![]() |
|
Toyota HJ 60/61 omistajat tänne
2 Liiteet
Elikkäs pitäskö meijänkin tehä oma topikki noista HJ malleista kun ei taida viel olla..
Eli tänne voi laittaa kuvia ja vähän dataa kulkineesta...... eli mulla on tollanen hj 60 v.82 5 paikkanen paku vähän laitettu maasto ominaisuuksia. auto toimii huvi/käyttö autona tällä hetkellä: jälki turbotettu holset h1c+välijäähytin sähkövirveli edessä korinkortus takana lisä kierteet 35" siroccot alla tulossa 4,88 välitykset tarkoitus olisi ruveta väkrää tähän kierrejousi alustaa ja turbon syöttö pumppu |
1 Liiteet
-89 61
SOA 30mm korinkorotus 33" pyörii alla kuuleri keulalla 3 paikkanen huoltoauto +kaikkee muuta pientä näprätty |
Hj61gx,12/90 käyttöönotto. 470tkm.
Toyotan kuormajouset,mek.vinssi,33" rinkulat. Muuten täysin vakio. Putki ja turbo parannetaan kun keritään. 6h henkilöauto. Ruostetta tuntuu riittävän... http://i157.photobucket.com/albums/t...psdc8aa09c.jpg |
HJ60, -81, 3+3 paku, 3" korinkorotus ja jousilla "jotain", 35" alla ja otteessa, keppivetonen kela keulassa. Valoja omiks tarpeiks. Uudelleenrakennettavana tällä hetkellä...
|
Tollanen löytyy. HJ61 -87. Dopinsons +1,5", 50mm koria nostettu, ulkopuoliset kaaret ja Superwinch. Renkaina 37"x12,5" Creepyt. Pikkuhiljaa tätä parannellaan/muokataan.
http://imagizer.imageshack.us/v2/150.../c/51/dfca.jpg |
hj61 -87 620tkm huoltoauto.
omen +50mm setti korinkorotus 60mm 33" alla. kesäisin leiri varusteet niskassa. http://i4.aijaa.com/t/00125/10607068.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00734/12265597.t.jpg |
HJ60G -86
SOA 4.88 perävälit 35 mudterrainit 3 hengen huolttis Lukko akselit Turbo ct26 +12 htn pakosarja http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175653 |
hj61
1 Liiteet
hj61 korottavat jouset .korinkorotus,pitkät riiput . 35" maxxis greepyt . ahdot nostettu /syötöä ruuvattu. huolto auto. mek.vinssi tulossa.
|
1 Liiteet
kuuskymppinen kuusykkösen teknikalla. 50mm korottava alusta ja 70 mm korinkorotus switcerin fööni pellin alla ja kaks öljypohjaa...:D:D:D 37"14.5" creepyt alla, "sänkylukoilla"... Eroottisia laitteita noi HJ:t...:D:D:D:D
Tykkään:p |
hj60 -86
-soa -35 gummit -mekaanine vinssi -turbo cooleri - ja kaikkea muuta mukavaa hj61 -88 (parhaillaan rakennuksessa) -korinkorotus -palkkihelmat -33 kumit muuten aika vakio. molempiin kyl viel listan jatkoa tulossa kun vaan kerkiäisi laittamaan |
laitetaa ny muutama sit..
eli duudsoni hj vm-84 soa tractionit edessä ja takana 35" creepyt takana kemppi kymppi edessä avoin 3h paku turbo garret 3/4 pikku cooleri jne jne http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136069 sit toi "ninja" hj vm-85-86 50mm dobinsonit 65mm korinkorotus 33" duellerit (kuvassa 36,5 irocit) korpivaara versio huolto-auto kitka murikat jne jne http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58101 |
-82 HJ60 käyttiksenä
3+3 paku SOA Takana 100% "kemppi",etuperä avoin 33" mutiaiset alla |
HJ61 -89 huoltoauto ja käyttö/metsästysautona hoitaa virkaa, nyt vaan moottorin korjauksessa ja päivittäminen työn alla. Kulkee kaikki vermeet kerralla kyydissä.
