Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Linkit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=151)
-   -   Jeep Not good. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118055)

SUPI4x4 02.12.2013 14:32

Jeep Not good.
 
http://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM

fanito 02.12.2013 15:47

taas se nähdään. volkkari on paras maasto auto. voi ristus.

sos 02.12.2013 16:28

oli sentään appari varautunu, ku oli kypärä päässä

AlluK 02.12.2013 16:36

Varmaan oli kommunistien juonia tuokin vilmi :D

KoniJeep 02.12.2013 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm (Viesti 1073387)


Tuo näytti paljon turvallisemmalta kuin jos olis minun Jeepeillä sama testi tehty :D

Ovatko Fiatin miehet aatellu ettei Jeepillä tarvii mitään väistää? :confused:

Nikuzai 02.12.2013 19:26

Yleensä jos ehdit hirven väistää on siinä aikaa hidastaakkin tarpeeksi

Ainakin mitä ite hirviä/poroja ollut niin jos on ehtinyt väistää niin on myöskin ehtinyt jarruttaa



Jeep miehet mites onko jeepissä maantie asentoa alustassa ja mitä ohjekirja sanoo alusta asentojen käytöstä ja mitä maahan tuojan säännökset alustan käyttäytymiselle on?
Eli onko maahantuoja poistanut alustan "hätäjäykistämisen" käytöstä :confused:

Luulisin, että jenkit olisi lakijuttujen ja miljoona korvausten unelmamaassa kiinnittänyt huomiota hirvi väistöihin niitä kun kanadassa taitaa riittää, vai onko asiaa lähestytty kolari turvallisuudella, et jos hirvee kolahtaa niin siivotaan housut ja kaadetaan hirveä ojaan auton päältä :eek:

Samsonite 02.12.2013 19:41

Huuhaa-Innanen toteais: kapallinen lämmintä vetelää paskaa...:D

lavanelikko 02.12.2013 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1073504)
Yleensä jos ehdit hirven väistää on siinä aikaa hidastaakkin tarpeeksi

Ainakin mitä ite hirviä/poroja ollut niin jos on ehtinyt väistää niin on myöskin ehtinyt jarruttaa



Jeep miehet mites onko jeepissä maantie asentoa alustassa ja mitä ohjekirja sanoo alusta asentojen käytöstä ja mitä maahan tuojan säännökset alustan käyttäytymiselle on?
Eli onko maahantuoja poistanut alustan "hätäjäykistämisen" käytöstä :confused:

Luulisin, että jenkit olisi lakijuttujen ja miljoona korvausten unelmamaassa kiinnittänyt huomiota hirvi väistöihin niitä kun kanadassa taitaa riittää, vai onko asiaa lähestytty kolari turvallisuudella, et jos hirvee kolahtaa niin siivotaan housut ja kaadetaan hirveä ojaan auton päältä :eek:

Ei ainakaan vm -90 XJ:ssä ole mitään alustan säätöjä... Mistähän vuodesta eteenpäin noita pitäis ruveta löytyyn...

Jeeper 02.12.2013 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1073512)
Ei ainakaan vm -90 XJ:ssä ole mitään alustan säätöjä... Mistähän vuodesta eteenpäin noita pitäis ruveta löytyyn...

Eikä vuoden 1944 :D

ImacInnes 02.12.2013 21:09

Jeep Grand Cherokee -12
 
FJDC:n kesätreffeillä meillä oli ajossa uusi Grand ja siinä oli ainakin sport asento joka madalsi ja jäykisti alustaa, vaan ei tietoa tekisikö tietokone saman jos tulee äkänen väistöliike??

t. Ismo Ämmä

Tumi 02.12.2013 21:14

Koko testin täytyy olla huuhaata kun nopein auto tuossa testissä kautta aikojen on vuoden -99 sitikka. Ja niin selvällä erolla seuraavaan. :D
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

sisua45 02.12.2013 21:38

Jeeppiin tarttis laittaa eteen bedlockit, niin kestäis driftailla. :D

piippu 03.12.2013 01:43

Nooo....sehän on ihan miten haluaa asian nähdä ;)

Otetaan nyt vaikka juutuupista joku toijota ja todetaan että ei mene hiluksillakaan yhtään sen vahvemmin-> http://m.youtube.com/watch?v=LCzPEBclQ9k

