![]() |
My Little Pony, 4x4 Cross Racing Mustang
On noita keskeneräisiä projekteja niin paljon ettei tiedä mistä alottaisi, joten pakko hankki uusi!
Sisko ei antanyt pienenä leikkiä poneilla joten nyt hankin oman:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142414 Mitähän tästäkin mahtaa tulla:eek: |
Onko tässä vanhan kansan 5.0, vai uudempi pannu? Kuukaus sitten käytiin kaverin kanssa koeajolla yhden tutun GT avo mussella. Tais olla mallia 1993, ja 5.0. Hyvin kiskoi menemään, kolmos vaihde vaan ujelsi kuin ralliautossa. Oli siis manuaali.
Musseen broncon retku akselit alle, molempiin päihin, niin valmis rojekti? :D |
Alunperin tossa on vissiin ollut 4.0 ekomoottori, mutta nyt konehuone on kovastikin tyhjä. Tollasen ajattelin sinne laittaa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142508 Lincoln 4.6 Intech 32v 305hp. Heti kun sai härvelin volvon selästä alas, piti hiukan testailla mittasuhteita ja haaveilla omasta baja tyylisestä crossilaitteesta:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142509 Tossa testissä 33" kumet, tähän varmaan tulis 36-38" väliltä lopulliset? Pikkasen pitää muokkailla pyöränkaaria:) Alustaksi haaveissa moterni erillistuenta joka nurkkaan päällekkäisillä diy kolmiotukivarsilla. Taakse Lincolnista Ford 8.8 irs perämurikka, vetarit ja navat jarruineen, eteen ajatuksissa Suburbanin navat jarruineen ja vetareineen koplattuna D35reverse ifs murikkaan. Täytyy hiukan hypistellä ja mittaskella vielä kalikoita ja väännellä vetareita että liikerataa löytyy tarpeeksi, joustot pitäis mahdollisemman isoiksi saada, ehkä 40-50cm?? Mahan alle pitäis saada paljon tilaa, eli alatukivarret tulisi melko jyrkkään kulmaan alaspäin, samaan tapaan kun esim. Hummerissa. Tarkotus olisi että olis hyvin etenevä, mahdollisimman matalalla painopisteellä ja pystyis ajamaan ihan oikeasti kovaa epätasaisella alustalla:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142510 Tuskin tommosta 300ZX:ää mutkissa jätetään, mutta jos sisäkurvin puoleiset pyörät pysyis hiukan paremmin maassa kun tolla möhkömuulilla. Ja jos se vielä olis edes 1000kg kevyempi kun toi Bronco:rolleyes: |
No jestas. :eek:
|
Vaikka onkin Voorti ni silti meinaa GM harrastajalla ruveta jöpöttämään sen verran reipas laite tulossa:D
|
joo tulee +1 tältäkin chevymieheltä :) takapotkuna kuitenkin vai nelikkona?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Mitään käytäntöön liittyvää ei ole saatu aikaiseksi, inspiraatiota ja visioita olis vaikka muille jakaa, mutta kun ei oo sitä aikaa:( Mahtaiskohan tossa kestää Aerostar/Explorer kaliiperin olka-akselit ja pallonivelet edessä?? Hiukan arveluttaa, mutta semmoisia olis tossa käden ulottuvilla jo. Subbe/K2500 napoja ensin ajattelin isojen pallonivelien ja laakerien ja levyjen takia. Hyviä ehdotuksia alustan kilkkeiksi saa esittää, saiskohan jostain valmiin erillistuetun etukelkan? |
Mopar harrastaja nostaa peukkua.
