Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol kysy/vastaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117698)

jubet 22.11.2013 22:34

Patrol kysy/vastaa
 
No niin laitetaan nyt uusi ketju jos saataisi noi kysymykset samaan paikkaan.

160 pitkä patrol. Vaatiiko mitä muutoksia jos laatikon päätä nostais sen 5cm ylemmäs. Sais tasaisen pohjan. Tarviiko pinjonin kulmaa muuttaa ym. Toi 5cm on tulossa korinkorotusta niin yläpuolella on tilaa. Muuhun kait se ei paljon vaikuta kun taka pinjoniin.

Sami89 22.11.2013 23:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1069583)
No niin laitetaan nyt uusi ketju jos saataisi noi kysymykset samaan paikkaan.

160 pitkä patrol. Vaatiiko mitä muutoksia jos laatikon päätä nostais sen 5cm ylemmäs. Sais tasaisen pohjan. Tarviiko pinjonin kulmaa muuttaa ym. Toi 5cm on tulossa korinkorotusta niin yläpuolella on tilaa. Muuhun kait se ei paljon vaikuta kun taka pinjoniin.

Hyvä et joku viimeinki sai tälläsenki tänne tekniikkapuolelle.:)

Ja tosiaan etupinjoniinhan se vaikuttaa lieventävästi ja takana se kannattaa sit kattoo/ kokeilla et kuin hurjaks se muuttuu..:rolleyes:

-Stedt- 23.11.2013 21:40

Kun Hankkii Patrollin , niin onko se sama kun ampus itteään Polveen:D:D. Mulla kun on ollu semmottisia tunteita,,,

_LM_ 23.11.2013 22:04

Sami89 kyllä vastaa kunhan saa ittensä nilkutettua koneen äärelle :D

-Stedt- 23.11.2013 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1069979)
Sami89 kyllä vastaa kunhan saa ittensä nilkutettua koneen äärelle :D

:D:D:D,,Juu kytkytin remppaa pitäs alakaa tekemään ens viikolla.

Sami89 23.11.2013 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 1069967)
Kun Hankkii Patrollin , niin onko se sama kun ampus itteään Polveen:D:D. Mulla kun on ollu semmottisia tunteita,,,

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1069979)
Sami89 kyllä vastaa kunhan saa ittensä nilkutettua koneen äärelle :D

Ei..;) Se tuntuu suunnillee samalta ku ampuis itteää kumpaakii polvee ja katois kirveellä kaikki sormet:D:D:D

matti.v 23.11.2013 22:55

mä kävelen vielä vaikka on nytkin 4 patrollia. miten lie toi tapsa 4x4.

mä aattelin myös nostaa takapään lootasta niin että sais kardaanijarrun taakse runkopalkkien alle vaik 50;n rhs palkin ja siitä eteenpäin jotain hardoxia tjs joka liukuis
mukavasti kivissä.
kardaanikulma jäänee ihan toimivaksi kun pitkä malli kyseessä.

Sami89 23.11.2013 23:00

Joo, kyllä miullaki jalat ja sormet toimii..:D Eikä patrollin ostaminen saa pahalta tuntua.;) tai sit oot ostan väätän auton.:D

tapsa4x4 23.11.2013 23:55

Nyt 5-patrollia ja hyvin menee. Myös on 3-hj6x pihassa ja yö unetkin menee noitten takia.

Sami89 24.11.2013 00:19

Mites muuten.. Löytyskö keltää kuvia lisälaturin asemoinnista sd33:n kylkeen?:confused:

tapsa4x4 24.11.2013 00:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1070060)
Mites muuten.. Löytyskö keltää kuvia lisälaturin asemoinnista sd33:n kylkeen?:confused:

Mä laitoin orginaalin tehostimen pumpun tilalle. Myös hj 40a laturi käy tosi helposti orginaalin tilalle.

Maailmalta saa izutsun 24v 50A laturia jossa alipaine pumppu ja sopii suoraa 3.3kylkeen.

Sami89 24.11.2013 00:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1070066)
Mä laitoin orginaalin tehostimen pumpun tilalle. Myös hj 40a laturi käy tosi helposti orginaalin tilalle.

Maailmalta saa izutsun 24v 50A laturia jossa alipaine pumppu ja sopii suoraa 3.3kylkeen.


