Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Chevrolet K1500 4x4 3/4 ton 1990 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117685)

Ex_inkkari 22.11.2013 15:47

Chevrolet K1500 4x4 3/4 ton 1990
 
Huomenna jos luoja suo ja planeetat kohdillaan niin taloon tulee piiiitkästä aikaa 4x4, siinä on lattiassa keppi jota työntämällä saadaan kaikki pyörät vetämään :)

Mutta laitetaan huomenna lisää info kun on reissu tehty....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161450

Chevrolet Fleetside W/T 1990 4x4, Suomiauto Metroauton maahantuoma 1990.
Kone GM 4.3 V6 160hp/4000rpm 319nm/2400rpm
Laatikko 5LM60 5 speed manuaali
Jakolaatikko GM NP241 2.72 to 1
Etuperä 8.25" IFS avoin
Takaperä 10 bolt 8.5 lukollinen 3,42
Kantavuus 760kg

Kuvia
http://esory.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+4x4/

JAMANT 22.11.2013 15:50

Kerro lisää....

Ex_inkkari 22.11.2013 15:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1069413)
Kerro lisää....

Se on ison veden takaa ja siinä on lava...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142330

Nostokurki 22.11.2013 16:59

Silverado 1500 alustalla ja 4.3 koneella?

Ex_inkkari 22.11.2013 19:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 1069431)
Silverado 1500 alustalla ja 4.3 koneella?

W/T 4,3 ja 5 speed manual.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148554

mäksä 22.11.2013 23:51

genaral mistage.. ?,,:confused: :eek:

SamiN 23.11.2013 01:22

Vieläku olis punanen niin ..

Ex_inkkari 23.11.2013 06:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mäksä (Viesti 1069623)
genaral mistage.. ?,,:confused: :eek:

Juu, ei toyotaa :) se olisi major mistage...

JakeHammer 23.11.2013 13:10

Hienon näköinen! Onnea!

Samsonite 23.11.2013 13:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1069767)
Äh, luulin että puhutaan muijista........

Tarkoitit varmaan häntä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Judi_Dench :D

Ex_inkkari 23.11.2013 16:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer (Viesti 1069778)
Hienon näköinen! Onnea!

On muuten livenä isompi miltä kuvassa näyttää :)

Olihan reissu, ajeltiin Mikkelistä tasasta 80-90 vauhtia eikä tuolla reissulla ongelmia tullut vastaan. putki vuotaa jostain, on vastikään vaihdettu joten huono liitos varmaan.

Renkaina 255/70/16 mutiaiset joissa pintaa vielä ruhtinaallisesti, perimätieto kertoo että olisi lukkoperä mutta tätä en ole vielään varmentanut.

Ruostetta normi paikoissa, kone kävi kuin uusi.. hieno kampe :)

Ex_inkkari 24.11.2013 07:29

Vin kertoo :)

Model: K1500

Type: Truck

Make: Chevrolet

Manufacturer: General Motors of Canada Ltd.

Model year: 1990

Country (Region): Canada (North America)

Plant: Oshawa, Ontario, Canada

Sequential number: 231835


Body style: Pickup

Doors: 2

Driveline: 4WD

Engine series: V-6 4.3L

Engine type: V6, 4.3L

Fuel type: Gasoline

Safety restraints: Active belts

Ex_inkkari 24.11.2013 12:07

RPO kertoi että löytyy lukkoperä, alusta on HD. Löytyi samalla putken vuotokohta, oli helppo havaita kun uusi putki :) ensimmäisen liitoksen klemmari paskana, ei kiristynyt kun toinen puoli.

Ex_inkkari 24.11.2013 18:15

Perävaunumassat mielenkiintoiset

Jarruin - 1995kg
jarruitta - 455kg :)

ajoneuvoluokka MUU / pakettiauto ??

Nikuzai 24.11.2013 18:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1070259)

ajoneuvoluokka MUU / ??



Rakentelu vapaa :confused::confused:

Ex_inkkari 25.11.2013 12:38

Ei röpötä enään, katin jälkeen oli uutta putkea kokonaan mutta katin kohdalla oli putkessa reikä johon laitettiin Espoon pakoputkihuollossa laastari. Autoon muuten asennettu peruutustutka joka toimii... enkä tarkoita vetokoukkua :)
Jakis tiputtelee öljyä ilmeisesti, pitää selvitellä mistä kohtaa....

-MaTTi- 25.11.2013 12:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1070259)
Perävaunumassat mielenkiintoiset

Jarruin - 1995kg
jarruitta - 455kg :)

ajoneuvoluokka MUU / pakettiauto ??

Tuohon aikaan nykyiset luokitukset (M1, N1 jne.) oli vielä tuntemattomia.
Vetopainoinahan jenkeissä usein just tuo tuhannen paunaa = 454 kg.

Ei muuta kun maakaasuputeli lavalle ja autoilemaan huokealla/ympäristöystävällisesti.

JakeHammer 25.11.2013 14:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1070559)
Tuohon aikaan nykyiset luokitukset (M1, N1 jne.) oli vielä tuntemattomia.
Vetopainoinahan jenkeissä usein just tuo tuhannen paunaa = 454 kg.

Ei muuta kun maakaasuputeli lavalle ja autoilemaan huokealla/ympäristöystävällisesti.

Saako tolle vetopainolle tehtyä jotain? Eihän tolla mitään voi vetää?

Ex_inkkari 25.11.2013 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer (Viesti 1070581)
Saako tolle vetopainolle tehtyä jotain? Eihän tolla mitään voi vetää?

Ei tuo veturiksi tullutkaan joten ei rassaa.. kuljetusta varten on LAVA :)
Jakiksen vuotokohta selvisi, yksi kuoren kiinnityspulteista falskaa, ensiavuksi kiristin minkä pystyin.