|
Lainaus:
|
Haaveilu jatkuu:) Piti oikein makoilla märällä nurtsilla ja kurkkia kummones se tähän suunniteltu etuperän murikka oikein oli:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142804 Dana 35 reverse Aerostar voortin keulasta. Vetoakselit on jännästi sisäpäästä perinteisellä ristikolla ja ulkopuolelta cv jointilla, aika hentosilta näyttävät... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142802 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142805 Samaten hepposilta näyttää noi olka-akselit ja pallonivelet, ei varmaan noita uskalla laittaa isojen renkaiden kanssa tähän käyttöön! Noi 2500 sarjalaisen letuukan olka-akselit hevosen pään kokoisilla vetarin nivelillä on jonkun verran uskottavamman näköiset: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142800 Tuota D35 murikkaa pitää vielä pohtia, se olis mukavan pieni ja kevyt. Alkuperäiset 27 rihlaset vetarit ei vissiin kestä oikein mitään, mutta siihen saa D44 aleksin 30 rihlaiset vetarit sovitettua, jolloin kestävyys pitäis olla samaa luokkaa kun 4nelosella googlen mukaan. Mutta riittääkö sekään tähän käyttöön, toisaalta näitä varmaan riittää purkuautoista suomessakin aika helposti tarpeen vaatiessa. Teen tuonne tekniikka osastolle oman kyselyn D35R murikasta, rohkeasti mukaan pohtimaan asiaa! |
Väriksi tulee joku tälläinen? :)
http://derpicdn.net/media/W1siZiIsIj...d_mustang.jpeg http://i.imgur.com/eOumc.jpg |
Lainaus:
|
HOU! HOU!! HOU!!! Merry Christmas, it came early:):):)
Olo oli kun muinoin pikku Markuksella kun posket punaisina repelin kärsimättömästi paketteja auki kuusen juurella, kun pääsin tätä pakettia avaamaan. Pikkasen piti joulupukkia jeesata hankinnassa, joten aattelin että saa jo avata, kun en malttanut millään odotella aattoon:o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144649 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144650 Juu-u, Eaton M112 se siinä:) En tiedä tuleeko lainkaan tähän härveliin, mutta mieli tekis...;) Pikkuhiljaa keräillään tavaraa nurkkiin ja toivottavasti vuodenvaihteen jälkeen pääsis jo aloittelemaan projektia. Meinasin tehdä tohon koppaan uuden "rungon" lattiaan, eli ensin vanhat lattiapellit ym kotelot pois ja esim 120x60x3 rhs palkit edestä taakse. Niihin on sitten helppo kiinnittää tukevasti akseleita, puskureita, konetta ja lootaa ja kaaria jne. Vai onko parempia ideoita miten koppa kuuluisi tehdä? |
Tätä tullaan seuraamaan hemmetinmoisella mielenkiinnolla!
|
Lainaus:
Onkos siinä ne tehtaan kohdistus tapin paikat korissa ja tekniikassa? Niistähän vois säveltää korikumien kiinnitys pisteet |
Lainaus:
|
Mites jos tekee sellaisen pohjan kuin ite rakennetuissa campereissa on ja korin yläosa sitten helmakoteloihin palkkihelma tyylillä kiinni eli koko lattia kaikkineen ovien alalaidan tasolta pois ja uus tilalle
Kiinnityksen vois varmaan toteuttaa A ja B tolppien alapäistä hitsaamalla koska sisällehhän tulee turvakaaret jotka tulee runkoon kiinni Eli putkirunko jonka päälle mussen yläosa nostetaan kardaani tunneli pulteilla uuteen rakennettuun runkoon kiinni jalkotiloistahan ei liiemmin taida alaspäin tarvita luukuista päästä Saakohan kukaan lie tosta mun aivotusten juoksusta mitään älyä :D |
Lainaus:
|
Melkein lähti rojekti jo alkuun:) No ei sentään, tärkeimmät varaosat kuitenkin jo irroitettu varastotelineestä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145136 On se iso möllikkä! Ei se noin isolta paikallaan näyttänyt... Kuollut karhunpoikanen tossa mittasuhteena, padalla leveyttä 75cm! Jossain jenkki artikkelissa olikin, että jos isolohko mahtuu väljästi, niin DOHC mahtuu jotenkuten:o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145137 Tehtaallakin huomattu että on hiukan ahdas, ja sitten tehty hyvin virtaava pakosarja hantin puolelle: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145138 Samasta laitteesta lähti myös 8.8" irs perämurikka: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145139 Taitaa suunnitelmat sen verran muuttua, että samanlainen murikka tulee molempiin päihin. Ifs etuperät on yleensä niin leveitä, ettei vetareihin jää paljoa pituutta = huono liikerata joustoissa. Tällä murikalla saa vetareihin n. 60cm pituutta joten liikerataa tukivarsiin saa aika hyvin. Koska kuvat on kivoja, niin tässä toisesta suunnasta:p http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145140 Vielä pitäis loput johtosarjoista ja boxit ym tilpehöörit ottaa talteen raadosta. Vielä on arvoituksena tuleeko oma boxi muokattuna käyttöön vai joku esim. Megasquirt? Mega vois olla parempi, ainakin jos se M112 tohon koneen päälle joutuu:) |
Perkules, mites mä en oo tämmöstä topikkia huomannu ,vannoutunut Mustang ,4x4, Ford, Mopar,Chevy ukko :D ..