Nii mutkun mul on tollanen jeep/valmetin erillinen alipainelutkutin.. Pitäs vaan johonki keksii toi laturiki viel..;) Nii ja se lutku on naitettu tohon omaa laurin jalkaa..:)

Grr 24.11.2013 00:51

pisti tämän joku lopulta
 
Olis kysymys tuosta patrol gr:n laatikosta kun tuo laatikko pitänyt jurinaa/kalinaa ja ääni on nykyään välillä aika hakkaava.

No ostin toisen laatikon ja kuulemma äänetön 330tkm ajettu.

No otin vanhan laatikon pois ja tässä vanhassa laatikossa on tuossa kytkin-akselissa vähempi sivuttais välystä, kuin tuossa ostamassani vaikka sillä on ajettu vähempi.

Voiko tuo ääni kuuluakkaan tuosta sivuttasi välyksestä kun eihän se pääse liikkumaan kun tulee holkilla vaihtipyörään?

Voisiko tuo ääni tulla sittenki jostaki muualta laatikosta?

Kytkin tuntu ja näytti olevan ok.

-Stedt- 24.11.2013 10:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1070060)
Mites muuten.. Löytyskö keltää kuvia lisälaturin asemoinnista sd33:n kylkeen?:confused:

Tuossa nalle00 rakentelu topicissa tuli vastaan yks toteutus, itse meinasin tuolleen viritellä.
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=95172&page=8

Sami89 24.11.2013 11:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 1070130)
Tuossa nalle00 rakentelu topicissa tuli vastaan yks toteutus, itse meinasin tuolleen viritellä.
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=95172&page=8

Juu, juurikin jotain tälläistä etsin.. Kiitos. :)

-Stedt- 24.11.2013 13:48

Tulipas joutessaan pulttailtua kaikki ylimääräset osat irti jotta sais tuon laatikon irti, mutta mites tuo jakiksen keppi irtoo?? on koputeltu,paukuteltu ja hakattu,,,ei vaan antaudu. Kuinkas paljon tuota laatikkoa täytyy saada taakseppäin? On meinaan tractionbarin poikkipalkki 10cm päässä käsijarrun rummusta, ja ei viittis tuota purkaa.

hiluvitkutin 24.11.2013 13:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- (Viesti 1070181)
Tulipas joutessaan pulttailtua kaikki ylimääräset osat irti jotta sais tuon laatikon irti, mutta mites tuo jakiksen keppi irtoo?? on koputeltu,paukuteltu ja hakattu,,,ei vaan antaudu. Kuinkas paljon tuota laatikkoa täytyy saada taakseppäin? On meinaan tractionbarin poikkipalkki 10cm päässä käsijarrun rummusta, ja ei viittis tuota purkaa.

sehän oliki sillai että kepin alapäästä pultti auki ja sitte akselilta sivuunpäin. vai onko vaan tarttunu kiinni.
taitaa just riittää 10cm

Pörö 24.11.2013 14:59

Pultti kokonaan pois niin tuo jakiksen keppi lähtee nätimmin irti...

Grr 01.12.2013 17:50

Vaihtelin tuossa GR patroliin laatikkoon öljyjä ja pikkuinen pulma iski.

Ohjekirja ja suositustaulukot kertovat että jakolaatikkoon menee 1.9litraa öljyä, mutta en saanut mahtumaan kuin 1,5litraa.
Auto oli suorassa mutta 1,5l oli laitettu tuli töyttöpropusta pois.

Eikai tuota takapäätä joudu ajamaan pukeille että saa tuo 4desiä mahtumaan?

Sami89 02.12.2013 00:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Grr (Viesti 1073138)
Vaihtelin tuossa GR patroliin laatikkoon öljyjä ja pikkuinen pulma iski.

Ohjekirja ja suositustaulukot kertovat että jakolaatikkoon menee 1.9litraa öljyä, mutta en saanut mahtumaan kuin 1,5litraa.
Auto oli suorassa mutta 1,5l oli laitettu tuli töyttöpropusta pois.

Eikai tuota takapäätä joudu ajamaan pukeille että saa tuo 4desiä mahtumaan?