-MaTTi- 25.11.2013 17:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JakeHammer (Viesti 1070581)
Saako tolle vetopainolle tehtyä jotain? Eihän tolla mitään voi vetää?

Ne on valmistajan sallimat eli ei.
Kyllähän sillä jo jonkinkokoinen jarrullinen tulee peesissä ja muulikin kevyesti kuormattuna. :)

Ex_inkkari 26.11.2013 11:06

Haluaako kukaan vaihtaa mutiaisia talvirenkaisiin, hyi HEL....I miten liukkaat !!!
Teki jo mieli vetäistä nelkkua päälle, olisi ainakin tuntunut paremmalle :)

On muuten vähäruokaisin amerikkalainen bensakulkine mitä olen ikuna omistanut, puhutaan nyt yli 2000kg painavista vehkeistä, citymaasturit vie saman verran kun tuo on kiskonut löpöä. Matka mikkelistä espooseen ja 3 päivän kotipyöritykset niin noin 30l juonnut gasoa ?

PunisherFIN 26.11.2013 11:51

tuo 4.3l kutonen on meleko pieniruokanen jos on kunnossa, huomoot sitten kyllä jos se kone ei oo kunnossa, se bensankulutus kasvaa räjähysmäisesti :D tyyliin 10l/100km => 45l/40km :D kuten ihelle kävi astron kanssa, tosin kaks pyttyä pimeenä, mut kotiin pääsi kuitenkin.. :)

Ex_inkkari 26.11.2013 15:23

Poloisen vieressä joutuu olemaan :) noi volkkarin rutut ei ole minun tekemiä..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142627

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142633

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142630

JAMANT 26.11.2013 18:31

Kyllä on naapurit taas kateellisia, kun sulla on kunnon auto ja ne ajaa vag*noilla ja vulvalla...

Ex_inkkari 26.11.2013 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 1071092)
Kyllä on naapurit taas kateellisia, kun sulla on kunnon auto ja ne ajaa vag*noilla ja vulvalla...

Ja noi kaksi paskaa tossa ympärillä on molemmat varastoina.. niillä ei edes ajeta. Arvaa vituttiko viime talvena kun joutui pitämään 3 paikkaa puhtaana, kun ei rattori päässyt tuohon kohtaan noiden romujen takia.

Nyt on ihan sama :) kyllä toi päätös auton vaihdosta kypsyi viime talven aikana.

pee 26.11.2013 22:09

ja vielä kun alat pysäköidä peruuttaen, ettei tarvi kylmän kankeaa laatikkoa sorvata pakilla ekaks lähtiessä niin saatat välttyä yheltä murheelta ... (jos se on automaatti)

Ex_inkkari 27.11.2013 11:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1071240)
ja vielä kun alat pysäköidä peruuttaen, ettei tarvi kylmän kankeaa laatikkoa sorvata pakilla ekaks lähtiessä niin saatat välttyä yheltä murheelta ... (jos se on automaatti)

Manual :) ja noin saa helpommin lohkariin.. auto kun on yli 5,5 metriä pitkä.

Ranee 27.11.2013 12:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1071360)
Manual :) ja noin saa helpommin lohkariin.. auto kun on yli 5,5 metriä pitkä.

Omaan autoon värkkäilin jatkoroikan puolikiinteästi keulasta konttiin että sai peruuttaa ruutuun.
Sittemmin lopetin lämmittämisen kokonaan.

Ex_inkkari 27.11.2013 17:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ranee (Viesti 1071370)
Omaan autoon värkkäilin jatkoroikan puolikiinteästi keulasta konttiin että sai peruuttaa ruutuun.
Sittemmin lopetin lämmittämisen kokonaan.

Itse olen niin mukavuuden haluinen että suunnittelin sisäpistokkeen asennuttamista että saa kabiinin lämpimäksi ja ikkunat pysyy sulana.. tuo etulasin skrabaaminen on yllättävän ittumaista jo tuonkin kokoisella vehkeellä :)

Lord of flies 27.11.2013 17:22

Komeen näkönen pikkku pick up.

Näistä romuista on tosiaan kiva kynsiä etulasia auki, saa aina kiivetä eturenkaan päälle että yltää. Moni henkilöautolla ajava naapuri on naureskellut että eikö kannata laittaa pienempi auto että yltää. Ihmeesti ei ole kuulunut napinaa kun niitä on pitänyt jostain vetasta pois, miksihän silloin ollaan kiltisti hiljaa...

J-T 27.11.2013 17:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1071476)
Itse olen niin mukavuuden haluinen että suunnittelin sisäpistokkeen asennuttamista että saa kabiinin lämpimäksi ja ikkunat pysyy sulana.. tuo etulasin skrabaaminen on yllättävän ittumaista jo tuonkin kokoisella vehkeelle :)

Sillon kun mulla oli 1500 chevy niin hommasin sellasen pitkällä varrella olevan harjan jossa oli raappa toisessa päässä. Oli kätevä ja helpotti kummasti elämää

Lord of flies 27.11.2013 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J-T (Viesti 1071490)
Sillon kun mulla oli 1500 chevy niin hommasin sellasen pitkällä varrella olevan harjan jossa oli raappa toisessa päässä. Oli kätevä ja helpotti kummasti elämää

Tommosta suosittelen itekkin.
Itellä on autossa jatkettavalla varrella oleva harja jonka harjaosa kääntyy lähes 360 astetta. Saa lumet pois katolta myös ilman että tarvii kiipeillä.

Ex_inkkari 28.11.2013 09:06

Pieni huolto tekee hyvä, kävi pesemässä konehuoneesta paskat pois ja rasvasin samalla kaikki lukot ja nivelet, yllättäen alkoi konepeltikin aukeamaan niin kuin pitää :)

Sikafleksiä pitäisi hakea ja tiivistää jakiksen pultti.. öljyt pitäisi katsoa laatikoista ja perästä kun ehtisi perehtyä laitteeseen, kylmässä maassa on ikävä makaa eikä ole sitä tallia :)

PunisherFIN 28.11.2013 14:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lord of flies (Viesti 1071482)
Komeen näkönen pikkku pick up.

