![]() |
|
Chevrolet K1500 4x4 3/4 ton 1990
Huomenna jos luoja suo ja planeetat kohdillaan niin taloon tulee piiiitkästä aikaa 4x4, siinä on lattiassa keppi jota työntämällä saadaan kaikki pyörät vetämään :)
Mutta laitetaan huomenna lisää info kun on reissu tehty.... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161450 Chevrolet Fleetside W/T 1990 4x4, Suomiauto Metroauton maahantuoma 1990. Kone GM 4.3 V6 160hp/4000rpm 319nm/2400rpm Laatikko 5LM60 5 speed manuaali Jakolaatikko GM NP241 2.72 to 1 Etuperä 8.25" IFS avoin Takaperä 10 bolt 8.5 lukollinen 3,42 Kantavuus 760kg Kuvia http://esory.kuvat.fi/kuvat/Chevrolet+4x4/ |
Kerro lisää....
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142330 |
Silverado 1500 alustalla ja 4.3 koneella?
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148554 |
genaral mistage.. ?,,:confused: :eek:
|
Vieläku olis punanen niin ..
|
Lainaus:
|
Hienon näköinen! Onnea!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Olihan reissu, ajeltiin Mikkelistä tasasta 80-90 vauhtia eikä tuolla reissulla ongelmia tullut vastaan. putki vuotaa jostain, on vastikään vaihdettu joten huono liitos varmaan. Renkaina 255/70/16 mutiaiset joissa pintaa vielä ruhtinaallisesti, perimätieto kertoo että olisi lukkoperä mutta tätä en ole vielään varmentanut. Ruostetta normi paikoissa, kone kävi kuin uusi.. hieno kampe :) |
Vin kertoo :)
Model: K1500 Type: Truck Make: Chevrolet Manufacturer: General Motors of Canada Ltd. Model year: 1990 Country (Region): Canada (North America) Plant: Oshawa, Ontario, Canada Sequential number: 231835 Body style: Pickup Doors: 2 Driveline: 4WD Engine series: V-6 4.3L Engine type: V6, 4.3L Fuel type: Gasoline Safety restraints: Active belts |
RPO kertoi että löytyy lukkoperä, alusta on HD. Löytyi samalla putken vuotokohta, oli helppo havaita kun uusi putki :) ensimmäisen liitoksen klemmari paskana, ei kiristynyt kun toinen puoli.
|
Perävaunumassat mielenkiintoiset
Jarruin - 1995kg jarruitta - 455kg :) ajoneuvoluokka MUU / pakettiauto ?? |
Lainaus:
Rakentelu vapaa :confused::confused: |
Ei röpötä enään, katin jälkeen oli uutta putkea kokonaan mutta katin kohdalla oli putkessa reikä johon laitettiin Espoon pakoputkihuollossa laastari. Autoon muuten asennettu peruutustutka joka toimii... enkä tarkoita vetokoukkua :)
Jakis tiputtelee öljyä ilmeisesti, pitää selvitellä mistä kohtaa.... |
Lainaus:
Vetopainoinahan jenkeissä usein just tuo tuhannen paunaa = 454 kg. Ei muuta kun maakaasuputeli lavalle ja autoilemaan huokealla/ympäristöystävällisesti. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jakiksen vuotokohta selvisi, yksi kuoren kiinnityspulteista falskaa, ensiavuksi kiristin minkä pystyin. |
Lainaus:
Kyllähän sillä jo jonkinkokoinen jarrullinen tulee peesissä ja muulikin kevyesti kuormattuna. :) |
Haluaako kukaan vaihtaa mutiaisia talvirenkaisiin, hyi HEL....I miten liukkaat !!!