Eikös siel sillon oo tarpeeks ku se tulee täyttöpropusta yli? Näin oon ainaki ite aina kaikki laatikot täyttäny..

nalle00 02.12.2013 11:45

Mikä kytkin patrolliin menis. Viime kesänä vaihettu uus tarvike kytkin mutta nyt kun laatikko taas irrallaan niin ajattelin että jos sinne löytyis semmonen paketti mitä ei tarvis heti vaihtaa ei ole mikään kevyt jumppa.

aslakki 02.12.2013 15:45

Vapariin tommonen: CTFDF534007 TUOTEKUVAUS: NISSAN DUAL FRICTION ASM ...tuo siis racersplacelta tilattu...
eeedittiä senverran et ku itelleni laitoin ni jouduin jatkamaa työsylinterin tankoa n.5cm, eli kannattaa ruuvata haarukan palloa jonniiverran ulospäin ni säilyy kulma parempana.....

Turboon alkuperäinen vissiin ainut hinnan väärti....?

Sami89 02.12.2013 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 1073405)

Turboon alkuperäinen vissiin ainut hinnan väärti....?

Näinhän ne väittää..;) Ja jossen paljon väärin muista ni Aisin olis viel se mikä pitää..:)

smgt 02.12.2013 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1070060)
Mites muuten.. Löytyskö keltää kuvia lisälaturin asemoinnista sd33:n kylkeen?:confused:

minä laitoin vänkärinpuolelle suoraan runkoaisan päälle.

Sami89 02.12.2013 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1073621)
minä laitoin vänkärinpuolelle suoraan runkoaisan päälle.

Oisko tästä kuvaa?:confused: Vaik taitaa miun oma tullakkii tohon imusarjan päälle ni saa ainakii vähä ylemmäs..;)

smgt 02.12.2013 23:25

äkkiseltään ei ole. en löyä mihin oon kännipäissäni piilottanu kovalevyn ja siellä ois vanhoja kuvia :D

aslakki 02.12.2013 23:28

pätkä kulmarautaa ilmanputsarin kiinnikkeisiin parilla pultilla ja sit siit semmone latikan pätkä mihi ajaa päähän hahlon et saa ujutettuu pakosarjan mutterin alle, ja sit semmone hillitön laturin kiertävä hihnantiukkausrauta viritys :D ...oli miul jossai kuvaki mut tuo on niiin virityksen näköne et jääköön julkaisematta, tosin nyt jo toisessa sijoituskohteessa ja vielki toimii :D

Sami89 02.12.2013 23:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1073636)
äkkiseltään ei ole. en löyä mihin oon kännipäissäni piilottanu kovalevyn ja siellä ois vanhoja kuvia :D

:D:D:D:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 1073638)
pätkä kulmarautaa ilmanputsarin kiinnikkeisiin parilla pultilla ja sit siit semmone latikan pätkä mihi ajaa päähän hahlon et saa ujutettuu pakosarjan mutterin alle, ja sit semmone hillitön laturin kiertävä hihnantiukkausrauta viritys :D ...oli miul jossai kuvaki mut tuo on niiin virityksen näköne et jääköön julkaisematta, tosin nyt jo toisessa sijoituskohteessa ja vielki toimii :D

Jotakin yhtä itte tehyn näköstä viritystä on odotettavissa täältäkin suunnasta. ;)

PunisherFIN 03.12.2013 01:23

kuha saat sami valmiiks ni laitapa sit kuvaa :) rupian ite kans todnak tekkee tuoho omaan 12V "apusähköjä" ku mänöö hermot jo suunnitteluvaihees poppivehkeiden kanssa :D mie lykkeen sinne apuakuksi 180A jörrikän ni eiköhä passoo luukuttoo sillai et mehtä raikaa muustaki ku kuutosen murinasta :P

nalle00 03.12.2013 02:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1073541)
Näinhän ne väittää..;) Ja jossen paljon väärin muista ni Aisin olis viel se mikä pitää..:)

Jos oikeen olen ymmärtäny niin turbon asetelma ei taida mennä vaparin vauhtipyörään ?

aslakki 03.12.2013 06:29

Juu, ei käy kytkimet ristiin..

PunisherFIN 07.12.2013 07:52

lieköhän etukardaanissa miulla väljee kun "kolkuttaa" 4wd päällä? sit kellähä ois ehjä 5v etukardaani sd33t:lle? :D

Sami89 07.12.2013 08:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1075227)
lieköhän etukardaanissa miulla väljee kun "kolkuttaa" 4wd päällä? sit kellähä ois ehjä 5v etukardaani sd33t:lle? :D

Onks ristikot paskana vai liuussa(vittu et on typerä sana:D) väljää?

