![]() |
suzu 410, 37", 2 ohjaavaa akselia...
aato on suzu 410. ajettu pari vuotta bensa koneella ja
31" pyörillä. ens kesänä toevottavasti isommat pyörät, välitykset pienemmät, kierrejooset alle, diisseli moottori... laetan kuvia ku kerkiin...http://forums.offipalsta.com/albumpi...?dl=1385238273 |
Suzuki rojekteja ei ole koskaan liikka, onnea rakenteluun, mutta vältä murteella kirjoitusta, ni mukavampi seurata topiccia.
Meinaatko akseleita vaihdella, jos isommat renkaat ja diiseli koneen meinaat vaihtaa |
taetaa jo BJ:n akselit alta löötyvä:D näen suomeks sanottuna;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142332 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Noimyäre praakata sit tähä topikki kaikoma murret ni o klookump lukke krosmänttines teksti...
|
Länsirannikolla asuvana täytyy sanoa et on varsin vittumaista lukea tuota viäntöö ja kiäntöö :(
|
Onko mitään tietoa bj:iin ja suikan perien välitys eroista?
|
Kyllä se on paras koira se savon murre, annahan soija vuan. Minkälaisia muutoksia on joutunu alustaan tekemään?
|
Eikös BJ:ssä ollut 4.11?
|
kyllä niissä bj:n akseleissa ainakii vakiona on 4.11 välitys.
laita volvon m40 aski sinne väliin ni ei tartte siirtää jakolaatikkoa ku 12cm mut silti jää alkuperäisellä akselivälillä takakardaani eika perkuleen lyhkäseks = liuku+ristikot? meillä on junioreiden suzukissa moinen laatikko. |
Eiks Hj:ssa oo toi 3,7?
|
Käykös bj:n akseliin sit hj:n murikka? Jos olis joku joskus vaihellu?:confused: En yhtää tiiä ku en oo noihin tojotoihin niin perehtyny..:D
|
Ei oo kyllä mitään käryä noista..:confused:
|
Itekkin aikoinaan mietin BJ:n akseleita Suzukiin ja muistaakseni FJ40 välitykset oli 3.7 ja BJ40 4.1.
Mikäs diesel kone on suunnitelmissa laittaa? |
Lainaus:
|
En tiä onko väärä palsta ja väärä paikka kysyä tyhmiä mutta kysyn kuitenki. Itellä ei mitään puhasta offroad hommaa ole tullu ajateltuakaan, mutta pitäs semmonen pirssi laittaa ettei tarvis miettiä esim nyt talvela että pääseeköhän vaikka tuota tietä tai ajouraa. Yhelä oli viikonloppuna tuomonen vakio 410 ja jotenki oli niin ruman näkönen ja pieni että alko oikein mietityttään että pitäskö laittaa jossaki välissä 940 volvole kaveri jolla saattas päästäkki johonki.
Oli vain niin mopoauton näkönen vakiona että piti alkaa heti miettiin ennenkö on isommin ees katellu aihiota että paljonko tuomoseen pystyy tekemään muutoksia että sais vielä leimattua? Taitaa olla täysin väärä paikka kysellä?:D |
Vakio 410 on kyllä ruman näköinen ja kaikkea mutta kyllä sillä vakionakin tietäpitkin pääsee.. Sitten taas jos ajelee asfalttia paljon niin ei se herkkuaa ole pitkiä matkoja vaappua tuommosella.. Muutoksia voi kyllä tehdä melkopaljonkin mutta jos aikoo oikein susukia rueta rakentaan niin ennemmin ostaa samurain lähtökohdaksi..
|
Joo mie nyt aattelin semmosta että karkeampaa kumia ja korotusta ja valoja aluksi ja sitten jossaki välissä vinssiä sun muuta. Mites saako tuon tuolla diesel koneella vieöä leimattua? Nämä toki vain suunnitelmia, varmaan ei lahi aikoina varaa edes ajatella toteuttamista...
|
Niin mie oletinkin. Vaikuttas että fiini värkki tulossa tästäkin.