Täytyy sanoa että hieno meiniki ja kansa tahtoo lisää.. rock`n roll ! |
Mut eihän tossa ole tila ongelmana renkaita vaan alemmas jotta kannet mahtuu :D
ja pakosarjat saa tuuletusta kun rengaskotelosta näkyy, eikä kovin moni joudu rajoittelemaan joustoja ettei pakosarjoihin ota :eek: |
Lainaus:
Lainaus:
|
[QUOTE=ford59;1083975]Sex, Ford and Rock'N Roll, what else you need;)
Kuin aikoinaan Ford Freak pippaloissa "we are homo`s` http://www.overdrive.fi/forum/viewto...04929&start=60 |
[QUOTE=MakeO;1084000]
Lainaus:
|
Toivat äsken paketteja tohon pihalle, mistä ne tiesivät että on mun synttärit tänään:eek:
Mut niissä olikin kamalia rasvasia raudan kappaleita: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145666 Pyörännapoja mallia HMMWV:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145665 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145664 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145663 N. 12cm näyttäis napa tippuvan vetarista: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145662 Hiukan piti heti mallailla:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145661 Murikkaa voi varmaan tostakin vielä nostaa ylöspäin 5-10cm. Vetarit tarttis jostain löytää, että pääsis kunnolla suunnittelemaan, alkaa vaan tämän härvelin osalta olemaan viikkorahat hetkeksi aikaa tuhlattu. Oliskohan jossain mittapiirroksia H1:sen vas etu vetarista, niitä tähän kai tulee 4kpl. Sen pituus on 24, 5" mutta hieman tarkempia mittoja ja liukuvaroja tarvittaisiin. Oivoi:( pitäis aloittaa hallin nurkan siivoominen että mahtuis poni sisälle ja pääsis lopultakin aloittelemaan. Ja se Jaren Swamp Jumperin nurkan siivous ei ole mitään tohon urakkaan verrattuna:eek: |
Lainaus:
Kuvia, en usko muuten:D:D:D:D Ai hummeri portaalit....mielenkiintoista. Mistäs tommosia sai osteltua? |
Tollanen siivousurakkahan on positiivinen asia vaan... on siis onnistunut hankkimaan paljon tavaraa ja siivotessa voi esim. löytyä useita moottoripyöriä...! :D:D
|
Puolisen vuotta takaperin kun netistä noita boxeja etsin niin oisko halvimmat mitä löysin ollu 600$/pala. Jos oikein muistan niin tais olla ainakin kahta laatua. Olikohan hammaspyörien leveydessä eroa ja/tai välityksessä.
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145667 Ovesta kun kävelee sisälle niin jos tonnepäin edes vilkasee, niin ketutus on jo valmis:( Tommonen goddamn pöytäkin pitänyt väliaikais sijoittaa tohon keräämään kaikkea psk:aa. Torpassa on remppa menossa, eli noita lautojakin löytyy joka paikasta:eek: |
Lainaus:
|
Voitit:D
Ja ei taida tosiaan tuolta paljon aarteita löytyä. Toi on kyl kotoisen näköistä:D kaikkea tarpeellista, mut pirun sekaisin kun ei ole "kiireessä" löytyny muutakaan paikkaa:rolleyes: Jaa.....pitäs kai itekki lähtee taas jatkaa siivoamista. |
Lainaus:
Noita on juu kahta mallia, näitä vanhempia 27 rihlaisia suorilla hampailla 10300 ja 10800 lbs painoisista ja uudempia 31 rihlaisia hiljaisemmilla vinohampailla 12000lbs painoisista hummeista. Nämä vanhemmatkin "pikku"navat saa muutettua niille isommille vetareille, ja aikapaljon HC Hummer offaajat niitä upgreidaa niille. Tosin täytyy muistaa, että navoissa on 2:1 välitys, joten vetarit pääsee tasan puolet helpommalla kun suoravälitteiset. |
Paljonko tuommoinen napaklunssi painaa kappale?