- 100% lukko edessä, kitka takana, joskus tulee sekin 100% takasin taakse. - Korottavat jouset ja apuvieterit. - 33x12,5-15 MT kesällä ja talvella 31x10,5-15 piikikkäät. - Tulossa S200 ja välijäähy moottoriremontin yhteydessä. - Pumppua rukataan. - Mekaanien vinssi odottaa asennusta. - Korin korotusta vielä mietin. - Takahelmat palkkia, muut vielä omansa. |
2 Liiteet
Tälläinen pökkelö täällä
hj61gx huvi/käyttöautona vakio 12H-T vakio lukko akselot omen korotus alusta 60mm kori korotus rhs helmat 33" muta cooperit mekavinssi sinkitty runko |
Kai minäkin jos muutkin..
tollanen tuli haettua "käyttöautoksi".. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=137133 nyt mennäänkin jo tälläsessä tilanteessa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144241 tulevaa toivottavasti: -kori ja runko kuntoon -Taakse nelilinkki -eteen jakarit -Välitetty jakis (on jo melkein paikoillaan) -4.11 perä välitykset -luoja ties mitä muuta.. -jos nyt sais ton lyhennyksen ensin tehtyä :D |
Lainaus:
|
HJ61
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=128172
Tämä käyttöautona 35 creepyillä ja maastoon noi 38x13. 5.29 perät, 60mm korinkorotus, n60mm jousia taottu korkeammiks,eturiiput käännetty taakse, taka-akselilla ilmapalje keskellä, skyjacker kaasuiskarit 36cm iskulla ympäri auton, maastovanteet halkaistavat lukolla ja etn.-90 13"leveät, tractionbarit, palkkihelmat, rocksliderit, 2mm pellistä 90mm leveät levikkeet ja ovien alareunat. 3 akkua takana 24+12v cooleri, ahdot 1,2bar ja ahdonalainen syöttö 10r auki, työkalulaatikot ja takatila tasainen puskurien korkeudella, upotettu ja nostettu mekavinssi 12mm vaijerilla. Kaikkea pientä olen yrittänyt turailla, ensimmäisenä mätähommat kohtuu hyvin. Kulutusosat taitaa olla kytkintä lukuunottamatta vaihdettu. Mitä enemmän tolla pääsee ajaan, sitä enemmän siitä tykkää. Lommoja on tullu vaikkei tarvis.. |
HJ60 1982 ostettu 2006. Paku 3+3 kovilla takapenkeillä. Oli 50mm korinkorotus. Moni kakku päältä kaunis, sillä edellinen omistaja oli mm hitsannut uudet helmapellit suoraan vanhojen mätien päälle. Kesti pari vuotta ja mätähommat alkoivat...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144482 Kone vaihdettu -> täysrempattu 12H-T jotakuinkin vakio. Jakolaatikko välitetty. 100% lukkoakselit paineilmalukoin + 24v kompura. Tehty SOA, jonka yhteydessä eturiipukkeet siirretty akselin taakse + jousien kiinnikkeitä upotettu runkoon niin edessä kuin takana. Runkoa muokattu takaa, jotta takaosan korinkorotuspaloista päästiin eroon (edessä edelleen korotuspalikat). Mekaanista vinssiä nostettu ja upotettu maskin sisään. Renkaina 33" BF Allterrain kadulla ja 33" Br Dueller metsässä. Viimeiseen kolmeen vuoteen ei juuri ole nähnyt metsää eli kakkoskäyttis ollut lähinnä. Vetohommissa ja mökkikeikoilla käytetty. Täytyy vapaa-ajan joskus lisääntyessä palata sinne, mistä kaikki lähti... 43000 km ja 7v myöhemmin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144483 |
Lainaus:
tosin tuo lasikuitu luukku hiukan verottaa pisteitä :( |
Pari löytyy
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90310
Tommonen 6p paku käyttiksenä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48240 Kai tääkin mainitsemisen arvoinen on vaikka ei oo tässä viimeaikoina ajossa ollu, kilvissä silti yhä. |
Kuuskymppinen ja kuusykkönen koristaa pihaa:D renkuloina 33" ja 35".