Onhan tuo jo eka kuvissa paljon fiksumman olonen ko vakio ;) |
Lainaus:
Ja anteeksi make.suzukille topicin lainasta. |
Lainaus:
Ja onko nuo nelinkin puslat jäykät? |
kori koesovitettu. vähä pittää avartoo kaaria...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145181 |
Edistykö projekti tänään vai oliko savusaunassa eilen häkää:)
|
tännään ensi ajo takaohjaaksella. pienin kiäntösäde sisemmän
pyörän reunasta mitattuna 3,5 metriä. vielä puuttuu kuitennii paljo. kuvia tulloo ehkä sunnuntaena... kevvääseen männessä valamis oekeelle koeajolle |
1 Liiteet
jos en sua värkkiä kulukemaan ni tulen rotkella messiin.
|
mihinkäs tästä topiikista on maken viestit ja kuvat hävinny..?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
huomenna tuas suu sissään. jos saes ies jottaen aekaan sunnuntaena...
|
nyt olis osia kiinnitellä suzuun. vinssi taakse, jäykät napalukot, vetonivelet etteen, etu kardaani. ehkä tulevana viikonloppuna suzusta tulloo tuas neliveto. sitten puuttu vielä jarrut. olis tarvetta tojon jaolla oleville jarrulevyille...
|
joko parin viikon päästä ajellaan:rolleyes: ku mulla toi "projekti" valmistu ihan itestään:D
|
jos saes jonniilaeset jarrut viikon piästä toemimaan nii voeshan sitä koetella
mikä kohta siinä suzussa ee kestä ajamista... |
nyt suzu koeajettu muutama tunti. muutokset toevat kaevattua etenemiskykyä aeka kivasti. ja välityksettii pysy hittaena lisä laatikon ansiosta. vielä puuttuu panssareita ja jottaen pientä. etteennii taetaa tulla lukko mallia esab...
|
1 Liiteet
nyt alakaa suzusta löötyä joostoja...
|
Meinaatko laittaa lukkoventtiiliä tuolle takaohjaukselle? Voisi olla ihan järkevä kampe jos letkurikkoa ajattelee? Jos letku katkeaa niin akseli jäis vaan paikalleen eikä heilus mielensä mukaan? Lukkoventtiili tulisi toki asentee putkella tuohon sylinterin kylkeen ja panssaroida. Varmaan makuasioita mutta ajattelinpa vain kysäistä onko tälläinen käynyt mielessä.
|
jos letku särkyy laitetaan kiinteä tanko sylinterin tilalle. uskon kyllä että ku jokkiin kohta särkyy se ee oo taka ohjaaksen letku...
|
oli tullu pieni vesieste raalle yön aekana...http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6363&pictureid=155775[/IMG]
|
nyt se suzu kuatu
1 Liiteet
eli laavantaena 2.8 suzu koki ensmäesen katolleen mänön.
hyvin näätti kaaret kestävän... |
Kävikö ohtaan vai oliko vyöt?
|
ee ollu vyöt kiinni. pysyin penkissä penkin alta kiinni pitämällä.
kyyvissä oli irtaallaan tunkki, kaks pylpyrää ja kaks 6kg sammutinta. eevät kuitenkaan osunu minnuun. nyt kaikki on sijottu kiinni... |
kuvasta vaikea hahmottaa miten se tuohon asentoon on päätyny varsinki, ku kuvassa maasto näyttää tasaiselta, eli miten päin kaato tapahtui? ja hyvä ettei sattunu pahasti irtonainen tunkki saattaa viedä ennenaikaiseen hautaan
|
kuvassa aatoo kiännetty 90astetta vinssillä katollaan. tahkon raalla on tosi vähä tasasta. siellä rata on melekeen koko ajan kallellaan johonkin suuntaan ja välillä kallistuu vähä enemmänki. kuataessa yritin ajjoo jo kallellaan olevalla reetillä ison kiven yli yläpuolella olevilla renkailla ja nuin kävi. tervetuloa kahtomaan tuo "tasainen paikka"!!! tännään tuas rata kierretty putkirunko tojolla ja suzulla. tuas tuli mieleen että miten on voenu pysyä pystyssä aekasemmin suzun akseleilla.
|
en ole missään vaiheessa sanonut, että olisi tasainen vaan että näyttää tasaiselta ja siksi kysinkin.ja tiedän myöskin sen että monesti kuvat valehtelee paljon, varsinki jos perusmaasto on kaltevaa.
|
jepjep. kuva tosiaan vallehtelloo... tännään mäntiin mittarin mukkaan korin kallistuksessa muutamissa kohti yli 35 astetta...
|
suzu ja pari muuta aatoo näätillä huomenna perjantaena 5.9 lapinlahella aikataika- tapahtumassa. suzu (tänä kesänä yli 100 tuntia metässä ajettu) ajetaan parkkiin etunen 200l tynnyrin+ 15cm palakin piälle...