|
mitenkä muuten on paino pisteen laita jos laittaa eatonin ja portaalit ?? koko ajan nousee mutta väliäkö tuolla :D
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kuinkas tuo muun voimansiirron toteutus kun tässähän normaalisti rupeis pyörät pyöriin väärään suuntaan noilla porttaalipokseilla vai?
|
Lainaus:
Lainaus:
Tolla järjestelyllä on helppo käyttää Lincolnin 4r70w laatikkoakin välikardaanilla, joka tosin manuaalikoneistolla muuttuu 3 pykäläiseksi, mutta eiköhän se riitä tähän käyttöön:) Ymmärsiköhän tosta kukaan mitään? kaikkia aivoituksia on välillä niin vaikea muuttaa ymmärrettäväksi tekstiksi? |
PYYDÄMME YLEISÖ VIHJEITÄ:
Isoja raidetangon päitä hakusessa! Hummeriin ei rt-päitä saa tarvikkeena ja uudet maksaa kohtalaisesti, joten hakusessa noihin kartioihin sopivat traktorin, pakun, kuorkin jne nivelet. Kääntövarsi on 27mm paksu ja reikä on isommalta puolelta 20,5mm ja pienemmältä 16.6mm. Oliskohan jollain kirja jossa olis mittoja tai sattuiskohan jollain olla mauseri ja sopiva nivel jo käsissä? Joku viisas voisi laskea mikä kulma tai suhde kartiossa on kun kapenee 3,9mm 27mm matkalla. MOOG problem maker kirjan kahlasin läpi ja amerikan nivelistä lähelle menivät vain 91-03 chevy c3500 jäykkä etu akselisen 2wd:n nivelet ja Ford ja Dodge isojen kuorkkien jotkut nivelet. Eli näitäkään ei ihan joka naapurilla ole sovitettavaksi antaa. |
Ite menisin napa kainalossa käymään Farmilaitteessa. :)
|
Jos sopivia ei löydy niin laita uniballit kun ei vissiin tuu kilpiin. Tarvii kyl varmaan täyttää ja porata uudet reiät. Sitte kyl voi jo kalvaa uudet kartiot jos haluu käyttää raidepäitä.
|
Lainaus:
Löytyi muuten tuollainen näppärä mittataulukko luettelokin, mutta en tiedä myykö kukaan tota merkkiä suomessa: http://www.frap-oem.com/detail.aspx?...emmina&lang=en |
Äiti mul on kylmä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147120 Ei tainnu mamu-musti tietää mihin joutuu kun pääsee suomeen! Viikko sitten ripustin takavalot ja puskurin nahkan roikkumaan, ettei ole niin luurankomainen näky. No joo, sitten asiaan. Kauan toi urakka vei, mutta nyt olis konilla puhdas pilttuu missä saa rauhassa odottaa teurastusta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147121 Vielä täytyy hiukan tavaroita kantaa muihin varastoihin, mutta eiköhän tossa mahdu jo aloittelemaan. Alkuun varmaa lasit ja muut herkät osat veke ja varastoihin ja sitten lattiapellit ja keulasta apurungot jne ylimääräisyydet pois. Runkopalkeiksi tilasin 120x60x3 putkipalkkia pari pötköä, josta pitäis viikonloppuna alkaa runkoa veistelemään. |
Onkos tossa alla muuten lajitelma varapyöriä?
|
Lainaus:
|
Hiukan kävin haaveilemassa, ennenkuin korin purku alkaa. Runkoa varten hahmottelin akseliväliä.