Korinkorotusta,pidempää riippua, lisäkierrettä, dobinsonia ja sun muuta "tein itse ja säästin" kötöstystä löytyy viriteltynä:D |
Tällänen löytyy:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126636 Vm- 87 Hj 61 Volvon akselit 39,5/16/16 Dippadullit Emu +50mm 9,5 ja 15000 Come Up Välitetty jakis Lyhennetty 24v ja 12v sähköt, 2000w invertteri ja kaikkia muita pikku juttuja Ja tällänen http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116688 Vm- 82 Hj 60 vapari 3h paku 33" Bf km2 |
hj 60 vm,83
1 Liiteet
vaihdettu 12-ht
soa vallialan takomon lehet suorat. 35x12r15 kumhon kl71 turbo vaihdettu garretin t04 syöttöjä ruuvailtu orkkis mekaaninen vinssi ruma ja ruttunen..:):) |
HJ-61 -89 käyttöönotettu ja 370 tkm rullattu. Palvelee käyttöautona ja kalareissuilla kuormajuhtana.
OME:n alusta +2", Marks4wd jakiksen sisuskalut, Longfield 30 spline vetarit, 33" renkaat, safarisnorkkeli, ARB kattoteline, mek.vinssi ja kakssuuntainen ulosotto, tankin ja laatikoiden panssarit hardoxia, palkkihelmat, Viair kompura säiliöllä, LA, xenonit katolla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144717 |
2 Liiteet
Meikäläisen tuleva käyttis, jota on tullu pikkuhiljaa laitettua. Kori täysin läpikäyty ja maalattu sinkkimaalilla, etuakseli myös tehty (kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, uudet jarruosat ja putket myös) Hj61, vm.89, 12h-t kone, palkkihelmat, 3" korottavat jouset, 60mm korinkorotus,mekaaninen vinssi, 37,14,5-15 creepyt kuvassa. Kone pitäs vielä tehä ylös jossain välissä, varmaan joskus ens kesänä, niin sitte olis autoa varmasti pitkäksi aikaa. Samalla vois pumpun käyttää hp dieselillä ja laittaa vähän isompi turbo kun tuo vanha on jo muutenkin aika väsyny:rolleyes:.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144919 |
1 Liiteet
Meidän emännän käyttöauto HJ61 vm.-88
|
Onha mulla pari näitä HJ toitsujakin siunaantunu nurkkiin.....kovia pelejä.
Entinen muta ja nykyinen Sauna-Cruiser (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88299) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125212 Ja sit tää kantaa nimeään "mätä-muuli" ja tarkoitus kunnostella jonkinlaiseks "piha traktoriks"....ehkä:confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145102 |
Tämmönen hyökkäysvaunu löytyy:D
vm-81 31000km + 440000km ajettu sinkitty runko 70mm korin korotus 33 mutikat ite hakatut jouset arbin lukot ja kompura vinssi pitkällä puskurilla:p 4kpl 48w led työvaloja ja lisapitkät katolla http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145614 |
tälläne -89 työmatkakulkine.
Ajettu 640km. Korinkorotus 77mm. kesällä 33" allterrainit, nyt tavalliset nastarenkaat. http://i1104.photobucket.com/albums/...psc7914558.jpg |
tollane vuojelta 88
2 Liiteet
jahtikulkine
3+3 paku 35:set |
hj-61
oikein iloinen ja tyytyväinen 61:sen omistaja rajamäen periferiasta...