Näistä romuista on tosiaan kiva kynsiä etulasia auki, saa aina kiivetä eturenkaan päälle että yltää. Moni henkilöautolla ajava naapuri on naureskellut että eikö kannata laittaa pienempi auto että yltää. Ihmeesti ei ole kuulunut napinaa kun niitä on pitänyt jostain vetasta pois, miksihän silloin ollaan kiltisti hiljaa...

tai sitten nousee vaan seisomaan ja skrabaa sen ikkunan auki ;) yli 190cm pituudesta on normaalisti vaan haittaa, mutta meille keskimittaa pidemmille on olemassa se yks positiivinen asia :D

Ex_inkkari 28.11.2013 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1071893)
tai sitten nousee vaan seisomaan ja skrabaa sen ikkunan auki ;) yli 190cm pituudesta on normaalisti vaan haittaa, mutta meille keskimittaa pidemmille on olemassa se yks positiivinen asia :D

Jaa, tää meni tämmöseksi.... :)

No jos tuut skrabaamaan mullekkin ?

Timo_L 28.11.2013 17:37

Tuo skrabausongelma tulee tällaisella alamittaisella (173cm) vastaan jo vähän korotetun Grand Cherokeen kanssa. On tullut helmaputket ja eturenkaan päällä seisominen tutuksi talviaamuina :o

Asiallisen näköinen vekotin, ja melkoisen siistissä kunnossakin. Vai onko kaikki ruoste jossain piilossa? :D

Nikuzai 28.11.2013 18:02

Lasin raappaamiseen kans avustaa suuresti räsymatto :)
Ja roskalavalta niin ei nappaa vaikka joku sitä tarviisikin :D

Ex_inkkari 28.11.2013 19:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1071968)
Tuo skrabausongelma tulee tällaisella alamittaisella (173cm) vastaan jo vähän korotetun Grand Cherokeen kanssa. On tullut helmaputket ja eturenkaan päällä seisominen tutuksi talviaamuina :o

Asiallisen näköinen vekotin, ja melkoisen siistissä kunnossakin. Vai onko kaikki ruoste jossain piilossa? :D

On siellä alkavaa muutamassa kohtaa, mutta ei mitenkään lohduton yksilö. Pahin on kuskin lokari jossa sormen mentävä reikä ihan etukulmassa. Hyvässä kunnosa tuo on ikään nähden.

PunisherFIN 28.11.2013 23:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1071946)
Jaa, tää meni tämmöseksi.... :)

No jos tuut skrabaamaan mullekkin ?

hiukan aikaseen joutus heräilemään, taitaa tulla kehä3 kohille 335km miulta ikkunaa raaputtamaan, mut mitäpä sitä ei kaverin puolesta tekis... :D

Ex_inkkari 29.11.2013 15:37

Saako pressun alle rakentaa rimoista kehikon että pysyy ryhdissään, vai lukeeko virkamies sen kovaksi katteeksi ?

Jos tuohon löytyisi pressu jostain niin ei tarvisi talvella ajaa lunta paikasta toiseen kevääseen asti :)

Pörö 29.11.2013 16:42

Saa tehdä.
Tääläpäin pyörii tollanen mis on lukittava alumiini kansi päällä ja noita harjakattosia lavureita tulee bongailtua, itsellä oli pressun alla n.20mm putkesta tehty hässäkkä jonka sai nätisti nippuun jos oli kuorman tiellä, työkaverilla on poikittain muutama lattarauta hieman kaarelle väännettynä ettei taivaalta satavat veden eri olomuodot jää pressun päälle.

Ex_inkkari 29.11.2013 21:20

Kukaan kurkannut tuollaisen -90 perämurikkaan minkälainen lukko sieltä löytyy (RPO G80)

Lord of flies 29.11.2013 21:51

Toi taitaa olla niin kutsuttu käkikello lukko

Tossa videon pätkä sen toiminnasta
Video

Ex_inkkari 30.11.2013 08:44

Ensimmäinen auto missä letkuvesilämppäri (defa) + kiertopumppu, hyvin tuollakin tuntuu pata lämpiävän.. toisaaltaa varmaan paremmin kun pelkkä lohkari.

Ex_inkkari 01.12.2013 15:21

Mielenkiintoisia lisävarusteita autoon ruksattu aikoinaan, lukkoperää ja 750kg kantavuus eli HD alusta lisäjousin ja isommat jarrut (RPO F44). Peränä kuitenkin 10 pulttinen.

Mahtaako näitä muilla ollut ?

pee 01.12.2013 17:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1073092)
Mielenkiintoisia lisävarusteita autoon ruksattu ...

... 750kg kantavuus eli HD alusta lisäjousin ...


paljoks se ois ilman HD alustaa lisäjousin ??? :eek:

Juippa 01.12.2013 18:26

Oisko karvan alta 500kg.

Näin ainaki omassa k10:ssä

Ex_inkkari 01.12.2013 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juippa (Viesti 1073150)
Oisko karvan alta 500kg.

Näin ainaki omassa k10:ssä

Näin juuri !, siitähän se nimitys "puolitonninen" tulee.. hämmentävää :)
Tämä on vähän kuin 3/4 tonninen.

Ex_inkkari 03.12.2013 16:48

Miten tuon risukeulan veto kytkettiin chevyssä, kytkeytyy hyvin mutta pois kytkeminen kestää tovin, lähtee kuitenkin.

Siirtohaarukka vain mitä sielä keulassa liikkuu ?