Pete 03.12.2013 08:07

http://www.youtube.com/watch?v=LcM9hkWrImU

sisua45 03.12.2013 08:37

Niin menee kuin silitysrauta, yhtään ei kallistele: :D

http://www.youtube.com/watch?v=tVWd6aAyqVo

Timo_L 03.12.2013 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1073691)
Niin menee kuin silitysrauta, yhtään ei kallistele: :D

http://www.youtube.com/watch?v=tVWd6aAyqVo

Tuossahan on se köyhänmiehen sutimesnesto- ja ajanvakautus: niin vähän tehoa ettei ole pelkoa sutimisesta, tai että saisi tarpeeksi kelattua vauhtia kaatamiseen :D

Porvoon Hilma 03.12.2013 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1073691)
Niin menee kuin silitysrauta, yhtään ei kallistele: :D

http://www.youtube.com/watch?v=tVWd6aAyqVo

Vakaata on meno ja lisäksi ovissa sekä nokalla erikoisvalmisteinen hirvipehmike. Ehkä...ööh.. :confused:

Juippa 03.12.2013 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1073504)
Yleensä jos ehdit hirven väistää on siinä aikaa hidastaakkin tarpeeksi

Ainakin mitä ite hirviä/poroja ollut niin jos on ehtinyt väistää niin on myöskin ehtinyt jarruttaa.

Bullshit!

Kyllä on niin monta kertaa hypänny hirvi tai peura eteen ja mennyt täysii tien yli että siinä on jälkeenpäin vasta tajunnu että mitä tapahtui. Puhumattakaan että olisi edes jalkaa jarrulle ehtinyt siirtää.

Prätkälläkin olen käynyt alle metrin päästä peurasta, kaveria se osui sivukatteeseen. Ei onneksi ollut vauhtia kun about 20kmh, joten selvisi naarmuilla. Pieni karvatupsu jäi prätkään muistoksi. :D

Arvaamattomia on noi elukat, välillä pyrkii pelästyessään takasin mistä tulivat vaikka olisivatkin jo tien toisella puolella. Välillä vaan täysii muualle, tai kaikki erisuuntiin...

lavanelikko 03.12.2013 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juippa (Viesti 1073844)
Kyllä on niin monta kertaa hypänny hirvi tai peura eteen ja mennyt täysii tien yli että siinä on jälkeenpäin vasta tajunnu että mitä tapahtui. Puhumattakaan että olisi edes jalkaa jarrulle ehtinyt siirtää.

Samoja kokemuksia... n. 40:n vauhdissa kerkiää nostaa jalan jo pois kaasulta ennen kun elikko on jo kateissa...

Timo_L 03.12.2013 18:37

Juu, ei yleensä ehdi kuin korkeintaan väistää hätäisesti.

Yhden henkilöauton etupuskurin olen telonut pientareen kuoppaan peuraa väistäessä, se oli 60km/h alueella.

ssuvik 03.12.2013 19:37

Yhden auto lunastukseen-hirvikolarin kokemuksella, ei siinä ehdi edes pieru tulla jos hirvi päättää eteen hypätä.

Nikuzai 03.12.2013 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juippa (Viesti 1073844)
Bullshit!

Kyllä on niin monta kertaa hypänny hirvi tai peura eteen ja mennyt täysii tien yli että siinä on jälkeenpäin vasta tajunnu että mitä tapahtui. Puhumattakaan että olisi edes jalkaa jarrulle ehtinyt siirtää.
.


Niin ehditkö väistää niin, että olit kaataa maasturisi?
Jos se hirvi olisi ollut metrin kauempana olisitko ehtinyt väistää, muttet jarruttaa vai olisiko ensin tullut jarrutus ja samalla väistöliike?

Sitä lähinnä tarkoitin, et jos testin mukaisen väistön ehtii tehdä kaistalle paluun kanssa niin kyllä sitä ehtii jarruttaakkin

Vai kuinka monella offarilla refleksit tekee kaistalle paluu käännön itsekseen vai onko selkärangassa "pelko" kippaamisesta eikä paluutusta tule tehtyä auton mitan päässä?



Ja kaikissa hirvieläin kohtaamisissa, missä olen ehtinyt väistää olen myös ehtinyt vauhtia pudottaa
Sallasta etelään ajellessa poro juoksi tielle taka oikealta, ehdin nähdä vilauksen, että joku tuli ja samassa kolahti jo scaniassa rappunen kuskin puolella, ei siinäkään olisi ehtinyt väistää ja kaistalle paluusta kaataa autoa tielle :rolleyes:

Pari vuotta aiemmin tuli poroja vauhdilla tielle refleksit ei edes aikonut väistää vaan 2632 mersusta löytyi kyllä jarrut ennen kuin ehdin itse ajatella mitään