JaakkoM 07.12.2013 09:48

Yhdyn edelliseen puhujaan itellä siinä "typerässä sanassa" väljää ja kyllä antaa ääntä


olikohan kellään turbon pumpun sielun elämästä mitään tietoja että millä saa syöttöjä pienemmälle ku siittä pikku ruuvista ruuvaillu vaikka ja kuinka eikä mitään vaikutusta
pitääkö mennä pumpun perseestä sisään vai??

hatahata 08.12.2013 21:34

Siinä "sanassa" täälläki väliää ja kyllä kait tuo kolokuttaapi..:D mites nuo manuaali napalukot, kuskin puolelta porsi tuo.. nii meinasin et jos sen hitsaislis tönkkiin koko paskan.. kestääkö ne hitsaamalla vai pittääkö tilata uuvet? :confused:

Sami89 08.12.2013 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hatahata (Viesti 1076094)
Siinä "sanassa" täälläki väliää ja kyllä kait tuo kolokuttaapi..:D mites nuo manuaali napalukot, kuskin puolelta porsi tuo.. nii meinasin et jos sen hitsaislis tönkkiin koko paskan.. kestääkö ne hitsaamalla vai pittääkö tilata uuvet? :confused:

Miulla on ainakii kestäny..:)

NuuBeRi 10.12.2013 16:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1073645)
:D:D:D:D



Jotakin yhtä itte tehyn näköstä viritystä on odotettavissa täältäkin suunnasta. ;)


Omassa on lisälaturi asenneltu ohjaustehostimen säiliön viereen ja voima laturille tulee orkkispaikalla olevan 80Ah laturin kautta. Tuntuu toimivan ja on korkeella.

Samillahan onnistuis sama juttu ihan helposti, kun näyttäis se alipainepumppu olevan siinä orkkis laturin paikalla. Olikos siinä toista kiilahihnan uraa siis siinä alipainepumpussa? Mulla siis tulee siitä 24V laturilta lyhyellä remmillä suoraan veto 12V lisälaturille. Koitan kuvaa lisäillä kun kameran jostain saan varastettua.

Sami89 10.12.2013 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NuuBeRi (Viesti 1076748)
Omassa on lisälaturi asenneltu ohjaustehostimen säiliön viereen ja voima laturille tulee orkkispaikalla olevan 80Ah laturin kautta. Tuntuu toimivan ja on korkeella.

Samillahan onnistuis sama juttu ihan helposti, kun näyttäis se alipainepumppu olevan siinä orkkis laturin paikalla. Olikos siinä toista kiilahihnan uraa siis siinä alipainepumpussa? Mulla siis tulee siitä 24V laturilta lyhyellä remmillä suoraan veto 12V lisälaturille. Koitan kuvaa lisäillä kun kameran jostain saan varastettua.


Eipä oo jeep/valmetin pumpussa kun yks hihnaura..:o Mut eipä tuo ole ongelma, saahan siihen tehtyä hihnapyörän..:) Kyl miul siihen joku idea on..:rolleyes: Tarvis saaha vaan se laturi jostain varastettua..:D

NuuBeRi 10.12.2013 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1076783)
Eipä oo jeep/valmetin pumpussa kun yks hihnaura..:o Mut eipä tuo ole ongelma, saahan siihen tehtyä hihnapyörän..:) Kyl miul siihen joku idea on..:rolleyes: Tarvis saaha vaan se laturi jostain varastettua..:D

https://www.facebook.com/photo.php?f...count=1&ref=nf

Tuollanen mulla on tuottamassa 24V jännitettä. Tuolla Boschin numerolla kun kattelin niin kuorma-autoissa käytetty. Eikös sulla ollu ongelmia sen virran riittämisen kanssa vinssailuissa sen 25A vakio laturin kanssa?

Sami89 10.12.2013 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NuuBeRi (Viesti 1076858)
https://www.facebook.com/photo.php?f...count=1&ref=nf

Tuollanen mulla on tuottamassa 24V jännitettä. Tuolla Boschin numerolla kun kattelin niin kuorma-autoissa käytetty. Eikös sulla ollu ongelmia sen virran riittämisen kanssa vinssailuissa sen 25A vakio laturin kanssa?