Teki jo mieli vetäistä nelkkua päälle, olisi ainakin tuntunut paremmalle :) On muuten vähäruokaisin amerikkalainen bensakulkine mitä olen ikuna omistanut, puhutaan nyt yli 2000kg painavista vehkeistä, citymaasturit vie saman verran kun tuo on kiskonut löpöä. Matka mikkelistä espooseen ja 3 päivän kotipyöritykset niin noin 30l juonnut gasoa ? |
tuo 4.3l kutonen on meleko pieniruokanen jos on kunnossa, huomoot sitten kyllä jos se kone ei oo kunnossa, se bensankulutus kasvaa räjähysmäisesti :D tyyliin 10l/100km => 45l/40km :D kuten ihelle kävi astron kanssa, tosin kaks pyttyä pimeenä, mut kotiin pääsi kuitenkin.. :)
|
Poloisen vieressä joutuu olemaan :) noi volkkarin rutut ei ole minun tekemiä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142627 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142633 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142630 |
Kyllä on naapurit taas kateellisia, kun sulla on kunnon auto ja ne ajaa vag*noilla ja vulvalla...
|
Lainaus:
Nyt on ihan sama :) kyllä toi päätös auton vaihdosta kypsyi viime talven aikana. |
ja vielä kun alat pysäköidä peruuttaen, ettei tarvi kylmän kankeaa laatikkoa sorvata pakilla ekaks lähtiessä niin saatat välttyä yheltä murheelta ... (jos se on automaatti)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Sittemmin lopetin lämmittämisen kokonaan. |
Lainaus:
|
Komeen näkönen pikkku pick up.
Näistä romuista on tosiaan kiva kynsiä etulasia auki, saa aina kiivetä eturenkaan päälle että yltää. Moni henkilöautolla ajava naapuri on naureskellut että eikö kannata laittaa pienempi auto että yltää. Ihmeesti ei ole kuulunut napinaa kun niitä on pitänyt jostain vetasta pois, miksihän silloin ollaan kiltisti hiljaa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itellä on autossa jatkettavalla varrella oleva harja jonka harjaosa kääntyy lähes 360 astetta. Saa lumet pois katolta myös ilman että tarvii kiipeillä. |
Pieni huolto tekee hyvä, kävi pesemässä konehuoneesta paskat pois ja rasvasin samalla kaikki lukot ja nivelet, yllättäen alkoi konepeltikin aukeamaan niin kuin pitää :)
Sikafleksiä pitäisi hakea ja tiivistää jakiksen pultti.. öljyt pitäisi katsoa laatikoista ja perästä kun ehtisi perehtyä laitteeseen, kylmässä maassa on ikävä makaa eikä ole sitä tallia :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
No jos tuut skrabaamaan mullekkin ? |
Tuo skrabausongelma tulee tällaisella alamittaisella (173cm) vastaan jo vähän korotetun Grand Cherokeen kanssa. On tullut helmaputket ja eturenkaan päällä seisominen tutuksi talviaamuina :o
Asiallisen näköinen vekotin, ja melkoisen siistissä kunnossakin. Vai onko kaikki ruoste jossain piilossa? :D |
Lasin raappaamiseen kans avustaa suuresti räsymatto :)
Ja roskalavalta niin ei nappaa vaikka joku sitä tarviisikin :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Saako pressun alle rakentaa rimoista kehikon että pysyy ryhdissään, vai lukeeko virkamies sen kovaksi katteeksi ?
Jos tuohon löytyisi pressu jostain niin ei tarvisi talvella ajaa lunta paikasta toiseen kevääseen asti :) |
Saa tehdä.
Tääläpäin pyörii tollanen mis on lukittava alumiini kansi päällä ja noita harjakattosia lavureita tulee bongailtua, itsellä oli pressun alla n.20mm putkesta tehty hässäkkä jonka sai nätisti nippuun jos oli kuorman tiellä, työkaverilla on poikittain muutama lattarauta hieman kaarelle väännettynä ettei taivaalta satavat veden eri olomuodot jää pressun päälle. |
Kukaan kurkannut tuollaisen -90 perämurikkaan minkälainen lukko sieltä löytyy (RPO G80)
|
|
Ensimmäinen auto missä letkuvesilämppäri (defa) + kiertopumppu, hyvin tuollakin tuntuu pata lämpiävän.. toisaaltaa varmaan paremmin kun pelkkä lohkari.
|
Mielenkiintoisia lisävarusteita autoon ruksattu aikoinaan, lukkoperää ja 750kg kantavuus eli HD alusta lisäjousin ja isommat jarrut (RPO F44). Peränä kuitenkin 10 pulttinen.