Tässä alkuperäinen n. 2570mm: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147247 Ei oikein sovi silmään, näyttää pikkuautolta mikä kompastuu ensimmäiseen kuoppaan. Tässä 2750mm, näyttää paljon paremmalta: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147248 Kuvassa mustalla teipillä hahmoteltu jotain pyöränaukkojen mahdollisia leikkauksia. Renkaiden alla pattingit demonstroimassa tulevia renkaita (37") jotka siis 51mm suuremmat joka suuntaan kun nämä 33" testikummit. Tolla akselivälillä ylitykset olisi noin 40cm takana ja 50cm edessä, eli niitä on ihan riittävästi vielä omiin tarpeisiin! On tossa akselivälissä sekin hyöty että jos alkaa rialittamaan niin pakkipisteet on pienimmät mitä voi saada:) Ei toikaan vielä ihan sopusuhtaiselta näytä, mutta eiköhän se siitä muutu sopivaksi kun saa oikean kokoiset pyörät ja lokarin kaaret ja puskurit tms. Voi olla että maanvara nousee vielä tuosta 55cm:ästä mutta se jää nähtäväksi, kun saa akselit ensin tehtyä. |
Tää on kyllä joka suuntaan niin paljon pervompi proggis, et pakko nostaa peukut ylös!
|
Näyttää omaan silmään liian matalalta ehkä joku 20-30cm lisää korkeutta niin olisi sopusuhtaisemman oloinen kuvissa
Orkkis akseli välillä oli paremman näköinen ehkä "automaisempi" |
Lainaus:
Kuva hämää tota pyörien paikkaa aikapaljon, kun pyörät on auton vierellä, eikä alla pyörän aukoissa. Luonnossa toi on paljon sopusuhtaisempi. Ja toiseksi noita ylityksiä pitää yrittää nipistellä niin paljon kun mahdollista ettei kokoaikaa roiku puskurien varassa. |
1 Liiteet
Tuli tuossa tänään kylillä vastaan kilvissä oleva Vette, niin heti jotenkin kävi tämä projekti mielessä. :)
|
Lainaus:
Rungon suunnittelutyöt alkoivat: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147521 Jakarikin löytyi juuri oikeaan aikaan, niin sai sillekin paikkaa suunnitella. Minkäs moiset kumitallat noissa jakareissa on ollut rungon kiinnityksissä alunperin? Kauniisti etumurikka ja öljypohja sopivat päällekäin, muodot sopivat täydellisesti yhteen: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147522 Perämurikka tulee n.5cm tosta vielä taaksepäin, mutta kannatustekninen parru esti tossavaiheessa sen. |
Lainaus:
Mutta ei helvetti, kyllä se tosissaan näyttää olevan. :D |
tollanen keulaan ja kaaret ympärille
http://media.moddb.com/cache/images/...ng_black_2.jpg eikä värityskään olisi kovin hankala toteuttaa ;) tulee siittä komee MUSTAKANKI :cool::cool::cool: |
Lainaus:
Olet kyllä siinä mielessä ollut alusta asti oikeassa, että kyllä se melko vitsiä on mitä täällä touhutaan:D Kahtotaan ny mitä saadaan aikaan:) Lainaus:
Puskurit ois tarkoitus tehdä niin että kestää ilman nautarautojakin, vaikka voishan siinä olla hyvinkin tommonen naamaa suojaamassa. Minä kyllä yleensä ajan niin rauhallisesti ja autoa varoen :rolleyes: Tänään lähti laaserileikkuuseen eturungon poikkipalkkien kuvat, joihin tulee tukivarret, perämurikka ja etujarrut kiinni. Jospa loppuviikosta ehtisi hiukan jo tekemään jotain eikä vaan haaveilisi, niinkuin tähän saakka:(. |
Iso peukku tälle:) Toiset ne osaa ja saa aikaseksi...;)
|
Opan kanssa nähtiin tämäkin projekti livenä :) Hieno laite tulee! Kiitos vielä meidän käikäleistä!