|
muutama kuva joostoesta albumissa. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6966
|
tukivarren helat alakaa olla huonona. ee näätä mänöjä haettoovan,
vähä vuan kolisoo. uuvet helat tulossa. tulloo vähä erilaeset ku aekasemmat... tänä viikonloppuna tuas ajettu 7 tuntia kotiraalla. laetoin mittarin joka laskoo tunteja ni näkköö paljoko oekeesti ajellaan. tänä kesänä arviolta yli 130 t metässä... |
Kyllä on
Hieno peli, pittää koittoo tulla kuopion ajelu päevälle pällistelemmään:):o
|
tännään herkes etu vinssi toemimasta. katellaan huomenna mitä kävi.
ee se hirveesti ajuja haettoo... oma rata kierretään melekeen joka ilta oli vinssi kunnossa tae ee.... |
nyt on valot suzun katolla. näkköö ajjoo pimmeessäkkii. huomenna uuvet helat tukivarsiin. nämä ee murene niin ku kumihelat...
|
tännään laetoen tukivarsiin vähä erilaeset helat...
erikoinen ajjoo ku pitkästä aekoo ee kolise hirveesti. joostot pysy ennallaan ja taka-akseliki pyssyy tuas paekallaan iliman panhardia... |
Pongattu Nilsiässä .. Alkon edessä kärryn päällä.. ;)
|
jep. huomenna kuopiossa ajamassa. tännään vähä niveliä vaehettu ohjaakseen ja jottaen muuta "pientä"...
|
kuopion ajut ajettu. illalla myös oma kotirata kierretty. alakaa olla tänä kesänä 160 tuntia metässä. pakkasen myötä ruppee jiät vastustaa paljo vesi poteroissa...
|
tännään tuli rengasrikko. jospa sen saes huomenna kuntoon ni piäsis jatkaa harrastusta...
|
jep. rengas kunnossa ja rattoo kierrelty. tämän illan saldo yx rikkinäenen vetonivel. sen vaehon jäläkeen toemi hyvin. nyt paekallaan
naputtava nivel mut se korjataan ens viikolla. ajelut jatkuu huomenna... |
Oon miettiny että kuinka takapää kääntyy jos ja kun on lukossa?
|
tässä on myös eessä hitsilukko. ajetun ympyrän halkaisija sisemmistä renkaista mitattuna 5,5m...
|
Voisko tästä härvelistä saada kuvia näkösälle ?
|
profiilista löytyy kuvia... tuolta kans muutamia http://www.albumini.fi/Albumi=HZWHM3OJ
http://www.albumini.fi/Albumi=EIFPDMDG |
Ok, toi albumi tosin kyselee käyttäjätunnusta ja salasanaa --> Nyt toimii
|
jospa ne nyt toemis...
|
suzulla ajettu melekeen 200 tuntia metässä tänäkesänä. mut nyt viikon sissään kaks rengasta tyhjäx reetillä. pittää tehä talavella varmaan lukkovanteet... nyt ensi avux tuplasin renkaitten paineet 0,6 killoon...
|
nyt alakaa reetillä olemaan vettä mukavasti. syvin kohta yli 1,2m...
tännään siitäki läpi ajettu. lopussa rupes valot temppuammaan. huomenna ne kuntoon nii piäsöö to tuas reetille... |
valot toemii taas ja kytkinpoljin on hitsattu kiinni. ajelut jatkuu huomenna...
|
Leipä työnä kai sinä tätä ajua teet?
|
Heh
Eipä ainakaan minun tiedon mukaan:D
|
jep. kyllä se leepä vuollaan aatoja ja muita kulukuneuvoja rassoomalla.
suzu hommat on pelekkee harrastusta... |
nyt on ajettu yli 200 h...
|
tämän päevän uittelun jäläkeen lämmöt ee pysy ennee hallinnassa.
ennen seuraavia ajoja tehtävä pieni syylärin paikan muutos ja vaihettava semmonen syyläri mistä flektien puhaltama ilima männöö läpi... |
tännään saen syylärin ja fletit kiinni. letkut ja johot jäevät vielä puuttumaan...
|
tännään tuli nesteputket valamiix. ehkä huomenna ajamaan. jos ee ni viimestään laavantaena.
|
jep. nesteet kiertää katolla ja flekti puhaltaa. mut hallista ulos pakittaessa sytty latauksen valo ja suzu piti jättee pajalle ja huomenna koetan korjata laturin...
|
Sivu luotu: 11:28 (GMT +2). |