Mahtaako näitä muilla ollut ? |
Lainaus:
paljoks se ois ilman HD alustaa lisäjousin ??? :eek: |
Oisko karvan alta 500kg.
Näin ainaki omassa k10:ssä |
Lainaus:
Tämä on vähän kuin 3/4 tonninen. |
Miten tuon risukeulan veto kytkettiin chevyssä, kytkeytyy hyvin mutta pois kytkeminen kestää tovin, lähtee kuitenkin.
Siirtohaarukka vain mitä sielä keulassa liikkuu ? |
Lainaus:
|
Tuli harjoteltua liukkaankelin ajoa chevyllä, opetus on että käytä sitä lattialla olevaa vipua niin helpottaa. Kaveria lähdin moikkaamaan lepsämään, missä on jo talvi näemmä.. ajoin sitten risteyksen ohi ja etsimään kääntöpaikkaa joka löytyi sitten bussipysäkiltä josta lähti metsätie. Perä sinne ja ykköstä silmään ja heti kun mutiainen pyörähti niin kiillottu paikka peiliksi ja siinä sitten oltiin :)
No se lattialla oleva keppi pelasti tilanteen, joutui sitten pitämään nelkkua päällä koko lepsämä reissun ajan, siellä oli kaikki risteykset mäkisiä ja jääliukkaita :) On aika onneton takavetoisena tuollainen mölli. |
Käkikello kuulemma kannattaa huoltaa/shimmata aika ajoin, muuten voi olla pahimmassa tapauksessa jopa murikan vaihto edessä kun kitkalevyt ei tasaakkaan vetarien nopeus eroja ja lukko paukahtaa päälle 100rpm nopeus erolla :eek:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
On ensimmäinen kosketus tuohon chevyn 4.3 V6 pataan ja täytyy sanoa vaikka vajaamukinen on niin hieno kone kerrassaan. Kulutus on pyörinyt noin 10-11l nurkilla, huom ei tieteellisesti testattu :) kone vääntää jo 2400rpm kohdalla sen 320newtonia.. melkein kun diisseli :)
Mikä parasta, tämä yksilö on pysynyt orginaali kunnossa eli konehuoneesta ei ole poistettu mitään tai lisätty mitään. 160hp liikuttaa tuotakin malmikasaa ihan riittävästi, tarkoittaen että ei sillä liikenteessä jalkoihin jää (normi nopeuksissa HUOM!) |
Sinne istahti 265/70/16 alle, ei mennyt edes pilalle :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144059 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144062 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=144060 ps: valot toimii :) |
Päivän projekti, sisätilanpistoke :)
Liikkeen tarjous 255€ Asensin itse 37€ 15min homma :) |
Lainaus:
:D :D :D kohtu hyvä tuntipalkka.... tolla hinnalla mikä jäi taskuun voi vaikka ostaa tilatojotan tai pistä taksille "tunninKeikan" eli tilata piruuttaan auto seisomaan pihaan 1h ajaksi vain sen takia että naapurit sitä pällistelisi. :D |
Päivän projekti, tulpat ja tulpanjohdot. Tässäkin projektissa tuli pieni ylläri vastaan :)
Ilmeisesti edellinen omistaja oli katsonut että tulppien vaihto on liian vaativa homma, pari tulppaa niin ruosteessa että hyi helvetti. Menihän siinä tovi, mutta ajan kanssa tuli hyvä. Se ylläri, aloin pistämään peliä kasaan ja konttasin konehuoneessa niin aloin katsomaan että täällä on joku paksu ja musta kaapeli irti, nappasin käteen ja kaapelin päässä iso lenkki.. meni 2 sekunttia kun tajusin että pidän kädessä akun maakaapelia ?? Toinen pää oli akussa ihan niin kuin pitikin, mutta lohkon puoli irti. Ei muuta kuin uusi paikka kaapelille, koska en löytänyt paikkaa missä ollut aikaisemmin, on ollut pyhällä hengellä kiinni. Hyvä että huomasin olisi muuten voinnut tulla pippa autolle :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Katoppas samalla onko startin takapään tuki rauta paikoillaan vai kuuluuko tähän sellaista? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos jossain pörisee ja mahdollisesti mura haisee niin sinne on pakko päästä kattelemaan :p Meniskö melko lähelle? |
Tänään tuli sitten viimeisteltyä tuo kipinälinja virranjakajan kannella ja pyörijällä, ei ihan niin huonossa kunnossa kun tulpat mutta kärsineet olivat nekin.