Ex_inkkari 05.12.2013 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1073824)
Miten tuon risukeulan veto kytkettiin chevyssä, kytkeytyy hyvin mutta pois kytkeminen kestää tovin, lähtee kuitenkin.

Siirtohaarukka vain mitä sielä keulassa liikkuu ?

Tämäkin selvisi, vahapatruunalla toimii etuveto.

Ex_inkkari 07.12.2013 16:12

Tuli harjoteltua liukkaankelin ajoa chevyllä, opetus on että käytä sitä lattialla olevaa vipua niin helpottaa. Kaveria lähdin moikkaamaan lepsämään, missä on jo talvi näemmä.. ajoin sitten risteyksen ohi ja etsimään kääntöpaikkaa joka löytyi sitten bussipysäkiltä josta lähti metsätie. Perä sinne ja ykköstä silmään ja heti kun mutiainen pyörähti niin kiillottu paikka peiliksi ja siinä sitten oltiin :)

No se lattialla oleva keppi pelasti tilanteen, joutui sitten pitämään nelkkua päällä koko lepsämä reissun ajan, siellä oli kaikki risteykset mäkisiä ja jääliukkaita :)
On aika onneton takavetoisena tuollainen mölli.

Nikuzai 07.12.2013 17:34

Käkikello kuulemma kannattaa huoltaa/shimmata aika ajoin, muuten voi olla pahimmassa tapauksessa jopa murikan vaihto edessä kun kitkalevyt ei tasaakkaan vetarien nopeus eroja ja lukko paukahtaa päälle 100rpm nopeus erolla :eek:

Gary Grand 08.12.2013 09:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1075435)
Käkikello kuulemma kannattaa huoltaa/shimmata aika ajoin, muuten voi olla pahimmassa tapauksessa jopa murikan vaihto edessä kun kitkalevyt ei tasaakkaan vetarien nopeus eroja ja lukko paukahtaa päälle 100rpm nopeus erolla :eek:

Tää on se perinteinen "käenpoikasten pesästä lähtö"-tilanne.. Joskus nekin vaan kasvaa isoiksi ja lentävät pois.:D

Ex_inkkari 08.12.2013 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 1075723)
Tää on se perinteinen "käenpoikasten pesästä lähtö"-tilanne.. Joskus nekin vaan kasvaa isoiksi ja lentävät pois.:D

Onhan siitä tehty leffakin "yksi lensi yli käenpesän" :)

Ex_inkkari 11.12.2013 12:31

On ensimmäinen kosketus tuohon chevyn 4.3 V6 pataan ja täytyy sanoa vaikka vajaamukinen on niin hieno kone kerrassaan. Kulutus on pyörinyt noin 10-11l nurkilla, huom ei tieteellisesti testattu :) kone vääntää jo 2400rpm kohdalla sen 320newtonia.. melkein kun diisseli :)

Mikä parasta, tämä yksilö on pysynyt orginaali kunnossa eli konehuoneesta ei ole poistettu mitään tai lisätty mitään. 160hp liikuttaa tuotakin malmikasaa ihan riittävästi, tarkoittaen että ei sillä liikenteessä jalkoihin jää (normi nopeuksissa HUOM!)

Ex_inkkari 12.12.2013 10:26

Sinne istahti 265/70/16 alle, ei mennyt edes pilalle :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144059

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144062

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144060

ps: valot toimii :)

Ex_inkkari 16.12.2013 10:08

Päivän projekti, sisätilanpistoke :)

Liikkeen tarjous 255€
Asensin itse 37€

15min homma :)

L-200 16.12.2013 16:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1079032)
Päivän projekti, sisätilanpistoke :)

Liikkeen tarjous 255€
Asensin itse 37€

15min homma :)


:D :D :D kohtu hyvä tuntipalkka.... tolla hinnalla mikä jäi taskuun voi vaikka ostaa tilatojotan tai pistä taksille "tunninKeikan" eli tilata piruuttaan auto seisomaan pihaan 1h ajaksi vain sen takia että naapurit sitä pällistelisi.

:D

Ex_inkkari 17.12.2013 13:55

Päivän projekti, tulpat ja tulpanjohdot. Tässäkin projektissa tuli pieni ylläri vastaan :)

Ilmeisesti edellinen omistaja oli katsonut että tulppien vaihto on liian vaativa homma, pari tulppaa niin ruosteessa että hyi helvetti. Menihän siinä tovi, mutta ajan kanssa tuli hyvä.

Se ylläri, aloin pistämään peliä kasaan ja konttasin konehuoneessa niin aloin katsomaan että täällä on joku paksu ja musta kaapeli irti, nappasin käteen ja kaapelin päässä iso lenkki.. meni 2 sekunttia kun tajusin että pidän kädessä akun maakaapelia ??

Toinen pää oli akussa ihan niin kuin pitikin, mutta lohkon puoli irti. Ei muuta kuin uusi paikka kaapelille, koska en löytänyt paikkaa missä ollut aikaisemmin, on ollut pyhällä hengellä kiinni.

Hyvä että huomasin olisi muuten voinnut tulla pippa autolle :)

Gary Grand 17.12.2013 14:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1079554)
... täällä on joku paksu ja musta kaapeli irti, nappasin käteen ja kaapelin päässä iso lenkki.. meni 2 sekunttia kun tajusin että pidän kädessä akun maakaapelia ??

Toinen pää oli akussa ihan niin kuin pitikin, mutta lohkon puoli irti. Ei muuta kuin uusi paikka kaapelille, koska en löytänyt paikkaa missä ollut aikaisemmin, on ollut pyhällä hengelle kiinni.

Nää on ihan parhautta löytää ajoissa.. :cool::D Pimeessä tien päällä hävinneet sähköt aiheuttaa hirveitä vitutusaaltoja koko kroppaan..:mad:

Nikuzai 17.12.2013 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1079554)
Päivän projekti, tulpat ja tulpanjohdot. Tässäkin projektissa tuli pieni ylläri vastaan :)

Ilmeisesti edellinen omistaja oli katsonut että tulppien vaihto on liian vaativa homma, pari tulppaa niin ruosteessa että hyi helvetti. Menihän siinä tovi, mutta ajan kanssa tuli hyvä.