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147720 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147714 Miksi toi kuva kääntyy kokoajan kyljelleen, vaikka millailla Kääntelee? Niin, tossa on jo ylä ja alatukivarsien kiinnitys paikat hahmottumassa ja hakemassa paikkaa. Noi 4mm pellit hitsataan yhteen 80mm kaistaleella, jolloin pitäisi olla aika vahva kotelorakenne. Kevennysreiät jne. Tehdään myöhemmin, kun ohjaussylinterit ja muut kilkkeet hakevat paikkansa. Vielä mietityttää uskaltaako perää pistää etupäästä suoraan kiinni 4mm levyyn ( valkoset pahvimallit kuvassa) ettei se murra alumiinikoppaa mahdollisessa rungon elämisessä. Joustaahan 80mm pitkät levykorvat kierto suuntaan hiukan, ja toiseen päähän olis tulossa jäykästä kumimatosta tassut että antaa edes hiukan periksi jos tarvii. Eikös tossa perässä suurimmat voimat tule poikittaisesta kiertoliikkeestä, vetareiden suuntaan, vaiko pitkittäisesti kartaanin suuntaan:confused: |
Lehtijousen pusla antais varmaan sopivasti eloa
noi paffi mallit muuttaa vaan ylös tai alas osoittaviksi ja pusla kotelorakenteeseen hitsaamalla tai sit ovaaleilla rei´llä niin korkeutta sais säädeltyä tarpeen vaatimuksiin |
Eipä oo tapahtunut paljookaan, hiukan sain ohimennen näperrettyä tukivarsien heloja alkuun, sisäholkkeja tarvitaan kohta linjaamaan tukivarsien kiinnikkeet oikeisiin kohtiin.
Vanha kunnon nykytinyk saha pääsi osallistumaan urakkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148518 Siinä killittää helan holkki poikineen suoraksi sorvauksen jälkeen, yksi on jo paikalla fiilistelemässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148519 Huomasin tossa kun ulkoholkkeja sorvaskelin, että tuli sitten tehtyä ne sylinteriputkesta, mutta siinä vaiheessa ne oli jo pikku paloina, putki oli sisältä 10cm päästä ruosteessa, ettei hoonausjälkiä erottanut. Olishan siitä voinu vaikka ohjaussylkynkin tehdä... Huomenna pulttikauppaan hakemaan kourallinen M16 10.9 pultteja ja metallilukkomutuja. Saiskohan jostain 16mm prikkoja joissa on karhennus tai hampaat toisella puolella niinkuin jossain fillareiden prikoissa on. Pysyis pyöräkulmat paremmin siinä missä pitääkin. Nylon holkkeja pitäis alkaa kanssa urakoimaan holkkien väliin, onneksi niitä menee vaan 32kpl noihin... Vai olikos jotain parempaa tavaraa tuohon helakäyttöön kun nylon? |
Lainaus:
Kaveri on kirjottanu todella asiantuntevasti useastakin restaurointiteknisestä aiheesta, joten varmaan tossa kumiosien itse valmistamisessa on vinhaa perää. Jos tää ei kiinnosta, niin sitten nylonista sorvaamaan ja puskemaan, tai ehkä uretaanista, jos sattuis kumikaupasta löytymään sopivan jäykkyistä. |
jos muovista teet ni älä nylonista, se imee vettä ja turpoo. pommi muovi parempi.
kysy pulttikaupasta tämmösiä http://www.nord-lock.com/fi/ |
Lainaus:
juu pommi on hyvä sitä on jopa mukava sorvata,se ei vaan anna periks juuri yhtään (mä käytän sitä putkentaivutus koneen työkaluissa) vulkanointi kumi olis minusta paras. noi nord-lock prikat ei oikein sitten tykkää jos joutuu monta kertaa ampumaan auki ja kiinni pyssyllä ;) |
Nordlockit juuri ostinkin pulttien kaveriksi, puolikas semmonen pultin ja mutun alle lisäämään kitkaa jotta pultti ja hela pysyy paikallaan soikeassa reiässä. Varsinaista pultin lukitusta tässä ei haeta, lukkumutu ja lukite hoitaa kyllä sen.
Kumin vulkanointi onnistuisi helpostikin ex työmaan kautta, mutta luulen että kumi ei kestä liikeratoja joita tukivarsiin haaveilen. Varsinaista joustoa ei heloihin tarvitse saadakaan kun liike on pelkkää ylös-alas kiertoliikettä kolmiotukivarsissa, tosin sopiva jousto voisi auttaa rakenteita kestämään iskuja paremmin. Pitänee raapustella joku piirustus heloista ja kysästä, mitä uretaanipajat ottaisivat semmoisten tekemisestä. Jossain askarteluliikkeessä oli valu-uretaania myynnissäkin, mutta onkohan se ihan kunnollista tähän hommaan? |
Lainaus:
http://www.pirate4x4.com/forum/chevy...buildup-3.html viestista 58 eteenpäin. Tosta vois löytyä jotain ideaa. Askarteluliikkeen kama voi olla hyvää tai ei, mutta voi olla turhan pienissä erissä jolloin kilohinta nousee pilviin. |
Tensi lock mutterit.
