerille vastajousen konehuoneeseen ja kaasupolkimesta tulee ihan normaalin oloinen eikä pompota.


Sivu luotu: 13:05 (GMT +2).