Seuraavaksi varmaan uudet öljyt ja suodatin :) |
Nyt on ollut aikaa mönkiä auton alla ja seuraavia havaintoja alustasta.
- jakis ja etuperä ei tiputtele enään, pulttien kiristely auttoi - etummainen vaimennin vai onko katti ? ruosteessa kun mikä - etummainen korinkiinnike, kuskin puoli korroosiopeikko löytänyt sen :) ei paha vielään. Muuten hyvässä kunnossa tuntuisi olevan, maalivikaa ja pari ruostepaikkaa korissa katsotaan ensikesänä josko niitä saisi laitettua kuntoon. Miten tuon katin kanssa, saako heivata roskiin ja putkea tilalle, vai onko -90 vähäpäästöinen. Missään ei ole mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä. |
Lainaus:
|
Soiteltu ja selvitetty, ei ole vähäpäästöinen, katin voi heittää mäkkylään....
|
Lainaus:
Mun jeeppi -91 ei ole vähäpäästöinen eikä tarvii kattia, vaikka rekisteriotteessa lukee että käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Katti siellä tästä huolimatta on alla ja ahistaa pakokaasujen poistumista. Otan pois kun jaksan.. en jaksa... Katastusmies sen sieltä koneelta katto teknisistä tiedoista ja ei oo kuulemma rasteja noissa kohissa. |
Sitten vaihdetaan termari, lämpömittarin mukaan 60-70 astetta lämpötila.. haalea vesi vaan kiertää, taitaapi olla auki jumissa :)
|
Lainaus:
|
Onkohan näistä mihinkää, toimii vai pelkkä vitsi ?
http://www.ebay.com/itm/Chevy-GMC-15...109bf4&vxp=mtr |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ole tarkkana kun tilaat että se keskinaula on oikean kokoinen ja u-pultit myös. Aikanaan taistelin ihan tarpeeksi että sain oikean yhdistelmän käteen. Ensin liian pienet pultit ja seuraavassa paketissa liian pienet keskinaulan paikat. Kolmannella natsas sit jo kaikki kohdalleen. U-pulteissa heitti pituus ja sitä selitettiin eri jousipakkojen paksuuksilla... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
noi nelarit on paljo parempiryhtisiä, mä olen haaveillut jos madaltais(hyyi) omaa takapäästä kun se kulkee niin törkeästi puo pystyssä ja tavaran lastaaminen ja purku helpottuis, noihin saa mm. ilmapussisarjaa melko edukkaasti et kannattaa semmostakin harkita jos jousissa on varaa korottua sillä tyylillä. tossa on melko varmasti käkikellolukko joka noilla kilometreillä on jo sotkenut peräöljynsä hyvin ja kulunutkin varmasti, älä piiskaa tai se lyö kytkentäkynnet poikki, mulla omassa on jo niin vainaa ettei pakkasella toimi lainkaan, remppasarja olis 180 taalaa mutta toisaalta kun ei ole niitä vetäviä pyöriä edessä niin vähä houkuttais joko e-lockkeri tai truetrack, ne olis semmosia lukkoja joista etenki truetrackki sopis tommosen etuperäänki vallan mainiosti, maantieajossa mukavan eleetön ja lähtee sitte valoistaki ku rusakko, ja todella iso apu mettänpuolellakin aina kun on vähäkin kovaa pyörien alla. http://www.jussinmaki.fi/kuva-data/69-1605-NS2213E.jpg vink vink. mä voin myydä sulle tommoset kirkaslasiset umpiot siihen niin rupee näkeen :) (saa niitä tosin motonetistäkin varman vielä) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Muttas jos päätät tosta käkikellosta luopua paljos sillä olisi hintana :confused: |
Lainaus:
Ajelis joulun jälkeen ti halliin ja läträilis vähän nesteillä, pitää muistaa vaan hakea punaista jäädytysnestettä ja öljyt motonetistä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Öljystä, olisiko tuossa jees kun on sopivasti 5l kannu ? Ohjekirja suosittelee 10w-30.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/59701...Life-10W-40-5l Juu, sanovat että on ihan sama mitä sinne kaataa kunhan voitelee, mutta tuon ikäiseen ei viitsi ihan vesiöljyjä laittaa :) tursuaa vielä joka kolosta pihalle.. Chevy piristyi sytkäosien vaihdosta, nyt kun polkasee niin lähtee tuonkin kokoinen massa ihan mukavasti liikkumaan, oli tänään teinin ilme hyvä kun huomas että ei se pimpattu sunny mennytkään heti ohi :) |
Entisen auton koneessa tuo kesti huonommin kuin Teboil Gold, ja tais olla vielä kalliimpaa...