Se ylläri, aloin pistämään peliä kasaan ja konttasin konehuoneessa niin aloin katsomaan että täällä on joku paksu ja musta kaapeli irti, nappasin käteen ja kaapelin päässä iso lenkki.. meni 2 sekunttia kun tajusin että pidän kädessä akun maakaapelia ??

Toinen pää oli akussa ihan niin kuin pitikin, mutta lohkon puoli irti. Ei muuta kuin uusi paikka kaapelille, koska en löytänyt paikkaa missä ollut aikaisemmin, on ollut pyhällä hengellä kiinni.

Hyvä että huomasin olisi muuten voinnut tulla pippa autolle :)



Katoppas samalla onko startin takapään tuki rauta paikoillaan vai kuuluuko tähän sellaista?

Ex_inkkari 17.12.2013 19:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1079741)
Katoppas samalla onko startin takapään tuki rauta paikoillaan vai kuuluuko tähän sellaista?

Ei taida moisia olla näissä.

Pauli 17.12.2013 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1079554)
Päivän projekti, tulpat ja tulpanjohdot. Tässäkin projektissa tuli pieni ylläri vastaan :)

No nyt tuli oikeat sanat tähänkin topiciin, pitäiskö siis siirtää projekti-puolelle, vai HÄ!?!?

Maasturiprojektit
Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Ex_inkkari 17.12.2013 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1079777)
No nyt tuli oikeat sanat tähänkin topiciin, pitäiskö siis siirtää projekti-puolelle, vai HÄ!?!?

Maasturiprojektit
Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Jos se ei loukkaa oikeita offareita niin siirrä pois :)

Pauli 17.12.2013 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1079781)
Jos se ei loukkaa oikeita offareita niin siirrä pois :)

On siellä turhempiakin juttuja näkyny. Ja miten määritellään oikea offari?

Nikuzai 17.12.2013 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1079784)
On siellä turhempiakin juttuja näkyny. Ja miten määritellään oikea offari?


Jos jossain pörisee ja mahdollisesti mura haisee niin sinne on pakko päästä kattelemaan :p

Meniskö melko lähelle?

Ex_inkkari 18.12.2013 13:28

Tänään tuli sitten viimeisteltyä tuo kipinälinja virranjakajan kannella ja pyörijällä, ei ihan niin huonossa kunnossa kun tulpat mutta kärsineet olivat nekin.

Seuraavaksi varmaan uudet öljyt ja suodatin :)

Ex_inkkari 19.12.2013 10:30

Nyt on ollut aikaa mönkiä auton alla ja seuraavia havaintoja alustasta.

- jakis ja etuperä ei tiputtele enään, pulttien kiristely auttoi
- etummainen vaimennin vai onko katti ? ruosteessa kun mikä
- etummainen korinkiinnike, kuskin puoli korroosiopeikko löytänyt sen :) ei paha vielään.

Muuten hyvässä kunnossa tuntuisi olevan, maalivikaa ja pari ruostepaikkaa korissa katsotaan ensikesänä josko niitä saisi laitettua kuntoon.

Miten tuon katin kanssa, saako heivata roskiin ja putkea tilalle, vai onko -90 vähäpäästöinen. Missään ei ole mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä.

JAMANT 19.12.2013 10:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1080411)
Miten tuon katin kanssa, saako heivata roskiin ja putkea tilalle, vai onko -90 vähäpäästöinen. Missään ei ole mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä.

Eipä lue enää vähäpäästöinen missään otteessa!! Soitellaan...

JAMANT 19.12.2013 10:52

Soiteltu ja selvitetty, ei ole vähäpäästöinen, katin voi heittää mäkkylään....

hämis 19.12.2013 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1080411)
Nyt on ollut aikaa mönkiä auton alla ja seuraavia havaintoja alustasta.

Miten tuon katin kanssa, saako heivata roskiin ja putkea tilalle, vai onko -90 vähäpäästöinen. Missään ei ole mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä.


Mun jeeppi -91 ei ole vähäpäästöinen eikä tarvii kattia, vaikka rekisteriotteessa lukee että käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Katti siellä tästä huolimatta on alla ja ahistaa pakokaasujen poistumista. Otan pois kun jaksan.. en jaksa...

Katastusmies sen sieltä koneelta katto teknisistä tiedoista ja ei oo kuulemma rasteja noissa kohissa.

Ex_inkkari 21.12.2013 14:13

Sitten vaihdetaan termari, lämpömittarin mukaan 60-70 astetta lämpötila.. haalea vesi vaan kiertää, taitaapi olla auki jumissa :)

JiiPee 21.12.2013 16:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1079784)
On siellä turhempiakin juttuja näkyny. Ja miten määritellään oikea offari?

Tämähän ei ole millään mittarilla mikään turha juttu, joten toki siirretään projekteihin :cool:

Ex_inkkari 21.12.2013 17:21

Onkohan näistä mihinkää, toimii vai pelkkä vitsi ?

http://www.ebay.com/itm/Chevy-GMC-15...109bf4&vxp=mtr

-MaTTi- 21.12.2013 23:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1081313)
Onkohan näistä mihinkää, toimii vai pelkkä vitsi ?

http://www.ebay.com/itm/Chevy-GMC-15...109bf4&vxp=mtr

Mikä jottei, takapää nousee just ja tasan ton palikan verran, etupäätä voi shimmailla vääntösauvoilla sitten vielä hivenen ylemmäs tai alemmas.