61:nen huoltoauto 35" renkailla ja ilmeisesti jollain keyellä korotuksella! pieniä kiusallisia vikoja löytyy ja hieman isompaakin remppaa olis tiedossa omat tiedot ja taidot pikkusen vähissä..mm.kytkimen vaihto..etupyöränlaakerissa väljää..sammuu kesken ajon(2kertaa tehny) ja sitäpä ihmettelen mistä johtuu..tasakaasulla 80-90kmh ja alkaa röpöttämään ja vaikka vaihtaa pienempää ja antaa lisää kaasua mitää ei tapahdu vaan kun painaa kytkintä auto sammuu..ja lähtee heti avaimesta käyntiin ja toimii taas moitteita..ekalla kerralla oli +5lämmintä ja nyt viimeks 12pakkasta...hymmm.tietääkö joku |
Lainaus:
|
http://i1323.photobucket.com/albums/...ps412e8cd4.jpg
Pitkän etsinnän tuloksena tuollainen HJ lopulta kotiutu. Kaikinpuolin kunnossa, kori kaipaa pientä laittoa ja sisusta siistimistä, teknisesti kaikki toimii! |
Heps.. Mulla ois rojektina tollanen 88vm HJ.
Soa ym ym. pientä tehty ja vielä tekemättä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147382.. |
Lisätäämpä omankin 60:sen tietoja tänne. Elikkäs Hj60 vuosimallia -83 ja 6 paikkainen pakettiauto. Muuten vakio mutta renkaat tällä hetkellä 235/85-16, kuskin penkki on vaihdettu ilmeisesti a-omegasta ja jonkun tekemä etupuskuri paksummasta raudasta. Vikoja löytyy jonkin verran sähköistä, mutta kaikki tarkeimmät laitteet toimii ja tietenkin se kuuluisa ruoste vaiva, runko kuitenkin vaikuttaa aika terveeltä. Koria paikkaillaan sitä mukaa kun löytyy reikiä puuhastellessa. Joitain muutoksia on myös tulossa tulevaisuudessa. Ja hojokkahan toimittaa kesäisin työauton virkaa ja talvella umpihanki leluna. Pitää laittaa jossain välissä kuvia ku saan niitä otettua. Joitain muutoksia on myös tulossa tulevaisuudessa.
|
60 omistajalle suodattimia siitä http://www.huuto.net/kohteet/toyota-...etta/313917461
|
ja tästä myös 61 2xöljynsuodatin yhden motonetin hinnalla http://www.huuto.net/kohteet/oljynsu...siin/313761261
|
Hmmm...
Lainaus:
Minulla on ollut noita hj-60:iä alkaen vm. 80, ja jatkuen -88? ja en muista, että yhtään patruuna olis tullut vastaan! eikä bj/hdj sarjoissa vajaan 30v aikana... |
Lainaus:
|
Onkos kukaan tankin pantoja ostanu toyotalta?
|
Tankinpannat 165€ kpl.
Ja tankin ja täyttöputken välinen kumi letku 50 jotain. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Teen itte. Pitäs jostai taikoo 3mm rosteri lattaa. Ei oo ku 5mm. En vaa tiedä mistä sais? Edes rahalla. 2,5m riittäs. |
Löytyykö täyskevennettyyn taka-akseliin jarrukilpiä jostain? Kuuskymppisen akselista on hapantunut toinen erittäin huonokuntoiseksi..
Samaan syssyyn kyselen että mistä pohjaanlyöntikumit? Löytyykö alkuperäisiä ja mihin hintaan vai alanko suoraan rakentelemaan uusia systeemejä tarviketavaroista. Tarve olisi taakse, mutta eteen voisi samalla vaihtaa nyt kun runko vielä erillään ja joku sinne on jotkin hyvin pienet nypykät laittanut. |
1 Liiteet
6 hengen lankkupenkki. Taitaa kaikki näkyvät peltiosat olla kolhittuja.
|
Kipin kapin lähimpään pelti liikkeeseen ja leikkaavat levystä sopivan levysen soiron. Ei mitään lattaa kannata laittaa jollet panssarivaunua varustele.