Iteasias ei siin sen puolee ollu ongelmia..:rolleyes: Taino olihan siin tietty tavallaa ku se oli tyyliin et 1-3 safaria/kisaa ni hajos aina laturi.. Vaik ei ees takavinssiä käyttäny..(eessähän mul on mekaaninen).. Se ei vaan oikee tunnu kestävän tota kosteutta mitä se miun käytös saa ihan vähintääkii riittävästi.:D:D
Ei vaan perse kestä jatkuvast ostella noit ~300€ latureita..;):)

NuuBeRi 10.12.2013 20:14

Sen kosteuden minimoimiseksi tuo mun omassa oleva lisälaturin asennus on aika hyvä kun melkeen konepeltiä vasten on laturi, ei sitä ainakaan ylemmäs enää tuolla konehuoneessa saa jos ei tee hillitöntä skooppia laturia varten :rolleyes:

Sami89 10.12.2013 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NuuBeRi (Viesti 1076881)
Sen kosteuden minimoimiseksi tuo mun omassa oleva lisälaturin asennus on aika hyvä kun melkeen konepeltiä vasten on laturi, ei sitä ainakaan ylemmäs enää tuolla konehuoneessa saa jos ei tee hillitöntä skooppia laturia varten :rolleyes:

Juu, siihen imusarjan päälle tulee miullakii nyt laturi..:D Ja niin ylös ku vaa mahtuu..;)

wr-range 10.12.2013 20:42

Mulla rupes patrollissa kytkin kestämään kun kytkin rempan yhteydessä otin 0,5mm tavaraa
Pois asetelman ja vauhtipyörän välistä siis asetelmasta kun ei kehdannut irrottaa
Vauhtipyörää ja säätää polkimen liikkeen niin että just irrottaa ja vähän päälle
Muuten asetelman jouset kuoleentuu kun polkimen liike on niin suuri.

jubet 10.12.2013 21:02

Meinasin laittaa 80A kuorma-auton laturin. Mietin että täytyskö vanha jättää pumpuksi/ varalaturiksi paikalleen?

NuuBeRi 10.12.2013 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1076919)
Meinasin laittaa 80A kuorma-auton laturin. Mietin että täytyskö vanha jättää pumpuksi/ varalaturiksi paikalleen?

Mulla on tuossa joku alipaine pumppu ihan erillisenä vielä yhdellä omalla remmillään. Voi kun joku osaas sanoa että mistä kaikista osista tuokin systeemi on rakennettu, niin helpottais varaosien etsintää.

Sami89 10.12.2013 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NuuBeRi (Viesti 1076942)
Mulla on tuossa joku alipaine pumppu ihan erillisenä vielä yhdellä omalla remmillään. Voi kun joku osaas sanoa että mistä kaikista osista tuokin systeemi on rakennettu, niin helpottais varaosien etsintää.

Jos laitat kuvia ni voijaa yhessä pähkäillä..;)

smgt 11.12.2013 19:22

mikä niistä latureista aina hajoo kosteudessa? ei mulla ainakaan hajonnu vaikka joka ajokerta oli sukkelossa ja sadepäivänä rengas heitti vettä varmasti sen päälle ku oli ihan renkaan vieressä :D

Sami89 11.12.2013 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1077216)
mikä niistä latureista aina hajoo kosteudessa? ei mulla ainakaan hajonnu vaikka joka ajokerta oli sukkelossa ja sadepäivänä rengas heitti vettä varmasti sen päälle ku oli ihan renkaan vieressä :D

En tiiä mikä sieltä hajoaa mut yleensä aina sellasen reippaan mutakylpypäivän jälkee on lataaminen loppunu..:confused:

hiluvitkutin 11.12.2013 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1077270)
En tiiä mikä sieltä hajoaa mut yleensä aina sellasen reippaan mutakylpypäivän jälkee on lataaminen loppunu..:confused:

Niin kävi mullakin. Mut ku iski virtaa laturin kenttään? ni heräs aina lataamaan.

Sami89 11.12.2013 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1077275)
Niin kävi mullakin. Mut ku iski virtaa laturin kenttään? ni heräs aina lataamaan.

Siis niinku mihin sille pitää virtaa tarjota?:confused: Ja siis 24volttia vai?:confused:

topi95 12.12.2013 15:37

Osaasko joku sanoa mikä on patrollin etuperän hammas väli?

hiluvitkutin 12.12.2013 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 (Viesti 1077294)
Siis niinku mihin sille pitää virtaa tarjota?:confused: Ja siis 24volttia vai?:confused:

Joo, kakkosnelosta. Pistoke laturissa, jompaan kumpaan pyöriessä. En muista kumpi, kokeile...
Mitä useemmin/pitempään upotti sitä kauemmim sai herätellä.

aslakki 13.12.2013 08:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja topi95 (Viesti 1077542)
Osaasko joku sanoa mikä on patrollin etuperän hammas väli?