|
mä oon ainaki jo vuosia käyttäny vallan tota vakiokoneissa corollaa myöden...
|
Lainaus:
|
on muuten maailman 7 ihme, penkin takana olevat työkalut tallessa ?? tunkit, rengasraudat ja varapyörän vimputtimet. Kävin vaihtamassa termarin kun tuli tylsä hetki, ei valtavaa eroa tullut lämpömittarin liikkeisiin, ilmeisesti ei ole niin tarkka. Mutta lämmintä pukkaa kabiiniin, mikä on tärkeintä ja nesteet pysyy letkuissa :)
Kytkimen hinkutus on hävinnyt... onko sitten hyvä vai huono asia ? vielä liikkuu, lähdöissä hieman hytistää mutta ei muuta oireilua. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ravistamine taitaa olla aika yleinen ongelma näissä ja jos pitkään jatkuu niin kytkinakseli kaiketi saattaa napsahtaa poikki Kannattaa kattoa mahd. pian, että missä kunnossa kytkinakselin vauhtipyörän pään laakeri on Paappas listaa ja kuvaa millaiset ne ihmekalut siellä penkin takana on en nimittäin ole ikuna sellaisia nähnyt :eek: |
Lainaus:
Kytkimestä vielä, omaan perstuntumaan tuntuu että se on vain kulunut, joutuu lähtemään varovasti jos ei halua hytinöitä ja ottaa ihan ylhäällä vasta kiinni. Ei luista vielään ja irrottaa normaalisti. Yritän metsästellä infoa onko noissa kytkinvariaatioita useita vai löytyykö ihan vuosimallin/koneen mukaan sopiva kytkinpaketti. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kävin vaihtamassa öljyt, olivat rakentaneet läheisen huoltsikan TI halliin kunnon nosturin niin ei tarvinnut rämpiä auton alla ISO + sille. Tuli samalla katsottua kardaanit ja ristinivelet, meinasin pudota lattialle kun ravistelin etukardaania.. ei tippaakaan välystä, kuin uusi !! samoin kaikki ristinivelet silmämääräisesti hyvässä kunnossa ja takakardaani myös :) Tuli laitettua valvolinen 10w/40 ölpät, kone ainakin tykkäsi uusista öljyistä. |
Lainaus:
Ei paljoa hymyilytä kun kumi on tyhjä ja rengas jumissa pohjaa vasten. Nimimerkillä "kokemusta löytyy" |
Lainaus:
|
Chevy on jälleen liikenneturvallinen, joku oli ystävällisesti potkaissut hätävilkkujen kytkimen poikki rattiputkesta. Nopea viksaus, ruuvi kiinni kytkimeen ja nyt voi sitten laittaa hätävilkut päälle kun seisoo konepelti pystyssä tienvarressa :)
Ei sillä että sellainen päivä joskus tulisi.... |
Sivu luotu: 03:41 (GMT +2). |
|