-Captain- 21.12.2013 23:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1069410)
Huomenna jos luoja suo ja planeetat kohdillaan niin taloon tulee piiiitkästä aikaa 4x4, siinä on lattiassa keppi jota työntämällä saadaan kaikki pyörät vetämään :)

Mutta laitetaan huomenna lisää info kun on reissu tehty....

onks tuos lukkoakselit?

Rölli 21.12.2013 23:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1081313)
Onkohan näistä mihinkää, toimii vai pelkkä vitsi ?

http://www.ebay.com/itm/Chevy-GMC-15...109bf4&vxp=mtr

Toimiihan noi ihan ok ja helpot/nopeat asentaa. Mulla oli joskus suburbanissa tuollaiset.

Ole tarkkana kun tilaat että se keskinaula on oikean kokoinen ja u-pultit myös.

Aikanaan taistelin ihan tarpeeksi että sain oikean yhdistelmän käteen.
Ensin liian pienet pultit ja seuraavassa paketissa liian pienet keskinaulan paikat.
Kolmannella natsas sit jo kaikki kohdalleen.

U-pulteissa heitti pituus ja sitä selitettiin eri jousipakkojen paksuuksilla...

Ex_inkkari 22.12.2013 08:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 1081468)
onks tuos lukkoakselit?

Takana lukko.

Ex_inkkari 22.12.2013 08:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rölli (Viesti 1081471)
Toimiihan noi ihan ok ja helpot/nopeat asentaa. Mulla oli joskus suburbanissa tuollaiset.

Ole tarkkana kun tilaat että se keskinaula on oikean kokoinen ja u-pultit myös.

Aikanaan taistelin ihan tarpeeksi että sain oikean yhdistelmän käteen.
Ensin liian pienet pultit ja seuraavassa paketissa liian pienet keskinaulan paikat.
Kolmannella natsas sit jo kaikki kohdalleen.

U-pulteissa heitti pituus ja sitä selitettiin eri jousipakkojen paksuuksilla...

Tämä se onkin ongelmana, tuossa kun on Heavy Duty alusta mutta 6 pulttiset akselit niin ei ihan varmaa pitääkö olla 2500 korotus-sarja vai 1500 korotus-sarja ?

Rytari 22.12.2013 08:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1081279)
Sitten vaihdetaan termari, lämpömittarin mukaan 60-70 astetta lämpötila.. haalea vesi vaan kiertää, taitaapi olla auki jumissa :)

mulla omassa takatuupparissa varmaan sama juttu, eikä oo ku kesällä laitettu uus ja yhtään ei nouse viisari jossei oo eberi päälllä, ei kannata kyl ostaa muuta stantin superstat tai ac delcon vastaava.

noi nelarit on paljo parempiryhtisiä, mä olen haaveillut jos madaltais(hyyi) omaa takapäästä kun se kulkee niin törkeästi puo pystyssä ja tavaran lastaaminen ja purku helpottuis, noihin saa mm. ilmapussisarjaa melko edukkaasti et kannattaa semmostakin harkita jos jousissa on varaa korottua sillä tyylillä.

tossa on melko varmasti käkikellolukko joka noilla kilometreillä on jo sotkenut peräöljynsä hyvin ja kulunutkin varmasti, älä piiskaa tai se lyö kytkentäkynnet poikki, mulla omassa on jo niin vainaa ettei pakkasella toimi lainkaan, remppasarja olis 180 taalaa mutta toisaalta kun ei ole niitä vetäviä pyöriä edessä niin vähä houkuttais joko e-lockkeri tai truetrack, ne olis semmosia lukkoja joista etenki truetrackki sopis tommosen etuperäänki vallan mainiosti, maantieajossa mukavan eleetön ja lähtee sitte valoistaki ku rusakko, ja todella iso apu mettänpuolellakin aina kun on vähäkin kovaa pyörien alla.

http://www.jussinmaki.fi/kuva-data/69-1605-NS2213E.jpg
vink vink. mä voin myydä sulle tommoset kirkaslasiset umpiot siihen niin rupee näkeen :) (saa niitä tosin motonetistäkin varman vielä)

Rytari 22.12.2013 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1081535)
Tämä se onkin ongelmana, tuossa kun on Heavy Duty alusta mutta 6 pulttiset akselit niin ei ihan varmaa pitääkö olla 2500 korotus-sarja vai 1500 korotus-sarja ?

kato rokkiauton kataloogista onko eroja osissa :)

Nikuzai 22.12.2013 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1081540)

tossa on melko varmasti käkikellolukko joka noilla kilometreillä on jo sotkenut peräöljynsä hyvin ja kulunutkin varmasti, älä piiskaa tai se lyö kytkentäkynnet poikki, mulla omassa on jo niin vainaa ettei pakkasella toimi lainkaan, remppasarja olis 180 taalaa mutta toisaalta kun ei ole niitä vetäviä pyöriä edessä niin vähä houkuttais joko e-lockkeri tai truetrack, ne olis semmosia lukkoja joista etenki truetrackki sopis tommosen etuperäänki vallan mainiosti, maantieajossa mukavan eleetön ja lähtee sitte valoistaki ku rusakko, ja todella iso apu mettänpuolellakin aina kun on vähäkin kovaa pyörien alla.

Tosta käen poikasten pesästä lähdöstä olikin jo juttua.



Muttas jos päätät tosta käkikellosta luopua paljos sillä olisi hintana :confused:

Ex_inkkari 23.12.2013 14:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1081540)
mulla omassa takatuupparissa varmaan sama juttu, eikä oo ku kesällä laitettu uus ja yhtään ei nouse viisari jossei oo eberi päälllä, ei kannata kyl ostaa muuta stantin superstat tai ac delcon vastaava.

Jamantilta kävin hakemassa 91 asteisen termarin ja öljynsuodattimen, sieltä on kaikki viimeaikoina vaihdetut osat löytynyt hyllystä :)

Ajelis joulun jälkeen ti halliin ja läträilis vähän nesteillä, pitää muistaa vaan hakea punaista jäädytysnestettä ja öljyt motonetistä.