Haetko niinku välitys-suhdetta vai minkä hampaan väliä?

topi95 13.12.2013 08:24

Lautaspyörän ja pinjonin hammas välystä

aslakki 13.12.2013 12:47

Jospa tuolta löytys?

http://mq-patrol.com/service-manuals...rop-shaft-diff

e. mut tuskin väärin teet jos 0.1-0.15 väliin sen shimmaat......?

hitoy 20.12.2013 17:52

Soa vai ei? Lyhyt vai pitkä? Mielenkiinnosta mikä kombinaatio on patikoissa "paras".

PunisherFIN 20.12.2013 18:20

mitkä on patukan 160 korisen 5V laatikolla olevan etukardaanin ristikoihen mitat? muistaako joku ulukoo, ni ei tarvis jumpata suotta irti ennen tilloomista :D

tapsa4x4 20.12.2013 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1080925)
mitkä on patukan 160 korisen 5V laatikolla olevan etukardaanin ristikoihen mitat? muistaako joku ulukoo, ni ei tarvis jumpata suotta irti ennen tilloomista :D

kaikki 3.3 dieselin ristikot samoja,etu ja taka kardaanissa.

tapsa4x4 20.12.2013 23:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1080912)
Soa vai ei? Lyhyt vai pitkä? Mielenkiinnosta mikä kombinaatio on patikoissa "paras".

Se riippuu mitä hakee. pitkään joko volvon akselit tai soa kun muuten mahan alla huonosti tilaa.
jos nyt tekisin pätkästä kevyen safari pelin niin että 50mm korin korotus,pikkusen tekniikka ylös päin,hyvät jouset tai pidemmät riiput ja kiinteät korvakkeet laskea,pidemmät iskarit,jousi lautasen muuttaa niin että ei raahaa kiinni,kunnon panssarit ja sitä rataa.Tai oikotie onneen volvolaiset alle ja menoks.

PunisherFIN 21.12.2013 10:03

mitkä ne mitat on? :D siis liekö paksuus 28mm mut paljonko "pituus" ?

tapsa4x4 21.12.2013 22:05

Vilkut,jännite mittari ja peruutus valot hävis? Sulake palaa heti kun laittaa virrat päälle?

make1978 21.12.2013 22:30

ottasko pakki valon johdot runkoon? muistaakseni pimentää vilkut ja jonkun mittareista mut en nyt muista oliko jännite vai polttoaine..

smgt 21.12.2013 22:33

mittaristo toimii 12v muuten paitsi jännitemittari.

hiluvitkutin 21.12.2013 22:42

Olisko sulakkeelta mittaristolle päin menevä johto? Jos ei kerkee pakkiakaan laitella päälle tai muuta...
Ootko tehny jotain remontin korjuuta sillä suunnalla?

tapsa4x4 21.12.2013 22:52

Mittarisossa ei oo kun jännite mittari toiminnassa,palaaheti kun laittaa pääkatkaisiasta virrat päälle.
Eikä oo vuosiin koskettu sinne.

jubet 21.12.2013 22:54

Mulla teki tota kun vetokoukun piuhat löi maihin. Vänkäri puolen takarenkaan takaa oli haaroitettu ja kaikki yhdessä paska kasassa.
sitä en ymmärtänyt miksi sen jännitemittarin hävitti mutta hävisi senkin toiminnasta. :confused:

make1978 21.12.2013 22:56

voi olla et tapsalla eri vika mut ei tarvi pakkia yrittää päälle jos se ottaa maihin pakkivalon johdosta laatikon päästä..palaa sulake heti kun laittaa virrat:rolleyes:

jubet 21.12.2013 22:57

Minulla ei kyllä polttanut sitä. Herkes vain näyttämästä. :rolleyes:

tapsa4x4 21.12.2013 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jubet (Viesti 1081453)
Mulla teki tota kun vetokoukun piuhat löi maihin. Vänkäri puolen takarenkaan takaa oli haaroitettu ja kaikki yhdessä paska kasassa.
sitä en ymmärtänyt miksi sen jännitemittarin hävitti mutta hävisi senkin toiminnasta. :confused:

Ei oo ollut vetokuokkua/tai johtoja sille kohta 10vuoteen ja taka valojen johdot uusittu edestä taakse jo vuosia sitten.

jubet 21.12.2013 22:59

En usko että olis myöskään sama kun minulla kun se polttaa mittarin.
eikait sen pitäis palaa muutakuin jostain virtapiikistä?