Muistelisin, että jossain oli porukka kokeillut ammattikuskilla äkkitilanteesta väistöä eli hirvi/elukka lingottiin eteen satunnaisessa kohdassa niin ne autot jotka tossa virallisessa testissä kaatui tai jotain muuta oli ei käynyt mitään todellisessa tilanteessa koska kuljettaja ei ehtinyt reagoida "ajoissa" kaistalle paluuseen vaan auton kulku oli jo vakautunut sen verran, että videon kaltaista renkaan tyhjäävää heittoa ei syntynyt




Mutta tärkeimpänä asiana on muistaa se että kaikki on erilaisia ja reaktiot erilaiset
jotkut väistää, jotkut pyrkii jarruttamaan väistämättä ja loput tekee joko yhdistelmiä tai se kaikkein huonoin vaihtoehto, ei mitään :eek:

helmapelti 03.12.2013 21:05

Noi väistötestit on ihan hyviä teoreettisia ajoneuvon hallinta kokeita.
Vaikka kukaan ei koskaan onnistuisi tiellä väistämään mitään niin on parempi että suunnittelussa ajo-ominaisuudet tehdään paremmiksi kuin ihmisen ajokyky.
jos noita ei testattaisi niin pian paras maasturi olisi jonkun testin offroadtestin voittaja.
Se todennäköisesti häviäisi väistökokeen kun ominaisuudet ovat ristiriidassa.

Joku perheenäiti ei saa mitään auton offiominaisuuksista mutta voi säästää ihmishenkiä auton maantiehallittavuudella. Moniko edes uskaltaa ajaa autoollaan tuollaiseen väistökokeeseen?
Minä en..

sisua45 08.12.2013 00:43

Toyota no problemo?

http://www.youtube.com/watch?v=KAP4qR0bfKs
http://www.youtube.com/watch?v=97qQND1XMT4

-Jarkko- 08.12.2013 01:09

Tuo testi ja nuo videot opettaa hiton tehokkaasti että miten saadaan auto nopeasti vastaantulijan kaistalle...ja EHKÄ takaisin jos ei kolahtanut nokkakolari.:confused:
Hiukset nousi pystyyn kun kuulin että sitä opetetaan vieläkin autokouluissa, ehtiikö amatööri ajattelemaan että tuleeko sieltä ketään vastaan?

Ihan vaan noin löyhästi aiheeseen liittyen :cool:

Nikuzai 08.12.2013 08:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1075670)
Tuo testi ja nuo videot opettaa hiton tehokkaasti että miten saadaan auto nopeasti vastaantulijan kaistalle...ja EHKÄ takaisin jos ei kolahtanut nokkakolari.:confused:
Hiukset nousi pystyyn kun kuulin että sitä opetetaan vieläkin autokouluissa, ehtiikö amatööri ajattelemaan että tuleeko sieltä ketään vastaan?

Ihan vaan noin löyhästi aiheeseen liittyen :cool:


Ihmeen vähän niitä hirvikolari väistöstä keulat vastakkain tapauksia kuitenkin sattuu, vai onko se ettei yleensä kukaan ehdi reagoida, että ehtisi väistää vaan joko kolahtaa tai sit tilanne tulee niin "hitaasti" et ehditään jarruttaa ja sit katella minne väistää ja siihen mennessä se hirvikin taitaa olla jo mettässä.

sisua45 15.12.2013 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumi (Viesti 1073562)
Koko testin täytyy olla huuhaata kun nopein auto tuossa testissä kautta aikojen on vuoden -99 sitikka. Ja niin selvällä erolla seuraavaan. :D
http://www.teknikensvarld.se/algtest-lista/

Kyseinen auto, Citroën Xantia Activa V6 kykenee 1 g sivuttaiskiihtyvyyksiin. Ilman lisävarusteista Activa alustaa se olisi tavallinen ranskalainen apinakiikku... :)

KoniJeep 05.01.2014 00:40

Tehneet korjauksia alustaan: https://publisher.qbrick.com/Embed.aspx?mid=9D0B926A

vmt 05.01.2014 00:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1078951)
Kyseinen auto, Citroën Xantia Activa V6 kykenee 1 g sivuttaiskiihtyvyyksiin. Ilman lisävarusteista Activa alustaa se olisi tavallinen ranskalainen apinakiikku... :)

Ja uskoo ken tahtoo, että tiukkojen mutkien tekemisessä on kymmenen vuotta uudempaa Porsche GT3 RS:ää parempi. :D:D:D

sisua45 05.01.2014 01:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1087570)
Ja uskoo ken tahtoo, että tiukkojen mutkien tekemisessä on kymmenen vuotta uudempaa Porsche GT3 RS:ää parempi. :D:D:D

Tuo patonki ei vaan kallistele yhtään, kun jousitus pitää maavaran joka tilanteessa vakiona. Jos auto istuu suorassa, niin sillä pääsee melko kovaa mutkaan. Porschessa on kierrejouset, ne eivät tilannetta korjaa.