Mazda 23.12.2013 14:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1081313)
Onkohan näistä mihinkää, toimii vai pelkkä vitsi ?

http://www.ebay.com/itm/Chevy-GMC-15...109bf4&vxp=mtr

Itellä nuo pelkät 3" torsion keysit. Sanoisin että kusetusta, tuskainen työ vaihtaa kun alkuperäiset ruostuneet kiinni, autosta tulee tuskainen ajettava kun vääntösauvoista korotettu ylös, ainakin kuoppaisella tiellä. Profiilissa jotain kuvia korotettuna noilla.

Ex_inkkari 23.12.2013 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mazda (Viesti 1082097)
Itellä nuo pelkät 3" torsion keysit. Sanoisin että kusetusta, tuskainen työ vaihtaa kun alkuperäiset ruostuneet kiinni, autosta tulee tuskainen ajettava kun vääntösauvoista korotettu ylös, ainakin kuoppaisella tiellä. Profiilissa jotain kuvia korotettuna noilla.

Tuota etupäätä vähän pelkäsin että menee vaan pilalle...

Ex_inkkari 25.12.2013 12:48

Öljystä, olisiko tuossa jees kun on sopivasti 5l kannu ? Ohjekirja suosittelee 10w-30.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/59701...Life-10W-40-5l

Juu, sanovat että on ihan sama mitä sinne kaataa kunhan voitelee, mutta tuon ikäiseen ei viitsi ihan vesiöljyjä laittaa :) tursuaa vielä joka kolosta pihalle..

Chevy piristyi sytkäosien vaihdosta, nyt kun polkasee niin lähtee tuonkin kokoinen massa ihan mukavasti liikkumaan, oli tänään teinin ilme hyvä kun huomas että ei se pimpattu sunny mennytkään heti ohi :)

Samsonite 25.12.2013 13:29

Entisen auton koneessa tuo kesti huonommin kuin Teboil Gold, ja tais olla vielä kalliimpaa...

Rytari 25.12.2013 15:46

mä oon ainaki jo vuosia käyttäny vallan tota vakiokoneissa corollaa myöden...

MiKo 25.12.2013 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1082086)
Jamantilta kävin hakemassa 91 asteisen termarin ja öljynsuodattimen, sieltä on kaikki viimeaikoina vaihdetut osat löytynyt hyllystä :)

Oikiasti tuo alkaa olla jo ison hatunnoston arvoinen suoritus Suomalaiselta yritykseltä! Täällä saanu tottua siihen, tarvit mitä vaan vaikkakin ihan perusosaa niin ei muuta kuin tilaten, vaikkakin varaosaliikkeitä löytyy täältäki kymmenkunta ihan parin kilometrin säteellä.

Ex_inkkari 26.12.2013 15:22

on muuten maailman 7 ihme, penkin takana olevat työkalut tallessa ?? tunkit, rengasraudat ja varapyörän vimputtimet. Kävin vaihtamassa termarin kun tuli tylsä hetki, ei valtavaa eroa tullut lämpömittarin liikkeisiin, ilmeisesti ei ole niin tarkka. Mutta lämmintä pukkaa kabiiniin, mikä on tärkeintä ja nesteet pysyy letkuissa :)

Kytkimen hinkutus on hävinnyt... onko sitten hyvä vai huono asia ? vielä liikkuu, lähdöissä hieman hytistää mutta ei muuta oireilua.

k.j 26.12.2013 15:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1083239)
Kytkimen hinkutus on hävinnyt... onko sitten hyvä vai huono asia ? vielä liikkuu, lähdöissä hieman hytistää mutta ei muuta oireilua.

Vanha sanonta: tieto kasvattaa tuskaa.... :D

Nikuzai 26.12.2013 18:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1083239)
on muuten maailman 7 ihme, penkin takana olevat työkalut tallessa ?? tunkit, rengasraudat ja varapyörän vimputtimet.

Kytkimen hinkutus on hävinnyt... onko sitten hyvä vai huono asia ? vielä liikkuu, lähdöissä hieman hytistää mutta ei muuta oireilua.



Ravistamine taitaa olla aika yleinen ongelma näissä ja jos pitkään jatkuu niin kytkinakseli kaiketi saattaa napsahtaa poikki

Kannattaa kattoa mahd. pian, että missä kunnossa kytkinakselin vauhtipyörän pään laakeri on



Paappas listaa ja kuvaa millaiset ne ihmekalut siellä penkin takana on en nimittäin ole ikuna sellaisia nähnyt :eek:

Ex_inkkari 26.12.2013 21:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1083333)
Ravistamine taitaa olla aika yleinen ongelma näissä ja jos pitkään jatkuu niin kytkinakseli kaiketi saattaa napsahtaa poikki

Kannattaa kattoa mahd. pian, että missä kunnossa kytkinakselin vauhtipyörän pään laakeri on

Paappas listaa ja kuvaa millaiset ne ihmekalut siellä penkin takana on en nimittäin ole ikuna sellaisia nähnyt :eek:

Huomenna menossa vaihtamaan öljyjä, jos muistaisi räpsäistä kuvan ihmetyökaluista samalla.

Kytkimestä vielä, omaan perstuntumaan tuntuu että se on vain kulunut, joutuu lähtemään varovasti jos ei halua hytinöitä ja ottaa ihan ylhäällä vasta kiinni. Ei luista vielään ja irrottaa normaalisti. Yritän metsästellä infoa onko noissa kytkinvariaatioita useita vai löytyykö ihan vuosimallin/koneen mukaan sopiva kytkinpaketti.