-Stedt- 25.12.2013 12:36

Kuin paljon gr:n akseli on leveämpi kun y160:sen (taka-akseli)

Pörö 26.12.2013 11:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1081456)
Ei oo ollut vetokuokkua/tai johtoja sille kohta 10vuoteen ja taka valojen johdot uusittu edestä taakse jo vuosia sitten.

Pakkivalon katkaisija tsekattu???

SamiN 01.01.2014 11:38

Vanhan patun hehkujen kokonais ohmit / yksittäin?

Näyttää nyt 0,7M ohmia..

Mistäs löytys ehjät?

tapsa4x4 01.01.2014 12:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SamiN (Viesti 1085892)
Vanhan patun hehkujen kokonais ohmit / yksittäin?

Näyttää nyt 0,7M ohmia..

Mistäs löytys ehjät?

Motonet.

ISE 01.01.2014 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1085906)
Motonet.

kerro tapsa 4x4 tuleeko patrol gr vm.91 ventiilijousen alla olevat limut imu vai pakoventtiilin alle. oli 6kpl kun putosi lattialle.

hitoy 02.01.2014 14:58

Miten testataan irtonainen sammutin? Nelinapainen liitin löytyy. Entä kannen jälkikiristys? Ollut auki ja käytelty hiukan.

PunisherFIN 04.01.2014 02:19

mitäs muuten ootte käyttäny vanteena esmes 35x12,5x15" renkuloille? tarviiko mulkkailla ET:tä vai meneekö vakiolla ja 8" vanteelle? oliko patussa muuten -20 vakio ET?

fintroll 04.01.2014 03:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1087157)
mitäs muuten ootte käyttäny vanteena esmes 35x12,5x15" renkuloille? tarviiko mulkkailla ET:tä vai meneekö vakiolla ja 8" vanteelle? oliko patussa muuten -20 vakio ET?

35" kuulin parasta on 10x15" ET -44 tai 8x15" ET -25. Vakio se on -10 ajatellen. Kuitenkin GR ja uudempi.

JaakkoM 04.01.2014 09:25

Mulla 160ssä 35 8" vanteilla jollain -monsteri etllä

nalle00 05.01.2014 11:34

mulla 35x13,5 10'' leveellä vanteella ja et -44 samoin 33x12,5

Rotpal 05.01.2014 20:58

Noniin patroltietäjät, onko tuo nivel samaa mallia mitä raidetangon päissä, vai mikä tuo nivel on nimeltään meinaan se pitäis uusia ja ei viittis tilailla summissa ku ei oo varma.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146180
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=146180

tattiwatti 05.01.2014 22:28

Pitääkös se tieto paikkansa, että pitkä GR patrolli olisi suomessa 3" matalampi kuin muualla? Saakos tuohon ilman suurempia muutoksia kuinka suuren korotuksen? Ärsyttää, kun pohja kolisee aina jonnekkin kun yrittää maastoon mennä.

Roller 06.01.2014 21:39

Kuulin et ois 2 tuumaa matalampi, 75mm muistaakseen saa nostaa jousilla ja koria 75mm. Jos laki ei oo muuttunu tai muista aivan väärin, ja nää pitäis mennä pelkällä muutos katsatuksella

vekkipappa 06.01.2014 21:41

Mikähän järki siinä on että tullessaan matalampi mutta saa korottaa takaisin?

tattiwatti 07.01.2014 23:32

Eli ymmärsinkö oikein, että jos siihen wessaan nyt laittaa 3" korotusjouset, niin se nousee 5"? Jos kerran 2" matalampi kuin muualla.

fintroll 08.01.2014 03:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tattiwatti (Viesti 1089178)
Eli ymmärsinkö oikein, että jos siihen wessaan nyt laittaa 3" korotusjouset, niin se nousee 5"? Jos kerran 2" matalampi kuin muualla.

Mä ajatellin se oli 2cm korkeammin Suomessa.
Mutta en löydä mitaan netissa mika voi sanoa jos täällä on joku korkeusero.