Taisit jo hommata nord lockit mutta tälläsiä ehkä tarkoitit.
Me käytetään töissä tälläsiä ja on kyllä kätetviä ja ei lipsu. Jostai tarvike kaupasta ne tulee automatik hyllyyn. Ei mee miksikään vaikka aukoo monta kertaa. http://www.ottawaprices.ca/OttawaWeb...silock-Nut.jpg http://www.fasten.it/allegati_richie...8_2130_918.jpg |
http://www.hihnatekniikka.fi/index.html
Nuo vois saada kumia helojen väliin.... |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Moi, mielenkiinnolla seuraan tätä projektia.
Tuli mieleen että, hammastus puolikkaassa nordlockissa taitaa olla just väärinpäin kuin laippamuttereissa yleensä. Jos pääsee liikkumaan niin tulee myös löystymään. Veikkaan että tarviit ne säädettävät lukituslevyt.;) |
Lainaus:
Testimielessä kiristin kiintolenkillä ilman virnistystä yhden pultin nordlocikn puolikkaat väleissä, ja kyllä ne kynsiintuntuvat jäljet teki levyyn. Saattaisivat purra riittävästi kun kiristää piukkaan, mutta katsotaan jääkö lukituslevyt kaivertamaan mieltä... No hiukan eteni tänään. Etuperän kiinnityksiä heppailin ja hahmottelin: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148785 Tossa se roikkuu jo ihan itte, toi palkki boxataan vielä koteloksi sitten kun saumat saa lopullisesti hitsata kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148786 Etukiinnitys tuli kiinteäksi ja takatuennan kumit vaihtuu vielä jäykkiin, hyvin vähän joustaviin kiekkoihin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148787 Sitte moottoria päälle sovitukseen: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148788 Ahdasta on, mutta eihän tästä mitään tila-autoa ole tulossakaan:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148789 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148790 Moottorin ja vaihteiston kiinnikkeitä sitten seuraavaksi suunnittelemaan. Jarrulevyt tuli postissa, ja niille pitäisi laippoja alkaa tekemään vetarin nysiin perän kylkeen ja sitten satulalle kiinnikerautaa. Tää on taas tämmösiä rojekteja että täytyy närppiä vähän sieltä sun täältä, eikä mitään varsinaista valmista tule pitkään aikaan. Pitäis melkeen päästä koeajamaan ennenkuin uskaltaa kaikki saumat hitsata kiinni, kuitenkin tulee muutoksia vielä jo asennettuihin osiin. |
|
Lainaus:
|
|
Lainaus:
Eihän tämä mikään uusi idea ole, ensimmäiset nelikko musset on tehty jo 1965: http://bangshift.com/general-news/am...built-in-1965/ Tämä miun nelikko ei olekaan edistynyt oikein mihinkään :o Työkiireet ja rahapula pitänyt sormet siitä erossa aika tehokkaasti. Jotain pikku osasia on saatu haalittua, tärkein tietenkin Heinimaan krossista Muulin voittama irroitettava ratin keskiö! Sen ympärille on hyvä alkaa ohjaamoa joskus suunnittelemaan. Vetareita ja ylä- ja alapalloja pitäisi alkaa hankkimaan että pääsisi tukivarsia hahmottelemaan, niin alkaisi runko hiukan näyttämään auton osalta. |
Mitäs tälle kuuluu? laitetaan motivaatioks linkki vähän samanhenkiseen foord henkilöauto offaus krossaus projektiin..!
http://www.pirate4x4.com/forum/gener...o-bouncer.html |
Lainaus:
Osia ja tarvikkeita keräillään nurkkiin ja suunnitelu osasto on töissä 24/7, vielä kun kokoonpanolinja ehtisi töihin niin jotain tapahtuisikin :D Nyttenkin äijä vaan kiukuttelee tuvassa ja kiroaa flussaa joka päällä, eikä tee mitään hyödyllistä harrastuksen eteen :o Toiseenkin päähän tuli sentään jarrulevyt äsken postin mukana, mut ei jaksa lähteä sorvaamaan laippoja niille :( |
Joku kyseli päivityksiä tähän. Se on harvinaisen helppo homma, puolen vuoden aikana tapahtunutta edistystä: Ei mitään!