Lainaus:
|
Lainaus:
- Jarrukilpi: 144 € kpl - Pohjaanlyöntikumi: 55 € kpl Jarrukilpien metsästys vielä jatkuu.. Tarvikkeena tuskin on saatavilla. Rajoitinkumit tulee tehtyä varmaankin jostakin tarvikeosista. Kumiosiin liittyen: Korin ja rungon väliset kumit täytyisi uusia kaikki. Etralta saisi metritavarana kumitankoa josta voisi vääntää nuo kumit. Onko muita vaihtoehtoja? |
Teme74:n susuki topikista löyty tällänen keskustelun pätkä pohjaalyöntikumeista.
http://forums.offipalsta.com/showpos...postcount=570] http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=156258 ps. en oikei osaa lainata tekstiä sieltä:D |
mistä muualta kuin toyotalta sais noita etu ja taka-akselin tiivisteitä
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/R...mp/_img900.jpg
Tämmönen "rallimiehen syrjähyppy" tuli tehtyä, 200tuhatta ajettu herkku löyty liki naapurista ja vouhotus on päässy valloilleen. Heti oston jälkeen tuli rälläköityä puskurit ja astinlaudat yms turhakkeet pois ja Suolahesta 33" swamperit, sit alko armoton vanne metästys ja Jaren aarteista löyty sopivat aihiot jotka pilkoin ja levitin ( offipalstan fb seinälle taisin iskeekkin kuvan operaatiosta ) Ja heti kaarien avarruksen jälkeen piti ettiä jo metistä eka kurakko ja leikkimään ! Sanokaas joku järkisyitä etten muuttais tuota kierrejousille ?, eestä norra poikki ja muutenkin vähän himottas kierteet kun kynäjousia aika kivasti tuttavapiirisssä/omissa rojuissa saatavilla :) |
Laitetaas nyt tännekkin kun kerran muutkin on laittanu....
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=157502 Specsit. Nitrogearin 4.88 perän välitykset Longfield cromoly vetonivelet. Safari snorkkeli Mekaaninen vinssi. Arb puskuri Soa Paineilma järjestelmä, eli mekaaninen kompressori ja noin 24l säiliö tilavuus 8bar painee. 1000w vahvistin ja erillisarja ja muuta sellaista. Peräkontissa on vetolaatikko työkaluille ja tavaroille. Oldman emun alusta sarja ja ironman iskarit Renkaat 38,5x14,5 |
HJ-61 / 3+3 paku ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158320 |
tollanen hj löytyy. ollut mulla jonku 9vuotta ja melkein jokapaikkaa roplattu jollain lailla.
soa, lukot akseleissa, mekaaninen vinssi, koria lyhennetty, ja hitsattu moneenki kertaan :D turbo, cooleri, pumppu päivitys, seuraavana projektina ajatellut laittaa sylinterin ohjausta keventään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158327 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158326 |
Lainaus:
|
2 Liiteet
Tälläinen työn alla.Etupää uusittu kokonaan ja nyt puskuria näperrellyt yms pientä ja vähän isompaa.
|
Ai ai kaunista suoraa peltiä menossa offikäyttöön.. Kyllä noita löytyy raatoina romuriltakin T:omaa ei tarvi sääliä.
|
Tämmöinen TOY itellä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=149335 |
voisiko joku kertoa miks eturenkaat kuluu epätasaisesti( eli joka toinen nappula on matalempi) kun taas takapää kuluu tasaisesti? onko joku hajalla vai ominaisuus?
|
mites 61:seen hieman lisää potkua edullisesti ja kestävästi vai onko mahdollista
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ahtopaineen nosto vaikka biilteman säätimellä 0,8 bar, käytöstä riippuen välijäähyllä vakioahtimella max. n 1,2 bar. Ja eron pitäisi huomata perstuntumalla. Voi kokeilla ilman välijäähyä mutta minuutteja en pitäisi kaasua pohjassa. Itse ajelen noilla 0,8 säädöillä kun vanhusta käy sääliksi eikä remontit houkuta, vanha kytkinkin lipsuu eikä tunnu laiskalta. Jos haluat enemmän ja ahdin sökö niin holsetin hx35 pitäisi syöttää happea enemmän kuin vakiopumppu perusruuvauksella antaa soosia. Ensin vakiotekniikka kuntoon voimansiirtoa myöten. Bemaripojulla on ensimmäiset näkemäni kaaret jotka kaunistaa autoa, tuollaisen pätkä-hjn kun ottaisi tuotantoon niin vietäisiin käsistä. Samaa tyyliä kaipaisin täyspitkääni ja mielessä pyörii sovellukset oviensuojapalkkeihin joilla ovet vielä aukeasi. |
http://i1004.photobucket.com/albums/af165/slurpa/HJ.jpg
Tuollainen kulkine.. nyt kyllä huoltokatkolla ja samalla taidan vetästä kaarista palat pois. |
SOA
Näytti monella olevan SOA itellä ajatuksissa paljonko leima setä on laittanut koroitus mm teille operaation jälkeen.Olisiko kuvia toteutuksista.