Rytari 27.12.2013 02:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1083239)
on muuten maailman 7 ihme, penkin takana olevat työkalut tallessa ?? tunkit, rengasraudat ja varapyörän vimputtimet. Kävin vaihtamassa termarin kun tuli tylsä hetki, ei valtavaa eroa tullut lämpömittarin liikkeisiin, ilmeisesti ei ole niin tarkka. Mutta lämmintä pukkaa kabiiniin, mikä on tärkeintä ja nesteet pysyy letkuissa :)

Kytkimen hinkutus on hävinnyt... onko sitten hyvä vai huono asia ? vielä liikkuu, lähdöissä hieman hytistää mutta ei muuta oireilua.

mihis asti se lämpömittari nousee, mä ihmettelin omassa kun termarin vaihtokaan ei auttanut lämpöjen nousuun,lähinnä melkein huononi vaan, ei noussu viisari enää ollenkaan, aldl kaapelilla 40 asteen tietämillä lämmöt puolen tunnin ajon jälkeen, rupesin uutta termaria ottaan käteen ja testailemaan niin hokasin että kun en ollu laittanut siihen kopan väliin tiivistettä lainkaan niin se termari pääsi aavistuksen raottumaan ja vesi virtas laipaan sivusta termarin ohi, hyllyn kätköistä kun laitoin tiivisteen siihen niin heti alko nouselmaan lämpöviisari, nousee sinne johonkin lähes puolivälin tienoille, ja kaapelilla lämmöt on 86-88 astetta, sit kun vielä jatkoksi modasin niin etei lämppäriltä paluu olekkaan syylärin vaan vesipumppuun niinku vanhemmissa niin sitä lämmintä alkaa tuleen koneesta aika aikaisessa vaiheessa ja koneen ollessa lämmin se on jotain arizonaa mitä sieltä puhaltaa...

Ex_inkkari 27.12.2013 09:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1083534)
mihis asti se lämpömittari nousee, mä ihmettelin omassa kun termarin vaihtokaan ei auttanut lämpöjen nousuun,lähinnä melkein huononi vaan, ei noussu viisari enää ollenkaan, aldl kaapelilla 40 asteen tietämillä lämmöt puolen tunnin ajon jälkeen, rupesin uutta termaria ottaan käteen ja testailemaan niin hokasin että kun en ollu laittanut siihen kopan väliin tiivistettä lainkaan niin se termari pääsi aavistuksen raottumaan ja vesi virtas laipaan sivusta termarin ohi, hyllyn kätköistä kun laitoin tiivisteen siihen niin heti alko nouselmaan lämpöviisari, nousee sinne johonkin lähes puolivälin tienoille, ja kaapelilla lämmöt on 86-88 astetta, sit kun vielä jatkoksi modasin niin etei lämppäriltä paluu olekkaan syylärin vaan vesipumppuun niinku vanhemmissa niin sitä lämmintä alkaa tuleen koneesta aika aikaisessa vaiheessa ja koneen ollessa lämmin se on jotain arizonaa mitä sieltä puhaltaa...

Mittari nousee noin 70 asteen nurkille, mutta kyllä se lämmintä pukkaa kunnolla.

PL 27.12.2013 09:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1083239)

Kytkimen hinkutus on hävinnyt... onko sitten hyvä vai huono asia ? vielä liikkuu, lähdöissä hieman hytistää mutta ei muuta oireilua.

Tossa omassa takavetoisessa oli sama vaiva,painelaakeri loppu.AD-varaosasta uus kytkinpaketti.Edullinen 150€...sisältää silmälaakerit ja keskitystapin.

Ex_inkkari 27.12.2013 11:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PL (Viesti 1083583)
Tossa omassa takavetoisessa oli sama vaiva,painelaakeri loppu.AD-varaosasta uus kytkinpaketti.Edullinen 150€...sisältää silmälaakerit ja keskitystapin.

No perskule, tuonhan ostaa taskurahoilla :) pitääkin kysellä ja soitella.

Kävin vaihtamassa öljyt, olivat rakentaneet läheisen huoltsikan TI halliin kunnon nosturin niin ei tarvinnut rämpiä auton alla ISO + sille.

Tuli samalla katsottua kardaanit ja ristinivelet, meinasin pudota lattialle kun ravistelin etukardaania.. ei tippaakaan välystä, kuin uusi !! samoin kaikki ristinivelet silmämääräisesti hyvässä kunnossa ja takakardaani myös :)

Tuli laitettua valvolinen 10w/40 ölpät, kone ainakin tykkäsi uusista öljyistä.

Rölli 27.12.2013 12:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari (Viesti 1083239)
on muuten maailman 7 ihme, penkin takana olevat työkalut tallessa ?? tunkit, rengasraudat ja varapyörän vimputtimet.

Tulitko myös koittaneeksi et se varapyörän hissi toimii kanssa?
Ei paljoa hymyilytä kun kumi on tyhjä ja rengas jumissa pohjaa vasten.

Nimimerkillä "kokemusta löytyy"

Ex_inkkari 27.12.2013 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rölli (Viesti 1083632)
Tulitko myös koittaneeksi et se varapyörän hissi toimii kanssa?
Ei paljoa hymyilytä kun kumi on tyhjä ja rengas jumissa pohjaa vasten.

Nimimerkillä "kokemusta löytyy"

En ole vielään, pitäsi käydä antamassa crc hoitoa sille ensin :) odottelen että vesisade loppuisi.

Ex_inkkari 28.12.2013 21:35

Chevy on jälleen liikenneturvallinen, joku oli ystävällisesti potkaissut hätävilkkujen kytkimen poikki rattiputkesta. Nopea viksaus, ruuvi kiinni kytkimeen ja nyt voi sitten laittaa hätävilkut päälle kun seisoo konepelti pystyssä tienvarressa :)

Ei sillä että sellainen päivä joskus tulisi....


Sivu luotu: 03:41 (GMT +2).