Ei tätä kuitenkaan unohdettu ole, hiukan on sentään saatu tavaroita kerättyä. Vanteet tähän, kuten Muuliinkin kävin juuri noutamassa kotiin ja mukana tuli kasa HMMWV:n vetareita: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158094 Piti hiukan sovittaa että onko varmasti sama pulttijako, ja onhan se. On muuten todella surkean kokoiset jarrulevyt yli 4600kg:n Hummerissa :eek: Tosin napavälityshän tehostaa jarruja 2:1 suhteessa. Noihin pitää varmaan porailla hiukan jäähdytys- ja kuranpoistoreikiä, tulevat kuitenkin aika lämpimään paikkaan pohjapanssareiden sisälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158095 Saako käsijarru muuten olla hydraulinen vai vaaditaanko mekaaninen käppäri jossainpäin maailmaa? Jarrusatula ehdokkaita on kovasti mietitty ja vaijerikässäriä en tee ellei jotkut säännöt jossain sitä edellytä. Vaihteistosta löytyy kuitenkin parkkilukko, joten pitempiaikaisesti ei käsijarrun varaan tarvi muutenkaan autoa jättää. Mielellään autosta koittaisi tehdä sellaisen että mahdollisimman monet säännöt täyttyy, joten olisi helppo lähteä kauemmaksikin jos tilaisuus tulee. Lopuksi vielä kuvatus tulevista kardaanin laipoista ja laippa-aihioista joilla GKN 100mm CV-nivelet yritetään saada kiinni vaihteistoon, jakolaatikkoon ja periin. Uteliaisuudesta koitan miten tasanopeus kuulanivelet toimii tällaisessa härvelissä: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=158096 Hiukan sellainen olo ettei tämä ihan lähiaikoina paljoa tule edistymään, mutta jos syksyllä saisi rykäistyä tätäkin jo eteenpäin. Jatketaan rauhassa tarvikkeiden hankintaa siihen saakka :) |
Tee molemmat, vaijeri- ja hydraulikässäri? Jos tulee levy kardaanille niin joku Vw konsernin takasatula sille jossa on optiot molemmille.
|
Lainaus:
|
Noniin, syksy meni ja vuodenvaihdekin tais jo mennä.. Mutta eihän me vielä luovuteta :D
Hiukan amerikan herkkuja tuli taas haalittua, toiseen päähän navat: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169585 Purettu oikein kauniisti pillillä ja lekalla. Tohon reikään pitäis vetari tökätä, mutta näyttää kovin ahtaalta :eek: On vissiin navat ollut purkamisen jälkeen parissa sand stormissa? Olis nyt sitten poltettu se vetarikin poikki että olis pysynyt hiekat ulkopuolella (ja mää olisin saanut varaosa murroksen) :mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169586 Ei onneksi ollut paska mennyt pikkuratasta pidemmälle, eikä kosteudesta näkynyt merkkejä, eli ehkä näistä vielä tiskaamalla saadaan toimivat. Ikävä yllätys oli ettei nämä olleet vahingossa H1 Alpha:n vinohampaiset boxit vaan tavalliset suorahampaiset :o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169587 Raidetangon päiksi meinasin 7/8 uniballeja mutta napojen mukana tuli orkkis RT-päitä jotka vaikuttaa melko jytyiltä ja liikerata on iso. Saattaisivat nuokin kestää, kuvassa vertailunvuoksi F250:sen vastaava: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169588 Taas olisi kauhea rakenteluinto päällä mutta kun kaikkea puuhaa on liikaa jne..jne.. plus tekosyyt siihen päälle niin.. Ehkäpä jo kohta sais jotain aikaiseksikin:rolleyes: |
Mitäs tälle kuuluu?
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:01 (GMT +2). |