|
77mm maksimi mitä soa saa korottaa, vähän saa olla ylilässähtäneet jouset...
|
Juu tuopa se huolestuttaa, kun ei ole lässähtäneitä jousia ja omien mittauksien mukaan vaikka jättäisi lehtijousista lateja pois tuo 77mm ylittyy roimasti.
|
Lainaus:
Itsellä taisi olla yhdet lehdet pois noista jousista takana. Edessä vielä vähän enemmän antautuneet ja ässälle taipuneet. Viisi tai kuusi lehteä oli edessä katsastusmittauksia tehdessä. Neljällä näytti aika hurjalta :D Yllättävän paljon yksikin lehti tuo ryhtiä pakkaan. Rekisteriotteeseen ei tullut merkintää uudesta korkeudesta muuten kuin maininta auton korotuksesta akselistoa muuttamalla 77 mm (tai jotenkin noin) :) Kannattaa tosiaan vielä muistaa että jousilla saa korottaa tuon 77 mm. Renkaiden tuoma korotus kannattaa alkuperäiseen nähden myös huomioida, ellei alla ole ne vakiot pyörät. STRO- kirjaa tässä kohtaa kannattaa tapailla niin saa ne viimeisetkin millit hyödyksi. Rengaspaineet pieneksi ja konttiin vielä täysi safarivarustus (betonisäkkeineen :D) niin eiköhän tuon leimaus onnistu. |
Tuo soaleimaus taitaa vaatia katsurilta pientä joustavuutta ja korkeuden sijaan tärkeämpää taitaa olla toteutuksen laatu. Hyvin toimivat vakaajat ja kiinnitykset. Tiukat puslat ja riiput antaa paremman tunteen kun katsuri kurvailee pihalla.
Itellä soaa ei ole vaikka vielä mieli tekisi sellainen mulkata alle.. Mulla kori ja jousikorotusleimauksessa katsuri sanoi korkeuteen että mistä pirusta sitä alkuperäistä tietää ja kehui ylimitoitettuja muutoksia alustassa. Leima ja hyvää matkaa. Sama juttu ilma-apujousesta, se ei sitten saisi korottaa tolkuttomasti ja sanoin että sen on vain tasonsäätöön kuormattuna ja niin onkin. Ei tarvi muutoskatsastaa. |
olen suunnitellut ilma-alustaa ja toteutus olisi seuraavanlainen et jättäis vaan norran ja apunorran paikalleen. sit ilmapussit rungon ja perän väliin onko tyhmä idea ja millaiset ilmapussit olis hyvät
|
Lainaus:
Ja sitten pussikohtaisen säädön JOS kallistuksen vakaajaa ei vaihda reilusti tuhdimpaan. |
Taakse onnistuu helposti kuten mulla mutta edessä ei ole tilaa yhdelle.
Tractionbarit muutenkin hyvä olla mutta tieliikenteeseen ei jousien kevennys kelpaa. Ei mieletöntä hyötyä pelkkään maastoajoon. Mites ilmakevennetyt iskarit kun nekin kantaa max 500kg kpl? Voipi kaatua herkästi jos joustoja haetaan ilman vakaajaa. |
tarkoitus olisi saada mukavuutta ajoon maantiellä ettei olisi kivireki
|
no niin nyt kun päästiin makuun ni välijäähyä pitäis laittaa. onko d4d hiacen välijäähdytin liian pieni koko noin 40*30*7cm, sais suoraan koneen päälle ja peltiin reikä
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Lainaus:
|
1 Liiteet
löyty viel yks lisää takapäästä.Iskaritkin on vaihtuneet akselin etupuolelle.etupäästä ei oo kuvii mut yritän keretä jossainvälissä kuvailee.
|
Siis onko kilvissä?