Suomessakin joku päästi radalla kovaa tuommoisella V6 aktiva xantialla. Urheiluauto miehiä harmitti oikein urakalla, kun vanha sitikka roikkuu taustapelissä. En vaan muista missä siitä oli juttua?

Sitikan jousitus tietoa on myyty monelle kalliille merkille, mutta jostain syystä se ei myyntiesitteissä lue. :D

En minäkään ranskalaisista tykkää, mielummin ostan ne kioskilta... :)

Timo_L 05.01.2014 01:55

Montaa maasturimiestä harmittaisi, miten hydraulipallero- citikka huiskii 80km/h kunnon hidastustöyssyn yli ilman ongelmaa. Nimimerkillä kaverin kyydissä koettua 80- luvun citikalla. On se jousitus oikeasti hieno, vielä kun siihen lisätään aktiivinen vaimennus :)

Arska-tehtaalta 05.01.2014 10:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1087580)
Tuo patonki ei vaan kallistele yhtään, kun jousitus pitää maavaran joka tilanteessa vakiona. Jos auto istuu suorassa, niin sillä pääsee melko kovaa mutkaan. Porschessa on kierrejouset, ne eivät tilannetta korjaa.

Suomessakin joku päästi radalla kovaa tuommoisella V6 aktiva xantialla. Urheiluauto miehiä harmitti oikein urakalla, kun vanha sitikka roikkuu taustapelissä. En vaan muista missä siitä oli juttua?

Sitikan jousitus tietoa on myyty monelle kalliille merkille, mutta jostain syystä se ei myyntiesitteissä lue. :D

En minäkään ranskalaisista tykkää, mielummin ostan ne kioskilta... :)

Tossa tuubipätkä http://www.youtube.com/watch?v=1FzoeuCVb3w ei tosin ihan stokki malli

ssuvik 05.01.2014 11:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 1087654)
Tossa tuubipätkä http://www.youtube.com/watch?v=1FzoeuCVb3w ei tosin ihan stokki malli

Tuskinpa tollanen citikka uuden Porschen perässä pysyisi edes ensimmäistä kiihdytystä.

KoniJeep 05.01.2014 12:46

http://www.youtube.com/watch?v=mZrGpz2KiPs

sisua45 05.01.2014 12:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 1087670)
Tuskinpa tollanen citikka uuden Porschen perässä pysyisi edes ensimmäistä kiihdytystä.

Ei se kiihdytyksessä pärjääkään, kun on vain 200 hv, mutta mutkissa pärjää.

ssuvik 05.01.2014 13:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1087727)
Ei se kiihdytyksessä pärjääkään, kun on vain 200 hv, mutta mutkissa pärjää.

No ei todellakaan pysyisi uuden Porsche 911:n perässä mutkissakaan. Sitäkö mieltä sinä olet? Toki siinä tapauksessa ehkä pysyisi, jos possua ajaisi joku Päivi Räsänen, ja citikkaa Räkä tai joku muu vastaava.

piippu 05.01.2014 14:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1087580)
Tuo patonki ei vaan kallistele yhtään, kun jousitus pitää maavaran joka tilanteessa vakiona. Jos auto istuu suorassa, niin sillä pääsee melko kovaa mutkaan. Porschessa on kierrejouset, ne eivät tilannetta korjaa.
:)

Ilmeisesti nyt puhutaan sitikasta ratakuntoon varustettuna slickseillä yms. !? Aktiivijousitus on hieno laji :) Mutta en minäkään usko pätkääkään että se patonki alistaisi kaasupalloilla jotain, mitä tahansa URHEILUAUTOA täysin vakiokunnossa niillä 185/65-15 renkailla...niillä vaan ei päästä 1G:n sivuttaiskiihtyvyyteen! Piste.