Roller 08.01.2014 08:11

Eikun jos laitat 3tuuman jouset nousee 1 tuuman näin sen ymmärsin

Roller 08.01.2014 08:12

Olisko kellään nurkissa / purku autossa GR:n etuiskarien yläpään kiinnitys rautoja

Rolpatti 08.01.2014 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal (Viesti 1087982)
Noniin patroltietäjät, onko tuo nivel samaa mallia mitä raidetangon päissä, vai mikä tuo nivel on nimeltään meinaan se pitäis uusia ja ei viittis tilailla summissa ku ei oo varma.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146180
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=146180


Ei toi ainakaan ole alkuperäinen varsi.
Alkupereisessä EI ole vaihdettavia päitä

Samsonite 08.01.2014 17:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1087157)
mitäs muuten ootte käyttäny vanteena esmes 35x12,5x15" renkuloille? tarviiko mulkkailla ET:tä vai meneekö vakiolla ja 8" vanteelle? oliko patussa muuten -20 vakio ET?

160MQ:ssa oli 35" Kumhoilla 10x15 ET -32. Semmoset löytyy ylimääräsenä 150€ jos tarviit.

PunisherFIN 08.01.2014 22:40

tarviishan niitä jos tolla meinaa metäs ajaa, oli soa alla tai ei :D

Natosj 09.01.2014 21:21

Mitäs iskareita ootte käyttäny korotetuissa patrolleissa vm81.?
Jotkut hyvät ja edulliset...

_Jape_ 10.01.2014 00:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Natosj (Viesti 1089880)
Mitäs iskareita ootte käyttäny korotetuissa patrolleissa vm81.?
Jotkut hyvät ja edulliset...

hoojiin.

Jarkko T 10.01.2014 10:55

Ossoisko joku kertoo GR patrollin takajousen mitat? Siis pituus ja halkaisija. Eilen sorvailin jousilautaset virolaisen varaosaputkan nettisivujen ilmoittamien mittojen mukaan, vuan heräs epäilys jotta näinköhän ne nettisivut pittää paikkaansa. Toisessa paikkaa halkaisija ilmoitettiin 175mm ja toisessa 185mm.

hitoy 12.01.2014 17:25

Eteen vetarin stefan vaihto lyhyesti. Aksula hitsattu ja kohta alkaa niputus. Stefat vaan kusee.. 160 koppa siis.

Janne1986 12.01.2014 17:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1090965)
Eteen vetarin stefan vaihto lyhyesti. Aksula hitsattu ja kohta alkaa niputus. Stefat vaan kusee.. 160 koppa siis.

Vetarit irti, kardaani irti ja perä irti.
Ja sieltä sitten pääsee stefat vaihtamaan.(perän sisältä)

hitoy 12.01.2014 18:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 (Viesti 1090979)
Vetarit irti, kardaani irti ja perä irti.
Ja sieltä sitten pääsee stefat vaihtamaan.(perän sisältä)

Jepa eli näin katselin nopeasti. Onko huomioitavaa murikan irrotuksessa/kiinnityksessä mitään? Momentit?

-Sorri- 12.01.2014 18:25

Patrol ahdot.
 
Pikaisella haulla ei tuntunut selvää vastausta löytyvän, eli paljonko tuosta SD33T:n vakio turbosta saa ahtopainetta ja paljonko kone niitä kohtuudella kestää ? :p

Rolpatti 12.01.2014 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sorri- (Viesti 1090995)
Pikaisella haulla ei tuntunut selvää vastausta löytyvän, eli paljonko tuosta SD33T:n vakio turbosta saa ahtopainetta ja paljonko kone niitä kohtuudella kestää ? :p

Mulla on pumppu tapissa ja hukkaportin letku heitetty kuubaan ja hyvin on mettää kestänyt. murrokset ja kardaanit ei vaan pakkaa kestämään.

aslakki 12.01.2014 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sorri- (Viesti 1090995)
Pikaisella haulla ei tuntunut selvää vastausta löytyvän, eli paljonko tuosta SD33T:n vakio turbosta saa ahtopainetta ja paljonko kone niitä kohtuudella kestää ? :p


mie oon pitäny alle kilon, vakiopillerillä pakopaineet on aika suoraan ahto x2 ;) ...kehtaa vanhaa kiusata :D


Sivu luotu: 22:28 (GMT +2).