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mulle on joskus isot pojat sanonu että kun asennan panhard tangon niin se kuuluu olla vaakatasossa,, siis massan ollessa jousilla :confused::confused::confused::confused::confused: :confused: onkos se totta.. ?? |
Oikees oot ton panhardin suhteen et vaakaa pitäis olla mut hyvin tuntuis toimivan noinkin.Taka panhad tulee viel muuttumaan kuten edessäkin kunhan vaan joskus kerkee rakennella
|
Ei riitä ainakaan kaikkiin hj-60/61 nykyään?
Lainaus:
Kannattaa tarkistaa jostain, ennen kuin alkaa tekemään.... |
Lainaus:
|
hj61 -87 taka massat 1440 ja etusta ei oo laitettu otteeseen.Ja esim,gen1 kierrejousitettu Pajero takamassat 1540 katottu ootteesta.Tyyppikilvet voi näyttää jotain muuta.
|
hj6o
|
pitääkö paikkaansa et 61:sistä hajoilee kansia kun niitä piristää vai onko vaan pajero miehien kateutta tämmöset puheet
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
en oo kyllä kuullu että ois menny hojosta kansi? sehän on jotain 45 kiloo rautaa. |
ihmettelin kans itellä ollu 3kpl 60:siä ja 61:siä 4kpl eikä yhtään kantta oo hajonnu ja parhaat kilometrit oli 920 tkm. niin ja oli piristettyjäkin
|
Ei kyl itelläkään ole kansi hajonnut kertaakaan vaikka on keittänyt monet kerrat peräkkäin ja veet tullut pihalle..voi sanoo et kestää..
|
Mikä kytkin?
Seco, Aisin, Exedy Racing vai originel? Käyttövehkeeseen metille ja trailerin vetoon. 33:set pyörät alle, pumpun ja suutinten huolto vakio turbolla. Eli millä mennään?
|
Lainaus:
|
(tamgears) kytkinpaketti Exedy Racing kaikki HJ-mallit. Väännönkesto +40% alkuperäiseenkytkimeen verrattuna. Clamb load 9710kg. Kytkinlevyn karkea Ultra Fiber-materiaalikestää lämpöä ja luistattamista kierroksilla, pito ei häviä. Sopii offroad-, viritys-,työkone- ja vaativaan veturikäyttöön tai kun rengashalkaisija on yli 32".
tommosen laitoin emmännän autoon ja 1.5 kuukauden kokemuksella ainakin viä pitää ja on vedetty 22000kg pillariakin show mielessä ja piti |
Lainaus:
|
Eli onko konsensus se, että varman päälle Exedy ja Aisinsillakin pärjää? Vaikuttaako rengaskoon kasvattaminen 32:een miten paljon tuohon kytkimeen, vai tuleeko ongelmat vasta suuremmilla renkailla?
|
Lainaus:
Mutta jos tykkää ryömittää kierrokset 2 tonnissa, siis nopeutta säädetään kytkimellä, niin vakio koneella palaa mikä vain super- kytkin tahansa. Toki tuo hj-61:n (olihan?) on ärsyttävä kenguru maastossa, siis pumpun omaisuudet/säädöt alunperin aivan perseestä. |
Lainaus:
ei mulla oo koskaan ollu ongelmii 61:ten kanssa kun tennari vaan on vakaa. |
Toki tuo hj-61:n (olihan?) on ärsyttävä kenguru maastossa, siis pumpun omaisuudet/säädöt alunperin aivan perseestä.[/QUOTE]
Itse olen laittanut jokaiseen omiin HJ-61:een kaasuvaijerille vastajousen konehuoneeseen ja kaasupolkimesta tulee ihan normaalin oloinen eikä pompota. |
Sivu luotu: 13:05 (GMT +2). |
|