Muistan joskus 90'luvun alussa lukeneeni että C4 koppainen zr1 corvette oli ensimmäinen katuauto joka pääsi tuohon yli 1G:n sivuttaiskiihtyvyyteen ja tästäkin oli kiittäminen juuri zr1:seen tulleen reiluun renkaiden leventämisen (koko kori levitetty) joka sitten mahdollisti tuon käännöksen (toki muutos tuli myöhemmin kaikkiin korveihin) ja nykyään tuohon päästään jo monellakin katukiiturilla, mutta sitikalla ei....ainakaan en usko ennen kuin ominsilmin täysin vakiokuntoisella patongilla tuon näen tehtävän! ;)

sisua45 05.01.2014 16:08

Eihän se sitikka päässyt 300 metrin ympyrässä kuin 0.94 g, joku oli pyöristänyt sen tasan yhteen. Renkaat vakiot 205/55R15.

http://www.autozine.org/technical_sc...on3.htm#Activa

84 mallinen corvette pääsee 0.90 g, 16" pyörillä. Pienillä renkkauksilla sekin menee yli 1 g. Siinä vaan on valurautainen keulapaino (moottori) haittana.

Mutta jos noista tarttis valita, niin ottaisin kyllä sen corveten. :D Kaverilla on 86 vette työn alla, jos kesällä pääsisi kyytiin, ja ihan jopa ite kokeilemaan. :)

-MaTTi- 16.09.2014 20:44

Fiat-Jeep
 
Onks tää hyvä? Tai paras? :D
http://is12.snstatic.fi/img/658/1288737141898.jpg
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288737131140.html

Pertsi 16.09.2014 20:59

Yhtä hyvä kuin Toyota-Fiat-paketinkuljetuslaite :D:D

RIPAX 16.09.2014 22:25

Kenelle?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1087580)
Tuo patonki ei vaan kallistele yhtään, kun jousitus pitää maavaran joka tilanteessa vakiona. Jos auto istuu suorassa, niin sillä pääsee melko kovaa mutkaan. Porschessa on kierrejouset, ne eivät tilannetta korjaa.

Suomessakin joku päästi radalla kovaa tuommoisella V6 aktiva xantialla. Urheiluauto miehiä harmitti oikein urakalla, kun vanha sitikka roikkuu taustapelissä. En vaan muista missä siitä oli juttua?

Sitikan jousitus tietoa on myyty monelle kalliille merkille, mutta jostain syystä se ei myyntiesitteissä lue. :D

En minäkään ranskalaisista tykkää, mielummin ostan ne kioskilta... :)

Varmaan muistat mitä B-ryhmän citikalle kävi 80 luvulla? Ja minkä automerkin jousituksessa on käytetty citikan tekniikkaa? Ja ainakaan 90-luvun lopun rallicrossi xantian alustassa ei ollu ainottakaan palikkaa vakioautosta,ihan kierrejousilla mentiin niinku vieläkin ralliautoissa. Ja jos se alustan toimivuus olis pelkästään kallistelun ehkäisy ni kallistuksen vakaajathan olis ratakiskoa. Ja noi kaasuneste jousitushässäkäthän tuli joskus 60-70 luvun taitteessa johki Britti autoihin niinku Austin allegroihin tms. ja sinne se villitys jäikin,citikalla vaan tykätään erikoisuuksista ja miellyttävä alustahan se on mutta ei sillä urheilullisuuden kanssa paljon tekemistä oo. Ei mulla ole mitään merkkiä vastaan mutta jotenkin ei noi hienoudet aukene. ps. citikalla ajan päivittäin.

RIPAX 16.09.2014 22:28

By the way..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1087580)
Tuo patonki ei vaan kallistele yhtään, kun jousitus pitää maavaran joka tilanteessa vakiona. Jos auto istuu suorassa, niin sillä pääsee melko kovaa mutkaan. Porschessa on kierrejouset, ne eivät tilannetta korjaa.

Suomessakin joku päästi radalla kovaa tuommoisella V6 aktiva xantialla. Urheiluauto miehiä harmitti oikein urakalla, kun vanha sitikka roikkuu taustapelissä. En vaan muista missä siitä oli juttua?

Sitikan jousitus tietoa on myyty monelle kalliille merkille, mutta jostain syystä se ei myyntiesitteissä lue. :D

En minäkään ranskalaisista tykkää, mielummin ostan ne kioskilta... :)

Posrche Caynennessa on aktiivi alusta joka vakioi maavaraa,Citikalta opittu?:D

ZeiZei 16.09.2014 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1161362)
Ja minkä automerkin jousituksessa on käytetty citikan tekniikkaa? .

Rolls Royce

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1161366)
Posrche Caynennessa on aktiivi alusta joka vakioi maavaraa,Citikalta opittu?:D

Austinilta? Hydragas? :)

Tuolta hiukan faktoja jos jaksaa lueskella:

http://www.carbibles.com/suspension_bible_pg3.html


Sivu luotu: 01:13 (GMT +2).